Mededeling

Stel vragen aan de moderators, mededelingen over onderhoud, suggesties over verbetering van het forum.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Mededeling

Bericht door Ariel »

Zoals jullie allemaal wel gemerkt hebben zijn er de laatste paar weken grote problemen met het forum. OOk op dit moment werkt de site weer niet optimaal. Dat komt door de nieuwe drupal mainsite van internationaal.
Brain, en expozIslam gaan nu toch proberen om de mess van Irfan op te ruimen.
Waarschijnlijk is het forum dit weekend niet bereikbaar, maar dat is nog niet helemaal zeker.

The problem is technical. It has to do with the way the site is configured and of course there is a lot of garbage accumulated for years that are now showing up, maybe because the migration to Drupal was not done properly or is not complete.
Expose Islam and Brain are going to work on these problems this weekend. So the site may go down for the weekend.
We have about 3000 duplicate files. We have to somehow get rid of the duplicates or at least instruct the search engines not to crawl the old files.

The migration of the new files is incomplete. For example pictures do not show in the migrated articles and the author of most of the articles is admin. This makes it difficult to find articles by searching an author’s name.

Apart from all these technical issues we need to improve the look of the site. Drupal allows us to configure the site in any way we want. So really the sky is the limit but we need a couple of people with some knowledge of web design to make the site look attractive.
We have a dedicated server and we use only a small fraction of our bandwidth.
Ali Sina.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: Mededeling

Bericht door Zwartmeer »

Ariel schreef:Zoals jullie allemaal wel gemerkt hebben zijn er de laatste paar weken grote problemen met het forum. OOk op dit moment werkt de site weer niet optimaal.
Ik merkte dat de laatste dagen ook. Maar tegelijkertijd had ik een dergelijk probleempje ook met sommige andere sites. Dat zal dan wel toeval zijn.
Waarschijnlijk is het forum dit weekend niet bereikbaar, maar dat is nog niet helemaal zeker.
Shit! Dan kan je het weekend ook net zo goed werken.
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Mededeling

Bericht door Ariel »

Shit! Dan kan je het weekend ook net zo goed werken
:laugh1: Lieverd, dit is een bericht van...kijk goed....wo dec 02, 2009
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: Mededeling

Bericht door Zwartmeer »

Ariel schreef:
Shit! Dan kan je het weekend ook net zo goed werken
:laugh1: Lieverd, dit is een bericht van...kijk goed....wo dec 02, 2009
O shit! Het kwam mij geloofwaardig over omdat ik de door mij genoemde probleempjes wel heb.
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Mededeling

Bericht door Ariel »

Zwartmeer schreef:
O shit! Het kwam mij geloofwaardig over omdat ik de door mij genoemde probleempjes wel heb.
Ik heb dezelfde problemen. Het forum is soms heel traag.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Mededeling

Bericht door Ariel »

Ik ben vandaag een dagje weg, dus als er een spammer zijn vuil op het forum zet, ( wat heel goed mogelijk is) dan ben ik er even niet om het op te ruimen.
Ik hoop dat Circe vandaag een extra oog je in het zeil kan houden . S

See you this evening.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Scarlatti
Berichten: 5268
Lid geworden op: vr mei 09, 2008 10:12 pm

Re: Mededeling

Bericht door Scarlatti »

Dank je voor je berichtje Ariel en een heeeeel fijne ZONNIGE dag in àlle opzichten!
Islam=LEVENSBEDREIGEND

'LOQUENDI LIBERTATEM CUSTODIAMUS'
Laten wij waken over de vrijheid van het spreken... (Pim Fortuyn 1948-2002)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Mededeling

Bericht door Ariel »

Het forum is weer up to date, maar het is ook enigzins veranderd.
De tools "Toon onbeantwoorde berichten • Toon ongelezen berichten • Toon nieuwe berichten • Toon actieve onderwerpen "staan nu niet meer boven de forums, maar vlak onder het logo van deze site. Daar zie je nu de tool Snelle links , and via deze tool kan je surfen op het forum.

Ik hoop dat jullie mijn simpele uitleg begrijpen

Het blijkt dat we een nieuwe webmaster hebben, en waar Manfred is begrijp ik niet. Ik hoor niks meer van hem. Hij beantwoordt mijn mail niet meer.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Mededeling

Bericht door Manon »

ok zal wel lukken Ariel.

Hopelijk is deze nieuwe versie iets veiliger.

Jammer van Manfred. Misschien is hij gewoon lekker op verlof?
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Mededeling

Bericht door Ariel »

circe schreef:ok zal wel lukken Ariel.

Hopelijk is deze nieuwe versie iets veiliger.

Jammer van Manfred. Misschien is hij gewoon lekker op verlof?
Het is even wennen Circe. Het blijkt dat ons forum een bron van spam was. De laatste tijd kwamen er niet veel spammers door, maar de server had er wel last van zodat die instabiel werd zoals ik begreep.

Volgens mij is Manfred wel aanwezig. Ik hoop dat deze webmaster actief blijft. Het is geweldig dat hij het forum upgedate heeft.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Mededeling

Bericht door Pilgrim »

Ik wil even doorgeven dat er nu wel degelijk een nieuw probleem is. Deze mededeling maak ik op mijn laptop (reserve computer) omdat het forum op mijn hoofdcomputer nu vrijwel compleet onbruikbaar is geworden! De lay out van het forum is een rotzooi geworden. De kolom 'laatste bericht' is weg en de informatie daarvan loopt dwars door de overige kolommen. De kop 'laatste bericht' staat nu onder 'algemeen'. Kennelijk is dit bij jullie niet zichtbaar want ik hoor jullie er niet over. Mogelijk heeft het iets te maken met de hele rits updates die mijn computer gisteren gemaakt heeft, want daarvoor was alles nog goed.

Ik ben sinds gisteren weer terug van mijn vakantie en vandaar misschien dat er een hoop updates ineens wamen. Ik wil er wel op wijzen dat wat mij nu overkomt ook anderen (bezoekers!) kan overkomen. Heeft iemand van jullie ook al updates gemaakt.
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Mededeling

Bericht door Ariel »

Pilgrim schreef:. De kolom 'laatste bericht' is weg en de informatie daarvan loopt dwars door de overige kolommen. De kop 'laatste bericht' staat nu onder 'algemeen'.
Ik heb die problemen niet Pilgrim. En ik heb al verteld dat we nu voortaan de tool snelle links ( boven aan) moeten gebruiken om te navigeren.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Mededeling

Bericht door Pilgrim »

We zijn toch niet verplicht om die 'snelle links' te gebruiken? Mijn problemen hebben helemaal niets te maken met die 'snelle links'. Mijn hele forum is op mijn hoofdcomputer gewoon kapot.
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Mededeling

Bericht door Ariel »

Pilgrim schreef:We zijn toch niet verplicht om die 'snelle links' te gebruiken? Mijn problemen hebben helemaal niets te maken met die 'snelle links'. Mijn hele forum is op mijn hoofdcomputer gewoon kapot.
Misschien moet jij je cookies op je computer opruimen Pilgrim. Het forum ziet er bij mij normaal uit. Alleen zijn de tools om te navigeren veranderd.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Mededeling

Bericht door Pilgrim »

Ik heb zonet even de forumcookies verwijderd maar er veranderd niets. Het kan er ook niets mee te maken hebben volgens mij. Een tijdje terug heb ik mijn hele computer trouwens opgeschoond.

Ik vermoed dat bij jullie hetzelfde gaat gebeuren na een aantal updates. Op mijn hoofdcomputer gaat dat automatisch, maar op mijn laptop moet ik dat handmatig doen. Ik zie op mijn laptop een aantal updates beschikbaar in de lijst, maar voor alle zekerheid wacht ik daar nog maar even mee.
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Mededeling

Bericht door Ariel »

Pilgrim schreef:Ik heb zonet even de forumcookies verwijderd maar er veranderd niets. Het kan er ook niets mee te maken hebben volgens mij. Een tijdje terug heb ik mijn hele computer trouwens opgeschoond.
Ik denk niet dat het verstandig is om forumcookies op te ruimen Pilgrim. Die hebben we nodig voor de zoek functie. Moet je maar niet meer doen.

En volgens mij is het ook niet nodig om updates van het forum te maken. Je kan ze toch niet plaatsen.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Mededeling

Bericht door Manon »

Ik heb geen enkel probleem Pilgrim. Alles is duidelijk zichtbaar en ik vind de nieuwe dingetjes best wel leuk.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Mededeling

Bericht door Pilgrim »

Ik geloof dat we langs elkaar heen praten. Ik heb het over de updates van Windows zelf die je regelmatig krijgt. Kennelijk zitten er een paar bij die niet compatible zijn met dit nieuwe (of mogelijk ook oude?) forum.

(Hoe ik updates van het forum zou moeten maken zou ik niet weten. Dat is de taak van de webmaster. :smile4: )
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Mededeling

Bericht door Pilgrim »

Ook alle paginanummers staat bij mij verticaal onder elkaar i.p.v. horizontaal achter elkaar. Het is net of er een verticale tabel ontbreekt. :emm2:
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Mededeling

Bericht door Ariel »

Pilgrim schreef:Ik geloof dat we langs elkaar heen praten. Ik heb het over de updates van Windows zelf die je regelmatig krijgt. Kennelijk zitten er een paar bij die niet compatible zijn met dit nieuwe (of mogelijk ook oude?) forum.
Sorry Pilgrim. Ik begrijp het nog steeds niet. Updates van Windows . Bedoel je nieuwe posten?

En is er iemand anders op dit forum met dit probleem?
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Mededeling

Bericht door Pilgrim »

Nee, ik bedoel geen posten. De gewone updates van Windows die ik regelmatig krijg. Is dat bij jou dan niet het geval? krijg je nooit updates van Windows? Vermoedelijk is er met de laatste updates van Windows iets mis waardoor de forumsoftware niet meer compatibel is met Windows. Het is misschien ook afhankelijk van welke versie van Windows je hebt.
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Mededeling

Bericht door Pilgrim »

Ik merk dat de problemen alleen in de Internet Explorer zijn en niet in de Firefox browser. Vreemd! :emm2:
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Mededeling

Bericht door Ariel »

Ik gebruik opera, maar ook in windows ziet het forum er normaal uit.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Mededeling

Bericht door Pilgrim »

Elke keer als ik FFI opstart op mijn laptop hapert er iets. Er verschijnt de mededeling dat Internet Explorer niet meer werkt, dat er gezocht wordt naar een oplossing van het probleem en dat de toepassing wordt afgesloten. Als ik dan klik op 'afsluiten' en het menu wegklik verschijnt het FFI forum toch nog. Er hapert dus toch ergens iets! Dit probleem lijkt op mijn laptop alleen op te treden als ik vanuit de startpagina van Google FFI probeer te openen.
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: Mededeling

Bericht door xplosive »

Ik heb die problemen ook niet, Pilgrim. Firefox is sowieso een handige browser. Vooral ook vanwege allerlei handige add-ons. Misschien dat jouw internet explorer corrupt is geraakt en dat je internet explorer opnieuw moet downloaden en installeren. Meestal is deïnstalleren en daarna installeren het beste. Soms blijven er ook nog wel eens oude versies van internet explorer "hangen" die dan sowieso gedeïnstalleerd moeten worden. Bij MSDN van Microsoft vind je vermoedelijk wel een oplossing voor je probleem.
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Plaats reactie