forum regels.

Stel vragen aan de moderators, mededelingen over onderhoud, suggesties over verbetering van het forum.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

forum regels.

Bericht door Ariel »

Op dit forum gelden een aantal regels. Deze zijn er om het forum interessant, gezellig en werkbaar te houden. Iedere gebruiker wordt geacht deze regels te kennen en zich er aan te houden.


Niet toegestaan is.

Het plaatsen van racistische of discriminerende of anderzijds kwetsende of schokkende uitlatingen (bijvoorbeeld ,verwensingen, ernstige ziektes etc.) of linken naar dergelijke content.

Het plaatsen van al te onsmakelijke of gewelddadige foto's of tekeningen of links daarnaar.

Het speculeren over, of posten van de echte naam, signalement, afbeelding of adres gegevens van forum leden, tenzij de poster dit zelf vrijgeeft.
Wees bovendien - zoals steeds op internet - zeer voorzichtig en behoudend alvorens je privé gegevens aan iemand kenbaar te maken. Wees je ervan bewust dat dit VOLLEDIG OP EIGEN RISICO gebeurt

Richtlijnen voor gedrag

Probeer de volgende richtlijnen en gedragsregels in acht te nemen.

Opzettelijk kwetsen d.m.v. persoonlijke kwetsende teksten en/of afbeeldingen te plaatsen is niet toegestaan. Wees vriendelijk voor elkaar en respecteer elkaars mening.

Vermijd en voorkom het starten of meedoen aan flamewars (ruzies).

Quote alleen relevante delen van een bericht en voeg altijd je (passende) reactie toe.

Plaats geen foto's, emails of Persoonlijke Berichten van andere leden zonder dat daar uitdrukkelijk (dus aantoonbaar) toestemming voor is.

Wees behoudend met het uploaden van grote plaatjes (groter dan 256kb) in het forum.

Houd je handtekening bescheiden, en het plaatsen van banners in onderschrift is verboden

Wij verwijderen geen berichten! Berichten worden alleen verwijderd als de regels overschreden worden (bijvoorbeeld omdat er copyright geschonden wordt).

Auteursrecht blijft bij de auteur maar door plaatsing alhier geeft u toestemming om uw post ten eeuwige dage hier gepubliceerd te houden.

Wij verzoeken u vriendelijk doch dringend bij een niet eigen tekst een bronvermelding te geven.

Kwaliteit heeft meer waarde dan kwantiteit, dus denk na voordat je een post maakt.

=========================

Ik hoop dat een ieder die deelneemt aan dit forum zich zal houden aan deze regels.
Ik besef dat het er in een discussie hard en fel aan toe kan gaan, en daar is naar mijn inziens niets fout aan.
Dit forum is tenslotte geen naaikransje, maar laten we er in ieder geval voor zorgen dat normale regels van fatsoen in acht genomen worden!

Nogmaals, iedereen is welkom, maar zodra iemand zich niet gedraagt krijg men het vriendelijke verzoek zich aan te passen aan de geldende normen en waarden.
Doet men dat niet dan vertrek je maar.

Moderator.
Laatst gewijzigd door Ariel op zo mei 20, 2007 7:38 pm, 3 keer totaal gewijzigd.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Melissa
Berichten: 366
Lid geworden op: di jan 09, 2007 11:25 pm

Bericht door Melissa »

Ik zal mij proberen er aan te houden! Dit was post 1 van vandaag, dus nog maximaal 9 te gaan! :D Grapje, ik doe er wel wat minder.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Melissa schreef:Ik zal mij proberen er aan te houden! Dit was post 1 van vandaag, dus nog maximaal 9 te gaan! :D Grapje, ik doe er wel wat minder.

Jij moet juist meer gaan schrijven. :D

[0.33% van het totaal / 3.56 berichten per dag]
Zodra je op 10 ben per dag dan tellen we je voor vol. 8)
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Teva Teff

Bericht door Teva Teff »

Niet toegestaan is:

Het plaatsen van inhoud en teksten onder copyright is niet toegestaan. Berichten van andere websites mogen alleen geplaatst worden MET BRONVERMELDING. Geen bronvermelding? Dan wordt het bericht verwijderd.

Het hebben van meer dan één account. Bij knuffel wordt één account verwijderd.

Het uitlokken van ruzies. Dit kan na één waarschuwing al leiden tot een ban. Ook het reageren op dit soort posten (flames) is in principe niet toegestaan en strafbaar omdat je actief meehelpt een ruzie in stand te houden. Meld dit soort berichten aan één van de moderators.
Bij knuffel?
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Teva Teff schreef:
Niet toegestaan is:

Het plaatsen van inhoud en teksten onder copyright is niet toegestaan. Berichten van andere websites mogen alleen geplaatst worden MET BRONVERMELDING. Geen bronvermelding? Dan wordt het bericht verwijderd.

Het hebben van meer dan één account. Bij knuffel wordt één account verwijderd.

Het uitlokken van ruzies. Dit kan na één waarschuwing al leiden tot een ban. Ook het reageren op dit soort posten (flames) is in principe niet toegestaan en strafbaar omdat je actief meehelpt een ruzie in stand te houden. Meld dit soort berichten aan één van de moderators.
Bij knuffel?
:razz: Dank je wel Teva...
Wij gaan er naar kijken.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52065
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Bericht door Mahalingam »

Alle geplaatste berichten worden eigendom van FFI Nederlands" en/of "Geplaatste berichten kunnen niet worden verwijderd, aangezien zij integraal deel uitmaken van de discussies".
Is er een zwaarwegende reden om teksten 'eigendom' te maken?
Als ik iets schrijf dan ben ik auteur en heb ik een auteursrecht. Aangezien dit auteursrecht het enige aspect is dat van eigendom kan veranderen, eigent FFI zich dus dit recht toe. Dat kan zeer slecht uitpakken. Een voorbeeld:
in Duitsland zette MSN Microsoft een familie-fotoalbum site op. Eigen afbeeldingen kan je zo aan de hele weretd tonen. Maar: geplaatste foto's worden eigendom van MS volgens de voorwaarden. Iemand plaatste een auteursrechtelijk beschermd werk van een beroepsfotograaf als zijnde zijn foto's. De fotograaf kwam er achter en begon een rechtzaak tegen MS die hij op twee punten won: schending auteurrecht vanwege plaatsing zonder toestemming (geldelijke evergoeding) en smartegeld vanwege poging tot vervreemding van zijn auteursrecht (diefstal dus).
Als hier dus iets vergelijkbaars gebeurt, ik citeer
"Het plaatsen van of linken naar illegale content zoals (maar niet beperkt tot) seksueel getinte afbeeldingen, illegale software en/of muziek, etc. Eventuele schade die als gevolg door dergelijke post door FFI Nederlands geleden wordt als gevolg van rechtzaken, boetes en/of claimschade en/of claims zullen bij de plaatsende gebruiker verhaald worden. "
dan wordt het heel lastig om schade op mensen te verhalen wegens ongewenst eigenaarschap vanwege misleiding.
Het forum staat vanwege geclaimd eigenaarschap met open hand zwarte pieten aan te nemen.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Je hebt gelijk Mahalingam.
We gaan de regels weer opnieuw bekijken.
We hebben deze regel er bij gezet, omdat eens een lid van ons ( die boos weg ging) verwachtte dat we een paar duizend posten van hem zouden verwijderen.
Als we dat niet zouden doen, dan zou hij gerechtelijke stappen ondernemen.
Niet dat het literaire hoogstandjes waren die hij gepost heeft, maar het had het forum bijna onleesbaar gemaakt als we aan zijn verzoek voldaan hadden.
Vandaar deze zin.
We gaan er naar kijken en de zo snel mogelijk veranderen.

Vriendelijke groet.
Ariel.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Amazigh
Berichten: 1449
Lid geworden op: wo mei 02, 2007 9:42 pm

Bericht door Amazigh »

Ja kan tog posts verwijderen
A proud amazigh!
Mahalingam
Berichten: 52065
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Bericht door Mahalingam »

@Ariel:
je moet een soort constructie maken in de vorm van: auteursrecht blijft bij de auteur maar door plaatsing alhier geeft hij toestemming om het ten eeuwige dage hier gepubliceerd te houden.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Bericht door Pilgrim »

Het plaatsen van onnodig schokkend materiaal of links daarnaar.

Het plaatsen van al te onsmakelijke of gewelddadige foto's of tekeningen of links daarnaar.
Ik weet niet of het verstandig is om dit te verbieden. Plaatjes zeggen vaak veel meer dan woorden,... ook gruwelijke plaatjes! Plaatjes bijvoorbeeld van slachtpartijen en gruweldaden die door moslims zijn aangericht. :o
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

Overladen is ook niet goed. In veel gevellen volstaan links, maar niet altijd.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Beste leden.

We hebben besloten om de forum regels aan te passen, en ik verzoek jullie vriendelijk een kijkje te nemen naar de nieuwe regels van het forum.

Vriendelijke groet.
Ariel.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
nadia
Berichten: 2237
Lid geworden op: vr sep 01, 2006 5:16 am

Bericht door nadia »

Mahalingam schreef:
Alle geplaatste berichten worden eigendom van FFI Nederlands"en/of "Geplaatste berichten kunnen niet worden verwijderd, aangezien zij integraal deel uitmaken van de discussies".
Is er een zwaarwegende reden om teksten 'eigendom' te maken?
Als ik iets schrijf dan ben ik auteur en heb ik een auteursrecht. Aangezien dit auteursrecht het enige aspect is dat van eigendom kan veranderen, eigent FFI zich dus dit recht toe. Dat kan zeer slecht uitpakken. Een voorbeeld:
in Duitsland zette MSN Microsoft een familie-fotoalbum site op. Eigen afbeeldingen kan je zo aan de hele weretd tonen. Maar: geplaatste foto's worden eigendom van MS volgens de voorwaarden. Iemand plaatste een auteursrechtelijk beschermd werk van een beroepsfotograaf als zijnde zijn foto's. De fotograaf kwam er achter en begon een rechtzaak tegen MS die hij op twee punten won: schending auteurrecht vanwege plaatsing zonder toestemming (geldelijke evergoeding) en smartegeld vanwege poging tot vervreemding van zijn auteursrecht (diefstal dus).
Als hier dus iets vergelijkbaars gebeurt, ik citeer
"Het plaatsen van of linken naar illegale content zoals (maar niet beperkt tot) seksueel getinte afbeeldingen, illegale software en/of muziek, etc. Eventuele schade die als gevolg door dergelijke post door FFI Nederlands geleden wordt als gevolg van rechtzaken, boetes en/of claimschade en/of claims zullen bij de plaatsende gebruiker verhaald worden. "
dan wordt het heel lastig om schade op mensen te verhalen wegens ongewenst eigenaarschap vanwege misleiding.
Het forum staat vanwege geclaimd eigenaarschap met open hand zwarte pieten aan te nemen.
ook ik ben het niet eens met dat eigendomgedoe.
als dat zo is dan stop ik er vandaag nog mee.

mijn verhaal is mijn verhaal en dat blijft zo.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

lieve Nadia...
Je hebt niet de nieuwe regels gelezen schat.
Auteursrecht blijft bij de auteur maar door plaatsing alhier geeft u toestemming om uw post ten eeuwige dage hier gepubliceerd te houden.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
nadia
Berichten: 2237
Lid geworden op: vr sep 01, 2006 5:16 am

Bericht door nadia »

Ariel schreef:lieve Nadia...
Je hebt niet de nieuwe regels gelezen schat.
Auteursrecht blijft bij de auteur maar door plaatsing alhier geeft u toestemming om uw post ten eeuwige dage hier gepubliceerd te houden.
sorry ariel maar ik was wel even geschrokken

bedankt en nogmaals sorry.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Geeft niet Nadia....
Het is beter zo. Onze fout.
We hebben niet nagedacht toen we deze eerste regels geplaatst hebben.

Mahalingam heeft ons er op gewezen.

Nog hartelijk dank hier voor Mahalingam.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

Regels, regels, regels... ik hou niet van regels.. :evil:
Maar goed... ik zal me er bij neerleggen en mij volledig onderwerpen aan de regels van FFI.... (ben aan het oefenen om moslim te worden.. :twisted: )

Veel plezier allemaal... die regels vallen best mee. :wink:
Amorele atheistische nitwit
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Dat komt omdat jij geen regels nodig hebt Monique. :razz:
Jij bent een model poster.
Vandaar dat jij er niet van houd.
Ik hou ook niet van regels.
Maar, ja, ik heb ze wel nodig. :oops: Voor dat je het weet plaats ik persoonlijke kwetsende teksten en/of afbeeldingen.
Tja, dat mag nu niet meer. :cry:
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

Ariel toch... jij... kwetsende postings doen?
Hooguit een beetje heel erg veel sarcastisch en denigrerend.... het mooie is nog dat de lijdende voorwerpen het niet in de smiezen hebben.. :evil:

Ik zit iedere keer weer te smullen :drool:
Amorele atheistische nitwit
Plaats reactie