Trots op Nederland.

Vera
Berichten: 756
Lid geworden op: ma jun 11, 2007 4:43 pm

Bericht door Vera »

Chaimae schreef: Wacht er nog even mee. Je ouders zullen vroeg of laat een moslimman accepteren. En tegen die tijd ben je ook heel wat ouder, en dus ook wijzer en vooral ervaringsrijker. Het is tevens een goeie test om de man op je te laten wachten. Zijn liefde eens op de test stellen..
En je hebt me de reden van jouw overhaaste beslissing (trouwen) verteld, wat niet de reden voor een huwelijk hoort te zijn.
Klopt, ik heb je de allerbelangrijkste reden nog niet verteld.

Ik ben verliefd op deze jongeman. Ik hou van hem, zielsveel. Ik trouw met hem om dat huwlijk tot de dood ons scheid te laten duren. Ik heb veel voor hem over. Heel veel. Hij vult mij aan. Hij en ik zijn wij. Wat er ook gebeurd, het eerste wat ik denk is "oh dat moet ik ... vertellen" of "oh wat zal ... trots op mij zijn" of "wat zou .. daarvan vinden".

Waneer ik in een moeilijke situatie zit, bel ik hem.
Hij heeft de schouders waarop ik wil uithuilen. Hij heeft de mond waarmee ik wil lachen. Hij heeft de ogen waarmee ik samen met hem naar de wereld wil kijken (met z'n tweeen zie je meer dan alleen). Hij heeft de handen die zo teder en voorzichtig alles verzorgen waar hij om geeft. Hij heeft de stem die zo vol van emotie zit dat ik uren lang naar hem wil luisteren. Hij heeft de voeten die ik op mijn levenspad wil laten lopen. Ik hou van hem.
Laatst gewijzigd door Vera op zo feb 24, 2008 5:02 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Laa ilaaha illallaah
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89715
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Lees dit ook even Vera.
Goed voor je Engels.

http://www.dutch.faithfreedom.org/forum ... ht=#128346
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Teva Teff

Bericht door Teva Teff »

Vera schreef:
Chaimae schreef: Wacht er nog even mee. Je ouders zullen vroeg of laat een moslimman accepteren. En tegen die tijd ben je ook heel wat ouder, en dus ook wijzer en vooral ervaringsrijker. Het is tevens een goeie test om de man op je te laten wachten. Zijn liefde eens op de test stellen..
En je hebt me de reden van jouw overhaaste beslissing (trouwen) verteld, wat niet de reden voor een huwelijk hoort te zijn.
Klopt, ik heb je de allerbelangrijkste reden nog niet verteld. Ik ben verliefd op deze jongeman. Ik hou van hem, zielsveel. Ik trouw met hem om dat huwlijk tot de dood ons scheid te laten duren. Ik heb veel voor hem over. Heel veel. Hij vult mij aan. Hij en ik zijn wij. Wat er ook gebeurd, het eerste wat ik denk is "oh dat moet ik ... vertellen" of "oh wat zal ... trots op mij zijn" of "wat zou .. daarvan vinden". Waneer ik in een moeilijke situatie zit, bel ik hem. Hij heeft de schouders waarop ik wil uithuilen. Hij heeft de mond waarmee ik wil lachen. Hij heeft de ogen waarmee ik samen met hem naar de wereld wil kijken (met z'n tweeen zie je meer dan alleen). Hij heeft de handen die zo teder en voorzichtig alles verzorgen waar hij om geeft. Hij heeft de stem die zo vol van emotie zit dat ik uren lang naar hem wil luisteren. Hij heeft de voeten die ik op mijn levenspad wil laten lopen. Ik hou van hem.
Zou dat allemaal zo blijven als je een paar jaartjes verder bent, Vera?
Vera
Berichten: 756
Lid geworden op: ma jun 11, 2007 4:43 pm

Bericht door Vera »

Teva Teff schreef:Zou dat allemaal zo blijven als je een paar jaartjes verder bent, Vera?
Dat weet niemand behalve Allah Subhana Wa T'ala. Ik hoop het wel.
Laa ilaaha illallaah
Gebruikersavatar
migrantenjong
Berichten: 1064
Lid geworden op: za nov 24, 2007 4:58 pm
Locatie: Antwerpen/Gent Ideologie: Stokslagen en waterkanonnen

Bericht door migrantenjong »

Vera schreef:
Teva Teff schreef:Zou dat allemaal zo blijven als je een paar jaartjes verder bent, Vera?
Dat weet niemand behalve Allah Subhana Wa T'ala. Ik hoop het wel.
En als het misloopt, en Allah(vzw) weet het, waarom helpt hij je niet?
Now watch what you say, or they'll be calling you a radical, a liberal, oh fanatical, criminal.
Vera
Berichten: 756
Lid geworden op: ma jun 11, 2007 4:43 pm

Bericht door Vera »

migrantenjong schreef:En als het misloopt, en Allah(vzw) weet het, waarom helpt hij je niet?
Er bestaat een gebed, istikhaara heet dat. Die verricht je waneer je een belangrijk besluit moet nemen. Daarin vraag je of Allah je weg wil houden van slechte dingen en als datgene waar je advies over vraagt goed is, of hij dan wil zorgen dat t door gaat zeg maar. Ik pak zo m'n boekje wel om de hele tekst over te typen
Laa ilaaha illallaah
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89715
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Vera, lekkere meid... Vertel jij je FFI moeder nou eens of Allah jou al eens geholpen heeft, en als dit zo is, wat hij dan gedaan heeft.
onthoud nou eens dat alles wat er in jouw leven gebeurd, jouw keus is, en niemand anders. Niet Allah leidt jouw leven, maar dat doe je zelfs.
Wanneer krijg jij je verstand weer eens terug.

Heb je de link al gelezen? Dat verdriet en die ellende wil ik je besparen.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Vera
Berichten: 756
Lid geworden op: ma jun 11, 2007 4:43 pm

Bericht door Vera »

Istikhaarah-gebed

"O Allah! Ik zoek raad in Uw kennis en kracht van Uw macht en ik vraag om Uw veelomvattende zegeningen, U beschikt over macht en ik niet, U bent Alwetend en ik niet. U bent de kenner van het onwaarneembare, O Allah! Als U weet dat deze aangelegenheid (zeg dan waar je raad om wil vragen) gunstig is voor mijn religie en mijn (levens)onderhoud en voor mij in het Hiernamaals, (of zeg: als het beter is voor mijn huidige of latere noodzaak) laat U het dan voor mij bepalen en maak het gemakkelijk voor mij om het te verkrijgen en zegen mij hiermee. En als U weet dat deze aangelegenheid schadelijk is voor mij in mijn religie en mijn (levens)onderhoud en in het Hiernamaals (of zeg: als het slecht is voor mijn huidige en latere noodzaak) houdt het dan ver weg van mij en laat mij hiervan afstand nemen. En verorden datgene wat goed is voor mij en laat mij hier tevredenheid in vinden"
Laa ilaaha illallaah
Vera
Berichten: 756
Lid geworden op: ma jun 11, 2007 4:43 pm

Bericht door Vera »

Ariel schreef:Vera, lekkere meid... Vertel jij je FFI moeder nou eens of Allah jou al eens geholpen heeft, en als dit zo is, wat hij dan gedaan heeft.
onthoud nou eens dat alles wat er in jouw leven gebeurd, jouw keus is, en niemand anders. Niet Allah leidt jouw leven, maar dat doe je zelfs.
Wanneer krijg jij je verstand weer eens terug.

Heb je de link al gelezen? Dat verdriet en die ellende wil ik je besparen.
Ja Hij heeft mij zeker geholpen. Dit hoeft niet per se door een mysterieus briefje waar op staat "nee trouw niet met deze broeder, hij is slecht" dat snap je ook wel. Ik ben geirriteerd geraakt door dingen die hij doet, waardoor we 2 uur lang hebben gebeld om het uit te praten en ik ben nu nog zekerder van mijn besluit.

Als ik nu geen verstand heb, heb ik het nooit gehad.

Ik vond t niet zo interessant
Laa ilaaha illallaah
Gebruikersavatar
migrantenjong
Berichten: 1064
Lid geworden op: za nov 24, 2007 4:58 pm
Locatie: Antwerpen/Gent Ideologie: Stokslagen en waterkanonnen

Bericht door migrantenjong »

Je vond wat niet interessant?
Now watch what you say, or they'll be calling you a radical, a liberal, oh fanatical, criminal.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89715
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Ja Hij heeft mij zeker geholpen. Dit hoeft niet per se door een mysterieus briefje waar op staat "nee trouw niet met deze broeder, hij is slecht" dat snap je ook wel. Ik ben geirriteerd geraakt door dingen die hij doet, waardoor we 2 uur lang hebben gebeld om het uit te praten en ik ben nu nog zekerder van mijn besluit.

Als ik nu geen verstand heb, heb ik het nooit gehad.

Ik vond t niet zo interessant
[/quote]

hahahahahaha.. :razz: Sorry dat ik even om je moet lachen lieverd.
Maar de dingen die jij beschrijft hebben met het leven te maken, en niet met Allah.
Ruzies en geïrriteerdheid komen in de beste relaties voor, en dan praat men het uit.
Of jij nou wel of niet in Allah geloofd, je had toch dit gesprek wel gevoerd.
Je bent gewoon verliefd, en omdat je hem bijna niet kan zien, versterkt dat je gevoelens voor hem.
Alles wat verboden is, smaakt nu eenmaal erg lekker. Als je wel de kans had gehad om een normale relatie met hem op te bouwen, dan waren er al veel meer aanvaringen geweest.
Geloof mij maar. Wat dat betreft heb ik meer levenservaring dan jouw Allah.

Als jouw Allah een boodschap op de muur geschreven had, bijvoorbeeld.. "Dit huwelijk zal in de hemel gesloten worden", dan had ik nu mijn mond gehouden en was in eerbied voor jouw Allah op mijn knieën gevallen. Maar nu ben ik niet onder de indruk.

En ik begrijp dat je het niet interessant vindt, ook dat is menselijk, want als er een programma op de TV is over longkanker, dan zep ik ook weg.
Ik wil het niet horen dat roken slecht is, en jij wil niet horen dat dit huwelijk gedoemd is om te mislukken.
Jij kan nu toegeeflijk zijn, maar jouw karakter is te sterk om een leven lang tweede viool te spelen.

Nou ja, trouw maar snel met hem, dan hebben we dat maar achter de rug, en des te eerder wordt jij wakker. Jammer dat je de pijn zelf wil voelen, maar dat is je goed recht.
Duizenden vrouwen zijn je voor gegaan, en je had van ze kunnen leren.
Ik ben kei hard in die soort zaken. Wie niet horen wil zal voelen.

Ik hoop alleen dat jouw ouders ( zodra je getrouwd bent) zo verstandig zijn om je niet financieel te gaan steunen, en je ook gaan vertellen dat je vanaf dan ook maar de helft zal erven.
Jij wil Moslim zijn, dus moet je ook maar voelen hoe het is om Moslim te zijn.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Teva Teff

Bericht door Teva Teff »

Vera schreef:
migrantenjong schreef:En als het misloopt, en Allah(vzw) weet het, waarom helpt hij je niet?
Er bestaat een gebed, istikhaara heet dat. Die verricht je waneer je een belangrijk besluit moet nemen. Daarin vraag je of Allah je weg wil houden van slechte dingen en als datgene waar je advies over vraagt goed is, of hij dan wil zorgen dat t door gaat zeg maar. Ik pak zo m'n boekje wel om de hele tekst over te typen
Maar Vera, dat is achterlijk bijgeloof, een Friezin onwaardig.
Vera
Berichten: 756
Lid geworden op: ma jun 11, 2007 4:43 pm

Bericht door Vera »

Teva Teff schreef:Maar Vera, dat is achterlijk bijgeloof, een Friezin onwaardig.
Maar Teva Teff, dat je hierop reageert, dat is echt naturist onwaardig.
Laa ilaaha illallaah
Teva Teff

Bericht door Teva Teff »

Vera schreef:
Teva Teff schreef:Maar Vera, dat is achterlijk bijgeloof, een Friezin onwaardig.
Maar Teva Teff, dat je hierop reageert, dat is echt naturist onwaardig.
Pubers die de waan van dit soort achterlijke xeno/exotische dingetjes in stand houden zijn niet lekker in het koppetje.
Toverspreukjes zijn voor kleine mensjes.
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Vera schreef:
Chaimae schreef: Wacht er nog even mee. Je ouders zullen vroeg of laat een moslimman accepteren. En tegen die tijd ben je ook heel wat ouder, en dus ook wijzer en vooral ervaringsrijker. Het is tevens een goeie test om de man op je te laten wachten. Zijn liefde eens op de test stellen..
En je hebt me de reden van jouw overhaaste beslissing (trouwen) verteld, wat niet de reden voor een huwelijk hoort te zijn.
Klopt, ik heb je de allerbelangrijkste reden nog niet verteld.

Ik ben verliefd op deze jongeman. Ik hou van hem, zielsveel. Ik trouw met hem om dat huwlijk tot de dood ons scheid te laten duren. Ik heb veel voor hem over. Heel veel. Hij vult mij aan. Hij en ik zijn wij. Wat er ook gebeurd, het eerste wat ik denk is "oh dat moet ik ... vertellen" of "oh wat zal ... trots op mij zijn" of "wat zou .. daarvan vinden".

Waneer ik in een moeilijke situatie zit, bel ik hem.
Hij heeft de schouders waarop ik wil uithuilen. Hij heeft de mond waarmee ik wil lachen. Hij heeft de ogen waarmee ik samen met hem naar de wereld wil kijken (met z'n tweeen zie je meer dan alleen). Hij heeft de handen die zo teder en voorzichtig alles verzorgen waar hij om geeft. Hij heeft de stem die zo vol van emotie zit dat ik uren lang naar hem wil luisteren. Hij heeft de voeten die ik op mijn levenspad wil laten lopen. Ik hou van hem.
Ik weet dat jullie zielsveel van elkaar houden. Maar probeer je ouders ervan te overtuigen.
Teva Teff

Bericht door Teva Teff »

15 jaar!
En denkt terwijl haar verstand al jarenlang door steeds infantielere moslimwanen wordt verstikt het leven te kennen.
Vera
Berichten: 756
Lid geworden op: ma jun 11, 2007 4:43 pm

Bericht door Vera »

Chaimae schreef:Ik weet dat jullie zielsveel van elkaar houden. Maar probeer je ouders ervan te overtuigen.
:smile:

Insha'Allah.. Ik denk dat zijn ouders moeilijker te overtuigen zijn (ik spreek geen berbers en ken de cultuur niet.. Je kent t denk ik wel)
Laa ilaaha illallaah
Vera
Berichten: 756
Lid geworden op: ma jun 11, 2007 4:43 pm

Bericht door Vera »

Teva Teff schreef:15 jaar!
En denkt terwijl haar verstand al jarenlang door steeds infantielere moslimwanen wordt verstikt het leven te kennen.
16, dichterbij de 17 dan de 16
Laa ilaaha illallaah
Teva Teff

Bericht door Teva Teff »

Vera schreef:
Teva Teff schreef:15 jaar!
En denkt terwijl haar verstand al jarenlang door steeds infantielere moslimwanen wordt verstikt het leven te kennen.
16, dichterbij de 17 dan de 16
De tweede zin vergeten we maar voor het gemak.
Vera
Berichten: 756
Lid geworden op: ma jun 11, 2007 4:43 pm

Bericht door Vera »

Teva Teff schreef:
Vera schreef:
Teva Teff schreef:15 jaar!
En denkt terwijl haar verstand al jarenlang door steeds infantielere moslimwanen wordt verstikt het leven te kennen.
16, dichterbij de 17 dan de 16
De tweede zin vergeten we maar voor het gemak.
Ik snap die zin nniet.. en denkt, terwijl bla bla, ....

dat .... mis ik
Laa ilaaha illallaah
Dutch
Berichten: 3285
Lid geworden op: ma jan 20, 2003 7:10 pm
Locatie: Darul Hourria

Bericht door Dutch »

Vera, je bent doodgewoon v e r l i e f d, dat is normaal, zeker op jouw jonge leeftijd. Het overkomt iedereen en op jouw leeftijd, de puberteit, maakt het deel uit van een proces van overgang naar volwassenheid (duurt nog enkele jaren hoor). Je leert omgaan met nieuwe gevoelens, je wordt sexueel rijper en bent dus zeer geinteresseerd in en vatbaar voor het andere geslacht, je verkent gewoon de wereld, dus ook de 'man'...
Maar om dan gelijk het huwelijksbootje in te stappen met de eerste kandidaat onder je neus, dat is onnozelheid, dat kan zelfs een puber met een greintje verstand inzien.
Geniet van deze verliefdheid, van deze speciale periode in je leven, maar vermijd enorme stommiteiten, die breken je gegarandeerd zuur op.
Gebruikersavatar
migrantenjong
Berichten: 1064
Lid geworden op: za nov 24, 2007 4:58 pm
Locatie: Antwerpen/Gent Ideologie: Stokslagen en waterkanonnen

Bericht door migrantenjong »

Ik was ook eens fameus verliefd geworden op je leeftijd, Vera. Dacht dat die persoon de ware was. Moet wel zeggen dat ik haar een tijdje graag heb gezien, maar toen wij volwassener begonnen te worden zagen wij in dat wij eigenlijk volledig verschillende mensen zijn.

En dat zal bij u ook gebeuren. Jij bent nog heel jong, jij weet niet naar welke kant jij zal ontwikkelen, en nee, Allah(vzw) weet het ook niet. En hij zal je ook niet begeleiden.

Hetgeen dat zal gebeuren is dat jij binnen een paar jaar beseft dat jij volledig niet op je plaats bent, maar tegen dan word je al gedomineerd door je man en moet je heel de dag in de koezina staan.
Now watch what you say, or they'll be calling you a radical, a liberal, oh fanatical, criminal.
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

Hetgeen dat zal gebeuren is dat jij binnen een paar jaar beseft dat jij volledig niet op je plaats bent,
Islam zal maken dat zij over een paar jaar in het geheel niets meer zal kunnen beseffen.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Teva Teff

Bericht door Teva Teff »

Vera schreef:Ik snap die zin nniet.. en denkt, terwijl bla bla, ....

dat .... mis ik[/color]
Kommaatjes erbij!
En denkt, terwijl haar verstand al jarenlang door steeds infantielere moslimwanen wordt verstikt, het leven te kennen.
Nu duidelijk?
Vera
Berichten: 756
Lid geworden op: ma jun 11, 2007 4:43 pm

Bericht door Vera »

Teva Teff schreef:
Vera schreef:Ik snap die zin nniet.. en denkt, terwijl bla bla, ....

dat .... mis ik[/color]
Kommaatjes erbij!
En denkt, terwijl haar verstand al jarenlang door steeds infantielere moslimwanen wordt verstikt, het leven te kennen.
Nu duidelijk?
Ja dankie.

Nee dat denk ik niet
Laa ilaaha illallaah
Plaats reactie