De islamisering van Nederland (voorbeelden uit de praktijk)

Mahalingam
Berichten: 52288
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: De islamisering van Nederland (voorbeelden uit de praktijk)

Bericht door Mahalingam »

Een onredelijke angst heet een 'fobie'.
Nu lees ik: "„Bij sommige directeuren heerst de angst voor kleine moskeetjes in scholen.”
Hebben deze directeuren last van islamofobie? Volgens mij hebben ze een terechte angst.
En inmiddels zijn er 15% Mohammedanen op school. In 2010 was dat nog 9 %.
Dus ze krijgen nu praats.
Scholen worstelen met gebedsruimtes voor leerlingen – ‘bij ons wordt niet aan religie gedaan’

Gebedsruimtes Islamitische leerlingen vragen op middelbare scholen om een gebedsruimte, maar schoolbestuurders zien dat lang niet altijd zitten. „Bij sommige directeuren heerst de angst voor kleine moskeetjes in scholen.”

Verschillende middelbare scholen in Nederland worstelen met islamitische leerlingen die op school willen bidden. Er worden steeds vaker petities gestart voor een gebedsruimte, terwijl sommige scholen het bidden juist helemaal proberen te verbieden. Het leidde tot situaties waarbij er stiekem op de gang of onder trappen werd gebeden, of buiten onder een brug in de winter. Dat blijkt uit een rondgang van NRC.

De groeiende vraag naar gebedsruimtes wordt herkend door de vereniging voor het openbaar onderwijs VOS/ABB. „Schoolbesturen weten niet altijd wat zij daarmee aan moeten”, zegt de koepelorganisatie. „Bij sommige directeuren heerst de angst voor kleine moskeetjes in scholen.”

Gebedsruimtes bestaan al langer in het hoger onderwijs, maar de laatste tijd is er ook meer vraag naar in het voortgezet onderwijs. Alleen willen directies er vaak niet aan.

Zoals op de Koninklijke Scholengemeenschap Apeldoorn, waar vorig jaar een petitie werd gestart voor een bidruimte, die 250 keer online werd ondertekend. Ook de imam van een nabijgelegen moskee bemoeide zich ermee en riep de school op een gebedsruimte in te richten, vertelt rector Wouter Abrahamse. Hij besloot er niet aan mee te werken. In een interne nieuwsbrief schreef Abrahamse dat „actieve geloofsbelijdenis niet thuishoort” op een openbare school. Ook was hij beducht voor „druk” op islamitische leerlingen om deel te nemen aan de gebeden.

Omdat dit leidde tot onvrede onder een groepje leerlingen, is er besloten tot een compromis: de leerlingen mogen nu tussen de lessen door „naar de nabijgelegen moskee fietsen om daar te bidden”, zegt Abrahamse.

Ook andere scholen weten zich geen raad met islamitische leerlingen die het gebed op school willen verrichten. Drie leerlingen van het Lyceum Schravenlant in Schiedam vertellen aan NRC hoe biddende scholieren daar „lastiggevallen” worden door docenten.

Het conflict begon toen de school een petitie van de leerlingenraad voor een gebedsruimte naast zich neerlegde. „Op onze school wordt sinds haar oprichting in 1869 niet actief aan religie gedaan. Dat is een bewuste keuze”, zegt rector Wiclef Poesiat. Actieve geloofsbelijdenis past volgens de rector niet bij een openbare school.

Sinds het verwerpen van de petitie bidt een groepje van zo’n twintig scholieren stiekem op de gangen van het Lyceum Schravenlant, vertellen havisten Imane (achternaam bekend bij NRC) en twee medeleerlingen die anoniem willen blijven. Terwijl docenten over de gangen patrouilleren, zet het groepje leerlingen daar een systeem tegenover waarbij iemand onder de trap ‘de wacht’ houdt terwijl de rest bidt.

In het afgelopen voorjaar ging dat mis, vertelt Imane. Een lerares wandelde door de gang, zag haar geknield op een bidkleedje zitten en zou geprobeerd hebben het bidden te stoppen. „De docent zwaaide met haar handen vlak voor mijn ogen en vroeg waarom ik niet reageerde. Daarna sjorde ze het gebedskleed onder mijn knieën vandaan en trok aan mijn arm.”

Rector Poesiat zegt dit incident niet te kennen, maar bevestigt wel dat er soms stiekem in de gangen wordt gebeden. „In het kader van de veiligheid mogen leerlingen zich in pauzes niet ophouden in gangen”, zegt Poesiat. „Leerlingen die dit negeren en desondanks in die gebieden bidden, worden niet gestoord tijdens het gebed. Na afloop wordt er wel een gesprek met hen aangegaan.”

Niet verplicht

Openbare scholen zijn niet verplicht een gebedsruimte te verzorgen als daar vraag naar is, oordeelde de Commissie gelijke behandeling eerder in een vergelijkbare zaak op een Amsterdamse school. Maar de commissie vond tegelijkertijd dat de school leerlingen niet mag verbieden om te bidden: dat valt onder de vrijheid van godsdienst.

De koepelvereniging voor het openbare onderwijs VOS/ABB adviseert scholen „op enige wijze gehoor te geven” aan de vraag naar een bidruimte. „Met het oog op onze pluriforme identiteit waarin alle levensbeschouwingen gelijkwaardig zijn, zou een stilteruimte op school niet misstaan”, zegt Eline Bakker van VOS/ABB. „Voor de moslim met zijn koran, maar ook voor de hipster die wil mediteren.”

15 procent van alle Nederlandse jongeren tussen de vijftien en achttien jaar identificeert zich inmiddels als moslim, blijkt uit CBS-onderzoek. In 2010 was dat nog 9 procent.
https://www.nrc.nl/nieuws/2023/03/31/sc ... n-a4160998
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89853
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: De islamisering van Nederland (voorbeelden uit de praktijk)

Bericht door Ariel »

Islamitische scholier ruw gestoord uit gebed door lerares, boze reacties: ‘Docent trok haar omhoog’

Het gaat als een lopend vuurtje door een Schiedamse middelbare school. Het verhaal van een islamitische havoscholiere, knielend op een kleedje in de gang, ruw gestoord uit haar gebed door een lerares. Nu rijst de vraag: wel of geen gebedsruimte? ,,De moskee is drie minuten fietsen.”

Ze heeft er nachten van wakker gelegen. Aya (14), klasgenoot en getuige van het incident, waarbij een biddende havoscholiere door een lerares van haar kleedje werd gedirigeerd en haar gebed moest staken: ,,Ze trok haar omhoog en schreeuwde dat ze niet mocht bidden.”

Leerlingen met een islamitische achtergrond staan lijnrecht tegenover leraren en de leiding van Lyceum Schravenlant in Schiedam, een openbare middelbare school die veel islamitische leerlingen trekt. ,,Wij vragen niet veel”, vervolgt Aya. ,,Alleen een plekje voor onszelf om te bidden. Maar het mag niet.”

Steun tijdens toets
In het rituele gebed, de salat of salah, bedankt de havo-4-scholiere haar god, Allah. ,,Maar ik vraag ook of Hij mij wil steunen bij het maken van een toets”, zegt ze. ,,Dat wordt mij op school ontnomen.” :razz:
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89853
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: De islamisering van Nederland (voorbeelden uit de praktijk)

Bericht door Ariel »

OPINIE Annabel Nanninga en Joost Eerdmans, JA21

’De openbare school is geen moskee’

Met de discussie over islamitische gebedsruimten in openbare scholen wordt plakje voor plakje geschaafd aan de seculiere rechtsstaat, vinden Annabel Nanninga en Joost Eerdmans. ,,Laten we daadwerkelijk openbaar onderwijs bieden, in plaats van verkapt islamitisch onderwijs.”

„Zoals altijd laat het activistische deel van de Nederlandse moslimgemeenschap de ramadan niet voorbij gaan zonder weer in volle galop enkele stokpaardjes uit de Moslimbroederstal te berijden. Dit jaar was het de discussie over gebedsruimtes op scholen die weer werd aangewakkerd, door een provocatie van in de schoolgangen biddende leerlingen.

Dat gebedsruimtes op openbare scholen niet alleen onnodig, maar zelfs uit den boze zijn, is kennelijk behalve een open deur toch een feit dat telkens weer uitleg behoeft. Evenals verdediging tegen verwijten van gebrek aan diversiteit en tolerantie, twee postmoderne buzz words die de pleitbezorgers van de ’islamisering met de zachte hand’ behendig hebben voorzien van camouflagekleuren. Want wie meer diversiteit en tolerantie wenst, zou een tegenstander van gebedsruimtes op openbare scholen moeten zijn, zoals wij hier nader zullen toelichten.

Tolerantie
Ten eerste de tolerantie. Op zichzelf is het ironisch dat het in alle landen onder islamitisch bestuur bar en boos gesteld is met de tolerantie voor vrouwen, homoseksuelen, afvalligen, andersdenkenden, christenen, vrije meningsuiting en humor, en dat vertegenwoordigers van islam in het vrije Westen zich beroepen op uitgerekend tolerantie om hun weinig tolerante denkbeelden zo vrij mogelijk te verspreiden en te belijden.

Contraproductief
Maar gebedsruimtes op openbare scholen zijn zelfs ronduit contraproductief in het nastreven van tolerantie. Waar een gebedsruimte is, is gebruik ervan door moslims automatisch geen keuze meer, maar een plicht. Die sociale druk is sterk en onontkoombaar. Ouders die voor hun kind bewust de vrije keuze hebben gemaakt voor een openbare school, zien hun kind met de aanwezigheid van een gebedsruimte toch gedwongen om deel te nemen aan de gebeden op vaste tijden.

Wie zich er niet laat zien, zal dat te horen krijgen. Een fenomeen dat we ook zien in bijvoorbeeld azc’s, waar de aanwezigheid in de moskee of gebedsruimte nauwlettend (informeel) wordt bijgehouden en waar nodig ’bijgestuurd’ met subtiele of ronduit intimiderende tactieken.

Stelt u zich deze druk eens voor op tieners die toch al gevoelig zijn voor groepsdruk en ’erbij horen.’

Dan het argument ’diversiteit’. Niets zo divers als een neutrale, seculiere omgeving, nietwaar? Met ruimte voor ieders identiteit en achtergrond maar – en daar zit ’m de kneep – zonder levensbeschouwing actief te faciliteren. Een keuze voor het ene, is automatisch het uitsluiten van het andere, en weg is je diversiteit.

Verkapt
Streng islamitische ouders staat het in Nederland nota bene vrij te kiezen voor staatsgefinancierd islamitisch onderwijs. Kom er maar eens om in islamitische landen; hoe veel christelijke of Joodse scholen zouden ze daar van overheidswege onderhouden? Laten we dus de ouders die kiezen voor openbaar onderwijs serieus nemen en ze ook daadwerkelijk openbaar onderwijs bieden, in plaats van verkapt islamitisch onderwijs.

Het gedoe rond de gebedsruimtes laat wel zien dat de integratie van het oerhollandse instrument de kaasschaaf prima geslaagd is: plakje voor plakje schaven aan de seculiere rechtsstaat, waaronder openbaar onderwijs. Het zal akelig effectief blijken te zijn. Tenzij we onze rug recht houden.”
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24963
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: De islamisering van Nederland (voorbeelden uit de praktijk)

Bericht door King George »

Openbare scholen zonder gebedsruimte voor Moslims zullen dan beter presteren, veiliger zijn en dus werkbaarder zijn dan openbare scholen die voor deze eisen zwichten. Want het laat zich raden welke openbare scholen dan door die Moslims zullen worden gemeden. En openbare scholen zijn niet verplicht een gebedsruimte te faciliteren.


Moet openbare school gebedsruimte beschikbaar stellen? – VO

20-01-2023 | Nieuws

Moet een openbare school een gebedsruimte ter beschikking stellen als daarom wordt gevraagd? Nee, oordeelde de Commissie gelijke behandeling in 2000 naar aanleiding van een kwestie op het openbare Caland Lyceum in Amsterdam. Een vergelijkbare kwestie speelt nu op het openbare Leidsche Rijn College in Utrecht.
https://www.vosabb.nl/moet-openbare-school-gebedsruimte-beschikbaar-stellen/

De wederpartij maakt geen onderscheid op grond van godsdienst door te weigeren een lokaal ter beschikking te stellen om tijdens de pauze te bidden.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24963
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: De islamisering van Nederland (voorbeelden uit de praktijk)

Bericht door King George »

Hoe verwezenlijk je kwaliteitsverbetering van het onderwijs op school? Wel, door geen Islamitische lessen te geven. Want dan blijven er Islamitische leerlingen weg omdat die nou eenmaal geen educatie, maar indoctrinatie willen. En zo wordt het leerlingenbestand weer wat normaler.

Let wel hoe diep deze school al is gezonken, want 80 % (!) van de leerlingen op deze "Belgische" school volgt Islamitische lessen.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door King George op zo jan 14, 2024 1:58 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24963
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: De islamisering van Nederland (voorbeelden uit de praktijk)

Bericht door King George »

Moslims, hun moslim-dominant thuisland ontvlucht, drammen hier door om er een moslimdominantie van te maken
Islam drammers geholpen door extreem linkse drammers (GL & D66) willen van het openbare seculiere onderwijs islamscholen maken met speciale privileges voor moslimkinderen, andere geloven moeten dus het hoofd buigen voor de drammers van het salafisme. Het secularisme is niet religievijandig, maar religieneutraal: en moethardnekkig tegenstand bieden tegen het brutale gedram van extreme moslims. Er worden petities voor gebedsruimtes opgesteld, maar scholen willen er niet aan. Omdat de petities genegeerd worden, gaan leerlingen stiekem bidden in het schoolgebouw of mogen ze naar de moskee tussen de lessen door. In Schiedam trok een lerares een meisje dat in de gang aan het bidden was van het gebedskleed. Groot gelijk. De openbare school is geen moskee, het seculiere karakter dient door alle leerlingen gerespecteerd te worden, bij oponthoud op plekken waar dat niet toegestaan is mogen leraren handhaven.
Afbeelding

https://www.telegraaf.nl/watuzegt/1735936745/bidden-op-openbare-school-is-provocatie
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17488
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Het terugwerpen van Nederland naar de middeleeuwen

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Het heeft alles met de primitieve achterlijke moslimopvoeding te maken vanuit de achterbakse Marokkaanse huiselijke kring, aangemoedigd door het tegemoet komend religieus verkeer van onze overheid die korte metten moet maken met de onwelwillende honden van de hier in onze beschaving wroetende moslim parasieten die besmet met het islamvirus parasiteren op onze kenniseconomie en beschaving, in plaats van deze mislukte mensensoort de helpende hand te bieden.

De oplossing ligt voor het oprapen: kies voor gezond verstand en wijs de teruggang naar de middeleeuwen af. Kies voor de PVV.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89853
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: De islamisering van Nederland (voorbeelden uit de praktijk)

Bericht door Ariel »

Botsende waarden en normen leiden tot spanningen in multiculturele mbo-klassen

Discussies over godsdienst, seksualiteit, politiek en de evolutieleer zorgen in multiculturele mbo-klassen voor spanningen. Twee derde van de docenten krijgt ermee te maken, blijkt uit onderzoek.

Merijn van Nuland15 mei 2023
Discussies op multiculturele mbo-scholen leiden regelmatig tot spanningen tussen de docent en zijn of haar studenten. Zo’n 50 procent van de ondervraagde docenten zegt af en toe frictie te ervaren, en 13 procent zelfs regelmatig. Docenten voelen zich bovendien vaak slecht voorbereid om moeilijke gesprekken over bijvoorbeeld seksualiteit en religie in goede banen te leiden.

Dat blijkt uit grootschalig onderzoek van Kennedy Tielman, die dinsdag 16 mei promoveert aan de universiteit in Wageningen. Hij enquêteerde 900 docenten van 20 scholen die allemaal werkzaam zijn in mbo-klassen waar minimaal zestig procent van de studenten een migratieachtergrond heeft. Tielman keek specifiek naar spanningen die ontstaan doordat docenten en studenten verschillende opvattingen hebben over waarden en normen.

Veel spanningen op en rond de stageplek
Uit het onderzoek blijkt onder meer dat docenten en studenten vaak botsen bij gesprekken over godsdienst, seksualiteit, politiek en de evolutietheorie. Ook maakten veel docenten melding van spanningen die zich afspeelden op of rond de stageplek van de student.

Zo weigerden sommige studenten de hand van hun homoseksuele klasgenoot vast te houden tijdens een groepsopdracht. Anderen bleken op de stageplek moeite te hebben met autoriteit, en jonge moslima’s van een zorgopleiding wilden geen mannelijke patiënten wassen. Dat gedrag druist vaak in tegen de waarden die de docent zelf belangrijk vindt.

MBO Raad: ‘Signalen zijn herkenbaar’
De signalen uit het onderzoek van Tielman zijn herkenbaar, zegt de MBO Raad, de brancheorganisatie voor scholen in het middelbaar beroepsonderwijs. Zo bleek eind vorig jaar bijvoorbeeld uit onderzoek dat mbo-docenten het moeilijk vinden om seksuele diversiteit bespreekbaar te maken, mede vanwege de reacties van studenten.

“Wij doen wat we kunnen om docenten hierin te ondersteunen, maar kunnen het niet alleen oplossen”, zegt een woordvoerder van de MBO Raad. “Het is een breder maatschappelijk probleem dat je in het klein in het mbo terugziet.”

Docenten voelen zich onvoorbereid
Veel docenten voelen zich dan ook overweldigd door de toenemende culturele en sociaal-economische verschillen en andere vormen van diversiteit in het klaslokaal, valt verder in het proefschrift te lezen. Ze willen hun lessen in goede banen leiden, maar vinden zichzelf vaak slecht voorbereid om over dit soort gevoelige onderwerpen het gesprek aan te gaan.

“Daarbij zitten ook hun eigen overtuigingen soms in de weg”, zegt Tielman, die zelf op Curaçao is geboren en op zijn achttiende in Nederland aan een mbo-opleiding begon, alvorens hij doorstroomde naar hbo en universiteit. Op dit moment is hij lerarenopleider aan hogeschool Fontys. “Sommige studenten vinden het niet respectvol om iemand in de ogen te kijken, terwijl de docent dat juist van ze verlangt. Allebei hebben ze goede intenties, en toch schuurt het.”

Meer kennis en vaardigheden nodig voor beginnende leraren
Daar zit volgens Tielman dan ook de crux: aankomende docenten zouden in hun lerarenopleiding meer kennis en vaardigheden moeten opdoen die zijn toegespitst op dit soort situaties. “Denk daarbij aan cultureel responsief lesgeven, waarbij je erkent dat de culturele achtergrond van studenten een rol speelt. Als je openstaat voor het gesprek en meerdere perspectieven de ruimte biedt, dan krijg je de studenten gemakkelijker mee.”

Dat betekent overigens niet dat de docent begrip hoeft te tonen voor iedere opvatting, bijvoorbeeld in het geval van homofobe opmerkingen. “Je kunt ook de spanning benoemen, en vervolgens als docent zeggen: ‘maar ik wil dit niet hebben in mijn klaslokaal’. Over discriminerende uitspraken hoef je niet te onderhandelen.”

Opvallend genoeg blijkt uit het onderzoek ook dat docenten met multiculturele vaardigheden juist méér spanningen rapporteren dan hun minder ervaren collega’s. Dat is volgens Tielman te verklaren doordat zij de conflicten beter herkennen en ze dus ook vaker rapporteren. Ook worden zij vermoedelijk vaker ingezet in klassen waar botsingen vaker voorkomen.

‘Persoonlijke overtuigingen hoeven geen probleem te zijn, zolang je ze niet opdringt aan anderen’
Sandra Huveneers (59) werkte jarenlang in de jeugdzorg, en deed dat met veel enthousiasme en overtuigingskracht. Maar die zelfverzekerdheid verdween als sneeuw voor de zon toen ze les ging geven aan een mbo-instelling in Den Bosch. “Ineens lukte het niet meer”, zegt ze nu, terugblikkend op die beginperiode.

Haar klas bestond voor een groot deel uit studenten met een migratieachtergrond. Er waren veel conflicten en er werd flink geroddeld tussen subgroepen die het niet met elkaar konden vinden. Maar het lastigst vond ze de culturele ‘codes’, zoals ze het zelf noemt. Het lukte Huveneers soms niet om vaardigheden over te brengen die voor de opleiding sociaal-cultureel werk wel van groot belang zijn. “Ik snapte vaak niet wat mijn studenten bedoelden en waarom ze op een bepaalde manier reageerden.”

Ze noemt als voorbeeld een oefening met slechtnieuwsgesprekken. “Het is gebruikelijk om direct het slechte nieuws te vertellen, en dan ruimte te geven aan de emoties van de patiënt. Maar sommige studenten vonden dat echt niet kunnen. Je moest de patiënt eerst geruststellen, bijvoorbeeld door te informeren hoe het met de familie ging. We kwamen er niet uit.”

Meer begrip tussen studenten
Het ging pas beter toen ze klassikaal haar ongemak benoemde. Ze liet haar studenten vervolgens van alles over zichzelf vertellen: wat ze ’s avonds aten, hoe ze hun verjaardag vierden, welke regels ze vanuit huis meekregen, en zelfs hoe ze hun doden begraven. Met als achterliggende vraag: wie ben jij en wat heb je nodig om deze opleiding succesvol af te ronden? Het leidde tot meer begrip tussen Huveneers en haar studenten, maar ook tussen de studenten onderling.

Die open houding heeft haar veel gebracht. Uiteindelijk gaat het erom of een student goed kan meekomen op de werkvloer, vindt ze, en niet of diegene de waarden van de docent deelt. Ze noemt het voorbeeld van een gesluierde islamitische studente die mannen geen hand wilde geven. “Zulke persoonlijke overtuigingen hoeven geen probleem te zijn, zolang ze maar geen belemmering vormen voor het beroep en de student ze niet opdringt aan anderen.”
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89853
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: De islamisering van Nederland (voorbeelden uit de praktijk)

Bericht door Ariel »

Hogeschool Amsterdam zegt met’inclusieve rustruimte’ te komen

Studenten houden hart vast voor nieuwe gebedsplekken

Op de Hogeschool van Amsterdam houdt de komst van islamitische gebedsruimtes de gemoederen bezig. Wat begint als rustruimte voor alle studenten wordt al snel het domein van orthodoxe, salafistische moslims, vreest een groep studenten. Het wordt helemaal een probleem als mannen en vrouwen gescheiden worden. En het probleem speelt niet alleen op de Amsterdamse school, ook elders in Nederland worstelen middelbare en hogescholen met de vraag wel of niet een gebedsplek aan hun studenten aan te bieden. „Dit is het afdwingen van een geloofsovertuiging op een seculiere school”, stelt een studente.

Een ’inclusieve rustruimte’, zo werd de nieuwe bezinningsplek aangeprezen in een online petitie op de Hogeschool van Amsterdam, door bijna 3000 studenten ondertekend. In de praktijk gaat het niet om een prikkelarme rustplek, maar om een islamitische gebedsruimte, zeggen studenten in de reacties op het Instagramaccount van de school. „Zodra je naar binnenloopt, zie je alleen maar gebedskleden. Je kunt de ruimte nooit reserveren, omdat er al rijen zijn van moslimstudenten die willen bidden.”

Niet iedereen is blij met de gebedsruimtes. Een studente, die net als de rest anoniem wil blijven, maakt zich zorgen over de ontwikkeling. „Als ik daar even tot rust wil komen tussen de lessen door, heb ik al meermaals meegemaakt dat moslims aan het bidden zijn. Ik voel mij dan alles behalve welkom, terwijl ik zelf ook moslima ben.”

Gescheiden ruimtes
Ondanks haar eigen geloof vindt ze dat haar hogeschool neutraal moet blijven. „We zitten op een seculiere school, dit is letterlijk het tegenovergestelde. Een school hoort zich te richten op het verbeteren van onderwijs, niet op het realiseren van bidruimtes. Zorgwekkender is ook dat veel docenten en medewerkers binnen de Hogeschool niet durven te spreken over deze kwestie.”

Probleem is ook het verlangen bij sommige islamitische studenten naar gescheiden gebedsruimtes, zodat vrouwen niet welkom meer zijn in de gebedsruimte voor mannen en omgekeerd. In WhatsAppgroepen voor en door islamitische studenten (een voor mannen, een voor vrouwen) werd gezinspeeld op zo’n scheiding. „Kritische vragen worden hierin niet op prijs gesteld”, vertelt de studente.

"Docenten durven niet te spreken over de kwestie"
Een andere student vertelt dat hij er zwaar op tegen is „om gescheiden ruimtes of überhaupt ruimtes voor alleen islamitische aanhangers te realiseren. HvA is een publieke instelling en hoort geen onderscheid te maken tussen groepen. Dat is juist discriminatie.”

Veel middelbare en hogescholen zitten in hun maag met de roep van hun studenten om een plek voor gebed. Steeds vaker beginnen studenten petities voor een islamitische gebedsruimte. Sommige scholen proberen hun leerlingen het bidden op school helemaal te ontzeggen. De koepelvereniging voor het openbare onderwijs VOS/ABB adviseert scholen gehoor te geven aan de vraag naar een bidruimte.

Verdeeld
De Hogeschool Rotterdam maakte vijf jaar geleden korte metten met een zaaltje dat door studenten was omgetoverd tot gebedsruimte, waarbij zelfs een scheidingsmuurtje was gemonteerd om mannen en vrouwen apart te houden. Er kwam een stilteruimte bij, maar die moest ’formeel’ worden ingericht.

Op de Hogeschool van Amsterdam zijn niet alleen de studenten, maar ook de docenten verdeeld over het fenomeen. „Wie zijn die mensen die deze apartheid willen?”, schrijft docent Jacob Eikelboom in een column in het hogeschoolblad HvanA. Hij maakt zich ook boos over het oprukken van gebedsruimtes, zeker als die gescheiden zijn voor mannen en vrouwen. Hij schrijft dat hij dat een ’terug-in-de-tijd-streven vindt. „Ik ga mij niet hard maken voor non-genderneutrale gebedsruimtes. Wat is er inclusief aan een exclusieve ruimte?”

"Wat is er inclusief aan een exclusieve ruimte?"
Docent hbo-recht Achraf El Johari is juist warm voorstander van gebedsruimtes. In een column in NRC hekelt hij het ’giftige en islamofobe politieke klimaat’ dat een gezond gesprek over dit onderwerp in de weg staat. „Iedere groep zou zich welkom moeten voelen en daarom staan onderwijsinstellingen voor een belangrijke ethische keuze: faciliteren wij studenten in het praktiseren van hun religie of houden we vast aan een on-Nederlandse traditie die het leven van deze studenten bemoeilijkt?” Hij stelt dat onderwijsinstellingen „zich zouden moeten durven uitspreken in dit soort gevoelige kwesties”, maar ondanks dat bleef het stil vanaf zijn kant toen deze krant hem onder nadere toelichting vroeg.

Een woordvoerder van de HvA zegt dat bij haar niet bekend is of de stilteruimtes zich in de praktijk ontpoppen tot islamitische gebedsruimtes. „Wij hebben inderdaad een verzoek tot extra rustruimtes gekregen. Over de inrichting hiervan zijn wij nog in gesprek. We horen meerdere geluiden van studenten over hun behoeftes. Een bidruimte is niet de insteek, maar mocht hier de behoefte liggen, dan kan dit best het eindresultaat zijn.” Over de wens voor gescheiden bidruimtes is haar niets bekend.

Trend
De moslima-studente die eerder in het artikel ter sprake kwam, ziet binnen de Hogeschool van Amsterdam een duidelijke trend als het gaat om islamisering: „Alles wordt onder het tapijt van diversiteit en inclusiviteit geschoven. Op de school is alcohol al verbannen bij personeelsfeesten. Nu zijn ze actief aan het lobbyen voor bidruimtes. Dit gaat om het opleggen van strenge religieuze regels aan anderen, in plaats van respect voor persoonlijke keuzes en vrijheid van meningsuiting. Wanneer je er vragen over stelt of je mening geeft, ben je islamofoob.”
Op de Hogeschool van Amsterdam zijn niet alleen de studenten, maar ook de docenten verdeeld over het fenomeen. „Wie zijn die mensen die deze apartheid willen?”, schrijft docent Jacob Eikelboom in een column in het hogeschoolblad HvanA. Hij maakt zich ook boos over het oprukken van gebedsruimtes, zeker als die gescheiden zijn voor mannen en vrouwen. Hij schrijft dat hij dat een ’terug-in-de-tijd-streven vindt. „Ik ga mij niet hard maken voor non-genderneutrale gebedsruimtes. Wat is er inclusief aan een exclusieve ruimte?”

Ik zou zeggen, doe er als student of docent iets aan, en laat je niet door de minderheid een wet opleggen.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52288
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: De islamisering van Nederland (voorbeelden uit de praktijk)

Bericht door Mahalingam »

Is dat een goede combinatie? Moskeet en vijver? Polderislam?

Afbeelding

Nee. Soms loopt er iemand met zijn dronken kop die vol van religieuze vervoering het water in waar je echt niet op kan lopen. Ik lees:

"
De raadsfractie van D66 ging vorige maand op werkbezoek bij de moskee aan het Kooiplein. ’Van de bewoners hoorden wij onder meer zorgen over het gebrek aan afscheiding tussen de straat en het water’, aldus Jansen. ’Er waren al verschillende mensen onvrijwillig in het water beland. Gelukkig zonder ernstig letsel tot nu toe’.
"
"De bakstenen kade bij het plein heeft geen afzetting, maar wel bankjes en andere zitplaatsen direct langs het grachtje. Dus is één misstap of glijpartij voldoende om in het water te plonzen."
"Op en rond het plein geldt al jaren een alcoholverbod, dus daar kan het niet aan liggen. "


https://www.leidschdagblad.nl/cnt/dmf20230720_47503208
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52288
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: De islamisering van Nederland (voorbeelden uit de praktijk)

Bericht door Mahalingam »

Als een nieuwe moskee zo nodig As-Soenah moet heten dan weet je dat de gangmakers van de strikte fundamentalistische tak van het Mohammedanisme zijn.
De beroepssmoslims in deze kwestie wisten de vrouwen tot afgifte van hun goud te bewegen en de kindertjes van hun spaarpot. Oh, wat wordt Allah daar blij van !
Minder blij worden ze van een aanemer die broddelwerk levert.
Dit zit er best bruikbaar uit maar als je de geraadpleegde deskundigen moet geloven is het een bouwval.

Afbeelding
Conflict over bouw moskee in Assen loopt hoog op. Moskeebestuur voelt zich bedonderd: 'Onze kinderen hebben hun spaarpotje gedoneerd'

Het bestuur van de As-Soenahmoskee in Assen voelt zich „zwaar bedonderd” door aannemer HTO. Uit een technisch rapport blijkt dat bij de bouw van het gebedshuis tal van fouten zijn gemaakt, met tonnen schade als gevolg.

Van een afstandje ziet de nieuwbouw van het godshuis, met hoge ramen, witte gevel en een minaret aan de linkerzijde, er onberispelijk uit. Maar het fraaie aangezicht staat in schril contrast met de werkelijkheid. De bouw van de moskee aan de Groen van Prinstererlaan ligt al wekenlang stil vanwege een hoogopgelopen conflict tussen het bestuur van de Marokkaanse moskee en het aannemingsbedrijf uit Assen.

Rapport: tientallen gebreken


Het casco van het gebouw vertoont volgens bouwtechnisch adviseur Buurman tientallen gebreken. En dat niet alleen: er zijn niet-herleidbare meerkosten in rekening gebracht, er is veelvuldig gebruik gemaakt van goedkopere materialen dan afgesproken en het werk voldoet niet aan de vergunningseisen van de gemeente.

De schade komt volgens de bouwtechnisch adviseur uit op ruim 335.000 euro. Het totale project kost zo’n acht ton, waarvan de moslimgemeenschap zeven ton al heeft betaald.

‘Zwaar bedonderd’


„We hebben ze geloofd op hun blauwe ogen. Ze hebben ons zwaar bedonderd. HTO heeft het vertrouwen van de gemeenschap geschaad. Wij zijn zeer boos”, zegt moskeevoorzitter Mohamed El Mourabit zuur. Inmiddels zitten beide partijen zo geharnast in de strijd dat ze alleen nog met elkaar communiceren via hun advocaat. „Persoonlijk wil ik niets meer met het bedrijf te maken hebben”, fulmineert El Mourabit.

HTO was maandag vanwege de bouwvak niet bereikbaar voor een reactie, laat advocatenantoor VeraNova uit Zwolle weten.

‘Overal beetje geplukt’

Het geschil ontstond begin dit jaar, nadat de bouw vorig jaar juni begon. Het moskeebestuur ontdekte een constructiefout, maar volgens El Mourabit wilde HTO daar niets van weten en ging de aannemer ijzerenheinig door met bouwen. „We constateerden vervolgens het een na het ander. HTO deed alsof alles zo was afgesproken. We werden behandeld alsof we dom waren.”

Hij loopt een rondje om de moskee en klopt eens met zijn vuist op de witte gevel. „De stuclaag is te dun en er is voor de isolatie gebruik gemaakt van piepschuim en niet van CEM-panelen. Dat is goedkoper voor HTO.” Een grimas. „Zo heeft HTO overal gewoon een beetje geplukt.”

Civiele zaak dreigt


Na heen en weer gesteggel was het bestuur het zat en schakelde het een bouwadviseur in. Die kwam vorige week met het vernietigende rapport op de proppen.Anton Buurman laat weten geschrokken te zijn van wat hij aantrof.

„In het rapport worden de zorgen van het moskeebestuur bevestigd”, zegt Mirjam Talsma van REIN Advocaten. De advocaat, gespecialiseerd in het bouw- en vastgoedrecht, staat het bestuur van de As-Soenahmoskee bij. Een civiele zaak dreigt, tenzij de bouwer als laatste kans het werk alsnog deugdelijk uitvoert en de geleden schade vergoedt.

Voor het aannemingsbedrijf zou dat een flinke kostenpost betekenen, omdat voor het herstel van het werk een deel van gevel gesloopt en opnieuw gebouwd moet worden. Het moskeebestuur heefte volgens Talsma echter weinig vertrouwen in een goede afloop van deze kwestie.

HTO zou daarom ook kunnen kiezen om een eenmalige schadevergoeding van ruim 238.000 euro te betalen, waarmee de aannemer de moskee-opdracht in principe afkoopt. Talsma geeft HTO drie weken de tijd om een besluit te nemen.

Aboutaleb doneerde ook


Met het ontstane geschil is de oplevering van de moskee maanden vertraagd en daar komen zeker nog enkele maanden bij. Het tekent de hobbelige weg naar een nieuwe As-Soenahmoskee. Eerst duurde het even voordat de Asser moslimgemeenschap een tijdelijk onderkomen had gevonden op bedrijventerrein de Lauwers. Daarna lag het project eind vorig jaar een tijdlang stil vanwege geldtekort bij het bestuur.

De As-Soenahmoskee haalt de bouwkosten binnen door benefietavonden te organiseren. Tijdens deze avonden doneert de moslimgemeenschap vaak gul aan het project. Zelfs burgemeester Ahmed Aboutaleb van Rotterdam gaf volgens het moskeebestuur geld voor de nieuwbouw. ‘En onze kinderen hebben hun spaarpotje gedoneerd’, schrijft El Mourabit namens het bestuur in een bericht op sociale media. ‘Het doet ons pijn en soms krijg ik tranen in mijn ogen als ik zie hoe gebouwd is.’
https://dvhn.nl/drenthe/Conflict-over-m ... 68710.html
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52288
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: De islamisering van Nederland (voorbeelden uit de praktijk)

Bericht door Mahalingam »

Stennis over de introductie weken van de TU Delft.
Een onderdeel is niet geschikt voor Mohammedanen en omdat de baasjes van de TU volledig inclusief zeggen te doen/zijn dient er gecancelled te worden.
College sluit Wolbodo uit van OWee om naaktmodel
Jonge mensen staan en zitten op de stoep voor een rij huizen

Een workshop modeltekenen met naaktmodel op de Ladies Intro is Wolbodo duur komen te staan: de ‘mensenvereniging’ mag van het college van bestuur niet meedoen aan de OWee.

Het leek Wolbodo een leuk idee: een workshop modeltekenen met naaktmodel tijdens de Ladies Intro. Een manier om, met thee en koekjes erbij, het artistieke karakter van de vereniging te laten zien. “We hebben het plan ingestuurd, maar we hebben blijkbaar niet duidelijk genoeg gecommuniceerd,” vertelt algemeen bestuurslid van Wolbodo Jeroen Manders. Het kwam de vereniging duur te staan.

De Ladies Intro werd door de OWee op 12 juni gehouden om vrouwen (en anderen, ongeacht hun genderidentiteit) kennis te laten maken met elkaar en te genieten van ‘een moment dat Delft geen mannenstad is’, aldus de Binas, het informatieboekje voor aankomende studenten. Als onderdeel van het programma organiseerden studentenverenigingen workshops van een uur waar de deelnemers voor werden ingedeeld. Bij Wolbodo was dat dus modeltekenen, onder begeleiding van een docent die dat vak ook geeft aan studenten industrieel ontwerpen.

“Wij vonden het fantastisch en ik had het gevoel dat de deelnemers het leuk vonden,” aldus Manders. De door de OWee ingestelde commissie van toezichthouders (cvt) dacht daar anders over. “Tien minuten voor het einde kwam de commissie om de hoek om te kijken hoe alles ging. Die schrok heel erg en nam mij apart. Ze hadden kennelijk het idee dat de deelnemers zich onveilig zouden kunnen voelen. Die gedachte was niet in mij opgekomen, omdat er voor mijn gevoel niks onveiligs was: de deur stond gewoon open.”

‘Zeer ongepast’

Een week later bleek dat de TU de zorgen van de cvt serieus nam: in een door rector Tim van der Hagen ondertekende brief die Delta heeft ingezien spreekt de universiteit Wolbodo toe: de vereniging zou een ‘overtreding’ hebben begaan.

“Het organiseren van een workshop met een mannelijk naaktmodel die wij op uw sociëteit hebben waargenomen, ziet de TU Delft als zeer ongepast, onverantwoord en onveilig voor (minderjarige) deelnemers”, aldus het college van bestuur (cvb). Wolbodo wordt in de brief uitgenodigd voor een gesprek. Alleen, als de vereniging de brief leest, is de voorgestelde datum gepasseerd. Op 1 augustus mailt Wolbodo om een nieuwe afspraak te maken, maar, laat de TU in een door Delta gelezen mailwisseling weten, dat kan dan pas in september.

In de tussentijd is Wolbodo uitgesloten van het officiële OWee-programma (het eigen programma op de vereniging zelf gaat wel door, maar wordt niet door of op de OWee aangekondigd), besloot het cvb. Het OWee-bestuur heeft in die beslissing geen stem gehad, vertelt OWee-supervisor van de TU Delft Alex Lokhorst. “Alles wat studenten doen straalt af op de TU en andersom. Daarom nemen we het uiterst serieus om eerst te praten en dan pas naar buiten te komen, of juist niet.” Ook met de andere onderwijsinstellingen wier studenten de OWee volgen - de Haagse Hogeschool en Hogeschool -Inholland - heeft de TU volgens Lokhorst niet overlegd.

Ongelukkige timing

Dat het mogelijk verlossende gesprek niet meer vóór de OWee kon plaatsvinden, komt volgens hem door een ongelukkige timing. “Dit gebeurde vlak voor de aanloop van de OWee waarin iedereen alle zeilen moet bijzetten. We proberen alles goed te doen, maar dat neemt niet weg dat we af en toe steken laten vallen. Dat is heel spijtig en ik hoop vanuit de grond van mijn hart dat ze er vanaf volgend jaar gewoon weer bij zijn.”

Welke regel de vereniging heeft overtreden, weet Wolbodo niet. Delta zag het contract in tussen de vereniging en de TU, maar daarin staat niks over normen, waarden of zeden. Het enige punt dat de TU zou kunnen hebben, geeft Manders toe, is dat de deelnemers werden ingedeeld voor de workshops en dus niet bewust voor modeltekenen hebben gekozen, al geldt dat voor alle activiteiten.

Inclusiviteit
Nu de zaak bij het cvb ligt, willen het OWee-bestuur en de cvt niet reageren. Zij wijzen naar Lokhorst als aanspreekpunt, maar hij wil niet in detail treden over de overtreding of de reactie daarop van de TU. Wel zijn sociale veiligheid en seksueel ongewenst gedrag volgens hem ‘urgentie nummer één’ voor de universiteit. “Als we bespeuren dat er daarin ook maar iets mis dreigt te gaan, moeten we ingrijpen.”

Ook inclusiviteit heeft een rol gespeeld bij de beslissing, volgens Lokhorst. “Het zal jouw dochter zijn, die uit een bepaalde achtergrond komt en dit voor het eerst meemaakt. In het verleden zijn we met ouders – die zich meldden bij de TU of het OWee-bestuur – in gesprek gegaan over bepaalde woorden in het Delfts Woordenboek die voor hen stuitend waren. Wij denken misschien: ‘goh, waarom eigenlijk?’, maar sommige mensen hebben een bepaalde achtergrond, cultuur of geloofovertuiging waar dit uit den boze is.” Dat is voor de universiteit niet altijd makkelijk. “Het is een gevoelige wereld geworden. Daar probeert de TU in te navigeren. Over de situatie bij Wolbodo hebben we gezegd: we willen eerst verifiëren hoe het zit en dan pas verder.”

Zware straf
Manders vindt de uitsluiting van de OWee ‘een overtrokken maatregel’. “Zeker als er geen klachten zijn, en daar weet ik niet van.” Ook lijkt de maatregel vergeleken met andere gevallen zwaar. De vorige keer dat een vereniging (deels) uit de OWee werd geschrapt, in 2017, was dat vanwege een incident waarbij een aspirant-lid een zware hersenschudding opliep tijdens de ontgroening, de vereniging dit pas na 2,5 maand meldde en zich daarna niet meewerkend opstelde in het rechercheonderzoek. Toch maakt Manders zich geen grote zorgen. “Het is niet leuk, maar gelukkig halen we onze nieuwe leden meestal niet uit de OWee. Mensen kunnen op elk moment lid worden.”

Een tegenstrijdigheid valt hem wel op: terwijl Wolbodo wordt geweerd vanwege een workshop modeltekenen, werd dinsdagavond op de Markt als onderdeel van de OWee de film Good Luck to You, Leo Grande vertoond, waarin niet alleen naaktbeelden maar ook expliciete seksscènes te zien zijn.
https://www.delta.tudelft.nl/article/co ... aaktmodel#
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89853
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: De islamisering van Nederland (voorbeelden uit de praktijk)

Bericht door Ariel »

Belastingdienst onderzocht Haagse moskee onterecht

De Belastingdienst heeft de As-Soennah-moskee onterecht onderzocht op gesjoemel met giften en zag islamitische instanties in het algemeen als frauderisico. Volgens de rechtbank kan discriminatie "niet worden uitgesloten". Dat schrijft NRC na een vonnis van de rechtbank in Den Haag, dat vandaag wordt gepubliceerd.

Door een onderzoek van de Belastingdienst verloor de As-Soennah-moskee in 2018 zijn ANBI-status, waardoor giften niet meer als aftrekpost konden worden gebruikt.

De moskee was van mening dat het onderzoek van de Belastingdienst werd uitgevoerd vanwege de islamitische achtergrond. De rechter vindt dat de Belastingdienst onvoldoende heeft aangetoond dat dit niet het geval is en geeft de moskee dus gelijk. Het onderzoek van de fiscus is daarom ongeldig verklaard en de moskee krijgt zijn ANBI-status terug.

Ook moet de Belastingdienst een vergoeding van 2.500 euro betalen aan de vrouw die de aanvraag deed.

Omstreden preken
De As-Soennah-moskee in Den Haag kwam onder meer in 2018 in het nieuws toen bleek dat een gastimam er een preek hield waarin hij vrouwenbesnijdenis had aanbevolen. Ook werd er in een preek gezegd dat moslims die breken met hun geloof of overspel plegen de doodstraf verdienen.

De AIVD informeerde de gemeente Den Haag in 2017 over een omstreden financier van de moskee. Volgens de inlichtingendienst ontving het islamitische centrum steun van een Koeweitse liefdadigheidsinstelling die in verband wordt gebracht met terrorisme. De rechter oordeelde niet over deze zaak, maar alleen over de vraag of de Belastingdienst terecht de ANBI-aanvraag afwees.

Toeslagenaffaire
De Belastingdienst richtte zich specifiek op islamitische organisaties, schrijft NRC. Zij zouden op grote schaal frauderen met giften, concludeerde het team dat ook ouders in de toeslagenaffaire als fraudeur bestempelde.

In een memo schreef dat team dat deze vorm van fraude zich met name zou voordoen binnen de islamitische gemeenschap. Deze aanname werd niet onderbouwd en toch startte het team meerdere onderzoeken, onder andere naar de As-Soennah-moskee. Ook werd ingezoomd op donateurs met een dubbele nationaliteit. Donaties aan kerken werden niet gezien als risico, tenzij de gift "kwam van allochtonen".

De moskee is ondanks de winst in deze zaak niet tevreden, schrijft NRC. Want de Belastingdienst weigert openheid te geven over de reden van het onderzoek en de selectiecriteria. "Die zijn niet alleen voor ons van belang, maar ook voor onze donateurs", vindt de moskee.
Misschien maar goed voor de moskee dat de belastingdienst openheid te geven. Wie weet wat voor riool er dan open getrokken wordt.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52288
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: De islamisering van Nederland (voorbeelden uit de praktijk)

Bericht door Mahalingam »

Het NRC artikel waarnaar verwezen wordt in bovenstaande:
Spoiler! :
De fiscus was te hard voor de Haagse As-Soennah-moskee, discrimineerde mogelijk zelfs

Uitspraak
De Belastingdienst heeft ten onrechte de As-Soennah-moskee fiscaal voordeel ontnomen. De rechtbank sluit discriminatie niet uit.


De Belastingdienst heeft specifiek islamitische organisaties onderzocht op gesjoemel met giften. Volgens de rechtbank „kan niet worden uitgesloten” dat de Belastingdienst heeft gediscrimineerd. Een onderzoek naar de Haagse As-Soennah-moskee is daarom ongeldig verklaard.

De zaak was aangespannen door de As-Soennah-moskee. Door een onderzoek van de fiscus verloor de stichting in 2018 haar zogeheten ANBI-status, die recht geeft op belastingaftrek van giften. As-Soennah meende vanwege haar islamitische achtergrond te zijn geselecteerd voor een onderzoek. Volgens de rechter heeft de moskee dit kunnen onderbouwen. Uit overlegde stukken blijkt volgens de rechter dat de Belastingdienst „verhoogde belangstelling” had voor „giften aan moskeeën”, en dat moskeeën „op zichzelf reeds als frauderisico worden gezien”.

De fiscus weigerde stukken te verstrekken over zijn selectiecriteria. Daarom kan volgens de rechter niet worden uitgesloten dat de moskee vanwege haar islamitische achtergrond doelwit is geworden van onderzoek – en er dus sprake is van discriminatie. De moskee krijgt haar ANBI-status terug.

Het is voor het eerst dat de rechter in een fiscale zaak vermeende discriminatie door de Belastingdienst aanneemt, zeggen de advocaten van de moskee, Najat Idrissi en Touria Khidous. De Belastingdienst zegt „vanwege geheimhouding” niet te kunnen reageren op het vonnis, en beraadt zich op hoger beroep.

Aanpak van het toeslagenteam

Uit de rechtszaak die As-Soennah heeft gewonnen, wordt duidelijk dat de fiscus zich specifiek richtte op islamitische stichtingen, vanuit de veronderstelling dat zij op grote schaal zouden frauderen met giften. De aanpak begon bij het zogeheten ‘Combiteam Aanpak Facilitators’ (CAF), dat ook jacht maakte op ouders in het toeslagenschandaal. Vanaf 2015 ging dit team zich bezighouden met giftenfraude. Door kwitanties te vervalsen, zouden oplichters belastinggeld terugvragen voor giften die nooit zijn gedaan. In een memo schreef het CAF-team dat deze vorm van fraude zich „met name” zou voordoen binnen de „islamitische gemeenschap”, en niet zozeer bij andere geloofsgemeenschappen. Hoewel die aanname niet werd gestaafd met onderzoek, begon het CAF-team daarna wel diverse onderzoeken naar islamitische stichtingen, zoals As-Soennah.

Waarom de Belastingdienst afweek van de normale procedure en de moskee geen kans bood op herstel? Dat besluit kwam van hogerhand, volgens de belastinginspecteur die het dossier behandelde

Moskeeën krijgen geregeld te maken met vergaande boekenonderzoeken, zegt Muhsin Köktas van het Contactorgaan Moslims en Overheid. „Dan worden bewijzen opgevraagd van donaties van jaren geleden, die niet altijd meer voor handen zijn. Daardoor komen veel moskeeën in de problemen.” Van meerdere gebedshuizen is de ANBI-status ingetrokken. De Belastingdienst kan niet zeggen om hoeveel moskeeën het gaat.

Volledige administratie


De Haagse moskee ontving in 2016 een brief waarin de Belastingdienst een zogeheten ‘derdenonderzoek’ aankondigde, gericht op een donateur. Daarvoor zou het noodzakelijk zijn de volledige administratie van de afgelopen vijf jaar te overhandigen. De moskee werkte mee – niet wetende dat het onderzoek van de Belastingdienst zich eigenlijk richtte op de moskee zélf.

Toenmalig staatssecretaris Eric Wiebes (Financiën, VVD) wordt in maart 2017 geïnformeerd over de focus van het CAF-team op islamitische stichtingen. Dat naar aanleiding van een artikel in NRC waaruit blijkt dat de fiscus op dat moment zeker negen islamitische instellingen onderzoekt. In een vertrouwelijke notitie schrijven ambtenaren dat het CAF-team na onderzoek naar valse giften is „uitgekomen” bij de islamitische gemeenschap. Volgens de notitie wordt hierbij niet etnisch geprofileerd.

Inmiddels is uit onderzoeken naar de Toeslagenaffaire duidelijk geworden dat dit wél het geval was: giften aan een moskee werden door de fiscus bij voorbaat als verdacht gezien. Ook werd specifiek gezocht naar donateurs met een dubbele nationaliteit. Het CAF-team had van een verdachte vernomen dat dit type fraude „bij bepaalde bevolkingsgroepen al jaren een gebruikelijke manier van handelen is”, zo staat in een verslag van het team dat in de nasleep van de Toeslagenaffaire is vrijgegeven. Donaties aan kerkelijke instellingen golden niet als risico, behalve als de gift kwam van „allochtonen”.

Kamervragen

Het onderzoek van de Belastingdienst naar As-Soennah levert uiteindelijk geen bewijs van fraude op. Wel zou de boekhouding allerlei gebreken vertonen. Zo zou de moskee tal van giften niet kunnen verantwoorden. De moskee bestrijdt de tekortkomingen, waarna het onderzoek lijkt dood te bloeden. Er gebeurt een jaar lang niets mee. Tot As-Soennah in het nieuws komt.

In april 2018 berichten NRC en Nieuwsuur dat de moskee buitenlandse gelden zou hebben ontvangen en dat er tijdens preken een intolerante boodschap wordt verspreid. In een van de lessen wordt zelfs vrouwenbesnijdenis aanbevolen. De docent die dit zei wordt hiervoor vervolgd, maar in hoger beroep vrijgesproken.

De Tweede Kamer eist na de berichtgeving dat de moskee wordt aangepakt. Prompt ontvangt As-Soennah een concept-rapport van de Belastingdienst met daarin de geconstateerde gebreken in de administratie. Ook wordt in de Kamer gevraagd waarom de moskee een ANBI-status heeft, terwijl die niet aan de voorwaarden voldoet: zo’n status verplicht stichtingen tot openheid over haar inkomsten, en die geeft As-Soennah niet.

Direct nadat de minister deze vragen heeft beantwoord, krijgt de moskee van de Belastingdienst te horen dat haar ANBI-status wordt ingetrokken, omdat niet zou worden voldaan aan de voorwaarden. In het concept-rapport stond daar nog niets over. De reactie van het moskeebestuur wordt niet afgewacht, noch wordt een termijn geboden om de gebreken te herstellen. De rechter oordeelt dat dit wel had gemoeten. Mede daarom is de intrekking onrechtmatig.

Waarom de Belastingdienst afweek van de normale procedure en de moskee geen kans bood op herstel? Dat besluit kwam van hogerhand, volgens de belastinginspecteur die het dossier behandelde. In een mail schrijft de inspecteur dat de ANBI-status van As-Soennah in 2018 „onder druk van de leiding” moest worden ingetrokken. „Dat weet ik nog. We kregen geen tijd meer om een gesprek af te wachten”. Deze mail is, mogelijk per ongeluk, in de stukken beland die de Belastingdienst moest aanleveren voor de rechtszaak.

‘Unieke uitspraak’

De advocaat die de Toeslagenaffaire aan het rollen bracht, Eva González Pérez, noemt de moskee-uitspraak „uniek”. „Dit gaat over een fundamenteel rechtsbeginsel dat hier geschonden is.” Ze verwacht dat meer zaken zullen volgen van burgers en organisaties die aanvoeren dat zij zijn gediscrimineerd door de Belastingdienst. „Deze uitspraak laat zien dat daar ook aanleiding voor is.”

Ondanks de gewonnen zaak is de As-Soennah-moskee niet tevreden, omdat de Belastingdienst geen openheid heeft gegeven over de reden van het onderzoek. „Ook de rechter is het niet gelukt om eerlijke antwoorden te krijgen op onze vragen”, laat het bestuur weten. „De antwoorden zijn niet alleen voor ons van belang, maar ook voor onze donateurs. Het gaat hier wel om schending van een grondrecht.”
https://www.nrc.nl/nieuws/2023/08/22/fi ... e-a4172546
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52288
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: De islamisering van Nederland (voorbeelden uit de praktijk)

Bericht door Mahalingam »

Ik denk dat hier niet kosher maar wel halal geslacht werd.
NVWA doekt illegale schapenslachterij op in provincie Utrecht

De Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit (NVWA) en de politie hebben zaterdag een illegale slachterij aangetroffen in de provincie Utrecht op een boerderij. De veehouder is aangehouden en er zijn geslachte schapen aangetroffen op het bedrijf.

De doorzoeking was in het kader van een onderzoek dat wordt uitgevoerd door de Inlichtingen en Opsporingsdienst (IOD) van de NVWA onder gezag van het Functioneel Parket. De NVWA-IOD kwam de illegale slachterij op het spoor door een melding. 'Het onbedwelmd slachten van dieren is in Nederland alleen in erkende slachthuizen en onder toezicht van de NVWA toegestaan', schrijft de insoectiedienst.

Klanten aanwezig


'De veehouder wordt ervan verdacht dat hij voor zijn klanten illegaal schapen dood en slacht', schrijft NVWA over de inval van afgelopen zaterdag. 'Tijdens de zoeking waren meerdere klanten aanwezig. Wanneer er illegaal wordt geslacht, is er geen toezicht. Daardoor ontstaan er risico's voor de voedselveiligheid en het dierenwelzijn. De NVWA adviseert consumenten daarom alleen vlees te kopen via de reguliere kanalen.'
https://www.agraaf.nl/artikel/838028-nv ... e-utrecht/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52288
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: De islamisering van Nederland (voorbeelden uit de praktijk)

Bericht door Mahalingam »

Dierenambulance werd al eerder getipt over illegale slachterij waar schapen zonder verdoving werden geslacht

De dierenambulance De Ronde Venen/Amstelland is niet verrast dat afgelopen weekend een illegale slachterij is ontmanteld in Snelrewaard (gemeente Oudewater). Ze had al eerder tips binnengekregen dat in de provincie Utrecht illegaal schapen werden geslacht.

,,In eerste instantie dacht ik dat ‘ie in Kockengen was gevestigd. Maar dat spoor liep uiteindelijk dood”, reageert directeur Miriam Bosman. ,,Toen ik las van de actie van de NNWA wist ik dat het om een illegale slachterij moest gaan. Alle stukjes van de puzzel vielen op dat moment samen.”

Ook omwonenden zijn verrast. ,,Tijdens het islamitische Offerfeest staan er honderden auto’s bij de veehouder. De moslims komen dan bij hem een geslacht schaap halen. Ik weet niet beter dan dat de schapen elders worden geslacht en dan naar mijn buurman worden gebracht. Die deelt ze dan uit.”

Omstreden schapenhandelaar


De veehouder zit nog vast. De officier van justitie moet nog bepalen of hij wordt voorgeleid aan de rechter-commissaris (de onderzoeksrechter). Bosman kent de verdachte niet, maar zijn naam kwam wel naar voren in een onderzoek van de dierenambulance naar de praktijken van een Bodegraafse schapenhandelaar, aldus de directeur van de dierenambulance.

Van hem heeft de NVWA al meerdere keren verwaarloosde schapen in beslag genomen. Of er ook daadwerkelijk een link is tussen de illegale slachterij en de omstreden schapenhandelaar wil het functioneel parket van het Openbaar Ministerie (OM) niet zeggen.

Dit zegt sowieso geen verdere mededelingen te kunnen doen over de reikwijdte van het onderzoek naar vermeend illegale slachterijen. Hetzelfde geldt voor de NVWA. Ook zegt een OM-woordvoerder niet te kunnen vertellen hoe lang de veehouder zich schuldig zou hebben gemaakt aan het voor zijn klanten illegaal doden en slachten van schapen.
https://www.ad.nl/oudewater/dierenambul ... ~a9360901/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52288
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: De islamisering van Nederland (voorbeelden uit de praktijk)

Bericht door Mahalingam »

Wilders zorgt met zijn verkiezingsoverwinning voor een groot multikul misverstand.
Kinderen die door pappa en mamma wijs worden gemaakt dat ze door Wilders teruggestuurd gaan worden naar het vakantieland thuisland.
En de leraren hebben het er moeilijk (waarom?) mee om dat te ontkrachten.
Veel leerlingen wilden weten wat er nu gaat gebeuren’ – hoe multiculturele scholen omgaan met de PVV-overwinning

Welke weerslag heeft de verkiezingsuitslag op scholen met veel leerlingen met een migratieachtergrond? En hoe moeten docenten omgaan met enthousiasme over de PVV-overwinning? „Moet je dan vertellen dat Wilders een paar jaar terug voor de Russische Doema stond?”

„Geert Wilders is mijn vader!” grapte een leerling met migratieachtergrond op het Mundus College in Amsterdam. Een andere leerling maakte zich juist zorgen terug te moeten naar het land van herkomst, nadat de PVV de grootste was geworden bij de Tweede Kamerverkiezingen van 22 november.

Scholen met veel leerlingen met een migratieachtergrond zochten afgelopen weken naar hoe in het klaslokaal om te gaan met de overwinning van Wilders, die veroordeeld is voor groepsbelediging van Marokkaanse Nederlanders en blijkens het PVV-partijprogramma islamitische scholen en de Koran wil verbieden.

„Er kwamen veel vragen van leerlingen”, zegt Vincent Steensma, directeur van het Mundus College, een praktijk- en vmbo-school in Amsterdam-West. „Ze wilden weten wat er nu gaat gebeuren. Die gelegenheid grepen docenten en mentoren aan om het Nederlandse politieke systeem uit te leggen. Om uit te leggen dat eerst een kabinet moet worden gevormd, dat het wel even duurt voordat een wetsvoorstel zowel door de Tweede als Eerste Kamer is gegaan, dat wat Wilders wil aan de Grondwet getoetst zal moeten worden.”

Geschrokken

Eva Voogel werkt op Amsterdamse scholen in multiculturele wijken, via Moll Academy dat onderwijsdiensten aanbiedt zoals bijles. „Lang niet alle leerlingen zullen zelf aan de bel trekken; dat vinden ze spannend. Maar ik zette bijvoorbeeld een meisje op de gang een dag na de verkiezingen en zij zei: ‘Dat doe je zeker omdat ik zwart ben?’ Toen vroeg ik haar of ze thuis had gepraat over de verkiezingsuitslag. Ze zei dat ze daar inderdaad van was geschrokken.” Verder vertelt ze dat het moeilijk is het gedrag van leerlingen direct in verband te brengen met de uitslag, maar vlak na de verkiezingen voelde ze soms wel een gespannen sfeer in het klaslokaal hangen.

Op de praktijkscholen van HPC Rotterdam kwamen leerlingen met vragen naar aanleiding van wat ze zagen op TikTok en Instagram, vertelt directeur Jamie Visser. „Ze wilden weten wat echt nieuws en wat nepnieuws was.” Net als op het Mundus College kregen de leerlingen les over het Nederlandse democratische systeem. „We hebben uitgelegd hoe een kabinet tot stand komt, hoe de regering werkt en we hebben een coalitiebouwer gebruikt.” Met persoonlijke zorgen konden leerlingen terecht bij het zorgteam van de school. Emoties mogen er zijn, zegt Visser. „Maar ook het zorgteam probeert om aan de hand van feiten leerlingen gerust te stellen.”

„Wij hebben de indruk dat leerlingen het soms een beetje weglachen”, zegt directeur Harald van Vugt, van het Portus Meridiem op Rotterdam-Zuid. Dat is een middelbare school voor mavo, havo en vwo waar „90 tot 95 procent” van de leerlingen een migratieachtergrond heeft. En sommige leerlingen blijken juist enthousiast over Wilders, zegt Van Vugt: „Ik sprak toevallig net een docent havo-bovenbouw en zij had leerlingen die wezen op de traditionele normen en waarden waar hij voor staat, en zijn aandacht voor de sociaal zwakkeren.” Volgens de schooldirecteur stellen dat soort opmerkingen docenten voor een dilemma. „Moet je die kinderen er dan ook op wijzen dat Wilders een paar jaar geleden voor de Russische Doema stond?”

Mart van der Heijden, directeur van basisschool De Troubadour in Eindhoven, voelde gelijk na de verkiezingsdag de noodzaak een geruststellende brief te sturen naar leerlingen, ouders en leerkrachten. Op De Troubadour is het aantal leerlingen met een migratieachtergrond – nu een vierde – afgelopen jaren behoorlijk gegroeid dankzij de expats die voor ASML werken, de chipmachinefabrikant in het nabijgelegen Veldhoven. Van der Heijden kreeg na de uitslagenavond al om half drie ’s nachts het eerste bezorgde mailtje. Een moeder mailde dat haar zoon had gevraagd: „Mama, wat wordt Nederland dan? Een concentratiekamp?” „En de volgende ochtend aan de schoolpoort stond de moeder van een Turks meisje dat aan de ontbijttafel had gevraagd of ze nog wel in Nederland mocht blijven.

In de brief van de directeur staat onder meer: „Of je nu een jongen of een meisje bent, in een katholiek gezin woont, een gesluierde islamitische vrouw bent, een zwarte heterojongen of een joodse homo, zolang ik aan het hoofd van de Troubadour sta, zult u mij aan de zijde vinden van iedereen die hier vreedzaam en verdraagzaam wil wonen, werken en naar school wil gaan.”

Van der Heijden: „Er waren ouders die vonden dat ik me niet politiek had mogen uitlaten, maar in mijn brief staat dat wij er zijn voor álle mensen. Daarmee vind ik dat ik voldoende aangegeven heb dat wij er óók zijn voor mensen die PVV hebben gestemd.”
https://www.nrc.nl/nieuws/2023/12/17/ve ... g-a4184573
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89853
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: De islamisering van Nederland (voorbeelden uit de praktijk)

Bericht door Ariel »

„Wij hebben de indruk dat leerlingen het soms een beetje weglachen”, zegt directeur Harald van Vugt, van het Portus Meridiem op Rotterdam-Zuid. Dat is een middelbare school voor mavo, havo en vwo waar „90 tot 95 procent” van de leerlingen een migratieachtergrond heeft.
Misschien zijn kinderen die op die middelbare school zitten iets slimmer, en kunnen ze beter relativeren?
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pizzaman
Berichten: 2510
Lid geworden op: do apr 14, 2016 8:43 pm

Re: De islamisering van Nederland (voorbeelden uit de praktijk)

Bericht door Pizzaman »

Ariel schreef:
di dec 19, 2023 3:21 pm
„Wij hebben de indruk dat leerlingen het soms een beetje weglachen”, zegt directeur Harald van Vugt, van het Portus Meridiem op Rotterdam-Zuid. Dat is een middelbare school voor mavo, havo en vwo waar „90 tot 95 procent” van de leerlingen een migratieachtergrond heeft.
Misschien zijn kinderen die op die middelbare school zitten iets slimmer, en kunnen ze beter relativeren?
Ik kan me ook voorstellen dat de meiden er geen zin in hebben om in een tent te moeten lopen
en de jongens geen zin hebben om zomaar een vette gok te moeten nemen wat ze straks in het huwelijksbed gaan aantreffen. :thinking:
Spoiler! :
Afbeelding
Zalig zijn de onnozelen en simpelen van geest, want zij zullen er in lopen.
Mahalingam
Berichten: 52288
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: De islamisering van Nederland (voorbeelden uit de praktijk)

Bericht door Mahalingam »

Ik ga even een heel artikel parafrazeren.Het gaat over China (zie de spoiler) en ik heb 'communistische partij vervangen 'door 'Erdogan AK partij' en China door 'Turkije'.
Zo te lezen is het allemaal waar.
AK Partij heeft grote invloed op Turkse madrassa's in Nederland'

De KP Partij heeft de afgelopen jaren steeds meer invloed gekregen op Turkse madrassa's in Nederland. Dat concluderen Follow The Money (FTM) en RTL Nieuws na onderzoek. De scholen krijgen gratis lesboeken van de Turkse overheid en organiseren cursussen voor leraren en kampen voor leerlingen in Turkije.

Er zijn 208 Turkse madrassa's in Nederland, waar elke week ongeveer 15000 Nederlandse kinderen tussen de 5 en 18 jaar les krijgen. Het zijn vooral taal- en cultuurlessen, meestal met een Islam achtergrond. Op een aantal scholen wordt ook Turkse aardrijkskunde en geschiedenis gegeven.

Deze weekendscholen zijn aangesloten bij een koepelorganisatie die volgens FTM en RTL nauwe banden heeft met de Turkse ambassade, en een ministerie van Geloof dat controle wil uitoefenen over iedereen in het buitenland die als Turk wordt beschouwd door de Turkse overheid. Dit zogenoemde Diyanet gaat bijvoorbeeld oppositiegeluiden tegen en probeert de wereldwijde opinie overde Islam te beïnvloeden.

De voorzitter van de Nederlandse koepelorganisatie reisde in oktober nog naar Turkije voor overleg met het ministerie. Tegenover RTL Nieuws bevestigt de voorzitter dat de stichting wordt gesteund door de Turkse overheid. "Het is financieel lastig voor weekendscholen. Steeds minder bedrijven willen Islam onderwijs sponsoren. Ik heb afgelopen oktober in Turkije gevraagd of de Turkse overheid de steun wil voortzetten."

Trainingen en zomerkampen

Het ministerie zorgt er onder meer voor dat er regelmatig leraren vanuit Turkije naar Nederland gaan om lessen te geven aan kinderen, of om hier training te geven aan leraren van de madrassa's. Ook organiseert het ministerie zomerkampen in Turkije voor Nederlandse leerlingen. De reis wordt voor een groot deel betaald door de Partij van Erdogan.
Via de koepelstichting worden sinds 2001 ook lesboeken geïmporteerd en verspreid onder de 228 weekendscholen. Die worden geschonken door de Turkse overheid. Scholen hoeven maar 1 euro te betalen voor de distributie- en douanekosten.

De lesboeken bevatten door de Diyanet goedgekeurde lesstof. Zo wordt Koerdisten beschreven als provincie van Turkijea, en staat er niets in over de miljoenen doden die in de 20e eeuw vielen door hongersnood engeweld onder de Turkse regering ( Armenië). Volgens de stichting worden de boeken niet in de lessen gebruikt, maar vooral door ouders besteld om ze thuis te gebruiken.

Turkije steeds actiever

Experts zeggen tegen RTL Nieuws dat Turkije zich de laatste jaren steeds actiever bezig houdt met Turken in het buitenland. "Je ziet eigenlijk een breuk sinds Erdogan aan de macht is gekomen", zegt Christopher Houtkamp van Instituut Clingendael. "Toen is Turkije forser gaan investeren in de madrassa's."

De Nederlandse Onderwijsinspectie voert geen controles uit op de madrassa's, omdat ze geen geld ontvangen van de Nederlandse overheid. Het ministerie van Onderwijs zegt tegen RTL wel intern erover in gesprek te gaan. Ook werkt het ministerie aan een wetsvoorstel, zodat de Onderwijsinspectie wel de mogelijkheid krijgt om madrassa's te controleren.
En dan de tekst die gaat over hoe erg het is wat China hier doet:
Spoiler! :
'Communistische Partij heeft grote invloed op Chinese weekendscholen in Nederland'

De Chinese Communistische Partij heeft de afgelopen jaren steeds meer invloed gekregen op Chinese weekendscholen in Nederland. Dat concluderen Follow The Money (FTM) en RTL Nieuws na onderzoek. De scholen krijgen gratis lesboeken van de Chinese overheid en organiseren cursussen voor leraren en kampen voor leerlingen in China.

Er zijn 28 Chinese weekendscholen in Nederland, waar elke week ongeveer 5000 Nederlandse kinderen tussen de 5 en 18 jaar les krijgen. Het zijn vooral taal- en cultuurlessen, meestal met een Chinese achtergrond. Op een aantal scholen wordt ook Chinese aardrijkskunde en geschiedenis gegeven.

Deze weekendscholen zijn aangesloten bij een koepelorganisatie die volgens FTM en RTL nauwe banden heeft met de Chinese ambassade, en een ministerie dat controle wil uitoefenen over iedereen in het buitenland die als Chinees wordt beschouwd door de Chinese overheid. Dit zogenoemde United Front Work Department gaat bijvoorbeeld oppositiegeluiden tegen en probeert de wereldwijde opinie over China te beïnvloeden.

De voorzitter van de Nederlandse koepelorganisatie reisde in oktober nog naar China voor overleg met het ministerie. Tegenover RTL Nieuws bevestigt de voorzitter dat de stichting wordt gesteund door de Chinese overheid. "Het is financieel lastig voor weekendscholen. Steeds minder bedrijven willen Chinees onderwijs sponsoren. Ik heb afgelopen oktober in China gevraagd of de Chinese overheid de steun wil voortzetten."

Trainingen en zomerkampen

Het ministerie zorgt er onder meer voor dat er regelmatig leraren vanuit China naar Nederland gaan om lessen te geven aan kinderen, of om hier training te geven aan leraren van de weekendscholen. Ook organiseert het ministerie zomerkampen in China voor Nederlandse leerlingen. De reis wordt voor een groot deel betaald door de Communistische Partij.

Via de koepelstichting worden sinds 2001 ook lesboeken geïmporteerd en verspreid onder de 28 weekendscholen. Die worden geschonken door de Chinese overheid. Scholen hoeven maar 1 euro te betalen voor de distributie- en douanekosten.

De lesboeken bevatten door de Communistische Partij goedgekeurde lesstof. Zo wordt Taiwan beschreven als provincie van China, en staat er niets in over de miljoenen doden die in de 20e eeuw vielen door hongersnood en intern geweld onder de Chinese leider Mao Zedong. Volgens de stichting worden de boeken niet in de lessen gebruikt, maar vooral door ouders besteld om ze thuis te gebruiken.

China steeds actiever


Experts zeggen tegen RTL Nieuws dat China zich de laatste jaren steeds actiever bezig houdt met Chinezen in het buitenland. "Je ziet eigenlijk een breuk sinds Xi Jinping aan de macht is gekomen", zegt Christopher Houtkamp van Instituut Clingendael. "Toen is China forser gaan investeren in de weekendscholen."

De Nederlandse Onderwijsinspectie voert geen controles uit op de weekendscholen, omdat ze geen geld ontvangen van de Nederlandse overheid. Het ministerie van Onderwijs zegt tegen RTL wel intern erover in gesprek te gaan. Ook werkt het ministerie aan een wetsvoorstel, zodat de Onderwijsinspectie wel de mogelijkheid krijgt om weekendscholen te controleren.
https://nos.nl/artikel/2503222-communis ... -nederland
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52288
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: De islamisering van Nederland (voorbeelden uit de praktijk)

Bericht door Mahalingam »

Netherlands: Islamic Schools Ban Muslim Children From Befriending Jews and Christians, Teach Non-Believers Should Be Killed (Video)

The impact of these violent and dangerous Islamic teachings is not confined to the walls of these schools. It spills over into society, contributing to a troubling rise in Islamic-driven antisemitic and anti-Christian incidents and threats against public figures critical of Islam.

In a concerning report from 2019, primarily overlooked by Western media, investigations by Nieuwsuur and NRC Handelsblad have brought to light a disturbing trend in Islamic “schools” across the Netherlands. This report unveils a scenario where young Muslim minds are being steeped in Islamic doctrines of violence, hate, and intolerance, deceptively presented to Westerners under the guise of “peaceful” religious education.

A World Apart: The Rise of Salafism in Dutch Education

In a parallel educational universe, thousands of Muslim children in the Netherlands attend Islamic lessons outside the regular educational system. These institutions, deeply influenced by Salafism—a fundamentalist Islamic movement—are propagating Islamic teachings utterly incompatible with Western values and principles. Salafists — who follow what they say was the original Islam practiced in the 7th and 8th centuries — openly state that they want to replace democracy in the West (and the rest of the world) with an Islamic government based on Sharia law. Nieuwsuur and NRC’s investigation found that at least 50 schools exhibit strong Salafist Islamic influences, shaping the outlook and beliefs of the young Muslim students enrolled.

The Dangerous Curriculum: From Isolation to Extremism

The curriculum in these Salafist schools is deeply concerning. Muslim students are taught to distance themselves from non-Muslims, receiving explicit instructions against befriending Jews or Christians. This divisive approach is not just theoretical; it’s ingrained in the educational material. For instance, in a religious textbook for 15-year-olds, students encounter a question about the response to someone who denies one of the Islamic pillars. The prescribed answer is execution for being a non-believer.

These teachings extend beyond social isolation. Students are indoctrinated with strict guidelines on interacting with non-Muslims, emphasizing an ideology of separation and superiority. They are instructed against basic acts like feeding non-Muslims or extending greetings during Christian festivals. Acknowledging these holidays is depicted as a more severe sin than congratulating someone who drinks alcohol.

The explicitness and depth of these Islamic teachings are alarming, focusing on instilling avoidance of any form of friendship or interaction with non-Muslims. This extensive emphasis on divisiveness highlights the insidious nature of Islamic teachings.

Furthermore, the worldview instilled in these Muslim students contrasts sharply with Western society’s principles of tolerance, equality, and freedom. Stemming from Islamic doctrine, these teachings promote a sense of Islamic supremacy and intolerance. Children are also taught to distinguish themselves from non-Muslims in aspects like clothing, further avoiding any interaction with Western culture or its people.

Echoes of Hatred: The Ripple Effect on Society


The impact of these violent and dangerous Islamic teachings is not confined to the walls of these schools. It spills over into society, contributing to a troubling rise in Islamic-driven antisemitic and anti-Christian incidents and threats against public figures critical of Islam. The Netherlands has seen a massive increase in jihad attacks on non-Muslim individuals and institutions, statistics that mirror the shadow cast by Islam. Public figures like Geert Wilders, the recent Dutch election winner, who dare to criticize Islam and oppose Sharia law, find themselves in the crosshairs, living under constant police protection.

Electoral Response: A Shift in Dutch Public Sentiment

The revelations from Nieuwsuur and NRC Handelsblad’s investigations highlight the critical and growing Islamic problem within Dutch society—a problem that has needed immediate attention and action. As a reflection of this concern, the citizens of the Netherlands have recently elected Party for Freedom (PVV) leader Geert Wilders in a massive victory. He is now in a pole position to form the next ruling coalition and possibly become the Netherlands’ next prime minister, indicating a significant shift in public opinion towards the threat Islam poses to their country. This decisive victory underscores the Dutch electorate’s alignment with Wilders’ anti-Islamic policies, signifying a robust demand for prioritizing national interests over globalist agendas.
https://rairfoundation.com/netherlands- ... ding-jews/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52288
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: De islamisering van Nederland (voorbeelden uit de praktijk)

Bericht door Mahalingam »

Kennelijk was het nog niet doorverteld dat de Ahmadiyya club gratis korannen ging uitdelen. In Pakistan mogen Ahmadiyya leden straffeloos vermoord worden want 'ketters'.
Na die poging tot koran verbranding is er een prima gelegenheid om de knuffelbaarheid van deze Moslim club te accentueren.
Maar ook in ons land wordt door beroepsmoslims verteld dat deze club hardstikke fout en ketters is.

Afbeelding
Moslims delen gratis Korans uit in Arnhem

ARNHEM - De Ahmadiyya Moslim Gemeenschap lanceert een campagne in Arnhem. Op zaterdag aanstaande zullen ze gratis Korans uitdelen en met voorbijgangers in gesprek gaan. De campagne is een tegenreactie op de poging tot koranverbranding van de groepering Pegida van afgelopen weekend.

"We willen Nederlanders op een laagdrempelige manier kennis laten maken met de Koran", vertelt Kashif Akmal van de Ahmadiyya Moslim Gemeenschap. "De Koran en de moslimgemeenschap staan vaak in een negatief daglicht, wat tot veel zorgen leidt bij moslims", aldus Akmal. De actie is dan ook een tegenreactie op de poging tot koranverbranding van Pegida, die afgelopen weekend tot geweld leidde.

Onderdeel van de oplossing

"'Beantwoord het kwade met het goede', staat in de Koran. Dus dat willen we ook doen door met mensen in gesprek te gaan", vertelt Akmal. Hij hoopt dat mensen door in gesprek te gaan meer begrip voor elkaar ontwikkelen. "De Koran en islam worden vaak gezien als een probleem, maar we hebben Nederland ook veel te bieden. We willen graag onderdeel zijn van de oplossing", zegt hij.

Deelnemers aan de actie zullen in de binnenstad van Arnhem een manifestatie organiseren van 12.00 tot 16.00 uur. Hierbij worden, naast gratis Korans, flyers uitgedeeld met informatie over de Koran. Ook worden voorbijgangers uitgenodigd om met moslims in gesprek te gaan. "We hopen door deze campagne de informatiekloof tussen de moslims en niet-moslims te dichten en vooroordelen en misvattingen weg te nemen", aldus Akmal.

Koranverbranding
Afgelopen weekend kondigde de extreemrechtse actiegroep Pegida de verbranding van een Koran aan. Dit deden ze uit protest op het besluit dat Arnhemse boa's hoofddoekjes mogen dragen. Er kwamen veel boze moslims op de actie af, waardoor uiteindelijk voorkomen werd dat de Koran in brand ging. Door een geweldsuitbarsting raakte Pegida-voorman Edwin Wagensveld en een aantal agenten gewond.
https://www.gld.nl/nieuws/8082802/mosli ... -in-arnhem
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52288
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: De islamisering van Nederland (voorbeelden uit de praktijk)

Bericht door Mahalingam »

Halsema ziet groeiende preutsheid en archaïsch man-vrouwbeeld bij jongeren

Waar zou dat toch aan liggen...

"Ik heb het gevoel dat we qua emancipatie achteruit bewegen." Een alleszeggende quote van burgemeester Halsema na enkele bezoekjes aan mbo's in de hoofdstad. Mbo's die vol zitten met Samirs en Mohammeds (gefingeerde namen!1!, red.) die vinden dat mannen de baas zijn, vrouwen niet moeten werken, meisjes die naaktfoto's sturen zelf verantwoordelijk zijn als die beelden worden doorgestuurd en homo's maar viesbah zijn.
Deze achterhaalde jaren 50-mentaliteit klinkt u misschien allemaal wat islamitisch in de oren, maar dat is nu net het woord dat in het hele artikel niet voorkomt.
Nee, Halsema wijt deze conservatieve wind vooral aan sociale media, Andrew Tate en Thierry Baudet. Dat Tate ook gewoon een tot de islam bekeerde sociopaat is, blijft uiteraard onvermeld.

De vrouw die de prostituees uit het centrum haalt en in een donker hoekje wegstopt waarschuwt nu voor een "nieuw soort preutsheid". De burgemeester die de islamitische doctrine steeds meer ruimte geeft om zich in ons land te nestelen door hoofddoekdragende boa's toe te juichen, maakt zich plots druk om conservatief gedachtegoed dat zich steeds verder verspreidt.

Kom op Halsema, het is tijd om de struisvogelkop uit het binnengehaalde woestijnzand te halen en in te zien dat niet alles samen gaat. We kunnen niet aan de ene kant deze conservatieve ideeën importeren en pamperen en dan verbaasd zijn dat de homohaat tijdens de Pride over de intolerante kade marcheert. We oogsten nu wat we jarenlang beleidsmatig en met een kop thee in de hand zaaiden en daar gaat een extra tolerantielesje op school niets aan veranderen.
Ze weet het wel...
Afbeelding
https://www.geenstijl.nl/5174917/Halsem ... j-jongeren
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52288
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: De islamisering van Nederland (voorbeelden uit de praktijk)

Bericht door Mahalingam »

En hier is het artikel waarin naar verwezen wordt in bovenstaande:
Femke Halsema ziet een ‘nieuw soort preutsheid’ onder jongeren: ‘Het is haast onvoorstelbaar wat er in deze groep gebeurt’

Middelbare scholieren en mbo-studenten vinden dat zij onvoldoende les krijgen over seksueel overschrijdend gedrag en seksualiteit. De Amsterdamse burgemeester Femke Halsema praat geregeld met scholieren en maakt zich zorgen over wat ze dan hoort. ‘Er waait een conservatieve wind.’

Werken? Dat vindt de 19-jarige Samir niks voor vrouwen. ‘Mannen hebben meer spieren.’
‘Ik heb toch ook spieren?’, reageert Femke Halsema.

Nee, schudt Samir. Dat vindt hij geen argument. ‘Mannen zijn doorzetters. Een vrouwelijk mens moet bovendien vaker gerustgesteld worden.’

Het is een kille woensdag in december. Buiten miezert het. Binnen zit Samir met zo’n tien andere jongeren in een grote kring in een lokaal van ROC Top (locatie Amsterdam-Noord). Een paar minuten geleden heeft Halsema zichzelf voorgesteld – ‘Hallo, ik ben Femke en ik ben 57 jaar oud’ – en uitgelegd waarom ze hier is. De burgemeester van Amsterdam wil graag van deze mbo’ers horen waarmee ze worstelen. Vooral op het gebied van seksualiteit.

‘Ik vind het leuk om de jeugdcultuur beter te begrijpen’, zegt ze tegen de groep. ‘Kennen jullie bijvoorbeeld Andrew Tate?’

Ja, knikken de meesten.

‘Dat is toch die kale influencer?’, vraagt een meisje.

‘Dat is een heel wijze man’, zegt de 16-jarige Max.

Halsema: ‘Andrew Tate zegt dat mannen de baas zijn en vrouwen ondergeschikt zijn. Dat mannen vrouwen als bezit mogen behandelen.’

‘Daar ben ik het niet mee eens’, reageert Samir. Vrouwen moet je niet denigrerend behandelen, vindt de mbo’er. ‘Maar een man is wel de kapitein van het huis.’

Onbewogen hoort Halsema het aan. Het is niet de eerste keer dat ze zo’n groepsgesprek voert en het is ook niet de eerste keer dat ze zulke uitspraken hoort. Geregeld bezoekt ze een school. Afgelopen jaar schoof de Volkskrant drie keer bij deze gesprekken aan, om te horen wat de jongeren bezighoudt. Om te voorkomen dat zij zich geremd voelen om hun mening te uiten, is afgesproken dat de studenten niet herkenbaar in de krant komen. Hun namen zijn gefingeerd.
Spoiler! :
Halsema maakt zich zorgen. ‘Het is haast onvoorstelbaar wat er onder deze groep gebeurt. Ik heb het gevoel dat we qua emancipatie achteruit bewegen. Ik kom uit Enschede. Dat was, begin jaren tachtig, geen oase van emancipatie, maar de omgangsvormen waren wel beter. Je noemde een meisje geen hoer. Nu lijkt er geen remming meer te zijn als het gaat om onfatsoenlijke, intimiderende uitspraken. Bovendien spreek ik geregeld jongeren, vooral jongens, die teruggrijpen op een archaïsch man-vrouwbeeld.

‘Dat komt in mijn ogen door onzekerheid. Kijk je naar opleidingsniveau, dan zitten meisjes enorm in de lift. De jongens die achterblijven zijn onzeker over hun maatschappelijke en economische positie en welke vorm van mannelijkheid wordt gewaardeerd.’

‘Valse aangiften’

Zo legde Mohammed (17), op een school in Amsterdam-Oost, Halsema in september uit dat mannen en vrouwen niet gelijk worden behandeld. ‘Vrouwen worden voorgetrokken. In strafprocessen bijvoorbeeld: als zij iemand doodsteken, komen ze weg met zelfverdediging.’

Zijn 22-jarige klasgenoot Jason voegde daaraan toe dat vrouwen mannen soms zelfs ‘naaien’. ‘Eerst doen ze gezellig, daarna zeggen ze dat ze zijn aangerand. Ze zijn uit op een schadevergoeding.’

Toen Halsema vervolgens uitlegde ‘dat valse aangiften niet vaak voorkomen’, keek een deel van de jongens bedenkelijk. ‘Uit onderzoek blijkt dat vrouwen die verkracht of aangerand zijn, vaak juist geen aangifte doen’, hield de burgemeester hun voor. ‘Slachtoffers weten dat het een lastig te bewijzen delict is en dat een eventuele strafzaak een pijnlijk, langdurig proces is. Geloven jullie dit?’

Mbo-student Delano erkende dat dit kan voorkomen. Maar, voegde hij toe: ‘Er zijn sowieso vrouwen die een valse aangifte doen voor het geld. Ik denk dat het 50/50 is.’

Onlinewereld

Aanleiding voor de schoolgesprekken was een ‘onrust’ die Halsema bekroop nadat ze als burgemeester was aangetreden in 2018. ‘We hadden al aandacht voor intimidatie op straat, maar dat is slechts een deel van het probleem. Ik hoorde veel verhalen waaruit bleek hoe kwetsbaar sommige jongeren nog altijd zijn. Bijvoorbeeld over een meisje dat een weinig verhullende foto naar een vriendje had gestuurd, zonder hoofddoek. Hij had die foto vervolgens verspreid. Haar familie kwam erachter, en in plaats van haar te steunen, werd het meisje op straat gezet. Dit gebeurt niet alleen onder jongeren met een migratieachtergrond. Ik heb ook een gesprek gehad met een groep blonde meiden in Amsterdam-Zuid. Zij hadden eveneens voorbeelden van meiden van wie naaktfoto’s ongewild zijn verspreid, of die ermee gechanteerd werden.’

Uit het recente onderzoek Seks onder je 25ste van Rutgers en Soa Aids Nederland bleek dat 1 op de 100 jongeren afgelopen half jaar meemaakte dat ongewild een naaktfoto of seksfilmpje van diegene werd verspreid. In diezelfde periode werd 4 procent van de meiden en 1 procent van de jongens gedwongen om een naaktfoto of een seksfilmpje van zichzelf naar een ander te sturen.

Volgens Halsema zijn het ontwikkelingen die nu nog ‘veel te veel bedekt blijven’. ‘Sociale media, vooral TikTok, hebben veel invloed, maar die onlinewereld blijft vaak ontoegankelijk voor hulpverleners. Rijksambtenaren bijvoorbeeld mogen niet meer op TikTok, datzelfde geldt voor ambtenaren in veel gemeenten. Een groot nadeel van dit TikTok-verbod is dat leraren, beleidsmakers en politici de wereld van veel jongeren niet meer zien en niet zien hoe algoritmen werken.

‘Dit beïnvloedt niet alleen onze tolerante cultuur, maar heeft ook politieke gevolgen. Tijdens de scholierenverkiezingen was Forum voor Democratie plotseling heel populair. Daarvoor is een eenvoudige verklaring: als je Andrew Tate aanklikt, kom je ook in de sfeer van Baudet terecht en word je daar naartoe geleid. Vooral meiden en lhbti’ers kunnen enorm beschadigd raken door de conservatieve en extremistische cultuur op sociale media.’

Naaktfoto’s

Een deel van de jongeren die Halsema spreekt, ziet het probleem niet zo. Zo zeggen meerdere jongens tijdens de gesprekken dat meiden geen naaktfoto’s moeten sturen naar hun vriendje.

‘Het is riskant’, zegt Samir tijdens het groepsgesprek in december in Amsterdam-Noord. ‘En als je ervoor kiest, is het je eigen schuld als iemand anders de foto verspreidt.’

Anderen in het lokaal van ROC Top vinden dat te ver gaan. Al vinden de meesten dat je geen naaktfoto’s moet sturen, ook niet als je denkt dat je je vriend of vriendin kan vertrouwen.

Joost: ‘Je kent nooit iemand door en door.’

‘En hebben jullie vrienden die gay zijn?’, wil Halsema vervolgens weten.

Een paar meiden in de groep knikken. Maar Samir giechelt. ‘Ik ben daar streng over’, legt hij aan de burgemeester uit. ‘Homo zijn zit in je hoofd.’ Hij wordt bijgevallen door Max: ‘Ik ben het daarmee eens, dat is mijn mening.’ Samir vervolgt: ‘Je kan niet zeggen dat je als homo bent geboren. Want dan zegt de volgende: ik ben als moordenaar geboren, en de ander zegt: ik ben als pedofiel geboren. Als je er eentje accepteert, accepteer je ze allemaal.’

‘Een gay doet jou toch geen kwaad?’, riposteert Jennifer (16). ‘Gay zijn is niet illegaal.’

‘Er is een groot verschil’, valt Halsema haar bij. ‘Als moordenaar en pedoseksueel beschadig je een ander. Dat is iets heel anders dan twee gays die zeggen: we houden van elkaar en we willen samen vrijen.’

Samir laat zich niet overtuigen. ‘Als ik een zoon krijg die zegt dat hij homo is, dan zet ik hem het huis uit.’

Niemand tijdens het groepsgesprek op deze ochtend komt ervoor uit dat hij of zij homoseksueel is. Al zou er statistisch gezien wel een enkeling in het ROC-lokaal dat moeten zijn. Halsema: ‘Tijdens al mijn gesprekken heeft één keer een jongen gezegd dat hij op jongens viel. Er ging een golf van gegiechel door de zaal. Ik vond het dapper, maar ik kreeg er ook buikpijn van: zou hij er last van krijgen?’

Conservatieve wind

Want een open gesprek over gender, seksualiteit, de relatie man-vrouw, gelijkheid en vrijheid wordt te weinig op scholen gevoerd. Dat vindt niet alleen Halsema. Ook uit in februari gepubliceerd onderzoek van Rutgers/Soa Aids Nederland blijkt dat middelbare scholieren, mbo-studenten en docenten vinden dat er voor thema’s zoals seksuele grensoverschrijding te weinig aandacht is.

Halsema: ‘Scholen en docenten zijn overbelast, daarnaast is het een heikel onderwerp geworden. Dat zie je ook bij de jaarlijkse Week van de Lentekriebels op lagere scholen, die in maart weer is, en waarbij op basis van misinformatie wordt gedaan alsof scholen kinderen van 4 jaar een geslachtsaanpassende operatie aanbieden.’

Volgens Halsema ‘waait er een conservatieve wind’. ‘Er is een nieuw soort preutsheid. Daardoor zie je een neiging om het er minder over te hebben. Maar als ik één les trek uit al mijn gesprekken, is die dat je er juist over moet praten.’

Zo begon de gemeente Amsterdam vorig jaar een campagne om seksueel overschrijdend gedrag tegen te gaan, worden gesprekken gevoerd met clubs en kunnen scholen een beroep doen op een burgerschapsprogramma van de gemeente. ‘Maar het is niet genoeg’, zegt Halsema. ‘En het is niet alleen een Amsterdams probleem. Landelijk moet hier meer aandacht voor komen in het curriculum. Ik hoop ook dat vanuit Den Haag door een nieuw kabinet een heel duidelijke boodschap wordt gegeven dat vrouwenhaat, trans- en homohaat echt niet kunnen. Doe je niks, dan staan onze verworvenheden op het spel.’

‘Hartstikke smerig’

In de klassen gaat het er soms hard aan toe. Zo vertelde Nora (16) afgelopen zomer tijdens een groepsgesprek met Halsema op een ROC in Amsterdam-West dat een klasgenoot vindt ‘dat alle homo’s op de brandstapel moeten’ en dat dragqueens ‘hartstikke smerig zijn’. ‘Ik was geschokt toen die klasgenoot dat zei. Zo kun je niet met mensen omgaan’, zei Nora tegen de burgemeester. Haar klasgenootje Leia was het daarmee eens. Althans deels. ‘Zulke gemene dingen moet je niet zeggen’, zei ze. ‘Maar je moet het respecteren als mensen homoseksualiteit niet respecteren.’

Hoewel uit het eerdergenoemde onderzoek blijkt dat de acceptatie van homoseksualiteit onder jongeren groter wordt, klinken er tijdens de gesprekken met Halsema andere geluiden. En dat is frappant, constateert de burgemeester. ‘Veel jongeren hebben een sterk besef van het belang van artikel 1 van de grondwet, dat je niet mag discrimineren. Maar velen bekijken het alleen vanuit hun eigen minderheidspositie. Op een van de scholen had een groep stoere jongens de mond vol als het ging om discriminatie van moslims en zwarte mensen. Maar zodra ik begon over het uitsluiten van homo’s, werd er gelachen.’

Dat frustreert haar. ‘Weet je wat ik een van de leukste dingen van Amsterdam vind?’, vraagt Halsema in december aan de ROC-studenten in Amsterdam-Noord. ‘Dat niet iedereen er in deze stad er hetzelfde uitziet, dat er veel aparte mensen zijn en dat zij zich vrij voelen om te zijn wie ze zijn. Zo skatete er jarenlang een man in alleen een string door de stad. Deze stringskater is laatst overleden. Als hij langskwam, werd je even vrolijk. Maar ik hoor velen van jullie juist zeggen: we willen liever dat iedereen zo normaal mogelijk doet. Waarom is dat belangrijk?’
‘Sommige mensen overdrijven het gewoon’, antwoordt een meisje. ‘Dan vraag je erom uitgescholden te worden.’

Max valt haar bij. ‘Die woke-mensen moeten gewoon niet zo pushen. Nu worden jongens op de basisschool al gedwongen om met meisjesspeelgoed te spelen.’

Het zijn verhalen die ook andere jongeren zeggen te hebben gehoord. ‘Prima als je homo bent’, vindt Abel. ‘Maar hou het voor jezelf. Je hoeft er niet mee te koop te lopen, zoals op de Pride gebeurt bijvoorbeeld.’

Halsema: ‘De Pride komt juist voort uit een protestbeweging, het is een uitbundig feest om te laten zien dat lhbti’ers mogen zijn wie ze zijn en dat ze niet mogen worden geïntimideerd.’ Abel laat zich niet op andere gedachten brengen. ‘Hetero’s doen dat ook niet, waarom homo’s wel?’, reageert hij.

Hoofdschuddend hoort de 16-jarige Jennifer het aan. ‘Doe normaal. Zijn jullie er weleens geweest? De Pride is hartstikke gezellig.’
https://www.volkskrant.nl/binnenland/fe ... ~b5173a9f/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52288
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: De islamisering van Nederland (voorbeelden uit de praktijk)

Bericht door Mahalingam »

NPO wat doet u nu? "In mijn cultuur is het altijd de schuld van de ander, het zit ook in onze taal (...)"

Zeg zeg zeg zo kan-ie wel weer!

Afbeelding
Ja oprecht wel bijzondere tv dit. Filmmaker Nora Akachar bovenstaand in een FunX-podcast:

"Binnen mijn cultuur is het altijd iemand anders. Het zit ook in onze taal. Als ik daar een voorbeeld van mag geven, je zegt niet: 'ah, ik heb de trein gemist.' Als je het letterlijk vertaalt dan zeg je: 'de trein heeft mij verlaten'. Ik weet als kind, ik loop tegen een tafel die er al een week staat, en ik heb pijn. Dan komt mijn moeder, geeft een klap aan die tafel en zegt: 'stoute tafel.' Wat leer ik als kind? 'Het ligt nooit aan mij'."

Ja, weet je, als zij het zegt, hoeven wij het een keer niet te zeggen!

Maar dit is natuurlijk wat West-Europa zo'n kruitvat maakt. Een in de wortels ten diepste christelijke cultuur die de zonde dwangmatig bij zichzelf zoekt en die schuld in wil lossen door iedereen grenzeloos te accommoderen. Versus een expansiegerichte, externaliserende cultuur die de schuld altijd bij de ander zoekt. Voor elkaar gemaakt!

Hele aflevering na de breek, en sowieso erg de moeite waard. Leuke en interessante vrouw, die Nora. "Voor mijn gevoel is er een oplossing, en dat is als we uit die schaamtecultuur waarin we zitten, dat openbreken."
Hele aflevering


https://www.geenstijl.nl/5174968/mijn-c ... -community
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Plaats reactie