De islamisering van Nederland (voorbeelden uit de praktijk)

Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: De islamisering van Nederland (voorbeelden uit de praktijk)

Bericht door Ariel »

hans van de mortel schreef:
zo apr 03, 2022 1:25 pm

Wat bedoel je daarmee? Dat is toch prima? Je wilt er toch niet aan denken dat een groot deel in de klas waar je kind les krijgt, bevolkt wordt door (Marokkaanse) islamitische kinderen
Uiteraard is dat prima. Ik wil er mee zeggen dat er niet veel islamietjes tussen zitten die aan de ramadan doen. Dus was onnodig om het paasontbijt te schrappen.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Re: De islamisering van Nederland. Met medewerking van de overheid

Bericht door hans van de mortel »

Ah!

Maar . . . islamitische kindertjes kunnen toch meedoen met de paasmaaltijd? Dat is toch leuk voor ze? Dat zorgt JUIST voor assimilatie en het delen van leuke gezellige waarden onderling. En tijdens de maaltijd wordt toch niet gebeden en over het lijden van Jezus gesproken. Eigenlijk zou dat juist wèl moeten gebeuren. Juist om moslim kindjes deelgenoot te maken dat er ook andere religies bestaan. Andere religies zoals het jodendom en christendom die wèl sporen en geen haat uitdragen naar andersdenkenden.

Waarom moet onze politie deelnemen aan de Iftar, de moslimmaaltijd? En dat zijn nog wel volwassenen. Laat kinderen van elkaar leren en genieten. Maar tsja, zoals mij bekend is, wordt er stelselmatig haat gepredikt binnenkamers bij (Marokkaanse) families waarbij de vrouw een hoofddoek draagt, naar andersdenkenden toe, de niet-moslims. Want die deugen niet. Omdat zij niet meegaan in de aanbidding voor de historische Arabische Hitler, genoemd Mohammed. Die was een vieze gore smeerlap die neukte wat hij tegenkwam aan maagdelijk ongerept vrouwenvlees. Bij iedere rooftocht die hij organiseerde - en dat waren er heel wat - had hij de eerste keuze om een lekkere jonge meid uit te zoeken, ervan uitgaande dat wanneer hij zijn smerige dikke Arabische lul met kracht tussen haar benen zou persen, het bloed vanzelf uit haar minuscule kutje zal gutsen.

Kom op zeg! Het is toch weerzinwekkend hoe linkse schoolbesturen met de waarheid omgaan. Dat zijn vieze smerige hypocriete schoolbesturen die verwijderd dienen te worden en opgeborgen bij het afgedankte middeleeuwse vuil dat het islamvirus voortbrengt.

Terwijl het islamvirus zijn oorsprong heeft in de zandbak van de achterlijke historische viezerik, pedofiel, sadist en oorlogsmisdadiger Mohammed, stelt de politie alles in het werk om moslims af te schilderen als mensen die erbij horen. Waarbij? Bij onze beschaving die zij als parasieten op onze kenniseconomie en beschaving categorisch afwijzen. En dat gebeurt allemaal door de grote leugen af te doen als niet relevant. Neem bijvoorbeeld de trotse salafist Ahmed Aboutaleb. Hij doet geen vlieg kwaad. Is wereldwijd beroemd populair, terwijl hij overduidelijk een wolf in schaapskleren is. Net zoals de historische Arabische misdadiger nepprofeet Mohammed die pas op latere leeftijd het criminele pad opging richting Mekka en waar al die Iftar-bezoekers geen kwaad woord over willen horen, laat staan hierover praten.

Alweer ophef over ramadan-viering politie

Elsevier Weekblad - 17 april 2018

De politie in Apeldoorn ligt onder vuur op sociale media omdat zij een zogeheten iftar-maaltijd organiseert tijdens de islamitische vastenmaand ramadan. De politie wordt een gebrek aan neutraliteit verweten. Het is voor zover bekend de eerste keer dat de politie actief niet-moslims werft voor zo’n maaltijd. Maar agenten in functie begaven zich de laatste jaren vaker onder moslims om een religieuze feestdag mee te vieren.
Afbeelding

De Amsterdamse politie-iftar in het WFC

Zo'n 1400 gasten aten dinsdagavond op uitnodiging van de Amsterdamse politie de iftar, de gezamenlijke maaltijd die tijdens de vastenmaand ramadan wordt genuttigd na zonsondergang. ANP/Het Parool - 5 juni 2018.

De iftar vond plaats in het World Fashion Centre en is naar eigen zeggen de grootste politie-iftar in heel Europa. Het was de zestiende keer dat het evenement werd georganiseerd.
Afbeelding

De politie verbindt u door ...

6 juni 2019. Wat twee jaar geleden begon als een bezoek vanuit Politie Hellevoetsluis aan de moskee tijdens de ramadan heeft vorige week dinsdag 28 mei geleid tot het gezamenlijk organiseren van de Iftar maaltijd. De maaltijd werd door het Hellevoetse politiekorps aangeboden en door de vrouwen van de Turkse vereniging voorbereid.

Onder de genodigden bevond zich burgemeester Junius, de imam van de Eyup Sultan Cami moskee, wethouders en andere belangstellenden. Het idee om dit samen te organiseren komt oorspronkelijk vanuit Rotterdam. De eenheid Rotterdam besteedde aandacht aan mensen die het verschil maakten in het district of de wijk en daar werd een prijs aan verbonden. Eenheid Rotterdam besloot het uiteindelijk iets kleinschaliger voort te zetten rolde het idee uit naar de basisteams die er een eigen invulling aan konden geven met in de kern het idee om manieren te zoeken om verbinden te maken met burgers. Dat leek de teamchef van het basisteam Haringvliet wel wat en samen met zijn collega wijkagent Arwin Groeneweg kwam hij in contact met de Turkse vereniging in Hellevoetsluis.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Islamisering van Nederland. Bevordering van parasitisme

Bericht door hans van de mortel »

Afbeelding
Regionaal distributiecentrum Voedselbank Amsterdam.

Zo'n 1400 gasten werden door de Amsterdamse politie uitgenodigd om de Iftar te vieren en te nuttigen, de gezamenlijke maaltijd die tijdens de vastenmaand Ramadan wordt genuttigd na zonsondergang. De Ramadan is overigens een zeer ongezonde aangelegenheid, net zoals het islamvirus dat beter buiten onze grenzen gehouden kan worden.
De Voedselbank Amsterdam heeft, in lijn met Voedselbanken Nederland, als belangrijkste doel: mensen van voedsel voorzien als ze dat – tijdelijk – niet op eigen kracht kunnen -. Wij doen dit door voedsel in te zamelen dat anders wordt weggegooid. Onze andere kernwaarden zijn dat wij alleen met vrijwilligers werken en dat wij neutraal en onafhankelijk zijn (‘burgers voor burgers’). Daarbij schenken wij ons voedsel zonder tegenprestatie en verdelen het voedsel zo eerlijk mogelijk.
Via 11 uitgiftepunten in Amsterdam voorzien wij 1600 huishoudens, bestaande uit 4000 personen, wekelijks van een voedselpakket.
Hierop aanvullend zou vermeld kunnen worden dat jaarlijks duizenden mohammedanen (genoemd naar de historische walgelijke sadistische nepprofeet Mohammed) voorzien worden van een passende sociale huurwoning.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: De islamisering van Nederland (voorbeelden uit de praktijk)

Bericht door Ariel »

Het blijkt dat de PVV de boel heeft opgestookt in Purmerend.
Na storm van kritiek schrapt basisschool in Purmerend toch niet het paasontbijt vanwege Ramadan

Hoe heilig is het paasontbijt? Een basisschool in Purmerend wilde dit jaar een streep door de traditie zetten, omdat door de ramadan niet alle leerlingen mee kunnen eten. Een storm van kritiek van ouders en een lokale politicus bracht de school op andere gedachten.

„Ik kon het eerst niet geloven, want zoveel islamitische leerlingen zijn hier toch niet?” Het Purmerendse raadslid Nicole Moinat (PVV) kreeg de afgelopen dagen bericht van acht boze ouders over een opvallend plan van openbare basisschool De Nieuwe Wereld.

Het paasontbijt zou dit jaar worden omgevormd tot activiteitendag, volgens de school om ook islamitische leerlingen erbij te betrekken. „We weten dat er in de bovenbouw aardig wat kinderen meedoen aan de Ramadan”, aldus De Nieuwe Wereld in een mail aan ouders. „Deze kunnen echter niet meedoen aan een ontbijt. We hebben besproken dat daarmee het ontbijt aan het doel voorbijschiet.”

Ontevreden ouders
Geen hardgekookte eieren verven of op zoek naar verstopte chocolade-eitjes, dus. „Krankzinnig”, schrijft Moinat daarop in een felle tweet die vele honderden reacties krijgt. „Moeten de scholieren straks ook nog mee gaan doen aan de Ramadan?” Het raadslid raadt ouders aan om te klagen bij de school.

Dat heeft effect. In een statement zegt De Nieuwe Wereld ’veel reacties’ te hebben gehad van ontevreden vaders en moeders. De school concludeert dat de boodschap ’niet goed is overgekomen’. „Het wegvallen van het paasontbijt is niet de juiste beslissing geweest. Het zal dus gewoon doorgaan.” Directeur Dennis van Alfen is niet bereikbaar voor verder commentaar.

„Ze zijn best wel geschrokken van alle aandacht”, zegt Moinat, die denkt dat de school eerst met de ouders had moeten overleggen. Het raadslid viert het herstellen van het paasontbijt als een overwinning. „We moeten de Nederlandse tradities in ere houden en niet wijken voor andere religies.”

De vraag wat te doen met Pasen speelt op wel meer scholen, blijkt uit het verhaal van Natasja Massink, leraar van groep 8 op een basisschool De Heerdstee in het Groningse Beijum. „Onze directeur is heel pragmatisch en laat de beslissing aan de ouders van de kinderen die mee willen doen aan de Ramadan. Of de kinderen komen op school en zitten bij het ontbijt of ze komen een uurtje later op school. Opgelost!”
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: De islamisering van Nederland (voorbeelden uit de praktijk)

Bericht door Ariel »

De Islamisering van Nederland kan de Tilburgse burgemeester niet snel genoeg gaan . Hij wil dat raadsleden ook de eed aan Allah mogen afleggen bij beëdiging
Tilburgse burgemeester wil dat raadsleden ook eed aan Allah mogen afleggen bij beëdiging

De eed die nieuwe gemeenteraadsleden moeten afleggen bij hun beëdiging, moet aangepast kunnen worden aan de persoonlijke geloofsovertuiging, zodat naast een eed met daarin God ook Allah mogelijk wordt. Daarvoor pleit de Tilburgse burgemeester Theo Weterings. Hij gaat het aankaarten bij het ministerie van Binnenlandse Zaken.

Maandag nam Weterings de belofte af bij GroenLinks-raadslid Nermin Agovic. Die was twaalf dagen eerder ook al geïnstalleerd als raadslid, maar toen sprak Agovic een islamitische variant van de eed uit. En dat is niet volgens de regels, ontdekte Agovic naderhand zelf. Op zijn eigen verzoek ging hij daarom in de herkansing.

Kersverse raadsleden kunnen bij hun installatie kiezen voor de eed of de belofte. De één luidt ‘Zo waarlijk helpe mij God almachtig’. De seculiere optie is ‘Dat verklaar en beloof ik’. Agovic koos voor de eed, maar verving het woordje ‘God’ door ‘Allah’. Niemand die er moeilijk over deed. Ook Weterings en de griffie niet.

,,Ik werk bij de politie en ik weet dat zweren bij Allah daar is toegestaan”, vertelt Agovic. ,,Ik ging er dus van uit dat het voor de politieke ambtenaren ook geen probleem is.” Maar toen hij later die avond zelf op onderzoek uit ging, bleek dat toch anders te zitten. Volgens artikel 14 van de Gemeentewet moeten alle raadsleden zich aan de letterlijke tekst van eed of belofte houden.

In de gemeente Bergen op Zoom speelde eenzelfde situatie en moest deze week ook een raadslid opnieuw worden beëdigd omdat die het woord God in zijn eed had vervangen door Allah.

‘Vraag voor de Tweede Kamer’
,,Ik hou me aan de wet en wil rechtmatig beëdigd zijn”, aldus Agovic. ,,Als iemand er ooit een punt van zou willen maken dan zou mijn eed namelijk niet rechtsgeldig zijn. Daarom heb ik het opnieuw gedaan.” Is die wettelijke bepaling nog wel van deze tijd? Agovic wil er niet te zwaar aan tillen. ,,Dat is een vraag voor de Tweede Kamer. Ik ben vooral heel trots dat ik raadslid mag zijn en wil nu gewoon aan de slag.”

Maar voor burgemeester Weterings is de kous nog niet af. Hij laat weten dat hij de regel inderdaad niet meer van deze tijd vind en dat het zeker niet past bij een stad als Tilburg, die diversiteit zo hoog in het vaandel draagt. Weterings gaat de regel daarom aanhangig maken bij de Vereniging van Nederlandse Gemeenten (VNG) en het Ministerie van Binnenlandse Zaken.

De landelijke SGP-fractie is het niet met hem eens. Die heeft Kamervragen gesteld en stelt dat het aanhouden van de een eenduidige tekst van belang is om ‘de herkenbare, symbolische functie van de eed te beschermen’.
Nermin Agovic zoals verwacht is lid van Groen Links.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12549
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: De islamisering van Nederland (voorbeelden uit de praktijk)

Bericht door sjun »

Islamisering van de politie

Bijdrage van Petra Roodnat
Petra Roodnat
Petra Roodnat
Teamchef Diverse Werving politie Rotterdam

1 d · Bewerkt

Bijzonder bezoek tijdens de ramadan aan de Moskee Essalam in Rotterdam Zuid.

Wat een hartelijk welkom door de dames die hier aanwezig waren. Uiteraard zijn we zonder schoenen en met hoofdbedekking de gebedsruimte ingegaan waar vanavond een conferentie plaatsvond. De Imam beantwoordde vragen vanuit de gemeenschap en gelukkig in het Nederlands zodat ik alles kon volgen. Door al deze antwoorden, waren veel van mijn vragen al beantwoord en de overige vragen werden vriendelijk beantwoord door de dames waarmee we tijdens de gezamenlijke Iftar hebben gegeten.

Ondanks dat ik geen moslim ben, voelde ik me meer dan welkom en was er ook veel interesse in hoe dit bezoek voor mij was. Deze avond wakkert bij mij de wens en de urgentie weer verder aan om meer over de verschillende culturele achtergronden te weten te komen. Ik ben ervan overtuigd dat dit mij dit zowel privé als in het werk verder doet ontwikkelen. Hierdoor zal ik beter kunnen gebrijpen wat veel mensen die in mijn werkgebied wonen maar ook veel collega's bezighoudt door het geloof of overtuigingen.
Ik heb me voorgenomen om vaker op zoek te gaan naar kansen binnen de eenheid om me te vermengen met de diversiteit aan achtergronden. Het daadwerkelijk bijwonen van de conferentie en de Iftar na het Maghreb gebed was voor mij een nieuwe en zeer waardevolle beleving.

#Essalam #ramadan #Iftar #diversiteit

Afbeelding
bron

The Challenge of Dawa: Political Islam as Ideology and Movement, and How to Counter It


Ayaan Hirsi Ali on the West, Dawa, and Islam

Afbeelding

Tuurlijk wijffie, slaap lekker verder op gemeenschapskosten. Wie wat meer zicht wil krijgen om waar de leer van islam toe inspireert moet gewoon zelf door koran, hadith en soenna heen. Daarnaast zij er hier ook wel informatieve topics te vinden. Een greep:
:greeting2:
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12549
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: De islamisering van Nederland (voorbeelden uit de praktijk)

Bericht door sjun »

Uiteraard heb ik deze Pasen alle 'feest'stollen weer aan me voorbij laten gaan. Als zo'n ding op Gutmenschinitiatief en narratief geen Paastol meer mag heten dan verkoop je hem maar aan een ander. Wie betaalt heeft gelukkig nog de eigen keuze om gewoon door te lopen.
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: De islamisering van Nederland (voorbeelden uit de praktijk)

Bericht door Ariel »

sjun schreef:
zo apr 17, 2022 3:14 pm
Uiteraard heb ik deze Pasen alle 'feest'stollen weer aan me voorbij laten gaan.
Daar let ik ook altijd op. Bij de warme bakker kan je nog een paasstol kopen.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12549
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: De islamisering van Nederland (voorbeelden uit de praktijk)

Bericht door sjun »

Ik was al bang dat ik de enige zou zijn die aan de zoveelste knieval nog opvalt en weigert daaraan mee te doen.
:greeting2:
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: De islamisering van Nederland (voorbeelden uit de praktijk)

Bericht door Ariel »

sjun schreef:
zo apr 17, 2022 5:08 pm
Ik was al bang dat ik de enige zou zijn die aan de zoveelste knieval nog opvalt en weigert daaraan mee te doen.
:greeting2:
Nee. Ik ben vorige jaren door AH en door de Jumbo gelopen en een leidinggevende opgezocht, en aan hem gevraagd..."Ik zoek de paasbroden, maar die ik niet vinden , weet jij waar ze staan" Alle keren loopt zo'n man dan behulpzaam naar de feestbroden en zegt hij '" Hier staan ze mevrouw."

"Ja maar zucht ik dan...Dat zijn feestbroden , die hoef ik niet. Er wordt me dan geduldig uitgelegd dat ze het zelfde zijn", en smaken als paasbroden. Daarna ga ik dan met hem in discussie met de vraag of ze van naam veranderd zijn om moslims niet te kwetsen. En ik leg ze dan uit dat moslims geen feestbroden in hun winkel kopen want die gaan naar hun eigen bakkers. En daar hebben ze geen feestbroden, maar wel ramadan koekjes.

Dit jaar heb ik mijn paasbrood ritueel maar over geslagen. Mijn eenmans actie helpt toch niets. (zucht)

Verspilde energie.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: De islamisering van Nederland (voorbeelden uit de praktijk)

Bericht door Mahalingam »

Steeds vaker komen we tribale gewoontes tegen in ons land.
Neem nu dit:

Afbeelding

Meneer Kudsi moest 18.000 euro betalen (in gouden munten, niet in geiten) voor mevrouw Büsra als bruidsschat.
De kat kreeg hij gratis meegeleverd.

https://www.ad.nl/geld/kudsi-moest-een- ... ~a7f7c600/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: De islamisering van Nederland (voorbeelden uit de praktijk)

Bericht door Ariel »

Oeps!!! Ik ben trouwens niet kapot van de kleuren combinatie in hun huis. Erg donker.
Büsra: Ons huwelijk kostte ook nogal wat.’

Kudsi: ‘Om te beginnen het goud dat Büsra’s moeder vroeg toen ik haar hand ging vragen.’

Büsra: ‘Twintig gouden munten.’

Kudsi: ‘Bij elkaar was dat minstens 18.000 euro. Als bruidsschat. Die liggen nu in een kluis. Na ons huwelijk trokken we meteen in ons huis, eerder mochten we niet samenwonen.’

Büsra: Mijn hennafeest bij m’n moeder in de tuin kostte me ongeveer 8000 euro. Het feest, dat Kudsi betaalde, was nog duurder.’
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: De islamisering van Nederland (voorbeelden uit de praktijk)

Bericht door Ariel »

Een islamitisch collumnetje. Go home Emine Ugur. Turkije heeft je nodig.

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12549
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: De islamisering van Nederland (voorbeelden uit de praktijk)

Bericht door sjun »

Ariel schreef:
zo apr 17, 2022 6:15 pm
sjun schreef:
zo apr 17, 2022 5:08 pm
Ik was al bang dat ik de enige zou zijn die aan de zoveelste knieval nog opvalt en weigert daaraan mee te doen.
:greeting2:
Nee. Ik ben vorige jaren door AH en door de Jumbo gelopen en een leidinggevende opgezocht, en aan hem gevraagd..."Ik zoek de paasbroden, maar die ik niet vinden , weet jij waar ze staan" Alle keren loopt zo'n man dan behulpzaam naar de feestbroden en zegt hij '" Hier staan ze mevrouw."

"Ja maar zucht ik dan...Dat zijn feestbroden , die hoef ik niet. Er wordt me dan geduldig uitgelegd dat ze het zelfde zijn", en smaken als paasbroden. Daarna ga ik dan met hem in discussie met de vraag of ze van naam veranderd zijn om moslims niet te kwetsen. En ik leg ze dan uit dat moslims geen feestbroden in hun winkel kopen want die gaan naar hun eigen bakkers. En daar hebben ze geen feestbroden, maar wel ramadan koekjes.

Dit jaar heb ik mijn paasbrood ritueel maar over geslagen. Mijn eenmans actie helpt toch niets. (zucht)

Verspilde energie.
:finger: :greeting2: :roll:
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24957
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: De islamisering van Nederland (voorbeelden uit de praktijk)

Bericht door King George »

Maar wel de feestbroden geboycot?
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12549
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: De islamisering van Nederland (voorbeelden uit de praktijk)

Bericht door sjun »

VOORZORGZUCHT DOET DHIMMI BUIGEN VOOR DE ISLAM

Paasontbijt wordt spelletjesochtend op school in Amsterdam-Noord, waar veel kinderen altijd hongerig naar school gaan. Nu ook met Pasen

Een paar weken na de moord op Theo van Gogh schreef de in 2015 overleden arabist en islamkenner prof. Hans Jansen in het dagblad Trouw een stuk over ‘Dhimmitude’. ”Dhimmitude is afgeleid van het Arabische woord dhimmi. Een dhimmi is een jood of christen die het oppergezag en de superioriteit van de islam erkent. Wanneer hij dat niet doet, schrijft de islamitische wet zware straffen voor. Een opstandige dhimmi kan worden gedood of als slaaf verkocht. Veel dhimmi’s hebben het afgedwongen respect voor hun moslimse meesters geïnternaliseerd en zeggen en denken uitsluitend nog in positieve gedachten waar het de islam betreft” doceerde Jansen.

Het is deze attitude waaraan we in Nederland het hedendaagse gedweep met de ramadan te danken hebben, waaraan schrijfster Lale Gül in Het Parool van 9 april 2022 de column “Dat jubelverhaal over de ramadan ben ik een beetje beu” wijdde. ‘Bezinning, spiritualiteit, verbroedering, tolerantie, ontslakken, gezelligheid, lekkere recepten en collega’s en vrienden die uit solidariteit meevasten’. Lale Gül is er wel klaar mee.


ramadanprikkelbaarheid

Al lang is bekend dat langdurig niet eten en drinken lichamelijke en mentale gezondheidsschade veroorzaakt. Hoe langer de tijdspanne tussen dageraad en zonsondergang, hoe beroerder het lijf en de geest. Dit jaar valt de ramadan van 1 april tot 1 mei. Zonsopgang rond 06.30 uur, zonsondergang circa 20.30u. Vasttijd derhalve minstens veertien uur. Verder geen seks, niet menstrueren en de voorgeschreven dagelijkse herhaaldosering van levensreddende medicijnen op last van Allah graag even een maand opschorten.

Langdurig vasten levert behalve een rammelende maag en een droge mond psychosomatische klachten op. Slaapproblemen, vermoeidheid, verminderde concentratie, minder scherpte, prikkelbaarheid. De ramadan is oorzaak van meer verkeersongelukken, meer ziekenhuisopnamen en meer foute beslissingen. Bedenk wat de humeurwisselingen, verlies aan scherpte en prikkelbaarheid doen met vastende moslims in beleidsbepalende posities. Tijdens het mondkapjesdebat op 7 april 2022 was DENK-leider Farid Azarkan, een gelovig moslim, herhaaldelijk zijn tekst kwijt. Honger? Flauwte? Het is ook geen toeval dat Ramzan Kadyrov, leider van de islamitische republiek Tsjetsjenië en van nature al een opvliegerig personage, juist dezer dagen pochte dat de Russische strijdkrachten, met zijn hulp, nog wel even terug zouden komen om de Oekraïense hoofdstad Kiev in te nemen. Ernstig gevalletje ramadanprikkelbaarheid. Met alle risico’s van dien.


lenteontbijt gaat niet door

Deze inzichten zouden verstandige mensen ertoe moeten brengen voorzichtig te zijn om de ramadanliefhebbers altijd en overal te accomoderen. Iedereen heeft recht op zijn eigen meningen, overtuigingen en hang naar spiritualisme of idolen, hoe onverstandig, onbegrijpelijk of gek ook. De een dweept met Max Verstappen, de ander met Allah. Ik maal er niet om. Maar er zijn grenzen.

Niet in het minst in Amsterdam. Ik kom daarop omdat mij de notulen bereikten van een vergadering van de medezeggenschapsraad van de openbare basisschool Montessori Boven ‘t IJ in Amsterdam-Noord, locatie ‘Kampina’. Judith Steinz van de afdeling administratie vertelt daarin dat het paasontbijt 2022 wordt geannuleerd omdat het samenvalt met de ramadan. Er was lang gezocht naar een oplossing, maar zonder succes. Het woord paasontbijt krijgt ze overigens, dhimmituderwijs, niet uit haar mond. “Om te voorkomen dat er kinderen worden buitengesloten is er gekeken naar een mogelijkheid het lenteontbijt te verplaatsen naar later in het jaar. Helaas is er geen geschikte datum te vinden. Nu is besloten er een spelletjesochtend van te maken met eventueel een paasei”, aldus Judith.

‘Eventueel een paasei’. Mits niet te wild beschilderd, want haram. Maar dat zei Judith niet. Ze dacht het alleen maar en handelde naar die gedachten, zoals de dhimmy serviel handelt nog voordat er ook maar iets geëist is. Wel zei ze nog dat het paasontbijt nooit meer terugkomt. “De school wil af van de christelijke angel wat betreft de feesten. De benamingen van de feesten worden dan ook anders (winterfeest, lenteontbijt)”.


leerlingen werd niets gevraagd, leiding zwijgt

Deze Montessori-school heeft als onderwijsfilosofie dat de individuele ontwikkeling van ieder kind centraal staat. “Kinderen leren bewuste keuzes te maken. Zelfreflectie, verantwoordelijkheid nemen voor je eigen handelen en zorg dragen voor jezelf, de ander en de omgeving”, aldus de website. Ik vroeg aan Judith Steinz of de kinderen in het kader van ‘het leren van bewuste keuzes’ iets gevraagd was over het annuleren van het paasontbijt en het vervangen van ‘paas’ door ‘lente’ en ‘kerst’ door ‘winter’. Zij reageerde niet, ook niet op een herhaald verzoek om informatie. Op mijn klompen voel ik aan dat geen kind iets gevraagd is. Dat wordt overigens bevestigd door een ouder.

De school is onderdeel van de koepel ‘Innoord’, die zestien basisscholen in dat stadsdeel bestiert, samen goed voor ruim 4000 leerlingen. Opperbaas is Marius Voerman, die zichzelf als interim-bestuurder verhuurt via zijn eenmansbedrijf ‘Calore’, Italiaans voor ‘warm’. Veelbelovend dus, qua intermenselijk contact. Ook hem heb ik enkele vragen voorgelegd, waaronder een schatting van het aantal kinderen voor wie de ban op het paasfestijn is afgekondigd. Deze Montessorischool, waar 360 leerlingen naartoe gaan, is zeker geen ‘zwarte school’. Wel een hele internationale met kinderen uit alle werelddelen. Van een ouder weet ik hoezeer de leerlingen, in dat geval eentje met een latino-achtergrond, zich verheugden op het feest. Helaas. Weg paasontbijt, weg kindervreugd, omdat een handvol ouders moeilijk zou kunnen doen.

Ook Voerman zweeg ondanks twee vriendelijke verzoeken. Op zijn website meldt hij geïnspireerd en geschoold te zijn door Jadish Parikh. Een veelzijdige Indiër met betrokkenheid bij de Oscarwinnende film ‘Gandhi’, die boeken schrijft over management en leiderschap. ‘Making a life while making a living’ is zijn filosofie. Die laatste kunst heeft Voerman ongetwijfeld afgekeken. Even antwoorden op wat beleefde vragen was intussen teveel voor deze liefhebber van ‘management by detached involvement’. Dat het ook anders kan bewijst basisschool De Nieuwe Wereld in Purmerend. Na ophef over de annulering van het paasontbijt keerde de leiding ras op haar schreden terug.


inclusie

‘Inclusie’ is het toverwoord waarmee het dumpen van kerst- en paasfeesten in Amsterdam-Noord en elders in Nederland wordt gemotiveerd. Maar welke inclusie is dat in Amsterdam-Noord, het stadsdeel waar, als de recent gearriveerde bewoners van de luxe-enclave Overhoeks aan de IJ-oever buiten beschouwing worden gelaten, gemiddeld veruit de laagste inkomens, het laagste opleidingsniveau en het grootste aantal PVV-stemmers zitten?

Duizenden kinderen in Amsterdam-Noord gaan al sinds mensenheugenis elke dag met een lege maag, of op zijn best met een zak paprikachips van de voedselbank naar school. Met de recente drastische stijging van de kosten van levensonderhoud is die schrijnende sociale misstand nog groter geworden. Het paasontbijt is een klein moment van geluk in zo’n armoedig kinderleven. Maar wel een heel belangrijk moment waar reikhalzend naar wordt uitgekeken. Wie heeft het recht om een kind dat plezier af te nemen en te vervangen door een ‘spelletjesochtend’ op lege maag?

Welke ‘inclusie’ rechtvaardigt dat de minderheid van GroenLinks en D66-stemmers in Amsterdam-Noord hun PVV-stemmende medebewoners en hun kinderen berooft van de wens om een ouderwets autochtoon Nederlands leven te leiden, inclusief paaseieren, kerstbomen met piek en engelenhaar en een saucijzenbroodje varkensgehakt op het bord, afgemaakt met een pul bier? Mijn smaak niet, maar laat ze.

Geen verstandig mens zal betwisten dat het goed is rekening te houden met religieuze gevoeligheden en morele dilemma’s van een kind dat opgroeit in een islamitisch gezin. Maar dat is wat anders dan een hele groep een plezier ontnemen omdat een klein deel ervan, en dan vooral de ouders, ongemak ervaart. Wijs mij eens op het schoolplein een Ibrahim, Khadija of Mo aan die gemotiveerd stennis zou trappen als Jannie, Ryan of Zhong de tanden zetten in een roomboterbesmeerd paasbrood. Het is maar wat je de kinderen vertelt.


voorzorgzucht

Het zijn niet eens de moslims die het hardst de trom roeren. Het is de autochtone deugbrigade die voorop loopt om elke islamitische gevoeligheid op voorhand te neutraliseren. ‘Voorzorgzucht’ noemde Hans Jansen dat in zijn publicatie uit 2004. “Er maakt zich een voorzorgzucht van mensen meester waardoor iedereen letterlijk op kousenvoeten gaat lopen”. De dhimmy buigt diep en dieper.

“Ich bin’s, ich sollte büssen, an Händen und an Füssen. Gebunden in der Höll. Die Geisseln und die Banden, und was du ausgestanden, das hat verdienet meine Seel” zingt het koor in de Mathheus Passion. Deze lijdensweg en zelfkastijding is uitzichtloos. Tijdens de Pasen. Met de Kerst. Voor altijd. Met dank aan Judith en Marius. Inshallah.
Geert Dales, 12 april 2022

Er staan daar veel meer leerzame columns. :smile4:
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12549
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: De islamisering van Nederland (voorbeelden uit de praktijk)

Bericht door sjun »

King George schreef:
do mei 05, 2022 8:21 am
Maar wel de feestbroden geboycot?
Uiteraard. De suggestie van Ariël is misschien wat op een dag dat ik weinig te doen heb en de boodschappen niet even tussendoor moeten, maar ik zie het zo voor me. :razz:
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: De islamisering van Nederland (voorbeelden uit de praktijk)

Bericht door Ariel »

King George schreef:
do mei 05, 2022 8:21 am
Maar wel de feestbroden geboycot?

Uiteraard niet gekocht King. Ik heb een paasbrood gekocht bij de ouderwetse bakker hier in het dorp.

Volgende probleem heeft zich inmiddels voorgedaan bij Jumbo. In de gekoelde vitrine met moederdag gebak hangt met grote letters een brief. Daarop staat...."Al het gebak is vrij van varkensgelatine."

Het gebak komt van de hema, dus dat zal het probleem zijn. Nu moet ik dus aan de eigenaar van onze Jumbo gaan vragen of er veel mensen zijn die allergies zijn voor varkensgelatine.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12549
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: De islamisering van Nederland (voorbeelden uit de praktijk)

Bericht door sjun »

Omdat er kennelijk geen Nederlandse vertaling van het informatieve stuk komt plaats ik deze link maar hier:
The Muslim Brotherhood’s Pan-European Structure. Het kijkt ook wel wat bij de buren...
:greeting2:
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12549
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: De islamisering van Nederland (voorbeelden uit de praktijk)

Bericht door sjun »

Opmerkelijk dat deze brol aan herhistorisering gepromoot door Joram van Klaveren in Capelle aan den IJssel nog niet opgevallen is. Ik vraag me af hoeveel de Nederlandse belastingbetaler aan dit binnenkort verplichte schoolreisje ter indoctrinatie van kinderen bijdraagt.
:thinking:
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: De islamisering van Nederland (voorbeelden uit de praktijk)

Bericht door Mahalingam »

Afbeelding

Hier zien we het uitzicht vanuit het Kooipark in Leiden.
En die moskee heeft natuurlijk op zijn beurt ook uizicht op het park. En daarmee begint de ellende.
Dit is een volksbuurt met veel allahtonen met pronkmoskee.
De huisjes zijn klein en dus gaan de overgebleven inboorlingen in de zomer in het park een biertje drinken. Alcohol en Mohammedanen: dat gaat officieel niet samen. Dat geeft overlast.
Alcoholverbod moet overlast van dronken mensen op Leids Kooiplein tegengaan

LEIDEN - Op het Kooiplein in Leiden Noord mag het komende jaar geen alcohol worden gedronken. Omdat daar te veel overlast van dronken mensen is, heeft het stadsbestuur besloten een alcoholverbod in te stellen. Dat meldt mediapartner Sleutelstad.
Door het verbod is het van 1 juni dit jaar tot en met 1 juni 2023 verboden om op en rond het Kooiplein in de openbare ruimte alcoholhoudende drank te nuttigen, of aangebroken flessen of blikjes met alcoholhoudende drank bij zich te hebben.
In 2015 werd ook al eens een dergelijk verbod ingesteld, toen alleen voor de zomermaanden. Ook toen was aanhoudende overlast de reden voor het verbod.
https://www.omroepwest.nl/nieuws/457907 ... -tegengaan

Ze doen nu alsof er zomer en winter, dag en nacht mensen laveloos lallen in het park.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: De islamisering van Nederland (voorbeelden uit de praktijk)

Bericht door Ariel »

Zeeuws meisje krijgt binnenkort een hoofddoek!
Eerste islamitische basisschool komt in gemeente Vlissingen

Het Rijk heeft toestemming gegeven voor de eerste islamitische basisschool in Zeeland. Deze komt ergens in de gemeente Vlissingen. Waar precies, is nog niet bekend. Er zijn al jarenlang plannen voor een basisschool op islamitische grondslag in de provincie.

Volgens Mohammed Talbi, directeur van de Stichting Islamitisch Primair Onderwijs (SIPO), wordt in overleg met de gemeente Vlissingen gezocht naar een geschikte locatie. "Het kan in Oost-Souburg zijn, maar het kan ook in een ander deel van Vlissingen zijn."

Een eerdere poging om zo'n school in Vlissingen op te richten, werd drie jaar geleden afgewezen door de gemeenteraad. Maar de wet is in februari 2021 gewijzigd. Door deze nieuwe Wet Ruimte voor Nieuwe Scholen bepaalt niet de gemeente, maar Den Haag of een school voor primair onderwijs ergens open kan gaan. En Den Haag is dus akkoord gegaan met de plannen voor de school. Talbi is blij met de nieuwe wet. "We zijn nu niet meer afhankelijk van de gemeenteraad."

Volgens Talbi is een islamitische basisschool voor 90 procent hetzelfde als een reguliere basisschool. "Daarnaast bieden we islamitisch godsdienstonderwijs en vieren wij de islamitische feesten uitbundig." Talbi wil bij de start van de school mensen uitnodigen om eens langs te komen, want er bestaat volgens hem vaak een verkeerd beeld over islamitisch onderwijs.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: De islamisering van Nederland (voorbeelden uit de praktijk)

Bericht door Mahalingam »

Nederland gidsland.
Nederland aan het voorfront van de progressieviteit.En dat is besmettelijk. Zelfs onze Mohammedanen zijn een progessieve voorhoede.
Ik heb al eerder gezegd dat ik de Engelsen beklaag met hun grote aantal Paki's die zich er genesteld hebben.
Een deel van onze Turken zijn seculiere Ataturken. En Berbers munten niet uit in geloofsijver.
Nederlandse Moslims vormen progressieve voorhoede in Europa

De opvattingen van moslims over zaken zoals homoseksualiteit en seksegelijkheid verschillen nogal per kwestie, zo blijkt uit onderzoek van sociologe Saskia Glas. Wel zijn moslims in Nederland op een aantal punten vooruitstrevender dan in landen om ons heen.

Hebben mannen en vrouwen verschillende rechten en verantwoordelijkheden volgens moslims? En wat is de invloed van religie op die opvattingen? Sociologe Saskia Glas van de Radboud Universiteit in Nijmegen publiceerde haar bevindingen hierover recentelijk in een wetenschappelijk artikel in het tijdschrift Social Forces. Ze keek daarvoor naar het tot nu toe grootste onderzoek onder moslims in Europa. In 2011 en 2012 werden ruim 5000 moslims met een migratieachtergrond in België, Frankrijk, Zwitserland, Duitsland, Engeland en Nederland telefonisch geïnterviewd over hun leven en opvattingen.

“Dit is het meest recente beschikbare grootschalige onderzoek naar minderheden in verschillende Europese landen”, zegt Glas. “In het algemeen zie je dat moslims de laatste tien jaar iets progressiever geworden zijn, dus dat zou ik ook verwachten in de steun voor gelijkheid tussen mannen en vrouwen.”

Het belang van een universitaire opleiding is voor mannen niet groter dan voor vrouwen, vindt 91 procent van de Nederlandse moslims. Daarin verschillen zij nauwelijks van de rest van de Nederlandse samenleving, zo blijkt als je deze data vergelijkt met de uitkomst van de European Values Survey (EVS) uit 2017, een Europabreed uitgevoerde enquête. In dat onderzoek zegt 94 procent van de ondervraagde Nederlanders dat een universitaire opleiding voor mannen niet van groter belang is dan voor vrouwen.

Het belang van een goede opleiding

Glas zag in de data uit het onderzoek in 2011 en 2012 iets opvallends: moslims die in de enquête aangeven dat ze religie belangrijk vinden en vaak bidden en naar de moskee gaan, vinden ze het belang van een goede opleiding nog groter dan de minder sterk religieuze moslims.

Ook over mannen en vrouwen in de politiek denken moslims in Nederland bijna net zo progressief als de rest van de samenleving. 78 procent van de moslims vindt dat mannen geen betere politieke leiders zijn dan vrouwen. Uit de EVS in 2017 kwam een iets hogere instemming met deze stelling onder de gehele Nederlandse bevolking: 82 procent.

84 procent van de Nederlandse moslims vindt dat mannen en vrouwen even verantwoordelijk zijn voor de zorg voor kinderen. Bij het huishouden is 79 procent voor een gelijke verdeling. Als het gaat om het inkomen vindt een kleiner deel, 67 procent, dat mannen en vrouwen daarvoor even verantwoordelijk zijn.

De meerderheid van de Nederlandse moslims aanvaardt homoseksualiteit. Deelnemers aan het onderzoek moesten op een schaal van 1 (nooit) tot 10 (altijd) aangeven in welke mate ze homoseksualiteit gerechtvaardigd achten. Van de totale groep respondenten acht 32 procent homoseksualiteit nooit gerechtvaardigd en 16 procent altijd. Maar een meerderheid van de Nederlandse moslims kiest voor een 5 of hoger. Daarmee denken moslims in Nederland een stuk progressiever dan moslims in de andere onderzochte Europese landen.

De algemene bevolking van Nederland is op het gebied van acceptatie van homoseksuelen een progressieve uitschieter in Europa. Bijna 60 procent van de Nederlanders vindt homoseksualiteit altijd gerechtvaardigd. Moslims zijn op dit gebied dus minder progressief dan de gemiddelde Nederlander, maar wel progressiever dan moslims in andere landen.

Glas zag in de data dat moslims in Europa hun geloof kunnen combineren met steun voor gelijkheid van mannen en vrouwen. Daarbij is de steun onder de sterkere religieuze moslims voor vrijheden als abortus, homoseksualiteit en seks voor het huwelijk lager in vergelijking met de minder sterk religieuze moslims.

Glas zag zelfs dat de sterk religieuze groep die al langer in Europa woont iets negatiever is over deze vrijheden dan de sterk religieuze groep die recent naar Europa geëmigreerd is.

Religie heeft op andere opvattingen echter minder invloed volgens Glas. “Hoe religieus moslims zijn, maakt minder verschil voor hoe ze denken over de rolverdeling binnen het gezin. En als het gaat om het belang van universitair onderwijs voor vrouwen, is die steun iets groter onder sterk religieuze moslims.”

Moslims die al langere tijd in Europa wonen, worden in het algemeen progressiever in hun denken over mannen en vrouwen. Dat geldt ook voor de tweede generatie. Maar de opvattingen over de taakverdeling binnen het gezin veranderen niet. “Als vrouwen meer gaan werken en de steun daarvoor groeit, betekent dat niet automatisch dat mannen zich meer verantwoordelijk voelen voor het huishouden en de kinderen.”

Glas kon de reden hiervoor niet uit de data afleiden, maar heeft wel een idee. “Moslims zien opvoeding wellicht als heel belangrijk omdat waarden en normen van de eigen groep vooral thuis doorgegeven worden, en dat zien ze eerder als een zaak van vrouwen.”
https://www.trouw.nl/religie-filosofie/ ... ~babd3101/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: De islamisering van Nederland (voorbeelden uit de praktijk)

Bericht door Mahalingam »

Ook in het zeer Christelijke Veenendaal wonen Mohammedanen.
En die hebben zoveel kinderen dat ze een "School met Hoofddoek en Koran" kunnen vullen.
En natuurlijk de onvermijdelijke moskee (niet-roepend). (zelfs 2 stuks: Mocro en Turks)
Veenendaal krijgt een islamitische basisschool

VEENENDAAL - Veenendaal krijgt vanaf augustus 2023 een islamitische basisschool. De school kreeg jarenlang geen toestemming, maar minister Dennis Wiersma gaf deze week groen licht.
Abdelkarim Salihi is blij dat het eindelijk is gelukt. De directeur van scholengemeenschap Al Amana zegt dat zij zich al tien jaar inzetten voor een islamitische school in Veenendaal. In augustus 2023 moet de eerste schooldag zijn van het Al Amana Veenendaal. Tot die tijd gaat de directeur druk op zoek naar docenten en zoekt hij samen met de gemeente naar een geschikte locatie voor de school.

200 kinderen naar Ede

200 kinderen gaan nu dagelijks naar de islamitische school in Ede, zegt Lokaal Veenendaal- raadslid Yasin Makineli. "Wij zijn heel blij dat zij nu gewoon in hun eigen gemeente naar school kunnen en niet meer hoeven te reizen." Volgens Makineli was de komst van de school een lange weg. "De gemeenteraad had lange tijd bezwaren maar tegenwoordig is de minister van Onderwijs verantwoordelijk. Die heeft nu wel toestemming gegeven."
Schooldirecteur Salihi had ook een teleurstelling te verwerken. Een aanvraag voor de eerste islamitische middelbare school in Utrecht werd door de minister niet goedgekeurd. "Wij voldeden aan alles, behalve aan het kopje burgerschap", zegt Salihi. Een vaag begrip, noemt hij het. Al Amana gaat zich nu beraden hoe zij toch nog een islamitische middelbare school in Utrecht kunnen beginnen.
https://www.gld.nl/lokaal/7700429/veene ... asisschool

Zou deze school tegen de diversiteit bestand zijn met kinderen (en vooral ouders) uit twee verschillende thuislanden?
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: De islamisering van Nederland (voorbeelden uit de praktijk)

Bericht door Ariel »

De nieuwe vorm van de stille jihad! icon_thumbdown.gif
Moslimvraagbaak moet angst voor islam weghalen

Afbeelding

Wat is de rol van de vrouw in de islam? En waarom dragen vrouwen een hoofddoek? Voor al dit soort vragen kon je vanmiddag terecht op de Markt in Middelburg. Een groep moslims reist door het land om zoveel mogelijk vooroordelen en misvattingen weg te halen. Want volgens hen kan praten met elkaar zorgen en angsten laten verdwijnen.
poster

Vragen over de islam? Je kon ze stellen in Middelburg.

Ze vallen goed op door de grote borden die ze voor zich houden voor de frietzaak: 'Ik ben moslim. Stel mij uw vraag'. Die vragen kwamen er. Maar vooral veel complimenten voor dit initiatief.

Een toerist uit Limburg vindt het mooi. "Het laat zien dat ze net als iedereen gewoon mensen zijn. Vooral dat we niet bang te hoeven zijn." Een man komt langs en steekt zijn duim op naar groep. "Ik ben voor vrede en loyaliteit. Voor mij maakt het niet uit of je nou moslim bent, of een ander geloof hebt. Dit is een mooi initiatief."

Hopelijk meer begrip
De groep is van de Ahmadiyya Moslim Gemeenschap. Volgens woordvoerder Kashif Akmal is in gesprek gaan het belangrijkste, want volgens hem zijn er nog te vaak misvattingen over de islam. "We voelen veel vooroordelen en misvattingen. We hopen dat dit meer begrip oplevert voor elkaar."

De groep komt hoofdzakelijk uit de Randstad en reist heel het land door om vragen te beantwoorden. Volgens Akmal levert het mooie gesprekken op en bevredigende antwoorden. De vragen zijn volgens hem erg wisselend, maar het gaat opvallend vaak over de rol van de vrouw in de islam, vertelt de woordvoerder.

"Er zijn veel mensen die zien dat de vrouw in de islam als onderdrukt. Maar als je de vrouwen zelf spreekt dan is dat helemaal niet het geval. Ze voelen zich juist beschermt door het geloof. Ik zou echt zeggen: spreek vooral eens een moslima aan om dat te vragen."
Altijd een handig lijstje om bij je te habben als je een vraag aan deze broeders gaat stellen.

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Plaats reactie