De islamisering van Nederland (voorbeelden uit de praktijk)

Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: De islamisering van Nederland (voorbeelden uit de praktijk)

Bericht door Ariel »

Als ik deze knapen tegen zou komen, dan zou ik beginnen met de vraag:

1. Betekent islam onderwerping aan allah.
2. Is de koran het laatste boodchap van allah, en is er geen woord veranderd in de koran?
3. Staat er in de koran geschreven dat het een boek is waarvan de verzen onherroepelijk zijn gemaakt.

En daarna zal ik de serieuze zaken gaan bespreken.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: De islamisering van Nederland (voorbeelden uit de praktijk)

Bericht door Mahalingam »

Petities tegen komst islamitisch centrum Veldhoven, honderden handtekeningen in korte tijd

VELDHOVEN - In de Veldhovense wijk Zeelst zijn twee petities opgezet om de komst van een nieuw islamitisch centrum tegen te gaan.

Een van die petities, ‘Nee tegen Islamplanning Zeelst’, was vrijdag al ruim 900 keer ondertekend. De initiatiefnemer is een anonieme Facebook-gebruiker die zichzelf ‘Ssjaak5' noemt. De oproep om de petitie te tekenen werd donderdagavond geplaatst in de Facebook-groep Zeelst-city en staat ook op de Facebook-pagina van ‘De wijken van Veldhoven'.

‘Wij vragen uw handtekening om nee te zeggen tegen de omstreden islamstichting die zich wil vestigen in het hartje van Zeelst’, schrijft de initiatiefnemer. ‘Zeg nee tegen Islamplanning. Zilst bhèh Zilst!’ (Zeelst blijft Zeelst). Een andere petitie wordt gedeeld in een app-groep voor Zeelstenaren. Veel ondertekenaars van de petities vinden dat een islamitisch centrum niet passen in Zeelst, en al helemaal niet op een plek achter een aantal kroegen en bijna pal naast de kerk.

Geen actieve rol


De werkgroep Mooi Zeelst, die de wijk vaker wil gaan vertegenwoordigen bij nieuwe ontwikkelingen, ziet in de kwestie voor zichzelf op dit moment geen actieve rol weggelegd. ,,Op zo'n korte termijn is dat sowieso erg lastig", stelt werkgroep-lid Brigitte Ekstein. ,,We zien veel reacties, ook van mensen die emotioneel reageren. Ik denk dat het nu beter is om even af te wachten wat er gaat gebeuren.”

Deze week werd bekend dat de Eindhovense Stichting Islamplanning een islamitisch centrum opent in de loods waarin voorheen dojo Koryukan was gehuisvest. In de 850 vierkante meter grote loods wil de stichting niet alleen lezingen verzorgen, maar ook onderdak bieden aan Arabische lessen, en islam- en Koranlessen. Daarnaast komt er ook een gebedsruimte in het gebouw. Zaterdag is er een open dag waarvoor belangstellenden zich vooraf moesten aanmelden.
https://www.topics.nl/petities-tegen-ko ... =brand/ad/
Veldhoven compleet verrast door komst islamitisch centrum naast kerk: ‘Bizar, dit zagen we niet aankomen’

VELDHOVEN - De Eindhovense Stichting Islamplanning wil een nieuw islamitisch centrum openen in het centrum van de Veldhovense wijk Zeelst, bijna pal naast de Sint Willibrorduskerk. Buurtbewoners reageren verbaasd, zij wisten van niks. Ook de gemeente was niet op de hoogte.
https://www.ed.nl/veldhoven/veldhoven-c ... pics.nl%2F
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: De islamisering van Nederland (voorbeelden uit de praktijk)

Bericht door Ariel »

Emine Uğur draagt een kopvod hoofddoek en daardoor wordt ze uitgescholden. Dat vindt Emine niet leuk, en daarom krijgt ze veel ruimte van het AD omdat aan de wereld te vertellen.

Fasten your seatbelts.

Afbeelding
Emine Uğur bezorgd over groei extreemrechts: ‘Wil niet dat zoon, neefjes en nichtjes daarin opgroeien’

Ze kaart maatschappelijk onrecht, racisme, moslimhaat en armoede aan op Twitter, schrijft populaire columns in Trouw en wordt gevraagd voor allerlei lezingen. Wat drijft sociaal dienstverlener en alleenstaande moeder Emine Uğur (44) uit Alphen om zich in zulke gevoelige debatten te mengen?

9/11. Die gebeurtenissen in 2001 maakten een bruut einde aan haar maatschappelijke betrokkenheid en aan haar als voorvechter voor gelijkheid en recht. ,,Ik was als student (Uğur studeerde Nederlands recht in Leiden, red.) al politiek actief en zat in allerlei paneldiscussies.” De moslima deed dat vanuit idealisme. ,,Maar na 9/11 merkte ik dat het debat verhardde. Ik kwam er niet meer doorheen. Redacties benaderden mij omdat ze een bepaald soort geluid wilden laten horen. Ik wilde me daar niet meer voor lenen.”

Uğur nam afstand. De in het Turkse Gaziantep geboren Uğur trouwde, kreeg een zoontje en ging aan de slag als sociaal dienstverlener in de gemeente Den Haag. Tot de Amerikaanse presidentsverkiezingen van 2016, waar Donald Trump er met de zege vandoor ging. ,,Ik maakte toen een Twitteraccount aan, vooral om de actualiteiten rond die verkiezingen te kunnen volgen. Ik was er vooral aan het lezen.”

Kopvoddentaks
En twee jaar later ging ze zich op dat sociale medium dan toch weer mengen in het Nederlandse debat. Dat had alles te maken met het feit dat Forum voor Democratie de grootste partij werd bij de Provinciale Statenverkiezingen. ,,De drang kwam weer naar boven.”

Wat ís die drang dan? Uğur maakt zich zorgen over het toenemende rechts-extremisme en de manier waarop er tegen de integratie van moslims en allochtonen wordt aangekeken. ,,Ik dacht altijd dat het makkelijker zou worden om moslim te zijn, maar ik zag het tegenovergestelde. Extreemrechtse partijen krijgen meer voet aan de grond. Ik wil niet dat mijn zoon, neefjes en nichtjes daarin opgroeien. Neem bijvoorbeeld de kopvoddentaks (een door PVV’er Geert Wilders in 2009 geopperd idee voor hoofddoekjesbelasting, red.)”, zegt ze.

,,Ik kan PVV niet veranderen. Ik kan Wilders niet veranderen. Maar ik kan wél laten zien wat het doet met mensen als je dit soort, ik noem het dehumaniserende, dingen zegt of doet. Ik wil laten zien waar de gemiddelde moslim mee te maken krijgt. Kopvod is nu een vaker gebruikte term geworden. Mensen mogen van alles van mij of mijn hoofddoek vinden, maar ik vind dat dat met een soort respect moet gebeuren. Dat is ook mijn missie. Die stopt pas wanneer het debat over de islam of moslims een respectvol debat is geworden en niet de racistische hoek in wordt gedrukt.”

Het laatste station
Met haar tweets en vooral draadjes (meerdere tweets bij elkaar) is Uğur een bekendheid op Twitter geworden. Onder de naam ‘Overlistener’ bedient ze inmiddels ruim veertigduizend volgers van openhartige, persoonlijke ervaringen en kritische geluiden als het gaat om het racisme-, migratie- en islamdebat. Maar ook andere onderwerpen gaan haar aan het hart en zien we geregeld terugkomen in haar tweets.

,,Armoede, kwetsbare groepen, sociale zekerheid. Ik kan er zelf over meepraten. Ik ben een alleenstaande moeder en heb zeven jaar in armoede geleefd met mijn zoontje. En ik werk als sociaal dienstverlener. Daarbij voer ik gesprekken met mensen die een bijstandsuitkering aan komen vragen. Ik ben de eerste die ze spreken. Voor veel mensen is het een laatste station, waarin er echt niks anders meer mogelijk is. Mensen zijn alles kwijt, zitten in grote financiële problemen.”

Haatberichten
Over haar werk twitterde de bewoonster van de Alphense Edelstenenbuurt ooit dat ze daar zo vaak te maken heeft gehad met doodsbedreigingen om er niet langer van onder de indruk te zijn. Ook op Twitter krijgt ze te maken met haatberichten. ,,Het is elke dag wel iets. Alle scheldwoorden komen voorbij. Je hoort hier niet, hou je kankerbek, ik wil je hoofddoek gebruiken om mijn kont mee af te vegen. Denigrerend en respectloos.”

,,Anderen schrikken daarvan. Maar ik schrik er niet meer van, ik ben er anders naar gaan kijken. Het gaat niet écht over mij. Het is een frustratie die op mij wordt geprojecteerd. Het gaat over waar anderen mee worstelen. Ik probeer er dan ook soms luchtig en met humor mee om te gaan. Ik krijg ook veel positieve reacties en berichten, van mensen die zich herkennen in wat ik schrijf. En als mensen door mij er ergens anders naar gaan kijken, is dat al winst.”

Wierd Duk
Schrijven, dat doet Uğur sinds een jaar ook voor dagblad Trouw. Tweewekelijks heeft ze een veelgelezen column. ,,Eigenlijk is het hetzelfde als mijn draadjes op Twitter. Ik tik heel snel, het kost me geen moeite. De meeste columns schrijf ik in een half uur. Het enige waar ik wel eens moeite mee heb is het maximale aantal woorden, haha.”

En daar zitten dus ook columns bij die gevoelig kunnen liggen en haatreacties opleveren. Maar angst kent ze nimmer. Eén keer voelde ze zich wel serieus onveilig. Op Twitter had ze een aanvaring met De Telegraaf-journalist Wierd Duk. ,,Aan de hand daarvan kreeg ik van iemand een privéberichtje in de trant van: oh, op die en die school zit je zoontje dus. Daar schrok ik heel erg van. Dat vind ik echt next level. Dan zit er dus iemand in je tweets te zoeken naar persoonlijke informatie. Daarop heb ik mijn account tijdelijk gedeactiveerd.”

‘Ik zou me niet integer voelen’
Als je zo’n hart hebt om onrecht en misstanden aan te kaarten, is de politiek dan niks voor de Alphense? ,,Ik ben ooit lid van een partij geweest, best actief zelfs. Ik heb ook een traject gevolgd om in de Tweede Kamer te komen. Maar uiteindelijk heb ik er vanaf gezien. Het is vaak voor het karretje spannen of gespannen worden. Ik ben ongeschikt voor beiden. De verschillende belangen, het spelletje: het is nooit helemaal zuiver. Ik ben daar niet politiek genoeg voor, zou me niet integer voelen.”

Nee, laat Uğur maar lekker twitteren en schrijven. ,,Mijn twitternaam Overlistener kwam omdat ik altijd veel luisterde. Voor mijn werk, en bij vrienden leek het soms ook of ik een cliëntengesprek voerde. Iemand vroeg of er iets is wat ik té veel doe. Luisteren, zei ik. Nu praat ik wat meer.”
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: De islamisering van Nederland (voorbeelden uit de praktijk)

Bericht door Mahalingam »

Nationaal terrorismecoördinator heeft stichting achter islamitisch centrum Veldhoven al langer in beeld vanwege salafisme

VELDHOVEN - De Stichting Islamplanning, oprichter en eigenaar van het islamitisch centrum in Zeelst, wordt al langere tijd in de gaten gehouden door nationaal terrorismecoördinator NCTV. De reden: de salafistische achtergrond van die club.

In de zogenoemde Weekberichten Internetmonitoring van de NCTV - die nu overigens niet langer worden uitgebracht - was het Eindhovense Islamplanning.nl de afgelopen jaren (tot 2020) een regelmatig terugkerende naam. Met de vertrouwelijke rapportages informeerde de Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding en Veiligheid (NCTV) andere overheidsorganisaties over ontwikkelingen rond extremisme.

Al in een rapportage uit juni 2018 wordt Islamplanning ‘een professioneel ogend initiatief’ genoemd, ‘dat gericht is op het versterken van het bereik van politiek salafistische initiatieven’. De predikers en moskeeën die via dit platform gepromoot worden, hebben ‘allemaal een dergelijke ideologische signatuur’, zo luidt een van de conclusies.

In de rapportage wordt verder gesteld dat Islamplanning risico’s met zich meebrengt omdat de site geen algemeen overzicht van islamitische activiteiten in Nederland biedt, terwijl wel die suggestie wordt gewekt. Daarmee krijgen ‘mensen die met dit platform in aanraking komen, een vertekend beeld van het aanbod, en dat is zorgelijk’.
Want, zo wordt daar aan toegevoegd, ‘dit soort goed gecoördineerde initiatieven dragen namelijk bij aan de verspreiding van de anti-integratieve en anti-democratische boodschap die in deze politiek-salafistische netwerken wordt verspreid’.

Zo transparant mogelijk

‘We zijn een groep vrijwilligers die in 2017 zijn begonnen met het verzorgen van islamitische lessen en lezingen in Eindhoven’, schrijft de stichting op de eigen website islamplanning.nl ‘Sinds augustus 2018 zijn we ook begonnen met het organiseren van Arabische lessen’. De stichting noemt zichzelf ‘een antwoord op een bepaalde behoefte van de moslims in Eindhoven en omstreken’. ‘Iedereen in onze stichting werkt op de weg van Allaah in dienst van de Oemmah (wereldwijde islamitische gemeenschap, red.). We geloven dat het ‘t beste is om zo transparant mogelijk te zijn’.

Met die transparantie valt het - in elk geval naar buiten toe - wel mee. Op vragen en verzoeken van deze krant wil de stichting consequent niet ingaan. Met ruim 82.000 volgers en 39.000 likes op Facebook kent ze overigens wel een grote aanhang. Die aanhang bracht recent ook het bedrag bijeen (volgens het kadaster 405.000 euro) dat nodig was om het pand in Zeelst aan te kopen.

Beperkingen in oude pand


Dat nieuwe pand was nodig, zo verklaart de stichting op haar eigen website, vanwege ‘meerdere beperkingen’ die het vorige pand met zich meebracht, aan de Jan Tooropstraat in de Eindhovense wijk Doornakkers (Tongelre). Islamplanning gaat het nieuwe pand gebruiken als zogenoemd dawah-centrum. Dawah verwijst naar het bekeren tot de islam. Er worden niet alleen lezingen, maar ook Islam-, Koran- en Arabische lessen gegeven. Daarnaast is er ook een gebedsruimte.

Drie jaar geleden kwam de stichting in het nieuws toen uit onderzoek van NRC en Nieuwsuur bleek dat een aan Islamplanning verbonden islamdocent tijdens een preek in Eindhoven uit zijn slof was geschoten over Kerstmis. Zijn boodschap: je kunt nog beter iemand feliciteren met een moord dan met kerst. Het bestuur zou daarna afscheid van de man hebben genomen.
https://www.topics.nl/nationaal-terrori ... jn-nieuws/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: De islamisering van Nederland (voorbeelden uit de praktijk)

Bericht door Ariel »

Er wordt in Arnhem flink da'wah gepleegd, oftewel "missionary work for Islam"
Offerfeest groeit uit tot heus festival voor moslims én niet-moslims (zolang ze maar uit Arnhem komen)

Foodtrucks, theater en kermisattracties: wie niet beter weet, waant zich aankomend weekend in Park Immerloo op een festivalterrein. Voor de elfde keer wordt daar aankomende zaterdag en zondag het Grote Kinderfeest, voorheen het Ramadan Kinderfeest, gehouden. Bestemd voor iedereen, maar vooral voor Arnhemmers.

Het evenement vindt exact een week plaats na het Offerfeest, waarbij moslims drie dagen lang de profeet Ibrahim eren. Het Grote Kinderfeest wordt weliswaar door de Arnhemse moskeeën georganiseerd, het is nadrukkelijk ook bestemd voor niet-moslims.

,,Daarmee willen we het gesprek op gang brengen tussen moslims en niet-moslims”, zegt Tehseen Khandwalla van organisator Vier IED! (arabisch voor ‘Vier feest!’).

9000 bezoekers
,,Het is een laagdrempelig evenement, dat ook nog eens voor iedereen gratis toegankelijk is. We houden de prijzen van eten en drankjes bewust ook heel laag. We hoeven geen winst te maken en draaien volledig op vrijwilligers.”

Khandwalla verwacht over twee dagen zo’n 9000 bezoekers. Uniek: nergens in Nederland wordt het Offerfeest zo groots gevierd als aankomend weekend in Arnhem-Zuid. Ook bijzonder is dat de organisatie onderscheid maakt tussen bezoekers uit Arnhem en van buiten de stad.

Veiligheid voor kinderen
Voor niet-Arnhemmers is een beperkt aantal toegangsbewijzen beschikbaar. Die kaarten zijn inmiddels allemaal vergeven, zegt Khandwalla. Is dat niet gek, zo’n onderscheid?

Khandwalla: ,,Dit evenement heeft vooral een lokale functie en wordt volledig georganiseerd door Arnhemse instanties. In verband met de veiligheid van kinderen willen we niet dat het té druk wordt. En het zou zuur zijn als Arnhemmers niet naar binnen kunnen als gevolg van bezoekers van buiten de stad. We moeten wel ergens een grens trekken.”

Hoe het weekend wordt gecontroleerd of bezoekers uit Arnhem komen, wil Khandwalla niet zeggen. ,,Maar we hebben een methode gevonden waarvan we denken dat die goed werkt en waar bezoekers nauwelijks hinder van zullen ondervinden.”
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: De islamisering van Nederland (voorbeelden uit de praktijk)

Bericht door Mahalingam »

Foodtrucks, theater en kermisattracties...

Dat food zal wel halal zijn.
En in het theater wordt getoond hoe vlees halal wordt gemaakt.
En een kermisattractie is: het kelen van een geit.

Zo iets? Welnee, het is toch dawa'h en kan komen ze niet met dat soort voor de islam essentieele zaken.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: De islamisering van Nederland (voorbeelden uit de praktijk)

Bericht door Ariel »

De islamisering van Nederland perfect beschreven in het NRC. Alleen bedoelen ze het tegenovergestelde. De vrijheid van moslima's wordt beknot door kritiek van de buitenwereld, en niet door mannen die hun vrouwen nu eenmaal bedekt willen zien.

Nee, dan bikini's, dat is een symbool van vrouwelijke onderdrukking. De bikini wordt namelijk gedragen omdat mannen bloot willen zien.
In bikini of met hoofddoek, wie zit er nu gevangen in de ketenen van het patriarchaat?

Feminisme Een feminist schrijft anderen geen kleding voor, stelt Yasmine Bouazzati. Maar vrijwillig kiezen voor ‘sexy’, dat baat alleen de man.

Moslima’s met een hijab worden vaker afgewezen bij sollicitaties dan vrouwen zonder hoofddoek, zo kwam onlangs naar voren in een onderzoek dat in het tijdschrift European Sociological Review werd gepubliceerd. Het verscheen links en rechts op mijn tijdlijn. Niet gek, want het nieuws paste perfect in mijn informatiebubbel. Tot mijn eigen verbazing riep het weinig emoties in me op.

Het lijkt alsof ik ongevoelig ben geworden voor dit soort ‘nieuws’. Want waar velen voor het eerst geconfronteerd werden met deze harde feiten, is het voor het overgrote deel van de gesluierde vrouwen een dagelijkse realiteit. Ook voor mij.

Toen ik zo’n twee jaar geleden besloot een hoofddoek te gaan dragen, waren sommigen van mijn vrienden behoorlijk onthutst. In onze vriendengroep stond ik bekend als de uitgesproken feministe. Waarom koos juist ik ervoor ‘een symbool van vrouwelijke onderdrukking’ te gaan dragen? En was dat eigenlijk wel een vrijwillige keuze?

Helaas begreep ik de verwarring van mijn vrienden maar al te goed. Ook ik lees het nieuws, ook ik kijk naar de talkshows en ook ik scroll door Twitter. Over de hoofddoek heeft men vaak niets positiefs te zeggen.

Een aantal maanden geleden schoof Erica Meiland bij Eva Jinek aan om Nederland te vertellen over haar frustratie over de hoofddoek. Jezelf bedekken doe je niet uit vrije wil, beweerde ze. De hoofddoek is onderdrukkend. Dat het merendeel van de hoofddoekdragende vrouwen er zelf voor kiest deze te dragen, was voor Meiland geen geldig argument. Dat had zij zelf namelijk ook gewild als ze in dezelfde context was opgegroeid. En dat is volgens haar precies het probleem.

Product van je omgeving
Maar geldt dat niet voor alles? We zijn immers allemaal een product van onze omgeving. Als jij denkt dat mijn wil om een hoofddoek te dragen niet intrinsiek is, maar een resultaat van mijn vrouwonvriendelijke opvoeding en cultuur, kan ik iets soortgelijks over jou beweren; het patriarchaat heeft jou zodanig beïnvloed, dat jij denkt dat je alleen geëmancipeerd bent wanneer je met een bikini (en vooral: zonder hoofddoek) het strand op kan. Maar wanneer iedere man naar jouw onbedekte lichaam kan gluren zonder daar jouw toestemming voor te vragen, ben je dan echt verlost van de ketenen van het patriarchaat?

Het probleem reikt verder dan de opvattingen van types als Erica Meiland. Ik heb menigeen zien pleiten voor een hoofddoekverbod, om vervolgens op D66 te stemmen, of erger nog: VVD. Hoe kan iemand zichzelf liberaal noemen en tegelijkertijd stellig van mening zijn dat vrouwen hun haren niet mogen bedekken? En hoe kun je jezelf een feminist noemen terwijl je een andere vrouw vertelt hoe zij zich moet kleden?

Toen ik mijn hoofddoek afdeed tijdens een afspraak bij mijn huidtherapeute, vertelde ze mij „hoe zonde” ze het vond dat wij islamitische vrouwen onze haren altijd bedekken. „Jullie hebben juist van dat mooie haar!”, zei ze verontwaardigd. Dergelijke opmerkingen roepen altijd dezelfde vragen in me op: waarom is het ‘zonde’ als ik mijn haren bedek? Waarom zou ik alleen plezier moeten hebben van mijn schoonheid wanneer er anderen zijn om het waar te nemen? Is mijn eigen perceptie van mijn uiterlijk dan niet genoeg?

Is dit hoe feminisme eruitziet?
In de eeuwige discussie over de hoofddoek zie ik een nieuwe ‘female empowerment’-beweging ontstaan die mij kwelt. Meisjes van veertien die in hun bikini op Instagram staan, mijn favoriete influencers die vrijwillig sekstapes opnemen voor hun nieuwe OnlyFans-account en andere jonge meiden die op TikTok seksueel suggestief dansen op het nummer ‘WAP’ (‘Wet Ass Pussy’) van Meghan Thee Stallion; het wordt allemaal aangemoedigd. Is dit hoe feminisme eruitziet? Is het dan echt niet duidelijk dat vooral mannen baat hebben bij deze vorm van emancipatie? We wilden toch het patriarchaat omverwerpen?

Ook als zij hun eigen keuzes maken: zij worden daar niet of nauwelijks op aangesproken. En ik wel. In het Westen zijn we zo in de ban van het moderne feminisme en zijn ‘free the nipple’ en ‘body positivity’ bewegingen, dat we niet eens meer lijken te weten wat het betekent om een feminist te zijn. En daar moeten hoofddoekdragende vrouwen elke dag de gevolgen van ondervinden.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: De islamisering van Nederland (voorbeelden uit de praktijk)

Bericht door Mahalingam »

Een hoofdoek dragen is dus een vrije keuze van vrouwen maar een bikini dragen is dat niet?
Wat een prachtig stukje da'wa is dat met als doel meer Islam.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: De islamisering van Nederland (voorbeelden uit de praktijk)

Bericht door Ariel »

Ik word altijd eng van dit soort ludieke acties. En waarschijnlijk is er geen Nederlander die dit soort vragen kan of wil stellen.

2.191 En doodt hen (de ongelovigen), waar gij hen ook ontmoet en drijft hen uit, vanwaar zij u hebben uitgedreven; want vervolging is erger dan doden.
Ludieke actie in Enschede: "Ik ben een moslim, stel mij uw vraag"

Moslims in Nederland voelen zich niet altijd begrepen, daarom voert de Ahmadiyya Moslim Gemeenschap een campagne. Deelnemers van de campagne staan met borden in hun handen met de tekst 'Ik ben een moslim, stel mij uw vraag'. Zo hopen ze met voorbijgangers in gesprek te raken.

Afbeelding

Kashif Akmal is één van de deelnemers. Hij vertelt dat er veel misverstanden bestaan over zijn geloof. "Bijvoorbeeld de loyaliteit in het land waar je woont. Dat is voor moslims expliciet een islamitisch gebod. Vaak wordt gedacht dat de loyaliteit van moslims elders ligt. Wij wonen in Nederland dus wij zijn loyaal aan Nederland en houden van Nederland", zegt Akmal vol overtuiging.

Een ander veel voorkomende vraag is de gelijkheid van vrouwen en de hoofddoekjesplicht. "Dat is één van de geboden uit de islam. Als eerste worden mannen bevolen om hun ogen neer te slaan en niet met lust naar vrouwen te kijken. Dat vrouwen hun hoofd bedekken is uit ook kuisheidsoverwegingen. De vrouwen die dat doen, doen dat uit liefde voor God", zegt Akmal.

Salman Rushdie
Ilse van Griensven is één van de voorbijgangers. "Ik kwam langs en dacht: wat geweldig dat ze dit doen. Ik heb niet een speciale vraag maar vind het een mooie actie. Ik vroeg of ze een vraag aan mij hadden. En zo kwamen we in gesprek."

Van Griensven vervolgt: “Ik sprak hier met een imam en het ging over Salman Rushdie (een schrijver die vorige week is neergestoken, red). Erg actueel nu. Hij zei : “Als moslim horen wij niet te doden”. Dat is interessant, want dat is een universele gedachte. Daar vonden we elkaar in.”

Tolerantie
"Wij willen alle vragen beantwoorden", zegt Kashif Akmal. "Veel voorkomende vragen gaan over verhalen uit de media zoals de Jihad, vrouwenrechten, over sharia en toestanden in andere moslimlanden. Het publiek kan naar ons toestappen met hun angsten, zorgen en vragen. Wij willen ze dan graag meer duidelijkheid geven."

Wat Akmal wel merkt is dat de tolerantie ten opzichte van Moslims in het Oosten van Nederland minder groot is dan in de Randstad. "Dat komt wellicht omdat mensen hier minder in contact komen met mensen van een andere cultuur. Onbekend maakt onbemind. Daarom is het misschien goed dat we met de campagne nu ook in Enschede staan."
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24955
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: De islamisering van Nederland (voorbeelden uit de praktijk)

Bericht door King George »

Wat Akmal wel merkt is dat de tolerantie ten opzichte van Moslims in het Oosten van Nederland minder groot is dan in de Randstad. "Dat komt wellicht omdat mensen hier minder in contact komen met mensen van een andere cultuur. Onbekend maakt onbemind.


Mijn aversie jegens de Islam is juist gegroeid naarmate de kritische massa Islam hier toenam, dus naarmate ik er steeds bekender mee werd. Ik heb nog meegemaakt toen ik klein was dat er nauwelijks Moslims waren en dat het een soort exoten waren. Toen ging het nog niet het maximaal absorbeerbare vermogen van hooguit 2 à 3 % Moslims te buiten.

De Islam als veroveringsideologie
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: De islamisering van Nederland (voorbeelden uit de praktijk)

Bericht door Mahalingam »

In buurtschap Zeelst wonen 5300 mensen. 1600 hebben een anti-salafisten .
De salafisten club heeft 82.000 volgers op Facebook.

Zeelst: ‘De dader wordt door velen als held gezien’


Nog voordat de eerste activiteit kon worden georganiseerd, werd brand gesticht in het nieuwe onderkomen van de omstreden stichting Islamplanning in de Veldhovense wijk Zeelst. Organisatie en omwonenden staan tegenover elkaar.

Er is een kroeg, de Wheely Bar. En een partycentrum, Manhattan. Dan is er café-zaal Sint Joris, de Zilster Pub, een cafetaria, een eethuis en café ’t Stuupke. Te midden van deze halve horecacirkel, op een soort binnenterrein, bevindt zich de nieuwe locatie van de stichting Islamplanning. Een onderkomen om koranlessen te verzorgen, lezingen te geven en gebedsdiensten te organiseren. Met een nauw steegje naar de vooringang en een breed hek richting de achterkant.

Dit is hartje Zeelst; een voormalig kerkdorp dat allang tot Veldhoven behoort, maar in de ogen van echte ‘Zilstenaren’ nog een kern op zichzelf is. ‘Zilst blèh Zilst’, zeggen ze hier, een motto dat van oud op jong wordt overgedragen. Menigeen fronste de wenkbrauwen toen de stichting Islamplanning – op zoek naar nieuwe huisvesting – dit voorjaar neerstreek in een hal middenin van dit kleine stukje Oost-Brabant. Toen de wenkbrauwen weer op hun plaats lagen, ging het van kwaad tot erger. Afgelopen week werd brand gesticht in het gebouw.

Gesloten gemeenschap

In haar woonkamer zit Franca Manders van werkgroep Mooi Zeelst met de handen in het haar. Ze is normaal gesproken van het verbinden, maar hoe doe je dat als twee kanten weigeren een hand naar elkaar uit te steken? Buurtbewoners startten begin juni een petitie, die inmiddels ruim 1600 keer is ondertekend. De strekking: in Zeelst is geen plaats voor een islamitische organisatie. “De pleuris brak uit. Dit is een gesloten gemeenschap met eigen tradities. Mensen beschouwen de islam, zeker zo’n conservatieve stroming, tot een ideologie die niet bij Zeelst hoort”, vindt Manders, net als veel van haar dorpsgenoten.

Want dat is de andere kant: Islamplanning heeft bepaald geen schoon blazoen. De organisatie onderhoudt contacten met omstreden sprekers. Zo kreeg de (toen nog Eindhovense) stichting drie jaar geleden bekendheid door een publicatie van NRC en Nieuwsuur over de salafistische islamdocent Mohammed Riani, die in de gaten zou worden gehouden door de AIVD. Daarnaast schiet de stiekeme verhuizing naar Veldhoven bewoners ook in het verkeerde keelgat. Islamplanning betaalde keurig 405.000 euro voor het te koop staande bedrijfspand (deels via fondsenwerving), maar zelfs de gemeente werd verrast door de komst. Vanwege de vrijheid van het geloof zegt ze niets te kunnen ondernemen.

‘Extreme ideeën’


Pierre Bijnen van Gemeente Belangen Veldhoven zegt dat “de stichting geen enkele binding met de omgeving heeft waarin ze zich bevindt. En er worden extreme ideeën geventileerd.” Raadsvragen aan de wethouder brachten geen verandering in de situatie, zodat het volgens de dorpelingen wachten was tot het moment waarop het fout zou gaan. In de tussentijd lagen er kansen om de druk van de ketel te halen. Maar Islamplanning liet een uitnodiging voor een toenaderingsgesprek met de verantwoordelijk wethouder en Mooi Zeelst aan zich voorbij gaan. Tijdens een open dag was alleen de eigen achterban welkom, voor buurtbewoners bleef de deur gesloten.

Ook na de brandstichting kiest Islamplanning ervoor om niet te reageren. De deuren aan de achterkant van het gebouw staan open, binnen worden hoorbaar gesprekken gevoerd. Als een van de vrijwilligers naar buiten komt, vertelt hij dat het bestuur de media heus weet te vinden als het dat nodig vindt. Op de eigen Facebookpagina (82.000 volgers) vraagt de organisatie ondertussen om nieuwe donaties voor wederopbouw na de ‘terroristische aanslag’. Iemand die gelieerd zegt te zijn aan de stichting looft 5000 euro uit voor de gouden tip.

Geen hoopvolle teksten, vindt Franca Manders. “Die tip zal zeker niet uit Zeelst komen. Degene die dit heeft gedaan, wordt door velen als een held gezien.” Ondertussen breekt ze zich het hoofd hoe alles weer normaal kan worden in Zeelst. “Onze werkgroep maakt zich grote zorgen. Maar we hebben geen idee wat we eraan kunnen doen.”
https://www.trouw.nl/binnenland/brandst ... ~b29771a0/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: De islamisering van Nederland (voorbeelden uit de praktijk)

Bericht door Ariel »

maar zelfs de gemeente werd verrast door de komst. Vanwege de vrijheid van het geloof zegt ze niets te kunnen ondernemen.

Nou ja zeg. De gemeente had toch zelf dat gebouw kunnen kopen? En van wie hebben die moslims dat gebouw gekocht?
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24955
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: De islamisering van Nederland (voorbeelden uit de praktijk)

Bericht door King George »

Weer een Islamitisch broeinest. Want het is daar geen frisse bedoening.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: De islamisering van Nederland (voorbeelden uit de praktijk)

Bericht door Ariel »

Enig. :no1: Volgende week bij Mondial college: "Doe je klompen naar school aan dag.

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: De islamisering van Nederland (voorbeelden uit de praktijk)

Bericht door Ariel »

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: De islamisering van Nederland (voorbeelden uit de praktijk)

Bericht door Mahalingam »

Tien jaar geleden wensten deze beroepsmoslims dat ze een nieuwe moskee zouden krijgen.
Allah willigde die wens in.

Afbeelding

Tien jaar Islamitisch Centrum Imam Malik in Leiden: ’De moskee is meer dan een gebedsruimte’
https://www.leidschdagblad.nl/cnt/dmf20221118_69611783
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24955
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: De islamisering van Nederland (voorbeelden uit de praktijk)

Bericht door King George »

Ariel schreef:
wo aug 23, 2017 2:31 pm

Een feelgood artikel .

Syrische vluchtelingenkinderen krijgen zwemles in De Diepsteeckel Maar wel met hoofddoek en lange kleren aan het zembad in. De kinderen zijn verdorie pas 10 en 7 jaar.

De badmeester heeft zich toen ook maar wat kleding betreft aangepast aan de islamitische waarden en normen. Mooi hoor.

Afbeelding
Het was toch wel een beetje eng, die eerste keer in het water. "Vooral de rugslag." Maar intussen heeft de tienjarige Amina het zwemmen een beetje onder de knie.

Ze is een van de twaalf vluchtelingenkinderen die deze zomer zwemlessen op kosten van de gemeente volgen in De Diepsteeckel in Someren. Het publieke zwembad in de open lucht zet daarmee een traditie voort van zwemlessen voor moeilijk bereikbare doelgroepen die in de laatste jaren ontstond. Dit voorjaar stuurde beheerder René van Haandel een mail naar vluchtelingenwerker Henk Verbruggen met de vraag of de Diepsteeckel nog iets kon betekenen voor bepaalde groepen. ,,We willen als zwembad maatschappelijk een rol blijven spelen. De teneur is immers dat steeds meer buitenbaden verdwijnen." Verbruggen zag wel iets in zwemlessen voor kinderen van vluchtelingen. Hij vond al snel een Syrisch dozijn: elf meisjes, één jongen. Die laatste voelde zich al zo snel als een vis in het water dat hij inmiddels is ingestroomd naar de normale zwemles. Maar ook kinderen uit groep 4 en 5 van de basisschool kunnen gratis zwemlessen volgen.

Sprookjespaleis
Dat laatste is niet zo evident onder vluchtelingenkinderen. Velen zagen voor hun komst naar Nederland nog nooit een zwembad van binnen. Daar waar voor de doorsnee Somerenaar de Diepsteeckel net zo vanzelfsprekend is als boodschappen doen in de supermarkt, lonkt het voor menig Syrisch kind als een sprookjespaleis. ,,Je hoort ze vaak zeggen: alles is zo mooi hier in Nederland. Een zwembad verwondert ze echt", volgens jongerenwerker Roos Mauer, die namens Onis het 'project' begeleidt.

Er is weinig fantasie voor nodig om de volgende stappen te bedenken. De koters mogen van pappa en mamma naar het zwembad, maar die zijn zich niet volledig bewust van de gevaren. Van Haandel: ,,Of ze denken dat de primaire verantwoordelijkheid bij ons als zwembad ligt en niet bij henzelf. Iets dat je ook vaak bij allochtone gezinnen ziet. Het leidt ertoe dat deze kinderen door hun ouders vaak alleen worden gelaten hier." Dat dit riskant kan zijn werd eerder deze maand pijnlijk duidelijk toen een zestienjarige Syrische jongen verdronk in een Venloos zwembad. Het was voer voor discussies: waar eindigt de eigen verantwoordelijkheid en begint die van baden? Tegelijkertijd pleit de zwembond voor meer lessen voor vluchtelingen.

Integreren
De Diepsteeckel maakt zich daar dus al enkele maanden hard voor. ,,In de ideale wereld kan ieder kind dat hier komt goed genoeg zwemmen om geen gevaar te lopen. Dat is niet te garanderen, maar dan willen wij in ieder geval zwemlessen als mogelijkheid hebben geboden", legt Van Haandel uit. Volgens hem verbetert het niet alleen de veiligheid, maar kan het ook een stukje helpen bij integreren. ,,Vluchtelingen leren zo ook hoe zich te gedragen in zwembaden, die toch bij de Nederlandse cultuur horen."

Amina en jonger zusje Ula (7) leren in ieder geval van badmeesters Leo Theunissen en Henk van Weert (laatstgenoemde is op De Diepsteeckel vereerd met een toezichtpost die zijn naam draagt) hoe ze boven water moeten blijven. Voor de jongsten als Ula draait het er vooral om dat ze niet in paniek raken. Amina trekt intussen wat baantjes, gehuld in sweater met lange mouwen en lange broek. De bedekte ledematen tonen het cultuurverschil nog maar eens. ,,Maar het is vooral een taalbarrière", relativeert Theunissen, die net als Van Weert de Syrische kinderen op vrijwillige basis les geeft. ,,Nederlandse kinderen snappen gewoon sneller wat je precies bedoelt. Bij deze kinderen moet je het vaker voordoen. En die kleding? Ze liggen wat zwaarder in het water. Dat is alles." Theunissen hoopt wel dat de kinderen ook 's winters blijven zwemmen in binnenbaden. ,,Anders kan ik het ze opnieuw leren als ze er volgend jaar mee door willen gaan."

Misschien worden de jonkies volgende week wel enthousiast van een afsluitende spelletjesles. Wie weet mogen ze dan zelfs van de glijbaan af.
Vluchtelingen leren zo ook hoe zich te gedragen in zwembaden, die toch bij de Nederlandse cultuur horen.
Je leert je te gedragen in zwembaden door af te wijken van de kledingvoorschriften? En hoe komt het dan dat de zwembadterreur bijna geheel van de kant van de Islamitische immigranten komt?
Laatst gewijzigd door King George op do nov 24, 2022 1:18 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24955
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: De islamisering van Nederland (voorbeelden uit de praktijk)

Bericht door King George »

Vluchtelingen leren zo ook hoe zich te gedragen in zwembaden, die toch bij de Nederlandse cultuur horen.
En leren ze daarbij ook dat bij hoe zich te gedragen in zwembaden hoort dat een publiek zwembad geen wc-pot is waar je je schijt achterlaat?

Reminder:

Kinderen 'asbesttoeristen' poepen in hotelzwembad

viewtopic.php?p=287614#p287614
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: De islamisering van Nederland (voorbeelden uit de praktijk)

Bericht door Ariel »

De in Hilversum in de al amal Moskee lezingen gevende Abou Hafs aka Fouad el Bouche ziet de Marokkanen liever oorlog voeren dan juichen voor het nationale team op het WK.

Toch fijn voor deze man dat Marokkaanse moslims, hele steden in slagvelden weten te veranderen

Afbeelding

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12549
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: De islamisering van Nederland (voorbeelden uit de praktijk)

Bericht door sjun »

Zelfislamisering bij de Rotterdamse politie


Gewoon actueel gebleven. Helaas geen Hiddema die dit nog aanstipt en van informatief commentaar voorziet.
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: De islamisering van Nederland (voorbeelden uit de praktijk)

Bericht door Ariel »

Nieuwe fatwa-service steunt islamisering

Door NAUSICAA MARBE

In Brussel voert Nederland zinloze gesprekken over de beveiliging van Europa tegen migratiestromen. De ervaring leert dat zulke EU-toppen onmachtfolklore zijn. De premier komt met lege handen thuis en met gehakkel over mogelijk wel, mogelijk niet een hek, waarmee hij tegenwoordig alleen zijn serviele Kamerfractie kan paaien. Onder zijn neus voltrekt zich intussen een ’migratie’ die hij niet door heeft: een religieuze. De Turkse overheid opent ’fatwa units’ in Nederland om het moslimfundamentalisme vitaal te houden.

Volgens Turkse media moeten deze eenheden religieuze vragen beantwoorden. Ze worden bemand door Turkse burgers uit het Westen die in Turkije zijn getraind. Dit is een initiatief van de Turkse president en Diyanet, het Presidium voor Godsdienstzaken. Zo vergroot Diyanet, dat al moskeeën en internaten in Nederland financiert, zijn greep op de samenleving. De ’units’ zijn gericht tegen culturele integratie en het ontstaan van een liberale islam.

Dit is dus islamisering. Al decennia gaande, want Nederland is niet in staat geldstromen te verbieden, foute moskeeën te sluiten en kinderen te beschermen tegen religiedwang. Verhef je stem als politicus tegen deze praktijken, stel drastische maatregelen voor en je wordt door het progressieve establishment voor islamofoob uitgemaakt. Islamisering bestaat niet, zoals u weet, dat is een verzinsel van rechts, obsessie, hysterie, racisme. Islamisering bestaat niet, maar de GGD’s zien zich gedwongen te waarschuwen voor meisjesbesnijdenis tijdens de krokusvakantie.

Sharia
Waarom zijn er fatwa-units nodig in een land waar Diyanet al veel invloed heeft? Stagneert de islamisering soms? Dat zou goed nieuws zijn, maar Diyanet corrigeert razendsnel. Met deze fatwa-service wordt de gehoorzaamheid aan de sharia, het islamitisch recht, versterkt. Fatwa’s zijn juridische adviezen gebaseerd op de sharia, die niet per se bindend zijn of als vonnis gelden. Ze worden echter vaak als vonnis geïnterpreteerd, met bedreigingen en bloedvergieten als gevolg. In Nederland zal de fatwa-unit mogelijk functioneren als een wetloket. Maar waar een wetloket de Nederlandse wet uitlegt, moet de fatwa-unit het gemis van de sharia compenseren. Dat dwingt Turkse Nederlanders om in een parallelle samenleving te leven, waarbij de islamitische wet boven de Nederlandse is verheven. De stand van zaken: terwijl Diyanet in Nederland periodiek onderhoud doet aan de sloop van de democratie, verwaarloost onze overheid de bescherming ervan.

Dubbele moraal
De naïeve Nederlander denkt nu: niemand dwingt je die fatwa’s te gehoorzamen. De werkelijkheid is anders. De dwang en psychische druk vanuit een orthodoxe gemeenschap is enorm, wie niet gehoorzaamt krijgt te maken met uitstoting, bedreiging, geweld, zelfs moord. Dit geweld dat individuen wordt aangedaan, wordt hier vaak gebagatelliseerd met het cliché ’in de Biblebelt is het net zo’. Alsof dat een reden zou zijn om het niet af te keuren en aan te pakken. Gemeenschappen die in een parallelle wereld leven, volgens de normen en waarden van een vreemde staatsreligie die haaks staat op de liberale democratie, zijn een bedreiging voor de samenleving. Die dwang belemmert cohesie, saamhorigheid en burgerschap, leidt tot vijandigheid tegen de seculiere samenleving. Kinderen die in zulke religieuze isolatie worden opgevoed, ontwikkelen zelden de vaardigheden die nodig zijn om in een pluriforme samenleving echt thuis te zijn. Onderwijs kan dat gebrek niet compenseren, zo blijkt. Ook door de opkomst van niet-religieus extremisme op scholen en in de samenleving zien we het: inspanningen om gevaarlijke hersenspoeling tegen te gaan halen weinig uit.

De dubbele moraal in dit land maakt het nog erger: als het om extreemrechts en christelijk fundamentalisme gaat, rinkelen bij het linkse establishment zeer terecht alle alarmbellen. Dan zijn ze wakker als nooit tevoren en bereid om ondemocratische maatregelen te verzinnen tegen de bedreiging. Als fascistoïde groepen de democratie toetakelen, zien ze in dat grenzeloze tolerantie niet werkt. En dat establishment is bepalend voor het lef van politici van middenpartijen om islamisering aan te pakken. Zonder die goedkeuring durven ze niets, zijn ze bang hun positie te verliezen. Gaat het echter om moslimfundamentalisme, dat religieuze geweld tegen individu en samenleving dat evengoed fascistoïde uitpakt, dan verstommen de verzetshelden. Dan is tolerantie ineens weer het hoogste goed, dan telt de vrijheid van religie toch ietsje meer, dan is er ineens een recht om niet beledigd te worden en een misdrijf dat islamofobie heet. Dan worden fatwa-units voorbeelden van inclusie en diversiteit.

Lage verwachtingen
Die dubbele maat zorgt er ook voor dat de kansengelijkheid mislukt. Zo werkt het racisme van de lage verwachtingen nu eenmaal: ach die zielige nieuwkomers, die weten niet beter, spaar ze, die zijn niet zo ver als wij. Geen Diyanet-macht, geen fatwa-unit, geen vrouwenbesnijdenis en geen extreemrechts reveil had zo veel ruimte gekregen als het progressieve establishment zijn naam eer aan had gedaan en de samenleving consequent had beschermd tegen álle extremisme. Vrees niet de oorlogsvluchteling, arbeidsmigrant of student die naar Nederland wil. Vrees hen die hier ideologische en politieke macht hebben en niet verder komen dan wegkijken of selectief verontwaardigd zijn.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: De islamisering van Nederland (voorbeelden uit de praktijk)

Bericht door Mahalingam »

Hoe ‘shariadeskundigen’ bij de NOS de waarheid mogen verdraaien

De NOS, Neêrlands eigen staatsomroep, heeft deze weken een lastige taak. Het moet aan de ene kant – zoals het al jaren doet – positief blijven berichten over de islam en de sharia, de islamitische wet. Aan de andere kant moet het afkeurend schrijven over de gewelddadige Taliban, die de sharia juist letterlijk toepast in het heroverde Afghanistan. Om uit deze paradox te komen, roept de NOS-redactie in een online artikel met de kop Arabist: Taliban noemen het sharia, maar het gaat over macht, de hulp in van twee vrouwelijke ‘experts’ die gelukkig de oplossing hebben.

Multi-interpretabel

Sharia-deskundigen Laila al-Zwaini en Anne Kwakkenbos leggen uit dat de sharia van de Taliban niet de échte sharia is. Volgens al-Zwaini zijn er meerdere soorten sharia en is de versie van de Taliban in strijd met de Koran. Kwakkenbos beaamt dat de sharia “heel erg multi-interpretabel is” en leert ons verder dat de meeste vrouwen heel goed kunnen leven met de sharia. Zou ze dat ook gevraagd hebben aan de vrouw die onlangs van de Taliban veertig zweepslagen kreeg omdat ze aan de telefoon met een andere man gesproken had?

Ware communisme


Het is het excuus dat aanhangers van het communisme (ja die bestaan nog!) gebruiken om hun verafgode ideologie te verdedigen: het échte communisme is nog nooit geprobeerd. De ideologie van Stalin, Mao en Pol Pot, met hun tientallen miljoenen doden, was niet het ware communisme. We moeten het gewoon nog een keer proberen, want dit keer zal het lukken een harmonieuze communistische heilstaat te bouwen. De sharia-experts gebruiken dezelfde verontschuldiging. De sharia van de Taliban is niet de échte sharia. De ware sharia is gematigd en vreedzaam jegens andere culturen. Een harmonieuze samenlevingsvorm waarbinnen moslims vrij en gelukkig kunnen leven. Die is alleen nog nooit ergens geprobeerd.

Rechtstreeks geopenbaard

Het is een hallucinante houding ten opzichte van de strenge islamitische wetgeving. Natuurlijk zijn er verschillen in hoe de sharia in verschillende landen wordt toegepast, maar dat betekent niet dat de sharia zelf meervoudig of meerduidig is. Onderzoek van het toonaangevende Pew Research Center in 2013 toonde aan dat een grote meerderheid van moslims in moslimlanden de sharia zien als het rechtstreeks geopenbaarde woord van Allah. Ook gelooft de meerderheid dat er maar één interpretatie van de sharia mogelijk is. Logischerwijs geldt dat hoe vromer de moslim is, hoe sterker hij deze overtuiging heeft. Niet-vrome moslims zullen immers meer te lijden hebben van de sharia.

Afbeelding
Bron: https://assets.pewresearch.org/wp-conte ... chp1-1.png

Barbaars

De uitvlucht van de experts bij de NOS – door de omroep klakkeloos aanvaard – lijkt dus typisch westers wensdenken dat totaal niet overeenkomt met hoe moslims zelf de sharia beschouwen. Het is een uitweg om de barbaarsheid van de sharia niet onder ogen te hoeven zien. Daarmee zou immers de linkse idealistische houding ten opzichte van de islam volledig ondergraven worden. Want barbaars is het, de verzameling wetten die het leven van de moslim bepaalt. Ze zijn volstrekt onverenigbaar met de moraal en wetten van een christelijke samenleving. Wat te denken bijvoorbeeld van de regels die bepalen hoe de vrouwen van een moslimman om beurten voor zijn gerief moeten zorgen. Of instructies in hoe hij opstandige vrouwen moet slaan, zodat er geen botten worden gebroken.

Doodstraf voor afvalligen


De sharia bevat vele wetten en regels die gaan over het kopen en behandelen van slaven. Daartoe behoren ook mensen die men als oorlogsbuit genomen heeft. Welbekend is de doodstraf voor afvallige moslims. Wanneer een volwassen man bij zinnen vrijwillig de Islam verlaat, verdient hij het te worden gedood. Degene die hem doodt mag daarvoor niet worden gestraft. Minder gruwelijk, maar wel veelzeggend voor de houding die moslims voor onze samenleving koesteren, is het verbod om moslimkinderen door niet-moslims te laten opvoeden, want “dat is een positie van autoriteit en een niet-moslim heeft geen recht op autoriteit” over moslims. Het verklaart de opstandige en minachtende houding van moslimkinderen op scholen.

Afbeelding
Uit het beschreven shariahandboek. Foto ons door een behulpzame medestander ter beschikking gesteld.

Kindbruiden

Ronduit ijzingwekkend is een passage over het uithuwelijken van maagdelijke bruiden. De betreffende wet luidt: “Wanneer de bruid een maagd is, mag de vader of vaders vader haar uithuwelijken aan iemand zonder haar toestemming, hoewel het aangeraden is om haar toestemming te vragen als ze de puberteit heeft bereikt.” En: “De niet-maagdelijke bruid mag niet worden uitgehuwelijkt aan een ander nadat ze de puberteit heeft bereikt zonder haar uitdrukkelijke toestemming.” De implicatie hiervan is duidelijk: de mogelijkheid van kindbruiden die nog niet de puberteit hebben bereikt maar al wel uitgehuwelijkt of ontmaagd zijn.

Sharia handboek

Deze passages komen uit een officieel sharia handboek van een gezaghebbende islamschool. De teksten zijn niet moeilijk te begrijpen en er is geen sprake van meerdere mogelijke interpretaties. Hoe zou men bijvoorbeeld het gebod op het doden van afvalligen gematigd willen interpreteren? Hooguit zijn er gematigde moslims die de wetten niet willen gehoorzamen. De geboden zelf zijn duidelijk. Het maakt de mooipraterij van de NOS absurdistisch. Misschien willen toch nog twijfelende lezers het dan aannemen van een moslim zelf, die online een review van het sharia-handboek achterliet:

Prijs Allah dat hij deze kennis in mijn leven gebracht heeft. Heel makkelijk te lezen en nergens vaag in het benaderen [van de sharia]. Haalt alle twijfel weg bij de gelovige en niet-gelovige. Je krijgt de antwoorden op vele onbeantwoorde of bevooroordeeld-beantwoorde vragen. Dit is een krachtige referentie en een geweldige manier voor het bouwen en vergroten van je kennis en het juist begrijpen van de Islam.
https://cultuurondervuur.nl/artikelen/h ... 02-16#main
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: De islamisering van Nederland (voorbeelden uit de praktijk)

Bericht door Mahalingam »

Hadden ze hier last met boerka-mamma's en wildbiddende pappa's die met bidkleedjes de gangen blokkerden?
Het zou goed kunnen want navraag naar een verbod om te bidden wordt gezegd dat het best wel mag, aan tafel enzo met "Heere dank voor deze spijzen amen."
De Ballebak verbiedt bezoekers te bidden in het speelparadijs

Kinderspeelparadijs De Ballebak in Rotterdam en Brielle verbiedt bezoekers te bidden. Het gebedsverbod is opgenomen in de huisregels.

De glijbanen, springkussens en trampolines in de overdekte speeltuin De Ballebak zijn toegankelijk voor kinderen tot en met twaalf jaar en onder begeleiding van iemand van achttien jaar en ouder. De Ballebak heeft pakweg dertig huisregels opgesteld om bezoekers „veilig en verantwoord” te laten spelen. Zo is het verboden om tegen glijbanen omhoog te klimmen. Of in de grote blokkenhoek met blokken te gooien. Ook drugs, wapens en lachgas zijn niet toegestaan.

„Bij het niet naleven van deze regels zal u de toegang tot De Ballebak worden ontzegd”, stelt de directie. Bij gedrag dat door andere bezoekers of medewerkers als hinderlijk, bedreigend, intimiderend of ongewenst wordt ervaren, volgt eerst een waarschuwing, daarna het verzoek te vertrekken.

Opmerkelijk is de huisregel: „Iedereen is welkom, maar bidden in De Ballebak is niet toegestaan”. Het huisreglement van het speelparadijs, met franchisevestigingen in Rotterdam-Ommoord, Rotterdam-Zuid en Brielle, geeft geen toelichting op de maatregel.

„Het is verboden om te bidden voor je eten. Wat is dit verdrietig”, zegt Nathánaël Post op Twitter. De secrectaris van PerspectieF, de jongerenorganisatie van de ChristenUnie, spreekt over een „stuitende” regel. „Het inperken van de vrijheid van godsdienst is een zeer kwalijke zaak.” Post heeft contact gehad met De Ballebak, maar naar eigen zeggen geen duidelijkheid gekregen over de reden van het bidverbod.

Overlast

„Bidden is niet toegestaan in de gangpaden, maar wel aan tafel”, reageert de bedrijfsleider van De Ballebak in Rotterdam-Zuid. De maatregel is volgens hem „puur” genomen om de doorstroom in de gangpaden niet te belemmeren.

Of er zich in het verleden overlast heeft voorgedaan door biddende bezoekers kan hij niet zeggen. Op de vraag of de maatregel mogelijk is gericht op gebedsmatjes van bijvoorbeeld moslims, verbreekt hij de verbinding. In De Ballebak geldt ook een verbod om „elke vorm van gezichtsbedekking” te dragen.

In de vestiging Rotterdam-Ommoord geldt eenzelfde verbod om te bidden, toch wordt daar naar verluidt nog steeds gebeden in de publieke ruimte van het speelparadijs. Bezoekers zouden aanstoot nemen aan de gebedshandelingen. De speeltuindirectie was maandag niet bereikbaar voor commentaar.


Het gebedsverbod van De Ballebak roept juridische vragen op. „Zoals de huisregel is geformuleerd, is er sprake van ongerechtvaardigde discriminatie”, reageert mr. Rudolf van Binsbergen van Advocatenkantoor Wille Donker uit Bodegraven.

„Dit gaat veel te ver”, zegt de jurist, gespecialiseerd in grondrechten. „Ik heb niet eerder gehoord dat voor een onbepaalde groep mensen zo’n algemeen verbod is gegeven. Qua ongenuanceerdheid en reikwijdte is dit zonder precedent.”

De huisregel is volgens Van Binsbergen in strijd met het discriminatieverbod. „Het bedrijf zegt nu tegen een groep mensen: u bent niet welkom met één van de kernpunten van uw geloof.” Bedrijven mogen hun eigen huisregels hanteren, maar geen ongerechtvaardigd onderscheid maken.

Een zaak tegen De Ballebak bij de Commissie mensenrechten zou daarom goed tot een veroordeling kunnen leiden en eventueel tot een claim van gedupeerden, schat de raadsman in. „Ik wens het bedrijf veel sterkte.”

Als het gebedsverbod erop is gericht de doorstroming in de gangpaden niet te belemmeren, zoals De Ballebak stelt, dan moet het bedrijf de formulering daarop afstemmen, stelt Van Binsbergen. „Ze kunnen niet zomaar alle vormen van gebed verbieden.”
https://www.rd.nl/artikel/1012523-de-ba ... elparadijs
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: De islamisering van Nederland (voorbeelden uit de praktijk)

Bericht door Mahalingam »

Het salonfähig machen van de Islam.
Moslim queers eisen steeds meer hun plek op'

Afbeelding

Bijvoorbeeld door middel van queer-iftars

Confronterende foto he? Jaja. Dat had dus helemaal niks met de islam te maken. We hoeven u niet te vertellen hoe ze binnen de islam denken over homoseksualiteit. In het AD lezen we dat er (sindsdien?) stappen zijn gemaakt op het gebied van 'acceptatie lhbti+ in moslimgemeenschap'. We lezen iets over de initiatiefnemer van stichting Sirkaf voor biculturele lhbti+. We lezen iets over die moslims die geen regenboogbandje willen dragen. We lezen: "Het roept een beeld op dat die zaken niet samen gaan, terwijl dat natuurlijk wel kan." En dan lezen we: "Fayaaz Joemmanbaks -geboren in Suriname, queer moslim en voorzitter van Colored Qollective (platform voor lhbtqia+-personen van kleur)- heeft wél begrip voor Kökçü en Excelsior-captain El Yaakoubi. 'Ik vind zo’n band zelf ook heel willekeurig, want ik kan nog wel wat andere belangrijke steunbetuigingen bedenken. Voor Palestina of voor Black Lives Matter of voor de slachtoffers van de aardbeving in Turkije. Voor die laatste groep kon er laatst ook géén gezamenlijk statement af'." We lezen: "Ik zie dat moslim queers in Nederland meer hun plek opeisen." Bijvoorbeeld tijdens 'queer-iftars'. We lezen: "Volgens Gülmez heeft dit alles niet alleen met de islam te maken maar ook met tradities, cultuur." We lezen iets over Utrecht: "Ik loop er niet in een djellaba rond omdat dat moslimhaat oproept en ik loop er niet in een jurk rond omdat dat queerhaat oproept." En toen zijn we maar gestopt met lezen.
Politie op de Amsterdamse queer-iftar
Afbeelding
https://www.geenstijl.nl/5169677/moslim ... n-plek-op/
https://www.ad.nl/binnenland/gaat-accep ... ~ac4ada95/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: De islamisering van Nederland (voorbeelden uit de praktijk)

Bericht door Ariel »

Twee verdachten naar rechter voor opruiing om spotprent op school

Twee verdachten van 20 en 22 jaar uit Rotterdam, die in november 2020 zijn aangehouden vanwege bedreigingen op het Emmauscollege in Rotterdam, komen voor de rechter. Het Openbaar Ministerie maakte dinsdag bekend dat ze worden gedagvaard op verdenking van opruiing.

Begin november 2020 werd een leraar van de school bedreigd, nadat hij een spotprent van een jihadist in zijn lokaal had opgehangen. Cartoonist Joep Bertrams maakte die spotprent na de aanslag op het Franse tijdschrift Charlie Hebdo. Een aantal leerlingen van het Emmauscollege beschouwde de tekening als godslastering en eiste dat de prent weggehaald zou worden. De betrokken docent is na de bedreigingen ondergedoken. Ook de school werd zeer ernstig bedreigd.

De spotprent toonde een onthoofde man in een shirt van Charlie Hebdo die zijn tong uitsteekt naar een jihadist. Van de prent was een foto gemaakt en met een begeleidend commentaar op internet gezet. De politie hield destijds negen mensen aan in de leeftijd van 13 tot 24 jaar. Een aantal minderjarige verdachten verscheen eerder voor de kinderrechter voor de bedreigingen, zegt een woordvoerder van het OM.

De twee Rotterdammers van 20 en 22 jaar zijn de twee vermeende opruiers. Zij worden ervan verdacht de opruiende berichten te hebben verspreid. Het OM had de twee verdachten een zogeheten alternatieve afdoening aangeboden, waar de OM-woordvoerder weinig inhoudelijks over kwijt kan, maar de verdachten gingen hier niet mee akkoord. Daarom wordt de zaak aan de rechtbank voorgelegd.

Wanneer de spotprentzaak wordt behandeld, is nog niet bekend.
Dit is de spotprent

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Plaats reactie