De islamisering van Nederland (voorbeelden uit de praktijk)

Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24943
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: De islamisering van Nederland (voorbeelden uit de praktijk)

Bericht door King George »

Zo zie je maar weer: Waar de Islam zich eenmaal heeft ingedrongen, daar gaat de Islam zich opdringen.

Afbeelding
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Mahalingam
Berichten: 52065
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: De islamisering van Nederland (voorbeelden uit de praktijk)

Bericht door Mahalingam »

Partij van de Allah wil azaan in Almeristan

Opzouten met je azaan en spoel die PvdA-localio ook maar door de plee

Wat zijn PvdA'ers toch ook ruggengraatloze volksverlakkers. Nu weer Erik Theunissen, PvdA'er in Almere - zeg maar het Raqqa van Nederland.
Iedereen over de pis van die Almeerse moskeeën die de vrijdagazaan over het volk willen uitspuwen, onder meer de gekke henkies van de Ibn Khattab Moskee, niet te beroerd om mafklappers voor de groep te zetten en enige tijd geleden stonden ze nog met het handje omhoog voor de poort van Saudi-Arabië.
Maar dan zit er altijd weer zo'n rooie fluitketel bij die 'jamaar kerkklokken dan' inbrengt als argument. Kerkklokken, die zelfs Avicii tingelen als er ergens een of ander nachtdier dood is, óf het oorverdovende gezeur dat Allah de grootste is, dat er geen andere god is dan Allah en dat van de ongelovigen het hoofd en de vingers afgehakt moeten worden. Dat is geen muziek, dat is TEKST, het is een opdringerige oproep tot geloofsbelijdenis, het is kwaadaardig en het is indoctrinatie.
Nederlandse niet-gelovigen, die in hun eigen land ongevraagd en ongewild op hoge toon moeten aanhoren dat de lul van Allah toch echt de langste is. Uit Syrië gevluchte homoseksuelen, of uit Irak gevluchte christenen (*), die dachten wel een keertje klaar te zijn met de agressief-expansionistische claimcultuur van de islam.
En dan heeft die PvdA'er ook nog het gore lef te beginnen over 'gelijkheidsbeginsel' en 'acceptatie'. Het gelijkheidsbeginsel in een oproep voor de bokken, die in herinnering brengt dat vrouwen minder zijn dan de toffe jongens? In gendersegregatie is de islam immers wel supergoed. Acceptatie, in de zin dat we maar moeten accepteren dat andersdenkenden, ongelovigen, afvalligen of homoseksuelen worden uitgekotst door de islam?

De azaan is géén vrolijke herinnering dat er ook makkers met baarden in je wijk wonen; het is de openingsceremonie van een verplicht gebed. Haja ilal-salah, kom naar het gebed pik, en dat vijf keer per dag. 'Jamaar die arme moskeeën hier doen het maar één keer per week' nou, WACHT MAAR, met al die PvdA'ers overal.
https://www.geenstijl.nl/5153231/partij ... lmeristan/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: De islamisering van Nederland (voorbeelden uit de praktijk)

Bericht door Pilgrim »

[...] De PVV en VVD wilden met een spoeddebat de versterkte gebedsoproep tegenhouden. Zij wijzen erop dat het niet tot een oproep tot gebed gaat, maar om de Azan, een geloofsbelijdenis. "Hun vrijheid eindigt waar de vrijheid van een ander in het gedrang komt", zei Ulysse Ellian (VVD). De inwoners van de wijken hebben geen keus: die moeten verplicht aanhoren dat Allah de grootste is."De PVV ziet de actie van de moskeeën als een provocatie en een verdere stap naar de islamisering van Nederland. Fractievoorzitter Toon van Dijk is met name verbijsterd dat de moskeeën geen einddatum aan de versterkte gebedsoproep stellen. "Dat is een bewuste provocatie. Voor we het weten gaan ze het elke vrijdag doen en zitten we straks vijf keer per dag naar zo'n oproep te luisteren." De wethouder erkende dat er geen eindddatum is afgesporken: "We hebben ze daar expliciet om gevraagd, maar de enige toezegging die we kregen was dat ze het na de coronacrisis willen evalueren." [...]

https://almeredezeweek.nl/article/detai ... ijdag-door
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: De islamisering van Nederland (voorbeelden uit de praktijk)

Bericht door Pilgrim »

De islam hoort niet bij Nederland

De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Mahalingam
Berichten: 52065
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: De islamisering van Nederland (voorbeelden uit de praktijk)

Bericht door Mahalingam »

Hier kan je het gekrijs gehuil gejammer horen:
https://www.at5.nl/artikelen/201994/kla ... -wijk-heen
Bestuur moskee Zuidoost over gebedsoproepen: 'Buurt moet opnieuw wennen aan geluid'
Het volume van de gebedsoproepen die vijf maal daags klinken uit de luidsprekers van moskee Taibah, nabij metrohalte Kraaiennest, is de laatste weken al meerdere keren verlaagd. Dat zegt het moskeebestuur in een reactie tegen AT5.

Volgens het bestuur zijn er onlangs nieuwe luidsprekers en versterkers geplaatst. 'Ruim voor het begin van de ramadanmaand zijn we vanwege de corona maatregelen begonnen met het 5 keer daags oproepen tot het gebed middels de vernieuwde geluidsinstallatie.'

Sindsdien kwamen er meerdere klachten binnen bij de moskee zelf, maar ook bij het stadsdeel. Vorige week meldde een buurtbewoner aan AT5: 'Het volume waarmee dit gebeurt is zo hard dat het door de wijk en omstreken te horen is. Het geluid galmt door de wijk heen'. Maar er zijn ook omwonenden die wel begrip hebben voor de gebedsoproepen. 'Ik heb er geen last van hoor. Het is hetzelfde als je een kerkklok hoort, ding-dong, ding-dong.'

Het bestuur van de moskee zegt in de eerste week twee klachten te hebben gekregen, waarop het volume van de oproepen werd aangepast. In de weken daarna kwamen en nog twee klachten binnen en werd het geluidsniveau nog een keer verlaagd, zo zegt het bestuur. 'Ook moet de buurt natuurlijk ook opnieuw wennen aan het geluid.'

Na nog een klacht aan het begin van de ramadan is het volume van de oproepen voor het ochtend- en avondgebed (respectievelijk rond 5.00 uur en 22.45 uur) nog verder aangepast. Het bestuur zegt zelf contact te hebben gezocht met stadsdeel Zuidoost en met de politie. In de laatste twee weken zijn er geen klachten meer binnengekomen, aldus het bestuur van moskee Taibah.

'Onverplichte aanpassingen'

'Wij gaan ervan uit dat de gewenperiode aan de oproep en de diverse onverplichte aanpassingen geen overlast meer veroorzaken.' Het bestuur benadrukt dat de gebedsoproepen zijn toegestaan en dat het verlagen van het volume een vrijwillige keuze van de moskee zelf is.

Stadsdeel Zuidoost heeft aangegeven deze week opnieuw in gesprek te gaan met het moskeebestuur over de versterkte gebedsoproepen.
https://www.at5.nl/artikelen/202036/bes ... aan-geluid

Het zal wel niet lukken om dat gegil aan banden te leggen. Ook niet na coronatijd.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: De islamisering van Nederland (voorbeelden uit de praktijk)

Bericht door Ariel »

:shock: Gaat dat gejank na de ramadan nog steeds door?
Utrechtse PVV roept op tot protest tegen versterkte gebedsoproepen: ‘Vier minuten lang, twee keer per dag, in een vreemde taal’

De PVV Utrecht heeft een website gelanceerd waarop inwoners bezwaar kunnen maken tegen de versterkte gebedsoproepen vanuit Utrechtse moskeeën. Via stopgebedsoproeputrecht.nl kan een protestbrief ondertekend- en ingestuurd worden naar het Utrechtse gemeentebestuur.

„De moskee roept maar liefst vier minuten lang en dat twee keer per dag in een vreemde taal op tot hun gebed. Als bewoner ben ik het daar niet mee eens. En ik wil met deze brief een beroep doen op uw gezonde verstand en meelevendheid om de overlast te stoppen”, staat er onder andere in de brief.

Volgens de PVV zijn vele bewoners tegen de versterkte gebedsoproepen. „Daarom hebben wij een website ontwikkeld waar bewoners op een snelle en laagdrempelige wijze een brief kunnen sturen naar het Utrechtse gemeentebestuur.”

In de brief wordt ook een vergelijking gemaakt tussen de gebedsoproepen en de klanken van Utrechtse klokken: „Een gebedsoproep heeft een totaal andere lading. Bovendien is bijvoorbeeld het luiden van de klokken van de Domtoren al jaren een niet-religieuze oproep tot wat dan ook, maar gewoon Utrechts erfgoed.”

Enkele tientallen bewoners zouden de brief inmiddels hebben verstuurd, zegt de partij.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52065
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: De islamisering van Nederland (voorbeelden uit de praktijk)

Bericht door Mahalingam »

In Rotterdam was een madrassa die in de pers een 'weekendschool' genoemd wordt.
Daar leren kinderen wat Mohammed gezegd heeft en hoe ze als Moslim moeten leven en zich gedragen.
Hoe de islamitische gemeenschap op Zuid worstelt met een pijnlijke misbruikzaak
‘Hier wordt geen enkele vis gedwongen te vliegen en geen enkele vogel te zwemmen.’ Zo luidt de slogan van wat moet uitgroeien tot ‘de grootste islamitische school in Nederland’. Een kreet die aanvankelijk stond geschreven op de muren van scholen in het Ottomaanse Rijk, maar nu moet blinken aan de gevel van de weekendschool Iqra op Rotterdam-Zuid. Het is een jongensdroom van een Turkse Rotterdammer, die hij met een crowdfundingactie wil verwezenlijken.

Eind 2018 begint de eerste doneeractie. Met hulp van prominente Rotterdamse moslims en influencers uit islamitische kringen, die massaal oproepen om een bijdrage te leveren aan de actie, lukt het om duizenden euro’s in te zamelen. De Rotterdammer laat een grote indruk achter bij de gemeenschap met zijn verhaal over een weekendschool die vooruitstrevend is. Hij is overtuigend en gedreven en weet zich uitstekend te profileren, zo vertelt een donateur van de weekendschool.

Obsessie

De documentaire Erdogans Aanhang, van VPRO Tegenlicht uit 2016, geeft een inkijkje in het excentrieke voorkomen van de Rotterdammer. Ook daarin geeft hij blijk van zijn obsessie voor het Ottomaanse Rijk: hij gaat gekleed als een 13de-eeuwse ruiter uit de Turkse hitserie Diriliş: Ertuğrul (Verrijzenis: Ertuğrul). Een serie over het ontstaan van het Ottomaanse Rijk. Hij schroomt ook niet een fez te dragen tijdens zijn werk. In een scène op zijn kantoor - hij repareert telefoons - werpt hij zich op als hoeder van de buurt. ,,Ik zorg ervoor dat kapotte dingen weer werken. Dat doe ik niet alleen met telefoons maar eigenlijk ook als reparateur in de wijk’’, zegt hij.

Persoonlijke aandacht

Het idee van de weekendschool is dat kinderen niet alleen onderwezen moeten worden over de islam en de Koran maar ook bijles moeten krijgen in diverse schoolvakken en Cito-trainingen. Om ‘de sfeer gezellig te maken’ worden tevens uitjes georganiseerd die ‘aan de soenna van de profeet Mohammed behoren, zoals zwemmen en paardrijden’. De weekendschool Iqra is voor kinderen van 7 tot en met 21 jaar, waarbij persoonlijke aandacht voor de leerling centraal staat, aldus de tekst van de inzamelingsactie.
Die Persoonlijke aandacht viel anders uit dan ze gedacht hadden.
Spoiler! :
De collecte slaagt. In mei 2019 gaat de Stichting Iqra School officieel van start. Twee maanden later wordt het pand aan de Nassauhaven in Rotterdam-Feijenoord betrokken. De oprichter en inmiddels voorzitter heeft honderdvijftig leerlingen bij elkaar weten te sprokkelen, voornamelijk Turkse leerlingen. Anders dan de reguliere Turkse weekendscholen worden leerlingen bij Iqra onderwezen in het Nederlands, ook dat is een reden waarom ouders kiezen voor deze weekendschool.
Maar al snel gaat het mis. Het is 27 februari 2020 wanneer op Instagram en Twitter de eerste beschuldigingen opduiken van misbruik van minderjarigen; compleet met foto’s van de vermeende dader. De oprichter van de weekendschool wordt met naam en toenaam genoemd. Meerdere jongens tussen de 5 en 15 jaar oud zouden tussen 2017 en 2019 het slachtoffer zijn geweest van misbruik, staat in die berichten. De geruchten gaan vrij snel rond binnen de moslimgemeenschap op Zuid; de foto wordt gedeeld via verschillende sociale media.

Slachtoffers

Een dag eerder is de oprichter van de weekendschool halsoverkop vertrokken. De vader van een leerling zou hem in elkaar hebben geslagen nadat bekend werd dat zijn kind een van de slachtoffers is. De vader geeft de 25-jarige Rotterdammer twee dagen de tijd om te verdwijnen uit Nederland. Op 26 februari pakt hij in Düsseldorf het vliegtuig naar Turkije. Een bron die op de avond van de vlucht een afspraak met hem had: ,,Hij vertelde me dat hij op het vliegveld was en dat hij een tijdje niet terug zou komen. Pas de volgende dag begreep ik waarom. Ik dacht: ‘klootzak, daarom ga je weg’.”

‘Een zielige lastercampagne’


Een paar weken later, op 13 maart 2020, geeft hij via zijn persoonlijke Facebookpagina een lang persbericht uit. Hij spreekt van ‘een zielige lastercampagne’ en ontkent alle aantijgingen ,,Met valse bewijzen en valse getuigen beschuldigen ze mij van fraude, misbruik van kinderen en nog veel meer. Waarom en waarvoor zou ik zoiets doen?’’

Hij erkent dat hij is gevlucht naar het buitenland. ,,Ik ben in elkaar geschopt en geslagen en kreeg een bloedneus en een kapotte tand. Ik kreeg twee dagen de tijd om de school te sluiten en Nederland te verlaten.” Volgens het persbericht zijn de ‘verachtelijke roddels’ het werk van Gülenisten, de aartsvijanden van president Erdogan. ,,Ze dwongen mij valse bekentenissen af te leggen die ze hebben opgenomen.’’

De school is inmiddels dicht. Op de website van de weekendschool - die uit de lucht is - staat dat de school tot nader order dicht is ‘in verband met het welzijn en gezondheidsproblemen’ van de docent, ofwel de oprichter van Iqra. ‘School gesloten’ staat er op grote vellen papier op de deur.

Omdat de beschuldigde gevlucht is naar Turkije en er geen aangifte ligt, zit de gemeenschap opgezadeld met vragen en frustratie. Er zijn veel beweringen en er is weinig bewijs. Hij is voor bijna niemand een onbekende in de wijk Feijenoord. ,,Was er dan niemand die iets durfde te zeggen? De verhalen lijken in een doofpot te verdwijnen,’’ klinkt het in de Turkse gemeenschap op sociale media.

Gezichtsverlies

Het blijft echter niet bij geruchten. Vanwege serieuze signalen van misbruik vraagt de gemeente Rotterdam aan deskundigen en betrokkenen de zaak samen te onderzoeken. De Kocatepe-moskee, de Nederlandse Islamitische Federatie (NIF) en koepelorganisatie SPIOR zetten een zogenoemde taskforce op om de zaak van dichtbij te volgen en waar nodig slachtoffers en ouders bij te staan. ,,Maar gebrekkig vertrouwen in de rechtspraak, schaamte en de angst voor gezichtsverlies hebben de overhand in deze affaire’’, zegt Halil Karaaslan, die de woordvoering doet namens de taskforce. ,,Er spelen veel factoren mee waardoor deze zaak nog niet in behandeling genomen kan worden. We lopen letterlijk vast.’’

Minderjarige jongens

Toch komen er steeds meer bewijzen boven water. Onder andere een geheime opname waarin de oprichter van de weekendschool bekent minderjarige jongens misbruikt te hebben. Meerdere bronnen delen informatie uit die opname met het AD. Daaruit blijkt dat slachtoffers tussen de 5 en 15 jaar oud zijn. Zij zouden ‘aangerand’ en ‘aangetast’ zijn, zo is te horen in de opname. Onder het mom van koranlessen en huiswerkbegeleiding zou hij in contact komen met zijn slachtoffers.

Ondertussen groeit de onrust binnen meerdere islamitische organisaties en moskeeën waar de docent eerder actief is geweest. Bij verschillende instellingen is hij weggestuurd wegens ‘ongewenst gedrag’, zo blijkt uit een rondgang. Eerder in 2017 moest hij vertrekken van het bestuur van de Kocatepe-moskee aan het Afrikaanderplein. Ismail Güveç, de voorzitter van deze moskee: ,,Toen ik hoorde dat hij bij ons werkzaam was geweest, heb ik bij het toenmalige bestuur navraag gedaan wat de reden was voor zijn vertrek. Daaruit heb ik begrepen dat hij in 2017 lessen verzorgde bij Kocatepe, maar niet voldeed aan onze kwaliteitseisen die wij stellen aan onze leraren. Om die reden is hij weggestuurd.”

In 2018 klopt hij aan bij het Iqra Instituut, een Marokkaanse weekendschool in de Stampioenstraat. Mohammed Ihaddouchan, voorzitter van het instituut, ontvangt hem hartelijk. De Turkse leerling volgt een paar maanden lessen bij die weekendschool. Daarna geeft hij zelf koranlessen aan leerlingen die hij zelf meeneemt. Alles prima, zegt Ihaddouchan. Tot er een conflict uitbreekt. ,,Hij lichtte ons op door 3000 euro van ons geld in zijn eigen zak te steken. En enkele weken later heeft hij in onze straat zijn weekendschool geopend met exact dezelfde naam als de onze! We begrepen er helemaal niets van. Wat was zijn intentie?” Ihaddouchan overweegt nu de naam van zijn instituut te veranderen. Sinds de berichten over de weekendschool naar buiten kwamen, staat zijn telefoon roodgloeiend door telefoontjes van bezorgde ouders.

Meldpunt voor misbruik

De kwestie is nog steeds hét onderwerp op Zuid. Er lijkt ook steeds meer beweging te komen binnen de gemeenschap. Verschillende bewoners in Rotterdam-Zuid hebben twee weken terug een A4’tje in de brievenbus ontvangen van een onbekende afzender waarin zij in het Turks worden gewaarschuwd voor de docent van de weekendschool. Ook werkt de taskforce momenteel aan een meldpunt voor misbruik. De islamitische achterban kan daar een beroep op doen. NIF en Kocatepe gaan trainingen verzorgen voor eigen personeel om misbruik bespreekbaar te maken, zegt Kenan Aslan van de taskforce.

Het belangrijkste is evenwel een aangifte. De islamitische koepeloganisatie SPIOR kijkt, samen met de taskforce, naar ‘mogelijkheden om als organisatie aangifte te doen’, zegt bestuurslid Muhammed Akbulut. ,,We zijn in gesprek met juristen en advocaten om te bekijken welke route we daarin moeten nemen. Kinderen moeten te allen tijde veilig zijn, daar doen we het voor.’’
Verantwoording: Dit verhaal is tot stand gekomen op basis van gesprekken met betrokkenen uit de buurt, naasten van de oprichter van de weekendschool, donateurs en meerdere bronnen van wie de namen bekend zijn bij de redactie. Ook is er gesproken met instanties waar de oprichter van de weekendschool eerder actief is geweest.

De beschuldigde oprichter van de weekendschool heeft als volgt gereageerd op vragen van deze krant: ,,Ik betwijfel de volledigheid van de opname. Is er in de opname ook te horen of te zien hoe ik word mishandeld? Hoe ik word bedreigd en geïntimideerd? Dat ik word bedreigd om geen aangifte te doen?” Hij zegt de bekentenissen “uit angst afgelegd te hebben” en om “verdere escalatie te voorkomen.”

De man bevestigt dat hij momenteel in Turkije is. ,,Door het coronavirus kon ik tot op heden het land niet uit waardoor ik niet terug kon keren naar Nederland om het rechtsproces in gang te zetten. Ik pleit ervoor dat de waarheid boven water komt. Hiervoor zal ik volop gebruik maken van mijn rechten.’'

Hij zegt ook gechoqueerd te zijn: ,,Wij waren een voorbeeldige koranschool en hadden een goede naam in onze wijk, stad en in heel Nederland.”
https://www.ad.nl/rotterdam/hoe-de-isla ... aef20d3c2/

Knaapjes neuken? In Allahstan een normale zaak.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24943
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: De islamisering van Nederland (voorbeelden uit de praktijk)

Bericht door King George »

Dus behalve dat die minderjarige kinderen op zo'n madrassa werden gepenetreerd met het Islamitische gif van de haat vonden er ook nog andere penetraties plaats.

Madrassa's als veredelde kinderbordelen zijn overigens niet ongebruikelijk hoor. Soms is het zelfs een veredelde vorm van onderwijsfinanciering. In Pakistan heb je van die madrassa's welke hun leerlingen "verhuren" aan passerende vrachtwagenchauffeurs. En die leerlingen als kindarbeiders voeren dan en passant ook nog ander sjorwerk uit dan alleen met laden en lossen. Aan de leuter van de chauffeur sjorren hoort daar ook bij.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: De islamisering van Nederland (voorbeelden uit de praktijk)

Bericht door Ariel »

Geef ze een vinger , dan nemen ze een hele hand. Stapje voor stapje neemt Islam de boel over.
Boskoopse moskee lapt afspraken aan de laars, maar burgemeester Spies kan gebedsoproep niet stoppen

Burgemeester Liesbeth Spies van Alphen zegt geen juridische middelen te hebben om de Marokkaanse moskee in Boskoop tot de orde te roepen. Vanwege corona had de gemeente de moskee toestemming gegeven tijdens de ramadan de gebedsoproep te laten horen. Maar het moskeebestuur lapt de afspraak aan de laars en gaat door met de gebedsoproepen drie maal per week.

Omwonenden van de Arrahman moskee aan de Vogellaan in de Snijdelwijk voelen zich belazerd en zijn boos. Aan het begin van de ramadan waren zij geïnformeerd dat de versterkte gebedsoproep aan het eind van de vastenperiode zou stoppen.

,,Als Nederlander heb je niets meer te vertellen in je eigen land”, zo verwoordt een wat oudere heer de stemming. Ze hebben brieven geschreven aan burgemeester en wethouders en 90 handtekeningen opgehaald. Niemand wil met zijn naam in de krant uit angst voor represailles.

,,De moskee gaat in tegen de eerder gemaakte afspraak door ook na afloop van de ramadan door te gaan met de oproep tot het gebed”, laat burgemeester Spies weten, die handhaving in haar portefeuille heeft. ,,We hebben geconstateerd dat de Wet Openbare Manifestaties (artikel 10) dit toestaat.”

Geluidsinstallatie
Bewoners verwijzen naar afspraken met het moskeebestuur over de komst van de moskee naar de wijk in 1999. Bij de ingebruikname van het pand door de moskee is in de akte van levering vastgelegd dat er geen geluidsinstallatie geplaatst of in gebruik genomen mocht worden. Maar juridisch houdt de afspraak in de akte geen stand. Burgemeester Spies: ,,De Wet Openbare Manifestaties gaat boven deze privaatrechtelijke afspraken.”

Woordvoerder El Ousrouti van het moskeebestuur wil niets zeggen in de krant omdat de moskee nog in gesprek gaat met de omwonenden. Dat gesprek, achter gesloten deuren, vindt volgende week woensdag plaats. Hiervoor zijn 15 bewoners uitgenodigd. Burgemeester Spies treedt op als voorzitter.

,,De opstelling van de moskee is: wij zijn toch de baas”, zegt een betrokken bewoner. ,,Wij staan tegen de muur, we zijn machteloos. En we vechten tegen iemand die al gewonnen heeft.” De woordvoerder van burgemeester Spies laat weten dat ‘de gemeente in gesprek is met zowel moskeebestuur als omwonenden om te komen tot een compromis waar beide partijen zich in kunnen vinden.’

In 2016 had Spies een aanvaring met het Boskoopse moskeebestuur. De burgemeester riep het bestuur op het matje na een bezoek van de radicale prediker Tarik Ibn Ali. Hij zou zich schuldig maken aan het rekruteren van militanten en het binnenharken van geld voor Islamitische Staat. Het moskeebestuur weigerde toen echter openlijk afstand van hem te nemen, zoals Spies had gevraagd.

Covid-19
Toen in maart de moskeeën moesten sluiten in verband met de Covid-19-maatregelen heeft zowel de Arrahman moskee in Boskoop als de El Fath moskee aan de Sportlaan in Alphen de gemeente Alphen gevraagd tijdens de ramadan oproepen voor het gebed te mogen doen vanaf de moskee om de band met de gelovigen te onderhouden. De El Fath moskee is er na de vastenperiode mee gestopt en heeft ook geen verzoek ingediend om er mee verder te mogen gaan.

Ook de gemeente Bodegraven-Reeuwijk kreeg zo’n verzoek van de moskee in Bodegraven. Die kreeg twee keer toestemming voor een oproep en daar bleef het bij. Die twee oproepen leidden tot verontwaardiging bij pinkstergemeente De Morgenstond en bij zo’n 25 omwonenden van de moskee in Bodegraven. In brieven aan de gemeenteraad hebben zij hun ongenoegen geuit.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52065
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: De islamisering van Nederland (voorbeelden uit de praktijk)

Bericht door Mahalingam »

Hoe een Haagse moskee een ‘verzamelplaats voor jihadisten’ werd

Om zicht te houden op radicaliserende moslims werkte Den Haag nauw samen met de salafistische Quba-moskee, blijkt uit onderzoek van NRC. Volgens een geheim politierapport werd de moskee intussen een gevaarlijke verzamelplaats voor jihadisten.

Op een sportpleintje aan de Haagse Hondiusstraat staan op 8 september 2013 veertig mannen. Ze komen om te voetballen, maar dragen lange gewaden, wijde broeken en sjaals om hun hoofd. Al gauw hangt aan het hek om het veldje een IS-vlag en begint een van de jongeren te prediken over de jihad. „Kijk naar Syrië, broeders. Vanuit de hele wereld gaan mensen erheen om hun broeders en zusters te verdedigen. Vanuit de hele wereld, elk land!”

Het is een van de eerste publieke manifestaties van een Haagse club IS-sympathisanten, van wie een deel dan al is vertrokken naar Syrië. De burgeroorlog daar trekt jihadisten van over de hele wereld. In 2014 zal terreurgroep IS er een kalifaat uitroepen.

Als agenten de bijeenkomst op het pleintje proberen te beëindigen, loopt het uit de hand. „Nazi’s”, schreeuwen de jongeren. „NSB’ers!” Het veldje wordt omsingeld door politieauto’s. Er wordt geduwd en er vallen klappen.

Van een afstandje kijkt een tengere man met een bril toe. Het is de imam van de Quba-moskee vlak om de hoek – hij wil niet met zijn naam in de krant. De Marokkaanse Nederlander kent een groot deel van de jongens, ze komen in zijn moskee, een aantal volgt ook les bij hem. Politieagenten snellen op hem af: „Imam, kunt u niet met ze praten, om ze van het plein te krijgen?”

De imam vindt de situatie te dreigend om er zomaar tussen te springen. Maar hij wil wel in gesprek met de politie en de gemeente, over de aanpak van deze jongeren.

Ondergronds

Het vormt het begin van een nauwe samenwerking tussen een salafistische moskee en de overheid. In samenspraak met gemeente- en politiefunctionarissen zal de Quba-moskee zijn deuren blijven openen voor geradicaliseerde jongeren, en informatie over hen doorgeven. Maar intussen groeit de moskee zélf uit tot een „broeinest van jihadisme”, volgens een staatsgeheim politierapport, ingezien door NRC. Een reconstructie van een samenwerking vol onderling wantrouwen, waarvan de gemeente en politie desgevraagd zeggen zich vrijwel niets meer te kunnen herinneren, en waarover de imam van de Quba-moskee inmiddels verzucht: „We zijn misbruikt”.
Spoiler! :
Een maand na de clash op het sportveldje loopt de imam het Haagse stadhuis binnen. Hij wordt opgewacht door een hoge delegatie: een gemeentedirecteur, een liaison van de politie en een adviseur van de Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding en Veiligheid (NCTV). De imam vertelt dat zijn moskee worstelt met een groot aantal IS-sympathisanten die er komen, maar in andere moskeeën geweerd worden vanwege hun extremisme.

De vertegenwoordigers van gemeente, politie en NCTV adviseren hem de geradicaliseerde jongeren te helpen, in plaats van hen te weren, stellen vijf bronnen. Dit zou ook de overheid helpen, wordt de imam verteld, omdat in de moskee beter zicht kan worden gehouden op de geradicaliseerde groep dan daarbuiten.

De imam is blij met de uitkomst van het gesprek. Hij voelt zich verantwoordelijk voor het weerhouden van moslimjongeren om naar Syrië te gaan. „Het zijn onze eigen broertjes, zusjes, neefjes en nichtjes die uitreizen.” En door het gesprek voelt hij zich gedekt door de overheid.

Beatrice de Graaf, historicus en terrorismedeskundige van de Universiteit Utrecht, herinnert zich hoe deze lijn bij de overheid ontstond. „Toen de Syriëgangers begonnen uit te reizen, zat de Hofstadgroep nog vers in het geheugen”, zegt De Graaf. „De Hofstadgroep [rond Mohammed B., de moordenaar van Theo van Gogh] werd ook geweerd uit moskeeën en ging ondergronds. Het gevolg was dat niemand er meer zicht op had. Daarom werd de lijn van burgemeester Van Aartsen: laten we in nauw contact blijven met salafistische moskeeën, om te kijken of zij die jongeren misschien nog kunnen overtuigen, én zodat we er tenminste zicht op houden.”

Het risico van deze benadering, zegt terrorismedeskundige Jelle van Buuren van de Universiteit Leiden, is dat de overheid zelf bijdraagt aan het ontstaan van een jihadistisch knooppunt in een moskee. „Je zegt eigenlijk: laat maar komen die extremisten, wetende dat zij daar nieuwe jongeren kunnen ronselen voor hun gedachtegoed. Maar dat weegt misschien niet op tegen de voordelen van de strategie: dat je in de moskee gemakkelijker inlichtingen kunt verzamelen over het netwerk en daarmee beter dreigingen kunt inschatten”, zegt Van Buuren.

Schuldhulpverlening

De strategie past bij de ‘persoonsgerichte aanpak’ van de gemeente Den Haag voor jihadisten. Tegenwoordig hebben alle gemeenten zo’n aanpak, maar in 2013 is Den Haag een van de eerste. Het houdt in dat politie, gemeente en hulpverleningsinstanties in een samenwerkingsverband genaamd ‘het Veiligheidshuis’ informatie delen over geradicaliseerde personen. Vervolgens bedenken zij voor iedere radicaal een gerichte aanpak: strafrechtelijke vervolging voor de kopstukken, softe maatregelen als therapie, familieondersteuning, schuldhulpverlening of een baancoach voor de veronderstelde ‘meelopers’.

Hoewel de persoonsgerichte aanpak landelijk nooit goed is geëvalueerd, beschouwt de overheid deze als een succes, zegt Beatrice de Graaf. Ze evalueerde dezelfde aanpak in Arnhem. Daaruit bleek dat het instrument „enigszins lijkt te werken in het begeleiden en monitoren van radicaliserende jongeren”. Een deel van de radicalen pakt met een beetje hulp zijn leven weer op en laat het IS-gedachtegoed voor wat het is, zo is de ervaring van professionals die met de aanpak werken.

Het succes hangt af van de informatie die voorhanden is over geradicaliseerde personen. Wat zeggen ze, in welk netwerk zitten ze, hoe extreem zijn ze? Zonder zulke informatie kan geen inschatting worden gemaakt – laat staan een aanpak worden bedacht. „Je informatiepositie is essentieel”, zegt voormalig burgemeester Jozias van Aartsen (VVD) over de aanpak.

De informatie komt in Den Haag niet alleen van de politie, de gemeente verzamelt ook zelf informatie over geradicaliseerden. Die kan bijvoorbeeld komen van jongerenwerkers, leraren, maar vooral: uit de islamitische gemeenschap. „Je moet proberen om zoveel mogelijk uit die gemeenschap te horen”, zegt Van Aartsen. „En daarvoor moet je een zodanig goede relatie hebben, dat die mensen het doorgeven van informatie niet zien als verklikken, maar dat zij het doen voor het gemene goed.”

Om de gemeente hierin bij te staan stuurt de NCTV een van haar beste experts naar Den Haag, de Marokkaanse Nederlander G. (zijn naam blijft om veiligheidsredenen onvermeld). Behalve deskundig op het gebied van radicalisering, heeft hij ook uitstekende ingangen bij moskeeën. In het bijzonder bij de Quba-moskee: de imam is zijn zwager. De NCTV weet dit, en ziet het niet als een bezwaar. De gemeente is er niet van op de hoogte.

Zodra de adviseur in Den Haag begint, zoeken de twee elkaar op. G. zorgt ervoor dat de imam vertrouwen krijgt in de aanpak in het Veiligheidshuis. Die moet vooral worden gezien als hulptraject, vertelt hij de imam, om achterliggende oorzaken van radicalisering weg te nemen. Via het Veiligheidshuis belandt de informatie ook bij de politie.

Ambtsgeheim

De imam vertelt G. over de geradicaliseerde jongeren in zijn moskee, en over de achterliggende problematiek die hij bij velen van hen ziet: werkloosheid, verstoorde familieverhoudingen, groepsdruk. G. gebruikt deze informatie om de geradicaliseerden in het Veiligheidshuis te duiden, en een aanpak te ontwerpen die is toegesneden op hun problematiek. De imam was zich daarvan bewust, vertelt hij achteraf. „Als er sprake is van iemand die wil uitreizen, of ronselt, of een aanslag wil plegen, dan voel ik mij niet gehouden aan mijn ambtsgeheim. Dan ga ik zo iemand niet de hand boven het hoofd houden.”

Toch stelt het geheime rapport dat de moskee tegenover de politie „niet open” is over geradicaliseerde personen. De imam hierover: „Wijkagenten kwamen om de haverklap met foto’s de moskee binnen. Dan zeiden ze: we kunnen er niets over zeggen, maar willen alles weten over deze persoon. Dat is geen benadering waarbij je gezamenlijk een probleem probeert op te lossen. Dan word je een verlengstuk”.

Moskeebestuurders voelen zich soms zelfs in een onveilige situatie geplaatst door het weinig tactvolle opereren van de politie, zegt de imam. „Dan werden ze door een wijkagent aangesproken terwijl zij boodschappen aan het doen waren op de markt: ‘Komt die jongen nog bij jullie?’ Dan ben je links en rechts om je heen aan het kijken, of niemand je hoort. Voor je het weet, ligt je kop eraf...”

In 2016 legt het moskeebestuur een aantal potentiële Syriëgangers een toegangsverbod op, maar weigert hun namen met de politie te delen. De politie heeft aanwijzingen dat G. de namen wél te horen heeft gekregen, maar krijgt ze zelf niet boven water.

„G. wist in zijn eentje meer naar boven te halen dan een heel politieteam”, zegt een destijds betrokken insider. „Zijn informatiepositie was uniek. Hij kon ook de bevindingen van de politie nuanceren, of tegenspreken. Dat vonden ze bij de politie niet zo leuk.”

Flirt met jihadisme

In 2016 nemen bij de politie de zorgen over de Quba-moskee toe. Het begint met een Marokkaans-Nederlandse vrouw die het politiebureau binnenwandelt. Ze vertelt dat de imam haar illegaal heeft getrouwd, en belangrijker: dat hij hele gezinnen zou ronselen voor de jihad. Dat laatste wordt niet waarschijnlijk geacht, gezien alle inspanningen van de imam om jongeren in Nederland te houden.

Dat hij illegale huwelijken zou sluiten, past volgens de politie wel in het beeld. Hij is namelijk een leerling van de Syrische imam Fawaz Jneid, een van de grondleggers van het salafisme in Nederland. Fawaz sluit regelmatig illegale sharia-huwelijken en flirt met het jihadisme. De imam laat Fawaz in de Quba-moskee preken. Ook probeert hij, volgens een ambtsbericht van de AIVD aan de politie, een moskee in Leidschendam over te halen om Fawaz daar lezingen te laten houden – iets wat de imam overigens ontkent.

Het bestuur van de Quba-moskee wordt erop aangesproken: waarom blijven zij Fawaz programmeren? Het bestuur laat weten dat de Syriër niet meer welkom is. Maar enkele maanden later spreekt hij toch weer in de Quba.

De imam wijt deze inconsequentie aan onenigheid binnen het bestuur over het al dan niet weren van Fawaz. Maar de politie concludeert dat de Quba er kennelijk geen probleem mee heeft onjuiste informatie te verstrekken aan Nederlandse autoriteiten.

De politie krijgt meer zorgelijke signalen. Politieinformanten stellen dat de Quba een „ontmoetingsplaats” voor extremisten is. „Alle ISIS-aanhangers gaan naar de Qubamoskee”, zegt een teruggekeerde Syriëganger tijdens een verhoor.

De politie deelt haar zorgen met de gemeente, maar die zegt juist een „positief” beeld te hebben van de Quba-moskee. Ja, er komen IS-sympathisanten, maar de imam probeert hen juist te deradicaliseren.

Tijdens een presentatie op 24 oktober 2016 vertrouwt radicaliseringsadviseur G. een agent toe dat hij de imam regelmatig opbelt ter voorbereiding op een overleg in het Veiligheidshuis. Dan nemen ze nog even wat ‘casussen’ door, zegt G. volgens de agent, die intern melding maakt van het onderonsje. De agent wijst in zijn melding op het risico dat via G. mogelijk vertrouwelijke informatie uit het Veiligheidshuis bij de imam belandt.

Er wordt niets met de melding gedaan, maar de samenwerking tussen politie en gemeente in het Veiligheidshuis wordt er niet beter op. G. en zijn collega’s bij de gemeente willen dat mensen over wie geen nieuwe signalen van radicalisering meer binnenkomen, niet meer worden besproken en dat hun dossier wordt gesloten. Er is geen grond meer om privacygevoelige informatie over hen uit te wisselen. Maar de politie vindt dat dossiers niet te snel gesloten moeten worden: ook mensen over wie geen signalen meer binnenkomen, kunnen nog geradicaliseerd zijn. Bij sluiting van het dossier verliest de politie de bevoegdheid om informatie over hen in te winnen.

Het leidt tot pittige discussies waarin politie en gemeente elkaars informatie in twijfel trekken.

Intussen komt de Quba-moskee opnieuw in opspraak, dit keer omdat de Belgische haatprediker El Alami Amaouch er overnacht, en zelfs een sleutel blijkt te hebben. Wederom neemt de gemeente het op voor de moskee. Amaouch’ verblijf in de Quba zou niets te betekenen hebben; zijn schoonfamilie woont er toevallig in de buurt.

Lekkend dak

Een aantal politiemedewerkers hecht dan al geen waarde meer aan de gemeentelijke oordelen over de Quba. Er móét iets anders aan de hand zijn. Een agent besluit G. nader te onderzoeken, en komt erachter dat hij een zwager is van de imam. Opeens begrijpt de politie waardoor de gemeente zo’n rooskleurig beeld heeft van de Quba-moskee: zij wordt geadviseerd door een familielid van de imam.

De politie stelt de gemeente in februari 2018 op de hoogte van de familieband. De gemeente schrikt, maar wordt gerustgesteld door de NCTV. Die stelt dat G. de familierelatie daar al in 2013 had gemeld en ziet „geen aanleiding om te twijfelen aan de integriteit van de adviseur”.

Toch besluit de gemeente hem aan de kant te zetten. G. krijgt per direct geen toegang meer tot vertrouwelijke informatie, en zijn contract, dat bijna afloopt, wordt niet verlengd.

G. blijft hierna wel werkzaam op overheidsposities die hem toegang geven tot de meest gevoelige terrorismezaken.

Na het gedwongen vertrek van G. is het wantrouwen tussen politie en moskee compleet. Een nieuwe wijkagente die onaangekondigd langs komt tijdens de vrijdagpreek, krijgt de wind van voren. Ze wil in contact komen met vrouwelijke bezoekers, zegt ze, om hen de weg naar de overheid te laten vinden, bijvoorbeeld wanneer ze een lekkend dak hebben. „Toen brak mijn klomp”, zegt de imam. „Ik zei letterlijk: sinds wanneer zit de politie in lekkende daken? Denk je dat wij achterlijk zijn?” De agente staat gauw weer buiten.

Dit is voor de politie de druppel. Analisten krijgen de opdracht een rapportage op te stellen over de moskee. In een vijftig pagina’s tellend staatsgeheim rapport, komen zij tot een tweeledig beeld. Er zijn geen aanwijzingen voor ronselpraktijken vanuit de moskee of door haar imam. Toch wordt de Quba als „één van de meest zorgwekkende moskeeën in heel Nederland” betiteld, omdat zij een „verzamelplaats voor tientallen jihadisten” zou zijn. Er kwamen zeker zestig uitreizigers, terugkeerders en mensen die wegens radicalisering door de politie in de gaten worden gehouden. Dat de overheid hierbij nauw met de imam samenwerkte, wordt niet vermeld.

Wat heeft de samenwerking opgeleverd? De imam heeft zeker jongeren weerhouden van een reis naar Syrië, zeggen veiligheidsbronnen. Maar daarvoor moest de overheid wel optrekken met een salafistische moskee die zij eigenlijk zelf niet vertrouwde, bijvoorbeeld omdat radicale sprekers er een podium krijgen.

De samenwerking is gestopt. De imam is vertrokken uit Den Haag, vastbesloten om nooit meer op deze wijze met de overheid te werken. „We werden eerst een partner genoemd en nu krijgen we de zwarte piet toegespeeld. Wie zou daar nog vertrouwen in hebben?”
https://www.nrc.nl/nieuws/2020/07/03/ho ... d-a4004973
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52065
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: De islamisering van Nederland (voorbeelden uit de praktijk)

Bericht door Mahalingam »

Onze beroepspolitici lezen ook kranten. Dan weten ze wat de waan van de dag is.
Haagse raad wil opheldering over samenwerking met salafistische moskee
Coalitiepartij VVD zegt „geschrokken” te zijn en gaat het college „om opheldering” vragen. Hart voor Den Haag, de grootste oppositiepartij, vraagt om „directe sluiting van de Jihadmoskee” en „opheldering over het conflict dat de gemeente en politie” hadden over de Quba-moskee.

„Een door de overheid gecreëerd broeinest van haat, gekker moet het niet worden”, zegt fractievoorzitter Richard de Mos. „Het is bizar dat de gemeente de moskee zag als partner in de radicaliseringsaanpak, terwijl de politie terecht aandrong op het verbreken van de banden”, aldus De Mos.

De Haagse Stadspartij zal schriftelijke vragen stellen over de in haar ogen gebrekkige transparantie. De gemeenteraad was niet op de hoogte van de samenwerking met de Quba-moskee, noch over het meningsverschil tussen politie en gemeente. „Wat waren de afspraken, waar precies is het geld aan uitgegeven?”, zegt raadslid Fatima Faïd.

Adeel Mahmood van de islamitisch geïnspireerde partij Nida zegt: „Als je zowel het artikel in NRC als de reactie van de moskee leest, laat dit zien dat de kritiek op radicaliseringsprojecten meer dan terecht is. De wijze waarop moskeeën en geestelijke predikers voor de bus worden gegooid en worden ‘afgedankt’ is echt problematisch.”
https://www.nrc.nl/nieuws/2020/07/05/ha ... e-a4005025

Dankzij de PVV zullen er ook vragen komen in de 2-de Kamer. Moeten er weer ministers gaan zoeken naar dat kluitje in het riet.
De PVV stelt niet alleen schriftelijke vragen aan het Haagse college, maar ook de fractie in de Tweede Kamer wil opheldering van de ministers van Veiligheid en Justitie en Sociale Zaken. Coalitiepartij CDA geeft, net als de ChristenUnie, aan de Quba-moskee ter sprake te brengen tijdens het plenaire debat over veiligheid. Dat wordt over anderhalve week in de Haagse gemeenteraad gehouden.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24943
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: De islamisering van Nederland (voorbeelden uit de praktijk)

Bericht door King George »

Kunnen die Islamitische haatinstituties niet gewoon worden geconficqueerd als zijnde vijandig buitenlands kapitaal?
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Mahalingam
Berichten: 52065
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: De islamisering van Nederland (voorbeelden uit de praktijk)

Bericht door Mahalingam »

LOI-cursus HR Management

Afbeelding

1) Het is laakbaar dat we er raar van op kijken als oudere allochtonen mannen geen opdrachten van jonge vrouwen accepteren,
2) het is jammer dat die jonge vrouwen vervolgens denken dat ze zelf uit mogen leggen dat dit is hoe dingen in Nederland werken,
3) het is laakbaar dat we ons onvoldoende inleving in de allochtone beleving en
4) als het echt niet anders kan zou het een man moeten zijn die de allochtone man uitlegt hoe dingen in Nederland werken.

https://www.geenstijl.nl/5154620/loi-cu ... ne-mannen/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52065
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: De islamisering van Nederland (voorbeelden uit de praktijk)

Bericht door Mahalingam »

(Noodwet Overbrugging voor Werkgelegenheid)

Afbeelding

Er is nog veel meer uitgekeerd. Een zoek op 'moslim'geeft:
VERENIGING MAROKKAANSE MOSLIMS MOSKEE ALHOUDA VENLO/TEGELEN VENLO € 3.522
STICHTING MAROKKAANSE MOSLIMS EDE EDE GLD € 2.082
STICHTING EL MOSLIMEN EL MATAKHINE ZEIST € 1.401

https://now-inzichtelijk.nl/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Re: De islamisering van Nederland (voorbeelden uit de praktijk)

Bericht door hans van de mortel »

Mahalingam schreef:LOI-cursus HR Management

Afbeelding
Het probleem is heel simpel op te lossen en zal ook onmiddellijk begrepen worden door welke achterlijke moslim dan ook.

Maak moskeebeheerders en de moslims duidelijk dat niet één regel of wet geldt die niet bedacht is in Nederland. Maak moslims duidelijk dat in menig islamitisch land de doodstraf staat op blasfemie maar dat het ontkennen van het bestaan van Allah in Nederland wordt toegejuicht. Door de ontkenning van het bestaan van Allah, kan van beledigen dan ook geen enkele sprake zijn. Derhalve: Allah is de seniele knecht van de nog grotere seniele Arabische profeet proleet pedofiel psychopaat Mohammed.

Moslims eisen verdomme respect voor hun parasitaire gedrag op onze kenniseconomie en beschaving.

Het moet vooral niet gekker worden in dit land dat intolerantie stelt boven tolerantie.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Mahalingam
Berichten: 52065
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: De islamisering van Nederland (voorbeelden uit de praktijk)

Bericht door Mahalingam »

Ik houd het er maar op dat er een Mohammedaan is komen te wonen in de De Vlietwijck van Voorburg.
De pers spreekt over een (1) klacht, diverse klachten, meerdere klachten en vele klachten.
Minder en zachter klokkengelui Sint Martinuskerk Voorburg
Naar aanleiding van klachten uit de buurt slaat de kerkklok van de Sint Martinuskerk aan het Oosteinde in Voorburg sinds kort minder vaak en is het geluidsniveau teruggebracht.

Bij het kerkbestuur was een klacht binnengekomen vanuit De Vlietwijck in Voorburg dat men overlast ondervond van de kerkklok die ieder kwartier 1 of meerdere keren sloeg, uiteraard afhankelijk van de tijd. Dat heeft het kerkbestuur doen besluiten om de kerkklok minder vaak te laten slaan en het geluid ‘zachter te zetten’.

“De klok is helemaal opnieuw ingesteld”, laat Heleen de Groot namens de kerk weten. “Allereerst is het geluidsniveau aanmerkelijk omlaag gebracht. Verder slaat de klok alleen nog maar volledig op de hele uren en één keer op het halve uur.”

Veel mensen in de buurt waren gewend dat de klok altijd om het kwartier sloeg. “Maar omdat er iemand na 75 jaar klaagt over de klok is die nu zo ingesteld dat die veel minder slaat en zo zacht dat je hem gewoon niet meer hoort”, aldus een omwonende. ”En dat alleen maar omdat er een paar mensen lopen te klagen in Vlietwijck. Het was een sprekende klok die gewoon hoort bij Voorburg.”

De Groot meldt: “Wij hebben al van meer mensen uit de buurt gehoord dat zij dit betreuren, maar daar kunnen we niets mee.”
Betreuren? Dat is niet voldoende. Misschien een heleboel klachten indienen omdat de klok bijna onhoorbaar is geworden?

https://www.hetkrantje-online.nl/nieuws ... k-voorburg
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: De islamisering van Nederland (voorbeelden uit de praktijk)

Bericht door Pilgrim »

Afbeelding
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Mahalingam
Berichten: 52065
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: De islamisering van Nederland (voorbeelden uit de praktijk)

Bericht door Mahalingam »

Ik heb de oplossing: gewoon Luxaflex aanbrengen voor de ramen.
Moskee Venlo wil geen uitzicht op beachsporters in bikini tijdens gebed

De Turkse moskee Tevhit in Venlo is ‘niet blij’ met de aanleg van een beachsportveld naast de gebedsruimte. De gelovigen worden afgeleid door de harde muziek en sporters in bikini, zegt secretaris Hakan Tasdemir van het moskeebestuur tegen De Limburger.

Hij wijst erop dat het veld pal tegenover de gebedsruimte wordt aangelegd, op een voormalig trainingsveld van voetbalclub Kwiek Venlo. De gelovigen richten zich tijdens hun gebed naar Mekka en kijken zo direct uit op het veld. Tevens vreest hij dat de stilte wordt verstoord, zodat de moslims niet rustig kunnen bidden.

Tasdemir benadrukt dat de moslims en de sporters elkaar de ruimte moeten geven. In goed overleg met het gemeentebestuur wordt daarom gezocht naar een oplossing. De voorkeur van het bestuur gaat uit naar de aanleg van het beachsportveld op het trainingsveld, naast het hoofdveld. Volgens hem vindt hierover overleg plaats met de gemeente.

Wethouder Alexander Vervoort (Sport, SP) bevestigt dat. Het beachsportveld lag eerst op sportpark Vrijenbroek, maar moest wijken voor de uitbreiding van het aantal hockeyvelden. Het zand werd verplaatst naar het sportpark van Kwiek. Het veld tegenover de moskee heeft het gemeentebestuur op het oog als nieuwe locatie voor het beachsportveld; het gras is ook al verwijderd.

Verplaatsing

Naar aanleiding van de bedenkingen van de moskee, gaat Vervoort ter plekke met het bestuur in gesprek. Ook wordt de zaak nog eens in het college van burgemeester en wethouders besproken. De gemeente is eigenares van het beachsportveld. Mede vanwege het teruglopend aantal leden stuurt de gemeente aan op verplaatsing van Kwiek naar het sportpark van VOS en Venlosche Boys.
https://www.ad.nl/binnenland/moskee-ven ... ~a909549e/

Afbeelding
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52065
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: De islamisering van Nederland (voorbeelden uit de praktijk)

Bericht door Mahalingam »

Hedenavond fietste ik na het avondeten toen de zon aan het ondergaan was, door wat buitenwijken.
Ik zag veel stelletjes (m+v) wandelen want het was nog mooi weer en niet koud.
Toen ik in de schotelwijk kwam, viel mij iets op. Ook daar wandelaars maar altijd twee gehoofdoekten in de dorpse kledij van het thuisland.
Is het bij die Mocro's normaal dat nooit man en vrouw samen aan avondwandelen doen?
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Re: De islamisering van Nederland (voorbeelden uit de praktijk)

Bericht door hans van de mortel »

Mahalingam schreef:
zo sep 13, 2020 10:54 pm
Is het bij die Mocro's normaal dat nooit man en vrouw samen aan avondwandelen doen?
Je moet bij (Marokkaanse) mosselmannen zeker geen romantiek verwachten. :roll:

Vrouwen zijn schadelijk voor mannen.
Mohammed zei: "Ik heb geen enkele plaag achter mij gelaten, schadelijker voor mannen dan vrouwen." (Hadith van Al-Bukhari, deel 7:33)
Ik begrijp niet dat het merendeel van het Nederlandse volk niet vol afschuw is over moslims. Als ik die paradijshoeren tegenkom laat ik door mijn kijkgedrag nadrukkelijk merken hoe ik over dat achterlijke primitieve heidense lompen- en parasietenvolk denk.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: De islamisering van Nederland (voorbeelden uit de praktijk)

Bericht door Ariel »

Mahalingam schreef:
di jan 20, 2015 1:29 pm
Bij Geen Stijl was er een filmpje met als titel: "Moslimachtige mensen belagen trucker."
Hoe komen ze daarbij. Alsof er specifiek moslim-gedrag bestaat. Of speciale moslim-gezichten. Zie:
Afbeelding
http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/20 ... rgste.html

En dan krijgt Geen Stijl een brief van iemand met de naam Nasrullah die doet alsof die advokaat is. Filmpje moet weg. En de man die het filmde wordt in de verdachtenhoek gezet en de daders zijn slachtoffers.
http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/20 ... l#comments
De Rotterdamse advocaat Mohamed Nazmoelganie Renaldo Nasrullah is weer in het nieuws. En zoals alle vorige keren dat we van hem hoorde, op een negatieve manier.
Rotterdamse advocaat geschrapt na beduvelen negenjarige

Het Hof van Discipline heeft de omstreden Rotterdamse advocaat Renaldo Nasrullah afgelopen week definitief geschrapt van het tableau. Aanleiding hiervoor is het volledig verprutsen van de nalatenschap van een negenjarig meisje, dat door Nasrullah bijna een half miljoen euro misliep.

Nasrullah declareerde niet alleen dubbel voor zijn werkzaamheden, maar hij verkocht ook de nagelaten woning voor de helft van de waarde en zette doodleuk een auto uit de erfenis op naam van zijn eigen vrouw. Daarnaast werkte hij zowel voor de negenjarige erfgename als voor de vereffenaar van de nalatenschap, waardoor er sprake was van een ernstige vorm van belangenverstrengeling.

Als betrokkenen jaren later ontdekken dat de advocaat ze voor honderdduizenden euro’s benadeeld heeft en er zodoende niets meer rest van de nalatenschap, dwingt hij ze ook nog tot het tekenen van een vrijwaring, inclusief geheimhoudingsverklaring.

Yunus
De Rotterdamse advocaat Nasrullah (58) verwierf enkele jaren geleden landelijke bekendheid door op te treden als raadsman van de Turkse ouders van Yunus, een minderjarige jongen die door jeugdzorg uit huis geplaatst was bij lesbische pleegouders. Yunus’ ouders verzetten zich daar destijds hevig tegen en vonden onder meer gehoor bij de Turkse president Erdogan.

Daarnaast kwam de advocaat ook in het nieuws als voorzitter van de Dutch-Suriname International Club, een platform voor het vergroten van Surinaamse en Nederlandse contacten.

Afgelopen tijd kwam Nasrullah echter vooral negatief in het nieuws. Meestal werden daarbij uitsluitend zijn initialen genoemd, vanwege zijn status als verdachte. Zo werd de advocaat begin dit jaar met spoed geschorst wegens een strafrechtelijke onderzoek wegens verdenking van een omvangrijke belastingfraude en het witwassen van crimineel geld. Het Functioneel Parket in Amsterdam beschuldigt hem van jarenlang gesjoemel met omzetbelasting en van het plegen van fraude met vergoedingen voor rechtsbijstand. In dat kader is hij nog een miljoen euro verschuldigd aan de Belastingdienst. Daarnaast onderzoekt ook het Rotterdamse OM het vermeend plegen van witwassen door de advocaat in weer een andere fraudezaak.

De recente uitspraak van het Hof van Discipline leest als een goedkope misdaadroman. Nasrullah blijkt in 2013 door de (Braziliaanse) moeder namens de negenjarige erfgename ingeschakeld te zijn om de nalatenschap van de overleden vader van het meisje (een woonboerderij en een auto) te begeleiden. Die begeleiding ontspoort volledig, en omdat de Braziliaanse moeder de Nederlandse taal niet machtig is, duurt het enkele jaren voordat zij in de gaten krijgt wat er precies heeft plaatsgevonden.

Dan is de woning uit de nalatenschap inmiddels zonder taxatie verkocht voor €300.000, en enkele weken later weer doorverkocht voor €630.000. Tegelijkertijd heeft Nasrullah de auto van de overledene op naam van zijn eigen vrouw gezet, die er vervolgens anderhalf jaar in rondrijdt om de wagen daarna ook onder de waarde te verkopen. Voor deze werkzaamheden stuurt Nasrullah de moeder en het meisje daarna nog een rekening van maar liefst €92.454. De nalatenschap zelf krijgt een factuur van €42.069, voor exact dezelfde werkzaamheden.

Stagiair
Als de advocaat eerder dit jaar voor deze gedragingen door de tuchtrechter ter verantwoording wordt geroepen, schuift hij de schuld volledig in de schoenen van zijn advocaat-stagiair. Uit onderzoek van het Hof blijkt echter dat de betreffende advocaat-stagiair uitsluitend uitvoerende werkzaamheden heeft verricht, in opdracht van zijn baas Nasrullah.

In de uitspraak wordt hard uitgehaald naar de advocaat, die volgens de tuchtrechter zijn verantwoordelijkheid jegens zijn cliënte ernstig heeft verzaakt en zich dan ook nog verschuilt achter zijn net begonnen advocaat-stagiair. „Hij heeft daarmee de kernwaarden onafhankelijkheid, partijdigheid en (financiële) integriteit geschonden. Voor advocaten die deze kernwaarden met voeten treden is geen plaats in de advocatuur.” Afgelopen februari was Nasrullah al in eerste aanleg geschrapt door de Raad van Discipline, maar daar tekende hij bezwaar tegen aan. Met de schrapping door het hof wordt dat besluit definitief.

Klacht
De Orde van Advocaten weigerde afgelopen week aanvankelijk de naam van de geschrapte advocaat te melden aan De Telegraaf, ondanks een uitdrukkelijk verzoek daartoe op basis van de Advocatenwet, die publicatie van geschrapte advocaten verplicht stelt. Pas na het indienen van een klacht tegen de algemeen deken ging de Orde overstag.

Renaldo Nasrullah was maandag onbereikbaar voor commentaar.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52065
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: De islamisering van Nederland (voorbeelden uit de praktijk)

Bericht door Mahalingam »

Er is weer een roepende moskee bij gekomen.
Oproep tot gebed klinkt voortaan versterkt vanuit de moskee bij de Willem de Zwijgerlaan

Vanuit de Iman Malik-moskee aan de Leidse Nieuwe Marnixstraat mag voortaan op vrijdagmiddag luid opgeroepen worden tot gebed.

Dat gebeurt dan via een geluidsinstallatie die de stem van de gebedsoproeper versterkt. Het bestuur van de Marokkaanse moskee nabij de Willem de Zwijgerlaan had daarom gevraagd.

De oproep, adhan genoemd, mag maximaal drie minuten duren en alleen op vrijdagmiddag klinken. De moskee moet wel buurtbewoners in de directe omgeving vooraf waarschuwen, zo is met het stadsbestuur overeengekomen.
https://www.leidschdagblad.nl/cnt/DMF20 ... wijgerlaan

"vooraf waarschuwen" ? Hoe gaat dat gebeuren? Met een luchtalarm?
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: De islamisering van Nederland (voorbeelden uit de praktijk)

Bericht door Ariel »

Mahalingam schreef:
do okt 01, 2020 1:33 pm
Er is weer een roepende moskee bij gekomen.Oproep tot gebed klinkt voortaan versterkt vanuit de moskee bij de Willem de Zwijgerlaan
De moskee moet wel buurtbewoners in de directe omgeving vooraf waarschuwen, zo is met het stadsbestuur overeengekomen.
"vooraf waarschuwen" ? Hoe gaat dat gebeuren? Met een luchtalarm?
Elke vrijdag een rondje bellen zou kunnen, maar ik vermoed dat veel buurtbewoners hun telefoonnummer niet aan de Marokkaanse mohammedanen willen geven in verband met de privacy.

Dan maar zo iets...

Afbeelding

Maar dan in het Mohammedaans.

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52065
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: De islamisering van Nederland (voorbeelden uit de praktijk)

Bericht door Mahalingam »

Ik kom het getal vijf weer eens tegen in verband met geweld. En dan twijfel ik niet over de persuasie van de vijf daders.
Groep minderjarigen opgepakt na in elkaar slaan tiener (15)

De politie in Zeeland heeft vijf jongens opgepakt van 13 tot 15 jaar oud voor het in elkaar schoppen van een 15-jarige jongen. Beelden van de afranseling gaan rond op sociale media. De politie roept op die te verwijderen.

Het geweld tegen de tiener zou afgelopen maandag zijn gebruikt. In een video is te zien hoe het slachtoffer door de groep jongens wordt aangesproken en vervolgens in het gelaat geslagen, meldt Omroep Zeeland. Daarna volgt de rest.

Door tussenkomst van een voorbijkomende vrouw komt er een eind aan het geweld. De jongens rennen weg. Donderdag werden vier jongens aangehouden, de politie pakte vrijdag de vijfde verdachte op. De jongens zijn tussen de 13 en 15 jaar oud en komen allemaal uit Vlissingen. Ze zijn - in afwachting van de rechtszaak - weer in vrijheid gesteld.
https://www.telegraaf.nl/nieuws/1642668 ... -tiener-15
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: De islamisering van Nederland (voorbeelden uit de praktijk)

Bericht door Ariel »

Emmauscollege Rotterdam: Vijf jaar lang hing er een cartoon in de klas in Rotterdam. Maandag eisten leerlingen verwijdering.
Rotterdamse docent duikt onder om cartoon in klas

Een docent van het Emmauscollege in Rotterdam die eerder bedreigd is wegens een spotprent die in zijn klaslokaal hing, is ondergedoken.

Dat meldt NRC. Het prikbord in het lokaal van de docent hing vol met uitspraken van onder meer spiritueel leraar Krishnamurti. Ook hing er een cartoon van Joep Bertrams over de aanslag op satireblad Charlie Hebdo, die in 2015 de Inktspotprijs won. Daarop staat een onthoofde man in een Charlie Hebdo-shirt die zijn tong uitsteekt naar de jihadist die hem zojuist heeft onthoofd.

Een aantal islamitische meisjes wilde dat de cartoon van het bord zou verdwijnen. Ze zeiden dat de docent zich schuldig maakte aan „godslastering.” Op internet verscheen daarna een foto van de tekening, stiekem gemaakt door een leerling. Er wordt gezegd dat de cartoon „een spotprent van onze profeet” is die als provocatie door de docent zou zijn opgehangen. „Als dit niet heel snel weg wordt gehaald”, schrijft iemand op Instagram, „dan gaan we dit anders aanpakken.” Volgens de politie zijn er ook online bedreigingen tegen de leraar.
Dit is de gewraakte cartoon.

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Plaats reactie