De islamisering van Nederland (voorbeelden uit de praktijk)

Mahalingam
Berichten: 52158
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: De islamisering van Nederland (voorbeelden uit de praktijk)

Bericht door Mahalingam »

Ooit gehoord van de Nederlandse Vrouwenraad?
Ik dacht dat het wel een feministisch gerichte club zou zijn.
Maar daar ziet het niet naar uit. Of misschien toch wel want de hedendaagse feministen zijn zeer gecharmeerd van de gehoofddoekte zusters.
Dat is tot daaraantoe , maar om nu zo'n gehoofddoekte (Moslim Zuster?) alle vrouwen van ons land te laten vertegenwoordigen bij een VN orgaan, gaat wel erg ver.
De Nederlandse Vrouwen Raad heeft Enaam Ahmed Ali, innovatiemanager op het gebied van ontwikkelingseconomie, voorgedragen als de VN Vrouwenvertegenwoordiger 2022.

Als Vrouwenvertegenwoordiger zal Enaam in oktober 2022 de Algemene Vergadering van de Verenigde Naties (VN) toespreken en aandacht vragen voor de impact die het klimaat en technologie hebben op het welzijn en de sociaaleconomische positie van vrouwen wereldwijd. Een actueel onderwerp dat steeds urgenter wordt.

Enaam is afgestudeerd op het gebied van ontwikkelingseconomie. Zij is werkzaam in innovatie binnen de Rabobank en actief als bestuurslid van UN Women NL, Women's March NL en lid van SPEAK, het collectief van moslimvrouwen. Door haar activiteiten is Enaam een rolmodel voor diverse groepen vrouwen in de samenleving en door haar brede netwerk is zij een verbinder en een representant van de vrouwen in Nederland.

Uniek en leidend

Sinds het ontstaan van de Verenigde Naties in 1947 heeft Nederland als enige land een speciale Vrouwenvertegenwoordiger die elk jaar de wereldleiders toespreekt en aandacht vraagt voor gendergelijkheid. Nederland heeft daarmee een unieke en leidende positie in de wereld. Enaam Ahmed Ali treedt met deze functie in de voetsporen van onder meer Marga Klompé (1947), Hanja Maij-Weggen (1977) en Margriet van der Linden (2014), Clarice Gargard (2019) en Angela Maas (2020/2021).

Als voorbereiding op haar toespraak zal Enaam in het jaar 2022 gesprekken voeren met vrouwen, (vrouwen)organisaties, deskundigen, Europese en internationale politici en het bedrijfsleven, om zo vrouwen in Nederland en daar buiten een stem te geven op internationaal niveau. In New York zal ze verder spreken met relevante personen en organisaties om haar boodschap te bekrachtigen.

De VN Vrouwenvertegenwoordiger wordt van oudsher geselecteerd en begeleid door de Nederlandse Vrouwen Raad.
Afbeelding
https://www.nederlandsevrouwenraad.nl/h ... neaID=1575
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24957
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: De islamisering van Nederland (voorbeelden uit de praktijk)

Bericht door King George »

Wat heeft zo'n achterlijke godsdienstige inzwachtelplicht met emancipatie te maken?
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89722
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: De islamisering van Nederland (voorbeelden uit de praktijk)

Bericht door Ariel »

King George schreef:
zo mei 23, 2021 7:37 pm
Wat heeft zo'n achterlijke godsdienstige inzwachtelplicht met emancipatie te maken?
Ze vertegenwoordigd echt de gemiddelde Nederlandse vrouw. :no1:
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52158
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: De islamisering van Nederland (voorbeelden uit de praktijk)

Bericht door Mahalingam »

Hier een lijstje van onze 'zone urban sensitive' ook wel no-go area's genoemd. Wijken vol multikul en moskeeten. De officieele benaming ervoor zou 'Kwetsbare gebieden' zijn. Wat, hoe en wie er daar dan wel kwetsbaar is vergt geen nadere uitleg?
Kwetsbare gebieden

De 16 meest kwetsbare gebieden (inwonertal staat tussen haakjes):

1 Amsterdam Zuidoost (90.000)
2 Amsterdam Nieuw-West (160.000)
3 Lelystad Oost (31.000)
4 Zaandam Oost (45.500)
5 Schiedam Nieuwland - Oost (26.000)
6 Rotterdam-Zuid (205.000)
7 Den Haag Zuid-West (69.000)
8 Utrecht Overvecht (34.000)
9 Nieuwegein Centrale-As (22.500)
10 Groningen-Noord (60.000)
11 Eindhoven Woensel Zuid (39.000)
12 Arnhem-Oost (41.000)
13 Tilburg Noord West (46.000)
14 Breda-Noord (37.500)
15 Leeuwarden Centrum-Oost (27.000)
16 Heerlen-Noord (56.000)
als ik dat optel kom ik op 1 miljoen burgers.
https://www.parool.nl/nederland/alarm-o ... ~b78d7c52/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52158
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: De islamisering van Nederland (voorbeelden uit de praktijk)

Bericht door Mahalingam »

In de schaduw van de moskee in multikul Amsterdam:

Afbeelding
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52158
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: De islamisering van Nederland (voorbeelden uit de praktijk)

Bericht door Mahalingam »

Er vond een schietpartij plaats aan de Van Bijnkershoeklaan in Transwijk.
Daar komen na afloop journalisten op af voor sfeerbeelden. En het is een verrijkte wijk. Dan kan je dit krijgen:

Scooterjongens proberen camera te stelen van filmploeg die in Transwijk aan het werk is


De politie is op zoek naar twee mannen die woensdag probeerden een cameraman te beroven aan de Van Bijnkershoeklaan in Utrecht. Een van de verdachten werd agressief en probeerde een camera af te pakken.


De twee verdachten reden van de Admiraal Helfrichlaan richting de Koningin Wilhelminalaan, toen hen een cameraploeg opviel. Daarop reed het tweetal die kant op. De bijrijder klom van de scooter af en begon de cameraman agressief toe te snauwen.

Hazenpad


Vervolgens deed hij een poging de camera van het slachtoffer af te pakken, wat niet lukte omdat de cameraman zich wist te verdedigen en daarbij hulp kreeg van een collega. De verdachten besloten het hazenpad te kiezen en vluchtten richting de Admiraal Helfrichlaan. De cameraman heeft aangifte gedaan bij de politie. De politie roept getuigen op zich te melden.
https://www.ad.nl/utrecht/scooterjongen ... ~af6e8799/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24957
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: De islamisering van Nederland (voorbeelden uit de praktijk)

Bericht door King George »

Wat zal Sigrid Kaag nou vinden van dit tuig van de richel wat de journalisten belaagd en bestolen heeft?
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24957
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: De islamisering van Nederland (voorbeelden uit de praktijk)

Bericht door King George »

Scholen die zich beroepen op vrijheden die ze verwerpen en willen vernietigen. En uiteraard met sekse apartheid.

Afbeelding
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89722
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: De islamisering van Nederland (voorbeelden uit de praktijk)

Bericht door Ariel »

Oprichter Koranschool Abdurrahman A. aangehouden op verdenking van ontucht. schreef:
di dec 22, 2020 5:40 pm
Spoiler! :
Mahalingam schreef:
za jun 06, 2020 4:24 pm
In Rotterdam was een madrassa die in de pers een 'weekendschool' genoemd wordt.
Daar leren kinderen wat Mohammed gezegd heeft en hoe ze als Moslim moeten leven en zich gedragen.
Spoiler! :
Hoe de islamitische gemeenschap op Zuid worstelt met een pijnlijke misbruikzaak
‘Hier wordt geen enkele vis gedwongen te vliegen en geen enkele vogel te zwemmen.’ Zo luidt de slogan van wat moet uitgroeien tot ‘de grootste islamitische school in Nederland’. Een kreet die aanvankelijk stond geschreven op de muren van scholen in het Ottomaanse Rijk, maar nu moet blinken aan de gevel van de weekendschool Iqra op Rotterdam-Zuid. Het is een jongensdroom van een Turkse Rotterdammer, die hij met een crowdfundingactie wil verwezenlijken.

Eind 2018 begint de eerste doneeractie. Met hulp van prominente Rotterdamse moslims en influencers uit islamitische kringen, die massaal oproepen om een bijdrage te leveren aan de actie, lukt het om duizenden euro’s in te zamelen. De Rotterdammer laat een grote indruk achter bij de gemeenschap met zijn verhaal over een weekendschool die vooruitstrevend is. Hij is overtuigend en gedreven en weet zich uitstekend te profileren, zo vertelt een donateur van de weekendschool.

Obsessie

De documentaire Erdogans Aanhang, van VPRO Tegenlicht uit 2016, geeft een inkijkje in het excentrieke voorkomen van de Rotterdammer. Ook daarin geeft hij blijk van zijn obsessie voor het Ottomaanse Rijk: hij gaat gekleed als een 13de-eeuwse ruiter uit de Turkse hitserie Diriliş: Ertuğrul (Verrijzenis: Ertuğrul). Een serie over het ontstaan van het Ottomaanse Rijk. Hij schroomt ook niet een fez te dragen tijdens zijn werk. In een scène op zijn kantoor - hij repareert telefoons - werpt hij zich op als hoeder van de buurt. ,,Ik zorg ervoor dat kapotte dingen weer werken. Dat doe ik niet alleen met telefoons maar eigenlijk ook als reparateur in de wijk’’, zegt hij.

Persoonlijke aandacht

Het idee van de weekendschool is dat kinderen niet alleen onderwezen moeten worden over de islam en de Koran maar ook bijles moeten krijgen in diverse schoolvakken en Cito-trainingen. Om ‘de sfeer gezellig te maken’ worden tevens uitjes georganiseerd die ‘aan de soenna van de profeet Mohammed behoren, zoals zwemmen en paardrijden’. De weekendschool Iqra is voor kinderen van 7 tot en met 21 jaar, waarbij persoonlijke aandacht voor de leerling centraal staat, aldus de tekst van de inzamelingsactie.
Die Persoonlijke aandacht viel anders uit dan ze gedacht hadden.
Spoiler! :
De collecte slaagt. In mei 2019 gaat de Stichting Iqra School officieel van start. Twee maanden later wordt het pand aan de Nassauhaven in Rotterdam-Feijenoord betrokken. De oprichter en inmiddels voorzitter heeft honderdvijftig leerlingen bij elkaar weten te sprokkelen, voornamelijk Turkse leerlingen. Anders dan de reguliere Turkse weekendscholen worden leerlingen bij Iqra onderwezen in het Nederlands, ook dat is een reden waarom ouders kiezen voor deze weekendschool.
Maar al snel gaat het mis. Het is 27 februari 2020 wanneer op Instagram en Twitter de eerste beschuldigingen opduiken van misbruik van minderjarigen; compleet met foto’s van de vermeende dader. De oprichter van de weekendschool wordt met naam en toenaam genoemd. Meerdere jongens tussen de 5 en 15 jaar oud zouden tussen 2017 en 2019 het slachtoffer zijn geweest van misbruik, staat in die berichten. De geruchten gaan vrij snel rond binnen de moslimgemeenschap op Zuid; de foto wordt gedeeld via verschillende sociale media.

Slachtoffers

Een dag eerder is de oprichter van de weekendschool halsoverkop vertrokken. De vader van een leerling zou hem in elkaar hebben geslagen nadat bekend werd dat zijn kind een van de slachtoffers is. De vader geeft de 25-jarige Rotterdammer twee dagen de tijd om te verdwijnen uit Nederland. Op 26 februari pakt hij in Düsseldorf het vliegtuig naar Turkije. Een bron die op de avond van de vlucht een afspraak met hem had: ,,Hij vertelde me dat hij op het vliegveld was en dat hij een tijdje niet terug zou komen. Pas de volgende dag begreep ik waarom. Ik dacht: ‘klootzak, daarom ga je weg’.”

‘Een zielige lastercampagne’


Een paar weken later, op 13 maart 2020, geeft hij via zijn persoonlijke Facebookpagina een lang persbericht uit. Hij spreekt van ‘een zielige lastercampagne’ en ontkent alle aantijgingen ,,Met valse bewijzen en valse getuigen beschuldigen ze mij van fraude, misbruik van kinderen en nog veel meer. Waarom en waarvoor zou ik zoiets doen?’’

Hij erkent dat hij is gevlucht naar het buitenland. ,,Ik ben in elkaar geschopt en geslagen en kreeg een bloedneus en een kapotte tand. Ik kreeg twee dagen de tijd om de school te sluiten en Nederland te verlaten.” Volgens het persbericht zijn de ‘verachtelijke roddels’ het werk van Gülenisten, de aartsvijanden van president Erdogan. ,,Ze dwongen mij valse bekentenissen af te leggen die ze hebben opgenomen.’’

De school is inmiddels dicht. Op de website van de weekendschool - die uit de lucht is - staat dat de school tot nader order dicht is ‘in verband met het welzijn en gezondheidsproblemen’ van de docent, ofwel de oprichter van Iqra. ‘School gesloten’ staat er op grote vellen papier op de deur.

Omdat de beschuldigde gevlucht is naar Turkije en er geen aangifte ligt, zit de gemeenschap opgezadeld met vragen en frustratie. Er zijn veel beweringen en er is weinig bewijs. Hij is voor bijna niemand een onbekende in de wijk Feijenoord. ,,Was er dan niemand die iets durfde te zeggen? De verhalen lijken in een doofpot te verdwijnen,’’ klinkt het in de Turkse gemeenschap op sociale media.

Gezichtsverlies

Het blijft echter niet bij geruchten. Vanwege serieuze signalen van misbruik vraagt de gemeente Rotterdam aan deskundigen en betrokkenen de zaak samen te onderzoeken. De Kocatepe-moskee, de Nederlandse Islamitische Federatie (NIF) en koepelorganisatie SPIOR zetten een zogenoemde taskforce op om de zaak van dichtbij te volgen en waar nodig slachtoffers en ouders bij te staan. ,,Maar gebrekkig vertrouwen in de rechtspraak, schaamte en de angst voor gezichtsverlies hebben de overhand in deze affaire’’, zegt Halil Karaaslan, die de woordvoering doet namens de taskforce. ,,Er spelen veel factoren mee waardoor deze zaak nog niet in behandeling genomen kan worden. We lopen letterlijk vast.’’

Minderjarige jongens

Toch komen er steeds meer bewijzen boven water. Onder andere een geheime opname waarin de oprichter van de weekendschool bekent minderjarige jongens misbruikt te hebben. Meerdere bronnen delen informatie uit die opname met het AD. Daaruit blijkt dat slachtoffers tussen de 5 en 15 jaar oud zijn. Zij zouden ‘aangerand’ en ‘aangetast’ zijn, zo is te horen in de opname. Onder het mom van koranlessen en huiswerkbegeleiding zou hij in contact komen met zijn slachtoffers.

Ondertussen groeit de onrust binnen meerdere islamitische organisaties en moskeeën waar de docent eerder actief is geweest. Bij verschillende instellingen is hij weggestuurd wegens ‘ongewenst gedrag’, zo blijkt uit een rondgang. Eerder in 2017 moest hij vertrekken van het bestuur van de Kocatepe-moskee aan het Afrikaanderplein. Ismail Güveç, de voorzitter van deze moskee: ,,Toen ik hoorde dat hij bij ons werkzaam was geweest, heb ik bij het toenmalige bestuur navraag gedaan wat de reden was voor zijn vertrek. Daaruit heb ik begrepen dat hij in 2017 lessen verzorgde bij Kocatepe, maar niet voldeed aan onze kwaliteitseisen die wij stellen aan onze leraren. Om die reden is hij weggestuurd.”

In 2018 klopt hij aan bij het Iqra Instituut, een Marokkaanse weekendschool in de Stampioenstraat. Mohammed Ihaddouchan, voorzitter van het instituut, ontvangt hem hartelijk. De Turkse leerling volgt een paar maanden lessen bij die weekendschool. Daarna geeft hij zelf koranlessen aan leerlingen die hij zelf meeneemt. Alles prima, zegt Ihaddouchan. Tot er een conflict uitbreekt. ,,Hij lichtte ons op door 3000 euro van ons geld in zijn eigen zak te steken. En enkele weken later heeft hij in onze straat zijn weekendschool geopend met exact dezelfde naam als de onze! We begrepen er helemaal niets van. Wat was zijn intentie?” Ihaddouchan overweegt nu de naam van zijn instituut te veranderen. Sinds de berichten over de weekendschool naar buiten kwamen, staat zijn telefoon roodgloeiend door telefoontjes van bezorgde ouders.

Meldpunt voor misbruik

De kwestie is nog steeds hét onderwerp op Zuid. Er lijkt ook steeds meer beweging te komen binnen de gemeenschap. Verschillende bewoners in Rotterdam-Zuid hebben twee weken terug een A4’tje in de brievenbus ontvangen van een onbekende afzender waarin zij in het Turks worden gewaarschuwd voor de docent van de weekendschool. Ook werkt de taskforce momenteel aan een meldpunt voor misbruik. De islamitische achterban kan daar een beroep op doen. NIF en Kocatepe gaan trainingen verzorgen voor eigen personeel om misbruik bespreekbaar te maken, zegt Kenan Aslan van de taskforce.

Het belangrijkste is evenwel een aangifte. De islamitische koepeloganisatie SPIOR kijkt, samen met de taskforce, naar ‘mogelijkheden om als organisatie aangifte te doen’, zegt bestuurslid Muhammed Akbulut. ,,We zijn in gesprek met juristen en advocaten om te bekijken welke route we daarin moeten nemen. Kinderen moeten te allen tijde veilig zijn, daar doen we het voor.’’
Verantwoording: Dit verhaal is tot stand gekomen op basis van gesprekken met betrokkenen uit de buurt, naasten van de oprichter van de weekendschool, donateurs en meerdere bronnen van wie de namen bekend zijn bij de redactie. Ook is er gesproken met instanties waar de oprichter van de weekendschool eerder actief is geweest.

De beschuldigde oprichter van de weekendschool heeft als volgt gereageerd op vragen van deze krant: ,,Ik betwijfel de volledigheid van de opname. Is er in de opname ook te horen of te zien hoe ik word mishandeld? Hoe ik word bedreigd en geïntimideerd? Dat ik word bedreigd om geen aangifte te doen?” Hij zegt de bekentenissen “uit angst afgelegd te hebben” en om “verdere escalatie te voorkomen.”

De man bevestigt dat hij momenteel in Turkije is. ,,Door het coronavirus kon ik tot op heden het land niet uit waardoor ik niet terug kon keren naar Nederland om het rechtsproces in gang te zetten. Ik pleit ervoor dat de waarheid boven water komt. Hiervoor zal ik volop gebruik maken van mijn rechten.’'

Hij zegt ook gechoqueerd te zijn: ,,Wij waren een voorbeeldige koranschool en hadden een goede naam in onze wijk, stad en in heel Nederland.”
https://www.ad.nl/rotterdam/hoe-de-isla ... aef20d3c2/

Knaapjes neuken? In Allahstan een normale zaak.


Oeps...6 maanden later.
Oprichter Koranschool Abdurrahman A. aangehouden op verdenking van ontucht

De oprichter van wat de grootste Koranschool in Nederland moest worden, is aangehouden op verdenking van ontucht met een van zijn minderjarige leerlingen. Abdurrahman A. is dinsdag voorgeleid aan de rechter-commissaris.

De islamitische weekendschool Iqra in Rotterdam-Zuid was de droom van telefoonreparateur Abdurrahman A., een bekend en excentriek figuur in de islamitische gemeenschap van Rotterdam die zich kleedde zoals een ruiter uit het Ottomaanse rijk.

De school ging na een inzamelingsactie in mei vorig jaar van start met circa honderd Turks-Nederlandse leerlingen. Nadat in februari beschuldigingen van misbruik begonnen rond te zoemen in kringen van bezorgde ouders, moest hij naar Turkije vluchten. Hij zou klappen hebben gehad van familieleden van vermeende slachtoffertjes. De politie heeft A. vorige week in Nederland aangehouden.

Eigen lesboeken
A. had grote plannen. Iqra moest een school worden voor kinderen tussen de 7 en 21 jaar, waar Koranlessen en Arabisch werden onderwezen met hulp van eigen lesboeken. „De leraar gaat een persoonlijk contact met de leerling aan”, beloofde A. tijdens de inzamelingsactie. „Om de sfeer gezellig te maken organiseren we activiteiten en uitjes die aan de sunnah (het navolgen van de profeet Mohammed, red.) behoren zoals zwemmen, paardrijden en andere leuke uitjes zoals paintballen, karten et cetera.”

Ook moskeebezoeken en reizen naar het buitenland stonden op het programma, net als de bedevaart naar Mekka. ’Hier wordt geen enkele vis gedwongen te vliegen en geen enkele vogel te zwemmen’, was het motto van de school.

Ouders wilden geen aangifte doen
De politie had langere tijd nodig om tot een aanhouding te komen. Probleem was dat ouders geen aangifte wilden doen. Vanwege de ernst van de beschuldigingen is het Openbaar Ministerie zelf een onderzoek begonnen, meldt de politie. „Dat leidde afgelopen vrijdag 18 december tot de aanhouding van een 26-jarige man uit Rotterdam. Dinsdag is de verdachte door de officier van justitie voorgeleid aan de rechter-commissaris. Die heeft beslist dat hij 14 dagen langer vast blijft zitten.”

A. ontkende eerder tegenover het AD dat hij schuldig was aan misbruik of ontucht.
En hoe liep het af? Oprichter weekendschool viel voor ‘verleidingen van Satan’, nu dreigt de cel
Géén aangiftes, wel twee opnames met ‘bekentenissen’. Is het genoeg om Abdurrahman A. (26), oprichter van weekendschool Iqra, te veroordelen voor kindermisbruik? Justitie meent van wel en eist één jaar cel.

Ergens in 2017 moet het, zo denkt het Openbaar Ministerie, zijn gebeurd. Zeker twee keer zou A. zich aan een minderjarige jongen hebben vergrepen: hij tongzoende, raakte het geslachtsdeel van de tiener aan en liet ook zijn eigen penis betasten. Dat gebeurde zogezegd op de momenten dat de jongen taal- en Koranlessen van A. kreeg. Tientallen kinderen volgden toentertijd bijles bij de verdachte, die zijn weekendschool pas in 2019 oprichtte.

Tot een aangifte kwam het niet. Wel kreeg de politie vorig jaar twee opnames - een geluidsfragment én een video - binnen. Beide bestanden, zo blijkt vrijdagochtend wanneer A. voor de rechter staat, ziet justitie als belangrijk bewijs.

Op het geluidsfragment is te horen dat de verdachte, telg van een bekende familie op Zuid, vertelt homoseksueel te zijn én met jonge jongens omging. Het werd heimelijk opgenomen door een oude basisschoolvriend. Die stapte met het materiaal naar de ouders van de tiener.

‘Door de vader mishandeld’
Daarop besloot de vader, bijgestaan door andere mannen, verhaal te halen. Bij die confrontatie werd A. mishandeld. Hij belandde op een stoel en moest ‘in een soort rechtbanksetting’ vragen beantwoorden. Dat laatste werd gefilmd.

Te horen is hoe A. van een fout spreekt en spijt zegt te hebben. Ook meldt hij dat-ie ‘de verleidingen van Satan niet kon weerstaan’. Daar wil de rechter meer over weten, maar helderheid krijgt hij niet: de Rotterdammer ‘geeft liever geen antwoord’.

‘Geen bekentenis, maar een test’
Volgens A. zijn de beschuldigingen roddels. Hij beantwoordde de vragen van zijn oude basisschoolvriend omdat hij de man wilde ‘testen’. De Rotterdammer speelde namelijk met de gedachte om de kennis als jurist aan de weekendschool te verbinden.

Maar dan moest hij hem dus wél kunnen vertrouwen. Daarom ‘bewoog hij mee’ met de verhalen die al langer over hem de ronde deden en wilde hij kijken wat de man, die hem jaren geleden overigens meermaals had teleurgesteld, met de informatie zou doen.

‘Absoluut ongeloofwaardig’
De aanklager noemt dat ‘absoluut ongeloofwaardig’. ,,Waarom zou je iemand testen waar je al zo weinig vertrouwen in hebt? Waarom op deze manier? En waarom koos hij geen andere adviseur? Je hebt zó veel juristen.”

Justitie zelf vertrouwt op de verklaringen die de moeder van het slachtoffer bij de politie heeft afgelegd. Meer dan dat deed de vrouw overigens niet: uit angst dat de naam van haar zoon in de media zou belanden, weigerde ze aangifte te doen. De jongen zelf sprak nooit met de politie, hij vertelde alléén zijn moeder over het misbruik.

Zwaar geïntimideerd
Kim Kuster, de advocaat van A., noemt het ‘een van-horen-zeggenverklaring’. ,,De moeder heeft het misbruik niet waargenomen, maar daar alleen over gehoord. Of het allemaal klopt, kunnen we niet verifiëren.”

Ook de video waarin A. het over de verleidingen van Satan heeft, is volgens haar geen bewijs van kindermisbruik. ,,Daar kan hij van alles en nog wat mee hebben bedoeld.” Verder moet niet vergeten worden, zegt ze, dat de Rotterdammer op dat moment ‘zwaar geïntimideerd’ werd. ,,Een man trapte zo hard dat-ie dacht dat zijn voet was gebroken.”

Huis van de buren beschoten
Een dag na die confrontatie nam A. overigens het vliegtuig naar Turkije. Niet om te vluchten, maar om ‘tot rust te komen’. Toen hij na een klein jaar terugkeerde, kreeg hij zogezegd te maken met steeds grovere bedreigingen.

Twee weken geleden werd het huis van zijn buren beschoten, vertelt de Rotterdammer in de rechtbank. Waarschijnlijk een vergissing: de kogels waren, denkt hij, voor hem bedoeld.

Aan het einde van de zitting breekt hij. Met natte ogen kijkt A. de rechters aan en spreekt hij zijn vertrouwen in de rechtsstaat uit. Het vonnis volgt op 26 augustus.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12551
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: De islamisering van Nederland (voorbeelden uit de praktijk)

Bericht door sjun »

Inclusiviteit blijkt vooral een knieval voor islam op de UVA

Afbeelding

Hoewel er natuurlijk uiterst bevoogdend voor gekozen is om de zaak met linkse eufemismen, slagzinnen en bijkomende brol in te kleden (pdf)
:muslima:

Cold Beer (Cry Tunes) - Jesse Stewart
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: De islamisering van Nederland (voorbeelden uit de praktijk)

Bericht door xplosive »

 
sjun schreef:
do sep 30, 2021 6:14 am
Inclusiviteit blijkt vooral een knieval voor islam op de UVA
 
De Blauwe Knoop heeft dat nooit voor elkaar gekregen. Maar nu er klagende haatbaarden zijn moeten we daarvoor nu ineens in het stof kruipen.
 
Het lijkt erop dat alle Nederlandse verenigingen of -stichtingen ter bevordering van de matiging van de consumptie van alcoholhoudende dranken inmiddels zijn opgeheven, waarvan de ANDO in 2013 als laatste naar het schijnt.
 
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24957
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: De islamisering van Nederland (voorbeelden uit de praktijk)

Bericht door King George »

Het moet, het zal. En maar drammen, drammen, drammen totdat het door de strot gedouwd is. :scratch:

Mag ik me ook iets afvragen? Je zegt toch ook geen nee tegen een arts zonder hoofddoek? Dus ik zie voordelen voor het niet dragen van een hoofddoek als agente.



Politiechef ziet voordelen voor dragen hoofddoek als agente: ‘Je zegt toch ook geen nee tegen een arts met hoofddoek?’

Afbeelding
Politie bij een demonstratie van Extinction Rebellion op 21-09-2020. Foto via Shutterstock.com, door Dutchmen Photography

Door Bart Reijmerink 3 oktober 2021

Hoofdcommissaris en portefeuillehouder diversiteit bij de politie Martin Sitalsing ziet wel enkele voordelen in het goedkeuren van het dragen van een hoofdoek als politieagente. ‘Het zegt niets over hoe een agente in haar werk staat’, aldus Sitalsing. Online kan de hoofdcommissaris op flink wat kritiek rekenen.

De diversiteitscommissaris bij de politie, Martin Sitalsing, is van mening dat een agente met een hoofddoek hetzelfde is als een dokter met een hoofddoek, dat zegt hij tegen het AD. Immers een dokter met een hoofddoek ga je ook niet weigeren omdat zij een religieuze uiting draagt. Dat politieambtenaren het overheidsgezag vertegenwoordigen én daarom religieus neutraal dienen te zijn, ontgaat de hoofdcommissaris klaarblijkelijk. In onze wet staat duidelijk beschreven dat agenten religieus neutraal moeten te zijn. Daarnaast kan je iemand die overheidsgezag vertegenwoordigt niet vergelijken met een arts.


De hoofdcommissaris komt met allerlei drogredeneringen en manke vergelijkingen waarom het dragen van een hoofddoek wél wenselijk zou zijn. Op sociale media moet hij het dan ook flink ontgelden.

https://twitter.com/RGeerligs/status/14 ... 1325589504

https://twitter.com/GdenAantrekker/stat ... 1903340545

Ook PVV-politica Lilian Helder bemoeit zich met de hoofddoekdiscussie. Zij ziet liever dat Nederlandse agenten hun tijd besteden aan het bestrijden van criminaliteit in plaats van ‘de korpsleiding te plezieren met dit geklets.’

https://twitter.com/lilianhelderpvv/sta ... 2025838592

De afgelopen maanden horen we steeds meer prominenten binnen de politie zeggen dat men aan het nadenken is over de kwestie. Het lijkt er sterk op dat de deur op een kiertje is gezet voor het toelaten van het dragen van een hoofddoek. Wat zou betekenen dat de onze politie, met het toestaan van het dragen van een hoofddoek, niet langer meer religieus neutraal zou zijn.

Wat een kwalijke ontwikkeling zou zijn. Als wethandhavers is het wenselijk dat men zich neutraal houdt van maatschappelijk uitingen en met name van religieuze uitingen. Het zou ook hartstikke onwenselijk zijn als agenten rondom verkiezingen met speldjes van politieke partijen gaan rondlopen. Niemand zit te wachten op de politieke mening van handhavers, dus ook niet op de religieuze uiting van agenten.


DDS
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Mahalingam
Berichten: 52158
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: De islamisering van Nederland (voorbeelden uit de praktijk)

Bericht door Mahalingam »

Je zou denken dat een republiek zoals Amsterdam, geregeerd door rood met groen en kosmopolieten van D666 wel een paradijs zou zijn voor beroepsmoslims.
Maar schijn bedriegt: woorden en daden zijn daar losgekoppeld.
Hier doen de beroepsmoslims hun huilie huilie:
Moskee Noord stuurt brandbrief: gemeente verkoopt nu ook ons tijdelijk onderkomen

Moskee Arrayan vreest op 1 januari geen onderkomen meer te hebben. Dat schrijft het moskeebestuur in een brief aan betrokken gemeenteambtenaren. De gemeente zou deze week de beoogde tijdelijke huisvesting zonder overleg hebben verkocht en geen haast maken met de beoordeling van nieuwbouwplannen.

Arrayan trok twee weken geleden al aan de bel. De moskee is al sinds 2010 op zoek naar een nieuwe plek voor de moskee, omdat het bestaande gebouw aan de IJdoornlaan gesloopt wordt voor woningbouw.

Volgens het moskeebestuur is die plek voor nieuwbouw van een 1500 vierkante meter grote moskee even verderop bij de brandweerkazerne aan de IJdoornlaan gevonden, maar talmt de gemeente al zeven weken met een haalbaarheidsonderzoek naar de nieuwbouw terwijl daarvoor drie weken was toegezegd.

Het moskeebestuur droeg daarop eind september een tijdelijk onderkomen aan, een leegstaand gebouw aan de Purmerweg dat eigendom is van de gemeente Amsterdam. Maar volgens de moskeevereniging is het voormalige consultatiebureau afgelopen week door de gemeente verkocht aan Ymere.

In een brief aan de betrokken ambtenaren rept het moskeebestuur van ‘activistische activiteiten’ nu er geen zicht meer is op een tijdelijk onderkomen en het gemeentebestuur geen haast maakt met de beoordeling van de nieuwbouw. ‘Nu gebleken is dat de optie aan de Purmerweg definitief afvalt, staat het water ons echt aan de lippen’.

Uitstel

Arrayan had eigenlijk begin oktober al uit het huidige pand moeten vertrekken, maar daar heeft de gemeente drie maanden uitstel voor verleend. Volgens het Arrayanbestuur ziet het er niet naar uit dat er voor 1 januari vervangende ruimte gevonden zal worden.

“De locatie Purmerweg kwam in beeld als mogelijke tijdelijke locatie,” aldus een woordvoerder van het stadsbestuur. “Maar toen we gingen uitzoeken wie de eigenaar was, bleek het al verkocht te zijn. Er was dus geen sprake van een afspraak die is geschonden.”

“We werken samen aan een tijdelijke oplossing voor de huisvesting. We zoeken verder en hebben nog steeds goede hoop dat er een oplossing komt.”

Op de achtergrond speelt mee dat de moskee momenteel wordt doorgelicht. Vijf jaar geleden waren er aanwijzingen dat het toenmalige moskeebestuur radicaliseerde. Daarop is het bestuur is vervangen. Een nieuwe integriteitstoets moet uitwijzen of dat voldoend eis geweest.

Ook zijn er vraagtekens over de mogelijke herkomst van gelden die inmiddels zijn opgehaald voor de nieuwbouw. Volgens de gemeente is de bijna 1,9 miljoen euro in kas ook volstrekt onvoldoende voor de bouwplannen die rond de 4 miljoen euro zouden kosten.
https://www.parool.nl/amsterdam/moskee- ... ~b03f5bfa/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24957
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: De islamisering van Nederland (voorbeelden uit de praktijk)

Bericht door King George »

En waar janken ze nou over? Dat ze niet genoeg in de watten worden gelegd?
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89722
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: De islamisering van Nederland (voorbeelden uit de praktijk)

Bericht door Ariel »

Salafistische weekendscholen in opkomst volgens NCTV: ’Aantrekkingskracht groot’

De Nederlandse aanpak van moslimextremisten heeft de afgelopen jaren goed gewerkt, stelt de nationaal terrorismebestrijder NCTV. Maar volgens NCTV-baas Pieter Jaap Aalbersberg komt de grootste dreiging voor Nederland nog steeds uit de hoek van jihadisten.

Ondanks dat de schijnwerpers staan gericht op de groei van extreem-rechts, moeten de veiligheidsdiensten nog steeds de meeste energie steken in de polder-jihadisten. Het gaat om vijfhonderd mannen en vrouwen die aanslagen toejuichen of dromen van een heilige oorlog. Nederland trekt alles uit de kast om zicht te houden op die groep. Maar het is onmogelijk hen allemaal doorlopend in de gaten te houden.

Probleem met veroordeelde terroristen
Volgens Aalbersberg dient zich een bijzonder probleem aan bij de groeiende groep veroordeelde terroristen (meest met een Marokkaans paspoort) van wie het Nederlanderschap is afgepakt. Als ze uit de gevangenis komen, kunnen ze niet het land worden uitgezet. Marokko weigert namelijk medewerking. Maar om diezelfde reden mag de overheid hen ook niet opbergen in vreemdelingendetentie, bepaalde de Hoge Raad. Dat betekent dat ze vrij rondlopen. „Daardoor vervalt opnieuw een instrument voor het toezicht op deze groep”, schrijft de NCTV in een dinsdag verschenen rapport. „Deze situatie zou mogelijk kunnen leiden tot een verhoogde dreiging tegen de nationale veiligheid.”

Met gebiedsgeboden en meldplicht wordt geprobeerd ze toch op de radar te houden. „Per persoon zijn er verschillende mogelijkheden om dat zicht te behouden”, zegt Aalbersberg. „Er mag wat monitoring betreft geen verschil ontstaan tussen groepen met of zonder Nederlands paspoort. Dat betekent dat we er soms meer energie op moeten zetten.”

Online propaganda
De groep van vijfhonderd jihadisten groeit al een paar jaar niet meer verder. De overheid heeft de beweging flinke slagen toegebracht, stelt de NCTV. Bijvoorbeeld door online propaganda te bestrijden. In augustus is nog een aantal webfora offline gehaald die als verzamelplek dienden voor extremisten. Zo ging een veelbezochte website voor steun aan jihadistische gevangenen op zwart. Die site werd waarschijnlijk gerund door iemand die zelf ooit op de terroristenafdeling heeft gezeten. Jihadisten zijn door verstorende acties voorzichtiger geworden, zegt de NCTV, daarom is hun slagkracht afgenomen.

„Er is binnen de beweging sprake van een sterk veiligheidsbewustzijn. Het karakter van jihadistische activiteiten, zoals propagandaverspreiding, is hierdoor kleinschaliger, anoniemer en minder publiek.”

Salafistisch onderwijs
Wat wel groeit, is de invloed van salafistische onderwijs buiten de reguliere scholen om. Deze ’informele lessen’, zoals weekendscholen, zijn volgens de NCTV de laatste twee jaar in opkomst. „De door salafistische aanjagers aangeboden lessen krijgen veel belangstelling en hebben een grote aantrekkingskracht.

Er lijkt een gebrek aan tegen aanbod te zijn vanuit de niet-salafistische gemeenschap.” Hoewel ze niet rechtstreeks tot geweld oproepen of haat zaaien, kan de opmars van het salafistische denken volgens de NCTV wel leiden tot grotere polarisatie.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52158
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: De islamisering van Nederland (voorbeelden uit de praktijk)

Bericht door Mahalingam »

Verzuiling. De paralllelle Mohammedaanse samenleving wordt steeds groter en gaat steeds meer levensterreinen omvatten.
Goede kans op verdrievoudiging van het aantal islamitische middelbare scholen

Het aantal islamitische middelbare scholen gaat de komende jaren naar verwachting van twee naar zeven. Vijf aspirant-scholen hebben daarvoor genoeg handtekeningen opgehaald, een belangrijke horde bij het stichten van een nieuwe school.
Ashwant Nandram en Fleur Damen30 oktober 2021, 05:00

Dat blijkt uit een rondgang van de Volkskrant langs schoolbestuurders. Dankzij de nieuwe wet ‘Meer ruimte voor nieuwe scholen’ is het sinds dit jaar makkelijker om een basis- of middelbare school te stichten. Initiatiefnemers kunnen voortaan de noodzaak van een nieuwe school aantonen door handtekeningen van geïnteresseerde ouders te verzamelen. Het ministerie van Onderwijs ontving deze zomer 82 plannen voor nieuwe scholen. Ruim een kwart daarvan heeft een islamitische grondslag – het gaat hierbij om basis- én middelbare scholen.

Voor eind oktober moesten de aspirant-scholen honderden handtekeningen hebben verzameld; het aantal hangt af van het gebied waarin de toekomstige school moet komen. Uit de rondgang blijkt dat vijf islamitische middelbare scholen daarin zijn geslaagd. Het gaat om aspirant-scholen in Amsterdam (twee), Utrecht, Den Haag en Schiedam. Daarmee komt een verdriedubbeling van islamitisch middelbaar onderwijs dichterbij: nu zijn er slechts twee islamitische middelbare scholen.

Woelige geschiedenis

Nederland kent zestig islamitische basisscholen die zelden het nieuws halen. Maar de geschiedenis van de ‘moslimmiddelbaren’ is een zeer woelige. Het Rotterdamse Ibn Ghaldoun werd na grootschalige examenfraude in 2013 failliet verklaard. De opvolger, het Avicenna College, viel vorig jaar ten prooi aan interne twisten tussen de bestuurder en docenten.

In de hoofdstad sloot ruim tien jaar geleden het Islamitisch College Amsterdam zijn deuren vanwege bestuurlijke ruzies en een gebrekkige onderwijskwaliteit. In 2017 werd het Cornelius Haga Lyceum geopend, ondanks jarenlange tegenwerking door het ministerie en de gemeente Amsterdam. Die school belandde in een hevige strijd met de overheid, wegens vermeende maar nooit bewezen signalen van de AIVD dat er ‘anti-integratief gedachtengoed’ zou worden onderwezen. Pogingen om het schoolbestuur op de knieën te krijgen, werden door de rechter verhinderd. Kort daarop barstte er onderling ruzie uit, waardoor al drie directeuren het veld hebben geruimd. De toekomst van de school lijkt onzeker.

‘Verwerpelijke gedachten’


In de politiek is in de afgelopen decennia vaak gedebatteerd over islamitisch onderwijs. De angst leefde dat het onderwijs op gespannen voet zou staan met westerse waarden en de integratie zou belemmeren. Die angst is een belangrijke reden voor de terughoudendheid van politici met het versoepelen van de stichtingsregels voor scholen, zegt Renée van Schoonhoven, hoogleraar onderwijsrecht (Vrije Universiteit). ‘Den Haag zat hier sinds 2000 mee in de maag. Kinderen van gastarbeiders zijn opgegroeid in Nederland en willen ook eigen scholen oprichten. Maar er heerst een hardnekkig vooroordeel dat islamitische scholen, net als reformatorische en orthodox-joodse, met hun rug naar de samenleving staan en leerlingen indoctrineren met verwerpelijke gedachten.’ Dat de wet sinds dit jaar is veranderd, noemt Van Schoonhoven daarom een grote stap.

Een van de aspirant-scholen is het Ghazali College uit Beverwijk. De bestuurders zijn van plan jongens en meisjes gescheiden te onderwijzen en geen seksuele voorlichting te verzorgen. ‘Als we samen willen leven, moeten we ook verschillende meningen toestaan’, verklaarde de 28-jarige iniatiefnemer Enes Ulusoy eerder tegenover Hart van Nederland. De felle reacties op zijn plan bewijzen volgens Ulusoy dat de godsdienstvrijheid in Nederland wordt gepredikt, maar niet gepraktiseerd. ‘Het betekent eigenlijk: jullie moslims moeten monddood zijn. Hoe gaan we dan een pluralistische samenleving maken?’

Aansluiting thuiscultuur

Hoewel gescheiden lessen niet verboden zijn – het orthodox-joodse Cheider in Amsterdam doet hetzelfde – toont het gemeentebestuur zich fel tegenstander van het plan. Dat strookt niet met ‘waar we in Beverwijk voor staan’, zegt een woordvoerder van de gemeente. Bovendien zijn er in de regio al voldoende scholen, stelt de gemeente. Of het Ghazali College het benodigde aantal handtekeningen heeft behaald, is nog niet bekend. De initiatiefnemers waren deze week onbereikbaar.

De vijf aspirant-scholen die wel voldoende handtekeningen hebben behaald, wijzen soortgelijke plannen van de hand. Volgens Yusuf Altuntas (48) is zijn Islamitisch College Fiducie in Amsterdam straks een ‘school als elke andere’. Het enige verschil: ‘We geven twee uur godsdienstles per week en leerlingen krijgen ruimte om op school te bidden. Daarmee bieden we een betere aansluiting tussen de thuis- en schoolcultuur.’

Ook Turan Narcicegi (49) van het Aida College (Den Haag) ziet zijn toekomstige school ‘totaal anders’. ‘Ons islamitisch karakter komt wel terug bij alle vakken. Bij begrijpend lezen kunnen leerlingen bijvoorbeeld een tekst over de islam ontleden. Maar islamitisch betekent niet dat je met oogkleppen rondloopt.’ Dat geldt ook voor de middelbare school in Schiedam, zegt initiatiefnemer Hasan Gogus (43): ‘De meeste van onze docenten zijn hier geboren en getogen, ze kennen de Nederlandse normen en waarden.’

Onomkeerbaar

Het verzamelen van de handtekeningen van ouders is de eerste horde bij het stichten van een school. De komende maanden buigt de Onderwijsinspectie zich over de plannen van de initiatiefnemers. Zo moet het onderwijsaanbod de ‘sociale cohesie’ en ‘basiswaarden van de democratische rechtsstaat’ bevorderen. Verder moeten de besturen uitleggen hoe ze hun school inrichten, hoe ze zwakkere leerlingen ondersteunen en het onafhankelijke interne toezicht waarborgen.

Na een advies van de inspectie hakt de minister van Onderwijs aankomend jaar de knoop door. Het besluit om een school te erkennen, is daarna vrijwel onomkeerbaar: een school die eenmaal bestaat, blijkt in de praktijk moeilijk te sluiten.
https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~bbce09df/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89722
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: De islamisering van Nederland (voorbeelden uit de praktijk)

Bericht door Ariel »

Zou hem dit klanten gaan kosten? Ik vraag het me af. De politiek correcte woke gemeenschap in Nederland zal dit geweldig vinden en hem gaan steunen.
Geen alcohol en varkensvlees meer in Hengeloos restaurant: ‘Moslims bleven weg’

In het westen van het land is het niet bijzonder, in deze regio wel: bij het Hengelose restaurant Hisar kun je geen glaasje wijn of pilsje meer krijgen bij het eten. Ook varkensvlees is van de kaart gehaald om moslims tegemoet te komen. „Mensen moeten eraan wennen”, is de overtuiging van eigenaar Namik Karademir.

Sinds begin dit jaar zijn alcohol en varkensvlees taboe bij het restaurant tegenover het Hengelose stadhuis. „Het besluit heeft grotendeels te maken met het publiek dat bij ons komt”, legt Namik Karademir uit. „Mensen zijn soms behoorlijk aan de drank en dan worden ze vervelend. Dat gebeurt onder andere met raki.” Dat is sterke drank met anijs uit Turkije. „Dat werd veel genuttigd.” Doordat mensen teveel hadden gedronken, ontstond er volgens hem af en toe een onprettige sfeer in de zaak.

Moslims kwamen niet omdat er alcohol werd genuttigd

Namik Karademir
Maar ook het religieuze aspect heeft volgens hem een rol gespeeld bij het besluit. Karademir is moslim. Zoals bekend is alcohol taboe voor moslims. „Er zijn veel mensen die zeggen dat ze graag bij ons willen komen, maar omdat er alcohol werd genuttigd, kwamen ze niet. Sommige moslims voelen zich dan niet op hun gemak. En daarmee liepen we ook klandizie mis.”

‘Dit is geen café’
Een alcoholvrij pilsje bij Hisar is geen probleem, echt bier kan niet. „Laten we eerlijk zijn: alcohol drinken is natuurlijk so wie so al slecht. Je moet het beheerst doen. En dat gebeurt niet altijd.” Volgens de restauranthouder krijgt hij met dit beleid een nieuwe doelgroep. „Het is 2021. In de loop van de jaren zijn natuurlijk veel mensen uit de omgeving van het Midden-Oosten en Azië naar Nederland gekomen. Die willen ook in een ruimte zitten waar ze rustig kunnen eten”, zegt Karademir, doelend op andere moslims. „Je gaat tenslotte naar een restaurant en niet naar een café. Je komt hier om te eten.”

Balen als een stekker
„Uiteraard”, zegt de restauranthouder, heeft hij veel opmerkingen gehad nadat gasten er achter kwamen dat ze geen pilsje of glaasje wijn konden bestellen bij een shoarma speciaal of kip döner. „Mensen balen natuurlijk als een stekker als ze het horen. Ze vinden het niet leuk. Mensen zijn alcohol gewend. Dan krijg ik te horen: ‘Man, waarom heb je de alcohol weggehaald?’ Maar als je het niet probeert, dan weet je het ook niet”, zegt Karademir. De klanten schakelen over het algemeen ook vlot over naar een ander drankje.

Als je varkens­vlees braadt, dan ruikt het wél lekker

Namik Karademir
Tegelijk met de alcohol is sinds begin dit jaar ook varkensvlees taboe in het restaurant aan het Burgemeester Jansenplein. Moslims die zich ergeren aan het drinken van alcohol, stoorden zich ook aan het feit dat er varkensvlees werd geserveerd. „Ik moet wel eerlijk zeggen: als je varkensvlees braadt, dan ruikt het ook nog lekker”, zegt de restauranthouder.

Moslims zijn er volgens hem alert op of ergens varkensvlees wordt geserveerd. En de keuken van het restaurant moet daar ook alert op zijn. Een mes waarmee een stuk varkensvlees is afgesneden, mag even later niet worden gebruikt bij het snijden van rundvlees. „Daar moet je allemaal rekening mee houden.”

Karademir is ervan overtuigd dat het allemaal went. En hij trekt een vergelijking met het rookverbod in de horeca, dat een aantal jaren geleden is ingevoerd. „Voor die tijd kon je overal roken. In het begin klaagden bezoekers ook steen en been. Uiteindelijk zijn mensen er aan gewend.”
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24957
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: De islamisering van Nederland (voorbeelden uit de praktijk)

Bericht door King George »

Ik boycot halal. Dat zouden meer mensen moeten doen.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12551
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: De islamisering van Nederland (voorbeelden uit de praktijk)

Bericht door sjun »

Amsterdamse raad wil geen Nederlandse vlag, wel steun voor ’BOA-hoofddoek’
Door DANIEL VAN DAM
telegraaf - BINNENLAND

AMSTERDAM - De Amsterdamse gemeenteraad zit niet te wachten op een Nederlandse vlag in de raadszaal. Een meerderheid stemde tegen het voorstel van de Partij van de Ouderen om de driekleur permanent in de vergaderzaal van de Stopera te plaatsen. Een onderzoek naar een BOA-hoofddoek kon wel rekenen op steun.

Fractievoorzitter Wil van Soest diende de vlagmotie woensdag in tijdens een debat over de begroting. Het leidde in de zaal bij collega-raadsleden tot gezucht en rollende ogen. Anderen stelden via social media dat er al een Nederlandse vlag op het stadhuis wappert. ’Vlaggen horen buiten, en het roodwitblauw hangt iedere dag, naast de EU-Vlag en de vlag van de stad gewoon te wapperen op het stadhuis...’ schreef D66-raadslid Jan-Bert Vroege op Twitter.

Wil van Soest baalt dat haar motie het niet gehaald heeft. „Amsterdam huilt waar het eens heeft gelachen. De lieve en vrije stad van weleer kiest wel voor een hoofddoek voor de Boa’s maar stemt tegen de Nederlandse vlag in de raadszaal. Gelukkig zijn de verkiezingen in zicht. Er valt écht wat te kiezen”, zegt Wil van Soest.

Duimen de lucht in

Bij een motie van DENK over een BOA-hoofddoek gingen de duimen namelijk wel de lucht in. De partij vraagt het college te onderzoeken of (aspirant) boa’s behoefte hebben aan een ’upgrade’ van het uniform dat volgens de partij nu ’niet inclusief’ is. Vooral mensen die om religieuze overtuiging hun hoofd bedekken, worden met het huidige uniform uitgesloten, vindt de partij. Niet alleen hoofddoekdragers, maar ook tulbanddragers en mannen met een keppeltje.

Twee keuzes van deze raad: het handhaversuniform islamiseren en de Nederlandse vlag afwijzen. Het lijken details maar het is buitengewoon zorgwekkend in de in naam seculiere hoofdstad van Nederland”, zegt JA21-fractievoorzitter Annabel Nanninga. „Als ik cynisch ben: die miljarden voor Amsterdam kan Nederland wel beter besteden, maak Den Haag maar de hoofdstad, Amsterdam kan zoals Ollongren wilde een republiek worden en geld uit Golfstaten proberen te regelen. Maargoed, wij geven natuurlijk niet op, we hopen vanuit de bonden op verzet tegen de hoofddoek.”

De Nederlandse Boa Bond reageerde eerder in de Telegraaf al verbaasd op de motie. Volgens voorzitter Ruud Kuin speelt deze kwestie helemaal niet bij handhavers. In zijn ’zeer diverse achterban’ heeft hij nooit klachten of signalen opgevangen, zo stelde hij.
Telegraaf 11.11.21

Een duidelijker signaal voor de rode loper voor islamisering van een linksig college kon je niet krijgen. De vooravond van Iran 1979 is nu te beleven in het Amsterdam van 2021. Met voedert de krokodil in de hoop zelf als laatste aan de beurt te komen. Verstandige mensen trekken daar weg om hun belasting ergens af te gaan dragen waar het nuttiger besteed wordt. Mensen met kinderen maken nog wat foto's en laten fluks de cumulerende onderwijsverdomming ter stede achter zich met het oog op de toekomst van die kinderen. Trek uit en zie niet langer om. Wat daar was wordt systematisch weggemaakt en uitgewist. Toch sneu voor de soldaten die sneuvelden op de stranden van Normandië. Voor niks gaven zij hun leven. Nazaten van degenen die zijn bevrijd geven hun land, hun vrijheden en hun wetgeving uit handen en laten de bevolking geheel politiekcorrect vervangen. Laat niemand kunnen blijven beweren van niets geweten te hebben...
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Mahalingam
Berichten: 52158
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: De islamisering van Nederland (voorbeelden uit de praktijk)

Bericht door Mahalingam »

Duidelijk, dat kan niet anders. Dit is een beroepsmoslim in ons land, gehuld in de soort kleding die van hem verwacht kan worden. Ziet er uit als een fundi, maar is die ook een gevaarlijke salafist? Dat 'gevaarlijke' zou wel meevallen. Prrrr...

Afbeelding

Youssef Arkhouch, imam in Arnhem, wordt door de Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding en Veiligheid (NCTV) niet langer beschouwd als een gevaarlijke salafist. Het dossier over hem wordt vernietigd. Arkhouch: ‘Het leek alsof ik een fictief beroepsverbod had.’
NCTV door het stof: ‘gevaarlijke’ imam niet langer gevaarlijk

De Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding en Veiligheid (NCTV) bestempelt imam Youssef Arkhouch niet langer als een gevaarlijke salafist. De terrorismecoördinator vernietigt zijn dossier en vraagt ruim twintig overheidsinstanties hetzelfde te doen. Ook krijgt Arkhouch een schadevergoeding van 1.000 euro.

Dit blijkt uit informatie die zijn advocaat donderdag naar buiten bracht. Hiermee komt na drie jaar een einde aan de slepende kwestie rond imam Arkhouch (35). Die begon in november 2018, toen hij in een Arnhemse moskee werd aangesteld als voorganger. Het gemeentebestuur raadde het de moskee al snel af om met Arkhouch in zee te gaan, vanwege zijn ‘salafistische signatuur’. Zijn contract werd na een proefperiode niet verlengd.
Het is om te huilen. Hier het huilie huilie:
Spoiler! :
Toen Arkhouch elders solliciteerde, werd hij nergens aangenomen. Tijdens een sollicitatie bij een moskee in Venray verklapte een Limburgse politiechef aan Arkhouch dat de NCTV hem in het kader van terrorismebestrijding had gewaarschuwd. Arkhouch zou een salafistische aanjager zijn, die moslims weerhield van integratie en opname in de westerse samenleving. Bij ruim twintig andere gemeenten zou hetzelfde zijn gebeurd. Daaronder ook gemeenten waar de imam nog nooit was geweest, zoals het Drentse Coevorden.

Procedures


Voor Arkhouch is het een raadsel waar dat stempel vandaan kwam, zei hij eerder dit jaar tegen de Volkskrant. ‘Ik ben de meest vredelievende imam van Nederland. Dit berust voor honderd procent op een fout. Het is beangstigend dat de overheid onjuiste informatie verzamelt en verspreidt, waardoor ik niet aan de bak kom.’

Sinds 2019 stelden Arkhouch en zijn advocaat via gerechtelijke procedures alles in het werk om bij de NCTV inzage te krijgen in zijn dossier. Nu, kort voordat de terrorismecoördinator een omvangrijk aantal vragen van de rechter moet beantwoorden over hoe de informatie over Arkhouch zich verhoudt tot de privacywetgeving, toont de NCTV zich bereid met de imam te schikken voor 1.000 euro. Hij krijgt alle gemaakte proceskosten vergoed.

Arkhouch heeft deels inzage gekregen in het dossier, dat volgens de NCTV daarna wordt verwijderd. Wat hij zag, noemt hij ‘selectief knip- en plakwerk’ uit berichten op Facebook en flyers van moskeebijeenkomsten. Toch erkent de terrorismecoördinator niet dat er in zijn dossier fouten zijn gemaakt. De NCTV weigert ook antwoord te geven op de vraag of de gegeven waarschuwing over Arkhouch achteraf onterecht was.

Nachtmerrie


Niettemin spreekt Arkhouch van een ‘feestdag’. ‘Het leek alsof ik een fictief beroepsverbod had. Zelfs collega-imams keken met een schuin oog naar mij en wilden niet met mij geassocieerd worden. Ze dachten: waar rook is, is vuur. Je voelt je dan ingesloten en machteloos. Het leek een nachtmerrie zonder uitweg.’

Arkhouch zegt meerdere mensen te kennen die eveneens ten onrechte zijn bestempeld als potentieel gevaarlijke moslims. ‘Vanochtend werd ik gebeld door een ondernemer die zei: jouw situatie lijkt precies op de mijne. Maar hij durft de media niet op te zoeken, of een advocaat in te schakelen. Hij is bang dat een strijd met de NCTV nog meer problemen geeft. Bovendien heeft het mij drie jaar en vijf rechtszaken gekost voordat er naar me werd geluisterd.’

Toezichthouder

Nadat NRC in het voorjaar had onthuld dat naast Arkhouch honderden andere burgers zonder juridische basis werden gevolgd door de NCTV, richtte zijn advocaat Bisar Çiçek een meldpunt op. Daar hebben zich vijf personen gemeld die door de NCTV worden gevolgd, van wie er drie een moslimachtergrond hebben. Geen van hen besloot uiteindelijk tegen de terrorismecoördinator te procederen, uit vrees voor lange juridische procedures.

Çiçek begrijpt waarom. Ook de procedures die hij namens Arkhouch aanspande tegen de NCTV verliepen moeizaam. ‘Volgens de privacywetten heb je het recht de informatie in te zien die de overheid over je verzamelt. Maar iedere keer dat we daarom vroegen, gooide de NCTV het op de staatsveiligheid. Er was een enorme bureaucratische tegenwerking. Dat is het schandaligste aan deze zaak.’

De advocaat sluit zich aan bij de steeds luider wordende roep om de terrorismecoördinator onder toezicht te stellen van de Commissie van Toezicht op de Inlichtingen- en Veiligheidsdiensten (CTIVD), die AIVD en MIVD controleert. Ook de toezichthouder zelf is daar voorstander van, zegt een woordvoerder van de CTIVD.

‘Mensen die bij de NCTV hun recht willen halen, zoals imam Arkhouch, moeten jarenlange gerechtelijke procedures voeren. Terwijl: als het dossier van de imam door de AIVD was opgesteld, had hij ons simpelweg één mailtje hoeven sturen. Omdat het toezicht op geheime diensten goed is geregeld, kunnen wij als CTIVD in de systemen meekijken of medewerkers spreken. En desnoods een operatie stopzetten’, aldus de toezichthouder.
https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~be05195a/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: De islamisering van Nederland (voorbeelden uit de praktijk)

Bericht door xplosive »

 
 
Dit is nog steeds één van de best geschreven artikelen ooit in mijn beleving :
 
Meebuigen met de moslims: hoe de islam Nederland verandert
 
Syp Wynia, 14 april 2017

Nederland telt al veel moslims, en door de komst van asielzoekers uit Syrië worden dat er alleen maar meer. Dat de islam Nederland – van zichzelf geneigd tot aanpassen – verandert, is ­zeker. De islamisering van Nederland is een beladen begrip, niet in de laatste plaats omdat Geert Wilders het tegengaan van die islamisering tot politiek speerpunt heeft gemaakt. Maar dit wil niet zeggen dat die islamisering niet bestaat.

Dit artikel verscheen in 2015 in Elsevier. Bekijk ook onderaan deze pagina de reeks incidenten die zelfislamisering in Nederland zichtbaar maken. Deze indrukwekkende reeks gaat terug tot 1951.

In elk geval demografisch is dat het geval. Een gestaag toenemend deel van de ­bevolking vindt zichzelf moslim. Dat aandeel groeit door immigratie en tegenwoordig vooral door de toestroom van immigranten die als asielzoeker binnenkomen. Deze immigranten nemen hun gewoonten, tradities, folklore, denkbeelden en hun religie mee. En de religie – de islam, in de meeste gevallen – vormt vaak de basis van de gewoonten, waarden en normen.

De geïmporteerde opvattingen en reflexen verschillen vaak nogal van wat in Nederland gangbaar is. Dat wil zeggen: heden ten dage. Veel opvattingen die moslims nu meenemen, wijken niet zo af van wat in Nederland vijftig jaar geleden gangbare opvattingen waren.

De Nederlanders van toen stonden gemiddeld ook afwijzend jegens homoseksualiteit. De ­gelijkberechtiging van de vrouw was allerminst vanzelfsprekend, scheiden was een met schande beladen uitzondering, seks voor het huwelijk was in brede kring een ­taboe, het maagdelijke huwelijk werd geacht de standaard te zijn, en verlichte gedachten over abortus en euthanasie moesten nog ingang vinden.

Nauwe banden met land van herkomst
Naast een demografische is er dus ook een culturele islamisering en die confronteert Nederland met de terugkeer van denkbeelden die doorgaans met liefde zijn verlaten. Dat leidt uiteraard tot ergernis, zoals het ook niet helpt dat nogal wat moslims, leunend op de islam of anderszins, een afkeurende houding jegens hun land van aankomst etaleren en nauwe banden blijven onderhouden met het land van herkomst.

De nog steeds jonge islamitische bevolkingsgroep is bovendien assertief. Moslims eisen hun plaats op, klagen – zeker in de beeldvorming – nogal gauw over discriminatie, eisen het toestaan van islamitisch geïnspireerde kleren, bouwen dominante moskeeën en stellen eisen op het gebied van eten en bidden, ook in publieke gebouwen.

Dat overheden van herkomstlanden (Marokko, en vooral Turkije) dat soort eisen ondersteunen en hun emigranten blijvend in hun invloedssfeer willen houden, maakt het er niet beter op. De islamisering wordt op begrijpelijke gronden niet al te vaak als een verrijking gezien, maar eerder als een Paard van Troje.

Macht van het getal
De islamisering voltrekt zich via de macht van het getal, via de stembus bijvoorbeeld. Dat weegt vooral in steden met veel moslims zwaar. De islamisering voltrekt zich ook vanuit de hoofdsteden van herkomstlanden. Turkije runt de meeste Turkse moskeeën in Nederland en de Marokkaanse overheid houdt onder meer grip via de grootste Marokkaanse moskeekoepel.

De islamisering verloopt ook vanuit rijke Arabische Golfstaten en Saoedi-Arabië, van waaruit openlijk dan wel in het geniep moskeeën worden gefinancierd, zoals de Blauwe Moskee in Amsterdam en de Essalammoskee in Rotterdam, die beide banden onderhouden met de radicale Moslimbroederschap.

Ook de dreiging van terreur uit islamitische kring verandert Nederland. Die vergroot de invloed van zich als gematigd presenterende moslims, die als remedie bijvoorbeeld islamitisch onderwijs op openbare scholen eisen, om de 'goede' islam te onderwijzen. De dreiging van (islamitische) terreur leidt niet alleen tot angst. Veiligheidsmaatregelen leiden ook tot verlies van privacy en maatschappelijk vertrouwen.

Zelfislamisering
Dan is er nog de zelfislamisering, weinig opgemerkt maar hoogst aanwezig. Volgens de socioloog Ruud Koopmans, die ook veel in Duitsland werkt en op Europese schaal onderzoek doet, is er geen land in Europa waar moslims zo veel rechten hebben als Nederland. Waarbij die rechten zowel door moslims kunnen zijn verworven als hun in de schoot geworpen.

De lijst van voorbeelden van meegaand ­gedrag jegens moslims en de islam vanuit overheden, instellingen, bedrijven, scholen en kerken groeit met de dag. ­Gemeenten subsidiëren moskeeën, verlenen bouwvergunningen voor culturele centra die nadien moskeeën blijken.

De Amsterdamse burgemeester Job Cohen (PvdA, 2001-2010) was van mening dat de integratie van moslims prima via de ­moskee kon verlopen. Integratieminister Ella Vogelaar (PvdA, 2007-2008) riep dat de islamitische vastenmaand ramadan een jaarlijks evenement voor heel Nederland was.

Nederland is meegaand
Bedrijven dringen er bij de overheid op aan om vooral vriendjes te blijven met islamitische regimes uit angst om orders te verliezen. Minister Lodewijk Asscher (PvdA, Integratie) kondigde een jaar geleden aan de Turkse moskeeorganisaties in Nederland te zullen controleren ('monitoren'). Die clubs bleken dit jaar plotseling samenwerkingspartners bij de integratie te zijn geworden. Haatimams worden zelden het land uitgezet. Bezoekende haatpredikers krijgen in de regel probleemloos een visum.

Waarom juist Nederland meegaand is, is nooit onderzocht, maar laat zich wel duiden. Zo is er de macht van het getal. Van alle Nederlanders is zo'n 6% moslim, in 2050 is dat naar verwachting bijna 10%, met hoge concentraties in sommige stadsdelen. Het is te verwachten dat in delen van steden waar moslims in de meerderheid zijn, zij zich steeds meer als de meerderheidscultuur zullen gedragen.

Bondgenoot
Er is ook de religieus, politiek of door kosmopolitische wereldbeelden aangestuurde Nederlandse naïviteit. Waarbij het niet helpt dat de rest van Nederland snel ontkerkelijkt en weinig kaas heeft gegeten van de betekenis van religie voor wie religieus is en al helemaal voor wie orthodox religieus is. Orthodoxe, laat staan fundamentalistische (christelijke) gelovigen zijn een kleine minderheid, maar in islamitische kring ligt dat heel anders. Uitgerekend progressieve christelijke voorlieden zien in de islam een bondgenoot.

Verder zijn er de postkoloniale en post-Holocaust-trauma's die ertoe bijdragen dat iedere immigrant – de arme voorop – als een hulpbehoevend wezen wordt gezien. Vandaar het lang populaire adagium van 'de integratie die van twee kanten moet komen', dat culturele verschillen ontkent. Niet alleen de immigrant, ook Nederland als zodanig en de autochtoon in het bijzonder dienden zich aan te passen volgens het nog niet verdwenen ideaal van de multiculturele samenleving.

Het tot schuldgevoel neigende calvinisme biedt een andere verklaring. De 'feminiene' Nederlandse karaktertrekken zijn in beginsel een zacht eitje voor een collectivistische, masculiene, op eer en schaamte gerichte cultuur die bovendien de eeuwigheid als horizon heeft. De Nederlandse morele superioriteit is niet opgewassen tegen de islam.

Islam wordt niet zwakker
Hoe dan ook: de islam is er, zal blijven en groeien. De islam komt van buiten, maar wordt, anders dan integratie-optimisten denken, niet per se zwakker omdat hij zou worden aangelengd met alles wat Nederlands is. Handige woordvoerders uit islamitische kring bespelen de Nederlandse volksaard door hun versie van de islam als probaat middel tegen zowel misdaad, terrorisme als ander ongerief aan te bieden.

Overheidsfunctionarissen trappen graag in de belofte uit islamitische kring dat hun activiteiten zijn gericht op integratie, werk of de ontmoeting met andere bevolkingsgroepen, terwijl ze dienen als platform om de Koran uit het hoofd te leren of de taal van het herkomstland bij te spijkeren.

De islamitische gemeenschappen zijn internationaal en blijven dat ook, geholpen door goedkope vliegverbindingen, satelliet- tv en vooral ook internet, tevens hét instrument voor snelle radicalisering van jonge moslims. Naarmate gemeenschappen groter zijn, kunnen ze meer op zichzelf en minder op de buitenwereld gericht zijn. Dat na een halve eeuw immigratie van Turken en Marokkanen nog steeds slechts één op de tien huwelijken buiten de eigen kring wordt gesloten, is een helder signaal.

Nederland islamiseert, ook al is het geleidelijk. Er is de druk van buiten, door immigratie, door de invloed van islamitische landen, door de angst voor geweld. Maar er is evenzeer de zelfislamisering: door naïviteit, onkunde, kortzichtigheid en wegkijkende ontkenning.

Geschiedenis van de islamisering
 
Van het meest recente incident terug naar het begin in 1951, toen de eerste moslims groepsgewijs naar Nederland kwamen: Molukse militairen
 
Spoiler! :
2015
5 oktober De gemeente Bunschoten-Spakenburg plakt in de sporthal die is ingericht voor de noodopvang van 150 asielzoekers foto's af van bierdrinkende jongeren en de Amsterdamse Wallen. De foto's zouden aanstootgevend kunnen zijn.

5 oktober Er zijn een miljoen moslims in Nederland. Volgens het PEW Research Center groeit dat aantal tot 1,6 miljoen in 2050.

30 september In Rotterdam is er beroering door de komst van de Egyptische 'haatimam' Fadel Soliman. Het hele jaar was er verbazing over de vele salafistische imams die Nederland aandeden. In februari trok het kabinet onder druk van de publiciteit het visum van drie imams in en beloofde beter op te letten.

29 september Minister Lodewijk Asscher (PvdA) maakt bekend dat er een compromis is met Marokko, over het verlagen van Nederlandse uitkeringen aldaar. Het kabinet was er veel aan gelegen de betrekkingen met Marokko goed te houden, ook om samen te kunnen werken tegen 'radicalisering'.

29 september De Nederlandse Politiebond wil dat mensen in asielzoekerscentra worden gescheiden naar etniciteit en geloof om politie overwerk te besparen.

28 september In een noodopvang voor asielzoekers in Rotterdam zijn volgens het Reformatorisch Dagblad christenen 'doodsbang'. Nederlandse moslims zouden massaal langskomen en zich kanten tegen hulp door niet­ moslims. Christelijke asielzoekers worden onder druk gezet om aan Offerfeest mee te doen.

28 september De Universiteit van Amsterdam sloot een 'stilteruimte', maar studenten willen die heropend zien. Studentenbond ASVA vindt dat zo'n ruimte 'hoort bij de tijdsgeest'.

24 september Kamerleden Tunahan Kuzu en Selcuk Öztürk (ex-PvdA) zijn niet in de Tweede Kamer. 'In verband met het Offerfeest.'

4 september In Zeeland was het voor het eerst: oproepen tot gebed vanaf een minaret van de nieuwe Yildirim Beyazit-moskee in Middelburg. Omroepen vanaf de moskee is in 1988 wettelijk gelijkgesteld met het luiden van kerkklokken.

3 september D66-Kamerlid Wassila Hachchi zegt in tv-programma Pauw dat 'radicalisering' niets met de islam te maken heeft.

September Radicale Syrisch-Libanese imam Fawaz Jneid zamelt geld in voor eigen moskee. Hij werd in 2012 door de salafistische As-Soennahmoskee ontslagen, omdat zelfs die zijn uitlatingen te extreem vond worden.

Augustus In de Amsterdamse Kinkerbuurt is de (Turkse) Westermoskee althans van buiten eindelijk klaar. De gemeente, lang tegen de Westermoskee, gaf de moskee na de eeuwwisseling in het geniep miljoenensteun.

Augustus Amsterdam gaat op voorstel van D66 en VVD gevallen van 'islamofobie' registreren.

17 juli Abdelaziz Aouragh van marketingbureau Pure Safy Branding pleit ervoor de Amsterdamse P.C. Hooftstraat aantrekkelijker te maken voor islamitische shoppers uit de Golfstaten: een gebedsruimte, winkels ook na zonsondergang open en Arabisch sprekend personeel.

Juli In verschillende Nederlandse asielzoekerscentra lopen de spanningen op tijdens de vastenmaand ramadan. Syrische christenen klagen dat moslims gemeenschappelijke ruimten confisqueren als gebedsruimte.

Juni De Marokkaanse overheid stuurt met instemming van minister Lodewijk Asscher voor de ramadan 53 imams naar Nederland, die in Marokkaanse moskeeën theo­logische les zullen geven tegen radicalisering en IS. Asscher prees bij een bezoek aan Marokko de plaats van 'de gematigde islam' in het land en zei dat Nederland daarvan nog veel kan leren.

1 juni Staatssecretaris Sander Dekker (VVD) wil leraren ondersteunen die problemen ondervinden bij het bespreken van de Jodenvervolging, antisemitisme, vrijheid van meningsuiting, islamitisch fundamentalisme en homoseksualiteit. Duizenden leraren – één op de vijf – gaven aan zich onvoldoende geruggesteund te voelen.

19 maart Stadsdeelvoorzitter Achmed Baâdoud van Amsterdam-Nieuw West had voorgesteld gratis taallessen te verstrekken in moskeeën. Met de scheiding tussen kerk en staat 'moeten we een beetje ontspannen omgaan,' aldus de PvdA'er. B en W wijst zen het plan af.

Maart Onderzoeksbureau Rand Europe zegt dat het niet mogelijk is goede cijfers boven water te halen over de buitenlandse financiering van Nederlandse moskeeën, die niet meewerken en geen jaarverslagen publiceren.

Maart Minister Jet Bussemaker (PvdA) zegt dat docenten in de communicatie met moslimleerlingen moeten worden bijgestaan door islamitische geestelijken, rolmodellen, opiniemakers en kunstenaars. Die kunnen volgens haar verband leggen tussen de Koran en de actualiteit.

Januari Islamitische terroristen plegen aanslagen in Parijs, onder meer bij het satirische blad Charlie Hebdo. Een school in Heemskerk laat cover van het weekblad verwijderen. De docent die de afbeelding ophing, wordt berispt.

2014
13 november PvdA-Kamerleden Kuzu en Öztürk worden uit hun fractie gezet, omdat ze zich verzetten tegen onderzoek van PvdA-minister Asscher naar vier Turkse moskee-organisaties. 'Moge Allah je straffen,' roept Öztürk tegen fractiegenoot Ahmed Marcouch.

2013
December Socioloog Ruud Koopmans presenteert onderzoek in Nederland en vijf andere Europese landen, waaruit blijkt dat tweederde van de moslims zijn religieuze wetten belangrijker vindt dan de wetten van het land. Driekwart vindt dat de Koran op maar één manier kan worden geïnterpreteerd. De helft van de moslims vindt dat Joden niet te vertrouwen zijn en dat het Westen de islam wil vernietigen. Zestig procent wijst het idee af bevriend te kunnen zijn met een homo.

December Een door de Tweede Kamer met ruime meerderheid aanvaard verbod op onverdoofd ritueel slachten haalt het niet in de Eerste Kamer. Verschillende PvdA-Statenleden hadden gedreigd bij de Eerste Kamerverkiezingen de steun aan hun partij te onthouden. Nederland stond als een van de eerste Europese landen in 1977 het onverdoofd slachten volgens islamitisch gebruik toe.

September Nederland krijgt zijn eerste 'Moskeeplein' als straatnaam, in Utrecht, bij een nieuwe grote Turkse moskee. Het was een wens van de gemeente.

19 maart Bezoek van de Turkse premier Recep Tayyip Erdogan wordt overheerst door campagne van de Turkse regering tegen het onderbrengen van Turks-Nederlandse kinderen bij christelijke, of 'zelfs' lesbische pleegouders.

2012
November De Amsterdamse corporatie Eigen Haard heeft na inspraak van de vorige bewoners – voor 85 procent Marokkanen en Turken – besloten na renovatie de inrichting van een woonblok aan te passen. Er is een inbouwkast voor schoenen, er zijn extra wateraansluitingen voor het ritueel reinigen voor het gebed, schuifdeuren om een mannen- en een vrouwengedeelte te kunnen creëren en een centrale schotel voor achthonderd zenders.

Zomer Marokkaanse, Turkse en Palestijnse Nederlanders melden dat ze onder grote sociale druk staan om tijdens de ramadan te vasten, maar daaraan trachten te ontsnappen, door te gaan eten bij vrienden.

10 april Wim van de Camp, europarlementariërs voor het CDA, meldt op Twitter: 'In een sterk deconfessionaliserende wereld kies ik voor de Islam als bond­genoot van het Christendom'.

Januari Koningin Beatrix draagt bij een staatsbezoek aan Oman een sjaal over haar hoed. PVV-leider Geert Wilders laat zijn afkeer blijken, maar de Koningin stelt dat het échte onzin' is dat het dragen van een hoofddoek een teken van vrouwenonderdrukking zou zijn.

2011
Mei In het Amsterdamse Mercatorbad worden de ramen afgedekt met zeildoek als er moslima's zwemmen. Ze dragen een zwempak met legging. Jet Bussemaker, PvdA-staatssecretaris in het vierde kabinet-Balkenende, betoonde zich eerder voorstander van de 'boerkini', omdat die de integratie zou bevorderen.

2 april Supermarkt Aldi wijst een sollicitant af wegens het dragen van een hoofddoek, maar keert op zijn schreden terug als de broer van de sollicitant de publiciteit zoekt.

2010
17 december De – op dat moment – grootste moskee van Nederland wordt geopend. De Essalammoskee in Rotterdam heeft minaretten van 51 meter hoog en er kunnen drieduizend moslims tegelijk terecht. In de volgende jaren ontstaat er een conflict tussen de Marokkaanse initiatiefnemers en de sponsor uit Dubai. Volgens islam-watcher Carel Brendel heeft de sponsor banden met de Moslimbroederschap.

Augustus Veel gemeenten blijken te stoppen met het subsidiëren van iftars, avondmaaltijden tijdens de ramadan. De subsidies beoogden bevolkingsgroepen bijeen te brengen, maar bleken niet te werken.

2009
December Haagse Hogeschool ziet af van een kerstboom. Die zou niet passen bij het 'internationale en diverse karakter' van de school.

Mei De VVD werkt aan een initiatiefwet om de vrijheid van meningsuiting te verruimen, mede in reactie op optreden van het Openbaar Ministerie, dat tekenaar Gregorius Nekschot van zijn bed lichtte. Het voorstel kwam er niet. Een voorstel om de vrije meningsuiting in te perken door een verbod op blasfemie – zoals voorgesteld door de CDA-ministers Piet Hein Donner en Ernst Hirsch Ballin – haalde het evenmin.

2008
December Burgemeester Job Cohen haalt in de Amsterdamse gemeenteraad bakzeil met zijn beleid om religies die op achterstand zouden staan – waarbij vooral aan de islam werd gedacht – financieel te ondersteunen. Zowel ­Cohen als de toenmalige Amsterdamse PvdA­leider Lodewijk Asscher wilde toewerken naar een 'vrijzinnige, Amsterdamse islam'.

Oktober Veel Amsterdamse scholen geven tijdens het Suikerfeest vrijaf, nadat in eerdere jaren klassen vrijwel leeg bleven.

Juni Drie PvdA-deelraadsleden in Amsterdam- Slotervaart stappen uit hun fractie uit protest tegen 'islamiseringsdrang' van PvdA-stadsdeelvoorzitter Ahmed Marcouch. Marcouch drong onder meer aan op islamles op openbare scholen. Marcouch was, voor hij in de politiek belandde, onder meer woordvoerder van de Amsterdams-Marokkaanse moskeeën.

Januari Werkgeversvoorzitter Bernard Wientjes bespreekt met premier Jan Peter Balkenende verbod van de door Geert Wilders aangekondigde film Fitna, omdat die slecht zou vallen in islamitische landen. Blijkt juridisch onhaalbaar.

2007
31 maart De Turkse ambassadeur in Nederland wil dat de Turkse taal en cultuur opnieuw onderdeel worden van het Nederlandse lespakket. De Turkse overheid, die zelf ongeveer 140 van de ruim 500 Nederlandse moskeeën controleert en imams uit Turkije stuurt, verzet zich ook tegen het Nederlandse beleid om geen buitenlandse imams meer toe te staan.

30 maart Volgens de onderwijsinspectie presteert een kwart van de islamitische basisscholen onvoldoende.Twee weken eerder deed staatssecretaris Sharon Dijksma (PvdA) van Onderwijs aangifte tegen de Stichting Islamitische Scholen Helmond en omstreken. Dijksma vermoedt 'malversaties' met overheidsgeld, wil dat geld terug hebben en heeft de lopende rijkssubsidie ingetrokken. Het Islamitisch College Amsterdam kreeg in december al de aankondiging dat het wellicht moet sluiten wegens de ondermaatse kwaliteit van het onderwijs en onduidelijke geldstromen. Het wordt de school tevens kwalijk genomen dat het onderwijs zich afzet tegen de Nederlandse samenleving.

27 maart Volgens onderzoek van het multiculturele instituut Forum vinden jonge moslims in Nederland zich meer moslim en Marokkaan of Turk dan Nederlander of Europeaan.

24 maart De Tilburgse burgemeester Ruud Vreeman (PvdA) heeft, zo blijkt, imam Ahmed Salam drie maanden eerder op de vingers getikt. De Syrische imam zou hebben opgeroepen om de Nederlandse staat schade toe te brengen en geen belasting te betalen. Salam en zijn zoon Suhayb verklaren in het tv-programma Pauw & Witteman dat het een misverstand is. Ze krijgen gedaan dat er in het programma geen wijn op tafel komt. Salam senior kwam in 2004 al in opspraak omdat hij weigerde minister Rita Verdonk (WD) de hand te schudden.

18 maart In het Amsterdamse Oosterpark wordt ter herdenking van de moord op Theo van Gogh in 2004 het beeld 'De Schreeuw 'van Jeroen Henneman onthuld. Spreker is stadsdeelvoorzitter Martin Verbeet (PvdA) die in 2005 nog bezwaar maakte tegen een monument voor Van Gogh, 'om onrust in de buurt te voorkomen'.

15 maart Ondernemersvoorzitter Bernard Wientjes van VN0-NCW waarschuwt voor de Nederlandse handelsbelangen, omdat 'anti-islamretoriek' 'de naam van Nederland' geen goed doet. 'Parlementariërs moeten beseffen wat de reikwijdte van hun woorden is,' vult woordvoerder Ahmed Dadou van het ministerie van Buitenlandse Zaken aan.

7 maart Het stoffelijk overschot van de Rotterdamse politieagente Habiba Yaakoubi wordt niet gecremeerd, zoals zijzelf had gewild. Haar Marokkaanse familie verzet zich daar om religieuze redenen tegen.

6 maart Het Amsterdamse stadsdeel De Baarsjes verleent een bouwvergunning voor de Westermoskee van de Turkse Milli Görüs-beweging. Op dezelfde dag besluit de Autoriteit Financiële Markten onderzoek te doen naar illegale handel in effecten in Turkse moskeeën als de Aya Sofia, voorganger van de Westermoskee, waar geld zou zijn ingezameld voor duistere 'islamitische' beleggingsfondsen. Moskee-initiatiefnemer Uzeyir Kabaktepe haalde geld op in Saoedi-Arabië en wil invoering van de sharia voor Nederlandse moslims.

Naar buiten toe gold Milli Görüs in Amsterdam als een op integratie gerichte organisatie, die uit zou zijn op de verspreiding van een 'liberale' islam. Een jaar voor de bouwvergunning legde minister Piet Hein Donner (CDA) van Justitie al de eerste steen.

6 maart Khadija Arib, Kamerlid voor de PvdA, is in opspraak omdat ze lid is van een adviesraad van de Marokkaanse overheid.

1 maart Geert Wilders (PW) dient wegens hun tweede nationaliteit een motie van wantrouwen in tegen PvdA-staatssecretarissen Nebahat Albayrak en Ahmed Aboutaleb. Ondanks zijn ontkenning zeggen fractievoorzitters Jacques Tichelaar (PvdA) en Mark Rutte (WD) dat het Wilders te doen is om de islamitische achtergrond van de bewindslieden.

Maart De Onderwijsraad pleit voor het aanpassen van het onderwijs aan de etnische en religieuze achtergronden van de leerlingen.

27 februari De Amsterdamse hoogleraar Annelies Moors zegt dat modeverschijnselen in islamitische vrouwendrachten in het Midden-Oosten ontstaan en van daar naar Nederland komen.

26 februari Directeur Ernst Veen van de Nieuwe Kerk in Amsterdam bevestigt dat de Turkse overheid hem heeft gedwongen hoofdstukken te schrappen uit de catalogus bij een tentoonstelling over Istanbul. De gewraakte passages gingen onder meer over de genocide op (christelijke) Armeniërs ten tijde van de Eerste Wereldoorlog en over homoseksualiteit in Ottomaanse badhuizen.

2 februari Het Amsterdamse 'islamitische debatcentrum' Marhaba ('islam, cultuur en ontmoeting') mag van minister Rita Verdonk (WD) voor Integratie gesubsidieerd worden. In december 2006 hadden de fracties van CDA, WD en SP in de Amsterdamse gemeenteraad bezwaar gemaakt tegen een subsidie van om te beginnen 800.000 euro die burgemeester Job Cohen (PvdA)voor het islamitische debatcentrum wil geven, overigens zonder dat er ooit een subsidieaanvraag was ingediend. Anders dan de oppositionele fracties in de raad ziet Verdonk de subsidie van Marhaba niet als een schending van de scheiding tussen kerk en staat. Marhaba is de Amsterdamse vestiging van wat premier Jan Peter Balkenende (CDA) eerder opperde als 'Huis van de Arabische Cultuur'. Het overkoepelende idee heet nu 'Kosmopolis' en wordt voorgezeten door Medy van der Laan, die als D66-staatssecretaris het plan nog bij de ministerraad indiende.

Januari Minister Maria van der Hoeven van Onderwijs (CDA) subsidieert het Cosmicus-college, een Rotterdamse school die volgens critici een verkapte onderneming is van de fundamentalistische Turkse Nurcubeweging.

23 januari Cabaretier Ewout Jansen krijgt afzeggingen en minder boekingen omdat hij grappen maakt over moslims. Na een optreden op een vmbo-school kwamen drie scholieren op Jansen af. Eén van hen: 'De islam is geen gewelddadige godsdienst. Als je dat nog één keer zegt, ram ik je in elkaar.' Cabaretiers blijken beducht voor het maken van islamgrappen.Youp van 't Hek: 'Ik let wel op mijn woorden. Ik denk wel na.'

17 januari De veroordeelde terrorist Samira. krijgt na een hongerstaking zijn zin: de eveneens veroordeelde vrouwelijke terroriste Soumaya S. en een tweede vrouwelijke gedetineerde worden van de speciale terroristenvleugel in Vught overgeplaatst naar Rotterdam. Soumaya zelf wil dat helemaal niet. Maar Samir vindt de aanwezigheid van de vrouwen strijdig met zijn geloof.

1 januari 2007 De omstreden islamitische filosoof Tariq Ramadan wordt voor twee jaar gasthoogleraar aan de Rotterdamse Erasmus Universiteit. De Verenigde Staten weigerden hem eerder een visum vanwege zijn steun aan terroristische groepen.

2006
25 december Koningin Beatrix zegt in haar kersttoespraak dat er naast wettelijke grenzen aan de vrije meningsuiting' normen van moraal en beschaving' zijn: 'Een recht om te beledigen bestaat niet. (…) Om spanningen te beheersen is inspanning vereist en bereidheid met elkaars opvattingen rekening te houden.'

20 december De verantwoordelijke ministers melden dat het 'dreigingsniveau' qua terrorisme voor Nederland 'substantieel' is. 'Islamitische huwelijken' blijken als instrument te fungeren voor de bekering van autochtone vrouwen en meisjes.

19 december Het Rode Kruis organiseert een kerstdiner in de Diamantbuurt in Amsterdam en schrijft voor dat er bij dit diner alleen 'halal' mag worden gegeten.

9 december Bang om moslims te kwetsen verbiedt de Nederlandse ambassadeursvrouw Marinka van Dam-Bogaerts in Jakarta de verkoop van rookworsten op jaarlijkse bazaar.

28 november Volgens onderzoeker Jean Tillie van de Universiteit van Amsterdam staan 1.500 moslims in Amsterdam op het punt de Nederlandse samenleving af te wijzen. 40 Procent van de Marokkaanse jongeren wijst de westerse waarden af en 6 a 7 procent zou de islam met geweld willen 'verdedigen'.

18 november De in Turkije geboren PvdA-politica Hatice Can-Engin zegt dat islamitische werknemers onder valse voorwendselen gebedsruimtes claimen om die vervolgens voor andere doeleinden te gebruiken. 'Ze speuren de wet af naar bepalingen waar ze gebruik van kunnen maken. Dat kun je hen niet kwalijk nemen, want zo werkt het hier.'

Oktober De Kamerleden John Leerdam (PvdA) en Kathleen Ferrier (CDA) klagen over de onevenredige aandacht voor islamitische allochtonen. Alle allochtonen zouden erop worden aangekeken moslim te zijn. Ze vinden ook dat er verhoudingsgewijs te veel subsidies naar islamitische immigrantengroepen gaan.

28 oktober De uit Marokko afkomstige wetenschapper Fouad Laroui heeft de ervaring dat vanwege hun islamitische partner tot de islam bekeerde studenten het fanatiekst religieus zijn. Sinds enkele jaren lijkt het aantal bekeringen van niet-moslims toe te nemen, vooral vrouwen bekennen zich tot de islam en hun leeftijd wordt steeds lager.

24 oktober Het CNV trekt na protesten uit de achterban een plan in om christelijke feestdagen in te ruilen voor islamitische.

21 oktober De islamitische thuiszorgorganisatie U enzo uit Eindhoven gaat ook in Limburg steunpunten vestigen om te voorzien in de behoeften van oudere moslims aan thuishulpen met een islamitische achtergrond. 'Het afstoffen van de Koran is iets waarmee je allochtone cliënten erg kunt beledigen.'

19 oktober Palestijnse ambtenaren krijgen ter gelegenheid van de Ramadan ieder 280 euro. De helft van de 20 miljoen euro wordt betaald door de Nederlandse regering.

13 oktober Albert Heijn begint in 45 winkels 'halal' vlees te verkopen. Dierenbeschermers protesteren.

27 september Ondernemer Paul Sturkenboom wil binnen twee jaar een islamitisch ziekenhuis openen in Rotterdam.

20 september Niet lang na 2020 zal het stijgende aantal moslims even groot zijn als het dalende aantal katholieken, zegt het Sociaal en Cultureel Planbureau.Van de Marokkanen vindt ruim eenderde dat meisjes een hoofddoek moeten dragen, bij de Turken een kwart. Er zijn inmiddels 350.000Turken in Nederland, 315.000 Marokkanen, 44.000 Irakezen, 37.000 Afghanen, 29.000 Iraniërs en 22.000 Somaliërs.

7 oktober Hoogleraar Ruud Peters meldt dat sharia-testamenten in het Nederlands recht passen. Op die manier kunnen erflaters dochters maar de helft laten erven van wat zonen krijgen. Nederlandse notarissen zouden daaraan meewerken.

9 september Geestelijk leider Mohammed Noorani Siddiqui van de World Islamic Mission komt naar Amsterdam. In de Tweede Kamer is verbazing dat deze Bin Laden aanhanger een visum heeft gekregen.

September Er komen, vanwege de terreurdreiging, scherpere eisen aan pasfoto's. Die gelden niet voor vrouwen die om godsdienstige redenen een hoofddoek dragen.

Augustus Bij InHolland in Amstelveen begint een imamopleiding. Ook in Leiden en aan de Vrije Universiteit in Amsterdam zijn islamitische religieuze opleidingen.

4 augustus De Haagse VVD en de Islam-Democraten pleiten voor een 'halal-hypotheek'. Het renteverbod uit de Koran is zo te omzeilen, terwijl de belastingaftrek van hypotheekrente overeind blijft. Enkele maanden later komt het Leidse Bilaa-Riba al met een halal-hypotheek.

Juni De Utrechtse universiteit schrapt in de afscheidsrede van hoogleraar theologie Pieter van der Horst, om dat sommige passages 'islamofoob' zouden zijn, islamitische studenten in beroering zouden kunnen komen en de veiligheid van de professor in het geding kan komen, Hoogleraar Van der Horst wilde in zijn rede waarschuwen voor het islamitisch antisemitisme, dat in het Midden-Oosten gemeengoed is.

2005
25 februari Minister Agnes van Ardenne (CDA) van Ontwikkelingssamenwerking kritiseert naar aanleiding van de Deense 'Mohammed-cartoons' in een artikel in de Arabische krant Asharq Al-Aswat de islam critici. 'Deze houding van fundamentalistische secularisten is niet alleen betreurenswaardig, maar ook intrinsiek gevaarlijk.'

25 december Koningin Beatrix in haar kersttoespraak: 'Woorden als “Gode zij dank!” maar ook “Allah zij geprezen!” verwijzen naar een godsvertrouwen dat een aloud gevoel van eerbied en geborgenheid uitdrukt.'

November De Rotterdamse wethouder Marco Pastors (Leefbaar Rotterdam) moet aftreden omdat een raadsmeerderheid afkeurt dat hij heeft gezegd dat criminele moslims hun daad legitimeren met een beroep op de islam.

30 september Het Deense dagblad Jylands Posten publiceert politieke cartoons over en met de islamitische profeet Mohammed. Nadat er maanden later in het Midden-Oosten rellen uitbreken stelt premier Balkenende dat de vrijheid van meningsuiting beperkingen kent. Hij pleit voor respect en dialoog.

September Negentien veroordeelde jongeren blijken hun 'taakstraf' te hebben verricht in de omstreden Haagse As Soennah-moskee.

12 april De Wetenschappelijke Raad voor het Regeringsbeleid adviseert contact te zoeken met terreurbewegingen.WRR-rapporteurJan Schoonenboom beticht Ayaan Hirsi Ali (WD), Geert Wilders en Maxime Verhagen (CDA) van 'islam-bashing'

23 maart Stadsdeelvoorzitter Martin Verbeet van Amsterdam-Oost/ Watergraafsmeer bevestigt dat de politie tot dan toe zelden actie ondernam tegen acties van moslims tegen homoseksuelen. Wie klaagde, werd afgescheept: 'Waarom gaat u niet in een andere wijk wonen, U weet toch dat hier moslims wonen?'

15 maart Kamerlid Ayaan Hirsi AN (WD) door de rechter op de vingers getikt. Ze wordt vrijgesproken van discriminatie van moslims, maar moet van de rechter in de toekomst wel beter op haar woorden letten.

Januari De schilder Rachid ben Ali wordt bedreigd en bewaakt. Hij maakt controversiële schilderijen met islamitische figuren.

2004
13 november Tijdens een CDA-congres zegt minister Piet Hein Donner (CDA) van Justitie dat het kabinet wettelijke mogelijkheden om godslastering aan te pakken strenger zal gaan toepassen.

November De Rotterdamse politie verwijdert de tekst 'Gij zult niet doden'- naar aanleiding van de moord op Theo van Gogh op 2 november- van een Rotterdamse kunstenaar omdat een nabije moskee die tekst 'racistisch' vond.

21 september Volgens het Centraal Bureau voor de Statistiek zullen er op 1 januari 2006 een miljoen moslims in Nederland zijn, twee keer zoveel als in 1990.

29 augustus De korte film Si/öm/ss/ö/7 – 'onderwerping' – van Ayaan Hirsi Ali op tv vertoond. Na de moord op de regisseur van de film, Theo van Gogh, op 2 november 2004, is de film om veiligheidsredenen nergens meer te zien geweest.

11 mei De gemeente Amsterdam wil het voor nieuwe ambtenaren mogelijk maken de ambtseed af te sluiten met de woorden: 'Zo waarlijk helpe mij Allah, de erbarmer, de barmhartige.'

11 maart Islamitische terroristen plegen aanslagen in Madrid.Twee weken later zegt premier Balkenende op een Europese top dat terreur niet alleen moet worden bestreden met veiligheidsmaatregelen, maar ook met ontwikkelingshulp en 'dialoog met andere culturen en religies'.

2003
December Leraren in Amsterdam en elders zeggen dat ze niet meer over de Holocaust durven te beginnen omdat er dan een dreigende sfeer in de klas ontstaat. Homoseksuele onderwijzers durven niet meer voor hun geaardheid uit te komen.

2002
5 december Een kwart van de basisscholen in de Randstad verschuift de viering van Sinterklaas omdat het islamitische Suikerfeest samenvalt met Sinterklaas.

13 september Moelah Krekar, oprichter van de Iraakse terroristische organisatie Ansaral-lslam wordt op Schiphol gearresteerd op verdenking van terrorisme, op verzoek van zowel Jordanië als de Verenigde Staten. Maar de Nederlandse autoriteiten laten hem naar Noorwegen gaan en betalen hem ook nog 45.000 euro schadevergoeding.

13 april Enkele tienduizenden demonstranten, overwegend Marokkanen, demonstreren in Amsterdam voor de Palestijnen. Hakenkruisen wapperen aan het oorlogsmonument op de Dam. Spandoeken vergelijken de Israëlische premier Sharon met Hitler en spreken van 'De leugen van de zes miljoen' en 'Joden, het leger van de profeet Mohammed is in opmars'. Een deel van de demonstranten valt joden en homo's aan.

1 januari Burgemeester Job Cohen zegt op zijn eerste nieuwjaarsreceptie dat hij imams als sleutelfiguren wil inzetten voor de integratie.

2001
7 november D66-Kamerlid Olga Scheltema wil de wijn uit het kerstpakket, ter wille van moslims. Albert Heijn deed alcohol en varkensvlees in 2001 al uit kerstpakket.

2 november Tientallen islamitische bezorgers van NRC Handelsblad weigeren het magazine M te verspreiden omdat er op het omslag een afbeelding van de Koran staat. De voorzitter van de Nederlandse Moslimraad steunt de bezorgers.

14 september Veel scholen willen wegens 'onbeheersbare reacties' geen drie minuten stilte ter herdenking van de aanslagen in de Verenigde Staten op 11 september.

11 september Aanslagen in New York en Washington. Minister Klaas de Vries (PvdA) van Binnenlandse Zaken kondigt aan dat de Binnenlandse Veiligheidsdienst scherp zal letten op personen die 'een koude oorlog tegen de islam' willen beginnen. In Ede dansen tientallen Marokkaanse jongeren uit vreugde over de aanslagen. Volgens een Contrastpeiling heeft grote meerderheid van Nederlandse moslims in meer of mindere mate begrip voor '9/Ji'.

Voorjaar Minister van Afghaans Taliban-regime kan ongehinderd aanhangers in Nederland toespreken.

2000
December Het opera-project Aïsja voor Rotterdam Culturele Hoofdstad 2001 wordt afgeblazen, nadat spelers en andere medewerkers zowel in Marokko als in Nederland met de dood zijn bedreigd.

Jaren 90
1997 In Rotterdam wordt een Islamitische Universiteit opgericht.

1995 De BVD rept in het jaarverslag over 1994 voor het eerst over de aanwezigheid van leden van islamitische terroristische netwerken.

1995 Bij de Raad van Kerken bestaan vergevorderde plannen om drie christelijke feestdagen op te geven voor Islamitische feestdagen. Het zou gaan om Tweede Paasdag,Tweede Pinksterdag en Tweede Kerstdag.

1993 De Nederlandse Moslim Omroep wordt opgericht.

September 1991 WD-leider Frits Bolkestein voorspelt dat de tegenstellingen tussen oost en west opgevolgd zullen worden door die tussen de islam en de democratie. PvdA-politicus Jacques Wallage vindt Bolkesteins uitlatingen 'ongepast', Groen Linkser Paul Rosenmöller beticht hem van 'een verkeerde toon'.

Jaren 80
14 februari 1989 De Iraanse ayatollah Khomeiny vaardigt een islamitisch doodvonnis uit tegen schrijver Salman Rushdie die de profeet Mohammed zou hebben beledigd. Nederlandse moslimleiders, onder wie de latere GroenLinks-lijsttrekker Mohammed Rabbae, eisen van het kabinet Lubbers dat het boek De Duivelsverzen wordt verboden. Ambtenaren van Justitie toetsen het boek op strafbaarheid. Het verzoek wordt afgewezen. Er volgen demonstraties.

1988 In de Haagse Schilderswijk wordt een nieuwbouwproject opgeleverd, waarin het mogelijk is gemaakt om in de woningen twee aparte 'verkeerscircuits' te creëren.'Wanneer de man bezoek ontvangt, kan de vrouw zich terugtrekken in het privécircuit.'

1988 De eerste islamitische basisscholen worden opgericht.

1988 Het omroepen vanaf de moskee wordt wettelijk gelijkgesteld met het luiden van klokken van kerken.

Jaren 70
1977 Het Vleeskeuringsbesluit zo aangepast dat slachtvee volgens islamitisch gebruik onverdoofd gedood mag worden.

1971 Het aantal moslims in Nederland, vooral pas geïmmigreerde Turken en Marokkanen, bedraagt 54.300 personen.

Jaren 50
1956 In het Friese Balk en in Den Haag worden de eerste twee moskeeën van Nederland geopend. Koningin Beatrix viert in Den Haag in 2006 het vijftigjarig bestaan. Ze komt tevoren overeen geen handen te zullen schudden.

1954 De eerste Nederlandse vertaling van de Koran verschijnt.

1951 Zeventig gezinnen van islamitische Molukse militairen komen naar Nederland. Het zijn de eerste moslims die groepsgewijs naar Nederland komen.
 
 
Er volgde naar aanleiding van een passage uit dit artikel hier nog een kritische noot van Pilgrim met een reactie daarop van Hans :
 
Hans v d Mortel sr schreef:
zo apr 16, 2017 10:26 am
Pilgrim schreef:
Veel opvattingen die moslims nu meenemen, wijken niet zo af van wat in Nederland vijftig jaar geleden gangbare opvattingen waren.
Hier ben ik niet mee eens. De islam is ook een totalitaire ideologie met als doel een totalitaire islamitische staat, waarin discriminatie en zelfs moord op niet-moslims legaal is. Dat is niet vergelijkbaar met onze cultuur
Uiteraard heb je in deze gelijk. Jammer dat Elsevier hier zo'n grote steek heeft laten vallen. Eigenlijk is het niet anders dan appelleren aan domheid en kortzichtigheid.
 
Hoewel Pilgrim natuurlijk gelijk heeft dat de islamitische achterlijkheid nog onvergelijkelijk veel verder gaat dan wat in Nederland vijftig tot zestig jaar geleden gangbare opvattingen waren is de inhoud van de passage op zichzelf niet onjuist. Er staat immers "veel opvattingen" en niet "alle opvattingen".
 
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89722
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: De islamisering van Nederland (voorbeelden uit de praktijk)

Bericht door Ariel »

Een gouwe ouwe van 3 jaar geleden.
Eén moslim, maar twee gezichten: ‘Geweld vind ik geen probleem’

Eén moslim, maar twee gezichten: ‘Geweld vind ik geen probleem’
Radicale moslims worden in Arnhem scherp in de gaten gehouden. Maar dat systeem is niet waterdicht, beweert Yasin*, die sympathiseert met Arnhemse jihadisten en voor het kalifaat is. Naar eigen zeggen leidt hij de instanties met succes om de tuin. ,,Anders had ik nu nog vastgezeten.”

Verantwoording
Yasin is een gefingeerde naam. Zijn echte naam is bij de redactie bekend. Hij zegt op het rechte pad te zijn en wil daarom niet dat hij wordt herkend. Om te voorkomen dat zijn woorden worden verdraaid, zo zegt hij, wil hij alleen contact per e-mail. De afgelopen maanden is er meerdere keren gemaild. Zijn identiteit is door De Gelderlander op verschillende manieren vastgesteld. Feiten zijn voor zover mogelijk gecheckt.

Yasin blijft onder de radar. Daar doet hij in ieder geval zijn best voor. Hoe hij denkt over de islam, over het kalifaat, dat gaat hij de instanties niet aan de neus hangen als ze ernaar vragen. Nee, hij kleurt keurig binnen de lijntjes van de rechtstaat. Voor het oog dan.

Yasin is een twintiger, opgegroeid in Arnhem, die in het zuiden van Gelderland woont. Onder zijn vrienden zijn Waïl el A. en Nadeem S., twee van de zeven Arnhemse terreurverdachten die in september zijn opgepakt, omdat ze volgens justitie een aanslag aan het beramen waren en donderdag voor de rechter moesten verschijnen. Om hen niet verder in de problemen te brengen, wil Yasin niets zeggen over hun motieven. Ook Arnhemmer Marouane B., de ‘jihadrapper’ die sinds 2013 in Syrië vecht, is een vriend.

Broeders en zusters
Hij mailt al langere tijd met De Gelderlander, over zijn vrienden en kennissen die naar Syrië zijn afgereisd of op zijn minst sympathie hebben voor het kalifaat. Hij respecteert de ‘broeders en zusters’ die ‘met de juiste intenties’ zijn afgereisd. ,,Ik zou het zelf niet doen, omdat ik niet voldoende kennis heb van de situatie daar.”

Geweld vind ik geen probleem, mits het volgens de islamiti­sche richtlij­nen gebeurt

Aantrekkelijk vindt hij het, helemaal leven volgens de regels van de islam, zoals in een kalifaat. ,,Ik vind dat elke moslim die eraan zou kunnen bijdragen, moet streven naar een kalifaat, zodat er een plek is waar alle moslims in vrede kunnen leven en hun geloof volledig kunnen praktiseren. Ik zou willen leven in een kalifaat. Geweld vind ik geen probleem, mits het volgens de islamitische richtlijnen gebeurt.” Dat is hoe hij er diep van binnen over denkt, maar dat hield hij wijselijk voor zich, als hij contact had met politie, justitie of andere instanties.

Crimineel
In zijn tienerjaren is Yasin een crimineel. Over het hoe en wat laat hij niets los, maar in 2012 wordt hij veroordeeld tot een jaar cel en jeugd-tbs. Hij belandt in De Hunnerberg in Nijmegen. Daar houdt hij met andere gedetineerde moslims stevig vast aan de islam. ,,We praktiseerden ons geloof door te bidden, te vasten en naar de gevangenismoskee te gaan.”

Yasin zegt dat hij niet bezig was anderen te bekeren, maar er broeit duidelijk iets in die jeugdgevangenis. In 2017 duikt in de media een foto op van gedetineerde jongens die een IS-vlag vasthouden. ,,Een cadeau van Marouane”, zegt Yasin, die claimt de eigenaar van de vlag te zijn. ,,Op die foto sta ik met twee onbekende jongens. We poseerden met de vlag om te tonen dat we trots zijn op ons geloof.” Hij benadrukt dat het geen IS-vlag is. ,,In de islam bestaat geen jihadvlag. Dit is een vlag met de islamitische getuigenis.”

Waarschuwingen van AIVD
De inlichtingendienst AIVD waarschuwt De Hunnerberg voor hem, zegt Yasin. ,,Ze hadden het vermoeden dat ik wilde uitreizen, omdat ik contacten heb in Syrië. Ik heb echter nooit trouw gezworen aan Abu Bakr al-Baghdadi (de salafistische leider van IS, red).” Hij laat zich later op sociale media wel een keer positief uit over IS, maar dat was volgens hem om te provoceren.

Ik was het met niet één standpunt eens, maar deed alsof

Yasin wordt voor observatie overgeplaatst naar het Forensisch Consortium Adolescenten in Sassenheim, waar de zwaarste jeugdgedetineerden heengaan en experts bepalen wat de beste behandeling is. ,,Vanaf dat moment besloot ik een masker op te zetten. Sociaal wenselijk doen, heeft in mijn voordeel gewerkt, anders zat ik nu nog in De Hunnerberg. Na zeven weken werd geconcludeerd dat ik niet aan het radicaliseren was.”

Sociaal wenselijke antwoorden gaf hij. Ja, ik respecteer de rechtsstaat. Nee, ik ben niet voor een kalifaat.

Maar niet heus.

Het proefverlof nadert en de reclassering verplicht Yasin gesprekken te voeren met een theoloog. ,,Die was Marokkaans en zei dat hij moslim is. We hadden interessante discussies, maar uiteindelijk is hij bij zijn mening gebleven en ik bij die van mij.” Yasin heeft inmiddels met heel wat instanties zulke gesprekken gehad. ,,Ze geven allemaal hun visie en maken duidelijk hoe je die moet tonen in je gedrag. Ik was het met niet één standpunt eens, maar deed alsof.”

Hij benadrukt keer op keer dat hij niet radicaal is, geen IS-aanhanger is. Tegelijk wijst hij alle Nederlandse wetgeving die in strijd is met de sharia, de islamitische wetgeving, af.

Vlak voordat het toezicht afloopt, afgelopen juli, verhuist Yasin naar het zuiden van Gelderland. Vragen van de politie over zijn geradicaliseerde vrienden beantwoordt hij niet. Mails van het Veiligheidshuis, een samenwerkingsverband van onder meer gemeente, politie en justitie, negeert hij sinds hij helemaal vrij is. Zijn gedachtegoed heeft hij niet losgelaten. Integendeel. ,,Ik ben alleen maar meer gaan vasthouden aan mijn eigen ideeën.”

‘Reclassering kan niet altijd door een nepverhaal heen prikken’
Het valt niet te voorkomen dat radicale moslims als Yasin ambtenaren van de reclassering om de tuin leiden door niet eerlijk te zijn over hun opvattingen. Reclassering Nederland houdt toezicht op mensen die voorwaardelijk vrijkomen, maar de medewerkers hebben beperkte mogelijkheden.

,,Ze kunnen niet iemand permanent volgen of telefoons aftappen om te controleren of hun cliënt de waarheid vertelt’’, zegt terrorisme-expert Bart Schuurman van de Universiteit Leiden. ,,Daarvoor hebben we de politie en de AIVD. Die blijven mensen die veroordeeld zijn voor terroristische activiteiten in de gaten houden.’’

Hardi N. zou ook deradicaliseren
Dat is volgens Schuurman ook gebleken bij de zeven Arnhemse jihadisten die in september zijn opgepakt, omdat ze een aanslag zouden willen plegen in Nederland. Drie van hen zijn eerder veroordeeld voor terroristische activiteiten. Hardi N., die door justitie wordt gezien als de spil van de groep, kreeg in 2016 voor het financieren van de jihad 24 maanden gevangenisstraf. Daarvan waren er 21 voorwaardelijk, omdat de reclassering de indruk had dat N. aan het deradicaliseren was. Een lange celstraf zou dat proces volgens de rechtbank mogelijk verstoren. Toch ging het mis. De politie greep echter op tijd in.

Met dank aan Arnhem, zegt burgemeester Ahmed Marcouch. ,,Hieruit blijkt de kracht van onze aanpak: hoewel het rustig leek, hebben we niet losgelaten. Toen er twee verhuisden naar de Randstad, hebben we aan de bel getrokken bij de landelijke diensten.’’

23 geradicaliseerde moslims
In Arnhem worden al lange tijd 23 geradicaliseerde moslims in de gaten gehouden. Daarbij werken gemeenten, politie, inlichtingendiensten, zorginstanties en welzijnsorganisaties samen, ook om hen zo veel mogelijk te sturen richting deradicalisering. Onder de 23 Arnhemmers zijn de zeven aangehouden jihadisten. Of Yasin ook tot deze groep behoorde, wil de gemeente niet zeggen.

De arrestaties in september zijn geen aanleiding geweest voor de rest van deze groep om de activiteiten te intensiveren, zegt Marcouch. ,,Er gebeurt in die categorie niets bijzonders op het moment.’’

De geradicaliseerde moslims in Arnhem zullen nog lang worden gevolgd. ,,We laten niet los’’, zegt Marcouch. ,,Niet dat de politie hen constant schaduwt. Het gaat erom dat er regelmatig contact is, dat onze informatiepositie goed is. Contact met de persoon zelf of met de ouders, via school, buurt, sportclubs, moskee, de hele omgeving.’’

Een paar van deze mannen zijn goed op weg. Die zijn bijvoorbeeld aan het werk. ,,Maar ze hebben geen van allen afstand genomen van het radicale gedachtegoed. Dat zien wij, ook door leugenachtige reacties heen, zoals deze Yasin naar eigen zeggen geeft.’’

Ambtenaren en andere professionals krijgen trainingen om bluf, schijn en realiteit te kunnen onderscheiden, zegt Marcouch. ,,Zo wordt de kans kleiner en kleiner dat potentiële jihadisten hun ware intenties kunnen verbergen met sociaal wenselijk gedrag.’’
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52158
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: De islamisering van Nederland (voorbeelden uit de praktijk)

Bericht door Mahalingam »

Reclamemakers denken heel goed na over wat ze in beeld brengen. Een gehoofddoekte op de achtergrond als figurant is dus een bewuste keuze geweest.

Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52158
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: De islamisering van Nederland (voorbeelden uit de praktijk)

Bericht door Mahalingam »

In het Westland wonen zo'n 5000 Mohammedanen. Velen wonen er al langer en hebben kinderen die naar school gaan.
En onvermijdelijk zijn er dus ook parasiterende beroepmoslims.
En die zien de geloofsijver van hun schaapjes afnemen wat hun positie ondermijnt.
Dus minder integratie en al helemaal geen assimilatie is de wens.
Maar helaas, in de gemeente hebben de politieke multikul partijen niet de meerderheid.
En de meerderheid wenst geen tweedeling in de maatschappij. En dus komt er geen islam school.
Maar ja, internationale verdragen en mensenrechten enzo. Dus komt die school er toch.
Westland mag islamitische school niet meer traineren. ‘Het is alsof we niet welkom zijn’

De komst van een islamitische basisschool in het Westland is sinds 2016 door de gemeenteraad ‘gefrustreerd en gesaboteerd’, vindt schoolbestuur Yunus Emre. Het moet er nu echt van komen, stelt de minister ook.

De gemoederen liepen de afgelopen jaren hoog op in het Westland, een tuinbouwgebied tussen Rotterdam en Den Haag. Zo hoog, dat áls de islamitische school na jaren van bezwaren en procedures tegen de goedgekeurde aanvraag, wordt geopend, de onderwijswethouder er wat zijn eigen partij LPF betreft absoluut niet bij is. “Dat moment moet hij maar aan zich voorbij laten gaan”, zegt LPF Westland-raadslid Dave van Koppen. “Wij willen geen islamitische basisschool in onze gemeente. Ik zou het hem kwalijk nemen als hij dat, als LPF’er, een mooie dag zou noemen. Hij snapt zelf ook wel dat hij dat aan een collega-wethoudertje moet overlaten.”

Minister passeert protesterende raad

Het is een keuze die de huidige wethouder niet eens hoeft te maken. Een gebouw voor de tachtig tot honderd beoogde leerlingen is nog niet in zicht. En dat had het wel moeten zijn, vindt demissionair onderwijsminister Slob. De gemeenteraad, waarin Westland Verstandig, Gemeentebelang Westland en LPF Westland de meerderheid vormen, heeft de wetten simpelweg te respecteren, stelt Slob. Het moet stoppen met het opwerpen van hindernissen, bezwaren en procedures die de opening vertragen. De minister zet voor het eerst in zijn ambtsperiode een ‘indeplaatsstelling’ in, waarbij de protesterende gemeenteraad wordt gepasseerd. De bal ligt nu bij het gemeentebestuur. Dat moet definitief tot uitvoering overgaan.

“Er is hier letterlijk alles uit de kast getrokken wat er uit de kast te trekken valt om de boel te treiteren, te saboteren en te vertragen”, zegt Ali Ahrouch, de voorzitter van het College van Bestuur van Yunus Emre, dat al meerdere scholen in Den Haag en omgeving heeft.

Niet welkom?

Aan de telefoon zegt hij de rust te willen bewaren, maar boos klinkt hij toch. “Het Westland is een bizarre plek, eerlijk gezegd. In de jaren zestig kwamen hier moslims terecht om in de kassen te werken. Sindsdien wonen we hier. Er is dus behoefte aan deze school, dat is aangetoond. Er wonen hier zo’n vierduizend, vijfduizend moslims. De procedure is goed doorlopen, en in Nederland spreekt de procedure. Niet de onderbuik. Maar op de een of andere manier zit er een kronkel hier. Het is alsof we niet welkom zijn, terwijl we er alle recht op hebben. Als Westlanders het je niet gunnen trekken ze alles uit de kast om het te voorkomen. De democratie is misbruikt. Als ik had geweten dat we hier in een of andere bananenrepubliek hadden geleefd, hadden we dit plan nooit ingediend.”

Kijken naar een locatie

Onderwijswethouder Ben van der Stee (LPF Westland) beschrijft zijn positie als ‘een spagaat’. Zijn partij is tegen. “De gemeenteraad heeft alle mogelijke middelen ingezet tot ze op zijn. Dit is dualisme ten top: ik heb de verantwoordelijkheid om dit uit te voeren. We nemen de school op in het huisvestingsprogramma en gaan de komende weken kijken naar een locatie.”

Emoties in dergelijke dossiers horen bij het DNA van het Westland, zegt hij. “Westlanders willen graag dat je een gezellige buur bent, elkaar in de gaten houdt en helpt als het nodig is. Deze kinderen zitten nu in hun eigen dorp op school. Laat die kinderen daar. Waarom zou een kind uit Wateringen naar Naaldwijk moeten om naar school te gaan? Wat ons betreft zit een kind het liefst op school bij vriendjes uit de straat.”

Het islamitische schoolbestuur hoopt dat er vaart komt in het dossier. Als er inderdaad geen wethouder de school komt openen? “Nou, dan openen we hem toch zelf? Daar gaan we niet van wakker liggen. De wethouder is van harte welkom, maar uiteindelijk gaan we ook zonder die komst gewoon open.”
https://www.trouw.nl/binnenland/westlan ... ~b1f5ce4b/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: De islamisering van Nederland (voorbeelden uit de praktijk)

Bericht door xplosive »

Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Plaats reactie