Calais en andere zeehavens magneet voor illegalen

Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89716
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Calais en andere zeehavens magneet voor illegalen

Bericht door Ariel »

Meeste inklimmers in Rotterdamse haven komen uit Albanië

De politie en Koninklijke Marechaussee hebben afgelopen jaar 1365 inklimmers opgepakt op of bij terreinen van de Rotterdamse veerdiensten naar Engeland. Bijna vijfhonderd van hen kwamen uit Albanië.
Dat schrijft burgemeester Ahmed Aboutaleb aan de Rotterdamse gemeenteraad. Het aantal inklimmers in 2019 is nagenoeg gelijk aan het aantal in 2018.

Van de 1365 migranten werden 788 opgepakt door de Koninklijke Marechaussee. Meer dan veertig procent van hen kwam uit Albanië; zeventien procent uit Afghanistan. Ook bij de aanhoudingen door de politie (577) kwamen de meesten uit Albanië en Afghanistan.

Van alle migranten die de Koninklijke Marechaussee landelijk heeft aangehouden, werd bijna vier procent voor een tweede keer opgepakt. Burgemeester Aboutaleb verwacht niet dat het percentage in Rotterdam hier sterk van afwijkt.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52147
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Calais en andere zeehavens magneet voor illegalen

Bericht door Mahalingam »

Negentig migranten van Kanaal bij Kent gepluktLONDEN - Negentig migranten, onder wie vrouwen en kinderen, zijn voor de kust van Engeland van enkele bootjes geplukt. Dit is tot op heden de grootste groep die op één dag op het Kanaal werd onderschept.

Volgens Britse media werden de asielzoekers voor de kust van het graafschap Kent uit zee gehaald. Dat gebeurde door de bemanning van Brits en Franse patrouilleboten.

De vluchtelingen zijn waarschijnlijk vanuit Frankrijk overgestoken. Ze zijn naar Dover gebracht.
https://www.telegraaf.nl/nieuws/4482040 ... nt-geplukt

Ze hebben het gehaald , ze zijn in Dover (Engeland).
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24951
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Calais en andere zeehavens magneet voor illegalen

Bericht door King George »

Sanne van Alphen is een bijstandsmoeder uit Leusden. En met haar Mercedes Vito helpt zij "vluchtelingen" die op het terrein van het gewezen krottenkamp nog rondzwerven. Noem dat maar geen maatschappelijke tegenprestatie voor ons land in ruil voor haar bijstandsuitkering welke zij voor rekening van 't algemeen opstrijkt!
  • Bijstandsmoeder Sanne rijdt elke maand naar Frankrijk: ‘Ze worden behandeld als beesten’

    De Franse regering mag het migrantenkamp in Calais in 2016 dan hebben leeg geveegd, nog steeds zijn er hordes migranten te vinden. Een bijstandsmoeder uit Leusden ziet het als haar plicht het leed van de vergeten groep asielzoekers te verzachten.


    Leusden slaapt nog als de oude Mercedes Vito van Sanne van Alphen in alle vroegte grommend en trillend tot leven komt. De carrosserie is gebutst, haar stoel heeft betere tijden gekend en het linkerraam gaat niet meer helemaal dicht. Het mag de bestuurster niet deren. Zolang ze er de 400 kilometer naar Calais maar mee kan afleggen. De 46-jarige Sanne rijdt al bijna vier jaar iedere maand naar Noord-Frankrijk met hulpgoederen voor de vluchtelingen. ,,De wereld heeft ze de rug toegekeerd'', zegt ze. ,,Ze worden behandeld als beesten.‘’

Lees verder
Spoiler! :
De oude bestelbus is zoals telkens tot de nok gevuld met slaapzakken, dekens, jassen en mannenkleding, schoenen, héél veel schoenen, tentjes en het nodige aan houdbare etenswaren. Een deel van de spullen spul zit gepropt in vier metalen vaten. In Duinkerke boort hulpverlener Thomas er later die dag luchtgaten in, waarna de verkleumde vluchtelingen ze dankbaar in gebruik nemen als vuurhaard.\8

Turend over het regenachtige asfalt tussen Breda en Antwerpen vertelt de Leusdense wat haar drijft. Ze was al vroeg op zichzelf aangewezen als kind van gescheiden ouders, wonend bij haar moeder die uit het leven stapte toen Sanne 17 was. ,,Het heeft me gevormd tot wat ik ben; hard van buiten soms, maar zacht van binnen. En ik wil graag voor anderen zorgen. Dat is mijn tweede natuur. Ik lijd aan fibromyalgie, wat me ongeschikt maakt voor vast betaald werk. Een goede moeder ben ik wel, denk ik, ondanks dat ik het alleen doe en elk dubbeltje wordt omgedraaid. Al kun je dat beter aan mijn dochters Nina (23) en Lisa (19) en zoontje Daan (8) vragen.''

Prikkeldraad
Genoeg over haar persoon, vindt Van Alphen. Liever praat ze over Moving Stones, de kleine stichting die ze oprichtte met bevriend kunstenaar Michael Platenkamp en die ze nu draaiende houdt met vriendin Corinne Vulink. ,,Sinds 2016 rijd ik maandelijks naar Calais en Duinkerke met een bus vol ingezamelde spullen. Ik was daar al geweest, net als in de kampen in Griekenland en Macedonië. Tegen mezelf zei ik: Sanne, hier ligt jouw taak in het leven.‘’

Op een uur rijden van Calais passeert de bus de eerste prikkeldraadversperringen. De parkeer- en rustplekken voor vrachtwagenchauffeurs zijn afgesloten om verstekelingen geen kans te geven.
Wegpoetsen

,,Het breidt steeds verder uit'', mompelt Sanne, wijzend op een schutting van hout die tegen de vangrail is gemonteerd. ,,Hier bevond zich een groot vluchtelingenkamp. We mochten het niet zien hè. We moeten vooral in de waan blijven dat ze niet meer bestaan. De Franse regering doet er alles aan het vluchtelingenprobleem weg te poetsen. Maar het zijn er nog steeds duizenden. Ze zitten als ratten in de val en worden opgejaagd als beesten. Een kampje staat nooit langer dan een week. Dan veegt de CRS (de Franse oproerpolitie, red.) de boel schoon. Ze snijden de tenten kapot en voeren zo veel mogelijk spullen af in containers. Wat achterblijft, ook het eten, wordt gepeppersprayd zodat de vluchtelingen het niet meer kunnen gebruiken. Een hond behandel je nog beter. En dit gebeurt op 400 kilometer van huis. Tot zover onze beschaving.''


De eerste stop na vier uur rijden is een tussenwoning in een sombere buitenwijk van Calais. Het is de uitvalsbasis van het Mobile Refugee Support (MRS), een jongerenorganisatie die, veelal onbezoldigd, zorgt voor de distributie van goederen en eten naar de verschillende kampen. Drijvende kracht achter het werk van MRS is Charlie, een idealistische twintiger uit Engeland die in 2015 al rondliep in het grote kamp, La Jungle genaamd, met 10.000 bewoners. De geïmproviseerde vluchtelingenstad haalde de wereldpers voordat ze tegen de vlakte ging. Charlie keek machteloos toe.

,,Het was een vreselijk moment, er gebeurden daar goede dingen. De omstandigheden voor de vluchtelingen zijn sindsdien enorm verslechterd. De Franse overheid staat niet meer toe dat er sanitair of elektriciteit wordt aangesloten in de kampjes én ze breken ze om de haverklap af. President Macron kwam hier laatst een hulpproject bezoeken. Mooi weer spelen, dat was het. Hij verdomde het naar een van de kampen te gaan.''

Sanne's tweede halte is een kolossale loods waar tientallen jonge mensen uit verschillende landen bezig zijn met het sorteren van hulpgoederen, het hakken van brandhout en de bereiding van 1500 warme maaltijden, die aan het begin van de avond in de buurt van Duinkerke zullen worden uitgedeeld. Zo gaat het sinds 2015 elke dag, weet Sanne. ,,Ik heb bewondering voor deze jongeren. Ze krijgen misschien kost en inwoning, maar dat is het dan ook. Dit doen ze vanuit hun hart, en al vijf jaar onophoudelijk.''

Met alleen nog de vuurtonnen achterin de bus, begeeft Sanne zich naar een vervallen fabriek aan de rand van Duinkerke. Tussen de vier- en vijfhonderd vluchtelingen hebben er hun tenten, of wat daar voor door moet gaan, opgeslagen. Ze staan grotendeels droog in de betonnen skeletten van het afgebrokkelde complex, waarmee meteen het enige pluspunt is genoemd. De aanblik van het terrein overtreft de ergste verwachtingen. De tentjes staan tussen brokken puin en hopen rottend afval. Langs de modderige paden tussen de loodsen liggen uitwerpselen. Sanitair is er niet, op één kraan na. De wind geselt de fabrieksruïne en haar desperate bewoners. Gehuld in lompen schuifelen twee vrouwen en een kind, gebukt tegen de kou, voorbij. Ze lopen op slippers, de sokken kletsnat. Sanne vecht tegen haar tranen. Ze zou het liefst mensen meenemen. Telkens weer. ,,Ik doe het nooit, omdat ik dit werk niet meer kan voortzetten als ik word aangehouden. En niemand van deze mensen krijgt asiel in Nederland. Ik help ze er echt niet mee.''

Achterin een van de loodsen staart de 27-jarige Muhammed met bedroefde ogen in het vuur dat zijn medevluchters uit Iraaks-Koerdistan met pallethout aan de gang houden. Hij leeft alleen nog om zijn broer van 15 in veiligheid te brengen, zegt hij met een knik naar een jongen bij het vuur. ,,Voor mij hoeft het niet meer. Ik leefde in Engeland en ben in 2014 teruggegaan om mijn familie te helpen. Het maakte niks uit. IS heeft mijn vader en mijn broer vermoord. Het gebeurde voor mijn ogen. Ze hebben onze levens afgepakt. Ik bid tot God dat hij mijn broertje redt en dat mijn moeder die in Iran is achtergebreven veilig is. Voor mezelf bid ik niet meer.''

Terwijl Sanne een pakje thuisgerolde sigaretten uitdeelt aan de mannen, en de gasten per se plaats moeten nemen op het enige droge veldbed, bereidt de oudste van de groep met een glimlach koffie en thee voor iedereen. Straks gaan ze proberen een warme maaltijd te bemachtigen. Ze moeten kracht opdoen voor de nacht die komen gaat.

De zoveelste nacht waarin ze sjouwend over geitenpaadjes en klauterend over omheiningen gaan proberen het beloofde Engelse land te bereiken. Af en toe blijkt een tent leeg de volgende ochtend en heerst er volgens Muhammed voorzichtige blijdschap. ,,We weten of het gelukt is, als er wordt gebeld dat ze aan de overkant zijn. Als we niks horen, is het slecht afgelopen. Op de bodem van de zeeën liggen veel vluchtelingen. Het is ons lot.''

De Franse regering wil voorkomen dat er in Calais een nieuwe ‘Jungle’ ontstaat, zoals het kamp werd genoemd waar tot 2016 vele duizenden migranten woonden.

De levensomstandigheden daar waren erbarmelijk en gevaarlijk. Ook veroorzaakte het kamp enorme overlast voor de omwonenden, de ‘gewone’ inwoners van Calais. De regering-Macron kiest daarom nu voor een lik-op-stukbeleid. Als nieuwe kampjes opduiken, worden die meteen afgebroken. De paar honderd migranten die in Calais verblijven, worden op één locatie gedoogd: er zijn daar door de overheid douches en sanitair aangelegd, op last van de rechter.

Het probleem is daarmee deels verschoven, naar plaatsen met minder politie en minder controles. Naar havenstad Ouistreham bijvoorbeeld, ruim 300 kilometer ten zuiden van Calais. Een paar jaar geleden verbleef hier nog maar een handvol illegale migranten. Nu staat er een kamp met tientallen tentjes. Elke dag en avond lopen rijen migranten naar de haven, in de hoop op de veerboot naar Engeland te kunnen komen. Waar de haven van Calais wordt omringd met extreme beveiliging als bewakingscamera’s, prikkeldraad en hoge hekken, staat in Ouistreham één patrouillewagen met twee agenten bij de ingang.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89716
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Calais en andere zeehavens magneet voor illegalen

Bericht door Ariel »

Dit is weer een rotstreek van de Fransen.
French naval boats begeleiden tjokvolle rubberbootjes met illegale migranten uit Franse wateren richting Engelse wateren.
Migranten per boot naar VK: ’Er komen steeds nieuwe mensen aan’
Het aantal onbegeleide jonge migranten dat probeert op bootjes het Verenigd Koninkrijk te bereiken, is fors toegenomen tijdens de coronacrisis. Zij hebben minder mogelijkheden om zich in vrachtwagens te verstoppen en proberen daarom het Kanaal over te varen.

Het plaatselijke bestuur in het Engelse Kent zegt dat het zich een jaar geleden nog over ”230 tot 250” jonge migranten moest ontfermen. „Maar dat aantal is nu zo’n beetje verdubbeld. Het zijn er nu bijna 470 en komen steeds nieuwe mensen aan”, zegt bestuurder Roger Gough. „We zagen deze jonge mensen altijd oversteken in trucks. Dat was de gebruikelijke route. Nu zien we deze jonge mensen zonder begeleiders in boten.”

Het aantal migranten dat per boot probeert over te steken, zit al sinds eind 2018 in de lift. De Britse en Franse autoriteiten konden vorig jaar 2758 mensen redden die de levensgevaarlijke tocht ondernamen. Britse media becijferden dat zo’n 1000 asielzoekers in kleine bootjes probeerden het Kanaal over te steken sinds premier Boris Johnson afgelopen maart een lockdown afkondigde.

Rustige kust
Die toestroom heeft mogelijk onder meer te maken met het mooie weer en de rustige zee. Een bron binnen de politie in het Franse Calais noemt nog een andere mogelijke factor die een rol kan spelen. „Tijdens de lockdown waren de stranden dicht. Migranten profiteerden indirect van het feit dat veel lokale mensen die ons voorheen informeerden over oversteekpogingen dat nu niet meer konden.”
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52147
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Calais en andere zeehavens magneet voor illegalen

Bericht door Mahalingam »

Het zal zonder twijfel wel doorverteld worden: Nederland als doorvoerhaven.
’Aanpak illegale migranten in havens schiet tekort’

DEN HAAG - De aanpak van illegale migratie en mensensmokkel kan in de knel komen, omdat het grenstoezicht in de Nederlandse zeehavens niet functioneert zoals de bedoeling is. Dat blijkt uit het onderzoek Toezicht op de maritieme grenzen dat de Inspectie Justitie en Veiligheid maandag publiceerde.

De marechaussee en de Zeehavenpolitie Rotterdam hebben volgens de inspectie onvoldoende beeld van de grootste risico’s in het grenstoezicht. Het is niet haalbaar alle schepen fysiek te checken. Daarom wordt op basis van risicoanalyses gecontroleerd op plekken waar de meeste kans bestaat dat mensen illegaal het land binnenkomen en verlaten.

De marechaussee en de zeehavenpolitie hebben echter geen overzicht van alle risico’s in het grenstoezicht, concludeert de inspectie. Ze komen in de praktijk onvoldoende toe aan informatie- en risicogestuurd werken omdat er veel tijd gaat zitten in verplichte controles van ferry’s en cruiseschepen en de aanpak van inklimmers. Door beperkte controles op visserij en pleziervaart is op die terreinen sprake van een blinde vlek, staat in het onderzoek.

Medewerkers opleiden

De marechaussee dient de informatiesystemen te moderniseren en te investeren in meer goed opgeleide medewerkers, luiden de aanbevelingen. Ook zou de nationale politie meer kunnen doen aan de zogeheten grenspolitietaak.

De marechaussee wijst erop dat door de intensieve controles op inklimmers de pakkans is vergroot. Vorig jaar zijn er door de marechaussee 910 inklimmers gepakt die illegaal de oversteek naar Engeland wilden maken. Ook de administratieve afhandeling van inklimmers brengt een hoge werklast mee. Hierdoor was er minder capaciteit beschikbaar voor controles binnen de andere maritieme segmenten zoals pleziervaart en visserij”, legt de woordvoerder uit.
https://www.telegraaf.nl/nieuws/7378690 ... iet-tekort
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89716
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Calais en andere zeehavens magneet voor illegalen

Bericht door Ariel »

Recordaantal bootvluchtelingen op het Kanaal

Een recordaantal migranten heeft geprobeerd het Kanaal over te steken om illegaal Groot-Brittannië binnen te komen. Het afgelopen etmaal zijn 235 mensen geteld die in zeventien bootjes vanuit Frankrijk de oversteek waagden. De Britse regering sluit de inzet van de marine niet uit om de stroom te stoppen.

Op 30 juli waren nog ruim tweehonderd migranten op een dag geteld. Het ging toen om migranten uit Jemen, Eritrea, Tsjaad, Egypte, Soedan, Koeweit, Irak, Iran, India en Mali en Palestijnen. Volgens een schatting maakten in de hele maand juli meer dan duizend mensen de illegale oversteek vanuit Frankrijk.

De Britse minister van Immigratie gaat binnenkort naar Frankrijk voor overleg over de volgens hem volstrekt onacceptabele situatie. Migranten en vluchtelingen komen al jaren samen in de buurt van Franse havens aan het Kanaal in de hoop Groot-Brittannië te bereiken, vaak omdat ze daar al familieleden hebben of Engels spreken.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24951
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Calais en andere zeehavens magneet voor illegalen

Bericht door King George »

Frankrijk zal zelf niet meewerken aan ze niet meer af te laten dobberen naar Engeland. Engeland zal op andere wijze moeten laten merken er niet van gediend te zijn illegale immigranten van een ander Europees land doorgevoerd te krijgen. Op dat moment zal Frankrijk ook hardere maatregelen moeten nemen om hun eigen grenzen beter af te sluiten voor illegale immigranten.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89716
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Calais en andere zeehavens magneet voor illegalen

Bericht door Ariel »

King George schreef:Frankrijk zal zelf niet meewerken aan ze niet meer af te laten dobberen naar Engeland.
Frankrijk wil geld zien. Wat goor. Wat smerig. :shock:
'Frankrijk wil 33 miljoen euro van Britten om Kanaal te bewaken'

De Franse regering wil dat de Britten 33 miljoen euro bijdragen voor de bewaking van het Kanaal. Door de maatregelen op te schroeven moeten migranten worden gestopt die vanuit Frankrijk per boot de oversteek maken naar Engeland, meldt The Sunday Telegraph.

De Britse regering heeft nog niet besloten of ze akkoord gaat met de Franse eis, zegt een bron binnen het Britse ministerie van Binnenlandse Zaken tegen de krant. De Britten overhandigen dinsdag een eigen voorstel aan de Franse overheid voor de aanpak van de illegale oversteek van het Kanaal.

Zo zou de Britse marine mensen uit de zee moeten halen en naar Duinkerke in het noorden van Frankrijk moeten brengen. Ook wordt nagedacht over de inzet van drones en vliegtuigjes om migranten tegen te houden.

De afgelopen dagen hebben honderden mensen de gevaarlijke oversteek van 33 kilometer tussen Frankrijk en Groot-Brittannië gemaakt. Inmiddels is de hulp van het Britse leger ingeroepen bij de grensbewaking.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52147
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Calais en andere zeehavens magneet voor illegalen

Bericht door Mahalingam »

Ik heb er geen ander woord voor: de Franse buitenlandse politiek is altijd heel erg perfide.

Ze hebben gezien hoe effectief de Turken zijn met hun dreigementen over invasies van asieligen en gezien de reactie daarop door EU landen, denken ze hier ook mee weg te komen.

Maar de Engelsen hebben historisch gezien '(tot 1162) ervaring met het betalen van 'Danegeld'.
(The Danegeld (/ˈdeɪnɡɛld/;[1] "Danish tax", literally "Dane yield" or tribute) was a tax raised to pay tribute to the Viking raiders to save a land from being ravaged.)
En let wel: Frankrijk zou voor dat geld dan wat moeite gaan doen om de oversteek te belemmeren. Maar natuurlijk is Frankrijk niet bereid om die illegalen terug te nemen die Engeland bereiken.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89716
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Calais en andere zeehavens magneet voor illegalen

Bericht door Ariel »

Mahalingam schreef: En let wel: Frankrijk zou voor dat geld dan wat moeite gaan doen om de oversteek te belemmeren. Maar natuurlijk is Frankrijk niet bereid om die illegalen terug te nemen die Engeland bereiken.
Alsof de Britten nog niet genoeg betaald hebben.
Britain has so far paid more than £100million to fund the French response to the migrant crisis.

In 2015, the UK paid £10 million towards security reviews and reducing the number of migrants waiting to cross.

Another £17 million was paid in 2016, £36 million in 2017, £45 million in 2018, £3.25 million in 2019 and £2.25 million this year up until March.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Calais en andere zeehavens magneet voor illegalen

Bericht door Pilgrim »

Afbeelding

Is het niet raar dat elke vis die in het Engelse Kanaal gevangen wordt van de EU is, maar dat alle mensen die daar gevonden worden van GB zijn.
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24951
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Calais en andere zeehavens magneet voor illegalen

Bericht door King George »

Ariel schreef:
King George schreef:Frankrijk zal zelf niet meewerken aan ze niet meer af te laten dobberen naar Engeland.
Frankrijk wil geld zien. Wat goor. Wat smerig. :shock:
'Frankrijk wil 33 miljoen euro van Britten om Kanaal te bewaken'
Spoiler! :
De Franse regering wil dat de Britten 33 miljoen euro bijdragen voor de bewaking van het Kanaal. Door de maatregelen op te schroeven moeten migranten worden gestopt die vanuit Frankrijk per boot de oversteek maken naar Engeland, meldt The Sunday Telegraph.

De Britse regering heeft nog niet besloten of ze akkoord gaat met de Franse eis, zegt een bron binnen het Britse ministerie van Binnenlandse Zaken tegen de krant. De Britten overhandigen dinsdag een eigen voorstel aan de Franse overheid voor de aanpak van de illegale oversteek van het Kanaal.

Zo zou de Britse marine mensen uit de zee moeten halen en naar Duinkerke in het noorden van Frankrijk moeten brengen. Ook wordt nagedacht over de inzet van drones en vliegtuigjes om migranten tegen te houden.

De afgelopen dagen hebben honderden mensen de gevaarlijke oversteek van 33 kilometer tussen Frankrijk en Groot-Brittannië gemaakt. Inmiddels is de hulp van het Britse leger ingeroepen bij de grensbewaking.
Voor 33 miljoen is het te proberen en kijken wat het waard is. Het is geen 6 miljard. Maar natuurlijk is het een gotspe, want de boodschap is eigenlijk "Als je geen geld geeft, dan laten we illegalen afdobberen naar je land."
Zo zou de Britse marine mensen uit de zee moeten halen en naar Duinkerke in het noorden van Frankrijk moeten brengen. Ook wordt nagedacht over de inzet van drones en vliegtuigjes om migranten tegen te houden.
Zodra schepen illegaal de territoriale wateren binnen komen drijven mogen deze bezien worden als een vijandig militair object en alzo ook worden behandeld.

En beter zou zijn als de Britten gewoon een stuk Franse Kanaalkust binnenvallen en innemen en daar al die aangedobberde illegalen droppen. De Britten hadden eigenlijk al in 1944 toen ze in Normandië aan wal kwamen de vlaggenstok met daaraan fier wapperend de Union Jack in de grond moeten steken en de Kanaalkust voorgoed voor zichzelf opeisen.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Calais en andere zeehavens magneet voor illegalen

Bericht door Pilgrim »

Nauw van Calais: Inzet van de Royal Navy tegen illegale “migranten”

Geplaatst op 10 augustus 2020

Afbeelding

Te laat of nog net op tijd?

Het is prachtig weer en het Nauw van Calais, dat Frankrijk scheidt van Groot-Brittannië, is op de smalste plek tussen Calais en Dover maar 34 kilometer breed. Die zijn, als er geen storm opkomt, zondermeer ook met een grotere, gemotoriseerde rubberboot te overbruggen. Maar alleen als er niets tussenkomt.


Dat denken blijkbaar ook steeds meer economische vluchtelingen die in Frankrijk gestrand zijn, maar als enige vreemde taal Engels verstaan en daarom voor hun vooruitkomen betere kansen in het Verenigd Koninkrijk zien. Ze proberen op dit moment via Het Kanaal een dagelijkse invasie, die de Duitse Wehrmacht in 1940 wegens gebrek aan heerschappij in de lucht niet gelukt is. Zij komen nu, als het aan de Britse premier Boris Johnson ligt, tegenover ons Duitsers oude bekende tegenstander te staan: de Royal Navy.

Britse verkenningsvliegtuigen onderzoeken eerst waar illegale migranten willen oversteken. Dan worden ze door snelle boten van de Royal Navy onderschept en naar Frankrijk teruggestuurd. Zo luidt het plan. Op dit moment onderhandelen Britten en Fransen over de vraag wie de kosten voor dit maritieme gezelschapsspel op zich moet nemen.

Bij deze onderhandelingen zit Angela Merkel ook altijd onzichtbaar aan tafel. Want veel van de migranten die nu van plan zijn naar Engeland over te steken, zijn ingegaan op Merkel´s uitnodiging om naar Europa te komen – een uitnodiging die Berlijn heeft uitgesproken, hoewel noch Duitsland, noch Frankrijk noch een ander EU-land de migranten een echt perspectief kan bieden.

Groot-Brittannië is niet alleen, maar mede uit de EU uitgetreden om niet langer een immigratiesoep op te hoeven lepelen, die anderen – vooral de Duitse regering – de Britten in de maag gesplitst hebben. En in deze dagen maken ze duidelijk dat ze deze houding ook tegen het verzet op het vasteland willen doordrukken. Een blik op de bevolkingsstructuur van de Britse voorsteden staat geen twijfel over de legitimiteit van deze houding toe, hoogstens aan het feit of deze afweer nog op tijd komt of dat het voor het behoud van de toekomst van het koninkrijk al niet te laat is.

Bron: www.pi-news.net

Door: Manfred Rouhs

Vertaald uit het Duits door: E.J. Bron

https://ejbron.wordpress.com/2020/08/10 ... migranten/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Mahalingam
Berichten: 52147
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Calais en andere zeehavens magneet voor illegalen

Bericht door Mahalingam »

Dobbernegers op weg naar de vleespotten van het beloofde land Engeland waar alles gratis is voor ze.

Afbeelding
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89716
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Calais en andere zeehavens magneet voor illegalen

Bericht door Ariel »

Sky witnesses migrants entering British waters cheering 'UK'

Deze gasten zullen denken...Geweldig...Wat een welkom, wat een aandacht.

Alsof deze verslaggever haar kinderen verwelkomd die van een schoolreis terug komen.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89716
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Calais en andere zeehavens magneet voor illegalen

Bericht door Ariel »

Mahalingam schreef:Dobbernegers op weg naar de vleespotten van het beloofde land Engeland waar alles gratis is voor ze.

Afbeelding
Ze hebben wel nieuwe peddels scheppen bij zich. Ze kunnen gelijk aan de slag bij een boer of grondwerker.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89716
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Calais en andere zeehavens magneet voor illegalen

Bericht door Ariel »

Franse marine duwt migrantenbootjes naar Britse wateren

De Franse marine blijft doorgaan met het escorteren van migrantenbootjes naar de Britse territoriale wateren. Dat blijkt uit onderzoek van de Britse krant The Daily Telegraph en politicus Nigel Farage.

De kwestie werd voor het eerst in mei aangekaart door de Britse politicus Nigel Farage (Brexit). De onthullingen leidden tot een diplomatieke rel tussen Frankrijk en het Verenigd Koninkrijk. Nadien zou de Franse regering hebben toegezegd om de overstekers een halt toe te roepen.

Van die toezeggingen komt vooralsnog weinig in huis, zo blijkt uit onderzoek van Farage. “Er is niet veel veranderd. We kijken al een uur naar een groot Frans oorlogsschip dat deze boot naar de Britse wateren escorteert”, zegt de politicus vanop een boot in het Kanaal, tijdens een livestream op Facebook. “Dit is wat er elke dag op het Engelse Kanaal gebeurt. We krijgen steeds weer te horen van Priti Patel en Chris Philp, de minister van immigratie, dat de Fransen het goed doen met het terugekeren van de migrantenboten.”

“We hebben een uur lang gekeken naar de Fransen die illegale migranten naar de Britse wateren escorteren. Er gaat niets veranderen”, zegt Farage. De Fransen lieten het rubberbootje nadien achter in het Kanaal en voorzagen de migranten van zwemvesten.

Verhaal bevestigd door The Telegraph
Een journalist van de Britse krant The Daily Telegraph was eveneens aanwezig op dezelfde boot als Farage. Hij maakt gewag van zestien Afghaanse migranten, waaronder vier vrouwen en twee kinderen, in het rubberbootje dat door de Fransen geëscorteerd werd.

“In plaats van de natte en bibberende groep aan boord te brengen en hen terug te sturen naar Frankrijk, heeft het Franse schip de boot echter in de richting van de Britse wateren geschoven, waar ze de boot onmiddellijk hebben verlaten: een praktijk waarvan de Fransen al lang worden beschuldigd, maar die tot nu toe nog nooit onafhankelijk door een journalist is meegemaakt”, schrijft de krant.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Calais en andere zeehavens magneet voor illegalen

Bericht door Pilgrim »

Het migrantenkamp van Calais werd weer ontruimd

Geplaatst op 6 oktober 2020

Afbeelding

Desondanks gaat het migrantencircus gewoon verder

Vier jaar geleden werd de “Jungle” in de havenstad Calais, waar 10.000 migranten huisden, afgebroken, ontstond opnieuw en werd nu weer ontruimd. Daar hebben zich bijna 800 personen “genesteld”. Ze willen allemaal naar Groot-Brittannië.


Met de boot, verstopt in een vrachtwagen of in treinen: velen willen zelfs “naar de overkant zwemmen”. Ze worden nu over heel Frankrijk verdeeld. 34 migranten werden gearresteerd. De ontruiming van het kamp, dat in de buurt van een ziekenhuis in de stad was ontstaan, was de grootste operatie sinds de grote afbraak in 2016.

Bedreiging voor de openbare veiligheid
Men zou willen voorkomen dat er in Calais een nieuw verzamelpunt van migranten zou ontstaan, zei een verantwoordelijk woordvoerder. De honderden tenten zouden een bedreiging voor de gezondheid en de (openbare) veiligheid zijn – vooral voor het personeel van het ziekenhuis. De ontruiming zou ook noodzakelijk zijn, omdat de winter voor de deur zou staan. Veel migranten hadden via via van de geplande evacuatie gehoord en vluchtten.

Heen en terug
Ongeveer 150 van de geëvacueerde migranten zullen terechtkomen in opvangcentra in Pas-de-Calais. Nog eens 150 personen in andere districten in Noord-Frankrijk. 500 migranten worden over heel Frankrijk verdeeld. Ze zijn vooral afkomstig uit Somalië, Soedan, Irak en Eritrea. Mensenrechtenorganisaties hadden kritiek op de ontruiming van het kamp. Deze zou zinloos zijn, want de migranten zullen binnen enkele dagen weer terugkomen. Ze weten dat ze in Frankrijk geen kans maken op asiel. Engeland zou hun laatste kan zijn, en ze zouden het koste wat het kost weer proberen.

Absurd asielcarrousel
Een migrant bevestigde dit. Hij is een van 11 Syriërs die in september door Groot-Brittannië naar Spanje werden uitgezet, omdat daar hun vingerafdrukken geregistreerd werden. De groep is bij elkaar gebleven, weer naar Frankrijk gekomen en wil verder naar Groot-Brittannië. “Ook als ze ons uitzetten naar de maan, dan zullen we blijven proberen om naar Engeland te komen”, zei hij. Hij zou daar twee broers hebben en naar hen toe willen. Ze zouden allemaal heel boos zijn over hoe men hen in Europa rond zou sturen. “De autoriteiten denken dat we dieren zijn en brengen ons van de ene boerderij naar de andere.”

De Britten zijn het beu
Op de Britse kusten landden inmiddels, sinds het begin van het jaar, 7000 illegale migranten, komend vanuit Frankrijk. Daar protesteren de Britten steeds heftiger tegen. Want de onderbrenging van de bijna dagelijks op de kusten aankomende illegalen wordt een probleem. Sinds kort logeren ze ook in dure hotels. Dat maakt de bevolking woedend, de druk op de politiek neemt toe. De Britten roepen Frankrijk er nu opnieuw toe op om het migranten te verhinderen te vertrekken naar Groot-Brittannië. Frankrijk zei dat het de kustcontroles verscherpt zou hebben en sinds 1 januari minstens 1300 migranten zou hebben onderschept.

Bron: www.wochenblick.at

Door: Kornelia Kirchweger

Vertaald uit het Duits door: E.J. Bron

https://ejbron.wordpress.com/2020/10/06 ... -ontruimd/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89716
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Calais en andere zeehavens magneet voor illegalen

Bericht door Ariel »

Oh, dear....Klachten van een geschokte asielzoekster. Bijna verdronken, duurde te lang voordat ze droge kleren kreeg, moest met mannen in één ruimte, en het "vreemde" eten deugde ook niet
I was shocked by everything': an asylum seeker on arriving at Kent intake unit

29-year-old spent two days at centre after being rescued from dinghy

Abia* is a 29-year-old female asylum seeker who fled the conflict in Yemen and arrived at the Kent intake unit in the middle of July 2020.

Her journey through seven countries had been difficult before she reached Calais where she paid smugglers for a place on an overcrowded dinghy with 20 others – four women, one child and 15 men.

However, part way through the journey the dinghy got into difficulty and filled with water.

“We thought we would not survive but the British coastguard came and rescued us just in time,” Abia said. “I was worried the coastguard would send us back to France, but they told us we would drown in the dinghy and they brought us to the shore in the UK.”

She said that although she was incredibly relieved to have survived she was soaking wet and freezing. She and the others were taken to the Kent intake centre.

“One of the most difficult things was being left in wet clothes for about four hours. I was so cold and I wanted to have a lot of hot drinks to try to warm up but they were not always available,” she said.

“One of the things I found most shocking was how men and women were mixed together. There were about 20 of us all crowded into one room. We were given very thin foam mattresses to sleep on. I was kept there for two days, but I was too scared to lie down in that room in case anything happened, so I slept sitting up with my back against the wall.”

She said that although she had been through many terrible experiences in Yemen and on her eight-month journey to the UK one of the things that caused her distress related to her clothes. “They took away our wet clothes and then returned them in a garbage bag.”

She said that although they were given food it was very unfamiliar to her, and she could not eat it. “I had no money with me at all so it was not possible to go and buy any alternative food. I had no privacy when I was there and wasn’t able to have a shower.”

She said she was given an interview with an Arabic interpreter because she cannot speak English. “The interpreter was criticising my dialect and it made me so nervous and upset that I couldn’t answer the questions properly,” she said.

She was relieved to leave the Kent intake unit after two days and is now in hotel accommodation while her case is being processed. “I was shocked by everything in that place but at the same time happy to know I had reached a humanitarian country,” she said.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89716
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Calais en andere zeehavens magneet voor illegalen

Bericht door Ariel »

Migranten, onder wie kinderen, verdronken met vissersboot in Kanaal

Vier migranten, onder wie twee kinderen, zijn om het leven gekomen doordat het kleine vissersschip waar zij op zaten dinsdag kapseisde op Het Kanaal. Volgens de Franse autoriteiten was het schip uit Frankrijk vertrokken richting Groot-Brittannië.

Een van de slachtoffers verdronk toen het vaartuig zonk. De andere drie, een vrouw en twee kinderen van 5 en 8 jaar, overleden kort nadat ze uit het water waren gehaald. Veertien anderen onder wie een onbekend aantal kinderen, overleefden het drama maar sommigen zijn er slecht aan toe.

Er zijn ook nog mensen vermist. Vermoedelijk waren twintig mensen aan boord van het schip.

Steeds meer migranten proberen via de drukke vaarroute tussen Frankrijk en Engeland aan de overkant te komen waarbij vorig jaar vier mensen omkwamen en dit jaar tot nu toe zeven. De Franse autoriteiten meldden eerder dat ze in de maand september meer dan 1300 mensen hadden tegengehouden die over zee naar Engeland wilden, waaronder enkelen die dat zwemmend wilden doen.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89716
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Calais en andere zeehavens magneet voor illegalen

Bericht door Ariel »

Franse kustwacht redt ruim 120 migranten op het Kanaal

De Franse kustwacht, de scheepvaartpolitie en de Société Nationale de Sauvetage en Mer (SNSM) hebben maandag bij verschillende reddingsoperaties op het Kanaal 121 migranten gered die op weg waren naar Groot-Brittannië. Volgens mensenrechtenorganisatie Human Rights Observers veroorzaakt de nakende brexit een piek in het aantal overtochten richting het Verenigd Koninkrijk.

Volgens de maritieme diensten zijn alle opvarenden in goede gezondheid, op een enkele onderkoeling na. De migranten worden opgevangen in Calais of Boulogne-sur-mer, waar brandweer en politie zich over hen ontfermen, zo staat te lezen in een persbericht.

Afgelopen weekend werden 64 migranten, onder wie een zwangere vrouw en meerdere kinderen, gered tijdens de overtocht naar Groot-Brittannië. Die is nu extra gevaarlijk vanwege de kou en de moeilijke weersomstandigheden, waarschuwen de maritieme diensten.

Normaal gezien neemt het aantal migranten dat via het Kanaal naar Groot-Brittannië probeert de varen tijdens de wintermaanden dan ook af. Maar dit jaar is dat niet het geval. Volgens Human Rights Observers, die onder meer in Calais en Grande-Synthe actief is, willen veel mensen absoluut nog voor de brexit eind dit jaar het Verenigd Koninkrijk bereiken.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52147
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Calais en andere zeehavens magneet voor illegalen

Bericht door Mahalingam »

Nee, dit is geen NGO boot die migranten uit zee vist maar een boot van de Franse Marine in Het Kanaal die ze terug brengt naar Calais zodat die het opnieuw kunnen proberen met een meer zeewaardige roeiboot.

Afbeelding
36 migranten die Kanaal probeerden over te steken gered door Franse marine

Franse maritieme hulpdiensten hebben zaterdagochtend in het Nauw van Calais 36 migranten gered van twee vaartuigen in moeilijkheden. Ze probeerden het Kanaal over te steken om Engeland te bereiken, aldus de maritieme prefectuur.


Een uitgestuurde patrouilleboot kon eerst 13 migranten oppikken. Een ferryboot merkte later nog een vaartuig in nood op, met aan boord 23 personen. Ook zij werden gehuld in overlevingsdekens naar Calais overgebracht, aldus de autoriteiten. De omstandigheden om de gevaarlijke oversteek te maken zijn momenteel aanlokkelijk. De zee is uitzonderlijk kalm voor de tijd van het jaar.

Vorig jaar werden meer dan 9.500 al dan niet geslaagde oversteken van het Kanaal opgetekend. Dat zijn er vier keer meer dan in 2019, ondanks de drukke scheepvaart en de soms krachtige stromingen in het Nauw van Calais.
https://www.hln.be/buitenland/36-migran ... ~aedc1638/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24951
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Calais en andere zeehavens magneet voor illegalen

Bericht door King George »

Ariel schreef:
di aug 11, 2020 1:43 pm
Mahalingam schreef:Dobbernegers op weg naar de vleespotten van het beloofde land Engeland waar alles gratis is voor ze.

Afbeelding
Ze hebben wel nieuwe peddels scheppen bij zich. Ze kunnen gelijk aan de slag bij een boer of grondwerker.
Zijn dit nou die kenniswerkers die we zo hard nodig hebben omdat we zoveel van hen kunnen leren van hun kennis in de landbouw en in de visserij?
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89716
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Calais en andere zeehavens magneet voor illegalen

Bericht door Ariel »

Veel meer migranten uit Kanaal opgepikt, 'geen idee hoe gevaarlijk het is'


correspondent Frankrijk · Ga naar het Twitter account van Frank Renout
De Franse kustwacht is vorig jaar ruim vier keer zo vaak uitgerukt als het jaar ervoor, om migranten op te pikken die illegaal het Kanaal oversteken. In totaal werden 9.551 migranten onderschept die probeerden naar Groot-Brittannië te varen. In 2019 waren dat er 2.294.

De kustwacht spreekt van een flinke stijging. In vergelijking met 2018 zijn de aantallen zelfs verzestienvoudigd. "Meestal gaat het om mannen, maar we hebben ook vrouwen en zelfs kleine kinderen van zee gehaald, die meestal proberen in kleine bootjes de oversteek te maken", zeggen de autoriteiten. "De mensen hebben geen idee hoe gevaarlijk het is."

In 2020 overleden zes mensen bij pogingen het Kanaal over te steken. In 2019 waren dat er vier.
Calais is al sinds vele jaren een verzamelplaats voor migranten. Van daaruit proberen ze de oversteek te maken naar Groot-Brittannië.

Mensensmokkelaars
Tot enkele jaren geleden probeerden ze illegaal aan boord te klimmen van vrachtwagens, die via veerboten en de Kanaaltunnel naar Groot-Brittannië gingen. Toen daar steeds meer beveiliging kwam, kozen ze er steeds vaker om met meestal opblaasbootjes van mensensmokkelaars het water op te gaan.

De meeste migranten probeerden in de zomermaanden over te steken. Het is dan warmer, er is minder wind en er zijn minder golven. Maar ook in andere maanden waren er pieken. Eind september werden op één dag 88 migranten opgepikt. Op 30 november waren het er zelfs 121 op één dag.

Drones boven zee
De Franse en Britse autoriteiten namen het afgelopen jaar verscheidene initiatieven om te voorkomen dat migranten de oversteek maken. Ruim twee maanden geleden werd nog besloten tot meer patrouilles en de inzet van drones boven zee. De kustwachten van de twee landen werken ook intensiever samen en wisselen meer informatie uit.

Voorlopig lijkt de brexit nog niet tot een afname te hebben geleid. Ook de afgelopen weken zijn migranten opgepikt, soms ook weer tientallen per dag. Twee weken geleden stuitte de Franse kustwacht op één dag op vier bootjes met in totaal 78 migranten.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52147
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Calais en andere zeehavens magneet voor illegalen

Bericht door Mahalingam »

Er is een nieuwe methode om Engeland te bereiken: met alle bootjes tegelijk

Er is een nieuwe manier voor migranten om het Kanaal over te steken. Als je met dertig bootjes tegelijk gaat, heeft de kustwacht geen grip.

Als je met dertig bootjes tegelijk vertrekt, kan de kustwacht ze niet allemaal onderscheppen. Mensensmokkelaars die migranten vanaf Calais of Duinkerken in Frankrijk naar het Verenigd Koninkrijk vervoeren, lijken een nieuwe methode te hebben ontdekt. De laatste weken meldt de kustwacht aan beide kanten dat op bepaalde nachten grote aantallen boten met migranten zijn ontdekt en onderschept.

In de laatste twee dagen van maart registreerden de Franse en de Britse kustwacht negentien opblaasbare boten die het gevaarlijke Nauw van Calais probeerden over te steken. Het was een verraderlijke tocht. Juist in die dagen, waarin het weer er op het oog stralend uitzag, stond er in de zeestraat tussen Frankrijk en de Britse territoriale wateren een sterke stroming.

Vaak zijn de passagiers jonge mannen

Britse patrouilleboten haalden begin deze week 371 mensen van het water, terwijl er aan de Franse kant 73 werden opgepikt. Dat is vaste prik. Dagelijks meldt de politie in Dover wel een paar ‘incidenten’ zoals dat heet, waarbij een ‘incident’ neerkomt op één rubberbootje waarvan in de meeste gevallen de opvarenden zijn gered en de boot in beslag is genomen. Vaak zijn de passagiers jonge mannen, maar er zijn ook regelmatig kinderen bij.

Als het zo doorgaat als in de afgelopen maanden, dan bereikt in 2021 een recordaantal migranten de zuidkust van het Verenigd Koninkrijk. Dit kwartaal zijn het er 602, meer dan drie keer zo veel als in het eerste kwartaal van vorig jaar, toen 187 mensen arriveerden. In heel 2020 wisten ruim 8000 mensen via de Kanaalroute het Verenigd Koninkrijk te bereiken en dat was meer dan vier keer zoveel als in 2019. Het lijkt erop dat dit aantal dit jaar nog hoger wordt. Afgelopen dinsdag kwamen er in één dag 183 mensen aan.

De Britse overheid heeft al van alles in het werk gesteld om de toevloed te verminderen. Er zijn patrouilles per boot, er worden drones en vliegtuigen ingezet, en er is overleg met Frankrijk.

Controle leidt niet tot minder migranten

Het grote aantal migranten dat naar Dover komt brengt de Britse regering in verlegenheid: een belangrijke reden om de Europese Unie te verlaten was dat het land dan weer controle zou krijgen over zijn eigen grenzen. Nu blijkt die controle niet te leiden tot minder migranten, in ieder geval niet over zee.

De Britse minister van binnenlandse zaken, Priti Patel, heeft vorige week aangekondigd dat ze in een nieuwe asielwet onderscheid wil gaan maken tussen migranten die op een legale manier arriveren en mensen die plotseling op het strand arriveren. De laatsten zouden minder mogelijkheden moeten krijgen om asiel aan te vragen en eerder moeten worden teruggestuurd naar het vorige veilige land waar ze zich meldden. Juristen vragen zich af hoe dat moet werken, want juist na brexit heeft het Verenigd Koninkrijk minder mogelijkheden om migranten naar hun aankomstland terug te sturen.
https://www.trouw.nl/buitenland/er-is-e ... ~b9a92163/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Plaats reactie