F**CKING HOOFDDOEK. F**CKING NIQAB

Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: F**CKING HOOFDDOEK. F**CKING NIQAB

Bericht door Mahalingam »

Wat je als ongelovige ook zegt over de hoofddoek, het is altijd fout.
Veel sporten kunnen niet beoefend worden door gehoofddoekten.
Vele eigenaren van die gehoofdoekten vinden sport en vrouwen een onheilige bedoening.
Ik weet niet wat de sport "longboarden" is en of een hoofddoek daar een rol in speelt.
Kan je deze vraag stellen? Nee. Want dan krijg je boze Moslims.

Islam, lol en leut, dat gaan nooit goed samen.

Afbeelding
NTR knipte grap van Rutger Castricum over hoofddoek uit programma ‘Kiespijn’

De NTR heeft een mislukte grap van Rutger Castricum over de hoofddoek van lokale lijsttrekker Esma Kendir niet opgenomen in de uitzending van het programma Kiespijn. Dit tot onvrede van Kendir, die hoopte dat het fragment zou leiden tot bewustwording van vooroordelen.

Het programma Kiespijn (NPO 3) besteedt op satirische wijze aandacht aan de gemeenteraadsverkiezingen. Vast onderdeel is de rubriek ‘hokjesgeest’, waarbij de panelleden moeten raden wie van de vier mensen die zij te zien krijgen de politicus is. Over Esma Kendir, lijsttrekker van de Utrechtse partij Student & Starter (twee raadszetels), werd gezegd dat zij houdt van longboarden, waarop panellid Rutger Castricum zich hardop afvroeg: kan dat ook met een hoofddoek?

Castricum werd direct berispt door presentator Diederik Ebbinge en panelleden Paul de Leeuw en Dwight van van de Vijver. Kendir ‘schrok op het moment enorm van de opmerking’, laat ze weten. Tot haar verbazing zag ze op tv dat de NTR had besloten het incident uit de uitzending te knippen. Kendir: ‘Dan heeft het ook geen nut gehad. Mensen die niet aan bepaalde normen voldoen, maken dit structureel mee. Als er geen tegengeluid komt, blijft dit soort incidenten plaatsvinden.’

NTR betreurt incident

Roy Straatman, hoofdredacteur Kennis en Educatie bij de NTR, betreurt het incident, maar zegt dat de opnamen niet integraal worden uitgezonden. ‘Er sneuvelen zo’n veertig minuten tijdens de montage. Dit is een satirisch programma; het was gelijk duidelijk wat mensen ervan vonden en dus hebben we besloten het fragment eruit te halen.’

Volgens Straatman was het beter geweest Kendir van tevoren op de hoogte te stellen van wat wel en niet zou worden uitgezonden. Hij benadrukt dat de NTR Castricum geenszins uit de wind heeft willen houden.

‘Ik vind het geen schokkende grap’, reageert Castricum. ‘Maar als zij dit als vervelend heeft ervaren, vind ik dat ook vervelend. Dit onderdeel van het programma is riskant. Het gaat om het uiterlijk van mensen en de vooroordelen die dat oproept. Daar probeer je mee te spelen. Laatst zei ik over iemand die een bril draagt dat ze te koop loopt met haar handicap. Daar werd toen wel om gelachen.’

Volgens Castricum ‘moeten we er niet te veel achter zoeken’. ‘Soms vlieg je even uit de bocht. Het is goed dat ze meldt dat ze het niet leuk vond.’ Hij heeft na de uitzending met Kendir gebeld. Zij heeft er moeite mee dat de ‘uitzending nu zo in elkaar is gezet dat het lijkt alsof iedereen progressieve opvattingen heeft. Alsof hokjesdenken geen rol speelt. Nu staan het beeld en de werkelijkheid haaks op elkaar.’
https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~b3a4ab38/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: F**CKING HOOFDDOEK. F**CKING NIQAB

Bericht door Ariel »

Ik moet toch even iets positiefs zeggen over Dilan Yeşilgöz.
Yesilgöz: geen hoofddoek of keppel voor boa's tijdens hun werk

De uniformen van boa's (buitengewoon opsporingsambtenaren) moeten aan dezelfde neutraliteitseisen voldoen als die van politiemensen. Dat schrijft minister Yesilgöz van Justitie en Veiligheid aan de Tweede Kamer.

Het gaat om functies waarbij de overheid zich in de samenleving "manifesteert met behulp van de sterke arm en gebruik maakt van dwangmiddelen", zegt Yesilgöz. Voor de politie geldt dat die gezag, neutraliteit en veiligheid moet uitstralen. Dat geldt ook voor boa's, vindt Yesilgöz.

De minister kreeg opdracht van de Tweede Kamer de uniformen neutraal te houden en dat landelijk te regelen. Aanleiding waren besluiten van gemeenteraden in verschillende steden, zoals Utrecht, Amsterdam, Rotterdam en Arnhem.

Neutraliteit staat voorop
Daar hebben de gemeenteraden in meerderheid besloten dat boa's wel een hoofddoek, keppeltje of andere religieuze of niet-neutrale kleding mogen dragen. Gemeenten zijn formeel de werkgever van boa's, dus Yesilgöz moet met hen in overleg om tot een richtlijn komen.

Zij heeft inmiddels met verschillende burgemeesters gesproken. De uitkomst daarvan is dat de neutraliteit van de uniformen niet ter discussie staat. Yesilgöz: "Ik acht het van groot belang dat de richtlijn qua vorm en inhoud aansluit bij het uitgangspunt voor het politie-uniform, waarbij de neutraliteit voorop staat."

Hoe de richtlijn eruit komt te zien maakt de minister dit voorjaar bekend.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24951
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: F**CKING HOOFDDOEK. F**CKING NIQAB

Bericht door King George »

En nou ook de rug recht houden bij beleid in plaats van ons slechts afschepen met nietszeggende praatjes voor de bühne.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24951
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: F**CKING HOOFDDOEK. F**CKING NIQAB

Bericht door King George »

Interessante collumn: Sluierbewolking

Afbeelding
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: F**CKING HOOFDDOEK. F**CKING NIQAB

Bericht door Mahalingam »

Over de hele wereld zie je dat Mohammedaanse vrouwen steeds meer kleding aantrekken die lijkt op de woestijnkleding van Arabië.
Ook in India waar ze er normaal zo niet bij lopen.
De tegenreactie kan niet uitblijven: een echt totaal hoofddoekjesverbod in het ondewijs.

Afbeelding
Hoofddoekverbod Indiase deelstaat Karnataka blijft in stand

Een Indiase rechtbank heeft dinsdag bepaald dat het hoofddoekverbod op scholen in de Indiase deelstaat Karnataka in stand mag blijven. Dat melden internationale persbureaus. De rechters stellen dat de hoofddoek geen essentiële religieuze uiting is binnen het islamitische geloof.

In januari ontstond ophef nadat een openbare school in de kustplaats Udupi hijab-dragende scholieren de toegang had ontzegd. Scholen elders in Karnataka stelden eenzelfde verbod in. De verboden leidden tot protesten onder islamitische scholieren en studenten. Zij beriepen zich op het grondwettelijke recht op religieuze vrijheid en het recht op onderwijs. Hun protesten werden beantwoord met soms gewelddadige tegendemonstraties van studenten met een hindoe-achtergrond.

Volgens de Indiase rechtbank mag de deelstaatregering kledingrichtlijnen opstellen voor scholieren en studenten, die vervolgens tot een „redelijke beperking van de grondrechten” kunnen leiden. Scholen in de deelstaat hielden in afwachting van de uitspraak hun deuren gesloten, met de protesten van voor- en tegenstanders in januari en februari nog in het achterhoofd. Ook werden grote samenkomsten in Bangalore, de hoofdstad van de deelstaat, verboden onder het mom van de openbare orde en veiligheid.

Hoewel de uitspraak over het verbod alleen van toepassing is in de deelstaat Karnataka, kan deze gevolgen hebben voor andere deelstaten. Het hoofddoekverbod wordt door activisten gezien als een zorgwekkende escalatie van de islamhaat onder hindoe-nationalisten. Moslims maken 14 procent van de Indiase bevolking uit. Zij vrezen verdere beknotting van hun religieuze vrijheid. Geweld en haat tegen Indiase moslims zijn toegenomen sinds het aantreden van de hindoe-nationalistische regeringspartij van premier Narendra Modi.
https://www.nrc.nl/nieuws/2022/03/15/ho ... d-a4100963
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12549
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: F**CKING HOOFDDOEK. F**CKING NIQAB

Bericht door sjun »

Gravitas Plus | The Sharia Law
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: F**CKING HOOFDDOEK. F**CKING NIQAB

Bericht door Mahalingam »

Daar gaan we weer. Het mensenrecht om altijd en overal een hoofdoek om te hebben. Tenminste voor vrouwen, hoe het zit voor mannen dat weet ik niet. Die zullen toch wel gelijke rechten hebben?
Mensenrechtenclub: Hoofddoekverbod boa's stigmatiserend en niet effectief

College voor Rechten van de Mens: 'Publieksreacties zijn discriminerend'

Minister van Justitie en Veiligheid Dilan Yeşilgöz-Zegerius (VVD) zei vorige maand dat ze tegen het dragen van hoofddoeken, tulbanden en keppels door boa's (buitengewoon opsporingsambtenaren) is. Ondertussen wordt dit wel toegestaan in Utrecht, Amsterdam, Rotterdam en Arnhem. Gemeenten zijn de werkgever van boa's, dus Yesilgöz is met de Vereniging van Nederlandse Gemeenten (VNG) in in overleg om tot een richtlijn komen die later dit jaar wordt gepresenteerd. Het College voor de Rechten van de Mens - de mensenrechtenwaakhond - mengt zich woensdag ook in de discussie: Een hoofddoekverbod voor boa's is volgens de toezichthouder 'stigmatiserend en niet effectief'.

'Publieksreacties zijn discriminerend'

De minister laat met haar uitspraken volgens het College blijken dat het dragen van religieuze kleding of symbolen de acceptatie van het gezag van politieagenten of boa's zou kunnen aantasten: "Het gaat dus vooral om de vrees voor de manier waarop het publiek zal reageren op dit soort symbolen. Het College waarschuwt ervoor dat beslissingen over kledingvoorschriften voor deze ambtenaren niet enkel gebaseerd moeten worden op dergelijke (mogelijke) publieksreacties. Achter die publieksreacties zit namelijk de discriminerende aanname dat als je laat zien religieus te zijn, je niet op een neutrale en onpartijdige manier kunt handelen."

'Vooral uitsluiting van vrouwen en meisjes met een hoofddoek'

Een verbod op het dragen van religieuze symbolen of kleding zal in de praktijk vooral vrouwen en meisjes treffen die het dragen van een hoofddoek als een religieuze plicht zien, meent de toezichthouder. "Als neutraliteit op zo’n manier wordt uitgelegd dat religieuze kleding niet is toegestaan, sluit hen dat uit van functies waar het dragen van een uniform bij hoort. Een grote groep vrouwen wordt hiermee geschaad in hun maatschappelijke participatie en economische zelfstandigheid."

Yeşilgöz-Zegerius kan in de Tweede Kamer rekenen op een meerderheid voor een hoofddoekverbod. Wordt vervolgd.
https://www.nieuwnieuws.nl/5155729/mens ... effectief/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: F**CKING HOOFDDOEK. F**CKING NIQAB

Bericht door Mahalingam »

Man met hoofddoek. Deze hoofddoek is boa-geschikt.

Afbeelding
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Tuttifruttie uitrusting overheidsdiensten.

Bericht door hans van de mortel »

Ach . . . je zult mij niet horen zeggen dat het niet gekker moet worden in Nederland.

De afglijdende schaal richting overname door het stigmatiserende islamvirus is al decennialang aan de gang.
Waar eenheid van gelid geboden is, dwepen de linkse Gutmensch gedachten met het tegenovergestelde.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: F**CKING HOOFDDOEK. F**CKING NIQAB

Bericht door Mahalingam »

Afbeelding
Petra Roodnat Teamchef Diverse Werving politie Rotterdam

Zei iemand iets over dhimmie-gedrag?

Afbeelding
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: F**CKING HOOFDDOEK. F**CKING NIQAB

Bericht door Ariel »

Ik raad Petra aan om moslim te worden en haar weelderige hoofdhaar te bedekken . Een niqab lijkt me perfect om mee te beginnen.

Hier een leuk artikel over de toekomstige moslima Petra. Ze doet goed werk in Rotterdam.

Zo scout de politie nieuwe collega’s op Zuid: ‘Een kleurtje kan helpen, denk ik’
Spoiler! :
De Rotterdamse politie is begonnen met haar zoektocht naar kleurrijke collega’s. Een kijkje bij een wervingssessie op het multiculturele Zuid. ,,Alles wat iemand anders maakt, is een versterking van het korps.”

Als projectleider Petra Roodnat haar praatje aftrapt, glimlacht ze breed. In de aula van Rotterdam Vakcollege de Hef, gelegen in Feijenoord, zitten zes geïnteresseerden. Vijf van hen hebben een migratie-achtergrond. De jongste is 16 jaar, de oudste 55.

Eén stelt zich voor als rijinstructeur. Wat hij elke dag op de weg verkeerd ziet gaan, wil hij aanpakken als agent. Erdal Sahan (55) hoopt juist aan de slag te kunnen met de ouders van hangjongeren: zijn leeftijd én Turkse wortels zullen hem daarbij helpen, denkt hij. ,,Het is voor mij makkelijk om aansluiting te vinden.”

Veel incidenten
Sahan, wiens 26-jarige dochter mee is en óók een baan bij de politie ambieert, woont op Zuid en was de laatste maanden getuige van ‘veel incidenten’. Hij ziet zichzelf, met het oog op zijn leeftijd, in de achterhoede van het korps werken. ,,Ik kan contact met de ouders van hangjongeren leggen. Daar ben ik goed in. Ik wil wat betekenen voor de jongeren om mij heen.”

Roodnat is tevreden. Hartelijk spreekt ze de groep toe. ,,Jullie lijken in níets op elkaar. En dat is wat we willen: het Rotterdamse korps moet meer divers worden.”

‘Te wit’
Want de Eenheid Rotterdam, actief in de hele Rotterdamse regio, is nu simpelweg ‘te wit’. Rotterdammers met een migratie-achtergrond blijken niet happig om als agent aan de slag te gaan. In een stad met ruim 170 nationaliteiten vindt de politie dat een probleem: het korps dient een afspiegeling van de bevolking te zijn.

Een wervingscampagne, in eerste instantie gericht op het kleurrijke Zuid, moet Rotterdammers met niet-Nederlandse wortels enthousiasmeren om te solliciteren. Het is een speerpunt van Fred Westerbeke, de korpschef die dit voorjaar begon.

Het gaat het om meer dan kleur, vertelt Roodnat. ,,Diversiteit slaat ook op geloofsovertuiging, opleidingsniveau, seksuele geaardheid, leeftijd en geslacht. Alles wat je verzint, waardoor jij anders bent dan anderen, kan iets toevoegen. Zo wordt het korps sterker.”

Een jonge agent kan, zo vertelt ze, sneller in contact komen met een groep hangjeugd. ,,En Turkse collega’s begrijpen beter wat Turkse mensen op straat bezighoudt. Als iets in het land van herkomst speelt, waar we in Rotterdam rekening mee moeten houden, zal je dat van deze collega’s te horen krijgen.”

Criminele familieleden
De politie is inmiddels twee weken met ‘scouten’ bezig. Dat doet zij door een speciale wervingsbus her en der in het stadsdeel te parkeren en te praten met potentiële geïnteresseerden. Het zestal dat dinsdagmiddag met Roodnat in de aula zit, is ‘gescout’ door medewerkers van de bus en komt voor extra informatie over het vak.

De sessie begint met een spannend introductiefilmpje. Daarna vertelt Roodnat over de vele mogelijkheden binnen het korps, óók tijdens de opleiding. Het falen bij toetsen - eerder uitte Denk bijvoorbeeld kritiek op een strenge taaleis die zou ‘afschrikken’ - hoeft tegenwoordig geen probleem meer te zijn: het Rotterdamse korps wil proberen deze sollicitanten voor een lagere functie aan te nemen, hen intern bij te spijkeren en hen zo alsnog agent laten worden.

Maatwerk is volgens Roodnat ook mogelijk wanneer een geïnteresseerde een familielid met een strafblad heeft: dat gegeven hóeft niet direct het einde van het selectietraject te betekenen. De politie weegt onder meer de band met die persoon en de aard van het conflict mee. Dat laatste gebeurt ook met jeugdzondes van een sollicitant. ,,Mijn advies: wees eerlijk en maak je geen zorgen.”

Corruptie
De kwestie is relevant, omdat het Wetenschappelijk Onderzoek- en Documentatiecentrum (WODC) drie jaar geleden concludeerde dat agenten met een migratie-achtergrond ‘oververtegenwoordigd’ zijn bij interne corruptiezaken: bij 40 procent van de gevallen, terwijl deze groep toentertijd 7 procent van het personeelsbestand uitmaakte. Volgens de onderzoekers is dat deels te verklaren, omdat het relatief vaak voorkomt dat een familielid of kennis actief is in de onderwereld en een agent dan geneigd kan zijn om loyaal te blijven.

Een woordvoerder van de Rotterdamse politie stelt dat ‘weerbaarheid’ een aspect is waar tijdens de opleiding ‘nadrukkelijk aandacht’ voor is. Ook investeert het korps naar eigen zeggen meer in preventie en bewustwording. ,,Afkomst of herkomst is daarin echt van ondergeschikt belang. Het gaat om iedereen in de organisatie. Integer dat bén je. Het is niet iets wat je er een beetje bij doet.”

‘Agenten doen méér dan jongeren arresteren’
Na afloop van de sessie vraagt Roodnat of ze de aanwezigen warm heeft weten te maken voor het politievak. De meeste vingers gaan omhoog.

Ook die van Horatio van Gennip (26). Hij heeft zijn jeugd en leeftijd mee, denkt de Rotterdammer. ,,Ik denk dat het voor mij makkelijker is om hangjongeren aan te spreken dan een collega van het platteland. Ik weet wat in Rotterdam speelt. Vroeger was ik zelf óók vaak op straat. Ik weet dat jongeren een plek willen om hun koppie leeg te maken. Graag zou ik ze helpen en hen de andere kant van de politie laten zien. Agenten doen méér dan jongeren arresteren.”

18 procent divers
Een agent met een kleurtje kan volgens hem in het voordeel zijn. ,,Misschien dat zo’n jongere denkt: met hem wil ik wél praten.”

Momenteel krijgt 18 procent van alle instromers bij de politie het etiket ‘divers’ opgeplakt. Dat zijn niet alleen Rotterdammers met een migratieachtergrond, de politie kijkt hier bijvoorbeeld ook naar seksuele geaardheid. Een streefpercentage noemt zij niet, ‘maar hoger moet het zeker’. Jaarlijks heeft de Rotterdamse politie zo’n driehonderd vacatures.

‘Ik ga gelijk een mailtje sturen’
Het wervingsproject loopt tot eind volgend jaar. De komende maanden doet de bus ook andere multiculturele stadsdelen aan.

Na een uur verlaten de geïnteresseerden de zaal om plaats te maken voor een nieuwe groep enthousiastelingen. Vader en dochter Sahan stralen: ze zijn overtuigd. Twintiger Nimet bezweert in actie te komen. ,,Ik ga gelijk naar huis en een mailtje sturen.”
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: F**CKING HOOFDDOEK. F**CKING NIQAB

Bericht door Mahalingam »

Paul Cliteur

Brief aan Petra Roodnat, Teamchef Diverse Werving Politie Rotterdam Van Paul Cliteur Beste mevrouw Roodnat, ik zie dat u op Linkedin een foto plaatst van een “Bijzonder bezoek tijdens de ramadan aan de Moskee Essalam in Rotterdam Zuid” met daarop bezoekers van de moskee met hoofddoek. Maar ook zien we op die foto agentes in uniform met eveneens een hoofddoek. Ik begrijp dat u een bijdrage wilt leveren aan de discussie over het uni-form bij de politie. Er zijn, denk ik, twee opties: 1. Politiemedewerkers begeven zich niet in moskeeën, kerken of andere plaatsen van religieuze verering uit respect voor de religieus neutrale staat, 2. Politiemedewerkers doen dat wel om de redenen die u in uw tekst op Linkedin aangeeft. De eerste optie (het voorlopig officiële standpunt van de minister van Justitie) wordt door u kennelijk verworpen. Maar ten aanzien van het consistent uitwerken van de tweede optie heeft u nog heel wat werk te verrichten. Als u namelijk vindt dat de politie een “inclusieve” organisatie moet zijn, open voor alle levensbeschouwelijke richtingen, dan moet u niet alleen een bezoek brengen aan de moskee, maar ook aan kerken, synagogen, zelfs bijeenkomsten van de Kerk van het Vliegend Spaghetti Monster.
Rick Ambachtsheer

Een politie uniform bevat het woord “uniform”. En daarmee is alles gezegd over de waanzin van overheidsorganenen en individuen die denken geloofsuitingen daaraan te moeten toevoegen voor “verbinding” , “respect” en “inclusie”. Waarom moet een geloofsuiting daarvoor zorgen inplaats van een neutraal uniform? Besef je je dat er ook genoeg moslims zijn die hiertegen zijn maar niet de moed hebben om zich hier openlijk tegen uit te spreken vanwege het superieure en controlerende karakter binnen dit geloof? Het grootste deel van de Nederlanders, ongeacht geloof, is hier principieel op tegen.
https://www.linkedin.com/posts/petra-ro ... esktop_web
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: F**CKING HOOFDDOEK. F**CKING NIQAB

Bericht door Mahalingam »

In de thuislanden heeft men geen probleem met het recruteren van nieuw blauw op straat.
Mijn oplossing is dus: sta toe dat agenten 50% van de boete zelf mogen houden. Dan willen vele 'diverse' mensen graag bij de politie.
Ik zie wel een probleem:
de agent moet de helft van die inkomsten zoals iedereen afdragen aan de belasting. En dus zal men vragen: "kan het ook 50% zijn handje kontantje zonder uitgeschreven bon?"
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: F**CKING HOOFDDOEK. F**CKING NIQAB

Bericht door Ariel »

Mahalingam schreef:
za apr 16, 2022 7:15 pm

Mijn oplossing is dus: sta toe dat agenten 50% van de boete zelf mogen houden. Dan willen vele 'diverse' mensen graag bij de politie.
:razz: Het is een oplossing Mahalingam.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: F**CKING HOOFDDOEK. F**CKING NIQAB

Bericht door Mahalingam »

De NCTV veiligheidsdienst houdt niet alleen het reilen en zeilen van politici in de gaten, ook de media worden gevolgd.
In de vrijgegeven documenten zien we dat GeenStijl altijd voorzien wordt van het toevoegsel rechts-populistische .

Afbeelding
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: F**CKING HOOFDDOEK. F**CKING NIQAB

Bericht door Mahalingam »

Plan to allow burkinis in Grenoble swimming pools reignites French culture wars

Burkinis have been a long-standing catalyst for dispute in France, calling societal attitudes towards Islam and feminism into question. Rule changes in Grenoble’s swimming pools suggest that opposition to the garment could be receding.

With summer opening times for municipal swimming pools soon to come, Grenoble's town hall will vote on May 16 on potential changes to swimwear rules.

So far, so ordinary. It is not unusual for French swimming pools to issue strict swimwear regulations; in most, swimming caps and body-hugging, lycra outfits are a must. But in Grenoble, Mayor Éric Piolle wants to make the rules more permissive, especially for female swimmers.

“Our wish is to get rid of absurd restrictions,” he said. “This includes [allowing] bare breasts and swimming costumes that give extra coverage for sun protection or for beliefs. It is not about taking a position for or against the burkini specifically,” he said.

The burkini is a swimming costume that covers the entire body, including the head, leaving only the face, hands and feet visible. The planned change in Grenoble comes after protests in the city that began in 2018. In 2020 and 2021 a group of activists from the community grassroots association Alliance Citoyenne protested by wearing burkinis in Grenoble's swimming pools.

One of these was Taous, a Muslim who lives in Grenoble and wears a hijab. “I love the feeling of being in the water, but those protests were the first time I’ve been able to put my feet in a swimming pool in France,” she told FRANCE 24. When her children go to the pool, Taous watches rather than swimming with them.

She is adamant the rules should change not just to allow burkinis, but to allow more choice for all women. “The rules are not specifically about burkinis,” she said. “They are also planning to allow women to show their breasts if they want to. It’s really a question of feminism and letting women wear what they want to. I believe in each woman's right to choose.”

‘Submitting to Islam’


Nonetheless, it is the potential for burkinis, specifically, to be allowed in swimming pools that has sparked debate in France.

The burkini was invented by Australian Aheda Zanetti, who put her design on the market on 2004 “The idea was to make a swimming costume for Muslim women and girls, or for someone who wanted to dress modestly, “, she told FRANCE 24. “I could see there was a market. There was nothing satisfactory for women and girls who wanted to do water sports.”

She hoped her design would lead to greater integration for Muslim women and others who did not feel comfortable in smaller swim wear, but in France the garment has become a long-standing catalyst for dispute.

In Grenoble, local politicians were quick to counter the mayor’s plans to allow burkinis in swimming pools. In May, the president of the Auvergne-Rhône-Alpes region, Laurent Wauquiez, accused the mayor of “submitting to Islamism” and threatened to cut grants to the town if the measure was passed.

Dozens of local officials have also signed appeals to cancel the town hall vote on the measure, which they say has been “imposed by minority groups with the sole objective of permanently testing the sensitivity of our institutions to religious symbols”.

At the heart of the debate is France’s laïcité (or secularism) laws that strictly separate the church from the state and give French authorities the power to ban religious symbols in public places.

Such laws are common: in 2004 a law banned the wearing of religious emblems in schools and colleges. But in recent years, accusations have grown that France uses the law to disproportionately target its Muslim population.

In 2010, France became the first European country to ban the full-face veil in public places. Today, The French Football Federation bans female players from wearing hijabs (scarfs which cover the hair) even though the international football governing body FIFA does not.
https://www.france24.com/en/europe/2022 ... lture-wars
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: F**CKING HOOFDDOEK. F**CKING NIQAB

Bericht door Mahalingam »

Sollicitant met paarse hanekam kapsel ruim tien keer vaker afgewezen voor klantgerichte baan

Is dit verbazingwekkend? Is dit ontoelaatbare discriminatie?
Met zo'n kapsel rondlopen is een eigen keuze. Net als een hoofddoek zoals de draagsters beweren.
Maar over hoofddoeken kunnen we huilie huilie doen.
Sollicitant met hoofddoek ruim drie keer vaker afgewezen voor klantgerichte baan

Moslima’s met hoofddoek worden ruim drie keer zo vaak afgewezen bij een sollicitatie op klantgerichte banen, blijkt uit onderzoek in Nederland, Duitsland en Spanje. Een fors bewijs dat moslima’s nog altijd worden gediscrimineerd op de arbeidsmarkt, stellen de onderzoekers.

Discriminatie van moslims op de arbeidsmarkt heeft al twintig jaar de aandacht van wetenschappers. De vaak schokkende uitkomsten van onderzoek resulteren in verontwaardiging bij werkgevers en beleidsmakers, die beloven er alles aan te doen om het te voorkomen.

Dus is het goed om te weten: komt het nog steeds voor? Ja, en nogal fors ook, laten Europese onderzoekers zien na een nieuwe studie in Nederland, Duitsland en Spanje.

Ze stuurden in de drie landen exact dezelfde sollicitaties op gelijke vacatures. Het enige verschil was de foto die er op de cv werd gezet. Bij de ene groep sollicitanten werd een foto toegevoegd van een ongesluierde vrouw. Bij een andere groep sollicitaties werd precies dezelfde foto gebruikt, maar dan bewerkt met een hoofddoek.

Bijna zeventig procent van de sollicitanten zonder hoofddoek kreeg een positieve reactie, terwijl slechts vijfendertig procent van de werkzoekenden met hoofddoek verder kwam in de procedure.

Gemiddeld genomen moeten vrouwen met hoofddoek dus twee keer zo vaak solliciteren als de mensen zonder hoofddoek, licht onderzoekster Valentina Di Stasio toe. Zij is als hoofddocent verbonden aan Universiteit Utrecht en een van de onderzoekers aan de European Research Centre on Migration and Ethnic Relations. “Sollicitatie op een baan waarin er klantcontact is, zoals receptioniste of verkoopmedewerker, dan worden ze zelfs meer dan drie keer zo vaak afgewezen.”

Hardnekkig probleem

Hoofddoek of niet, eerdere studies laten zien dat alle verwijzingen naar een islamitische, niet-westerse achtergrond tijdens sollicitaties een negatief effect sorteren. Di Stasio: “In Noorwegen en het Verenigd Koninkrijk is het niet gebruikelijk een foto bij een cv te voegen. Onderzoek dat we eerder in die landen hebben gedaan toonde aan dat mensen op basis van hun niet-westerse naam worden gediscrimineerd.” In de Monitor Moslimdiscriminatie gaf vier op de vijf Nederlandse moslims vorig jaar aan discriminatie op de arbeidsmarkt te ervaren.

Hoewel sommige Nederlandse werkgevers met kleinschalige pilots als anoniem solliciteren en nieuwe wervingsmethoden proberen het tij te keren, is er nog geen echte vooruitgang te zien, zegt Di Stasio. “Ongeacht het feit dat discriminatie nu bespreekbaar wordt gemaakt en diversiteit en inclusie belangrijk worden gevonden, hebben we nog altijd een probleem. Er is nog geen goed onderzoek dat laat zien wat werkt.”

Op zoek naar methoden tegen discriminatie

Dat komt omdat er simpelweg te weinig wordt gedaan om nieuwe methoden tegen arbeidsmarktdiscriminatie te testen, zegt ook Robert Dur, hoogleraar economie aan de Erasmus Universiteit in Rotterdam. Zelf doet hij onderzoek naar het tegengaan van discriminatie bij amateurvoetbalclubs. “We moeten echt meters maken, meer en grootschalige studies doen. Iedereen praat over inclusie, maar wat daarin wel of niet werkt, dat weten we onvoldoende.”

Of de huidige krapte op de arbeidsmarkt discriminatie de kop in zal drukken, kan sociaal wetenschapper Di Stasio niet zeggen. “Je zult denken dat werkgevers zich geen discriminatie kunnen veroorloven. Helaas is er geen onderzoek dat er op wijst dat dit het geval is.”
https://www.trouw.nl/binnenland/sollici ... ~b7298f04/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24951
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: F**CKING HOOFDDOEK. F**CKING NIQAB

Bericht door King George »

Wat een tranentrekkend huilie huilie weer. En voor emotionele chantage wordt weer gezwicht. Zucht. Elke zelfreflectie voor waarom zij maatschappelijk onderpresteren is hen vreemd. Hun eigen zelf verkozen segregatie is er mede oorzaak van van waarom zij benedengemiddeld participeren. Die Islam is gericht op het niet integreren.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: F**CKING HOOFDDOEK. F**CKING NIQAB

Bericht door Ariel »

Mervet voelt zich gediscrimineerd bij sollicitatie: 'Ben je bereid wat aan je hoofddoek te doen?'

De 26-jarige Mervet voelt zich gediscrimineerd tijdens een sollicitatiegesprek bij de rechtbank in Den Haag om haar hoofddoek. 'De persoon met wie ik sprak vroeg of ik bereid was om iets aan mijn hoofddoek te doen, mochten collega's daar een probleem mee hebben.' Het dragen van een hoofddoek in een zittingszaal is verboden, maar dat geldt niet voor de functie waar Mervet op gesolliciteerd had. De rechtbank zelf wil verder niet specifiek op deze zaak reageren, omdat een sollicitatieprocedure een privézaak betreft.

Mervet is student bestuurskunde en overheidsmanagement aan de Haagse Hogeschool en ondervond discriminatie aan den lijve. 'Ik solliciteerde bij de rechtbank als zittingsvoorbereider en het gesprek zelf ging echt top. Totdat de persoon die het stagegesprek afnam aan me vroeg of ik bereid was om iets aan mijn hoofddoek te doen, mochten mijn collega's daar een probleem mee hebben.'

'Daar schrok ik wel van', vervolgt ze. 'Ik maakte duidelijk dat niemand iets te zeggen heeft over wat ik aantrek, net zoals ik dat ook niet bij iemand anders hoef te doen.' Even later kreeg Mervet via het uitzendbureau te horen dat ze de baan niet kreeg. 'Terwijl ik daarvoor had begrepen dat ik qua ervaring het beste paste bij de functie, maar dat ze voor de formaliteit graag meerdere mensen wilde spreken. Daarna bleek dat ze iemand hadden aangenomen die helemaal niet aan de ervarings- of opleidingseisen voldeed.'

'Ik dacht dat Nederland wel wat opener was geworden'

Mervet koos er tot 2017 voor geen hoofddoek te dragen, precies om de reden waar ze nu zelf mee werd geconfronteerd. 'Mijn idee was: als je niet achteraan wilt lopen en in deze maatschappij wilt meedraaien, dan draag je hem niet, want je gooit er alleen maar je eigen glazen mee in.'

Maar dat begon toch te wringen, legt Mervet uit, die haar overtuiging om zich islamitisch te kleden langere tijd aan de kant schoof om het gevoel te krijgen in Nederlandse samenleving te passen. 'Het geloof is mijn grote houvast. Ik wilde graag mijn hoofddoek gaan dragen en dacht toen dat Nederland intussen wel wat opener was geworden, dat het niet uitmaakte wat je gelooft of wat je aan hebt. Maar dat was niet zo.'

Zo verliep haar loopbaan in de tijd dat ze geen hoofddoek droeg 'nagenoeg vlekkeloos'. 'Je zag wel dat ik buitenlands was, maar niet per se dat ik islamitisch was. Ik denk dat dat ook vaak de link is waar mensen een heel stereotype beeld bij hebben. Mensen denken nog steeds dat we allemaal probleemjongeren zijn en dan hebben ze zoiets van: als we deze in huis halen geeft dat alleen maar hoofdpijn en gedoe, daar hoeven we niet mee geassocieerd te worden'.

Het loslaten van dit beeld is dan ook lastig, constateert ze. 'Ik heb zelf het verschil gemerkt tussen wel een hoofddoek dragen en niet een hoofddoek dragen. Ik dacht niet dat het er makkelijker op zou worden, maar het was wel echt vervelender dan ik had verwacht. Ik kan gelukkig wel tegen een stootje, maar ik ken ook mensen die dat wat minder kunnen. Dat vriendinnen tegen me zeiden: ik wil deze ellende niet meer, ik doe mijn hoofddoek vanaf nu af. Dat raakt me heel erg.'

Rechters en griffiers dragen in de zittingszaal een toga. Dat moet volgens de wet. Zo wordt hun onpartijdigheid en onafhankelijkheid zichtbaar. Door het dragen van een toga geven ze geen uiting van hun persoonlijke opvattingen of levensovertuigingen. De toga kan daarom niet met bijvoorbeeld een hoofddoek, keppeltje of kruisteken worden gecombineerd. 'Overigens mag iedereen binnen de Rechtspraak, die niet in functie is als rechter of (buiten)griffier in de zittingszaal, gewoon zijn of haar overtuiging uitdragen. Dat geldt voor iedereen, ook voor rechters en (buiten)griffiers als zij niet in de zittingszaal aanwezig zijn', is te lezen op Rechtspraak.nl.

Gebrek aan netwerk of onhandig solliciteren
Een klein netwerk, een slechte brief of zelfs discriminatie: het kunnen allemaal redenen zijn waarom jongeren lastig een stageplek vinden. Hoe vaak studenten geen stage kunnen vinden, hangt erg af van de opleiding, legt projectleider Caroline Draper van de Haagse Hogeschool uit. 'Maar het kan verschillende oorzaken hebben, zoals een gebrek aan een netwerk of gewoon onhandig solliciteren. Het is dan aan ons om te achterhalen waarom een student vastloopt en hoe we die het beste kunnen helpen.'

Discriminatie op de stagemarkt is overigens moeilijk de identificeren, weet Draper. 'Als we een vermoeden hebben van stagediscriminatie, is het vaak heel subtiel. Dan zegt het bedrijf: 'Je past niet in het team' of 'We voelen geen klik met je'. Het gesprek over discriminatie moeten we uiteindelijk aangaan met het werkveld.'
'Als ik een verschil kan maken, doe ik dat'

Met het stagepunt hoopt Mervet een verschil te kunnen maken, ook al is dit nog maar het begin. 'Er moet nog veel gebeuren. Eigenlijk vind ik het heel jammer dat zoiets in 2022 nog nodig is, daar schrik ik van. Maar als ik íéts van een verschil kan maken, dan doe ik dat.'

Het stagepunt is een pilotproject, dat in ieder geval loopt tot eind 2023. 'Maar we kijken nu al of het een vaste plek kan krijgen binnen de Haagse Hogeschool', zegt Draper.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: F**CKING HOOFDDOEK. F**CKING NIQAB

Bericht door Ariel »

Nog meer kopvod ellende.
Vrouw met gezichtsbedekking wordt niet geholpen bij viswinkel in Hoek van Holland

Het staat je vrij om als winkelier zelf te beslissen aan wie je spullen verkoopt, maar als je geen spullen wilt verkopen aan iemand die gezichtsbedekking draagt vanwege haar geloof is toch wel een dingetje.

Afbeelding

En dat is nu net wat er aan de hand lijkt te zijn geweest bij een viswinkel in Hoek van Holland. Beelden gaan nu rond waarop de eigenaar van de viswinkel zegt dat hij geen mensen wil helpen waarbij hij het gezicht niet ziet.

We weten niet wat er vooraf aan de video is gegaan als dat al het geval is geweest. Mocht de eigenaar echt niet willen helpen, omdat het gezicht van de vrouw bedekt is, dan kan dat weleens heel slecht voor zijn business uitpakken. De video gaat namelijk rond met de naam van de toko in Hoek van Holland.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: F**CKING HOOFDDOEK. F**CKING NIQAB

Bericht door Mahalingam »

Mocht de eigenaar echt niet willen helpen, omdat het gezicht van de vrouw bedekt is, dan kan dat weleens heel slecht voor zijn business uitpakken. De video gaat namelijk rond met de naam van de toko in Hoek van Holland.
Zou dit een juiste voorspelling zijn? Of zou deze beter zijn:
Mocht de eigenaar echt niet willen helpen, omdat het gezicht van de vrouw bedekt is, dan kan dat weleens heel goed voor zijn business uitpakken. De video gaat namelijk rond met de naam van de toko in Hoek van Holland.
Ik kan niet inschatten hoe blij de viseters in die gemeente worden van dergelijke Arabische woestijnkleding.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: F**CKING HOOFDDOEK. F**CKING NIQAB

Bericht door Mahalingam »

Raisi ditches interview with CNN reporter who refused to wear a headscarf

“After weeks of planning and eight hours of setting up translation equipment, lights and cameras, we were ready. But no sign of President Raisi.”


CNN reporter Christiane Amanpour was scheduled to interview Iranian President Ebrahim Raisi in New York on Wednesday. The hardline leader of the Islamic Republic had addressed the 77th UN General Assembly earlier that day.

As the time for the interview was approaching, Amanpour was informed through his aides that she would be required to wear a hijab. Despite weeks of planning ahead of time for the event, this was the first she heard of the demand.

The veteran reporter refused to comply, and the interview did not take place.

“This was going to be President Raisi’s first ever interview on US soil, during his visit to NY for UNGA,” Amanpour tweeted the next day. “After weeks of planning and eight hours of setting up translation equipment, lights and cameras, we were ready. But no sign of President Raisi.”

“Protests are sweeping Iran & women are burning their hijabs after the death last week of Mahsa Amini, following her arrest by the ‘morality police.’ Human rights groups say at least 8 have been killed. Last night, I planned to ask President Raisi about all this and much more,” she wrote, adding that she “couldn’t agree to this unprecedented and unexpected condition.”

“And so we walked away. The interview didn’t happen. As protests continue in Iran and people are being killed, it would have been an important moment to speak with President Raisi,” she concluded.

Raisi gave his first interview with a Western reporter, CBS journalist Lesley Stahl, which was aired last Sunday night on CBS. It was held in Iran ahead of the president’s trip to New York, and Stahl complied with his demands.

“I was told how to dress, not to sit before he did, and not to interrupt him,” Stahl told her viewers.
https://worldisraelnews.com/raisi-ditch ... headscarf/

Die Lesley Stahl met haar interview:
Afbeelding
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: F**CKING HOOFDDOEK. F**CKING NIQAB

Bericht door Ariel »

Laten we het nog even over de 26-jarige Mervet hebben . Ze voelde zich gediscrimineerd tijdens een sollicitatiegesprek bij de rechtbank in Den Haag om haar hoofddoek.

Mervet voelt zich gediscrimineerd bij sollicitatie: 'Ben je bereid wat aan je hoofddoek te doen?'
Wel of geen hoofddoek in rechtbank? Huidig beleid kan beter, vindt president

REGIO - De rechtbank in Den Haag kan en zal stappen maken om diversiteit en inclusiviteit binnen de rechtspraak te bevorderen. Dat stelt althans de president van de Haagse rechtbank, Robine de Lange-Tegelaar. 'Zeker bij de juridische functies is er meer te winnen.' De rechtbank gaat daarom de boer op om meer mensen met verschillende achtergronden aan zich te binden.

Onlangs werd bekend dat bij een gesprek met een sollicitant is gevraagd 'of zij bereid was haar hoofddoek af te doen'. Een terechte vraag, meent de president. 'Bij dit gesprek ging het om een functie waar werkzaamheden op zitting bij horen. En op zitting draagt de griffier een toga. Die kan niet gecombineerd worden met welke religieuze uiting dan ook.'

'Wij willen heel graag mensen met verschillende afkomst aan ons binden', zegt de president in het TV West Nieuws. 'Voor de herkenbaarheid en verbinding met de samenleving, maar ook omdat wij een hele grote werkgever zijn.' Er volgt actie.

Bedrijven door heel Nederland organiseerden dinsdag Diversity Day, een dag vol activiteiten om na te denken over hoe om te gaan met verschil in culturele achtergrond, geslacht of leeftijd. Zo ook bij de rechtbank in Den Haag, waar personeel een paneldiscussie bijwoonde.

'Diversiteit en inclusiviteit horen bij de kernwaarden van de rechtspraak', zegt president De Lange-Tegelaar. Op de administratieafdeling en in de bedrijfsvoering gaat het volgens de president 'heel goed'. Echter is er bij juridische functies verbetering mogelijk. 'Zowel bij juridisch medewerkers, gerechtsjuristen en rechters.'

Rechters en griffiers dragen in de zittingszaal een toga. Dat moet volgens de wet. Zo wordt hun onpartijdigheid en onafhankelijkheid zichtbaar. Door het dragen van een toga geven ze geen uiting van hun persoonlijke opvattingen of levensovertuigingen. De toga kan daarom niet met bijvoorbeeld een hoofddoek, keppeltje of kruisteken worden gecombineerd. Wel moet de rechtbank volgens de president als werkgever veel aantrekkelijker zijn voor de functies buiten de zittingszaal. 'De gedachte dat er een drempel is, moeten wij wegnemen.' De rechtbank komt daarom met een actieplan. 'Wij gaan de boer op', kondigt de president aan.

Zo zijn al banden met universiteiten, hogescholen en mbo-instellingen aangehaald en er worden gastcolleges gegeven. 'Om mensen nadrukkelijk uit te nodigen om bij ons te solliciteren. Wij willen je graag hebben.' Bij mensen met een multiculturele achtergrond wordt volgens de president kennelijk een drempel ervaren. 'Men denkt dat het veel te moeilijk is, dat de lat te hoog ligt. Maar wij zijn voor iedereen toegankelijk.'
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: F**CKING HOOFDDOEK. F**CKING NIQAB

Bericht door Mahalingam »

'Verschiet de hoofddoek van kleur ergens tussen Nederland en Iran?' Paul Cliteur

In een recente uitzending van Ongehoord Nederland spraken drie vrouwen, Shohreh Festhali, Amira Lotfy en Renske Verheul, over de protesten tegen de hoofddoek in Iran. Een vraag die daarbij aan de orde kwam was: hoe valt het te verklaren dat voor de protesten in Iran zo weinig bijval van Nederlandse feministen komt? Verheul maakte duidelijk dat dit te maken heeft met een crisis die deze feministische organisaties in het algemeen doormaken. Vaak gaat het helemaal niet meer om de rechten van vrouwen. In de tegenstelling die zich nu begint af te tekenen tussen transseksuelen en vrouwen zien we dat vaak vrouwen aan het kortste eind trekken. En met gedoogsteun van de feministische organisaties. Aldus Verheul.

Maar er is ook iets anders opvallend, naar mijn bescheiden mening. En bescheiden moet ik zijn als ouwe witte zak natuurlijk. Wat ook opvalt, is dat überhaupt de steun voor de Iraanse vrouwen minimaal is. Afshin Ellian houdt ons van dag tot dag op de hoogte over de vorderingen van de opstandelingen tegen de islamistische theocratie, maar de belangstelling daarvoor houdt niet over in Nederland, to put it mildly.

Hoe komt dat? Waarom lijkt zelfs het kleine beetje belangstelling hiervoor in de media voornamelijk geveinsd? Volgens mij is dat ook omdat we hier in Nederland alles in het werk willen stellen de hoofddoek te normaliseren en dan voelt het niet zo goed dat men daar in Iran zoveel drukte over maakt. Onze kersverse Nationaal Coördinator tegen Discriminatie en Racisme, de heer Rabin S. Baldewsingh, heeft al aangekondigd dat hij de hoofddoek bij de politie wil gaan realiseren. Hij pleit ervoor dat “het dragen van religieuze uitingen moet worden toegestaan bij politie en boa’s”, lees ik bij de NOS. De zoveelste aanslag op de religieus neutrale staat, zou ik zeggen. Maar de heer Baldewsingh denkt dat geen goede argumenten bestaan tegen die hoofddoek dragende politieambtenaren.

Het argument dat in kringen van D66 politici nu vaak wordt gehoord tegen het normaliseren van de hoofddoek, is dat alles wat vrijwillig wordt opgezet niet bezwaarlijk is. Dus in Iran is de hoofddoek verkeerd. Immers daar wordt die afgedwongen. In Nederland is de hoofddoek een vrijwillige keuze. En dan is het prima. Zo hoorde ik het mevrouw Van der Plas ook zeggen in de uitzending van Ongehoord Nederland.

Is dat waar? Natuurlijk speelt vrijwilligheid of dwang een rol. Maar toch niet geheel, lijkt mij. Je kunt geheel uit vrije wil in een nazi-uniform gaan paraderen. Dat maakt het toch niet smaakvol. Uit geheel vrije wil kan je ook allerlei andere toch niet zulke smaakvolle dingen doen. Het “vrije wils-argument” doet onrecht aan het feit dat symbolen een enigszins geobjectiveerde betekenis hebben. Een hoofddoek voor vrouwen staat al eeuwen en eeuwen voor aanpassing aan (en bescherming tegen) mannelijke begeerte.

Natuurlijk weet ik ook wel dat sommige vrouwen in Nederland een hoofddoek opzetten als een “identiteits-ding”. Als zij uitleg geven waarom zij dit omstreden symbool dragen dan hoor je vaak “omdat ik het wil”. De draagsters verwijzen onmiddellijk naar hun eigen hoogst individuele beleving, niet naar een soera uit de koran. En zij denken dat degene die bezwaren heeft tegen de geobjectiveerde betekenis van de hoofddoek zich niet met hun zaken moet bemoeien. Zij hebben er immers zelf voor gekozen.

Wat zij zich daarbij onvoldoende realiseren, is dat precies de reden die zij opgeven waarom zij die hoofddoek dragen nooit valide kan zijn als argument om het uniform aan te passen. Voor het uniform bij politie, in het leger en bij de rechterlijke macht zijn goede redenen. De heer Baldewsingh zegt dan: het uniform bij de politie moet worden aangepast. Nu zou daarvoor een goede reden kunnen zijn geweest dat de hoofddoek een dringende religieuze plicht is. Maar als men die dwingende religieuze plicht laat vallen en de hoofddoek terugvoert op een strikt individuele keuze is tegelijkertijd de reden verdwenen waarom het uniform zou moeten worden aangepast. Je gaat het uniform toch ook niet aanpassen aan “Make America Great Again” petjes? En toch ook niet als de drager dat “nu eenmaal wil”?

Ik denk dat we nog leuke discussies gaan krijgen met de heer Baldewsingh. Ik zie daar wel naar uit, eerlijk gezegd.
https://www.dagelijksestandaard.nl/opin ... nd-en-iran
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: F**CKING HOOFDDOEK. F**CKING NIQAB

Bericht door Mahalingam »

Gezien het leven van Mevr. Al-Qaq is het onwaarschijnlijk dat ze iets kritisch zal zeggen over de Islam en zodoende ook over de hoofddoek.
Video - Sigrid Kaag doet niet mee aan hysterische haarknipperij voor Iran

Iedereen en z'n oude moeder zet de schaar in het kapsel uit solidariteit met de gebeurtenissen in Iran. Zelfs kersvers minister van Landbouw Piet Adema (CU) doet vrijdagmiddag mee. Parlementair verslaggever van RTL Nieuws Frits Wester wilde meeliften en nam een schaar mee naar de persconferentie van vicepremier Sigrid Kaag - Mark Rutte zit in het buitenland - in de hoop dat de D66-leidster ook het mes in de lokken zou zetten. Heeft ze geen zin in, Kaag ziet liever sancties op economisch en politiek vlak tegen de islamitische republiek.
https://www.nieuwnieuws.nl/5157905/vide ... voor-iran/
Nou nou erg dapper hoor! Dilan Yesilgöz en anderen knippen haren af voor vrouwen in Iran

Dit is dus: symboolpolitiek

Er is weer eens een heuveltje om op te sterven. Nee, niet om helemaal op te sterven, meer een heuveltje om een beetje ziek op te worden. Je haar afknippen voor de vrouwen in Iran. De Ice Bucket Challenge voor sociaal-cultureel geëngageerde types. Klappen voor de zorg, maar dan knippen voor vrouwen die in de gevangenis worden gefolterd door minions van de politieke islam, omdat mevrouw haar hoofddoekje toevallig niet correct heeft gedragen.
Dat haren afknippen is overgewaaid uit Frankrijk, zoals u kunt lezen in een NOS-stukje waar het woord 'islam' precies 0x valt, en nu zetten hier allemaal van die Mariekes en Sonja's de schaar in het haar. Meestal is het niet meer dan een beetje bijpunten. Een gebeurtenis die ze met vier camera's vastleggen en deze beelden met tien hashtags op sociale media kwakken, zodat iedereen het te weten komt.
Deze types zijn de Francisco van Joles in een Je Suis Charlie-shirt. Dwepen met de wolven, maar als er een schaap is opgevreten heulen met de lammetjes. Gisteren liet Dilan Dinges-Dinges (vvd) LIVE op OP1 zien hoe dapper ze is. Een schaartje in de dode punten. Het leverde haar een daverend applaus op.

Wat Dilan Dinges-Dinges eens zou moeten doen, is haar coalitiepartner D66 aanspreken op het salonfähig maken van een vrouwonvriendelijk dwangmiddel, een symbool van onderdrukking, een ideologisch instrument om de macht van de man boven de vrouw uit te stralen.
Bij ons zit het rot gewoon van binnen, niet alleen op straat, maar in onze Kamer, bij Jane Fonda Sahla, die in tegenstelling tot de vrouwen in Iran strijdt vóór de hoofddoek. En dat is nog niet het ergste, Fonda is haar hele leven gehersenspoeld en geïndoctrineerd en voor haar is er toch geen weg meer terug, het ergste zijn die helper whitey maandverbanddragers als Jan Paternotte, die halverwege het denkproces kortsluiting hebben gekregen en zichzelf nu in de allerscherpste bochten moeten wringen om deze kromme rabiate vrouwenhaat weer recht te lullen.
Types als Jesse Klaver, die gedwee de ogen sluiten als ze geconfronteerd worden met het feit dat partijgenoot Kauthar Bouchallikht een rol had bij een Haagse Hamasvergadering waar antisemitische hakenkruizen te zien zijn. Zolang deze ruggengraat van rubber is zal er NIKS veranderen en zéker het bijpunten van een paar haren gaat daar precies niks bij helpen.

Onze eigen minister van Buitenlandse Zaken mag met hangende pootjes op audiëntie bij de ayatollah, het hoofd gekneveld, als een onderdaan, want respect voor historie en cultuur blabla. Daar heeft het dus NIKS mee te maken: het is een regelrechte schoffering, een klodder spuug in het gezicht, van al die Iraanse vrouwen die knokken voor vrijheid, tweederangs burgers die klappen krijgen of in de gevangenis worden gegooid als ze tornen aan die hoofddoek.
Jeanine Hennis, uitgerekend een partijgenoot van Dilan, die stemmig gitzwart verkleed als een slavin een extra wig sloeg in de kloof tussen man en vrouw. In Nederland is een hoofddoekjesverbod (alleen al voor bepaalde publieke functies) geen vanzelfsprekendheid, maar inzet van een maandenlange, nee, jarenlange discussie of recht en krom, zwart en wit en kwaad en goed. In Nederland roeren radicale mafketels uit Qatar, Saudi-Arabië, Koeweit en leden van de Moslimbroederschap met dikke vingers door de pap van de moskeeën en we staan erbij en we kijken ernaar.
In Nederland moeten duizenden meiden verplicht met hoofddoek over straat omdat ze anders klappen krijgen van broer of vader.
In Nederland hebben we bijna 500 gebouwen waar vrouwen niet door de hoofdingang naar binnen mogen. In Nederland schalt de azaan vier keer per dag door de luidsprekers van de moskee en er is geen politieke partij die er iets aan doet.
In Nederland haalt de vvd ONDER LEIDING VAN DILAN YESILDINGES scheepsladingen aan staatsgevaarlijke IS-vrouwen terug, meestal gecommuniceerd op een dinsdagavond of een vrijdagmiddag, als iedereen aan de zuip is en Dilan Dinges zo min mogelijk gezichtsverlies lijdt omdat ze eerder nog stoer riep het niet te zullen doen. Het is allemaal leuk en aardig hoor, een beetje onkruid uit je hoofd halen, maar misschien moeten we eens een keer beginnen bij de wortel.

UPDATE - En wat helemaal ultratriest is: onze LANDBOUWMINISTER die met een minischaartje een piepklein plukje haar afknipt. Doe normaal Piet. Dit is een reden om Piet Adema weer te dumpen
UPDATE - Frits Wester neemt een SCHAAR mee naar de wekelijkse persconferentie. EEN SCHAAR, om haren mee af te knippen. Sigrid Kaag weigert mee te doen aan de larmoyante emocrack van deze kale knaap
https://www.geenstijl.nl/5167205/voor-de-buhne/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Plaats reactie