F**CKING HOOFDDOEK. F**CKING NIQAB

Mahalingam
Berichten: 52158
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: F**CKING HOOFDDOEK. F**CKING NIQAB

Bericht door Mahalingam »

Afbeelding
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89722
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: F**CKING HOOFDDOEK. F**CKING NIQAB

Bericht door Ariel »

Beperkt boerkaverbod komt er, ook Eerste Kamer akkoord

Er komt definitief een gedeeltelijk verbod op het dragen van gezichtsbedekkende kleding. Na de Tweede Kamer heeft ook de Eerste Kamer met een ruime meerderheid ingestemd met de wet waarin dat wordt geregeld.

Bij de stemming schaarden VVD, CDA, PVV, ChristenUnie, SGP, Partij voor de Dieren, 50Plus en de Onafhankelijke Senaatsfractie zich achter de wet; regeringspartij D66 en de oppositiepartijen SP, PvdA en GroenLinks stemden tegen.

Onderwijs, openbaar vervoer, ziekenhuizen, overheid
Het gaat om een beperkt verbod, omdat het niet overal geldt. In het onderwijs, het openbaar vervoer, ziekenhuizen en overheidsgebouwen is het in de toekomst niet toegestaan boerka's, nikabs, bivakmutsen en intregraalhelmen te dragen.

Idee achter de wet is dat het op bepaalde plaatsen niet goed is voor de communicatie en de veiligheid als mensen hun gezicht bedekken, maar dat een algeheel verbod te ver gaat, omdat mensen in het algemeen zelf mogen weten hoe ze zich kleden.

Tegenstanders van de wet noemden het voorstel vandaag in de Eerste Kamer "niet proportioneel en contraproductief" of "niet van toegevoegde waarde en niet noodzakelijk".

Jarenlange discussie
De stemming in de Eerste Kamer is het sluitstuk van een jarenlange discussie. Al in 2005 werd er gepraat over een verbod op gezichtsbedekkende kleding en in 2007 diende de PVV een initiatiefwet in.

Die is nooit door de Tweede Kamer behandeld. Ook het eerste kabinet-Rutte kwam met een voorstel, maar dat werd later ingetrokken.

Overleg voor inwerkingtreding
De wet waar nu over is gestemd, werd ingediend door minister Plasterk, minister van Binnenlandse Zaken in het vorige kabinet.

De wet gaat minder ver dan de eerdere voorstellen. In de Eerste Kamer is het verdedigd door Plasterks opvolger, Ollongren. De nieuwe wet gaat niet onmiddellijk in. Eerst komt er nog overleg met de sectoren die met de nieuwe regels te maken krijgen.

De Eerste Kamer sprak zich vandaag ook uit voor een onderzoek om het verbod uit te breiden. De senaat wil dat de minister bekijkt of het dragen van gezichtsbedekkende kleding bij manifestaties en demonstraties moet worden verboden.
De nieuwe wet gaat niet onmiddellijk in. Eerst komt er nog overleg met de sectoren die met de nieuwe regels te maken krijgen.
Nou ja, wat heeft zo'n nieuwe wet dan voor nut. :nietverstaan:
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89722
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: F**CKING HOOFDDOEK. F**CKING NIQAB

Bericht door Ariel »

De niqab moslima Jamila is boos. Het boerka verbod is een 'aanslag op het islamitisch grondrecht'.

Afbeelding
Boosheid om verbod op boerka's: 'Dit is een aanslag op islamitisch grondrecht'

Na tien jaar debat is de kogel door de kerk: er komt een beperkt verbod op gezichtsbedekkende kleding. De Eerste Kamer stemde gisteren met het wetsvoorstel in. Volgens Jamila, een Amsterdamse moslima die een boerka draagt, is het wetsvoorstel een 'aanslag op het islamitisch grondrecht'.

'Heel erg jammer, omdat je heel veel vrouwen hiermee beperkt', zegt Jamila. Het openbaar vervoer is één van de plekken waar straks geen gezichtsbedekkende kleding meer gedragen mag worden.

De wet geldt niet alleen voor de boerka, maar ook voor onder andere integraalhelmen en bivakmutsen. Die mogen straks niet meer in overheidsgebouwen worden gedragen. Wanneer de wet in werking treedt is nog niet bekend, maar de hoogte van de boete wel. Die boete zal ongeveer 410 euro bedragen.

'Dit is puur mijn overtuiging. Een spirituele belevenis, en een islamitisch grondrecht. Ik kan mij niet bedenken waarom dit gelinkt wordt aan een onveilig gevoel. Het is een aanslag op het islamitisch grondrecht. Dat in een land als Nederland, waar artikel 1 en artikel 6 hoog in het vaandel worden gedragen, de godsdienstvrijheid wordt ingeperkt... Dat vind ik wel heel erg jammer.'
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89722
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: F**CKING HOOFDDOEK. F**CKING NIQAB

Bericht door Ariel »

Ondanks het verbod blijven deze vrouwen hun nikab dragen

Niet meer met het openbaar vervoer reizen, naar de huisarts of je kind van school halen: voor Karima en Esther gaat het dagelijks leven er heel anders uitzien nu de Eerste Kamer heeft ingestemd met het gedeeltelijk verbod op gezichtsbedekkende kleding. Hun nikab afdoen is voor hen namelijk geen optie.

In Nederland dragen naar schatting 150 vrouwen een nikab of boerka. Wat betekent de wet voor hen? Karima en Esther geven antwoord. "Het is alsof ik vraag of je je broek uit wil doen als je naar het gemeentehuis gaat", zegt Karima van de werkgroep Blijf van mijn Nikab af.

Je hoort vrouwen met een nikab of boerka niet vaak in de media. En dat is niets voor niets, legt Karima uit: "Een vrouw die een nikab draagt, treedt niet graag op de voorgrond. Het is dus voor mij lastig om voor een camera te gaan staan. Ik doe het nu, omdat het belangrijk is dat we als vrouwen zelf uitleggen waarom we een nikab dragen. Mensen hebben het vaak over mij, maar het is beter als ik het zelf vertel."

De politiek koos voor het gedeeltelijke verbod op gezichtsbedekkende kleding vanwege de veiligheid en communicatie op plekken waar veel mensen samenkomen. Het gaat bijvoorbeeld om scholen, het ov en overheidsgebouwen. Het verbod geldt ook voor mensen die op deze plekken bedekkende helmen en bivakmutsen willen dragen. Maar voor vrouwen die een nikab dragen, voelt de nieuwe wet vooral als een aanval op de manier waarop ze hun geloof willen belijden.

Want volgens Karima en Esther zijn er nu geen problemen. "Op alle plekken waar we onze moeten identificeren, doen wij dat al", zegt Karima. "Bij bijvoorbeeld de aanvraag van een paspoort doen we onze nikab omhoog, zodat een ambtenaar onze identiteit kan checken." Straks kunnen ze een boete krijgen als ze alleen al het gemeentehuis en ziekenhuis inlopen.

"Er is in Nederland nog nooit een incident geweest met nikabdraagsters", zegt Karima. "Het is symboolpolitiek, gebaseerd op gevoelens en niet op feiten." "Het is een kleine groep, die niet tot problemen leidt", vindt ook Esther.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52158
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: F**CKING HOOFDDOEK. F**CKING NIQAB

Bericht door Mahalingam »

Reglement dat hoofddoek toelaat in Gentse stadsscholen ingetrokken na felle kritiek Open Vld
Gentse stadsscholen zullen dan toch niet vanaf 1 september de hoofddoek in regel toestaan. Het nieuwe reglement dat scholen zou verplichten om het religieuze symbool toe te laten, tenzij ze een verbod kunnen argumenteren, wordt ingetrokken na felle kritiek van meerderheidspartij Open Vld. Schepen van Onderwijs Elke Decruynaere (Groen) betreurt het “gepolariseerde klimaat” rond de kwestie.
https://www.hln.be/nieuws/binnenland/re ... ~af9b15d1/
Hoe kon het zo lopen?
Decruynaere wees op de nood aan een nieuw reglement na een uitspraak van de Tongerse rechtbank in een proces van enkele Maasmechelse moslima’s tegen het Gemeenschapsonderwijs (GO!). Maar de algemene richtlijn kreeg felle kritiek van coalitiepartner Open Vld, die wijst op de beroepsmogelijkheid in die zaak en vroeg om bijkomend overleg binnen het schepencollege. Dat komt er dus.
De Groenen zagen hun kans schoon: "het moet van de rechter". En in hoger beroep gaan wilden ze niet.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24957
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: F**CKING HOOFDDOEK. F**CKING NIQAB

Bericht door King George »

Ariel schreef:
Ondanks het verbod blijven deze vrouwen hun nikab dragen

Niet meer met het openbaar vervoer reizen, naar de huisarts of je kind van school halen: voor Karima en Esther gaat het dagelijks leven er heel anders uitzien nu de Eerste Kamer heeft ingestemd met het gedeeltelijk verbod op gezichtsbedekkende kleding. Hun nikab afdoen is voor hen namelijk geen optie.
Spoiler! :
In Nederland dragen naar schatting 150 vrouwen een nikab of boerka. Wat betekent de wet voor hen? Karima en Esther geven antwoord. "Het is alsof ik vraag of je je broek uit wil doen als je naar het gemeentehuis gaat", zegt Karima van de werkgroep Blijf van mijn Nikab af.

Je hoort vrouwen met een nikab of boerka niet vaak in de media. En dat is niets voor niets, legt Karima uit: "Een vrouw die een nikab draagt, treedt niet graag op de voorgrond. Het is dus voor mij lastig om voor een camera te gaan staan. Ik doe het nu, omdat het belangrijk is dat we als vrouwen zelf uitleggen waarom we een nikab dragen. Mensen hebben het vaak over mij, maar het is beter als ik het zelf vertel."

De politiek koos voor het gedeeltelijke verbod op gezichtsbedekkende kleding vanwege de veiligheid en communicatie op plekken waar veel mensen samenkomen. Het gaat bijvoorbeeld om scholen, het ov en overheidsgebouwen. Het verbod geldt ook voor mensen die op deze plekken bedekkende helmen en bivakmutsen willen dragen. Maar voor vrouwen die een nikab dragen, voelt de nieuwe wet vooral als een aanval op de manier waarop ze hun geloof willen belijden.

Want volgens Karima en Esther zijn er nu geen problemen. "Op alle plekken waar we onze moeten identificeren, doen wij dat al", zegt Karima. "Bij bijvoorbeeld de aanvraag van een paspoort doen we onze nikab omhoog, zodat een ambtenaar onze identiteit kan checken." Straks kunnen ze een boete krijgen als ze alleen al het gemeentehuis en ziekenhuis inlopen.

"Er is in Nederland nog nooit een incident geweest met nikabdraagsters", zegt Karima. "Het is symboolpolitiek, gebaseerd op gevoelens en niet op feiten." "Het is een kleine groep, die niet tot problemen leidt", vindt ook Esther.
Nederland verlaten dan een optie? Je moet toch wat over hebben voor je kutgeloof de Islam?
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: F**CKING HOOFDDOEK. F**CKING NIQAB

Bericht door Pilgrim »

Gent organiseert gewenningstraining voor jonge meisjes om zich te schikken in hun lot

Fons Duchateau, 2 juli 2018

Afbeelding

‘Wanneer men meisjes een hoofddoek opzet, ontneemt men haar haar kindsheid en wordt ze geseksualiseerd. Ze wordt gedwongen in de rol van seksueel object en zo verhindert men haar ontwikkeling. Dat is voor mij kindermisbuik.’

De woorden komen van Seyran Ates, een Duits-Turkse vrouwenrechten activiste, advocate en gelovige moslima die in Berlijn een moskee heeft waar mannen, vrouwen en holebi’s in alle gelijkheid naast elkaar bidden. De opening van de moskee leverde haar doodsbedreigingen op uit verschillende moslimlanden, maar Ates zet haar strijd verder voor gelijkheid binnen de islam. Ze kant zich niet tegen de hoofddoek als dat een vrije keuze is, maar stelt dat een jonge vrouw die keuze maar kan maken na haar meerderjarigheid.

Europese islam
Altes strijdt voor waar zoveel politici van dromen: een Europese versie van de islam die verenigbaar is met gelijkheid en democratie. Het is een droeve realiteit dat zij als progressieve, gelovige vrouw steeds opnieuw in de rug wordt geschoten door politici die zichzelf progressief noemen, maar steeds weer de meest conservatieve krachten in de islam subsidiëren en bedienen. De toegeving van de stad Gent om in stedelijke scholen een hoofddoek toe te laten ‘tenzij er sprake is van dwang’, is zo’n schot in de rug. Niet toevallig getimed vlak voor de verkiezingen, terwijl links de hete adem van Erdogan-partij ‘Be One’ en PVDA in de nek voelt.

Voor het gemak gaan het stadsbestuur en vooral sp.a-Groen voorbij aan de symboliek van een hoofddoek. Het is geen onschuldige uiting van het moslima zijn. Het is een religieuze plicht om zich te bedekken na de eerste menstruatie. Zij wordt opgedragen om zich te verbergen voor mannen. Om hen niet op te hitsen door haar aanwezigheid. Het valt moeilijk te ontkennen dat hier een fundamentele ongelijkheid van uitgaat

In onze samenleving is een man verantwoordelijk voor zijn driften. Officieel is een meisje bij haar eerste menstruatie ‘volwassen’ volgens de islam. In realiteit is het een kind dat nog zeer vatbaar is voor dwang van ouders, broers of de gemeenschap in zijn geheel. Hoe sp.a-Groen wil onderzoeken of er dwang in het spel is, zeggen ze er niet bij. Ze kunnen dat ook niet garanderen. Een twaalfjarige heeft niet de autoriteit om tegen haar ouders in te gaan. Dit standaard toelaten van hoofddoeken is dus ‘gewenningstraining’ organiseren voor jonge meisjes om zich te schikken in hun lot.

Het pleidooi voor gesluierde leerkrachten voor de klas, moet iedere vorm van kritiek nog verder smoren. Ik geloof, samen met veel vrouwen die zichzelf geëmancipeerd hebben, dat een hoofddoek niets met emancipatie te maken heeft. Wie haar puberteit onder een hoofddoek doorbrengt, gaat die als een deel van zichzelf beschouwen. Samen met de onderdrukkende waarden die aan het stuk stof vasthangen. Je kan dat vermijden. Makkelijk zelfs. Gewoon door op de schoolbanken in te zetten op gelijkheid en de hoofddoek daar niet toe te laten. Op die manier proeven meisjes op school van dezelfde vrijheid die we in het Westen onze dochters gunnen. De boodschap dat de hoofddoek er nu eenmaal bij hoort, is een vorm van discriminatie. Niks minder. Ik maak me sterk dat dergelijke voorstellen vanuit een christelijke inspiratie door links wél zouden bekritiseerd worden. Waarom altijd die twee maten en gewichten?

Emancipatie
Ik geloof niet eens meer in de goede bedoelingen van de mensen die de hoofddoek willen ‘normaliseren’. Ze creëren een bevolkingsgroep die ze politiek afhankelijk willen houden en vooral niet willen laten emanciperen. Ooit hing links de gedachten aan dat godsdienst opium was voor het volk. Vandaag gebruikt het die opium om zijn positie electoraal te verstevigen ten koste van jonge meisjes. Zij zijn degenen die het gelag betalen voor deze campagnezet en dat vind ik als politicus én als vader, bijzonder cynisch.

Het meest iconische supportersbeeld van het WK 2018 is dat van Iraanse dames die van de gelegenheid gebruik maken om hun zusters in het thuisland een hart onder de riem te steken door onbeschaamd en onbevreesd zichzelf te zijn. Steeds meer Iraanse vrouwen komen op voor hun recht om zonder hoofddoek door het leven te gaan. Waarom ondersteunen we die strijd niet in plaats van de flinterdunne linkse stelling dat meisjes hier zelf voor kiezen.

https://doorbraak.be/gent-organiseert-g ... n-hun-lot/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89722
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: F**CKING HOOFDDOEK. F**CKING NIQAB

Bericht door Ariel »

Activiste Masih Alinejad uit kritiek op minister Kaag

Woest op westerse feministen

Westerse feministen laten onderdrukte vrouwen in Iran, die verplicht een hoofddoek dragen, vallen als een baksteen. Dat zegt de Iraanse vrouwenrechtenactiviste Masih Alinejad. Erger nog: westerse vrouwelijke politici verergeren de onderdrukking. Zoals de Nederlandse minister Kaag, die een hoofddoek droeg tijdens een bezoek aan Iran. Alinejad daagt Kaag uit.

Ze begrijpt er nog steeds niks van, vertelt Alinejad in gesprek met De Telegraaf. Dat feministen die hun mond vol hebben over vrouwenrechten zo zwijgzaam zijn. Alinejad is wereldberoemd om haar internetcampagne My Stealthy Freedom. Waarbij zij hoofddoekloze selfies toont van Iraanse vrouwen die protesteren tegen de opgelegde bedekking en daardoor forse straffen riskeren. Tijdens een hoorzitting in het Europees Parlement haalde ze eerder al hard uit naar de zwijgzame feministen.

U noemde hen hypocriet. Waarom?

„Omdat sommige van hen zich wel uitspraken tegen het boerkini-verbod in Frankrijk, maar niet tegen de verplichte hoofddoek in Iran. En omdat ze die zelf ook opdoen als ze Iran bezoeken. Zoals jullie minister Kaag. Of laatst nog een groep Zweedse ministers. Ik was geschokt. Want diezelfde groep liep wel over van kritiek op de regering-Trump, omdat er te veel mannelijke ministers in zijn ploeg zaten. Het doet pijn om die hypocrisie te zien. Probeer je eens in te leven dat je verplicht wordt om een hoofddoek te dragen. Dan begrijp je mijn pijn!”

U vindt dat feministen de situatie voor vrouwen in Iran juist erger maken. Hoe?

„Een Iraanse geestelijke zei tegen me: zie je dan niet dat zelfs vrouwelijke politici uit het Westen onze cultuur en onze wet respecteren? Hoe durf jij er dan tegen te protesteren? Omdat Nederlandse vrouwelijke politici die ons land bezoeken een hoofddoek op doen, legitimeren ze een discriminerende wet. En zorgen ze ervoor dat er nog grotere druk ligt op Iraanse vrouwen.”

Het bezoek van Sigrid Kaag kwam op een slecht moment, betoogt Alinejad. De internetcampagne om de hoofddoek af te werpen begon net goed te lopen. Toen zagen honderdduizenden Iraanse vrouwen de Nederlandse minister haar haar bedekken tegenover premier Rouhani. Zonder hoofddoek geen gesprek, was Kaags verweer: ’Ik had veel belangrijker zaken te bespreken, over het rakettenprogramma, de veiligheid van Israël, over Libië, Jemen, Syrië.’ Dat de minister de verwijten achteraf wegwuifde, maakt Alinejad helemaal razend.

Waarom wordt u daar zo boos van?

„Laat haar ook eens veertig jaar zo’n doek dragen! En daarna mag ze zeggen dat het een bijzaak is. Ze beschadigt de vrouwen hier door te doen wat ze deed. Ik wil niets liever dan jullie minister in contact brengen met de vrouw die gearresteerd werd op dezelfde dag dat zij op staatsbezoek kwam. Terwijl Kaag glimlachend rondliep met haar hoofddoek, werd een Iraanse vrouw door de moraalpolitie in haar gezicht geslagen in de gevangenis, omdat ze haar hoofddoek had afgezet. En met haar nog 28 anderen. Laat Kaag in haar gezicht zeggen dat ze belangrijker problemen kwam oplossen in Iran. Ik zou willen zeggen: respecteer je eigenwaarde als vrouw!”

"Minister beschadigt vrouwen"
Kaag zei: ’dit is gewoon de wet’…


„Slavernij was in het verleden ook legaal. Bedenk één ding: wat nu als het Westen moslims uit het Midden-Oosten zou verplichten om hun hoofddoek af te doen als ze Nederland zouden bezoeken? Denk je dat vrouwelijke ministers uit Iran zouden zeggen: ’dit is nu eenmaal de wet’ en hun hoofddoek afdoen? Nee natuurlijk niet! Ze zouden de eerste zijn die deze wet zouden aanvechten en bekritiseren.”

Hoe verklaart u de terughoudendheid bij feministen om de verplichte hoofddoek te veroordelen?

„Ze zijn bang om het verwijt krijgen dat ze lijden aan het ’white saviour complex’ (blanken die graag de derde wereld willen redden, red.) Maar de vrouwen zijn geen slachtoffers. We zijn nu strijders en straks de overwinnaars. We willen niet gered worden, we willen alleen niet dat jullie ons gevecht wegcijferen. Hoofddoeken zijn niet een of ander cultureel goed waar je niet aan mag komen. Voor de revolutie was de hoofddoek helemaal niet verplicht. Het is geen deel van onze cultuur. Je kan dat niet als excuus gebruiken om maar je mond te houden.”

U heeft een boek geschreven over uw strijd tegen de verplichte hoofddoek. Waarom had u daar behoefte aan?

„Als ik vroeger vroeg waarom ik een hoofddoek moest dragen, hoorde ik telkens: ’ssst, niet over praten’. Zelfs toen ik in Amerika ging wonen, werd er voortdurend gezegd: dit is nu niet het juiste moment om dit aan te kaarten, Trump spint daar garen bij. Dat is eigenlijk hetzelfde als wat in Iran gebeurt. Daarom dacht ik: dit is het juiste moment. Om duidelijk te maken hoe vrouwen in het Midden-Oosten vechten tegen onderdrukking.”

Wie is Masih Alinejad?
Masih Alinejad (41) is in Iran geboren, werkte er als journalist maar ontvluchtte het streng-islamitische land. Ze woont nu in de VS. Haar internetcampagne My Stealthy Freedom heeft miljoenen volgers. De Iraanse is inmiddels wereldberoemd en is geïnterviewd door grote internationale media. Europarlementariër Marietje Schaake (D66) ontmoette haar eind juni in het Europees Parlement. Ze vindt de campagne van Alinejad ’indrukwekkend’. Maar ze heeft nog meer bewondering voor de Iraanse vrouwen die publiekelijk hun hoofddoek durven afdoen, vertelt Schaake.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: F**CKING HOOFDDOEK. F**CKING NIQAB

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Ariel schreef:
Westerse feministen laten onderdrukte vrouwen in Iran, die verplicht een hoofddoek dragen, vallen als een baksteen. Dat zegt de Iraanse vrouwenrechtenactiviste Masih Alinejad. Erger nog: westerse vrouwelijke politici verergeren de onderdrukking. Zoals de Nederlandse minister Kaag, die een hoofddoek droeg tijdens een bezoek aan Iran.
Typisch gedrag van autoritaire arrogante eigengereide dwarsliggers die menen de waarheid in pacht te hebben om deze op te dringen aan hen die daar niet van gediend zijn.

Daarom heb ik zo'n hekel aan die koningstante mevrouw hare majesteit de koningin van calvinistisch Nederland Beatrix. Die arrogante mevrouw van een niet bepaald brandschone oranje familie met een doorgaans slechte reputatie van stiekemerds, landverraders, tot zich ordinair gedragende prinsen, verdomde het rekening te houden met atheïsten die nota bene de grootste populatie vormen in Nederland. Die telden voor haar niet mee in haar jaarlijkse boodschap tot het volk. Mevrouw Beatrix discrimineerde als de beste. Fuck you!

Ik ben het wel zat van mensen die menen dat ze betekenis hebben voor anderen door hun eigen volk en cultuur achter te stellen ten faveure van een achterlijke primitieve vieze smerige pedofiele slavendrijvers- en haatreligie, genoemd Islam, door een hoofddoek te dragen bij een bezoek aan een moslimland waar islamitisch terrorisme geen onbekende factor is. Beatrix ging mevrouw al-Qaq voor. Met recht, minister Kakmadam.
.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Mahalingam
Berichten: 52158
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: F**CKING HOOFDDOEK. F**CKING NIQAB

Bericht door Mahalingam »

Boerka's verbieden maakt Moslims boos. B.v.: A. Bouzzit en A. Taheri:
Boerkaverbod zal moslimhaat en islamofobie vooral aanwakkeren
Het 'boerkaverbod' is een onuitwisbare smet in de Nederlandse parlementaire geschiedenis, stellen A. Bouzzit en A. Taheri, bestuursleden Samenwerkingsverband Islamitische Organisaties Regio Haaglanden (SIORH). Ze vrezen dat het verbod moslimhaat zal stimuleren.
Spoiler! :
De dag dat de Wet gedeeltelijk verbod gezichtsbedekkende kleding (het boerkaverbod) door de Eerste Kamer is aangenomen, dinsdag 26 juni, zal de parlementaire geschiedenis ingaan als een absoluut dieptepunt, een onuitwisbare smet.

De wet behelst onder andere dat moslima's met gezichtsbedekking niet meer met de tram of bus mogen reizen, hun kinderen niet van school mogen halen en overheidsgebouwen niet mogen betreden. Hun bewegingsvrijheid en vrijheid van godsdienst worden daarmee ernstig beperkt. De wet ontneemt moslimvrouwen het recht om uit vrije wil bepaalde kleding te dragen. Let wel, waar sprake is van dwang om een bepaald kledingstuk te dragen, moet hard worden opgetreden.

Geen probleem

Ondanks kritiek en protesten uit de samenleving is het boerkaverbod een feit. De artsenfederatie KNMG, rechtsgeleerden, prominente Nederlanders, maatschappelijke organisaties, vier moskeekoepels (CMO, SPIOR, SMBZ en SIORH) en individuele burgers hebben hun twijfels uitgesproken en bezwaren kenbaar gemaakt. Zelfs het belangrijkste adviesorgaan van het Rijk, de Raad van State, is zeer kritisch. Het wetsvoorstel voorziet niet 'in een zodanig dringende behoefte dat dit een beperking op het recht op de vrijheid van godsdienst kan rechtvaardigen', stelt de Raad in zijn advies. Met andere woorden, er is geen sprake van een maatschappelijk probleem, evenmin van een gerechtvaardigd belang om de godsdienstvrijheid van een minderheid zodanig in te perken dat het ernstige consequenties heeft voor hun dagelijkse leven.

Ondanks de forse kritiek is het voorstel door de Eerste Kamer aangenomen. Een kapitale fout. De kloof tussen burger en politiek wordt door het negeren van kritische geluiden uit de samenleving alleen maar groter. Dit is beide Kamers aan te rekenen.

De rol van de Eerste Kamer is om kritisch en constructief wetsvoorstellen te beoordelen. Onder andere nut en noodzaak dienen aangetoond te worden, met oog voor proportionaliteit, eenduidigheid, zorgvuldigheid en uitvoerbaarheid. Van dit alles is absoluut geen sprake. Het instituut van 'wijze mannen en vrouwen' lijkt te zijn verworden tot een puur politieke arena.

Antimoslimsentiment

Het boerkaverbod past in het antimoslimsentiment dat als een gure wind over Nederland waait. De Nederlandse moslimgemeenschap heeft te maken met veel geweld, bedreiging en intimidatie. Het is zorgwekkend dat de grimmige sfeer de Nederlandse politiek heeft bereikt. In plaats van maatregelen te nemen die moslimhaat en islamofobie tegengaan, draagt deze wet vooral bij aan de versterking van tegenstellingen in onze samenleving.

De landelijke politiek moet niet vergeten dat zij een voorbeeldfunctie heeft en politici rolmodellen zijn. Rechts-extremistische en xenofobe groeperingen kunnen zich met het boerkaverbod gesterkt voelen om hun abjecte daden verder op te voeren.

De aangenomen wet is de bijl aan de wortel van onze democratie. Dit geldt ook voor het wetsvoorstel verbod op onverdoofd religieus slachten. Mocht dit verbod er doorheen komen dan zal de godsdienstvrijheid van religieuze minderheden in ons land nog verder in het gedrang komen. SIORH maakt zich hier ernstige zorgen om en hoopt dat wanneer het zover is de Eerste Kamer dit voorstel zal verwerpen.

De Wet gedeeltelijk verbod gezichtsbekkende kleding is een typisch voorbeeld van symboolpolitiek en in onze ogen gedoemd te mislukken. Lagere overheden en politie hebben aangegeven niet te zullen of te kunnen handhaven. SIORH onderzoekt nu de mogelijkheden om een klacht tegen het boerkaverbod in te dienen bij het Europees Hof voor de Rechten van de Mens.
https://www.trouw.nl/opinie/boerkaverbo ... ~a896934c/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52158
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: F**CKING HOOFDDOEK. F**CKING NIQAB

Bericht door Mahalingam »

Afbeelding

Afbeelding
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89722
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: F**CKING HOOFDDOEK. F**CKING NIQAB

Bericht door Ariel »

Mahalingam schreef:
Afbeelding
Nou, respect hoor.

Maar, maar...Het is werkkelijk een allah wonder dat deze vrouw nadat een huis op haar neergestort is, ze toch nog in vol ornaat , en met haar handtas, haar huis heeft kunnen verlaten.

Alhamdoelillah. !!!!

Of, of..Is deze foto een beetje nep en geproduceerd.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: F**CKING HOOFDDOEK. F**CKING NIQAB

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Mahalingam schreef:
Afbeelding
Volgens de moslimzuster op deze tweet moeten moslims zich met schaamte omkleden. Een moslim kan niet zonder schaamte. En dat is logisch.

Logisch als we bedenken dat 1,7 miljard moslims de historische Arabische doortrapte trukenlijder en terroristische oorlogsmisdadiger Mohammed vereren als een vredelievend mens waar achter zijn naam VZMH (vrede zij met hem) geplaatst wordt teneinde de twijfel uit te drukken of de pedofiele profeet zich wel of niet in het hoerenparadijs van Allah bevindt en mogelijk eeuwig brandend in de hel vanwege zijn gruwelijke misdaden tegen de menselijkheid.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Mahalingam
Berichten: 52158
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: F**CKING HOOFDDOEK. F**CKING NIQAB

Bericht door Mahalingam »

@Ariel:
"...ze toch nog in vol ornaat , en met haar handtas, haar huis heeft kunnen verlaten."

Ze zit helemaal onder het stof. Behalve die hoofddoek, die ziet er schoon uit.
Misschien had ze die niet aan toen het rondom haar erg stoffig werd .
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89722
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: F**CKING HOOFDDOEK. F**CKING NIQAB

Bericht door Ariel »

Mahalingam schreef:@Ariel:
"...ze toch nog in vol ornaat , en met haar handtas, haar huis heeft kunnen verlaten."

Ze zit helemaal onder het stof. Behalve die hoofddoek, die ziet er schoon uit.
Misschien had ze die niet aan toen het rondom haar erg stoffig werd .
Offfff, ze heeft die doek over haar hoofd gelegd vanwege de stof... :nietverstaan: Maar ja, daar hoor je die knapen niet over.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: F**CKING HOOFDDOEK. F**CKING NIQAB

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Ariel schreef: Offfff, ze heeft die doek over haar hoofd gelegd vanwege de stof... :nietverstaan: Maar ja, daar hoor je die knapen niet over.
Waar het hier om gaat is dat alle stof van Allah komt. Allah likt (de kont van de profeet), Allah beschikt (uitlsuitend over het lot van 1,7 miljard achterlijke moslims).
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: F**CKING HOOFDDOEK. F**CKING NIQAB

Bericht door Pilgrim »

Boerkaverbod in Denemarken treedt in werking

Geplaatst op 1 augustus 2018

Afbeelding

In Denemarken is het sinds vandaag verboden om in het openbaar een burqa of niqaab te dragen. De nieuwe wet oriënteert zich op dienovereenkomstige regelingen in andere Europese landen.

Net zoals in Frankrijk en Oostenrijk mogen de mensen met onmiddellijke ingang ook in Denemarken hun gezicht niet meer verhullen in het openbaar.

Het sinds vandaag geldende verbod omvat bevat behalve volledige lichaamsbedekking respectievelijk gezichtssluiers zoals burqa´s en niqaabs eveneens stormhoeden, ski- of andere gezicht bedekkende maskers en nep-baarden, zoals blijkt uit een verklaring van het ministerie van Justitie in Kopenhagen. Het Deense parlement had het verbod in mei besloten – overtredingen dienen in het vervolg met boetes tussen omgerekend € 130,- tot € 1340,- bestraft te worden.

In Kopenhagen en Århus werden voor vanmiddag protestmanifestaties gepland – hierbij zouden de demonstranten volgens informatie van de politie ook hun gezicht kunnen bedekken zonder een straf te riskeren. “De demonstraties worden beschouwd als deel van de vrijheid van meningsuiting en de vrijheid van vergadering”, zei de Deense politieman Benny Ochkenholt tegen de publiekrechtelijke zender DR. Op weg naar de demonstratie en naar huis zou de verhulling van het gelaat echter niet toegestaan zijn.

Winterkleding zoals shawls evenals kostuums en maskers voor carnaval of Halloween zullen niet onder het verbod vallen. Critici kritiseren dat de verbodsregels niet voldoende zouden zijn uitgewerkt. Uit een onderzoek uit het jaar 2010 was gebleken dat een burqa-verbod tot 200 vrouwen in Denemarken zou kunnen betreffen, die zich volledig zouden versluieren. Denemarken telt ongeveer 5,7 miljoen inwoners.

De volledige versluiering is in enkele andere Europese landen eveneens verboden. In Frankrijk en België bestaan sinds 2011 al desbetreffende regels, in Oostenrijk sinds 1 oktober 2017.

In de Alpenrepubliek dient de wet expliciet de integratie van moslims door aanpassing aan Europese gebruiken te stimuleren – overtredingen kosten tot € 150,- In de openbare discussie speelt de regeling geen grote rol meer. Omdat het gelaat van de kin tot het voorhoofd zichtbaar moet zijn, vallen ook de vooral bij Aziatische toeristen populaire mondkapjes onder het verbod. Volgens een inventaris van de Oostenrijkse autoriteiten een half jaar na de invoering van het verbod werd er tegen ongeveer 50 mensen aangifte gedaan.

In Frankrijk worden overtredingen van het verbod op de volledige versluiering met € 150,- bestraft. Zoals het dagblad “Le Monde” eind mei berichtte, werden sinds de invoering van de wet iets meer dan 1600 boetes uitgeschreven.

Wie zich in België herhaaldelijk niet aan de regels houdt, kan zelfs meerdere dagen gevangenisstraf krijgen. Grotere discussies over de regeling vonden de laatste tijd hier echter ook niet meer plaats. Reden daarvoor zou ook een beslissing van het Europese Gerechtshof voor de Rechten van de Mens geweest kunnen zijn. Dat had in 2017 een klacht van twee moslima´s afgewezen, die om religieuze redenen een niqaab dragen. Zij voelden zich gediscrimineerd en in hun godsdienstvrijheid en hun privésfeer gekwetst. Het gerechtshof beoordeelde het Belgische versluieringsverbod desondanks als toegestaan. De versluieringsverboden zouden tot doel hebben de omstandigheden van het samenleven te garanderen, aldus het vonnis.

In Duitsland bestaat geen algemeen verbod op volledige versluiering op gezichtssluiers. De deelstaat Hessen vaardigde echter in 2011 een verbod uit voor de openbare dienst. De deelstaat Niedersachsen verbood in augustus 2017 de volledige versluiering op scholen. In de deelstaat Beieren mogen gezichtssluiers sinds verleden jaar niet meer op scholen en kleuterscholen gedragen worden. Volgens schattingen verhullen in heel Duitsland enkele honderden vrouwen hun gezicht.

Bron: www.epochtimes.de

Vertaald uit het Duits door: E.J. Bron

https://ejbron.wordpress.com/2018/08/01 ... n-werking/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Mahalingam
Berichten: 52158
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: F**CKING HOOFDDOEK. F**CKING NIQAB

Bericht door Mahalingam »

Er waren een paar honderd mensen op de pro-burka demo in Kopenhagen.

Afbeelding

Die vrouwen met die opgetrokken slabbetjes (Arabische niqab) mochten er zo bij lopen want er is demonstratierecht. Maar na afloop van de demo moeten ze zo niet over straat gaan lopen naar huis toe. Dat mag dan niet meer.

https://www.thelocal.dk/20180801/women- ... kes-effect
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: F**CKING HOOFDDOEK. F**CKING NIQAB

Bericht door Pilgrim »

FOTO: Middagje designer outlet Roermond...

Geplaatst op 3 augustus 2018

Afbeelding

Ze arriveren in spiksplinternieuwe BMW’s en in SUV Audi’s en Mercedessen... Ik dacht dat dit in Nederland verboden was, maar in het outlet centre in Roermond is volledige bedekking (compleet met nikab heb ik ze ook gezien) blijkbaar wel toegestaan. De politie staat erbij en kijkt er naar.

Door: E. V-T

https://ejbron.wordpress.com/2018/08/03 ... -roermond/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89722
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: F**CKING HOOFDDOEK. F**CKING NIQAB

Bericht door Ariel »

Pilgrim schreef:
FOTO: Middagje designer outlet Roermond...
Het "zwaard"van Islam heeft goed zijn werk gedaan bij deze vrouw. Mijn hemel... :shock: Hoeveel mohammedanen zitten in haar buik? Een heel elftal?
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24957
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: F**CKING HOOFDDOEK. F**CKING NIQAB

Bericht door King George »

Is broedzeug hier misschien toch een juiste kwalificatie?
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Mahalingam
Berichten: 52158
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: F**CKING HOOFDDOEK. F**CKING NIQAB

Bericht door Mahalingam »

Het eerste 'schaap' is over de dam gekomen. Er zullen vast nog wel vele volgen.
First woman fined in Denmark for wearing full-face veil
A 28-year-old woman wearing a niqab on Friday became the first person in Denmark to be fined for violating a new controversial law banning full-face Islamic veils in public places, media reported.

Police were called to a shopping centre in Horsholm, in the northeastern region of Nordsjaelland, where the woman had become involved in a scuffle with another woman who had tried to tear her niqab off, police duty officer David Borchersen told the Ritzau news agency.

"During the fight her niqab came off, but by the time we arrived she had put it back on again," Borchersen said.

Police took a photograph of the woman wearing the niqab, and obtained security camera footage from the shopping centre of the incident.

The woman was informed she would receive a fine of 1,000 kroner ($156, 134 euros) in the post, and was told to either remove her veil or leave the public space.

"She chose the latter,"
Borchersen said. As of August 1, wearing a burqa, which covers a person's entire face, or the niqab, which only shows the eyes, in public carries a fine of 1,000 kroner.
Repeated violations are fined up to 10,000 kroner.
En de toneelspeelster had geen mahram bij zich, dus was het provoceren. En op welke manier verdween zij uit de publieke ruimte? Hoe kwam zij thuis?
Gelukkig toont video dat het afrukken van de niqab geen doelbewi\uste actie was maar een gevolg van het vechten. Want anders zat ze wegens hate-crime nu achter de tralies.

https://www.thelocal.dk/20180804/first- ... -face-veil
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: F**CKING HOOFDDOEK. F**CKING NIQAB

Bericht door Pilgrim »

Boris Johnson dreigt partijuitsluiting wegens boerka-kritiek

Geplaatst op 10 augustus 2018

Afbeelding

LONDEN – De voormalige Britse minister van Buitenlandse Zaken, Boris Johnson, dreigt een uitsluitingsprocedure uit de Conservatieve Partij wegens kritische uitlatingen over de boerka. Johnson had in een maandag in de “Daily Mail” verschenen column boerka-draagsters met brievenbussen en bankrovers vergeleken.

De voormalige burgemeester van Londen, die zich in de tekst uitsprak tegen een verbod op de volledige islamitische versluiering, schreef letterlijk: “Het is absoluut belachelijk dat mensen ervoor beslissen om rond te lopen en eruit te zien als een brievenbus.” Hij zou een boerka-draagster, die zijn parlementaire kantoor zou binnenkomen, ertoe oproepen de sluier af te doen. Datzelfde zou gelden voor een vrouwelijke student op scholen en universiteiten, “die eruit zou zien als een bankrover”.

Davidson vergelijkt kruis met boerka
De Conservatieve Partij van minister-president Theresa May begon daarop een tuchtzaak tegen haar voormalige kabinetslid. In het ergste geval dreigt hem partijuitsluiting. May eiste van Johnson een verontschuldiging.

Johnson was in juli na een ruzie met May over de plannen betreffende de Brexit-onderhandelingen met de EU afgetreden. Critici zien in de procedure een “heksenjacht” op Johnson. “Ik denk dat dit politiek gemotiveerd is, door politici die Boris Johnson willen vernederen en vernietigen”, zei het Conservatieve parlementslid Andrew Bridgen tegen de “Daily Mail”. Het zou om een “interne heksenjacht” gaan. Johnson geldt als mogelijke kandidaat voor de opvolging van de slechts met een krappe meerderheid regerende en binnen de partij wegens haar Brexit-koers in de kritiek gekomen May.

Ruth Davidson, de voorzitter van de Conservatieven in Schotland, viel Johnson scherp aan. “Dat was geen ondoordachte uitlating, hij heeft haar in een column geschreven, hij wist precies wat hij deed”, bekritiseerde ze. Om een debat te voeren over een boerka-verbod, zou als een discussie over een verbod van christelijke kruisen zijn, voegde Davidson, die eveneens als mogelijk opvolger van May geldt, er aan toe.

“Mr. Bean” verdedigt Johnson
Mohammed Sheikh, de oprichter van het Conservatieve Islamitische Forum, die voor de Conservatieven in het Hogerhuis zit, eiste Johnson´s uitsluiting: “Zijn woorden zijn ophitsend en op een bepaalde manier racistisch.”

Johnson kreeg echter ook steun. De komiek Rowan Atkinson (“Mr. Bean”) vindt een verontschuldiging van Johnson niet noodzakelijk. “Alle grappen over religie roepen ergernis op, daarom is het zinloos om je daarvoor te verontschuldigen”, schreef hij in een brief aan “The Times”. Men zou zich niet hoeven verontschuldigen voor slechte grappen. “Op deze basis is geen verontschuldiging nodig”, vulde hij aan.

Atkinson had zich in het verleden herhaaldelijk uitgesproken voor het recht om ook aanstootgevende meningen over religies toe te laten. “Vrijheid van meningsuiting voor kunstenaars en entertainers moet beschermd worden en we mogen geen horde accepteren religies en religieuze leiders te bespotten”, schreef hij in 2004.

Meerderheid van de Britten aan de kant van Johnson
Ook de voormalige UKIP-chef en Europarlementariër Nigel Farage ging achter Johnson staan. “We leven in een land dat ooit hartstochtelijk in de vrijheid van meningsuiting heeft geloofd”, schreef Farage in de “Daily Express”. Maar “angstige politici” zouden de “gemakkelijke weg” gekozen hebben en dit “fundamentele recht” te gronde richten. “Verontschuldig je niet Boris, er is niets waarvoor je je hoeft te verontschuldigen”, besloot Farage.

De imam van de Islamitische Vergadering van Oxford, Taj Hargey, gingen Johnson´s uiteenzettingen niet ver genoeg. De boerka zou “geen legitimering in de koran” bezitten en zou in Groot-Brittannië verboden moeten worden, zei hij. Johnson zou zich er niet voor hoeven verontschuldigen de waarheid gezegd te hebben over “dit onislamitische Ninja-gewaad”.

Uit een peiling van het opinieonderzoeksinstituut Sky Data blijkt dat een meerderheid van de Britten achter Johnson staat. 60% vindt dat het niet racistisch zou zijn om draagsters van boerka´s met brievenbussen en bankrovers te vergelijken. 33% had de tegengestelde mening. Terwijl 48% van de burgers van het Verenigd Koninkrijk op het standpunt staat dat Johnson zich niet zou hoeven verontschuldigen, vindt 45% dat hij dat wel zou moeten doen.

Bron: https://jungefreiheit.de

Vertaald uit het Duits door: E.J. Bron

https://ejbron.wordpress.com/2018/08/10 ... a-kritiek/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: F**CKING HOOFDDOEK. F**CKING NIQAB

Bericht door Pilgrim »

Boris Johnson is right!...

Afbeelding
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Mahalingam
Berichten: 52158
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: F**CKING HOOFDDOEK. F**CKING NIQAB

Bericht door Mahalingam »

100 women who wear niqab or burka demand Boris Johnson be kicked out of Conservative Party
The letter, seen exclusively by Sky News, says an apology would be "insufficient" and that Mr Johnson made a "deliberate choice" to "inflame tensions in a way that makes it easier for bigots to justify hate crime against us".

They speak as "free women who are able to speak for ourselves and make our own choices" and condemn the former foreign secretary for comparing women who wear the burka to "bank robbers" and "letterboxes".

Sources close to Mr Johnson, who is now facing investigation by the party, defended his comments and claimed it was "ridiculous that these views are being attacked".
Spoiler! :
Dear Brandon Lewis,

We, the undersigned, write to you as British Muslim women who wear the niqab or burqa.

We speak as free women who are able to speak for ourselves and make our own choices. Our decision to wear the niqab or burqa is not an easy one, especially given the hate that many of us experience on a regular basis. Nevertheless we do so because we believe it is a means to get closer to God.

We recognise that this is not the practice of the majority of Muslim women and that it is a very small number who make this choice in the UK. All personal choices should be respected.

Contrary to what you may have been told by sections of the media and columnists who profess to know what is best for us, we are not forced to make these clothing choices, nor are we oppressed.

As women who wear the niqab or burqa, we have not forfeited our right to be treated fairly and as equal citizens in this country. Yet we have representatives of our governing party who think otherwise and who use Muslim women in order to pander to far-right Islamophobes within the party, as Boris Johnson has done.

We understand that you have requested Mr Johnson to apologise.

As chairman of a party that seeks to represent the whole country, which protects individual liberty as a cherished British value, your call - we believe - is insufficient.

Given a deliberate choice was made to inflame tensions in a way that makes it easier for bigots to justify hate crime against us, we concur with Conservative peer, Lord Sheikh, who has demanded the whip be withdrawn from Mr Johnson.

Furthermore, given the responses from other MPs, specifically Ms Dorries, and the broader concerns that have been raised by the Muslim Council of Britain amongst others, we believe that there must now be an independent inquiry into Islamophobia in the Party to tackle this issue once and for all.

Our rights as equal citizens may be debated within wider society, but such vile language which has real consequences for us, should never be acceptable.

We are happy to speak to Members of Parliament to share our experiences and perhaps demystify some of the concerns they may have.

We look forward to hearing from you soon,

Yours,

Hawa, Bolton

Shenaz, Bolton

Aisha, Bolton

Nurjahan, Bolton

Asiya, Bolton

Rashida, Blackburn

Zarina, Bolton

Almas, Bolton

Saadia, Bradford

Sabera, Bradford

Aisha, Bolton

Shaheda, Batley

Noreen, Birmingham

Shahnaz, Luton

Hamida, London

Hajra, Dewsbury

Jameela, Bolton

Haleema, Bolton

Haneefa, Bolton

Memuna, Bradford

Firdous, Bradford

Kulsum, Bolton

Fatema, Bolton

Khadijah, Luton

Khoyrun, Portsmouth

Fatima, Portsmouth

Gulab, Portsmouth

Jiba, Portsmouth

Sadika, Portsmouth

Husna, Portsmouth

Saffiyah, Portsmouth

Nazma, Portsmouth

Asma, Portsmouth

Mayarun, Bolton

Zainub, Bolton

Farida, Batley

Yumna, London

Zubaidah, Newcastle

Farzana, Batley

Maaya, Bradford

Simra, Bradford

Rasheda, Leicester

Farzana, Dewsbury

Sajidah, Bolton

Bushra, Newcastle

Rukhsana, Blackburn

Maryam, London

Farzana, Blackburn

Maarya, Batley

Rasheda, Leicester

Aminah, Oldham

Maariya, London

Taslim, Bolton

Shehnaz, Bolton

Shamim, Bolton

Sumayah, Bolton

Badrunnisa, Blackburn

Farhana, Bolton

Fatimah, Leicester

Nasim, Bolton

Rizwana, Bolton

Ammaarah, Manchester

Neelofar, Dewsbury

Salma, Bolton

Lyba, Manchester

Razia, London

Muneebah, Manchester

Qudsiyyah, Manchester

Nida, Birmingham

Sidrah, Manchester

Sahar, Cardiff

Shamima, Newport

Pritima, London

Tahsin, London

Zaynab, Chadwell Heath

Amina, London

Shirin, Stratford

Sumey, Bradford

Arifa, Bradford

Farhana, Bradford

Asma, London

Zakera, London

Summayya, London

Nasim, Leicester

Shahida, Leicester

Nasima, London

Anisa, London

Abeda, Bradford

Nafisa, Bradford

Fatima, Bradford

Khadija, Bradford

Noreen, Bradford

Sarina, Bradford

Halima, Bradford

Azba, Bradford

Nabeela, Bradford

Zainab, Bradford

Ammarah, Batley

Humera, Batley

Asma, Blackburn

Aneesa, Batley

Waseeya, Chorley

Anisah, Preston

Nafisa, Bolton

Jamila, Blackburn

Anisha, Blackburn

Saheera, Blackburn

Shakila, Preston

Tahmina, London

Latifah, London

Nada, Birmingham

Shuhana, Swindon

Sidrah, Oldham
https://news.sky.com/story/100-women-wh ... y-11467011
Boris kan de Rooden zeer goed laten schuimbekken:
Tracy Brabin MP

@TracyBrabin

Boris Johnson has really plumbed new depths here. The idea that anyone can tell any woman what they should or shouldn't wear typifies the innate sense of entitlement of men like Boris - not just out-of-step with the modern world, but dangerous @tellmamauk https://www.theguardian.com/politics/20 ... are_btn_tw
13:55 - 6 aug. 2018
https://twitter.com/TracyBrabin
https://www.elsevierweekblad.nl/buitenl ... ie-636099/

Tories starten ‘disciplinair onderzoek’ naar burqa-column Johnson
https://www.elsevierweekblad.nl/buitenl ... mn-636363/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Plaats reactie