Honderden migranten bestormen Spaanse enclaves

Mahalingam
Berichten: 52180
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Honderden migranten bestormen Spaanse enclaves

Bericht door Mahalingam »

Van ochtend was er een grote bestorming . Van de 1000 hebben 500 het gehaald.
Dit is een nieuw record.
Dat is bemoedigend voor de 10.000-en anderen die op hun kans wachten.
500 immigrants storm borders to enter Spain
About 1,000 Africans rushed the triple-layer fence separating the Spanish city from Morocco in a "violent" assault around 0700 GMT and half of them made it across, said the Spanish governor of Melilla, Abdelmalik El Barkani.
"Helped by the bad weather and fog, a big group of about 1,000 tried to enter and about 500 sub-Saharans succeeded," he told a news conference.
He said the attempt, the latest in a string of desperate bids by Africans trying to reach Europe, was "one of the biggest in recent years".

Spanish and Moroccan officials said some of the migrants threw stones at security forces.
http://www.thelocal.es/20140318/250-imm ... of-melilla
Hier is video van blije negers.

Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89742
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Honderden migranten bestormen Spaanse enclaves

Bericht door Ariel »

Ik begrijp niet waarom ze geen 220 volt op de hekken zetten. :nietverstaan: Money, money roept één Afrikaan. :shock: Met een schop onder zijn kont behoort hij Marokko weer ingetrapt te worden.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Honderden migranten bestormen Spaanse enclaves

Bericht door mercator »

Spoiler! :
Ariel schreef:Ik begrijp niet waarom ze geen 220 volt op de hekken zetten. :nietverstaan: Money, money roept één Afrikaan. :shock: Met een schop onder zijn kont behoort hij Marokko weer ingetrapt te worden.
Allah Akhbar hoorde ik er ook eentje krijsen, in het begin van het filmpje. Met hun fysieke conditie is blijkbaar niks mis, ze kunnen zo het circus in met hun bokkesprongen.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Honderden migranten bestormen Spaanse enclaves

Bericht door Manon »

"Madre Mia" zegt de spaanse cameraman... ge zoudt voor minder.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Honderden migranten bestormen Spaanse enclaves

Bericht door Manon »

Ariel ! Ik héb 'm! maar ik had gezworden dt het een film was. Raar. Le Camp des Saints


En ik ga solliciteren bij het VB. Dat is nu weer al dagen dat ik eerst iets schrijf en zij nadien hetzelfde!
"Alsof een leger de stad intrekt"

Sinds enkele weken worden de Europese grenzen – ook in de meest letterlijke betekenis van het woord – bestormd. Een visioen wordt stilaan werkelijkheid.

Gisteren werden de Europese buitengrenzen in Melilla voor de derde keer op rij bestormd. Met succes overigens: van de zowat duizend Afrikanen die hun kans waagden, slaagden er zo’n vijfhonderd in hun opzet. Wat zich de voorbije weken in en rond de Spaanse enclaves in Marokko afspeelde, is slechts een voorbode van wat nog komen gaat. Naar schatting wachten voor de poorten van Ceuta en Melilla ondertussen minstens 80.000 zwarte Afrikanen op de eerste, de beste gelegenheid om hun kans te wagen. Volgens Juna José Imbroda, het hoofd van het stadsbestuur van Melilla, kan het zo echt niet verder en moeten drastische beslissingen worden genomen. Hij voegde er nog aan toe dat men bij de aanblik van de binnenstromende Afrikanen de indruk krijgt dat een leger de stad in trekt.

Te land, ter zee en in de lucht

Het gaat hier voor alle duidelijkheid niet om een alleenstaand feit. Ondertussen blijven immers volgepakte schepen illegale immigranten onverminderd koers zetten naar – onder meer – het Italiaanse eiland Lampedusa. Zowel de herhaalde bestorming van de Europese grenzen in Ceuta en Melilla als de aanhoudende toestroom over de Middellandse Zee bevestigen het eerdere, alarmerende bericht van het Europees grensbewakingsagentschap Frontex dat de illegale immigratie naar Europa – te land, ter zee en in de lucht – dramatische proporties aanneemt. De Europese Commissie, die het de voorbije weken ongetwijfeld te druk had met het bestrijden van de Zwitserse democratie, staat erbij en kijkt ernaar.

Visioen wordt werkelijkheid

De beelden van de almaar aanzwellende immigratiegolf en het onvermogen – en de onwil – van Europa om de situatie meester te worden, lijken zo te komen uit ‘Le camp des Saints’ van Jean Raspail. In deze visionaire roman (uit 1973!) beschreef de Franse schrijver op beklemmende wijze hoe het oude continent door niet-Europese vluchtelingen wordt overrompeld en Europa – in naam van een verkeerd begrepen solidariteit – uiteindelijk zelfmoord pleegt.

Veertig jaar later zijn we op het punt aanbeland dat de realiteit de fictie dreigt in te halen. Of hoe een visioen stilaan werkelijkheid wordt…
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Honderden migranten bestormen Spaanse enclaves

Bericht door mercator »

Dat Frontex systeem is niet bedoeld om de immigratie TEGEN te gaan, maar juist om ervoor te zorgen dat ze allemaal veilig en wel aan land kunnen. Zoals het nu gaat kunnen we beter een brug over de Middellandse Zee laten leggen zodat ze gewoon naar Europa kunnen wandelen.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89742
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Honderden migranten bestormen Spaanse enclaves

Bericht door Ariel »

circe schreef:Ariel ! Ik héb 'm! maar ik had gezworden dt het een film was. Raar. Le Camp des Saints
Ik ga kijken of ik dit boek kan bestellen.

Hebbes.

http://www.abebooks.com/book-search/isb ... 02/page-1/
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Honderden migranten bestormen Spaanse enclaves

Bericht door mercator »

circe schreef:Ariel ! Ik héb 'm! maar ik had gezworden dt het een film was. Raar. Le Camp des Saints
Ik heb de korte inhoud gelezen en dat is exact wat er aan het gebeuren is. Een uit de hand gelopen Gutmenschlichkeit doet uiteindelijk de hele Westerse beschaving teniet. Tot en met een oorlog tegen Zwitserland omdat het niet meedoet aan de zelfvernietiging.
Er is nog zo een profetisch boek, Bezorgde Ouders van Gerard Reve uit 1986. Daar staat ook al in dat er binnen enkele decennia geen blanke meer aan te pas komt in ONS Holland.
Ga maar s kijken in Den Haag!
Ook dat boek werd toen door de hele linkse cultuurwereld neergesabeld als een "racistisch" en "fascistisch" boek, linkserd Harry Mulisch op kop. En sindsdien wordt er nauwelijks nog gesproken over Reve en krijgen uitsluitend linkse prutsauteurs als Van der Heyden en Grunberg de prijzen.

Nu is er op jullie teevee een miniserie "Deal" , over de schandelijkheden binnen een "Populistische" partij met een Charismatische Blonde leider, die heel toepasselijk niet Wilders heet maar...Wouters !( toepasselijke naam overigens).
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89742
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Honderden migranten bestormen Spaanse enclaves

Bericht door Ariel »

Ik heb het boek gedownload. Misschien kan ik het boek op het forum plaatsen? Elke dag een hoofdstuk? Voor wie het ook wil lezen?

Roept u maar.
And when the thousand years are ended, Satan will be released from his prison, and will go forth and deceive the nations which are in the four corners of the earth, Gog and Magog, and will gather them together for the battle; the number of whom is as the sand of the sea. And they went up over the breadth of the earth and encompassed the camp of the saints, and the beloved city. —APOCALYPSE 20

My spirit turns more and more toward the West, toward the old heritage. There are, perhaps, some treasures to retrieve among its ruins … I don’t know. —LAWRENCE DURRELL

As seen from the outside, the massive upheaval in Western society is approaching the limit beyond which it will become “meta-stable” and must collapse. —SOLZHENITSYN

I HAD WANTED TO WRITE a lengthy preface to explain my position and show that this is no wild-eyed dream; that even if the specific action, symbolic as it is, may seem farfetched, the fact remains that we are inevitably heading for something of the sort. We need only glance at the awesome population figures predicted for the year 2000, i.e., twenty-eight years from now: seven billion people, only nine hundred million of whom will be white. But what good would it do? I should at least point out, though, that many of the texts I have put into my characters’ mouths or pens—editorials, speeches, pastoral letters, laws, news stories, statements of every description—are, in fact, authentic. Perhaps the reader will spot them as they go by. In terms of the fictional situation I have presented, they become all the more revealing. —J.R.
Camp
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Honderden migranten bestormen Spaanse enclaves

Bericht door Manon »

Doen! Ariel.

Toch ga ik blijven zoeken naar iets van een verfilming ervan. Het beeld van die massa's afrikanen op weg naar Europa staat op mijn netvlies gegrift, dat heb ik niet gelezen.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Mahalingam
Berichten: 52180
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Honderden migranten bestormen Spaanse enclaves

Bericht door Mahalingam »

De NGO's die de vluchtelingen helpen voelen zich gebruikt door de Marokkaanse overheid. Zij krijgen taken op hun bordje die eigenlijk vanwege mensenrechten de overheid op zich zou moeten nemen.
Within 48 hours of two massive attempts to storm the border fence into Spain's North African enclave of Melilla, six buses arrived early Saturday at the main coach station in Rabat, carrying about 300 illegal immigrants, an AFP journalist reported.
Some of them had serious injuries sustained during the assaults, aid workers said.
En wie gaat voor ze zorgen?
A network of 10 NGOs said that since December, Moroccan security forces have been relocating to Rabat at first dozens, then hundreds of migrants, who the groups are then left to look after.
"The actions taken by our organizations are inadequate to deal with what we consider a humanitarian crisis," the network said, adding that one of the NGOs, Catholic charity Caritas, had closed its office in protest.
"Since November, the reception centres have been overwhelmed by the number of migrants arriving... Some of those brought here have quite serious wounds," Vincent Sibout, the head of Caritas Morocco, told AFP.
http://www.thelocal.es/20140401/morocco ... is-warning
Another sub-Saharan, Abderrahman, said that after the Spanish authorities expelled him from Melilla in an earlier incident, the Moroccan security forces beat him and fractured his hand.
"They brought me to Caritas telling me they would help immigrants. (The charity) gave me some food and money for accommodation. But now Caritas is closed, there is nothing I can do."
http://www.thelocal.es/20140401/morocco ... is-warning
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Honderden migranten bestormen Spaanse enclaves

Bericht door Manon »

Ik neem aan dat er in Marokko niet zoiets bestaat als "solidariteit"? en dat de jaarlijkse zakat enkel kan gebruikt worden voor jihad ondersteuning en zeker niet ter ondersteuning van mede-marokkanen?
Wat zeggen ze ginds in Marokko misschien? MINDER MINDER ! MINDER ? Zou het kunnen? Het lijkt er wel op, want er verdwijnen alvast meer Marokkanen uit Marokko dan uit Nederland!
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Mahalingam
Berichten: 52180
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Honderden migranten bestormen Spaanse enclaves

Bericht door Mahalingam »

Ooit gehoord van de Chafarinas eilanden?
Die liggen zo'n 4 km uit de kust van Marokko en zijn Spaans. Eilandjes zonder water en bewoners. Met een gunstige wind kan je op een luchtbed er naartoe peddelen.
Er is nu gepoogd om een nieuwe toegang tot de EU te forceren.
Spain ejects seven illegal migrants from tiny island
The migrants were spotted by Spanish soldiers on Tuesday shortly after they landed on Congress Island about four kilometres (2.5 miles) off Morocco.

The soldiers gave the migrants food and water and they were returned to Morocco after medical checks determined they were in good health, the Spanish government's representative in Melilla, which is close to the island, said in a statement.
http://www.thelocal.es/20140417/spain-e ... iny-island

De pro-import lobby is razend.
Human Rights Watch last month slammed Spanish authorities for summarily returning irregular immigrants to Morocco from Ceuta and Melilla.
It said the practice violated Spanish, European and international law, especially as "migrants forced back into Morocco face violence and other abuse at the hands of Moroccan security forces."
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52180
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Honderden migranten bestormen Spaanse enclaves

Bericht door Mahalingam »

De wind staat gunstig, de zee is kalm dus:
1,200 migrants land in Sicily
An Italian Navy ship, part of the major Mare Nostrum search-and-rescue ops, reached the port of Augusta where the 1,170 migrants will disembark and be processed.
The migrants, from various North African countries, were picked up Thursday close to the stepping-stone island of Lampedusa.
[...]
Separately Thursday, more than 300 North African asylum seekers were rescued south of Sicily and taken to the port of Messina.
Earlier Friday the Navy rescued 358 migrants in the Sicilian Channel between Italy and Africa.
http://www.ansa.it/english/news/2014/05 ... b512b.html

Er was ook een bestorming van Melilla.
African migrants storm Spanish border fence
African migrants on Thursday stormed the fence between Morocco and the Spanish enclave of Melilla. According to Morocco's MAP news agency 669 people were arrested and 20 taken to hospital in Nador with injuries from the barbed wire fence. Spain said 140 of the migrants managed to enter Spanish territory.
http://euobserver.com/tickers/123990
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52180
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Honderden migranten bestormen Spaanse enclaves

Bericht door Mahalingam »

Ze vechten niet alleen om binnen te komen maar ze vechten nu ook onderling over wie mag proberen binnen te komen.
20 injured as migrants fight near Spain border
The unrest broke out in Gourougou forest overlooking the enclave where migrants gather waiting for a chance to sneak into Melilla as a passage to Europe.

The fighting between migrants from Mali and Cameroon left 20 people in need of hospital treatment, local authorities said, quoted by Morocco's MAP news agency.
http://www.thelocal.es/20140707/20-inju ... in-melilla
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52180
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Honderden migranten bestormen Spaanse enclaves

Bericht door Mahalingam »

Weer werd Melilla bestormd. Op dinsdag door een meute van 500 en nu door een handjevol.
Migrants scale Spain's border fence at Melilla
"Around 16 migrants tried to get over the fence in the northern zone and 10 succeeded," a spokeswoman for Melilla's prefect said, before they were taken to a immigration centre.

Around 500 migrants, organised into small groups, tried to approach the heavily-guarded frontier on Thursday but were pushed back by Moroccan police.
http://www.thelocal.es/20141129/migrant ... at-melilla
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52180
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Honderden migranten bestormen Spaanse enclaves

Bericht door Mahalingam »

De EU commissie heeft bedacht: als al die vluchtelingen nu in Marokko een verblijfsvergunning krijgen dan wordt de druk op de hekken van de enclaves vast wel minder. Hoe groot het kopgeld is, wordt niet verteld.
EU betaalt Marokko voor opvang migranten
Marokko gaat vluchtelingen opnemen zodat de migratiedruk op de Europese Unie afneemt. In ruil ontvangt Marokko Europese subsidie.
Inmiddels hebben al 549 immigranten een voorlopige verblijfsvergunning in Marokko gekregen. Daardoor krijgen ze toegang tot betere voorzieningen.
http://www.ad.nl/ad/nl/1013/Buitenland/ ... nten.dhtml
De betere voorzieningen. Tussen de geldbron (EU) en de ontvanger (zielige rechteloze vluchteling) zal wel heel wat aan de strijkstok blijven hangen.
Nu krijgt Marokko dus ook een eigen immigratie-industrie.

En is er geen verdrag waardoor je met een Marokkaanse verblijfsvergunning naar de EU mag reizen? Iets met mensenrechten misschien?
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Oorlog

Bericht door Hans v d Mortel sr »

De Chinezen bouwden destijds een muur. Weten we nog waarom? Dat bedoel ik! Israël heeft ook een muur gebouwd.

HET WERKT!

Zee mijnen plaatsen werkt ook afdoende. Europa is in een nieuwe oorlog verwikkeld. Met de zwarte islam. Het ergste dat een beschaving kan overkomen.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Mahalingam
Berichten: 52180
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Honderden migranten bestormen Spaanse enclaves

Bericht door Mahalingam »

Heel ander nieuws over Melilla. Zouden er soms Gaza-achtige tunnels zijn?
Voor het transport van wapentuig naar de ISIS clan in Marokko?
Isis cell transported arms through Melilla
The cell was made up of 13 members aged between 19 and 37, most of them without primary school education, said Abdelhak Khiame, head of Morocco's newly-formed judicial investigations agency.[...]
The weapons had transited through Melilla, one of two Spanish enclaves in the north of Morocco, Khiame said.[...]
It said members of the dismantled network had pledged allegiance to IS and vowed to target the Moroccan security forces and send recruits to fight in Syria and Iraq.
http://www.thelocal.es/20150324/morocco ... sh-enclave
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52180
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Honderden migranten bestormen Spaanse enclaves

Bericht door Mahalingam »

Nog steeds liggen er duizenden op de loer.
Migrants storm fence at Spain's north African enclave Melilla
Moroccan security forces managed to stop some of the migrants from reaching the fence that seals off Melilla -- one of only two land borders between Africa and the European Union -- but around 30 people still reached it and clambered onto the railings, they said.

Two of these managed to get across into the Spanish territory, while one man was seriously injured when he fell from the metres-high fence near the Barrio Chino crossing, authorities in Melilla added in a statement.

So far this year, according to Melilla authorities, there have been a dozen attempts to cross the border fence there, with more than 100 managing to enter the Spanish enclave.
http://www.thelocal.es/20151121/migrant ... la-enclave
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52180
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Honderden migranten bestormen Spaanse enclaves

Bericht door Mahalingam »

De meeste bestormingen mislukken, en de keren dat het wel lukt, dan lezen we dat in de krant.
Ruim 100 vluchtelingen bereiken Spaanse exclave
Bij de eerste succesvolle bestorming van Ceuta in 2016 zijn zaterdag 119 vluchtelingen erin geslaagd de Spaanse exclave in Marokko te bereiken. Volgens persbureau EFE waagden in totaal zo'n 250 Afrikaanse migranten, overwegend mannen, de 'sprong' naar Europa.

De vluchtelingen maakten gebruik van de gunstige weersomstandigheden om de grensovergang op het strand van Benzú via zee te passeren. Sommigen klommen over hekken, anderen zwommen via de zee om de grens over te steken. Zo'n honderd migranten werden tegengehouden door de Marokkaanse politie.
http://www.ad.nl/ad/nl/1013/Buitenland/ ... lave.dhtml
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Lasteraar
Berichten: 181
Lid geworden op: ma mei 26, 2008 9:48 pm

Re: Honderden migranten bestormen Spaanse enclaves

Bericht door Lasteraar »

De Marokkaanse politie doet blijkbaar beter haar beste dan de Turkse collega's. Wat is het probleem eigenlijk?
"U bent hier zonder uitnodiging binnengekomen dus we zetten u nu weer uit."
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Honderden migranten bestormen Spaanse enclaves

Bericht door Manon »

Ceuta en Melilla zijn Spaanse enclaves maar maken geen deel uit van het Schengengebied.

Alle moeite voor niks dus. Ze mogen er niet buiten.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Mahalingam
Berichten: 52180
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Honderden migranten bestormen Spaanse enclaves

Bericht door Mahalingam »

Het was de 10-de massa bestorming van Melilla dit jaar.
Er hebben tot op heden 50 het gehaald.
Migrants storm Spain-Morocco border fence
Irene Flores, spokeswoman for the local government, said a group of around 120 people from Sub-Saharan Africa stormed the six-metre (20-foot) high fence early on Sunday morning.

"Only 30 managed to get through the whole system and get to Melilla," she said, adding they had gone to a local centre for migrants and refugees.
http://www.thelocal.es/20160627/migrant ... rder-fence
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52180
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Honderden migranten bestormen Spaanse enclaves

Bericht door Mahalingam »

Zwaluwen op een draad
Afbeelding

Negers op een draad:
Afbeelding
Dozens stuck on border fence for hours in bid to enter Spain
People attempting to illegally cross the border into one of Spain’s north African enclaves were stuck on razor wire for hours before being forcibly returned to Morocco.
http://www.thelocal.es/20160912/dozens- ... nter-spain
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Plaats reactie