Mentorcursus voor bekeerlingen
Bekeerlingen, (oftewel ‘ nieuwe moslims’ ) zowel als geboren en getogen moslims, spanden zich afgelopen weekend in voor het welzijn van de bekeerlingen. Ze kwamen uit alle delen van het land en allerlei soorten verschillende nationaliteiten waren te vinden.
Het Landelijk Platform Nieuwe Moslims (LNPNM), website Ontdekislam en de Britse Native European Muslim Assembly organiseerden op de Islamitische Universiteit te Rotterdam een mentorcursus, gericht op het begeleiden van nieuwe moslims. Speciale gast was de Canadese, charismatische spreker Jamal Badawi.
Na eerder edities in Birmingham, Brussel en Istanbul ( zie: hier ) was het nu dus de beurt aan ons land. Diverse Nederlandse bekeerlingen verzorgden presentaties met titels als: kleding voor bekeerde vrouwen en percepties van de nieuwe moslim en beroemde bekeerlingen. Kenmerkend voor de presentaties was de terugkerende Hollandse nuchterheid die de boventoon voerde. Van Britse zijde waren er onder andere speeches van dr. Abdelhamed Asaly en een grootschalig opgezette cursus counselling, verzorgd door oude rot in het vak Kathleen Nagi. Klapstuk van het weekend was spreker Jamal Badawi met zijn theologische verhandelingen. Bekeerlinggerelateerde onderwerpen. passeerden de revue. Een van de besproken onderwerpen was bijvoorbeeld: wat te doen wanneer je na je bekering te maken krijgt met nieuwe omstandigheden op je werk?
Dr. Asaly , woonachtig in het Engelse Sheffield maar met Jemenitische roots, vertelde aan Nioweb dat wat hem betreft de bekeerlingen het heft in eigen handen moeten nemen: ,, Voor mij als man die vanuit zijn opvoeding de islam heeft meegekregen is het moeilijker om me volledig te kunnen inleven in het reilen en zeilen van de nieuwe moslims. Een bekeerling weet wat er komt kijken bij het begeleiden van andere bekeerlingen en dus zouden zij dan ook idealiter elkaar moeten begeleiden. Ik pleit daarmee overigens natuurlijk niet voor de segregatie van nieuwe moslims.” Nagi, ook betrokken bij NEMA en zelf een bekeerlinge, genoot zichtbaar van haar verblijf in Nederland: ,,Echt geweldig om hier te zijn! Wat een vriendelijke mensen wonen hier en het weekend zelf is een groot succes. Met de wil van God kunnen we echt iets neerzetten op het gebied van begeleiden van bekeerlingen. Goede begeleiding is echt een must, gezien de grote moeilijkheden waar veel nieuwe moslims helaas nog mee te kampen hebben.”
Deelnemers aan de cursus kregen zondagmiddag, vlak voor de afsluiting van het programma, allemaal een officieel certificaat mee naar huis. Einddoel van de cursus was het verkrijgen van inzicht in hoe bepaalde vaardigheden op derden kunnen worden overgebracht. Het afgelopen weekend vormde het eerste deel van een drieluik, in de nabije toekomst zullen er nog twee cursusweekenden gaan plaatsvinden in Nederland.
Bekeerlingen.
Bekeerlingen.
Het blijkt dat nieuwe moslims begeleiding nodig hebben . Weer een duidelijk teken dat Islam een sekte is.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Re: Bekeerlingen.
We hebben in Nederland weer een nieuwe moslima . Esmee Ipema met haar opgespoten lippen heeft Allah gevonden.
Esmee schrijft dat ze in het verleden nooit weet wat ze moet zeggen als iemand haar vraagt waar ze voor leeft, maar het inmiddels steeds duidelijker voor haar wordt. 'Ik ben altijd bang geweest voor de dood, maar nu ik begin te geloven dat dit leven enkel een tussenstop is van deze reis naar het hiernamaals, niet meer.'
De realityster sluit het bericht af met dat ze hoopt dat haar volgers haar keuze respecteren. 'Ik hoop ook dat iedereen beter gaat nadenken', klinkt het.
Van Harte Gefeliciteerd meid. Ik hoop dat je beseft dat je nu niet zomaar met iedere los staande kerel in bed kan stappen, maar dat je nu moet gaan voor een vrome moslim man met baard. En doe wat aan je tattoos Esmeetje. Dit kan echt niet.

Want ja.. Alles voor een beetje aandacht.

Esmee schrijft dat ze in het verleden nooit weet wat ze moet zeggen als iemand haar vraagt waar ze voor leeft, maar het inmiddels steeds duidelijker voor haar wordt. 'Ik ben altijd bang geweest voor de dood, maar nu ik begin te geloven dat dit leven enkel een tussenstop is van deze reis naar het hiernamaals, niet meer.'
De realityster sluit het bericht af met dat ze hoopt dat haar volgers haar keuze respecteren. 'Ik hoop ook dat iedereen beter gaat nadenken', klinkt het.
Van Harte Gefeliciteerd meid. Ik hoop dat je beseft dat je nu niet zomaar met iedere los staande kerel in bed kan stappen, maar dat je nu moet gaan voor een vrome moslim man met baard. En doe wat aan je tattoos Esmeetje. Dit kan echt niet.

BTW Esmeetje is van oorsprong een Hollandse Brabantse meid die zich heeft laten ombouwen tot het oosterse uiterlijk wat ze nu heeft. Ik hou mijn hart vast hoelang het duurt totdat ze ontdekt dat Islam eigenlijk niks voor haar is.Esmee Ipema verdiept zich in de islam: 'Schaam me er niet voor'
Esmee Ipema, bekend van 'Ex on the Beach' en 'Echte Meisjes in de Jungle', slaat een nieuwe weg in. Via Instagram laat de 'Terror Twin' weten zich te verdiepen in de islam. 'Ik schaam me er niet voor en daarom laat ik dit op deze manier aan al mijn volgers weten', aldus Esmee.
"Ik schaam me er niet voor en daarom laat ik dit op deze manier aan al mijn volgers weten"
Via Instagram stories legt Esmee uit waarom ze is begonnen met het lezen van de Koran. 'Helaas ben ik nooit opgegroeid met het geloof, waardoor ik hier dus ook weinig kennis over heb', schrijft ze in een uitgebreid bericht op Instagram Stories. 'Ik ben altijd al iemand geweest die met heel veel vragen zit en nadenkt over het leven. Voor mijn gevoel heb ik nu genoeg tekenen gekregen waardoor ik steeds meer begin te beseffen dat ik niet bang hoef te zijn en mezelf moet gaan verdiepen.

Want ja.. Alles voor een beetje aandacht.

- Hans v d Mortel sr
Wat gebeurt er als deze meid haar wenkbrauwen afneemt of afveegt? En die onnatuurlijke rare stekelvarkenswimpers afdoet?
Zij is toch een regelrechte imitatie van Barby? Die geen moslima was. Ik zou maar beginnen alvast met een schaamhaarlap om je hoofd te doen, lieve schat. Dan behoor je tot de nieuwste generatie potsierlijke aanhangers van de historische vieze oversekste pedofiele sadist Mohammed die het neuken van vrouwelijke kindjes niet kon laten. Vandaar ook dat Mohammed tot een psychopaat gerekend dient te worden die naast zijn activiteiten als het overvallen en beroven van handelskaravanen tevens een fervent enthousiast aanhanger was van criminele oorlogsdaden - zeg maar moordpartijen. Vooral gemunt op joden waar hij niet genoeg van kon krijgen. Hij werd hierin 24 uren per dag gesteund door zijn digitale knecht Allah.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
- Hans v d Mortel sr
Mijn geloof kent twee smaken.

Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
- Hans v d Mortel sr
Mijn religie is zowel goed als fout. Net zoals ik zelf.

Esmee: "Als ik nog maagd zou zijn en negen jaar, dan wil ik het liefst verkracht worden door profeet Mohammed. Want die zal vast en zeker een enorm grote dikke Arabische lul hebben. Droom ik? Dan lukt het in ieder geval na mijn dood in het hoerenparadijs van Allah de knecht van de Profeet. Mijn ouders zullen trots op mij zijn. En mocht ik zwanger van hem worden en een jongen baren dan noem ik hem - u raadt het al - Mohammed."
Re: Mijn religie is zowel goed als fout. Net zoals ik zelf.
Best wel geinig dit soort bekeerlingen. Het meisje krijgt even geen aandacht omdat ze niet op TV is, en dan moet je wat anders verzinnen om belangstelling te genereren.Hans v d Mortel sr schreef: ↑vr apr 28, 2023 11:59 pm
Esmee: "Als ik nog maagd zou zijn en negen jaar, dan wil ik het liefst verkracht worden door profeet Mohammed. Want die zal vast en zeker een enorm grote dikke Arabische lul hebben. Droom ik? Dan lukt het in ieder geval na mijn dood in het hoerenparadijs van Allah de knecht van de Profeet. Mijn ouders zullen trots op mij zijn. En mocht ik zwanger van hem worden en een jongen baren dan noem ik hem - u raadt het al - Mohammed."
Je ziet van al verre dat Esmee en Islam geen goeie combinatie is.
-

Kees en Eva Vlaardingerbroek ontvangen het Heilig Vormsel.
Eva Vlaardingerbroek bekeert zich tot de katholieke Kerk
Door Redactie
[...]Vlaardingerbroek is een Nederlandse commentator met een groot internationaal bereik. Ze verschijnt geregeld in de talkshow van Tucker Carlson op FOX News. Opgeleid als rechtsfilosofe, maakte ze tijdens de coronacrisis naam door de inbreuk op grondrechten aan te klagen. Ook vestigt Vlaardingerbroek in het buitenland de aandacht op het lot van de Nederlandse boeren, die onteigend dreigen te worden vanwege stikstof. In eigen land treedt ze geregeld op bij omroep Ongehoord Nederland. Haar vader Kees Vlaardingerbroek is een internationaal gerespecteerde musicoloog die jarenlang klassieke concertseries bij de NPO leidde.
Spoiler! :
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
-
https://worldisraelnews.com/320897-2/
Florida man forsakes neo-Nazism for Islam, murders his roommates for insulting his new religion
As Florida Man stories go, this one is darker than the one about the bearded septuagenarian who won a women’s poker tournament, but it’s just about as odd.
A neo-Nazi, you see, got tired of the whole goosestepping and Heil-Hitlering routine, and decided to take refuge in religion. He converted to Islam, but then two of his roommates had the poor judgment to question the wisdom of his decision. He shot them dead. On Monday, he pleaded guilty to double homicide.
The New York Post reported Monday that Devon Arthurs, “now 24, agreed to a term of 45 years in prison in exchange for admitting his guilt for the 2017 shooting deaths of Jeremy Himmelman and Andrew Onseschuck inside a Tampa apartment.” Arthurs, Himmelman and Onseschuck had been members of the Atomwaffen Division (“Atomic Weapons Division”), a group of pimply-faced losers cosplaying as Nazis that, at least according to Arthurs, had sinister plans.
Arthurs, according to the Tampa Bay Times Monday, told police that another one of his roomies, Brandon Russell, was the founder of Atomwaffen Division, and that “the group had plans to carry out terrorist acts, including launching explosives into a nuclear power plant.” He also claimed that they planned to target synagogues. Instead of participating in their plotting, however, Arthurs left the group and ultimately converted to Islam. It was then that Himmelman and Onseschuck teased Arthurs “for his new faith,” according to the Post, and according to the Associated Press, “the families of the victims alleged that the murders were in retaliation.”
Newsweek reported Monday that Arthurs claimed that his murders had actually prevented these neo-Nazis’ plots from coming to fruition: “In a statement issued to police during interrogation, Arthurs argued that he was saving Americans from mass destruction after learning that one of his roommates, Brandon Russell, planned to bomb power plants and synagogues around Florida.”
Immediately after the murders, however, Arthurs had belied his own claims by not exactly behaving as if he actually opposed violence. He said that he also wanted the killings of his roommates to serve as a cautionary tale about the dangers of anti-Muslim sentiment. Not the best way to communicate such a message, but it is what it is.
And that wasn’t all. The Tampa Bay Times notes that “on May 19, 2017, Arthurs walked into a leasing office at the Hamptons apartments in New Tampa and announced to several people that he had just killed his roommates. A property manager called 911 and watched as Arthurs walked to the nearby Green Planet Smoke Shop. He entered the store, brandished a handgun and held three people hostage.” He later told detectives: “I had to do it. This wouldn’t have had to happen if your country didn’t bomb my country.”
My country? Devon Arthurs is an American, but it is not uncommon for converts to Islam to regard themselves as citizens of the umma, the global Islamic community, a loyalty that supersedes all attachment to any particular nation. After his arrest, he was asked if he had been outside the country, and he answered: “They closed the door to jihad for me over there. So I figured I’d do it over here. But I wanted to do it within reason. Generally, like, speaking, the amount of bureaucracy in the United States is its biggest problem.” I wouldn’t say that’s our biggest problem, but Arthurs might be on the verge of an actual fact there.
Now, however, Arthurs is singing a very different tune. As he pleaded guilty Monday, he said: “I feel I can be an advocate against extremism. I’d like to take this moment to tell the world to stay away from extremist groups….I’m very sorry for everyone that was involved. I’m very sorry for everything that has happened.” He also said: “If I could go back and do something over, I would sign myself into a hospital and work on my anger issues and my rational thinking skills.”
Rational thinking skills. Now there’s an idea. America is suffering from a pandemic of people who lack rational thinking skills. Devon Arthurs murdered two people for mocking Islam in a nation where every last public official, the overwhelming majority of whom are non-Muslims don’t know the first thing about Islam, would insist that Islam is a religion of peace that doesn’t mandate death for blasphemy. Spoiler alert: it does. Islam mandates death for non-Muslim subjects of the Islamic state who mention “something impermissible about Allah, the Prophet…or Islam” (Reliance of the Traveller, o11.10). Rational thinking skills would be a fine addition to the body politic all around.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Het is al weer een tijdje geleden dat Islam zo gepromoot werd.
Moskeeën zien meer jonge bekeerlingen en islam-geïnteresseerden
Moskeeën in Nederland zien een toename van het aantal jongeren dat zich bekeert tot de islam. Meerdere koepelorganisaties en stichtingen zeggen tegenover NOS Stories dat dit bij hen gebeurt.
"Per moskee bekeerden voor corona gemiddeld een à twee mensen zich per maand. Nu gebeurt dat wekelijks en in de grotere steden nog vaker", zegt Kenan Aslan van moskeekoepel Islamitische Gemeenschap Milli Görüş. Veertig moskeeën over het hele land zijn aangesloten bij die organisatie.
"Dat de interesse is toegenomen zien we ook bij onze bekeerlingentak Islam Color", aldus Aslan. "Daar krijgen we vaker vragen vanuit nieuwsgierigheid en aanmeldingen voor lezingen in het Nederlands."
Bekende bekeerlingen
Tegelijkertijd verschijnen online met enige regelmaat berichten over bekende Nederlanders die zich interesseren in de islam of moslim worden. Onlangs bekeerde FunX-dj Vonneke Bonneke zich. Realityster Jørney Hendrix, voetballer Davy van den Berg en muziekartiest Blacka gingen haar voor.
De moskeeën die NOS Stories heeft gesproken laten weten dat de godsdienst vooral aantrekkelijk lijkt voor jongeren. Lara (21) is een van hen. "In de islam heb ik rust, liefde, structuur en zelfreflectie gevonden", zegt ze.
Lara raakte via vrienden in aanraking met de islam. "Ik kwam daar over de vloer en dan hadden we het er weleens over. We bespraken waarvoor we eigenlijk leven, iets waar ik eerder nooit over nadacht."
Zo gaat het vaker, zegt antropoloog Vanessa Vroon-Najem. "Doordat er tegenwoordig meer moslims in Nederland wonen, is de kans groter dat jongeren daarmee in contact komen. Denk aan een geliefde of klasgenoot. Vooroordelen over de islam kunnen daardoor genuanceerd worden, omdat je vragen kunt stellen. Ben je daarnaast bezig met wat zingeving voor jou betekent, dan kan de islam een optie worden om te onderzoeken."
Bij Cheneydo Zunder, beter bekend als Blacka, liep het anders. Hij kwam een aantal keer in aanraking met justitie en belandde in de gevangenis vanwege wapenbezit.
"Die periode had veel impact op me, maar vooral in positieve zin", zegt hij nu. "Ik had veel tijd voor mezelf, wilde een nieuw hoofdstuk beginnen en het verleden achter me laten. Dat ging samen met gesprekken die ik voerde met gedetineerden over de islam. Het zorgde ervoor dat ik alleen maar meer wilde ontdekken."
Bescherming
Wat bij Lara de doorslag gaf was de koran. "Het boek is 1400 jaar geleden geopenbaard in een tijd waar er weinig middelen waren en het is nooit aangepast. Er staan naar mijn idee tal van wonderen in die vandaag de dag met de moderne wetenschap worden aangetoond."
Het geloof geeft haar daarnaast een gevoel van bescherming. "Wat wel en niet goed voor je is en met welke reden. Denk aan je gezondheid, het gebruik van alcohol bijvoorbeeld. Voor mij is het heel helder waarom die richtlijnen er zijn."
Bij Blacka was het ook een vers uit het voor moslims heilige boek dat impact op hem maakte. "Ik vind het ingewikkeld om in woorden uit te drukken. Het raakte me meteen, ik werd er emotioneel van en tegelijkertijd enorm rustig. Daardoor ben ik niet meteen bekeerd, maar het had zeker invloed op mijn uiteindelijke keuze."
Discussie over de islam in de politiek en maatschappij heeft Black en Lara dus niet afgehouden van hun keuze. Antropoloog Vroon-Najem denkt dat negatieve aandacht voor de islam ook nieuwsgierigheid kan opwekken. "Je bent je er in ieder geval van bewust dát de islam er is. Je kunt je daardoor gaan afvragen: klopt het beeld dat geschetst wordt wel?"
Warm welkom
"Islamitische gemeenschappen zijn veelal uitnodigend naar mensen die interesse tonen", zegt islamoloog Yvonne Moonen. "Dat maakt het nemen van een stap in die richting makkelijker voor niet-moslims."
Voor Lara is dat herkenbaar. "Ik werd heel warm verwelkomd door een moskee waar ik heenging. Dat gaf me zo'n goed gevoel dat ik daar vandaag de dag nog steeds kom", zegt ze.
Het gaat om Centrum de Middenweg, een moskee in Rotterdam waar meerdere bekeerlingen over de vloer komen. Medeoprichter Jacob van der Blom doet daarom een aanvulling. "Iedereen is welkom in een moskee. Maar mensen moeten zich ook op hun gemak voelen."
"Veel moskeeën zijn ingericht op basis van etnische achtergrond. Dat kan ertoe leiden dat daar vooral mensen naartoe gaan met dezelfde achtergrond. Daar is niet direct iets mis mee, maar zo'n gebedshuis bezoeken kan dan voor anderen weer drempelverhogend werken", zegt hij.
Voor Lara en Blacka was bekeren in ieder geval de beste keuze van hun leven, zeggen ze. "Wat ik bij de islam voel, wil ik voor altijd blijven voelen", aldus Blacka. En Lara zegt vastberaden: "Een betere keuze had ik niet kunnen maken en zal ik ook nooit meer kunnen maken."
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Islam is net hotel California. You can never leave.sjun schreef: ↑ma sep 18, 2023 10:58 amWel jammer dat de weg er weer uit -die toch wat meer oeten in de aarde heeft- niet belicht wordt.
![]()
- King George
Alsof het een tennisclub is waarvan je je lidmaatschap niet kan opzeggen, alsmede al je nakomelingen. Nou ja, op straffe van de dood dan.