Moslims in het leger

Moella Nasroedin
Berichten: 15
Lid geworden op: wo mar 26, 2003 2:06 pm

Moslims in het leger

Bericht door Moella Nasroedin »

Een Amerikaanse soldaat gooide handgranaten in een tent met soldaten van zijn eigen leger. Het was een moslim...
Moeten we hieruit concluderen dat de vijand in ons midden leeft? Dat wij het Paard van Troje al lang gelden onder applaus hebben laten binnengalopperen?
Of betreft het hier een incident dat niets met de moslimachtergrond van de betreffende soldaat te maken heeft? :?
Zelf ken ik geen voorbeelden van soldaten die hun eigen leger moedwillig :evil: opblazen.
Wie hersens heeft, denke na!
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: Moslims in het leger

Bericht door Zwartmeer »

Ik denk dat de meeste moslims in westerse legers niet al te islamitisch zijn. Misschien komen ze oorspronkelijk uit een islamitische samenleving en moeten ze de schijn van geloof op houden. Het schijnt bijvoorbeeld dat 50% van alle Turken in Duitsland zich als ongelovige beschouwd. De echte fanaten zullen niet snel in een westers leger willen dienen tenzij als paard van Troije. Het is natuurlijk moeilijk te bepalen wie wat is...

Het westen en Amerika zijn een uitgezochte vijand die als een soort Jezus alle zonden van de islamiet moet dragen.
Dutch
Berichten: 3285
Lid geworden op: ma jan 20, 2003 7:10 pm
Locatie: Darul Hourria

Bericht door Dutch »

Ikzelf ben ervan overtuigd dat als puntje bij paaltje komt en een moslim moet kiezen tussen zijn loyauteit tegenover een kafir-natie of een moslim-boegbeeld (hoe misplaatst ook) hij voor een lid van de moslim-umma zal kiezen. Of zie ik het té treurig in ?
Wat ik weet is dat in mijn directe moslim-omgeving heel weinig stemmen tegen Saddam te horen zijn en iedereen luidkeels Bush veroordeelt als zijnde de grote satan van deze tijden...
Als er dan al een moslim anti-Saddam praat , dan wordt dat onmiddellijk gevolgd door "maar de VS..."

Dutch
Moella Nasroedin
Berichten: 15
Lid geworden op: wo mar 26, 2003 2:06 pm

Bericht door Moella Nasroedin »

Ik las enkele weken geleden in de Volkskrant een interview met een moslimsoldaat in het Nederlandse leger. Deze jongeman kwam heel goed over. Hij zei dat hij niet alleen moslims wilde beschermen, maar de hele samenleving. Kijk dat moeten we hebben. Het gevaar is dat moslims zichzelf vaak tegenover andere groepen plaatsen.
In het moslimmilieu waar deze moslimsoldaat in verkeerde, werd zijn besluit om naar Irak te gaan als dat hem gevraagd werd, afgekeurd. Hoe de jongeman ook praatte als brugman, neen, het is geen strijd tussen staten, neen, het is een strijd tegen islam. Dat idee krijg je er niet uit bij veel moslims. Ik denk dat dit idee van koste wat kost islam verdedigen, al betreft het een man die 2 miljoen slachtoffers op zijn geweten heeft en die behalve complete Iraanse dorpen delen van zijn eigen volk met gifgas uitroeit, doorslaggevend was bij de Amerikaanse moslimsoldaat die zijn eigen officieren wilde vermoorden. Maar zo uitzonderlijk is een Saddam Hoessein niet in de historie van islam. Eigenlijk is Saddam Hoessein een soort reïncarnatie van Mohammed. Of is die twijfelachtige eer weggelegd voor Osama?
Wie hersens heeft, denke na!
Dave
Berichten: 12
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 3:20 pm

Bericht door Dave »

Een algemene maatregel om moslims uit het leger te weren vind ik echt niet kunnen. Er zijn genoeg moslims die wel loyaal zijn aan Nederland en niets moeten hebben van terrorisme of Saddam Hussein. Daar horen we echter niets van, omdat ze gewoon niet opvallen.

Een goede screening lijkt me wel nodig, want tegelijkertijd is een aanzienlijk percentage moslims op de eerste plaats loyaal aan de islam, op de tweede plaats aan het land van herkomst en pas op de derde plaats aan Nederland. Dat soort kunnen we dus echt niet gebruiken in het leger.
Fenomeen
Berichten: 9
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 5:44 pm
Locatie: Pimcity

Bericht door Fenomeen »

Een goeie screening lijkt me voldoende.
De antwoorden in de poll zijn me iets te stellig.
Ook atheisten kunnen met granaten gooien.

Bovendien weet ik niet (en ben ik niet in de positie om te controleren) of in dit geval zijn geloofsovertuiging een rol speelde.
Gebruikersavatar
Dan Cannon
Berichten: 228
Lid geworden op: za mei 17, 2003 10:03 pm

Re: Moslims in het leger

Bericht door Dan Cannon »

Moella Nasroedin schreef:Een Amerikaanse soldaat gooide handgranaten in een tent met soldaten van zijn eigen leger. Het was een moslim...
Moeten we hieruit concluderen dat de vijand in ons midden leeft? Dat wij het Paard van Troje al lang gelden onder applaus hebben laten binnengalopperen?
Of betreft het hier een incident dat niets met de moslimachtergrond van de betreffende soldaat te maken heeft? :?
Zelf ken ik geen voorbeelden van soldaten die hun eigen leger moedwillig :evil: opblazen.
De enige soldaten die daartoe in staat zijn zijn soldaten die hun loyaliteit bij de vijand hebben. Om te zien wie die vijand is: men kijke naar het conflict, de tegenstander, en de religieuze of ethnische achtergrond van de "verrader".

Zwartmeer schreef:Ik denk dat de meeste moslims in westerse legers niet al te islamitisch zijn. Misschien komen ze oorspronkelijk uit een islamitische samenleving en moeten ze de schijn van geloof op houden. Het schijnt bijvoorbeeld dat 50% van alle Turken in Duitsland zich als ongelovige beschouwd. De echte fanaten zullen niet snel in een westers leger willen dienen tenzij als paard van Troije. Het is natuurlijk moeilijk te bepalen wie wat is...

Het westen en Amerika zijn een uitgezochte vijand die als een soort Jezus alle zonden van de islamiet moet dragen.
En omdat het zo moeilijk te bepalen is, zijn de risico's te groot en de belangen te belangrijk. De meeste moslims, inclusief die in Westerse landen, zijn nog steeds niet moedig genoeg om voor hun "ongeloof" uit te komen. Zolang dit het geval is, zullen de risico's van de "verkeerde loyaliteit" te groot zijn. Zeker als het een conflict betreft met een Islamitische groepering/land als tegenstander.

Dutch schreef:Ikzelf ben ervan overtuigd dat als puntje bij paaltje komt en een moslim moet kiezen tussen zijn loyauteit tegenover een kafir-natie of een moslim-boegbeeld (hoe misplaatst ook) hij voor een lid van de moslim-umma zal kiezen. Of zie ik het té treurig in ?
Wat ik weet is dat in mijn directe moslim-omgeving heel weinig stemmen tegen Saddam te horen zijn en iedereen luidkeels Bush veroordeelt als zijnde de grote satan van deze tijden...
Als er dan al een moslim anti-Saddam praat , dan wordt dat onmiddellijk gevolgd door "maar de VS..."
Een echte Moslim zal altijd kiezen voor de Islam, omdat het geloof dat verplicht. Het is een doodzonde om de wapens tegen een moslim-broeder te keren, en al helemaal als dat aan de zijde van de "vijand" gebeurt. Of het nu gaat om de V.S. of Israel, moslims staan ALTIJD aan de zijde van de Islam/moslims. Een moslim bij wie dit niet het geval is, zou geen echte moslim zijn. Dat is ook waarom zelfs bij iets als 11 september praktisch geen moslims te horen waren. Als ze niets positiefs over andere moslims kunnen zeggen, zeggen ze liever helemaal niets. De risico's van onderlinge wraak is te groot.

Moella Nasroedin schreef:Ik las enkele weken geleden in de Volkskrant een interview met een moslimsoldaat in het Nederlandse leger. Deze jongeman kwam heel goed over. Hij zei dat hij niet alleen moslims wilde beschermen, maar de hele samenleving. Kijk dat moeten we hebben. Het gevaar is dat moslims zichzelf vaak tegenover andere groepen plaatsen.
In het moslimmilieu waar deze moslimsoldaat in verkeerde, werd zijn besluit om naar Irak te gaan als dat hem gevraagd werd, afgekeurd. Hoe de jongeman ook praatte als brugman, neen, het is geen strijd tussen staten, neen, het is een strijd tegen islam. Dat idee krijg je er niet uit bij veel moslims. Ik denk dat dit idee van koste wat kost islam verdedigen, al betreft het een man die 2 miljoen slachtoffers op zijn geweten heeft en die behalve complete Iraanse dorpen delen van zijn eigen volk met gifgas uitroeit, doorslaggevend was bij de Amerikaanse moslimsoldaat die zijn eigen officieren wilde vermoorden. Maar zo uitzonderlijk is een Saddam Hoessein niet in de historie van islam. Eigenlijk is Saddam Hoessein een soort reïncarnatie van Mohammed. Of is die twijfelachtige eer weggelegd voor Osama?
Het klinkt allemaal heel lief van deze jongen, maar bij oorlog is er geen sprake van de "samenleving" maar van het vechten voor een land. En dan is er dus sprake van keuzes. Of het land waar je woont, of het land van afkomst met de bijbehorende religies and culturen. De vraag is dus: als hij MOET kiezen (en dat moet hij in een oorlog), waar kiest hij dan voor?
Het feit is dat de Islam in zijn meest pure vorm niet verenigbaar is met de Westerse manier van leven. En dus kan hij in een dergelijke strijd nooit voor beiden kiezen. De reden dat een oorlog niet als strijd tussen staten wordt beschouwd is omdat volgens de Islam alle moslims broeders zijn, of de moslims zich nu bevinden in het Midden-Oosten, China, Verenigde Staten of in Nederland. Daarom nogmaals: een ECHTE moslim weet waar zijn loyaliteit ligt.
En Saddam of Bin Laden afschilderen als reincarnatie van Mohammed zou te veel eer zijn voor beiden. Van wat ik begrepen heb zijn de daden van Mohammed nog erger dan die van Hitler en andere 19e eeuwse despoten.

Dave schreef:Een algemene maatregel om moslims uit het leger te weren vind ik echt niet kunnen. Er zijn genoeg moslims die wel loyaal zijn aan Nederland en niets moeten hebben van terrorisme of Saddam Hussein. Daar horen we echter niets van, omdat ze gewoon niet opvallen.

Een goede screening lijkt me wel nodig, want tegelijkertijd is een aanzienlijk percentage moslims op de eerste plaats loyaal aan de islam, op de tweede plaats aan het land van herkomst en pas op de derde plaats aan Nederland. Dat soort kunnen we dus echt niet gebruiken in het leger.
Niets moeten hebben van Saddam is iets anders als bereid zijn tegen hem te vechten in naam van het Nederlandse leger (of welk ander leger). Je zegt dat er genoeg Moslims zijn die wel loyaal zijn aan Nederland, maar zegt tevens dat we er niets van horen. Als we er niets van horen, hoe weet je dan dat ze er zijn? Is het iets waar je vanuit gaat? De kwestie lijkt mij daar een beetje te belangrijk voor. Telkens als er voor een TV-reportage over immigratie werd gevraagd waar de eerste loyaliteit lag, was het antwoord het "moederland". Waarom zou dit anders zijn met de Islam? En wat als het "moederland" nu juist de oppositie in een oorlog is? Sommigen vonden zelfs dat ondanks de grondrechten in Nederland de vrouw de man moet gehoorzamen. De indruk die ik keer op keer krijg is dat de loyaliteit nooit bij het land van immigratie zal liggen, althans niet als het pure moslims betreft.
Je zegt dat een goede screening nodig is. Van sommige van de daders van 11 september was duidelijk dat niemand een dergelijke wandaad achter ze had gezocht, zelfs hun eigen ouders niet. Waarom zou een "screening" iets opleveren?

Fenomeen schreef:Een goeie screening lijkt me voldoende.
De antwoorden in de poll zijn me iets te stellig.
Ook atheisten kunnen met granaten gooien.

Bovendien weet ik niet (en ben ik niet in de positie om te controleren) of in dit geval zijn geloofsovertuiging een rol speelde.
De huidige actualiteit heeft niets met atheisten te maken. Je probeert op deze manier alleen de kwestie te trivialiseren. Je zou net zo goed kunnen zeggen dat circus-clowns met granaten kunnen gooien.

En zoals Moella Nasroedin zei: het was een Moslim die de granaat gooide. Als het niet om geloofs-vertuiging ging, waarom dan toch juist een moslim, en niet een andere Amerikaan? Wederom een poging om te trivialiseren waar daar geen reden toe is.

Ik ben wel van mening dat het beter is om de bron van informatie bij het bericht te vermelden zodat we zelf kunnen checken of alles klopt.

Dan.
Kingsale
Berichten: 12
Lid geworden op: za okt 25, 2003 7:37 pm

goed nadenken

Bericht door Kingsale »

Fenomeen schreef:Een goeie screening lijkt me voldoende.
De antwoorden in de poll zijn me iets te stellig.
Ook atheisten kunnen met granaten gooien.

Bovendien weet ik niet (en ben ik niet in de positie om te controleren) of in dit geval zijn geloofsovertuiging een rol speelde.
Wie zet er nu de vos in het kippenhok
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Moslims in het leger

Bericht door Pilgrim »

Hennis ziet niets in PVV-voorstel om moslims uit leger te weren

Minister: Bij Defensie staat niet je geloof, maar je gedrag centraal

Bas Paternotte: 14-04-2015

Afbeelding

Minister van Defensie Jeanine Hennis (VVD) ziet niets in het voorstel van de PVV om moslims uit het leger te weren. De PVV stelde vorige week dat die niets in het leger te zoeken vanwege mogelijke loyaliteitsproblemen. Dat schrijft Hennis aan de Tweede Kamer dinsdag.

Het PVV-voorstel kon eerder al rekenen op de kritiek van minister van Sociale Zaken Lodewijk Asscher (PvdA) die het ‘een volstrekt verkeerde manier van mensen wegzetten en verdacht maken’ noemde. Ook beschuldigde hij de partij van Geert Wilders van het ‘flirten met een beroepsverbod’.

Hennis schrijft aan de Tweede Kamer:

“Defensie registreert de geloofsovertuiging van haar medewerkers niet. Bij Defensie staat niet je geloof, maar je gedrag centraal.”

Moslims in de krijgsmacht
Uit het onderzoek dat aanleiding was voor de PVV om vragen te stellen blijkt volgens Hennis dat 61 procent van de militairen een katholieke of protestantse achtergrond heeft en 4 procent een overige levensbeschouwelijke achtergrond (humanistisch, joods, hindoestaans, islamitisch en andere). Uitgaande van een totaal van ruim 43.000 militairen is het aantal militairen met een overige levensbeschouwelijke achtergrond dus ongeveer 1.600. Hennis: “Het aantal militairen met een islamitische achtergrond is een niet nader bepaald deel daarvan.” Er zijn geen gewetensbezwaarden in deze groep bekend, volgens de minister.

Geschikt, ongeschikt
Op de vraag van de PVV:

“Wilt u in lijn met eerdere wervingscampagnes een campagne starten die eindigt met de tekst: islamitische militairen vanwege risico loyaliteitsproblemen: geschikt () ongeschikt (X )?”

...antwoordt de minister:

“Nee, dat wil ik niet.”

‘Politiek vandalisme’
GroenLinks-senator Ruard Ganzevoort die aan het onderzoek meewerkte kraakte vorige week ook het PVV-voorstel. Op zijn weblog schreef hij:

“De opeenstapeling van vragen is niet gebaseerd op het onderzoeksrapport, en de logica van de volgorde is slechts suggestief. Alles is gericht op het oproepen van zoveel mogelijk wantrouwen. Dat draagt niets bij aan onze veiligheid maar voedt alleen maar de spanningen tussen groepen in onze samenleving. Schandelijk hoe hier een groep militairen wordt weggezet die zich inzet voor de internationale veiligheid en vrede en bereid is daarvoor grote risico’s te lopen. Politiek vandalisme, dat is het en niks anders.”

http://politiek.thepostonline.nl/2015/0 ... -te-weren/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Moslims in het leger. Mag het wat minder halal?

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Pilgrim schreef:
“Defensie registreert de geloofsovertuiging van haar medewerkers niet. Bij Defensie staat niet je geloof, maar je gedrag centraal.”
Dat geloof iemands gedrag bepaalt, kan ik als geen ander onderschrijven als ex-JG. Weleens van een Jehovah's Getuige gehoord die voor en na de 2e Wereldoorlog in militaire dienst was geweest? Ik dacht het niet. Alcohol en seks in het huwelijk is toegestaan, maar dienst doen als soldaat is ten strengste verboden bij de Jehovahs. Gaan stemmen mag ook niet. Nou ja, daar valt nog wat voor te zeggen. Want of je in een democratie nu door de hond of de kat wordt gebeten. Maar ach, ieder weldenkend mens met slechts een klein beetje gezond verstand begrijpt dat geloof je gedrag bepaalt. Niet dus deze minister.

Conclusie mijnerzijds? Domme truthola in het vaarwater van een zooitje miserabele minderwaardige en huichelachtig domme ellendelingen der beschaving die zich politicus noemen en daarmee aangeven dat zij gewend zijn met een smerige huichelachtige geest te handelen. Het wemelt in de politiek van domme klootzakken. Het is voornamelijk de politiek die grossiert in kapitale blunders die miljarden en miljarden weggegooid geld betekenen.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Moslims in het leger

Bericht door Mahalingam »

In het o zo gematigde Maleisië hebben ze ook last met Mohammedanen in het leger. Daar moet je Mohammedaan zijn om in het leger te mogen, zie Pakt van Omar.
Malaysia Army And ISIS: 70 Soldiers Have Joined Islamic State, Officials Say
Dozens of Malaysian military personnel were found to have joined the Islamic State militant group, authorities in the country announced Monday. At least 70 members of Malaysia's armed forces were identified by police as having such ties, Defense Minister Datuk Abdul Rahim Bakri said during a session in the Dewan Negara, Malaysia's Parliament.[...]
Just last week Abdul Rahim denied that any soldiers or army veterans had joined the Islamic State group -- which is also known as ISIS or ISIL -- despite the Royal Malaysia Police releasing information to the contrary, including the reported deaths of 10 Malaysian servicemen who were killed from participating in suicide bombing attacks, the New Straits Times reported.
http://www.ibtimes.com/malaysia-army-is ... ay-1879299
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Moslims in het leger

Bericht door Ariel »

Lachen...Hoelang moeten onze bestuurders hun billen nog branden voordat ze helemaal wakker worden ? Ik hoop dat commissaris-generaal Catherine De Bolle het nog naar haar zin heeft.
Extremist liep stage bij Belgische politie

De federale politie in België heeft een stagiair op non-actief gezet, omdat hij op zijn Facebookprofiel sympathiseerde met terreurbeweging Islamitische Staat (IS). De stagiair had op dat moment al twee dagen toegang tot de privégegevens van hooggeplaatste officieren. Dat meldde de Belgische krant Het Laatste Nieuws dinsdag.

Tijdens zijn kijkstage in het hoofdkantoor van de politie in Brussel maakte de 22-jarige Bilal E.B. veel foto's van zijn zwaar bewaakte werkplek. Ook stelde hij volgens collega's „ongezond veel vragen” over de wapens in het gebouw. De leerling probeerde een keer binnen te komen bij het kantoor van commissaris-generaal Catherine De Bolle. Naar eigen zeggen om met haar op de foto te gaan.
Volgens de politie is er geen bewijs dat E.B. gevoelige gegevens kopieerde. Politievakbond NSPV hekelt de gebrekkige screening door de politie.

bron
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24951
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Moslims in het leger

Bericht door King George »

Dus naast eisen aan taal moet ook de screening maar overboord gegooid worden om aan meer allochtonen te kunnen komen. Waarom zouden wij eigenlijk meer allochtonen moeten willen, terwijl dezen enkel een verhoogd risico met zich meebrengen en ook anderszins geenszins van meerwaarde zijn?
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24951
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Moslims in het leger

Bericht door King George »

Moeten wij eigenlijk ook nog meer allochtonen in dienst nemen bij instellingen waar wordt gewerkt met nucleaire activiteit? Dat was met die Paki bij Urenco toch ook zo geslaagd?
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Moslims in het leger

Bericht door Manon »

Minister: Bij Defensie staat niet je geloof, maar je gedrag centraal
Probleempje is dan wel dat bij moslims niet het militaire gedrag maar wel het geloofsgedrag centraal staat.
Als er een Nederlandse soldaat in de Allah Hakmaar modus komt, dan heb ik toch geen Nederlands militair gedrag voor ogen.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Moslims in het leger

Bericht door Mahalingam »

De baas (= Commandant der Strijdkrachten generaal Tom Middendorp) was op bezoek bij de Dienst Islamitische Geestelijke Verzorging om daar zoete broodjes te bakken vanwege Bijna Boze Moslims in het leger.
Hier een persbericht over het gezwatel:
http://www.defensie.nl/actueel/nieuws/2 ... hard-nodig
Middendorp: "moslimcollega's keihard nodig"
De Dienst Islamitische Geestelijke Verzorging houdt geregeld bijeenkomsten. Die van gisteren stond in het teken van loyaliteit. Voor de CDS reden het gesprek bij te wonen en te horen wat er leeft onder de islamitische collega's. "Ik dien met trots en dan komt de klap hard aan als aan je loyaliteit wordt getwijfeld", zei een van hen. Een andere militair merkte op dat bijna iedereen weet wie Mohamed B. is. Maar haast niemand kent Azdin Chadli, die voor Nederland sneuvelde in Uruzgan.
Kent iemand de namen van de niet-Moslim gesneuvelden?
Impliciet: de suggestie wekken dat namen van moslims alleen onthouden worden als ze doden uit naam en ter verdediging van Allah, en niet ter verdediging van het vaderland.
Of zou, omdat het om een islamitische Nederlandse militair ging, deze een speciale erkenning behoeven?
De generaal verwoordde het sterker: "Militairen met een islamitische achtergrond zijn een 'force multiplier'. In sommige gebieden opereren we beter, dankzij de collega's die specifieke religieuze kennis en achtergronden hebben. Die heb ik keihard nodig!"
Ja, vanwege altijd maar roeren in de Allahstanse pot.
Moslims worden anders behandeld omdat ze gekwest worden/zijn.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
manfred
Berichten: 117
Lid geworden op: di okt 30, 2012 11:24 pm

Re: Moslims in het leger

Bericht door manfred »

Moslims in het Westen moet niet soldaten, leraren, artsen, verpleegkundigen, of keen soort van ambtenaar worden. Ze mag ook niet worden toegestaan om openbare ambten te bekleden, zoals de burgemeester of lid van het parlement ...Dat is mijn mening...
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Moslims in het leger

Bericht door Pilgrim »

manfred schreef:Moslims in het Westen moet niet soldaten, leraren, artsen, verpleegkundigen, of keen soort van ambtenaar worden. Ze mag ook niet worden toegestaan om openbare ambten te bekleden, zoals de burgemeester of lid van het parlement ...Dat is mijn mening...
Dat is mijn mening ook. :wink2:
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: Moslims in het leger

Bericht door xplosive »

En de mijne.
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Gebruikersavatar
Eliabe
Berichten: 3961
Lid geworden op: di mei 12, 2009 8:11 pm

Re: Moslims in het leger

Bericht door Eliabe »

Militairen, veteranen en burgers die een rustig en meditatief moment voor zichzelf zoeken, kunnen terecht in het eerste ongebonden stiltecentrum van de landmacht, op de Oranjekazerne in Schaarsbergen.

“Bij veel collega’s op de kazerne bestond de behoefte aan een ruimte waar ze even tot rust kunnen”, vertelt Wim Riezenbosch, medewerker van het bureau Vastgoed, Milieu en Arbo van RMC Noord. “Het bureau is met deze wens aan de slag gegaan. Het resultaat is het allereerste stiltecentrum bij Defensie. Het centrum is religievrij. Dat wil zeggen dat er geen geloofsuitingen te vinden zijn en dat iedereen er welkom is.”
Maar er liggen wel bidkleedjes voor moslims.
Eliabe schreef:In 2010 was ik op een kazerne ergens in Nederland. Hier was een stiltecentrum ingericht en deze was vrij van elke vorm van religie . Er hing geen kruis en een standaard om kaarsjes te branden mocht ook niet. In een hoek lagen een stapel opgerolde matjes. Mijn vraag was; zijn die matjes om achter op de hei te gaan zonnen? Nee, dat waren gebedskleedjes. Het moge duidelijk zijn dat mijn reactie niet op prijs werd gesteld.
God schiep mens en dier, maar welke idioot bracht de islam hier?
Gebruikersavatar
Schepsel!
Berichten: 1042
Lid geworden op: wo okt 23, 2013 12:51 pm
Locatie: De zetel van Iblis

Re: Moslims in het leger

Bericht door Schepsel! »

Mahalingam schreef:De baas (= Commandant der Strijdkrachten generaal Tom Middendorp) was op bezoek bij de Dienst Islamitische Geestelijke Verzorging om daar zoete broodjes te bakken vanwege Bijna Boze Moslims in het leger.
Hier een persbericht over het gezwatel:
http://www.defensie.nl/actueel/nieuws/2 ... hard-nodig
Middendorp: "moslimcollega's keihard nodig"
De Dienst Islamitische Geestelijke Verzorging houdt geregeld bijeenkomsten. Die van gisteren stond in het teken van loyaliteit. Voor de CDS reden het gesprek bij te wonen en te horen wat er leeft onder de islamitische collega's. "Ik dien met trots en dan komt de klap hard aan als aan je loyaliteit wordt getwijfeld", zei een van hen. Een andere militair merkte op dat bijna iedereen weet wie Mohamed B. is. Maar haast niemand kent Azdin Chadli, die voor Nederland sneuvelde in Uruzgan.
Kent iemand de namen van de niet-Moslim gesneuvelden?
Impliciet: de suggestie wekken dat namen van moslims alleen onthouden worden als ze doden uit naam en ter verdediging van Allah, en niet ter verdediging van het vaderland.
Of zou, omdat het om een islamitische Nederlandse militair ging, deze een speciale erkenning behoeven?
De generaal verwoordde het sterker: "Militairen met een islamitische achtergrond zijn een 'force multiplier'. In sommige gebieden opereren we beter, dankzij de collega's die specifieke religieuze kennis en achtergronden hebben. Die heb ik keihard nodig!"
Ja, vanwege altijd maar roeren in de Allahstanse pot.
Moslims worden anders behandeld omdat ze gekwest worden/zijn.
Belachelijk, zo van dude, je traint om mensen overhoop te knallen en allemaal lijken en andere ellende te zien, maar non-existente discriminatie icm een vervolgingscomplex maakt dat je in de media gaat huilen?! De vrouwen in het leger zijn zo te lezen nog mindere watjes en doetjes dan deze arme zieligers.
(^v^)
Gebruikersavatar
Schepsel!
Berichten: 1042
Lid geworden op: wo okt 23, 2013 12:51 pm
Locatie: De zetel van Iblis

Re: Moslims in het leger

Bericht door Schepsel! »

manfred schreef:Moslims in het Westen moet niet soldaten, leraren, artsen, verpleegkundigen, of keen soort van ambtenaar worden. Ze mag ook niet worden toegestaan om openbare ambten te bekleden, zoals de burgemeester of lid van het parlement ...Dat is mijn mening...
De mijne niet. Het probleem is dat ze er zijn en er steeds meer worden, maar ze enorm gaan pesten en discrimineren maakt de wereld er ook niet mooier op. Bepaalde dingen zouden ze inderdaad niet moeten kunnen zien van mij maar dat zou erg gevoelige info zijn.
(^v^)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Moslims in het leger

Bericht door Pilgrim »

Het gaat er niet om om ze te pesten, maar om grote risico's te vermijden. Van moslims weet je nooit zeker of ze wel helemaal loyaal aan de (niet-islamitische) staat zijn.
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Schepsel!
Berichten: 1042
Lid geworden op: wo okt 23, 2013 12:51 pm
Locatie: De zetel van Iblis

Re: Moslims in het leger

Bericht door Schepsel! »

Pilgrim schreef:Het gaat er niet om om ze te pesten, maar om grote risico's te vermijden. Van moslims weet je nooit zeker of ze wel helemaal loyaal aan de (niet-islamitische) staat zijn.
Daar ben ik het zeker mee eens, ze horen ook absoluut niet op plekken waar ze nu helaas wél zitten, zoals het leger inderdaad, hoge posities op ministeries, enz... als het niet wegens de jihaat is kan het wel zijn wegens spionage voor de Marokkaanse/Turkse/andere staat. Maar een lerarenfunctie of dat soort dingen, tsja, dat lijkt me dan weer geen probleem. Je zou als ouder eventueel keuze moeten hebben om je kind niet bij een moslima-juf te hebben (zou ik niet willen; zou niet willen dat mijn kind leert dat een hoofddoek 'normaal' is of iets dat je op een rolmodel wil zien, of dat vrouwen minderwaardig zijn) maar dat wordt een discussie die weer een andere kant op gaat.

De loyaliteit van moslims is wel altijd twijfelachtig, natuurlijk. Ze zullen (bijna) altijd voor een veel groter deel loyaal zijn aan de islam en andere moslims (zie agenten bij demonstraties Schilderswijk die logen over de geroepen leuzen) en waar die lijn ligt is onmogelijk te bepalen.
(^v^)
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Ik ken een moslim majoor die tegen de Taliban vocht. Hij bedacht 'Niet Mijn Islam'

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Pilgrim schreef:Het gaat er niet om om ze te pesten, maar om grote risico's te vermijden. Van moslims weet je nooit zeker of ze wel helemaal loyaal aan de (niet-islamitische) staat zijn.
Wij weten allemaal wat het probleem bij moslims is. Hun weerzinwekkende achterlijke achterstandsreligie leert hen namens islam, de sharia, en vooral via de oversekste historische Arabische pedofiele en terroristische oorlogscrimineel Mohammed, dat je eenmaal als moslim, ook al kun je daar verder niks aan doen vanwege je domme bekrompen analfabete ouders die niet beter wisten, je altijd de kans loopt afgeslacht te worden door een van je gelovige collega's, wanneer je besluit Jezus aan te hangen of nog beter voortaan als atheïst door het leven wilt gaan.

Aboutaleb is een prima burgemeester. Ik zou willen dat alle gemeentes zo'n duidelijk kanjer in hun midden mogen verwelkomen. Maar ook Aboutaleb zal het wel uit z'n hoofd laten te zeggen dat hij geen moslim meer is omdat hij tot een ander inzicht is gekomen sinds de verwelkoming in onze kennisbeschaving. Zelfs het zich benoemen als niet-praktiserend moslim zal niet in hem opkomen. Misschien wel, maar dat heeft hij dan onmiddellijk weggedrukt. Logisch toch? Waarom zal hij een voortijdig enkel risico nemen richting het hiernamaals dat kan resulteren in het paradijs of het eeuwige hete klimaat in de vuuroven van het geloof van zijn ouders: het bestaan van Allah aan de hand van de onzinnige praatjes van de enige echte baas en stichter van Allah, Mohammed?
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Plaats reactie