Ramadan door de jaren heen. 2020

Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Ramadan door de jaren heen 2014/15/16/17

Bericht door Manon »

Ik vrees dat ze in Zweden nu toch even gaan nadenken over hun gratis gebit, als ze zien dat zij veel langer moeten rammedannen vooraleer ze mogen gaan schransen.

In onze regionen duurt de dag 16.17 uren (dus toch nog bijna 8 uren over om te eten, sexen, slapen en ontbijten). In Zweden wordt het een snelheidswedstrijd: 17.49 uren... bijna 18 uur dus.

http://www.sunrise-and-sunset.com/nl
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Ramadan door de jaren heen 2014/15/16/17

Bericht door Ali Yas »

Manon schreef:Ik vrees dat ze in Zweden nu toch even gaan nadenken over hun gratis gebit, als ze zien dat zij veel langer moeten rammedannen vooraleer ze mogen gaan schransen.

In onze regionen duurt de dag 16.17 uren (dus toch nog bijna 8 uren over om te eten, sexen, slapen en ontbijten). In Zweden wordt het een snelheidswedstrijd: 17.49 uren... bijna 18 uur dus.

http://www.sunrise-and-sunset.com/nl
De normale Zweden moeten zich uiteindelijk boven de poolcirkel verschansen zeker.
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89868
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Ramadan door de jaren heen 2014/15/16/17

Bericht door Ariel »

Wat een prachtig moment voor moslims om nu, deze ramadan maand, uit het leven te stappen. Raakt u straks in een hypo of hyper, raadpleeg geen dokter, en ga NIET naar een ziekenhuis

IK HERHAAL..... Raakt u straks in een hypo of hyper, raadpleeg geen dokter, en ga NIET naar een ziekenhuis

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Ramadan door de jaren heen 2014/15/16/17

Bericht door Pilgrim »

Duits ramadan-gedroom en het verlies van zelfrespect

Geplaatst op 28 mei 2017

Afbeelding

Sigmar Gabriel (SPD), Duitse Minister van Buitenlandse Zaken: “Ik wens alle mensen van het islamitische geloof in Duitsland en overal ter wereld een goede en gezegende Ramadan.” Ieder jaar herhaalt zich hetzelfde ritueel: De islam begint de vastenmaand ramadan en het Westen stuurt vele gelukwensen aan islamitische regeringen en islamverenigingen overal ter wereld. Men zou kunnen denken dat deze religie zich tenminste met dit islamitische feest – een van de vijf zuilen der islam – van één van haar weinige vreedzame kanten zou laten zien. Maar voor “ongelovigen” is ramadan de gevaarlijkste, ja, dódelijkste tijd.

Ramadan: de maand van het brassen en het zwelgen

Alweer. Nadat de Duitse minister van Financiën de zogenaamde tolerantie en de zogenaamde menselijke waarden van de islam geprezen heeft (over deze verbijsterende leugen van Schäuble heb ik hier geschreven), volgt een andere verrader van de Duitse regering en wenst alle moslims in Duitsland en overal ter wereld “een goede en gezegende Ramadan”.

Aldus drukte de Duitse minister van Buitenlandse Zaken Gabriel het uit – en heeft hij óf net zoals Schäuble nul komma nul verstand van de islam, óf, als hij het wel heeft, hij handelt als een misdadiger tegen en hoogverrader van de Duitse en Europese cultuur.

Want als geen ander islamitisch feest is de ramadan vooral een geweld(daad)ig disciplineringsgebeuren van de islam tegen de islamische Oemma.

Met vasten heeft deze maand nul komma nul te maken. Want onder vasten verstaat men een gedurende een langere tijd ononderbroken volkomen of tenminste verregaande onthouding bij het tot zich nemen van vaste spijzen.

Echter – zoals ik meerdere keren berichtte – is het vasten in de ramadan een tijd, waarin alleen bij daglicht vanaf het begin van de ochtendgloren tot aan het begin van de avond niet gegeten en gedronken mag worden. Nadien mag er geschranst worden van jewelste.

Een wetenschappelijke ontrouwe heeft zich de vraag gesteld of de moslims tijdens de ramadan aankomen of afvallen. Het valt niet te verwonderen dat de uitkomst precies beantwoordt aan de gebeurtenis van het zogenaamde vasten:

De islamitische Oemma neemt tijdens de ramadan met meerdere miljoenen tonnen levend gewicht toe. Dat betekent, dat de meerderheid van de moslims tijdens deze zogenaamde vastenmaand niet afvalt, zoals men zou verwachten wanneer het om feitelijk vasten gaat, maar kilo’s in gewicht aankomt.

Maar wat is dan de zin van deze vastenmaand?

Ramadan: de maand van de disciplinering der islamische Oemma
Ramadan volgt op de eerste plaats twee hoofddoeleinden:

1. De controle van de Oemma door de dwang tot het opvolgen van één der 5 zuilen van de islam. Moslims die ingaan tegen de regels van de ramadan en de pech hebben te worden aangegeven, moeten rekening houden met hun dood. Zo geschiedde in Teheran met een 12-jarige hongerige en dorstige jongen, die betrapt werd op het in de hitte van de dag tot zich nemen van een slok water en daarna na een korte rechtszaak door een imam in het openbaar werd gegeseld tot de dood erop volgde.
2. Verder stelt de ramadan zich ten doel om ook “ongelovigen” onder de wetten van de ramadan te dwingen. In Egypte bijvoorbeeld dreigen voor de plaatselijke christenen (Kopten) bij verzet tegen wetten die niets met hun christelijke religie te maken hebben niettemin de zwaarste consequenties – tot de dood aan toe.

De ramadan heeft niet het vasten ten doel, zoals in alle westerse media wordt voorgelogen. De ramadan dient uitsluitende de doelstelling om de onaantastbare pre-dominantie van de islam naar binnen en naar buiten te documenteren en jaarlijks ritueel te manifesteren door een miljarden-voudige schare van “ware gelovigen” de navolging van een centrale islamregel op te dringen.

Ramadan: de maand, die vele “ongelovigen” niet overleven
Maar over een verdere doelstelling van de ramadan wordt zo goed als nooit bericht. Want islamitische serieaanslagen bewijzen: de ramadan is de gevaarlijkste tijd voor niet-moslims.

Want Allah roept aan het einde van de vastenmaand zijn gelovigen expliciet op tot het doden van alle “ongelovigen”. Zo staat het geschreven in de koran. In het zgn. “Zwaardvers” (Surat at-Tauba) lezen de gelovige moslims wat Allah van ze verwacht als de ramadan is beëindigd:

“En als de heilige maanden ten einde zijn, dood dan de afgodsdienaren, waar gij hen ook moogt vinden en grijpt hen aan en belegert hen en loert op hen vanuit iedere hinderlaag. ... Waarlijk, Allah is al-vergevend, barmhartig.” (Koran, soera 9:5, geciteerd van de website van het Saoedi-Arabische ministerie voor Islamitische Aangelegenheden, Stichtingen, Advies en Oproep tot de Islam)

Ieder jaar starten moslims tijdens en direct na de ramadan regelrechte klopjachten tegen ongelovigen. Alleen al tijdens de ramadan van 2015 vonden op één enkele dag vier aanslagen plaats in drie verschillende landen: in Tunesië, Koeweit, Frankrijk.

Ook de verschrikkelijke aanslag op de Gay-club “Pulse” in de Amerikaanse staat Florida (in juni 2016), waarbij een Afghaan meer dan 50 personen doodde en verder 53 personen zwaar verwondde, vond plaats tijdens de toenmalige ramadan.

Niet iedere nazi was een moordenaar, maar van die zieke ideologie moest iedereen worden genezen. Niet iedere moslim is een moordenaar maar die mogen hun zieke ideologie behouden.

Bron: https://michael-mannheimer.net

Door: Michael Mannheimer

Vertaald uit het Duits door: Theresa Geissler

https://ejbron.wordpress.com/2017/05/28 ... lfrespect/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Mahalingam
Berichten: 52302
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Ramadan door de jaren heen 2014/15/16/17

Bericht door Mahalingam »

Met ramadan is het altijd veel gewelddadiger, ook voor Mohammedanen onderling. En ook in ons land.
Hassan aka Parsa010 zat te iftan-BBQ-en met vrienden op zijn oprit en de zon was amper een half uur onder (het was nog warm) of er kwam iemand langs (in het zwart met capuchon) die een pistool op Hassan leeg schoot die direct de geest gaf.
http://www.ad.nl/rotterdam/vrienden-rou ... ~a5ce0fb3/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89868
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Ramadan door de jaren heen 2014/15/16/17

Bericht door Ariel »

Mahalingam schreef:Met ramadan is het altijd veel gewelddadiger, ook voor Mohammedanen onderling. En ook in ons land.
Hassan aka Parsa010 zat te iftan-BBQ-en met vrienden op zijn oprit en de zon was amper een half uur onder (het was nog warm) of er kwam iemand langs (in het zwart met capuchon) die een pistool op Hassan leeg schoot die direct de geest gaf.
Nou ja, een zegen dat Hassan aka Parsa010 tijdens de ramadan doodgeschoten is.

Want!!!!!
“Wanneer de Ramadan aanbreekt, worden de poorten van het Paradijs geopend en de poorten van de Hel gesloten en de duivels worden dan vastgeketend.”

(al-Boekhaarie en Moeslim)
Mooi toch...Alhoewel, :thinking: volgens de salafisten van al-Yaqeen is dat niet altijd het geval. Maar ja, die al-Yaqeen gasten zijn altijd al zwartkijkers geweest. Je mag niks van ze. Het zijn de zwarte kousen onder de kerkgangers.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52302
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Ramadan door de jaren heen 2014/15/16/17

Bericht door Mahalingam »

Dan blijft er toch een dilemma waar ik mee zit.
Als zelfploffer ga je naar het paradijs. Ramadan of niet.
En als slachtoffer van hem ga je naar de hel. Maar niet tijdens ramadan. Dan zijn de poorten van de hel gesloten.
Dus zelfploffen tijdens ramadan is contra-indicatief. Waarom lijken ze dat toch extra graag te doen tijdens ramadan?
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89868
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Ramadan door de jaren heen 2014/15/16/17

Bericht door Ariel »

Mahalingam schreef: Dus zelfploffen tijdens ramadan is contra-indicatief. Waarom lijken ze dat toch extra graag te doen tijdens ramadan?
Omdat ze alleen aan hun eigen zielenheil denken misschien?
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12627
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Ramadan door de jaren heen 2014/15/16/17

Bericht door sjun »

Kijk maar eens goed waar 'onze' NPO en RTL mee kokketteren...

Ramadan Bombathon Begins: Ramadan 2017 Edition

Acts17Apologetics

..en neem je eigen maatschappelijke verantwoordelijk om deze kennis te verspreiden onder familie, vrienden, buren, kennissen die zich door de Nederlandse media laten misleiden.
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89868
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Ramadan door de jaren heen 2014/15/16/17

Bericht door Ariel »

Steeds meer klachten van werknemers over collega’s die ramadan volgen op werkvloer

“Hij mag extra uitrusten omdat hij de ramadan volgt? Dat wil ik niet.” In meer dan de helft van de bedrijven willen werknemers niet dat hun baas rekening houdt met collega’s die de ramadan volgen, zo blijkt uit een onderzoek van het Neutraal Syndicaat van Zelfstandigen. Bedrijfsleiders zijn ook minder flexibel dan een jaar geleden. “Het ligt blijkbaar te gevoelig”, zegt Christine Mattheeuws van het NSZ.

Zo’n 800.000 moslims zijn dit weekend met de ramadan gestart. Tot 24 juni mogen ze van zons­opgang tot zonsondergang niet eten en drinken. En dat heeft zijn impact op de werkvloer, zegt het Neutraal Syndicaat voor Zelfstandigen, dat 462 bazen van ­kleinere bedrijven bevroeg. “Waar moslims in dienst zijn, volgen ­zeven op de tien de ramadan”, ­aldus Christine Mattheeuws van het NSZ. “Dat merken bedrijfsleiders. Zeven op de tien zeggen dat moslimmedewerkers in die vasten­periode minder alert en fit zijn.”

Dat leidt tot ­onbegrip en frustratie. “51 procent krijgt van zijn personeel negatieve reacties over collega’s die de ramadan volgen.”

Niet erg inschikkelijk

Erg inschikkelijk zijn bedrijven nochtans niet: amper 6 procent staat extra pauzes toe. 22 procent laat moslims hun lunchpauze overslaan (omdat ze toch niet mogen eten) en laat hen vroeger naar huis gaan. “Het jaar voordien was dat respectievelijk 11 en 35 procent”, zegt Mattheeuws. “We merken dat het gevoeliger ligt, door de aanslagen. Het heeft het ­begrip fel doen slinken.”

“Ik denk niet dat dit rechtstreeks te linken is aan de aanslagen”, zegt filosoof Maarten ­Boudry. “Ik vind het een begrijpelijke frustratie, als een collega meer pauzes krijgt dan jij omdat hij zelf beslist heeft om een dag niet te eten. Ik begrijp ook de ­bazen die niet te ver willen gaan in die flexibiliteit. Je kan redelijke concessies doen, zoals ­halalmaaltijden in de kantine als er veel moslims werken. Maar lichter werk afdwingen op basis van je religieuze keuze, kan niet. Dan kan ik zeggen dat ik voor mijn eigen religie elke dag moet roken aan mijn bureau.”

Ondernemersorganisatie Unizo zegt dat de werkgever wettelijk niet verplicht is om rekening te houden met de ramadan. “Maar het is niet onverstandig om dat wél te doen”, zegt Anton Van Assche. “Wat redelijkheid van beide kanten maakt compromissen mogelijk, en vergroot de motivatie om flexibel te zijn op andere ­momenten.”

Unizo raadt aan om praktiserende moslims lichter werk aan te bieden, om niet-dringend zwaar werk uit te stellen, om toe te laten dat diensten met niet-vastende collega’s geruild worden. “Maar de deelname aan de ramadan mag de veiligheid van de werknemer en de collega’s niet in ­gevaar brengen.”
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89868
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Ramadan door de jaren heen 2014/15/16/17

Bericht door Ariel »

Drie dagen ramadan heeft al 118 doden gekost. Volgens mij zijn de meeste slachtoffers "foute moslims" waaronder 8 medewerkers van een rijst fabriek, omdat ze hun religie verraden hebben. En verder zijn er 29 Koptische Christenen vermoord.

Gisteren stond de teller op 50, dus het gaat best wel snel.

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24963
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Ramadan door de jaren heen 2014/15/16/17

Bericht door King George »

Ga zo meteen even naar de bar. Om 7 uur is het restaurant geopend. Ik ga me voor zonsondergang goed doen aan haram. Ik heb vandaag eventjes in het voorbijgaan alweer gegeten en gedronken van halal. Echt, je wordt gewoon niet goed van dat halal wat je vanaf de straatkant ziet als je een bus naar Torremolinos neemt die als eindpunt een woonwijk heeft. Mijn biertje dronk ik daar in een echt Spaans café bij echte Spanjaarden en daarna ben ik snel met de bus terug gevlucht naar mijn veilige haven, het hotel in Benalmadena met all in arrangement. En nu op naar een haram sessie voor zonsondergang! En ritueel geslacht oftewel martelvlees zal ik altijd blijven weigeren. Ik snij nog liever zelf een Moslim de strot door om dat kadaver desnoods te voeten aan de gieren dan dat ik een door een Modlim geslacht schaapje eet.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Ramadan door de jaren heen 2014/15/16/17

Bericht door mercator »

In de Belgische straten zie je nu op dit uur overal kerels met baarden en in lange soepjurken en op sandalen zakken vlees en snoep uit de supermarkten halen . Dat is voor het nachtelijke schransen der moslims.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Ramadan door de jaren heen 2014/15/16/17

Bericht door Manon »

mercator schreef:In de Belgische straten zie je nu op dit uur overal kerels met baarden en in lange soepjurken en op sandalen zakken vlees en snoep uit de supermarkten halen . Dat is voor het nachtelijke schransen der moslims.
ja, die soepjurken hé. Het is omdat ik nu drie dagen per week met de tram over en weer ga dat ik van die aanblik kan genieten. Er was eentje, een puur Europees uiterlijk dacht ik, tot ik zag dat hij een interlocken slaapkleed aanhad, dus geen katoen hoor, nee zoals die gebreide hemdjes van vroeger of van die lange onderbroeken.... ik weet dat de echte moslims er geen onderbroek onder dragen, dus heb ik mijn best gedaan om enige vormen te onderscheiden onder die interlock: maar nee. Ik denk dat zijn bekering nog niet zover was dat hij zijn piemel zou laten wapperen onder een enkellang interlocken slaapkleed.


Verder met deze hitte was ik verheugd om toch twee (alleen gaat dat niet, zoals zo dikwijls met pubers) waarschijnlijk pubers te zien, met zwaar dikke wollen zwarte abbaya's. Heerlijk toch?

En dan zat ik dus op de tram met mijn kleinzoontje (ik breng hem naar huis, anders moeten ze tweemaal anderhalf uur file trotseren in dit onderbevolkt land waar ze nog mensen moeten importeren). Naast me en voor me drie hoofddoeken.
Had dat kind toch DORST zeker? ik dus onmiddellijk zijn flesje thee bovengehaald, het hem eerst eens goed laten zien om zeker te zijn dat hij wel degelijk wou drinken, nog wat gespeeld met het flesje voor zijn neusje..... ik hoop maar dat de hoofddoeken er geen aanstoot aan namen hé, maar babietjes moeten nu eenmaal meer drinken met dit weer natuurlijk.



Op de terugweg : een normale Poolse mevrouw die zeer goed Nederlands sprak en een aimabel gesprekje aanknoopte. Zo had onze "multi"cultuur er dus ook uit kunnen zien.....
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Ramadan door de jaren heen 2014/15/16/17

Bericht door Ali Yas »

Ariel schreef:
Unizo raadt aan om praktiserende moslims lichter werk aan te bieden
Op welke manier helpt dat tegen slaapgebrek wegens 's nachts feesten?
Truth sounds like hate to those who hate truth.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Ramadan door de jaren heen 2014/15/16/17

Bericht door mercator »

Manon schreef: Op de terugweg : een normale Poolse mevrouw die zeer goed Nederlands sprak en een aimabel gesprekje aanknoopte. Zo had onze "multi"cultuur er dus ook uit kunnen zien.....
Ja dat is erg. Ik ben een aantal keren in Polen geweest en ondanks het taalprobleem voel je je daar zondermeer in Europa. Vandaag nog was ik in een Lidl supermarkt in het boerengat Wuustwezel tussen Antwerpen en Breda en ik hoorde daar vanalles behalve Nederlands. Wel zag ik 50 tinten bruin, van het gekende lichtgetint tot pikzwart, allemaal volop vreten aan het inslaan voor het nachtelijke schransen.
Wat ik van die negerinnen niet snap is dat die hier komen paraderen in hun Afrikaanse doeken, zien die nu niet dat zoiets hier niet gepast is ?
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89868
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Ramadan door de jaren heen 2014/15/16/17

Bericht door Ariel »

Weet je wat mij zo verbaast? Dat Moslims de godsganse dag op internet over eten praten. Ik lees voor de grap weleens hashtag #ramadam , en daar kom je de gehele dag door moslims geposte foto's van eten tegen.

Zijn ze zichzelf aan het martelen of zo?

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52302
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Ramadan door de jaren heen 2014/15/16/17

Bericht door Mahalingam »

Een reclame filmje gemaakt voor de ramadan tijd doet stof opwaaien in Arabierië.


Toelichting hier:
Vastende Arabieren worden onthaald op reclamefilmpje tegen terrorisme
https://www.nrc.nl/nieuws/2017/05/29/va ... 9-a1560814
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52302
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Ramadan door de jaren heen 2014/15/16/17

Bericht door Mahalingam »

https://twitter.com/CarelBrendel/status ... 5255885826
  • De Ramadanjournalistiek is geen uitvinding van moslims, maar van niet-moslim-journalisten voor niet-moslimlezers.
    Carel Brendel
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12627
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Ramadan door de jaren heen 2014/15/16/17

Bericht door sjun »

Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Mahalingam
Berichten: 52302
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Ramadan door de jaren heen 2014/15/16/17

Bericht door Mahalingam »

Ramadanjournalistiek in de Volkskrant door actief PvdA lid Fatima Oulad Hadj.
Afbeelding
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12627
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Ramadan door de jaren heen 2014/15/16/17

Bericht door sjun »

Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Mahalingam
Berichten: 52302
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Ramadan door de jaren heen 2014/15/16/17

Bericht door Mahalingam »

Wat gebeurt hier? Het is geen parodie en ook geen nepnieuws.
Afbeelding

Michiel van Geel van D666 in Helmond zit iftar te doen met 30 dadels in de Al Fadr moskee.
Weet je wie daar ook geregeld op bezoek komt? De radicale haatbaard Alami abu Hamza.
De bijbehorende tweet:
  • D66 Helmond‏ @D66Helmond

    30 dadels naar #moskeeën in het kader van de #Ramadan. Geen woorden, maar #dadels. #D66 voor een inclusieve samenleving #inclusie
Voor reacties zie:
https://twitter.com/D66Helmond/status/8 ... 9375987716

@D66Helmond weet nog niet dat slechts klein deel inwoners met migratieachtergrond via moskeeën e.d. aangesproken wenst te worden.
Hopelijk kwamen de dadels niet uit Israël want dan worden ze niet gegeten.
Het plastic bloemstukje op tafel komt van de Action (5,95 euro).
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89868
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Ramadan door de jaren heen 2014/15/16/17

Bericht door Ariel »

Gemeenten alert op ramadan-overlast

Gemeenten nemen maatregelen om overlast tijdens de ramadan te voorkomen. Dat blijkt uit een rondgang van De Telegraaf. Zo zet de gemeente Haarlem extra politie in en geldt in Gouda opnieuw een samenscholingsverbod. Landelijke maatregelen blijven echter uit.

Tijdens de vastenmaand wordt door moslims overdag niet gegeten en gedronken, maar zijn er na zonsondergang wel bijeenkomsten met familie en vrienden. Bij jongeren leidt dat nogal eens tot luidruchtig samenzijn op straat, met veel gepraat en auto’s met ronkende motoren.

Buschauffeurs in Haarlem kregen het vorig jaar juni zwaar te verduren. In één maand werden zeven bussen bekogeld met stenen, veelal in de avond en nacht. Opvallend genoeg begon het geweld met de ramadan en eindigde erna. Een koppeling gaat volgens de politie echter te ver. „Daar moet je voorzichtig mee zijn.”

Toch neemt de gemeente dit jaar maatregelen en zet preventief extra agenten in. „De gemeente Haarlem houdt rekening met incidenten tijdens de ramadan”, laat een woordvoerster weten. Om de overlast verder te voorkomen wordt samengewerkt met onder meer moskeeën en buurtouders. „Daarnaast worden er voor jongeren extra activiteiten georganiseerd.”

Haarlem is zeker niet de enige stad waar vorig jaar gedonder was dat opvallend samenviel met de vastenmaand. Ook in Almere bijvoorbeeld werden avonden achtereen bussen bekogeld met kiezels.

Temperatuur
In Hilversum hielden vandalen meerdere nachten huis in het oosten van de stad. Burgemeester Pieter Broertjes koppelde destijds de toenemende overlast aan de ramadan, maar dat kwam hem op felle kritiek te staan. In een brief die Broertjes deze maand verstuurde, koppelt hij de toenemende overlast door jongeren nu aan de stijgende temperatuur. Om in Hilversum tijdens de hele zomer de raddraaiers de baas te zijn, werken boa’s en wijkagenten ’s avonds en ’s nachts door.

Utrecht zorgt voor een ’stevige inzet van toezichthouders in de eerste periode van de ramadan’. „Vorig jaar heeft dat bijgedragen aan een rustig verloop van de resterende periode van de ramadan.”

In Gouda gaat men een stap verder. Daar geldt net als de afgelopen twee jaar rond winkelcentrum Bloemendaal tot het einde van de ramadan tussen negen uur ’s avonds en zes uur ’s ochtends een samenscholingsverbod. Op die tijden mogen groepjes van drie of meer personen zich ’zonder redelijk doel’ niet ophouden op bepaalde plekken.

De Vereniging voor Nederlandse Gemeenten (VNG) en de politie laten weten dat de ramadan niet noopt tot centraal beleid. „We horen wel dat agenten bijvoorbeeld vragen of ze hun vroege dienst niet later mogen draaien, omdat het dan drukker op straat is”, zegt een politiewoordvoerder. Een aanpak waar Amsterdam bijvoorbeeld al jaren succes mee oogst.

Herrie
Cijfers over ramadan-gerelateerde overlast zijn er niet. „Maar je maakt niet voor niets beleid”, zegt een woordvoerster van de gemeente Middelburg.

Daar is met name de geluidsoverlast bij een wijkcentrum enorm afgenomen, nadat vorig jaar betrokkenen per brief werden gesommeerd minder herrie te maken en de politie toezicht hield. Dit jaar zet de gemeente breder in, en met ’positieve insteek’. „Nu zijn mensen van jongerenwerk, de politie, de moskee en de gemeente op bepaalde tijden op belangrijke plaatsen aanwezig. Dus vooral ’s avonds.”

Volgens Saïd Bouharrou, de vicevoorzitter van de Raad van Marokkaanse Moskeeën Nederland, is dat de ideale aanpak. „Dat is de manier, kijk van te voren wat je kan doen.”, zegt hij.

Elk jaar roept zijn organisatie moskeebezoekers op om rekening te houden met de omgeving, door niet op straat te praten en bijvoorbeeld te carpoolen. „We weten dat het rond tien uur, half elf druk is bij moskeeën. Dat kan overlast geven, want andere mensen willen slapen rond die tijd.”
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Ramadan door de jaren heen 2014/15/16/17

Bericht door mercator »

Iets gelijkaardigs wordt mij gemeld door een kennis die een bioscopen complex leidt hier . De ramadan wordt met angst en vreze tegemoet gekeken want de maand van spirituele verdieping van de moslims zorgt altijd voor extra nachtelijke overlast qua lawaai, vernielingen en vechtpartijen . Zeker de laatste dagen van de Heilige Maand gedragen de jonge moslims zich als varkens in en rond het gebouw. Op politie hoeft hij niet te rekenen . Hijzelf en het personeel moeten op eigen initiatief-en gevaar-proberen de schade toegebracht door de Spirituele Gelovigen zoveel mogelijk te beperken. Heel die maand draait de bioscoop rode cijfers omdat de niet-moslims dat ook wel weten en massaal wegblijven.
Het gaat dus zo: overdag luieren, s avonds naar de moskee, dan schransen en daarna keet gaan schoppen bij de bioscoop.En de volgende ramadandag meer van hetzelfde. Dit geldt uiteraard alleen voor de mannetjesmoslims, de wijfjes blijven dag en nacht thuis om voor de heren te zorgen.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Plaats reactie