Koranstudenten in Islamabad gebruiken gewapend geweld.

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Freya
Berichten: 1229
Lid geworden op: wo apr 25, 2007 2:57 pm

Koranstudenten in Islamabad gebruiken gewapend geweld.

Bericht door Freya »

http://www.trouw.nl/laatstenieuws/laats ... icle742908.
ece/Dode_bij_rellen_Rode_Moskee_in_Pakistan

Doden bij rellen Rode Moskee in Pakistan
(Novum/AP) - Pakistaanse veiligheidstroepen zijn bij de radicale Rode Moskee in Islamabad dinsdag slaags geraakt met militante studenten, allen aanhangers van de moskee, van wie een deel vuurwapens bij zich had. Er brak een schietpartij uit, waarbij vijf doden vielen - twee politieagenten, een soldaat, een militante student en een arbeider.

De studenten staken later twee ministeries in brand, waaronder het nabij de moskee gelegen ministerie van milieu, na eerst de muur rond het gebouw deels te hebben afgebroken en het met stenen te hebben bestookt, onder de leuze 'Leve de Taliban'.

Geestelijken van de Rode Moskee voeren sinds maart een campagne tegen zedeloosheid in de hoofdstad, die indirect gericht is tegen de pro-westerse regering en tegen president generaal Pervez Musharraf. De radicale gebedsleider van de moskee heeft met een jihad tegen de regering gedreigd als die de moskee of de bij de moskee horende medresse laat bestormen.

Musharraf staat onder grote druk van moslimfundamentalisten die in hem een stroman van Washington zien en die willen dat hij meer oog heeft voor de zaak van de radicale islam. Tegelijkertijd wordt hij onder druk gezet door democraten die willen dat hij zijn militaire functies neerlegt en die woedend zijn over zijn recente schorsing van de president van het hooggerechtshof.
Ruth
Berichten: 1232
Lid geworden op: vr apr 06, 2007 8:14 pm

Bericht door Ruth »

Foei, foei toch. Studenten die de Koran bestuderen zouden toch beter moeten weten.
Islam is toch vrede?? Hun grote voorbeeld Mohammed was toch zo'n lieve vreedzame man??

Chaimae, vertel eens zijn dit nu echte moslims?? Want ik snap t allemaal niet meer zo goed. Die studenten scandeerden de leus: leve de Taliban. Taliban = moslims toch??
Vrede is ook daar ver te zoeken.

groet
Ruth
Als je denkt dat je te klein bent om invloed te hebben, dan heb je waarschijnlijk nog nooit de nacht doorgebracht met een mug op je kamer.

Wie vecht kan verliezen, wie niet vecht is al verloren.

EDL
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Chaimae, vertel eens zijn dit nu echte moslims?? Want ik snap t allemaal niet meer zo goed. Die studenten scandeerden de leus: leve de Taliban. Taliban = moslims toch??
Vrede is ook daar ver te zoeken.
Dat zijn Moslims die iets doen wat tegen de wet van Allah ingaat.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Navane
Berichten: 577
Lid geworden op: do nov 16, 2006 12:25 pm

Bericht door Navane »

Chaimae schreef:
Chaimae, vertel eens zijn dit nu echte moslims?? Want ik snap t allemaal niet meer zo goed. Die studenten scandeerden de leus: leve de Taliban. Taliban = moslims toch??
Vrede is ook daar ver te zoeken.
Dat zijn Moslims die iets doen wat tegen de wet van Allah ingaat.
Merkwaardig dat er bij juist de islam zoveel gelovigen zijn die iets doen wat tegen de wet van Allah ingaat, en daarbij zich beroepen op diezelfde islam.

Is je al eens opgevallen dat dit patroon bij andere geloven praktisch onbekend is?

Is het al eens bij je opgekomen dat dit iets zegt over hoe islam in elkaar zit?
Als wij onze cultuur niet verdedigen, wie gaat het dan wel doen?
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

Dat zijn Moslims die iets doen wat tegen de wet van Allah ingaat.
Dit zijn juist de Moslims die iets doen om Allahs wetten hier op aarde ingevoerd te krijgen.

Democratie is Haram.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Mahalingam
Berichten: 52321
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Bericht door Mahalingam »

Het laatste nieuws is dat de zaak omsingeld is, gas, water en licht afgesloten en vanwege de moenson is de luchtvochtigheid (80%) hoog in Islama-bad bij 29 graden in de schaduw. Dan kan men actief zijn zonder direct oververhit te raken.
Er is een aanbod gedaan: iedereen die weg gaat krijgt 55 dollar. Dat schijnt een groot succes te zijn. Het laatste nieuws is dat de treuzelaars niet weg mogen voor de overblijvende godsdienstwaanzinnigen.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
stropke
Berichten: 3409
Lid geworden op: zo nov 06, 2005 12:25 am
Locatie: Limburg

Bericht door stropke »

Chaimae schreef:
Chaimae, vertel eens zijn dit nu echte moslims?? Want ik snap t allemaal niet meer zo goed. Die studenten scandeerden de leus: leve de Taliban. Taliban = moslims toch??
Vrede is ook daar ver te zoeken.
Dat zijn Moslims die iets doen wat tegen de wet van Allah ingaat.
:lol: :razz: :lol: :lol: :lol: :roll2: :roll2:
Ik lig dubbel. :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Mo is dood. Jezus is de Opgestane Heer, das het wezenlijk verschil !!
Wat heb je aan een dode profeet? Nopes !
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

stropke schreef:
Chaimae schreef:
Chaimae, vertel eens zijn dit nu echte moslims?? Want ik snap t allemaal niet meer zo goed. Die studenten scandeerden de leus: leve de Taliban. Taliban = moslims toch??
Vrede is ook daar ver te zoeken.
Dat zijn Moslims die iets doen wat tegen de wet van Allah ingaat.
:lol: :razz: :lol: :lol: :lol: :roll2: :roll2:
Ik lig dubbel. :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:


Was ist los? Ik zie er de lol niet van in.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Deovolanthe
Berichten: 118
Lid geworden op: ma jul 02, 2007 5:59 pm

Bericht door Deovolanthe »

Stropke,

Je kan het chaimae niet kwalijk nemen dat zij antwoord zoals zij antwoord.Wanneer je namelijk geen kennis hebt van de tasfir en met name abrogratie kan je tot zo een conclusie komen.Echter zijn de meeste zo niet alle versen die over vrede met de Al Kafroen spreken geabrogeerd.Zo halen nog steeds de vers ,Er is geen dwang in geloof aan om hun standpunt te onderbouwen.echter is dit geabrogeerd door soera 9:29.

Juist de Koranstudenten zijn op de hoogte van deze abrograties.
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Deovolanthe schreef:Stropke,

Je kan het chaimae niet kwalijk nemen dat zij antwoord zoals zij antwoord.Wanneer je namelijk geen kennis hebt van de tasfir en met name abrogratie kan je tot zo een conclusie komen.Echter zijn de meeste zo niet alle versen die over vrede met de Al Kafroen spreken geabrogeerd.Zo halen nog steeds de vers ,Er is geen dwang in geloof aan om hun standpunt te onderbouwen.echter is dit geabrogeerd door soera 9:29.

Juist de Koranstudenten zijn op de hoogte van deze abrograties.

Daar ben ik wel op de hoogte van beste Deavolantha. Ik zit nu op de laptop en zodra ik weer overschakel naar de pc zal ik inhoudelijk op jouw bericht reageren. [/u]
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Deovolanthe
Berichten: 118
Lid geworden op: ma jul 02, 2007 5:59 pm

Bericht door Deovolanthe »

Ik kijk er naar uit Chaimae :wink:
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Deovolanthe schreef:Ik kijk er naar uit Chaimae :wink:
Ik moet mijn zusje maar eens van die pc aftrappen.. (gniffel)
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
Freya
Berichten: 1229
Lid geworden op: wo apr 25, 2007 2:57 pm

Bericht door Freya »

De pakistaanse politie heeft de moskee omsingeld, waarvandaan de "koranstudenten" schieten met wapens en gooien met granaten....

De leider van deze groep is opgepakt, nadat deze de moskee wilde verlaten , gehuld in een boerka.....
Deovolanthe
Berichten: 118
Lid geworden op: ma jul 02, 2007 5:59 pm

Bericht door Deovolanthe »

Ik denk dat ik niet echt op een Antwoord hoeft te rekenenen die mijn stelling weerlegd
Gebruikersavatar
Hamsa
Berichten: 525
Lid geworden op: za jan 25, 2003 7:45 am

Bericht door Hamsa »

In een Nederlandse krant staat dat het gaat om traditionele moslims die van Pakistan een Islamitische staat willen maken.

Zie je weer hoe weinig de journalisten iets weten van de Islam.
De traditionele Islam is vermengd met volksgebruiken. Het gaat hier om de zuivere Islam. De Islam uit de tijd van de profeet. Het is een moderne ontwikkeling.

Pakistan is al een Islamitische staat. Onder Zia-ul-Haq is de Sharia al verheven tot nationale wet. Op beledigen van de profeet staat al de doodstraf. Niet moslims (meest hindoes) zijn al wetteloos.
Wat die studenten willen is een nog verdere doorvoering van de sharia: Alle vrouwen in een boerka, alle muziekwinkels sluiten, alle bioskopen dicht, alle hindoes dood of het land uit enz.
Gebruikersavatar
Freya
Berichten: 1229
Lid geworden op: wo apr 25, 2007 2:57 pm

Bericht door Freya »

Vanavond op Netwerk, rond half negen, Nederland 2, een reportage over de vrouwen in de rode moskee.
Iznogoodh
Berichten: 1716
Lid geworden op: ma jun 14, 2004 6:14 pm

Bericht door Iznogoodh »

Hamsa schreef:In een Nederlandse krant staat dat het gaat om traditionele moslims die van Pakistan een Islamitische staat willen maken.

Zie je weer hoe weinig de journalisten iets weten van de Islam.
De traditionele Islam is vermengd met volksgebruiken. Het gaat hier om de zuivere Islam. De Islam uit de tijd van de profeet.
De Islam van een misdadiger dus.
Onze Vader...
Die in de Hemel zijt...
Blijf daar...
Gebruikersavatar
Hamsa
Berichten: 525
Lid geworden op: za jan 25, 2003 7:45 am

Bericht door Hamsa »

Freya schreef:Vanavond op Netwerk, rond half negen, Nederland 2, een reportage over de vrouwen in de rode moskee.
Bedankt voor de tip. Ik heb gekeken.
Als je niet gekeken hebt kun je de uitzending alsnog bekijken.
http://www.netwerk.tv/
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

Chaimae schreef: Daar ben ik wel op de hoogte van beste Deavolantha. Ik zit nu op de laptop en zodra ik weer overschakel naar de pc zal ik inhoudelijk op jouw bericht reageren. [/u]
Chaimae.... we zitten allemaal met spanning te wachten ? :roll:
Amorele atheistische nitwit
Gebruikersavatar
Roelof
Berichten: 1718
Lid geworden op: vr jul 11, 2003 2:38 am

Bericht door Roelof »

Chaimae schreef:Daar ben ik wel op de hoogte van beste Deavolantha. Ik zit nu op de laptop en zodra ik weer overschakel naar de pc zal ik inhoudelijk op jouw bericht reageren.
:sad2:
Plaats reactie