Iran protesteert tegen nieuwe spotprenten profeet Mohammed

Gebruikersavatar
sprot
Berichten: 4146
Lid geworden op: ma jan 27, 2003 11:25 pm
Locatie: Hel
Contacteer:

Iran protesteert tegen nieuwe spotprenten profeet Mohammed

Bericht door sprot »

Vorig jaar ontstond hevig protest na publicatie van karikaturen van de profeet in de Deense krant Jyllands-Posten.
De Iraanse regering heeft een Zweedse diplomaat ontboden om te protesteren tegen de publicatie van een karikatuur van de profeet Mohammed met het lichaam van een hond in een Zweedse krant. Dat heeft het Zweedse ministerie van Buitenlandse Zaken laten weten. De Iraanse autoriteiten beschouwen de karikatuur als een belediging van de profeet Mohammed.

Schrik
De karikatuur werd op 18 augustus gepubliceerd in de Zweedse lokale krant Nerikes Allehanda Orebro. (http://www.na.se/)De krant publiceerde de karikatuur nadat verscheidene kunstgalerijen de expositie van de karikaturen had geweigerd uit schrik voor protest van de moslimgemeenschap. De krant had de karikatuur gebruikt als illustratie bij een editoriaal over zelfcensuur en godsdienstvrijheid.

Boycot
In januari en februari 2006 ontstond er hevig protest in de moslimwereld en werden Deense producten geboycot na publicatie van karikaturen van de profeet Mohammed in de Deense krant Jyllands-Posten. (belga/hln)
Soms denk ik juist,soms denk ik fout,maar ik dénk tenminste
Dubitando ad Veritatem pervenimus (Cicero)
Sapere aude!
In het 'Huis van de Vrede' is het steeds Oorlog.
Amazigh
Berichten: 1449
Lid geworden op: wo mei 02, 2007 9:42 pm

Bericht door Amazigh »

Wat is de bedoeling met die cartoons waardeloos/nutteloos en waarom wil je zo graag Mohammed s.a.w tekenen?
Is hij zo invloedrijk in deze wereld? :)
A proud amazigh!
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Net zoals we graag honden of katten tekenen, of varkens.
Die hebben ook geen invloed op deze wereld.

Afbeelding


Of gewoon een leuke tekening.

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Amazigh
Berichten: 1449
Lid geworden op: wo mei 02, 2007 9:42 pm

Bericht door Amazigh »

Ariel schreef:Net zoals we graag honden of katten tekenen, of varkens.
Die hebben ook geen invloed op deze wereld.

Afbeelding


Of gewoon een leuke tekening.

Afbeelding
Dat is een normal tekening ik praat over beledigende tekeningen.
Waarom wil je zo graag dat tekenen?
A proud amazigh!
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

ajax schreef: Dat is een normal tekening ik praat over beledigende tekeningen.
Waarom wil je zo graag dat tekenen?
Dat vind jij, maar wij vinden het geen belediging om Mohammed te tekenen.
Er bestaat nog altijd iets zoals cartoons ajax.

Hoge bomen vangen nu eenmaal veel wind, en islam en moslims zijn nu eenmaal perfecte slachtoffers door hun gedrag.

Afbeelding

In islam is trouwens figurale kunst verboden.

Behalve als het om Joden gaat. Dan kan je er wel een cartoon tegen aan gooien.

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

Modoggies,

Kan je er niet mee lachen.
ALs je niet met je God kan lachen, teken dat er geen geloof in je aanwezig is.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Muhammedtegning i DF-valgannonce

Bericht door Mahalingam »

http://www.dr.dk/Nyheder/Temaer/Politik ... 061031.htm
Het is allemaal in het Deens. Het gaat over verkiezingen (13 november) en een verkiezingsplakkaat van de Danish People's Party dat mogeelijk een nieuwe Mohammed-rel zal kunnen veroorzaken.
Afbeelding
Expressie vrijheid is Deens, censuur niet.
We houden vast aan onze Deense waarden.
Alle andere politieke partijen vallen bijna over elkaar heen in hun enthousiasme om dit te veroordelen en te tonen hoe politiek korrect ze wel niet zijn.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Afra
Berichten: 12
Lid geworden op: za okt 27, 2007 8:14 pm

Re: Iran protesteert tegen nieuwe spotprenten profeet Mohamm

Bericht door Afra »

sprot schreef:Vorig jaar ontstond hevig protest na publicatie van karikaturen van de profeet in de Deense krant Jyllands-Posten.
De Iraanse regering heeft een Zweedse diplomaat ontboden om te protesteren tegen de publicatie van een karikatuur van de profeet Mohammed met het lichaam van een hond in een Zweedse krant. Dat heeft het Zweedse ministerie van Buitenlandse Zaken laten weten. De Iraanse autoriteiten beschouwen de karikatuur als een belediging van de profeet Mohammed.

Schrik
De karikatuur werd op 18 augustus gepubliceerd in de Zweedse lokale krant Nerikes Allehanda Orebro. (http://www.na.se/)De krant publiceerde de karikatuur nadat verscheidene kunstgalerijen de expositie van de karikaturen had geweigerd uit schrik voor protest van de moslimgemeenschap. De krant had de karikatuur gebruikt als illustratie bij een editoriaal over zelfcensuur en godsdienstvrijheid.

Boycot
In januari en februari 2006 ontstond er hevig protest in de moslimwereld en werden Deense producten geboycot na publicatie van karikaturen van de profeet Mohammed in de Deense krant Jyllands-Posten. (belga/hln)
Vrijheid van meningsuiting vind ik prima. Maar waar leg je de grens? Op het moment dat je misbruik gaat maken van de vrijheid van meningsuiting, vind ik dat je te ver gaat. Op het moment dat je bedoeling is om mensen te kwetsen ga je te ver, want dat is dan geen meningsuiting meer. Het is gewoon puur asociaal gedrag. Als ik zomaar mensen om mij heen ga uitschelden terwijl ik door de stad loop, is dat ook asociaal gedrag. Zo gaat men niet met elkaar om, maarja, in dit geval zet men "de nederlandse normen en waarden" al gauw opzij... Dan kan je wel zeggen dat vrijheid van meningsuiting daar ook onder valt, maar dan is het gedrag van de voorstanders van de spotprenten wel erg selectief...
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Iran protesteert tegen nieuwe spotprenten profeet Mohamm

Bericht door Ariel »

Afra schreef: Vrijheid van meningsuiting vind ik prima. Maar waar leg je de grens? Op het moment dat je misbruik gaat maken van de vrijheid van meningsuiting, vind ik dat je te ver gaat. Op het moment dat je bedoeling is om mensen te kwetsen ga je te ver, want dat is dan geen meningsuiting meer. Het is gewoon puur asociaal gedrag. Als ik zomaar mensen om mij heen ga uitschelden terwijl ik door de stad loop, is dat ook asociaal gedrag. Zo gaat men niet met elkaar om, maarja, in dit geval zet men "de nederlandse normen en waarden" al gauw opzij... Dan kan je wel zeggen dat vrijheid van meningsuiting daar ook onder valt, maar dan is het gedrag van de voorstanders van de spotprenten wel erg selectief...
Moslims hebben wel heel lange tenen Afra.
Christenen moeten ook het nodige incasseren, en die gaan ook niet de straat op om ambassades in de fik te steken.
Deze cartoon zijn geen scheldwoorden, maar satire.
De cartoonisten behandelden de islam net zo als het christendom, het boeddhisme, het hindoeïsme en andere godsdiensten.
Je kan dus eigenlijk zeggen dat cartoonisten geen onderscheid maken en Moslims niet discrimineren.

Vriendelijke groet.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Thomas
Berichten: 3890
Lid geworden op: wo apr 12, 2006 3:53 pm
Locatie: De Sleutelstad

Re: Iran protesteert tegen nieuwe spotprenten profeet Mohamm

Bericht door Thomas »

Afra schreef: Vrijheid van meningsuiting vind ik prima. Maar waar leg je de grens? Op het moment dat je misbruik gaat maken van de vrijheid van meningsuiting, vind ik dat je te ver gaat. Op het moment dat je bedoeling is om mensen te kwetsen ga je te ver, want dat is dan geen meningsuiting meer. Het is gewoon puur asociaal gedrag. Als ik zomaar mensen om mij heen ga uitschelden terwijl ik door de stad loop, is dat ook asociaal gedrag. Zo gaat men niet met elkaar om, maarja, in dit geval zet men "de nederlandse normen en waarden" al gauw opzij... Dan kan je wel zeggen dat vrijheid van meningsuiting daar ook onder valt, maar dan is het gedrag van de voorstanders van de spotprenten wel erg selectief...
In principe is er geen grens.......
Als ik jou een k.l.o.o.t.z.a.k. vind zeg ik dat.
Helaas zegt dat vaak meer over mij dan over jou!!!!

Dus hou ik me in.

Maar als ik zeg dat mohammed een struikrovende pedofiele moordenaar is dan heb ik absoluut niet de intensie om jou te beledigen.
Dan geef ik mijn mening in het kader van de vrije meningsuiting over mohammed.

Verder kan ik die mening nog staven ook met menige haddith die de moslims als betrouwbaar ervaren. Nl. die muslim, bukhari en in mindere mate die van ibn ishaq.

Kortom... als jij vindt dat ik jou beledig omdat ik die dingen zeg over jouw profeet (maar voor mij een struikrovende pedofiele moordenaar) heb JIJ een probleem en niet ik.

Maar misschien dat je in het voorkomende geval mij kunt overtuigen van jouw gelijk door met bewijzen en teksten te komen uit de koran/haddiths die mijn verhaal ondergraven.

Met vr.gr.

Thomas
Context???
Uitleg???
Ik lees wat er staat ...en er staat wat ik lees!!!!
Afra
Berichten: 12
Lid geworden op: za okt 27, 2007 8:14 pm

Re: Iran protesteert tegen nieuwe spotprenten profeet Mohamm

Bericht door Afra »

[/quote]Moslims hebben wel heel lange tenen Afra.
Christenen moeten ook het nodige incasseren, en die gaan ook niet de straat op om ambassades in de fik te steken.
Deze cartoon zijn geen scheldwoorden, maar satire.
De cartoonisten behandelden de islam net zo als het christendom, het boeddhisme, het hindoeïsme en andere godsdiensten.
Je kan dus eigenlijk zeggen dat cartoonisten geen onderscheid maken en Moslims niet discrimineren. [/quote]

Dus? Ik vind het gewoon asociaal om "heiligen" te beledigen. Dat is net zo erg als het beledigen van iemands moeder bijvoorbeeld. Daar kom je gewoon niet aan. Dat doe je gewoon niet. Houdt rekening met je medemens zou ik zeggen!
Ik vind het beledigen sowieso niet kunnen, niet bij de moslims, niet bij de christenen en ook niet bij de joden.
Dan zouden we maar massaal met z'n allen moeten gaan protesteren tegen die spotprenten he...
Gebruikersavatar
Thomas
Berichten: 3890
Lid geworden op: wo apr 12, 2006 3:53 pm
Locatie: De Sleutelstad

Re: Iran protesteert tegen nieuwe spotprenten profeet Mohamm

Bericht door Thomas »

Afra schreef:Dus? Ik vind het gewoon asociaal om "heiligen" te beledigen. Dat is net zo erg als het beledigen van iemands moeder bijvoorbeeld. Daar kom je gewoon niet aan. Dat doe je gewoon niet. Houdt rekening met je medemens zou ik zeggen!
Ik vind het beledigen sowieso niet kunnen, niet bij de moslims, niet bij de christenen en ook niet bij de joden.
Dan zouden we maar massaal met z'n allen moeten gaan protesteren tegen die spotprenten he...
Heiligen bestaan niet. En zeker niet in het geval van mohammed.
De goede man heeft zich vergrepen aan aalles wat voorhanden was en vrouwelijk.
Meisje van 6 trouwen/9 toen hij het met haar deed.
Vele duizenden mensen omgebracht.
Martelingen voltrokken en laten voltrekken.
En zo kan ik nog wel een poosje doorgaan.

Vraag gerust om bewijzen en ik zal je de haddiths geven.

Als jouw moeder de dingen zou doen die mohammed heeft gedaan zou ik haar aanklagen bij het int. gerechtshof in Den Haag.
en ik zou net zo lang strijden totdat ze was veroordeeld.!!!!!!!!

Christenen, joden ,atheisten e.d. zijn niet zo snel op hun teentjes gretrapt en kunnen gelukkig wel lachen om spotprenten.
Moslims hebben gewoon geen humor en veeeeeel te lange tenen.
En in het geval van mohammed is dat logisch.
Het zijn ook geen spotprenten.
HET IS DE WAARHEID EN DIE IS HARD!!!!!!!!!!!!!!!!!!

En gelukkig hebben wij er het lak aan. :D :D :D

Met vr.gr.

Thomas
Context???
Uitleg???
Ik lees wat er staat ...en er staat wat ik lees!!!!
Afra
Berichten: 12
Lid geworden op: za okt 27, 2007 8:14 pm

Re: Iran protesteert tegen nieuwe spotprenten profeet Mohamm

Bericht door Afra »

[/quote]In principe is er geen grens.......
Als ik jou een k.l.o.o.t.z.a.k. vind zeg ik dat.
Helaas zegt dat vaak meer over mij dan over jou!!!!

Dus hou ik me in.[/quote]

Hier ben ik het dus niet mee eens. Op het moment dat je je mening uit met de bedoeling om iemand te kwetsen, is het geen meningsuiting meer, maar misbruik maken van je vrijdeid van meningsuiten.

[/quote]Maar als ik zeg dat mohammed een struikrovende pedofiele moordenaar is dan heb ik absoluut niet de intensie om jou te beledigen.
Dan geef ik mijn mening in het kader van de vrije meningsuiting over mohammed.

Verder kan ik die mening nog staven ook met menige haddith die de moslims als betrouwbaar ervaren. Nl. die muslim, bukhari en in mindere mate die van ibn ishaq.[/quote]

Nouja, je kan vast wel een hadith vinden waarin staat dat Aischa heel jong getrouwd is. Je moet zo'n gegeven echter wel in de juiste contex kunnen plaatsen. Het feit dat het in die tijd normaal was om zo jong te trouwen (zodra je je menarche kreeg) vergeet men erbij te zeggen. Het feit dat er in dezelfde ahadith staat dat Aischa erg veel van de profeet hield en tot aan zijn dood van hem is blijven houden, wordt er ook niet bij vermeld.
Wat moordenaar betreft, dat is echt slap! Je zou ieder machtige leider een moordenaar kunnen noemen. Van Sargon tot Constantijn. Van paus Gregorius VII tot Lodewijk. Van Napoleon tot Willem van Oranje, etc, etc.
Gebruikersavatar
Thomas
Berichten: 3890
Lid geworden op: wo apr 12, 2006 3:53 pm
Locatie: De Sleutelstad

Re: Iran protesteert tegen nieuwe spotprenten profeet Mohamm

Bericht door Thomas »

Afra schreef: Hier ben ik het dus niet mee eens. Op het moment dat je je mening uit met de bedoeling om iemand te kwetsen, is het geen meningsuiting meer, maar misbruik maken van je vrijdeid van meningsuiten.
Ik wil je niet kwetsen maar ik wil wel mijn menig kwijt.
Dat jij je daarom beledigd voelt is JOUW probleem.
En probeer dat dus gewoon niet mijn probleem te maken maar deal er zelf mee!!!!
Nouja, je kan vast wel een hadith vinden waarin staat dat Aischa heel jong getrouwd is. Je moet zo'n gegeven echter wel in de juiste contex kunnen plaatsen.
Lees mijn ondertitel!!!!
En niet heel jong maar: 6 JAAR!!!!!
Buiten dat om: het is tekst die ze zelf heeft geschreven.
Waarom moet ik dan twijfelen???
Het feit dat het in die tijd normaal was om zo jong te trouwen (zodra je je menarche kreeg) vergeet men erbij te zeggen.
Dat wil niet zeggen dat het normaal is om met een poppetje van 6 te trouwen. Het is en blijft gewoon FOUT.
en weet je wat nog erger is?
Deze pedo moet het voorbeeld van alle moslims zijn....
Hij is het ideale voorbeeld.
Nou mooi voorbeeld.

Menarche wil waarschijnljik zeggen dat ze ging menstrueren???
Zo ja dan is het zelfs zo dat meisjes vroweger later gingen menstrueren dan nu.
En laat ik je 1 ding zeggen: gebruik niet het argument dat vrouwen in warmere streken eerder menstrueren. Dat is al heel goed en vaak ontzenuwd op dit forum.
Het feit dat er in dezelfde ahadith staat dat Aischa erg veel van de profeet hield en tot aan zijn dood van hem is blijven houden, wordt er ook niet bij vermeld.
Je begrijpt wel onder welke dreiging lieverd!!!!!!
Wat moordenaar betreft, dat is echt slap! Je zou ieder machtige leider een moordenaar kunnen noemen. Van Sargon tot Constantijn. Van paus Gregorius VII tot Lodewijk. Van Napoleon tot Willem van Oranje, etc, etc.
Daar heb je een punt ja.
Maar er is een verschil.
En dat is dat mohammed vaak ongekende wreedheden toepaste terwijl hij een profeet moest zijn en van onbesproken gedrag.
Hij is het voorbeeld van vele mensen in deze wereld.

EN DIE 2 ZIJN NIET TE COMBINEREN!!!!

Weet je. Ik ben atheist maar zelfs ik zie het verschil tussen een rovende, mooordende, verkrachtende en martelende mohammed en een liefde prdikende, genezende jezus........
Context???
Uitleg???
Ik lees wat er staat ...en er staat wat ik lees!!!!
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Moslims dienen bij bespottingen en onderdrukking van hun kwelgeesten af te wenden- op beschaafde wijze zegt de Koran.

De toetsteen van een goeie religie is of je er grapjes over kunt maken. Dat bekrompenheid straalt alleen maar agressiviteit uit, wat nergens voor nodig is.

Bovendien is de Islam als iets vreemds begonnen en zal het ook als iets vreemds eindigen volgens een authentieke overlevering.

Code: Selecteer alles

[89.25] Niemand straft zoals Hij op die Dag zal straffen.
Fayawma'idhin Lā Yu`adhdhibu `Adhābahu 'Aĥadun. 
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
tomc
Berichten: 1152
Lid geworden op: wo feb 21, 2007 11:55 pm

Re: Iran protesteert tegen nieuwe spotprenten profeet Mohamm

Bericht door tomc »

Afra schreef:Nouja, je kan vast wel een hadith vinden waarin staat dat Aischa heel jong getrouwd is. Je moet zo'n gegeven echter wel in de juiste contex kunnen plaatsen. Het feit dat het in die tijd normaal was om zo jong te trouwen (zodra je je menarche kreeg) vergeet men erbij te zeggen. Het feit dat er in dezelfde ahadith staat dat Aischa erg veel van de profeet hield en tot aan zijn dood van hem is blijven houden, wordt er ook niet bij vermeld.
Wel vreemd dat de bijbel anders beweerd, niet ? Daarbij op 6 (ZES) jaar ?

Oh en je vergeet islam's sexuele slavernij wel eventjes te vernoemen.
tomc
Berichten: 1152
Lid geworden op: wo feb 21, 2007 11:55 pm

Re: Iran protesteert tegen nieuwe spotprenten profeet Mohamm

Bericht door tomc »

Afra schreef:Nouja, je kan vast wel een hadith vinden waarin staat dat Aischa heel jong getrouwd is. Je moet zo'n gegeven echter wel in de juiste contex kunnen plaatsen. Het feit dat het in die tijd normaal was om zo jong te trouwen (zodra je je menarche kreeg) vergeet men erbij te zeggen. Het feit dat er in dezelfde ahadith staat dat Aischa erg veel van de profeet hield en tot aan zijn dood van hem is blijven houden, wordt er ook niet bij vermeld.
Wel vreemd dat de bijbel anders beweerd, niet ? Daarbij op 6 (ZES) jaar ?

Oh en je vergeet islam's sexuele slavernij wel eventjes te vernoemen. (een van de grote verschilpunten tussen Christendom, Judaisme en islam is dat islam voor slavernij is, terwijl de twee anderen beiden de doodstraf op bepaalde aspecten van slavernij zetten (specifiek : ontvoering), en zware straffen op alle andere aspecten ervan).

Dus vertel eens : waarom ben jij pro-slavernij ?
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

Je moet zo'n gegeven echter wel in de juiste contex kunnen plaatsen. Het feit dat het in die tijd normaal was om zo jong te trouwen (zodra je je menarche kreeg) vergeet men erbij te zeggen.
Dat Moslims nog steeds het normaal vinden om hun kinddochters uit te huwen, gebeurt nu in de 21ste eeuw. Dit maakt dat je tijdsgebonden argument niet opgaat.
Moslims rechtvaardigen die kindhuwelijken met het gedrag van hun pedofeet, die deed dat 1400j geleden.
In welke tijd leven Moslims?
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Islam keurt slavernij af.

En dwingt jullie slavinnen niet tot onkuisheid indien zij kuisheid wensen. [ SOERAH AN NOER 33 ]
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Chaimae schreef:Islam keurt slavernij af.

En dwingt jullie slavinnen niet tot onkuisheid indien zij kuisheid wensen. [ SOERAH AN NOER 33 ]
Dat is geen afkeuren Chaimae.
Dat is zeggen dat je niet je slavin als hoer mag uitlenen als ze dat niet wil.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

Islam keurt slavernij af.
In Saudi Arabie pogen de clerics, de 30j geleden verboden slavernij terug in te voeren.
Reden: Het verbod op slavernij komt niet overeen met Islam.

Het verbod op slavernij wijst er ook op dat de Koran, in zijn verdediging hiervan, een fout zou kunnen bevatten. Dit kan niet getolereerd worden.

Jouw Koran bevat veel fouten Chaimae?
Wat zegt hij over de Joden?
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Er zijn veel overeenkomsten met het Jodendom - overeenkomsten in normen en waarden, leefgewoonten. Deze tak wordt universalistische tak tak genoemd.

Er is echter nog een andere tak, die tribunaal of etnocentrisch genoemd kan worden. Het Jodendom benadrukt namelijk dat God de God van Israel is. Het Verbond wordt als een Belofte gezien, waarbij God zichzelf verplicht heeft om Zijn mensen te begunstigen ongeacht hun morele gedrag. Dit heeft vast en zeker ook geleid tot het politieke zionisme.

De Islam geldt voor alle volken.
Ten tijde van de Profeet Mohammed en onder de Constitutie van Medina, die door de Joden was ondertekend werd de joodse godsdienst , cultuur, haar instellingen en eigendommen niet alleen getolereerd, maar ook beschermd.

DIT in tegenstelling met de geschiedenis van het christelijke westen, waar het joods zijn als een gruwel gezien werd en benaderd werd met vervolging.

Met vriendelijke groet.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
Roelof
Berichten: 1718
Lid geworden op: vr jul 11, 2003 2:38 am

Bericht door Roelof »

Chaimae schreef:"De Islam geldt voor alle volken."
Zolang ze maar arabisch zijn...
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Muhammedtegning i DF-valgannonce

Bericht door Mahalingam »

Mahalingam schreef:http://www.dr.dk/Nyheder/Temaer/Politik ... 061031.htm
Het is allemaal in het Deens. Het gaat over verkiezingen (13 november) en een verkiezingsplakkaat van de Danish People's Party dat mogeelijk een nieuwe Mohammed-rel zal kunnen veroorzaken.
Afbeelding
Expressie vrijheid is Deens, censuur niet.
We houden vast aan onze Deense waarden.
Alle andere politieke partijen vallen bijna over elkaar heen in hun enthousiasme om dit te veroordelen en te tonen hoe politiek korrect ze wel niet zijn.
Hoe staat het inmiddels met de nieuwe rel om deze afbeelding? Volgens http://gatesofvienna.blogspot.com/2007/ ... eadfurther
loopt het heel aardig.
Er begint geörganiseerd Mohammedaans te komen:
http://www.oic-oci.org/press/English/20 ... phobia.htm
Referring to the hand-drawn picture depicting the Prophet Mohamed, used by the Danish People Party as an electoral campaign material, the OIC observatory on Islamophobia, issued a statement in Jeddah, in which it denounced this action, qualifying it as irresponsable especially as it is emanating from a political party, with the sole aim of inflaming hatred against a sector of the citizens of Denmark. The statement went on to indicate that the short sightedness of this “add” is made apparent through claiming that it is done with the purpose of defending the Danish Values.

The observatory drew the logical conclusion from the “add” that the “Danish Values” are based on giving freehand to hate speeches and on exploiting the noble principle of freedom of expression to insult others while denying the respect of cultural diversity and plurality in modern society.

The Muslim world, while taking note of this unprovoked propensity of some Danish circles to demonize Islam, its figures and symbols remains vigilant and watchful to this trend which might, again, lead to increased tension.

Jeddah 28th October 2007
Dit dienen we op te vatten als een stille wenk. Wat volgt zal zijn de eis voor excuses gevolgd door het afwijzen van verantwoordelijkheid als er geweld van komt om te besluiten met een shariaanse aanklacht tegen de Deense verantwoordelijken (fatwa of zo).
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Het valt me op dat het nu ineens geen moslims meer zijn die gekwetst worden maar...a sector of the citizens of Denmark.

Wie weet gaan ze er aan wennen. We moeten nog meer tekeningen van Mohammed gaan maken. Elk land, over de gehele wereld, elke dag een tekening.
Dan zijn ze over een half jaar gewend , en vinden ze het normaal als ze een tekening of cartoon van Mohammed zien.
Ik voorspel je als we dat doen, dan hangt er binnen een jaar , in elk mohammedaans huis, een schilderij van Mohammed .
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Plaats reactie