Revolutie in Noord Afrika en het Midden Oosten

In dit forum bespreken wij de onlusten en andere uitwassen van de islamitische revolutie.
Tukkerin
Berichten: 1797
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 1:11 pm
Locatie: het land van duizend-en-een heilig graf

Re: Revolutie in Noord Afrika en het Midden Oosten

Bericht door Tukkerin »

Kan die Hans niet elders gaan schijten? Jonge, ik haal niks van Marokkaanse tv, daar waar er op de Marokkaanse tv bijna niet gesproken wordt over de revolutie die zich voor woekert. Ik heb al mijn nieuws van Al Jazeera of Al Arabia. Dat Dutch daar in Tunesie verblijft zegt niets. Ik ben geboren in een Marokkaans gezin, ik weet precies wat er onder ons leeft, hoe Noord-Afrikanen leven, wat ze denken, hoe hun cultuur is, enzovoorts. Dat heeft Dutch niet, dat is gewoon geen insider en mist dus toch op een of ander manie dat gevoel. Lastig te beschrijven, maar ik denk dat Dutch dat zelf ook wel heel goed weet.

Anyway, Al Arabia heeft een enquete uitgevoerd en daaruit blijkt dat 91 procenten van de Arabische jongeren een democratie wil. 74 procent wil een sharia.
Umm Rania
Dutch
Berichten: 3285
Lid geworden op: ma jan 20, 2003 7:10 pm
Locatie: Darul Hourria

Re: Revolutie in Noord Afrika en het Midden Oosten

Bericht door Dutch »

Dutch is wel de oprichtster van deze site Tukkerin en het is bij de gratie van Dutch dat jij hier je ding kan doen, hoe onnozel en onvolwassen soms ook...dat is omdat jij hier de "useful idiot" bent, het perfecte voorbeeld van hoe een moslimjongedame tracht te denken en functionneert.

De moslimjongeren willen zoveel...en gaan zo bitter weinig krijgen, misschien met de sharia als uitzondering. Wat ze niet doorhebben is dat ze zolang de islam in hun leven zit, ze nooit of te nimmer een democratie gaan kennen. Toch nog niet de eerste 25 jaren, achteraf zal dat wel komen, na de totale teloorgang van alle moslimlanden.

Ik weet dat ik voor moslims een échte doorn in het oog ben, een insider die van wanten weet, dat stoort, zeker weten.
Aldjazeera en Alarabiya kunnen roepen wat ze maar willen, ze hebben geen enkele invloed op de loop der dingen in de wereld, het zijn ook maar knechten van de islam en dus totaal niet vrij.
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Re: Revolutie in Noord Afrika en het Midden Oosten

Bericht door BFA »

Tukkerin schreef:Anyway, Al Arabia heeft een enquete uitgevoerd en daaruit blijkt dat 91 procenten van de Arabische jongeren een democratie wil. 74 procent wil een sharia.
Wat denken die Arabische jongeren dat democratie is? Iets wat je in de winkel gaat halen en onder de arm mee naar huis neemt zodat het leven aangenamer wordt?
Democratie is een abstract concept dat voor het de weg naar een levensverbetering in gang kan zetten en hele hoop andere voorwaarden in werking vraagt. Voorwaarden die niet te combineren zijn met Sharia.
Democratie om werkbaar te kunnen zijn vraagt:
Gelijkheid tussen mensen en sekses. Vrijheid van kritiek en meningsuiting. Vrijheid van opvatting, bescherming van minderheden ...

Kunnen ze deze concepten niet in werking zetten, ze mogen dan het beestje nog democratie noemen. Het zal geen democratie zijn.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Revolutie in Noord Afrika. De benoemingen graag!

Bericht door hans van de mortel »

kAN IEMAND MIJ MISSCHIEN HELPEN?

We hebben de Jasmijn revolutie van Tunesië. Zou dat misschien door de invloed van onze allerliefste Dutch komen? Dan is er nog de Facebook revolutie in Egypte. En de revolutie van Marokko? Hoe wordt die genoemd? De revolutie van de onnozelheid van zijne heiligheid het verdorven zaad des Mohammeds? :laugh1:
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

laatste nieuws uit Libë

Bericht door Monique »

LAATSTE NIEUWS UIT LIBIË.

نور اگر رفت سايه پيدا نيست نقش ديوار
و چشم خيره ما نقش
سايه دگر نمي دان نور اگر رفت سايه. ر رفت سايه پيدا نيستنقش ديوار
و چشم خيره ما نقش سايه دگر نمي دان نور اگر رفت سايه پيدا نيست نقش ديوار و چشم خيره ما

Zodra er meer nieuws is laat ik het weten.
Amorele atheistische nitwit
Tukkerin
Berichten: 1797
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 1:11 pm
Locatie: het land van duizend-en-een heilig graf

Re: Revolutie in Noord Afrika en het Midden Oosten

Bericht door Tukkerin »

Iemand geintresseerd in de vertaling? Dan laat ik het zo even vertalen door mama. [c045.gif]
Umm Rania
Tukkerin
Berichten: 1797
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 1:11 pm
Locatie: het land van duizend-en-een heilig graf

Re: Revolutie in Noord Afrika. De benoemingen graag!

Bericht door Tukkerin »

hans van de mortel schreef:kAN IEMAND MIJ MISSCHIEN HELPEN?

We hebben de Jasmijn revolutie van Tunesië. Zou dat misschien door de invloed van onze allerliefste Dutch komen? Dan is er nog de Facebook revolutie in Egypte. En de revolutie van Marokko? Hoe wordt die genoemd? De revolutie van de onnozelheid van zijne heiligheid het verdorven zaad des Mohammeds? :laugh1:
Wie stelt moet bewijzen. Wat weet jij nou van Marokko? Ken jij uberhaupt wel het Marokkaans staatsbestel? Vast niet, ik begrijp dan ook niet waar jij het lef vandan haalt om dan een mening te hebben of te willen vormen over Mahreb. Maar goed, zoals Heidigger al eens voorspelde leven we in eht cultuur van gepraat en moeten de mensen die willen opvallen in de constante stroom gedwongen extreme en vreemde uitspraken doen.
Umm Rania
Dutch
Berichten: 3285
Lid geworden op: ma jan 20, 2003 7:10 pm
Locatie: Darul Hourria

Re: Revolutie in Noord Afrika en het Midden Oosten

Bericht door Dutch »

Monique, jouw nieuws uit Libië is écht wel overdonderend!!!! :razz: :evil: [hypocrite.gif]
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Re: Revolutie in Noord Afrika en het Midden Oosten

Bericht door Monique »

Dutch schreef:Monique, jouw nieuws uit Libië is écht wel overdonderend!!!! :razz: :evil: [hypocrite.gif]
Ja he.... ik schrok ook behoorlijk.
Ik kreeg het gisteren door en heb de hele nacht wakker gelegen met de vraag of ik het hier wel zal posten......ik twijfelde vanwege het demoniserende karakter en de onherstelbare psychische schade die het wellicht bij sommigen zal aanrichten......

maar goed, ik heb het gedaan en hoop dat het niet TE erg is.
Wanneer je vindt dat het niet kan verwijder het dan maar..... :knorrie:
Amorele atheistische nitwit
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Revolutie in Noord Afrika. Marokko nog steeds fascistisch

Bericht door hans van de mortel »

Tukkerin schreef:
hans van de mortel schreef:kAN IEMAND MIJ MISSCHIEN HELPEN?

We hebben de Jasmijn revolutie van Tunesië. Zou dat misschien door de invloed van onze allerliefste Dutch komen? Dan is er nog de Facebook revolutie in Egypte. En de revolutie van Marokko? Hoe wordt die genoemd? De revolutie van de onnozelheid van zijne heiligheid het verdorven zaad des Mohammeds? :laugh1:
Wie stelt moet bewijzen.
Ik stel niks. Daarom stel ik ook niet dat Allah kan bestaan, laat staan dat hij met zijn verschrikkelijke grote kromme leugenachtige Arabische neus over de wereld heerst met een barbecueschort om zijn middel. Of dat Mohammed een lief ventje was, die regelmatig bezoek ontving van de lievelingspostduif gods. Ik stel ook niet dat islam de vreugde vertegenwoordigt van het voortsnellende moslim proletariaat met in zijn kielzog handophoudende imams in allerlei begeerlijke smaken. Daarom stel ik niet dat islam ook maar iets uitstaande heeft met wetenschap, techniek en kennis in van alles en nog wat.

Marokko blijft met zijn vies ventje, de koning, een voorbeeld van hoe een fascistisch regime het best kan floreren in de woestijn van islam.

Abdennatij Benseddik, 25 jaar, jongerenwerker uit Marokko, beantwoordt nu enkele actuele vragen.
Hoe kijk je tegen de ontwikkelingen aan?
"Het gaat heel slecht in Marokko. Er wordt dagelijks op straat gedemonstreerd. Corruptie en ongelijkheid is aan de orde van de dag. Veel mensen hebben per dag niet meer dan 50 cent om te besteden. Marokko is geen democratisch land zolang de politie zegt dat ze je moeder in elkaar zullen slaan, of wanneer je de hand van de koning moet kussen."

Hoe volg je het laatste nieuws?
"Ik kijk veel op het internet. Via social media als Facebook, Twitter en YouTube volg ik alle gebeurtenissen. Maar ook heb ik veel telefonisch contact met mensen in Rabat en Casablanca."

Welke gevolgen hebben de gebeurtenissen op jouw persoonlijk leven?
"Mijn opa woont in het noorden van Marokko. Het gaat goed met hem, al durft hij de straat bijna niet meer op te gaan. Vrienden van mij zeggen dat er meer politieagenten dan inwoners zijn. Ze kunnen niks op straat. We zijn het zat."
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Tukkerin
Berichten: 1797
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 1:11 pm
Locatie: het land van duizend-en-een heilig graf

Re: Revolutie in Noord Afrika en het Midden Oosten

Bericht door Tukkerin »

Hans, je zal toch echt aan je bronnen moeten werken... zo betrouwbaar is deze niet en van professionaliteit kan ik niet spreken. Wat weet een jongerenwerker die hier in Nederland werkt nou van de politiek in Marokko? Je bent niet seroieus te nemen, Hans...

Maar goed, pech voor jou, heb ook een Marokkaanse nationaliteit! :cool:
Umm Rania
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89874
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Revolutie in Noord Afrika en het Midden Oosten

Bericht door Ariel »

Is Kadhafi bezig met een exit-strategie?

Er zijn tekenen dat de Libische leider Kadhafi naar een manier zoekt om de aftocht te blazen. Zijn positie is moeilijk rooskleurig te noemen nu internationale troepen Libië bombarderen, het oosten van het land in handen blijft van de opstandelingen, en een minister en andere hoge gezant de afgelopen dagen zijn overgelopen naar de vijand.

Britse media onthullen vandaag dat het regime van Kadhafi een gezant naar Londen heeft gestuurd om te praten met de Britse regering. Mohamed Ismail, een belangrijke medewerker van Kadhafi's zoon Saif al-Islam, heeft in de Britse hoofdstad de laatste dagen gesprekken gevoerd. Wat er is besproken, wordt angstvallig geheimgehouden, maar een woordvoerder van het ministerie van Defensie benadrukt dat 'in alle contacten met Libische functionarissen is beklemtoond dat Kadhafi moet vertrekken'.

Exit-strategie
Alleen al het feit dat Kadhafi iemand stuurt om te praten, wordt gezien als een belangrijke aanwijzing dat de kolonel zoekt naar een exit-strategie. Vooral zijn zonen zouden heel graag willen praten. 'Er is toenemend bewijs dat zijn zonen een uitweg willen', zegt een diplomatieke, niet nader genoemde bron, tegen de Britse krant the Guardian.

Een voorstel dat de Kadhafi's zouden willen doen, is dat Kadhafi zijn daadwerkelijke macht opgeeft. Hij zou dan worden vervangen door Mutassim, de huidige adviseur voor nationale veiligheid, die een interim-regering zou gaan leiden. Zo'n scenario is echter onacceptabel voor zowel de rebellen als voor de internationale gemeenschap, die Kadhafi in Den Haag bij het Internationaal Strafhof berecht willen zien.

Werkelijke bedoelingen
Maar het zicht op de werkelijke bedoelingen van Kadhafi blijft erg moeilijk. Niemand weet precies wie hoeveel aanzien geniet in Tripoli en dus of het regime daadwerkelijk scheuren vertoont.

Neem bijvoorbeeld Moussa Koussa, de voormalig minister van Buitenlandse Zaken, die woensdag plots overliep en het vliegtuig nam naar Groot-Brittannië. Hij was een belangrijke vertrouweling van Kadhafi, de man die de kolonel ervan overtuigde zijn massavernietigingswapens de deur uit doen. De Britse premier David Cameron was dan ook in zijn nopjes met het deserteren van Koussa. 'Het is een niet te ontkennen verhaal van wanhoop en angst in de hoogste top van het ineenstortende en rottende Kadhafi-regime.' Koussa is meteen na aankomst in Engeland uitgebreid verhoord, om zo veel mogelijk te weten te komen van de huidige staat van het regime. Die verhoren verliepen overigens moeizaam, omdat Koussa's toestand nogal labiel is. Hij heeft zijn familie in Libië moeten achterlaten.

Invloed al afgenomen
Maar er zijn ook aanwijzingen dat Koussa's invloed al was afgenomen, en dat hij door de zoons van Kadhafi op een zijspoor was gezet. Het ministerie van Buitenlandse Zaken in Libië is veel van haar macht verloren, nadat vele ambassadeurs al snel na het begin van de opstand Kadhafi lieten vallen.

Het blijft dus nog onzeker of Kadhafi echt actief op zoek is naar een snelle uitweg, of dat hij blijft zitten zo lang hij niet sterft als 'een martelaar' zoals hij zelf in televisietoespraken heeft gezegd.

http://www.volkskrant.nl/vk/nl/5444/VK- ... egie.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89874
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Revolutie in Noord Afrika en het Midden Oosten

Bericht door Ariel »

Poldermoslim zwijgt over Arabische lente.
Ahmet Olgun

Het kookt al geruime tijd in de Arabische wereld, maar het is verdacht stil rondom Europese en Nederlandse moslims.

Gingen ze tot voor kort bij elke Israëlische actie tegen de Palestijnen de straat op uit solidariteit met hun ‘moslimbroeders’, nu de opstanden van de laatsten met al het mogelijke geweld worden neergeslagen door moslimdictators, blijven ze verdacht stil.

Gaat het de ‘bewuste moslims’ in Nederland nu om de onderdrukking of om wie de onderdrukker is? Het heeft er alle schijn van dat de Nederlandse moslims geen moeite hebben met onderdrukking, zolang de onderdrukkers maar ook moslims zijn.

Zwart-witbril

Het zijn warrige tijden voor de moslims in de diaspora. Bezien vanuit de zwart-witbril van een puberende poldermoslim waren de gouwe ouwe tijden overzichtelijk. In het Israëlisch-Palestijns conflict was de onderdrukker de Joodse staat, bijgestaan door het Westen, en waren de moslims de onderdrukten. De vijand was duidelijk: de niet-moslims. Nederlandse moslims trokken de straat op om hun solidariteit te betuigen met hun mede-moslims.

Sommige Nederlandse moslims poogden zelfs een jihad, een heilige oorlog, te ontketenen in Nederland vanwege de aanwezigheid van Nederland in islamitische landen als Irak en Afghanistan. Westerse soldaten mochten van hen best wel terugkeren in body bags.

Muisstil

Hoe schril is het contrast met nu. Slechts her en der komen handjesvol Libiërs en Egyptenaren bijeen om hun steun te betuigen met hun landgenoten. Nederlandse moslims, vooral de Marokkaanse gemeenschap, die normaal gesproken zo fanatiek hun solidariteit belijden, horen we niet. Waar zijn de anders zo politiek militante jongeren van de Arabisch Europese Liga? Waarom zijn Nederlandse moslims zo muisstil nu hun moslimbroeders massaal opkomen voor hun vrijheid en tegen hun onderdrukkers?

De antwoorden zijn makkelijker dan ze lijken. De onderdrukkers tegen wie de burgers in allerlei islamitische landen nu in opstand komen, zijn zelf moslims en Arabieren.

En de onderdrukte moslims worden nu te hulp geschoten door het gehate Westen. Het beeld van westerse redders van onderdrukte moslims past niet in het eenvoudige wereldbeeld van veel moslims in de diaspora. Ja, het zijn warrige tijden voor Nederlandse moslims.

Is het de Nederlandse moslims dan nooit te doen geweest om de vrijheid van hun onderdrukte geloofsgenoten? Hun stilzwijgen van de laatste weken lijkt daar verdacht veel op.

Olie


Veel Nederlandse moslims beschuldigden het Westen van het in het zadel houden van dictators vanwege eigenbelang: olie. Maar wat heeft deze grote groep, nu zwijgende moslims in Nederland dan gedaan? Zij lijken de benarde positie van hun geloofsgenoten in Irak, de Palestjnse gebieden en Afghanistan te hebben misbruikt voor hun eigen strijd in hun nieuwe thuislanden in het Westen. Hun strijd tegen het heersende politieke klimaat, tegen discriminatie en al het andere waar ze ongenoegen over voelden.

Het is nog maar de vraag of de Arabische lente, zoals de opstanden in sommige islamitische landen hoopvol worden genoemd, vrede, vrijheid en rust zullen brengen in die regio’s. Voor sommige moslims werken de opstanden en de steun van het Westen aan de bevolking in Libië en Egypte in ieder geval bevrijdend.

Afwezigheid

Na hun beschamende afwezigheid in de afgelopen weken zullen Nederlandse moslims het niet meer zo snel in hun hoofd halen zich op te werpen als belangenbehartigers van moslims in benarde situaties. En mochten ze in de toekomst hun ‘solidariteit’ met hun onderdrukte broeders en zusters in islamitische landen weer tonen, dan zal niemand ze meer serieus nemen. Immers: waar waren zij toen de bevolking in islamitische landen zich en masse probeerde te bevrijden?

Er valt in ieder geval een zware last van de schouders van de poldermoslims. Voortaan kunnen zij al hun tijd en energie vrijmaken voor hun eigen sores: school, werk, gezin, en de opvoeding van hun kinderen.

Ahmet Olgun is journalist.

http://opinie.volkskrant.nl/artikel/sho ... sche_lente" onclick="window.open(this.href);return false;
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Dutch
Berichten: 3285
Lid geworden op: ma jan 20, 2003 7:10 pm
Locatie: Darul Hourria

Re: Revolutie in Noord Afrika en het Midden Oosten

Bericht door Dutch »

Hillary Clinton doorkruiste Tunesië en stond er welwillend de jongeren te woord. Dit alles werd breed uitgesmeerd op de nationale TV, rechtstreekse verslaggeving van de vragen aan en antwoorden van Clinton in bijzijn van een overwegend jong publiek. Het ging over democratie.
Een grotere verzameling gemeenplaatsen en simpele "rozenwater"-gesprekken heb ik van m'n leven niet gehoord!
Had eigenlijk medelijden met die jongeren, ze willen democratie, maar hebben geen enkel idee van wat zoiets inhoudt. En Hillary kwam het hen eens uitleggen...
http://english.aljazeera.net/news/middl ... 53538.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89874
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Revolutie in Noord Afrika en het Midden Oosten

Bericht door Ariel »

En terwijl Hillary Clinton in Tunesië aan jongeren uitlegt wat democratie is, varen andere Tunesische jongeren naar Lampedusa om daar zelf te proeven van de hun zo gewenste democratie.

Elke dag komen er in Lampedusa boten vol Tunesiche " vluchtelingen" aan, en de eiland bewoners kunnen de stroom jongeren niet meer aan.
Een nieuwe golf Noord-Afrikaanse vluchtelingen heeft zondag het Italiaanse eiland Lampedusa bereikt. Meer dan driehonderd mensen kwamen per boot aan op het overvolle eiland. Dat meldden de Italiaanse autoriteiten.

De afgelopen vier dagen waren geen vluchtelingen gearriveerd op het eiland. Vermoedelijk durfden veel mensen de oversteek niet aan, omdat het weer niet zo goed was. In de weken daarvoor zochten duizenden vluchtelingen hun toevlucht tot het 20 vierkante kilometer grote eiland.

Door de enorme toeloop is de situatie op het eiland onhoudbaar. Het opvangcentrum heeft slechts plek voor achthonderd mensen, waardoor velen in de openlucht slapen. De Italiaanse overheid stuurde afgelopen week schepen naar Lampedusa om het eiland te ontzetten. Tot vrijdag werden op die manier 2300 mensen naar het vasteland gebracht.

Drie veerponten liggen klaar om ook de overige vluchtelingen van het eiland af te halen. Die operatie moet zondag afgerond zijn. Premier Silvio Berlusconi gaat maandag naar Tunesië om de situatie te bespreken. Hij hoopt dat de overheid de stroom vluchtelingen een halt kan toeroepen.

Berlusconi riep eerder de hulp in van de Europese Unie. Een deel van de lidstaten stelde bereid te zijn vluchtelingen op te vangen. Het gaat dan om mensen die bescherming nodig hebben. Economische vluchtelingen, bijvoorbeeld uit Tunesië, zullen worden teruggestuurd.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Revolutie in de Allah-landen

Bericht door hans van de mortel »

Ariel schreef: Berlusconi riep eerder de hulp in van de Europese Unie.
Volgens mij riep Casanova de hulp in van een van zijn beste vrienden, Khadafi. Dat kostte een paar centen, maar zo hield je tenminste de 'naar democratie smachtende' Mohammed-aanhangers buiten je territoriale wateren.
Ariel schreef:Een deel van de lidstaten stelde bereid te zijn vluchtelingen op te vangen. Het gaat dan om mensen die bescherming nodig hebben.
Misschien iets voor mij? Ik heb ook dringend bescherming nodig, tegen dat opdringerige islamitische waanzinvolk, geïnfecteerd met het weerzinwekkende gedachtegoed van sadist kampioen flapdrol Mohammed.
Ariel schreef:Economische vluchtelingen, bijvoorbeeld uit Tunesië, zullen worden teruggestuurd.
Hallo eerste wereld! Deze wereld wordt gedomineerd door kapitalistische slimerikken en uitbuiters. Met behulp van Monopolies, kartelvorming, zware import beperkingen. Zo gauw ergens tekorten drijgen te ontstaan van belangrijke grondstoffen storten zich de hyena's van de beurs erop. Zij zijn meesters in het opdrijven van de prijs. Ten faveure van hun eigen portemonnee. De wereld is het toneel van een smerig spel dat voornamelijk ellendige verliezers kent.

In die zin mogen wij ons allemaal economisch gedupeerden noemen. Maar waarom alsnog vluchten? Nou ja, voor die achterlijke islamitische economische als parasieten vermomde 'vluchtelingen' missschien? Waar kan ik naar toe vluchten? Dus blijf ik maar zitten waar ik zit. Hopende op het tij dat keert en dat de wal van ONZE kennisbeschaving het veel te grote en te vol beladen onbestuurbaar geraakte schip met Mohammed-aanbidders tijdig zal keren. :crying:
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Dutch
Berichten: 3285
Lid geworden op: ma jan 20, 2003 7:10 pm
Locatie: Darul Hourria

Re: Revolutie in Noord Afrika en het Midden Oosten

Bericht door Dutch »

De uittocht van tunesische jongeren naar Lampedusa heeft erg weinig met democratische dromen te maken...het gaat er vooral om dat op dit moment de "gaten" in de kustbewaking enorm groot geworden zijn en dus de slaagkans op ontsnappen uit het thuisland zonder werk en toekomstmogelijkheden zeer groot is.
Zo sprak ik onlangs met een Lampedusa-kandidaat wiens poging mislukte wegens slechte weersomstandigheden, ze zaten 2 dagen en nachten met z'o'n 80 man zonder enige voorzieningen op een stuurloos geworden boot en werden uiteindelijk door de tunesische kustwacht geënterd en teruggesleept. Bilan : zijn investering van 1800 dinars (zo'n 900 euro!) voor de passage was totaal weggegooid geld.
Wacht maar tot de "libische golf" de europese kusten gaat overspoelen...
Bovendien zitten er op de luchthaven van Djerba heel wat Somalische vluchtelingen uit Libië te wachten...ze willen niet naar hun thuisland terug, daar heerst oorlog, neen, ze willen naar Europa...
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Revolutie in Noord Afrika en het Midden Oosten

Bericht door Manon »

Zou het niet helpen om in die vertreklanden eens massale voorlichtings- afradingscampagnes op te zetten (uiteraard betaald door de EU) waarin de realiteit van het vluchtelingenleven in Europa in de verf wordt gezet?
Natuurlijk zijn die mensen moeilijk te overtuigen gezien de barre omstandigheden waarin ze leven, maar er moeten toch mogelijkheden zijn om de tonnen geld die we hier in Europa aan de vluchtelingen verkwisten op een nuttiger manier te kunnen gebruiken?
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Dutch
Berichten: 3285
Lid geworden op: ma jan 20, 2003 7:10 pm
Locatie: Darul Hourria

Re: Revolutie in Noord Afrika en het Midden Oosten

Bericht door Dutch »

Berlusconi is in Tunis om er te praten over het probleem Lampedusa.
Hij wil ook vragen om de tunesische klandestienen terug te nemen...

http://www.focus-fen.net/?id=n246245" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89874
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Revolutie in Noord Afrika en het Midden Oosten

Bericht door Ariel »

Dutch schreef:Hij wil ook vragen om de tunesische klandestienen terug te nemen...
Dat is Eurocommissaris Cecilia Malmström vast niet met hem eens, want die wil niet dat er mensenrechten geschonden worden. Alle jongens moeten volgens haar asiel aan kunnen vragen in Europa .

Mevrouw is ook wat naief.
Het zou gaan om een opvang van hooguit een jaar.
Malmström verwacht ook van landen als Tunesië en Libië dat zij er alles aan doen om de economische situatie van burgers te verbeteren, zodat zij niet naar Europa hoeven te vluchten
http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Laats ... staten.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89874
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Revolutie in Noord Afrika en het Midden Oosten

Bericht door Ariel »

Hassan (14) wordt rebel.


BENGHAZI - Een van de rekruten in het trainingskamp van rebellen in Benghazi is de 14-jarige Hassan Mustafa. Hij is te jong om naar het front te gaan, maar is wel in opleiding. „Ik ga vechten voor de vrijheid van ons land. Ik heb geleerd hoe ik een kalasjnikov moet gebruiken, evenals een mortier en luchtafweergeschut.”

Overgelopen Libische legerofficieren proberen in het oosten van het door oorlog verscheurde Noord-Afrikaanse land met man en macht burgers klaar te stomen voor de strijd. Een training van drie weken moet voorkomen dat de rekruten tijdens hun eerste bombardement meteen op de vlucht slaan.

Ook de 62-jarige Hassan Ibrahim is in het trainingskamp. Hij kwam daar zoals velen volstrekt onvoorbereid aan, gekleed in een lange wollen jas die niet geschikt is voor de strijd. Sommige van de rekruten arriveerden zelfs op slippers. Maar dat ontneemt Ibrahim de moed niet: „Als ze me een kalasjnikov geven, gebruik ik een kalasjnikov. Geven ze me een mortier, dan gebruik ik die. Ik doe alles om mijn familie te verdedigen.”

De vrijwilligers krijgen les van onder anderen de 29-jarige Mustafa Salih, die zelf een jaar in dienst is geweest, maar nooit in een oorlog vocht. „Deze training is niet voldoende. Het wordt zeer gevaarlijk voor de revolutionairen”, aldus Salih.

Iets is echter beter dan niets, stelt de Libische Nationale Raad, die de rebellen hebben opgericht. „Drie weken trainen is beter dan een week, als je naar het front moet”, vindt zegsman Mustafa Gheriani van de raad. Volgens hem zijn er veel mannen die zelfs zonder training vrijwillig de gevechten opzoeken.

De strak georganiseerde troepen van dictator Muammar Kaddafi hebben de afgelopen week de rebellen op veel plaatsen weten terug te dringen. Sindsdien lijkt de strijd op een soort landjepik, waar steden eerst in handen zijn van de rebellen en daarna van het leger en andersom.

Het trainingskamp in Benghazi moet de komende weken verse ladingen strijders leveren, die de mannen in het veld kunnen aflossen. De vraag is of de officieren de manschappen in korte tijd voldoende kunnen trainen om de troepen van Kaddafi tegenwicht te bieden.

http://www.telegraaf.nl/buitenland/9455 ... buitenland" onclick="window.open(this.href);return false;
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Revolutie in Noord Afrika en het Midden Oosten

Bericht door Manon »

Degenen die de Nobelprijzen voor de Vrede uitreiken zouden toch hun doelstellingen eens moeten herzien.

Hebben we vorige maal Obama als laureaat gekregen (waarbij niemand wist waarom, tenzij buigen voor de Saudische koning) komt er nu een vorige Nobelprijswinnaar even oorlogstaal uiten en spierballen rollen:


Mohamed ElBaradei, winnaar van de Nobelprijs voor de vrede en Egyptisch presidentskandidaat, zet de verhoudingen met Israël op scherp met dreigende oorlogstaal. 'Als Israël Gaza aanvalt is het oorlog.'

De Egyptenaar zegt dat in een interview met de Arabische krant Al-Watan.

Harde lijn
Mocht hij president van Egypte worden bij de verkiezingen in september dan belooft ElBaradei een harde lijn wat betreft het Gaza-beleid.

‘Als Israël Gaza aanvalt, dan verklaren we de oorlog aan het zionistische regime.’ Bij een eventuele inval van Israëlische zijde, opent ElBaradei onmiddellijk de grens bij Rafah. Ook zegt hij dat er in dat geval een alliantie van Arabische landen zal worden gesmeed.

Volgens hem is er een te groot machtsverschil in de regio, waardoor er geen schot zit in het vredesproces.

Post-Mubarak
ElBaradei wil zich kandidaat stellen voor het presidentschap in Egypte. In dat Noord-Afrikaanse land komen ‘open’ verkiezingen nu na 30 jaar Hosni Mubarak is opgestapt. Al tijdens de massale protesten verklaarde ElBaradei zichzelf tot oppositieleider.

De komende maanden moet ElBaradei proberen kiezers te winnen. De harde taal richting Israël lijkt onderdeel van zijn campagne. Hij moet het opnemen tegen onder anderen Amr Moussa.

Door Robin van der Kloor
http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Buite ... envalt.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

-------------------

Vraag is ondertussen "wat is aanvallen"? Mogen Israeliers nog TERUGschieten als ze weer qassam raketten, gemaakt uit irrigatiebuizen over de grens schieten? Nadien zeuren ze dan dat de tuinbouwindustrie, ooit dé bron van inkomsten in half midden-oosten, helemaal foetsie is, wegens geen water.
Of moet Israel gewoon sitting duck spelen?
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89874
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Revolutie in Noord Afrika en het Midden Oosten

Bericht door Ariel »

Deze man is het prototype van een "verlichte gematigde" moslim. Waarom hij ooit de nobelprijs voor de vrede kreeg begrijp ik niet.
Nou ja...Israel weet wat nu ze te wachten staat. Ken uw vijand, and deze meneer is duidelijk een vijand.
Maar eerst moeten de "open " verkiezingen nog komen, en wellicht komt er eerst een bloedbad tussen de kandidaten en hun aanhangers. Dat is namelijk de democratie van mohammedanen.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Revolutie in Noord Afrika en het Midden Oosten

Bericht door Manon »

Ik vind dat al die linkse boomknuffelaars die hier hallelujah geluiden produceerden een tijdje geleden, nu toch ineens veel stiller geworden zijn. Eerder beetje voorgeborchte der hel precies.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89874
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Revolutie in Noord Afrika en het Midden Oosten

Bericht door Ariel »

Dit geeft te denken niet waar? Alleen een blinde die geen internet leest en zwakbegaafden kunnen nu nog blij zijn met de Arabische lente.
De rest van de bevolking die nu nog steeds naief juichen over democratie en vrede in Islamitische landen zijn niet goed bij hun hoofd.

President Syrië paait islamieten.

woensdag 6 april 2011

DAMASCUS (ANP) - In een poging de protesten tegen zijn bewind te verminderen heeft de Syrische president Bashar al-Assad toenadering gezocht tot islamitische groepen. Hij heeft woensdag aangekondigd dat gezichtssluiers voor ambtenaren weer zijn toegestaan. Alle vrouwen die wegens hun sluier waren ontslagen, krijgen hun baan terug.

De laatste weken betoogden islamitische, liberale en linkse groepen vaak tegen de overheid. Ze willen meer democratie. Ook vragen ze om een einde van de noodtoestand, die de politie en leger al sinds 1963 zeer veel bevoegdheden geeft.

Organisaties voor mensenrechten bekritiseerden het gewelddadige optreden van de veiligheidsdiensten tegen de betogers. Bij de demonstraties zijn volgens hen ruim honderd doden gevallen.

http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Laats ... mieten.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Plaats reactie