Oorlog in Irak.

In dit forum bespreken wij de onlusten en andere uitwassen van de islamitische revolutie.
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: Oorlog in Irak.

Bericht door xplosive »

Zwartmeer schreef:Afbeelding

Afbeelding

Als ik zulke foto's zie moet ik altijd weer denken aan de slag bij Khaybar waar Mohammed (vrede zij met hem) een 1000 ongewapende Joden die zich hadden overgeven liet onthoofden. Als er toen foto's van waren gemaakt dan hadden die er ongeveer als deze uitgezien.
Nou ja, er zijn moslims die zoeken naar het waarom van het niet superieur zijn van de moslimwereld ten opzichte van de westerse wereld (want volgens de Koran zijn moslims superieur aan niet-moslims). Volgens sommige moslims komt dat omdat moslims in het verleden niet goed genoeg hun best hebben gedaan om in Mohammeds voetsporen te treden. Dus nu zijn ze daarom voornemens om daar extra hun best voor te doen en daar zien we nu in toenemende mate in de wereld de gevolgen van.
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Gebruikersavatar
silkyboxershortXL
Berichten: 2541
Lid geworden op: za apr 24, 2010 3:20 pm

Re: Oorlog in Irak.

Bericht door silkyboxershortXL »

Regering haalt schouders op over ISIS verheerlijking
19 JUNI 2014 OM 19:43
Afbeelding
Ik denk niet dat het nodig is om nog meer slagersfilmpjes van henzelf te laten zien om duidelijk te maken waar ISIS voor staat: Pure destructie. Totale onmenselijkheid. Grenzeloze wreedheid.

Toch zijn er in Nederland websites die datzelfde ISIS ondersteunen. Er zijn in Nederland partijen die datzelfde ISIS ondersteunen. Er zijn in Nederland mensen die voor ISIS willen demonstreren. En er zijn in Nederland mensen die voor ISIS willen slachten.

De Nederlandse overheid verklaart bij monde van haar ministers hier machteloos tegenover te staan. De baas van de overheidsorganisatie die het beleid tegen terrorisme coördineert heeft het bedrijf dat een Nederlandse site die ISIS steunt vriendelijk verzocht hiermee op te houden.

En daar blijft het bij.

Er bestaat in Nederland nieuwe antiterreurwetgeving die het mogelijk maakt om mensen te hinderen. Oppakken. Verhoren. Ontregelen. Ik heb nog van geen enkele minister of burgemeester gehoord dat het een goed idee is deze –voornamelijk slapende- terreurwetgeving uit te kast te halen.

Deze antiterreurwet wordt in de praktijk nauwelijks gebruikt. Uit angst om door een EU rechter op de vingers getikt te worden.

Maar iemand die propaganda maakt voor ISIS bedrijft toch zelf al terreur?

Dat alleen zou al genoeg reden moeten zijn om de ISIS propagandisten op te pakken. Hun websites. Hun politieke partijen. Pak de antiterreurwet erbij en ontmantel ze. Het goedpraten van deze terreur is zelf terreur en kan onmogelijk vallen onder de vrijheid van meningsuiting. Desnoods laat je het vallen onder haatzaaien of onder het oproepen tot geweld.

Maar deze lethargische overheid blijft gewoon op zijn handen zitten.

Mensen worden als varkens afgeslacht. De beelden zijn overal te vinden. De slachters worden verheerlijkt in dit land. Mensen uit Nederland doen mee aan de slachtpartijen. De Nederlandse ministers laten hun ambtenaren wat bladeren door de wetboeken en komen haastig tot de conclusie dat er niets gedaan kan worden. Niets.

Het is nog niet eens ISIS waar ik bang van word. Het is vooral deze regering.
Joost Niemoller
Hoop is geen strategie.
WWG1WGA
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: Oorlog in Irak.

Bericht door Zwartmeer »

Maar iemand die propaganda maakt voor ISIS bedrijft toch zelf al terreur?
Ik snap niet dat Niemoller, of wie dan ook, zich zo druk om de ISIS maakt. De ISIS is niks anders dan gewoon islam en dat wordt ook niet verboden. Er is niks bijzonders met ze aan de hand. Alleen omdat ze graag foto' versturen maakt nog niet dat ze slechter zijn dan het FIS in de jaren 90 in Algerije, of de Taliban uit Afghanistan, Boko Haram uit Nigeria, de Lasker Jihad uit Indonesië, of Hamas van de Palestijnen, of Al qaeda en het moslimbroederschap uit het hele Midden-Oosten, of Hezbollah in Iran Syrië en Libanon. Dit zijn allemaal verschillende namen voor dezelfde beweging: islam.
Het is nog niet eens ISIS waar ik bang van word. Het is vooral deze regering.
Daar ben ik ook het bangst voor. Onze regering bestaat uit allemaal vrienden van de islam partijen. Ze zien de islam als bondgenoot en willen het hier helpen wortelen. En als deze eenmaal geworteld is ontstaan er van die splintergroepjes met van die mooie afkortingen die aanslagen gaan plegen. En die groepjes gaan ze dan verbieden. Slim volk zijn wij!
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24951
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Oorlog in Irak.

Bericht door King George »

Een slim volk houdt de Islam buiten de deur. Het is gewoon vragen om ellende met die Islam.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24951
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Oorlog in Irak.

Bericht door King George »

vr 20 jun 2014, 14:50

'Gestage toename' jihadstrijders naar Irak

DEN HAAG - Er is een „gestage toename” van het aantal jihadstrijders dat naar Irak afreist. Dat zei minister Ronald Plasterk van Binnenlandse Zaken vrijdag na de ministerraad. Hij noemt deze ontwikkeling „zorgelijk”. Het vormt volgens hem een „substantiële bedreiging”.


Over aantallen Nederlanders die naar Irak gaan, wilde hij niets kwijt. Over ruim een week verschijnt er een nieuw rapport van de inlichtingendienst over het jihadisme. Daarin zullen nadere cijfers hierover bekend worden gemaakt. Zeker een Nederlander heeft vorig jaar in Irak een zelfmoordaanslag gepleegd.

De radicaalislamitische beweging ISIS heeft de laatste tijd grote delen van het noorden van Irak veroverd. Onder de ISIS-strijders in Noord-Irak zouden zich veel buitenlanders bevinden. Ongeveer 130 Nederlandse jihadgangers zijn naar Syrië en Irak afgereisd. Van hen zijn er ongeveer 30 teruggekeerd.

Er bestaan vooral grote zorgen over de teruggekeerde jihadisten. Zij worden door de inlichtingendiensten scherp in de gaten gehouden. Vorige maand schoot een vermoedelijke Syrië-ganger in het Joods Museum in Brussel zijn geweer leeg. Daardoor kwamen vier mensen om.


De Telegraaf
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24951
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Oorlog in Irak.

Bericht door King George »

OM onderzoekt uitspraken raadslid Khoulani

Het Openbaar Ministerie (OM) in Den Haag onderzoekt of de uitspraken van het Haagse gemeenteraadslid Abdoe Khoulani over de terreurorganisatie ISIS strafbaar zijn. Dat meldde het OM vrijdag in reactie op berichtgeving van Omroep West.


Donderdag werd bekend dat Khoulani (Partij van de Eenheid) publiekelijk zijn steun heeft betuigd aan de soennitische terreurorganisatie. Op zijn Facebooksite schreef hij: 'Leve ISIS en in shaa Allah op naar Baghdad om dat schorem aldaar aan te pakken.”

Voor zover bekend is er geen aangifte gedaan tegen Khoulani. „We hebben kennisgenomen van de uitspraken en bekijken of wat er gezegd is strafbaar is”, zegt een woordvoerster van het OM.

De radicaalislamitische beweging ISIS is de laatste tijd in het noorden van Irak aan een opmars bezig. De organisatie heeft zich volgens de VN vrijwel zeker schuldig gemaakt aan oorlogsmisdaden en zou de afgelopen dagen honderden mensen in koelen bloede hebben geëxecuteerd.

Khoulani zei tegen Omroep West dat zijn uitspraken niet waren bedoeld als provocatie. Op Facebook laat hij weten het 'hypocriet' te vinden dat 'tokkies op fora mogen roepen dat moslims dood mogen gaan omdat ze een pro-ISIS demonstratie willen houden bij de Iraakse ambassade.' De demonstratie van ISIS-sympathisanten is afgelast.


De Telegraaf
Laatst gewijzigd door King George op za jun 21, 2014 1:27 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24951
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Oorlog in Irak.

Bericht door King George »

'Voorkom dat ISIS-sympathisantenmoslimschool openen'

Tweede Kamerlid Ahmed Marcouch wil voorkomen dat sympathisanten van ISIS een islamitische middelbare school openen in de stad.


Hij doelt op de mannen van de Partij voor de Eenheid. Dat is een islamitische partij in de gemeenteraad van Den Haag. Zij veroorzaakten ophef door ISIS toe te juichen. ISIS is het leger van radicale moslims dat de isliamtische staat wil invoeren in Irak en Syrië.

Eén van de betrokkene van de Partij voor de Eenheid is Abdoe Khoulani. Hij is niet alleen in Den Haag actief. Op dit moment is hij bezig met het opstarten van een islamtische middelbare school in Amsterdam. ‘In Amsterdam is de toestemming al geregeld. Het papierwerk voor een nieuwe school is al rond, het gaat alleen nog om een locatie', zei hij begin dit jaar.

Marcouch (PvdA) wil nu dat de staatssecretaris van onderwijs ingrijpt om dit te voorkomen.


AT5
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Oorlog in Irak.

Bericht door Mahalingam »

Er kan er maar 1 de baas zijn en dat is ISIS. De overgelopen sunni militairen denken dat ze ook iets in de melk te brokkelen hebben. Nee dus.
The fighting between Sunni militants near Kirkuk that left 17 dead was an early sign of a split in the coalition of Sunni Muslim forces who joined with the Islamic State of Iraq and Syria, and helped propel their advance. The Men of the Army of Naqshbandia, a group made of former Baathist officials, clashed with ISIS militants Friday night, according to a security official in Kirkuk, who spoke on the condition of anonymity as a matter of official policy.

The battles took place in Hawija, one of the strongholds of the Naqshbandia, a group formed by former army officers from the Saddam Hussein regime. The group’s leader is believed to be Izzat Ibrahim al-Douri, one of the few top commanders who worked with Hussein who was able to escape capture by the American military. The group’s nationalistic, Sufi philosophy is completely at odds with ISIS’s extreme Islamist philosophy.

The security official said the fighting had broken out when ISIS tried to disarm the Naqshbandia, but an eyewitness from Hawija said they had been fighting over control of gasoline and oil tanker trucks captured from the refinery at Baiji.
http://www.nytimes.com/2014/06/22/world ... .html?_r=0
Waar vechten ze om? Om de buit of om het principe?
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Oorlog in Irak.

Bericht door Pilgrim »

Poetin stoot Obama voor het hoofd in Irak: Volledige ondersteuning voor Maliki

Geplaatst op 21 juni 2014

Afbeelding
De Irakese minister-president Nuri Al-Maliki en de Russische president Vladimir Poetin willen soennitische extremisten in Irak bestrijden.

Rusland heeft voor het eerst in het Irak-conflict partij gekozen: De Russische president Poetin heeft de regering van minister-president Al-Maliki zijn volledige ondersteuning in de strijd tegen de “terroristen” toegezegd. Maliki is onlangs bij de Amerikanen in ongenade gevallen. Daarmee dient zich een herdruk van de plaatsvervangende oorlog van de grootmachten zoals in Syrië aan.

De Russische president Vladimir Poetin heeft de Irakese regering zijn volledige steun toegezegd in de actuele crisis.

Minister-president Nuri Al-Maliki moet in het terugdringen van de soennitische extremisten in het noorden van Irak massaal ondersteund te worden. Deze uiting van solidariteit komt uitgerekend op een moment waarop de Amerikaanse regering het aftreden van Al-Maliki eist, aldus AP.

Aan de openlijke positionering van Rusland liggen schijnbaar energiepolitieke motieven ten grondslag. In 2009 werd het Irakese aardolieveld West-Kurna-2 bij opbod verkocht aan een Russisch-Noors consortium van Lukoil en Statoil Hydro.

West-Kurna-2 is een van de grootste aardolievelden ter wereld en bevindt zich op 65 kilometer afstand van de Zuid-Irakese stad Basra. Men zegt dat het een totaal productievolume bezit van 13 miljard barrel, bericht de Russische energiereus Lukoil op zijn website.

Lukoil heeft samen met de Japanse firma INPEX Corporation nog een licentie voor het aardolieveld Block-10, dat zich eveneens in het sjiietisch gedomineerde Zuid-Irak bevindt.

Blijkbaar vreest Moskou dat beide aardolievelden in handen kunnen vallen van de soennitische extremistische organisatie “Islamitische Staat in Irak en Syrië” (ISIS). Woensdag heeft ISIS geprobeerd de grootste aardolieraffinaderij van het land in Baiji te veroveren (meer hier).

Volgens informatie van het Irakese ministerie van Olie staat de raffinaderij weer onder controle van de regering, schrijven de journalisten Alissa J. Rubin en Suadad Al-Salhy in een artikel in de New York Times.

Mochten de beide olievelden West-Kurna-2 en Block-10 veiliggesteld worden, dan kan Rusland van de stijging van de aardolieprijs profiteren. De Brent-olieprijs voor een barrel bedraagt op dit moment 115 Amerikaanse dollar. De barrelprijs van de Texaanse lichte olie (WTI) is 106,6 Amerikaanse dollar, bericht TECSON.

Rusland was in 2013 na de VS de op een na grootste aardolieproducent ter wereld, bericht het Internationaal Energie Agentschap (IEA).

Bron: http://deutsche-wirtschafts-nachrichten.de

Vertaald uit het Duits door: E.J. Bron

http://ejbron.wordpress.com/2014/06/21/ ... more-64652
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Oorlog in Irak.

Bericht door Mahalingam »

Status quo bellum.

Afbeelding
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Oorlog in Irak.

Bericht door Pilgrim »

ISIS gebruikt blanke baby voor propagandafilmpje

Geplaatst op 24 juni 2014



ISIS deinst nergens voor terug. Tegenstanders worden bij duizenden geëxecuteerd, in het beste geval middels een nekschot, maar als het even kan door het afsnijden van hoofden. Mensen worden gemarteld en afgeslacht enkel omdat ze iets anders geloven dan zij. Deze terroristen zijn door en door ziek in hun hoofd. Nu hebben ze een filmpje gemaakt waarvan de boodschap duidelijk is; blanke baby = het Westen = seculariteit = hulpeloos tegen Allah en de wederopstanding van het kalifaat. Te walgelijk voor woorden en met een niet mis te verstane boodschap; we komen eraan en gaan jullie onderwerpen.

Laten onze politici eindelijk eens wakker worden en in actie komen! Zorg ervoor dat een ieder die zich aansluit bij ISIS of vergelijkbare terreurorganisaties, nooit meer een stap op ons grondgebied kan zetten. Vervolg deze psychopaten meedogenloos, pak ze alles af dat ze bezitten of smijt ze levenslang in het gevang. Geef ze geen hulp, geen geld, geen paspoort of wat dan ook. Er zijn mogelijkheden genoeg, dus DOE iets!

Bron: www.barenakedislam.com

Vertaald uit het Engels door: Ekster

http://ejbron.wordpress.com/2014/06/24/ ... dafilmpje/
Dit las ik bij een van de commentaren bij het filmpje op You Tube:
I heard they beheaded the white christian baby after the video was done.
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Oorlog in Irak.

Bericht door Mahalingam »

Op de Balkan was het zo simpel met de Jihad. Je houdt een volle bus aan schiet alle onbesneden mannen dood.
In Irak is het wat lastiger. Wie is sunni en wie is sjia ?
Met deze vier vragen bepaalt de Isis-strijder of hij je moet doden
Hoe heet je? [...]
Waar woon je? [...]
Hoe bid je? [...]
Wat voor muziek luister je? [...]
http://www.trouw.nl/tr/nl/4728/Islam/ar ... oden.dhtml
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: Oorlog in Irak.

Bericht door Zwartmeer »

Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Oorlog in Irak.

Bericht door Pilgrim »

ISIS vaardigt orders uit in Mosoel: Sta meisjes af voor ”Seks-Jihad”

Geplaatst op 1 juli 2014

Afbeelding
Een verkrachtingsslachtoffer van ISIS-strijders spreekt op Al-Iraqiya TV.

Posters opgehangen in de openbare ruimte dragen inwoners op meisjes te overhandigen teneinde hun plicht te vervullen in de seks-jihad, anders zal de volle kracht ervaren worden van de gevolgen bij weigering zoals bepaald in de sharia. De militante radicaalislamitische groepering ISIS (de Islamitische Staat in Irak en Syrië) heeft posters opgehangen waarin ze bewoners van Mosul oproept hun ongehuwde meisjes te overhandigen zodat deze kunnen deelnemen in de “Jihad al-nikah” ofwel de seks-jihad. De berichten kwamen van Al-Masryalyoum, een algemeen gerespecteerd Egyptisch dagblad evenals uit andere bronnen binnen de Arabische pers.

ISIS heeft recent bezit genomen van grote gebieden in Irak inclusief Mosoel, de tweede grootse stad in Irak. Jihad al-nikah draagt vrouwen op zich te voegen bij de jihad door seks aan te bieden aan de mannelijke strijders.

De posters opgehangen in de publieke ruimte dragen de volgende tekst:

“We doen een oproep aan alle burgers van dit gebied hun ongehuwde meisjes te brengen zodat zij hun plichten kunnen vervullen met seks-jihad ten behoeve van hun medebroeders strijders in de stad en iedereen die niet verschijnt zal de volledige kracht van de sharia ervaren.

Afbeelding

Berichten uit Mosul vertellen dat ISIS strijders van deur tot deur gaan, de huizen binnen dringen, de aanwezige mannen vermoorden en de vrouwen verkrachten. Rupert Colville, woordvoerder te Geneve voor Navie Pillay, topofficial van de Verenigde Naties betreffende mensenrechten, vertelde dat hij informatie had ontvangen dat vier vrouwen in Mosoel zelfmoord hebben gepleegd nadat zij verkracht waren en gedwongen werden in een huwelijk met de militanten.

Al-Iraqiya TV publiceerde een reportage betreffende het verhaal van twee Irakese meisjes die verkracht werden door de gewapende mannen van ISIS in Mosoel (zie video onderaan). De twee meisjes, die zussen zijn, vertelden dat ISIS-strijders hun huis binnen drongen, de aanwezige mannen doodden en er daarna toe overgingen de vrouwen te verkrachten.

“Zij kwamen in vermomming het huis binnen. Waren gewapend en spraken tegen elkaar in een taal die we niet herkenden. We waren angstig; Ik poogde mijn zus in veiligheid te brengen, maar een van hen sloeg me met zijn wapen – op mijn lichaam en in mijn gezicht – ook mijn zus kreeg klappen. Ik raakte buiten bewustzijn en werd wakker door het schreeuwen van mijn buurman terwijl een van de Jihadi´s speelde met mijn haren.”

Het meisje vertelde dat de groep mannen bestond uit Arabieren en buitenlanders.

Haar zus vertelde: “Ik hoorde een van hen spreken in een dialect uit de Golfregio en een ander sprak in een taal die ik tevoren nooit gehoord had. Ik bleef me verzetten en hij sloeg me op mijn hoofd. Ik werd wakker en zag dat mijn hele lichaam overdekt was met bloed.”

Een Koerdisch Iraakse vrouw, die zich enkel bekend maakte onder de naam Um-Lara, vertelde dat ze gevlucht is naar het huis van haar zus in Bagdad met haar kinderen zodat haar dochters en zonen niet in handen zouden vallen van ISIS.

Um-Lara, 40 jaar oud, vertelt dat zij vluchtte met haar vier dochters, in de leeftijd van 14 tot 23 jaar en eveneens met haar twee zonen uit de Al-Wachda buurt in Mosoel, nadat mannen van ISIS een begin maakten van huis naar huis te gaan op zoek naar vrouwen, meisjes en jongens.

De familie vluchtte naar het huis van de zus van de moeder, gelegen in een gewelddadige buurt in Bagdad, met alleen de kleding aan hun lijf. Kenbaar makend aan Novosti (een Russisch nieuws agentschap) vertelde Um-Lara dat de militanten veel vrouwen in Mosoel ontvoerd hebben en nadien hebben ze van die vrouwen nooit meer iets gehoord.

Er zijn geen cijfers bekend van het aantal vrouwen dat verkracht werd door ISIS sinds zij de macht in Mosoel overgenomen heeft.

Video: Verklaringen van twee Irakese meisjes die verkracht werden door de gewapende mannen van ISIS in Mosul.



Bron: http://www.clarionproject.org

Vertaald uit het Engels door: Guus Velraeds

http://ejbron.wordpress.com/2014/07/01/ ... more-65119
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24951
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Oorlog in Irak.

Bericht door King George »

En dit vuilnis wordt nou door 73 % van de Moslims in Nederland als helden gezien.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Oorlog in Irak.

Bericht door Pilgrim »

Irak: Christenen moeten “ongelovigen”-belasting betalen, zich bekeren, vertrekken of sterven

Geplaatst op 30 juni 2014

Afbeelding

In de gebieden die in Irak veroverd zijn door het islamitische terreurleger ISIS wordt nu de sharia ingevoerd. Christenen die nog niet, zoals de betreurenswaardige man op de foto, afgeslacht werden, moeten daar met onmiddellijke ingang 250 dollar “ongelovigen”-belasting betalen. In het islamitische rechtssysteem wordt deze “djizja” genoemd en geldt voor zowel christenen als Joden. Wie deze, voor Irakese omstandigheden, enorm hoge som niet kan of wil betalen, heeft drie alternatieven: vertrekken, bekeren tot de islam of de dood. Zo wil ISIS Irak christenvrij maken, net zoals haar “perfecte voorbeeld” Mohammed dit in het moederland van de islam, het huidige Saoedi-Arabië, heeft gedaan. Welke idioten wensen de moslims hier in het land op dit moment eigenlijk het beste voor de ramadan? Zijn dat complete idioten, zijn ze suïcidaal ingesteld of zijn het compleet onwetenden?

Ria Novosti, een van de grootste Russische persbureaus en gespecialiseerd in internationale informatie, bericht:

Extremisten van de groepering “Islamitische Staat in Irak en Syrië” (ISIS) hebben in de door hen gecontroleerde gebieden een belasting voor “ongelovigen” van 250 dollar ingevoerd. Dat deelde de Iraanse Mensenrechtencommissie donderdag volgens Radio Vaticaan mee. [...]

De soennitische ISIS-groepering, die daarvoor in Syrië tegen de regering van president Bashar al-Assad had gevochten, voert sinds midden juni een offensief in de noordelijke en westelijke regio´s van Irak aan. Binnen enkele weken konden extremisten een aanzienlijk deel van het Irakese territorium onder hun controle brengen, inclusief de provincie Ninawa met de op één na belangrijkste Irakese stad Mosoel evenals een deel van de provincie Salah ad Din met het bestuurscentrum Tikrit.

De radicale islamieten voeren shariarechtbanken in, richten bloedbaden onder burgers aan en executeren in het openbaar gevangen genomen leden van het Irakese leger. Duizenden mensen moeten vluchten om te overleven. De extremisten bereiden op dit moment een offensief tegen de hoofdstad Bagdad voor, waar het personeel van internationale organisaties en buitenlandse ambassades ijlings het land wordt uitgevlogen.


De Allah-strijders van ISIS zijn gelovige moslims, net zoals die van Al Qaida, Boko Haram, Taliban, Hamas, Hezbollah, Moslimbroederschap, Al-Shabaab en hoe ze allemaal ook mogen heten. Hun “profeet” en oorlogsvoorbeeld Mohammed heeft hen op zijn sterfbed in maart 632 meegegeven:

“Mij werd opgedragen alle mannen net zo lang te bevechten totdat zij zeggen dat er geen andere god dan Allah bestaat.”

De islamitische oorlogsvorst Saladin, die o.a. Jeruzalem veroverde, zette deze opdracht plichtsgetrouw voort en zei in januari 1189:

“Ik zal mij dan op deze zee begeven en hen tot op hun verre eilanden vervolgen, totdat er op aarde niemand meer over is die Allah niet erkent.”

Ook ayatollah Khomeini, die het moderne Perzië in een barbaarse islamitische Godstaat veranderde, uitte zich in 1979 als volgt:

“We zullen onze revolutie naar de hele wereld exporteren, totdat de roep ´Er bestaat geen andere god dan Allah en Mohammed is de afgezant van Allah´ overal ter wereld klinkt.”

Op exact dezelfde lijn bevindt zich ook de islamitische terreurpaus Osama bin Laden, die in november 2001 na de apocalyptische islamaanslagen van 9/11 triomfantelijk verkondigde:

“Mij werd opgedragen de mensen net zo lang te bestrijden totdat zij zeggen dat er geen andere god bestaat dan Allah en dat Mohammed zijn profeet is.”

In het uitstekende boek “Imperialisme in naam van Allah” beschrijft de schrijver Ephraim Karsh op expansie en uiteindelijke wereldheerschappij gerichte islamitische ideologie doeltreffend:

Ephraim Karsh bewijst in zijn boek tot in detail dat de expansie van het Arabische rijk een klassiek imperialistisch project was, waarin de religie in de eerste plaats als vehikel fungeerde. Om de eerste islamitische staat van Medina te consolideren, werden al tijdens het leven van Mohammed joodse stammen afgeslacht. Later richtte het geweld van de imperialistisch denkende Omajjaden-kaliefen zich tegen de concurrerende aanhangers van Ali, de sjiieten. En onder Omar, een van de eerste kaliefen, mochten Joden en christenen weliswaar hun geloof behouden, maar waren aan regels gebonden die, zoals Ephraim Karsh dat doet, heel goed met het woord Apartheid te karakteriseren zijn. […]

Het “Imperialisme in naam van Allah”, aldus Ephraim Karsh, gaat als een rode draad door de islamitische geschiedenis. Als bewijzen daarvoor noemt hij het rijk van de Ottomanen, de grootmachtaanspraken van de Perzische sjahs, de poging om na de Eerste Wereldoorlog met behulp van de legendarische T.E. Lawrence een Arabisch koningdom te creëren. Daarna gaat hij over naar een beschrijving van het Arabisch nationalisme, behandelt de gevallen Nasser en Saddam Hussein, maakt even een uitstapje naar Khomeini en komt uiteindelijk terecht bij Osama bin Laden.


Iedere politicus die zich inzet voor de bouw van moskeeën en islamitisch “godsdienst”-onderwijs invoert, iedere kerkvertegenwoordiger die aan de islam door onderworpen boodschappen respect en erkenning betuigt, evenals iedere journalist die de islam tegen de waarheid in bagatelliseert, zou wegens ondersteuning van een gevaarlijke totalitaire ideologie en wegens volksverraad aangegeven moeten worden. Juridisch gaat het hier om het beginsel in § 129 van het Duitse Wetboek van Strafrecht, “ondersteuning van een terroristische en criminele vereniging”.

Slechts een kleine selectie van honderden tijdloos geldende koranbevelen, waarop de islamitische “God”-strijders zich al 1400 jaar lang beroepen en daarmee 270 miljoen mensen vermoordden:

“En doodt hen, waar je hen ook ontmoet en drijft hen uit, vanwaar zij u hebben uitgedreven; want vervolging is erger dan doden. En bevecht hen niet nabij de heilige Moskee, voordat zij je daarin bevechten. Maar indien zij je bevechten, bevecht hen dan – zo is de vergelding voor de ongelovigen.” (soera 2, vers 191)

“En bestrijdt hen, totdat er geen vervolging meer is en de godsdienst alleen voor Allah wordt. Maar indien zij (met strijden) ophouden, dan is er geen vijandelijkheid meer toegestaan, behalve tegen de onrechtvaardigen.” (soera 2, vers 193)

“Wij zullen de harten der ongelovigen met ontzag vervullen omdat zij aan God deelgenoten toeschrijven waarvoor Hij geen gezag heeft neergezonden. Hun verblijfplaats is het Vuur en slecht is de woning der overtreders.” (soera 3, vers 151)

“Toen uw Heer aan de engelen openbaarde: ´Ik ben met u; versterkt de gelovigen. Ik boezem ontzag in de harten der ongelovigen. Slaat daarom hun hoofd af en slaat alle toppen van hun vingers af´.” (soera 8, vers 12)

“Gij dooddet hen niet, doch Allahwas het, Die hen doodde. En gij wierpt niet toen gij wierpt, maar Allah was het die wierp, opdat Hij de gelovigen een grote gunst van Zich mocht bewijzen. Voorzeker, Allah is Alhorend, Alwetend.” (soera 8, vers 17)

“En bestrijdt hen totdat er geen vervolging is en de godsdienst geheel voor Allah wordt. Maar als zij ophouden dan ziet Allah voorzeker hetgeen zij doen.” (soera 8, vers 39)

“En maakt aan de grens alle mogelijke strijdkrachten en vastgehouden paarden voor hen gereed, waarmee gij de vijand van Allah en uw vijand en anderen buiten hen, die gij niet kent, doch die Allah kent, moogt afschrikken. En wat gij ook voor de zaak van Allah besteedt, het zal u ten volle worden terugbetaald en u zal geen onrecht worden aangedaan.” (soera 8, vers 60)

“O profeet, spoor de gelovigen aan om te vechten. Als er twintig onder u zijn die stand houden, zullen zij tweehonderd overwinnen en als er honderd uwer zijn zullen zij duizend der ongelovigen verslaan, omdat zij een volk zijn dat niet wil begrijpen.” (soera 8, vers 65)

“Wanneer de heilige maanden voorbij zijn, doodt dan de afgodendienaren waar je hen ook vindt en grijpt hen en belegert hen en loert op hen uit elke hinderlaag. Maar als zij berouw hebben en het gebed houden en de Zakaat betalen, laat hun weg dan vrij. Voorzeker, Allah is Vergevensgezind, Genadevol.” (soera 9, vers 5)

“Hij is het, Die Zijn boodschapper met leiding en de ware godsdienst heeft gezonden om deze te doen zegevieren boven alle godsdiensten, ofschoon de afgodendienaren er afkerig van zijn.” (soera 9, vers 33)

“Gaat voort licht of zwaar, streeft met uw bezit en uw persoon voor de zaak van Allah. Dit is beter voor jouw als je het slechts weet.” (soera 9, vers 41)

“Voorzeker, Allah heeft van de gelovigen hun persoon en hun bezittingen gekocht in ruil voor het paradijs – zij vechten voor de zaak van Allah en zij doden en worden gedood – een onfeilbare belofte in de Torah en het Evangelie en de Koran. En wie is getrouwer aan zijn belofte, dan Allah? – Verheugt u dan in de verbintenis, die je met Hem hebt gesloten en dat is de grote zegepraal.” (soera 9, vers 111)


Wanneer is bij ons eindelijk eens een politicus zo sterk van karakter, moedig en verantwoordelijkheidsbewust om zich zo uit te laten als de Tsjechische president Miloš Zeman:

“Ik laat mezelf niet misleiden met een verklaring dat er slechts kleine randgroepen achter zouden zitten. Integendeel, ik ben er van overtuigd dat deze xenofobie, beter gezegd racisme of antisemitisme, voortkomt uit de kern van de ideologie waaraan deze groepen zich hebben onderworpen.”

Aan hem en aan andere moedige politici zoals Geert Wilders zouden alle ruggengraatloze appeasers een voorbeeld moeten nemen. Wanneer zal dit leugenachtige en jammerlijke appeasement eindelijk ophouden, dat uiteindelijk tot de capitulatie voor een agressieve totalitaire ideologie? Ze zijn allemaal doodsbang voor de macht van de Arabisch-islamitische wereld, die het Westen voorziet van de dringend benodigde olie en ditzelfde Westen financieel al aanzienlijk heeft ondermijnd.

Bron: www.pi-news.net

Auteur: Michael Stürzenberger

Vertaald uit het Duits door: E.J. Bron

http://ejbron.wordpress.com/2014/06/30/ ... f-sterven/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Oorlog in Irak.

Bericht door Ariel »

Ik hoop dat de raket in hun bek ontploft.
De dodelijke wapens van ISIS, te zien in militaire optocht
Afbeelding
ISIS laat in dreigende propagandafilmpjes zien waartoe het in staat is. In de Syrische stad Ar-Raqqah hield de terreurbeweging een militaire parade ter ere van het zelfverklaarde kalifaat.

Daarbij werden enkele zware wapens aan het publiek getoond. In een YouTube-filmpje is, naast tanks, een ballistische Scud-raket te zien.
Het gaat vermoedelijk om een raket die is buitgemaakt op het Syrische leger, zeggen Amerikaanse experts op nieuwszender NBC News. De terroristen met hun kenmerkende zwarte vlaggen toonden ook zware Amerikaanse kanonnen van het type M198. Die zouden van het Iraakse leger zijn.

Dat ISIS dergelijke wapens in bezit heeft, wil nog niet zeggen dat er ook direct gevaar bestaat. Het gaat vermoedelijk meer om 'propaganda', zeggen Amerikaanse antiterrorismefunctionarissen.

Om de raket van het Syrische leger te lanceren, heeft ISIS mensen nodig die weten hoe je dat doet. Waarschijnlijk ontbreekt het ISIS (vooralsnog) ook aan de benodigde brandstof.

Meer hier
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Oorlog in Irak.

Bericht door Pilgrim »

Islamleger ISIS roept in Irak het kalifaat uit

Geplaatst op 1 juli 2014

Afbeelding

Het islamitische terreurleger ISIS voert zijn programma consequent uit. Trouw aan het voorbeeld van Mohammed heeft het nu in Irak een kalifaat opgericht, waarin de sharia, de barbaarse wet van zijn “god” Allah telt. De verkondiging vond vol symboliek plaats aan het begin van de ramadan. De chef van de terroristen werd tot de hoogste leider van alle moslims in de wereld uitgeroepen. Vijanden worden of onthoofd, massaal doodgeschoten of gekruisigd. Wat er aan “ongelovigen” overblijft, moet een extra belasting van 250 dollar betalen. Alternatieven: bekeren, vertrekken of vermoord worden. Dat is islam in zijn pure vorm, origineelgetrouw zoals in de 7e eeuw bij zijn oorlogszuchtige ontstaan op het Arabisch schiereiland. Alles wat ISIS uitvoert, wordt gedekt door de koran en het historische “voorbeeld” Mohammed.

De “ware gelovige” strijders zouden al ruim de helft van Irak onder controle gebracht en zodoende onder de wrede heerschappij van de terreurkalief hebben. Zo ziet het uitgeroepen kalifaatgebied er op dit moment uit:

http://ejbron.files.wordpress.com/2014/ ... .png?w=640

N-tv omschrijft de boodschap aan alle moslims:

De tekst zit vol theologische uiteenzettingen en prijst ISIS-chef Abu Bakr al-Baghdadi als nieuwe kalief Ibrahim. Het is “voor iedere moslim verplicht aan hem de eed van trouw af te leggen en hem te ondersteunen”, wordt er gezegd.

Het kalifaat reikt van de Syrische staat Aleppo tot in het Irakese Diyala. “O moslims”, roept de woordvoerder van ISIS zijn luisteraars op, “kom snel en verzamel je om jullie kalief, zodat jullie wellicht terugkeren naar datgene wat jullie jarenlang waren, koningen van de wereld en ridders van de oorlogen.”

Dat is een niet mis te verstane toespeling op de begintijd van de islam, toen de aanhangers van de profeet Mohammed na diens dood in het jaar 632 enorme gebieden veroverden en een rijk stichtten, aan het hoofd waarvan de kalief – tenminste formeel – als politiek en religieus hoofd stond. Het kalifaat eindigde pas in 1924 na het verval van het Ottomaanse rijk.

Veel gelovigen verbinden de gouden tijden van de islam met het vroege kalifaat, toen de moslims grote gebieden beheersten en zich niet – zoals velen dat vandaag doen – onder de knoet van de seculiere Westerse machten. Het vastberaden doel van Salafisten en Jihadisten luidt om terug te keren tot de “enige ware islam” uit de tijd van Mohammed.


De gelovige moslims van ISIS verheffen de aanspraak op wereldwijde uitbreiding van hun kalifaat. “Der Spiegel” bericht:

ISIS publiceerde haar verklaring in meerdere talen – behalve in het Arabisch eveneens in het Engels, Russisch, Frans en Duits. Een duidelijk signaal voor het feit dat de Jihadisten over de grenzen van Syrië en Irak heen aan de macht willen. Daarom heeft de groepering ook haar naam officieel veranderd. In het vervolg heet zij niet meer “Islamitische Staat in Irak en Syrië”, maar alleen nog “Islamitische Staat”.

De leider van de staat is Abu Bakr al-Baghdadi, de aanvoerder van de Jihadisten. Als kalief is hij voortaan bevelhebber van de gelovigen en hoogste leider van de staat. Het woord kalief betekent in het Arabisch “opvolger” – Baghdadi ziet zichzelf dus als opvolger van de profeet Mohammed aan het hoofd van de islamitische gemeenschap.

Tegenspraak duldt het kalifaat niet: In de verklaring roept de “Islamitische Staat” alle moslims op om trouw te zweren aan Baghdadi. Iedereen die deze eis niet opvolgt, wordt als afvallige behandeld en bestreden.


Alle mensen die zich tegen de oprichting van het strenge kalifaat richten, worden afgeslacht. Ook moslims, die zich niet willen aansluiten bij de keiharde lijn van ISIS. Velen worden gruwelijk gekruisigd, zoals hieronder deze bebaarde man in Syrië, die waarschijnlijk bij de tak van Al Qaida, Al-Nusra, hoort, die niet zo compromisloos barbaars optreedt.

Afbeelding

Hij zou het acht uur hangen aan het kruis overleefd hebben (hier), in tegenstelling tot de hieronder gekruisigden:

Afbeelding

Zulke kruisigingen worden door de Mohammedanen volgens het tijdloos geldende bevel van Allah uitgevoerd, geformuleerd in de koran in soera 5, vers 33:

“De vergelding dergenen die oorlog tegen Allah en Zijn boodschappers voeren en er naar streven wanorde in het land te scheppen, is slechts dat zij gedood of gekruisigd worden, of dat hun handen en hun voeten de ene rechts en de andere links, worden afgesneden, of dat zij het land worden uitgezet. Dat zal voor hen een schande in deze wereld zijn en in het Hiernamaals zullen zij een grote straf ontvangen.”

Actuele persmededeling van DIE FREIHEIT:

Het islamitische terreurleger ISIS voert in Irak exact datgene uit wat overeenkomt met het historisch voorbeeld van de “profeet” Mohammed en wordt gedekt door honderden Koranbevelen.

DIE FREIHEIT appelleert aan alle journalisten in Duitsland om een einde te maken aan het feitenloze islam-appeasement en eindelijk hun dringend noodzakelijke informatieplicht over de islam na te komen.

Alle politici, die zich kritiekloos inzetten voor de bouw van moskeeën en islamonderwijs op Duitse scholen, maken zich schuldig aan volksverraad.

Alle kerkvertegenwoordigers, die in de leugenachtige dialoog met islamvertegenwoordigers compleet naïef hun bagatelliseren geloven, ontkennen het existentiële gevaar dat de islam vooral ook voor het christendom betekent.

In de zojuist opgerichte kaliefstaat Irak moeten christenen 250 dollar extra belasting betalen. Wie deze voor Irakese omstandigheden enorm hoge som niet wil of kan betalen, heeft drie alternatieven: vertrekken, zich bekeren tot de islam of de dood. Hiermee dient Irak, net zoals het moederland van de islam Saoedi-Arabië, christenvrij gemaakt te worden.

In de koran worden christenen vervloekt en als “ongelovigen” belasterd, die bestreden, onderworpen en bij verzet gedood moeten worden.

Wanneer deze totalitaire ideologie met een wereldlijke heerschappij-aanspraak zich verder in Duitsland mag uitbreiden, dreigt er een immense catastrofe.

Met vriendelijke groeten,

Michael Stürzenberger
Voorzitter van DIE FREIHEIT – Burgerrechtenpartij voor meer vrijheid en democratie


Islam betekent kerkhof.

Bron: www.pi-news.net

Auteur: Michael Stürzenberger

Vertaald uit het Duits door: E.J. Bron

http://ejbron.wordpress.com/2014/07/01/ ... more-65130
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: Oorlog in Irak.

Bericht door Zwartmeer »

Afbeelding
Een reden waarom de Duitsers de tweede wereldoorlog verloren is omdat de bevolking van de Oost-Europese landen, die hen aanvankelijk als bevrijders binnenhaalde, zich tegen hen keerde. In bv Estland Oekraïne en zelfs Rusland leed men erg onder het juk van Stalin en waren daarom blij met de Duitsers. Toen deze zich echter ontpopte als een meedogenloze bezetter verdween ook de aanvankelijke steun van de bevolking. Er wordt dus wel beweerd dat de Duitsers van de Russen hadden kunnen winnen als ze blijvende steun van de Oost-Europese bevolking hadden gehad. Ik zie ISIS precies dezelfde fout maken. Er zit geen volk te wachten op een groep waarvan beelden van massa-executies of kruisigingen hen voor gaan.
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: Oorlog in Irak.

Bericht door Zwartmeer »

Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: Oorlog in Irak.

Bericht door Zwartmeer »

Ik ben tegen westerse inmenging in al die moslimconflicten want dat zijn het uiteindelijk toch. Maar aan de andere kant kunnen de Amerikanen niet hun rug keren naar een land waar ze eerst een vreselijke dictator van hebben afgezet die juist ISIS-achtige groepen klein hield. Van mij mogen gaan bombarderen! Dit ongedierte verdelgen is in ieders belang. Ook de onze!

Kijk trouwens even vanaf 19.52. Iedereen die ooit in een leger is geweest weet dat je niet zo dicht bij elkaar moet lopen. Let nou eens op wat voor geweldige beschermer Allah is voor deze mensen...

Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Gebruikersavatar
Schepsel!
Berichten: 1042
Lid geworden op: wo okt 23, 2013 12:51 pm
Locatie: De zetel van Iblis

Re: Oorlog in Irak.

Bericht door Schepsel! »

Maar aan de andere kant kunnen de Amerikanen niet hun rug keren naar een land waar ze eerst een vreselijke dictator van hebben afgezet die juist ISIS-achtige groepen klein hield. Van mij mogen gaan bombarderen! Dit ongedierte verdelgen is in ieders belang. Ook de onze!
Wie kan ze eraan houden? 'Ze' zouden zoveel moeten... maar ze doen het niet, en waarom zou je ook als moraliteit of 'het beste' je niet interesseert? Het zou gezien worden als een nieuwe oorlog en dat vindt momenteel weinig steun, ook al gaat het om zelfgeschapen puinhopen. Het verrotte is ook dat Republikeinse brokkenpiloot Bush dan wel een belangrijke verantwoordelijke is in dit debacle, maar je zit dan met 2 problemen:
a) deze puinhoop is niet op te lossen. Ik denk dat het voor mogelijk houden van zoiets echt een misvatting is.
b) het is -naar mijn idee- meer in het belang van de Amerikaanse bevolking dat het geld van zo'n operatie thuis wordt ingezet dan dat die mafketels van ISIS worden gebombardeerd, hoe terecht dat eventueel ook is.

Als we nu al die hoge piefen aan hun verantwoordelijkheid houden, wat dan? Al zouden ze zelfkastijding bedrijven op de nationale tv of zich door een veld cactussen rollen van schaamte, het lost *niks* op. De les die we hier eventueel uit kunnen trekken zal wel ergens in de buurt liggen van ''domheid, naïviteit en onbesuisdheid voeden je vijand op onverwachte manieren''.
(^v^)
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: Oorlog in Irak.

Bericht door Zwartmeer »

Schepsel! schreef:
Maar aan de andere kant kunnen de Amerikanen niet hun rug keren naar een land waar ze eerst een vreselijke dictator van hebben afgezet die juist ISIS-achtige groepen klein hield. Van mij mogen gaan bombarderen! Dit ongedierte verdelgen is in ieders belang. Ook de onze!
Wie kan ze eraan houden? 'Ze' zouden zoveel moeten... maar ze doen het niet, en waarom zou je ook als moraliteit of 'het beste' je niet interesseert?
Hier zit een duivels dillema. Vrijwel iedereen het westen is tegen Assad van Syrie. Maar de rebbelen die tegen hem vechten zijn nog erger. En ISIS die weer tegen die rebbelen en Assad vecht zijn weer nog erger. En dan heb je nog de gewone bevolking van Syrië en Irak over wiens hoofden dit allemaal uitgevochten wordt. Het probleem is dat je niemand aan een overwinning mag helpen maar tegelijkertijd er ook voor moet zorgen dat Assad of de Rebellen niet verliezen. Niks doen is dan geen optie. Welk beleid je ook voert je doet het altijd fout. Als het het Midden-Oosten betreft is een langer termijn beleid al helemaal onmogelijk gezien de constant veranderende situatie. Wie vandaag je vrienden zijn zijn morgen je vijanden. Wat betreft zou onze grote vijand Iran nu een bondgenoot kunnen worden daar er nu sjiitische en westerse belangen gezamelijk in het gedrang komen. Maak in deze chaos maar een juiste beslissing...
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Oorlog in Irak.

Bericht door Mahalingam »

Ooit steunde de USA de Taliban tegen de Russen. En zie wat er van gekomen is.
Arabië steunt de rebellen tegen Assad. En wat komt er van?
Het Iraakse leger heeft zich terug getrokken van de grens en zit nu bij Karbela in verdedigbare posities.
Saoedi-Arabië heeft 30.000 soldaten naar de grens met Irak gestuurd nadat Iraakse soldaten het grensgebied hadden verlaten. Dat meldt het door Saudiërs gesponsorde nieuwskanaal al-Arabiya.
http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2668/Bui ... Irak.dhtml
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Oorlog in Irak.

Bericht door Pilgrim »

Artikel van vorige maand, maar toch nog actueel en interessant genoeg om hier te vermelden.
Het Westen moet zich niet bemoeien met burgeroorlog in Irak

Door Afshin Ellian, 12 jun 2014

De succesvolle snelle opmars van de ISIS-terroristen wekt verbazing bij Westerse politici, maar die verbazing is niet terecht. Irak is nog altijd een erg instabiel land. Waarom moet het Westen vooral niet ingrijpen?

ISIS-terroristen weten de oorlog vooralsnog te winnen dankzij het Iraakse leger, dat eigenlijk geen naam mag hebben. De militairen hebben niet gevochten. En waarom zouden ze ook: hun land bestaat niet. De Koerden wonen in Koerdistan en niet in Irak.

De soennieten streven ernaar om, onder de noemer van de jihadistische islam, heer en meester te zijn over de meerderheid in het land. Een dwaas idee.

Medelijden
Moeten we medelijden hebben met de Irakezen? Amerika heeft Irak bevrijd van het juk van Saddam Hussein, waarna de Irakezen elkaar begonnen uit te moorden. Tegelijkertijd wilden alle inwoners van het Arabische land dat de Verenigde Staten en andere westerse landen Irak zo spoedig mogelijk verlaten.

De Irakezen geloofden dat ze zonder Amerika vrede konden bereiken. En nu vragen zij al wekenlang om militaire hulp van het Pentagon, op grond van het veiligheidsverdrag met de Verenigde Staten. Amerika besloot niets te doen en dat is, gelet op de voorgeschiedenis, niet onbegrijpelijk.

In de komende dagen zal Amerika enige hulp bieden aan de Irakezen. Maar de Irakezen zelf zijn verantwoordelijk voor de vrede in hun land. Ze moeten zelf vechten tegen de nietsontziende terroristen.

Spel
Ooit vertelde een Iraakse topdiplomaat mij dat het Iraanse bewind wapens levert aan alle partijen in Irak, dus zowel aan soennitische als aan sjiitische milities. Iran wilde Amerika op deze manier dwingen om Irak te verlaten.

Er zijn al berichten dat de leider van Quds-divisie – de buitenlandse arm van de Revolutionaire Garde – in Irak verblijft. Qasem Soleimani, 'de generaal zonder schaduw', is met zijn internationale leger van terroristen in het Midden-Oosten een fenomeen.

De CIA heeft al openlijk de oorlog verklaard aan Soleimani. De generaal is een invloedrijk figuur binnen sommige Iraakse Koerdische bewegingen, maar ook binnen verschillende militante sjiitische groepen, binnen de Palestijnse terreurgroepen in Gaza, binnen de Taliban-beweging, en binnen Hezeb-e Islami van Hekmatyar in Afghanistan.

Blij
Waarom is Khamenei blij met de toestand in Irak? ISIS versterkt onbewust de positie van het Iraanse bewind. Amerika en de NAVO zullen geen militairen stationeren in Irak. Bagdad heeft dus de hulp van Iran nodig.

Iran kan een totale oorlog ontketenen tegen de terreurbeweging. De Quds-divisie van de Revolutionaire Garde zal met behulp van Iraakse sjiitische milities en hun eigen internationale troepen de ISIS verdrijven. En dat gaat gebeuren: zij zijn al actief in Irak.

ISIS zal door de aanhangers van de Iraanse leider Khamenei worden verpletterd. Hij wil zijn eigen pax islamica vestigen in Irak en Syrië en daarmee de onbetwistbare leider van islamitische ummah in het Midden-Oosten zijn.

Er zullen duizenden mensen om het leven komen. Aan het eind van dit conflict zal Khamenei ook de machtigste man van Irak zijn. Iran is nu al betrokken bij twee burgeroorlogen in het Midden-Oosten. Dit zal op den duur de veiligheid van Iran zelf in gevaar brengen.

Burgeroorlog
Als de ISIS daadwerkelijk Bagdad kan bereiken, zal daar een bloedige burgeroorlog uitbreken, die alle Irakezen doet verlangen naar Amerikaanse soldaten. Amerika en het Westen moeten zich niet bemoeien met de burgeroorlog in Irak.

Blijf in je kazerne, doe niks. Want de Iraniërs zullen net als in Syrië de Iraakse burgeroorlog coördineren.

http://www.elsevier.nl/Buitenland/blogs ... -1541228W/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Plaats reactie