De kolommer

De regels van Kolommer zijn:
Je mag wekelijks een nieuwe column schrijven.
Je mag op elke column één reactie geven (maar die mag je wel zo vaak veranderen als je wilt).
Een column mag na de eerste reactie erop niet meer worden veranderd.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

De kolommer

Bericht door Ariel »

De regels van Kolommer zijn:

Je mag wekelijks een nieuwe column schrijven.
Je mag op elke column één reactie geven (maar die mag je wel zo vaak veranderen als je wilt).
Een column mag na de eerste reactie erop niet meer worden veranderd.

Verder zijn er nog wat regels voor bijzondere omstandigheden:
Columns en reacties mogen geen bedreigingen bevatten die tot doel hebben anderen te hinderen in de uiting van hun mening. Zulke bijdragen worden zonder pardon verwijderd.

Alle bijdragen hier staan onder verantwoordelijkheid van de schrijver en kunnen dus op elk moment door de auteur worden veranderd of zelfs verwijderd. Bij artikelen in de Index ligt dat wat anders, omdat daarop moet kunnen worden gereageerd. Doe in dat geval een verzoek aan de moderator (zie het artikel Meedoen voor contactinformatie).

Toon geen auteursrechtelijk beschermd materiaal.
Laat hier geen privégegevens achter, zoals wachtwoorden die je op andere sites gebruikt.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: De kolommer

Bericht door Ali Yas »

Kolommer is een soort multi-author blog, een beetje zoals Twitter, maar dan met alle ruimte voor flinke posts. Je kunt op een post reageren met een eigen post, maar het is dan weer niet mogelijk dáár weer op te reageren. De opzet stimuleert dus meer het schrijven van een samenhangend verhaal dan het plaatsen van gevatte reacties op elkaar, met draden van honderd pagina's en vele herhalingen van steeds weer dezelfde argumenten.

Kortom, Kolommer is iets aparts, en ik hoop dat dat aantrekkingskracht uitoefent op mensen die graag een punt willen maken en daar ook zorg aan besteden.
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: De kolommer

Bericht door Ali Yas »

Okee, het eerste artikel: Formatie 2017.
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: De kolommer

Bericht door Ariel »

Het loopt nog niet storm hier met reacties en commentaar Ali Yas. :cry: Of zijn wij de enige twee die dit topic kunnen lezen? :nietverstaan:

Ik heb gisteren jouw column al gelezen. Top. Ik zal binnenkort een reactie plaatsen.

De motor moet nu toch een keer opgestart worden.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: De kolommer

Bericht door Pilgrim »

Ik vraag me of hier veel behoefte aan is. Is die site van Kolommer ook makkelijk te vinden buiten FFI om?
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: De kolommer

Bericht door Ali Yas »

Pilgrim schreef:Ik vraag me of hier veel behoefte aan is.
Ik kreeg de indruk dat er zeker wel enige belangstelling voor was. Je moet het maar zien als een creatief experiment. Misschien slaat het niet meteen aan, misschien slaat het nooit aan, maar ik vind het de moeite waard het te proberen.
Pilgrim schreef:Is die site van Kolommer ook makkelijk te vinden buiten FFI om?
Bedoel je met Google of Bing? Nee, maar dat heeft ook weinig zin als er niks op staat. Het komt binnenkort wel trouwens.
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17458
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: De kolommer

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Het is een leuk initiatief. Zonder meer.

Ik ben nooit voorstander geweest van het achter elkaar plempen van de meest actuele gebeurtenissen die je ook links en rechts om je heen kunt waarnemen.

In het begin van FFI was ik nogal enthousiast om van alles en nog wat te vertellen dat met religie te maken had. Ik opende menige nieuw post. Teveel. Dom, want dat kon ik niet allemaal bijhouden, dat wel mijn bedoeling was.
Ik vind King een onmisbare moordgoser maar ik ergerde me bont en blauw aan zijn onbehouwen neer plempen van nieuwe posten te pas en te onpas. FFI is zodoende uitgedijd tot een enorme dikke haast beklagenswaardige grabbelton voor mensen die zich vervelen. Maar . . . gelukkig valt er op FFI van alles aan de weet te komen over islam en waarom islam een kankergezwel is voor de moderniteit. Hoe dan ook, de kwaliteit van FFI wordt mede bepaald door zijn vaste reageerders. En daarom blijft FFI voor mij toppie nummer een.

Ik verwacht ook dat we op korte termijn een bijdrage van Mercator mogen verwachten. Zijn reacties zijn altijd op maat, kort en scherp. Voor een bijdrage aan de Kolommer zal hij zich echter meer moeten inspannen. [icon_lol.gif]
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17458
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: De kolommer

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Leuk initiatief, maar niet erg duidelijk 'ingekleurd'.

Ligt het aan nu mij of hoe moet ik dit nu 'recht' zetten'?

Afbeelding
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: De kolommer

Bericht door Ariel »

'Hans van de Mortel' schreef:Leuk initiatief, maar niet erg duidelijk 'ingekleurd'.

Ligt het aan nu mij of hoe moet ik dit nu 'recht' zetten'?
Waarschijnlijk heb jij het niet goed begrepen Hans. Je moet je DAAR op de site van Ali Yas aanmelden. https://kolommer.nl
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: De kolommer

Bericht door xplosive »

Hm. Er staat nu "Kolemmer". Dat kan niet de bedoeling zijn?
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17458
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: De kolommer

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Ariel schreef:
'Hans van de Mortel' schreef:Leuk initiatief, maar niet erg duidelijk 'ingekleurd'.

Ligt het aan nu mij of hoe moet ik dit nu 'recht' zetten'?
Waarschijnlijk heb jij het niet goed begrepen Hans. Je moet je DAAR op de site van Ali Yas aanmelden. https://kolommer.nl
Dus ik kan binnenkort ook voor mijn eigen site propaganda maken op FFI ? icon_thumbup.gif

Maar waarom staat er dan Kolemmer? Hoe spreek je dat uit? Kollemmer of kol-emmer? [icon_lol.gif]
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: De kolommer

Bericht door Ariel »

'Hans van de Mortel' schreef:
Maar waarom staat er dan Kolemmer? Hoe spreek je dat uit? Kollemmer of kol-emmer? [icon_lol.gif]
Nou Hans. Doe niet zo flauw. : nono3: Kolemmer is een woordgrapje van Ali Yas. Net zoals zijn naam ook een woordgrapje is.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: De kolommer

Bericht door Ariel »

xplosive schreef:Hm. Er staat nu "Kolemmer". Dat kan niet de bedoeling zijn?


:finger: Waar staat dat xplosive? Kijk je wel goed?
Spoiler! :
[icon_lol.gif]

Wat moet ik zonder jou. bedankt voor de tip. Ik heb het gecorrigeerd.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17458
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: De kolommer

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Ariel schreef:
'Hans van de Mortel' schreef:
Nou Hans. Doe niet zo flauw. : nono3: Kolemmer is een woordgrapje van Ali Yas. Net zoals zijn naam ook een woordgrapje is.
Ik doe helemaal niet flauw. Ik ben bloed serieus. De avatar is leuk en wat anders. Die begrijp je direct vanwege de afbeelding erbij. Maar Kolemmer, daar heb ik nog steeds moeite mee. Ik wil niet eigenwijs zijn, maar een verbindingsstreepje was wel zo duidelijk geweest tussen kol en emmer. Ik ben nu niet in de stemming om de Nederlandse taal de schuld te geven. Kolemmer is correct geschreven, maar desondanks aan leestwijfel onderhevig - herstel - lees-twijfel onderhevig. icon_thumbup.gif

Ik vind de Nederlandse taal een kuttaal. En dat is hij.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: De kolommer

Bericht door Ali Yas »

Heeft iemand een kulemmer?

Kolommer is gewoon de vergrotende trap van kolom. (En kolommen.nl was al geclaimd natuurlijk, net als alle andere woordenboekwoorden en meervouden daarvan, zodat je altijd uitkomt bij vreemde woorden of vreemde spellingen als je niet een poot uitgedraaid wilt krijgen).
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17458
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: De kolommer

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Ali Yas schreef:Heeft iemand een kulemmer?

Kolommer is gewoon de vergrotende trap van kolom. (En kolommen.nl was al geclaimd natuurlijk, net als alle andere woordenboekwoorden en meervouden daarvan, zodat je altijd uitkomt bij vreemde woorden of vreemde spellingen als je niet een poot uitgedraaid wilt krijgen).
Communicatie is een vak. Ik denk dat we op een ongelooflijke manier langs elkaar heen praten. Het gaat om kolemmer en nu kom jij als klap op de vuurpijl met kulemmer aanzetten en legt uit dat kolommer de vergrotende trap is van kolom. Dat vind ik leuk. Jammer dat ik de originele grap van kolommer niet direct door had. Een originele vondst blijft het. Maar daar gaat het niet om. Laat maar zitten. Kolemmer bestaat niet langer als ik goed ben geïnformeerd. Kolommer is leuk. Kolemmer niet. :wink2:
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: De kolommer

Bericht door Ariel »

'Hans van de Mortel' schreef: Communicatie is een vak. Ik denk dat we op een ongelooflijke manier langs elkaar heen praten. Het gaat om kolemmer
Zucht...En dat was dus mijn fout Hans...mea culpa, mea maxima culpa...Een schrijffoutje...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dus...sorry...

Oke..En dan ga je nu een mooie column schrijven voor de kolemmer... Sorry Kolommer. Toch????
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17458
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: De kolommer

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Lekker hoor! Nu ga ik mij nog schuldig voelen ook.

Ik interpreteer jouw volumineuze reactie als een antwoord op een boel gezeik van mij. Maar ik zal het goed maken door later aan een columnframe inhoud te geven. Ik was er al mee bezig in mijn hersenen. Het ene na het andere idee schiet mij te binnen. Maar als ik deze hersenspinsels niet direct noteer ben ik ze zo weer kwijt. Dan denk ik nu: eigen schuld dikke bult. Dan had je het maar moeten opschrijven. Ik blijf verre van de stress, dus verzin ik ter plekke weer iets nieuws. Eerst even mijn surrogaat kleindochter (7) ophalen en naar de multiculturele school in Amsterdam-oost brengen. Volgens mij heeft ze een Somalisch vriendje. Ik heb er niks van gezegd, noch tegen mijn zoon of zijn ex. Mijn schoondochter spreekt nog steeds geen Nederlands en moet daarom voor straf terug naar Cuba. Grapje. Ik zal niet te beroerd zijn om kennis te maken met de ouders van het joch. Als enige voorwaarde stel ik dat zij bereid zijn te twijfelen aan hun geloof. Want wie niet twijfelt is overtuigd nooit iets verkeerd te doen. Met domme mensen wil ik dus niets te maken hebben. Ik heb twee dagen geleden een footage (stukje film) gemaakt voor de school. Ik zal die later plaatsen in ons privé domein.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: De kolommer

Bericht door Ariel »

'Hans van de Mortel' schreef:Lekker hoor! Nu ga ik mij nog schuldig voelen ook.

I
:hiding:

Dat was de bedoeling.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: De kolommer

Bericht door Ali Yas »

Misschien hernoemen naar forummin? :unhappy:
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: De kolommer

Bericht door Ariel »

Heb nog wat geduld Ali Yas. Misschien moet eerst het eerste schaap over de dam komen?
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17458
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: De kolommer

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Ariel schreef:Heb nog wat geduld Ali Yas. Misschien moet eerst het eerste schaap over de dam komen?
Ik kom erin! Nu nog even de dam vinden.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17458
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: De kolommer

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Een goede kolom is gebonden aan een maximum aan woorden of tekstregels. Dat mis ik bij de inleiding. Een column is geen lang verhaal. En ik ben nu eenmaal van de lange verhalen. Maar gelukkig heb ik ook een geweten.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: De kolommer

Bericht door Ali Yas »

'Hans van de Mortel' schreef:Een goede kolom is gebonden aan een maximum aan woorden of tekstregels. Dat mis ik bij de inleiding. Een column is geen lang verhaal. En ik ben nu eenmaal van de lange verhalen. Maar gelukkig heb ik ook een geweten.
Het mag ook een compleet essay worden. Het is geen krant die wordt betaald per strekkende centimeter dus de kolom kan zo lang worden als je zelf wilt.
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: De kolommer

Bericht door Ali Yas »

We kunnen Hans geen schaap noemen dus ik gebruik dat gezegde met die dam maar niet. Zijn bijdrage was in elk geval reden het opschrift op de knop "Reageren" te verduidelijken.

Een beetje wanhopig word ik wel. Misschien is het gebruik van deze site toch te ingewikkeld, hoewel ik dacht van niet. Misschien komt het alleen doordat het anders is.
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Plaats reactie