Reclamecampagne Vlaams Belang

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Reclamecampagne Vlaams Belang

Bericht door Manon »

Afbeelding Afbeelding

http://www.standaard.be/artikel/detail. ... 120509_123" onclick="window.open(this.href);return false;
Sanoma Media bekijkt welke juridische stappen kunnen ondernomen worden tegen het Vlaams Belang, nadat namaakversies die de partij maakte van Flair- en Libelle-covers verschenen op het internet. Daarop stonden controversiële uitspraken over de boerka en over de islam in zijn totaliteit.
Na de publicatie van het boek 'Hoer noch Slavin - Vrouwen en islam' van gewezen Miss België en VB-senator Anke Van dermeersch wou het VB betaalde advertenties rond het thema plaatsen in Flair en Libelle, twee titels van Sanoma. Het mediabedrijf weigerde de advertenties echter omdat ze niet in overeenstemming waren met de normen en waarden van de magazines.

De partij wil met de namaakversies van de Flair- en Libelle cover naar eigen zeggen aanklagen dat ze geen advertenties mag plaatsen in de Sanoma-magazines.

'Ik vermoed dat moslima's voor hen een groeiende markt zijn waardoor het commerciële aspect voor hen belangrijker is dan vrouwenemancipatie op zich', foeterde VB-kopstuk Filip Dewinter in een reactie aan website Clint. 'Vandaar de persiflages om aan te tonen dat ze blind zijn en blijven voor de vrouwonvriendelijke standpunten van de islam.'

'Humoristische persiflage'

Op de 'persiflages' worden moslima's geassocieerd met bommen en handgranaten. Er wordt ook gelachen met de Ramadan en met de Islam als geloof. Dewinter vindt echter niet dat het VB daarmee uit de bocht gaat: 'Het is een humoristische persiflage. Wanneer je dat doet, moet je er voor zorgen dat het beeld dat je maakt voldoende krachtig is om de lachers op de hand te krijgen. Dat we daarvoor in 'overdrive' gaan, hoort er nu eenmaal bij. Voor alle duidelijkheid: dit is een karikatuur die we schetsen en geen ideologisch of wetenschappelijk onderbouwd statement. Wie dat zoekt, moet het boek lezen.'

'Totaal ongepast'

'Wij vinden dit totaal niet kunnen', reageerde Christine Festjens, Publishing Director bij Sanoma Media, woensdagnamiddag tegenover De Standaard Online. 'Dit is totaal ongepast en wij zullen zeker reageren.'

Volgens Festjens bekijkt de juridische dienst van Sanoma momenteel welke stappen kunnen ondernomen worden. Het bedrijf zal het VB waarschijnlijk in gebreke stellen. 'Dit is misbruik van concepten en merken, en het gaat om misleidende communicatie', besloot Festjens. 'Dit past helemaal niet bij de filosofie van onze magazines.'
Gelukkig dat Sanoma klacht neerlegt of we hadden deze grappige posters nog gemist. Ik vind ze alvast leuker dan "de filosofie van Flair"
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Mahalingam
Berichten: 52153
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Reclamecampagne Vlaams Belang

Bericht door Mahalingam »

Ik vindt ze ook leuk. Een heel geslaagde persiflage.
Gratis recept molotovcocktail. :roll2:
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
KevinB
Berichten: 1426
Lid geworden op: vr okt 14, 2011 4:42 pm
Locatie: Vlaanderen

Bericht door KevinB »

Ik vond deze campagneplaatjes ook erg leuk. Ik heb er hartelijk om moeten lachen... van een gebrek aan humor kan je de mensen bij het Vlaams Belang duidelijk niet verdenken.

Maar ja, er zit natuurlijk nog iets bloedserieus achter.
Dutch
Berichten: 3285
Lid geworden op: ma jan 20, 2003 7:10 pm
Locatie: Darul Hourria

Re: Reclamecampagne Vlaams Belang

Bericht door Dutch »

Parodie op de franse Cosmopolitan...

Afbeelding
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Reclamecampagne Vlaams Belang

Bericht door mercator »

:roll2: Ik ga mij aanmelden als copy-writer bij Vlaams Blok!
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Reclamecampagne Vlaams Belang

Bericht door Ali Yas »

'Totaal ongepast'

'Wij vinden dit totaal niet kunnen', reageerde Christine Festjens, Publishing Director bij Sanoma Media, woensdagnamiddag tegenover De Standaard Online. 'Dit is totaal ongepast en wij zullen zeker reageren.'
Nou, nou. De draak steken met boerka's en de bijbehorende vrouw-onvriendelijke islam & gewelddadige jihad? Is dat ongepast? Totáál ongepast nog wel? Integendeel zelfs, dit is volledig op zijn plaats! Dat zouden er veel meer moeten doen.

Afbeelding
Truth sounds like hate to those who hate truth.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Reclamecampagne Vlaams Belang

Bericht door mercator »

Volgende week in Flair:

Hoe ga jij om met Joden?
10 tips om je hoofdoek strak te houden
Lezeressen vertellen: hoe ging ik om met mijn steniging
Mijn man is mij ontrouw met een ezel
Hoe bereid ik mijn puberdochter voor op haar besnijdenis?
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Reclamecampagne Vlaams Belang

Bericht door Manon »

mercator schreef:Volgende week in Flair:

Hoe ga jij om met Joden?
10 tips om je hoofdoek strak te houden
Lezeressen vertellen: hoe ging ik om met mijn steniging
Mijn man is mij ontrouw met een ezel
Hoe bereid ik mijn puberdochter voor op haar besnijdenis?
Heb je je kandidatuur al ingediend?
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Reclamecampagne Vlaams Belang

Bericht door mercator »

circe schreef:Heb je je kandidatuur al ingediend?
Ik heb mijn diensten al s aangeboden bij Het Pallieterke maar ik heb niet eens antwoord gekregen. Eigenlijk geen stijl vind ik.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Reclamecampagne Vlaams Belang

Bericht door Pilgrim »

Afbeelding
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Reclamecampagne Vlaams Belang

Bericht door mercator »

Mooi toch ? Bij Vlaams Belang hebben ze knappe en humoristisch denkende koppen. Alléén bij Vlaams Belang eigenlijk. Ik moet de eerste humoristische linkse nog tegenkomen.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Reclamecampagne Vlaams Belang

Bericht door Pilgrim »

Poster Vlaams Belang Antwerpen

Afbeelding
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24957
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Reclamecampagne Vlaams Belang

Bericht door King George »

mercator schreef:Mooi toch ? Bij Vlaams Belang hebben ze knappe en humoristisch denkende koppen. Alléén bij Vlaams Belang eigenlijk. Ik moet de eerste humoristische linkse nog tegenkomen.
Als je daaraan geen tijd meer wil verspelen moet je de zoektocht staken. Ze zijn er gewoon niet.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Reclamecampagne Vlaams Belang

Bericht door Pilgrim »

Pakkende affiche Vlaams Belang

Afbeelding
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Reclamecampagne Vlaams Belang

Bericht door mercator »

Ik zou het nog iets explicieter uitbeelden. Een jonge blonde schone met een blauw oog en een bruine hand die haar onderkleding verscheurt.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Reclamecampagne Vlaams Belang

Bericht door Hans v d Mortel sr »

mercator schreef:Ik zou het nog iets explicieter uitbeelden. Een jonge blonde schone met een blauw oog en een bruine hand die haar onderkleding verscheurt.
Geheel juist. Waarom moet dit zo nodig als racisme beschouwd worden? Omdat links het voor het zeggen heeft, die juist méér zwart wil zien? Maar Zwartepiet is dan weer verboden. Over inconsequent gedrag bij Links niet te klagen.

Weet je wat? Ik wil best deze ene keer iedereen tegemoet komen, alhoewel dit niet in mijn aard ligt. Laat drie bruine handen zien en een witte hand. Zo kan de lichtgevende waarheid met opgeheven hoofd Links tegemoet komen in hun voortschrijdende zonsverduistering.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Plaats reactie