Filip Dewinter en zijn Vlaams Belang

mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Filip Dewinter en zijn Vlaams Belang

Bericht door mercator »

sjun schreef:Wat is eigenlijk de realiteit van de demografische cijfers? Let vooral ook even op de bagatelliseringspogingen en de ingezette identiteitspolitiek van de interviewende verslaggever om zijn eigen politieke puntjes op de Gutmenschschaal te sprokkelen.
Ik zag ook zoiets. Een linkse interviewer die beweerde dat er "maar" 7 % moslims in België zijn. Alle VB kiezers zijn dus domme, niet-geïnformeerde angsthazen. Voilà dat punt is dan weer gemaakt. Wie wat nadenkt ziet uiteraard dat 1. niemand weet hoeveel illegalen hier rondlopen 2. dat je de moslim-lovers van links en groen erbij moet tellen want die zijn even schadelijk 3. dat de demografische tendens zo is dat die 7 % op 1 generatie verdubbelt en de niet-moslims in getal afnemen.
En dan halen ze natuurlijk een paar "typische" racistische volksfiguren voor de camera die dan zeggen 50 %, 40 %, 70 %...om te "bewijzen" dat rechtse kiezers lachwekkende domoren zijn.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Filip Dewinter en zijn Vlaams Belang

Bericht door Pilgrim »

Succes voor Vlaamse patriotten

Geplaatst op 2 juni 2019

Afbeelding

“Vlaams Belang” plotseling interessant voor andere partijen

Dat het overgrote deel van de Europeanen weinig tot niets kan aanvangen met Merkel´s politiek van capitulatie overgave voor Duitsland en Europa aan de islam, is genoegzaam bekend. In de Visegrád-landen, Italië en Frankrijk maken de patriottische krachten een enorme bloei mee, zoals de EU-verkiezingen bewezen. Alleen Duitsland gaat zich nog te buiten aan multiculti dromen en de huldiging van de klimaatsekte van de vrouwelijke goeroe Greta Thunberg en koppelt zichzelf af van de moderne ontwikkelingen.


Opmerkelijk nieuws komt er uit België, het kleine buurland, waarin zich ook nog de zetel van de Europese Unie bevindt. En deze keer is het na het oneindig vele negatieve nieuws volgens welk de Brusselse stadsdelen Molenbeek en Schaerbeek bolwerken van de meest extreme islam zijn en terroristen produceren, eindelijk positief nieuws. Taalkundig en cultureel verdeeld in Vlaanderen en Wallonië (en in het kleine Duitstalige deel helemaal in het oosten) is de politieke scene daar iets anders. En sinds de EU-verkiezingen nog meer.

“Vlaams Belang” is de naam van een Vlaamse patriottische partij, vroeger heette ze “Vlaams Blok”. Met haar wilden de oude partijen in het koninkrijk nooit iets te maken hebben. “Cordon sanitaire” werd dat genoemd in België. Dus eigenlijk in principe hetzelfde spel dat de oude partijen nu in Duitsland met de AfD spelen.

Maar ondanks alle inspanningen van de goedmenschen wordt het “Cordon sanitaire” steeds minder populair bij de kiezers. De roep wordt steeds luider om het “Vlaams Belang” te betrekken bij het politieke proces. 65% van de Vlamingen wil een einde van de politiek tegen de partij, bericht de website “7sur7” onder verwijzing naar “Het Laatste Nieuws” en “VTM Nieuws”.

Eigenlijk is dat niet verwonderlijk, want het “Vlaams Belang” behaalde bij de verkiezingen voor het Vlaamse parlement, die tegelijk met de EU-verkiezingen plaatsvonden, een grote overwinning en haalde 18% van de stemmen. Tom van Grieken (foto), de 32-jarige chef van het “Vlaams Belang”, was blij: “Het overtreft al onze verwachtingen.” Woensdag leverde het grote succes van de Vlaamse patriotten de partijchef een audiëntie bij de Belgische koning Philippe op, wat al een sensatie op zich is. “Ik voel me zeer vereerd. Maar eigenlijk zou het normaal moeten zijn. Het was niet normaal wat de overige partijen de afgelopen 40 jaar met ons hebben gedaan. Het was niet democratisch.”

De grootste partij in het regionale parlement, de Nieuwe Vlaamse Alliantie” (N-VA) sluit een samenwerking met het “Vlaams Belang” ook niet meer uit. Deze partij is ook immigratie-kritisch en weigerde de regering ondersteuning te geven toen het om het noodlottige migratiepact van Merkel ging. Daarom viel de coalitieregering vorig jaar december toen uit elkaar.

Bron: www.pi-news.net

Door: “Chevrolet”

Vertaald uit het Duits door: E.J. Bron

https://ejbron.wordpress.com/2019/06/02 ... atriotten/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Filip Dewinter en zijn Vlaams Belang

Bericht door mercator »

Allemaal mooi, maar nog niet genoeg en veel te laat. Zowat elk half jaar kom ik nog s in Antwerpen en elke keer is het straatbeeld MEER kopvodden, sandalen en baarden. En de vele kinderwagens. Hoe moet het Vlaams Belang daar nog iets tegen ondernemen?
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Filip Dewinter en zijn Vlaams Belang

Bericht door Pilgrim »

Parlementslid Vlaams Belang: Sam Van Rooy, Vlaams Parlement, Antwerpen

2 juni 2019 - Rob Verreycken

Afbeelding

Op 26 mei 2019 werd Sam Van Rooy verkozen tot parlementslid voor het Vlaamse Parlement voor de provincie Antwerpen. Wij legden hem drie vragen voor.

REACT: Wie bent u, wat deed u professioneel voor u verkozen werd, was of bent u actief in een jeugdbeweging, een studentenbeweging of andere verenigingen, en waarom werd u actief in het Vlaams Belang?

Ik ben industrieel ingenieur bouwkunde (MSc./Ing.) en was in die hoedanigheid een aantal jaren actief in de wegenbouw. In 2011 werkte ik als beleidsmedewerker in de Nederlandse Tweede Kamer voor de PVV van Geert Wilders. Daar heb ik de politieke stiel geleerd. Tussen mijn 16 en 23 jaar heb ik ook aan topwielrennen gedaan (zie mijn verkiezingsvideo). Ik ben in 2012 actief geworden in het Vlaams Belang omdat ik onze vrije, welvarende cultuur en Europese beschaving wil redden van de ondergang. Belangrijkste bedreigingen zijn de heersende oikofobie of zelfhaat enerzijds en de massa-immigratie anderzijds, die met name de islamisering van onze samenleving tot gevolg hebben. Wie mijn recente boek ‘Voor vrijheid dus tegen islamisering’ leest, zal begrijpen wat ik bedoel.

REACT: Welke redenen hebt u in uw onmiddellijke omgeving gehoord om zo massaal Vlaams Belang te stemmen?

Het regerende ‘eigen volk laatst’-beleid; de problemen veroorzaakt door de aanhoudende massa-immigratie; de teloorgang van onze eigenheid, van onze cultuur; de islamisering van onze samenleving; de puinhoop die Justitie is en de veel te softe fopstrafjes, waardoor bijvoorbeeld levensgevaarlijke, moorddadige verkrachters snel weer op vrije voeten kunnen komen. En last but not least: het democratisch deficit in België en de EU, waardoor mensen terecht het gevoel hebben dat er nooit iets écht verandert en dat ze via vijf- of zesjaarlijkse verkiezingen ook nauwelijks iets kúnnen veranderen. Naast de parlementaire democratie moet er dan ook dringend een systeem van bindende volksraadplegingen (i.e. directe democratie) worden ingevoerd, zoals dat in Zwitserland bestaat.

REACT: Wat ziet u voor u persoonlijk als de belangrijkste boodschap die u de volgende jaren in het parlement wil naar voren brengen?

Dat wij (weer) trots moeten zijn op onze eigen cultuur en op onze verworvenheden, en dat we die koste wat het kost moeten verdedigen; dat het een kwestie van gezond verstand en rechtvaardigheid is dat onze eigen mensen op de eerste plaats komen en dat criminelen, moslimfundamentalisten en sociaaleconomische profiteurs keihard aangepakt worden. Ik ben nu Vlaams volksvertegenwoordiger, dat betekent dat ik ben gekozen om de Vlamingen te vertegenwoordigen en op te komen voor hún belangen, en níet die van Somaliërs, Irakezen, Syriërs, Afghanen, Marokkanen, Turken, Palestijnen enzovoort.

Daarnaast wil ik ook de boodschap brengen dat het Vlaams Belang wel degelijk een inclusieve partij is voor mensen die hier al zijn en Vlaming onder de Vlamingen zijn of kunnen én willen worden, maar dat wij in tegenstelling tot de andere partijen de lat daarvoor wél hoog genoeg leggen – recent schreef ik dit artikel in Knack om duidelijk te maken wat ik daarmee bedoel: ‘De lat van het inclusief nationalisme ligt veel hoger bij het Vlaams Belang dan bij de N-VA’.

Tot slot zal ik zowel binnen als buiten het parlement de hoopvolle en realistische boodschap blijven verkondigen dat het slechts een kwestie van tijd is alvorens het cordon sanitaire wordt doorbroken en een Vlaamse onafhankelijkheidsregering zal worden gevormd; gebeurt dat niet over vijf jaar, dan wel over tien jaar, want de rechts-nationalistische trend is in heel Europa merkbaar en zal niet stoppen.

Website: www.samvanrooy.be

Facebook: https://www.facebook.com/samvanrooy4deVlaamsParlement/

Twitter: https://twitter.com/SamvanRooy1

https://reactnieuws.net/2019/06/02/parl ... antwerpen/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12549
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Filip Dewinter en zijn Vlaams Belang

Bericht door sjun »

Misschien ook interessant:
Spoiler! :
'De lat van het inclusief nationalisme ligt veel hoger bij Vlaams Belang dan bij N-VA'

09/03/19, Sam Van Rooy (Vlaams Belang)
Studiedienst VB, Antwerps gemeenteraadslid, auteur Voor vrijheid dus tegen islamisering (Doorbraak)


Sam Van Rooy (Vlaams Belang) reageert op de open brief van opiniemakers Philip Roose en Othman El Hammouchi aan N-VA-voorzitter Bart De Wever: 'Het samenlevingsmodel van mijn partij is wel degelijk inclusief, maar met respect voor onze demografische, financieel-economische en socioculturele draagkracht.'

De lat van het inclusief nationalisme ligt veel hoger bij Vlaams Belang dan bij N-VA.

Vlaams minister-president en Europees N-VA-lijsttrekker Geert Bourgeois zei het pas in De Zondag en wapenbroeders Philip Roose en Othman El Hammouchi herhaalden het gisteren bij Knack: Vlaams Belang zou, in tegenstelling tot N-VA, niet voor een 'inclusief nationalisme' of 'inclusieve samenleving' staan.

Dit klopt niet. Het fundamentele verschil tussen Vlaams Belang en N-VA is dat wij de lat véél hoger leggen voor migranten die deel willen uitmaken van onze tolerante en vrije Vlaamse samenleving. In het verlengde daarvan leggen wij de lat ook een pak hoger voor de aard van onze tolerante en vrije samenleving zélf: bepaalde fenomenen en evoluties in Vlaanderen en West-Europa - van jihadterreur en salafisme, over Koranscholen voor kinderen, extremistische moskeeën en sharia-prediking, tot kindhuwelijken, polygamie, eerwraakmoorden en genitale verminking bij vrouwen - aanvaarden wij niet en zullen wij ook nooit aanvaarden.

Vijftig jaar geleden bestonden zulke fenomenen hier nagenoeg niet. Neen, onze samenleving was toen zeker niet perfect, maar de verschijning of opmars van bepaalde fenomenen kan niet los worden gezien van de immigratie van groepen mensen afkomstig uit landen waar mensenrechten niet hoog in het vaandel worden gedragen. Bepaalde mores, tradities, gebruiken en mentaliteiten, die worden meegenomen uit de islamitische of Afrikaanse wereld, zijn geenszins een verrijking en tasten ons kwetsbaar sociocultureel weefsel aan. De Nederlandse journalist en columnist Syp Wynia vatte de situatie voor Nederland als volgt samen: 'Nederland wordt voller, armer en islamitischer.' Een van de meest tekenende en frappante voorbeelden van dit fenomeen - dat zich ook in andere landen voordoet - zijn de verpauperde moslimwijken in Frankrijk waar vrouwen uit het straatbeeld worden verbannen. In zulke wijken waant men zich niet meer in het Westen of in Europa, maar in een wijk in een islamitisch land zoals Pakistan of Algerije. Roose en El Hammouchi grossieren in goedbekkende slagzinnen en klinkende begrippen als 'liberale democratie', maar welk concreet antwoord hebben zij op dit soort concrete, existentiële casussen? Uiteraard beweert N-VA ook dat zij deze fenomenen en evoluties afwijst en streng wil aanpakken. Maar hoe dan? Volgens mij kun je niet beweren dat je zulke zaken wil terugdringen of zelfs volledig uit onze samenleving wil bannen, terwijl je ze tegelijkertijd via immigratiestromen blijft binnenhalen in onze samenleving.

Wanneer onderzoek uitwijst dat een meerderheid van de moslims in Afghanistan de sharia verkiest, inclusief de islamitische opvatting over niet-moslims, afvalligen, vrije meningsuiting, homoseksuelen en vrouwen, waarom zou je dan als samenleving nog elk jaar vele honderden Afghanen opnemen? Het is toch evident dat dit zal leiden tot (de toename van) een of meerdere van bovengenoemde verschijnselen in onze steden? Of gelooft men echt, zoals kennelijk ex-staatssecretaris voor Asiel en Migratie Theo Francken (N-VA) dat deed, dat flutmaatregeltjes zoals een nieuwkomersverklaring en een cursus 'Omgaan met vrouwen' soelaas kunnen bieden? Een Qatarese vrouw volgde in Noorwegen een integratiecursus en concludeerde: 'Geen enkele man uit het Oosten kan worden veranderd door een wekelijkse Noorse integratiecursus [...] Zodra ze hun verblijfsvergunning krijgen, zeggen ze vaarwel aan datgene wat hen is geleerd.'

Succesvolle integratie is alleen mogelijk wanneer:
  • het aantal immigranten strikt beperkt wordt en beheersbaar blijft. Het demografisch, sociocultureel en financieel-economisch draagvlak van een natie is immers verre van oneindig. Een plafond in de vorm van een asiel- en immigratiequotum is daarom noodzakelijk;
  • de wil en het doorzettingsvermogen om te integreren bij de nieuwkomer aanwezig is en boven alles gaat. De slaagkans op integratie hangt volgens mij nauw samen met de mate waarin de cultuur in het land van herkomst gelijkaardig is aan of compatibel met die in het land van aankomst.
  • Immigratie moet verder ook een economische meerwaarde vormen. Het heeft geen zin om onze bevolking te laten blijven aangroeien door immigratie, en al zeker niet wanneer die aangroei 'niet kwaliteitsvol' is, aldus een recente studie van ING die als conclusie heeft dat grote steden als Brussel en Antwerpen deze bevolkingsgroei fiscaal niet aankunnen.
Mijn vriendin is afkomstig uit Iran, heeft een masterdiploma waaraan een structureel tekort is, werkt hier in een farmaceutisch bedrijf en leert Nederlands. Ze eet regelmatig Perzisch (net zoals ik nu) en viert in maart Perzisch nieuwjaar (Nowruz). Wanneer het gaat over kleding, uitstraling, opvattingen en normen en waarden is zij westerser dan bepaalde westerlingen die hun eigen geschiedenis en cultuur begrijpen noch waarderen. Is zij nu geïntegreerd of (gedeeltelijk) geassimileerd? Ik weet het niet, maar wat wel zeker is, is dat zij een culturele én sociaaleconomische meerwaarde vormt voor onze Vlaamse samenleving. Gelukkig is zij niet alleen, maar ons immigratiebeleid zou er net op gericht moeten zijn om, met mondjesmaat en louter op basis van onze noden en draagkracht, alleen nog zulke mensen toe te laten tot onze samenleving.De volgens het onderzoek van Ruud Koopmans honderdduizenden 'consistent fundamentalistische' moslims horen hier dan ook niet thuis en vormen een (potentieel) probleem. Daarom ook leggen wij de lat zo hoog en zijn wij realistisch over welke migranten een groot integratiepotentieel en dus een reële kans hebben om Vlaming onder de Vlamingen te kunnen worden, en welke niet. Mocht ons zogenaamde 'xenofobe discours' decennia geleden al ernstig zijn genomen, dan leefden we volgens mij vandaag in een heel ander, welvarender, vrijer en veiliger Vlaanderen.

Ons samenlevingsmodel is er alleen voor degenen die Vlaming onder de Vlamingen zijn of kunnen en willen worden.

Het samenlevingsmodel van mijn partij is wel degelijk inclusief, maar met respect voor onze demografische, financieel-economische en socioculturele draagkracht. Het model is er ook alleen voor degenen die Vlaming onder de Vlamingen zijn of kunnen en willen worden. Wie dat 'exclusief' wil noemen, die doet maar. Maar leugens over onze partij, zoals de stelling dat we ons op ras baseren, aanvaarden we niet. Brandmerk wat wij willen niet als racisme of xenofobie.Het was de helaas zopas overleden filosoof Etienne Vermeersch die stelde dat 'homogeniteit van een bevolking belangrijk is' en dat 'het gevaarlijk is om grote bevolkingsgroepen met een andere cultuur op te nemen'. Dat betekent dus uitdrukkelijk níet dat iedereen biefstuk friet moet eten, maar wel dat bepaalde uitheemse, veelal door de islam geïnspireerde, fenomenen, gedragingen en opvattingen bij ons geen plaats hebben.

Tot slot: Philip Roose en Othman El Hammouchi schrijven over 'een beschaafde samenleving' en 'rationele, welbedoelende mensen het met elkaar oneens kunnen zijn zonder elkaar te beledigen'. Wie mijn opiniestuk gepubliceerd bij Doorbraak leest en deze tweet bekijkt, zal toch zijn of haar hoofd moeten schudden over de schaamteloze hypocrisie van beide heren.
Bron: Knack - Opinie, 09.03.19
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Filip Dewinter en zijn Vlaams Belang

Bericht door Mahalingam »

De vorming van een regering (een federale) kan wel eens lang gaan duren net zoals de vorige keer. Het cordon sanitaire blijft in stand en de PS geeft zijn leidende rol niet op.
En er zit een deksel op de kookpot:
Kamervoorzitter Dewael: ‘Nieuwe verkiezingen zouden extremisten sterker maken’
Volgens de nieuwe Kamervoorzitter Patrick Dewael (Open Vld) zouden nieuwe verkiezingen ‘de extremisten sterker maken’. Dat heeft hij gezegd in een interview met de krant Le Soir. ‘We bevinden ons in een delicate periode, zelfs een gevaarlijke periode. Die moet het verantwoordelijkheidsgevoel aanwakkeren.’ Verder gaf Dewael aan een federale regering met een Vlaamse minderheid niet uit te sluiten.
https://www.demorgen.be/politiek/kamerv ... ~b9938238/

Voor de duidelijkheid, het gaat hier over wat zij rechtse extremisten noemen, niet over linkse en Mohammedaanse extremisten.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Filip Dewinter en zijn Vlaams Belang

Bericht door Ali Yas »

Mahalingam schreef:
‘We bevinden ons in een delicate periode, zelfs een gevaarlijke periode. Die moet het verantwoordelijkheidsgevoel aanwakkeren.’
Dewael begrijpt het principe wel, maar niet hoe dat in de praktijk uitpakt. Wat je namelijk krijgt is dat mensen zich verantwoordelijk gaan voelen voor hun eigen groep.
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Vlaams Belang grote winnaar

Bericht door Ariel »

Vlaams Belang wordt in peiling groter dan N-VA, dramatische score voor CD&V en sp.a

Vlaams Belang is de enige partij die sinds de verkiezingen op 26 mei campagne is blijven voeren, vooral op sociale media. Een strategie die loont, zo blijkt uit De Grote Peiling van Het Laatste Nieuws, VTM Nieuws, RTL TVI en Le Soir. De partij van Tom Van Grieken wordt daardoor de grootste en steekt zo N-VA voorbij. Voor CD&V en sp.a zijn de peilingen dramatisch.

Als er vandaag federale verkiezingen zouden zijn, zou Vlaams Belang het nóg beter doen dan op 26 mei, toen de partij al een verrassend sterk resultaat neerzette. Vlaams Belang stijgt in de nieuwste Grote Peiling van 18,7 procent naar maar liefst 24,9 procent. Daarmee springt de partij naar de eerste plek en doet ze beter dan tijdens haar beste score ooit bij verkiezingen, in 2004.

De winst van Vlaams Belang gaat ten koste van onder andere N-VA, dat verder blijft dalen. Gingen de Vlaams-nationalisten op 26 mei nog vlot over de 25 procent, vandaag zouden ze uitkomen op 22,7 procent. De laagste score in alle peilingen sinds 2014.

Open Vld kan zich handhaven: de liberalen blijven hangen op 13,3 procent. Dramatischer is het voor de christendemocraten en socialisten: CD&V nadert met 11,7 procent stilaan de 10 procent-drempel, terwijl sp.a daar al stevig onder zit: 8,4 procent.

Groen, dat op 26 mei nog een overwinningsnederlaag boekte door er wel licht op vooruit te gaan maar onder de verwachtingen te blijven, groeit verdernaar een kleine 11 procent. PVDA blijft stabiel rond de 6 procent.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Filip Dewinter en zijn Vlaams Belang

Bericht door Mahalingam »

Zoals te verwachten was is in Vlaanderen het Vlaams Belang achter het cordon sanitaire gebleven.
De onderhandelingen voor een federale regering gaan door.
Eindelijk Vlaamse regering in België, landelijke nog niet in zicht
Vlaanderen heeft nog nooit zo lang moeten wachten op een nieuwe regering, maar maandagochtend, ruim vier maanden na de verkiezingen, was er eindelijk witte rook. Een landelijke regering is echter nog lang niet in zicht.
[...]
De nieuwe coalitie bestaat uit de Vlaams-nationalistische N-VA, de christendemocratische CD&V, en het liberale Open Vld. De grote winnaar van de verkiezingen, het rechts-populistische Vlaams Belang, doet niet mee. Dat is wel geprobeerd: de N-VA (die ondanks een verlies van acht zetels de grootste bleef) heeft lang met de populisten om tafel gezeten. Samen hadden ze echter geen meerderheid, en andere partijen weigerden om met Vlaams Belang in zee te gaan.
https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... baf2abe4f/
Pas nu de Vlaamse regering eindelijk is gevormd, zal er ook serieus werk worden gemaakt van de formatie van de landelijke regering. Vooralsnog zitten die onderhandelingen muurvast. Dat is grotendeels het gevolg van de verkiezingsuitslag: Wallonië stemde links, Vlaanderen rechts. Dat betekent dat er alleen een federale meerderheid kan worden gevormd door partijen met totaal tegengestelde belangen.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Vlaams Belang grote winnaar

Bericht door Pilgrim »

De Grote Peiling. Vlaams Belang stijgt tot ongekende hoogtes, Open Vld afgestraft

Tommy Thijs, 13 december 2019

Afbeelding

Als er vandaag federale Kamerverkiezingen zouden zijn, zou Vlaams Belang de grote winnaar worden. De extreemrechtse partij blijft groeien in de driemaandelijkse Grote Peiling van Het Laatste Nieuws, VTM Nieuws, RTL en Le Soir en komt nu uit op 27,3 procent van de kiesintenties, nog eens 2,5 procentpunt meer dan bij de vorige peiling en bijna 10 procentpunt hoger dan bij de verkiezingen van 26 mei. Voor Open Vld is de uitslag dramatisch: de Vlaamse liberalen duiken onder de tien procentgrens.

De regeringsonderhandelingen van de voorbije weken hebben hun sporen nagelaten bij het kiespubliek: er zijn bij een aantal partijen opvallende verschuivingen te zien tegenover de vorige Grote Peiling van september. Met de winst van Vlaams Belang en de klim richting de dertig procent doet de partij het beter dan ooit in een peiling of een verkiezingsuitslag. Samen met N-VA, dat stabiel blijft rond de 22 procent, komt Vlaams Belang aan meer dan 49 procent.

De kloof met de vijf andere partijen, die allemaal op een kluitje bij elkaar zitten, blijft groot. CD&V en Groen blijven wel stabiel rond de 11 procent in vergelijking met de vorige peiling, maar de christendemocraten slagen er daarmee niet in het fikse verlies van op 26 mei goed te maken.

Lees verder>>>
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Filip Dewinter en zijn Vlaams Belang

Bericht door mercator »

Allemaal goed en wel, maar in het wangedrocht België zal Vlaams Belang nooit iets kunnen realiseren. Eerst moet dat gedrocht geëuthanaseerd worden.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Vlaams Belang en PVV van Wilders vormen nieuwe fractie in Benelux-parlement

Bericht door Pilgrim »

Vlaams Belang en PVV van Wilders vormen nieuwe fractie in Benelux-parlement

Geplaatst op 22 januari 2020

Afbeelding
Geert Wilders (PVV) en Tom van Grieken (Vlaams Belang).

Het Vlaams Belang en de PVV van Geert Wilders zullen vanaf nu ook in het Benelux-parlement de krachten bundelen in een nieuwe fractie. Deze nieuwe fractie – simpelweg VB-PVV genoemd – telt vijf leden, van de in totaal 49 parlementsleden. Concreet gaat het om de PVV-leden van de Eerste Kamer Ilse Bezaan, Ton van Kesteren en Alexander Van Hattem en parlementsleden voor Vlaams Belang Johan Deckmyn (Vlaams Parlement) en Hans Verreyt (Kamer). Van Hattem zal de fractie leiden, terwijl Verreyt ondervoorzitter wordt.

Deze week vond er een ontmoeting in Brussel plaats tussen Geert Wilders en Tom Van Grieken, waarbij de samenwerkingsbanden tussen het Vlaams Belang en de PVV verder werden aangehaald. “Het Vlaams Belang en de PVV zijn natuurlijke partners, net zoals Nederland en Vlaanderen dat zijn. Dat we in het Benelux-parlement samenwerken, is dan ook niet meer dan logisch”, zo zei Geert Wilders daarover.

“Ondanks deze samenwerking is en blijft de PVV van mening dat het Benelux-parlement een overbodige instelling is die opgeheven moet worden. Maar zolang het Benelux-parlement nog bestaat, zullen we er met een kritische houding aan deelnemen en er het PVV-geluid laten horen. Door samen te werken met onze partners van het Vlaams Belang staan we sterker”, aldus ook fractievoorzitter Van Hattem. Ondervoorzitter Verreyt vult aan: “Met deze internationale samenwerking van rechts-nationale partijen, versterken we elkaar met ideeën en voorbeelden uit onze thuislanden”.

Wilders: “Het Vlaams Belang en de PVV zijn natuurlijke partners”
Het Benelux-parlement – officieel: Benelux Interparlementaire Assemblee – is relatief ongekend bij het grote publiek, maar is de wetgevende kamer van de Benelux-organisatie. Het heeft een adviserende en informerende rol. In tegenstelling tot andere parlementen kent het geen eigen verkiezingen, maar worden de leden gedelegeerd uit andere wetgevende organen: de Belgische federale Kamer, de Belgische deelstaatparlementen, de Nederlandse Eerste en Tweede Kamer en de Luxemburgse Kamer van Afgevaardigden. Met deze nieuwe VB-PVV-fractie is voor het eerst sinds de oprichting van het Benelux-parlement in 1955 een nieuwe fractie gevormd buiten de traditionele blokken van socialisten, liberalen en christendemocraten.

https://www.vlaamsbelang.org/vlaams-bel ... parlement/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Filip Dewinter en zijn Vlaams Belang

Bericht door Pilgrim »

PEILING!

Afbeelding
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Filip Dewinter en zijn Vlaams Belang

Bericht door mercator »

Pilgrim schreef:PEILING!
Heel mooi, maar het zal niets uithalen. De situatie is hier net zoals in Nederland waar FvD en PVV elkaar stemmen afnemen maar werken als communicerende vaten. Wat de een verliest wint de ander maar het totale volume blijft hetzelfde. Vlaams Belang stemmers zijn misnoegde NVA stemmers en al de rest stemt rustig voort op links en in Wallonië zelfs extreem links.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Filip Dewinter en zijn Vlaams Belang

Bericht door Ariel »

Grote Moskee na Saudi’s onder Marokkaanse controle: “Doek Moslimexecutieve op”

Het Vlaams Belang verneemt met “veel afkeer, maar weinig verrassing” dat de Grote Moskee onder invloed staat van Marokkaanse belangen, dit met inmenging en spionage. “Bij gevolg is ook de Moslimexecutieve gecorrumpeerd.” De partij pleit voor een onmiddellijke opdoeking van de Moslimexecutieve en een nieuwe invulling van het gebouw dat thans als de ‘Grote Moskee’ fungeert.

Justitie geeft een negatief advies over de doorstart van de Grote Moskee in het Jubelpark in Brussel. Het gigantische gebedshuis stond jaren onder directe invloed van de Saudi’s, maar na een intense ruzie trok Saudi-Arabië zich terug. Maar nu blijkt de moskee onder invloed van Marokko. Dat is frappant, want het beheer van de moskee werd overgenomen door de Moslimexecutieve, de organisatie die de moslimgemeenschap in België dient te vertegenwoordigen en die ook het erkenningsdossier had ingediend. Er is zelfs sprake van “Marokkaanse inmenging en spionage”. Het Vlaams Belang eist nu dat de Moslimexecutieve wordt opgedoekt en de spionnen worden opgepakt en berecht.

Vlaams Belang: “Geef de Grote Moskee een andere invulling”
“De Marokkaanse spionage gaat zelfs zo ver dat de veiligheidsdiensten maar liefst drie medewerkers kunnen wijzen met de vinger, onder wie een bestuurslid!”, reageert Kamerlid Dries Van Langenhove (Vlaams Belang-fractie). “De Grote Moskee en de Moslimexecutieve hebben dus Marokkaanse spionnen in hun rangen en alsof dat nog niet genoeg was, leidt de ondervoorzitter van de AFOR-vzw (imamopleiding in de schoot van de Moslimexecutieve) ook nog eens de Belgische Diyanet-tak, wat onder het Turkse ministerie van Religieuze Zaken en de autoritaire president Recep Erdogan valt. Straks heeft elk land invloed en controle in de Moslimexecutieve en de Grote Moskee, behalve België.”

“Zoals Vlaams Belang al 40 jaar waarschuwt, blijkt nu eens te meer dat de aanpak van het subsidiëren en faciliteren van de islam volledig heeft gefaald”, vervolgt Van Langenhove. “Deze aanpak heeft niet gezorgd voor meer invloed van België in de islam, maar wel voor meer invloed van islamitische landen in België. De Grote Moskee, maar dus ook de Moslimexecutieve dienen de belangen van buitenlandse, islamitische mogendheden zoals Marokko, Turkije en Saudi-Arabië.”

Het Vlaams Belang pleit dan dan ook voor de onmiddellijke opdoeking van de Moslimexecutieve. Verder vraagt de partij om een nieuwe invulling van het gebouw – dat in 1879 werd gebouwd – maar pas in 1978 (onder invloed van koning Boudewijn) als moskee in gebruik werd genomen. “Het gebouw kan bijvoorbeeld een opleidingscentrum worden waar onder meer de Nederlandse taal wordt gedoceerd. Dat is een veel betere sleutel tot integratie dan de gesubsidieerde islam.” Van Langenhove zal in dit kader minister van Justitie Vincent Van Quickenborne (Open Vld) interpelleren.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Filip Dewinter en zijn Vlaams Belang

Bericht door Pilgrim »

Vlaamse leeuwen!

Afbeelding
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Filip Dewinter en zijn Vlaams Belang

Bericht door Ariel »

Vlaams Belang trekt kandidaat terug om homofobe uitspraken

Politieke partij Vlaams Belang trekt Jef Elbers terug als kandidaat-bestuurslid voor het Vlaams Audiovisueel Fonds (VAF) vanwege zijn uitspraken over lhbti'ers. In een interview met de krant De Standaard zei hij onder meer dat lhbti'ers abnormaal zijn. "De normale seksualiteit is nog altijd de heteroseksualiteit."

Over transgenders zei de scenarioschrijver: "Dat promoten is een ziekte, die het brein aantast. Transseksualiteit is ­abnormaal en dat zeg ik zonder waardeoordeel: het is niet de norm, dus ab-normaal."

Ook klaagde hij over het debat over lhbti-rechten. "Het is precies of heterofilie abnormaal wordt. Iedereen moet homofiel zijn, dat wordt opgehemeld. Voor mij mag iedereen zijn seksualiteit beleven zoals hij wil, daar heb ik geen probleem mee. Maar men moet dat niet voorstellen als de normale seksualiteit."

'Platte bewoordingen'
Zaterdag nam de vicevoorzitter van Vlaams Belang al afstand van de "platte bewoordingen" van Elbers. Omdat hij de uitspraken op persoonlijke titel deed en vanwege de vrijheid van meningsuiting werd zijn kandidatuur toen niet ingetrokken. Ook zei de vicevoorzitter dat de benoemingsprocedure al was afgerond bij het Vlaams Audiovisueel Fonds, dat onder meer subsidies voor audiovisuele producties zoals films en documentaires verdeelt.

Nu trekt de uiterst rechtse partij hem dus toch terug. "Wij willen het signaal geven dat wij geen homofobe partij zijn", zei partijleider en voorzitter Tom Van Grieken in het radioprogramma De Ochtend. "Maar ik zit gewrongen met het feit dat een persoonlijke mening veel doorslaggevender is dan kunde. En dat is verwerpelijk, ik verzet mij daartegen met elke vezel van mijn lichaam."

De partijleider noemt sommige uitspraken verwerpelijk, maar volgens hem wordt Elbers' persoonlijke mening misbruikt om een groep van 800.000 kiezers te beschuldigen en weg te zetten als homofoob.

De scenarioschrijver heeft in verleden vaker omstreden uitspraken over lhbti'ers gedaan. Volgens Vlaams Belang werd hij toch voorgedragen vanwege zijn expertise.

Beroepsverbod
"Maar nu is zijn persoonlijke mening blijkbaar een struikelblok. Dat ruikt naar een beroepsverbod zoals in nazi-Duitsland of zoals bij de Stasi. Heb je een foute politieke mening, dan mag je je job niet uitoefenen. Ga je aan een loodgieter of een dokter vragen wat zijn politieke mening is voor hij zijn job mag uitoefenen?", aldus Van Grieken.

Gevraagd naar zijn eigen standpunt over dit onderwerp, antwoordde de partijleider: "Lhbti'ers zijn niet onnatuurlijk en het moet verschrikkelijk zijn om als man geboren te worden in een vrouwenlichaam of omgekeerd."

Maar Van Grieken zei ook: "Mannen die vrouw worden en dan in de sport meedouchen bij de vrouwen, dat lijkt me te ver. Ik verzet mij ook tegen die transgender-indoctrinatie. Ik vind het problematisch dat mannen die jurken dragen voorgesteld worden als de normaalste zaak ter wereld. Als ze dat willen, mogen ze die dragen, leven en laten leven. Maar respecteer ook mijn mening dat ik dat op zijn minst raar vind."

Moord in Beveren
Na de mogelijk homofobe moord op een man in Beveren in Oost-Vlaanderen van vorige week sprak Vlaams Belang zich nog hard uit tegen homohaat. "Pak dit aan, bij daden van geweld tegen lhbti'ers zijn jongens en mannen van islamitische origine oververtegenwoordigd", zei de partij in het parlement.

Elbers' uitspraken brachten de partij daarom in een lastige situatie, zegt Ivan De Vadder, politiek verslaggever van de VRT. "Dan komt daar plots een 73-jarige Vlaamse scenarist met zulke uitspraken."

De journalist verwacht dat de storm nu weer gaat liggen voor Vlaams Belang. "Van Grieken heeft kunnen zeggen dat hij de beslissing neemt om hetze te vermijden. Tegelijk houdt hij een pleidooi voor vrije meningsuiting en heeft hiervan gebruikgemaakt om conservatieve Vlaams Belang-standpunten in de verf te zetten."
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Filip Dewinter en zijn Vlaams Belang

Bericht door Mahalingam »

PVDA-sympathisant* die Dewinter belaagde is in 2015 veroordeeld tot 5 jaar cel wegens zedenfeiten met minderjarige jongens

Oussama S., de man die betrokken is in een incident met Filip Dewinter (Vlaams Belang) en klacht tegen hem indiende, is in 2015 veroordeeld tot een gevangenisstraf van 5 jaar cel waarvan 30 maanden effectief, wegens ernstige zedenfeiten met elf jongens tussen 13 en 16 jaar oud. Dat blijkt uit onderzoek van PAL NWS. Antwerps Parketwoordvoerder Kristof Aerts bevestigt het nieuws aan onze redactie. Oussama S. die 23 was in 2015 liet via de creatie van een fictief personage dat hij ‘Raquel’ noemde, de minderjarige jongens strippen en masturberen voor de webcams. Hij dreigde er ook mee de filmpjes openbaar te maken en had ook een van hen tot seks gedwongen. Op Facebook noemt hij Jos D’haese (PVDA) “1 van de weinigen die effectief durft te zeggen waar het op slaat”.
https://palnws.be/2021/06/pvda-militant ... e-jongens/
Af en toe geschiedt gerechtigheid…

Antwerpse raadkamer pleit Filip Dewinter vrij en stelt hem buiten vervolging voor zogenaamde slagen en verwondingen

Oussama S. veroordeeld tot betalen van rechtsplegingsvergoeding van 1.560 euro

Filip Dewinter: “Tevreden met uitspraak rechtbank die duidelijk aantoont dat het om een georganiseerde provocatie van Oussama S. tegen mijn persoon ging”

De Antwerpse raadkamer stelde gisteren Vlaams volksvertegenwoordiger en Antwerps gemeenteraadslid Filip Dewinter buiten vervolging. De raadkamer besliste om de klachten van Oussama S. tegen Filip Dewinter wegens slagen en verwondingen verticaal te klasseren. De opgevraagde camerabeelden (van de Antwerpse politie en die van de veiligheidscamera’s van het Vlaams Belang secretariaat aan de Amerikalei) toonden immers dat Filip Dewinter niets ten laste kon worden gelegd en dat het relaas van de feiten zoals eertijds door Oussama S. en uitgebreid gepubliceerd in de media niet klopten.

Oussama S. beweerde in de media dat hij op dinsdag 8 juni ter hoogte van het Antwerpse Vlaams Belang secretariaat aan de Amerikalei 98 te Antwerpen door Dewinter zou zijn uitgescholden waarna er een vechtpartij zou zijn ontstaan waarbij Dewinter hem een kniestoot gaf.

Oussama S. beweerde toen drie dagen werkonbekwaam te zijn geweest.

De Antwerpse raadkamer besliste gisteren dat de klacht onontvankelijk is en Dewinter niet voor de feiten naar de rechtbank te sturen omdat er uit het onderzoek (o.a. de vele camerabeelden) geen aanwijzingen zijn dat er in hoofde van Filip Dewinter strafbare feiten zijn gepleegd en de door Oussama S. geformuleerde klachten ongegrond zijn.

Oussama S. werd veroordeeld tot het betalen van een rechtsplegingvergoeding van 1560 euro. Dewinter gaf ondertussen opdracht aan zijn advocaat om de rechtsplegingsvergoeding in te vorderen.

Filip Dewinter reageert opgelucht: “De raadkamer geeft mij over de hele lijn gelijk. Oussama S. probeerde in de media (met succes) een nummertje tegen mij op te voeren. Hij wentelde zich in de slachtofferrol terwijl hij de agressor was. Uit de politie- en veiligheidscamerabeelden blijkt duidelijk dat Oussama S, die in het verleden werd veroordeeld tot vijf jaar cel, waarvan dertig maanden effectief, voor zedendelicten met minderjarigen, mij achtervolgde op de fiets tot aan mijn partijsecretariaat, mij uitschold en mij daarna fysiek aanviel. Uiteraard heb ik mij, binnen de grenzen van de wetgeving, verdedigd. Ik ben tevreden dat de valse aantijgingen tegen mijn persoon door de rechtbank weerlegd worden. Het betrof een georganiseerde provocatie om mijn reputatie onderuit te halen. Ik heb altijd een gerust geweten gehad omdat ik wist dat de camerabeelden mij gelijk zouden geven.”

https://www.hln.be/antwerpen/gerecht-st ... ~a85594e9/

Oussama S., het lieverdje dat Filip DW op de korrel nam en hoopte hiermee een fikse vergoeding voor doorstane pijn en leed te kunnen incasseren, (https://www.hln.be/antwerpen/oussama-di ... ~acd98525/) heeft e.e.a. op zijn kerfstok:

Oussama S., de man die betrokken is in een incident met Filip Dewinter (Vlaams Belang) en klacht tegen hem indiende, is in 2015 veroordeeld tot een gevangenisstraf van 5 jaar cel waarvan 30 maanden effectief, wegens ernstige zedenfeiten met elf jongens tussen 13 en 16 jaar oud. Lees verder bij…https://palnws.be/2021/06/pvda-militant ... e-jongens/

https://www.gaysite.nl/actueel/2015/05/ ... r-homoseks
https://www.golfbrekers.be/af-en-toe-ge ... chtigheid/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Plaats reactie