UK Independence Party (UKIP)

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

UK Independence Party (UKIP)

Bericht door Pilgrim »

Lord Pearson van UKIP exclusief: De radicale islam aanpakken is na Brexit het volgende ‘grote karwei’ voor de partij

Geplaatst op 1 juli 2018

Afbeelding

UKIP zou zich, na het bereiken van Brexit, moeten richten op het zorgen voor culturele integratie en het aanpakken van de radicale islam om de beweging nieuw leven in te blazen en de regering onder druk te zetten om in actie te komen, heeft het lid van het Hogerhuis, Lord Pearson, gezegd. “Ik denk dat ons lidmaatschap van de EU het laatste ‘grote karwei’ was en UKIP heeft daar nog steeds werk te verrichten, ‘zei Lord Pearson deze week tegen Breitbart Londen. Verder zei de voormalige partijleider en het lid van het Hogerhuis: “UKIP is daar nuttig, omdat die de regering en het verstandige deel van de Conservatieve Partij onder druk zet, om ervoor te zorgen dat we een goede Brexit krijgen.

“Maar daarna, na Brexit, is de islam het volgende ‘grote karwei’. Het is overduidelijk dat die het volgende ‘grote karwei’ is en ik denk dat UKIP moet beginnen, net zoals ik dat nu doe, om te proberen die kwestie tenminste bespreekbaar te maken. “In elk geval proberen ervoor te zorgen dat men gaat begrijpen wat het probleem is, in plaats van steeds op een belachelijke manier te oreren dat de islam een religie van vrede is – wat die mogelijk wel of niet is”.

Lord Pearson stelde woensdag een vraag in het Hogerhuis over het toezicht houden op “haat zaaiende uitspraken tegen niet-moslims” op islamitische scholen en in moskeeën. Hij werd overschreeuwd, bespot en beschuldigd van “hate speech”. Na het debat zei hij tegen Breitbart Londen dat hij, en vele andere Britten, meer dan genoeg hadden van de bespotting en het etiket van ‘islamofobie’ dat zij opgeplakt kregen.

Het lid van het Hogerhuis stelde de “tienduizenden” aanhangers van groeperingen zoals ‘Veteranen tegen Terrorisme’ en het ‘Verbond van Voetbalsupporters’ voor om zich bij UKIP aan te sluiten en zo helpen de koers van de partij te beïnvloeden. Hij voerde aan dat straatprotesten weinig effect zouden hebben op de gevestigde politici, en dat “als je iets wilt doen aan de islamisering van je samenleving, je het beste lid kunt worden van UKIP”. Hij prees de nieuwe leider van de partij, Gerard Batten, omdat hij harde taal sprak over de radicale islam en hij beweerde dat de voormalige leider Nigel Farage “de positie die Gerard ten opzichte van de islam inneemt niet erg steunt”, maar hij benadrukte dat de partij “verder gaat”. “Vergeet niet dat Nigel maar één doel in het leven had; het [Brexit] referendum binnenhalen en winnen. Dus denk ik dat het hem kan worden vergeven dat hij tamelijk gematigd is over de islam – wat zo was”.

Hij stelde eveneens dat “het protest tegen de islamisering van hun land in veel Europese landen sterker is dan in het VK.” Die sterke gevoelens, beweerde hij, hadden politici van het establishment, zoals de Franse president Emmanuel Macron, overgehaald om zich krachtig uit te spreken over het hervormen van de islam en die hadden zelfs voldoende druk uitgeoefend op de Duitse bondskanselier Angela Merkel om een boerkaverbod te steunen.

Als grote aantallen mensen UKIP zouden steunen, dan zouden de zittende Britse politici er ook nota van gaan nemen, suggereerde hij. Het lid van het Hogerhuis prees echter ook enkele vooraanstaande Britse politici, zoals de voormalige Labour-voorzitter en “voorvechter voor gelijke rechten”, Trevor Phillips, die heeft erkend dat de islam “anders” is en dat er problemen zijn met de integratie, waar gewone Britten zich zorgen over maken.

Op de vraag of UKIP banden moet opbouwen met populistische bewegingen in Europa, zoals Sebastian Kurz en de Oostenrijkse Volkspartij, en Geert Wilders en de Nederlandse Partij voor de Vrijheid, antwoordde hij: “Persoonlijk zou ik niet weten waarom niet”. Vanwege de meer “tolerante” cultuur en de geschiedenis van het VK was het echter gecompliceerd om openhartige en controversiële activisten, zoals Tommy Robinson, te steunen tegen de radicale islam. “Wilders kwam over voor de Tommy Robinson betoging en hij wil Tommy in de gevangenis bezoeken,” zei hij. “Hoewel ik erg goed met Geert kan opschieten, heb ik hem verteld dat ik me niet kan aansluiten bij de ‘Free Tommy’ zaak, want ... ik heb genoeg problemen op mijn werkplaats [het Hogerhuis] ... en wat belangrijker is, hij wil de wet overtreden. “Ik denk echter dat de wet [belangrijk is] – hoe oneerlijk die ook is toegepast op Tommy – [en] ik kan me echt niet bij die campagne aansluiten”.

Eerder dit jaar zorgde het lid van het Hogerhuis voor veel ophef in het parlement en bij de reguliere media, toen hij Robinson in het Hogerhuis uitnodigde en daarmee blijk gaf van steun voor zijn campagne.

Bron: www.breitbart.com

Door: Liam Deacon

Vertaald uit het Engels door: “Wachteres” en “Henk V.”

https://ejbron.wordpress.com/2018/07/01 ... de-partij/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: UK Independence Party (UKIP)

Bericht door Pilgrim »

“Mr. Brexit” Nigel Farage gooit de handdoek in de ring vanwege Tommy Robinson

Geplaatst op 7 december 2018

Afbeelding
V.l.n.r.: Nigel Farage, Gerard Batten, Tommy Robinson.

“Mr. Brexit” Nigel Farage heeft na 25 jaar lidmaatschap nu zijn uittreden uit de partij UKIP verkondigd. Hem stoort blijkbaar de richting die de partij met haar ondersteuning van Tommy Robinson is ingeslagen.

Al maandenlang maken de huidige partijvoorzitter Gerard Batten en Nigel Farage openlijk ruzie met elkaar over de zaak Tommy Robinson. Gerard Batten had de activist en islamcriticus als adviseur in zake “islamitische verkrachting-bendes” aangenomen. Farage reageerde met openlijke belasteringen in de zaak Robinson en eiste het aftreden van de partijvoorzitter.

Maar die wil met zijn partij aan een door Tommy Robinson aangekondigde Brexit-demonstratie op 9 december – twee dagen voor de beslissende Brexit-stemming – deelnemen. Om samen met de “rechts-extreme” Robinson door de straten van Londen te marcheren, zal de partij vernietigen, waarschuwt Farage.

In een interview met de “Daily Mail” geeft hij uiting aan zijn ergernis over de “vechtersbaas” Robinson. “Ik heb er altijd op gelet dat er geen rechts-extremen in de partij mogen komen. Ik ben voorstander van harde argumenten als het om zaken als illegale immigratie of hetgeen er gebeurt in de Middellandse Zee gaat – maar altijd zonder racisme of “islamofobie”.

Ik kan niet geloven dat de huidige partijvoorzitter de medeoprichter van de English Defence League wil verwelkomen. Het ergste is: de twee plannen een manifestatie op 9 december en willen daar samen spreken. Ik weet wat er zal gebeuren – de manifestatie zal vol zitten met skinheads en mensen die tot de wenkbrauwen toe getatoeëerd zijn. Ze zullen allemaal dronken zijn nog voordat ze zijn aangekomen, met elkaar op de vuist gaan en wie weet wat nog meer. En daarna komt de Brexit-stemming. En die zal met een meute rechts-extreme voetbal-hooligans in verband gebracht worden”, zegt een woedende Farage. Hij zou 25 jaar van zijn leven naar deze stemming hebben toegewerkt en nu moeten toekijken hoe de partij slecht, racistisch en extremistisch zou worden. Dat zou zijn hart breken, aldus de 54-jarige politicus die de UKIP leidde van 2006 tot 2009.

In zijn LBC-show, waarin hij regelmatig met luisteraars praat, doet hij er een schepje bovenop: “Tommy heeft een langjarige criminele historie. Hij zat meerdere keren in de gevangenis. Hij mag dan voor velen een held zijn, omdat hij dingen uitspreekt die niemand anders durft aan te spreken, maar men kan iemand zoals hij, met die achtergrond, niet in een politieke partij opnemen”, verklaarde Farage zijn standpunt.

Tommy Robinson reageerde onmiddellijk. Nog tijdens de uitzending pakte hij zijn mobieltje en belde Farage op om zich te kunnen verdedigen. Toen duidelijk werd wie hoogstpersoonlijk met

Nigel wilde spreken, werd de verbinding direct verbroken. “Wat is dat voor een man, die zijn eigen show ervoor gebruikt om leugens over mij te verbreiden en iedereen die mij ondersteunt aanvalt en het me dan niet toestaat om er met hem zelf over te praten?”, vraagt Tommy Robinson. Farage zou niets anders dan een lafaard zijn, aldus de conclusie van Tommy Robinson.

Bron: www.journalistenwatch.com

Vertaald uit het Duits door: E.J. Bron

https://ejbron.wordpress.com/2018/12/07 ... -robinson/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Plaats reactie