Cultuur onder Vuur

Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Cultuur onder Vuur

Bericht door Pilgrim »

Deze organisatie krijgt nu een eigen topic!
CULTUUR ONDER VUUR CONGRES 2019

Afbeelding

Bestaat onze westerse beschaving nog over vijftig jaar? Niet als het aan politiek-correct links ligt. Islamisering, klimaatideologie, massa-immigratie... Het slaat gaten in de dijken van Nederland. Als dit zo doorgaat raken we onze eigenheid en vrijheid kwijt.

Onze cultuur wordt bedreigd, maar wat doen we eraan? Dat is de grote vraag waar we samen met u over willen nadenken op het congres van Cultuur onder Vuur. Boeiende sprekers belichten voor ons de verschillende aspecten van de verdediging van onze cultuur: de taak van de elite, het belang van onderwijs, de rol van de media.

In de pauzes en tijdens de borrel kunt u kennismaken met gelijkgezinden en in het beursgedeelte kennismaken met geallieerde organisaties. Het congres wordt opgeluisterd met prachtige klassieke muziek op het beroemde Cavaillé-Coll-orgel in de Philharmonie in Haarlem. Van harte welkom!

Na afloop vindt het bijzondere Cultuur onder Vuur 2019 Congresdiner plaats waar u van harte voor bent uitgenodigd en waar u zich separaat voor dient aan te melden.

Schrijf u hier snel in want er is beperkt plaats. Toewijzing van de gereserveerde zitplaatsen vindt plaats op volgorde van aanmelden.

Afbeelding

Lees verder >>>
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Cultuur onder Vuur

Bericht door Pilgrim »

SCHOKKEND: NEDERLANDSE POLITIEAGENTEN GAAN IN UNIFORM NAAR ISLAMITISCHE GEBEDSOPROEP

Geplaatst op 6 september 2019



Nederlandse politieagenten wonen in uniform de islamitische gebedsoproep bij. Dat is te zien op een filmpje dat de ronde doet op het internet.

“Allah akhbar”

We zien hoe een imam luidkeels oproept tot gebed. Daarbij roept hij “Allah akhbar”, de leus waarmee islamitische terroristen westerse kelen doorsnijden. De geüniformeerde agenten staan erbij en kijken ernaar.

Multiculti thee met islamieten
De gebedsoproep vindt plaats bij een iftar, een maaltijd tijdens de Ramadan. Nederlandse politieagenten zijn daar niet om de wet te handhaven. Wel om multicultureel thee te drinken met de islamieten.

Zorgwekkende islamisering
Het bijwonen van islamitische gebedsoproepen past binnen een zorgwekkende ontwikkeling van islamisering bij de politie. Landelijke politiechef Bernard Welten gaf het voorbeeld door op de knieën te gaan in de moskee.

Hoofddoekjes bij het politieuniform
Pieter-Jaap Aalbersberg, hoofdcommissaris van de Amsterdamse politie, noemde de Ramadan in 2017 een “heilige maand”. Aalbersberg vindt het zelfs een goed plan om islamitische politieagentes hoofddoekjes te laten dragen.

Teken de petitie: stop de islamisering van de Nederlandse politie!
Politieagenten in uniform moeten onpartijdig de wet handhaven. Ze moeten onze Nederlandse christelijke cultuur respecteren. Ze moeten zeker niet knielen voor de islam en naar gebedsoproepen luisteren. Teken nu de petitie en verzoek de Nederlandse politie: stop met islamiseren!

[Teken de petitie op de site!]

Afbeelding

https://cultuurondervuur.nu/schokkend-n ... p/#petitie
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Cultuur onder Vuur

Bericht door Ariel »

Hoe was het Cultuur onder Vuur Congres Pilgrim. Heb je veel interessante mensen ontmoet ? En was het het geld waard?
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Cultuur onder Vuur

Bericht door Pilgrim »

Het was zeker de moeite waard en ik heb met verscheidene mensen gesproken, zowel bekende als minder bekende.
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Cultuur onder Vuur

Bericht door Pilgrim »

Linkse indoctrinatie in het onderwijs: schoolboekenrapport Cultuur onder Vuur
Cultuur onder Vuur TV - 10 okt. 2019



Het is een interview met Henk Rijkers, die voor Cultuur onder Vuur het rapport maakte over linkse indoctrinatie in schoolboeken.

Rijkers doet een boekje open over de politiek-correcte propaganda die links in de schoolboeken van onze kinderen heeft gezet.

Dit moet u zien!
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Cultuur onder Vuur

Bericht door Pilgrim »

Onthullend rapport over linkse indoctrinatie in schoolboeken

Geplaatst op 29 oktober 2019

Afbeelding

De linkse indoctrinatie in schoolboeken is schrikbarend. Gelukkig is mijn rapport nu klaar! De rillingen lopen mij over de rug als ik dan ook nog dit lees: “Minister Ingrid van Engelshoven (D66) gaat de inhoud van schoolboeken bespreken met uitgevers van schoolboeken.” Sinds wanneer bepaalt de politiek wat er in schoolboeken staat? De linkse indoctrinatie van onze kinderen wordt steeds onbeschaamder. Daarom dit rapport. Het zal hard inslaan.

Als trouw medestander van Cultuur onder Vuur stuur ik u graag het rapport. Maar dan moet het ook direct door naar Arie Slob, minister van Onderwijs; naar de grote onderwijs- en scholenorganisaties; naar de onderwijswoordvoerders van alle fracties in de Tweede Kamer. Naar alle journalisten, grote televisiezenders en websites. Help mij alstublieft vandaag nog het geld bij elkaar te krijgen voor de grootschalige verzending van het rapport.

Het rapport moet de hele samenleving ervan doordringen dat schoolboeken onze kinderen willens en wetens indoctrineren. Bedenk dat we nu de beslissende slag kunnen binnenhalen: de slag om de jonge generatie! De tijd is rijp. Dat schoolboeken vol linkse inhoud staan, dringt steeds breder door. Ook tot de politiek zelf. Met het unieke onderzoek heeft Cultuur onder Vuur het voortouw genomen. Het is een doorbraak: waar anderen nog over praten, hebben wij al uitgevoerd.

Eerlijk is eerlijk: het was een enorm karwei. Talloze schoolboeken van het lager en voortgezet onderwijs hebben we doorgeworsteld. We concentreerden ons daarbij op twee thema’s: ‘Groene’ klimaatpropaganda en islam. Allereerst: welk beeld van de islam rijst uit schoolboeken op? Wat blijkt? Na decennia van massieve druk door Arabische oliestaten stellen schoolboeken de islam alleen nog maar voor als een godsdienst van vrede en verdraagzaamheid.

Dit staat haaks op de historische feiten. Mohammed, stichter van de islam, leidde bloedige veldtochten om zijn sektarische ideeën met geweld te verspreiden. Wie verslagen werd, kreeg de keus: kop eraf of moslim worden. Precies zoals de Islamitische Staat het vandaag nog doet. Deze jihad of ‘heilige’ oorlog is een historisch feit. Toch vind je deze terreur nauwelijks in schoolboeken terug.

Mohammed´s opvolgers waren geen haar beter. Zij liepen Noord-Afrika onder de voet en staken over naar Europa. In Frankrijk wachtte Karel Martel hen op, de grootvader van Karel de Grote. Hij versloeg de moslims verpletterend. Sinds jaar en dag wijzen historici deze slag aan als een scharniermoment. Zonder deze overwinning hadden we nooit een christelijk Europa gekend. Geloof het of niet: moderne schoolboeken verdraaien dit. Volgens hen was het maar een schermutseling, die door ‘christelijke propaganda’ is opgeblazen tot een overwinning. Een veelgebruikt VWO-geschiedenisboek suggereert zelfs dat de Arabieren het in Frankrijk te koud vonden. Ze bleven bij nader inzien liever lekker in Spanje! Zo islamiseert zelfs ons geschiedenisonderwijs. Het staat allemaal beschreven in het rapport, met voetnoten die verwijzen naar de oorspronkelijke bronnen.

Met de blootlegging van deze indoctrinatie stel ik de linkse eigenmachtigheid van onze schoolboeken genadeloos aan de kaak. Met het rapport geef ik bovendien ouders een wapen in handen om bij school protest aan te tekenen. Het rapport bevat tal van tips. Help mij dit rapport zo grootschalig mogelijk te verspreiden. Ik heb een lange lijst aangelegd van topmensen in onderwijs en politiek. Ik wil hen allemaal dit rapport toesturen. Zij moeten dit lezen! Waarom stellen schoolboeken de islam zo verkeerd voor?

De vraag stellen is haar beantwoorden: om de weg vrij te maken voor meer massa-immigratie. Het overgrote deel van de immigranten in Nederland is immers moslim. Niemand mag op de gedachte komen dat van islamitische groepen in Nederland enig gevaar kan uitgaan. Zelfs moeten schoolkinderen de islam leren bewonderen, zodat ons eigen christendom daar als ‘achterlijk’ bij afsteekt.

Eén geschiedenisboek voor de basisschool maakt het wel erg bont. Kinderen krijgen daarin de opdracht het plaatje van een krijgshaftige Viking te vergelijken met dat van een vreedzame, ongewapende Arabier. De bedoeling is duidelijk: dit schoolboek wil schoolkinderen wijsmaken dat de islam vrede betekent, terwijl het onze voorouders als barbaren wegzet. Alles draait om het zwartmaken van onze afkomst en cultuur.

Het andere thema dat het rapport behandelt, is de groene propaganda in schoolboeken. Klimaat en ‘duurzaamheid’ zijn immers de nieuwe religie geworden: een linkse religie. We zien voor onze ogen hoe het onderwijs massaal meewerkt om kinderen aan het ‘klimaat-spijbelen’ te krijgen. Alsof er geen leerplicht meer bestaat! Schoolboeken hebben deze groene hysterie voorbereid. Met hun desinformatie roepen zij bij kinderen het gevoel van een noodtoestand op, die alle wetten kan en moet doorbreken.

Dit sluit naadloos aan bij de draconische inbreuken vanuit de overheid op de vrijheid van meningsuiting en het privébezit. Denk aan het gas-verbod. Denk aan de milieu- en energiebelastingen die op ons af komen. Denk aan de verlaging van de maximumsnelheid. Deze groene dwingelandij moet als noodzakelijk, onontkoombaar, en dus aanvaardbaar worden voorgesteld.

Dat men hiervoor schoolkinderen manipuleert, die nog geen stemrecht hebben of belasting betalen, onderstreept nog eens hoezeer links erop uit is in hen te investeren. Zoals een commentator schreef: scholen lijken wel opleidingsinstituten voor GroenLinks-stemmers. Nieuwe meldingen van indoctrinatie blijven bij mij binnenkomen. Ik kan echter niet langer wachten om met het rapport de eigenmachtigheid van scholen aan de kaak te stellen. U krijgt het rapport nu al. Ik schrijf deze e-mail echter vanuit mijn kantoor, dat nog vol gestapeld staat met rapporten. Maar ook die wil ik allemaal de deur uit! De portokosten zijn nog maar het begin. Want we trekken er ook op uit om het rapport aan de man te brengen. We gaan ermee lobbyen bij politiek, media en onderwijsorganisaties. U kunt mij helpen door een donatie. Met € 20,- kan ik 15 rapporten sturen naar onderwijsbestuurders. Het zou mij pas echt helpen wanneer u een bedrag van € 100,- of meer kunt geven, zodat ik het rapport persoonlijk bij alle onderwijswoordvoerders van de Tweede Kamer kan bezorgen en bepleiten.

We weten dat aan de kaak stellen helpt. We merkten dat vorig jaar al toen we de websites van scholen gingen onderzoeken op verplicht moskeebezoek. Zodra scholen merkten dat ze met moskeebezoek op een negatieve manier in de gaten liepen, begonnen ze snel het foto- en videomateriaal van hun website weg te halen. Scholen weten dus heel goed dat ze fout zitten. Met mijn rapport wil ik daarom bewustzijn kweken bij ouders, scholen en politiek. Waar zijn wij mee bezig? We moeten een golf van verontwaardiging opwekken om direct aan deze (s)linkse indoctrinatie een einde te maken.

Ik wil het succes van het moskeerapport herhalen. Ons rapport “Klassen op de knieën voor de islam” bracht de Tweede Kamer in 2018 tot het aannemen van een motie om het verplichte moskeebezoek van scholen aan banden te leggen. De tijd is gunstig. Ook in de landen om ons heen dringt het besef door dat onderwijs te belangrijk is om aan het onderwijs over te laten. Wat scholen aan kinderen onderwijzen, moet in overeenstemming zijn met wat ouders willen. Niet met de linkse privéhobby´s van een D66-minister als Ingrid van Engelshoven. Samen kunnen u en ik met dit rapport aan ouders een wapen geven om een directe aanpak van linkse indoctrinatie af te dwingen.
  • Met het rapport gaan we bij de politiek langs. Partijen moeten helder maken hoe zij deze indoctrinatie willen aanpakken. Hier wil ik € 3000,- in steken.
  • Ik heb een lange lijst met onderwijsbestuurders, Tweede Kamerleden en andere prominenten. Aan al deze mensen, die de toekomst van het Nederlands onderwijs bepalen, kan ik het rapport zo toesturen. Dat kost mij echter € 5.000,-.
  • Ik wil dat leerkrachten het rapport gratis kunnen bestellen. Ik spreek veel docenten die de propaganda beu zijn. Mijn rapport geeft hen handvatten. De toezending kost € 7.000,-
  • Op sociale media wil ik adverteren om het rapport zo breed mogelijk te verspreiden. Delen ga ik in artikelvorm promoten, met betaalde advertenties. Hier wil ik € 9.000,- in steken.
  • Ik wil advertenties plaatsen in de grote kranten en tijdschriften van Nederland om de aandacht te vestigen op de linkse indoctrinatie en ons vernietigende rapport. Daar wil ik € 11.000,- aan besteden.
Ook als u zelf niet voor de klas staat, draagt u met een gift bij aan beter onderwijs voor onze kinderen en kleinkinderen. Voor hen doen we het. Weet dat elke euro gewaardeerd wordt, ook wanneer u geen € 20,- of meer kunt opbrengen. Alle beetjes helpen. Want met elke euro bereik ik meer Nederlanders. Elke euro is een duwtje in de goede richting.

De Tweede Kamer komt nu terug van herfstreces. Laten we zorgen dat ruim vóór de drukke decembermaand aanbreekt het rapport op de bureaus van alle parlementariërs ligt. Dan kunnen ze er nog dit jaar mee aan de slag! Steeds meer politici pikken de linkse indoctrinatie van onze kinderen niet meer. Ze willen in actie komen. Ons rapport geeft hen de benodigde munitie om een definitief einde te maken aan de linkse drijverij op scholen.

Het zou vreselijk zijn als we niets doen en de politiek-correcte indoctrinatie van onze kinderen straffeloos doorgaat. We moeten deze situatie omkeren. De linkse propaganda in schoolboeken zal stoppen, en wel zo snel mogelijk. Met minder neem ik geen genoegen. Samen krijgen we Nederland weer in het rechte spoor!

Afbeelding

Bron: https://cultuurondervuur.nu

https://ejbron.wordpress.com/2019/10/29 ... oolboeken/
Als trouwe medestander van Cultuur onder Vuur stuur ik u graag het rapport.

Bestel het schoolboekenrapport

Steun mij bij het verspreiden en lobbyen voor het rapport. Help mij daarom alstublieft met een gift van €20,- €30,- €50,- of zelfs €100,- om het rapport wijd te kunnen versturen.

Ja, ik help met een gift
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Cultuur onder Vuur

Bericht door Pilgrim »

Jenny Douwes ontvangt Nationale Vrijheidsprijs 2019 op Cultuur onder Vuur Congres 2019
Cultuur onder Vuur TV - 21 okt. 2019



Jean Wanningen over het rampzalige ECB beleid - Cultuur onder Vuur Congres 2019
Cultuur onder Vuur TV - 31 okt. 2019



Hugo Bos en Henk Rijkers over de islam - Cultuur onder Vuur Congres 2019
Cultuur onder Vuur TV - 31 okt. 2019



Pater Elias: "De mens gevangene van zijn rede" - Cultuur onder Vuur Congres 2019
Cultuur onder Vuur TV - 31 okt. 2019



Prof. dr. Andreas Kinneging - Cultuur onder Vuur Congres 2019
Cultuur onder Vuur TV - 31 okt. 2019



Arnold Karskens tegen de NOS - Cultuur onder Vuur Congres 2019
Cultuur onder Vuur TV - 31 okt. 2019



Ir. Cyril Wentzel over de klimaatreligie - Cultuur onder Vuur Congres 2019
Cultuur onder Vuur TV - 31 okt. 2019



Henk Rijkers presenteert schoolboekenrapport - Cultuur onder Vuur Congres 2019
Cultuur onder Vuur TV - 31 okt. 2019

De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Cultuur onder Vuur

Bericht door Pilgrim »

Apeldoorn baalt: 9000 petities voor Zwarte Piet

7 november ging Cultuur onder Vuur naar het gemeentehuis van Apeldoorn, om de 9000 (!) ondertekende petities voor Zwarte Piet aan de burgemeester aan te bieden.

Bekijk hieronder de beelden en de reactie van de burgemeester:



Campagneleider Hugo Bos sprak de aanwezigen toe, over de waarde van tradities, de dictatuur van minderheden en hoe onze vrijheid bedreigd wordt:

Toespraak bij aanbieden petitie aan burgemeester Van Wingerden

De hoogedelgestrenge vrouwe Van Wingerden, geachte aanwezigen,

Hoe komt het dat Nederlanders zo heftig reageren op het afschaffen van Zwarte Piet?
Welke open zenuw is geraakt? Ik denk dat hier drie redenen voor zijn.

1. Een dictatuur van minderheden
2. Een totalitaire gelijkheidsdwang vanuit de overheid
3. En verlies van vrijheden voor burgers

Daarover wil ik u kort enkele dingen zeggen voor we 9.000 petities aanbieden waarin we u als burgemeester verzoeken om Zwarte Piet te behouden.

Zwarte Piet is een oude traditie die vele stormen overleeft heeft. Wat is de waarde van tradities?...
Traditie verbindt ons aan afgelopen generaties en stelt ons in de gelegenheid dit door te geven aan de komende generaties. Het garandeert zo de continuïteit van onze identiteit en herinnert eraan dat wij een schakel zijn in een lange keten. Traditie versterkt ook de samenhang van onze samenleving, die bestaat uit mensen van verschillende generaties.

Met het oog op de toekomst moeten wij oog hebben voor traditie. Maar dat niet alleen. Het volgen van traditie is ook recht doen aan je (voor)ouders. Die hebben tradities niet doorgegeven om in de vitrinekast te zetten, maar om levend te houden, te laten doorgeven van vader op zoon. Echter, nu wordt een van de grote Nederlandse tradities bedreigd door een klein groepje soms gewelddadige activisten.

Stop dictatuur van minderheden
Er is maar een heel klein aantal activisten die onze Zwarte Piet willen afschaffen. Terwijl de overgrote meerderheid van de burgers Zwarte Piet graag wil behouden en die dit familiefeest koesteren. Maar de activisten geven niet op en gebruiken zelfs geweld, Zwarte Piet moet veranderen, en niet alleen de kleur, maar ook de rode lippen, het kroeshaar en de oorringen. Een eeuwenoude traditie die door miljoenen Nederlanders wordt gevierd moet nu wijken voor de gevoelens van een paar activisten. Een voorbeeld van de toenemende dictatuur van minderheden.

Een Ghanese activist heeft evenzeer gelijk als 17 miljoen Nederlanders?
De tweede bedreiging is de totalitaire gelijkheidsdwang. We durven tegenwoordig geen verschil meer te maken tussen diverse culturen en religies. De Nederlandse cultuur en tradities zijn gelijk aan die van Ghana en Papoea-Nieuw-Guinea, om maar een paar landen te noemen. En daarom heeft een Ghanese activist, Jerry Afriyie, net zo veel te zeggen over onze tradities als ongeveer 17 miljoen Nederlanders. Alle culturen zijn gelijk, en daarom promoot de Nederlandse overheid de Islamitische cultuur evenzeer als de Nederlandse cultuur die op het Christendom is gebaseerd. Deze totalitaire gelijkheidsdwang moet stoppen. De Nederlandse cultuur is niet gelijk aan die van een willekeurig Afrikaans land, niet omdat ze per definitie beter is, maar omdat het de Nederlandse cultuur is. En het is een van de taken van de overheid om die cultuur te beschermen tegen soms gewelddadige activisten die deze cultuur kapot willen maken.

Hoe onze vrijheid wordt bedreigd
We moeten onze vrijheid beschermen tegen een gedachtenpolitie (lees: bijvoorbeeld kinderombudsman of Verenigde Naties) die alle vooroordelen, elke vorm van ongelijkheid en elke negatieve stereotypering wil verbieden. Natuurlijk klopt een vooroordeel niet altijd, niet alle Belgen zijn dom en niet alle Duitsers drinken bier. Maar verbieden van negatieve stereotyperingen leidt tot een totalitaire maatschappij waar burgers hun vrijheid verliezen. Waar het maken van een Belgenmop kan leiden tot gekwetste gevoelens en daarmee een strafbaar feit voor deze gedachtenpolitie, die van ons allemaal politiek correcte gehoorzame burgers moet maken.

Het bestrijden van elke vorm van ongelijkheid leidt ook tot een totalitaire maatschappij. Natuurlijk zijn er vormen van ongelijkheid die onrechtvaardig zijn. Maar het is zeker ook onrechtvaardig om elke vorm van ongelijkheid te bestrijden. Het hele universum in gebaseerd op ongelijkheid. Niet elk orgaan in het lichaam is even belangrijk, een hart is belangrijker dan een blinde darm. De maan is minder belangrijk dan de zon. Zilver is een edeler metaal dan brons, enzovoorts. Deze hiërarchie in alle dingen moeten we respecteren en bewaren, om totale anarchie en wanorde te voorkomen.

Oproep
Daarom roepen we u op om niet te buigen voor de eisen van een kleine minderheid van radicale onruststokers. U bent als burgemeester verantwoordelijk voor alle burgers van Apeldoorn en moet de oren dus niet laten hangen naar de de wensen van een klein groepje oproerkraaiers die hun mening willen opleggen aan een meerderheid van de bevolking.

Ik vraag u dan ook: ga achter de burgers van Apeldoorn staan en neem een krachtige positie in ten gunste van het behoud van de traditionele Nederlandse Zwarte Piet.

Ik kan u ervan verzekeren dat de grote meerderheid van de burgers achter u staat als u het behoud van de traditionele Zwarte Piet faciliteert. De Zwarte Piet die u en ik kennen uit onze kindertijd, die wij meegekregen hebben van onze ouders en die wij door willen geven aan onze kinderen en aan de komende generaties.

Daarom bieden we u deze 9.000 petities aan voor het behoud van Zwarte Piet.

Cultuur onder Vuur zet zich met 0% subsidie voor 100% in voor de christelijke tradities en Nederlandse cultuur. Steun ons met een gift: cultuurondervuur.nu/donaties

https://cultuurondervuur.nu/apeldoorn-b ... arte-piet/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Cultuur onder Vuur

Bericht door Pilgrim »

Harm Beertema (PVV) neemt ons schoolboekenrapport in ontvangst

1 nov 2019

Afbeelding

Cultuur onder Vuur was met een aantal medewerkers in de Tweede Kamer om het nieuwe rapport Schoolboeken: van informatie naar indoctrinatie te overhandigen aan Harm Beertema, onderwijswoordvoerder namens de PVV.

Munitie

Beertema heeft als eerste de linkse indoctrinatie in het onderwijs op de agenda in de Tweede Kamer gezet, toen nog onder het bewind van minister Jet Bussemaker in de periode 2012-2017. Hij was zeer lovend over het schoolboekenrapport, omdat het zijn fractie de munitie in handen geeft om de overduidelijke linkse sturing in het onderwijs te bestrijden.
Minister als activist

Het is niet verrassend dat de huidige minister van onderwijs, Ingrid van Engelshoven van D66, geen oog heeft voor linkse vooringenomenheid in onderwijsland. “Ze gedraagt zich veel meer als een keiharde linkse activist dan als minister”, zegt Beertema. “Dat verwijt ik haar vaak in debatten. Volgens de grondwet moet zij als minister een dienaar van de kroon zijn. Ze doet alleen haar kunstje voor D66, GroenLinks en in mindere mate de SP.”

Interview
Bekijk hier de uitreiking van het rapport en het interview dat wij met Harm Beertema hielden:



[Rapport bestellen op de site.]

https://cultuurondervuur.nu/harm-beerte ... ontvangst/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Cultuur onder Vuur

Bericht door Pilgrim »

Bisschop (SGP) ontvangt ons schoolboekenrapport in Tweede Kamer

4 nov 2019

Afbeelding

Cultuur onder Vuur was met een aantal medewerkers in de Tweede Kamer om het nieuwe rapport Schoolboeken: van informatie naar indoctrinatie te overhandigen aan onder andere Roelof Bisschop, onderwijswoordvoerder namens de SGP.

Censuur

Bisschop zet zich samen met andere rechtse partijen in voor minder overheidsbemoeienis in het onderwijs. Hij is dan ook niet te spreken over de werkwijze van de huidige onderwijsminister Van Engelshoven, die “in gesprek” wil met uitgevers van schoolboeken omdat die bijvoorbeeld nog teveel het traditionele gezin laten zien. Bisschop: “Dat grenst aan censuur. Je moet als overheid verre blijven van die inhoud van schoolboeken.”

Totalitair denkpatroon
In het schoolboekenrapport wordt voor een belangrijk deel aandacht besteed aan de klimaatideologie en hoe kinderen geïndoctrineerd worden met apocalytische doemscenario’s. Kinderen worden in de klimaatstrijd ingezet als ‘veranderingsagenten’, die hun ouders een rode kaart kunnen geven wanneer ze een SUV rijden of de verwarming te hoog hebben staan. Bisschop zegt hierover: “Dat hoort bij een totalitair denkpatroon, dat je kinderen gebruikt om jouw standpunten doorgevoerd te krijgen. Ik gruw ervan eerlijk gezegd.”

Interview
Bekijk hier de uitreiking van het rapport en het volledige interview dat wij met Roelof Bisschop hielden:



[Rapport bestellen op de site.]

https://cultuurondervuur.nu/bisschop-sg ... ede-kamer/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Cultuur onder Vuur

Bericht door Pilgrim »

Betrapt: academisch rapport tegen ‘stereotypering’ in schoolboeken is besteld door D66-minister Van Engelshoven

13 nov 2019

Afbeelding

Nederlandse schoolboeken bevatten teveel traditionele voorstellingen van gender en etniciteit. Dat beweert professor Judi Mesman van de Universiteit Leiden in de media, op basis van haar academisch onderzoek. Wat er niet bij gezegd wordt: het onderzoek is besteld en betaald door D66-minister Van Engelshoven, met als doel om de genderideologie en het multiculturalisme in de schoolboeken te krijgen.

Natuurwetenschapper is vaak man

Mesman heeft onderzoek gedaan naar ‘stereotyperingen’ in Nederlandse schoolboeken. In de boeken is een natuurwetenschapper vaak man en wijden vrouwen zich aan huishoudelijke taken. Allochtonen hebben in schoolboeken vaak een lagere maatschappelijke status. Een feitelijke weergave van de werkelijkheid die nu onacceptabel is verklaard.

Schoolboeken zijn juist politiek-correct
Cultuur onder Vuur heeft zelf al uitgebreid onderzoek gedaan naar schoolboeken, maar ziet juist het tegenovergestelde: allochtonen en vrouwen worden vaak op onrealistisch-positieve wijze voorgesteld. De blanke man moet het vaak bezuren: hij is lui, lelijk en dik. Op dezelfde manier worden moslims voorgesteld als wijs en vreedzaam en christenen als achterlijke barbaren.

Afbeelding
Schoolboeken bevatten eerder linkse dan traditionele stereotyperingen: de vrouw en de allochtoon zijn goed, de blanke man is slecht. Zie voor meer voorbeelden het rapport Schoolboeken: van informatie naar indoctrinatie van Cultuur onder Vuur.

Universiteit pakt flink uit
Toch blijft politiek-correct links volharden in de illusie dat schoolboeken juist vol staan met ‘traditionele stereotypen’. De Universiteit Leiden, waar Mesman doceert, pakt dan ook flink uit met haar onderzoek. Dat verschijnt prominent op de voorpagina:

Afbeelding

Aansturing door ministerie van Onderwijs
De linkse media schrijven het persbericht van de universiteit kritiekloos over. Hadden ze de rapporten van Mesman opengeslagen, dan zouden ze in het voorwoord al ontdekt hebben dat het onderzoek aangevraagd, aangestuurd en gefinancierd is door het ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschappen (OCW).

Plannen dateren van 2018
Het zat allemaal in de planning. Onderwijsminister Ingrid van Engelshoven (D66) kondigde in 2018 al met haar Emancipatienota aan “in gesprek” te willen gaan met uitgevers van schoolboeken over genderstereotypering. “Waarom moeten we altijd het traditionele gezin zien?”, luidde de veelzeggende toelichting van de minister. Van Engelshoven benaderde voor de uitvoering Judi Mesman, zo vernamen we in maart 2019 uit een voortgangsrapport:

Afbeelding
Bron: Voortgangsrapportage Emancipatie, maart 2019

Partijdige onderzoekster
Mesman is – we verzinnen het niet – hoogleraar ‘interdisiciplinair onderzoek naar maatschappelijke uitdagingen’ en leidt een ‘laboratorium’ met de veelzeggende naam het Diversity in Parenting Lab. Mesman stelt zich weinig onpartijdig op: ze verschijnt geregeld als genderideoloog in de media om het afbreken van traditionele seksevoorstellingen te bepleiten.

Wie betaalt, bepaalt
Mesman heeft haar onderzoek dus op aanvraag en op kosten van Van Engelshoven verricht. Waarbij van meet af aan duidelijk was welk resultaat de betalende minister wilde. En wie betaalt, bepaalt. Waarom lezen we hier niet over in de media? Of in het enthousiaste persbericht van de Universiteit Leiden? Hoe objectief is onderzoek waarvan de minister op voorhand al wil dat het haar politiek-correcte denkbeelden bewijst? Het zijn zoal vragen voor Tweede Kamerleden om aan Van Engelshoven te stellen.

Afbeelding
D66-minister bestelt ‘wetenschappelijk’ rapport om politiek-correcte ideologie te pushen, waar kennen we dat ook alweer van? O ja, Ollongren...

Ollongren ging Van Engelshoven voor
De gelijkenissen dringen zich op met een ander onderzoek: dat van onderzoekers aan de Universiteit van Amsterdam, naar ‘nepnieuws’. Dat onderzoek is ook besteld door een D66-ministerie, namelijk Kajsa Ollongren. Ook dat onderzoek is bedoeld om opvattingen die afwijken van de D66-marsrichting zwart te maken.

Lees ook: Rapport van Ollongren: kritische berichtgeving over subsidie aan Jerry Afriyie is “hyperpartijdig”.

Kwetsbare kinderen
Maar Ollongren richt zich tegen nieuwssites die door volwassenen gelezen worden. Van Engelshoven en haar uitvoerster Mesman richten zich op kwetsbare kinderen. Die moeten politiek-correct bewerkt worden om hun common sense-opvattingen van man en vrouw los te laten en de genderideologie aan te nemen. Uiteraard op kosten van de Nederlandse belastingbetaler.

Weten hoe het echt zit? Cultuur onder Vuur heeft een uitgebreid rapport opgesteld. Nederlandse schoolboeken blijken vol te zitten met linkse ideologie, vooral op het gebied van islam en klimaat. Bestel nu uw exemplaar!

Afbeelding

[Bestellen op de site.]

https://cultuurondervuur.nu/betrapt-aca ... gelshoven/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Cultuur onder Vuur

Bericht door Pilgrim »

Cultuur onder Vuur TV

https://www.youtube.com/channel/UCmTUxb ... opq2wq7hTQ

videoverslagen van Cultuur onder Vuur.
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Cultuur onder Vuur

Bericht door Pilgrim »

Via de mail:
Afbeelding

Teken de petitie tegen het Klimaatakkoord!

26-11-2019

Er komt een allerlaatste kans om het rampzalige klimaatakkoord van Rutte III tegen te houden!

Aanstaande vrijdag 29 november zal de Vereniging Nederlandse Gemeenten erover vergaderen.

Gelooft u mij: het kabinet ziet in spanning toe. Als de burgemeesters van de VNG de klimaatplannen wegstemmen, zit de regering met een groot bestuurlijk probleem.

Onderdeel van het klimaatakkoord is immers dat de gemeenten het moeten uitvoeren.

De burgemeesters van Nederland zien echter een reusachtige ijsberg op zich afkomen. Zo krijgen ze van het kabinet de verplichting op hun dak geschoven vóór 2030 maar liefst anderhalf miljoen huishoudens van het gas af te dwingen.

Gemakkelijker gezegd dan gedaan.

Los van de vraag hoe de gemeenten tegenover het gasverbod staan, ze twijfelen of ze dit bestuurlijk wel aan kunnen. Of ze er het geld, de ervaring en kennis wel voor hebben.

Het bestuur van de VNG neigt ertoe het kabinet zijn zin te geven. Maar de leden, de gemeenten die het werk moeten gaan doen, reageren met ergernis.

Ze hebben diepe twijfels. Kunnen ze dit wel aan? Hoe zal de bevolking reageren?

De gemeenten hebben bovendien het gevoel dat zij niets meer in te brengen hebben, dat alles al voor hen beslist is. Net als de burgers van Nederland.

Ze zijn bang met een onmogelijk missie te worden opgezadeld.

De stemming over de klimaatplannen vrijdag gaat bijzonder spannend worden.

Het is zeker “nog geen gelopen race”, laat een gemeentewoordvoerder weten. Andere gemeentes uiten zich in dezelfde lijn.

Het klimaatakkoord is dus een dubbeltje op zijn kant. Een uitgelezen kans voor de Nederlandse burger om zijn stem te laten horen.

Namelijk dat uitvoering van het klimaatakkoord op grote maatschappelijke weerstand kan rekenen.

Burgemeesters, stop Rutte’s klimaatakkoord!

We hebben samen een unieke gelegenheid om onze stem te laten horen op het niveau dat het klimaatplannen moet uitvoeren: de gemeenten.

Helpt u ons zoveel mogelijk druk uit te voeren op de voorzitter van de VNG en burgemeester van Utrecht Jan van Zanen. Stuur hem via e-mail en social media een bericht waarin u uw hoop uitdrukt dat de vergadering van vrijdag uitvoering van het klimaatakkoord kan tegenhouden.

•E-mail: Stuur zelf een e-mail naar [email protected] U kunt daarbij eventueel de volgende standaardtekst gebruiken:

Titel: Stop de uitvoering van het klimaatakkoord!

Geachte heer Van Zanen, vele burgers maken zich net als ik grote zorgen. Het klimaatakkoord van het kabinet Rutte III dreigt ons land financieel naar de rand van de afgrond te sturen. Stopt u aanstaande vrijdag alstublieft de uitvoering van het klimaatakkoord. Laat de gemeenten niet de speelbal van Rutte worden!
Met vriendelijke groet,


• Facebook: ga naar de pagina van de VNG https://www.facebook.com/VNGemeenten/ en plaats daar een bericht of gebruik de blauwe Messenger knop met opschrift: ‘Bericht sturen’. Plak daarin dit bericht:
Geachte heer Van Zanen, vele burgers maken zich net als ik grote zorgen. Het klimaatakkoord van het kabinet Rutte III dreigt ons land financieel naar de rand van de afgrond te sturen. Stopt u aanstaande vrijdag alstublieft de uitvoering van het klimaatakkoord. Laat de gemeenten niet de speelbal van Rutte worden!

• Twitter: klik hier om een vooraf ingevuld tweet naar Jan van Zanen en de VNG te sturen.

U en ik kunnen zo een stevige rem zetten op de dwaze klimaatplannen van Rutte III, die ons land naar de rand van de afgrond voeren.

Ik zal met Cultuur onder Vuur eveneens druk blijven uitoefenen: met rapporten, straatcampagnes en petities.

Zonder uw steun is dat onmogelijk. Helpt u mij alstublieft met een gift voor de hoge kosten van mijn acties tegen dit waanzinnige klimaatakkoord.

Ja, ik help met een gift >>

Hartelijk dank voor uw steun!

Met strijdbare groet,

Hugo Bos
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Cultuur onder Vuur

Bericht door Pilgrim »

Veelzeggend: EenVandaag-journalist boos vanwege rapport over linkse indoctrinatie in schoolboeken

26 november 2019

Afbeelding

Cultuur onder Vuur heeft een uitgebreid rapport gepubliceerd over de linkse indoctrinatie in Nederlandse schoolboeken. Ook EenVandaag-journalist Guido Vermeulen ontving een exemplaar – tot zijn woede.

“Ik blijf inderdaad graag verschoond van indoctrinatie, JULLIE indoctrinatie wel te verstaan”, twitterde Vermeulen dinsdagochtend. Twaalf minuten later kregen we daarbovenop een boos mailtje van de journalist over de “kwaadaardige indoctrinatie” die het rapport volgens hem is. Het zit hem hoog.

EenVandaag-journalist Vermeulen gaat niet in op de inhoud van het rapport, dat een onthutsend beeld schetst van klimaatideologische en islamofiele vooringenomenheid in Nederlandse lesboeken.

Vermeulen is medewerker van EenVandaag. Bij uitstek een programma dat politieke neutraliteit hoog in het vaandel moet hebben. In de praktijk laat het voornamelijk het linkse geluid horen. Net als zowat alle NPO-nieuwsprogramma’s waar wij burgers verplicht aan meebetalen. Het maakt de nieuwe omroep Ongehoord Nederland meer dan welkom. Eindelijk een frisse wind in het Mediapark?

https://cultuurondervuur.nu/veelzeggend ... oolboeken/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Cultuur onder Vuur

Bericht door Pilgrim »

EU wil klimaatdictatuur vestigen – Nederland helpt

12 dec 2019

Afbeelding

De Europese Commissie komt met verregaande plannen om klimaatverandering te stoppen. Met het Nederlands Klimaatakkoord als model. Dat belooft niet veel goeds.

Alles moet klimaatneutraal

De nieuwe Europese Commissie heeft klimaat tot missie gemaakt. Transport, landbouw, handel, energie: tegen 2050 moet het allemaal met nul CO2-uitstoot. De Europese Investeringsbank gaat een ‘klimaatbank’ worden. De Europese Centrale Bank dient klimaatverandering te bestrijden. De EU wil controle over alles krijgen, omdat alles klimaatneutraal gemaakt moet worden. Groen is de nieuwe kleur van het totalitarisme.

Afbeelding

CO2 als denkbeeldige vijand
De grote vijand van de Europese Commissie is CO2. Probleem is alleen dat CO2 juist een vriend is van een groot deel van de natuur. Planten en bomen groeien er beter door. Net als bij eerdere vormen van totalitarisme is deze vijand vooral denkbeeldig. En denkbeelden kun je altijd in stand houden. Moet de Europese Commissie in stand houden. Want de EU lijdt sinds het Griekse debacle aan een identiteitscrisis. De klimaatideologie is een nieuwe identiteit, een bezielend ideaal van de Verenigde Staten van Europa.

Nederlandse inspiratie
Ursula von der Leyen, de voorzitter van de Europese Commissie, komt uit Duitsland. Daar wordt de ‘klimaattransitie’ al decennia doorgedramd – paradoxaal genoeg met juist extra milieuvervuiling tot gevolg. Toch komt de inspiratie voor de EU-klimaatplannen niet uit Duitsland, maar uit Nederland. Onze traditie van polderen leent zich makkelijker voor het creëren van draagvlak in de Europese Unie.

Lees ook: Betrapt! Europese Commissie blijkt drijvende kracht achter het klimaatspijbelen

Diederik Samsom
Het model voor de EU is het Klimaatakkoord van Nederland. De architect daarvan is PvdA-coryfee en Greenpeace-veteraan Diederik Samsom. Niet toevallig is hij nu de kabinetschef van Frans Timmermans, als vicepresident van de Europese Commissie de eerste uitvoerder van de EU-klimaatpolitiek. Samsom weet als geen ander hoe je, in afwezigheid van enig democratisch mandaat, door drijven en douwen radicale klimaatmaatregelen afdwingt – zonder de schijn van inspraak en draagvlak te verliezen.

Rutte doet de rest
Frans Timmermans en Diederik Samsom zijn PvdA’ers, maar genieten de volledige steun van VVD-premier Mark Rutte. Alle neuzen dezelfde kant op. En terwijl de PvdA’ers Europa bewerken, doet Rutte op VN-klimaatconferenties de rest van de wereld:
Mark Rutte
@MinPres

Vandaag ben ik in Madrid voor de VN-klimaatconferentie #COP25. Voor Nederland belangrijk dat ambities ook internationaal omhoog gaan, iedereen moet meedoen. En het moet op een geleidelijke manier waardoor mensen hun manier van leven niet in een keer hoeven aan te passen.

10:39 - 2 dec. 2019
Klimaatideologie misbruikt poldertraditie
Goed beschouwd maken Rutte, Timmermans en Samsom misbruik van onze poldertraditie. Polderen is eigenlijk bedoeld om het water buiten te houden, zodat de mens het land kan bewerken voor zijn levensonderhoud. De natuur dient de mens. Klimaatideologen willen juist ingepolderd land weer prijsgeven aan de natuur, het water. De mens dient de natuur – ook als zijn broodwinning als agrariër verliest door strenge stikstofmaatregelen.

Ultieme afrekening
Land dat in de middeleeuwen is drooggelegd door Nederlandse kloosters, moet dienen als offer aan de afgod Klimaat. Zo bezien is klimaatideologie geen terugreis naar de middeleeuwen, zoals de – doorgaans scherpe – klimaatcriticus Leon de Winter beweert, maar een ultieme afrekening ermee. Wat ervoor in de plaats komt is het nieuwste stadium van de Revolutie, een groene versie die nog anti-menselijker en anti-traditioneel is dan de oude, rode versie.

Afbeelding

Nederland stoot schadelijke klimaatdwang uit
Nederland is een milieuvriendelijk land. De hoeveelheid CO2 die wij uitstoten is niet schadelijk. De hoeveelheid klimaatdwang die wij uitstoten is veel schadelijker. De dwang zal Nederlanders hard treffen, want Nederland heeft het steeds minder voor het zeggen in eigen land en Brussel steeds meer. Het Klimaatakkoord klapt via Brussel als een boemerang in ons gezicht.

Cultuur onder Vuur strijdt met 0 euro subsidie voor de Nederlandse cultuur, tegen de klimaatdwang. Help ons met een gift!

Bron afbeelding boven: Flickr / European Parliament

https://cultuurondervuur.nu/eu-wil-klim ... udIr2O0xrg
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Mahalingam
Berichten: 52152
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Cultuur onder Vuur

Bericht door Mahalingam »

Ooit gehoord van het Kallemooifeest op Schiermonnikoog ? Dat is een traditie uit de oude Germaanse cultuur. Het heeft met vruchtbaarheid te maken en zodoende (?) hijsen ze een haan op in een hoge mast. Dat klinkt dieronvriendelijk.
Traditie met haan in mast op Schiermonnikoog mag blijven
Het pinksterfeest op Schiermonnikoog, waarbij een haan in een 18 meter hoge mast wordt gehesen, mag blijven bestaan. Dat heeft de Raad van State bepaald. De Stichting Comité Dierennoodhulp had bezwaar gemaakt tegen de traditie omdat sprake zou zijn van dierenmishandeling.

„Het is onbegrijpelijk dat de Raad van State het niet eens is met de eerdere uitspraak van de rechtbank Noord Nederland. Die gaf aan dat dierenmishandeling wel een grond zou kunnen zijn om de evenementenvergunning te weigeren”, aldus het Comité Dierennoodhulp. „We hebben bij de Raad van State met vijf deskundigen aangetoond dat het wel degelijk dierenmishandeling is en dus had de vergunning geweigerd moeten worden. Dierenmishandeling kan op deze manier structureel blijven plaatsvinden.”
https://www.telegraaf.nl/nieuws/7969697 ... ag-blijven
Rond Pinksteren wordt Kallemooi gevierd op het eiland. Dit feest kan worden gezien als vruchtbaarheidsfeest, zoals dit in de noordse traditie gebruikelijk is. Onderdeel is het op zaterdag middernacht hijsen van de ruim achttien meter lange Kallemooi-mast met daar bovenin een ruime mand met haan, die eerder die dag is ontvoerd uit een eilander kippenhok. Na opsluiting van drie dagen - met voldoende water en voer - wordt de mast weer gestreken en wordt de haan weer teruggebracht naar de eigenaar.
https://www.schierweb.nl/geschiedenis/tradities/
In 1871 schreef de kroniekschrijver Jan ter Gouw over ‘dierekwellende spelen’ als ganstrekken, palingtrekken, zwijntje-tik, katmeppen of hanengevechten.
https://historiek.net/palingtrekken-kat ... ten/75580/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Cultuur onder Vuur

Bericht door Pilgrim »

Garantie op uw spaargeld? Zolang het nog duurt...

24 dec. 19

Afbeelding

Sinds jaar en dag kent de Nederlandse spaarder het depositogarantiestelsel. Dit is de bescherming van het spaartegoed van de individuele spaarder tot een bepaald bedrag.

Op dit moment bedraagt dat 100.000 euro. Met andere woorden: als uw spaargeld minder dan 100.000 euro bedraagt, bent u er zeker van – wat er ook met uw spaarbank gebeurt – dat u dat terugziet.

Panische bankrun
Het voordeel voor zo’n stelsel ligt voor de hand: Het is een geruststelling voor de spaarder te weten dat bij een faillissement van de bank zijn spaartegoed niet zomaar verdampt, maar door andere banken zal worden vergoed. Voor heel wat Nederlanders werd dit concreet, toen de DSB-bank in 2009 op de fles ging. Die bank had eerder gestunt met hoge spaarrentes, zodat er veel spaargeld was gestald. Het depositogarantiestelsel werkte in dit geval goed: het duurde even, maar iedereen kreeg zijn tegoed terug. Ook bleek het tweede voordeel van het garantiestelsel: een panische bankrun bleef uit. Dat is een massale opname van spaartegoeden, die het hele financiële systeem kan doen ontsporen.

Socialistische systemen
Er is bovendien een reden waardoor het systeem niet alleen doeltreffend was, maar rechtvaardig. Zo vervult de staat het subsidiariteitsbeginsel: hij doet voor de burger wat hem boven zijn macht gaat en geeft hem een garantie dat zijn verworven bezit beschermd is. In dit geval is de staat een beschermer en geen vijand, zoals in socialistische systemen het geval is, waarin je van je privébezit allesbehalve zeker bent.

Totale integratie
Kortom: wat werkt, zou je niet moeten willen veranderen. De Europese Unie wil echter hoe dan ook de Europese bankenunie afmaken: de totale integratie van alle banken in de EU. Dit houdt in dat, zoals nu alle Nederlandse banken onder toezicht van De Nederlandsche Bank (DNB) staan, alle banken in de EU onder toezicht komen van de Europese Centrale Bank (ECB). Voor een EU-spaardepositogarantiestelsel betekent dit dat, zoals nu alle Nederlandse banken garant staan voor elkaars spaartegoeden, dan alle banken in de EU dat doen.

Duitsland het belangrijkst
De Duitsers stribbelen tegen. Al heel lang. Logisch, want gezien het verschil in financiële degelijkheid tussen noord en zuid komt een EU-spaardepositogarantiestelsel er vooral op neer dat de spaartegoeden van noordelijke landen garant staan voor de zuidelijke. En van de noordelijke landen is Duitsland economisch het belangrijkst.

In de race
Het kwam daarom als een verrassing dat de Duitse minister van Financiën onlangs voorstellen deed om alsnog tot een EU-spaardepositogarantiestelsel te komen. Hoewel, bij nader inzien was dit eigenlijk wat minder verrassend, want Olav Scholz was op dat moment in de race voor het leiderschap van de SPD, de Duitse socialistische partij. Hij had er dus behoefte aan even als ‘visionair’ uit de hoek te komen. Hij kreeg ook meteen bijval van zijn Nederlandse collega Wopke Hoekstra, want ook die ziet het garantiestelsel als ‘ontbrekende schakel’ van de bankenunie.

‘Tuinkabouters’
De Duitse bankenwereld kijkt daar blijkbaar heel anders tegenaan. Zijn voorstel kwam Scholz op een hagel aan kritiek uit te staan. “Hier wordt geen Duitser beter van” en “de Duitse financiële wereld heeft de bankenunie sowieso niet nodig”. Zoals zo vaak echter werden de verdedigers van het nationale niveau (en dus van de spaarders) direct weggezet als provincialen die het leuk vinden hun “tuinkabouters in de voortuin te tellen” in plaats van ‘groot’, lees: EUropees, te denken.

Giftige leningen
De poging van Scholz om leider van de SPD te worden is mislukt, maar het EU-spaardepositogarantiestelsel staat nu stevig op de agenda voor 2020. Zeker zullen deskundigen ons dan weer van alle zijden verzekeren hoe goed dit is en hoe onmisbaar voor de ‘afronding’ van de bankenunie. Het punt is echter dat de situatie van banken in de verschillende landen sterk uiteenloopt. Bijvoorbeeld Italiaanse banken kampen nog altijd met grote hoeveelheden ‘giftige’ leningen op hun balans. Wilt u daar garant voor staan? Met uw eigen spaargeld?

Naderende ijsberg
Het beeld van de Titanic komt op. Je kunt van vele schepen wel één heel groot schip maken en jezelf wijs maken dat het door compartimentering onzinkbaar is geworden. Die naderende ijsberg trekt zich daar niets van aan, en het binnendringende zeewater ook niet. Binnen de kortste keren maak je slagzij en gaat het hele schip ten onder, terwijl als er maar één schip was geraakt, de schade beperkt was gebleven.

Lange mensen korter
Dat is het effect van socialistische maatregelen, die streven naar utopische gelijkheid. In plaats van te verbeteren van wie niet doeltreffend genoeg is, wil dergelijke politiek bij wijze van spreken lange mensen korter maken zodat die beantwoorden aan het gemiddelde. We weten hoe dat gewerkt heeft in de USSR, Cuba en het huidige, in crisis ondergedompelde Venezuela.

Verdeling van ellende
Kort samengevat: een Europees garantiestelsel voor spaardeposito’s kan voor even wellicht de stabiliteit vergroten, maar al gauw gaat het andersom werken. Dan kan het betekenen dat de garantie voor iedereen onhoudbaar wordt. Dan zou ook de Nederlander het nakijken krijgen, terwijl hij bij een nationale garantie van zijn spaargeld verzekerd zou zijn gebleven. Behalve dat een EU-depositogarantiestelsel grote onzekerheden met zich mee brengt, gaat het in tegen het beginsel van rechtvaardigheid. Het vernietigt de nationale garanties op privébezit, die we zo zorgvuldig voor onze toekomst hebben opgebouwd. Een andere zekerheid levert het wel op: zoals vaker opgemerkt is socialisme vooral de gelijke verdeling van ellende.

Cultuur onder Vuur strijdt met 0 euro subsidie voor de Nederlandse cultuur, tegen de klimaatdwang. Help ons met een gift!

https://cultuurondervuur.nu/garantie-op ... QAsG4zPn3Y
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Cultuur onder Vuur

Bericht door Pilgrim »

HELP HET BOEK TE DRUKKEN!

31 jan. 2020

Afbeelding

Beste medestander,

Mijn boek over klimaatideologie is klaar. Het is genadeloos.

Wekenlang heb ik, samen met mijn team van medewerkers en vrijwilligers, onderzoek gedaan voor ons boek over de Groene Lobby.

We zijn verbijsterd over wat we aantroffen…

De klimaatideologie is een dekmantel voor een totale revolutie tegen onze westerse beschaving. Een nieuw communisme, niet rood maar groen!

Ik heb het boek dan ook deze titel gegeven:

Groen is het nieuwe rood. Hoe de Groene Lobby het milieu misbruikt voor een totale revolutie.

De tekst is af. Nu moet het nog gedrukt worden. 15.000 maal!

Het drukken is geen sinecure. Groen is het nieuwe rood is een prachtig boek geworden: meer dan 180 pagina’s en een professioneel ontworpen omslag.

De drukkosten hiervoor zijn dan ook € 12.500,-.

Het ontbreekt mij nu aan de financiële middelen om het boek te laten drukken.

Het zou ongelofelijk zonde zijn als we struikelen over deze laatste horde.

Daarom wil ik u als trouwe medestander vragen om mij te helpen met een gift, zodat dit ontmaskerende boek gedrukt kan worden!

Natuurlijk krijgt u na uw donatie gratis een exemplaar toegestuurd.

Het boek Groen is het nieuwe rood onthult ontstellende feiten:
  • Dat er in Nederland helemaal geen ‘stikstofprobleem’ of ‘CO2-probleem’ is. Ons land is schoon en onze natuur is gezond.
  • Dat de klimaatideologie de opvolger is van het communisme, dat politiek failliet raakte met de val van de Sovjet-Unie in 1991. Klimaatideologie is de nieuwe rechtvaardiging voor staatsgeleide diefstal van privé-eigendom, inclusief onteigening van boeren.
  • Dat allerlei vooraanstaande wetenschappers en zelfs Nobelprijswinnaars niet geloven in het belangrijkste argument van de Groene Lobby: dat de mens klimaatverandering veroorzaakt én moet bestrijden.
  • Dat – en dit vind ik zelf het schokkendst – prominente klimaatideologen openlijk toegeven dat het ze uiteindelijk niet draait om het milieu, maar om het onderwerpen van alle landen aan een almachtige wereldregering. Daarin is geen plaats voor onze eigen cultuur en identiteit.
U begrijpt vast dat alleen al dit laatste feit, voor de campagne Cultuur onder Vuur reden genoeg is om de Groene Lobby te bestrijden.

Hier staat niet slechts natuur op het spel, maar ons privé-eigendom, onze cultuur, heel onze beschaving!

Daarom is dit boek zo belangrijk. Ik wil het direct naar de drukker sturen. Help mij hierbij vandaag nog met een gift!

Niets doen is geen optie. Daarvoor staat er teveel op het spel. De boerenbedrijven, maar ook de banen in de bouw.

En wat te denken van de vele woningen in Nederland die van het aardgas afgedwongen worden, als de Groene Lobby zijn zin krijgt?

Daarom moet het boek zo snel mogelijk naar politici, bestuurders, boeren, journalisten, ja naar elke betrokken burger!

Het boek ligt klaar en zal hard inslaan. Maar daarvoor moet het eerst gedrukt worden. U ontvangt het boek gratis als u nu helpt met een donatie:

Ik help mee om het boek te drukken!

Mijn dank voor uw steun!

Met strijdbare groet,

Hugo Bos - Campagneleider Cultuur onder Vuur

https://cultuurondervuur.nu/help-het-boek-te-drukken-l/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Cultuur onder Vuur

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Afbeelding

De titel van dit unieke eendagscongres is gekozen in de sfeer van de klimaathysterie omdat het er heet aan toe zal gaan.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Cultuur onder Vuur

Bericht door Pilgrim »

Nederlanders zijn klaar met immigratie

05 feb 2020

Afbeelding

Als het gaat om immigratie laten Nederlanders zich geen zand in de ogen strooien. Dat blijkt uit recent onderzoek. Zij zien heel helder dat, ondanks verzekeringen vanuit de politiek, de immigratie in Nederland – legaal en illegaal – maar blijft doorgaan, en dat dit het land niet ten goede komt.

Zand in machine

Hoewel voor de media immigratie de ‘olifant in de kamer’ blijft, is het voor Nederlanders al lang duidelijk dat de onstuitbare toestroom van asielzoekers en andere migranten niet alleen de leefbaarheid van ons land bedreigt, maar ook een molensteen is om de hals van de nationale economie die deze steeds verder omlaag trekt. Weliswaar bespreken de media de knelpunten op de woningmarkt, de zorg en het onderwijs, maar het feit dat het hierbij vooral de aanwezigheid van (met name niet-westerse, islamitische) migranten het zand in de machine is, geven zij maar zelden de aandacht die het verdient. Zo ontstaat een scheef beeld.

Overspannen woningmarkt
Ondanks deze mediadruk is de gemiddelde Nederlander klaar met immigratie, als we recent onderzoek van de Universiteit Groningen mogen geloven. Het is immers algemeen bekend dat elk jaar opnieuw er een hele stad (ruim 100.000) aan migranten in ons land bij komt, overwegend van niet-westerse herkomst, die allemaal gehuisvest moeten worden. Dit bij een toch al overspannen woningmarkt. Geen wonder dat 63% van de Nederlanders zich hier volgens het onderzoek zorgen over maakt.

Afbeelding
Gebiedsontwikkelaar BPD bracht in 2019 een ‘hittekaart’ uit om de ongekende druk op de woningmarkt in kaart te brengen. De druk leidde tot ver buiten de Randstad tot een forse stijging van woningverkoopprijzen. Afbeelding: vimeo.com

‘Overheid omverwerpen’
Ernstiger is dat hetzelfde onderzoek laat zien dat zich een revolutionair-opstandige geest van de bevolking meester dreigt te maken. Ruim een kwart van de Nederlanders zou al vinden de overheid ‘omver zou moeten worden geworpen’, desnoods (aldus 21% van de opstandigen) met geweld. Dit is zorgwekkend.

Titanic
Omverwerping van het gezag is uiteraard geen optie. Afgezien van de principiële kant, zou het ook weinig oplossen. Dat zoveel Nederlanders niettemin met de gedachte spelen, bewijst hoezeer zij het gevoel hebben dat het water hun aan de lippen staat. Het Nederlandse schip der staat dreigt te veranderen in een Titanic. De passagiers zijn al op zoek naar reddingsboten, terwijl de stuurlui nog niet eens de ijsberg zien naderen.

Kostenplaatje
Sterker nog, de regering kijkt al decennia nadrukkelijk weg van de oplopende kosten van immigratie. Het werkelijke kostenplaatje proberen achtereenvolgende regeringen al decennialang verdoezeld te houden.

Statistieken vervalst
Daarom maakte onderzoeker Pieter Lakeman in 1999 een eigen balans op met het boek Binnen zonder kloppen. Volgens hem had de pro-immigratiepolitiek van achtereenvolgende regeringen in het laatste kwart van de eeuw zeventig miljard gulden gekost (ongeveer 32 miljard euro). Toen al stelde Lakeman vast dat de overheid statistieken had vervalst over bijvoorbeeld de werkeloosheid onder gastarbeiders. Hij concludeerde dat ‘gastarbeid’ de armen armer, en de rijken alleen maar rijker had gemaakt.

Beter betaald
Volgens Lakeman was het binnenhalen van goedkope arbeidsmigranten een schoolvoorbeeld geweest van het paard achter de wagen spannen. Het bekende verhaal dat migranten het werk deden waar Nederlanders zich te goed voor voelden, klopt volgens hem niet. Nederlanders wilden simpelweg beter betaald worden, en hogere lonen zouden de ontwikkeling van de economie alleen maar goed hebben gedaan. Werkgevers wilden echter lage lonen houden, en als Nederlanders het daar niet voor wilden doen, moesten er maar mensen geïmporteerd worden die dat wel wilden.

Afbeelding
Pieter Lakeman als luis in de pels van de Nederlandse overheid. Hij toonde in zijn werk aan dat de overheid statistieken vervalste over werkloosheid onder gastarbeiders. Foto: Nationaal Archief, Creative Commons

Kinderbijslag
Het echte sommetje, wat het Nederland per saldo zou opleveren of kosten, werd opnieuw niet gemaakt, hoewel onder meer de vakbeweging daarop aandrong. Zelfs het gegeven dat voor emigratie naar Nederland de Marokkaanse overheid speciaal de kostwinners met kinderrijke gezinnen uitkoos – omdat die de meeste kinderbijslag kregen, zelfs als het gezin in Marokko bleef – deed bij de Nederlandse overheid geen lichtje branden.

Arbeidsverdringing
Econoom Hans Roodenburg berekende in 2003 namens het Centraal Planbureau (CPB) dat iedere nieuwe niet-westerse allochtoon 43.000 euro kostte. Roodenburg kwam tot de conclusie dat het effect van immigratie op de het inkomen van de bevolking “waarschijnlijk weinig en wellicht zelfs negatief” is. Wat veel mensen vreesden, namelijk dat immigratie zou leiden tot arbeidsverdringing bij laaggeschoolden, bleek inderdaad het geval te zijn. Ten slotte stelde Roodenburg vast dat “immigranten een belasting blijken voor het publieke budget als hun sociale en economische karakteristieken overeenkomen met het al aanwezige niet-westerse bevolking” en dat zij dus ook geen bijdrage leveren aan het tegengaan van de vergrijzing.

Verliesgevend
Met andere woorden, nog meer immigratie van niet-westerlingen drijft de kosten alleen maar nóg verder op. Vanuit het oogpunt van Nederland is immigratie in alle opzichten een verliesgevende zaak, waar jaarlijks vele miljarden mee teloor gaan.

Enorme bedragen
De CPB-econoom verbaasde zich dat de politiek zijn bevindingen “op geen enkele manier oppikte”. In Vrij Nederland zei Roodenburg: “Zelfs al kleven er bezwaren aan dit soort berekeningen, zoals het risico van stigmatisering, dan nog zou ik als politicus over deze informatie willen beschikken. Het gaat bij immigratie om enorme bedragen. Je wilt toch weten wat je beleid kost en oplevert?”

Botte afwijzing
Nee, dat wilde de regering dus uitdrukkelijk niet. Dat bleek in 2009, toen de Partij voor de Vrijheid die in 79 Kamervragen om een gedetailleerde berekening van de kosten van immigratie vroeg, en op een botte afwijzing “op principiële gronden” van de regering stuitte. Daarop maakte journalist Syp Wynia voor Elsevier een berekening, die uitkwam op de duizelingwekkende som van 216,4 miljard. Zoveel had de immigratie in de voorgaande vier decennia (vanaf 1970) gekost. Volgens deze berekening bedroegen de jaarlijkse totale kosten op dat moment 6,1 miljard.

Afbeelding
Onderzoeksjournalist Syp Wynia berekende in 2019 de kosten van immigratie, omdat de regering weigerde dit openbaar te maken. Hij kwam uit op de duizelingwekkende som van 216,4 miljard (kosten van immigratie over de voorgaande 40 jaar). Foto: Maarten Goeman, Creative Commons.

Pikant
Een jaar later, in 2010, kwam onderzoeksbureau Nyfer op dezelfde orde van grootte uit. Het berekende in 2010 dat de massa-immigratie van niet-westerse allochtonen Nederland op 7,1 miljard euro per jaar kwam te staan. De PVV had het bureau om dit rapport verzocht, omdat de regering ieder onderzoek hiernaar weigerde (pikant detail: Nyfer is in 1995 opgericht door economen, opdat er een alternatief zou zijn voor het Centraal Planbureau).

Criminele statistieken
Nyfer stelde ook vast dat niet-westerse allochtonen wel méér gebruik maken van collectieve voorzieningen, maar daar minder aan bijdragen. Ze zitten immers vaker in de bijstand of hebben een arbeidsongeschiktheids- of werkeloosheidsuitkering. Hun oververtegenwoordiging in de criminele statistieken komt daar als kostenpost nog eens bovenop.

Maatschappelijke onleefbaarheid
Deze enorme kosten van immigratie, die bovendien blijvend zijn, worden bestreden uit de algemene middelen, dus uit belastinggeld. Naarmate de immigratie langer doorgaat, zullen de belastingen navenant toenemen en op dat hoge niveau moeten blijven. Immigratie ondermijnt zo het privébezit van de Nederlander, die daar toenemende maatschappelijke onleefbaarheid, wanorde en ontwrichting voor terug krijgt. Het verbaast dan ook niet dat volgens de Rijksuniversiteit Groningen de Nederlanders in het onderzoek inmiddels spreken van een overheid die “de controle kwijt is en niet bij machte het tij te keren.”

Plan van ‘omvolking’
Ondanks de funeste uitwerking van immigratie op de maatschappelijke cohesie en de nationale welvaart, worden en van regeringswege – ondanks alle electorale lippendienst – geen fundamentele maatregelen genomen. Terecht of niet, dit voedt het gevoel bij de bevolking dat er door hun eigen overheid een plan van ‘omvolking’ tegen hen wordt uitgevoerd.

Gemeenschappelijk belang
De middeleeuwse denker en heilige Thomas van Aquino oordeelde al dat het bij immigratie voor elke natie aankomt op maatvoering en onderscheiding (niet iedereen zomaar toelaten, bijvoorbeeld). Het gemeenschappelijke belang van de bevolking moet bij alles voorop staan. De juistheid van dit beginsel is voor elk gezond verstand in te zien, gezond verstand waarover ook de Nederlandse burger beschikt. Geen wonder dat die van het huidige immigratiebeleid opstandig wordt.

https://cultuurondervuur.nu/nederlander ... mmigratie/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Cultuur onder Vuur

Bericht door Pilgrim »

Afbeelding

Geachte lezer,

Nederlanders hebben het helemaal gehad met immigratie. Die dreigt ons land onleefbaar te maken. Maar ook straatarm!

De regering kijkt weg van objectief onderzoek. Dat duidt er al jaren op dat immigratie de samenleving alleen maar verlies oplevert.

Niet alleen financieel. Dat ook, maar eerst en vooral cultureel.

Wat blijft ervan ons mooie Nederland over?

Lees ons artikel* hierover:

Lees: "Nederlanders zijn klaar met immigratie"

De meeste politieke partijen doen alsof ze de zorgen van Nederlanders omtrent immigratie delen. Achter de schermen zetten ze echter alles op alles om die door te laten gaan.

Het goede nieuws: steeds meer Nederlanders krijgen dit door. Volgens onderzoek vindt een aanzienlijk deel van het land al dat de regering omver mag worden geworpen. Alles om de immigratie te stoppen.

Paniekvoetbal lost uiteraard niets op. Maar dat Nederlanders met die gevaarlijke gedachte spelen, bewijst hoe hoog de nood voor hen gestegen is.

Ik ga in 2020 volop actievoeren voor de verdediging van de Nederlandse cultuur. Help mij daarbij!

Ik help met een donatie

Hartelijk dank.

Met strijdbare groet,

Hugo Bos - Campagneleider Cultuur onder Vuur
*) Idem aan artikel hierboven.
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Cultuur onder Vuur

Bericht door Pilgrim »

Via de mail...
Afbeelding

Geachte lezer,

Wonen de omroepbazen op een andere planeet? Zij willen van minister Slob nog eens € 3.500.000,- méér.

Ik word werkelijk witheet als ik dit lees.

De Nederlandse Publieke Omroep (NPO) is een bodemloze put, waarin jaarlijks honderden miljoenen spoorloos verdwijnen.

En de NPO wil nóg meer.

Ondanks het groteske uitgavenpatroon lopen de kijkers in groten getale weg.

En u en ik begrijpen precies waarom: vanwege de linkse eenzijdigheid van de programma’s.

Wat de NPO nodig heeft is juist een drastische korting en een terugkeer naar de zijn kerntaak: objectieve informatie geven.

Dit zal echter alleen gebeuren als wij luid en duidelijk protesteren tegen de wijze waarop de NPO met belastinggeld smijt.

Teken daarom de petitie ‘Minister, stop de linkse NPO!’. Minister Slob van Media moet ingrijpen en desnoods alle financiering van de publieke omroep intrekken.

Teken de petitie


De Mediawet schrijft strikte onpartijdigheid voor. Wat de Hilversumse omroep ons echter dag na dag voorschotelt is werkelijk ten hemel schreiend.
  • Het meesterbrein achter het wereldwijde Iraanse terrorisme, 'generaal' Soleimani, stelt de NPO doodleuk voor als een omgekomen held.
  • Jihadbruidje Laura H. mocht van de NPO onlangs uitgebreid en ongehinderd op televisie haar verhaal doen.
  • Voor Oudejaarsconferences zoekt de NPO steevast politiek-correcte geestverwanten zoals Claudia de Breij, Freek de Jonge of Martijn Koning.
  • Van het migrantenprobleem geeft de NPO systematisch een misleidende voorstelling van zaken.
Want zoals Arnold Karskens op ons Congres Cultuur onder Vuur liet zien, spreekt het Journaal van ‘dalende migratiecijfers’, maar laat familiehereniging en nareizigers buiten beschouwing.

De Algemene Rekenkamer heeft juist een rapport gepubliceerd over de doelmatigheid van de NPO.

Het is vernietigend.

De NPO blijkt één grote ontransparante, geldverslindende puinhoop zonder effectieve controle op de eigen uitgaven.

En weet u wat de reactie van Hilversum was?

Totale stilte. Onder het motto ‘wie geschoren wordt, moet stilzitten’, ging men stilletjes over tot de orde van de dag.

Deze stilte moeten we hoe dan ook doorbreken. Het ongecontroleerd slurpen van belastinggeld van de NPO moet direct ophouden. Teken daarom vandaag nog de petitie aan minister Slob:

Teken de petitie

Wat het allemaal nog schandaliger maakt: van de honderden miljoenen die naar de NPO gaan, worden de buitensporige lonen, premies en honoraria van mediasterren betaald.

Zeker elf NPO-presentatoren verdienen méér dan onze premier, dat wil zeggen dat hun salaris de € 189.000,- per jaar overstijgt.

Uitgerekend de meest linkse BN'ers, zoals Matthijs van Nieuwkerk en Jeroen Pauw, stijgen daar nog bovenuit.

Zij weten via een omweg extra salaris binnen te halen, doordat ze hun programma door een eigen bedrijf laten produceren.

De NPO is bang kijkers te verliezen en betaalt zonder morren de sterk stijgende rekening. Soms met wel meer dan veertig procent!

Publieke media laten het typische graaien zien van staatsondernemingen, die alle contact met de werkelijkheid zijn kwijtgeraakt.

En wat krijgen wij daarvoor terug? Linkse desinformatie.

Dit moet stoppen. Laten we iedere twijfel wegnemen wat Nederlanders van hun publieke omroep verwachten: objectieve informatie vanuit een verantwoord en gecontroleerd budget.

Teken daarom vandaag nog de petitie 'Minister, stop de linkse NPO!' aan minister Slob, de minister van Media.

Teken de petitie

Daarnaast is nodig dat we zoveel mogelijk Nederlanders op de eenzijdigheid en verspilling van de NPO attent maken.

Deze petitie wil ik daarom zo breed mogelijk verspreiden. Het besef moet landen dat de NPO ons belastinggeld erdoor draait.

Als dank krijgen de uitgezogen Nederlanders een eindeloze stroom van eenzijdig politiek-correcte programma's over zich heen.

Dit is wat ik met uw hulp wil doen:
  • Ik kan meteen 20.000 andere burgers aanschrijven, als ik daarvoor de benodigde middelen krijg. Dit kost € 10.000,-.
  • Ik wil onze onthullende video over het linkse NOS Journaal van Arnold Karskens promoten, via sociale netwerken en met e-mailcampagnes. Daarvoor heb ik € 3.000,- nodig.
  • Met uw financiële hulp kan ik deze actie adverteren en Den Haag zo ervan bewust maken dat Nederlanders een betrouwbare en efficiënte NPO willen. Dit kost € 5.000,-.
Ik kom uit op een totaalbedrag van € 18.000,- dat nodig is om ons protest tegen de geldverslindende NPO een succes te maken.

Als u een bijdrage kunt leveren, dan ben ik u zeer dankbaar.

Met €50,- maakt u echt het verschil, maar ook met een kleiner bedrag helpt u onze campagne vooruit. Elke euro telt.

Ja, ik help met een gift

Ik zie geweldige kansen. Mensen snakken naar goede informatie. De video van Arnold Karskens' toespraak op ons Congres Cultuur onder Vuur, is al meer dan 38.000 keer bekeken.

We moeten van ons laten horen. Anders buit Hilversum ons zwijgen uit en gaat de verspilling van uw en mijn belastinggeld gewoon door.

Teken daarom vandaag nog de petitie aan minister Arie Slob.

Onze actie komt precies op tijd. Minister Slob zit dringend om geld verlegen. Hij zal zich door onze petitie alleen maar gesteund voelen om op de NPO te bezuinigen.

Denk niet dat het probleem zichzelf oplost. Het verlies aan populariteit en bereik leidt er alleen maar toe dat de NPO assertiever wordt en de hand nog nadrukkelijker ophoudt.

De omroepbazen weten dat hun paradijs, hun luilekkerland, alleen kan doorbestaan dankzij de machteloze belastingbetaler.

Het moet afgelopen zijn: zowel het staatsinfuus voor de NPO als de linkse programmering en de groteske omroepsalarissen.

Laten we de stilte doorbreken. De NPO heeft nu al een groter budget dan de Koninklijke Marine, onze landsverdediging!

Om te verhinderen dat de verspilling en de linkse beïnvloeding door de NPO nog langer doorgaan, wil ik onze actie direct bij zoveel mogelijk Nederlanders bekend maken.

Help mij daarom met een gift van €5,- €15,- €25,- of €100,-.

Ja, ik help met een gift

Een fatsoenlijke omroep werkt doelmatig, levert objectieve programma's en verantwoordt netjes zijn uitgaven. Daar hebben u en ik recht op!

Met strijdbare groet,

Hugo Bos - Campagneleider Cultuur onder Vuur
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Cultuur onder Vuur

Bericht door Pilgrim »

Bestel nu het rapport over verplichte schoolexcursies naar moskeeën



Elke dag gaan hele basisschoolklassen op verplichte excursie naar islamitische moskeeën.

Moskeeën die onder directe controle staan van de Turkse overheidsorganisatie Diyanet, en door Erdogan “onze barakken” genoemd worden.

Moskeeën die geregeld predikers uitnodigen van salafistische snit, die ongelovigen honden noemen en oproepen tot jihad.

De Nederlandse schoolkinderen worden door de imam geïnstrueerd te knielen en de islamitische geloofsbelijdenis te bidden. De eerste stap naar bekering tot de islam is gezet.

Beelden vlogen in 2017 de wereld over. Reden genoeg voor Cultuur onder Vuur om een meldpunt te openen. Daar konden bezorgde ouders melding maken van moskee-excursies.

Een jaar laten presenteren wij de bevindingen in een rapport.

Het rapport bevat:
  • Uitgewerkte meldingen met foto’s en achtergrondinformatie, bijvoorbeeld over de financiering van de moskee of de predikers die het uitnodigt.
  • Uitleg over de islamitische theologie en strategie achter het ‘bidden’ in de moskee door schoolkinderen. Het ‘bidden’ is geen onschuldig nadoen, maar onderdeel van de islamitische veroveringsstrategie.
  • Uitleg over de rechten en mogelijkheid van ouders die hun kinderen willen weghouden van moskee-excursies.
  • Concrete aanbevelingen voor ouders, scholen en politici, om Nederlandse schoolkinderen te beschermen tegen islamitische indoctrinatie.
Bestel hier het rapport Klassen op de knieën voor de islam: [zie de site!]

(Helaas is het verzenden van het rapport alleen mogelijk naar Nederlandse adressen.)

https://cultuurondervuur.nu/bestel-nu-h ... -moskeeen/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Cultuur onder Vuur

Bericht door Pilgrim »

Afbeelding

Geachte lezer,

Wat ik nu toch gevonden heb is ronduit schokkend.

Schoolkinderen van christelijke basisschool Emmaüs moeten een bezoek brengen aan de salafistische moskee as-Soennah.

U weet wel, de moskee die onder vuur ligt als broeinest van islamitisch extremisme. Die bovendien miljoenen oliedollars krijgt.

Dollars die besteed worden aan het bewerken van christelijke basisschoolkinderen!

Lees meer over het bezoek:

Basisschool stuurt kinderen op excursie naar salafistische moskee

Het bezoek is verplicht omdat het moskeebezoek onderdeel is van het vak ‘burgerschap’.

Je mag je kind daar evenmin van weghouden als van de rekenlessen.

Een schande waar de politiek direct verandering in moet brengen.

Daarom verspreidt Cultuur onder Vuur een petitie aan minister Slob van Onderwijs. Hij moet direct een einde maken aan de verplichte schoolbezoeken door schoolkinderen aan moskeeën.

U kunt onderaan het artikel de petitie tekenen:

Basisschool stuurt kinderen op excursie naar salafistische moskee

Medewerkers van onze campagne Cultuur onder Vuur hebben opnames van het bezoek gevonden tijdens hun doorlopend onderzoek naar verplichte moskeebezoek van schoolklassen.

Wij hebben daar in 2018 een baanbrekend rapport over gepubliceerd: Klassen op de knieën voor de islam.

Met succes:

De Tweede Kamer heeft door ons rapport – dat u HIER kunt bestellen – een motie aangenomen die in het openbaar onderwijs de ouders het recht geeft hun kinderen weg te houden van deze excursies.

Toch gaan de islamiserende bezoeken door. Daarom blijft Cultuur onder Vuur onderzoek doen, petities verspreiden, bewijs publiceren.

Nu uit onderzoek van de Tweede Kamercommissie blijkt dat de buitenlandse financiering van moskeeën als as-Soennah nog omvangrijker is dan gedacht, wil ik met Cultuur onder Vuur nog meer actie gaan voeren tegen schoolbezoek aan moskeeën. Maar dat kan alleen met uw hulp. Steun ons daarom alstublieft met een gift:

Ja, ik help met een gift

Samen schudden we meer en meer Nederlanders wakker voor het gevaar van de islamisering.

We zijn met Cultuur onder Vuur 100 procent afhankelijk van genereuze medestanders als u om de goede strijd te voeren.

In tegenstelling tot de moskeeën krijgen wij geen miljoenen oliedollars.

Ook geen subsidie van de overheid. Die wil de salafistische moskeeën juist beschermen tegen het onthullen van hun wandaden (Eindhovens Dagblad, 15 januari 2020).

De overheid werkt mee aan de islamisering. En de Tweede Kamer staat erbij en kijkt ernaar.

Neem de Tweede Kamercommissie die kritisch onderzoek moet doen naar de buitenlandse financiering. Dat is een tandeloze tijger.

De leden zijn slecht voorbereid en vragen amper door. Ze worden makkelijk afgetroefd door de sluwe imams.

Zelfs het linkse NRC Handelsblad klaagt dat de commissie “totaal geen vat kreeg op het verhoor”!

De overheid doet niets, daarom moeten wij het met Cultuur onder Vuur doen. We moeten de schijnwerper zetten op de islamisering van Nederland door de vele moskeeën.

We hebben nog veel meer indoctrinerende schoolbezoeken op het spoor. We willen die uitzoeken en daarover publiceren.

Help ons vandaag nog hiermee, met uw best mogelijke gift:

Ja, ik help met een gift

Achter het binnenhalen van Nederlandse schoolkinderen zit een verfijnde strategie van moskeeën om onze kinderen rijp te maken voor onderwerping aan de islam.

Waar anders geven die Arabische oliesjeiks hun miljoenen voor?

Ze gaan voor niets minder dan de volledige onderwerping van het christelijke Westen aan de islam.

U en ik moeten met ons verzetten met onze grootst mogelijke kracht.

We zijn het aan onze kinderen en kleinkinderen verplicht!

Met strijdbare groet,

Hugo Bos - Campagneleider
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Cultuur onder Vuur

Bericht door Pilgrim »

Voorzitster ABP bevestigt: Nederlands pensioengeld in gevaar

28 feb. 2020

Afbeelding

‘Buitenlanders zien Nederlandse pensioenfondsen als een strooppot.’ Dat zegt bestuursvoorzitster van het Algemeen Burgerlijk pensioenfonds. Met 460 miljard euro is dat een van de grootste pensioenfondsen ter wereld. Mooi, dat de voorzitster van het ABP, Corien Wortmann-Kool (op foto links naast Barroso, voorzitter van de Europese Commissie), het thema bevestigt van de campagne die Cultuur onder Vuur al sinds 2017 voor het behoud van onze pensioenen voert.

Europarlementariër

Onder de slogan ‘EU, handen af van onze pensioenen!’ hebben we sindsdien de slinkse manoeuvres van andere EU-landen en Brussel geagendeerd in de richting van wat als het zelf verdiende, exclusieve bezit van Nederlanders moet worden beschouwd: onze pensioengelden.

“Beste ter wereld”
Buitenlandse adviesbureaus wijzen ons systeem jaar na jaar aan als “het beste ter wereld”, maar Corien Wortmann-Kool, tot 2015 Europarlementariër voor het CDA (zie foto links naast ECB-president Maria Draghi), wijst op het reële risico dat onze pensioenen lopen.

‘Uitgesteld loon’
Wat is er aan de hand? Het in opzet degelijke Nederlandse pensioensysteem is gebaseerd op “uitgesteld loon”. Dat betekent dat je gedurende je arbeidsleven steeds stukjes loon afgeeft (en/of dat je werkgever dat doet). Daarmee wordt belegd. Je krijgt dat eigen loon als pensioen weer terug tegen de tijd dat je het nodig hebt.

Astronomische som
Je kunt je voorstellen dat na verloop van decennia al die stukjes “uitgesteld loon” bij elkaar een enorme som geld vormen. Dat is ook zo: het beloopt de astronomische som van 1560 miljard. Maar – en dat is de kern van de zaak – de bestemming van al dat geld staat al vast. Of zou vast moeten staan.

Uitgesteld privéloon
Het is bedoeld als gegarandeerde uitkering voor onze oudedagsvoorziening. Een pensioen komt dus alleen en uitsluitend toe aan de Nederlander die het heeft opgebouwd. “Uitgesteld loon” is dus “uitgesteld privébezit”. Iedere andere bestemming is diefstal. Of die nu van de Staat uitgaat of van de EU. Natuurlijk durft Brussel de Nederlandse pensioengelden niet zomaar te vorderen. Maar er zijn tal van slinkse wegen en omtrekkende bewegingen waarmee het dit geld geleidelijk kan onteigenen.

Stilzwijgend
De belangrijkste strategie van Brussel (en van de landen die dat via Brussel proberen voor elkaar te krijgen) is het ontwerpen van overkoepelende constructies in het kader van een ‘steeds hechtere unie’ (de ‘ever closer union’ zoals de EU-mantra luidt), waarin de Nederlandse pensioengelden stilzwijgend worden meegenomen.

Salamitactiek
De opvallendste en meest dreigende daarvan is de ‘transferunie’. Onder druk van met name de zuidelijke lidstaten en Frankrijk brengt Brussel die in een soort salamitactiek stap voor stap dichterbij. Het idee van de transferunie is simpel gezegd dat we als EU-landen alles in één potje gooien. En dan de rekening splitsen.

Flierefluitend
Wat dan gebeurt laat zich raden: er komt een geldstroom op gang van noord naar zuid, als tussen communicerende vaten. Van de landen die hun monetaire en economische zaken op orde hebben, naar de landen die economisch gesproken – flierefluitend door het leven gaan en tijdens hun siësta niet wakker willen liggen van de gaten in hun begroting.

Strooppot
En in zekere zin terecht: waarom zouden ze wakker liggen, als ons pensioengeld hun gaten wel zal vullen? Dat is wat Corien Wortmann-Kool bedoelt, als ze zegt: ‘Ik weet dat buitenlandse partijen de Nederlandse pensioenmarkt als een strooppot zien waarvan ze grote delen willen inpikken. Dat mogen we niet laten gebeuren.’
‘Uitgesteld privébezit’

Dat is het grote risico dat aan de federalisering van Europa verbonden is: dat de traditioneel sterke kanten van ons land, zoals financiële degelijkheid, in een alomvattende Unie ten onder gaan, zonder dat we daar wat voor terugkrijgen. Integendeel dat we daar zelfs onze pensioenen – zoals hierboven uitgelegd ‘uitgesteld privébezit’ – bij inschieten.

Ravage
Hetzelfde geldt voor het streven naar een bankenunie, dat de garantie tot €100.000,- op ons spaargeld door De Nederlandsche Bank in gevaar brengt. Door slechte banken te verstrengelen met goede bereik je misschien eventjes een grotere stabiliteit, maar toch alleen zolang de slechte banken nog niet zo slecht zijn dat ze de goede meesleuren. Want dan vallen ze allemaal tegelijk om en is de ravage nog veel groter. En ook dan zijn we ons geld kwijt.

Verplichtstelling
Een ander gevaar is dat het Nederlandse pensioenstelsel (nogmaals: door buitenlandse beoordelaars “het beste ter wereld” genoemd) van buitenaf wordt opgeblazen, bijvoorbeeld vanwege de verplichtstelling ervan, die strijdig zou zijn met Europese mededingingsregels. Dit zou kunnen gebeuren via een uitspraak van het Europees Hof. Nederlandse hoogleraren waarschuwden daar vorig jaar nog voor. Wortmann-Kool: “We zitten echt niet te wachten op een nieuw stelsel dat grote buitenlandse partijen propageren. Die lobbyen in Brussel tegen de verplichtstelling in Nederland omdat ze die Nederlandse markt willen inpalmen.”

‘Pensioenverwachting’
Een ding gaat sowieso op de helling, als we Corien Wortmann-Kool mogen geloven: de pensioenzekerheid. Mensen moeten er maar aan wennen dat we ze op hun oude dag uiteindelijk uitgekeerd krijgen, afhangt van de economische omstandigheden. “We moeten niet langer spreken van een pensioenbelofte maar van een pensioenverwachting, een stelsel dat meer uitgaat van de pensioenpremie plus rendement.”

Geldhongerig
Des te belangrijker dus, dat onze huidige pensioengelden beveiligd worden tegen de graaivingers van anderen, in het bijzonder de salamitactiek van Brussel en andere EU-landen. Onze pensioenen zijn geen appeltjes voor andermans dorst. Voor een geldhongerig instituut als de EU mag het dan een vette kluif zijn, zoals Pieter Omtzigt, de pensioenspecialist in de Tweede Kamer, zegt: “De grootste spaarpot van Nederland moet door Nederland gecontroleerd worden, niet door Brussel.”

Urgente oproep: teken de petitie tegen de pensioenroof!
Nederlandse pensioenen zijn Nederlands privé-eigendom. Ze zijn van ons. Niet van Den Haag, en al helemaal niet van Brussel!

Het is een onacceptabel dat Brussel en Den Haag onze pensioenen ondermijnen. Pensioenzekerheid wordt afgeschaft en Nederlandse burgers zullen moeten gaan opdraaien voor de spendeerzucht van andere EU-landen. Dat kan en mag niet.

Teken daarom nu de petitie aan Klaas Knot van De Nederlandsche Bank, zodat hij de Nederlandse pensioenen veilig stelt!

Afbeelding
[Klik op de afbeelding.]

https://cultuurondervuur.nu/voorzitster ... in-gevaar/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Plaats reactie