Kredietcrisis is veel gevaarlijker dan gedacht!

Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Re: Kredietcrisis is veel gevaarlijker dan gedacht!

Bericht door hans van de mortel »

Hahaha! :roll:

Politici en rechters . . . dat maakt de geschiedenis zo vaak mee:

Twee handen op één vieze smerige patserige zelfvoldane volgevreten buik.

Waar kan ik tegenwoordig nog mijn contant geld storten ? Niet bij mij in de buurt. Mijn eigen ABN AMRO Bank heeft de geldautomaat binnenin al maanden geleden tot verboden gebied verklaard en de pinautomaat buiten is ondertussen weggehaald. Dan zijn er nog vier andere banken binnen loopafstand van mijn huis. Dat wist ik al, maar daar kan ik geen geld storten. Ik zal een aardig reisje op de fiets of met het openbaar vervoer moeten maken om mijn contante geld ergens 'veilig' te stellen. De spaarzame adressen zijn op internet te vinden. De spoeling is dun, want ik heb inmiddels al een paar bankkantoren op mijn weg gezien die zijn opgeheven.

Als iedereen nu zijn verdiende loon voortaan cash laat uitbetalen dan kunnen we de banken voortaan de kolere krijgen. Voortaan graag alles met zwart geld betalen. En o ja, twee weken geleden kon ik nog bij de rookwaren en lectuurzaak 'Primera' geld storten - een geheel nieuw type automaat. Vriendelijk, lekker droog en niet meer in de kou. Gesloten op instigatie van boefje leugenaar Rutte. De bevriende slijter even verderop is wel open. Met mijn contante geld kan ik zijn halve winkel leeg kopen, maar dat doe ik even niet.

Het kabinet heeft een lijst gedeeld met winkels die open mogen blijven. Daarbij gaat het om winkels die levensmiddelen verkopen, zoals supermarkten, bakkerijen en zelfs slijterijen. Kan iemand mij vertellen welke slijterij levensmiddelen verkoopt?

We glijden steeds verder af naar een ouderwetse - nog erger dan het fascisme van weleer - dictatuurstaat. En Rutte? Als we mazzel hebben, roept hij 'SORRY'.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Kredietcrisis is veel gevaarlijker dan gedacht!

Bericht door Pilgrim »

Duitsland nu bijna € 2,2 biljoen in de min: openbare schulden exploderen

Geplaatst op 25 december 2020

Afbeelding

Het is inmiddels overal bekend geworden – geld speelt in coronatijden geen rol meer. De openbare schulden nemen daarom onophoudelijk tot astronomische hoogten toe.

In verband met corona hebben de openbare schulden in Duitsland in het derde kwartaal een nieuw record behaald. De staat, gemeenten en de sociale verzekering inclusief alle extra begrotingen hadden eind september een ongelooflijke bijna € 2,2 biljoen schulden. Dat deelde het Duitse Bureau voor de Statistiek dinsdag mee. Dat zijn 15,6% of € 296,4 miljard meer dan eind 2019.

“De stijging is in principe gebaseerd op de opname van financiële middelen om de coronacrisis te bedwingen”, verklaarden de statistici. Al aan het einde van het tweede kwartaal was de hoogste onderzochte schuldenstand bereikt. Nu nam deze opnieuw met meer dan 4% (€ 85,9 miljard) toe.

Met uitzondering van de sociale verzekering hadden eind september alle terreinen meer schulden dan eind 2019. In deze periode steeg de schuld van de staat het meest: die nam met 20,3% of € 241,5 miljard toe tot € 1430,1 miljard. “Vooral de schulden van de waardepapieren zijn sterk gestegen, en wel met € 207,4 miljard”, aldus het Duitse Bureau voor de Statistiek.

De deelstaten hadden € 631,1 miljard schulden, wat overeenkomt met een stijging van 9,1% respectievelijk € 52,4 miljard. “De schulden zijn in alle deelstaten toegenomen”, aldus het Bureau voor de Statistiek.

De coronacrisis heeft ook de jarenlange consolidatie-inspanningen van de financiering van de deelstaten tenietgedaan. In plaats van het oorspronkelijk in het kader van de schuldenrem geplande afzien van welke nieuwe kredieten dan ook, hebben de 16 parlementen van de deelstaten alleen al voor 2020 een mogelijke nieuwe schuld van tot € 128 miljard toegestaan – en een einde is niet in zicht.

Bron: zuerst.de

Vertaald uit het Duits door: E.J. Bron

https://ejbron.wordpress.com/2020/12/25 ... xploderen/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Kredietcrisis is veel gevaarlijker dan gedacht!

Bericht door Pilgrim »

Veel commotie op de zilvermarkt merk ik en dit is de reden...
Maken de Reddit acties tegen Wall Street de weg vrij voor de Great Reset en invoering digitale wereldmunt?

Posted on 01/02/2021

Afbeelding

Bankier: ‘Het hele financiële systeem zal worden vernietigd als jullie dit doen’

Er is de afgelopen week veel te doen over de Reddit ‘crowd’, gewone mensen die gezamenlijk proberen de grote financiële spelers (banken, hedgefunds) ten val te brengen door eerst massaal in GameStop (GME) te stappen, en die zich nu hebben gericht op zilver, waarvan de koers in no-time steeg tot boven de $ 30, het hoogste niveau in 7 jaar. Megabank Goldman Sachs – nogal eens vergeleken met een vampierinktvis – waarschuwde zijn klanten gisteren zelfs dat als deze ‘short squeeze’ aanhoudt, de hele markt kan instorten. Dat zal het complete wereldwijde financiële systeem doen crashen. Is dat niet exact waar de globalisten en overheden op zitten te wachten? Het zal hen een perfect excuus geven voor hun geplande ‘Great Reset’ en de invoering van een digitale wereldmunt onder een één-wereld autoriteit.

Bij een ‘short squeeze’ worden de koersen van een ‘asset’ zoals een edelmetaal dermate snel en hoog opgedreven, dat handelaren die erop hadden gewed dat de prijs juist zou dalen, gedwongen worden om alsnog te kopen, omdat hun verliezen anders te hoog zouden oplopen en ze failliet kunnen gaan. Dit drijft de koers nog verder omhoog, wat de ‘short squeeze’ alleen maar meer brandstof geeft.

Met GameStop zijn beleggers zo’n 6 miljard kwijtgeraakt, maar met zilver kan het verlies in het uiterste geval in de biljoenen belopen. Alle banken bij elkaar opgeteld kunnen dat onmogelijk dekken, en zouden failliet gaan. Het hele financiële systeem zou wereldwijd instorten, met onvoorstelbare chaos en paniek, en onnoemelijk veel slachtoffers als gevolg.

‘F*** the Banks’
Een van de WallStreetBets gebruikers kondigde deze ‘aanval’ als volgt aan:

‘De Silver Bullion markt is een van de meest gemanipuleerde op aarde. Iedere short squeeze in zilverpapier shorts zou EPIC zijn. We weten dat de miljardenbanken goud en zilver manipuleren om de echte inflatie te dekken.

Zowel voor de industriële als de monetaire staat is het printen van schuld voor de nummer 1 inflatie waarborg, zilver, nog nooit zo gunstig geweest. Inflatie gecorrigeerd zilver zou op $ 1000 moeten staan in plaats van op $ 25. Waarom squeezen we de $SLV niet tot de echte fysieke prijs.

Bedenk wat dit kan opleveren. Als winst u niet boeit, denk dan aan de banken zoals JP Morgan die ermee worden vernietigd. Zet de markt klem… Koop $SLV en ga er helemaal voor... Eis fysieke levering (van zilver), als u kunt. F*** the banks.’


‘Ik brand alles plat, puur uit wraak’
Een ander schreef dat hij om puur persoonlijke redenen meedoet:

‘Ik herinner me hoe de huizenmarkt crash een torpedo door mijn familie deed gaan. Mijn vaders betonbedrijf stortte bijna van het ene op het andere moment in. Mijn vader verloor zijn huis. Mijn oom ook. Ik herinner me hoe mijn broer mijn vader hielp om wat wisselgeld op de keukentafel te tellen. Dat was al het geld dat hij had overgehouden.

Terwijl dit bij mij thuis gebeurde, zag ik hoe hedgefund managers letterlijk champagne dronken terwijl ze neerkeken op de Occupy Wall Street demonstranten. Dat zal ik nooit vergeten.

Mijn vader kwam die klap nooit meer te boeven. Hij zonk steeds dieper weg in alcoholisme, en is nog maar een schim van wie hij was, wachtend op de dood.

Dit is al het geld dat ik heb. Ik raak dat liever allemaal kwijt dan dat ik hen geef wat ze nodig hebben om mij te vernietigen. Geld van mij afpakken raakt mij niet, want ik hecht er totaal geen waarde aan. Ik brand het allemaal plat, puur om wraak op hen te nemen. Dit is voor jou, pap.’


Bankier: ‘Het hele financiële systeem zal worden vernietigd als jullie dit doen’
Een bankier, naar verluid van JP Morgan Chase, waarschuwde op een van de ‘Chan’ forums dat de Reddit mensen geen benul hebben wat ze aan het doen zijn:

‘Ik werk voor een bank wiens naam ik niet bekend zal maken. Jullie idioten, jullie hebben geen benul wat jullie aan het doen zijn. Geen benul hoe ernstig dit is.

Dit is geen simpel ‘snel rijk worden’ spelletje. Als er een short squeeze in zilver komt, zullen alle banken falen. Iedere bank. Acht van hen zitten short op zilver, en zouden biljoenen moeten betalen om hun shorts te dekken als zilver naar vier cijfers stijgt. Het hele financiële systeem zal worden vernietigd als jullie dit doen.

Zilver is voor de banken wat GME was voor Melvin Capital. Is dit wat jullie willen dat er gebeurt, midden in een pandemie? Als de banken ploffen, zullen jullie iedereen die dollars bezit wegvagen. What the hell is wrong with you. Amerika zal worden vernietigd.

Als jullie dit doen, denk dan maar niet dat wij jullie zilver niet zullen afpakken, net zoals we jullie gemanipuleerde short squeeze aandelen (GME) onklaar hebben gemaakt. Jullie on-Amerikaanse verraders zijn gewaarschuwd.’


‘Gemiddelde burger heeft het gehad met dit systeem’
Maar ‘de gemiddelde burger heeft het helemaal gehad met het systeem,’ zo geeft de Amerikaanse conservatieve radio host Hal Turner als commentaar. ‘Dit systeem is opgezet voor de rijken om de rijken te beschermen, door de gewone man te pakken. Nu hebben de kleine jongens de handen ineen geslagen, en steken de rijken recht in hun hart.’

‘Een van hen schreef: Ik brand het allemaal plat, puur om wraak op hen te nemen. Als DIT het voornemen is van mensen die een financiële oorlog voeren, dan zullen de zaken snel uit de hand lopen. Zorg daarom voor extra voedsel en cash. Dit gaat nog een week zo verder voordat SHTF (‘de hel losbarst’). Dat zal gebeuren als dit zo doorgaat. De maatpakken zijn bang, jongens. En dat is terecht.’

‘Wij zullen hen hun Great Reset geven’
Maar is een financiële megacrisis niet exact waar de globalisten op uit zijn, zodat ze daarna ‘ordo ab chao’, orde uit chaos kunnen creëren: een Nieuwe Wereld Orde onder centraal bestuur, met een nieuwe digitale wereldmunt? Iemand op het sociale netwerk Gab.com kondigt inderdaad een ‘Great Reset’ aan, maar een andere dan waar de VN, de WHO, het WEF en de EU op aansturen:

‘De wereldelites willen de Great Reset, ons geld afpakken en een universeel basisinkomen invoeren. Wij zullen hen de Great Reset geven, en hun Ponzi schema (piramide spel), de Federal Reserve en de banken, in elkaar doen storten.

Als alles in de as ligt zullen wij onze lokale, op goud gebaseerde munt herinvoeren, of iets anders dat niet oneindig vaak kan worden vermenigvuldigd. Tijd om terug te keren naar gezond geld en gezonde handel. Universeel basiswerk. Je zult niet eten als je niet werkt.

Een bericht aan de bankiers: jullie kunnen maar beter goud en zilver kopen, want die dollars zullen worden gebruikt om in de winter de haard aan te maken als dit allemaal voorbij is.

Jullie hadden de verkiezingen niet moeten stelen. Jullie hadden het financiële systeem niet moeten manipuleren. Jullie hadden de grondwet niet moeten negeren, en vooral: jullie hadden je niet tegen de heilige Bijbel moeten keren.’ (2)


Actie als Jezus, of juist namens ‘de duivel’?
Is wat de Reddit groep doet dan wellicht een moderne variant van een welbekende actie van Jezus Christus, die de Tempel binnenging en de tafels van de geldwisselaren en handelaren omkeerde, en hen met een zweep de Tempel uitdreef, zeggende dat ‘jullie dit bedehuis tot een rovershol hebben gemaakt’? (Marcus 11:15-18)

Of geven ze de globalistische bankiers, politici en multimiljardairs alleen maar een geweldig excuus om de schuld van de geplande financiële megacrash af te schuiven op de gewone man, en grijpen ze dit aan om met een duivelse ‘Great Reset’ hun lang gedroomde één-wereldmunt onder één-wereldregering te realiseren?

Xander

(1) Zero Hedge
(2) Hal Turner
(3) Zero Hedge
Afbeelding: social media (David Dees – Pyramid Scheme)

https://www.xandernieuws.net/algemeen/m ... ereldmunt/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Kredietcrisis is veel gevaarlijker dan gedacht!

Bericht door Pilgrim »

Willem Middelkoop over de ZilverSqueeze, $100 en Wallstreetbets | #90 Madelon Praat | Madelon Vos
6 feb. 2021



De zilverprijs kan binnen enkele maanden gaan exploderen!
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Kredietcrisis is veel gevaarlijker dan gedacht!

Bericht door Ariel »

Pilgrim schreef:
vr feb 12, 2021 2:20 am
De zilverprijs kan binnen enkele maanden gaan exploderen!
Hebben ze het dan over aandelen of zilveren voorwerpen. Als ze het over zilveren voorwerpen hebben dan is het nu misschien tijd om te verkopen.

Iemand schreef "zilver en goud: if you cant hold it, you dont own it"

Ik ben altijd voorzichtig wat betreft beleggen in aandelen. Met aandelen is het vaak zo...Zo gewonnen zo geronnen.

Je moet ook stalen zenuwen hebben als je gaat beleggen . Ik weet wel dat wij ooit 25.000 euro met aandelen verloren hebben.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Kredietcrisis is veel gevaarlijker dan gedacht!

Bericht door Mahalingam »

In plaats van gokken op aandelen kan je beter gokken op paarden. Veel leuker.
En net zoals er voor aandelen een hele boel 'experts' zijn en 'deskundigen' om je raad te geven, zo heb je dat ook met paarden.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Kredietcrisis is veel gevaarlijker dan gedacht!

Bericht door Pilgrim »

Het gaat over fysiek zilver. Het heeft te maken dat mensen hun vertrouwen beginnen te verliezen in het financiële systeem en daarom hun kapitaal veilig willen stellen in edelmetalen. Maar sinds de uitbraak van de coronacrisis is dit verergert en willen steeds meer mensen zilver. Er is echter maar een beperkte hoeveelheid zilver op de wereld en veel zilvermijnen zijn uitgeput. De prijs gaat daarom omhoog door toenemende schaarste.
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Kredietcrisis is veel gevaarlijker dan gedacht!

Bericht door Ariel »

Mahalingam schreef:
vr feb 12, 2021 4:09 pm
In plaats van gokken op aandelen kan je beter gokken op paarden. Veel leuker.
En net zoals er voor aandelen een hele boel 'experts' zijn en 'deskundigen' om je raad te geven, zo heb je dat ook met paarden.
Het is beter om helemaal niet te gokken, maar ook zonder gokken wordt je geld steeds minder waard.

Wij geven tegenwoordig regelmatig een geldbedrag aan de jongens. Dan zijn we het geld ook kwijt, maar de jongens kunnen het geld besteden aan nuttige dingen zoals hun huis extra aflossen en zo.
Niet dat wij dat eeuwig vol kunnen houden, maar op is op.

:smile7: Scheelt voor ons ook minder belasting betalen.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Kredietcrisis is veel gevaarlijker dan gedacht!

Bericht door Pilgrim »

2021 = 1921: Wall Street tophandelaar waarschuwt voor plotselinge ‘Weimar’ hyperinflatie

Posted on 22/02/2021

Naadloos overeenkomende parallel tussen Duitsland 1914-1923 en het Westen 2010-2021

Is de geschiedenis zich in alle opzichten aan het herhalen, maar dan op nog veel grotere schaal? Daar lijkt het verdacht veel op. Net als in de jaren ’10 – ’20 van de vorige eeuw is er met onvoorstelbare hoeveelheden uit het niets gecreëerd geld massaal schulden opgekocht en een enorme welvaart gecreëerd, en wil iedereen daar een graantje van meepikken. Wall Street topman Michael Burry, die de bijnaam ‘Big Short’ kreeg omdat hij de eerste investeerder was die de subprime crisis (2007-2010) voorzag, waarschuwt dat er plotseling hyperinflatie zal uitbreken, net zoals destijds in de Weimar Republiek.

‘Mensen hebben gezegd dat ik de vorige keer niet heb gewaarschuwd,’ reageerde hedge fund manager ‘Big Short’ Burry op de storm aan reacties op zijn hyperinflatie voorspelling. ‘Dat heb ik wel, maar niemand luisterde. Dus waarschuw ik nu. En weer luistert er niemand. Maar ik zal bewijs hebben dat ik heb gewaarschuwd.’

Afgelopen zaterdag twitterde Burry dat de Amerikaanse regering met zijn MMT (Modern Monetary Theory, de feitelijk communistische koers die al zo’n 7 jaar in de EU wordt gevolgd) ‘inflatie uitnodigt’. De regering Biden trekt biljoenen uit om de economie en samenleving te midden van de corona crisis ‘overeind’ te houden, maar bereikt daarmee het tegendeel zodra deze weer stapsgewijs worden geopend. Als de vraag weer toenement zal al dat geld de prijzen en kosten van werknemers doen exploderen, wat het begin zal zijn van razensnel uit de hand lopende inflatie, oftewel hyperinflatie. [...]

https://www.xandernieuws.net/algemeen/2 ... rinflatie/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24951
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Kredietcrisis is veel gevaarlijker dan gedacht!

Bericht door King George »

We gaan de EU misschien niet verlaten, maar de Euro gaat compleet naar de klote. Iedereen is het jatten van de EU door onze rente af te pakken en ons geld af te pakken door eindeloos bij te drukken zat. De Crypto valuta gaat de EU en de VS met een bek vol tanden laten staan binnen een paar jaar. De Marktkapitalisatie vande crypto is dit jaar al gestegen naar: €1.6826.99.403.080 Daarbij zie deze video, als het in Afrika en dat soort landen veel beter gaat door de intrede van crypto valuta die steeds meer terein wint zullen er steeds minder economische vluchtelingen deze kant op komen en zelfs terug willen.

Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Kredietcrisis hangt af van een stel idioten.

Bericht door hans van de mortel »

Pilgrim schreef:
di feb 23, 2021 2:45 am
2021 = 1921: Wall Street tophandelaar waarschuwt voor plotselinge ‘Weimar’ hyperinflatie

Posted on 22/02/2021

Naadloos overeenkomende parallel tussen Duitsland 1914-1923 en het Westen 2010-2021
Hahahahahaha!

Als ik het al niet direct dacht bij het lezen van de koptekst . . . Xander de eersteklas lul zonder eigen denkvermogen.

Hoe is het in godsnaam mogelijk dat Pilgrim zoiets post? Het mag. Het staat een ieder vrij. HaHAHA!
Het roept onmiddellijk twijfels op over het gezonde verstand van Pilgrim. Jammer! Ik schatte hem hoger in. Ik word niet boos of 'agressief' zoals Ariel - NEE - ik lach mij te barsten.

HaHaHahaha! [icon_lol.gif] :roll: icon_thumbup.gif

En ja hoor, God bestaat. Geen mens heeft daar tot nu de vruchten van geplukt. Uitsluitend zelfzuchtige op winst beluste kwaadaardige partijen met een ziekelijke verrotte geest van heersen over andere mensen. Maar toch bestaat God voor de massa. Omdat het gros van de mensheid dom is en zich laat leiden door vieze smerige achterbakse . . . nou ja, de mens heeft geen vrije wil. Maar omdat niemand mij gelijk geeft moet ik putten uit mijn arsenaal van op maat gesneden scheldwoorden die niet genoeg met nadruk mijn ongenoegen verwoorden over zoveel domheid die het lot van de mensheid bepaalt.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Kredietcrisis is veel gevaarlijker dan gedacht!

Bericht door Pilgrim »

Bank of America kondigt hyperinflatie aan

Posted on 04/05/2021

Afbeelding

Ik verbaas me er al jaren over dat de meeste mensen het normaal lijken te vinden dat centrale banken keer op keer met een druk op de knop onvoorstelbare hoeveelheden geld uit het niets blijven creëren, zodat overheden bakken met geld kunnen blijven uitgeven, en denken dat tegelijkertijd hun koopkracht op peil kan blijven. Iedereen die op de middelbare school twee lessen economie heeft opgelet, weet dat dit tegen alle financiële en fiscale wetmatigheden ingaat, en vroeg of laat op een drama moet uitlopen. Nu is het dan bijna zover: nota bene de Bank of America kondigt letterlijk HYPERinflatie aan. Dat betekent dat de waarde van de munt zal instorten, en de prijzen van de meeste goederen en diensten gigantisch zullen stijgen.

Op basis van de jaarcijfers is het aantal Amerikaanse bedrijven dat melding maakt van (hoge) inflatie met bijna 800% gestegen. De Bank of America kan daarom niet anders dan constateren dat dit ‘op zijn minst wijst dat er ‘tijdelijke’ hyperinflatie aankomt’. Vooral grondstoffen (+28%), consumentenprijzen (+36%), transport (+35%) en industrieproducten lopen het risico in prijs te zullen exploderen. De BoA denkt weliswaar dat het nog ‘te managen’ zal zijn, maar hyperinflatie is nu juist een proces dat inherent bewijst dat iets gierend UIT de hand loopt. (1)

Torenhoge prijzen
Dat betekent onder meer dat de burgers binnenkort in almaar sneller tempo veel meer zullen moeten betalen voor zo ongeveer alles. Eigenlijk zien we deze verborgen hoge inflatie reeds aanwezig in de torenhoge huizenprijzen (die gaan immers niet gepaard met een sterk economisch herstel, maar met een door de overheid gefinancierde schuldeneconomie). Tevens klagen steeds meer mensen dat hun wekelijkse boodschappen in korte tijd zoveel duurder zijn geworden.

Einde welvaart nu echt in zicht
Hoe vervelend u het ook zult vinden om te lezen, het einde van de Westerse welvaart komt nu daadwerkelijk in zicht. De situatie in Europa is namelijk nauwelijks anders dan in de Verenigde Staten, en in sommige opzichten zelfs veel erger. Denk hierbij aan de nooit meer af te lossen staatsschulden van Italië, Griekenland en Spanje, en in feite ook van Frankrijk en België. Daarnaast zijn grote Europese systeembanken zoals Deutsche Bank, Société Générale en UniCredit feitelijk technisch failliet.

Green Deal en Great Reset
Daar komen dan de ‘Green Deal’ van de EU en de ‘Great Reset’ van het WEF nog eens overheen. De eerste zal energie, vervoer en voedsel voor miljoenen mensen vrijwel onbetaalbaar maken, en de tweede zal een definitief einde maken aan de laatste resten vrijheid en zelfbeschikking die we nog hebben, en – volgens de eigen WEF cijfers – 35% tot 41% van de mensen werkloos maken.

En terwijl het Westen zichzelf afbreekt met het realiseren van deze klimaatdystopie, zijn China en Rusland reeds begonnen het stokje van ons over te nemen.

Xander

(1) Zero Hedge

https://www.xandernieuws.net/algemeen/b ... latie-aan/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Kredietcrisis is veel gevaarlijker dan gedacht!

Bericht door Pilgrim »

De nachtmerrie van hyperinflatie komt er aan

Geplaatst op 11 mei 2021

Afbeelding

Wie niets van geschiedenis leert, moet het nog een keer doen. Maar elke keer anders, want geschiedenis herhaalt zich nooit exact hetzelfde. U heeft niets van geschiedenis geleerd, ik ook niet, want die werd stelselmatig aangepast na de Tweede Wereldoorlog. U en ik leerden op school dat Hitler extreemrechts was, en knettergek. Dat de Republiek van Weimar een democratische republiek was. Waarom Duitsland ging herbewapenen? Logisch, het Verdrag van Versailles was onmenselijk hard!

Laat ik daar mee beginnen. De Eerste Wereldoorlog werd beëindigd in drie verdragen: Versailles (Duitsland), Trianon (Oostenrijk-Hongarije) en Lausanne (Ottomaanse Rijk). De verdragen van Trianon en Lausanne waren spijkerhard. Ze onthoofdden en vierendeelden Oostenrijk en Turkije. Letterlijk. Die rijken werden opgesplitst in vele kleine staatjes. Duitsland kwam er bijzonder genadig vanaf. Het verloren ongeveer 10% van zijn territorium, met stevige herstelbetalingen. Plus bijna geen leger. Dat was zo genadig als mogelijk was. Vergeet niet dat Frankrijk en Engeland enorme offers gebracht hadden, en hun bevolking zou een nóg gematigder verdrag nooit geaccepteerd hebben.

Dat was een kant van de medaille. De andere kant is wat de Duitsers zelf deden, in het verdrag van Brest-Litovsk. Dat verdrag was letterlijk een dictaat. Want toen de USSR het in eerste instantie verwierp, zei de Duitse legerleiding: Schon gut, dan gaan we gewoon door. En deden dat ook. Hun eisen werden hoger, dus begreep de USSR dat het slikken of stikken was. Ze slikten. Dat verdrag was heel wat harder dan dat van Versailles. Om genade smeken als je zelf meedogenloos bent, is nogal hypocriet.

Dan de Weimar Republiek. Ja, die was democratisch. Ongeveer gelijk aan die van ons. Gevolg was vele partijen en partijtjes, en vele coalitieregeringen die het nooit lang volhielden. Wat u zelden of nooit hoort, is dat links in het parlement en in het keizerrijk altijd een meerderheid vormde. Het klinkt een beetje vreemd, maar Duitsland was echt een politiek redelijk progressief land. Ze hadden voor en ook na WO1 het beste sociale stelsel van de wereld.

Na de oorlog werd die sociale trend voorgezet. Onder andere met gelijke rechten voor mannen en vrouwen, een 40-urige werkweek en een minimumloon. Dat kost geld. Heel veel geld. Dat ze niet hadden.

Voor het begin van de oorlog was dat stelsel al een enorme belasting. Daar bovenop kwamen de kosten van de oorlog. Het plan was om de geallieerden voor de oorlog te laten betalen. Maar Duitsland verloor. Economen hebben uitgerekend dat het voor Duitsland eigenlijk onmogelijk was om de geallieerden met de rekening op te zadelen. Dat konden ze net zo min betalen als Weimar Duitsland. Om aan de macht te blijven, gingen ze door met hun sociale systeem, dat eigenlijk onbetaalbaar was.

In 1923 zette de Reichsbank de persen aan op vol vermogen en creëerde bewust hyperinflatie. Dat weet u. De gegeven reden ‘dat kwam door de herstelbetalingen van Versailles’ is kinderlijk naïef. Die betalingen moesten in goud of buitenlandse valuta gedaan worden. Niet in Marken.

Nee, de werkelijke reden was heel anders. Op dat moment was er een coalitieregering, waarin de socialisten en communisten de meerderheid vormden. Die zetten de geldpersen op vol vermogen om twee redenen. Ten eerste socialiseert dat fantastisch. Iedereen wordt even arm. Socialer kan je het niet maken. Met dat waardeloze geld betaal je in een klap al je binnenlandse (niet buitenlandse) schulden af. Probleem opgelost. Bovendien is het niet eens strafbaar!

Ziet u de overeenkomsten? We hebben in Nederland en overal in Europa socialistische regeringen. De EU zelf ook. Als regeringen zelf niet socialistisch zijn, dan is er een zeer sterke socialistische oppositie. Niet alleen in Europa, maar ook – en met name – in Amerika, waar de Democraten nu voor altijd de meerderheid vormen. Binnenkort gaat Biden het aantal rechters in hun hooggerechtshof verhogen, waardoor verkiezingen een farce worden. Plus twee nieuwe staten die Democratische senatoren leveren (Puerto Rico en Washington DC). Wie in 2024 daar president wordt, weet ik niet, maar het wordt hoe dan ook een Democraat. Mocht Biden voortijdig overlijden, dan wordt Kamala Harris dat. De kans dat hij voortijdig overlijdt is … euh … ‘nogal groot’.

De EU wil nog steeds groeien, maar enkel straatarme en corrupte landen zijn nog beschikbaar. Haar megalomane prestigeprojecten gaan gewoon door. De triljarden die Frans Timmermans kreeg, mag hij gewoon verbranden. Vluchtelingen komen ongestoord de EU binnen. Ze worden tegenwoordig met taxi’s voor de deur van een Nederlands asielcentrum afgezet. Iedere week 500-600 mannen. En een vrouw en een kind, want anders valt het zo op.

Niemand die tegen Timmermans zegt: sorry, maar we hebben nu heel wat grotere problemen dan jouw luxe probleempje. We gaan de klimaatdoelstellingen tijdelijk bijstellen, want overleven is iets belangrijker dan meer windmolens en minder CO2.

Erger is dat de transferunie nu een feit is. De Duitse Hoge Raad keurde deze goed. Dat was de laatste mogelijkheid om het tegen te houden. De arme EU landen kunnen gewoon doorgaan met op de pof leven, Duitsland, Nederland, Denemarken, Oostenrijk en Finland betalen wel.

Tel daar bij op dat we aan het begin van de grootste crisis sinds 1929 staan. De wereldeconomie ligt al meer dan een jaar plat vanwege een virus dat hoe dan ook uit China kwam. Mogelijk kwam het van vleermuizen af, maar dat is nogal onwaarschijnlijk. Je kan het niet van een WC-bril krijgen, maar wel van een bakkie soep? Meer waarschijnlijk is het ontsnapt uit een laboratorium daar. Chinezen zijn nogal laks met kwaliteit en veiligheid. China houdt alle onderzoek tegen, en doet er alles aan om anderen de schuld te geven. Dus trek uw eigen conclusie.

Feit is dat de wereldeconomie plat ligt en verschillende industrieën kapot gaan. Alles wat met vliegen te maken heeft, zit in grote problemen. Dit jaar gaat de cruise-industrie failliet. Niet een paar bedrijven, maar de industrie zelf. De hotelindustrie in o.a. Thailand is ook kapot. De helft is al permanent gesloten. Zelfs als vandaag het sein veilig gegeven wordt, dan is het maar de vraag of een herstart nog kan lukken. In Nederland is de volledige horecasector bezig om ook failliet te gaan.

Vandaag wordt dat sein in Thailand op zeker niet gegeven, de Indische variant gooit roet in het eten. Zoals het er nu naar uitziet, blijft alles in heel 2021 in complete lockdown. In 2022 is Thailand geen toeristenland meer, want dan zijn er nauwelijks nog hotels.

De klassieke socialistische oplossing is er geld tegenaan smijten. Dat bedacht de econoom Keynes. De man zelf was nog slechter in beleggen dan ik. Voor de crash van 1929 had hij het grootste deel van zijn vermogen verloren met speculatie in … Duitsland. Inderdaad, de man die de Duitsers vertelde hoe zij hun economische problemen moesten oplossen, was overdonderd door de hyperinflatie. Twee keer maar liefst. Dan is hij in ieder geval geen ezel, want die doet maar een keer. In Wikipedia wordt hij geprezen, omdat hij geen geld verloor tijdens de Crash. Klopt, maar dat was omdat hij geen geld meer over had om te verliezen. Dat vertellen ze u weer niet.

Met geld smijten kan werken. Slechts tijdelijk. En dat geld ]i]moet[/i] terugbetaald worden. Iets dat socialisten helemaal niet leuk vinden. Socialisme is in essentie stelen. Of je het regelrecht steelt of het met meerderheid van stemmen doet, verschilt weinig. De rijken kunnen echt niet alles betalen, al lijkt het zo. Je kan op z’n best in je droomwereld een of twee jaar verder leven, maar dan is het echt op. Daarna komt er bittere armoede. Voor iedereen, behalve ... kijk naar de EU en Venezuela. Maak het verhaaltje af en kleur de plaatjes. (Suggestie: gebruik veel rood.)

De Duitse monetaire autoriteiten in 1923 waren echt geen klungelende koekenbakkers. Dat waren dezelfde experts die nu het monetair beleid bepalen. Sterker nog: dat waren ook socialisten. Niet alleen dezelfde expertise, ook dezelfde politieke kleur. Ik weet niet waarom mensen altijd denken dat zij zo slim zijn en onze voorouders zo dom waren. Als je weet hoe iets veroorzaakt wordt en de afloop kent, is het ontzettend simpel om een alternatief te verzinnen.

Is er al inflatie? Ja en nee. Volgens onze uiterst betrouwbare minister-president niet. De prijzen zijn sinds de invoering van de Euro gelijk gebleven. Ik woon niet in de EU, en merkte een paar jaar na invoering dat alles verdubbeld was. Maar wie ben ik? De prijzen van de meeste grondstoffen zijn de afgelopen maanden fors duurder geworden. Hout, staal, en graan bijvoorbeeld. Olie niet, maar dat komt omdat de wereldeconomie op z’n gatje ligt. Iedereen zit thuis. Rijdt dus niet. Vliegt niet. De meeste schepen varen niet.

Dat gaat veranderen zodra het sein veilig gegeven wordt. Dan gaat iedereen direct op koopjesjacht. Het geld uitgeven dat ze kregen om door de crisis te komen. Zodra dat gebeurt, gaat het hek van de dam. Prijzen vliegen dan omhoog. Deels omdat er te veel vraag en te weinig aanbod is, en grotendeels omdat de voorraad niet aangevuld kan worden.

Als dat gebeurt, moet je heel sterk in je schoenen staan om niet toe te geven aan de verleiding om de geldpers wat sneller te laten draaien. Helaas koopt de leiding van alle centrale banken hun schoenen bij Hugo de Jonge.

Afbeelding

Door: H. Numan

https://ejbron.wordpress.com/2021/05/11 ... mt-er-aan/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: Kredietcrisis is veel gevaarlijker dan gedacht!

Bericht door xplosive »

 
Torenhoge woonlasten, torenhoge energielasten, torenhoge voedselprijzen en alle drie in rap tempo stijgende : waar gaat dit naartoe?
 
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: Kredietcrisis is veel gevaarlijker dan gedacht!

Bericht door xplosive »

Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Plaats reactie