Kredietcrisis is veel gevaarlijker dan gedacht!

Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Kredietcrisis is veel gevaarlijker dan gedacht!

Bericht door Pilgrim »

De kredietcrisis is volgens Willem Middelkoop veel ernstiger dan we denken. Strakt zitten echt in de jaren dertig (en misschien ook in de jaren veertig). Misschien worden de sombere toekomstprognoses van Gerald Celente, de bekendste toekomstonderzoeker ter wereld, toch bewaarheid.
Het gaat slechter dan we denken: Willem Middelkoop

Terminaal ziek. Zo omschrijft econoom Willem Middelkoop het economische systeem zoals we dat nu kennen. We staan pas aan het begin van een wereldveranderende crisis, voorspelt hij. Tips voor wie zichzelf wil redden: maak geen schulden en neem al helemaal geen kinderen.

Wie een uurtje belt met Willem Middelkoop, hangt niet vrolijk op. De financieel expert strooit rijkelijk met termen als ‘doodziek’ en ‘kapot’ als hij het heeft over de ‘gezondheid’ van de wereldeconomie. De auteur van het boek Als de dollar valt voorziet een crisis die het hele leven zoals we dat nu gewend zijn op zijn kop zal zetten. Door de huizenbubbel, doordat we op te grote voet leven, doordat de wereldhandel instort. Alle aanwijzingen zijn er, zegt hij, alleen over het wanneer tast de econoom nog in het duister.

“Het gaat veel slechter met de economie dan we denken”, zegt de voormalig beurscommentator van RTL Z. “De werkloosheid in Nederland lijkt bijvoorbeeld laag, maar dat komt omdat we een miljoen wao’ers niet als werkloos meetellen. En neem een land als Japan: de beurskoersen daar staan nu 80 procent lager dan in de jaren negentig. De werkloosheid neemt toe, de staatsschuld is 200 procent van het nationaal product. Dat is ongekend. Het feit dat er niet geplunderd wordt in Tokio, wil niet zeggen dat het goed gaat daar.”

De jaren dertig herhalen zich, zegt Middelkoop. “De verkoop van auto’s is ingestort, in de VS kan 9 procent zijn hypotheek niet meer betalen. 13 procent van de Amerikanen is afhankelijk van voedselhulp en dat soort percentages lopen steeds hoger op. Je ziet dan wel geen lange rijen mensen wachten op eten, maar dat komt omdat ze tegenwoordig een bonnetje krijgen.”

De crisis is dus minder zichtbaar dan vóór de Tweede Wereldoorlog. Soms wordt er zelfs al gefluisterd dat de crisis alweer bijna voorbij is. Bijvoorbeeld toen twee weken geleden de Dow Jones weer boven de 10.000 punten uitkwam. “Maar daar gaat het dus totaal niet om”, stelt Middelkoop. “De Dow Jones is opgebouwd uit de dertig allergrootste bedrijven. Die kunnen makkelijk mensen ontslaan en zo bezuinigen. De koers stijgt dan wel, maar al die mensen op straat is natuurlijk juist slecht voor de economie. Geloof me, we staan aan het begin van de crisis, niet aan het einde.”

“De werkloosheid gaat nu oplopen. Vooral zelfstandigen gaan het nu heel zwaar krijgen. Ze raken door hun reserves heen en dan wordt het pas echt pijnlijk.” Toch neemt het aantal zelfstandigen (denk aan de 800.000 ZZP’ers) in Nederland op dit moment juist sterk toe. “Dat is ook een vrij ernstige situatie. Ze gaan door de crisis omzet verliezen en als er helemaal geen werk meer voor ze is, is er ook geen sociaal vangnet.”

Een andere kwetsbare groep zijn de laag opgeleide jongeren, stelt Middelkoop. “Als je een kansarme jongere bent en je raakt langdurig werkloos, dan ben je uiteindelijk helemaal niet meer interessant om in dienst te nemen.” Terwijl een baan hebben eigenlijk de enige manier is om de crisis te overleven, zegt de financieel expert. “Heb je werk, maak dan geen ruzie met je baas.”

Eén ding is zeker: het economisch systeem zoals we dat nu kennen blijft onder grote druk staan en zal uiteindelijk omvallen, voorspelt Middelkoop. Er komen op termijn grote veranderingen, maar je kunt op de been blijven als je flexibel bent. “Daar hebben jongeren een voordeel. Die zijn van nature flexibel. Denk daarom goed na voordat je je vastlegt aan hoge kosten, zoals een (flinke) hypotheek. Wees voorzichtig met lenen. En ook geen gezin hebben maakt je flexibel. Wat werk betreft: uiteindelijk verliest heus niet iedereen zijn baan. Maar je moet wel zorgen dat je boven het maaiveld uitsteekt. Ga desnoods weer studeren, want als je goed bent opgeleid, is er altijd nog wel een baan te vinden. En reken er niet te veel op dat het snel beter wordt, want dat wordt het waarschijnlijk niet.”

Wat Middelkoop zelf doet om de crisis te overleven? “Met pijn in het hart heb ik mijn beleggersappartementen verkocht. Zo heb ik mezelf flexibeler gemaakt. Ik ben goud en zilver gaan verhandelen omdat daar altijd vraag naar is – zeker in crisistijd. Ik richt me constant op dingen die goed lopen, zodat ik niet zo vatbaar ben voor de crisis.”

Willem Middelkoop verzorgt tijdens het Careerevent de workshop ‘Heeft de kredietcrisis gevolgen voor jouw persoonlijke situatie?’, vrijdag 30 oktober in de Jaarbeurs in Utrecht. Meld je aan op careerevent.nl .

http://blog.spitsnet.nl/2009/10/26/het- ... iddelkoop/" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatst gewijzigd door Anonymous op zo nov 15, 2009 2:49 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Kredietcrisis is ernstiger dan gedacht

Bericht door Ariel »

Ik las gisteren of vandaag een artikel in de krant waarin de Rabo Bank zei dat we juist weer voorzichtig uit de ellende kruipen.
Wie moeten we nu geloven? [c045.gif]
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Kredietcrisis is ernstiger dan gedacht

Bericht door Pilgrim »

Ariel schreef:Ik las gisteren of vandaag een artikel in de krant waarin de Rabo Bank zei dat we juist weer voorzichtig uit de ellende kruipen.
Wie moeten we nu geloven? [c045.gif]
Ze proberen ons moed in te praten.
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Kredietcrisis is ernstiger dan gedacht

Bericht door Pilgrim »

Vanavond nog even naar Pauw en Witteman gekeken. Daar was ook Willem Middelkoop weer met zijn pessimistische visie op de kredietcrisis. Het is volgens hem niet alleen zijn visie, maar ook die van insiders in het algemeen. Volgens Middelkoop hebben we hooguit nog maar twee jaar voor ons economische systeem wereldwijd definitief in elkaar stort. Het kan echter ook al over twee maanden zover zijn. beklemmend! De huidige 'vlucht naar voren' is alleen maar uitsel van executie, aldus Middelkoop. De optimistische praat dat het al weer wat beter gaat is dus gewoon vals. :ohmy:
Laatst gewijzigd door Anonymous op do nov 12, 2009 1:26 am, 1 keer totaal gewijzigd.
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Kredietcrisis is ernstiger dan gedacht

Bericht door Ariel »

:ohmy: Dus wat wij moeten doen, is nog snel een paar ton euro's verzamelen, zodat wij in ieder geval geen armoe zullen lijden.
Lukt dat nog jongens? :)
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Kredietcrisis is ernstiger dan gedacht

Bericht door Pilgrim »

Ik ben bang dat we de ondergang van onze beschaving nog gaan meemaken Ariel. En net als met de import van de Islam hebben we het allemaal zelf gedaan. :crying:
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
naar boven
Berichten: 5046
Lid geworden op: do nov 16, 2006 10:14 pm
Contacteer:

Re: Kredietcrisis is ernstiger dan gedacht

Bericht door naar boven »

Ariel schreef::ohmy: Dus wat wij moeten doen, is nog snel een paar ton euro's verzamelen, zodat wij in ieder geval geen armoe zullen lijden.
Lukt dat nog jongens? :)
Dat gaat niet helpen.
Als er inderdaad een periode van hyperinflatie komt kun je straks voor die paar ton een paar broden kopen. Meer niet.
RTFM
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Kredietcrisis is ernstiger dan gedacht

Bericht door Ariel »

:shock: Nou naar boven, dat klinkt niet goed. Wat moeten we dan doen? Morgen naar de winkel en gaan hamsteren?
Ik dacht dat ik nog twee jaar had, maar nu zie ik dat we nog maar twee maanden hebben. Die ton of drie krijg ik dus nooit meer bij elkaar. :crying:
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Kredietcrisis is ernstiger dan gedacht

Bericht door Pilgrim »

Moslims zullen misschien wel blij zijn met een grote economische ramp voor het Westen. Straf van Allah voor de ongelovigen! Alhoewel,... de crisis treft hen natuurlijk ook. :ermm:
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Mahalingam
Berichten: 52150
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Kredietcrisis is ernstiger dan gedacht

Bericht door Mahalingam »

De prijs van goud was in 2002 300 dollar en nu 1100 dollar.
Men spreekt over een vlucht in goud.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Kredietcrisis is ernstiger dan gedacht

Bericht door Pilgrim »

Dit staat er op de site van doemdenkers. :ohmy:
Gerald Celente

Als directeur Gerald Celente van het Trends Research Instute in Amerika gelijk heeft, dan valt de economische crisis van nu in het niet bij de chaos die Amerika te wachten staat in 2012. Zo voorspelt hij dat Amerika nog een zwaardere tijd tegemoet gaat en dat zelfs de grote depressie er niets bij is. De trendwatcher heeft ongelovelijk veel nauwkeurige voorspellingen op zijn CV.

Hij heeft in het verleden de volgende voorspellingen gedaan:
* Hij voorspelde het instorten van de aandelenmarkt in 1987.
* Hij voorspelde ver van te voren het instorten van de Sovjet Unie.
* Hij voorspelde de Aziatische valutacrisis in 1997.
* Hij voorspelde recentelijk het instorten van de Amerikaanse huizenmarkt, en
* Hij voorspelde het devalueren van de dollar.

Na het uitbarsten van de financiële crisis is hij een veel geziene gast bij Amerikaanse televisieshows. Ook hier neemt hij geen blad voor zijn mond en praat openhartig over de in zijn ogen inéénstorting van de Amerikaanse staat en de daarop volgende chaos.

‘Als de mensen alles kwijt raken hebben ze niets meer te verliezen. Daarom zullen misdaad en geweld exploderen. Kijk maar naar de OECD-statistieken. Het aantal jongeren dat de middelbare school niet afmaakt, neemt gigantisch toe. Zij liggen plat door de drugs. New York City zal over een paar jaar op Mexico City lijken. Het vanaf de top verdwijnen van moreel besef, speciaal bij onze regering, maakt dit onvermijdelijk.’

Als de échte klappen gaan komen, in 2010 en zeker in 2011, zal de Grote Depressie uit de jaren ‘30 van de vorige eeuw volgens Celente op een milde recessie lijken. Vooral 2011 wordt het jaar van een ‘Katrina achtige financiële orkaan.’ Al 30 jaar weet Celente met groot succes toekomstige economische trends en crises te voorspellen. Dit doet hij onder andere op basis van intensieve bestudering van de geschiedenis. Hij zegt dat dat de VS haar munteenheid aan het verwoesten is en de Amerikaanse overheid failliet zal gaan, en er als gevolg van het instorten van de economie in heel het land uitbarstingen van geweld tussen burgers zullen plaatsvinden. Dan zal volgens hem de staat-van-beleg worden uitgeroepen. ‘In 2002 voorspelden we al dat, net zoals het World Trade Center, het Amerikaanse imperium voor onze eigen ogen in slow-motion en met een donderende klap in elkaar zal storten. En dat is nu aan het gebeuren.’

‘Wij voorspellen burgeroorog-achtige toestanden, vergelijkbaar met het uiteenvallen van de Sovjet Unie. ’Het uiteenspatten van de dot.com-zeepbel (internet) had in een korte, harde recessie moeten verdwijnen. Maar de jongens van de FED pompten de economie opnieuw op door het verlagen van de rentetarieven naar een 46 jarig dieptepunt. Hierdoor creëerden ze de vastgoed-zeepbel, die véél groter is dan de dot.com-zeepbel.’

“De grootste financiële zeepbel wordt voor ons aller ogen opgeblazen”, aldus Celente. “De media, Washington en Wall Street kunnen of willen de zeepbel niet zo noemen, maar beschrijven de enorme uitgaven van de overheid aan reddingspakketten, prikkels, opkopingen en overnames als noodmaatregelen die een zeer beschadigde economie moeten redden.” Fantoomdollars die, gedrukt uit het niets en ondersteund door niets, niets produceren, definiëren de ‘Bailout Bubble’. Evenals de andere zeepbellen zal ook deze uiteenspatten. Maar anders dan bij de Dot.com- en onroerend goed-zeepbellen zal noch de president, noch de Federal Reserve de fiscale of monetaire middelen hebben om nog een zeepbel op te blazen. Wanneer er geen enorme economische zeepbellen meer opgeblazen kunnen worden, zullen ze zich richten op grotere doelwitten. “Gezien het patroon van overheden om grote fouten in kolossale fouten te veranderen, is het de klassieke trend om, wanneer de rest faalt, een oorlog te beginnen”, observeert Celente.

http://doemdenkers.wordpress.com/about/gerald-celente/" onclick="window.open(this.href);return false;
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Kredietcrisis is ernstiger dan gedacht

Bericht door Ariel »

Gelukkig is er ook goed nieuws. :D
Economen: Recessie voorbij, economie groeit weer
donderdag 12 november 2009

Beursanalisten en economen verwachten in het derde kwartaal een einde is gekomen aan de recessie in de Nederlandse economie. Met de eerste groei na vijf kwartalen van krimp zou de weg naar boven voorzichtig weer zijn ingezet.

Morgenochtend maakt het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) bekend hoe de Nederlandse economie zich deze zomer (juli tot en met september) heeft ontwikkeld.

Persbureau Reuters ondervraagde analisten en zij zetten daarbij gemiddeld in op een groei van 0,5 procent ten opzichte van het tweede kwartaal.

Groei
Econoom Charles Kalshoven van ING sluit zich daarbij aan. 'Uit de cijfers zal blijken dat de recessie voorbij is.'

De groei van de economie komt deels door het ontluikende herstel in andere landen, waardoor de uitvoer weer wat beter is gaan draaien.

Voorraden
Daarnaast teerden bedrijven in het afgelopen kwartaal waarschijnlijk aanzienlijk minder op hun voorraden in dan in het kwartaal ervoor.

ABN Amro-econoom Nico Klene is ook positief: 'Ik denk dat het groeicijfer vlakbij nul uitkomt, of heel beperkt positief zal zijn.'

Werkloosheid
Dat de werkloosheid vooralsnog niet hard gestegen is, komt volgens de ING-econoom omdat mensen zich aanpassen. Velen stellen de gang naar de arbeidsmarkt uit door bijvoorbeeld langer te studeren.

Uiteindelijk zal de werkloosheid echter zeker toenemen: 'Dat kan niet anders, we hebben 5,5 procent aan productie verloren, dat kost ook een paar procent werkgelegenheid.'

Bij de laatste meting, over de periode juli tot en met september, telde het CBS 394.000 werklozen in Nederland.

Door Maartje Willems

http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Laats ... t-weer.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Kredietcrisis is ernstiger dan gedacht

Bericht door Pilgrim »

Ik hoop dat jij en die economen gelijk hebben Ariel, maar ik ben er niet gerust op. Middelkoop noemde dit optimisme gewoon vals en ook hij heeft wat van zijn geld omgezet in goud. Zelf heb ik eigenlijk nauwelijks geld om nog in goud om te zetten. Hieronder een fragment van een intervieuw met Middelkoop. In zijn boek legt hij uit dat je de kredietcrisis niet kan oplossen met nog meer krediet en dat is wat men nu probeert te doen.
U kreeg gelijk: 2008 werd het jaar van de krediet-crisis. Hoe ernstig is de situatie?

„Wat we nu meemaken, is het leeglopen van de grootste kredietbubbel aller tijden, een internationale luchtbel die zijn weerga in de geschiedenis niet kent. Hij is ontstaan doordat we met z’n allen op onze welvaart hebben vooruitgegrepen. De rest van ons leven zitten we met de negatieve gevolgen opgescheept.”

Amerika heeft inmiddels een staatsschuld van 11.000 miljard dollar opgebouwd, die van de Europese landen bij elkaar is ongeveer net zo groot. Al die schulden worden met nieuwe schulden gefinancierd. Hoe lang kan dat goed gaan?

„Totdat beleggers ophouden hun geld te steken in staatsobligaties waarmee overheden hun schulden betalen. Dat is wat nu speelt. We zien de Amerikaanse en Britse overheden naar de centrale banken stappen met de vraag: creëer extra geld en koop onze staatsobligaties. Daarmee zijn we naar mijn mening in de laatste fase van ons geldsysteem gekomen.

De rijke industrielanden proberen de economie op gang te houden door er miljarden en miljarden dollars en euro’s in te pompen. Zo wordt een kredietcrisis bestreden met nog meer krediet. Overheden en centrale banken houden het financiële systeem kunstmatig in stand, maar in feite is het volledig ingestort. Dat beseft bijna niemand.”

Hoe somber is uw visie op de toekomst?

„De crisis die wij meemaken is naar mijn overtuiging het einde van het kapitalistische systeem. Nu de geldpersen dagelijks op volle toeren draaien, komt het spook van hyperinflatie in vol ornaat op ons af.

Ik houd er rekening mee dat binnen nu en vijf jaar het financiële systeem helemaal vastloopt en dat er een moment aanbreekt waarop mensen zeggen: Geld heeft geen enkele waarde meer, ik zet alles om in goud, diamanten of wat ook. Er ontstaat een vlucht uit het geld. Dan krijg je Zimbabwe wereldwijd.”

Wat betekent dat voor de gemiddelde burger?

„Dat wil je niet weten. In oktober 2008 was het bijna zover: volgens kenners waren wij slechts enkele uren verwijderd van een volledig vastlopen van het financiële systeem. Dan zouden alle beurzen en banken zijn dichtgegaan en was iedereen in één klap zijn geld kwijtgeraakt.”

En dan?

„Dan heb je binnen 24 uur ruilhandel.”

Niet in te denken.

„De geschiedenis heeft vele malen laten zien dat geldsystemen kunnen instorten. Wij denken dat ons mondiale systeem tegen alles bestand is. Vergeet het maar. We leven op een zeepbel en bijna niemand houdt er rekening mee dat die uit elkaar kan klappen.

Heeft u cash op zak? Nee? Bijna 98 procent van de bevolking heeft minder dan 100 euro contant in huis. Onverstandig. Zodra banken sluiten, kan niemand meer pinnen. Met contant geld kun je in zo’n situatie in elk geval nog even vooruit.”

http://www.refdag.nl/artikel/1403651/Mi ... nabij.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatst gewijzigd door Anonymous op za nov 21, 2009 2:01 am, 1 keer totaal gewijzigd.
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Kredietcrisis is ernstiger dan gedacht

Bericht door Ariel »

Amerika heeft inmiddels een staatsschuld van 11.000 miljard dollar opgebouwd, die van de Europese landen bij elkaar is ongeveer net zo groot. Al die schulden worden met nieuwe schulden gefinancierd.
Hier maak ik me ook zorgen om Pilgrim, maar ik spreek mezelf moed in.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Kredietcrisis is ernstiger dan gedacht

Bericht door Pilgrim »

We zitten hier te jammeren over die rotzooi van die moslims en terecht natuurlijk. Ze zijn een bedreiging voor onze vrijheid en onze democratie. Als rond 2050 de EU voor 20% uit moslims bestaat is onze beschaving zo goed als ten einde. Maar toch denk ik dat op kortere termijn de kredietcrisis een VEEL groter gevaar is. Sterker nog; ik denk dat we ons op dit moment al bevinden aan de vooravond van de ondergang van onze beschaving! We halen 2050 al lang niet meer. Volgens economische insiders (o.a. Middelkoop) hebben we nog hooguit twee jaar voor de Grote Crash komt. Ik heb het boek van Willem Middelkoop, ‘Overleef de kredietcris’ inmiddels aangeschaft en daarin kun je lezen dat je de kredietcrisis niet kan oplossen met nog meer krediet en dat is precies wat er nu gebeurt. Het is de grootste kredietbubbel aller tijden die straks gaat leeglopen. Het geld zal waardeloos worden door een hyperinflatie waardoor je een vergelijkbare situatie krijgt als destijds in de Weimar republiek of zoals nu in Zimbabwe, maar dan wereldwijd.

Vroeger had ik literatuur gelezen over voorspellingen van Europese zieners m.b.t. tot onze tijd en sommige zaken die daarin beschreven werden lijken beangstigend veel op wat er over een paar jaar(?) kan gaan gebeuren.
Mühlhiasl: Het begin van deze eerste tijd duurt vele jaren. “Maar al gauw zullen de mensen zeggen: ‘Ach, waren mij maar nooit geboren!’ Want de gevolgen van het beginnende onheil zullen onvoorstelbaar zijn.”
Het geld zal geen waarde meer hebben, “het wordt waardeloos metaal”. Een brood zal meer dan 200 gulden kosten en er zal hongersnood heersen.
De mensen zullen niet meer van elkaar houden. Elk mens zal allen aan zichzelf denken en zich niet meer om het welzijn van zijn medemens bekommeren.
.....
Wie fraaie, blanke handen heeft, zal worden opgehangen. Maar dat duurt slecht twee maanlengtes (maanden).
De stedelingen ijlen naar de boeren op het veld, om zelf de akkers te gaan bewerken, maar de boer slaat ze dood met zijn werktuigen.
De boeren zullen hoge schuttingen bouwen om hun huizen en op elke voorbijganger schieten.
Tenslotte zullen de boeren brood bakken van stenen en uit bedelen gaan.
Er wordt verder ook voortdurend een grote burgeroorlog voorspeld die in heel Europa zal plaats vinden.
“In de stad ontbrandt de strijd het eerst. In elk huis heerst oorlog. Dan zal de broeder de broeder en de moeder haar kinderen niet meer kennen.”
Deze burgeroorlog zal nog aan de gang zijn als de Derde Wereldoorlog uitbreekt. Etc.

Die kredietcrisis kon dus wel eens het begin van het einde zijn. We kunnen dat alleen maar overleven als we ons daar nu op beginnen voor te bereiden. Ik ben van plan om een soort survival netwerk op te zetten. Dat behelst een soort vrijwilligersorganisatie waarin we elkaar helpen. Ik zit ook te denken aan een soort parallelle economie. Misschien moeten we hier op brainstormen.

Hier volgen een paar tips, o.a. van Middelkoop:
- Zorg dat je altijd een paar honderd euro aan contanten bij je hebt. Als de hyperinflatie begint zitten de pinautomaten dicht en kun je nog even vooruit;
- Begin op tijd te hamsteren met voedsel dat je lang kan bewaren (bijvoorbeeld rijst);
- Zet een deel van je geld (wat je kan missen) om in goud (ook Middelkoop doet dat). Oh ja, en zilveren munten voor kleine aankopen. Een Krugerrand is zo lastig wisselen. Junkzilver (zilveren guldens en zo) zijn verzamelobjecten en kunnen zonder BTW gekocht worden, i.t.t. een baar zilver (is een industriële grondstof).
- Voor wie een tuin heeft moet nu beginnen met er een moestuin van te maken. Dan ben je zelfvoorzienend! Dat is immers de reden dat de stedelingen naar het platteland zullen vluchten om daar de akkers te bewerken. Niet doen dus, want de boer slaat je dood!

Wie doet er mee met mijn ‘Survival netwerk’?
Laatst gewijzigd door Anonymous op zo nov 15, 2009 3:20 pm, 4 keer totaal gewijzigd.
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Kredietcrisis is ernstiger dan gedacht

Bericht door Ariel »

Je maakt me helemaal beroerd Pilgrim. Ik kan dit niet geloven. Ik hoop dat Middelkoop en jouw zieners het mis hebben.

En stel dat het gebeurd, dan kan Saudi Arabie heel het westen opkopen.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Kredietcrisis is veel gevaarlijker dan gedacht!

Bericht door Pilgrim »

Het huidige optimisme over de economie is maar schijn en volgens Middelkoop VALS. Hij en andere insiders zeggen dat de economie DOOD is. We hebben hooguit nog maar een paar jaar. De ‘Titanic zinkt’, maar veel mensen beseffen dit nog niet en daarom moeten we zoveel mogelijk mensen waarschuwen. Dit bericht moet dus zoveel mogelijk verspreid worden en iedereen die een redelijke tuin heeft moet NU beginnen er een moestuin van te maken!

Er zijn nu om te beginnen twee lijsten nodig. Er moet een lijst komen van levensmiddelen die je heel lang kan bewaren en nodig zijn om te hamsteren. Een goed gevulde voorraadkast is immers in het begin van het grootste belang. En er moet ook een lijst komen van groenten die erg geschikt zijn voor een moestuin. Ik heb niet zoveel verstand van levensmiddelen om te overleven, maar als iedereen op dit forum meewerkt kunnen we een heel eind komen.

Ik begin al vast.

1e lijst voor het hamsteren:
- rijst (dit kan je lang bewaren)
- macaroni (idem)
- soepgroenten (dit zijn gedroogde groenten en kan je ook lang bewaren)
- voedingsupplementen (o.a. vitamine C en ook visolie; sinasappels zijn immers onderhevig aan bederf en worden ook onbetaalbaar en het is maar de vraag of je ook nog vis kan krijgen. Er bestaat geloof ik wel gedroogde vis, maar tabletten nemen minder ruimte in).
- ......
..... (Wie vult verder aan?)

Er zal hongersnood komen en misschien zal het leger ingezet kunnen worden voor de voedseldistributie. Aangezien de PVV mogelijk de grootste partij gaat worden en misschien in de regering zal komen kan het daarom geen kwaad om deze waarschuwing voor de grote economische crash ook aan hen door te mailen. Er moet van regeringszijde een soort noodprogramma klaar liggen i.v.m. voedselrellen e.d.

Kennis is macht, maar voorkennis is MEER! :wink2:
Laatst gewijzigd door Anonymous op ma nov 16, 2009 3:58 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Kredietcrisis is veel gevaarlijker dan gedacht!

Bericht door Pilgrim »

Waarom komt onze overheid juist nu met deze info, is dit voor onze eigen bestwil of willens ze ons ergens op wijzen.

Het noodpakket

Het noodpakket bevat de belangrijkste zaken die u zéker in huis moet hebben. Ze vergroten uw kansen om een ramp goed te doorstaan. U kunt het noodpakket uitbreiden met de zaken die onder ’En verder’ genoemd worden.

• Radio op batterijen, afgestemd op de rampenzender, met extra batterijen.
• Zaklamp met extra batterijen.
• Eerstehulpdoos met eerstehulphandboekje.
• Lucifers in waterdichte verpakking.
• Waxinelichtjes.
• Warmhouddekens.
• Gereedschapsset.
• Waarschuwingsfluitje.

En verder

• Voorraadje van de medicijnen die u gebruikt op doktersvoorschrift.
• Contant geld en kopieën van identiteitsbewijzen en verzekeringspapieren.
• Reservesleutels van huis en auto.
• Plattegrond van de omgeving, een autokaart en een lijstje met de telefoonnummers en adressen van mogelijke schuiladressen.
• Desinfecterende handgel.
• Drie liter water per dag per persoon, voor minstens drie dagen.
• Voorraad houdbaar eten voor minstens drie dagen (plus blikopener als het eten in blik zit).
• Voorraad verzorgingsartikelen: wc-papier, vochtige doekjes, zeep, wasmiddel, maandverband, tandpasta, tandenborstels.
• Lichte regenponcho per gezinslid.
• Iets om drinkwater mee te vervoeren (fles of jerrycan).

http://denkvooruit.nl/noodpakket/" onclick="window.open(this.href);return false;
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Kredietcrisis is veel gevaarlijker dan gedacht!

Bericht door Ariel »

Ik kan een heleboel artikelen opnomen Pilgrim. Wat dacht je van zeep, olijfolie, blik of pot groente .
Meel, gedroogde gist om zelf brood te bakken.

Laten we maar hopen dat het niet nodig is.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Kredietcrisis is veel gevaarlijker dan gedacht!

Bericht door Pilgrim »

Ja, we moeten nu al beginnen met maatregelen. Dit is wat iemand anders bedacht heeft:
30 zakken wit geslepen rijst a 4,5 kg (€ 2.49 per zak bij de lidl)
150 kg macaroni (per zak 1 kg bij AH €0,60)
200 blikken snert.bruine bonen,bonensoep.erwten gemiddeld €0,85 per blik bij AH.
50 blikken ham a €1,59 bij aldi
30 flessen tomatensaus (smaakmaker en vitamine c)
100 blikkjes tomatenpuree.
2000 vitamine c (time released) 1000 mg tabletten.
2000 multi vitamine (time released) 1000 mg tabletten.
500 liter water in 20 jerrycans en bewerkt met hadex druppels (7 maanden houdbaar)
hier kun je met 10 personen krap een jaar van overleven.

http://xandernieuws.punt.nl/?id=494506&r=1&tbl_archief" onclick="window.open(this.href);return false;
We hebben nog wel even respijt vermoed. Ze zeggen dat de Grote Crash waarschijnlijk in 2011 komt of misschien wordt het nog 2012, maar zeker weten doen we niets.
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Kredietcrisis is veel gevaarlijker dan gedacht!

Bericht door Ariel »

Ik vermoed dat er maar weinig mensen zoveel hoeveelheden voedsel zullen inslaan Pilgrim.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Kredietcrisis is veel gevaarlijker dan gedacht!

Bericht door Pilgrim »

Ariel schreef:Ik vermoed dat er maar weinig mensen zoveel hoeveelheden voedsel zullen inslaan Pilgrim.
Als mensen overtuigd kunnen worden van een naderend onheil zullen ze het zeker doen. Daarom moeten we zoveel mogelijk mensen waarschuwen. Beschouw het als een soort verzekering, net zoiets als wanneer je je verzekert tegen ziekte of ongelukken. Als er niets gebeurt heeft het je hooguit wat geld gekost, maar als er wel wat gebeurd zit je veilig! In dit geval kosten de extra maatregelen niet echt veel meer geld. Die extra levensmiddelen eet je immers gewoon op als de crisis met een sisser mocht aflopen. Ook een moestuin bespaart je eerder geld dan dat het wat kost en als je je geld voor een deel omgezet hebt in goud en zilver kun je dat later gewoon weer terug wisselen. Aangezien de goudprijs gestegen zou je daar zelfs op verdiend hebben. Er is dus geen gewoon enkele logische financiele reden om geen maatregelen te treffen tegen een grote economische ramp. We moeten aan de slag!!! :rock:
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Kredietcrisis is veel gevaarlijker dan gedacht!

Bericht door Pilgrim »

Interessante site voor het bestellen van kant en klare noodransoenen.

http://www.liff.nl/index_cpath-77_126.html" onclick="window.open(this.href);return false;
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Kredietcrisis is veel gevaarlijker dan gedacht!

Bericht door Pilgrim »

De komende Crash overleven

door Fjordman

Zoals ik eerder in mijn essay "The Coming Crash" heb uiteengezet, denk ik dat wij ons dienen te realiseren dat de huidige ideologische orde onherstelbaar beschadigd is. In de niet al te verre toekomst zal er waarschijnlijk een soort van pan-westerse economische en sociale crash plaatsvinden en ik vrees dat het te laat is om dat nog te proberen te voorkomen. De voorstanders van het heersende paradigma zijn simpelweg te machtig, en het paradigma zelf bevat zoveel ernstige gebreken, dat het niet kan meer kan worden worden gerepareerd. Het moet wel ineenstorten. Dus in plaats van onze tijd en energie te verdoen met nutteloze pogingen te herstellen wat onherstelbaar is, kunnen we beter zo goed en zo kwaad als het kan ons op de komende ineenstorting voorbereiden en hopelijk in staat zijn te hergroeperen om naderhand een sterkere en gezondere cultuur te op te bouwen.

Wij bevinden ons momenteel midden in de Witte-Schuld-Koorts. Als u een witte westerling bent was u zich daar mogelijk nog niet zo van bewust, maar ik kan u verzekeren dat de rest van de wereld dat wel is. De truc is om de blanke man met allerlei msiplaatste beschuldingen zodanig permanent in het defensief te klem te houden dat hij duurzaam kan worden uitgeperst. De klimaat-quota bijvoorbeeld zijn niets minder dan een nauwelijks verhulde vorm van inter-natonalistisch socialisme middels een door de VN gesteunde gedwongen herverdeling van welvaart.

Het recente wetenschappelijke schandaal met de vervalsde data betreffende de zogenaamd door mens veroorzaakte opwarming van de aarde [Climategate], is nog slechts het topje van de ijsberg. Er zijn momenteel zo enorm veel verschillende op elkaar gestapelde lagen van leugens — van "gelijke kansen" via IQ varianten tot en met het klimaat — dat het vrijwel onmogelijk is ze allemaal één voor één onder handen te nemen. In wezen is onze hele maatschappij verworden tot één grote leugen. Onze media, onze scholen en onze politieke leiders staan deze leugens dag in dag uit te venten, en diegene daar wat tegenin durft te brengen wordt subiet uitgestoten.

Sinds de Europese Unie de Grondwet, cq. het Verdrag van Lissabon er dooorheen heeft gejast en in wezen niet alleen de stem van de burger heeft weggesneden, maar ook tientallen nationale souvereine staten met één streek heeft ontbonden, hebben de zelfbenoemde Europese "elites" in feite ieder legitiem verzet tegen hun heerschappij in de ban gedaan. Het is voor de burger niet meer mogelijk om zich nog via de reguliere politieke kanalen formeel te verzetten tegen hun beleid. Gezien het feit dat dezelfde "elites" roekeloos vastberaden zijn het hele continent ten gronde te richten, resteert er als laatste optie nog slechts die van een revolt of van een structurele crash. Er zullen naar ik aanneem nog niet meteen opstanden gaan uitbreken, maar dit zou wel eens kunnen veranderen als de economie verder verslechtert. Hieruit volgt dat de meest waarschijnlijke uitkomst een structurele crash is, en naar ik vrees is dat ook precies wat ons te wachten staat.

Had de Obama-regering met internationale steun de wereld niet "gered" van een dreigende financiële crisis? Natuurlijk niet. Het belangrijkste probleem voor de Verenigde Staten is dat de staatsschuld maar blijft oplopen, terwijl het nationale IQ maar blijft dalen. Hier is het afgelopen jaar niks aan veranderd. Integendeel, het is erger dan het voorheen al was, en het lijkt alsof het volgend jaar nog wat erger gaat worden het jaar erop nog meer, en zo verder. Zolang deze situatie blijft zoals het nu is, gok ik erop dat de prijs van goud zal blijven stijgen zolang mensen bij een wegglijdende dollar vaste grond onder de voeten proberen te houden.

Hoewel de andere geïndustrialiseerde landen een evenredig zware schuldenlast met zich mee torsen, is de Verenigde Staten er slechter aan toe vanwege de enorme omvang van die schuld. Als de Verenigde Staten een prive-persoon was zou hij waarschijnlijk al lang failliet zijn verklaard zijn geweest. Maar de Verenigde Staten is geen prive-persoon, en nog steeds de grootste economie ter wereld en heeft tevens 's werelds grootste strijdkrachten. Zoals de schrijver Takuan Seiyo in de laatste aflevering van zijn briljante serie "From Meccania to Atlantis" stelt: "Het tot een paar jaar geleden sterkste, meest bewonderde land ter wereld, is nu een verhaal over zonde en domheid dat Chinese schoolkinderen ter waarschuwing wordt voorgehouden."

Wat de toekomst voor de Verenigde Staten in petto heeft is moeilijk te zeggen. Het zou in een tweede Amerikaanse Burgeroorlog langs etnische en ideologische lijnen uiteen kunnen vallen, maar evenzogoed samen met Canada kunnen verworden tot nog een Latijns-Amerikaans land.

Hier moet ik meteen aan toevoegen dat ik bepaald geen hekel aan Latijns-Amerika heb. Als we in Europa uiteindelijk verwikkeld gaan raken in een reeks van nare multiculturele burgeroorlogen, is het misschien in sommige delen van Zuid-Amerika prettiger om te leven dan in Birmingham of Marseille. Maar Latijns-Amerika is nog nooit een belangrijke macht in de wereldpolitiek geweest en zal dat waarschijnlijk ook niet snel worden. Als de Verenigde Staten langzaam onderuit gaat, zal de mondiale macht naar Eurazië schuiven, waar het gedurende het grootste deel van de menselijke geschiedenis al was geweest. China zal dan naar alle waarschijnlijkheid een toonaangevende mondiale speler worden en misschien wel de meest dominante.

Ik raak er steeds meer van overtuigd dat sommige ontwikkelingen die om ons heen plaatsgrijpen bepaald niet onopzettelijk zijn, en er een langetermijn doelstelling is van machtige gezelschappen waarbij de westerse landen afgebroken dienen te worden om zo de verwezenlijking van een mondiale oligarchie te vergemakkelijken. De leugens die ons voortdurend worden voorgeschoteld zijn in ieder westers land nagenoeg identiek. Hierover heb ik een discussie gehad met mijn goede Chinese vriend Ohmyrus, die meent dat dit veroorzaakt wordt door een structurele fout in ons democratisch systeem. Ik ben het niet geheel met hem eens, maar er zijn inderdaad ook dergelijke andere elementen die hierin meespelen.

Volgens Herman Van Rompuy, de vers geïnstalleerde president van de Europese Unie, is de klimaatconferentie in Kopenhagen een stap in de richting van "global management" van onze planeet. Zoals de auteur Bat Ye'or heeft aangetoond en ik in mijn boek "Defeating Eurabia" heb bevestigd, is de Europese Unie actief bezig om samen met islamitische landen de schoolboeken in de Europese landen te herschrijven om ze meer "islam-vriendelijk" te maken.

Dat er gedetailleerde langetermijnplannen bestaan om de EU uit te breiden met islamitische landen in Noord-Afrika en het Midden-Oosten is goed gedocumenteerd. Dit is ook nog eens door verschillende hoge ambtenaren in het algemeen bevestigd, onder andere in 2007 door de Britse minister van Buitenlandse Zaken. Een tijd geleden zijn ook de plannen van de Europese Unie uitgelekt om in de komende decennia 50 miljoen (!) Afrikanen te importeren, en dit ondanks het feit dat in heel West-Europa de stedelijke gemeenschappen druk doende zijn op te breken juist als gevolg van massale immigratie. Een hoge ambtenaar van Tony Blair's Labour-regering in Groot-Brittannië heeft openlijk bevestigd dat zij de massa-immigratie hebben gepropageerd om zo nieuwe kiezers te importeren en de etnische samenstelling van het land te veranderen. Soortgelijk beleid wordt ongetwijfeld ook in andere landen nagestreefd, van Duitsland tot aan Australië.

In juni 2009, slechts een paar jaar nadat een groep Arabieren duizenden Amerikanen vermoordden in een jihadistische aanval, zei de voormalige Amerikaanse president Bill Clinton tegen een groep Arabisch Amerikaanse toehoorders, dat de VS binnenkort niet langer een meerderheid zal kennen van mensen met een Europees erfgoed. Hij vond dit "een zeer positieve zaak". Dit was niet die eerste keer dat de heer Clinton dergelijke opvattingen ventileerde.

Jens Orback, Minister van Democratie in de voormalige sociaal-democratische regering van Zweden, zei in een debat op de radio: "We moeten open en tolerant tegenover de islam en moslims zijn, want als we eenmaal een minderheid zijn geworden, zullen zij dat dan ook naar ons doen." Hij nam het daarmee voor lief dat de inboorlingen een minderheid in hun eigen land gaan worden en tevens dat zij niet het recht hebben hier tegenin te gaan.

Niet onbelangijk is het om hierbij te vermelden dat Zweden geen koloniale geschiedenis heeft. Finland of Noorwegen, die pas in de twintigste eeuw onafhankelijk werden, hebben dat ook al niet. Toch wordt de burgers van die landen nog steeds de massale immigratie van vreemde volkeren door de strot geduwd. De "schuld uit het koloniale verleden", zoals dat tegen de inboorlingen in Groot-Brittannië, Frankrijk en andere West-Europese landen als argument wordt gebruikt, is dus lariekoek. De echte kwestie is dat wij blanke westerlingen geen landen mogen hebben die wij de onze mogen noemen. Onze landen dienen tot gigantische multiculturele pretparken omgebouwd te worden, dit allemaal gefinancierd door gehersenspoelde witte belastingbetalers.

De betwistbaar meest vooraanstaande academische multiculturalist in mijn land, prof. Thomas Hylland Erikse van de Universiteit van Oslo, die miljoenen aan overheidssubsidies voor zijn projecten heeft weten op te strijken, zei in een interview ronduit dat "het belangrijkste vraagstuk er nu uit bestaat hoe de meerderheid zo grondig te deconstrueren dat het nooit en te nimmer meer de meerderheid genoemd kan worden." Ziehier, dit is het ultieme doel van de westerse multiculturalisten. Vergist u zich daar niet in. Vanzelfsprekend wordt deze agenda alleen maar in de westerse landen met een witte meerderheid doorgedrukt. Alle andere landen mogen uiteraard wel hun demografische profiel behouden: alleen van het Westen wordt verlangd zelfmoord te plegen.

In de grote steden in West-Europa en ook in de rest van de Westerse wereld wordt overal waar emigrantenbendes de straten beheersen, Law and order razendsnel afgeblazen. De wet wordt alleen nog maar gehandhaafd tegen de "racistische" witte meerderheid van de bevolking, om er zo verzekerd van te zijn dat zij die belachelijk hoge belastingen aan de autoriteiten blijven betalen. Als tegenprestatie weten zij op hun beurt dan niet veel anders te bedenken voor die burgers dan leugens, beledigen en hulp bij de nationale deconstructie.

Zoals de eminente auteur El Inglés stelt: "De aard en de ernst van de problematiek waarmee wij geconfronteerd worden is nu voldoende duidelijk voor Europese patriotten om zich af te gaan vragen welke acties zij, en anderen zoals zij, uiteindelijk toe voelen opgeroepen te gaan ondernemen wanneer het falen van de staat een kritisch punt bereikt, en op wat voor soort slagveld zij zich dan zullen begeven."

Eén ding dat we dan absoluut dienen te doen in de westerse landen is de bastions die marxistische en linkse groepen met succes hebben opgebouwd in de media en het onderwijs, te doorbreken. Deze lieden moeten worden aangepakt. Misschien vinden sommige lezers dit wel wat erg kras gesteld, maar ik ben ervan overtuigd dat we onze externe vijanden niet effectief kunnen bestrijden zolang onze interne vijanden de informatiestroom controleren. We moeten iedereen afwijzen die de een Globalistische wereld propageert, waaronder ook multinationals die onbeperkte toegang tot goedkope arbeid verlangen.

Stelt u zich eens voor dat u iemand uit een vliegtuig ziet springen zonder parachute omdat hij er van overtuigd is zich met die sprong "voorbij de zwaartekracht" te begeven. Dit gaat een tijdje goed, tot het plotsklaps niet goed gaat. Dit klinkt te gek voor woorden, totdat je je realiseert dat de hele westerse wereld dit op dit moment aan het doen is wanneer men meent dat wij ons "voorbij de etnische scheidslijnen" gaan begeven. Het zit nu eenmaal in het menselijk brein vastgeklonken om als eerste voor de eigen "club" te zorgen. Maar de enigen die dit momenteel niet doen, zijn de blanken. Indien — of liever, wanneer — de witte westerlingen zich zouden gaan gedragen als alle anderen in onze landen, zullen deze landen stuk voor stuk al snel verworden tot gebalkaniseerde nachtmerries van elkaar beconcurrerende stammen.

Wij moeten van een "save the world" overschakelen naar een "save ourselves" modus. In het begin van de twintigste eeuw bestond een derde van de wereldbevolking uit mensen van Europese afkomst, misschien was het zelfs wel 40%. In de niet al te verre toekomst zal dit aandeel in de wereldbevolking minder dan 10% zijn en blijven dalen. Deze sterke daling is niet veroorzaakt door één of andere plaag, maar door de enorme bevolkingsgroei in derde wereld-landen, ironisch genoeg gefaciliteerd door de wereldwijde technologische beschaving die de Europese vooruitgang heeft gecreëerd. Wij hebben zelf de vreemde volkeren voorzien van de technologische mogelijkheden zich te kunnen vermenigvuldigen, naar onze landen te verplaatsen en ons te koloniseren. Men kan het niet toestaan dat dit nog langer zo doorgaat.

Wij moeten ons maar eens om onze eigen belangen gaan bekommeren, net zoals alle anderen dat doen. Zelfbehoud is voor alle levende wezens een natuurlijk instinct, tot aan planten en bacteriën aan toe. Het eerste wat we moeten doen is dat hele begrip "racisme" overboord zetten, want dat is pure anti-wetenschappelijke flauwekul, uitsluitend bedacht met de opzet er blanken mee te intimideren. Het is zeker denkbaar, misschien zelfs zeer waarschijnlijk, dat er een belangrijke genetische component aan cultuur verbonden is. Dit zou impliceren dat het behoud van het Europese culturele erfgoed alleen maar kan worden bereikt door het behoud van ons genetisch erfgoed.

In veel westerse landen worden docenten al min of meer verplicht om de Europese volkeren, hun cultuur en hun erfgoed, stelselmatig te kleineren. We hebben dus helemaal geen heropvoedingskampen nodig om de simpele reden dat de media en het onderwijs er al voor zorgdragen dat onze samenleving één groot heropvoedingskamp aan het worden is. Helaas is deze stelling ver van overdreven. In Hollywoodfilms, zoals de rampenfilm "2012" die ik ongelukkig genoeg heb gezien, worden alle blanken afgeschilderd als het kwaad, als egoïsten of als "losers" terwijl de niet-blanke karakters juist als onbaatzuchtig en heroïsch worden geportretteerd. In werkelijkheid echter, behoren de blanken van vandaag tot de meest onbaatzuchtige en minst etnocentrische groepen op de planeet, en worden voor deze kwaliteit hard afgestraft.

De waarheid is dat blanken superieure samenlevingen scheppen. Niet alleen zijn anderen blijkbaar niet in staat hetzelfde te creëren als wij, maar de meesten van hen kunnen het nog niet eens instandhouden. De enige grote uitzondering op deze regel zijn de Noord-Oost-Aziaten die, afgezien van de Europeanen, de enige andere grote groep op deze planeet zijn die tot een technologisch geavanceerde samenleving zouden kunnen komen. Als er één goep is die ons als leidende beschaving van de wereld kan vervangen, dan zijn zij het wel. Dit om de eenvoudige reden dat zij de enigen zijn die over een vergelijkbare genetische intelligentie beschikkenen en niet suïcidaal zijn.

Omdat wij aantrekkelijke samenlevingen creëren willen andere volken graag naar onze landen verhuizen, maar door ons te vervangen zullen ze geleidelijk aan juist datgene vernietigen wat onze landen aanvankelijk zo aantrekkelijk maakte. Heimelijk haten en benijden zij ons, en laten onze kinderen onnodig lijden door het fysieke en verbale geweld wat zij veroorzaken. Als blanken een kolonie op de planeet Mars zouden stichten, ben ik er vrijwel zeker van dat anderen daar naartoe zouden gaan liften en dan eisen dat we hen toelaten. Eenmaal binnen zouden ze dan nog geen spoor van dankbaarheid tonen. Integendeel, ze zouden weer voortdurend gaan staan janken en klagen over hoe slecht en racistisch en onderdrukkend de blanke man wel niet is.

Moslims zouden respect eisen dat omdat wij alleen volgens hen nu eenmaal al onze wetenschappelijke en technologische vooruitgang aan die middeleeuwse islamitische geleerden te danken hebben en omdat zo'n kolonie op Mars toevallig wel de 63e heiligste plaats in de islam is. Mocht u denken dit een grap is, denk nog een keer na. In 1997 spanden drie Arabische moslimheren uit het Yemen een proces tegen NASA aan wegens het betreden van verboden terrein op Mars. Deze heren namelijk meenden dat het van hun was, omdat ze die planeet nu eenmaal van hun voorouders geërfd hadden, alweer zo'n 3000 jaar geleden.

Virginia Woolf schreef de beroemde woorden dat vrouwen behoefte hebben aan "een ruimte voor zichzelf." In de eenentwintigste eeuw zijn het blanken die behoefte hebben aan een ruimte voor zichzelf, en als we dat niet in Europa kunnen hebben, waar onze bakermat ligt, dan zou ik niet weten waar dat dan wel zou kunnen. Het enige alternatief is dat wij een voortdurende cyclus op gang houden, waar blanken dynamische samenlevingen scheppen die vervolgens worden overspoeld door mensen die vervolgens niet in staat zijn het in stand te houden. Deze cycli zullen ten einde komen wanneer het bestaan van witte gemeenschappen als vanzelf is opgehouden. De enige mogelijke langetermijnoplossing voor dit dilemma is fysieke scheiding. Als je compleet van elkaar verschillende volkeren dwingt dezelfde geografische ruimte met elkaar delen, is strijd onvermijdelijk. Dit inzicht werd ooit als algemeen bekend verondersteld, maar is inmiddels "hate speech".

Zal een dergelijke politiek dan niet als "haatdragend" en "fascistisch" afdgedaan worden? Misschien wel, maar ik zie niet in waarom wij ons daar iets van zouden moeten aantrekken. Ook wij hebben het recht onze bestemming zelf vorm te geven. Daarnaast kunnen we altijd onze critici met hun eigen argumenten confronteren. Als blanken echt zo bijzonder kwaadzinnig en onderdrukkend zouden zijn, zoals sommigen schijnen te moeten denken, is het dan niet een daad van barmhartigheid om niet-blanken van ons vandaan te houden? Op die manier hoeven zij dan niet blootgesteld te worden aan al dat racisme van ons, aan al die haat en aan al die islamofobie, maar kunnen zij hun diverse, authentieke en kleurrijke tribale geweld ongestoord voor zichzelf houden.

Eén verandering die mogelijkerwijs zou kunnen gaan plaatsvinden is dat mensen van Europese afkomst een sterkere identiteit als "witten" ontwikkelen, die boven hun nationale identiteit uitstijgt. Ik heb een tijdje geleden geprobereerd aan een vijandige — en inmiddels terecht in diskrediet geraakte — Amerikaanse blogger uit te leggen dat de term "witte nationalist" in een Europese context volkomen betekenisloos is. Misschien heeft het nog enige substantie in Noord-Amerika of Australië, waar de meeste witten een gemengd erfgoed hebben, maar niet hier. Engelsen en Duitsers lijken behoorlijk op elkaar, maar dat heeft hen er niet van weerhouden over en weer miljoenen van elkaars onderdanen af te slachten. Hetzelfde geldt voor de Fransen en de Spaanjaarden, de Polen en de Russen, en ga zo maar door.

Ik weet niet of er ooit een "witte" identiteit zal ontstaan, Misschien zijn we daar gewoon te verschillend voor. Wat ik wel weet is dat als er al ooit een dergelijke identiteit ontstaat, het grotendeels een zal zijn die door onze vijanden is gecreëerd en dan vervolgens aan ons wordt opgedrongen. Ik heb een aantal verontrustende video's gezien die door de aanvallers zelf gefilmd werden, van bendes zwarten en Arabieren die naar het leek volstrekt willekeurige blanken aanvielen. Dit gebeurt van Zweden tot aan Duitsland, van Groot-Brittannië tot aan Frankrijk en tot de Verenigde Staten aan toe. Deze golf van escalalerend anti-wit geweld is een van de meest veronachtzaamde grote nieuwsfeiten van vandaag die door de westerse mainstream media uniform verdoezeld wordt.

Wat tevens opvalt aan deze aanvallen, is dat ze gebaseerd zijn op huidskleur: niemand vraagt de slachtoffers eerst of ze Russisch-Orthodoxen zijn, Poolse katholieken, atheïstische Engelsen, Duitse Lutheranen of Nederlandse calvinisten. Deze onderscheiden zijn voor ons niet bepaald betekenisloos — wij hebben daar in het verleden menige bloedige oorlog over uitgevochten — maar voor degenen die ons haten lijken ze irrelevant. Als mensen het gevoel hebben dat ze worden aangevallen juist omdat ze wit zijn, kunnen zij ook beginnen zichzelf als zodanig te gaan verdedigen.

De komende pan-westerse crash zal op zijn minst leiden tot een ideologisch-politieke paradigma-verschuiving en de opkomst van een nieuwe mythologie, om er het suicidale post-Tweede Wereldoorlogse paradigma van verkeerd begrepen anti-nazisme mee te vervangen. In het slechtste geval zal de discontinuïteit zo langdurig en ingrijpend zijn, dat aan de andere kant ervan een geheel nieuwe beschaving ontstaat, wat dan de derde generatie Europese beschaving zal zijn die, net als de beschaving die in de Middeleeuwen opkwam, een andere beschaving is dan die eraan vooafging, in dat geval was dat de Grieks-Romeinse oudheid. De overgang tussen de eerste en tweede generatie Europese beschavingen heeft eeuwen geduurd. Hoewel geschiedenis over het algemeen tegenwoordig sneller lijkt te vormen dan toen, vermoed ik dat een dergelijke overgang hoe dan ook meerdere generaties in beslag zal nemen.

Hoe een nieuwe beschaving er dan uit zal zien is niet te zeggen. Middeleeuwse Europeanen maakten creatief gebruik van verschillende elementen uit hun Grieks-Romeinse erfenis en bouwden daar hun nieuwe innovaties bovenop. Die tweede generatie Europese beschaving bevatte vele aspecten van de eerste generatie, maar had ook scherpe breukvlakken met het verleden. Dit zal de volgende keer waarschijnlijk ook weer het geval zijn.

Dit allemaal mag weliswaar wat somber klinken, maar eerlijk gezegd blijf ik er hoe dan ook van overtuigd dat wij over de nodige culturele en genetische bronnen beschikken om ons ergens in de tijd te hergroeperen en te regeneren, hoewel het ook aanneembaar is dat de blanken in de toekomst van veel minder voorouders zullen afstammen dan die van vandaag.

http://www.hetvrijevolk.com/index.php?pagina=10001" onclick="window.open(this.href);return false;
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Kredietcrisis is veel gevaarlijker dan gedacht!

Bericht door Pilgrim »

Dankzij de crisis op weg naar de 3e wereldoorlog?

Zal ook deze lange periode van economische stagnatie leiden tot een wereldoorlog? De geschiedenis leert dat een periode van economische tegenspoed goed is voor nationalisten en populisten, en slecht voor liberalen en kosmopolitisch/ multicultureel links, schrijft Salon. In de lange depressie aan het eind van de 19e eeuw, die duurde van 1873 tot 1896 namen de Europese landen hun toevlucht tot protectionisme en tot maatregelen die zorgden dat de massa's achter de machthebbers stonden. Dat werkte: toen de 1e Wereldoorlog uitbrak waren de betrokkenen dolenthousiast dat ze mochten sterven voor de goede zaak.
De jaren dertig leverde hetzelfde op, al was die versie van autoritair rechts venijniger en nog destructiever.
Slechts een paar landen onttrokken zich aan de tendens om nationalistisch te worden en naar binnen gekeerd. En de Amerikaanse regering van Franklin Roosevelt, die steunde op de racisten uit het zuiden en op traditionele katholieken, was naar maatstaven van vandaag ook bepaald niet liberaal.
In beide economische crises ontstond een strijd tussen grote machten om grondstoffen en lebensraum die uiteindelijk tot catastrofale oorlogen leidde. Als reactie daarop streefde de wereld na 1945 naar economische samenwerking en wereldhandel en tegen protectionisme.
Op lange termijn kan wereldhandel alleen onbekommerd groeien als ieder land streeft naar een evenwicht op de handelsbalans. Maar de drie grote economieën na de VS doen al decennia het tegendeel. Japan en China hebben een handelsoverschot dat ze kunnen handhaven zolang de VS bereid is (en in staat) zich steeds dieper in de schulden te steken om Chinese en Japanse goederen te blijven kopen. Duitsland kan zijn handelsoverschot handhaven zolang de zuidelijke Europese lidstaten schulden blijven maken om in Duitsland te kunnen kopen.
Maar nu zijn zowel in de VS als in Zuid Europa de schulden zo hoog opgelopen dat er een periode moet kopen van beperking van de bestedingen, om de schulden te kunnen verkleinen.
Dat kan bijna niet goed aflopen, zou je zeggen. De schulden landen worden de bijna logische vijand van de landen waar ze de schulden hebben. Dat de bevolking in die landen zonder morren jarenlang sober zal gaan leven om de schulden af te bouwen is niet waarschijnlijk en historisch ook niet logisch.
De leiders aan beide zijden van de oceaan doen voorlopig nog even of dit een rimpel is in de voorspoed die decennia lang duurde. Maar dat is struisvogelpolitiek. De verhouding van schuldenlanden ten opzichte van kredietlanden zal gespannen raken. En dat zal hoe dan ook politieke gevolgen hebben. De geschiedenis leert wat die gevolgen kunnen zijn.

Bron: Salon

http://welingelichtekringen.nl/dankzij- ... orlog.html" onclick="window.open(this.href);return false;
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Plaats reactie