Wat weten we nu van de coronacrisis?

Deze afdeling is voor algemene topics die niet passen in wat reeds voorzien is. Ze moeten wel aansluiten bij ons thema.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door Pilgrim »

Niettemin werkte die vrouw wel in dat ziekenhuis en zet Danny de Munk zijn naam op het spel.
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pizzaman
Berichten: 2510
Lid geworden op: do apr 14, 2016 8:43 pm

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door Pizzaman »

Ariel schreef:
ma jan 04, 2021 4:51 pm
Pizzaman schreef:
ma jan 04, 2021 3:10 pm
Vergeet niet de toegenomen sterfte omdat de "boomers" gaan overlijden.
Mensen die hun geboorte danken aan de feestwip omdat de moffen waren opgehoepeld.
Kom op Pizzaman. Doe niet zo extreem. :smile7: Die mensen waar jij het over hebt zijn nu 75 jaar en jonger , en de meeste doen nog vrolijk mee in deze maatschappij.
Extreem? De levensverwachting is gemiddeld 85 jaar of zoiets. GEMIDDELD.
Niettemin heb je ook wel gelijk daar - menigeen is nog geeneens met pensioen.
Maar hou wel in de gaten dat het gemiddeld is, een hoop halen die leeftijd niet.
https://www.cbs.nl/nl-nl/nieuws/2019/44 ... 65-jarigen
Ariel schreef:
ma jan 04, 2021 4:51 pm
Pizzaman schreef:
ma jan 04, 2021 3:10 pm
na jarenlang gezeik vanwege de "grijze golf"die zogenaamd de pensioene opvrat (wat men had kunnen uitrekenen al 65 jaar geleden)
En de meeste mensen die zogenaamd de pensioenen opvreten hebben jarenlang ZELF betaald voor hun pensioen. Op onze loonstrook stond het exacte bedrag dat wij betaalde. En dat was toen best een pittig bedrag voor ons. Zoveel hadden wij vroeger ook niet te besteden. Pensioen is dus uitgesteld loon. Het geld in de pensioenfondsen is het eigendom van de (gezamenlijke) deelnemers. Dus wij vreten ons eigen geld op.

Klopt. Sterker nog, jullie gespaarde centen onderhouden ook de ING-bank en de halve EU, vanwege de rente.
Maar daar ging het niet over. Het ging er over dat men dat 65 jaar geleden al had kunnen weten.
Tenzij men het "rekenvermogen" heeft van Jesse Klaver.
Ariel schreef:
ma jan 04, 2021 4:51 pm
Pizzaman schreef:
ma jan 04, 2021 3:10 pm
en het gezeik over de hoge kosten van de ouderenzorg zijn deze getallen nu ineens vergeten. Maar die mensen zijn nu allemaal flink op leeftijd.
:razz: Ik weet niet wat jij hier nou precies mee bedoelt, maar het is inderdaad waar dat als je ouder wordt, je meer klachten gaat krijgen. Maar ook jij zal eens op een leeftijd komen dat je meer voor de maatschappij gaat kosten dan dat je inbrengt.

Voorlopig zijn de meeste boomers nog actief, en betalen ze keurig hun belasting en zorgverzekering net zoals de normale mensen van jouw leeftijd. icon_thumbup.gif
Spoiler! :
:shock: Ik voel me bijna schuldig dat ik als boomer nog leef en de maatschappij tot last ben.
[/quote]
Eejjj. van mij mag iedereen 100 worden. EN inderdaad de meesten betalen en hebben ook altijd betaald.
Vele vele malen meer dan nuttelozen die hier nodeloos worden geïmporteerd en hun gebroed ook al niet opvoeden tot nuttig staatsburger.
Maar een feit blijft dat bij een gemiddelde leeftijd van 85 er sprake zal zijn van een sterftegolf.
Kijk maar op pagina 3:
https://uitvaartmedia.com/w/wp-content/ ... 017_08.pdf

"Aantal sterfgevallen zal flink stijgen tot 200.000 in 2050
Door de vergrijzing van de babyboomers zal het aantal sterfgevallen de komende decennia
sterk stijgen van 148.898 in 2016 tot circa 200.000 in 2050. Pas vanaf eind jaren 2050 zal het
aantal sterfgevallen naar verwachting weer wat gaan dalen"


...en die mis ik een beetje in de berekening van de oversterfte.
Zalig zijn de onnozelen en simpelen van geest, want zij zullen er in lopen.
Gebruikersavatar
Pizzaman
Berichten: 2510
Lid geworden op: do apr 14, 2016 8:43 pm

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door Pizzaman »

Ariel schreef:
wo jan 06, 2021 1:16 pm
Wat een overdreven achterlijke poppenkast hebben ze van de eerste niet symbolische prik van Hugo gemaakt.

Ik ben nog uit het tijdperk "Doe maar gewoon, dan doe je gek genoeg" , maar Hugo is van een andere generatie. Hij die gisteren tijdens het debat sprak dat het dom was om over een symbolische prik te spreken, stond nu, las ik op Geen Stijl, met 3 andere "hoge heren" een showtje van de eerste vaccinatie the maken. :shock:

André Rouvoet: "Is dit nou een symbolisch moment? Jazeker!"
Jaap van Delden: "André Rouvoet heeft mijn speech gekaapt."
Hugo de Jonge spreekt van een 'ongelooflijke prestatie'
Kijk ook hier even, waren er 2 prikmomenten of hoe zit dat, en waarom heeft die dame opeens andere kleren aan.
Misschien vloekte haar truitje bij de schoenen van Hugo, weet ik veel. De prikverpleegster kreeg dan weer geen vers jurklje (verschil moet er zijn?).
Ik snap er in ieder geval geen hol meer van misschien kan iemand me dit uitleggen, of is het gewoon weer nepnieuws.
https://twitter.com/cyclingfan59/status ... 96992?s=20

Afbeelding Afbeelding
Zalig zijn de onnozelen en simpelen van geest, want zij zullen er in lopen.
Mahalingam
Berichten: 52306
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door Mahalingam »

Als ik het goed begrijp zijn de mensen die inenten zelf niet ingeënt? Omdat zij minder prioriteit hebben dan degenen die ze inenten?
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89874
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door Ariel »

Pilgrim schreef:
wo jan 06, 2021 10:12 pm
Niettemin werkte die vrouw wel in dat ziekenhuis en zet Danny de Munk zijn naam op het spel.
Waar werkte de vrouw? In de huishouding, in het restaurant, ergens anders ? Of op een verpleegafdeling.

En inderdaad Danny heeft zich ongelofelijk belachelijk gemaakt. Niet dat ik hem ooit serieus genomen heb.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89874
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door Ariel »

Pizzaman schreef:
do jan 07, 2021 1:52 am
Kijk ook hier even, waren er 2 prikmomenten of hoe zit dat, en waarom heeft die dame opeens andere kleren aan.
Ga jij nu ook een complottheorie beginnen lieverd. Kijk nog maar eens goed. Het haar is anders . Andere vrouw.

Sanna was namelijk niet de enige die daar ingeënt is.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89874
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door Ariel »

Mahalingam schreef:
do jan 07, 2021 11:15 am
Als ik het goed begrijp zijn de mensen die inenten zelf niet ingeënt? Omdat zij minder prioriteit hebben dan degenen die ze inenten?
Ik weet het niet Mahalingam. Misschien werkt die inent mevrouw niet in een verpleeghuis. Ze zal best wel aan de beurt komen aks ze dat wil. Daar moeten we ons maar geen zorgen over maken.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89874
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door Ariel »

Het laatste corona nieuws via de Telegraaf.
Tokio bereidt zich voor een noodtoestand in de stad zelf en drie omliggende prefecturen, na nieuwe verontrustende coronacijfers. Die noodtoestand zou vrijdag ingaan en een maand moeten gaan duren. Tokio-stad telde donderdag een recordaantal van 2,447 nieuwe coronagevallen.

Volgens de autoriteiten zijn bars en restaurants de belangrijkste locaties waar het virus zich verspreidt. De nieuwe maatregelen zijn vooral bedoeld om die verspreiding daar tegen te gaan. Hoewel Japan in vergelijking met andere landen redelijk licht is getroffen door het virus, werden ook daar woensdag 6000 nieuwe besmettingen geteld. Dat was een nieuw record.
China: Shijiazhuang De autoriteiten in Shijiazhuang, de hoofstad van de provincie Hebei in het noorden van China, hebben de toegang tot de stad verder bemoeilijkt, nadat de besmettingscijfers zijn gestegen tot het hoogste niveau in vijf maanden.

De stad, met zo’n 4,3 miljoen mensen in het stedelijke gebied en nog zo’n 7 miljoen mensen in de directe omgeving, is gestart met een enorme testcampagne, zo meldt Reuters. Bijeenkomsten zijn vanaf nu verboden. Volgens de staatstelevisie is het belangrijkste treinstation verboden gebied voor passagiers. Dat is een verdere verscherping, nadat eerder al een negatieve coronatest verplicht was om de stad te mogen betreden.
Tsjechië, een van de door corona hardst geraakte landen van Europa, heeft donderdag 17.688 nieuwe besmettingen moeten melden.

Dat is het hoogste aantal dagelijkse besmettingen sinds de uitbraak van de pandemie, zo laat het ministerie van Gezondheid weten. Tsjechië telt een kleine 11 miljoen inwoners en moest al ruim 12.500 doden betreuren.
Indonesië hoopt 13 januari te kunnen beginnen met een vaccinatieprogramma, maar wacht nog op een halalverklaring voor het vaccin van Chinees fabrikaat dat daarvoor is aangeschaft.

De hoogste religieuze raad van het grootste moslimland ter wereld moet daarover een uitspraak doen. Zonder een dergelijke verklaring is het toedienen van het vaccin aan moslims niet toegestaan.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89874
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door Ariel »

Ook in Nederland zitten Moslims niet op een prik te wachten.
Islamitische organisaties Rotterdam: 'Veel complottheorieën op sociale media over het coronavaccin'

'Als je het coronavaccin neemt, ben je over drie jaar dood', 'in het vaccin zit een chip om je te volgen', en veel meer van dit soort complottheorieën worden massaal gedeeld via de sociale media. Dat zegt Mohamed Bouimj van Stichting Platform Islamitische Organisaties in Rotterdam.

Volgens hem volgen veel mensen met een islamitische achtergrond geen nieuws en halen ze alle informatie uit de filmpjes die via Instagram, Facebook en Twitter rondgaan. Vooral mensen zonder kinderen die hun ouders van juiste informatie kunnen voorzien, zijn volgens Bouimj een kwetsbare groep. "Ze worden via Whatsapp opgeroepen om zich niet te laten inenten. Er zijn ook veel vloggers en influencers die zo'n oproep steunen."

Vooral een Arabisch sprekende vlogger die zich voordoet als journalist, baart Bouimj zorgen. "Ik heb uitgezocht wie hij is. Die man is een huisschilder, maar doet alsof hij precies weet hoe het vaccin in elkaar zit."

Bouimj pleit daarom voor betere informatievoorziening aan die groepen. "Ik ben van plan om filmpjes te gaan maken met de juiste informatie en die vervolgens te verspreiden binnen de Turkse en Marokkaanse gemeenschap. Daarvoor heb ik artsen nodig die mij daarbij kunnen helpen."

Hij roept artsen met Turkse en Marokkaanse achtergrond op om hem te helpen bij het maken van de filmpjes om zijn achterban van de juiste informatie te voorzien.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12627
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door sjun »

Het lijkt me verstandig dat de mensen niet op een experimentele prik zitten te wachten. Wie daar wel op zitten wachten krijgt zo meer kansen om als proefkonijn te dienen.

“Massa mRNA Vaccinatie Roekeloos en onnodig”, zegt Prof. Dr. Theo Schetters


Wel zouden de mensen veel beter moeten voorgelicht over het eigen voedingspatroon om daarmee het eigen immuniteitssysteem op gezonde wijze zonder bijwerkingen een boost te geven.

Edit 17.01.21
Laatst gewijzigd door sjun op di jan 12, 2021 4:26 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89874
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door Ariel »

sjun schreef:
do jan 07, 2021 6:20 pm

Wel zouden de mensen veel beter moeten voorgelicht over het eigen voedingspatroon om daarmee het eigen immuniteitssysteem op gezonde wijze zonder bijwerkingen een boost te geven.
Er zijn heel veel mensen in Nederland die er niks aan kunnen doen dat hun immuniteitssysteem niet goed werkt Sjun. En die mensen ook niet op een gezonde manier hun immuniteitssysteem een boost kunnen geven.

Je zal maar een falend immuniteitssysteem hebben door een ziekte. Onthoud dit eens Sjun, en kom niet wekelijks met het bericht dat alle mensen zelf verantwoordelijk zijn voor hun gezondheid. Dat klinkt een beetje arrogant alsof jij nooit ziek zal worden omdat je gezond eet .
Wanneer het afweersysteem zich vergist en zich tegen het eigen lichaam keert, is er sprake van auto-immuniteit. Het afweersysteem herkent een onderdeel van het menselijk lichaam als lichaamsvreemd en valt dit aan. Omdat lichaamseigen weefsel niet opgeruimd kan worden zoals bij ziekteverwekkers, blijft de afweerreactie bestaan en ontstaat een chronische ontsteking.

Bij auto-immuunziekten maakt het afweersysteem antistoffen of reactieve T-cellen aan tegen bepaalde lichaamseigen cellen of stoffen. De ontstekingsreactie die hierbij optreedt, tast eigen weefsels en organen aan of vernietigt ze.
En wat betreft de "experimentele" prik. De tijd zal het leren.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door Ali Yas »

sjun schreef:
do jan 07, 2021 6:20 pm
Wel zouden de mensen veel beter moeten voorgelicht over het eigen voedingspatroon om daarmee het eigen immuniteitssysteem op gezonde wijze zonder bijwerkingen een boost te geven.
Ik zou zeggen: het systeem in de gelegenheid te stellen te doen wat het moet doen. Veel aandoeningen zijn vooral (vitamine-) gebreksziekten. Het is bijvoorbeeld best veelzeggend dat de meesten die zich in het ziekenhuis melden vanwege de luchtweginfectie te weinig vitamine-D hebben. Dat is echt heel makkelijk en goedkoop te voorkomen.
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12627
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door sjun »

Ariel schreef:
do jan 07, 2021 6:38 pm
sjun schreef:
do jan 07, 2021 6:20 pm

Wel zouden de mensen veel beter moeten voorgelicht over het eigen voedingspatroon om daarmee het eigen immuniteitssysteem op gezonde wijze zonder bijwerkingen een boost te geven.
Er zijn heel veel mensen in Nederland die er niks aan kunnen doen dat hun immuniteitssysteem niet goed werkt Sjun. En die mensen ook niet op een gezonde manier hun immuniteitssysteem een boost kunnen geven.

Je zal maar een falend immuniteitssysteem hebben door een ziekte. Onthoud dit eens Sjun, en kom niet wekelijks met het bericht dat alle mensen zelf verantwoordelijk zijn voor hun gezondheid. Dat klinkt een beetje arrogant alsof jij nooit ziek zal worden omdat je gezond eet .
Wanneer het afweersysteem zich vergist en zich tegen het eigen lichaam keert, is er sprake van auto-immuniteit. Het afweersysteem herkent een onderdeel van het menselijk lichaam als lichaamsvreemd en valt dit aan. Omdat lichaamseigen weefsel niet opgeruimd kan worden zoals bij ziekteverwekkers, blijft de afweerreactie bestaan en ontstaat een chronische ontsteking.

Bij auto-immuunziekten maakt het afweersysteem antistoffen of reactieve T-cellen aan tegen bepaalde lichaamseigen cellen of stoffen. De ontstekingsreactie die hierbij optreedt, tast eigen weefsels en organen aan of vernietigt ze.
En wat betreft de "experimentele" prik. De tijd zal het leren.
Waarom denk je dan dat een vaccin met de nodige bijwerkingen helpt?
Ik zou dan denken dat het immuniteitssysteem nog meer problemen binnen krijgt
:scratch:

Maar je hebt wat mij betreft helemaal gelijk, de tijd zal het leren.

Gezien er nu nog te weinig bekend is van RNA-vaccins en hun bijwerkingen neem ik rustig de tijd om te leren. Dat is een luxe positie omdat ik niet (zoals jij) uit twee kwaden moet gaan kiezen. Aangezien ik daarin eveneens niet de enige ben lijkt het me goed dat er over alle verhalen informatie vrij komt die bediscussieerd kan worden.
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12627
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door sjun »

Ali Yas schreef:
do jan 07, 2021 7:41 pm
sjun schreef:
do jan 07, 2021 6:20 pm
Wel zouden de mensen veel beter moeten voorgelicht over het eigen voedingspatroon om daarmee het eigen immuniteitssysteem op gezonde wijze zonder bijwerkingen een boost te geven.
Ik zou zeggen: het systeem in de gelegenheid te stellen te doen wat het moet doen. Veel aandoeningen zijn vooral (vitamine-) gebreksziekten. Het is bijvoorbeeld best veelzeggend dat de meesten die zich in het ziekenhuis melden vanwege de luchtweginfectie te weinig vitamine-D hebben. Dat is echt heel makkelijk en goedkoop te voorkomen.
Dat zou ik ook denken.
:thinking:
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12627
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door sjun »

De grote vaccinatieshow met neuroloog Jan Bonte


Een sympathiek en informatief interview waarin de geïnterviewde, diens ervaring, inzicht en diens visie de ruimte krijgt. en passant verheldert Jan Bonte nog even hoe belangrijk de rol van overleg en de daarbij komende verbale en non-verbale communicatie bij behandeling van zieken is. Iets meer van de in het interview genoemde huisarts Rob Elens zèlf.
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Mahalingam
Berichten: 52306
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door Mahalingam »

Ali Yas schreef:
do jan 07, 2021 7:41 pm
sjun schreef:
do jan 07, 2021 6:20 pm
Wel zouden de mensen veel beter moeten voorgelicht over het eigen voedingspatroon om daarmee het eigen immuniteitssysteem op gezonde wijze zonder bijwerkingen een boost te geven.
Ik zou zeggen: het systeem in de gelegenheid te stellen te doen wat het moet doen. Veel aandoeningen zijn vooral (vitamine-) gebreksziekten. Het is bijvoorbeeld best veelzeggend dat de meesten die zich in het ziekenhuis melden vanwege de luchtweginfectie te weinig vitamine-D hebben. Dat is echt heel makkelijk en goedkoop te voorkomen.
Ik krijg van mijn huisarts sinds ik 65 ben ieder jaar een bloedonderzoek. En daar zien ze in of ik te weinig vitamine A, B, C, D enz. heb. Ooit had ik te weinig vit. D. Sindsdien iedere dag een pilletje en het tekort is niet meer.
Komt er dus een oudje met luchtweginfectie en te weinig vitamine-D dan is er iets mis met de monitoring door de huisarts.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door Pilgrim »

De aap komt uit de mouw...
Tony Blair: ‘We gaan naar een toekomst waarin je geen normaal leven kunt hebben zonder vaccinatiebewijs’

Door Michael van der Galien, 7 januari 2021

Afbeelding

De voormalige Britse premier Tony Blair laat er geen twijfel over bestaan welke rol vaccinatiepaspoorten gaan spelen in de nabije toekomst. Volgens hem komt het erop neer dat je eigenlijk geen normaal leven meer kunt hebben als je niet kunt bewijzen dat je gevaccineerd bent. Hij heeft het dus over een indirecte vaccinatieplicht die niet alleen gaat gelden in Engeland, maar wereldwijd.

“Ik denk dat het moment komt waarop het heel moeilijk is voor mensen om een normaal leven te leiden tenzij ze kunnen bewijzen dat ze gevaccineerd zijn,” aldus Blair op de Britse televisie: “Ik denk dat er een situatie ontstaat waarin landen tegen je zeggen, ‘je komt er niet in tenzij we kunnen zien dat je gevaccineerd bent of de ziekte gehad hebt waardoor je antilichamen hebt, of je onlangs een hoge kwaliteitstest gedaan heb.’ Mensen moeten begrijpen dat als puntje bij paaltje komt vaccinatie jouw pad naar de vrijheid is.”



Dit is natuurlijk precies waar partijen als FVD, Denk, en de SGP juist tegen ageren. Want dit komt neer op een indirecte vaccinatieplicht. Oh nee, je hoeft niet gevaccineerd te worden hoor… maar als je dat niet doet kun je niet reizen naar het buitenland, niet met de trein, je kunt niet eens naar een concert, voetbalwedstrijd of restaurant gaan. Sorry!

Dat komt er dus op neer dat mensen wél een vaccinatie moeten hebben. Niet omdat de naald met dwang in hun lichaam gedrukt wordt, maar omdat ze anders geen normaal leven meer kunnen leiden. Sceptici waarschuwen hier al maanden voor, en Tony Blair bevestigt nu dat het inderdaad die kant op gaat.

Het is goed dat hij hier eerlijk over is, want ik twijfel er geen moment aan dat we inderdaad deze richting inslaan. Maar dat kan en mag niet zonder debat gebeuren.

In de politiek in Nederland zijn er een paar die het hier over hebben en die hier tegen zijn, maar als puntje bij paaltje komt krijgt Blair vrijwel zeker gewoon gelijk ‒ niet zo gek, want hij voorspelt niet maar, gezien zijn contacten in de hoogste politieke kringen, wéét welke richting het uitgaat. Een al dan niet indirecte vaccinatieplicht.

https://www.dagelijksestandaard.nl/2021 ... -xBOaRjX4o
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door hans van de mortel »

Pilgrim schreef:
vr jan 08, 2021 3:19 am

“Ik denk dat het moment komt waarop het heel moeilijk is voor mensen om een normaal leven te leiden tenzij ze kunnen bewijzen dat ze gevaccineerd zijn,” aldus Blair op de Britse televisie: “Ik denk dat er een situatie ontstaat waarin landen tegen je zeggen, ‘je komt er niet in tenzij we kunnen zien dat je gevaccineerd bent of de ziekte gehad hebt waardoor je antilichamen hebt, of je onlangs een hoge kwaliteitstest gedaan heb.’ Mensen moeten begrijpen dat als puntje bij paaltje komt.”
Die walgelijke onbetrouwbare kerel, genoemd Blair, moet zijn bek houden. Waarom hij dit zo nodig via de tv moest verkondigen is mij een raadsel. Dat weet langzamerhand al bijna iedereen. De man spoort niet. Schept er blijkbaar genoegen in als mosterd na de maaltijd ons ongenoegen aan te dikken. Hij is een stiekemerd, een smerige luis in de pels van de beschaving. Linkse politicus? Uiteraard! Alleen die smoel al van hem. Een en al onbetrouwbaarheid.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door mercator »

Pilgrim schreef:
vr jan 08, 2021 3:19 am
De aap komt uit de mouw...
Er zijn al zoveel landen waar ik nooit naartoe zal gaan. Dat zijn moslimlanden. Als er nog wat bij komen waar je alleen als gevaccineerde binnen komt blijf ik daar ook maar weg. Engeland bijv.. Niet dat ik iets tegen dat vaccin heb maar dan heb ik gewoon geen zin meer om daar een voet te zetten of een eurocent achter te laten.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24963
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door King George »

Op een aantekening in het vaccinatieregisrter kunnen we dus nog wachten. Denk hierbij na als je overweegt naar een land toe te gaan waar dit verplicht kan zijn. En oh ja, het zal toch niet een vals alibi zijn om de lockdown te verlengen als gevolg van weer eens hun eigen organisatorische falen?

Afbeelding

Afbeelding
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89874
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door Ariel »

Hugo heeft gesproken. Hij weet het niet, en wacht op goed nieuws. Maar tot zolang...
Mogelijk toch niet iedereen dit jaar gevaccineerd

Het vaccinatieschema dat coronaminister De Jonge heeft samengesteld is niet in beton gegoten. Het zou, met een paar tegenvallers, ook zomaar kunnen dat niet iedereen dit jaar geprikt is.

Dat zegt de minister vrijdagochtend in reactie op het nieuws dat Nederland de komende tijd wellicht minder vaccins binnenkrijgt dan waar De Jonge in de planning rekening mee heeft gehouden. In het schema dat hij deze week presenteert, zou iedere volwassene eind september het vaccin hebben gekregen. Maar dat kan ook zomaar langer gaan duren, zegt de minister: „Dat kan. Of eerder, dat kan ook. Alles kan, we weten het niet.”

De Jonge zegt bij de presentatie van zijn vaccinatiestrategie ook duidelijk te hebben aangegeven dat de planning met onzekerheid is omgeven. „Bovenaan het schema staat: wanneer exact wat wordt geleverd, is afhankelijk van zo ongelofelijk veel factoren. Van de mate waarin het wordt goedgekeurd, het tempo van de leveringen.”

Zekerheid kan De Jonge naar eigen zeggen simpelweg niet bieden: „Wij hebben te maken met informatie die dagelijks wisselt.” Waarom heeft hij dan toch een planning gemaakt? „We willen iets van houvast creëren in al die onduidelijkheid over welke groep in welke volgorde. Zo moet het schema gelezen worden.”

De coronaminister zegt elke twee weken met een update van de vaccinatievoortgang te komen, de eerste volgt aankomende dinsdag. De Jonge is ’niet zo geschrokken’ van het nieuws over de mogelijke eerste tegenvaller in de levering van vaccins. „Het moeilijke is: iedereen wil natuurlijk houvast, de datum op de kalender inkleuren dat je aan de beurt bent. Maar de informatie wisselt de hele tijd, daar hebben we ons toe te verhouden. Ik ga de hele crisis door de informatie delen die ik heb. Ik denk dat we ermee moeten leren leven dat die informatie gaat wisselen.”
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89874
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door Ariel »

Zweden, waar volgens corona ontkenners geen corona aanwezig is, en waar de inwoners gewoon naar restaurants en cafe's kunnen. Via de Telegraaf.

De Zweedse autoriteiten kunnen veel strengere maatregelen gaan nemen om de verspreiding van het coronavirus tegen te gaan. Het parlement keurde nieuwe wetgeving goed die het mogelijk maakt om bedrijven en winkelcentra te sluiten en het openbaar vervoer stil te leggen.

De manier waarop Zweden het coronavirus aanpakt, krijgt internationaal veel aandacht. Het coronabeleid gaat er veel minder ver dan in sommige andere Europese landen. Zo stelde de Zweedse regering geen strenge lockdown in en werd vooral een beroep gedaan op het verantwoordelijkheidsgevoel van burgers. De overheid had ook niet de bevoegdheid om verregaande maatregelen te nemen.

Daar komt komende zondag deels verandering in. Dan wordt de nieuwe wetgeving van kracht. De autoriteiten kunnen dan ook besluiten het aantal mensen te beperken dat op bepaalde openbare locaties wordt toegelaten. Het instellen van een avondklok behoort niet tot de mogelijkheden.

„Dit is eerst en vooral bedoeld om maatregelen te nemen die verspreiding van het virus tegengaan, zonder de dingen onnodig te beperken die mensen kunnen doen zonder besmetting te riskeren”, legde minister van Volksgezondheid Lena Hallengren uit in het parlement. Daar kreeg de regering tijdens een debat de kritiek dat het pas laat vroeg om meer bevoegdheden.

In het ruim 10 miljoen inwoners tellende Zweden zijn tot dusver ruim 482.000 coronabesmettingen vastgesteld. Zeker 9262 patiënten overleden. Het land is relatief zwaarder getroffen dan buurlanden, al ligt het dodental per hoofd van de bevolking lager dan in sommige Europese landen die wel een lockdown instelden.
Parliament says yes to new pandemic law

Maar hier het laatste local corona nieuws uit Zweden.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door hans van de mortel »

Heerlijk deze viruswaarheid!

Het bewijst - niet dat ik hier op zit te wachten - dat ik gelijk heb:

De mens heeft geen vrije wil.

Het is zo'n clubje van politieke dwazen met een gemiddelde godsstatus dat beslissingen neemt voor de rest van de mensheid. Van een vrije keuze is in het geheel al geen sprake. De niet-vrije wil wordt gecompenseerd door het dwaze idee dat een (vrije) keuze de vrije wil bevestigt. Hoe dwaas kan de mens zijn met zijn zelfingenomen ik. :roll:

En wat houdt die keuze dan in die slechts door een enkeling met groot machtsvertoon, gelijk aan welke fascistische dictatuur dan ook, wordt neergesabeld op de rug van de incompetente door het lot van de geschiedenis veroordeelde lul-de-behanger (U en ik dus)?

Ziek worden en doodgaan wordt nog steeds bepaald door een klein stelletje smerige incompetente walgelijke domme arrogante zelfverzekerde hypocriete politici.

Er zijn duizend-en-een beroepen in de wereld. Maar het is het beroep van politicus die bepaalt hoe slecht het met de wereld is gesteld.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89874
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door Ariel »

Recordaantal doden in VK, Londen roept noodtoestand uit

De Londense burgemeester Sadiq Khan heeft de noodtoestand uitgeroepen vanwege de steeds verergerende coronacrisis in zijn stad. Inmiddels liggen 7000 Londenaren met een covid-besmetting in het ziekenhuis; een derde meer dan tijdens het hoogtepunt van de eerste golf.

1 op de 30 inwoners van de Britse hoofdstad is besmet met het virus, zegt Khan, in sommige wijken zelfs 1 op de 20. Voor het hele Verenigd Koninkrijk geldt dat voor 1 op de 50 mensen.

Per dag bellen 8000 à 9000 mensen de ambulancedienst in Londen. Op een normale drukke dag is dat zo'n 5500 keer. Londen gaat nu brandweerlieden en politieagenten inzetten om ambulances te besturen.

Het aantal doden blijft ook fors oplopen in het Verenigd Koninkrijk. In de afgelopen dag waren het er 1325, het hoogste aantal op één dag sinds het begin van de coronacrisis. In het hele VK liggen nu bijna 32.000 mensen in het ziekenhuis met corona.

Volgens Khan is de situatie in Londen "niet meer onder controle" en is dat de reden dat hij de corona-uitbraak tot een "groot incident" heeft uitgeroepen. Dat is een term die meestal is voorbehouden aan grote rampen of terroristische aanslagen. De brand in de Grenfell Tower in 2017 was het laatste major incident in Londen.

Khan wil dat er nog meer maatregelen genomen worden door de regering. Hij roept op tot het sluiten van gebedshuizen en het verplicht stellen van het dragen van mondkapjes op meer plekken, zoals in rijen voor de supermarkt. Als er niet snel iets gebeurt, zijn volgens Khan alle ziekenhuisbedden over een paar weken bezet.

Vaccinatie
Ook zijn inwoners drukte hij nogmaals op het hart zich aan de maatregelen te houden. Khan: "Londenaren blijven grote offers brengen en ik wil nog eens benadrukken dat ze thuis moeten blijven tenzij het absoluut noodzakelijk is om de deur uit te gaan. Blijf thuis om jezelf te beschermen, je familie, je vrienden en andere Londenaren en om onze gezondheidszorg te beschermen."

Het VK keurde vandaag ook het gebruik van het Moderna-vaccin goed. De Britten waren al begonnen met vaccineren met het Pfizer-vaccin en dat van AstraZeneca. Half februari moeten er 15 miljoen mensen zijn ingeënt. Als eersten zijn het zorgpersoneel, 70-plussers en kwetsbare mensen aan de beurt.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door Ali Yas »

Het aantal doden valt niet mee, maar de vraag is hoe dat komt.

https://newtube.app/user/RIsiaahw/sSO2YqK
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Plaats reactie