Wat weten we nu van de coronacrisis?

Deze afdeling is voor algemene topics die niet passen in wat reeds voorzien is. Ze moeten wel aansluiten bij ons thema.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door Pilgrim »

Ik twijfel echt niet aan de oprechtheid en eerlijkheid van Ariel, voor het geval iemand dat zou denken.
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24963
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door King George »

De EU heeft slecht huiswerk gemaakt en de leveranties van Astrazeneca lopen in de soep.
Laatst gewijzigd door King George op vr jan 29, 2021 7:50 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door mercator »

Ariel schreef:
di jan 26, 2021 1:20 pm
De iets minder slimme Nederlanders zijn mede gaan rellen door dit soort "artsen " Dit mens moet zich doodschamen. En ja, spijt komt na de zonde. Dokter Pieksma spreekt.
Hier in België zijn er al maanden veel strengere maatregelen én een algemene avondklok. Ook hier zijn een aantal kritische artsen. Maar nauwelijks rellen en geweld. De relschoppers in Nederland zijn voor het merendeel jonge moslims die uit zijn op geweld en vooral plunderen.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door mercator »

Ariel schreef:
wo jan 27, 2021 8:52 pm
De maatregelen die we hebben genomen tegen corona, werken dus ook heel goed tegen de griep, omdat mensen nu meer afstand van elkaar houden, en elkaar dus minder aanhoesten.
Als dat zo is zijn er 2 mogelijkheden: 1. ofwel zijn de huidige maatregelen bijlange na niet streng genoeg tegen corona. 2. Ofwel zijn het de verkeerde maatregelen tegen corona. Tertium non datur.
Optie 1. wordt nu al een jaar lang gevolgd, duidelijk zonder resultaat. Het is tijd om s iets radicaal anders te proberen.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89874
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door Ariel »

xplosive schreef:
do jan 28, 2021 2:44 am
Ariel schreef:
do jan 28, 2021 1:34 am
Ik hou niet van liegen, en ik blijf zuiver.
Dan moet het geven van 1 duidelijke link als bronvermelding niet zo moeilijk zijn.
Denk jij ook dat ik de getalen uit mijn duim zuig. Het is voor jullie heel simpel om even een regel van mijn tekst te googelen, en klaar is Kees. Alsof ik een potje loop te liegen hier. Ik besef dat sommige dingen die ik hier schrijf of plak, sommige van jullie niet goed uitkomen omdat ze liever andere dingen willen horen of lezen.
Helaas. Ik kan het niet mooier maken.

Maar om julle tegemoet te komen. Op deze site kunnen jullie je informatie vinden. Doe er je voordeel mee.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door hans van de mortel »

Pilgrim schreef:
do jan 28, 2021 4:07 am
Ik twijfel echt niet aan de oprechtheid en eerlijkheid van Ariel, voor het geval iemand dat zou denken.
Dat weten wij. Alleen Ariel moet hier nog even aan wennen. Ze is nog steeds een beetje boos. En de grote boosdoener? Het moderne griepvirus, waarvan geen mens weet waar het nu eigenlijk vandaan komt en waarom het er is.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89874
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door Ariel »

hans van de mortel schreef:
do jan 28, 2021 2:16 am
Kom op Ariel!

Niet zo ruw tegen Pilgrim. Hij heeft als enige aan mij ook weleens om een bronvermelding gevraagd. Daar dien je niks achter te zoeken lieverd. icon_silent.gif
Tja Hans, we zijn geen school kinderen meer. Iedereen hier kan zelf controleren of een artikel, of zoals nu, cijfers, wel of niet kloppen. Het hele internet staat tot je beschikking.

Ik controleer tegenwoordig bijna alles , omdat ik niet ( meer ) lichtgeloving ben. De informatie die ik gaf, staat op verschillende pagina's van het CBS en RIVM.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89874
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door Ariel »

hans van de mortel schreef:
do jan 28, 2021 12:13 pm

Dat weten wij. Alleen Ariel moet hier nog even aan wennen. Ze is nog steeds een beetje boos. En de grote boosdoener? Het moderne griepvirus, waarvan geen mens weet waar het nu eigenlijk vandaan komt en waarom het er is.
Nog maar een keer Hans. Als je die gewraakte post GOED had gelezen dan weet jij inmiddels ook dat: nogmaals...Covid-19 is géén griep, al lijken de verschijnselen er wel op. Van Covid-19 worden veel meer mensen ernstig ziek, en er gaan (voor zover nu bekend) veel meer aan dood.

En : Het gewone griepvirus is een influenzavirus, en het coronavirus wordt veroorzaakt door SARS-CoV-2

En ik ben niet boos op het "moderne griepvirus" die geen griepvirus is, daar boos op worden heeft geen nut, maar ik begin steeds meer mijn geduld te verliezen omdat een groot aantal Nederlanders van alle leeftijden, zich gedragen als een stel oervervelende, rotverwende puberale tieners , omdat ze vrij willen zijn, ( zitten ze gevangen dan) rotzooi trappen, en zich enorm zielig vinden .

Waar ik ook boos om ben, is als mensen desinformatie over het virus verspreiden. Blijf eerlijk.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door hans van de mortel »

Ariel schreef:
do jan 28, 2021 12:30 pm
Waar ik ook boos om ben als mensen desinformatie over het virus verspreiden. Blijf eerlijk.
Als je toch zo graag boos wilt zijn . . . Ga je gang! Je kunt je uitleven op het moslimgeloof. Maar ik geef toe, er valt nog maar weinig over moslims te zeggen dat de wereld al niet weet. Hun door en door slechte reputatie is hen door de eeuwen heen voorgegaan.

Mekka is het pre-historische primitieve bolwerk van afgodenverering, waar profeet Mohammed ooit leiding aan gaf. Gluipburgemeester salafist Ahmed Aboutaleb klampt zich nog dagelijks vast aan deze historische smeerlapperij. Want het moet als leidraad dienen voor de opvoeding van het Nederlandse volk. :sheik:
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Mahalingam
Berichten: 52306
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door Mahalingam »

Om het doel van 70% gevaccineerd in september te halen moeten er 80.000 prikken per dag komen. Nu zitten we op 12.000. In dat tempo zijn we pas (even rekenen) in sept. 2025 bij dat doel.
To hit Commission target, EU vaccine rollout should be 5 times faster

The European Commission wants 70 percent of all adults in the EU to get the coronavirus jab by the summer.

At this point, that goal is wildly off. If the current pace of vaccination persists, the bloc as a whole would reach only 15 percent by the end of September. Based on the average of the past week, the bloc would have to ramp up vaccination by a factor of five to hit its target.

The vaccination goal is part of a list of non-binding recommendations from the Commission. Health Commissioner Stella Kyriakides described this target on Tuesday as "ambitious," but the Commission has resisted offering a specific date for the summer cut-off. A Commission official told POLITICO that they meant the end of the summer, so September 22 has been used for the calculations in this article.

The catch: At the current pace, the EU as a whole wouldn't hit that target until March 2024. On the extreme end is Bulgaria, which wouldn't get there until 2040 and would need to pick up vaccination by a factor of 29. Latvia would need to accelerate its pace by a factor of 17; Italy by 10; and Hungary by nine.

So far, Malta is the EU champion: It could meet the Commission's target in time if it doubled its number of daily doses. The U.K., which is no longer a member of the bloc and started vaccinating a few weeks earlier than the EU, will have vaccinated 83 percent of adults by the end of the summer if it maintains its current pace.
https://www.politico.eu/article/coronav ... qyQBFsslkQ
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door mercator »

Ariel schreef:
do jan 28, 2021 12:30 pm
Waar ik ook boos om ben, is als mensen desinformatie over het virus verspreiden. Blijf eerlijk.
Ik kan na zowat een jaar niet meer onderscheiden wat informatie is en wat desinformatie. Ongeacht uit welke hoek het komt. Zeker hier in België waar we 9 gezondheidsministers hebben, minstens een dozijn mediageile deskundigen, een overlegcomitë, een vaccinatie taskforce...kortom honderden lui die elke dag iets anders zeggen en elkaar constant tegenspreken. Het enige wat ik zelf nog kan doen is goed uitkijken en eigen gezond verstand gebruiken. En dat heeft toch al een jaar lang een goede covidvrije gezondheid opgeleverd.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door Pilgrim »

Merck stopt er mee...
Farmagigant Merck schrapt corona vaccin, zegt dat menselijk immuunsysteem effectiever is

Posted on 27/01/2021

Merck gaat nu in snel tempo medicijnen produceren die overmatige immuunreactie Covid patiënten tegengaan – Duitse wetenschappers: Oxford/AstraZeneca vaccin minder dan 8% effectief bij 65-plussers

Farmagigant Merck is gestopt met de ontwikkeling van twee corona vaccins. Uit grondig onderzoek is namelijk gebleken wat wetenschappers zoals hoogleraar (em.) Pierre Capel al maanden roepen, namelijk dat het menselijke immuunsysteem een veel betere bescherming biedt dan een vaccin.

Mercks’ vaccins V590 en V591 zouden ‘goed getolereerd’ worden door proefpersonen, maar in vergelijking met het menselijke afweersysteem een ‘inferieure’ immuunreactie teweeg brengen. Merck gaat zich nu richten op gewone medicijnen tegen corona, die voorlopig zijn aangeduid met MK-7110 en MK-4482. Deze medicijnen moeten corona patiënten beschermen tegen een overactieve immuunreactie op het virus (cytokine storm).

‘Interim resultaten van een fase-3 studie laten een hogere dan 50% vermindering zien van het risico op sterfte of ademhalingsfalen in patiënten die met matige of ernstige Covid-19 in het ziekenhuis worden opgenomen.’ Het bedrijf krijgt $ 336 miljoen van de Amerikaanse overheid om deze middelen zo snel mogelijk te ontwikkelen en produceren.

Michael Nally, hoofd marketing bij Merck, verklaarde onlangs dat er zo’n 20 miljoen kuren van het MK-4482 medicijn zullen worden geproduceerd, een oraal in te nemen antiviraal middel dat vijf dagen lang twee keer per dag moet worden ingenomen.

Oxford/AstraZeneca vaccin minder dan 8% effectief bij 65-plussers
Volgens Duitse wetenschappers is het Oxford/AstraZeneca ‘chimpansee’ vaccin, dat vorig jaar door minister De Jonge werd aangekocht nog voordat het überhaupt was ontwikkeld en getest, bij 65-plussers minder dan 8% effectief is. De Duitse media schreven dat dit door meerdere bronnen bij de overheid is bevestigd. (1)

Ook dit zou geen verbazing moeten wekken. Wetenschappers zoals Pierre Capel hebben van meet af aan gewaarschuwd dat het vrij zinloos is om oudere mensen een vaccin te geven, omdat hun immuunsysteem sowieso al niet meer goed functioneert. Een vaccin kan dan zelfs juist schade aanrichten en gevaarlijk zijn.

Xander

(1) Summit News

https://www.xandernieuws.net/algemeen/f ... tiever-is/
Ik heb nooit begrepen waarom zo'n vaccin beter zou zijn dan een medicijn.
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12627
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door sjun »

Het is in elk geval beter voor de farmaceut met de juiste patenten.
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89874
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door Ariel »

’Absolute ramp in het VK, nu ook jongeren getroffen’

Hoofd transplantatie Frank Dor verbaast zich over maatregelen Nederland

100.000 mensen zijn inmiddels overleden aan Covid-19 in het Verenigd Koninkrijk. Als eerste land in Europa is deze trieste drempel door het VK overschreden. De Britse premier Boris Johnson heeft met het oog op de besmettelijke nieuwe ’Britse’ variant de lockdown verlengd tot 8 maart. De Nederlandse transplantatiechirurg Frank Dor, werkzaam als hoofd van het transplantatieprogramma in het Hammersmith Hospital van Imperial College Healthcare NHS Trust, een van de grootste ziekenhuizen in het VK, voorziet nog minimaal een zware maand voor het zorgsysteem.

„In Londen is er nog een dagelijkse toename van 5 procent per dag aan opnames op de intensive care, en neemt het aantal overleden patiënten per dag ook nog toe. Ook hebben we nog regelmatig uitbraken in de ziekenhuizen, dialysecentra en onder het ziekenhuispersoneel.”

Maar hoe kan dat nou? Uw Nederlandse collega in Londen, internist Marcel Levi, is zo positief!

„Marcel heeft gelijk als hij zegt dat het goed gaat met de vaccinaties in het VK. Dat lukt ons ook heel goed; iedereen werkt mee. Ook ik. Tot nu toe zijn er 7,1 miljoen mensen gevaccineerd. Nu ik geen transplantaties kan uitvoeren, vaccineer ik in de weekenden en avonden mee. Dat geeft ons een boost. Ook al gaan de infectiegetallen inmiddels omlaag; nog steeds is er het probleem van ambulances die hun patiënten niet kwijt kunnen. En we nemen ook mensen op de ic op van buiten Londen.”

Is de situatie in Londen anders dan in de rest van het Verenigd Koninkrijk?

„De VK kent nog steeds meer dan 20.000 positief geteste mensen per dag. Daarvan zijn er 4000 per dag in Londen, waarvan dik 600 ziekenhuisopnames in de hoofdstad. De reden dat er in de hoofdstad sprake is van zo’n drama is dat nu niet alleen de ouderen en kwetsbaren worden getroffen, zoals in de eerste golf. Maar nu ook jongere mensen, helaas ook vaker uit minderbedeelde gezinnen met bv. een Indiase of Pakistaanse achtergrond die in Noordwest-Londen soms wel met 10 tot 15 personen in één woning leven. Ze hebben vaak suikerziekte, hoge bloeddruk en obesitas; triggers voor een grotere infectiekans en een slecht beloop van Covid-19. En met zoveel mensen bij elkaar in één huis; dan gaan besmettingen hard.”

Hoe kijkt u naar de maatregelen in Nederland in vergelijking met Engeland?

„Door de omstandigheden ben ik al een jaar niet meer in Nederland geweest. Maar soms verbaas ik me wel over – hoe zeg ik dat – wat in Nederland toegestaan wordt qua sociale bewegingen. Hier mag je je huis niet uit, tenzij het niet anders kan voor je werk. Eén keer per dag mag je naar buiten, om te bewegen, je moet dan lokaal blijven en mag maximaal 1 persoon van buiten je gezin/bubbel ontmoeten, met 2 meter afstand. Dat geldt ook voor kinderen. En je mag voor basisbenodigdheden naar de winkel. Dat wordt steekproefsgewijs gecontroleerd.

Hier mogen kinderen niet naar de sportclub, ook niet buiten. In Nederland mocht je een tijdlang 3 personen op bezoek krijgen en de volgende dag weer 3 ándere personen. Nou dan wordt de sociale bubbel wel heel groot! Toen tijdens de kerst in Engeland er opeens tijdelijk lossere regels waren, heb ik me wel zorgen gemaakt. Er was nét een nieuwe variant… En nu zie je wat er gebeurt! Wat werkt is: thuisblijven. Geen binnenbochten nemen. En vaccineren!”

Als u dat getal ziet van 100.000 overlijdens…wat doet dat dan met u?

„Dat voelt als een absolute ramp. Zoveel doden; dat is een forse stad bij elkaar. Ik heb dat in mijn carrière nog niet meegemaakt. Als je dat getal als arts ziet, is het onvoorstelbaar en frustrerend. We zijn dat als artsen niet meer gewend, dat er zo’n vloedgolf op je afkomt met onbekende risico’s en met ongekende impact op het zorgstelsel. Ook al weten we nu veel meer dan tijdens de eerste golf; ondanks het feit dat we beter voorbereid waren en er betere behandelingen zijn, sterven er nog velen elke dag. Ik heb deze week twee jongere patiënten van 48 en 53 jaar verloren. Ook zijn er onder zorgpersoneel meer dan tweehonderd sterfgevallen door Covid-19.”

Intussen kunt u niet al die mensen helpen die een orgaantransplantatie nodig hebben.

„Dat klopt. We missen nu zo’n 30-35 transplantaties per maand alleen al in ons transplantatiecentrum. In heel Londen worden er per jaar gemiddeld 1300 transplantaties verricht. Bij de eerste golf is een kwart van alle getransplanteerden die een Covid-19 infectie kreeg overigens gestorven. Dat vind ik echt verschrikkelijk.”

Bij de eerste golf is de transplantatie-afdeling ingericht als intensive care-afdeling en moest gestopt worden met transplantaties omdat er geen veilige zorg meer kon worden geleverd aan deze groep patiënten door gebrek aan ic-capaciteit. Ook werd het transplantatieteam ingezet op de ic en in dialysecentra.

„We hadden daarom een plan B bedacht voor de tweede golf en een andere afdeling omgebouwd tot transplantatie-afdeling. Maar ook deze is inmiddels volledig overgenomen door coronapatiënten! Niet dat ik niets te doen heb, haha, integendeel. Ik ben onder andere actief in allerlei commissies om orgaantransplantatie in Londen en het VK weer aan de gang te krijgen, zit als voorzitter van onze klinisch-ethische commissie in het Covid-crisisteam van het ziekenhuis, doe virtuele poli’s en ik vaccineer wanneer mogelijk.”

Volgens beddenplanner Ernst Kuipers is de situatie in het VK, hoewel nu licht verbeterd, nog altijd veel ernstiger dan in Nederland. „De huidige maatregelen in Nederland zijn van belang om een vergelijkbare situatie te voorkomen. Onze dagelijkse instroom van patiënten in de kliniek ligt op ruim 200. In het VK zijn dat er 4000 per dag. De sterfte is er naar verhouding 80 procent hoger dan in Nederland.”
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89874
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door Ariel »

Pilgrim schreef:
do jan 28, 2021 7:58 pm
Merck stopt er mee...

Farmagigant Merck schrapt corona vaccin, zegt dat menselijk immuunsysteem effectiever is

Merck gaat nu in snel tempo medicijnen produceren die overmatige immuunreactie Covid patiënten tegengaan – Duitse wetenschappers: Oxford/AstraZeneca vaccin minder dan 8% effectief bij 65-plussers
Ik vermoed eerder dat Merck zijn gezicht aan het verliezen is wat betreft het vaccin, en daarom overstapt op medicijnen, en niet omdat een medicijn beter werkt dan een vaccinatie. Ik denk ook niet dat Merck zich stoort, of luistert naar Pierre Capel. Pierre Capel kan maanden of jaren roepen dat het menselijke immuunsysteem een veel betere bescherming biedt dan een vaccin, daar heeft Merks normaal gesproken geen boodschap aan.

Als Merck een goedwerkend vaccin gemaakt had, dan waren ze niet gestopt en hadden ze veel geld kunnen verdienen.
De twee vaccins die het bedrijf in voorbereiding had, blijken bij de eerste tests op mensen nauwelijks te werken.

Dat heeft de multinational bekendgemaakt. Voor de Europese vaccinatiecampagnes maakt dat geen verschil, omdat men de vaccins van Merck nog niet in voorbestelling had aangekocht. Maar in de speurtocht naar goede vaccins komt de stap van Merck als een gevoelige nederlaag: het bedrijf wilde het coronavirus onder andere met een beproefd vaccinconcept het hoofd bieden.

Maar zondag werd duidelijk dat patiënten die waren geïnjecteerd met een van de nieuwe vaccins weliswaar weinig bijwerkingen kregen, maar ook een te verwaarlozen afweerreactie. De proefpersonen maakten minder antistoffen aan tegen corona dan mensen die een gewone virusinfectie hebben doorgemaakt, aldus de fabrikant.

Nogal een verrassing
‘De resultaten waren teleurstellend, en nogal een verrassing’, aldus Merck-wetenschapper Nick Kartsonis in een verklaring. ‘We hebben niet wat we nodig hebben om door te gaan.’ Het bedrijf richt de pijlen nu op twee antivirale middelen die men ontwikkelt tegen corona, molnupiravir en een stof genaamd MK-7110.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door xplosive »

Ariel schreef:
do jan 28, 2021 12:07 pm
Denk jij ook dat ik de getalen uit mijn duim zuig.
Dat heb ik niet beweerd. Maar bronvermelding blijft een goede gewoonte. Al is het maar voor diegenen die hier niet regelmatig posten of slechts meelezen. Bronvermelding is altijd nuttig en zinvol.
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door Pilgrim »

Ariel schreef:
wo jan 27, 2021 9:22 pm
van de Covid-19 patiënten overlijdt mogelijk 3 tot 4 procent.
van de grieppatiënten overlijdt 0,1 tot 0,3 procent.
Ik heb hier nog eens naar gekeken (en niet gevonden), maar het is me een raadsel hoe ze aan die percentages komen. 3 of 4 procent van mensen die klachten hebben? Als ik gewoon kijk naar de officiële cijfers, tabellen en grafieken van influenza zie ik geen groot verschil met de ‘coronagriep’.

Epidemiologische situatie COVID-19 in Nederland december 2020

https://www.rivm.nl/documenten/epidemio ... ember-2020

Klik op de PDF en zie bijvoorbeeld tabel 22 voor het totaal aantal overledenen aan corona in 2020: 11212

En voor tabel 23 onder het aantal overledenen onder de 70 jaar zonder onderliggende aandoeningen: 111

111 personen van onder de 70 zijn dus overleden aan uitsluitend COVID-19 (als het dat is). Aangezien ik onder de 70 ben en geen onderliggende kwalen, heb ik volgens mijn berekening 0,0064% kans om dood te gaan in een héél jaar. Dat is een risico waar mee valt te leven.

Die cijfers verschillen niet bijzonder van de gewone influenza, zoals je hier kan zien:

Sterfte als gevolg van influenza - Oversterfte 2010-2020

https://www.volksgezondheidenzorg.info/ ... -influenza

De stevige griep van 2017/2018 had een oversterfte van 9400 doden. Dat is de oversterfte, want er overlijden altijd gemiddeld ca. 250 tot 2000 per jaar aan griep. Als je dat meerekent kom je op ca. 11.000. Dat is dus vergelijkbaar met corona in héél 2020. Als de betrekkelijk lage mortaliteitscijfers van corona een aanleiding is voor al die extreme maatregelen hadden die er ook in 2017/2018 moeten zijn. (En dan is die griep van 2017/2018 nog beslist niet de ergste griep.)

Laten we de sterftecijfers van de ‘coronagriep’ eens vergelijken met andere vergelijkbare griepen:

Aziatische griep: doden ± 1 miljoen op een wereldbevolking van toen ongeveer 3 miljard = ± 0,033%

Hongkong-griep: doden iets meer dan 1 miljoen op toen een wereldbevolking van 3,5 miljard = ± 0,028 %

Corona iets onder de 2 miljoen op een wereldbevolking van nu bijna 8 miljard = ± 0,025 %

En verder zijn er natuurlijk nog wel meer epidemieën die allemaal nog ernstiger waren dan deze (cholera, spaanse griep, pest, tyfus, tbc, enz.), maar nooit waren er lock downs, avondklokken en mondkapjes! Waarom nu dan opeens wel???
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door Pilgrim »

'Franse avondklok heeft geen duidelijk effect'

28 jan 2012

In Frankrijk geldt net als in Nederland een avondklok, maar het aantal dagelijkse coronabesmettingen loopt daar desondanks weer op. Dat gebeurt ook in regio's waar de avondklok extra lang duurt, blijkt uit berekeningen van de Franse publieke omroep op basis van officiële overheidscijfers. "Dit stemt niet optimistisch", is de conclusie.

https://nos.nl/artikel/2366215-franse-a ... ffect.html
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door xplosive »

Er is een duidelijk verschil tussen liegen en domweg totaal de verkeerde conclusies trekken.
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24963
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door King George »

Mahalingam schreef:
do jan 28, 2021 5:33 pm
Om het doel van 70% gevaccineerd in september te halen moeten er 80.000 prikken per dag komen. Nu zitten we op 12.000. In dat tempo zijn we pas (even rekenen) in sept. 2025 bij dat doel.
To hit Commission target, EU vaccine rollout should be 5 times faster

The European Commission wants 70 percent of all adults in the EU to get the coronavirus jab by the summer.
Spoiler! :
At this point, that goal is wildly off. If the current pace of vaccination persists, the bloc as a whole would reach only 15 percent by the end of September. Based on the average of the past week, the bloc would have to ramp up vaccination by a factor of five to hit its target.

The vaccination goal is part of a list of non-binding recommendations from the Commission. Health Commissioner Stella Kyriakides described this target on Tuesday as "ambitious," but the Commission has resisted offering a specific date for the summer cut-off. A Commission official told POLITICO that they meant the end of the summer, so September 22 has been used for the calculations in this article.

The catch: At the current pace, the EU as a whole wouldn't hit that target until March 2024. On the extreme end is Bulgaria, which wouldn't get there until 2040 and would need to pick up vaccination by a factor of 29. Latvia would need to accelerate its pace by a factor of 17; Italy by 10; and Hungary by nine.

So far, Malta is the EU champion: It could meet the Commission's target in time if it doubled its number of daily doses. The U.K., which is no longer a member of the bloc and started vaccinating a few weeks earlier than the EU, will have vaccinated 83 percent of adults by the end of the summer if it maintains its current pace.
https://www.politico.eu/article/coronav ... qyQBFsslkQ
En Nederland hoort dan ook nog tot de laagvliegers wat betreft vaccineren. En het lapmiddel de tijdspanne van de aanbevolen drie weken tussen de eerste en de tweede vaccinatie los te laten is absurd. En waarom loopt het vaccinatieprogramma organisatorisch zo in de soep?

EMA: tweede prik Pfizer-vaccin altijd na drie weken


Nou heb ik ook nog wat vragen. Wat zijn de verschillen tussen Pfizer en Astrazeneca? Wat zijn de werkingen (of het ontbreken daarvan) en de bijwerkingen? En wie komen in aanmerking voor Pfizer en wie voor Astrazeneca en waarom?
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door mercator »

Ariel schreef:
do jan 28, 2021 8:50 pm
Wat werkt is: thuisblijven. Geen binnenbochten nemen. En vaccineren!”
Als die goede man dat zegt, zou ik dan zeggen: het werkt juist niet, gezien de toestand in (bepaalde delen van) Engeland.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door hans van de mortel »

Ondanks al deze weerzinwekkende onbegrijpelijke chaotische denkfouten, onzekerheden, blunders, tegenstrijdigheden en menselijk geraas veroorzaakt door onkunde en arrogante niet-wetendheid gerelateerd aan bedenkelijke politieke motieven . . .

staat de minst presterende politieke schakel Mark Prutser Rutte
nog altijd met stip bovenaan in de landelijke peilingen.


Nu ben ik inventief op onderzoek uitgegaan onder een aantal jongeren in de leeftijd van 24-26 jaar, en kom tot de positieve ervaring dat zij allemaal op 17 maart op het Forum voor Democratie gaan stemmen. Een stijging in de verkiezingspeiling voor het FvD ligt mede hieraan ten grondslag. icon_thumbup.gif

De jeugd heeft de toekomst. En gelukkig niet een stelletje overjarige achterbakse domme onnadenkende meelopers van de gemakzucht.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89874
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door Ariel »

Pilgrim schreef:
vr jan 29, 2021 2:33 am
En verder zijn er natuurlijk nog wel meer epidemieën die allemaal nog ernstiger waren dan deze (cholera, spaanse griep, pest, tyfus, tbc, enz.), maar nooit waren er lock downs, avondklokken en mondkapjes! Waarom nu dan opeens wel???
Soms denk ik wel eens... :scratch: Nee, ik ga maar niet zeggen wat ik denk.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door mercator »

Pilgrim schreef:
vr jan 29, 2021 2:33 am
En verder zijn er natuurlijk nog wel meer epidemieën die allemaal nog ernstiger waren dan deze (cholera, spaanse griep, pest, tyfus, tbc, enz.), maar nooit waren er lock downs, avondklokken en mondkapjes! Waarom nu dan opeens wel???
Van al die historische epidemieën kunnen we toch iets leren. Of tenminste, dat zou moeten.
Neem nu Spaanse griep 1918 . Toen hadden ze mondkapjes én in de praktijk leefde zowat iedereen in permanente lockdown. Geen vliegtuigreizen, wonen en werken op dezelfde plek, geen toerisme tenzij voor de allerrijksten. En toch ging het heel de wereld rond. Als ik eventjes logisch nadenk leren we daaruit dat onze mondmaskers en lockdowns van nu ook niets helpen.
In 1918 hadden ze geen vaccins, geen geneesmiddelen, geen beademingstoestellen. Dat hebben we nu wel. Mij lijkt het aangewezen om daarop in te zetten ipv proberen het virus uit te roeien. Dat lukt overduidelijk niet en hoe langer we dat blijven proberen hoe groter de schade wordt.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door Ali Yas »

King George schreef:
vr jan 29, 2021 8:00 am
Nou heb ik ook nog wat vragen. Wat zijn de verschillen tussen Pfizer en Astrazeneca? Wat zijn de werkingen (of het ontbreken daarvan) en de bijwerkingen? En wie komen in aanmerking voor Pfizer en wie voor Astrazeneca en waarom?
Deze vragen zou je beantwoord moeten krijgen voordat je die naald in je arm laat steken. Wie die eis niet stelt gedraagt zich als een onmondige, als een kind.
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Plaats reactie