Wat weten we nu van de coronacrisis?

Deze afdeling is voor algemene topics die niet passen in wat reeds voorzien is. Ze moeten wel aansluiten bij ons thema.
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door Mahalingam »

In India komen alle autogene laswerkzaamheden tot stilstand want de zuurstof is nodig voor de covid-mensen.
Covid-19: Amid growing demand from states, govt bans supply of oxygen for industrial purposes

The Centre's decision to ban the supply of oxygen for industrial purposes in view of increasing demand for oxygen supply from states following a spike in Covid-19 infections will come into effect from April 22.

Amid Covid spike, govt bans supply of oxygen for industrial purposes
Amid growing demand for medical oxygen from states due to unprecedented spike in daily coronavirus cases, the Centre has prohibited the supply of oxygen for industrial purposes except in nine specified industries. The decision will come into effect from April 22.

On Sunday, Union Home Secretary Ajay Bhalla wrote to chief secretaries of all states and Union Territories and directed them to take necessary measures to prohibit supply of oxygen for industrial purpose, except in nine industries.

"In view of the rapid rise in Covid-19 cases and resultant rapid demand for medical oxygen, particularly in high-burden states of Maharashtra, Madhya Pradesh, Gujarat, Delhi and Uttar Pradesh, the central government-constituted Empowered Group-II has reviewed the supply of oxygen for industrial use in order to divert the same to meet the rising demand for medical oxygen in the country and save precious lives," Ajay Bhalla said.
https://www.indiatoday.in/coronavirus-o ... 2021-04-18
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door mercator »

Ariel schreef:
zo apr 18, 2021 12:38 pm

Als je straks miljonair wordt door deze aandelen, dan moet je maar een huis met zwembad kopen waar wij dan van het forum, ook gebruik van mogen maken.
Tja wie weet. Voorlopig gaat het nog maar in de duizenden euros zeker niet in de miljoenen. En ik ben zelf niet uitgenodigd ter vaccinatie , maakt mij ook niet uit want ik vermoed dat t hele concept nep is.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24943
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door King George »

Afbeelding

Laten we het hopen. Loop eens door het stadshart en zie hoe triest een winkelstraat erbij ligt met al die gesloten winkels. En niet alleen gesloten winkels; De gedwongen winkelsluitingen hebben nog erger hun tol geëist. Er is massale leegstand.

Afbeelding
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12512
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door sjun »

Ook hierboven wordt weer bevestigd dat er in Nederland een wispelturig 'beleid' gevoerd wordt.

Weer iets aardigs om daar inzicht in te krijgen:
Paul Hekkens – 60-plussers opschepen met AstraZeneca is medische chantage

Ook de roemruchte groepsimmuniteit komt weer om de hoek kijken
Door: Paul Hekkens , 13:38, 20 april 2021

Tegen het einde van de persconferentie van 13 april komt de aap uit de mouw. Natuurlijk weet Mark Rutte hoe het zit. Om de waarheid te verdraaien moet je die immers eerst kennen. Als het Hugo de Jonge niet lukt om uit te leggen waarom AstraZeneca onder de 60 wordt verboden, en boven de 60 wordt verplicht, grijpt Rutte in:

‘Dat is het punt namelijk: onder de 60 is de kans dat je daaraan (ernstige vorm van trombose) overlijdt begint vergelijkbaar te worden met de kans dat je overlijdt aan Covid, of is misschien nog erger. Dus dat is allemaal in kaart gebracht door de Gezondheidsraad.’

Het is dus niet zo dat de ernstige vorm van trombose bij 60-plussers niet voorkomt. Wellicht ook ziet men die ernstige vorm van trombose bij 60-plussers ook vaker over het oog, omdat ook normale trombose vaker voorkomt naarmate de leeftijd stijgt. Verder is niet met wetenschappelijke zekerheid te zeggen dat vrouwen vaker last hebben van die ernstige vorm van trombose als gevolg van vaccinatie met AstraZeneca dan mannen.

‘Wat wél met wetenschappelijke zekerheid vaststaat, is dat de kans om ernstig ziek te worden als gevolg van een coronabesmetting stijgt naarmate de leeftijd toeneemt’
Dat nu meer jonge vrouwen dan jonge mannen getroffen zijn, kan er ook aan liggen dat meer jonge vrouwen dan jonge mannen zijn gevaccineerd. Overigens wil ik niet nalaten te zeggen dat ook normale trombose ernstig kan zijn. Aan normale trombose kun je gewoonweg sterven, of lichamelijk en/of geestelijk gehandicapt geraken.

Wat wél met wetenschappelijke zekerheid vaststaat, is dat de kans om ernstig ziek te worden als gevolg van een coronabesmetting stijgt naarmate de leeftijd toeneemt. De grens van 60 is daarbij geen wet van Meden en Perzen, maar een arbitraire grens. Het is niet dat de situatie opeens drastisch verandert omdat iemand zijn 60ste levensjaar bereikt.

Zelf ben ik 62 jaar oud. Maar het is dus niet zo dat mijn kans om ernstig ziek te worden als gevolg van een corona-infectie veel hoger ligt dan die van iemand van 58. Dat ergens een streep getrokken moet worden, is op zich begrijpelijk.

‘Huisartsen verweren zich met name tegen de gedachte dat ze AstraZeneca beneden de 60 niet eens meer mag worden voorgeschreven’
Wat ik echter bezwaarlijk vind, is dat die grens zo scherp getrokken wordt. Wie ouder is dan 60 jaar en zich wil vaccineren moet AstraZeneca kiezen. Een andere keuze is er niet. Wie echter jonger is dan 60 die mag niet eens AstraZeneca krijgen toegediend. Dan maak je in mijn ogen een te groot onderscheid op basis van een arbitraire grens. Dat komt ook niet geloofwaardig over. Dat blijkt al uit het kunst en vliegwerk waarmee die scherpe grens moet worden goedgepraat.

In mijn vorige artikel over corona, twee weken geleden, heb ik dit thema aangekaart. Toen leek het nog een onbelangrijke bijzaak. Sindsdien wordt er op televisie (Nieuwsuur) en in de kranten (Volkskrant) ruimschoots aandacht aan besteed. Huisartsen verweren zich met name tegen de gedachte dat ze AstraZeneca beneden de 60 niet eens meer mag worden voorgeschreven.

Doen ze dat toch, dan is de kans groot dat een beroepszaak of zelfs een rechtszaak tegen de desbetreffende arts wordt aangespannen in het geval zo iemand dan onverhoopt toch die ernstige vorm van trombose krijgt. Dit terwijl overwogen risico nemen tot de kern van het vak huisarts behoort. Huisartsen voelen zich als het ware uit hun macht ontheven. Medische beslissingen worden nu per overheidsdecreet genomen.

Laat ik een aantal vragen stellen en beantwoorden, wederom met mezelf als 62-jarige als uitgangspunt:

Vraag: Heb ik een verlaagde kans op ernstige trombose omdat ik al wat ouder ben?

Antwoord: Nee, dat valt niet met zekerheid te zeggen. Vooralsnog is mijn kans op ernstige trombose als gevolg van AstraZeneca even hoog dan die van wie dan ook.

Vraag: Heb ik een verhoogde kans ernstig ziek te worden als gevolg van een corona-infectie?

Antwoord: Ja, naarmate de leeftijd stijgt, stijgt ook de kans ernstig ziek te worden van een Covid-besmetting. Om de druk op de ziekenhuizen te verlagen, is het zeker van belang mijn leeftijdscategorie tijdig te vaccineren.

Vraag: Worden oudere mensen beter beschermd door AstraZeneca dan jonge mensen?

Antwoord: Nee dat is juist niet het geval. In feite is het omgekeerde het geval. De bescherming die AstraZeneca biedt, neemt af met de leeftijd. Nog maar een maand geleden gold dat als reden om AstraZeneca boven de 60 juist niet te gebruiken. Daarop is men toen teruggekomen: men vond de werkzaamheid bij 60 -plussers toch goed genoeg. Daarmee is echter niet weerlegd dat de werkzaamheid afneemt naarmate de leeftijd toeneemt. In feite is leeftijdsgrens ook alleen naar boven opgetrokken. Omdat de 70-plussers inmiddels een uitnodiging hebben ontvangen voor Pfizer of Moderna, speelt die grens nu niet meer. Dat is echter wat anders dan dat die grens niet bestaat. Door de bovengrens niet te noemen wekt het kabinet de indruk dat AstraZeneca juist zeer geschikt is voor ouderen. Dat is zeker niet het geval.

Vraag: Hebben ouderen minder profijt van Pfizer dan jongeren?

Antwoord: Ook dat is niet het geval. Nee, dus. Pfizer is juist bij uitstek geschikt voor ouderen omdat de effectiviteit niet of nauwelijks afneemt naarmate de leeftijd toeneemt. Dat was ook een van de redenen waarom Pfizer juist werd ingezet bij 90-plussers, 80-plussers en 70-plussers. Dus, behalve dat Pfizer sowieso een hogere werkzaamheid heeft dan AstraZeneca, blijft die werkzaamheid van het vaccin ook beter intact bij ouderen.

Vraag: Hoe komt de regering dan tot de conclusie dat men AstraZeneca niet geschikt acht beneden de leeftijd van 60?

Antwoord: Deze vraag is niet met ja of nee te beantwoorden, en vergt dan ook een iets uitgebreider antwoord. Het korte antwoord luidt: Hoe jonger men is, hoe kleiner de kans is dat men (ernstig) ziek geraakt van een coronabesmetting. En hoe minder de kans is ziek te worden, des te minder acceptabel het is ernstige bijwerkingen van een vaccin te accepteren.

Dan nu in twee alinea’s het lange antwoord:

Aan de kans dat men ziek wordt na besmetting, gaat de kans vooraf dat men überhaupt besmet geraakt met het coronavirus. Over de jaren heen nadert die kans de 100 procent. Het is te vergelijken met de griep: iedereen heeft wel eens griep. Maar voor de korte termijn geldt, dat niet iedereen ieder jaar de griep krijgt.

Per jaar krijg een wisselend percentage van de bevolking de griep. Dat geldt in principe ook voor corona. Tijdens de persconferentie zegt De Jonge dat tot nog toe zo’n 4 miljoen mensen een besmetting hebben doorgemaakt. Dat betekent dat met alle maatregelen de kans op besmetting vanaf het begin van de epidemie op basis van 17,5 miljoen inwoners 30 procent was. Dat is dan wel over meer dan één jaar. Bovendien betreft het slechts een zeer ruwe schatting.

Vervolgens moet je dan kijken naar de kans dat je ernstig ziek wordt als je met corona besmet bent geraakt. Precieze getallen daarover zijn schaars, maar duidelijk is wel dat die kans toeneemt met de leeftijd. Rutte zegt dat die kans bij jonge mensen zo klein kan zijn, dat de kans dat zo iemand een zeldzame, ernstige vorm van trombose krijgt door AstraZeneca toch nog groter is.

Dus hoe kleiner de kans op ziekte door corona, hoe kleiner de kans op bijwerkingen door het vaccin die nog acceptabel is. Je zou denken: als de kans op ziekte dermate klein is, neem dan geen vaccin. Die conclusie wordt echter niet getrokken. Het paradoxale gevolg van de beslissing van het kabinet is, dat mensen met weinig kans ziekte door besmetting, juist het beste en toevallig ook het kostbaarste vaccin krijgen.

‘De grote kans op ziekte wordt misbruikt om juist een inferieur vaccin te slijten’
Er wordt dus eigenlijk tegen 60-plussers gezegd: jullie kans op ziekte bij besmetting is dermate groot, dat zelf een relatief slecht werkend vaccin met mogelijk dodelijke bijwerking, voor jullie nog steeds beter is dan niets. Dus geven we jullie geen andere keuze dan dit vaccin met duidelijke nadelen. Het is slikken of stikken. Je hebt toch niks beters te willen. Dit nu noem ik statistische chantage: de grote kans op ziekte wordt misbruikt om juist een inferieur vaccin te slijten. Je kunt het ook medische chantage noemen.

In het licht van deze verhandeling over statistische chantage kijken we nog eens naar wat De Jonge in de laatste persconferentie zegt over zijn beslissing het geen andere keuze bieden dan AstraZeneca boven de 60 en het verbieden van AstraZeneca beneden de 60.

‘Het is wel zo natuurlijk dat je altijd een beslissing neemt, ook in relatie tot andere mogelijkheden, dus waarom is het zo’n evident advies en daarmee ook zo’n evident besluit om Astra in te zetten boven de 60 en niet onder de 60. Niet alleen vanwege het risico onder 60, maar ook vanwege de alternatieven onder 60.’

Verder suggereert De Jonge hier, dat er beneden de 60 alternatieven voor AstraZeneca zijn, die er boven de 60 niet zijn. Daar klopt natuurlijk niks van. Pfizer is een prima alternatief voor AstraZeneca, ook voor 60-plussers. Sterker nog: op basis van de huidige inzichten is Pfizer ook voor 60-plussers in alle opzichten een beter vaccin dan AstraZeneca.

Verder is ook de uitgaansveronderstelling dat AstraZeneca beneden de 60 meer risico oplevert dan boven de 60 flinterdun. Die uitspraak is slechts gebaseerd op een eerste indruk en wetenschappelijk nog allerminst bewezen. Het is dus onjuist om dat zo te zeggen. Bij gebrek aan betere argumenten wordt dit argument toch steeds te berde gebracht. Daarbij weet De Jonge heel goed uit te leggen waarom hij dat doet:

‘… we zullen altijd alle kanttekeningen erbij blijven maken in de wetenschap dat niet alle kanttekeningen altijd even goed onthouden worden ook.’

De Jonge rekent er dus op dat de boodschap blijft hangen zonder de nodige mitsen en maren.

Inmiddels blijkt vier op de tien 60-plussers het te laten afweten als het gaat om AstraZeneca, terwijl dat percentage maar 8 procent is als het om Pfizer gaat. Ik kan me niet voorstellen dat het kabinet tegenover al die mensen lang kan chanteren onder het motto slik of stik. In dat geval brengt de overheid met haar beleid niet alleen het leven van individuen maar ook de volksgezondheid in gevaar.

Het laat dan het virus daar doorwoekeren waar de kans op complicaties, en dus ook op mutaties groot is. Veel beleid om mutaties te bestrijden is er overigens niet. Weinig wordt bijvoorbeeld ondernemen tegen de opkomst van het Braziliaanse variant. De houding van De Jonge lijkt er vooral een van afwachten, met alleen de 1,5 meter-regel als stok achter de deur. Laconiek klinkt het:

‘… wat we wel nog eventjes moeten doen is even de zomer afwachten, of we in de zomer niet van vakantie terug allerlei exotische varianten van het virus in onze koffer mee terug nemen, waardoor (…) je bijvoorbeeld toch veiligheidshoge die 1,5 meter nog eventjes zou moeten willen handhaven.’

Zo goed als er 60-plussers zijn die geen AstraZeneca willen, zijn er tegelijkertijd meer dan genoeg 60-minners die staan te springen om een vaccin en graag in aanmerking zouden komen voor vaccinatie met AstraZeneca. Zeker met het oog op het feit dat die grens van 60 arbitrair is, zou het toch mogelijk moeten zijn.

Het enige wat je dan hoeft te doen, is het aanbod enigszins gereguleerd daarheen te leiden waar de vraag is. Marktwerking, heette dat in lang vervlogen tijden. Gereguleerde marktwerking dan wel, waarbij je de leeftijdscategorieën voor AstraZeneca steeds net voor een iets jongere leeftijd openzet, dan voor Pfizer. Wie kiest voor AstraZeneca kan dan een of enkele weken eerder terecht.

Nu we het toch over vaccineren hebben, komt ook de roemruchte groepsimmuniteit weer om de hoek kijken. Mijn kritiek indertijd op de fameuze toespraak van Rutte was niet het begrip groepsimmuniteit an sich, maar enkel het feit dat hij groepsimmuniteit wilde nastreven zonder dat er een vaccin bestond. Het virus rond laten gaan, noemde Jaap van Dissel dat.

‘Met vaccins is groepsimmuniteit een reële optie’
Probleem bij deze werkwijze was dat een besmet iemand eerst andere mensen besmet, voordat deze bijdraagt aan de groepsimmuniteit. Er werd niet bij verteld hoe ouderen en kwetsbaren te beschermen tegen het rond laten gaan van het virus. Met vaccins is dat anders. Dan wordt iemand niet eerst besmettelijk voordat hij of zij bijdraagt aan de groepsimmuniteit. Met vaccins is groepsimmuniteit een reële optie.

Volgens de schattingen van De Jonge zitten we nu, besmettingen en vaccins bij elkaar opgeteld, op ongeveer 6 miljoen mensen met antistoffen. Dat is zo’n 30 procent van de bevolking. Met name door de vaccinaties stijgt de groepsimmuniteit nu snel. De Jonge zegt echt pas tevreden te zijn met een groepsimmuniteit van 70 of 80 procent.

Maar dan vraag ik me toch af: als het waar is, dat jonge mensen hoogst zelden ernstig ziek worden, dan is het wellicht ook niet nodig hen allemaal te vaccineren. Wie zich wil vaccineren, mag dat natuurlijk, maar ik bedoel dat er geen sterke aandrang hoeft te zijn om dat te doen. Tegen de tijd dat de kwetsbaren dan toch door een vaccin beschermd zijn, kun je wél het virus onder jonge en gezonde mensen rond laten gaan. Natuurlijk moet dan weer een arbitraire grens worden bepaald. Daarbij kun je denken aan een grens van 40 of 50 jaar. Ook weer een grens natuurlijk, maar nu geen chanterende grens.

Wel dient bezien te worden, hoe een dergelijke strategie zich verhoudt tot de opkomst van De Jonge ‘exotische varianten’ noemt. Naarmate de vaccinatiegraad, en daarmee de groepsimmuniteit toeneemt, wordt het sowieso zaak de aandacht te verschuiven richting het voorkomen van mutanten van het coronavirus, te beginnen in Nederland. Of past zulk een voornemen niet binnen Rutte’s concept van een open samenleving waarin voor virussen geen grenzen gelden? Er zijn mensen die het nooit leren.
TPO 20.04.21/Wynia's Week 17.04.21

En dan te bedenken dat het om allemaal experimentele vaccins gaat. De vaccins lijken een groter risico dan Corona. Kan er niet eens een ethische commissie overheen voordat gepromoot wordt om experimentele spuiten bij minderjarigen, begeleid wonenden en wilsonbekwamen te gaan zetten?
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door Ariel »

sjun schreef:
do apr 22, 2021 8:15 am

En dan te bedenken dat het om allemaal experimentele vaccins gaat. De vaccins lijken een groter risico dan Corona.
Ik denk dat jouw conclusie ietwat overdreven is. Er zijn op deze wereld ongeveer al 212 miljoen vaccins toegediend, er zijn zeker al meer dan 3 miljoen mensen gestorven aan covid, maar ik zie geen berichten verschijnen dat er al miljoenen mensen gestorven zijn door het vaccin. Juist het tegenovergestelde.

Wat heeft het voor nut om mensen bang te maken voor het vaccin als jij er bang voor bent.

Leven in Israël in rap tempo terug naar normaal: 'Kunnen wij alleen van dromen'

Vanuit het artikel.
‘Dat is het punt namelijk: onder de 60 is de kans dat je daaraan (ernstige vorm van trombose) overlijdt begint vergelijkbaar te worden met de kans dat je overlijdt aan Covid, of is misschien nog erger. Dus dat is allemaal in kaart gebracht door de Gezondheidsraad.’
Gelukkig nuanceerd hij het een beetje, door deze zin daar onder te schrijven.
Het is dus niet zo dat de ernstige vorm van trombose bij 60-plussers niet voorkomt. Wellicht ook ziet men die ernstige vorm van trombose bij 60 -plussers ook vaker over het oog, omdat ook normale trombose vaker voorkomt naarmate de leeftijd stijgt.

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12512
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door sjun »

Ik ben benieuwd wat er uit hetzelfde grafiekje over zo'n 18 maanden komt. Daarnaast lijkt me een gedegen onderzoek naar over- of onderreportage zeker op zijn plaats gezien de gezondheidsbelangen van de proefkonijnen en financiële belangen die gemoeid zijn met jaarlijks terugkerende vaccinatie.
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door Ariel »

sjun schreef:
do apr 22, 2021 2:17 pm
Ik ben benieuwd wat er uit hetzelfde grafiekje over zo'n 18 maanden komt. Daarnaast lijkt me een gedegen onderzoek naar over- of onderreportage zeker op zijn plaats gezien de gezondheidsbelangen van de proefkonijnen en financiële belangen die gemoeid zijn met jaarlijks terugkerende vaccinatie.
We wachten geduldig af Sjun.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24943
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door King George »

Afbeelding
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door Ariel »

India vraagt buitenland om hulp. VS zegt steun toe aan India.
De Amerikaanse regering is zeer bezorgd over de coronasituatie in India, waar het aantal coronabesmettingen en -sterfgevallen de afgelopen weken sterk is toegenomen. De VS zal daarom op korte termijn hulp aanbieden aan het land, meldt het Witte Huis. Het is onduidelijk waar die hulp uit bestaat.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door xplosive »

 
Corona in Scandinavië :

Cumulative number of coronavirus (COVID-19) cases in the Nordic countries (as of April 21, 2021)
 
Cumulative number of coronavirus (COVID-19) deaths in the Nordic countries(as of April 21, 2021)

_Land___|_Aantal COVID-19__|_Doden COVID-19_|_Aantal inwoners___
Sweden   | 932.076                | 13.882                 |  10,4 miljoen
Denmark | 245.761                |   2.467                 |    5,8 miljoen
Norway   | 109.137                |      735                 |    5,4 miljoen
Finland   |   85.077                |      902                 |    5,5 miljoen

Uit Coronavirus: How does the situation in Sweden and Denmark compare? :
Denmark's bars and restaurants are again open after the country's strictest lockdown since the pandemic began. In Sweden meanwhile, they never closed
Te oordelen aan de hand van de cijfers : was (en is) het niet-lockdown-beleid van Zweden fout?

Noorwegen en Finland doen het véél beter dan Zweden.

Conclusie : lockdown = succes`= bittere noodzaak ?
 
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door Mahalingam »

India, Bombay. Wachten op de coronaprik:

Afbeelding
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door mercator »

xplosive schreef:
ma apr 26, 2021 7:47 pm
Conclusie : lockdown = succes`= bittere noodzaak ? 
Dat valt onmogelijk na te gaan omdat de tellingen overal volgens andere normen gebeuren en dan nog constant veranderen.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door hans van de mortel »

mercator schreef:
za mei 01, 2021 9:42 am
Pilgrim schreef:
ma apr 19, 2021 9:42 pm
Dit zou een oplossing zijn voor mensen die heel bang zijn voor het coronavirus, maar ook geen vertrouwen hebben in vaccins.
Wat een vreselijk bestaan, bang zijn voor corona én het vaccin ertegen [icon_lol.gif] .
Dat is nog niks vergeleken met de angsten die heersen bij de mislukte mensensoort moslims.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Meer dan anderhalf miljard doorgedraaide laag begaafde moslims die in hun broek schijten van angst omdat de historische vuile vieze gore doodenge sadistische moslimse smeerlap Mohammed zijn volgelingen tot en met in de 21e eeuw heeft weten wijs te maken dat er een kans bestaat dat de wil van Allah hen op het slechte pad heeft geleid, rechtstreeks naar de hel. Een broedplaats van zondige mensen waarin vrouwen de meerderheid vormen, waarmee analfabeet Mohammed zijn voornamelijk analfabete meetgezellen wist te overtuigen. Uiteraard door geweld toe te passen. Want Mohammed was een unieke Arabische barbaarse schoft, een smerige dictator in de categorie Hitler, Stalin, Mao, Pol Pot.

Zelf neukte de hypocriete Profeet zich te barsten ondanks dat hij niet schroomde vrouwen als onwaardige wezens te beschouwen die een ereplaats in het eeuwige brandende Hellevuur van zijn opperknecht Allah verdienden. Hij vergat daarbij niet zijn vieze gore seksuele afwijking eer aan te doen door een meisje van zes te grazen te nemen. Volgens welingelichte kringen verontschuldigen moslims en hun geestelijke herauten, de islamitische woestijngeleerden, zich door te verkondigen dat de Profeet zijn zesjarige bruid Aisha pas kon binnendringen en verkrachten toen zij negen jaar was. Dat zal een bloederige massa zijn geweest. Maar dankzij de wil van Allah die altijd op de hand van de vieze gore Profeet was kon dat arme kind het overleven. Allah stelde wel een voorwaarde: zij kon geen kinderen krijgen. Haar binnenwerk was totaal aan gort geneukt door de vieze vuile smerige sadistische Arabische roverhoofdman Mohammed, de grootste vuile smerige sadist die nog altijd hoog in ere wordt gehouden door 1,7 miljard moslims wereldwijd.

Vraag maar aan de geestelijk zieke burgemeester en salafist in overheidsdienst Ahmed Aboutaleb - fanatieke moslim in hart en nieren. Dankzij - ja dankzij - zijn Nederlandse paspoort.

"Het leven van een mens is wat zijn gedachten ervan maken." – Marcus Aurelius.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door hans van de mortel »

mercator schreef:
zo apr 18, 2021 11:16 pm
En ik ben zelf niet uitgenodigd ter vaccinatie, maakt mij ook niet uit want ik vermoed dat t hele concept nep is.
Logisch te begrijpen. Als wij weten - en dat is zo - dat mensen met psychische problemen uit hun hersenbrand geholpen kunnen worden door middel van het alom bekende placebo-vaccin.

Het is toch om je rot te lachen, of wilt u liever jammeren en blijven zeuren dat binnen uw familie of kennissenkring iemand ernstig aan het lijden is geweest als gevolg van besmetting door het vleermuizenvirus en dat daarom met alle geweld gevaccineerd moet worden? Het in bepaalde mate ernstige virus voor ongezonde mensen bestaat en is niet te ontkennen. Net zo min als de slechtheid van de mens die steelt, moordt, plundert zoals profeet Mohammed gewend was te doen, oorlog voert - denk maar even aan het kanonnenvoer dat nauwelijks was aan te slepen in beide wereldoorlogen met ruim 70 miljoen doden waaronder voornamelijk burgerslachtoffers zonder griep. Beiden waren blijkbaar welkome oorlogen in de Tijdgeest en vormden het meest fantastische vaccin tegen de goedheid van de mens. Ook de sadistische pedofiele psychopaat profeet Mohammed was gek op oorlog voeren en het verkrachten van vrouwen. Van tenminste een meisje van negen, genoemd Aisha, heeft de moslimwetenschap toegegeven dat Mohammed haar vol liefde met zijn Arabische penis heeft bewerkt.

Ondertussen gaat de poppenkast en de viruswaanzin onverminderd voort terwijl de goeden onder de slechten moeten boeten en lijden. Te gek voor woorden. Maar we leven nu eenmaal in de digitale tijd van de waanzin en dictators van de macht.


Wat is er toch mis met de mensheid dat men halsstarrig weigert het eigen verstand te gebruiken en de voorkeur geeft zich op te stellen achter lachende aartsleugenaars? Een conclusie is tenminste duidelijk: de mens is een minderwaardig product van de schepping waar het de vrijheid van de wil betreft. En maar volhouden dat de mens een vrije wil heeft, terwijl keer op keer en altijd maar weer nog eens een keer de verkeerde keuze wordt gemaakt. Wie het goede wil doen kan zich beter richten op het kwade om zijn zin er door te drijven. Voor de dosis nodige geloofwaardigheid, helpt constant grijnzen en lachen. Nogmaals onder uw aandacht gebracht: Mark Rutte.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door Ariel »

hans van de mortel schreef:
zo mei 02, 2021 8:22 am

Logisch te begrijpen. Als wij weten - en dat is zo - dat mensen met psychische problemen uit hun hersenbrand geholpen kunnen worden door middel van het alom bekende placebo-vaccin.
Kijk eens aan. Hier is popiejopie Hans met zijn fijngevoelig antwoord.

Iedereen die een prik haalt heeft psychische problemen.

Inmiddels heeft mercator ook een uitnodiging voor een vaccinatie gehad, en hij gaat zijn prik wel halen schreef hij.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24943
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door King George »

Mahalingam schreef:
wo apr 28, 2021 4:32 pm
India, Bombay. Wachten op de coronaprik:

Afbeelding
Wat zijn de percentages besmettingen en oversterfte in India met 1,3 mrd. inwoners t.o.v. Nederland met 17 mln. inwoners? Speelt in India wellicht ook een chronische zorgcapaciteitsgebrek mee? En laten we niet vergeten dat onder Rutte II hier in ons eigen land de zorgcapaciteit ook fors is verminderd. Denk aan de ziekenhuizen die zijn omgevallen en het verdwijnen van 77 000 arbeidsplaatsen in de zorg.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24943
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door King George »

Afbeelding
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24943
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door King George »

Moeten binnenkort hele partijen wegwerpmondkapjes zonder ooit te zijn gebruikt weggeworpen worden, want verstrijken datum van houdbaarheid?

Afbeelding
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door Ariel »

King George schreef:
zo mei 02, 2021 11:05 am

Wat zijn de percentages besmettingen en oversterfte in India met 1,3 mrd. inwoners t.o.v. Nederland met 17 mln. inwoners? Speelt in India wellicht ook een chronische zorgcapaciteitsgebrek mee?
Dat zeggen tegenwoordig meer mensen om de ramp die zich in India afspeelt te bagataliseren. Ze laten op twitter filmpjes zien van lege ziekenhuizen, en van vrouw die een lijk met één arm draagt. Nepfilmpjes . Ik begrijp niet dat mensen met een gezond verstand daar intrappen. Ze proberen werkelijk alles om aan te tonen dat corona niet bestaat, of dat het niet erger is dan een griepje.

India is 150x zo groot als Nederland, en de haarden zijn relatief lokaal. Het gaat nu mis in een deel van India. Afzetten tegenover het aantal inwoners is een beetje onzin want dan tel je de grote gebieden mee waar niet zoveel aan de hand is.

Ik ben niet zo goed in statistieken, maar volgens mij is het 1 op de 370.792, omgerekend naar Nederland, 46 per dag. Dat zegt gewoon wel wat.

Er is in India een tekort aan zuurstof, dus stikken mensen op straat, thuis en in ziekenhuizen. De zorg in India is een stuk minder dan hier in Nederland.

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door mercator »

Ariel schreef:
zo mei 02, 2021 11:03 am
Inmiddels heeft mercator ook een uitnodiging voor een vaccinatie gehad, en hij gaat zijn prik wel halen schreef hij.
Klopt, nu woensdag 5 mei. Ik ben er zo goed als zeker van dat het binnenkort toch verplicht gaat worden of dat je een soort paria wordt als je niet gevaccineerd bent. Ik weet al wat het bij mij teweeg gaat brengen: helemaal niets.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door Ariel »

mercator schreef:
zo mei 02, 2021 1:20 pm

Klopt, nu woensdag 5 mei. Ik ben er zo goed als zeker van dat het binnenkort toch verplicht gaat worden of dat je een soort paria wordt als je niet gevaccineerd bent. Ik weet al wat het bij mij teweeg gaat brengen: helemaal niets.
Better safe than sorry mercator. In landen waar veel gecaccineerd wordt, zijn er minder corona slachtoffers.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door mercator »

Ariel schreef:
zo mei 02, 2021 1:29 pm
Better safe than sorry mercator. In landen waar veel gecaccineerd wordt, zijn er minder corona slachtoffers.
Wat er in andere landen gebeurt boeit mij niet zo. Ik zie wat er in mijn directe omgeving aan de hand is. Mijn moeder van 90 jaar heeft 2 prikken gehad en heeft er helemaal niets van gevoeld. Ik ga er maar van uit dat ik er ook niet dood door ga vallen. Heel het gedoe leert me toch hoe beïnvloedbaar we zijn door de media. Als ik niet elke dag werd lastig gevallen met corona dit en corona dat zou ik niet eens geweten hebben dat het bestond. En nu met het vaccin tegen corona krijg je net hetzelfde: opnieuw een hele heisa terwijl het gewoon een injectie is zoals ik er al zo vele heb gehad waarvan ik ook niet wist wat erin zat. Om over chemotherapie nog maar te zwijgen.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door hans van de mortel »

mercator schreef:
zo mei 02, 2021 2:24 pm
Ariel schreef:
zo mei 02, 2021 1:29 pm
Better safe than sorry mercator. In landen waar veel gecaccineerd wordt, zijn er minder corona slachtoffers.
Wat er in andere landen gebeurt boeit mij niet zo. Ik zie wat er in mijn directe omgeving aan de hand is. Mijn moeder van 90 jaar heeft 2 prikken gehad en heeft er helemaal niets van gevoeld. Ik ga er maar van uit dat ik er ook niet dood door ga vallen. Heel het gedoe leert me toch hoe beïnvloedbaar we zijn door de media. Als ik niet elke dag werd lastig gevallen met corona dit en corona dat zou ik niet eens geweten hebben dat het bestond. En nu met het vaccin tegen corona krijg je net hetzelfde: opnieuw een hele heisa terwijl het gewoon een injectie is zoals ik er al zo vele heb gehad waarvan ik ook niet wist wat erin zat. Om over chemotherapie nog maar te zwijgen.
Als we eens wisten wat er werkelijk in religie zit zouden we het mijden als de pest > als kanker > als de tyfus > als het vleermuizenvirus >

als het islamvirus.

Het meest schadelijke virus voor de welbespraakte gezond-van-verstand-wereld: het islamvirus waarvan de moslim-generatie de drager is.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door Pilgrim »

Hier ook nog een duit in het zakje van mij. Er is in India al minstens een half jaar een tekort aan zuurstof, maar de overheid heeft daar simpelweg nooit iets aan gedaan. Dit wordt ook bevestigd door de nieuwssite Quartz India en schrijft dat 150 ziekenhuizen in India al sinds oktober vorig jaar wachten op zuurstof. Het is dus niet zo dat er opeens heel veel mensen zijn die zuurstof nodig hebben, want er is al heel lang een tekort aan zuurstof.

Iets over sterftecijfers. Er wonen 1,4 miljard mensen in India. Op 24 april zijn er 2767 ‘coronadoden’ geregistreerd in het land. Dat is slechts 0,0001 procent van de bevolking. Ter vergelijking: in India sterven elke dag 25.270 mensen. Elke dag. (In Nederland zijn dat er elke dag ca. 400.)

Als je het aantal dagelijkse coronadoden per miljoen inwoners in India en Nederland met elkaar vergelijkt, is er niet zo veel bijzonders aan de hand. Niettemin is er toch opeens wel een stijging van sterfgevallen, maar waar wordt die door veroorzaakt? Vóór de uitrol van het vaccinatieprogramma behandelde de Indiase overheid coronapatiënten met ivermectine. Daar begon de overheid eind augustus mee en zoals je in onderstaande grafiek kunt zien begon het aantal dagelijkse coronadoden daarna aanzienlijk te dalen.

Afbeelding

In januari stapte men – om welke reden dan ook – over op de experimentele coronavaccins. In februari werd de prik op grote schaal toegediend. Vervolgens steeg het aantal dagelijkse coronadoden exponentieel. Toeval? In andere landen zien we hetzelfde beeld. Veel Indiërs schrijven daarom op internationale forums er zeker van te zijn dat deze mensen niet aan Covid-19 sterven, maar door de vaccins. Maar stel dat het toch coronadoden zijn dan blijkt hieruit dus heel duidelijk dat de vaccins niet werken en ivermectine wel.

UPDATE 19-5-2012: ‘Ongelofelijk effect’ in India door behandeling van corona met ivermectine
Laatst gewijzigd door Pilgrim op ma mei 24, 2021 2:40 am, 2 keer totaal gewijzigd.
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door Ariel »

Jij zit weer, of beter NOG in de ontkenningsfase Pilgrim. Word eens wakker. Corona is geen griepje.

Er is een tekort aan zuurstof, maar dat komt door corona. Zonder corona had men daar veel, veel minder zuurstof nodig.
Er zijn in India corona brandhaarden , en in andere gedeeltes van India is geen of weinig corona. Je hebt dus niks aan statistieken.

Nu....Sterfgevallen 219K

Misschien moet je wat realistischer worden.
Dag in, dag uit breekt India op dit moment zijn eigen negatieve coronarecords. Bijna 400.000 besmettingen op één dag. Zoveel doden dat er niet eens ruimte genoeg is om iedereen te kunnen cremeren. India-correspondent Eva Oude Elferink vertelt over de schrijnende situatie en de angst in het land: "Er is een enorm gevoel van wanhoop."

''Lokale media hadden hier de crematoria gebeld om te vragen hoeveel coronadoden er per dag werden verbrand. Dat aantal was vele malen hoger dan uit cijfers van de regering blijkt. De minister van Volksgezondheid zei deze week nog dat het allemaal wel meeviel qua doden in India, dat het land een laag percentage sterfgevallen had. Maar iedereen weet dat dit zeer waarschijnlijk een enorme onderschatting van de werkelijkheid is.''
En dit is helemaal triest.
Pilgrim schreef:In januari stapte men – om welke reden dan ook – over op de experimentele coronavaccins. In februari werd de prik op grote schaal toegediend. Vervolgens steeg het aantal dagelijkse coronadoden exponentieel. Toeval? In andere landen zien we hetzelfde beeld. Veel Indiërs schrijven daarom op internationale forums er zeker van te zijn dat deze mensen niet aan Covid-19 sterven, maar door de vaccins. Maar stel dat het toch coronadoden zijn dan blijkt hieruit dus heel duidelijk dat de vaccins niet werken en ivermectine wel.
Lees eens een normale krant, en blijf een paar weken weg van die achterlijke leugenachtige complotsites.

Dit zijn de vaccinatiecijfers van vandaag.
Minimaal 1 dosis 55.783.201.... 4,1%
Volledig gevaccineerd 9.334.695.... 0,7%

Echt triest dat je nog steeds in de ontkenningsfase zit.

Daar gaan we weer.
Pilgrim schreef:
ma mei 03, 2021 9:39 pm
"Maar stel dat het toch coronadoden zijn dan blijkt hieruit dus heel duidelijk dat de vaccins niet werken en ivermectine wel."
Afrikaanse dokter die vaccins ’totaal onnodig’ vond, overleden aan corona

NAIROBI - Een Afrikaanse dokter die zich meermaals tegen coronavaccinaties uitsprak, is in het ziekenhuis overleden aan de gevolgen van een infectie met Covid-19. Dat meldt de BBC.

Stephen Karanja van de katholieke doktersvereniging in Kenia zei afgelopen maand nog dat de vaccins tegen het virus uit Wuhan ’totaal onnodig’ zijn. Hij pleitte voor alternatieve geneesmethoden, zoals het inhaleren van damp en het innemen van hydroxychloroquine. Maar voor die behandelwijze ontbreekt medisch bewijs dat het werkt en veilig is, oordeelde de WHO al eerder.

De gelovige Karanja voerde een openlijke strijd tegen het Vaticaan; de paus wijst de coronavaccins namelijk niét af. De Keniaanse verloskundige en gynaecoloog vond het ’verdacht’ dat er wereldwijd een vaccinatiecampagne is uitgerold, meldde hij begin maart in een brief. Tegen lokale media sprak hij zijn twijfels uit over de ’investeringen van Bill Gates’. Niet veel later kwam hij onverhoopt zelf in het ziekenhuis terecht. Hij kampte met onderliggende gezondheidsproblemen en overleed een week na zijn opname.

Karanja sprak zich in het verleden ook uit tegen de HPV-prik voor jonge meiden en tegen abortus. De doktersvereniging waar hij voorzitter van was, noemt Karanja een ’ware medische soldaat’.

Kenia kent met zo’n 2800 overlijdensgevallen nog een relatief laag aantal officiële coronadoden, net als veel andere Afrikaanse landen. Van 160.000 inwoners is bekend dat ze het virus onder de leden hadden. In het Oost-Afrikaanse land wonen meer dan vijftig miljoen mensen.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Plaats reactie