Wat weten we nu van de coronacrisis?

Deze afdeling is voor algemene topics die niet passen in wat reeds voorzien is. Ze moeten wel aansluiten bij ons thema.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24943
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door King George »

Ariel schreef:
zo mei 02, 2021 12:59 pm
King George schreef:
zo mei 02, 2021 11:05 am

Wat zijn de percentages besmettingen en oversterfte in India met 1,3 mrd. inwoners t.o.v. Nederland met 17 mln. inwoners? Speelt in India wellicht ook een chronische zorgcapaciteitsgebrek mee?
Dat zeggen tegenwoordig meer mensen om de ramp die zich in India afspeelt te bagataliseren. Ze laten op twitter filmpjes zien van lege ziekenhuizen, en van vrouw die een lijk met één arm draagt. Nepfilmpjes . Ik begrijp niet dat mensen met een gezond verstand daar intrappen. Ze proberen werkelijk alles om aan te tonen dat corona niet bestaat, of dat het niet erger is dan een griepje.
Ik ben verre van ignorant omtrent het fenomeen corona, zowel wat betreft de omvang, de verspreiding en de verwoestende werking op de volksgezondheid en begrijp en onderschrijf het nut en de noodzaak van dat er maatregelen genomen moeten worden, ook maatregelen welke onze vrijheden inperken en welke helaas onvermijdelijk op sociaal en economisch en psychologisch gebied ook maatschappelijke (gevolg)schade met zich meebrengen. En ik heb helaas niet de wijsheid in pacht wat de juiste balans is tussen in hoeverre men kan inzetten op zoveel mogelijk maatschappelijke ontwrichting door corona inperken versus maatschappelijke ontwrichting door de gevolgen van de maatregelen zoals de sociale, economische en psychologische schade inperken.
Ariel schreef:
zo mei 02, 2021 12:59 pm
India is 150x zo groot als Nederland, en de haarden zijn relatief lokaal. Het gaat nu mis in een deel van India. Afzetten tegenover het aantal inwoners is een beetje onzin want dan tel je de grote gebieden mee waar niet zoveel aan de hand is.
Bedenk dat als je in India het land volledig op slot zet er honderden miljoenen dagloners werkloos raken die bij het ontbreken van een sociaal vangnet zoals wij dat nog kennen binnen de kortste keren zullen gaan verhongeren. Met dit dilemma zit India dus ook nog. Het moeten kiezen tussen de kwaden coronadoden of hongerdoden.
Ariel schreef:
zo mei 02, 2021 12:59 pm
Ik ben niet zo goed in statistieken, maar volgens mij is het 1 op de 370.792, omgerekend naar Nederland, 46 per dag. Dat zegt gewoon wel wat.
Ik kan niet goed opmaken waar de cijfers die je aangeeft betrekking op hebben.
Ariel schreef:
zo mei 02, 2021 12:59 pm
Er is in India een tekort aan zuurstof, dus stikken mensen op straat, thuis en in ziekenhuizen. De zorg in India is een stuk minder dan hier in Nederland.

Afbeelding
Èn massale besmettingen èn een gebrekkige zorgcapaciteit; Dan is het niet verwonderlijk dat daar grote ongelukken van gaan komen.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24943
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door King George »

En begrijp me niet verkeerd, Ariel. Ik ben ook niet tegen vaccineren. Maar natuurlijk is het mijn goed recht om met de kennis die we nu hebben me wel af te mogen vragen of deze zullen gaan werken, zo ja voor hoe lang, waarom er verschillende vaccins worden verstrekt en wat de eventuele bijwerkingen zijn.

Hier een interessant staatje over vaccins en het aanmaken van antistoffen:

Afbeelding

Bij een vaccinatie maakt de gevaccineerde direct antistoffen aan. Vandaar de hogere percentages antistoffen bij de hogere leeftijdscategoriën.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door hans van de mortel »

Ik heb nog niet zo lang geleden geschreven dat men in India geen last had van het zo gevreesde Chinese vleermuisvirus. Misschien had ik dit bericht wel geknipt en geplakt - geknipt bevonden voor dit forum.

Het kan verkeren. Wat niet is kan nog komen. En wat is kan verdwijnen. Ondertussen zijn er al aardig wat mensen overleden aan de dood zonder dat het wereldberoemde Chinese vleermuisvirus een vinger in de keel had gestoken met als gevolg een verstikkende werking en het uitblazen van de laatste adem die sowieso al schaars is. De meeste mensen overlijden niet aan het gepatenteerde Chinese vleermuisvirus dat volgens Ariel geen griep is, maar volgens mij wel - eentje van de beste soort.

Iedereen gezond in India. Nou ja gezond . . . voor wie India kent weet dat het daar voornamelijk één grote vieze smeerboel is en men van hygiëne geen weet heeft. De rivier de Ganges wordt als onaantastbaar heilig beschouwd. Vandaar dat deze rivier tot de meest smerige en voor de fysieke gezondheid meest schadelijke wordt gerekend. Geestelijk beschouwd is deze (heilige) rivier een uitkomst voor dwazen en gekken. En dan beleeft India nu een exploderende golf van het gepatenteerde Chinese vleermuisvirus. Zeg maar de tsunami onder de griepvirussen.

India is een voornamelijk vies land, gerelateerd aan het aantal mislukte inwoners en gelet op hun achterlijke religie. Maar ja, wie is er niet achterlijk die zijn verstand laat afhangen van de corrupte geest van iemand anders en zich overgeeft aan religieuze dwaasheden? Het moet gezegd, de keus is te over. Zeker 10.000 religies in de wereld, verdeeld over sekten en alom geaccepteerde weerzinwekkende religies zoals het hindoeïsme en islamisme. Ondanks de verschrikkelijke foute uitvoeringen van het christendom - mensen zijn er nu eenmaal om macht uit te oefenen over anderen en de fascist uit te hangen - was het de inhoud van het christendom dat vorm gaf aan de vooruitgang. Wat de wereld nu op allerlei terreinen heeft bereikt is te danken aan mensen die in staat waren het goede na te streven. En niet door toedoen van de twee nog altijd verstikkende en in achterlijkheid vasthoudende religies: islam en hindoe.

Een gigantische dodelijke uitbraak in India van het gepatenteerde Chinese vleermuisvirus dat de top tien aanvoert in het griepklassement doet nu goede zaken, gelet op de overbodige nutteloze overbevolking. Ook Afrika als het losgeslagen neukparadijs van negers komt in aanmerking voor de vruchten van het Chinese vleermuisvirus.

Afrikaanse dokter die vaccins ’totaal onnodig’ vond, overleden aan corona.

Een volslagen lullig overbodig kinderachtige melding. Wie nadenkt plaatst een degelijk nietszeggend bericht niet, wetende dat de wereld bestaat uit ruim 8 miljard mensen. Er is al genoeg ellende in de wereld. [icon_lol.gif]
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door Ariel »

King George schreef:
di mei 04, 2021 10:48 am
En begrijp me niet verkeerd, Ariel. Ik ben ook niet tegen vaccineren. Maar natuurlijk is het mijn goed recht om met de kennis die we nu hebben me wel af te mogen vragen of deze zullen gaan werken, zo ja voor hoe lang, waarom er verschillende vaccins worden verstrekt en wat de eventuele bijwerkingen zijn.
Dat is jouw goed recht King. Ik heb nog nooit tegen iemand hier gezegd dat hij zich moet laten vaccineren.
Dat moet iedereen zelf weten.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door Ariel »

hans van de mortel schreef:
di mei 04, 2021 11:02 am

Afrikaanse dokter die vaccins ’totaal onnodig’ vond, overleden aan corona.

Een volslagen lullig overbodig kinderachtige melding. Wie nadenkt plaatst een degelijk nietszeggend bericht niet, wetende dat de wereld bestaat uit ruim 8 miljard mensen. Er is al genoeg ellende in de wereld.
Misschien moeilijk voor jou om te begrijpen Hans, maar ik heb dat artikel gepost als reactie op Pilgrim die schreef: "Maar stel dat het toch coronadoden zijn dan blijkt hieruit dus heel duidelijk dat de vaccins niet werken en ivermectine wel."

Zo,nu ben jij ook weer geinformeerd. Moraal van het verhaal....Als 1000 artsen zeggen dat hydroxychloroquine en ivermectine niet goed werken voor covid, en 1 arts zegt dat het wondermiddelen zijn, dan kan je beter je hersens gebruiken, en nadenken, en beter naar die 1000 artsen luisteren.

In ziekenhuizen gebruiken ze oa Remdesivir en Dexamethason. Overal terug te vinden op internet.

Wat betreft Ivermectine. Ook overal terug te vinden op internet
Ivermectine is goedgekeurd voor de behandeling van infecties met parasieten. In laboratoriumstudies lijkt ivermectine ook te werken tegen het coronavirus. De dosis voor effectiviteit tegen het virus lijkt alleen hoger te moeten zijn dan de dosis die is goedgekeurd voor infecties met parasieten. De studies die tot nu toe zijn gepubliceerd over de werkzaamheid en veiligheid van ivermectine bij COVID-19-patiënten, laten een aantal tekortkomingen zien. Daarom is de rol van ivermectine bij de behandeling van deze patiënten op dit moment nog niet goed vast te stellen. Het wachten is op de resultaten van grote klinische studies waarin de behandeling met ivermectine is vergeleken met placebo of een andere werkzame behandeling. Op basis daarvan kan worden bepaald of ivermectine werkzaam is bij deze patiënten.
Wat betreft (Hydroxy)chloroquine
Chloroquine en hydroxychloroquine zijn goedgekeurde medicijnen voor de behandeling van malaria en verschillende auto-immuunziekten. Beide medicijnen zijn al lange tijd op de markt voor de behandeling van deze aandoeningen en hebben bij deze aandoeningen en dosering een redelijk gunstig veiligheidsprofiel. Wel is bekend dat chloroquine en hydroxychloroquine bij sommige patiënten hartritmestoornissen kunnen veroorzaken.

Bij aanvang van de pandemie werd laboratoriumonderzoek gepubliceerd waaruit zou blijken dat deze middelen de vermenigvuldiging van het coronavirus remmen. Daarna is in verschillende klinische onderzoeken de werkzaamheid en de veiligheid van (hydroxy-)chloroquine bij de behandeling van COVID-19 onderzocht. Uit deze studies is gebleken dat deze middelen niet effectief zijn bij de behandeling van COVID-19. Wel bestaan er zorgen over de mogelijke bijwerkingen. De bijwerkingen van deze middelen, zoals de genoemde hartritmestoornissen, kunnen bij mensen met een zwakke gezondheidstoestand mogelijk een grotere rol spelen
Voor meer informatie van medicijnen, ga naar CBG college ter beoordeling van geneesmiddelen, , en ga niet naar een complotsite, of naar een site van een kruiden mevrouw of meneer.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door mercator »

Pilgrim schreef:
ma mei 03, 2021 9:39 pm
Maar stel dat het toch coronadoden zijn dan blijkt hieruit dus heel duidelijk dat de vaccins niet werken en ivermectine wel.
Het eerste deel van de zin is ongeveer wat ik ook denk. Ik heb me er altijd over verbaasd hoeveel energie en tijd er is gestoken in het brouwen van een vaccin maar niet in een geneesmiddel. Voor alle andere aandoeningen doet men toch net het omgekeerde? Ik kan alleen maar een commerciële reden bedenken. Een niet-werkzaam vaccin dat massaal verkocht wordt is een goudmijn voor de industrie. Waar overigens niets op tegen is.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door Ariel »

mercator schreef:
di mei 04, 2021 12:01 pm

Het eerste deel van de zin is ongeveer wat ik ook denk. Ik heb me er altijd over verbaasd hoeveel energie en tijd er is gestoken in het brouwen van een vaccin maar niet in een geneesmiddel. Voor alle andere aandoeningen doet men toch net het omgekeerde?
Omdat:
Veel van de vaccins die op dit moment ontwikkeld of gebruikt worden, zijn gebaseerd op bestaande technieken, die ook bij andere ziektebeelden al uitgebreid getest zijn. Hierdoor zijn bepaalde studies naar de veiligheid, zoals dierproeven, niet meer nodig. Wat weer kostbare tijd scheelt.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door Ariel »

King George schreef:
di mei 04, 2021 10:33 am

Èn massale besmettingen èn een gebrekkige zorgcapaciteit; Dan is het niet verwonderlijk dat daar grote ongelukken van gaan komen.
Dat ben ik met je eens King. En er wonen in die gebieden teveel mensen op een te kleine oppervlakte, in te kleine huizen, met teveel mensen in één ruimte.

Dat helpt allemaal mee om het virus te verspreiden.

Een artikel van een jaar geleden.

Honger of corona? 'Hier hebben alleen de rijken een keuze'
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door mercator »

Ariel schreef:
di mei 04, 2021 12:25 pm

Omdat:
Veel van de vaccins die op dit moment ontwikkeld of gebruikt worden, zijn gebaseerd op bestaande technieken, die ook bij andere ziektebeelden al uitgebreid getest zijn. Hierdoor zijn bepaalde studies naar de veiligheid, zoals dierproeven, niet meer nodig. Wat weer kostbare tijd scheelt.
Juist. Daarmee dat het net geen jaar duurde voor een half dozijn firma's al met een vaccin op de proppen kwamen. Maar nu met corona wordt de perceptie gecreëerd dat het een soort nieuw mirakel van de wetenschap is. Of zoals de seniele en onverkozen Belgische minister( een van de 7) van Volksgezondheid Vandenbroucke het pathetisch aankondigde het vaccin biedt ons de poort naar het Rijk van de Vrijheid [icon_lol.gif]
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door hans van de mortel »

Ariel schreef:
di mei 04, 2021 11:59 am
hans van de mortel schreef:
di mei 04, 2021 11:02 am

Afrikaanse dokter die vaccins ’totaal onnodig’ vond, overleden aan corona.

Een volslagen lullig overbodig kinderachtige melding. Wie nadenkt plaatst een degelijk nietszeggend bericht niet, wetende dat de wereld bestaat uit ruim 8 miljard mensen. Er is al genoeg ellende in de wereld.
Misschien moeilijk voor jou om te begrijpen Hans, maar ik heb dat artikel gepost als reactie op Pilgrim die schreef: "Maar stel dat het toch coronadoden zijn dan blijkt hieruit dus heel duidelijk dat de vaccins niet werken en ivermectine wel."
Oh sorry Ariel! Nu begrijp ik het tenminste. Excuus. Goed gedaan lieverd! Je hebt helemaal gelijk. icon_thumbup.gif Meestal wel. [icon_lol.gif]
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door Pilgrim »

Pfoeh, Wat een reacties! Ik gooi even de knuppel in het hoenderhok en dan gaat het los.

Eerst maar even iets over die medicijnen. Is het werkelijk zo dat het merendeel van medici zeggen dat Ivermectine niet goed zou werken en die vaccins beter zouden zijn? Waarom gebruiken sommige landen het dan? In Europa is Tsjechië na Slowakije het tweede land dat Ivermectine in het Covid-19 behandelprotocol heeft opgenomen... en zie hier het succes!

Afbeelding

Uit een review blijkt dat ivermectine wel degelijk werkt tegen corona. Het middel zorgt onder andere voor een aanzienlijke, statistisch significante reductie in sterfte, stellen wetenschappers. Ook lopen mensen die geregeld ivermectine gebruiken veel minder risico op corona. Dit wijst erop dat er een effectief middel is tegen corona, aldus de onderzoekers in het American Journal of Therapeutics.

Deze net gepubliceerde review toont dus onomstotelijk aan dat we sinds vorig jaar gewoon een medicijn hebben tegen corona: ivermectine. En strikt officieel zijn daarmee alle vaccins feitelijk illegaal. Want zowel volgens de Europese EMA als Amerikaanse medicijnwaakhond FDA mag een vaccin alleen maar gebruikt worden als er geen medicijn tegen is. En die is er dus wel.

Dan hebben we nog dat andere medicijn, Hydroxycholoroquine (HCQ) met zink. Vladimir Zelneko, een arts die als een van de eerste artsen in de wereld corona met hydroxychloroquine behandelde, is daarvoor genomineerd voor de Nobelprijs voor de Vrede. Dat zegt toch wel iets! Zijn resultaten toonden aan dat ziekenhuisopnames en sterfgevallen in de groep met een hoog risico na het gebruik van hydroxychloroquine met 84% afnamen. Het onderzoek werd tientallen malen herhaald met steeds dezelfde uitkomsten.

Arts, die beroemd werd door hydroxychloroquine, voorgedragen voor de Nobelprijs voor de Vrede (+ video!)

Eigenlijk snap ik niet waarom zoveel mensen zo blind vertrouwen op die vaccins, wat strikt genomen eigenlijk geen echte vaccins zijn, maar gentherapieën. Van al die bijwerkingen, waaronder de dood, schrik ik me te pletter. Volgens de laatste stand die ik onlangs zag (EudraVigilance) waren er op 17 april al 7766 vaccinatiedoden en ruim 330.000 mensen met ongeneeslijke aandoeningen. Een soort volksgezondheidsambassadeur in India die het vaccinatieprogramma van de overheid moest promoten liet zich publiekelijk op tv vaccineren en stierf een dag later. Het zal waarschijnlijk de vaccinatiepromotie niet geholpen hebben...
India’s Public Health Ambassador Dies Day After Taking COVID Vaccine

April 26, 2021

Afbeelding

“I want to put an end to all the rumors. I want to show people that there is no danger in getting vaccinated. On the contrary, it will protect us,” said Vivekh day before passing.

[...]

https://johnbwellsnews.com/indias-publi ... d-vaccine/
Er komen trouwens ook steeds meer berichten van mensen die volledig gevaccineerd zijn en toch weer besmet raken en ziek worden. Hier een bericht over bijna 7200 gevaccineerde Amerikanen die weer met Covid-19 (d.w.z. positieve test) besmet raakten en waarvan er 88 stierven.
Spoiler! :
As of April 20, when about 87 million Americans had been fully vaccinated, 7,157 breakthrough infections were reported to the CDC. The majority were among women (64%) and nearly half were among those older than 60 (46%). There were 498 hospitalizations and 88 deaths among those cases. [...]

https://www.newsobserver.com/news/coron ... 04244.html
Het effect van al die vaccinaties is dus maar matig tot slecht. Zojuist las ik dat Denemarken nu ook, na AstraZeneca, het vaccin van Johnson & Johnson verbiedt. En ook Noorwegen stopt helemaal met AstraZeneca. En volgens de laatste berichten beveelt India weer officieel Ivermectine aan na oplopende dodentallen na de vaccinatiecampagne. Mogelijk heeft de vaccinatiedood van de ‘gezondheidsambasadeur’ hieraan bijgedragen. Het gezonde verstand lijkt dus een beetje terug te keren (maar nog niet helemaal).
Spoiler! :
India’s Ministry of Health issues new guidance for home isolation. It is now recommending a 3-5 day course of #ivermectin for asymptomatic or mild COVID-19 disease.

https://twitter.com/Covid19Critical/sta ... ampagne%2F
Waarschijnlijk onderdrukken die vaccins volgens mij in het beste geval alleen maar wat symptomen. Samenvattend kunnen we gewoon concluderen dat we die vaccins maar beter links kunnen laten liggen en weer de oude vertrouwde medicijnen (Ivermectine, HCQ) gebruiken, want die hebben hun waarde tenminste bewezen (zie de grafieken en onderzoeken) en wat we van die vaccins niet kunnen zeggen.
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door xplosive »

Dit is het beleid van onze overheid :

Boete voor artsen die hydroxychloroquine of ivermectine voorschrijven tegen corona

Dus al zouden sommige artsen er iets in zien dan zullen niet durven om er iets mee te doen.
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door Ali Yas »

xplosive schreef:
wo mei 05, 2021 10:47 pm
Dit is het beleid van onze overheid :

Boete voor artsen die hydroxychloroquine of ivermectine voorschrijven tegen corona

Dus al zouden sommige artsen er iets in zien dan zullen niet durven om er iets mee te doen.
Deze straffen staan niet in de wet. Het is pure tirannie.
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door hans van de mortel »

Ali Yas schreef:
do mei 06, 2021 12:25 am
xplosive schreef:
wo mei 05, 2021 10:47 pm
Dit is het beleid van onze overheid :

Boete voor artsen die hydroxychloroquine of ivermectine voorschrijven tegen corona

Dus al zouden sommige artsen er iets in zien dan zullen niet durven om er iets mee te doen.
Deze straffen staan niet in de wet. Het is pure tirannie.
Democratie is niets anders dan kiezen voor de door jou gewenste dictatuur.

Net zoals in de meeste huwelijken, strandt ook de democratie door gebrek aan wederzijds begrip, vertrouwen, en acceptatie van het onvermogen.

Nog even voor alle duidelijkheid: de coronacrisis is één grote poppenkast. Zowel van politiek en wetenschappelijk onvermogen als de benutte kans om voor open doel een portie smakeloos machtsvertoon te etaleren.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door Ariel »

Ik zou die knuppel maar snel uit het hoenderhok halen als ik jou was. Die arme kippen. Maar stel dat je ooit ernstig ziek wordt door corona, dan kan je altijd naar een dierenarts gaan en vragen of hij je wil behandelen met Ivermectine.
Wondermiddel tegen corona, of toch niet?

Hoogleraar epidemiologie van tropische infectieziekten Teun Bousema zou graag willen zeggen dat het medicijn het wondermiddel is tegen corona. Hij heeft voor het Radboudumc onderzoek gedaan naar ivermectine bij andere ziektes en is nog lang niet zover om te zeggen dat het zonder risico aan coronapatiënten gegeven kan worden, waarvoor op sociale media door menigeen wordt gepleit.

Ivermectine is een geneesmiddel tegen rondwormen en parasitaire mijten en luizen. Het wordt ook in de diergeneeskunde gebruikt voor onder meer paarden, honden en koeien.. ,,In het laboratorium is gekeken of het ook tegen corona zou kunnen werken.’’ Dat bleek zo te zijn. :vhappy; ,,Alleen ging het daarbij om een dosis die vijftig tot honderd keer hoger is dan wat we veilig achten voor mensen.’’ :huh:

En daar zit ’m het probleem. Standaard wordt 200 microgram per kilogram lichaamsgewicht voorgeschreven. ,,Bij doses boven de 1000 microgram per kilo worden bijwerkingen waarschijnlijker, waaronder leverschade en zenuwbijwerkingen.’’ Dat kan dus al bij een dosis die maar vijf keer zo hoog is.

Bousema vertelt dat er desondanks onderzoek wordt gedaan. Die onderzoeken zijn voorlopig niet eenduidig. ,,Een overtuigend effect van ivermectine tegen het coronavirus is daarbij nog niet gevonden, wel een paar interessante aanwijzingen dat klachten misschien iets eerder verdwijnen. Dat kunnen ook heel goed toevalstreffers zijn.’’

Er is meer onderzoek nodig, en dat wordt ook gedaan. ,,Zodra dat bewijs er wel is, is het ook snel in te zetten omdat het al op grote schaal gemaakt wordt voor een aantal armoede-gerelateerde ziekten.’’

Maar het zonder wetenschappelijk bewijs toch maar alvast toedienen aan coronapatiënten, vindt Bousema geen goed idee. ,,Ik ben absoluut geen voorstander van het inzetten van medicijnen zonder duidelijk bewijs voor effectiviteit. ‘Baat het niet dan schaadt het niet’ gaat niet op voor medicijnen, zeker niet als ze in hoge concentraties gebruikt worden of in combinatie met andere medicijnen.’’ Het kan namelijk de effectiviteit van die andere medicijnen verminderen en voor onbekende bijwerkingen zorgen.

Ernstige hartritmestoornissen
Momenteel worden coronapatiënten met name behandeld met ontstekingsremmer Dexamethason, dat bewezen effect heeft. Lang werd bij patiënten ook ontstekingsremmer Remdesivir toegediend, maar dat bleek uiteindelijk niet te werken. In het voorjaar werden ook de malariamedicijnen Chloroquine en Hydroxychloroquine toegediend, maar die bleken uiteindelijk eerder schadelijk dan effectief: ze kunnen ernstige hartritmestoornissen veroorzaken bij coronapatiënten, aldus het College ter Beoordeling van Geneesmiddelen.
Ik neem aan dat de voorstanders van Ivermectine op dit forum het lange medische engelstalige artikel over Ivermectine bestudeert hebben, of kijken jullie alleen maar naar plaatjes van dhr Bron, en roepen jullie maar wat in het rond.

Ik blijf het vermakelijk vinden dat niemand hier op dit forum een medische achtergrond heeft, maar wel heel veel verstand ( denken) te hebben van Ivermectine. Want het moet wel waar zijn, want het staat op twitter, facebook, Xander, Bron, ninefornews, WIllem Engel en andere zeer betrouwbare bronnen.

En alle gerenomeerde artsen die anders beweren liegen dat ze barsten. En ze zeggen wel dat ze geen Ivermectine voorschrijven, maar andere medicijnen die wel blijken te werken, maar ik vertrouw ze niet.

Nou ja. Het is al geweldig dat jij niet meer spreekt over een griepje maar over corona Pilgrim. Mijn complimenten.

Waarom wordt Ivermectine dan niet veelvuldig gebruikt in Amerika als het zo goed werkt.
Lees ook dit artikel van een officiele website van de United States government even.
Q: Should I take ivermectin to prevent or treat COVID-19?
A: No. While there are approved uses for ivermectin in people and animals, it is not approved for the prevention or treatment of COVID-19. You should not take any medicine to treat or prevent COVID-19 unless it has been prescribed to you by your health care provider and acquired from a legitimate source.

A recently released research articleExternal Link Disclaimer described the effect of ivermectin on SARS-CoV-2 in a laboratory setting. These types of laboratory studies are commonly used at an early stage of drug development. Additional testing is needed to determine whether ivermectin might be appropriate to prevent or treat coronavirus or COVID-19.

Q: Is there an emergency use authorization for ivermectin in the U.S. to prevent or treat coronavirus or COVID-19?
A: No. FDA has created a special emergency program for possible therapies, the Coronavirus Treatment Acceleration Program (CTAP). It uses every available method to move new treatments to patients as quickly as possible, while at the same time finding out whether they are helpful or harmful. We continue to support clinical trials that are testing new treatments for COVID so that we can gain valuable knowledge about their safety and effectiveness.

Q: What is ivermectin approved for in the U.S.?
A: Ivermectin tablets are approved for use in humans for the treatment of some parasitic worms (intestinal strongyloidiasis and onchocerciasis) and ivermectin topical formulations are approved for human use by prescription only for the treatment of external parasites such as headlice and for skin conditions such as rosacea.

Ivermectin is FDA-approved for use in animals for prevention of heartworm disease in some small animal species, and for treatment of certain internal and external parasites in various animal species. People should never take animal drugs, as the FDA has only evaluated their safety and effectiveness in the particular species for which they are labeled. Using these products in humans could cause serious harm.

Q: Is there any danger to humans taking ivermectin?
A: There are approved uses for ivermectin in people and animals but it is not approved for the prevention or treatment of COVID-19. You should not take any medicine to treat or prevent COVID-19 unless it has been prescribed to you by your health care provider and acquired from a legitimate source.

Some of the side-effects that may be associated with ivermectin include skin rash, nausea, vomiting, diarrhea, stomach pain, facial or limb swelling, neurologic adverse events (dizziness, seizures, confusion), sudden drop in blood pressure, severe skin rash potentially requiring hospitalization and liver injury (hepatitis). Laboratory test abnormalities include decrease in white cell count and elevated liver tests. Any use of ivermectin for the prevention or treatment of COVID-19 should be avoided as its benefits and safety for these purposes have not been established. Data from clinical trials are necessary for us to determine whether ivermectin is safe and effective in treating or preventing COVID-19.
Meer leesplezier.
Ivermectin and Covid-19: how a cheap antiparasitic became political

En voor de rest van je post, deux points voor de moeite.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24943
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door King George »

Een paardenmiddel?
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24943
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door King George »

Ariel schreef:
di mei 04, 2021 11:30 am
King George schreef:
di mei 04, 2021 10:48 am
En begrijp me niet verkeerd, Ariel. Ik ben ook niet tegen vaccineren. Maar natuurlijk is het mijn goed recht om met de kennis die we nu hebben me wel af te mogen vragen of deze zullen gaan werken, zo ja voor hoe lang, waarom er verschillende vaccins worden verstrekt en wat de eventuele bijwerkingen zijn.
Dat is jouw goed recht King. Ik heb nog nooit tegen iemand hier gezegd dat hij zich moet laten vaccineren.
Dat moet iedereen zelf weten.
Het is niet een kwestie van dat ik het vaccin ga weigeren. Als ik aan de beurt ben, zal ik het laten ondergaan. Maar wat ik me afvroegg is wel reëel. Het is (nog) niet een vaccin wat werkt zoals een vaccin tegen polio bijvoorbeeld. Dat is een levenslange garantie tegen deze ziekte niet te kunnen krijgen. En we zijn ook na te zijn gevaccineerd nog lang niet af van al die vrijheidsbeperkingen die ons zijn opgelegd. We willen daar ook van af. Het is toch niet onredelijk dat we onze vrijheden terug willen? Als voldoende gevaccineerden voordat er weer mutanten kunnen ontstaan daaraan mee kan werken ben ik daar alleen maar blij om. Maar we willen wel onze vrijheden weer terug. En bedenk dat eenmaal tijdelijk opgelegde vrijheidsbeperkingen vaak langer dan tijdelijk van aard zijn of zeg maar gerust permanent als wij niet waakzaam zijn. Dat tijdelijke kwartje is ook nog niet teruggegeven.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door Ariel »

King George schreef:
do mei 06, 2021 12:28 pm

Het is niet een kwestie van dat ik het vaccin ga weigeren. Als ik aan de beurt ben, zal ik het laten ondergaan. Maar wat ik me afvroeg is wel reëel. Het is (nog) niet een vaccin wat werkt zoals een vaccin tegen polio bijvoorbeeld. Dat is een levenslange garantie tegen deze ziekte niet te kunnen krijgen.
Waarschijnlijk zullen we het vaccin net zoals de griepprik elk jaar nodig hebben. Misschien maken ze een cocktail van griep en covid. Ik weet het niet. Het is afwachten.
En we zijn ook na te zijn gevaccineerd nog lang niet af van al die vrijheidsbeperkingen die ons zijn opgelegd. We willen daar ook van af. Het is toch niet onredelijk dat we onze vrijheden terug willen?
Dat willen we toch allemaal ? . Deze toestand is voor niemand leuk. Ik hoop dat we heel snel weer terug kunnen gaan naar het precorona tijdperk .

Ik zelf mis het meeste de grote familie bijeenkomsten, ( 25 man) met een BBQ bij mijn zoon in de tuin, ( er staat er weer één gepland in augustus) en de nichten en neven reunie. ( ook in aug) maar of die door kunnen gaan? :nietverstaan:
En onze vakantie .

Nou ja, moed houden en heb een beetje vertrouwen King. Geloof jij ook dat de regering ons knecht en ons geen vrijheid meer gunt? Ik geloof dat niet.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door Ariel »

King George schreef:
do mei 06, 2021 12:18 pm
Een paardenmiddel?
Ja, zo zou je het kunnen noemen. Een medicijn om paarden te ontwormen. Gelukkig bestaan er voor mensen andere medicijnen om covid te bestrijden en te genezen.

Zoals remdesivir en dexamethason. Dat laatste middel is effectief bij COVID-19-patiënten aan beademing.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door Ariel »

Even tussen door. Nepal is ook de controle over de COVID-epidemie kwijt en stevent af op een humanitair drama. Misschien kunnen we wat Ivermectine sturen, want dat helpt ook zo goed tegen rivierblindheid en schurft. En het is ook een goed medicijn voor paarden, herkauwers, honden en vogels.

Of misschien komt het wel door vaccinaties. :nietverstaan: Nepal heeft ongeveer 29 miljoen inwoners, en er zijn al 2 miljoen mensen één keer gevaccineerd.
Volledig gevaccineerd...%
Nepal facing ‘human catastrophe’ similar to India’s amid Covid surge

Country appeals for international help, with vaccines in short supply and a reported 47% positivity rate

Nepal is struggling to contain an explosion in Covid-19 cases, as fears grow that the situation in the Himalayan country may be as bad, if not worse, than in neighbouring India, with which it shares a long and porous border.

Following warnings by health officials earlier this week that the country was on the brink of losing control of its outbreak, Nepal has appealed for urgent international help.

As the country reported its highest daily number of new infections – 9,070 – the prime minister, KP Sharma Oli, who has been criticised for his handling of the crisis, asked the army to help manage emergency facilities to take pressure off the health system.
Spoiler! :
With vaccines running short and hospitals overwhelmed, serious outbreaks have hit both the capital, Kathmandu, and the south-west and west of the country. The national positivity rate – the percentage of tests that come back positive – is being reported at a staggering 47%. Rates are even higher in some locations.

Earlier this week Oli appealed to the international community for vaccines as officials warned that those who had already received a first dose of the AstraZeneca jab were in urgent need of second shots.

The government’s haphazard vaccination campaign, with people queuing for hours in the capital, has been blamed for spreading the disease.

Amid new lockdowns and the cancellation of most international flights, travellers told of checkpoints in Kathmandu en route to the airport.

One of the worst-hit areas outside Kathmandu has been the city of Nepalgunj in the Banke district, close to the border with the Indian state of Uttar Pradesh, which experienced a sudden influx of thousands of returning Nepali migrant workers from India ahead of the closure of the border between the two countries.

“We need to act now and we need to act fast to have any hope of containing this human catastrophe,” said Alexander Matheou, the Asia Pacific director for the Federation of Red Cross and Red Crescent Societies.

Netra Prasad Timsina, the chair of the Nepal Red Cross, said: “What is happening in India right now is a horrifying preview of Nepal’s future if we cannot contain this latest Covid surge that is claiming more lives by the minute.”

Nripendra Khatri, of Catholic Relief Services, described the situation and the difficulties hampering Nepal’s own response to the crisis.

“In Kathmandu, many people are staying home now because of how fast the virus is spreading. At the same time, there are long lines in hospitals and pharmacies.

“Because of the lockdown in major cities, access to transportation and medicines is also affected. Cremation centres around the country are filling up fast, and family­ members are unable to properly perform last rites.

“Nepal is a difficult place for logistics, especially for specialised medical equipment. Our country is landlocked and supplies often come overland from India, but right now India needs all of its medical equipment.

“That means everything must come through airports, and all commercial flights have been suspended except for two flights a week to Delhi, India. Once supplies reach Kathmandu they have to fan out – across a country of mountains.

He added: “Many places are only accessible on dirt roads or by foot. Responding to this crisis and ensuring remote villages have access to tests and supplies will be a massive undertaking.”

With fewer doctors per capita than India, and a far weaker health system, cases in Nepal in the last month have increased from about 100 a day to more than 8,000.

The country of about 30 million people has only about 1,600 intensive care beds and fewer than 600 ventilators for its population. There are 0.7 doctors per 100,000 people, a lower rate than India.

Like India, the Nepali government allowed a serious of major religious festivals to go ahead, including Pahan Charhe, which helped the spread of the disease.

Reports in Nepali-language media have alleged that the government’s belated and opaque attempts to procure vaccines from the Serum Institute of India were conducted via middle men in exchange for hefty commissions.

Most government-run hospitals are overstretched, and many poorer people have been unable to afford private care.

“It’s like we are in a war zone,” Dr Sher Bahadur Pun, the chief of the clinical research unit at the Sukraraj Tropical and Infectious Disease hospital in Teku told the Kathmandu Post, adding that patients were being treated on the floor and courtyard.

In a stark indication of the crisis, Nepal’s ministry of health conceded in a statement last week it was losing control of the situation. “As the number of infections has increased beyond the control of the health system, it has become tough to provide hospital beds for care.”
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door Ali Yas »

King George schreef:
do mei 06, 2021 12:28 pm
Het is niet een kwestie van dat ik het vaccin ga weigeren.
Het is geen vaccin maar (experimentele) gentherapie: het werkzame bestanddeel is een stukje RNA dat jouw cellen (welke? waar?) ertoe moet aanzette spike-proteïnen te maken als gevolg waarvan jouw lichaam geacht wordt antistoffen te maken. Alleen is dus niet bekend hoeveel je lichaam van de schadelijke proteïnen aan zal maken. Je zal dus zien dat het bij sommigen niets zal doen en dat anderen er juist ziek van worden.
Als ik aan de beurt ben, zal ik het laten ondergaan.
Je doet alsof het een straf is! Wees blij dat je onderdeel mag zijn van het grootste medische experiment ooit gedaan!
Maar wat ik me afvroegg is wel reëel. Het is (nog) niet een vaccin wat werkt zoals een vaccin tegen polio bijvoorbeeld.
Inderdaad. Zie hierboven.
Dat is een levenslange garantie tegen deze ziekte niet te kunnen krijgen.
Corna krijgen is waarschijnlijk óók een levenslange garantie het niet opnieuw te krijgen.
En we zijn ook na te zijn gevaccineerd nog lang niet af van al die vrijheidsbeperkingen die ons zijn opgelegd.
Is dat even een tegenvaller! Je zou bijna gaan denken dat de regering je een worst voorhoudt, maar daar moet je hen niet op aankijken. De aankomende maanden zal je duidelijk worden gemaakt welke groep wél de zondebok zal zijn.
We willen daar ook van af.
Jij wel, maar de machthebbers dus niet.
Het is toch niet onredelijk dat we onze vrijheden terug willen?
Jawel, want die heb je vrijwillig afgestaan. De oplossing van dat probleem moet je niet in Den Haag zoeken.
Als voldoende gevaccineerden voordat er weer mutanten kunnen ontstaan daaraan mee kan werken ben ik daar alleen maar blij om.
Mutanten ontstaan de hele tijd, maar wie corona heeft doorgemaakt is daar ongevoelig voor. Die mutanten zijn voor minimaal 99,7% identiek.
Maar we willen wel onze vrijheden weer terug. En bedenk dat eenmaal tijdelijk opgelegde vrijheidsbeperkingen vaak langer dan tijdelijk van aard zijn of zeg maar gerust permanent als wij niet waakzaam zijn. Dat tijdelijke kwartje is ook nog niet teruggegeven.
Ik zeg altijd maar dat tijdelijk alleen tijdelijk is als vaststaat wanneer het eindigt. In alle andere gevallen betekent het "voor onbepaalde tijd".
Truth sounds like hate to those who hate truth.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door mercator »

Ariel schreef:
do mei 06, 2021 11:55 am
Ik blijf het vermakelijk vinden dat niemand hier op dit forum een medische achtergrond heeft, maar wel heel veel verstand ( denken) te hebben van Ivermectine.
Ik heb idd ook geen medische achtergrond, ik zal het alleen met mijn gezond verstand moeten doen. Ik kan alleszins wel al vertellen dat ik vorige woensdag die prik heb gehad en er niks last van heb gehad. Geen koppijn, geen koorts, geen rooie plekken...helemaal niks. Ja zal dan een antivaxxer zeggen, de ellende komt pas veel later ! Maar dat werkt natuurlijk in dezelfde richting als degenen die menen dat het vaccin net als alle andere probeersels in het beste geval een beetje helpt maar geen oplossing is ( ik zit zowat in dat kamp). Later kan je onmogelijk bewijzen of de problemen ontstaan zijn door het vaccin of door iets anders.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door Pilgrim »

Die review die ik liet zien over het nut van Ivermectine was van zeer recente datum. Maar ik heb al lang gemerkt dat zodra er zo’n wetenschappelijke publicatie verschijnt wat tegen het overheidsbeleid ingaat, er gelijk debunkers actief worden. Natuurlijk wordt er op zo’n officiële website van de Amerikaanse overheid afgeraden om Ivermectine te gebruiken, want ze willen immers iedereen aan de vaccins hebben. En natuurlijk zullen er ook wel ongewenste bijwerkingen zijn bij Ivermectine, maar je gaat er niet aan dood en ze WERKEN (zelfs bij dieren zoals ik hierboven gelezen heb). Dat kun je zien aan de grafieken die ik liet zien. Die vaccins lijken eerder de andere kant uit te werken heb ik de indruk. Ik lees zojuist weer dat in de meest gevaccineerde staat ter wereld, de Afrikaanse eilandenstaat Seychellen, er opeens een corona-explosie is van zogenaamde besmettingen. De meeste mensen zijn al twee maal gevaccineerd. Toch worden de lockdowns en andere dwangmaatregelen allemaal weer ingevoerd. Die vaccins brengen onze vrijheid en de ‘oude normaal’ dus niet meer terug. Dat is wel duidelijk.
World’s Most-Vaccinated Nation Activates Curbs as Cases Rise

By Kamlesh Bhuckory and Antony Sguazzin - 4 mei 2021 23:11 CEST, Updated on 5 mei 2021 19:09 CEST

Seychelles, which has fully vaccinated more of its population against the coronavirus than any other country, has closed schools and canceled sporting activities for two weeks as infections surge.

The measures, which include bans on the intermingling of households and the early closure of bars, come even as the country has fully vaccinated more than 60% of its adult population with two doses of Covid-19 vaccines. The curbs are similar to those last imposed at the end of 2020.

“Despite of all the exceptional efforts we are making, the Covid-19 situation in our country is critical right now, with many daily cases reported last week,” Peggy Vidot, the nation’s health minister, said at a press conference Tuesday. […]

https://www.bloomberg.com/news/articles ... ases-surge
Ariel schreef:
do mei 06, 2021 11:55 am
Nou ja. Het is al geweldig dat jij niet meer spreekt over een griepje maar over corona Pilgrim. Mijn complimenten.
Dat ik even spreek over ‘corona’ i.p.v. een ‘griepje’ kun je zien als een vorm van coronabesmetting. Het is tenslotte een virtueel virus, waarvan we nog steeds niet weten of het ook echt bestaat. Het schijnt dat er nu al een beloning van 1,2 miljoen dollar wordt uitgeloofd als iemand een geïsoleerd monster van het virus kan tonen. Wetenschappelijk onderzoek van de Stanford University heeft de mortaliteit (IFR) van Covid-19 inmiddels vastgesteld op 0,15%. Dat is inderdaad niet veel meer dan een griep en dat maakt al die maatregelen buitenproportioneel, maar afgezien daarvan zijn ze ook zinloos want ze werken toch niet. Ook dat is bewezen! Corona is gewoon in de plaats gekomen van de griep (want de griep is verdwenen) samen met andere luchtwegaandoeningen (en mogelijk nog veel meer sterfgevallen). In Engeland, op de nieuwsuitzending-pagina, was er een disclaimer. “Sterfgevallen gemeld als Covid binnen 28 dagen na een positieve test.” Dat betekent dat elke andere doodsoorzaak dan Covid, toch als Covid-dode wordt gerapporteerd als de persoon binnen 28 dagen na een positieve test overlijdt (dus ook als je van de trap valt). Zo kom je wel aan je cijfers en dat verklaart ook waarom er nergens oversterfte is. In sommige landen is er zelfs ondersterfte, in Duitsland zelfs 11%. Ik heb al vaker tabellen laten zien, maar je ziet geen grote verschillen in sterfte met voorgaande jaren, alleen wat kleine schommelingetjes. Dat is iets wat veel mensen inmiddels al ontdekt hebben.
Spoiler! :
Afbeelding
Dela: ‘Sterfte corona niet erger dan bij griepgolf 2018’

Peter Scholtes, 12-06-20

EINDHOVEN - De oversterfte als gevolg van het coronavirus zal volgens Dela niet hoger uitpakken dan bij de griepgolf van 2018. De Eindhovense uitvaartorganisatie houdt op 7 november bijeenkomsten voor herdenking van de overledenen. [...]

https://www.ed.nl/eindhoven/dela-sterft ... kgo.com%2F
Laatst gewijzigd door Pilgrim op zo mei 09, 2021 11:22 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door Ariel »

Pilgrim schreef:
vr mei 07, 2021 8:29 pm
Die review die ik liet zien over het nut van Ivermectine was van zeer recente datum. Maar ik heb al lang gemerkt dat zodra er zo’n wetenschappelijke publicatie verschijnt wat tegen het overheidsbeleid ingaat, er gelijk debunkers actief worden.
:nietverstaan: Debunkers? Nogmaals. Heb jij het engelstalig artikel over het nut van Ivermectine HELEMAAL gelezen en begrepen?
Pilgrim schreef:Dela: ‘Sterfte corona niet erger dan bij griepgolf 2018’

De oversterfte als gevolg van het coronavirus zal volgens Dela niet hoger uitpakken dan bij de griepgolf van 2018. De Eindhovense uitvaartorganisatie houdt op 7 november bijeenkomsten voor herdenking van de overledenen.
:scratch: Pilgrim, Pilgrim...Lees jij alleen krantenkoppen ?

Uit dat artikel van vorig jaar juni toen covid even veel minder actief was. 12-06-20
Volgens Dela ligt het sterftecijfer dit jaar tot nu toe 11 procent hoger dan gemiddeld. Op jaarbasis zal dat - mits een tweede virusgolf uitblijft - 5 tot 8 procent worden, verwacht directeur Edzo Doeve. ,,Daarmee is het cijfermatig niet erger dan bij de griepgolf van 2018", vergelijkt Doeve. In dat jaar kwam de oversterfte uit op ruim 6 procent. Wat de coronasterfte anders maakt is de hevigheid en de maatschappelijke impact. ,,De hoge piek en het effect op lokale schaal.”

.De landelijke opererende Eindhovense coöperatie zag in delen van Brabant soms het drie- of viervoudige van het normale aantal overlijdens. Per dag kreeg de uitvaartverzorger met 140 of 150 in plaats van 80 meldingen te maken. ,,Even lag de piek op 170 per dag. We hebben die aangekund maar het had niet veel meer moeten worden. We hebben tegen de grens van ons kunnen aan gezeten.”

De sterfte is volgens Doeve nu terug op het normale niveau. ,,Het kan zijn dat we wat ondersterfte krijgen tegen het einde van het jaar.” Ook bij een zware griepgolf is dat effect zichtbaar. Met name ouderen komen daardoor eerder te overlijden dan in een gemiddeld seizoen.

Bijspringen in Brabant
Directeur Doeve kijkt trots terug op een enorme operatie. Dela liet medewerkers uit andere delen van het land bijspringen in Brabant. Extra koelcapaciteit moest worden ingehuurd.

Op basis van eigen data-analyse kon Dela het aantal overlijdens voor een periode van twee weken vooraf vrij nauwkeurig voorspellen, stelt Doeve. Dat liet onverlet dat grote inspanningen moesten worden geleverd om een waardig afscheid van overledenen te verzorgen. Van de veiligheidsmaatregelen voor medewerkers tot contact met familie via beeldbellen en condoleances in een online register of middels geschreven kaartjes met herinneringen.
Als je de rest van het artikel ook wil lezen moet je dat maar zeggen. En nogmaals Pilgrim. Vraag een gesprek aan met je arts. Ik neem aan dat je hem/haar altijd vertrouwd hebt als je medicijnen nodig had, of met een probleem naar hem/haar toe ging. Geef je arts de link van dat Ivermectine artikel, en vertel je arts wat jij hier op dit forum schrijft. Een artsenbezoek is gratis.

Of denk jij dat je arts ook in 'het complot" zit?
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door Ali Yas »

mercator schreef:
vr mei 07, 2021 5:24 pm
Ik kan alleszins wel al vertellen dat ik vorige woensdag die prik heb gehad en er niks last van heb gehad. Geen koppijn, geen koorts, geen rooie plekken...helemaal niks.
Dat kan. Het probleem met deze therapie is namelijk dat het geen vaccin is, want dat bestaat uit verzwakte virussen, maar een recept (RNA) dat door cellen van jouw lichaam moet worden begrepen als een opdracht bepaalde proteïnen aan te maken waar jouw lichaam dan weer verzet tegen zou moeten organiseren. Het pobleem is alleen dat niemand weet welke cellen die eiwitten zullen gaan maken en in welke hoeveelheden. Dus met een beetje pech / geluk (doorhalen wat niet gewenst is) wordt er zó weinig mee gedaan dat je er niets van merkt. Je bent dan ook niet immuun geworden, maar goede kans dat je dat inmiddels toch al was.
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Plaats reactie