Verzet tegen de lockdown en andere beperkende maatregelen m.b.t. de coronacrisis

Deze afdeling is voor algemene topics die niet passen in wat reeds voorzien is. Ze moeten wel aansluiten bij ons thema.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89874
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Verzet tegen de lockdown en andere beperkende maatregelen m.b.t. de coronacrisis

Bericht door Ariel »

xplosive schreef:
zo jan 24, 2021 1:28 am

Wie zélf in de bijstand zit of gezeten heeft (zoals ik) kan erover meepraten hoe je dan als burger behandeld kan worden. Heb jij ooit in de bijstand gezeten, Ariel?
Nee, ik heb nog nooit in de bijstand gezeten. Niemand in mijn familie zover als ik me kan herinneren. Het lijkt me heel vervelend als je dat overkomt. Maar de bijstand is een vangnet. Tijdelijk dus, en niet levenslang.

Als je door ziekte niet kan werken is het een ander verhaal

Ik heb mijn leven lang gewerkt. 43 jaar, en nooit een dag ziek geweest.

En laat ik je één ding vertellen , en deze woorden meen ik, als ik als vrouw voor het levensonderhoud van mijn familie verantwoordelijk was, of schulden had, dan had ik werkelijk elk baantje dat ik kon vinden aangepakt. Al had ik containers schoon moeten maken, of tomaten moeten plukken, of seizoenwerk moeten doen.

Er zijn waarschijnlijk genoeg banen beschikbaar die niet leuk zijn om te doen, maar waar je wel geld mee verdiend.

En ik geloof niet dat ik degene ben die levenservaring mis, maar sommige mannen hier missen niet alleen levenservaring maar ook een groot realiteitszin.

En een ieder die op dit forum geloofd dat als je geen mondkapje of vaccin neemt ( want daar gaat het hier om) en dat je dan geen baan, geen geld, geen woonruimte, geen verzorging, geen voeding, krijgt en dus moet creperen op straat, is volgens mij completely off his rocker.

En nog wat, want ik ben nu werkelijk heel pissig. Als je werkelijk zo consequent bent om een vaccin te weigeren of geen mondkapje op doen als ze dat vragen, en als je daardoor alles in je leven kwijt raakt, dan heb ik GEEN medelijden met je.

Het maakt niet uit waar je werkt, of wat voor werk je doet, we moeten ons allemaal aanpassen in dit leven. En als je dat niet doet, jezelf aanpassen, dan wordt je een paria . Dan wordt je uit de samenleving of maatschappij is verstoten.

Zo werkt het nu eenmaal in dit leven. Of je het leuk vindt of niet. We leven niet in Utopia
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89874
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Verzet tegen de lockdown en andere beperkende maatregelen m.b.t. de coronacrisis

Bericht door Ariel »

xplosive schreef:
zo jan 24, 2021 1:18 am
Kortom : een ongezonde leefstijl kan meer kwaad doen dan corona. Of ook : een ongezonde leefstijl kan er voor zorgen dat je aan corona bezwijkt.
Tja, wees niet te hoogmoedig xplosive. Ook veganisten kunnen bezwijken aan corona.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Verzet tegen de lockdown en andere beperkende maatregelen m.b.t. de coronacrisis

Bericht door Pilgrim »

Afbeelding

De VVD, CDA en D66 zijn er dus voorstander van dat je geen toegang krijgt tot publieke voorzieningen als je je niet laat vaccineren. Dat is niet zo heel bijzonder. Ik herinner me de Australische premier die had gezegd: "No jab no pay." En ook "No jab no job."

https://www.dailymail.co.uk/news/articl ... ccine.html
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89874
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Verzet tegen de lockdown en andere beperkende maatregelen m.b.t. de coronacrisis

Bericht door Ariel »

Pilgrim schreef:
zo jan 24, 2021 2:24 am

De VVD, CDA en D66 zijn er dus voorstander van dat je geen toegang krijgt tot publieke voorzieningen als je je niet laat vaccineren. Dat is niet zo heel bijzonder. Ik herinner me de Australische premier die had gezegd: "No jab no pay." En ook "No jab no job."
Ik ben nu na al die onzin die ik hier lees ook voorstander. Geen musea, geen sportaccommodaties, geen buitenlandse vakanties, en "No jab no job.

Niet dat dat die no job voor sommige mensen iets uitmaakt.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Verzet tegen de lockdown en andere beperkende maatregelen m.b.t. de coronacrisis

Bericht door Pilgrim »

Ariel schreef:
zo jan 24, 2021 2:07 am
En nog wat, want ik ben nu werkelijk heel pissig. Als je werkelijk zo consequent bent om een vaccin te weigeren of geen mondkapje op doen als ze dat vragen, en als je daardoor alles in je leven kwijt raakt, dan heb ik GEEN medelijden met je.

Het maakt niet uit waar je werkt, of wat voor werk je doet, we moeten ons allemaal aanpassen in dit leven. En als je dat niet doet, jezelf aanpassen, dan wordt je een paria . Dan wordt je uit de samenleving of maatschappij is verstoten.
Maar nu wordt ik ook een beetje pissig. Als die maatregelen zinvol zouden zijn zou er iets voor te zeggen zijn, maar dat zijn ze niet!! Gedwongen vaccinaties zijn een grove inbreuk op de integriteit van het lichaam. We kunnen ons aanpassen als dat nodig is, maar niet tot elke prijs. Ik ga me niet aanpassen door me te onderwerpen aan een hele of verkapte dictatuur. Maar... we hoeven dus niet op medelijden of steun van je te rekenen?

Er is geen reden voor die extreme maatregelen omdat de mortaliteit van de epidemie veel te laag is. Nogmaals de cijfers van het WHO zelf:

De IFR (infection fatality rate) van Covid-19 is 0,23% voor alle leeftijden, en de veel meer zeggende IFR voor onder de 70 is 0,05%.

Dat komt inderdaad niet uit boven het niveau van een griep.

I.p.v. vaccins zijn goede medicijnen volgens mij eerder aan te raden zoals HCQ met zink en ook Ivermectine. Wat ook verrassend goed helpt is gewoon vitamine D3. In de Spaanse regio Andalusië daalde het aantal Covid doden met maar liefst 82% toen in november werd besloten om in verpleeghuizen een goedkoop, aloud bewezen werkend en 100% veilig supplement toe te dienen: vitamine D

https://www.naturalnews.com/2021-01-22- ... spain.html

https://www.naturalnews.com/2020-12-29- ... eaths.html

Die vaccins zijn dus eigenlijk helemaal niet nodig.
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Verzet tegen de lockdown en andere beperkende maatregelen m.b.t. de coronacrisis

Bericht door Pilgrim »

Ariel schreef:
zo jan 24, 2021 2:36 am
Ik ben nu na al die onzin die ik hier lees ook voorstander. Geen musea, geen sportaccommodaties, geen buitenlandse vakanties, en "No jab no job".
Nou, dat weten we dan! :shock: We zijn dus niet zo heel erg 'off our rockers'.
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Verzet tegen de lockdown en andere beperkende maatregelen m.b.t. de coronacrisis

Bericht door Pilgrim »

Dit is de visie van senator Rand Paul...
Amerikaanse senator Rand Paul: Bij de mondkapjes gaat het om onderwerping

Geplaatst op 23 januari 2021

Afbeelding

Kritiek op Amerikaanse coronapolitiek en lockdown

“Het gaat alleen maar om onderwerping. Zij willen graag dat u zich onderwerpt aan hun wil, onafhankelijk van het feit of er wetenschappelijk bewijs bestaat.”


De Republikeinse Amerikaanse senator Rand Paul, de zoon van Ron Paul, heeft kritiek op de coronapolitiek van de Amerikaanse Democraten, van de Amerikaanse autoriteiten en van de Amerikaanse chef-viroloog Dr. Anthony Fauci.

Tegenover “Breitbart” verklaarde Rand Paul:

“Het gaat alleen maar om onderwerping. Zij willen graag dat u zich onderwerpt aan hun wil, onafhankelijk van het feit of er wetenschappelijk bewijs bestaat.”

Vorige week publiceerde CNN een artikel met de titel “Waarom een Covid-19 vaccin niet betekent dat u op kunt houden een mondkapje te dragen”. De vooraanstaande medische verslaggever van CNN, Dr. Sanjay Gupta, omschreef het coronavirus als “bijzonder dodelijk”, terwijl hij de mensen adviseerde “de gebruikelijke zes voet [afstand] naar twaalf voer” in fitnes-studio´s vanwege “zware ademhaling” te verdubbelen.

Wat betreft Rand Paul is dit paniekzaaierij om de burgers te intimideren en te hinderen aan de uitoefening van hun normale leven en vrijheidsrechten.

De Amerikaanse Democraten en linksen over het algemeen pleiten regelmatig voor de voortzetting en uitbreiding van de willekeurige uitgaansverboden en sluitingen van ondernemingen, religieuze organisaties en bepaalde politieke demonstraties. Maar het verzet neemt toe.

Bron: freiewelt.net

Vertaald uit het Duits door: E.J. Bron

https://ejbron.wordpress.com/2021/01/23 ... erwerping/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: Verzet tegen de lockdown en andere beperkende maatregelen m.b.t. de coronacrisis

Bericht door xplosive »

Ariel schreef:
zo jan 24, 2021 2:07 am
als ik als vrouw voor het levensonderhoud van mijn familie verantwoordelijk was, of schulden had, dan had ik werkelijk elk baantje dat ik kon vinden aangepakt. Al had ik containers schoon moeten maken, of tomaten moeten plukken, of seizoenwerk moeten doen.

Er zijn waarschijnlijk genoeg banen beschikbaar die niet leuk zijn om te doen, maar waar je wel geld mee verdiend.
Jij bent blijkbaar niet bekend met de praktijk dat als je keer op keer bereid bent om zulk werk te doen je geweigerd wordt wegens "overkwalificatie". En dat is behoorlijk frustrerend kan ik je verzekeren. In plaats daarvan heb ik veel onbetaald vrijwilligerswerk opgepakt en daarbij harder gewerkt dan menig ander die wél voor werk (bijvoorbeeld ambtenaarswerk) betaald kreeg. Dát is de harde realiteit, Ariel!

Nu heb ik sinds enkele jaren wél een fulltime baan naast de onofficiële mantelzorg die ik verricht voor mijn hoogbejaarde alleenstaande alleenwonende moeder. Ik maak naast mijn betaalde uren (minimumloon) vrijwillig gemiddeld minstens 20 onbetaalde overuren per week, omdat het kleine bedrijf waarvoor ik werk anders het hoofd niet boven water kan houden.

Nee, sinds ik veganist ben (en dat is ruim 30 jaar) ben ik ook nooit een dag ziek geweest.

Nu jij weer.
Laatst gewijzigd door xplosive op zo jan 24, 2021 12:35 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: Verzet tegen de lockdown en andere beperkende maatregelen m.b.t. de coronacrisis

Bericht door xplosive »

Ariel schreef:
zo jan 24, 2021 2:21 am
Tja, wees niet te hoogmoedig xplosive. Ook veganisten kunnen bezwijken aan corona.
Ik weet niet wie het is die wél hoogmoedig denkt, maar van mij staat hoogmoedig denken zeer ver kan ik je verzekeren.

Uiteraard kan een veganist ook bezwijken aan corona. Er zijn immers ook ongezond levende veganisten.

Maar afgezien daarvan kan iemand (veganist of niet) bepaalde gezondheidszwaktes hebben (bijvoorbeeld wegens genetische afwijkingen of door langdurige blootstelling aan allerlei gifstoffen, soms mogelijk door het soort werk dat iemand verricht). En dat zelfs terwijl iemand verder wél gezond leeft.

Wat ik wél weet is dat gezond leven op zichzelf gemiddeld een groot verschil kan maken op de druk die ziekenhuizen te verduren krijgen. En wat dat betreft erger ik mij mateloos aan de legioenen mensen die "maar raak leven" en daarmee de maatschappij onnodig extra belasten.
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Verzet tegen de lockdown en andere beperkende maatregelen m.b.t. de coronacrisis

Bericht door Ali Yas »

Ariel schreef:
zo jan 24, 2021 1:45 am
Soms denk ik Ali Yas, dat jij gewoon dwars wil liggen, en daarom Pilgrim steunt. Ik kan me niet voorstellen dat een man zoals jij met een goed verstand het eens is met deze woorden van een boze oude man.
Weigeren zal op termijn heel snel inhouden: geen baan, geen geld, geen woonruimte, geen verzorging, geen voeding, dus creperen op straat!
Door: “bozeoudeman”
Je mag best denken dat ik gewoon dwars wil liggen, zolang dat maar soms is en niet meestal. 8-)

De bozeoudeman is in mijn ogen wel een beetje een zwartkijker, maar zwartkijkers hebben we nodig om ervoor te zorgen dat ze geen gelijk krijgen. De inzet van de Tweede Kamer om te voorkomen dat er een (indirecte) vaccinatieplicht ontstaat lijkt een stap in die richting. Maar ondertussen zie ik ontwikkelingen in verschillende landen die wel degelijk gaan in de richting van vaccinatieplicht, ook een Nederlandse hoogleraar pleitte daar openlijk voor. In combinatie met de lockdown, die het weigeraars zeer moeilijk maakt aan de greep van de overheid te ontkomen, is dat een griezelige ontwikkeling. Maar je kunt daar natuurlijk ook gewoon je schouders over ophalen en denken dat alles vanzelf goed komt. Ik kan je geen ongelijk geven. Ten eerste heb ik geen kristallen bol, ten tweede kunnen we er toch weinig aan doen als het die kant op gaat.
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89874
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Verzet tegen de lockdown en andere beperkende maatregelen m.b.t. de coronacrisis

Bericht door Ariel »

Pilgrim schreef:
zo jan 24, 2021 2:52 am
Maar nu wordt ik ook een beetje pissig. Als die maatregelen zinvol zouden zijn zou er iets voor te zeggen zijn, maar dat zijn ze niet!!
Vind jij als leek die totaal geen overzicht heeft in deze crisis, en ook totaal geen medische kennis heeft . Maar mensen ( artsen, virologen enz ) die met hun voeten enkeldik in deze materie staan vinden het wel zinvol om een paar weken rustig aan te doen.

Deze coronamaatregel bovenop de huidige lockdown is om het ontvangen van bezoek en ontmoetingen in groepen tegen te gaan.

Maar vertel mij eens eerlijk Pilgrim. hoevaak ga jij normaal gesproken na 9 uur de deur uit?
Gedwongen vaccinaties zijn een grove inbreuk op de integriteit van het lichaam. We kunnen ons aanpassen als dat nodig is, maar niet tot elke prijs.
Niet doen dus. Neem geen vaccinatie. Maar vertel mij eens eerlijk Pilgrim, stel dat jij ooit eens chemotherapie nodig hebt, ( dat hoop ik niet) neem jij die dan ook niet vanwege de grove inbreuk op de integriteit van je lichaam ?
Ik ga me niet aanpassen door me te onderwerpen aan een hele of verkapte dictatuur.
Ahh vaccins zijn nu al dictatuur. Hoe oud ben je Pilgrim?
Maar... we hoeven dus niet op medelijden of steun van je te rekenen?
Op dit moment niet nee. Ik ben dat gezeur van sommige hier spuugzat. Mijn empathie waarden zijn voor sommige op dit moment tot vriespunt gezakt. Ik heb genoeg geprobeert om jou en andere te begrijpen wat er door jullie hoofd gaat, en hoe en waarom jullie zich zo voelen.

Wat ik merk is, dat er sommige op dit forum zijn die zelf ook totaal geen empathie of medelijden tonen naar mensen die ziek zijn door het virus , dus waarom zal ik zal ik medelijden met jou hebben.

Corrie en Sharma maakten al eens avondklok mee: 'Dit is niets vergeleken bij de oorlogstijd'
Spoiler! :
De avondklok gaat er vanaf zaterdag komen in ons land. Deze maatregel wordt genomen om het coronavirus onder controle te krijgen. De keuze voor een avondklok gebeurt niet snel. Toch maakten Sharma Soerjoesing-Chin A Foeng en en Corrie van Dongen uit Den Haag eerder een avondklok mee. 'Dit is niets vergeleken bij een avondklok in oorlogstijd', aldus Corrie.

Staatsgreep Suriname
Sharma is geboren in Suriname en woonde daar tot 2002. In 1980 maakte zij als 11-jarige de avondklok mee ten tijde van de revolutie - de staatsgreep onder leiding van Desi Bouterse. De klok ging in om 18.00 uur en duurde twee jaar. In 1982 werd de avondklok nogmaals ingevoerd.

Sharma herinnert zich vooral de merkbare spanning bij ouders en familie. 'Dat was het ergste, een constant gevoel van angst.' Wie na 18.00 uur op straat was, werd door militairen opgepakt, vastgezet in de militaire kazerne en afgetuigd, vertelt Sharma. 'Anderen moesten de begraafplaatsen schoonmaken. Dat werd dan gefilmd en de beelden werden uitgezonden om angst in te boezemen.'

Hoewel Sharma nog een kind was, weet ze nog dat de hele sfeer in het land vreemd was. 'Winkels werden leeggeplunderd en supermarkten waren leeg.' Er kwam ook geen nieuwe voorraad, want door de staatsgreep raakte Suriname geïsoleerd van de buitenwereld. 'Geen schepen met meel en andere producten uit Europa en dat twee jaar lang!' Surinamers moesten het doen met producten die lokaal werden verbouwd. 'En ook die waren schaars, want vriendjes uit de politiek zorgden eerst voor hun eigen familie', vertelt Sharma.

De aanstaande avondklok in Nederland is een stuk minder erg, vindt Sharma. 'We doen dit om straks beter af te zijn. We brengen een offer, maar we zijn verder nog steeds vrij. En we hebben alle luxe in huis met een tv, telefoon, radio en internet. En je kan altijd nog videobellen met elkaar en online shoppen of de volgende ochtend gewoon boodschappen doen in een goed bevoorrade supermarkt.'

Corrie van Dongen maakte tijdens de Tweede Wereldoorlog de avondklok mee, ze woonde toen op Scheveningen en was 7 jaar oud.

Corrie herinnert zich vooral dat het tijdens de avondklok vanaf 18.00 uur pikkedonker was op straat, maar ook in huis. Er was toen nog geen straatverlichting en van de Duitsers moest alles donker zijn om het moeilijk te maken voor het verzet en de geallieerden. Er hingen zware pluche gordijnen voor de ramen en kieren werden opgevuld met zwart papier, want er mocht geen kiertje open, vertelt Corrie. 'Werd dat niet gedaan, dan kwamen de Duitsers en die tikten tegen de ramen.'

Ook in Nederland liepen de soldaten over straat, herinnert de Scheveningse zich. 'Dat was angstig.' Corries vader werd een keer opgepakt, omdat hij 's avonds toch een keer het huis uitging om ergens tarwe te halen. Hij werd opgepakt en vastgezet.

Ook Corrie vindt de aankomende avondklok heel anders dan toen. 'Dat kun je bijna niet vergelijken, want in huis is er genoeg te doen en er is geen angst. Want dat was het ergst, de soldaten, het gevoel van angst en oorlog. Nu ben je veilig in je huis, je hoeft niet bang te zijn dat er licht schijnt tussen de kieren van de gordijnen. En je kunt tv kijken, spelletjes doen, internetten. Dit is niets vergeleken bij een avondklok in oorlogstijd. We moeten er maar het beste van maken', besluit Corrie.

Dat komt inderdaad niet uit boven het niveau van een griep.
  • De coronacijfers van 23 januari 2021
    Het aantal besmetting vandaag is wederom hoger dan je op basis van de trend zou verwachten. Je ziet de blauwe stippellijn in de eerste grafiek dan ook afvlakken. Bij de ziekenhuizen zien we iets soortgelijks: ook daar neemt de daling af. Dat betekent nu dat er ongeveer evenveel coronapatienten bij en af komen op de verpleegafdelingen en de IC's

    Besmettingen (bevestigd)
    Nieuwe besmettingen vandaag: 5.487
    Besmettingen sinds februari: 944.042

    Ziekenhuisopnames
    Coronapatiënten nu op verpleegafdeling:1.734
    Waarvan nieuw bevestigd: 131

    Coronapatiënten nu op de IC: 665
    Waarvan nieuw bevestigd: 34

    Overleden
    Nieuw aantal doden vandaag: 89
    Aantal doden sinds februari: 13.510
Die vaccins zijn dus eigenlijk helemaal niet nodig.
Zegt de leek zonder enige medische kennis, die zijn inzicht haalt van antivax sites en figuren zoals Willem Engel.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89874
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Verzet tegen de lockdown en andere beperkende maatregelen m.b.t. de coronacrisis

Bericht door Ariel »

Sjaak kreeg corona: ‘Ik ben die typische man met een dikke buik die ze in coma hebben gebracht’

Ziekenhuizen, die kende hij alleen uit tv-series. Maar sinds afgelopen najaar is voor Sjaak van der Kleij alles anders. De 59-jarige GGD-medewerker uit Zeist kroop door het oog van de naald toen hij met corona op de ic van het UMC belandde. Nu, bijna drie maanden later, doet hij zijn verhaal.

,,Opeens begon ik te hallucineren. Ik was klaarwakker, maar vanuit mijn ziekenhuisbed zag ik levensechte beelden van mijn kinderen die verdronken. Na een week in coma te hebben gelegen in het UMC dacht ik dat het ergste achter de rug was. Maar toen begon de echte hel. Ik heb gehuild als een klein kind. De verpleging, schatten van mensen, vertrouwde ik ineens niet meer. Ik dacht dat ze me wat wilden aandoen. Een bijeffect van corona? Ik weet het niet, maar het was doodeng.’’

,,Ik mankeer nooit wat. Ja, wel eens een griepje, maar ik stap niet snel naar een huisarts. Toen ik eind oktober ineens een loopneus kreeg, maakte ik me geen zorgen. Uiteraard hield ik direct afstand tot m’n collega’s, maar kom op: wat is nu een loopneus?’’

,,Ik heb me meteen laten testen, je weet natuurlijk nooit. Omdat ik bij de facilitaire dienst van de GGD werk, kon ik meteen terecht. Binnen een paar uur had ik de uitslag: positief. Zorgen maakte ik me niet. Ik ken mensen die corona hadden gehad, maar die hadden allemaal milde klachten. Dus wat kon mij gebeuren?”

,,De dag erop kreeg ik koorts. En goed ook. Dik boven de 40 graden. Mijn zoon heeft me verplicht de huisarts te bellen. Die kwam al vrij snel langs. In de gang trok ze eerst een beschermend pak aan. Toen ze het zuurstofgehalte in mijn bloed controleerde, viel ze stil. Ze liep even weg, om het apparaat op haar zelf te testen. Toen probeerde ze het nog eens bij mij. Weer dat ongeloof. ‘Ik ga bellen, je wordt direct opgehaald door een ambulance’. Mijn zuurstofgehalte bleek gevaarlijk laag. Met gillende sirenes gingen we naar het Diak.’’

Facetime
,,Van die eerste uren weet ik niet veel meer. Alleen een gesprek met m’n jongste dochter via FaceTime staat me helder voor de geest. Ik had net gehoord dat ze me zouden intuberen en me in coma zouden brengen. Ik was heel erg bang. Toen ik mijn dochter op het scherm zag, brak ik. Tranen met tuiten. Niet eens zozeer uit angst voor de dood, wel voor het onbekende.”

,,Zeven dagen ben ik van de wereld geweest. Nu ik het zo vertel, kan ik het nog steeds niet geloven. Zeven dagen in coma, dat is toch niet voor te stellen? Zelf weet ik er niets meer van. Het is net of iemand het licht heeft uitgedraaid, en daarna weer aan. Ik ben in slaap gebracht in het Diak, en wakker geworden in het UMC. Dat was het.”

Oog van de naald
,,Voor mijn familie is het totaal anders geweest. Zij hebben zich heel veel zorgen gemaakt. Ik ben door het oog van de naald gekropen. Op een gegeven moment ging ik hard achteruit, ze moesten in allerijl beslissen de medicijnen te verhogen. Gelukkig ben ik erdoorheen gekomen. Het voelt gek dat die paniek volledig aan me voorbij is gegaan.”

,,Toen ik weer wakker werd, kon ik helemaal niets. Ik lag op de ic aan allerlei apparaten. Door een slang in mijn mond kreeg ik zuurstof. Ik voelde me sloom en een beetje verward. Toch wist ik meteen wat er was gebeurd. Het ging langzaam wat beter, totdat ik begon te hallucineren. Ik heb daarna in paniek de slang uit m’n mond getrokken. Meteen gingen alle alarmbellen af.”

Frisser
,,In een mum van tijd stond de verpleging aan m’n bed. Ik kreeg een zuurstofmasker op. Dat was een ander type zuurstof, veel frisser. En geloof het of niet, vanaf toen ging ik met sprongen vooruit. Na drie dagen kon ik naar de medium care, drie dagen later kon ik terug naar het Diak. In het UMC was m’n plek hard nodig voor nieuwe patiënten.”

,,Weer een paar dagen later mocht ik naar huis. Ik voelde me behoorlijk fit, maar bewegen ging heel moeizaam. M’n benen werkten niet mee en ik had totaal geen conditie meer. Thuis zat de halve familie om me heen, bezorgd te kijken of ik ’s avonds de trap omhoog zou kunnen. Maar ik wilde me niet laten kennen. Hoe ik het heb gedaan, weet ik niet meer, maar ik ben boven gekomen.”

Emotioneel
,,Vrijdag was ik thuis, dinsdag was ik al weer op kantoor. Iedereen zei dat ik gek was, maar ik wilde m’n gezicht laten zien. Dat was emotioneel én hartverwarmend. Daarna ben ik met reuzensprongen hersteld. Ik kon snel het oude werk weer oppakken. Ik ken de verhalen van de ex-patiënten die na maanden nog steeds moe zijn, maar ik heb geluk gehad. Ik heb er eigenlijk niks aan overgehouden. Ik voel me weer de oude.”

,,Natuurlijk laat ik me straks vaccineren. Wat ik heb meegemaakt, wens je je ergste vijand niet toe. Ik had nooit gedacht dat het mij zou overkomen. Eigenlijk heb ik de mazzel gehad dat ik van die zeven dagen coma niets meer weet. Maar mijn familie is door een hel gegaan.”

Boos en verdrietig
,,Ik heb in totaal drie weken in het ziekenhuis gelegen. Het is ongelooflijk hoe goed er daar voor me gezorgd is. Ik word boos en verdrietig als ik hoor hoe sommige mensen uithalen naar de zorg en de GGD. Natuurlijk wil iedereen zo snel mogelijk vaccineren. Maar alle spullen moeten er wel zijn. Iedereen werkt hier keihard om het virus eronder te krijgen.”

,,Uiteraard pieker ik me suf hoe ik het virus heb opgelopen. Ik heb oprecht geen idee. Ik kom voor mijn werk vaak in de teststraten. Hoewel ik altijd veel afstand heb gehouden, en zo veilig mogelijk heb gewerkt, is het daar misschien gebeurd. Zo zie je hoe besmettelijk het is.”

,,Of ik iets geleerd heb van deze tijd? Nee, ik ben dezelfde Sjaak. Ik ben wie ik ben en doe wat ik doe. Dat verandert niet. Maar vooruit, misschien ben ik nu een pietsje bewuster. Ik ben die typische man met een dikke buik die ze in coma hebben gebracht. Dat heeft me aan het denken gezet. Niet meer elke avond automatisch een zak chips snaaien, en alleen nog cola zero. Heeft corona me toch iets goeds gebracht, haha.’’
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89874
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Verzet tegen de lockdown en andere beperkende maatregelen m.b.t. de coronacrisis

Bericht door Ariel »

xplosive schreef:
zo jan 24, 2021 8:47 am

Jij bent blijkbaar niet bekend met de praktijk dat als je keer op keer bereid bent om zulk werk te doen je geweigerd wordt wegens "overkwalificatie". En dat is behoorlijk frustrerend kan ik je verzekeren. In plaats daarvan heb ik veel onbetaald vrijwilligerswerk opgepakt en daarbij harder gewerkt dan menig ander die wél voor werk (bijvoorbeeld ambtenaarswerk) betaald kreeg. Dát is de harde realiteit, Ariel!
Nu jij weer.
Ik wil/wilde je niet beledigen xplosive. Maar in tijden van "nood" zou ik alle baantjes aanpakken die nodig zijn. En de baantjes waar ik het over had zijn tijdelijke baantjes. Ook ik heb toen ik schoolgaande kinderen had werk gedaan beneden mijn "kwalificatie ". Ik heb bijvoorbeeld een paar jaar bij een slager gewerkt. Ik kwam een keer in zijn winkel en ik maakte een opmerking dat het erg druk was. Hij vroeg toen, "kom jij me helpen, want ik kan geen personel vinden" Dat heb ik dus gedaan zodat ik thuis kon zijn als de kinderen van school kwamen. Het was koud werk, maar ik heb ook weer geleerd dat men zich niet hoeft te schamen over wat voor werk iemand doet.

Ik heb meer respect voor een vuilnisman dan voor een ambtenaar.
Nu heb ik sinds enkele jaren wél een fulltime baan naast de onofficiële mantelzorg die ik verricht voor mijn hoogbejaarde alleenstaande alleenwonende moeder. Ik maak naast mijn betaalde uren (minimumloon) vrijwillig gemiddeld minstens 20 onbetaalde overuren per week, omdat het kleine bedrijf waarvoor ik werk anders het hoofd niet boven water kan houden.
Ik ben blij voor je dat jij een fulltime baan hebt. Ik hoop dat jij met plezier naar je werk gaat, want dat is heel belangrijk voor een mens.

En respect voor je inzet in dat bedrijf. icon_thumbup.gif Ik kan niets anders zeggen.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89874
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Verzet tegen de lockdown en andere beperkende maatregelen m.b.t. de coronacrisis

Bericht door Ariel »

Demonstranten leggen bloemen en branden kaarsen bij het van Randwijk-monument voordat ze naar het Museumplein gaan.

Het monument misbruiken voor je eigen simpele gedachtengoed. :unhappy: Het misbruik van de verschrikkingen van WOII door mensen die te dom zijn om het verschil te zien tussen dictatuur en coronamaatregelen is onvoorstelbaar.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89874
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Verzet tegen de lockdown en andere beperkende maatregelen m.b.t. de coronacrisis

Bericht door Ariel »

Pilgrim schreef:
zo jan 24, 2021 2:55 am
Ariel schreef:
zo jan 24, 2021 2:36 am
Ik ben nu na al die onzin die ik hier lees ook voorstander. Geen musea, geen sportaccommodaties, geen buitenlandse vakanties, en "No jab no job".
Nou, dat weten we dan! :shock: We zijn dus niet zo heel erg 'off our rockers'.
Tja. Zelfkennis is het begin van alle wijsheid. ( Socrates )

Hier een les van een oude vrouw. Ik weet dat je naar oude boze mannen wil luisteren, dus luister nu ook even naar een oude boze vrouw.

Weet je wat jij nog moet leren in dit leven, dat is, dat niemand of bijna niemand op deze aarde, totaal vrij is om te doen en laten wat hij/zij wil. Iedereen op deze wereld moet zich houden aan regels. Of dat nou leuk is of niet. Zo werkt het nu eenmaal in dit leven.

De enige die zich waarschijnlijk niet aan regels hoeft te houden, en niet geheel afhankelijk is van iemand, en die dus geen verplichtingen heeft, is hij/zij die meer dan voldoende geld op de bank geeft, een eigen afbetaald vrijstaand huis op een onbewoond eiland, en eigen vervoer heeft, en die ook niet meer hoeft te werken. Die mensen kunnen doen en laten wat ze willen op hun eigen terrein.

Maar zelfs die extreem rijken mensen komen een keer op een punt dat ze zich moeten onderwerpen aan regels als ze bv een arts of een ziekenhuis nodig hebben.

Maar mensen zoals wij moeten zich nu eenmaal aan regels houden. We moeten stoppen voor een rood stoplicht, we moeten betalen voor openbaar vervoer, we mogen niet stelen, en mogen niemand vermoorden...

Mensen met een uitkering mogen niet frauderen, mensen met een baan moeten orders van hun baas aannemen en doen wat die opdragen.

Stel je voor dat een verpleegster of een arts weigert om een patient te helpen, of een vuilnisman die geen zin heeft om vuilnis op te halen. Wat denkt je wat er met die mensen gebeurt.

Accepteer dat er tijdelijke corona regels zijn, hou je daaraan, daar ga je niet dood aan, en doe niet zo eigenwijs.

Een positievere mindset zal jou helpen dat je anders in het leven gaat staan. Je moet begrijpen dat de oplossingen van jouw klachten en dwars gedoe niet bij anderen te vinden zijn, maar bij jou zelf.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Verzet tegen de lockdown en andere beperkende maatregelen m.b.t. de coronacrisis

Bericht door Pilgrim »

Ariel schreef:
zo jan 24, 2021 4:25 pm
Accepteer dat er tijdelijke corona regels zijn, hou je daaraan, daar ga je niet dood aan, En doe niet zo eigenwijs.
Wat sta je toch iedere keer zo te drammen joh! En nee, ik accepteer die tijdelijk(?) regels gewoon niet, omdat ze onredelijk zijn. En ik ben zelf daarom ook heel boos. Sorry!
Ariel schreef:
zo jan 24, 2021 1:45 pm
Gedwongen vaccinaties zijn een grove inbreuk op de integriteit van het lichaam. We kunnen ons aanpassen als dat nodig is, maar niet tot elke prijs.
Niet doen dus. Neem geen vaccinatie. Maar vertel mij eens eerlijk Pilgrim, stel dat jij ooit eens chemotherapie nodig hebt, (dat hoop ik niet) neem jij die dan ook niet vanwege de grove inbreuk op de integriteit van je lichaam?
Dan is het vrijwillig! Als mensen zich vrijwillig willen laten vaccineren heb ik er geen problemen (al zou ik het niet aanbevelen). Waar ik een probleem mee heb zijn gedwongen of verplichte vaccinaties.

Over die zogenaamde besmettingen die die PCR-testen zouden aantonen heb ik al genoeg gezegd. Dat zijn voor 95% valse positieven. En ik baseer me natuurlijk ook deskundigen en virologen (Ioanides, Yeadon e.a.).
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89874
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Verzet tegen de lockdown en andere beperkende maatregelen m.b.t. de coronacrisis

Bericht door Ariel »

Pilgrim schreef:
zo jan 24, 2021 4:39 pm
Wat sta je toch iedere keer zo te drammen joh! En nee, ik accepteer die tijdelijk(?) regels gewoon niet, omdat ze onredelijk zijn. En ik ben zelf daarom ook heel boos. Sorry!
Een positievere mindset zal jou helpen dat je anders in het leven gaat staan. Je moet begrijpen dat de oplossingen van jouw klachten en dwars gedoe niet bij anderen te vinden zijn, maar bij jou zelf.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89874
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Verzet tegen de lockdown en andere beperkende maatregelen m.b.t. de coronacrisis

Bericht door Ariel »

Politie veegt Museumplein in Amsterdam schoon met waterkanon

De politie en de Mobiele Eenheid hebben zondagmiddag in Amsterdam het Museumplein schoongeveegd. Honderden demonstranten hadden zich daar verzameld om te demonstreren tegen de coronaregels. Daarbij gebruikten agenten wapenstokken, paarden, honden en een waterwerper.

Er werd met vuurwerk naar de agenten gegooid. Rond 15.30 uur was het Museumplein leeg, demonstranten houden zich nog wel in omliggende straten op.

Zondagmiddag werd er al een noodbevel afgekondigd, maar daar trokken velen zich niets van aan. Daarop werd besloten in te grijpen. „Ondanks de vele waarschuwingen van gemeente en politie en het afgekondigde noodbevel gaan de demonstranten op het Museumplein niet uiteen. De politie treedt nu op volgens draaiboek. Na meerdere waarschuwingen via versterkt geluid is de waterwerper ingezet”, zo liet de gemeente weten.

De politie is al de hele middag met veel man op de been, aangezien er aanwijzingen waren dat mensen naar het Museumplein wilden komen om - net als vorige week zondag - geweld te plegen. „Het Museumplein is aangewezen als veiligheidsrisicogebied. De driehoek staat geen spontane demonstraties in de stad toe. Grote groepen zijn een gevaar voor de volksgezondheid. Er zijn aanwijzingen dat personen het demonstratierecht willen misbruiken om geweld te plegen”, zette de gemeente eerder op de dag op Twitter.

Eindhoven

De politie veegde eerder zondagmiddag het 18 Septemberplein in Eindhoven met een waterkanon schoon. De demonstratie is illegaal, de gemeente heeft geen vergunning verleend.

De betogers waren tegen de regels in toch naar het plein gekomen. De mobiele eenheid, in gezelschap van honden, omsingelde het plein even daarvoor en dreef de betogers naar het midden van het plein. De sfeer werd grimmig. Betogers gooiden met vuurwerk naar de politie en daagden de ME uit. Die sloeg met wapenstokken van zich af. Ook trokken de demonstranten straatstenen los om die naar de agenten te gooien.

De demonstranten zijn met het waterkanon een tunnel ingedreven bij het station. Een deel van de betogers keert via een omweg terug naar het 18 Septemberplein.

De politie roept iedereen op weg te blijven uit de binnenstad van Eindhoven. Er waren eerder al signalen dat er „personen met wapens naar de stad willen komen en bereid zijn geweld te plegen”, aldus de gemeente.

Er zijn zo’n 30 personen aangehouden. De meeste voor „het niet voldoen aan de vordering om het gebied te verlaten.” Een aantal arrestanten wordt verdacht van (poging tot) zware mishandeling.

„We zijn in de Eindhovense binnenstad nog volop bezig. Een grote groep houdt zich op in en om het centrum van Eindhoven en lijkt uit te zijn op een confrontatie met en geweld tegen de politie. Wij handhaven en grijpen in waar nodig”, aldus de politie.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24963
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Verzet tegen de lockdown en andere beperkende maatregelen m.b.t. de coronacrisis

Bericht door King George »

Je moet het ze nageven; Het uitgedunde politiekorps kan nog wel veel bonnetjes uitschrijven. De vangst was maar liefst 3600 bonnetjes. Aangifte doen bij het politiebureau kan dan na 21:00 weer niet.

Uitgedund politiekorps kan blijkbaar wél orders van Mark Rutte handhaven: “Duizenden boetes uitgedeeld vanwege ‘negeren’ avondklok”


Ik vind die vrijheidsbeperkingen die in december ingegaan zijn al te disproportioneel. Wat overigens niet zegt dat ik blind ben voor corona en hoe verwoestend het kan zijn en ook blijvende gezondheidsschade kan aanrichten voor de langere duur en dat de besmettingen zich (snel) kunnen verspreiden en dat er daar dus iets aan of liever gezegd tegen gedaan moet worden, maar ik heb ook oog voor de (blijvende) ontwrichtende economische, sociale en psychische schade die het aan de maatschappij aanricht. Dus staan al die vrijheidsbeperkingen nog wel in verhouding tot het tegengaan van de geringe oversterfte? Dat is wat ik me wel eens afvraag. Loop door de stadscentra eens door een winkelstraat en zie nu al die leegstand en panden te koop of te huur staan. En eenmaal geëuthanseerde winkels zullen nooit meer gereanimeerd kunnen worden. Die zijn dan voorgoed weg, alsmede de levendigheid in zo'n winkelstraat.

En nee, ik ben geen viruswappie en ook geen vaccinweigeraar. En nu we het toch over vaccins hebben; We lopen wat vaccineren betreft al achter schema; Nu lopen ook de leveranties van de vaccins nog achter (Tijdelijk minder Pfizer-coronavaccins voor EU, gevolgen voor Nederland nog onduidelijk; Minder AstraZeneca-vaccins naar EU, tekort treft ook Nederland). En de tweede injectie binnen de gewenste drie weken gaat het ook niet worden, dus mutanten krijgen na de eerste injectie een grotere kans.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89874
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Verzet tegen de lockdown en andere beperkende maatregelen m.b.t. de coronacrisis

Bericht door Ariel »

Chaos en plunderingen bij coronarellen in Eindhoven

Afbeelding


Bij coronarellen in Eindhoven heeft de politie traangas ingezet om een grote groep demonstranten uit elkaar te drijven. De actievoerders hielden zich op bij het station, waar ramen ingegooid werden en winkels geplunderd, zo meldt Omroep Brabant. Het treinverkeer van en naar Eindhoven is stilgelegd.

Vermijd Eindhoven Centraal, zeggen de Nederlandse Spoorwegen. Er rijden wel treinen via de stad, maar die stoppen niet op Eindhoven Centraal, aldus NS. Het station is door de politie hermetisch afgesloten. Een auto van ProRail werd volgens de spoorbeheerder door relschoppers in brand gestoken. „Onze collega’s daar zijn erg geschrokken, maar gelukkig oké. Wat een schandalige actie!”, twittert ProRail.

Afbeelding

18 Septemberplein
De demonstranten verzamelden zich rond 14.00 uur op het 18 Septemberplein. Dat werd door de politie schoongeveegd met behulp van een waterkanon nadat de actievoerders weigerden te vertrekken. De demonstratie was illegaal, de gemeente verleende geen vergunning.

De betogers waren tegen de regels in toch naar het plein gekomen. De mobiele eenheid, in gezelschap van honden, omsingelde het plein en dreef de betogers naar het midden van het plein. De sfeer werd al snel grimmig. Betogers gooiden met vuurwerk naar de politie en daagden de ME uit. Die sloeg met wapenstokken van zich af. Ook trokken de demonstranten straatstenen los om die naar de agenten te gooien.

Ondanks de inzet van een waterkanon bleven groepjes demonstranten toch hangen in de stad. Agenten zetten gasmaskers op en probeerden de groep met traangas te verdrijven. Ondertussen wierpen betogers barricaden op van fietsen en hekken. Ook werd er vuurwerk afgestoken en werden fietsen in brand gestoken.

Er geldt een noodbevel in Eindhoven. De gemeente roept iedereen op die niks te zoeken heeft in Eindhoven om weg te blijven.

Er zijn zo’n 30 personen aangehouden. De meeste voor „het niet voldoen aan de vordering om het gebied te verlaten.” Een aantal arrestanten wordt verdacht van (poging tot) zware mishandeling.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89874
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Verzet tegen de lockdown en andere beperkende maatregelen m.b.t. de coronacrisis

Bericht door Ariel »

Amerikaanse toestanden in Eindhoven. De jumbo city in het station is geplunderd. Het anti corona virus zit in de hersens van de "verzet strijders" .


Afbeelding


Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89874
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Verzet tegen de lockdown en andere beperkende maatregelen m.b.t. de coronacrisis

Bericht door Ariel »

Niet te geloven. :shock: Wat sfeer plaatjes.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89874
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Verzet tegen de lockdown en andere beperkende maatregelen m.b.t. de coronacrisis

Bericht door Ariel »

Ik zag daarnet een filmpje. Deze gekken zijn tegen mondkapjes, maar dan wel met een zwart mondkapje op je bek demonstreren en rotzooi schoppen om niet herkend te worden.
Wat een helden.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: Verzet tegen de lockdown en andere beperkende maatregelen m.b.t. de coronacrisis

Bericht door xplosive »

Je kunt het oneens zijn met de corona maatregelen, akkoord. Maar voor deze vernielzuchtige en gewelddadige acties kan ik geen begrip opbrengen.

Iets anders :

Ik hoop zeer dat mensen die onmogelijk thuis kunnen werken en iedere dag voor woon-werkverkeer aangewezen zijn op het openbaar vervoer en daar mondkapjes moeten dragen geen blijvende ernstige longschade krijgen van het steeds moeten inademen van microvezels.

Er zijn ook andere mondbeschermers die minstens zo effectief zijn en waarbij er niet de microvezel schade bijwerking is. Maar die mondmaskers mogen dan weer niet van de overheid.
Laatst gewijzigd door xplosive op zo jan 24, 2021 10:53 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: Verzet tegen de lockdown en andere beperkende maatregelen m.b.t. de coronacrisis

Bericht door xplosive »

Ariel schreef:
zo jan 24, 2021 2:48 pm
Ik heb meer respect voor een vuilnisman dan voor een ambtenaar.
Ja, bijvoorbeeld ambtenaren die er dik voor betaald worden om het leven van andere mensen zuur te maken, zoals bij de toeslagenaffaire. Niet werken en in de bijstand zitten is dan wat dat betreft beter en onschadelijker. Helemaal als je daarnaast dan ook nog eens nuttig onbetaald werk doet. Het is eigenlijk een schande dat werk dat schade aanricht beter beloond wordt dan nuttig werk. Maar goed, rechtvaardigheid is in deze "vrije" samenleving sowieso ver te zoeken.
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Plaats reactie