Complottheorieën en achtergronden rond de aanslagen op 9/11

Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Complotgekkies

Bericht door Ali Yas »

Ariel schreef:
zo dec 13, 2020 3:21 pm
Ik schaam me dus diep dat gebruikers van dit forum geloven in dit complot , en ter bescherming van dit forum, en ook van jullie, ( ik wil niet dat mensen van jullie denken, wat een rare mannen zijn dat) ben ik blij dat deze discussie bij de vrienden staat.
Enerzijds begrijp ik dit, maar anderzijds vind ik ook dat mensen onzin moeten kunnen uitkramen én gehoord worden, al was het maar opdat de toehoorders hun eigen overtuiging beter leren onderbouwen. Kennelijk is Pilgrim er niet van overtuigd dat zijn theorie niet deugt, ik ga er tenminste niet vanuit dat hij die hier verdedigt om de rest van ons te sarren.
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89715
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Complotgekkies

Bericht door Ariel »

mercator schreef:
zo dec 13, 2020 2:58 pm
hans van de mortel schreef:
zo dec 13, 2020 11:17 am
Opstijgen en landen is het moeilijkste voor piloten van grote vliegtuigen.
Niet van kleine vliegtuigen dan ? Het was nu net dat opstijgen en landen waar die moslims van 9/11 geen kaas hadden van gegeten gewoon omdat het niet nodig was voor wat ze van plan waren.
Trouwens, de vliegtuig kapers hoefde zelf niet op te stijgen, dat deden de piloten voor ze. De moslims kaapte het vliegtuig toen het al vloog, en de kapers hebben vlieglessen genomen .
Het lijkt erop dat de 11-septemberkapers die vanuit Duitsland werkten regelmatig Nederland bezochten. Een vermoedelijk lid van de 'Hamburgse cel' probeerde in Apeldoorn te leren vliegen.

Osama bin Laden, naast Ayman al-Zawahiri een van de leiders van Al Qaida, wordt door de Amerikaanse en andere westerse overheden voor de aanslagen verantwoordelijk gehouden. Zijn belangrijkste medeorganisator was Khalid Sheikh Mohammed, die al gezocht werd wegens een aanslag op het World Trade Center in 1993.

Aanwijzingen in verschillende onderzoeken wezen al snel in de richting van Al Qaida. De identiteit van de kapers werd binnen enkele dagen achterhaald, ze hadden geen moeite gedaan die te verbergen. Ze hadden bijvoorbeeld met hun eigen creditcards tickets gekocht en met hun eigen paspoorten ingecheckt. Meerdere kapers bleken banden met Al Qaida te hebben. De vermeende hoofdkaper Mohammed Atta was bijvoorbeeld in Hamburg twee jaar lang een huisgenoot van Ramzi Binalshibh, een senior Al Qaida medewerker. Verder vond men onder andere een videocassette van Bin Laden samen met 2 van de kapers, waarin hij opriep tot steun voor de kapers. Op een andere video, opgenomen na de aanslagen, pochte hij dat de aanslagen 'beter' zouden zijn verlopen dan hij had gehoopt.

In elk vliegtuig zat een kaper met enige vliegvaardigheid, een aantal van hen had vanaf het najaar van 2000 vlieglessen gevolgd.
Triest dat je 20 jaar na deze aanslag weer deze discussie moet doen.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89715
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Complotgekkies

Bericht door Ariel »

Ali Yas schreef:
zo dec 13, 2020 3:24 pm

Enerzijds begrijp ik dit, maar anderzijds vind ik ook dat mensen onzin moeten kunnen uitkramen én gehoord worden, al was het maar opdat de toehoorders hun eigen overtuiging beter leren onderbouwen. Kennelijk is Pilgrim er niet van overtuigd dat zijn theorie niet deugt, ik ga er tenminste niet vanuit dat hij die hier verdedigt om de rest van ons te sarren.
Ik stop Pilgrim toch niet . Hij kan hier net zoveel onzin uitkramen als hij zelf wil. Maar je moet het niet vreemd vinden dat ik niet meega met zijn onzin.

ik hoop juist dat hij gaat nadenken over al complotten.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Complotgekkies

Bericht door Ali Yas »

Ariel schreef:
zo dec 13, 2020 3:39 pm
ik hoop juist dat hij gaat nadenken over al complotten.
Dat is goed, moet hij doen, maar degenen die er niets in zien moeten dat óók doen. En als je dat niet doet, omdat het een dogma voor je is, ben je dan niet net zo lui als de complotdenker die niet na wil denken over de kwaliteit van zijn eigen stelling?

Een voorbeeldje. We denken bijna allemaal dat de Aarde een bol is, maar heb je er wel eens bij stilgestaan waaróm je dat precies denkt? Er zijn mensen die volhouden dat de Aarde plat is. Ik vind dat verhaal niet sterk, maar als je erover nadenkt, zou kunnen blijken dat je eigen opvattingen toch ook vooral bestaan uit het geloven wat anderen erover zeggen. Als je de tijd neemt je in de materie te verdiepen, kun je je eigen overtuiging beter funderen en de platteaardegelovigen daarmee om de oren slaan (en je eigen zelfvertrouwen opvijzelen).

Da "nine eleven" een samenzwering was, weet iedereen. Een samenzwering van een groep saoedische jihadi's, welteverstaan. Vreemd genoeg was dat voor de VS geen reden de theedoeken in Riaad op hun kop te geven, waaruit (in mijn ogen) blijkt dat Bush al langer van plan was een nieuwe oorlog in het Midden-Oosten te beginnen en deze gebeurtenis als een excuus zag. Dat lijkt me een sterk argument tégen de theorie dat Amerikaanse overheidsorganisaties erachter zaten, maar eigenlijk zal het me aan de rug roesten. Een veel interessantere vraag is namelijk waarom de Amerikanen in respons hierop niet zijn begonnen met het onderdrukken van de islam in de VS en het aan banden leggen van immigratie van moslims. Dáár zie ik wel een complot namelijk.
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89715
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Complotgekkies

Bericht door Ariel »

Ali Yas schreef:
zo dec 13, 2020 4:09 pm

Dat is goed, moet hij doen, maar degenen die er niets in zien moeten dat óók doen. En als je dat niet doet, omdat het een dogma voor je is, ben je dan niet net zo lui als de complotdenker die niet na wil denken over de kwaliteit van zijn eigen stelling?
Denk jij dat ik dat niet doe? Ik heb alle tijd van de wereld, dus bekijk ik, en lees ik over de "complotten en bijna complotten" beide kanten.

Mijn probleem is waarschijnlijk dat ik een analytische geest heb, en dat ik gewoonlijk niet volkomen vertrouw op mijn emotie of gevoel, zoals jammer genoeg veel corona ontkenners dat wel doen, maar op feiten die je kunt vaststellen. En als een feit zegt ( vastgesteld door artsen ,virologen en wetenschappers ) dat het covid virus een gevaarlijk long virus is , en dat je daar ernstig ziek van kan worden, dan neem ik dat van die wetenschappers aan, want ik geloof niet dat al die artsen, wetenschappers en virologen een complot gesmeed hebben om ons voor te liegen.
En als een dochter ( ze is corona arts op een IC met corona patiënten) van een vriendin tegen mij zegt dat het stervend druk is op de IC afdeling , dan geloof ik haar, en niet ( met alle respect) mensen die toevallig naar het ziekenhuis gaan voor een onderzoek of zo, en merken dat de gangen bijna leeg zijn. Dan denk ik..Mens, denk zelf eens logisch na waarom dat is.

Moet ik dat uitleggen? Ik wil dat best doen hoor.

Ik vertrouw dus op de wetenschap, en op mensen die verstand van zaken hebben. Als ik bijvoorbeeld grote problemen met mijn computer heb, dan roep ik er iemand bij die verstand heeft van het computer systeem, en niet een kok. Maar als ik wil weten hoe ik asperges moet klaarmaken, dan ga ik naar een kok, en niet naar een computer techneut.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Complotgekkies

Bericht door mercator »

Ariel schreef:
zo dec 13, 2020 4:54 pm
En als een dochter ( ze is corona arts op een IC met corona patiënten) van een vriendin tegen mij zegt dat het stervend druk is op de IC afdeling , dan geloof ik haar, en niet ( met alle respect) mensen die toevallig naar het ziekenhuis gaan voor een onderzoek of zo, en merken dat de gangen bijna leeg zijn. Dan denk ik..Mens, denk zelf eens logisch na waarom dat is.
Ik denk dat je mij bedoelt die nergens in ziekenhuizen enorme drukte gezien heb in corona tijden. Kan zijn dat het op de IC druk is maar daar is het altijd druk. Ik beschrijf gewoon wat ik (niet) gezien heb. Mss is de Nederlandse overheid gewoon te krenterig geweest in het uitbouwen van de IC capaciteit ? Ik heb ergens gelezen dat jullie ca. 2000 plaatsen hebben daar. Hetzelfde aantal als in België maar wel voor een ongeveer dubbele bevolking. Dan kom je natuurlijk al snel in de problemen.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Re: Complotgekkies

Bericht door hans van de mortel »

mercator schreef:
zo dec 13, 2020 6:02 pm
Ariel schreef:
zo dec 13, 2020 4:54 pm
En als een dochter ( ze is corona arts op een IC met corona patiënten) van een vriendin tegen mij zegt dat het stervend druk is op de IC afdeling , dan geloof ik haar, en niet ( met alle respect) mensen die toevallig naar het ziekenhuis gaan voor een onderzoek of zo, en merken dat de gangen bijna leeg zijn. Dan denk ik..Mens, denk zelf eens logisch na waarom dat is.
Ik denk dat je mij bedoelt die nergens in ziekenhuizen enorme drukte gezien heb in corona tijden. Kan zijn dat het op de IC druk is maar daar is het altijd druk.
Hahaha!

Ik heb nog nooit zó gelachen.

Hahaha!

Zo simpel kan humor overeenstemmen met de waarheid van alledag. Als ik van een iemand houd dan is het wel van Christian, met Ariel op de tweede plaats en direct achter haar Pilgrim met een gedeelde plaats voor King. Sorry! De mens heeft geen vrije wil, maar kan wel de juiste keuze maken. En ik ga voor de humor. Want echte humor is afgeleid van de waarheid. :heart:
Kan zijn dat het op de IC druk is maar daar is het altijd druk.

Daar is immers het IC voor. Om druk te zijn. Hahaha!

Sorry jongens! Ik had het even niet meer. Ik bedoel . . . sorry Ariel-lief! :heart:
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Complotgekkies

Bericht door mercator »

hans van de mortel schreef:
zo dec 13, 2020 6:39 pm
Daar is immers het IC voor. Om druk te zijn. Hahaha!
Ik had het niet humoristisch bedoeld maar nu zie ik het wel . "Intensive" betekent...tja , intensief. Toen ik 2 jaar geleden werd geopereerd was het zo druk in het operatiekwartier dat er voor mij geen plaats was in de gewone IC en ze mij in de kelder parkeerden bij de afdeling brandwonden. Dus toen waren ze ook al overbelast op IC in tempore non suspectu d.w.z. pre-corona. Al goed dat ik toen werd geopereerd en niet nu want dan hadden de coronalijders ook mijn plaats bij de zwaar verbranden ingepikt en had ik het wss niet kunnen navertellen.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89715
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Complotgekkies

Bericht door Ariel »

mercator schreef:
zo dec 13, 2020 6:02 pm

Ik denk dat je mij bedoelt die nergens in ziekenhuizen enorme drukte gezien heb in corona tijden.
Nou, niet allen jij hoor. Er zijn meer leden die zo denken.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Complotgekkies

Bericht door Pilgrim »

Ariel schreef:
zo dec 13, 2020 3:21 pm
Tja Pilgrim, ik begrijp dat jij als complotdenker er heilig van overtuigd bent dat 9\11 een complot is, dat is geen verrassing voor mij, ik had niks anders verwacht, maar ik, en waarschijnlijk heel veel bewoners op deze aarde gebruiken gelukkig nog hun gezond verstand, en weten dat dit zogenaamde complot een flagrante leugen is..
Maar hoe weet je dat zo goed? Heb je het zelf ooit goed onderzocht? Indirect beschuldig je mijn neef dat hij niet over gezond verstand zou beschikken. En dat zou ook gelden voor die meer dan 2000 vakexperts en die onderzoekers van de Universiteit van Alaska. Hoe heet trouwens het nieuwe rechtse blad dat nu in de kiosk ligt en ook vooral de coronamaatregelen bekritiseert? ‘Gezond verstand’!

Heb je trouwens het filmpje wel gezien? Ik heb soms het gevoel dat je een discussie wilt mijden, want je gaat niet echt in op de argumenten die worden aangedragen. Hoe kan je nu argumenten weerleggen als je er niet kennis van wilt nemen? Vooral dat gedeelte in de film waarin een studio reporter van BBC World contact had met de verslaggeefster Jane Standley in New York, waarin ze converseren over het ingestorte gebouw nr. 7, terwijl het op de achtergrond nog overeind staat vond ik echt bizar! :smile4:

Het staat ook apart op het extra Bitchute-filmpje. Het wijst ook op een vergaande corruptie in de journalistiek, maar wie het boek ‘Gekochte journalisten’ van Udo Ulfkotte gelezen heeft weet dat dit niet onmogelijk is. Sterker nog, het is zelfs heel waarschijnlijk. We zien het immers ook bij de verkiezingsfraude in Amerika. De MSM weten(!) dat er massaal gefraudeerd is maar toch spelen ze het vuile spelletje mee... Een complot?

Ik ben ook wel nieuwsgierig wat je zoon er van vindt. Heeft die ook kennis genomen van dat onderzoek in Alaska?
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89715
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Complotgekkies

Bericht door Ariel »

Pilgrim schreef:
zo dec 13, 2020 8:50 pm

Ik ben ook wel nieuwsgierig wat je zoon er van vindt. Heeft die ook kennis genomen van dat onderzoek in Alaska?
Mijn zoon heeft geen onderzoek naar Alaska gedaan. :nietverstaan: Hoezo ? Mijn zoon heeft verstand van constructie en materiaal . Hij weet dat staal verzwakt bij hoge temperaturen, en hij heeft gekeken naar de constructie van de toren.

De toren is ingezakt door de klap van de vliegtuigen, de daardoor ontstane plaatselijke schade en vervolgens doordat het staal zijn draagkracht verloor, door hitte en de mechanische belasting.
De constructie verzwakte, en kon de etages boven de inslagzone niet meer dragen, zodat de toren als een plumpudding instortte.

Maar ik ben een leek en geen ingenieur dus ik kan het niet duidelijker uitleggen.

Misschien heb je hier wat aan?
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89715
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Complotgekkies

Bericht door Ariel »

Pilgrim schreef:
za dec 12, 2020 11:51 pm

Richard Gage over 9/11 TU Delft- met NL ondertiteling (11 mei 2015):
TU Delft vindt 9/11-lezing niet zo'n goed plan

Astronoom aan de TU Delft, Dap Hartmann, zit niet te wachten op de komst van Gage. Op Twitter schrijft hij: "Discussiëren met deze idioten is een verspilling van je tijd. Er zijn al zo vaak tegenargumenten gegeven voor hun belachelijke ideeën. Studenten zijn niet goed genoeg voorbereid op dit onderwerp, dus blaast Gage ze gewoon omver."

Het hoofd van Studium Generale Delft blijft erbij dat het goed is om TU-studenten over de ideeën van AE911Truth te laten nadenken. Maar dat is ook niet vreemd als je weet dat Coen Vermeeren de petitie van AE911Truth zelf heeft ondertekend. Je kunt dus twijfelen of de keuze voor deze lezing onafhankelijk is genomen. De TU Delft wist er in elk geval niks van.

De TU Delft was dan ook not amused toen we om een reactie vroegen en die wilden ze alleen schriftelijk geven:
  • “Het doel van Studium Generale is via lezing en debat het blikveld van aankomende ingenieurs te verruimen. Studium Generale opereert onafhankelijk en dat leidt soms tot discussie over de gemaakte keuzes, ook intern binnen de TU Delft. Het College van Bestuur heeft in dit geval twijfels of deze lezing bijdraagt aan het doel van Studium Generale. Het CvB zal naar aanleiding hiervan binnenkort opnieuw toetsen of de programmering van Studium Generale voldoende aansluit bij de doelstellingen en de verwachtingen en behoeftes van de studentengemeenschap.”
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Complotgekkies

Bericht door Pilgrim »

Verdeeldheid dus bij de TU, maar de argumenten van Gage worden niet weerlegd. In plaats daarvan wil Hartmann die Gage gewoon weren. Een herkenbaar patroon vandaag de dag. Laat ze die argumenten van de Universiteit van Alaska maar eens proberen te weerleggen...
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89715
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Complotgekkies

Bericht door Ariel »

Pilgrim, nog even...mijn zoon is geen domme jongen. Hij was 17 toen hij in Delft aan zijn lucht en ruimtevaart studie begon, en 22 toen hij cum laude afstudeerde in twee richtingen..

Daarna heeft hij nog een tijd onderzoek gedaan bij de hoogovens , dus ik durf met een gerust hart te zeggen dat ik zijn uitleg geloof.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: Complotgekkies

Bericht door xplosive »

Ariel schreef:
zo dec 13, 2020 9:41 pm
mijn zoon is geen domme jongen
Maar wel naïef waar het het islamisme betreft?
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89715
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Complotgekkies

Bericht door Ariel »

Pilgrim schreef:
zo dec 13, 2020 9:40 pm
Verdeeldheid dus bij de TU, maar de argumenten van Gage worden niet weerlegd. In plaats daarvan wil Hartmann die Gage gewoon weren. Een herkenbaar patroon vandaag de dag. laat ze die argumenten van de Universiteit van Alaska maar eens proberen te weerleggen...

Nee Pilgrim...Geen verdeeldheid in Delft. Lees nog even. Ze waren het in Delft niet met de man eens.
De WTC-torens zijn op 11 september 2001 ingestort door gecontroleerde explosies en niet doordat de stalen constructie smolt door de hitte, zoals de VS beweert. Dat horen studenten van de TU Delft volgende week in een lezing georganiseerd door Studium Generale. Die club is verbonden aan de TU en heeft de oprichter van Architects and Engineers for 911 Truth, Richard Gage, uitgenodigd. En daar is de TU Delft niet blij mee.

Normaal is het het werk van complotdenkers, maar sinds een paar jaar zijn er ook wetenschappers en andere professionals die vraagtekens zetten bij de aanslagen. Waaronder AE911Truth. Bij die groep zitten 2300 architecten en ingenieurs, die op basis van hun technische achtergrond zeggen dat de torens zijn ingestort met behulp van explosieven.

Bovenstaande is, op z'n zachtst gezegd, een controversiële theorie. Maar dat betekent niet dat studenten hem niet mogen horen, vindt Coen Vermeeren, hoofd van Studium Generale Delft. "Als een professional met goede argumenten een duidelijk punt kan maken, mag er best naar hem geluisterd worden. Je hoeft het er niet mee eens te zijn, maar iedere academicus die zichzelf serieus neemt, moet openstaan voor verschillende geluiden en theorieën.
"

AE911Truth heeft niks met Delft te maken. AE911Truth is an American non-profit organization

Studium Generale Delft onder de toenmalige leiding van Coen Vermeeren, heeft de man uitgenodigd, en niet de universiteit zelf.

Vreemde man die Coen Vermeeren.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89715
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Complotgekkies

Bericht door Ariel »

xplosive schreef:
zo dec 13, 2020 9:49 pm
Ariel schreef:
zo dec 13, 2020 9:41 pm
mijn zoon is geen domme jongen
Maar wel naïef waar het het islamisme betreft?
icon_thumbup.gif Ook niet meer xplosive. Hij is wel linksdraaiend en linkshandig. :smile4:
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89715
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Complotgekkies

Bericht door Ariel »

Pilgrim schreef:
zo dec 13, 2020 9:40 pm
laat ze die argumenten van de Universiteit van Alaska maar eens proberen te weerleggen...
Wie is ZE Pilgrim? Bedoel je daar mijn zoon mee? Ik denk niet dat hij daar tijd voor heeft, want hij heeft het heel druk.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: Complotgekkies

Bericht door xplosive »

Ariel schreef:
zo dec 13, 2020 9:54 pm
xplosive schreef:
zo dec 13, 2020 9:49 pm
Ariel schreef:
zo dec 13, 2020 9:41 pm
mijn zoon is geen domme jongen
Maar wel naïef waar het het islamisme betreft?
icon_thumbup.gif Ook niet meer xplosive. Hij is wel linksdraaiend en linkshandig. :smile4:
Dat scheelt dan alweer. Zo langzamerhand wordt het voor een intelligent iemand ook wel erg moeilijk om bepaalde ontwikkelingen niet te (door)zien. Heeft hij zich inmiddels ook enigszins verdiept in islamitische geschriften en hoe het er in moslimlanden aan toe gaat?

Ik zie nu dat je schrijft dat hij het stervensdruk heeft. Maar toch ....

Ik wil trouwens ook nog wel even opmerken dat ik Pilgrim als allesbehalve dom inschat. Maar misschien mist Pilgrim bepaalde clous. Daar zijn dan discussies voor om dat op te helderen. Maar soms is het niet altijd even helder en duidelijk waar de waarheid precies ligt.

En wat vind je van (niet domme) hooggeleerde wetenschappers die wijzen op de schadelijkheid van mondkapjes?
Laatst gewijzigd door xplosive op zo dec 13, 2020 10:13 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Complotgekkies

Bericht door Pilgrim »

Ariel schreef:
zo dec 13, 2020 9:55 pm
Wie is ZE Pilgrim? Bedoel je daar mijn zoon mee? Ik denk niet dat hij daar tijd voor heeft, want hij heeft het heel druk.
Ik bedoel die sceptici van de TU in het algemeen.
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Complotgekkies

Bericht door Pilgrim »

Ariel schreef:
zo dec 13, 2020 9:52 pm

Vreemde man die Coen Vermeeren.
Hij is dus 'vreemd' omdat hij bijvoorbeeld het UFO-fenomeen serieus neemt. Dan ben ik dus ook heel vreemd, want ik verdiepte me daar vroeger ook in. :cool: En waarom wilde geen enkele TU-wetenschapper weerwoord geven?
Geen enkele TU-wetenschapper was volgens hem ingegaan op zijn verzoek om met Gage in discussie te gaan. De lezing trok honderden mensen.
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Complotgekkies

Bericht door Ali Yas »

Ariel schreef:
zo dec 13, 2020 4:54 pm
En als een feit zegt ( vastgesteld door artsen ,virologen en wetenschappers ) dat het covid virus een gevaarlijk long virus is , en dat je daar ernstig ziek van kan worden, dan neem ik dat van die wetenschappers aan, want ik geloof niet...
Je gelooft de deskundigen die aan jou worden gepresenteerd door de media waarvan je weet dat ze niet deugen.
Maar ja, corona is een gemeen verkoudheidsvirus dat als complicatie longklachten kan veroorzaken (en nog wat dingen meer). Griep kan dat ook. Elk jaar sterft een goed deel van de bejaarden eraan (of eigenlijk aan de complicaties, maar dat heb je met Corona ook).
En als een dochter ( ze is corona arts op een IC met corona patiënten) van een vriendin tegen mij zegt dat het stervend druk is op de IC afdeling , dan geloof ik haar
Geloof ik ook. Zoals elk jaar, enigszins afhankelijk van de ernst van de griep dat jaar. In 2017/2018 was het ook erg.
Ik vertrouw dus op de wetenschap, en op mensen die verstand van zaken hebben.
Dat zijn twee verschillende dingen, en van beide vermoed ik dat je die niet zelf hebt gezocht maar dat die aan jou zijn gepresenteerd. Net als bij de klimaatpropaganda. Maar qua mortaliteit doet een goede griep niet onder voor SARS-2. Dat betekent dat iedereen die zich drukker maakt om SARS-2 dan over de griep met een scheef oog moet worden bekeken, of die nou voor een wetenschapper/deskundige doorgaat of niet. Wetenschap is één ding, wetenschappers zijn mensen met belangen.
Als ik bijvoorbeeld grote problemen met mijn computer heb, dan roep ik er iemand bij die verstand heeft van het computer systeem, en niet een kok.
Zou ik ook doen, maar dat is appels met peren vergelijken. Jij betaalt die vent en als hij niet presteert heeft hij een probleem. Ik zie die terugkoppeling niet bij de deskundigen die vrijblijvend wat bazelen over het verloop van een epidemie die ze niet kunnen voorspellen, hoe deskundig ze ook zijn. Hoe fout dat kan gaan kun je zien aan de casus van de varkensgriep (2010).
Maar als ik wil weten hoe ik asperges moet klaarmaken, dan ga ik naar een kok, en niet naar een computer techneut.
Dat ben ik nou weer niet met je eens. Ik zou het even googlen. Veel goedkoper en de kans dat je te veel betaalt dan wel met een prutser te maken hebt is een stuk kleiner. Je moet wel even zelf op onderzoek uitgaan en het recept dat je kiest is vervolgens jouw verantwoordelijkheid, en met die verantwoordelijkheid hebben veel mensen het erg moeilijk. Liever laten ze zich iets door een "deskundige" vertellen, dan kan je die de schuld geven als het fout gaat.
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Complotgekkies

Bericht door Ali Yas »

Pilgrim schreef:
zo dec 13, 2020 10:07 pm
Hij is dus 'vreemd' omdat hij bijvoorbeeld het UFO-fenomeen serieus neemt. Dan ben ik dus ook heel vreemd, want ik verdiepte me daar vroeger ook in. :cool: En waarom wilde geen enkele TU-wetenschapper weerwoord geven?
Ik heb wel zo mijn vermoedens. TU-wetenschappers zijn beta's, die gooien hun reputatie niet te grabbel voor wat leuke mediamomenten.

Het woord UFO zegt het al: Unidentified Flying Objects, de UFO-logie houdt zich bezig met het niet-weten. Leuk voor in spannende boeken, maar met wetenschap heeft dat geen fluit te maken.
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89715
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Complotgekkies

Bericht door Ariel »

Ik heb de boodschap begrepen hoor :redface2:

Ik begrijp namelijk helemaal niks van wat er afspeelt in deze wereld. . Eigenlijk ben ik een beetje gek in mijn hoofd, wanen en zo, en ben ik overspannen.

Covid is een griepje waar eigenlijk niemand aan dood gaat. Artsen en verpleegster liegen, want er zijn geen covid patienten. Wetenschappers overdrijven de gevolgen van het coronavirus om meer geld voor hun onderzoek te krijgen.

Van het 5G-netwerk krijgen we allemaal kanker, Amerika zat achter 9/11, Buitenaardse wezens willen ons dood hebben, en de Illuminatie ook, maar eerst wil die hier een nieuwe Wereldorde vestigen, en van de mensheid zombies maken, samen met Bill die gif in zijn vaccins doet, en microchips zodat we straks geen eigen wil meer hebben.

De overheid wil ons volgen , en het contant geld uit bannen.

Bill Gates heeft het coronavirus in de wereld gebracht samen met de Chinezen en Mark Rutten.

De aarde is plat, en de zon gaat onder in een modderige poel.

Gelukkig hebben jullie me weer op het het juiste pad gebracht. Heel veel dank daarvoor. Diepe buiging,

Het gaat jullie goed, en blijf gezond.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: Complotgekkies

Bericht door xplosive »

Ariel schreef:
ma dec 14, 2020 1:54 am
Ik heb de boodschap begrepen hoor :redface2:
Dit lijkt een beetje een flauw antwoord op sommige (in mijn beleving) goed-inhoudelijke reacties hier, zoals die van Ali Yas bijvoorbeeld.

Natuurlijk kun je stellen dat Pilgrim vaak met veel vergezochte niet waarschijnlijk aandoende verhalen op de proppen komt, maar dat wil niet zeggen dat al hetgeen waar Pilgrim mee komt, hoe vergezocht en onwaarschijnlijk lijkend ook, onzin moet zijn. Een deel van die verhalen zal met een goede analyse redelijk snel ontmaskerd kunnen worden als puur verzinsel zonder enige stevige basis. Maar niet met al die verhalen is dat zo gemakkelijk.

Ik meen wel een voorkeur te proeven bij jou Ariel voor berichtgeving waarover een redelijk brede onderbouwde consensus bestaat (hoewel dat tegenstrijdig genoeg niet lijkt op te gaan voor bijvoorbeeld "opwarming van de aarde door menselijk toedoen", "de kijk van veel mensen op het reilen en zeilen van moslims", om maar iets te noemen).

Pilgrim lijkt iemand die in uithoeken speurt om verborgen agenda's te kunnen vinden (die er in sommige gevallen zeer zeker kunnen zijn). Daarmee zal Pilgrim wellicht vaak mis slaan, maar de kans dat Pilgrim iets opmerkelijks vindt, dat bij nader inzien nadere aandacht behoeft en serieuzer is dan je op het eerste gezicht zou kunnen vermoeden, is daarmee groter.

Daarmee hebben we allemaal onze eigen verschillende voorkeuren en benadering. Zo heeft iedereen zijn eigen unieke kwaliteiten, jij de jouwe en Pilgrim de zijne.

Daarom zie ik liever een gezonde kruisbestuiving van ieders talenten dan gekissebis over kleinigheden.

Pilgrim is zoals hij is, met al zijn tekortkomingen en talenten. Als ik jou was zou ik er niet al te bang voor zijn dat Pilgrim zich als "zonderling" te kijk zet of "zichzelf belachelijk maakt" en het forum "een slechte naam" bezorgt. Pilgrim heeft er blijk van gegeven open te kunnen staan voor argumenten van anderen, al zal misschien soms zeer duidelijk en overtuigend (en mogelijk langdurend) "bewijs" (wat voor de één een bewijs is hoeft dat voor een ander niet te zijn) geleverd moeten worden.
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Plaats reactie