Complottheorieën en achtergronden rond de aanslagen op 9/11

Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Complotgekkies

Bericht door Ariel »

hans van de mortel schreef:
zo dec 06, 2020 4:06 pm
Weet jij nog hoe het Pentagon werd binnengevlogen? Dat is godsonmogelijk zo vlak over de grond. Dat was een topprestatie waar ik het deksel van mijn brein voor optil om te kijken of daar iets in te vinden is dat het begrijpelijk maakt. Onmogelijk. Het Pentagon had niet eens een landingsbaan van twee en een halve kilometer lengte (2500 meter). Het Pentagon had helemaal geen landingsbaan. Nadenken! hersenen gebruiken! [icon_lol.gif]
Oke...We gaan dus serieus met de discussie 9/11 beginnen. Heel goed. Iedereen mag meedoen.

Het pentagon..

De schade zou zijn veroorzaakt door een Amerikanen afgevuurde raket en niet door Vlucht 77 zeggen de complotdenkers.

Nee Hans, het Pentagon heeft geen landingsbaan. Niet van 2500 meter, zelfs niet van 1000 meter. Het vliegtuig is dus niet geland bij het pentagon, maar neergestort.. ( ik hoop nog steeds dat jij zo meteen zegt "Hahahahaha" ik heb je gefopt," Ik maakte een geintje)

Het vliegtuig is met 400 kilometer per uur het Pentagon ingevlogen. Het hield niet op toen hij het Pentagon raakte. Verreweg het grootste deel van de Boeing is in het Pentagon terecht gekomen Bovendien ontstond er een enorme vuurzee. Die was zo heet dat een groot deel van het vliegtuig gewoonweg verbrand is.

Afbeelding

Misschien eens handig om door te lezen.

En het verhaal dat de twin towers door de regering opgeblazen zijn omdat de brandstof van de vliegtuigen niet genoeg was om ervoor te zorgen dat de gebouwen zouden instorten, want dat het vuur door kerosine nooit heet kan genoeg worden om stalen balken te laten smelten, is ook een broodje aap verhaal.

Je weet dat ik twee zonen heb. Onze jongste zoon is dubbel ingenieur. Hij is eerst afgestudeerd in Delft ,Lucht en Ruimtevaart, en daarna heeft hij bouwkunde gedaan. Hij studeerde wat betreft Lucht en Ruimtevaart, af in twee richtingen. Constructie en materialen.

Hij heeft de bouwtekeningen van de twin toren bestudeerd, en hij vertelde me in simpele woorden dat voor de verzwakking van het staal in de constructie van de torens het ook niet nodig is om te smelten, de microscopische veranderingen die in het staal optreden, zoals het groeien van de staalkristallen, zijn voldoende om het staal te verzwakken.

Dus vliegtuig vliegt de toren binnen. Heftige brand, staal verzwakt, kan het gewicht van de boven verdiepingen niet meer dragen, en de toren zakt dus als een plumpudding in elkaar.

Maar nu mijn vraag aan jou. Hoe heeft de regering het voor elkaar gekregen dat een paar moslims ( of piloten) hun leven en de leven van duizenden mensen wilde opofferen om hun toekomstbelang ? :nietverstaan:
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Complotgekkies

Bericht door Pilgrim »

De “conformdenker”...

Afbeelding
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Complotgekkies

Bericht door Ariel »

Pilgrim, ik weet niet of ik hier zin in heb. Ik begrijp dat je waarschijnlijk nooit meer met ons in een auto wil zitten, maar doe in hemelsnaam op dit forum een beetje normaal .

Als je mee wil doen met deze discussie ben je van harte welkom.

Dit is een vriendelijk verzoek.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: Complotgekkies

Bericht door xplosive »

Ariel schreef:
za dec 05, 2020 1:38 pm
Wat betref Covid 19... Waar ligt de grens tussen Coronasceptisch of complot denken. Dat is een dunne lijn.
Omdat het lang niet altijd duidelijk is hoe het zit, is het dan niet beter om argumenten te blijven aanvoeren tegen wat jij ervaart als "onmogelijke waanzin" in plaats van te vragen of iemand wil ophouden met iets wat in jouw ogen "onmogelijke waanzin" is te blijven "retweeten" op dit forum.

En als het gaat om mensen die voor rede vatbaar zijn, dan lijkt het mij dat Pilgrim tot die categorie mensen behoort.
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Re: Complotgekkies

Bericht door hans van de mortel »

Ariel schreef:
zo dec 06, 2020 5:20 pm
hans van de mortel schreef:
zo dec 06, 2020 4:06 pm
Weet jij nog hoe het Pentagon werd binnengevlogen? Dat is godsonmogelijk zo vlak over de grond. Dat was een topprestatie waar ik het deksel van mijn brein voor optil om te kijken of daar iets in te vinden is dat het begrijpelijk maakt. Onmogelijk. Het Pentagon had niet eens een landingsbaan van twee en een halve kilometer lengte (2500 meter). Het Pentagon had helemaal geen landingsbaan. Nadenken! hersenen gebruiken! [icon_lol.gif]
Oke...We gaan dus serieus met de discussie 9/11 beginnen. Heel goed. Iedereen mag meedoen.

Het pentagon..

De schade zou zijn veroorzaakt door een Amerikanen afgevuurde raket en niet door Vlucht 77 zeggen de complotdenkers.
Dat zeg ik: je lijkt wel een moslim en op mijn zoon, hoe die reageert op mij als hij of zij (ik heb ook met moslima's gediscussieerd) het niet eens is met mij, waar ik overigens geen enkel probleem mee heb. Logisch redeneren is niet zo eenvoudig.

Waar heb ik geschreven en beweert dat de schade in het Pentagon veroorzaakt zou zijn door een raket? JIJ LEEST MIJN REACTIES VERDOMDE SLECHT! Dat vind ik jammer.

Ik heb geschreven (niet letterlijk) dat het godsonmogelijk is dat een paar tweedehands achterlijke geloofsidioten die de islam aanhangen en de Profeet een alleraardigst onberispelijk ventje vinden, zo'n enorm moeilijke 'landing' perfect kunnen uitvoeren. Je weet blijkbaar niet wat er aan te pas komt voor zo'n 'landing'. . . . Het naderen van een vliegveld, hoe gebeurt dat? Is het niet zo dat het vliegveld is uitgerust met een baken waarop afgestemd moet worden? Dat daar coördinaten op afgesteld moeten worden en dan nog vereist het uiterste precisie van de piloten?

. . .

Dan zou dus het Pentagon uitgerust moeten zijn met bakenapparatuur waarop een vliegtuig zich kan oriënteren. Dat geloof je toch zelf niet, lieve 'Gutmensch' die je bent.

Mijn kritiek op dit forum op Amerika mag er ook zijn. Dat is overal terug te vinden. Gaat er nu eindelijk een lampje bij je branden? Ik heb je toch vrij aardig bijgelicht, denk ik zo.

Bij de landing MOET de piloot de landingsbaan in zicht krijgen. Zo niet dan MOET hij een nieuwe landingspoging uitvoeren of een andere luchthaven uitzoeken. Ga eens praten met mensen die er verstand van hebben! Piloten bijvoorbeeld. Ik heb met een gezagvoerder van zo'n dikke Boeing gesproken, in de auto op weg van Amsterdam naar België over het invliegen van de Twin Towers. JIJ OOK? En de captain verzekerde mij dat dit bij onervaren piloten voor geen mogelijkheid lukt.

IK heb duidelijk aangegeven dat ik niks geloof, ook niet in complot theorieën, maar ik sluit niks uit, behalve het door mensen uit de lucht verzonnen bestaan van God.

In deze tijd is niks onmogelijk om de zaak te belazeren. Of loop je op dit thema achter? Ik geloof dat niet, het heeft bij jou een andere reden.

Jij gelooft, volgens mij, niet in de slechtheid van de politiek, van de mens, terwijl overal, links en rechts om je heen dit is waar te nemen.


Ik heb kritiek op Wilders. Ik heb kritiek op onze geliefde professor Hans Jansen. Ik heb enorme kritiek op de politiek van de VS, Ik heb kritiek op mijn eigen zoon(s). Ik heb kritiek op mezelf. Ik heb tot nu toe nog geen kritiek op jou. Maar als het zo doorgaat . . . :roll:

De grootste slechteriken op aarde zijn niet de Amerikanen, maar is de smerige Amerikaanse politiek. Met Trump ging het de betere kant op, maar 'democratische' krachten willen dit verhinderen. Zij vinden waarschijnlijk Trump te open en te eerlijk. Dat liegen van hem mag geen probleem zijn. Rutte doet niet anders.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Complotgekkies

Bericht door mercator »

hans van de mortel schreef:
ma dec 07, 2020 8:40 am
En de captain verzekerde mij dat dit bij onervaren piloten voor geen mogelijkheid lukt.
Het is dan ook niet "gelukt". Het vliegtuig is gecrasht en dat was dan ook de bedoeling. Verder ga ik niet mee in de discussie.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Complotgekkies

Bericht door Ariel »

hans van de mortel schreef:
ma dec 07, 2020 8:40 am

Dat zeg ik: je lijkt wel een moslim en op mijn zoon, hoe die reageert op mij als hij of zij (ik heb ook met moslima's gediscussieerd) het niet eens is met mij, waar ik overigens geen enkel probleem mee heb. Logisch redeneren is niet zo eenvoudig.
:nietverstaan: We stoppen maar met deze discussie Hans. Jouw antwoord gaat boven mijn pet.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Re: Complotgekkies

Bericht door hans van de mortel »

Ariel schreef:
ma dec 07, 2020 12:12 pm
hans van de mortel schreef:
ma dec 07, 2020 8:40 am

Dat zeg ik: je lijkt wel een moslim en op mijn zoon, hoe die reageert op mij als hij of zij (ik heb ook met moslima's gediscussieerd) het niet eens is met mij, waar ik overigens geen enkel probleem mee heb. Logisch redeneren is niet zo eenvoudig.
:nietverstaan: We stoppen maar met deze discussie Hans. Jouw antwoord gaat boven mijn pet.
Onzin! Jij denkt niet logisch, maar gelooft, zoals gezegd, in het onmogelijke dat de vieze smerige Amerikaanse politiek (mensen) in staat zou zijn tot dit soort historisch onuitwisbare moordpartijen, zonder dat jij de moeite neemt om je kennis van zaken eigen te maken.

Dat vliegtuig dat in het Pentagon vloog was onmogelijk zonder radiobaken en nog véél meer wat daarbij komt kijken.

Als je wilt - mea culpa hoef je niet uit te spreken - leg ik het je nog nogmaals uit met wat handvatten die je zelf ter hand kunt nemen om daarmee op onderzoek te gaan en je voordeel te doen. Ik heb zelf geen onderzoek gedaan. Maar gewoon mijn gezonde verstand gebruikt, met enige kennis van de luchtvaart die jij blijkbaar ontbeert.

Nadenken! Hersenen gebruiken! Wat is daar mis mee? :thinking: :heart:
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Complotgekkies

Bericht door Ariel »

hans van de mortel schreef:
ma dec 07, 2020 1:18 pm

Dat vliegtuig dat in het Pentagon vloog was onmogelijk zonder radiobaken en nog véél meer wat daarbij komt kijken.

Nadenken! Hersenen gebruiken! Wat is daar mis mee? :thinking: :heart:
Het is heel goed als iemand zijn hersens gebruikt, maar ik weet niet hoe ik het aan je uit moet leggen. Ik heb geen vliegbrevet.

Maar als je een vliegtuig neer wil laten storten dan heb je geen radiobaken of een landingsbaan nodig. Misschien kan iemand hier op het forum het je duidelijk uitleggen, maar ik zal op mijn onbeholpen manier mijn visie geven.

Wat men nodig had om in het pentagon te vliegen was een navigatie middel.
Navigatie: Besturing van een vlieg- voer- of vaartuig terwijl het onderweg is naar de bestemming.

Nodig zijn: een plan (waarheen en langs welke route), besturing (richting, hoogte, snelheid) en controle van
onze positie (waar zijn we t.o.v. omgeving en bakens, waarheen gaan we).

Dit vluchtplan, teruggebracht tot een aantal standaardprocedures, waypoints en airways, wordt ingevoerd
in de CDU (computer display unit) vannhet FMS (flight management system).

Besturing: De autopilot kan deze vlucht grotendeels uitvoeren, onder controle van de piloot.

Positie: Onderweg moet het FMS wel steeds weten waar het vliegtuig zich bevindt; hiervoor dienen de
instrumenten (hoogte, snelheid, koers), de GPS unit.
Anyway, ik heb dit bovenstaande van internet afgeplukt. Mr Frank Visser zou zeggen..."Doe er je voordeel mee."

En weer NEE . Ik geloof niet de toen regerende president Bush en zijn regering duizenden Amerikanen opofferde om een oorlog met Afghanistan te beginnen die dan ook nog eens duizenden levens kost..

Misschien heb ik meer vertrouwen in de mensheid dan jij.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: Complotgekkies

Bericht door xplosive »

Met GPS (en dat bestaat al héél lang) kun je tegenwoordig overal precies weten waar je zit. Dat is mijn uitleg aan Hans. Nadenken, hersens gebruiken!
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Re: Complotgekkies

Bericht door hans van de mortel »

xplosive schreef:
di dec 08, 2020 1:13 am
Met GPS (en dat bestaat al héél lang) kun je tegenwoordig overal precies weten waar je zit. Dat is mijn uitleg aan Hans. Nadenken, hersens gebruiken!
Hahaha!

Ik gooi de handdoek in de ring.

Ik heb een deskundige vriend gebeld die zelf een vliegbrevet heeft. Ik zou hem vaker moeten bellen.

In het kort: het besturen in de lucht van een Boeing 737 is niet anders dan in een sportvliegtuig. Ook het aanstormen vanuit de lucht op het Pentagon is niet moeilijk. Er hoefde immers niet geland te worden (dat had ik mee moeten nemen in mijn fout afgestelde logica - wel nagedacht, hersenen gebruikt, maar niet afdoende). Voor het Pentagon was niet eens een GMS nodig (ook niet aan gedacht). Hoog in de lucht in de buurt van Hamburg kun je Amsterdam al zien liggen. De Twin Towers was dus eigenlijk een peulenschilletje vergeleken bij het binnenstormen van het Pentagon dat wel een enorme moeilijke opgave was, maar niet onmogelijk. Ik heb mijn vriend gevraagd om Frank, zijn vriend en gezagvoerder op een Boeing 737 hierop aan te spreken, want volgens hem vlieg je niet zomaar een wolkenkrabber binnen. :emm2:

Conclusie: het is Amerika's welverdiende straf voor al zijn bemoeienissen met de Arabisch islamitische wereld. Dat daar onschuldige slachtoffers bij vallen kunnen we zien in het licht van het corona-virus. :shock:

P.S.: mijn dwarsliggerij heeft alles te maken met mijn negatieve denkbeeld over de Amerikaanse politiek. Vandaar. Ik vraag hier geen begrip voor, maar het maakt veel duidelijk. Ik geef hierdoor toe dat mijn bewering dat het niet mogelijk was om het Pentagon binnen te vliegen, niet berust op enige logica. Ik zit er dus naast. :ohmy2: Mea culpa! [icon_lol.gif]
Er is op dit moment in Amerika geen enkel excuus om aan te nemen dat de politiek onschuldig is, om klakkeloos uit te gaan van de goede bedoelingen van de overheid. Het manipuleren van de gevoelens van het volk kent immers al een lange geschiedenis, zeker als het om oorlog en vrede gaat. Geschiedkundigen zijn het er in steeds grotere mate over eens dat de feiten werden gemanipuleerd:

(1) bij de explosie van de uss Maine om de Spaans-Amerikaanse oorlog te rechtvaardigen (1898);
(2) met betrekking tot de Japanse aanval op Pearl Harbor om de voorheen impopulaire inmenging in de Tweede Wereldoorlog te rechtvaardigen;
(3) bij het incident in de golf van Tonkin in 1964, dat door het Witte Huis als rechtvaardiging werd gebruikt om de Vietnamoorlog naar Noord-Vietnam uit te breiden;
(4) om Irak af te schilderen als een land dat een gevaarlijke hoeveelheid massavernietigingswapens verborgen hield, om een oorlog te rechtvaardigen waarbij werd voorbijgegaan aan het internationaal recht en de Verenigde Naties.
Waar of niet waar? Het valt niet te bewijzen. Een feit is wel dat we leven in een boze wereld die wordt bepaald door de Tijdgeest die altijd vol met oorlog en geweld is behangen.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Complotgekkies

Bericht door Ariel »

hans van de mortel schreef:
di dec 08, 2020 1:26 pm

Hahaha!

Ik gooi de handdoek in de ring.

Ik heb een deskundige vriend gebeld die zelf een vliegbrevet heeft. Ik zou hem vaker moeten bellen.
Hans... :heart:

En een

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Complotgekkies

Bericht door Pilgrim »

Misschien wel interessant als ik ook iets vertel over deze complottheorie van 9/11. Ik sta ook niet perse negatief over complotdenkers, want tenslotte hangt de hele wereldgeschiedenis van complotten aan elkaar. Als je gelooft dat de klimaatcrisis een hoax is ben je complotdenker en de verkiezingsfraude in Amerika is een complot! Maar ja, je hebt complotdenkers en complotdenkers.

Aanvankelijk had ik nooit veel waarde gehecht aan het complotverhaal van 9/11 en had me hier dus ook nooit echt in verdiept. Ik had het idee dat mensen al overal al snel teveel achter zochten en trouwens,... de lijken van de daders waren toch gewoon gevonden. En ik las in de krant destijds berichten over de daders die daar vlieglessen gevolgd hadden en één van hen, een Algerijn geloof ik, vond het niet nodig om te leren landen.

Het is echter ook niet zo dat ik mensen in de Amerikaanse overheid niet in staat acht een vuile streek uit te halen, waarbij men mogelijk die terroristen a.h.w. gebruikt heeft. Want de geheime diensten hebben een reputatie hebben van vuile streken. Maar het leek me echter naar mijn beperkte inzicht een welhaast onmogelijke logistieke operatie om die terroristen een handje te helpen door die Twin Towers met explosieven te laten instorten. Ik zag filmpjes van sloopwerkzaamheden waarbij de slopers zeiden dat ze er maanden over deden om een groot gebouw klaar te maken voor een sloop waarbij explosieven gebruikt zouden worden. En dan die enorme Twin Towers! Explosieven moeten ook op strategische plaatsen aangebracht worden om een gebouw goed te laten instorten. Die explosieven zouden dan ook stiekem ’s nachts aangebracht moeten worden (bijvoorbeeld zogenaamd als onderhoudswerkzaamheden) en ook goed verborgen zodat ze niet gevonden konden worden. Explosieven hebben trouwens maar een beperkte houdbaarheid. Maar hoe moesten ze dat dan voor elkaar krijgen? ’s Nachts de kantoren binnendringen (er was trouwens veel leegstand) waarbij ook de eventuele beveiliging uitgeschakeld moest worden. Dan misschien muren openbreken en daar explosieven achter verbergen. Ik nam aan dat het spouwmuren waren en alles zodanig wegwerken dat niemand er iets van zou ontdekken. Zo stelde ik me dit voor... en het leek me een dusdanig moeilijke operatie dat het me niet de moeite van het proberen waard leek. Maar veel later zou ik vernemen dat er verborgen onderhoudsruimten (en schachten) waren waardoor je wel heel makkelijk explosieven kon plaatsen verbergen. De liften in die gebouwen stoppen niet bij die onderhoudsafdelingen en zijn dus niet bereikbaar voor het gewone publiek.

Aanvankelijk nam ik het complotverhaal om bovengenoemde redenen dus niet echt serieus. Het was misschien niet onmogelijk maar wel heel onwaarschijnlijk dacht ik. Ik had het er een keer met mijn neef Politicvs over en tot mijn verbazing nam hij het wel serieus... Hij had het allemaal goed onderzocht zij hij, in tegenstelling tot mezelf. Het belangrijkste bewijs zou gebouw nr. 7 zijn, het derde gebouw dat instortte en wat niet door vuur of neerstortend puin veroorzaakt kon worden. Een tijd lang bleef ik sceptisch, totdat hij me een bericht toestuurde over een uitgebreid onderzoek van de Universiteit van Alaska die deze conclusies bevestigde en vorige onderzoeken van de tafel veegde.
A Structural Reevaluation of the Collapse of World Trade Center 7

Project Summary

This is a study of the collapse of the 47-story World Trade Center Building 7 (WTC7) at 5:20 P.M. on September 11, 2001.

The objective of the study was threefold: (1) Examine the structural response of WTC 7 to fire loads that may have occurred on September 11, 2001; (2) Rule out scenarios that could not have caused the observed collapse; and (3) Identify types of failures and their locations that may have caused the total collapse to occur as observed.

The UAF research team utilized three approaches for examining the structural response of WTC 7 to the conditions that may have occurred on September 11, 2001. First, we simulated the local structural response to fire loading that may have occurred below Floor 13, where most of the fires in WTC 7 are reported to have occurred. Second, we supplemented our own simulation by examining the collapse initiation hypothesis developed by the National Institute of Standards and Technology (NIST). Third, we simulated a number of scenarios within the overall structural system in order to determine what types of local failures and their locations may have caused the total collapse to occur as observed.

The principal conclusion of our study is that fire did not cause the collapse of WTC 7 on 9/11, contrary to the conclusions of NIST and private engineering firms that studied the collapse. The secondary conclusion of our study is that the collapse of WTC 7 was a global failure involving the near-simultaneous failure of every column in the building.

The research team is currently organizing and uploading all of its data into a format that can be readily downloaded and used. We expect to post the data sometime between September 16 and September 30, 2019.

There will be a two-month public comment period from September 3 to November 1, 2019, with the final report will be released later this year. During this period, we welcome any and all members of the public to submit constructive comments intended to further the analyses and presentation of findings contained in the report. Designated reviewers external to UAF and Architects & Engineers for 9/11 Truth will also review the report during this period. Commenters are asked to send their comments in an attached PDF or Word document to [email protected].

http://ine.uaf.edu/wtc7
When is the News Not the News? – #PropagandaWatch
Corbettreport - Gepubliceerd op 4 sep. 2019



Ik vertelde hem over deze discussie op dit forum over complotdenkers (‘complotgekkies’) en vroeg of hij wat informatie had die voor ons interessant zou kunnen zijn. Ik geef grif toe dat ik zelf weinig verstand van deze zaak heb, dus ik laat gewoon mijn neef aan het woord en met zijn goedvinden.

Dit is wat hij te vertellen heeft:

1.
Beste Pilgrim,

9/11 is zo’n kolossaal onderwerp geworden waar zoveel experts bij betrokken zijn dat je er gemakkelijk een hele website mee kunt vullen. Van complotgekkies is hierbij allang geen sprake meer. De echte 9/11-discussie is een wetenschappelijk debat op topniveau. Alleen niet alle wetenschappers durven er aan deel te nemen, bang als ze zijn voor hun reputatie. Het vergt moed. Maar dat heeft inmiddels meer dan tweeduizend vakexperts niet kunnen weerhouden.

Toen ik er net mee begon, was ik nogal overweldigd door de kwantiteit van het materiaal en ook door de diversiteit van de theorieën. Er waren ook een paar hele maffe bij. Meestal heb je tijd nodig om het kaf van het koren te scheiden. Wat Hans te berde bracht over het radiobaken dat die vliegtuigen nodig hadden om de gebouwen te vinden, hoorde ik wel vaker. Er wordt wel gezegd dat er een controlepost zat in gebouw 7 die ervoor moest zorgen dat de vliegtuigen op koers bleven en de Twin Towers in konden vliegen. Het zou dan vanwege die controlepost zijn, dat ook Gebouw 7 neergehaald moest worden om alle sporen uit te wissen. Plausibel verhaal.

De beste en meest solide weg om het complot achter de aanslagen op 9/11 inzichtelijk te maken is een onderzoek naar de zwakste schakel in het complot, d.w.z. de meest bevreemdende gebeurtenis van die noodlottige dag. En dat was de val van gebouw nummer 7. WTC7 dat ook bekend stond als het Salomon-Gebouw, stortte een aantal uren na de Twin Towers in, rechtstandig en in vrije val. Het was het derde gebouw dat die dag in Lower Manhattan in zijn eigen fundering zou instorten. Het zijn instortingen die geen precedent kennen. Het officiële NIST-rapport schreef de val van Gebouw 7 toe aan “office fires”, interne branden. Er stond een verdieping in de fik – dat klopt. Maar veel experts wisten meteen dat die locale branden nooit de vrije val van het gebouw binnen luttele seconden (6 en een halve seconde om precies te zijn) konden verklaren. Het recente onderzoek van de Universiteit van Alaska heeft het NIST-rapport definitief van tafel geveegd.

Als het argument van de “office fires” van tafel is als ondeugdelijk, dan blijft er eigenlijk slechts één alternatief over. Rechtstandige vrij val-instortingen zijn het gevolg van ‘controlled demolition’, van het gecontroleerd opblazen van een gebouw waarbij de pijlers van dat gebouw voorzien worden van zorgvuldig berekende en aangebrachte springstoffen. De voorbereiding van zo’n operatie neemt weken tot maanden in beslag. Wanneer Gebouw 7 door explosieven naar beneden gehaald is, dan moet er een operatie gaande zijn geweest die al maanden van te voren was gepland. Het ligt dan in de rede ook zorgvuldig te kijken naar de val van Twin Towers. Is ook daar sprake van ‘controlled demolition’? En inderdaad, ook die hypothese is met bewijsmateriaal hard te maken.

Let wel: een belangrijk punt in dit alles is dat het officiële verhaal tot op de dag van vandaag is, dat de val van alle drie de torens enkel en alleen veroorzaakt is door de twee vliegtuigen die met volle kerosine-tanks in WTC1+2 gevlogen zijn en daar een vuurstorm hebben ontketend. De Amerikaanse overheid en haar officiële instanties hebben geen enkele belangstelling getoond voor alternatieve theorieën. Sterker nog, ze hebben serieus onderzoek tegengewerkt en alternatieve onderzoekers steevast afgeserveerd als ‘complotgekkies’. Het ligt dan ook voor de hand dat verdenkingen zich uiteindelijk richtten op elementen in de eigen overheid. Als er al moslimterroristen bij de aanslagen betrokken waren, dan waren het enkel pionnen.

Over 9/11 is bijzonder veel uitstekend materiaal te vinden. Zal ik je zo nu en dan wat materiaal toesturen? Het lijkt me zinvol als je zelf ook wat tijd inruimt om het materiaal te bekijken. De ware toedracht van 9/11 wordt dan stapje voor stapje duidelijk.

Hier een eerste bijdrage. Architect en voorzitter van de belangengroep “Architects & Engineers for 9/11-Truth”, Richard Gage, was vijf jaar geleden in NL te gast bij het Studium Generale van de Universiteit van Delft. Gage is een goede spreker. Hij gaf een prima voordracht waarin hij op overtuigende wijze het alternatieve verhaal neerzet.

Richard Gage over 9/11 TU Delft- met NL ondertiteling (11 mei 2015):

Zelf bekijk ik weinig filmpjes omdat het me vaak teveel tijd kost, maar deze is ECHT de moeite waard. Het valt ook op dat vrijwel niemand bij die lezing in die zaal van de TU-Delft in het officiële verhaal gelooft.
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Complotgekkies

Bericht door Pilgrim »

2.
Ik stuur je weer wat info. Heb je wat gehad aan de lezing van Richard Gage? Ik heb de video zelf ook weer eens bekeken en wat aantekeningen gemaakt. Misschien handig als ik je dit materiaal in deze mail toestuur.

Dit vond ik bijzondere aandachtspunten in Gage’s voordracht.

NIST (=The National Institute of Standards & Technology) is een Amerikaans overheidsbureau voor technologische ontwikkelingen met het oog op economie & samenleving; het is te vergelijken met het Nederlandse TNO (Nederlandse Organisatie voor Toegepast-Natuurwetenschappelijk Onderzoek) dat een vergelijkbare functie heeft, maar dan met dit verschil dat TNO formeel geen overheidsinstelling is. NIST is bekend geworden in relatie tot 9/11 omdat het een uitvoerig rapport opstelde over de fysische bijzonderheden van de terreuraanslagen op 9-11. Dit rapport heeft blootgestaan aan enorme kritiek. Het NIST-rapport schoot tekort op talloze punten, en bleek uiteindelijk weinig meer dan pseudo-wetenschappelijk broddelwerk.

Gage laat overtuigend zien hoe de instorting van Gebouw 7 sprekend lijkt op instortingen van gebouwen die neergehaald zijn met explosieven. NIST echter concentreerde zich uitsluitend op interne branden die in het gebouw woedden, op de 12de respectievelijk de 13de verdieping. De NIST conclusie was dat Gebouw 7 door die interne branden was neergehaald. Probleem is dat die branden een uur vóór de instorting al aan het afnemen waren. Naar het alternatief (namelijk controlled demolition) heeft NIST nooit onderzoek gedaan. In haar officiële rapport zeiden ze dat ze geen bewijzen hadden gevonden van controlled demolition. Later gaven ze (schriftelijk) toe dat ze ook nooit gezocht hadden naar zulke bewijzen. Hoe kun je vinden waar je niet naar zoekt? NIST leverde ongelooflijk broddelwerk met dat rapport.

Gage laat zien hoe NIST werkte met fraudulente computermodellen om het nepverhaal van “structural failure” vanwege intense hitte (die er niet was) ruggesteun te geven.

Opvallend was dat binnen twee weken na 9/11 al het puin inclusief de stalen structuren (of wat daar nog van over was) werden geruimd, op transportschepen werden geladen en naar CHINA werden verscheept om als oud schroot te worden verwerkt. Het is één van de verschrikkelijkste aspecten van de nasleep van 9/11: al het bewijsmateriaal van de plek van het misdrijf (het Tatort) werd geruimd voordat er zorgvuldig onderzoek kon worden verricht.

Gebouw 7 was een bijzonder solide gebouw, dat in de omgang ook wel werd aangeduid als “de bunker”. Er zaten nogal wat belangrijke agentschappen in. Gage verschaft een interessante lijst:
  • Een afdeling van de CIA
  • Kantoren van de IRS (Internal Revenue Service), dwz de Amerikaanse federale belastingdienst
  • Een afdeling van het Ministerie van Defensie
  • De ‘Securities and Exchange Commission’ die onderzoek deed naar corrupte Wall Street bedrijven; talloze belangrijke dossiers over witte boorden criminaliteit in Wall Street werden vernietigd door de instorting.
  • Het speciale bureau van de burgemeester voor crisis management; dat bureau besloeg zowat een hele verdieping en had speciale bewaking.
Het gebouw was uitzonderlijk goed beveiligd vooral vanwege de aanwezigheid van al deze bureaus. Het is dan ook niet waarschijnlijk dat Al Qaida toegang had tot dit gebouw om explosieven te plaatsen. NIST concentreerde zich op puin van WTC1 dat op Gebouw 7 zou zijn neergestort. Daarvoor zijn geen bewijzen. Hoe de branden op de 12de/13de verdieping ontstaan kunnen zijn door neerstortend puin van WTC1 blijft een raadsel. Andere gebouwen die verruïneerd werden door puin van WTC1+2 zijn nooit rechtstandig ingestort. Maar gebouw 7 dat volgens filmbeelden redelijk ongedeerd bleef (en kennelijk nauwelijks door puin van WTC1 werd geraakt) zeeg toch in 6 en een halve seconde rechtstandig ineen.

Ingebed in de lezing zit een video (gemaakt door ‘Architects & Engineers’) waarin diverse vakexperts aan het woord komen. Twee wil ik even expliciet noemen. Ten eerste Niels Harrit, hoogleraar chemie van de Universiteit van Stockholm (hij is Deens en komt uit Kopenhagen), en ten tweede Dr. Steven Jones, emeritus van de Brigham Young University. Deze twee wetenschappers waren cruciaal in het identificeren van de aanwezigheid van de springstof nano-thermiet. Iets van het stof en puin van die noodlottige dag in 2001 is namelijk bewaard gebleven (sommige mensen verzamelden het als aandenken) en uit dat stof is verbluffend veel af te leiden. Metaaldeeltjes versmolten tot microscopisch kleine bolletjes zijn (zo leerde ik) een indicatie van extreem hoge temperaturen, en die temperaturen kunnen alleen veroorzaakt worden door thermiet. Gebouw 7 zat dus vol met de meest geavanceerde springstof. [Aan het eind van de video: het opblazen van die gebouwen vereist materiaal en expertise van een soort die Al Qaida niet had en ook niet kon inkopen. Alleen maar de meest geavanceerde laboratoria kunnen deze springstof maken en aanbrengen.]

De kritische vragen betreffende Gebouw 7 hebben ook invloed op de manier waarop we naar het instorten van de Twin Towers kijken. Gage rapporteert:

De noordelijke toren werd geraakt door American Airlines-Vlucht 11 om 8u46 in de ochtend – de toren stortte 102 minuten later in.

De zuidelijke toren werd geraakt door United-Vlucht 175 om 9u30 in de ochtend – de toren stortte 56 minuten later in.

Het NIST-rapport schoot schromelijk tekort in haar onderzoek. NIST concentreerde zich op de fysische gebeurtenissen vanaf het moment van de inslag (van de vliegtuigen) tot aan het moment van initiatie van de instorting. In concreto ging dat hele rapport over brandende vliegtuigbrandstof en de daaruit resulteren kantoorbranden. Hoe de val van het gebouw precies in zijn werk ging wordt niet wetenschappelijk onderzocht. Wel zijn er suggesties, observaties en modellen.

NIST merkte op:
  • Dat het leeuwendeel van de vliegtuigbrandstof verbrandde in de vuurwolk buiten de torens.
  • Dat de structuur van de torens beneden het punt van inslag geen weerstand bood toen het bovenste deel begon in te storten. [Rara, hoe is dat in vredesnaam mogelijk? Suggestie: controlled demolition kan die weerstand wegnemen.]
  • Dat de torens ongeveer in vrije val naar beneden kwamen.
  • Dat er sprake was van een “pancake” effect; een accumulatie van lagen (d.w.z. verdiepingen en vloeren) die met toenemend gewicht en kracht de toren doen instorten. [Probleem: na de instorting is er geen enkele laag of vloer (‘pancake’) meer te vinden. Alles is weg, verpulverd.]
Pas in 2005 (!) werden de getuigenverklaringen van de zogenaamde ‘first responders’ in de openbaarheid gebracht. Talloze getuigen maakten melding van explosies en explosieven in de torens. “Like firecrackers” was er een opeenvolgende reeks van explosies van boven naar beneden.

Volgens NIST was er geen sprake van controlled demolition. Dat wil zeggen dat NIST moest verklaren hoe het kleinere bovenste deel van de torens in staat was om het veel grotere onderste deel van de torens in vrije val te doen instorten. Dat is niet mogelijk – het is strijdig met Newton’s derde wet. Gage maakt dit met het voorbeeld van een volkswagen en een truck aanschouwelijk. Ook de “pancake-theory” van NIST is totale onzin. Als al de verdiepingen van de torens als pannekoeken naar beneden komen moet je een hele hoop puin overhouden. In het geval van de Twin Towers: 90.000 ton cement en beton per toren om precies te zijn. Daarvan was echter niets meer te vinden. Al dat materiaal was tijdens de val (een vrije val van zo’n 12 seconden) al in de lucht verpulverd tot stof! De 180 duizend ton stof (ooit beton en cement) verspreidde zich als een asregen over Manhattan. Zoiets is alleen maar mogelijk wanneer er enorme krachten op ingewerkt hebben. Krachten van zoiets als nano-thermiet.

In de dagen na 9/11 bleef de bodem van Ground Zero waar ooit de Twin Towers stonden gloeiend heet. Temperaturen van 204 graden tot 1537 graden Celsius werden gemeten. Dit waren geen kerosine-branden (vliegtuigbrandstof bereikt temperaturen van 300 tot 400 graden Celsius) en de kerosine was immers grotendeels buiten de torens reeds in de lucht in de vorm van een vuurbal verbrand. Dr. Jonathan Barnett van FEMA [=Federal Emergency Management Agency] rapporteerde bewijzen van stalen balken die deels verdampt waren; dit impliceert temperaturen van vele duizenden graden Celsius.

Er waren 2749 dodelijke slachtoffers te betreuren. Er zijn 300 lichamen geborgen. En 20.000 piepkleine stukjes menselijke resten gevonden. Botfragmentjes werden aangetroffen op het dak van het Deutsche Bank-gebouw, pal naast het WTC-complex. Van 1100 slachtoffers is niets teruggevonden. Ook zij zijn verdampt in de extreem hoge temperaturen.

Er zijn veel getuigenverklaringen die melding maken van gesmolten staal; kleine riviertjes van gesmolten staal. En toch ontkende NIST keihard dat er sprake was van gesmolten staal bij de instorting. Er was een FEMA-rapport waarin melding gemaakt werd van het gesmolten staal en het gesmolten beton. Maar niets daarvan werd door NIST overgenomen.

Dus: controlled demolition is de meest aannemelijke verklaring voor de gebeurtenissen van 9/11. De door NIST verkondigde verklaring is lariekoek. De ingenieurs van NIST zijn geen domoren, maar ze hebben wel onder grote druk gestaan om hun onzinverhaal wereldkundig te maken. Eén van die NIST-ingenieurs, Kevin Ryan, weigerde dit spelletje mee te spelen, en werd ontslagen. Hij is nu een prominent figuur in de ‘Architects & Engineers for 9/11-Truth’.

Zoals Gage aan het eind van zijn lezing al zegt: de vereniging houdt zich niet bezig met samenzweringstheorieën (ofschoon controlled demolition wel degelijk een samenzwering impliceert), maar enkel met de wetenschappelijke vragen rondom 9/11. Het doel is een nieuw onderzoek en zo’n nieuw onderzoek zou dan de weg effenen voor een nader onderzoek betreffende daders en motieven. Uitstekende aanpak.
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Complotgekkies

Bericht door Pilgrim »

3.
Ik stuur je weer wat info. Ditmaal een heel kort maar fascinerend clipje. Daarna zal ik verder zoeken naar bruikbaar materiaal. Ik heb mijn oog op een tweedelige Nederlandse documentaire van Stef Peperzak. Hij gebruikt veel videomateriaal uit andere beroemde bronnen, maar het is in het Nederlands, en al het andere materiaal is keurig ondertiteld. Dat is wel zo handig bij deze complexe materie. Maar eerst even een kort filmpje.

Veel van de verslaggeving van de gebeurtenissen op 9/11 was zorgvuldig voorbereid en duidelijk aangelegd op de conditionering van de kijkers wereldwijd. Verslaggevers bleven maar hameren op het gegeven dat de drie WTC-torens instortten door “structural failure”. De gebouwen waren niet bestand tegen de impact van de vliegtuigen. Aldus werden waarneming en herinnering van miljoenen kijkers ‘gemasseerd’ en geconditioneerd om dat ene verhaal, het officiële, voor waar aan te nemen.

Een beroemd voorbeeld van hoe dat ene verhaal aan het publiek werd geïntroduceerd is één van de allereerste straatinterviews die op tv werd uitgezonden. Een reporter van Fox News interviewde een zeer welbespraakte man met een petje, die opvallend veel zelfverzekerdheid tentoon spreidde in zijn verklaring van de gebeurtenissen. [Het fragment is ingebed in de video met de lezing van Richard Gage, v.a. 13m57s.] Hij zegt woordelijk:

It [=één van de vliegtuigen] came out of nowhere and just reamed right into the side of the twin tower, exploding through the other side. And then I witnessed both towers collapse, one first and then the second, mostly due to structural failure because the fire was just too intense.

Intense branden veroorzaakten “structural failure”. Het zou het buzzword worden van die dag. Hoe wist die man dit zo zeker? Later is wel gespeculeerd of deze man met het petje niet een soort crisis actor is geweest; in ieder geval iemand die geïnstrueerd was om dat buzzword in circulatie te brengen. Iemand die voor zijn moment of fame op tv even geconditioneerd of gebriefd was om bepaalde woorden voor de camera te zeggen. Voor zover ik weet is de man nooit weer opgedoken.

Hoe weten we dat er voor de verslaggevers al min of meer een “script” klaar lag? Welnu, dat weten we omdat bij een grote operatie als deze, zoals bij elke grote operatie, wel eens wat mis gaat. Eén van de ‘parels’ van die dag was een korte reportage van BBC World waarbij een studio reporter contact had met verslaggeefster Jane Standley in New York.

De studio reporter kondigt het onderwerp aan: “There’s talk about the Salomon Brothers’ Building collapsing, and indeed it has.” Hij voegt er meteen aan toe dat dit niet het gevolg is van een nieuwe aanslag, maar “it was because the building had been weakened”. Structural failure dus – hoe zou hij dat zo zeker weten?

Vervolgens krijgt hij beeldcontact met correspondent Jane Standley aan wie hij vraagt of er al wat meer bekend is over de val van Gebouw 7. Ze beaamt dat de informatie nog wat schetsmatig is, en maakt vervolgens plaats zodat de camera een panoramische blik kan werpen op Lower Manhattan. En wat ziet de kijker daar? Gebouw 7, dat nog ongehavend recht overeind staat. De studio verslaggever vraagt gewoon door over het ingestorte Gebouw 7 en het duurt niet lang voordat de verbinding slechter wordt en uiteindelijk wegvalt. Twintig minuten later zal Gebouw 7 in vrije val in zijn eigen fundament ineen storten in 6 en een halve seconde.

Het is duidelijk dat het script iets te vroeg werd afgewerkt. Waarschijnlijk omdat het iets te vroeg (20 minuten om precies te zijn) naar de BBC was doorgespeeld.

Deze ‘blooper’ is één van de belangrijkste uit de geschiedenis van de televisie. Het illustreert dat verslaggeving een vorm van conditionering is. Hier is een aardige video die ik vond op Bitchute. Het BBC-fragment is keurig ingebed, en de uploader ‘Mr. Wolfe’ stelt allemaal zeer verstandige vragen.

Mr. Wolfe: BBC reports Building 7 Collapse on 9/11 *before it happens* (7 aug 2019)

UPDATE: 13-1-2021

De Bitchute video van Mr. Wolfe is inmiddels al weer verdwenen (censuur?). Gelukkig zijn er nog plenty andere links. Het BBC World-verslag is in z’n geheel nog beschikbaar op de BBC-website:

https://archive.org/details/bbc200109111654-1736 [zie vanaf 13m30s]

Ook op Bitchute is een lange versie van de reportage beschikbaar:

BBC Reports Building 7’S Collapse More than 20 Minutes Before it Actually Fell (23 juni 2020) [zie vanaf minuut 10]:



De uploader verschaft een nuttige chronologie.

4:57 pm (00:00) - Host Philip Hayton’s initial report on the collapse of building 7
5:00 pm (03:13) – Hayton’s second mention of the collapse of building 7
5:07 pm (10:14) – Hayton’s third mention of the collapse of building 7
5:08 pm (10:46) - Reporter Jane Standley begins coverage of the collapse of building 7
5:14 pm (16:58) - Connection with Jane Standley is lost
5:20 pm (Not Shown Live) - Building 7 collapses

Afbeelding
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Re: Complotgekkies

Bericht door hans van de mortel »

Pilgrim schreef:
za dec 12, 2020 11:51 pm
Misschien wel interessant als ik ook iets vertel over deze complottheorie van 9/11. Ik sta ook niet perse negatief over complotdenkers, want tenslotte hangt de hele wereldgeschiedenis van complotten aan elkaar.
Niemand van ons kan ontkennen dat complotten niet hebben bestaan en zullen bestaan. De mens is onberekenbaar en niet te vertrouwen. Het gaat daarbij bijna altijd om macht en geld. Ik vind lezen over complotten intrigerend en frustrerend omdat de einduitslag zelden of nooit bekend wordt gemaakt. Samenzwering klinkt beter in plaats van complot. Net zoals parasiet voor moslim.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Re: Complotgekkies

Bericht door hans van de mortel »

Pilgrim schreef:
za dec 12, 2020 11:55 pm
Hoe kun je vinden waar je niet naar zoekt?
Aha! Daar noemt je neef wat!

Toen ik ging twijfelen aan de oprechtheid, het denkvermogen, de organisatie, eigenlijk aan alles van de Jehovah's Getuigenkliek, ben ik gericht gaan zoeken. Toeval of niet, via de Joodse Gemeente te Amsterdam kwam ik contact met Mosje die nu een van mijn beste vrienden is. We kunnen elkaar uitstekend luchten en zien. Hij is overtuigd gelovige in Jêhowá en houdt zich stipt aan de voorschriften van God. Bovenal is hij logicus en enorme humorist. Hij is geen jood van oorsprong, maar heeft zichzelf tot Israëliet verklaard en zich op late leeftijd laten besnijden. We spreken eens in de vier weken af. Eerst waren er de Israëlieten en pas later toen zij van hun geloof afvielen werden zij jood genoemd. Maar dit allemaal in de marge van vooruitgang van wie zoekt zal vinden. Via Mosje kreeg ik heel veel nieuwe informatie en kwam ik in contact met een diep gelovige Zevende-Dag-Adventist. De bijeenkomsten vonden plaats in Amstelveen waar ik een keer naar toe ben geweest. Deze club hanteert wijselijk de sabbat-viering. Door deze persoon - die ook bij mij thuis is geweest, toen en alweer lang geleden - kwam ik in het bezit van oude lectuur die door de Jehovah's Getuigen was uitgegeven en waar de oprecht in God gelovige honden alleen maar op zouden schijten. Van de hele organisatie van de Jehovah's Getuigen bleef geen spaan meer heel. De regelrechte beloning van mijn intensieve doelgerichte zoektocht.

LET OP ! Dat is volgens mij ook de reden dat moslims niet gaan zoeken naar waarheid. Het gevoel (geen vrije wil) zegt hen dat je dat beter niet kunt doen. Want wij weten allemaal dat er dan van de islam helemaal niets meer overeind blijft. Het kaartenhuis dat islam is stort dan in elkaar, de laatste strohalm waar moslims zich aan vast kunnen houden om nog wat van het geestelijke goedje in hun hoofd te kunnen conserveren.

Zoeken naar de waarheid brengt meestal dat naar boven dat je liever niet wilt weten.

Dus moeten we blij zijn met Pilgrim. En dat ben ik.

Trouwens, dankzij Pilgrim en de bijdrage van zijn geweldige neef - wat boffen we toch op dit toffe forum waar ik niet ben weg te slaan - weet ik nu meer.

Mijn idee nu: De Amerikaanse CIA heeft moslims destijds benaderd door zich voor te doen als moslim en hen het idee aan de hand te doen van de terroristische acties zoals aan de wereld bekend is sinds 9/11. Wat ik zelf altijd al in mijn hoofd had zitten was dat de vliegtuigen bestuurd werden - NIET DOOR DE TERRORISTEN - maar door de geweldige techniek van de Amerikaanse wetenschappelijke vooruitgang waar geen moslim wat van snapt en ik ook niet. Die terroristen werden in de waan gelaten dat zij - hahaha! - de vliegtuigen konden besturen. Is dit nu zo moeilijk te vatten? Nadenken! Hersenen gebruiken! Zelf kritisch en logisch denken en op zoek blijven naar de waarheid die onaangenaamheden met zich meebrengt en juist daarom onderzocht moet worden. Je bent een sukkel als je alles maar klakkeloos gelooft. Nu ben ik wel een sukkel - hahaha! - maar ik geloof niet alles klakkeloos wat een ander aanbeveelt voor waar tehouden.

Binnen mijn vriendenkring - geen sukkels zoals ik - is de twijfel aan het waarheidsgehalte over 9/11 van de Amerikaanse overheid fifty-fifty.

Interessante topic 'Complotgekkies'. icon_thumbup.gif :sheik:
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Re: Complotgekkies

Bericht door hans van de mortel »

Opstijgen en landen is het moeilijkste voor piloten van grote vliegtuigen.

In alle vliegtuigen aangaande deze kwestie zaten vakbekwame piloten aan de stuurknuppel die voortvarend opstegen van de luchthaven. Eenmaal hoog in de lucht - dat is bekend - is het vasthouden van de stuurknuppel en sturen niet het moeilijkste. Nu is het zo dat moslims al van huis uit hebben meegekregen dat zij tot de beste en meest wijze en volmaakte mensen op aarde behoren om de simpele reden dat zij de wil van Allah Mohammed uitdragen. Enfin. Toen eenmaal de kaping een feit was werd de besturing niet door een stel afgrijselijk stelletje lelijk dom uitziende moslims overgenomen, maar vanaf de grond. Valt het kwartje al? :roll:

Alles klopt! Niets is fake. De passagiers, de zich van niets bewust zijnde Amerikaanse piloten, het domme publiek dat niet twijfelt, want politiek is in hun ogen deugdzaam en nooit smerig. En wie na de rampen zeurt . . . het is gebeurd. De waarheid zal nooit door de werkelijke daders verteld worden. Volgens mij zijn ook - net zoals bij de moord op Kennedy - een divers pluimage aan lastige getuigen uit de weg geruimd. Ach, dat gaat zo makkelijk. Beter je mond houden als getuige. En dat zie je vooral bij de Jehovah's Getuigen. Niemand durft vragen te stellen die onrust kunnen veroorzaken en die eindigen bij liquidatie (uitsluiting) . Er bestaan gelukkig altijd uitzonderingen en durfallen zoals Hans van de Mortel sr.. [icon_lol.gif] icon_thumbup.gif
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Complotgekkies

Bericht door Ariel »

Ik ben blij en dankbaar dat deze discussie bij de vrienden staat, zodat verder niemand die als gast op forum komt, dit kan lezen.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Complotgekkies

Bericht door mercator »

Ariel schreef:
zo dec 13, 2020 1:40 pm
Ik ben blij en dankbaar dat deze discussie bij de vrienden staat, zodat verder niemand die als gast op forum komt, dit kan lezen.
Ik denk eerder dat de Eerwaarde Hans vd M een langdurige oefening in ironie aan het tentoonstellen is [icon_lol.gif] .
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Complotgekkies

Bericht door Ariel »

mercator schreef:
zo dec 13, 2020 1:43 pm

Ik denk eerder dat de Eerwaarde Hans vd M een langdurige oefening in ironie aan het tentoonstellen is [icon_lol.gif] .
Dat hoop ik maar mercator. Maar ik ben er niet zeker van.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Complotgekkies

Bericht door Pilgrim »

Ariel schreef:
zo dec 13, 2020 1:40 pm
Ik ben blij en dankbaar dat deze discussie bij de vrienden staat, zodat verder niemand die als gast op forum komt, dit kan lezen.
Maar waarom vind je dat zo'n probleem? :huh:
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Complotgekkies

Bericht door mercator »

Pilgrim schreef:
zo dec 13, 2020 2:47 pm
Ariel schreef:
zo dec 13, 2020 1:40 pm
Ik ben blij en dankbaar dat deze discussie bij de vrienden staat, zodat verder niemand die als gast op forum komt, dit kan lezen.
Maar waarom vind je dat zo'n probleem? :huh:
Omdat Ariel bezorgd is voor het psychiese welzijn van Hans [icon_lol.gif] . Het is ook niet niks om meer dan een decennium Jehovah's Getuige te zijn geweest. Anderzijds... ik ben in de beste Marxistische principes opgegroeid en ik voel me toch nog kiplekker in het hoofd.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Complotgekkies

Bericht door mercator »

hans van de mortel schreef:
zo dec 13, 2020 11:17 am
Opstijgen en landen is het moeilijkste voor piloten van grote vliegtuigen.
Niet van kleine vliegtuigen dan ? Het was nu net dat opstijgen en landen waar die moslims van 9/11 geen kaas hadden van gegeten gewoon omdat het niet nodig was voor wat ze van plan waren.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Complotgekkies

Bericht door Ariel »

Pilgrim schreef:
zo dec 13, 2020 2:47 pm
Ariel schreef:
zo dec 13, 2020 1:40 pm
Ik ben blij en dankbaar dat deze discussie bij de vrienden staat, zodat verder niemand die als gast op forum komt, dit kan lezen.
Maar waarom vind je dat zo'n probleem? :huh:
Tja Pilgrim, ik begrijp dat jij als complotdenker er heilig van overtuigd bent dat 9\11 een complot is, dat is geen verrassing voor mij, ik had niks anders verwacht, maar ik, en waarschijnlijk heel veel bewoners op deze aarde gebruiken gelukkig nog hun gezond verstand, en weten dat dit zogenaamde complot een flagrante leugen is..

Ik schaam me dus diep dat gebruikers van dit forum geloven in dit complot , en ter bescherming van dit forum, en ook van jullie, ( ik wil niet dat mensen van jullie denken, wat een rare mannen zijn dat) ben ik blij dat deze discussie bij de vrienden staat.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Plaats reactie