Alexander Pechtold - Dom of gevaarlijk?

"Opinies" is een collectie van korte teksten (van 500 tot 750 woorden) waarin de auteur zijn opinie over courante islam-gelinkte gebeurtenissen uiteen zet. Indien je jouw opinie gepubliceerd wil zien kan je ze hier kwijt. Geef ons ook je naam en email adres. De tekst moet wel van jouw hand zijn.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24951
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Alexander Pechtold - Dom of gevaarlijk?

Bericht door King George »

Pechtolds vriendin stapt uit D66 en Meppelse gemeenteraad na gedwongen abortus

Afbeelding
Foto: Privé publiceerde al een sensationeel artikel over Pechtold en Anne Lok. Het was méér dan alleen roddeljournalistiek, zo blijkt nu. Bron: Privé.

Door Tim Engelbart 5 september 2018

Na door Alexander Pechtold min of meer gedwongen te zijn tot het laten plegen van een abortus, heeft de vriendin van de D66-leider niet alleen een punt moet zetten achter de relatie met hem. Ze crasht nu ook uit de gemeenteraad van Meppel: zowel haar lidmaatschap van de plaatselijke volksvertegenwoordiging als haar lidmaatschap van de sociaal-liberale partij zegt ze op. U zult er kennis van hebben gekregen dat die relatie op een voor mij zeer pijnlijke wijze is geëindigd.”

Dat is even wennen. Normaalgesproken zijn het de grote landelijke kranten of tv-programma’s die met spraakmakende onthullingen een einde maken aan de politieke carrières van ministers, Kamerleden, staatssecretarissen en zo nu en dan ook wethouders en raadsleden. Maar ditmaal was het roddeblad Privé, dat een boekje wist open te doen over D66-leider Alexander Pechtold.

De man bleek er namelijk een nogal hardhandige wijze van omgang met zijn vriendin Anne Lok (36) op na te houden. Hij zou namelijk bij de vrouw mogelijkerwijs een tweeling verwekt hebben, maar nadat zij opnieuw zwanger bleek heeft hij haar aangezet tot een nieuwe abortus. Nóg meer uitbreiding van de Pechtold-familie kon de D66’er niet gebruiken, maar hij wilde wel door met Lok. Vlak na de zwangerschapsbeëindiging beëindigde Pechtold echter ook de relatie met zijn vriendin.

Het heeft diepe sporen achtergelaten op de vrouw, die nu eenzaam en verslagen afscheid neemt van de politiek, haar partij en de nare streken van Pechtold:
  • „Zoals u ongetwijfeld weet heb ik een affectieve relatie met de leider van mijn partij, Alexander Pechtold, gehad. Eveneens zult u er kennis van hebben gekregen dat die relatie op een voor mij zeer pijnlijke wijze is geëindigd. (…) Het is te voorzien dat ik binnenkort niet meer met geloofwaardigheid kan functioneren als raadslid en om die reden dien ik dan ook hierbij met onmiddellijke ingang mijn ontslag in.”

    Alexander Pechtold heeft te kennen gegeven niet op persoonlijke kwesties te willen reageren.
Maar zo makkelijk komt Pechtold niet weg met – na zijn penthouse – wéér een persoonlijke integriteitscrisis. Het is geen regel in Den Haag dat alleen VVD’ers moeten opstappen na schandaal, namelijk. Dit geldt net zo goed voor schuinsmarcherende D66’ers. Dus hup, Pechtold, tijd om op te stappen!


DDS
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Mahalingam
Berichten: 52141
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Alexander Pechtold - Dom of gevaarlijk?

Bericht door Mahalingam »

Pechtold heeft zijn tweede leg aan de kant geschoven.
Hier de brief van de moeder van twee van zijn kinderen:
Afbeelding
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Alexander Pechtold - Dom of gevaarlijk?

Bericht door Pilgrim »

D66 hypocrisie

Afbeelding

www.telegraaf.nl
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Alexander Pechtold - Dom of gevaarlijk?

Bericht door Pilgrim »

Alexander Pechtold bedreigde zijn minnares en dwong haar tot abortus (VERVANGENDE VIDEO!: originele video door YouTube volledig verwijderd!)
Geplaatst op 5 september 2018

RTL Late Night met Twan Huys - Gepubliceerd op 5 sep. 2018

De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24951
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Alexander Pechtold - Dom of gevaarlijk?

Bericht door King George »

Afbeelding
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Mahalingam
Berichten: 52141
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Alexander Pechtold - Dom of gevaarlijk?

Bericht door Mahalingam »

En de vraag komt op: 'hoe zat het met Wassila Hachchi ? ".
Ze is bekend om een plotseling vertrek naar de USA om daar Hillary aan de overwinning te helpen, het opstrijken van wachtgeld en erg vaag doen over wat ze uitvreet.
In jan. 2016 komt dit:
‘Suggestie relatie Pechtold-Hachchi is schandalig’
Dat in een column in De Telegraaf beweert wordt dat een verbroken relatie met D66-leider Pechtold de reden is van het vertrek van Kamerlid Wassila Hachchi is ‘schandalig, vreemd en raar’, vindt Volkskrant-redacteur Jan Tromp.
‘Er is geen begin van een bewijs en één van de betrokkenen ontkent het’, foeterde Tromp. Hij doelt op het feit dat Alexander Pechtold in dezelfde column beweert dat het niet waar is. Dat is al genoeg reden om het niet op te schrijven, vindt De Volkskrant-scribent.
En die betrokkene is Pechtold. Wassila doet als echte Mohammedaanse er het zwijgen toe.
https://www.nporadio1.nl/de-ochtend/ond ... schandalig
Het geroddel in Den Haag is erger dan rond de dorpspomp.

Gerucht 1: Wassila Hachchi verliet de Tweede Kamerfractie van D66 omdat ze niet zo heel prettig samenwerkte met haar zelfingenomen fractievoorzitter Alexander Pechtold. Gerucht 2: Wassila Hachchi was -indirect- het lek naar NRC uit de Commissie Stiekem. Gerucht 3: Wassila Hachchi en Alexander Pechtold waren een setje en Alexander maakte het uit.
https://www.metronieuws.nl/columns/99-w ... e-waarheid
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Alexander Pechtold - Dom of gevaarlijk?

Bericht door Pilgrim »

Politieke hormonen: het persoonlijke leven is wel degelijk politiek

Carla Joosten, 6 sep 2018

Afbeelding

Hormonen beïnvloeden dezer dagen het politieke nieuws. Eerst was er het vertrek van VVD-Kamerlid Han ten Broeke als gevolg van een ‘ongelijkwaardige relatie’ en nu laait ook een slepende affaire rond D66-leider Alexander Pechtold weer op.

Beide politici zijn macho’s met flair en lef, wier hormonen blijkbaar zo opspeelden dat ze zich in affaires stortten waar ze achteraf behoorlijk last van kregen.

Beide kwesties kennen nogal wat parallellen. Ze slepen al enige tijd om plotseling groot nieuws te worden. Ook is er in beide gevallen grote onenigheid tussen de politicus en de vrouw in kwestie.

Moraliteit in de politiek
Een andere parallel is de naïviteit waarmee de politici en hun communicatieadviseurs de affaires behandelden. Zo doet D66 – net als eerder de kwestie rond het ‘penthouse’ – de affaire consequent af als ‘privé’. Alsof openheid niet vereist is in het moderne journalistiek-politieke complex en alsof moraliteit in de politiek geen rol speelt.

Van Han ten Broeke werd jarenlang gefluisterd dat hij een scheve schaats had gereden die een ministerschap in de weg stond, maar het echte verhaal kwam nooit uit. De VVD-buitenlandwoordvoerder werd tot tweemaal toe gepasseerd door partijgenoten van wie niemand ooit had gedacht dat ze nog eens ooit minister van Buitenlandse Zaken zouden worden: Halbe Zijlstra en Stef Blok.

Vijf jaar lang lag Ten Broekes geheim in de kluis in de vorm van een juridische overeenkomst waarin de vrouw en hij afspraken er nooit meer op terug te komen. Vijf jaar lang functioneren op het Binnenhof waar het geroddel nooit ophield: het moet een lijdensweg zijn geweest. Uiteindelijk bereikte het geheim het grote publiek en moest Ten Broeke opstappen. De VVD vond de kwestie blijkbaar pas erg toen die uitlekte. De hypocrisie ten top.

Normale mensenzaken
D66-leider Pechtold haalde de afgelopen tijd zelfs ‘de bladen’ met zijn privéleven. Een aflopend huwelijk, een nieuwe relatie, normale mensenzaken, maar pikant genoeg voor bladen als – eerder dit jaar – Story en – deze week – Privé.

Het Binnenhof maalde er niet om. Het zijn daar immers net mensen die er net als gewone stervelingen in hun leven soms een potje van maken.

Liefdesaffaires horen erbij, ook in het leven van een politicus. Wijlen premier Ruud Lubbers (CDA) zou ook zo z’n affaires hebben gehad. Het waren de jaren van vrijheid, blijheid. Zelfs rijden met drank op was toentertijd geen doodzonde.

Dat is veranderd en dat geldt ook voor seksuele escapades. Dat komt niet alleen door wat #MeToo heeft los gemaakt, maar ook met de gaandeweg belangrijker geworden vraag waar de politicus zelf voor staat.

Of Pechtolds ex-vriendin er nu wel of niet door de bladen is ingeluisd, feit is dat de relationele perikelen op straat liggen. Zijn ex beschuldigt Pechtold er volgens de bladen van haar tot tweemaal toe tot abortus te hebben aangezet. In de openbare brief waarin zij haar afscheid als D66-duoraadslid aankondigt, schrijft ze dat de relatie ‘op een voor mij persoonlijk zeer pijnlijke wijze’ is beëindigd. Ze beschuldigt de D66-leider van ‘wangedrag’ en poging tot ‘karaktermoord’. Pechtold zelf beperkt zijn commentaar tot de mededeling dat hij zich ‘absoluut niet herkent in het geschetste beeld’.

Lees ook deze column van Syp Wynia: Hoe Pechtolds D66 maar blijft drammen

Zelfde houding als bij appartement
Pechtold stelt zich op zoals hij ook deed rond het appartement dat hij kreeg van een oude vriend: dit is privé. Maar wat is privé? Diezelfde Pechtold publiceerde in 2016 nog een boek waarin hij zijn achtergrond, jeugd en opvoeding schetste. Waarom deed hij dat? Om te illustreren waar zijn idealen vandaan komen. En de verkiezingen van 2017 waren in aantocht.

De mens achter de politicus – zoals dat is gaan heten – kan zich als het minder goed uit komt niet achter het privé-argument verschuilen. Moraliteit speelt een hoofdrol in de politiek. Voortdurend staan politici te oreren over goed en fout, nemen ze anderen de maat en doen ze hun best te demonstreren dat ze weten wat goed voor ons is.

Terwijl Anne Lok haar ontslag als duo-raadslid indiende bij de burgemeester van Meppel, nam de Tweede Kamer Stef Blok de maat over zijn prikkelend bedoelde, maar verkeerd gekozen woorden over de multiculturele samenleving. Maar dat Anne Lok Pechtold verweet ‘karaktermoord’ op haar te plegen en haar als ‘labiel en gestoord’ weg te zetten, hakte er buiten het Binnenhof meer in dan de verstoordheid in het buitenland over Blok, waarmee de parlementariërs een middag lang schermden.

In hoeverre de hormonen van Pechtold met hem op de loop zijn gegaan, is niet te zeggen. Al was het maar omdat we weinig weten van de werking van hormonen. Het doet er ook niet zo toe. Maar voor de beoordeling van een politicus doet diens morele houding in het leven er wel toe.

D66 is de partij met vergaande ideeën over (medisch) ethische zaken. Als het klopt dat de leider van die partij in zijn persoonlijke leven abortus bij een ex wil afdwingen, maakt dat het persoonlijke politiek. De daden van Pechtold zeggen iets over de politicus Pechtold.

https://www.elsevierweekblad.nl/opinie/ ... els_6sep18
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Mahalingam
Berichten: 52141
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Alexander Pechtold - Dom of gevaarlijk?

Bericht door Mahalingam »

Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24951
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Alexander Pechtold - Dom of gevaarlijk?

Bericht door King George »

Toenmalig kamerlid Boris van der Ham in stiekem opgenomen gesprek met Jair Ferwerda. Later beweerde van der Ham (niet heel overtuigend) dat hij een grap maakte.

Alexander Pechtold Slaat Stagiaires

Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Alexander Pechtold - Dom of gevaarlijk?

Bericht door Pilgrim »

'De affaire-Pechtold' is een journalistiek patatje oorlog

Door: Theodor Holman 7, september 2018

Afbeelding

Uiteraard probeer ik zoveel mogelijk over 'de affaire-Pechtold' te weten te komen, want ik vind het een heerlijke zaak.

Onkreukbaar type nestelt zich in vuilnisemmer en moet de schimmel van de bodem likken.

Ik hoorde dat het journalistiek van laag allooi zou zijn, omdat het hier een privézaak zou betreffen tussen Pechtold en zijn voormalige vriendin. (Die hij tot abortus zou hebben gedwongen... Hmmm!)

Wat een gelul. Het is een journalistiek patatje oorlog. Misschien niet zo voedzaam, maar wel om te smullen. En absoluut 'politiek relevant', want iets moet blijkbaar politiek relevant zijn om erover te mogen schrijven.

In de krant las ik het volgende: 'D66-partijvoorzitter Letty Demmers zegt over de affaire-Pechtold: "Alexander heeft ons steeds meegenomen in dit verhaal. Ik heb geen enkele ­reden om te twijfelen aan zijn integriteit."'

Meegenomen in dit verhaal...

De fractievergadering begint en Alexander zegt: "Jongens en meisjes, ik zal jullie even een update geven van mijn verhouding met Anne, jullie weten wel, dat duoraadslid in fucking Meppel, die vrouw met vijf kinderen. Nou, ik heb mijn eigen vrouw verlaten en we laten ons door de Privé-pers op allerlei feesten fotograferen."

En een paar weken later is het: "Jongelui, ik neem jullie weer even mee in mijn verhaal over mijn verhouding. Ik heb haar met jong geschopt."

"Gefeliciteerd, Alexander."

"Nee, stil nou even... Ik heb gezegd: je gaat naar dokter Breinaald of ik ga bij je weg!"

Weer later: "Wie wil nog even meegenomen worden in het verhaal van Anne en mij?"

"Wij allemaal, Alexander."

"Nou, Anne is bij dokter Breinaald geweest, jongens."

"Gefeliciteerd, Alexander."

"Nee, stil nou even... En ik heb het direct daarna met haar uitgemaakt. Finito. The end! Goodbye!"

"O. Slim! Ben jij effe vlak langs de afgrond gelopen."

Nu moet me van het hart dat ik weinig van de affaire-Pechtold begrijp.

Han ten Broeke van de VVD moest aftreden omdat hij het met een 'ondergeschikte' deed en een D66-duoraadslid uit Meppel is blijkbaar geen ondergeschikte.

Ik merk dat er rond Pechtold ter bescherming een muur van geveinsde beschaving is opgetrokken van partijgenoten die allemaal likkebaardend op zijn ondergang zitten te wachten.

Allemaal ondergeschikten.

Ach, als Alexander straks weg is, zullen de nieuwe heren ook weer Van Mierlootje ­spelen.

En de D66-dames?

Die worden uiteindelijk ­allemaal rechter.

https://www.parool.nl/opinie/-de-affair ... ntent=free
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89711
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Alexander Pechtold - Dom of gevaarlijk?

Bericht door Ariel »

'Partijleden D66 moeten zich uitspreken: kan Pechtold aanblijven?'

Fractievoorzitter Jeannet Bos van de Meppelse afdeling van D66 wil dat haar partij duidelijk maakt of Alexander Pechtold kan aanblijven als partijleider. Pechtold werd deze week beschuldigd van machtsmisbruik door zijn ex-vriendin die ook raadslid namens de partij was.

Jeannet Bos zegt dat ze hierop veel wordt aangesproken. Ze wil daarom dat partijleden zich uitspreken over de steun aan Pechtold. ,,Ik wil gewoon weten: staan we als partij achter hem of vinden we dat het nu klaar is, en dat hij weg moet? Want zo gaat het niet langer, de mensen kijken onze hele partij hier op aan.''

Deze week werd bekend dat de ex-vriendin van Pechtold opstapte als duo-raadslid in Meppel 'vanwege een pijnlijk einde aan haar affectieve relatie met de partijleider'.

Partijvoorzitter Letty Demmers heeft juist gisteren gezegd dat het gaat om een 'privékwestie die geen invloed heeft op D66.

Bos zegt echter dat ze veel op de affaire wordt aangesproken. Ze vindt de uitspraken van Demmers ook 'te mager'. ,,Je kunt niet alleen maar zeggen: dit is privé. Feit is nu: het ligt op straat. Ik vind er zelf helemaal niets van. Maar nu het een feit is, kijken mensen D66'ers er op aan. Zo was ik gisteren in Meppel voor iets anders. Toen mensen hoorden dat ik van D66 was, kwam Pechtold meteen ter sprake. Daar heb ik geen zin in, om het daar de hele tijd over te hebben.''

Bos zegt zelf overigens niet dat Pechtolds positie nu al onhoudbaar is. ,,Nee. Het kan ook zo zijn dat als er een duidelijk statement van de partijtop komt, dat de kous gewoon af is. Maar nu hangt het boven de markt. Deze discussie moet gewoon stoppen en dat is nu nog niet het geval.''

Dit weekeinde zijn raadsleden en wethouders van D66 bijeen voor een partijdag. Het gaat echter niet om een congres.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52141
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Alexander Pechtold - Dom of gevaarlijk?

Bericht door Mahalingam »

Afbeelding
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52141
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Alexander Pechtold - Dom of gevaarlijk?

Bericht door Mahalingam »

Het persoonlijke is politiek

Waar houdt het privéleven van een politicus op privé te zijn? Politiek, journalistiek en maatschappij hebben altijd geworsteld met die vraag. Het persoonlijke is politiek, luidt een leus van de vrouwenbeweging uit de vorige eeuw. Maar zo was het niet altijd. Privékwesties haalden de afgelopen decennia vrijwel nooit de krant, laat staan dat ze de kiezer bereikten. In 1959 moest toenmalig minister Sidney van den Bergh (Defensie, VVD) aftreden, toen journalisten lucht hadden gekregen van een relatie met een gehuwde vrouw. Maar dat was een uitzondering.

Op het Binnenhof gonsde het in de jaren tachtig van geruchten over buitenechtelijke affaires van premier Ruud Lubbers (CDA), maar er werd nauwelijks over bericht. „De samenleving was nog niet zo geïndividualiseerd. Wat een politicus uitspookte, deed er gewoon niet toe”, zegt Gerrit Voerman, hoofd van het Documentatiecentrum Nederlandse Politieke Partijen (DNPP) van de Rijksuniversiteit Groningen. „Media waren sinds de ontzuiling niet langer loyaal aan een partij. Bovendien ging politieke journalistiek steeds meer draaien om conflict. Daarmee maakten ze politiek persoonlijk.”

Journalist Frits Bloemendaal waarschuwde zijn beroepsgroep in 2002 voor „de grensvervaging tussen serieuze media en roddelpers”. „Voor het functioneren van de democratie is het van groot belang dat serieuze media zelfbeheersing in acht nemen”, schreef hij in de Volkskrant. „Politici (en hun naasten!) hebben daar net als ieder ander in dit land recht op.”

Maar juist politici zelf hebben zich kwetsbaar gemaakt, zegt parlementair historicus Gerrit Voerman. „Als je de deur opent voor de buitenwereld, moet je niet verbaasd opkijken dat die buitenwereld over je schouder naar binnen wil gluren.”

Voerman bedoelt dit: politici hebben hun persoonlijk leven tot een steeds groter onderdeel van hun politieke identiteit gemaakt. Ze schrijven autobiografieën, maken campagnespots over hun gezin, of gebruiken hun levensverhaal om een politieke boodschap over te brengen.
https://www.nrc.nl/nieuws/2018/09/07/he ... g-a1615753
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52141
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Alexander Pechtold - Dom of gevaarlijk?

Bericht door Mahalingam »

Er was een zaak over twee Armeense kinderen (Christelijk) die na ruim 10 jaar procederen toch zouden worden uitgezet.
Vorige week steunde Pechtold nog het kabinet: 'regels zijn regels' bij de uitzetting.
En nu mogen ze opeens blijven.
En wie laat in de StaatsJournaal van zijn vreugde blijken? Pechtold.
Ik kreeg de indruk dat hij dat voor elkaar had gekregen.

Ik lees een reactie:
"Als die Pechtold zo gek is op kinderen zou hij er zelf eens een paar moeten maken...Oh oh, wat zeg ik nou...."
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89711
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Alexander Pechtold - Dom of gevaarlijk?

Bericht door Ariel »

Mahalingam schreef:Er was een zaak over twee Armeense kinderen (Christelijk) die na ruim 10 jaar procederen toch zouden worden uitgezet.
Vorige week steunde Pechtold nog het kabinet: 'regels zijn regels' bij de uitzetting.
En nu mogen ze opeens blijven.
En wie laat in de StaatsJournaal van zijn vreugde blijken? Pechtold.
Ik kreeg de indruk dat hij dat voor elkaar had gekregen.
Alles om niet nog meer stemmen te verliezen. D66 is weer gezakt in de peiling.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Alexander Pechtold - Dom of gevaarlijk?

Bericht door Pilgrim »

Heel Holland wil dat Pechtold optieft

Ronaldo | 09-09-18

Of het nu de twittergemeenschap, de krantengemeenschap, de GeenStijlgemeenschap of de Maurice de Hondgemeenschap is: iedereen is klaar met Pechtold. Vandaag maakt ’s lands onbetrouwbaarste opiniepeiler Maurice de H. bekend dat Pechtold in een week een half punt minder vertrouwd wordt door de kiezer en dat hij op de vertrouwensranglijst nu zelfs lager staat dan Henk Krol. Henk Krol, dat is de boze oudere die er met de pensioenkas van zijn eigen werknemers vandoor ging. Henk Krol, dat is die man die dode schrijvers feliciteert met hun eigen verjaardag en net zo lang met de cijfertjes goochelt tot het lijkt of de ouderen het net zo slecht hebben als de kindjes in Biafra. Maar Henk Krol is ook de man die zijn breinaaldjes thuis laat als hij het gaat uitmaken met zijn vriendinnetje, trouwens Henk Krol die maakt het helemaal niet uit met vriendinnetjes, en dat stellen de kiezers kennelijk op prijs. Gisteren ging de krantengemeenschap al los op Alexander Pechtold en daar deed de twittergemeenschap (bloemlezing na de breek) nog een schepje bovenop. U van de Geenstijlgemeenschap pleit ook voor een Pexit. Wij vragen ons dus af. Is. Alexander. Pechtold. Al. Weg.

Afbeelding

https://www.geenstijl.nl/5143795/en-hee ... ft-gelijk/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: Alexander Pechtold - Dom of gevaarlijk?

Bericht door xplosive »

 
Opportunisme en hypocrisie: Pechtold is de personificatie,’ aldus een twitteraar. Hij was niet de enige sinds zaterdagmiddag. Alexander Pechtold claimde gistermiddag op Twitter de goede afloop van de bizarre affaire rond de twee Armeense kinderen Lilli en Howick.

‘s Morgens had de politie de bevolking nog opgeroepen hen te helpen bij de jacht op de twee, aan het begin van de middag ging de regering om een mochten de twee blijven. Toen Pechtold vrijwel onmiddellijk op twitter daar zijn tevredenheid over neerschreef werd hij in de uren daarna neergesabeld.

De man die eerst mede-verantwoordelijk was voor de maandenlange nachtmerrie van de kinderen was niet de aangewezen man om daarna mooi weer te spelen en er nog trots op te zijn ook.

Dat viel slecht en heeft de kans dat Pechtold nog voor 6 oktober zal aftreden volgens Haagse bronnen verder vergroot. Er volgde een groot aantal uitermate negatieve tweets. Het feit dat D66 in de afloop van de affaire – de laatste uren – rond de kinderen een rol speelde gaf D66 geen recht nu de redder uit te hangen, vond de stem des volks.

De mildste reactie: ‘Ik laat de partij niet vallen, ik laat Pechtold vallen’.

Pia Dijkstra, de vermoedelijke opvolger van Pechtold, maakte de publicitaire ramp voor de Democraten compleet door – op Twitter – de kritische twitteraars de les te lezen. Ook zij kon rekenen op hoon.

Spoedig einde van Pechtold in zicht
De kans dat Alexander Pechtold nog dit jaar de landelijke politiek verlaat is sterk vergroot door de publiciteit rond zijn roerige affaire met Anne Lok. Binnen D66 wordt openlijk gesproken over de schade die de opeenvolgende affaires rond Pechtold de partij toebrengen.

Eerst was er de verzwegen tocht met een rijkaard uit de Oekraine in diens privevliegtuig, toen de verzwegen gift van een penthouse met zeezicht en nu een affaire, inclusief de zweem van de dwang tot abortus. Pechtolds voormalige vriendin, een duoraadslid van D66 uit Meppel, bood haar ontslag aan als raadslid. In een brief schreef ze over de „zeer pijnlijke wijze” waarop de relatie beëindigd was.

De houdbaarheidsdatum van Alexander Pechtold leek al overschreden: na talloze succes verloor zijn partij bij de gemeenteraadsverkiezingen veel terrein. In de peilingen zakte D66 al aanzienlijk zonder de affaire-Lok. De partij kijkt met angst naar de cijfers die komen gaan. Onder D66’ers leeft ook morele afkeer.

Een verhaal in roddelblad Privé staat vol pijnlijke en schadelijke details over hoe Pechtold zich in de relatie gedragen zou hebben. Een landelijke partijprominent zegt tegen NRC dat woede en verbijstering over de „horror” rondom Pechtold hoog en laag in de partij zitten.

D66’ers houden er rekening mee dat de kwestie-Lok zijn aftocht veroorzaakt en dat hij voor het partijcongres op 6 oktober zijn aftreden aankondigt.
Ik denk dat Geert Wilders niet rouwig is om deze afrekening met "heer Pechtold" en zijn partij.
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Alexander Pechtold - Dom of gevaarlijk?

Bericht door Pilgrim »

Kijk nou eens wat ik in m´n boekenkast vond!

Afbeelding
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Mahalingam
Berichten: 52141
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Alexander Pechtold - Dom of gevaarlijk?

Bericht door Mahalingam »

Er werd in Den Haag een boek gepresenteerd. ‘De eeuw van de vrouw’ getiteld.
En wie kwamen opdraven? De sex-deskundige uit België, Goedele Liekens , een Belgische vice-premier, Alexander Decroo, een politieke mastodont, Neelie Kroes, een PvdA-er en MP, Elisabeth Maria Josepha "Lilianne" Ploumen en PECHTOLD die geen nadere toelichting behoeft.

Afbeelding

Veiligheidshalve (Goedele heeft soms haar op de tanden) houdt Alexander zijn handen voor zijn gulp.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Alexander Pechtold - Dom of gevaarlijk?

Bericht door Pilgrim »

Kijk nou eens wat ik in mijn boekenkast vond! (2)

Afbeelding
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Mahalingam
Berichten: 52141
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Alexander Pechtold - Dom of gevaarlijk?

Bericht door Mahalingam »

Pechtold achter interruptie mic. stelt een vraag, keert zich om en loopt de kamer uit.
https://twitter.com/roelschrein/status/ ... 9536454656
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89711
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Alexander Pechtold - Dom of gevaarlijk?

Bericht door Ariel »

Mahalingam schreef:Pechtold achter interruptie mic. stelt een vraag, keert zich om en loopt de kamer uit.
https://twitter.com/roelschrein/status/ ... 9536454656
[icon_lol.gif] Heeft hij zelf soms gelekt, of iemand van zijn medewerkers?
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52141
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Alexander Pechtold - Dom of gevaarlijk?

Bericht door Mahalingam »

Er is nog meer drukinkt verspild aan die boekpresentatie.
En nog steeds heeft Pechtold zijn handen beschermend voor zijn lul. Je zal hem maar een hand moeten geven.
En Goedele laat haar tanden zien. Je ziet: ze heeft geen haar op de tanden.

Afbeelding
Laten we wel wezen. Het is een begeerlijke vrijgezel. Heeft een goede baan met hoog maatschappelijk aanzicht, beschikt over een romantisch penthouse met uitzicht over zee, heeft vrienden die privévluchtjes kunnen regelen, weet zich goed gedekt door media die zijn privékwesties graag met de mantel der liefde bedekken, en hij noemt zich nog feminist ook. Wat wil de moderne vrouw nog meer?
https://www.geenstijl.nl/5143895/abort-abort-abort/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Maarten
Berichten: 975
Lid geworden op: di mar 21, 2017 3:00 pm
Locatie: Twente

Re: Alexander Pechtold - Dom of gevaarlijk?

Bericht door Maarten »

Pechtold is over en uit icon_thumbup.gif
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89711
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Alexander Pechtold - Dom of gevaarlijk?

Bericht door Ariel »

Kijk nou eens....Hachchi is terug bij D66. Zou ze... :thinking: Zou ze een verhouding met Alexander gehad hebben? Een slippertje?
‘Politiek is een apenrots, tijd voor minder masculien leiderschap’

Voormalig Tweede Kamerlid Wassila Hachchi zoekt opnieuw aansluiting bij haar oude politieke partij D66. Hachchi (38), die in 2016 haar lidmaatschap opzegde vanwege een slepend conflict met de partij over door haar ontvangen wachtgeld, grijpt het vertrek van Alexander Pechtold aan om zich weer in te schrijven als D66-lid. ‘Ik ben niet in harmonie vertrokken, maar dat ligt voor mij in het verleden.’

Hachchi, momenteel actief als spreker, coach en trainer in (zelf)dialoog, sluit een actieve rol bij D66 in de toekomst niet uit. ‘Ik heb nooit gezegd dat ik geen politica ben. Maar de politiek moet en kan anders. Dat besef ik nu meer dan ooit.’

Hachchi verliet de Tweede Kamerfractie van D66 in januari 2016. Na ruim vijf jaar Binnenhof verhuisde zij van de ene op de andere dag naar de Verenigde Staten om daar bij de campagne van presidentskandidaat Hillary Clinton te helpen. D66-leider Alexander Pechtold reageerde verbijsterd op haar vertrek. Volgens Pechtold had Hachchi tegen hem gezegd dat ze zeker geen gebruik zou maken van wachtgeld. Toen dit twee maanden later toch het geval bleek, dreigde D66 Hachchi te royeren.
Geen vuile was buiten

Daarop zegde Hachchi zelf haar lidmaatschap op. Op de geruchten dat zij uit de Tweede Kamer is gevlucht omdat zij moeite had Pechtold, die te autoritair zou zijn, wilde zij niet reageren. Tweeënhalf jaar later voelt ze daar nog steeds weinig voor. ‘De vuile was hang je niet buiten, dat is mijn loyaliteit aan de partij’, zegt Hachchi. ‘Ik wil ook niet de persoon Pechtold beschadigen. Iemand beschadigen is jezelf beschadigen.’

Wel vindt ze het tijd voor een ander type leider. ‘Ik mis echt authentiek leiderschap bij D66. Het type leiderschap dat maakt dat de andere fractieleden zich vrij voelen om te doen waar ze goed in zijn.’
Met name vrouwelijke parlementariërs voelen zich volgens haar onvrij. ‘In de politiek moet je haantje de voorste zijn en goedgebekt bovendien. Vooral mannen komen in zo’n soort arena tot hun recht. Het is echt een apenrots.’ Het belemmert volgens haar de doorstroom van vrouwen naar de top van partijen.

‘In de marine had ik minder moeite om als vrouw mee te komen’, zegt de voormalig marineofficier. D66 zou er volgens haar goed aan doen om bij de lijsttrekkersverkiezing voor de volgende Tweede Kamerverkiezingen iemand te kiezen die ‘de balans tussen masculien en feminien kan terugbrengen’. ‘Kies je een opvolger van hetzelfde type als Pechtold, dan krijg je ook hetzelfde soort leiderschap. Diversiteit is meer dan regelen dat er genoeg vrouwen, Marokkanen en Turken in je fractie zitten.’
Een woordvoerder van D66 laat weten dat Hachchi gewoon weer lid kan worden. ‘Het staat iedereen vrij. Ze is nooit geroyeerd.’
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Plaats reactie