Superdiversiteit is niet super

"Opinies" is een collectie van korte teksten (van 500 tot 750 woorden) waarin de auteur zijn opinie over courante islam-gelinkte gebeurtenissen uiteen zet. Indien je jouw opinie gepubliceerd wil zien kan je ze hier kwijt. Geef ons ook je naam en email adres. De tekst moet wel van jouw hand zijn.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89716
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Superdiversiteit is niet super

Bericht door Ariel »

Arthur van Amerongen schreef in HP de Tijd de volgende parel.
We moeten het eens over Babah Tarawally en zwart ondergoed voor roze meisjes hebben

Arthur van Amerongen werd vanochtend wakker en zag twee haatzaaiende berichten op zijn tijdlijn voorbijkomen. “Het valt mij op dat het Parool en het Algemeen Dagblad gendergekte-redacties hebben die elke dag opruiende en vooral belerende artikeltjes uitpoepen. Hupsakee, weer een ventje van acht jaar die roept dat hij non-binair is en dat hun niet langer gepest wil worden op school.”

Ik vertoefde twee weken in het droevige moederland en het viel me alleszins mee. Precies een jaar was ik er niet geweest en ik had natuurlijk een vertekend beeld gekregen omdat ik ‘s lands toestand alleen maar via Twitter volg. Nou weten wij allemaal dat Twitter een open inrichting is met enerzijds twee miljoen hersendode bankbintjes die naar het Gouden Televizier-Ring Gala staren – qua sjiek een mengeling van een missverkiezing in een dorp diep in Belgisch Limburg, een COC-avond in Drenthe in de jaren zeventig én de bruiloft van een voetballer uit de eerste divisie, inderdaad een kamper – en anderzijds allerlei lieden die 24/7 over corona kwekken. Dan is er op Twitter nog een subcategorie van huisvrouwen van middelbare leeftijd in de polder die elke dag quasi-ondeugende kiekjes van zichzelf plaatsen. Ik let altijd op het zaaddodende interieur van hun woningen en dat zou u ook eens moeten doen. Lachen, gieren, brullen!

Toen ik gisteravond in het vliegtuig naar huis terugblikte op mijn verblijf, moest ik concluderen dat Nederland er op vooruit is gegaan. Het land is prima georganiseerd en ligt er prachtig bij. Overal wordt gebouwd, dure winkels en restaurant zijn afgeladen met klanten en het geld klotst tegen de plinten.

Dankzij mijn digitale covid-certificaat – dank u wel EU – kon ik heerlijk een hamburger eten bij de McDonald’s in Zaandam en uitgebreid lunchen met mijn uitgever Otto Wollring in de Louis van Gaal Lounge in het AZ-stadion in Alkmaar. De Nederlandse Spoorwegen zijn er enorm op vooruit gegaan en alle treinen reden op tijd, al waren er nog geen herfstblaadjes. Ik bezocht het wonderschone Almere en het altoos sympathieke Zaandam, oorden die altijd kapot worden geschreven door het journaille in 020, en juist daarom overweeg ik om mij in de polder te vestigen, op voorwaarde dat er een al dan niet gediplomeerde euthanoloog woont.

Natuurlijk lachte iedereen mij uit, maar in het speelkwartier stond ik mooi de boerenjongens te pijpen in het struikgewas en dat bracht meer geld in het laatje dan een kutkrantenwijk

En dat is precies het probleem van Nederland: de hoernalistiek. Ik werd vanmorgen wakker en zag twee haatzaaiende berichten die ik met u wil delen.

Het eerste stond in het Parool, ook wel de Halsema-bode genoemd. En wat een huiveringwekkende kop!

Noor Kerkkamp (10) uit De Baarsjes is het zat: haar broertje draagt stoer ondergoed, zij is overgeleverd aan schattige setjes! Dat moet anders!

Nou valt het mij op dat het Parool en het Algemeen Dagblad gendergekte-redacties hebben die elke dag opruiende en vooral belerende artikeltjes uitpoepen. Hupsakee, weer een ventje van acht jaar die roept dat hij non-binair is en dat hun niet langer gepest wil worden op school. Hun staan gewoon met hun kop in de krant en willen vervolgens niet gepest worden!

Dit verhaaltje is overigens in de eerste plaats een gluiperige advertorial.

Leest mee en huivert!
  • “Mijn moeder heeft onderbroeken getekend en ik heb verschillende ontwerpen gemaakt. Stoere onderbroeken met fietsen, vissen, planten en skateboards. Ik ben al langs verschillende winkels gegaan, zoals bij Big & Belg. Die vonden het een goed idee. Zij verkopen geen onderbroeken, maar wel kinderkleding zonder erbij te zeggen of het voor jongens of meisjes is.”
Is meisjesondergoed zo tuttig?
  • “Ja, dat is al superlang zo. Meisjesondergoed is altijd roze, met prinsessen en glitters. Of met Hello Kitty. Roze is mijn vijandskleur. Ik ben meer van blauw en zwart, van camouflage, tijgers en andere dieren. En van de ruimte. Jongensonderbroeken zijn veel leuker, maar die kan ik weer niet dragen. Wist je dat het elastiek van jongensonderbroeken ook veel dikker is dan dat van meisjesonderbroeken? Heel raar is dat.”
De vrouw die dit bespottelijke stukje schreef, is natuurlijk weer een yoga-dinnie van de moeder van huilstruik Noor.

Ik heb maar één advies aan Noor en haar sherry drinkende mama en haar yogadinnie van het Parool: gozers (m/v) in de hippie Baarsjes, trek godverdomme gewoon de zwarte onderbroeken van jullie broer aan! Ik liep al op mijn tiende in het ondergoed van mijn moeder te paraderen, en toen ik in David Bowie en de glamrock raakte, liep ik er gewoon bij als een wijf op de MAVO-Beukenlaan in Ede, compleet met de lippenstift en de odeklonje van mama! Natuurlijk lachte iedereen mij uit, maar in het speelkwartier stond ik mooi de boerenjongens te pijpen in het struikgewas en dat bracht meer geld in het laatje dan een kutkrantenwijk. Dus sodemieter op met dat gelul over blauwe en roze kinderkleding, dat probleem is verzonnen door de gendergekteredactie van het Parool!

Babah Tarawally heeft zijn column, die hij volgens mij dus niet zelf schrijft, alleen maar te danken aan zijn gekke achternaam

En toen las ik tot overmaat van ramp deze column van Baba Tarawally.
  • “Neem als voorbeeld de achternamen van Kaag, Klaver en Bergkamp. Wat hebben ze gemeen? Het zijn alle drie Nederlandse woorden. Alle drie de namen betekenen iets in de Nederlandse politiek; Kaag als fractievoorzitter van D66, Klaver als fractievoorzitter van GroenLinks en Bergkamp als voorzitter van de Tweede Kamer. Maar de echte overeenkomst is dat ze reserve-achternamen hebben die zij niet gebruiken. Kaag had Al-Qaq kunnen heten, de achternaam van haar Palestijnse echtgenoot. Klaver had de achternaam van zijn Marokkaanse vader Feras kunnen gebruiken en Bergkamp de achternamen van haar Marokkaanse vader. Zij gebruikt deze niet, omdat volgens haar die naam ‘moeilijk uit te spreken en te schrijven’ was. Ik vraag mij af of zij, indien zij hun reserve achternamen hadden gebruikt, hogerop waren gekomen in de Nederlandse politiek. Ik betwijfel dat. Ik zeg: weg dan met de achternaam.”
Ik heb al verschillende keren langs deze mij onsympathieke weg dwingend gesuggereerd dat de beste man zelf zijn stukjes niet schrijft. Vermoedelijk gebeurt dat door een fris blond meisje dat vroeger bij SGP-jongeren zat en nu bij de linkervleugel van de Christenunie. Type Ans Boersma zeg maar.

Babah Tarawally heeft zijn column, die hij volgens mij dus niet zelf schrijft, alleen maar te danken aan zijn gekke achternaam. En dat geldt ook voor Nederlandse voetballers met een gekke achternaam, die worden alleen maar daarop geselecteerd voor Oranje. Over Oranje gesproken: een poosje geleden schreef Baba’s ghostwriter dit in hun column.

“Ik zat in het vliegtuig naast een lange witte man met de uiterlijke kenmerken van Willem van Oranje. Wit gelaat, blauwe ogen, puntige neus met het karakter van iemand die uit eigen belang handelt. Deze karakterduiding van Willem van Oranje vind ik belangrijk, omdat deze man door velen in Nederland wordt gezien als de Vader des Vaderlands. Dus ook als mijn Vader der Nederlanden. Laten we deze man rechts van mij voor het gemak Willem noemen.”

De ghostwriter van Babah dacht: als je een witte Nederlander echt op zijn ziel wil trappen, moet je Willem van Oranje beledigen. Ouch! Het is allemaal te sneu voor woorden: Trouw dat een ‘token person of colour’ als clickbait in zet, zoals ze dat al eerder deden met Seada Nourhussen.

Hè, ik zit me weer helemaal druk te maken in de Algarve, waar het zonnetje straalt en waar iedereen gewoon witte en vooral vale unisexonderbroeken draagt: geel van voren, bruin van achteren en na een week binnenstebuiten dragen. De potjeslatijnwijsheid homo sapiens non urinat in ventum kent men hier niet.

Ik wil deze preek afsluiten met een vrolijk bericht. In 2050 is Amsterdam namelijk van de aardbodem verdwenen volgens deze meneer van DWARS, de extremistische kindervleugel van GroenLinks. En als u dus niet op Klaver stemt, kiest u voor Eindhoven aan Zee. Randstad tabee, holadiehee!
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52147
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Superdiversiteit is niet super

Bericht door Mahalingam »

De tijdgeest grijpt toe in een bedrijf. Het moet diverser worden. Waarin divers? Nee, niet in producten maar in personeel. Diversiteit is een rassen- en genderkwestie: huiskleur en geslacht zijn bepalend of er plaats is in het bedrijf voor iemand.
Maar mag je om aan het diversiteitscriterium te voldoen personeel ontslaan omdat ze te weinig kleur hebben of een piemel?
Miljoenenvergoeding voor man die werd ontslagen omdat hij blank is (en man)

Charlotte - Een bedrijf dat een blanke topman de laan uitstuurde omdat het meer diversiteit in de directie wilde, moet van een rechtbank in Charlotte (North Carolina) een schadevergoeding van 10 miljoen dollar aan de ontslagen werknemer aftikken, zo melden diverse Amerikaanse media.

David Duvall, een voormalig marketingdirecteur van Novant Health Care, werd in 2018 van zijn taken ontheven. Officieel vanwege een gebrek aan leiderschapsvaardigheden, zo zegt Novant. Het bedrijf, een zorgreus met zo’n 35.000 werknemers en onder meer 15 ziekenhuizen, maakte zich echter schuldig aan ’omgekeerde discriminatie’, zo oordeelt de rechtbank. Volgens de jury kon het bedrijf niet aantonen dat Duvall ook zou zijn ontslagen als hij geen blanke man was geweest. Na Duvalls afscheid moest nog een handvol blanke topmannen het veld ruimen: in anderhalf jaar tijd werden zij allemaal vervangen door zwarte personen of vrouwen.

Geschikt

Daarmee ging de rechtbank mee met de redenering van Duvall, die zegt dat hij in juli 2018 als een donderslag bij heldere hemel het slachtoffer werd van de diversiteitsdrang van het bedrijf. Vlak voor zijn vijfjarig jubileum werd hij ontslagen om te worden vervangen door twee vrouwen, een zwarte vrouw en een blanke vrouw. Duvalls advocaat, Luke Largess: „Beide vrouwen zijn geschikt voor die baan, maar niet meer dan Duvall. En er waren nooit problemen over Duvalls prestaties.” Duvall spande in 2019 een zaak aan tegen zijn oude werkgever. Deze week was de uitspraak.

Volgens de advocaat is de ontslagen manager helemaal niet anti-diversiteit. „Mijnheer Duvall was een groot voorstander van een diverser bedrijf.” Sterker nog, Duvall zat zelfs in de commissie die diverse strategieën uitwerkte om het bedrijf inclusiever en diverser te maken. „Wij zien de toewijzing van dit bedrag echter wel als een signaal dat je mensen niet kunt ontslaan omdat je meer diversiteit nastreeft”, zegt de advocaat, die uiteraard tevreden is met de uitspraak. „Wij zijn blij dat ook de jury vindt dat Duvalls huidskleur en geslacht onwettelijke factoren zijn geweest bij zijn ontslag.”

Beroep

Novant is teleurgesteld in de uitspraak. Een woordvoerster liet weten alle nog openstaande juridische wegen te willen verkennen. Duvall kan zijn tien miljoen dus nog maar beter even wegzetten. Novant-woordvoerster Megan Rivers liet namelijk weten dat ook een hoger beroep tot de mogelijkheden behoort.
https://www.telegraaf.nl/nieuws/6117364 ... -is-en-man
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12549
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Superdiversiteit is niet super

Bericht door sjun »

Novant Health Care kon wel eens een flinke klandiziedip tegemoet gaan zien.
Afbeelding
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89716
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Superdiversiteit is niet super

Bericht door Ariel »

sjun schreef:
do okt 28, 2021 2:23 pm
Novant Health Care kon wel eens een flinke klandiziedip tegemoet gaan zien.
Afbeelding
En ook nog een paar nieuwe rechtzaken van deze blanke topmannen.
Na Duvalls afscheid moest nog een handvol blanke topmannen het veld ruimen: in anderhalf jaar tijd werden zij allemaal vervangen door zwarte personen of vrouwen.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89716
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Superdiversiteit is niet super

Bericht door Ariel »

De Surinaamse kleur en queermeneer Ryan Djojokarso is niet gecharmeerd van witte blanke mannen. Eigenlijk haat hij ze, en hij maakte een kunstproject over ze.

We gaan er maar van uit dat blanke mannen vast en zeker zijn kunstproject betaald hebben.

Afbeelding

Laten we niet vergeten dat de kleurmeneren Afriyie en Gario hun actie ‘Zwarte Piet is racisme’ ook als kunstproject begonnen.

Helaas zijn de theaters nu gesloten. Dat is jammer voor de queermeneer Ryan Djojokarso

Ryan Djojokarso toont de bedreigde witte man: ‘Je zou deze voorstelling documentair kunnen noemen’

De witte man is een bedreigde menssoort, hij verliest steeds meer terrein. In zijn dansvoorstelling toont theatermaker Ryan Djojokarso hem in al zijn toxische mannelijkheid. Als corpsbal, fitnessjunk en half primaat die vrouwen naar zijn hol sleurt.

Afbeelding

Daar staat-ie, de witte man, verheven op zijn platform. Zie zijn spieren eens! Hij sjort aan denkbeeldige kabels om zijn gebeeldhouwde torso nog meer te verfijnen. Kusje op eigen biceps: he is the man! Testosteron klotst tegen de plinten. Oerkreet: WRAAAAH!

Allerhande poses neemt deze ‘hij’, vertolkt door de jonge danser Olivier Wagstaff, aan. Van Atlas die de wereld op zijn schouders draagt, transformeert hij tot viriel Armani-model dat nonchalant maar zelfverzekerd een hand door zijn blonde kuif laat gaan. Ja, kijk nog maar eens goed naar deze bedreigde menssoort, zoals die wordt geschetst in de danstheatervoorstelling ‘WINTER/21/J’ van Ryan Djojokarso. Want er wordt behoorlijk aan de fundamenten van ‘de witte man’ gerammeld, constateert de dans- en theatermaker, zelf man van kleur en queer.

Natuurlijk heeft hij niks tegen de witte man an sich, zegt hij. Djojokarso framet in zijn voorstelling bewust de bedreigde witte man, de man die zich door maatschappelijke ontwikkelingen in zijn wiek geschoten voelt. “Witte mannen worden steeds meer met hun privileges geconfronteerd. Dingen die vroeger getuigden van masculiniteit kunnen nu echt niet meer door de beugel omdat ze racistisch, vrouwonvriendelijk en homofoob zijn. Maar wat nu? Daar heb ik ook geen direct antwoord op, dus ik dacht: laten we deze bedreigde man maar eerst even goed leren kennen.”

Fitnessjunk, businessman en corpsbal
Die bedreigde witte man komt in vele hoedanigheden, zo blijkt. Wagstaff vertolkt ze met verve. Van fitnessjunk die opzichtig op zijn lichaam geilt, tot snelle businessman die ons haarfijn uit de doeken doet hoe we zouden moeten leven (‘Succes is een keuze!’). Van corpsbal die een ‘chickie’ zijn nest in denkt te kunnen wenken, tot hooligan die het stadionlied Wij houden van Oranje grimmig laat overgaan in Ons Va-der-land. En deze kennen we van Tom Cruise als alfamangoeroe uit de film Magnolia: ‘Respecteer de pik, tem de kut!’

Allemaal vleesgeworden stereotyperingen die volgens Djojokarso hoe langer hoe meer in botte kracht toenemen. “De heftigste beelden en ruwste bewoordingen komen uit recente bronnen als het journaal en populaire YouTube-vlogs, maar ook uit de bevindingen van antropologisch onderzoek. In die zin zou je deze voorstelling documentair kunnen noemen.”

Zo is een uitspraak van Thierry Baudet één-op-één in de voorstelling overgenomen. ‘Dit gaat jullie verstand te boven, maar ik zal het proberen uit te leggen.’ Djojokarso: “Baudet zégt dit gewoon, zonder enige gêne. De bedreigde witte man is hoog in zijn fort gaan zitten. De polarisatie die daarmee ontstaat is licht ontvlambaar. Terwijl we juist in een nieuwe maatschappelijke context open met elkaar moeten gaan praten.”

Half primaat die vrouwen naar zijn hol sleurt
Die bedreigde witte man geeft zijn bevoorrechte positie niet zomaar op. Dat heeft niet alleen met huidskleur te maken, zegt Djojokarso, maar ook met seksuele dominantie. Op toneel zien we Wagstaff zoeken naar wat het betekent om man te zijn. Half primaat die vrouwen naar zijn hol sleurt of knipogende gogodanser die wulps in zijn gatje laat kijken? “Wat ik wil laten zien is dat toxische mannelijkheid leidt tot seksisme. Dat deze man zich zó verheven voelt dat hij in het café zegt: ‘Hé poesje, ga lekker mee naar huis’. En daar dan ook mee wegkomt.”

Gooit Djojokarso niet juist olie op het vuur van de polarisatie? Dat de witte performer Olivier Wagstaff reacties krijgt als ‘wat ben je in hemelsnaam aan het doen, ben je onze soort aan het bashen?’ onderstreept de noodzaak van de voorstelling, vindt Djojokarso.

Hij kijkt daarbij ook naar zichzelf: “We leven in onze eigen bubbel, we begrijpen daardoor soms niet wat de wereld om ons heen doet. De oogkleppen moeten af. We moeten leren zien wat er echt aan de hand is. Dat is de enige manier om de tweedeling te verlichten.”

Ingebakken aannames maken het er niet gemakkelijker op. Dat blijkt wel uit het feit dat je als toeschouwer meteen gaat invullen wat de functie is van de vijf zangeressen van kleur die Wagstaff vergezellen. Hun prachtig gezongen gospels geven diepte aan zijn dans en spel. Zijn dit wraakgodinnen? Zingende ninja’s die hem van zijn sokkel stoten na zoveel eeuwen witte mannelijke onderdrukking?

Het lijkt er wel een beetje op, wanneer ze in een heftige scène keihard met hun vuisten op Wagstaffs piemelnaakte lichaam beuken. “Het mooie van die scène vind ik dat die multi-interpretabel is. De zangeressen kunnen oermoeders zijn die de man tot de orde roepen: chill down nou even, man! Maar ze kunnen net zo goed zijn geweten symboliseren, de visualisatie van het geweld dat hij buiten en vanbinnen ervaart. Achter elke grote uitspraak, heftig gedrag of wat voor façade dan ook, gaat natuurlijk een enorme kwetsbaarheid schuil. Daar moeten we ook begrip voor tonen.”
Diepe diepe zucht. :scratch:
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52147
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Superdiversiteit is niet super

Bericht door Mahalingam »

Ja nog een diepe diepe zucht.

Machiel Keestra wordt per 1 februari 2022 de nieuwe Centrale Diversity Officer (CDO) van de Universiteit van Amsterdam.

Afbeelding

Afbeelding

https://www.uva.nl/content/nieuws/nieuw ... ficer.html
Mensen van kleur zijn natuurlijk veel te druk met gediscrimineerd worden om zich in te zetten voor mensen van kleur. Daarom komt die hele emancipatie van mensen van kleur ook maar niet op gang. Het gediscrimineerd worden begint al zodra je wakker wordt, dus dan begin je al meteen met een achterstand. Nu vraagt u zich natuurlijk af: waar zijn mensen van kleur nog meer te druk voor? Waarschijnlijk voor alles. Want als je gediscrimineerd wordt, heb je alleen daar nog maar tijd voor. Nou ja, als je de logica van Diversiteits Officier van de UvA volgt. Gelukkig is hij wit en heeft hij naast tijd voor het discrimineren ook nog genoeg tijd over om het op te nemen voor mensen met kleur!
https://www.geenstijl.nl/5162404/uva-wi ... -stamcafe/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12549
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Superdiversiteit is niet super

Bericht door sjun »

Dat zijn toch weer een hoop meerkosten afgewenteld op de maatschappij. Gelukkig keert de wal van een dramatische economie het schip van al te gulle subsidiëring van het geld dat anderen met beste arbeid hebben opgebracht.
Laatst gewijzigd door sjun op do sep 08, 2022 5:11 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Mahalingam
Berichten: 52147
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Superdiversiteit is niet super

Bericht door Mahalingam »

Uit onderstaande maak ik op dat een buurt divers is als er 20 % Mohammedanen (en dus 10% hoofddoeken) wonen.
Wordt dat 50% dan is sprake van superdiversiteit. Wordt dat 80% dan heet dat superdiversiteit en is het 100% dan is het ultradiversiteit. En ik maar denken dat er bij 100% helemaal geen diversiteit meer is.
Alle seinen op groen voor boa’s om hoofddoek te dragen – en dat is goed nieuws’
[...]
In dat verband is van belang dat steeds meer Nederlandse gemeenten superdivers worden. Dat betekent dat de meerderheid van de inwoners in die gemeenten bestaat uit Nederlanders met een migratieachtergrond, die doorgaans religieuzer zijn dan Nederlanders zonder migratieachtergrond. Rotterdam en Amsterdam zijn inmiddels al superdivers en andere grote steden zullen weldra volgen. Ook middelgrote gemeenten en voorsteden zijn op termijn aan de beurt. Het is belangrijk dat die ontwikkeling wordt weerspiegeld in het boa-personeelsbestand. [...]
https://www.parool.nl/columns-opinie/op ... ~bf373ed8/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12549
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Superdiversiteit is niet super

Bericht door sjun »

Het Woke Parool dringt die arme mensen wel in een keurslijf. Wie we weinig meer aan doet en voor de sociale contacten twee keer per jaar de moskee bezoekt krijgt van dit Amsterdamse sufferdje met pretenties een aardig mes in de rug geduwd door de losgelaten stereotyperingen. Het beste kom je tegen krantjes met zulke narratieven in verzet door dergelijke narratieven te weerspreken en de centen anders dan besteed aan deze krant stevig in de zak te houden. Bevrijdt die arme moslims niet enkel van islam en de dramdwingende hoofddoek die als swastika op de straathoeken wordt geëtaleerd om de terreinwinst op ongelovigen af te bakenen maar ook van de linkse kerkgangers die zo mogelijk nog erger zijn als het op verstikkende sociale controle en buitensluitende correctiemechanismen aankomt.
:greeting2:
Laatst gewijzigd door sjun op do sep 08, 2022 5:10 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12549
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Superdiversiteit is niet super

Bericht door sjun »

Multiculturalism is a "Sickness"
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Mahalingam
Berichten: 52147
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Superdiversiteit is niet super

Bericht door Mahalingam »

Kinderboeken puilen uit van de diversiteit. Zie maar aan de tekeningen met dieren:

Afbeelding

Wat valt op: een overdaad aan exotische dieren.

Onderzoekers uit de psycho-sociale wetenschap komen tot dit:
Kinderboeken over dieren zijn minder leerzaam dan kinderboeken over mensen. Onderzoek toont aan dat het voor kinderen moeilijk is zich in dieren te verplaatsen. Om die reden nemen zij de lessen van pluizige hoofdrolspelers minder goed op.
[...]
Volgens makers van prentenboeken is er nog veel meer dat kinderen van dieren kunnen leren. Zo noemt tekenaar Mies van Hout het onderzoek “interessant, maar geen reden om dieren uit kinderboeken te halen.” Wat dieren volgens haar bijzonder maken, is hun persoonlijkheid. “Dieren hebben meteen al een karakter. Je hoeft een kind niet uit te leggen wat het gevoel van een vlinder of een olifant is, dat voel je gewoon direct.” Dat kinderen zich moeilijk in dieren kunnen verplaatsen, vindt ze dan ook een vreemd idee. Volgens haar kunnen kinderen zich juist herkennen in de emoties die dieren uitstralen. “Ze kunnen leren het beestje te begrijpen of gebruiken de emotie van het dier om over hun eigen gevoel te vertellen.”
https://www.vakbladvroeg.nl/kinderboeken/
Afbeelding

Zo iets vergt meer onderzoek want het gaat over de tere kinderziel.
De kwal, de slak, de spin: wie een prentenboek openslaat, zal ze zelden tegenkomen. In het gros van de geïllustreerde kinderboeken over dieren spelen zoogdieren een hoofdrol, schrijven Leidse onderzoekers in het tijdschrift Public Understanding of Science. Vooral exotische en gedomesticeerde dieren figureren vaak in de verhalen. De prentenboeken vormen zodoende geen realistische afspiegeling van de werkelijke soortenrijkdom, en dat kán kinderen een scheef beeld geven van de diversiteit aan leven.

Katten, honden en soms een panda. In prentenboeken is biodiversiteit ver te zoeken
[...]
"In prentenboeken komen vooral exotische en gedomesticeerde dieren voor. En vaak zijn ze onrealistisch getekend. Zo kunnen kinderen een vertekend beeld van de werkelijkheid krijgen."
[...]
"Hoewel de meeste prentenboeken er niet op zijn gericht om kinderen te onderwijzen over de dierenwereld, kunnen ze daarin wel een belangrijke rol vervullen, schrijven de auteurs. Hooykaas: „Met iconische en dus herkenbare portretten van verschillende dieren kunnen kinderen hun beeld van de natuur verruimen.” Om diezelfde reden adviseren de onderzoekers om in prentenboeken ook meer inheemse soorten een plekje te geven, evenals minder populaire groepen als amfibieën en ongewervelden." [...]

"Ik wil de creativiteit van kinderboekenschrijvers natuurlijk niet in de weg staan. Toch hoop ik wel dat dit onderzoek mensen aan het denken zet. We worden ons op meer terreinen bewust van de gevolgen van scheve representatie in kinderboeken. Bijvoorbeeld als het gaat om de rollen van mannen en vrouwen. Maar ook bij de natuur is dit een thema. We hebben te maken met een afname van de biodiversiteit. Er is al minder wildernis om ons heen. De culturele representatie – bijvoorbeeld via prentenboeken – wordt belangrijker om kinderen een beeld te laten vormen van wat er allemaal om hen heen is."
https://www.nrc.nl/nieuws/2022/05/12/in ... n-a4124211
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52147
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Superdiversiteit is niet super

Bericht door Mahalingam »

De firma Martel vand Barbie poppen heeft een probleem vanwege de diversiteit.
Ze moeten namelijk inclusief zijn en dat valt niet mee tegenwoordig.
De ellende begon al met de huidskleuren. Vervolgens kwamen de rassenkenmerken aan de beurt. En kort geleden moesten ook de 64 verschillende genders een pop krijgen uitgedost in de hun toegedachte kleren en lijven. Stereotypering? Volop !
En dan nu zijn alle mogelijke afwijkingen aan de beurt. Mensen zonder linker been, mensen zonder rechterarm en mensen met twee hoofden. En dan mensen met een huisaandoening (melaats?).
Hier een selectie:

Afbeelding

En de bijbehorende bla-bla is:
"It’s important for kids to see themselves reflected in product and to encourage play with dolls that don’t resemble them to help them understand and celebrate the importance of inclusion,"
https://www.axios.com/2022/05/11/mattel ... rican-girl
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12549
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Superdiversiteit is niet super

Bericht door sjun »

Dat plastic lijkt me bepaald niet bevorderend voor het milieu... en dan moeten er natuurlijk ook nog overgewichtige SJW's en AntiFa's worden geproduceerd die in het bovenstaande gezelschap schitteren door afwezigheid.
:rolleyes:
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Mahalingam
Berichten: 52147
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Superdiversiteit is niet super

Bericht door Mahalingam »

Afbeelding
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52147
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Superdiversiteit is niet super

Bericht door Mahalingam »

Reclame en mensen van kleur: het lijkt echt ‘van moetes’

Eén reclameclip met gekleurde medemensen in de hoofdrol: geen probleem. Twee of drie stuks, zelfs op één avond: moet kunnen. Maar de godganse tijd, op alle zenders en voor alle mogelijke producten acteurs met een Afrikaanse achtergrond, die de indruk geven dat in Vlaanderen het multiraciale gezin de norm is: waar komt dit vandaan?

Zou men die reclamebeelden in Amerika nog kunnen zien als een weerspiegeling van de demografische realiteit, bij ons geven ze een indruk van geforceerde framing. Gewoon de cijfers: op een totale bevolking van 770 miljoen Europeanen, telt men zowat 7 miljoen mensen met een Afrikaanse achtergrond, lees ik in het onverdachte tijdschrift Mo, dat onderzoeker Stephen Small citeert. Dat is nog niet één procent van de bevolking. Aziatische types komen veel minder in beeld: zij zijn blijkbaar geen uitdragers van diversiteit.

Blackwashing

Vooreerst wat inside-info, omdat ik drie jaar in een reclamebedrijf heb meegedraaid. In deze sector heerst een enorme nervositeit om ‘origineel’ te zijn, waardoor men elkaar net meer gaat naäpen. Alles draait rond trends. Reclamelui zijn pseudo-artiesten, ze gedragen zich ook zo, flanerend in casual merkkledij en neuriënd in een hip, met Engelse termen doorspekt jargon.

In die zin surfen ze graag mee op maatschappelijke hypes, of ze lanceren zelf minirevoltes, met een moraliserende ondertoon. Dat werkt altijd bij de opdrachtgever: waspoeder verkopen met een maatschappelijke meerwaarde.

Opeens is alles bio en goed voor de planeet, van inlegkruisjes over bananen tot auto’s, en wie geen boodschap heeft aan deze boodschap, is een hopeloze nestbevuiler. Greenwashing heet dat: merken bouwen grootse campagnes op rond ‘duurzaamheid’ om de ziel van de consument te masseren. Het weekblad Knack bedacht een waarlijk geniale stunt, door mensen moreel te dwingen van hun grasperk een maand lang niet te maaien, met de onderliggende boodschap dat ze dan meer tijd hebben om dit juweeltje van goede journalistiek tot zich te nemen.

Afbeelding

Politieke correctheid fungeert als een glijmiddel om een product een morele meerwaarde te geven, die in het ideale geval tot de mainstream gaat behoren. Lifestyle- en modebladen pikken dit gretig op. Inclusiviteit op alle vlakken, geen discriminatie is het motto. Het zogenaamd doorbreken van stereotypen is een cruciale strategie geworden om de aandacht te trekken. En zo doken ook die Afrikaanse types op in reclamespots: het werden nieuwe stereotypen, ditmaal om een merk een ‘veelkleurig’ imago te geven. Noem het gerust blackwashing.

Schuldaflossing

Uiteraard speelt de reclame daarmee in op de woke-ideologie en het concept van ‘dekolonisering’, waarvan de bedenkers heel goed de psychologische meerwaarde snappen: alles heeft te maken met het aanpraten van een schuldcomplex. Indien men mensen kan overtuigen dat ze bij iemand in het krijt staan, zullen ze ook makkelijk over de brug komen om dat te compenseren. Europa heeft een schuld te vereffenen, en dat moet zich uiten in taal, attitudes en… koopgedrag. De wokes leveren gratis heel de onderbouw voor deze reclametruc.
Afbeelding

Een maaltijdbox bestellen bij HelloFresh bijvoorbeeld, een bedrijf dat overigens bekend staat voor zijn agressieve verkooptechnieken. We zien een witte papa met Afro-vrouw en twee dito kindjes aan tafel: biologisch gezien bizarre setting, tenzij we hier te maken hebben met een aflatenhandel. Schuldgevoel, liefdadigheidsdrang en merkbewustzijn vloeien in elkaar over, via het beeld van de onderdrukte zwarte waarvoor we ‘iets’ kunnen doen. Het merk presenteert zich als een soort collectebus met een knikkend negertje, herinner u uit vorige eeuw, het beeldje bij de slager waarin je wisselgeld kon deponeren ‘voor de kolonies’.

Afbeelding

De Afrikaanse figuur in de reclamespot stelt geen demografische realiteit voor, het is veeleer een icoon dat restitutie eist, schuldaflossing. De woke-doctrine wordt op die manier een dominant verkoopargument: koop een product en krijg er een aflaat bij. Dure merken kunnen op die manier hun ‘morele’ meerwaarde bewijzen. Ook Koning Filip bediende zich van die truc, in een heel andere context, door tijdens zijn bezoek aan Congo namens alle Belgen (!) zijn spijt uit te drukken voor de misdaden van zijn grootoom Leopold II, en de negertjes een masker cadeau te geven, of beter terug te geven. Blackwashing dus.

Ondertussen in Zoerle-Parwijs

Logo’s rond diversiteit stellen Europese types steeds meer als een minderheid voor

Afbeelding

Deze instrumentalisering, die de doorsnee Congolees misschien wel beter doorziet dan we vermoeden, is natuurlijk op zich een nieuw soort racisme met een meervoudige agenda. De ‘witte’ Europeanen, Belgen en Vlamingen moeten een knieval doen (het BLM-gebaar) tegenover de zwarte, en op het einde ook hun eigen culturele identiteit opgeven, want het racisme zit overal.

Zo worden zowat alle verlichtingsfilosofen, Hegel, Kant, Hume, Rousseau, Voltaire, Montesquieu, als exponenten van white supremacy-racisme ontmaskerd. Dat is bijzonder handig voor… de reclamesector, want als ik nu Kant of Voltaire zou citeren om heel de gebakken-lucht-business te doorprikken, ben ik gewoon een racist.

De media én de overheidscommunicatie gaan voluit mee in deze cancel-operatie, en bedienen zich van dezelfde woke-framing. Als de VRT op reportage is en pakweg op een speelplein in Zoerle-Parwijs neerstrijkt, dan moét dat ene kroeskopje prominent in beeld komen, om te bewijzen hoe divers Vlaanderen is. En dus ook om, vanuit de pedagogische missie van de publieke omroep, de xenofobe Vlaming tot meer inclusief denken aan te sporen en zijn eigen roots in vraag te stellen. Mijn gevoel: dit zal op de duur een tegengesteld effect bereiken. Nog even, en de consument/burger spuwt deze pil weer uit.

De reclamemakers zullen zich dan wel aanpassen, noodgedwongen, de overheid zal met een groot probleem zitten, en vaststellen dat de anti-racismecampagnes precies het omgekeerd effect bereiken. Uiteindelijk is de bevolking van dit land nog altijd overwegend blank/Europees en is een minderheid van kleur. Dat doet er verder niet toe, maar hoe meer men er een probleem van maakt, hoe meer het een probleem wordt. Simpele waarheid, zelfs voor communicatie-experts behapbaar.
https://sanctorumblog.wordpress.com/202 ... an-moetes/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52147
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Superdiversiteit is niet super

Bericht door Mahalingam »

Een tijdschrift had vele tieten op de cover staan. (goed voor de verkoop?)

Afbeelding

daar kwam veel stennis over in zekere kringen. Want niet divers genoeg.
En ja, alle afgebeelde vrouwen zien er apetijtelijk uit.

In dit manco is nu voorzien. Huidskleuren van RAL 8000 tot RAL 9000 zijn aanwezig. (En ook RAL1013)
Ook dit kan afgevinkt worden:
"Transgender, non-binair, gehandicapt, oud, dik, niet-blank en raar roze haar."

Afbeelding

Ik heb nog niet de rassentabel geraadpleegd om te zien of die diversiteit ook in orde is.
En ja, aan de apetijtelijkheid (voor andere culturen) is ook gewerkt.

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... over-linda
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89716
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Superdiversiteit is niet super

Bericht door Ariel »

Diversiteit is een feestje. :rolleyes:
Sporen van luguber ’ritueel’ in Amsterdamse parken: onthoofde haan en mysterieuze schoteltjes

Afbeelding

De VVD wil opheldering over de vondst van een hanenkop in het Erasmuspark en een levend konijn in het Rembrandtpark. Mogelijk gaat het om een ’ritueel’.

’Verdachte etenswaar’, noemde de dierenpolitie het vorige week. In het Erasmuspark werd een schoteltje aangetroffen met etensresten, schelpjes, ’een vreemd substantie’ en een hanenkop.

Het bleek niet de eerste keer. Zo’n schoteltje was dit jaar al eerder gevonden elders in stadsdeel West. Ondanks onderzoek, kon de politie niet achterhalen waarom iemand dit zou achterlaten. Daarom vroeg de dierenpolitie volgers op sociale media om hulp.

Religieus
In de reacties klinkt een eenduidig vermoeden. Het zou gaan om een ritueel. Volgens de een uit Afrika, een ander vermoedt het Caribisch gebied. Maar het zou passen binnen zo’n religieus gebruik.

De Dierenambulance deed vorige week meteen nog een rare ontdekking. In het Rembrandtpark stond een reismand met wederom schoteltjes etensresten en dit keer ook een levend konijn. Ook de dierenpolitie vermoedt inmiddels dat er ’iets ritueel-gerelateerd’ speelt, maar wil nog steeds graag meer informatie van bewoners.

Stadsdeelcommissielid Wout Deterink (VVD) is inmiddels ook erg benieuwd wat er aan de hand is. „Ik schrok van de hanenkop, omdat het er gewoon zo gruwelijk uitziet”, zegt hij. „Je zou het maar vinden. De waarschuwing is nu heel erg vanuit de dierenpolitie, omdat in het park ook honden loslopen. Maar je kinderen zouden daar maar spelen. Dat hun voetbal in de bosjes belandt en ze daar zo’n schoteltje aantreffen.”

„Gekkigheid natuurlijk”, noemt Deterink het. Ook omdat het vaker gebeurt. „Dit is niet meer een incident.” Daarom vraagt hij deze week het stadsdeelbestuur om opheldering. „Uit welke hoek komt het?”

De berichten zorgen ook voor veel discussie in bewonersgroepen op Facebook. Ook daar klinkt het geluid over rituelen. „Je gaat toch denken dat het daar iets mee te maken heeft”, zegt Deterink.

Voorkomen
„Het belangrijkste is om zo snel mogelijk te weten uit welke hoek dit komt. Je wil dit niet in openbare parken”, vervolgt de VVD’er. „Als we weten waar het vandaan komt, dan kunnen we handhaven en dit soort schoteltjes voorkomen. Maar het blijft een gek verhaal...”
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89716
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Superdiversiteit is niet super

Bericht door Ariel »

Rillingen bij sinistere schoteltjes: ’Maar voodoo is meer dan occulte rituelen’


Stoffen poppetjes waarin naalden worden gestoken om iemand pijn te laten lijden: het is het beeld dat velen hebben als ze aan voodoo denken. Toch is het veel meer dan dat. Ook in ons land duiken geregeld occulte rituelen op die mensen de stuipen op het lijf jagen.

Een mysterieus schoteltje met etensresten, schelpjes, ’een vreemde substantie’ en een hanenkop zorgde afgelopen week in Amsterdam voor opgetrokken wenkbrauwen. Na de lugubere vondst in het Erasmuspark meldde de VVD snel opheldering te willen. Zo’n sinister schoteltje was dit jaar al eerder gevonden in de hoofdstad. In het Rembrandtpark stond een reismand met schoteltjes etensresten en een levend konijn.

Voodoo verzamelnaam
De term ’voodoo’ viel al snel: een verzamelnaam voor alles wat met occulte religies te maken heeft. De poppetjes met spelden komen uit de Cariben, maar er zijn veel meer vormen. De naam voodoo werd bekend door Amerikaanse horrorfilms die dankbaar gebruikmaakten van de huiveringwekkende gedachten die bioscoopbezoekers erbij kregen.

Dat is niet nodig, zegt Jitske Kramer. Zij ondervond de ’natuurgodsdienst’ aan den lijve. De antropoloog ging naar Togo, waar ze een week lang eeuwenoude rituelen onderging. Daarover schreef ze het boek Voodoo. „West-Europeanen kijken met enige sensatie naar voodoo, denken aan priesters die met spelden in poppetjes prikken. Dat is inderdaad mede te wijten aan de filmindustrie.”

Natuurreligie uit westelijk Afrika
Voodoo is een oude natuurreligie uit westelijk Afrika. Kramer: „Het geloof gaat ervan uit dat alles een energie heeft: een glas wijn, een boom, een huis. En dat je met een bepaalde levensopdracht bent geboren. Als je even van de rit bent geraakt, kun je hulp inroepen van een van de vele goden. Eigenlijk precies wat wij ook doen: als het niet goed gaat, ga je naar een fysiotherapeut, coach of psycholoog.”

Er zijn meerdere natuurreligies waarin je goden kunt aanroepen. Dat gaat op verschillende manieren: door koffiedik kijken, kaarten leggen of via stenen. In voodoo kun je goden oproepen met (trommel-)muziek of met offers. Dat is ook te zien op beelden van een Surinaams voodoo-ritueel in een sporthal in Zaandam, waar kenner Leendert van der Valk aanwezig was. Mensen in het wit gekleed, met wit gepoederde gezichten, die blootvoets dansen, zingen en muziek maken.

"Priester drinkt bijna halve liter rum met 90% alcohol"
„Een gezellig feestje, met een spiritueel deel”, zegt Van der Valk, die het boek Voudou schreef, in een interview met de VPRO in 2017. Een aanwezige priester drinkt bijna een halve liter rum met 90 procent alcohol. „Het is een soort krachtpatserij om te laten zien hoe sterk je geest is, of de geest die bezit van je heeft genomen.”

Er zijn niet veel autochtonen die het doen, voegt hij toe. En het heeft niet altijd met ’kwade praktijk’ te maken. Dat zegt ook Alex van Stipriaan, hoogleraar Caribische geschiedenis en cultuur. „Als we de Afro-Surinaamse bevolking nemen, is het zo dat iedereen er wel mee is grootgebracht, in meer of mindere mate, of er in ieder geval kennis van heeft. Het kan ook prima naast een andere religie bestaan, zoals het christendom. Dat iemand in de ochtend naar de kerk gaat, en in de avond met winti bezig is. Dat kan via een altaar in huis, of met een winti-priester, maar dat hoeft niet.”

De resten in de hoofdstedelijke parken kunnen ook duiden op een poging met goden in contact te komen. „Je brengt iets mee om met ze in gesprek te komen”, zegt Kramer. „Om ze gunstig te stemmen. Wat dat is, hangt af van het gesprek en hetgeen je wilt vragen. Het kan drank zijn, maar ook eten. Het kan ook een geslacht dier zijn. Of een deel daarvan, de rest wordt dan opgegeten. Het kan ook voorkomen dat er schelpen, bessen, noten, kralen of wat dan ook bij zitten.”

’Stukje nagel begraven’
Je zou er ook negatieve energie mee kunnen wegwassen. „Priesters deden dat bij mij door met een witte en zwarte kip langs mijn lichaam te gaan. Of een pakketje met aarde, een poppetje en een stukje nagel te begraven. Ook dat lijkt op wat wij doen: een onderdeel van therapieën is vaak dat je een brief schrijft die je vervolgens verbrandt of begraaft.”

Begin 2019 zette het Openbaar Ministerie in Nederland gevestigde voodoo-experts in voor jonge Nigeriaanse slachtoffers van mensenhandel, die uit angst voor vloeken niet in opstand durven te komen, zo meldde toenmalig staatssecretaris Harbers (Asiel).

Gesmokkelde vrouwen durven veelal geen hulp te zoeken, zei Harbers. Dat werd ook duidelijk uit de publicatie Een schijn van voodoo van het Afrika-Studiecentrum van de Universiteit van Leiden uit 2003. Veel minderjarige meisjes die in de seksindustrie moesten werken, spraken over lugubere voodoo-pakketjes.

’Bestaande uit lichaamseigen stoffen zoals schaamhaar, stukjes van vingernagels en bloed die in de macht over deze meisjes een belangrijke rol zouden spelen’, zo meldt het onderzoek.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pizzaman
Berichten: 2485
Lid geworden op: do apr 14, 2016 8:43 pm

Re: Superdiversiteit is niet super

Bericht door Pizzaman »

Ariel schreef:
ma sep 25, 2023 6:41 pm
[url=https://www.telegraaf.nl/nieuws/1885842 ... e-rituelen]
’Bestaande uit lichaamseigen stoffen zoals schaamhaar, stukjes van vingernagels en bloed die in de macht over deze meisjes een belangrijke rol zouden spelen’, zo meldt het onderzoek.
Ik ga dat ook claimen om in het park te kunnen schijten. :vhappy;
Zalig zijn de onnozelen en simpelen van geest, want zij zullen er in lopen.
Mahalingam
Berichten: 52147
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Superdiversiteit is niet super

Bericht door Mahalingam »

Een zwembad organiseert een cursus om babys te leren te drijven.

Dan komen moeders (en/of vaders) dat natuurlijk begeleiden.
Maar oh wee. Er komen ook gehoofddoekte mamma's en die wensen dat er geen vaders bij aanwezig zijn. En vanwege het algemene goed, (veel meer gehoofddoekten dan vaders) wordt de vaders te toegang tot het babyzwemmen ontzegd.
In Bremen darf e.Vater nicht mehr am Babyschwimmunterricht mit seiner Tochter teilnehmen,weil sich muslimische Frauen von ihm gestört fühlen.Wo gibt es das sonst noch,dass Einheimische im eigenen Land unterdrückt werden?Die haben sich gefälligst an uns anzupassen+nicht andersrum!
https://twitter.com/MissTruth2022/statu ... 4487704053
In Bremen mag de vader niet meer meedoen aan babyzwemlessen met zijn dochter omdat moslimvrouwen zich door hem gestoord voelen. Waar wordt het anders onderdrukt in eigen land? Ze moeten zich aanpassen aan ons + niet aan de ander een weg rond!
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Plaats reactie