'Achter islamisering zit een plan'

"Opinies" is een collectie van korte teksten (van 500 tot 750 woorden) waarin de auteur zijn opinie over courante islam-gelinkte gebeurtenissen uiteen zet. Indien je jouw opinie gepubliceerd wil zien kan je ze hier kwijt. Geef ons ook je naam en email adres. De tekst moet wel van jouw hand zijn.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

'Achter islamisering zit een plan'

Bericht door Ariel »

Je gelooft het misschien niet, maar ook een D66 mevrouw is wakker geworden. ,,Pas als je de kennis bezit, zie je wat er gaande is." zegt ze. Wij weten al jaren wat er gaande is, en alles wat ze nu "ontdekt" heeft had ze jaren geleden via het internet en deskundige kunnen vernemen. Maar ja, ze wilde het met eigen ogen zien.

SHARIA-ONDERZOEK. De islamisering van Europa gaat volgens een bepaalde strategie, geeft Machteld Zee aan in haar boek Heilige Identiteiten dat vandaag verschijnt. ,,Pas als je de kennis bezit, zie je wat er gaande is."
'Achter islamisering zit een plan'

Politicologe Machteld Zee (32) promoveerde in 2015 aan de Universiteit Leiden op een onderzoek naar de shariaraden in Engeland.
Als een van zeer weinig buitenstaanders kreeg zij toegang tot zittingen van deze islamitische rechtbanken, die voor 95 procent echtscheidingen behandelen. Zee's pamflet Heilige Identiteiten is gebaseerd op dit onderzoek.

,,Vergelijk Nederland in de jaren 80 met nu", zegt politicologe en juriste Machteld Zee, die promoveerde op een onderzoek naar shariarechtbanken. ,,Dan zie je de toegenomen invloed van de islam overal. Vanuit Saoedi-Arabië en andere landen is de wereld overspoeld door duizenden imams, lesboeken, moskeeën en enorm veel geld."

In nog geen 150 pagina's schetst Machteld Zee (32) de achtergronden van het moslimfundamentalisme, dat ook in westerse landen wortel schiet. Heilige Identiteiten: op weg naar een shariastaat? is een analyse van de problemen van de multiculturele samenleving.

U stelt dat conservatieve moslims hun geloofsgenoten willen overhalen om de sharia, de islamitische wet, te omarmen. Die fundamentalisten zouden worden geholpen door 'nuttige ongelovigen': niet-islamitische intellectuelen, politici en opiniemakers die moslims niet voor het hoofd willen stoten.
,,Ja, leidende multiculturalisten menen letterlijk dat moslims gevrijwaard moeten blijven van kritiek omdat zij daarvan psychologische schade zouden ondervinden. Weliswaar vinden ook veel islamieten dit een idioot standpunt, maar andere moslims gebruiken het om hun critici uit te maken voor 'islamofoob' of 'racist'."

U stond zelf, zoals u zegt, 'links in D66' toen u met uw onderzoek naar shariarechtbanken in Engeland begon. Nu waarschuwt u voor een gebrek aan kennis van en weerstand tegen de oprukkende radicale islam.
,,Ik ontdekte een compleet rechtssysteem - veel gesystematiseerder dan ik had verwacht - dat in strijd is met onze seculiere wetgeving. Veel moslimvrouwen zitten vast in een religieus huwelijk omdat hun omgeving een scheiding voor de staat niet voldoende vindt. Voor deze moslims is het shariahuwelijk veel belangrijker. Die vrouwen moeten aan een shariarechter of een imam vragen hun huwelijk te ontbinden, bijvoorbeeld omdat hun man hen mishandelt. Ook Nederlandse moslima's reizen naar die rechtbanken in Engeland. Dat is een parallelle samenleving. Ik verzet me daartegen omdat die praktijk indruist tegen de rechten van vrouwen."

U analyseert de activiteiten van de Moslimbroederschap. Die politiek-religieuze beweging is uit op 'werelddominantie', gesteund met veel geld uit fundamentalistische kringen. De shariaraden zijn deel van dat project, schrijft u.
,,Daarom is het zo belangrijk dat wij er kennis van nemen. De auteurs die ik bestudeerde stonden meest welwillend tegenover die shariaraden. Maar wat bleek? Geen van hen was ooit bij zo'n zitting geweest. Ja, dan weet je dus niet wat zich daar afspeelt. Nu vragen ze mij: 'Vertel eens'. Vrouwen worden door die rechters aangeraden polygamie te accepteren en bij huiselijk geweld geen aangifte te doen, kinderen worden aan een gewelddadige vader toegewezen. Ik heb wel de indruk dat, nu dit bekend is, het debat kantelt. Ik hoor de voorstanders van shariarechtbanken nauwelijks meer."

In uw boek zoekt u de polemiek met de politiek correcte elite, die misstanden binnen de islam zou verdoezelen en de dreiging van de fundamentalistische islam zou bagatelliseren.
,,Volgens mij stel ik vooral zaken vast. Als ik constateer dat invloedrijke westerse intellectuelen criticasters van de islam ontmoedigen en zodoende de fundamentalisten helpen om moslimgemeenschappen te isoleren en hen te 'islamiseren', dan is dat niet meer dan een constatering. Ik wil vooral in een kort betoog de lezers bijpraten over de fundamentalistische islam."

Hoe ziet u de toekomst?
,,We zullen veel weerbaarder moeten worden en grenzen moeten stellen aan de islamisering. Niet ingaan op de eis dat afbeeldingen van schaars geklede vrouwen moeten worden afgeplakt, bijvoorbeeld. 'Just say no'. En burgers moeten niet telkens een beroep doen op de overheid. Je kunt zelf immers ook laten zien wat je normen en waarden zijn. Waarom haalt de Hogeschool Den Haag preventief de kerstboom weg? En waarom wordt op plekken waar moslims komen alcohol geweerd? Dat hoeft allemaal niet, we doen het zelf."

Vreest u de kritiek? U zult ongetwijfeld in het rechtse kamp worden gedrukt.
,,Bij lezingen merk ik daar niets van. Ook een 'links' publiek reageert positief op mijn verhaal. En rechts? Hou op. Gelijke rechten voor vrouwen en verzet tegen vertegenwoordigers van een religie die dreigen met geweld - dat kun je ook common sense noemen."
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Eliabe
Berichten: 3961
Lid geworden op: di mei 12, 2009 8:11 pm

Re: 'Achter islamisering zit een plan'

Bericht door Eliabe »

Volgens mij komen er weer verkiezingen aan.
God schiep mens en dier, maar welke idioot bracht de islam hier?
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: 'Achter islamisering zit een plan'

Bericht door Manon »

Ik vind het angstwekkend dat - bijna 15 jaar nadat we met deze site begonnen zijn - terwijl duizenden mensen de informatie hier al lang gelezen hebben, men nu ineens gaat ontdekken dat er toch precies wel ietsiepietsie mis kan zijn met die sharia wetgeving in landen die een democratie kennen en hun eigen rechtssysteem hebben opgebouwd met democratisch gekozen wetten.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: 'Achter islamisering zit een plan'

Bericht door Ariel »

Manon schreef:Ik vind het angstwekkend dat - bijna 15 jaar nadat we met deze site begonnen zijn - terwijl duizenden mensen de informatie hier al lang gelezen hebben, men nu ineens gaat ontdekken dat er toch precies wel ietsiepietsie mis kan zijn met die sharia wetgeving in landen die een democratie kennen en hun eigen rechtssysteem hebben opgebouwd met democratisch gekozen wetten.
Ja, grappig hé. Net of ze iets nieuws ontdekt heeft waar niemand in Nederland van op de hoogte is. :emm2:
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12549
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: 'Achter islamisering zit een plan'

Bericht door sjun »

Alsof het fenomeen Hans Jansen volkomen langs ze heengegaan is en ze nog nooit van Andrew Bostom gehoord hebben.Gelukkig kan er voor 15 maart 2017 nog heel wat bijgespijkerd worden. Zeker als ieder de goede strijd strijdt en tijd vrijmaakt voor voorlichting van de eigen leefomgeving door ze bijvoorbeeld te helpen aan links naar het bronnencentrum op FFI.
Afbeelding
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: 'Achter islamisering zit een plan'

Bericht door Ariel »

sjun schreef:Alsof het fenomeen Hans Jansen volkomen langs ze heengegaan is en ze nog nooit van Andrew Bostom gehoord hebben.Gelukkig kan er voor 15 maart 2017 nog heel wat bijgespijkerd worden.
Ech nie!!!!!!! De vrouw wordt door de mangel gehaald omdat ze het gedurft heeft om kritiek op Islam te hebben. Lees dit artikel op GeenStijl.

Nog nooit in de geschiedenis zijn zoveel manuren besteed aan het vrijpleiten van een vijandelijke ideologie.

Ach ja....Trek nu haren uit het hoofd
Spoiler! :
Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: 'Achter islamisering zit een plan'

Bericht door Mahalingam »

Als ik constateer dat invloedrijke westerse intellectuelen criticasters van de islam ontmoedigen en zodoende de fundamentalisten helpen om moslimgemeenschappen te isoleren en hen te 'islamiseren', dan is dat niet meer dan een constatering.
En de invloedrijke westerse intellectuelen bevestigen de juistheid van haar constatering.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: 'Achter islamisering zit een plan'

Bericht door Mahalingam »

Afbeelding
DONALD TRUMP, CAROLINE COX AND MACHTELD ZEE:
Uit de website van de Sharia Council.
Her book “Choosing Sharia?” is a PhD thesis which is factually inaccurate, distorts case studies, makes wild accusations about individuals, misinterprets history, manipulates world events to conform to her agenda and is generally a huge farce. Zee displays a phobia, bordering on mania, to the large presence of Muslims in Europe. She finds nothing positive to say about Islamic history or achievements, indeed describing an Islamic golden age as something that has yet to be proven. Leiden university would do well to recall her PhD and send Zee and her cronies to the swamps from which they emerged.
Zijn die eventjes op hunne pik getrapt ! En uit medegevoel voelen Gutmenschen dat ook in hun pik.

http://www.islamic-sharia.org/the-unholy-trinity/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12549
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: 'Achter islamisering zit een plan'

Bericht door sjun »

Eens kijken wat er aan ingestudeerds voorbij komt uit de draad witwassen van islam. Noodzakelijke kennis om gewone mensen te immuniseren tegen de gangbare Januskop van Mohammed's doctrines waarin sommige volgelingen en Westerse studeerkamergeleerden met een zelf verzonnen islam opmerkelijk naar Mohammed toewerken door zaken te verdoezelen, zaken onbenoemd te laten of glashard te liegen over wat er in koran, hadith en soenna te lezen is en ook al eeuwen wordt gepraktiseerd. Er zijn er zelfs die daar gesponsord vanuit Saudi Arabië en/of Qatar nog even een juridische jihad overheen doen.
Afbeelding
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: 'Achter islamisering zit een plan'

Bericht door Manon »

Mahalingam schreef:Afbeelding
DONALD TRUMP, CAROLINE COX AND MACHTELD ZEE:
Uit de website van de Sharia Council.
Her book “Choosing Sharia?” is a PhD thesis which is factually inaccurate, distorts case studies, makes wild accusations about individuals, misinterprets history, manipulates world events to conform to her agenda and is generally a huge farce. Zee displays a phobia, bordering on mania, to the large presence of Muslims in Europe. She finds nothing positive to say about Islamic history or achievements, indeed describing an Islamic golden age as something that has yet to be proven. Leiden university would do well to recall her PhD and send Zee and her cronies to the swamps from which they emerged.
Zijn die eventjes op hunne pik getrapt ! En uit medegevoel voelen Gutmenschen dat ook in hun pik.

http://www.islamic-sharia.org/the-unholy-trinity/

lees ook hier: http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/20 ... akken.html

en hier: https://opiniez.com/2016/10/05/wat-niet ... oet-kapot/
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: 'Achter islamisering zit een plan'

Bericht door Mahalingam »

En wie trekt er ten strijde tegen Machteld als een echte kruisridder? Jawel, redactiebaas en bewaker van de Juiste Opinie bij de Volkskrant, Peter Middendorp. Hij is de windvaan die aaangeeft hoe de Gutmensch tegen zaken dient aan te kijken. Hij is de zoveelste die bewijst dat Machteld het bij het rechte eind heeft met haar bewering over 'intellectuelen'.
Ik laat me niet islamiseren
http://www.volkskrant.nl/opinie/ik-laat ... 377cfee1e0
Alle onzin ga ik hier niet becommentariëren. Dat doet Geen Stijl beter dus:
Volkskrant pleegt eerwraak op W. Duk en M. Zee
Eerst moest mr. dr. Machteld Zee standrechtelijk kapot omdat ze met haar onderzoek naar parallelle rechtsystemen het deugkaartenhuis omver blies. En nu worden zowel Zee als de dienstdoende interviewer, Wierd Duk, nogmaals gekielhaald.
Er waren veel gegadigden, maar de eer ging uiteindelijk naar Peter Middendorp, chef Toegestane Meningen bij de Volkskrant. En dit alles uiteraard volgens de beproefde formule.
Eerst parafraseert hij Zee's observatie, hier letterlijk geciteerd: "Als ik constateer dat invloedrijke westerse intellectuelen criticasters van de islam ontmoedigen en zodoende de fundamentalisten helpen om moslimgemeenschappen te isoleren en hen te 'islamiseren', dan is dat niet meer dan een constatering."
Vervolgens schrijft hij een column waarin hij Machtelds observatie letterlijk bevestigt. Een giftig stuk tekst met ad hominem sneren waarin hij het feitelijke probleem - een bestaand parallel rechtssysteem waar vrouwen de helft waard zijn - uit de wind houdt, terwijl hij karaktermoord pleegt op diens critici.
Spoiler! :
Ten eerste zet hij zichzelf gewoon onnoemelijk voor lul door te beweren dat Zee "Net als in haar boek, aanleiding voor het AD-interview, geen voorbeelden bij haar beweringen, ook geen kleine illustraties leverde. (...) Ik staakte mijn lectuur en stelde mezelf de vraag: had ik ooit van een slechtere wetenschapper dan Zee gehoord? Ik bedoel: zelfs Diederik Stapel begreep dat je stellingen van bewijs moet voorzien, al fabriceerde hij dat vervolgens zelf." Peter, als je het boek dat je hier op de brandstapel gooit zowaar in handen gehad zou hebben, en pagina 104 - 139 gelezen zou hebben, zou je weten dat je gewoon zit te liegen. Dit is gewoon werkelijk het meest gênante stuk tekst dat de Volkskrant in tijden heeft afgedrukt. Plaatsvervangende schaamte voelen we, en medelijden omdat je je hier gewoon niet meer uit kunt lullen.

Maar goed, met Machteld is afgerekend, nu is Wierd Duk aan de beurt.
"Een andere vraag - hoe krijgen zij hun onwaarheden ook nog eens de publieke ruimte in? - is nu ook meteen beantwoord. That's where Wierd Duk comes in, met zijn vrienden Cliteur, Ellian, Leon De Winter en Theodor Holman, op wiens ruggen Duk geklommen is, anders kon je hem niet zien." Dit is niets minder dan de meest kinderlijke afgunst die een volwassen man kan voelen, vertaald naar een diskwalificatie omdat iemand vrienden met onwelgevallige meningen zou hebben. Misschien moet Wierd Duk genoemde heren ook maar gelijk even op de blote knieën danken voor die Anne Vondelingprijs in 1999 voor zijn rapportages over Tsjetsjenië. Dat was hem zonder Cliteur, Ellian, Leon De Winter en Theodor Holman natuurlijk nooit gelukt.
Maar de overkoepelende vraag is natuurlijk, wat drijft een volwassen man (en zijn hoofdredactie) om zo'n leugenachtig stuk, waarmee hij wist dat hij zichzelf zo ongekend voor lul zou zetten, af te willen laten drukken? De morele verhevenheid in die kringen is zo visceraal en verankerd, dat men het gevoel heeft overal mee weg te komen. Valt iemand buiten de deugboot, dan is alles geoorloofd, hoe aantoonbaar leugenachtig ook. Oh, en Peter, vooral lekker blijven wrijven in die vlek hè, met je "kritiekloos angst verspreiden". We hopen dat je blij bent met dat je enige bijval van dat noodlijdende christenblaadje Jalta komt. Debiel.

@wierdduk Het staat er ongelukkig, bedoel dat je meer aandacht krijgt sinds je kritiekloos angst verspreidt
— Peter Middendorp (@Petermiddendorp) 8 oktober 2016
http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/20 ... r_lul.html

Cliteur, Ellian, Leon De Winter en Theodor Holman,. De Bende van Vier? Waar heb ik dat eerder gehoord? Mao is dood maar zijn geest leeft voort bij de Volkskrant.
Laatst gewijzigd door Mahalingam op zo okt 09, 2016 12:57 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12549
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: 'Achter islamisering zit een plan'

Bericht door sjun »

Afbeelding

Peter Middendorp wordt nog eens de nagel aan de doodskist van de Volkskrant. Voor de Blokkerwinkel van zijn vader wilde hij al niet deugen. Wellicht is zijn verhuizing vanuit Emmen naar de grote stad er debet aan? Sneu voor zo'n jongen maar de tijd van voorgeschreven meningen is met de verdwijning van de CPN al even voorbij. Eigentijds Marcus-Bakkeren in een Volkskrantcolumn wekt vandaag de dag vooral de lachlust op en slaat direct terug op de verkoopcijfers van de Volkskrant. Bevraagd kan in tijden van crisis intussen worden welk volk de krant nog bedient. Misschien wordt het weer eens tijd voor een excuus.
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12549
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: 'Achter islamisering zit een plan'

Bericht door sjun »

Mij valt op dat de Volkskrant zich vaker leent voor dramdwingend meningsadvies. Ze zullen er vast wat volgzame lezers mee bereiken.
:rolleyes:
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: 'Achter islamisering zit een plan'

Bericht door Mahalingam »

Wij deden en doen nog steeds aan Zending en Missie in Afrika. Doel: bekeren tot het Christendom, dus zieltjes redden.
Zit hier een plan achter? Welzeker. Zeuren we daarover Welnee.
Waarom dan wel als er gezegd wordt dat er een plan zit achter de islamisering?
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: 'Achter islamisering zit een plan'

Bericht door Pilgrim »

Mahalingam schreef:Waarom dan wel als er gezegd wordt dat er een plan zit achter de islamisering?
Omdat het een heel fout geloof/ideologie is.
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: 'Achter islamisering zit een plan'

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Mahalingam schreef:Wij deden en doen nog steeds aan Zending en Missie in Afrika. Doel: bekeren tot het Christendom, dus zieltjes redden.
Dat zijn de Jehovah's Getuigen. Via een vriend kreeg ik vorige week de Ontwaakt onder ogen. Ook hier is de recessie zichtbaar in beeld. Een dun A5 flodderblaadje dat om de twee maanden gratis wordt verspreid met interessante wereldse informatie. In mijn tijd was het nog een stevig A5 tijdschrift van enige omvang dat elke maand verscheen. Hoe is het toch mogelijk dat een ieder op FFI alle informatie over het gezegende grondpersoneel van God kan vinden en de Organisatie desondanks zijn leden nog altijd uit naam van Jezus Christus 'aanmoedigt - min of meer verplicht - langs de deuren te leuren en te zeuren om God aan de man te brengen? Op internet kan God zich laten gelden. Die God toch! Een echte kanjer die geen leeftijd kent en altijd met zijn tijd is meegegaan. Voor de laatste keer was dat precies 2016 jaren geleden. :thinking: [icon_lol.gif]
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: 'Achter islamisering zit een plan'

Bericht door Mahalingam »

Pilgrim schreef:
Mahalingam schreef:Waarom dan wel als er gezegd wordt dat er een plan zit achter de islamisering?
Omdat het een heel fout geloof/ideologie is.
Het zijn duivelaanbidders en dus hebben ze duivelse plannen.
Maar zij die dat niet wensen te zien en die de Islam vergoelijken, zij gaan uit hun bol als er gesproken wordt over een plan ter Islamisering.
Als die islam dan zo mooi is (waarom ben je dan nog geen Mohammedaan geworden?), dan is islamisering toch een goed plan?
Oorlog in de islamologie: haters tegen wegkijkers
Zee’s beschuldigingen en de reacties daarop laten zien hoe de gepolariseerde maatschappelijke discussie over de islam haar weerslag heeft op de wetenschap. Islamdeskundigen zijn hopeloos verdeeld en trekken openlijk elkaars deskundigheid in twijfel.

Het islamveld kent meerdere kampen. In het ene uiterste ligt ‘kamp Leiden’, met rechtsgeleerden Afshin Ellian en Paul Cliteur, die felle kritiek op de islam leveren. Zij voelen zich een roepende in de woestijn van een overwegend linkse academische wereld.

Het andere uiterste is ‘kamp UvA’, waartoe in elk geval de antropologen Annelies Moors, Martijn de Koning en Ineke Roex gerekend kunnen worden. Zij vinden dat er te paniekerig wordt gedaan over de islam en maken zich vooral druk over islamofobie, discriminatie en stigmatisering van moslims. Ook zíj voelen zich roepende in de woestijn van een samenleving waar angst is voor de islam.
En dan een voorbeeld uit het academische leven gegrepen:
Normatieve uitspraken doen over de islam is voor meer wetenschappers not done. Toch is er meer aan de hand dan dat islamwetenschappers geen morele oordelen willen vellen. Want als Thijl Sunier in een zaal masterstudenten vraagt of zij diversiteit goed of slecht vinden, dan is iedereen vóór diversiteit. „Dan vraag ik me af: Vinden ze dat écht, of durven ze zich niet uit te spreken?”, vraagt de hoogleraar culturele antropologie aan de Vrije Universiteit zich af. „Diversiteit is natuurlijk niet alleen maar geweldig. Er zijn ook grote problemen. Dúrven studenten er wel hun vraagtekens bij te zetten? Hebben ze het gevoel dat ze diversiteit fantástisch moeten vinden?”
http://www.nrc.nl/nieuws/2016/10/07/oor ... 2-a1525595

" Islamdeskundigen zijn hopeloos verdeeld en trekken openlijk elkaars deskundigheid in twijfel."
Dat werd ook vanaf het begin gedaan met Hans Jansen. Die probeerden hem voortdurend buiten spel te zetten met de 'ondeskundigheid' beschuldiging.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: 'Achter islamisering zit een plan'

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Het gaat altijd om macht en niet om logisch denken en naastenliefde.

Daarom ben ik faliekant tegen religie en de meeste woorden die op -isme eindigen. Het is een wapen in de macht van ellendelingen, dictators, malloten, remplaçanten van een zelf uitgekozen god, perverse geesten en ga zo maar door.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: 'Achter islamisering zit een plan'

Bericht door Mahalingam »

Dit is Machteld Zee voor een moskee.
Afbeelding

Ze beantwoorde vragen in een interview over veelwijverij en Moslims.
Nu weten we dat Mohammedanen een gruwelijke hekel hebben aan fotografen en zo. Ze willen nooit op de foto gezet worden door ongelovigen.
Dat dit zich ook uitstrekt tot hun gebouwen, is nieuw.
De loftrompet steken over de Islam dat mag wel met een moskee op de achtergrond maar praten over voor Mohammedanen ongewenste onderwerpen, dat mag niet.
Islamitisch centrum Imam Malik uit Leiden kan weleens gelijk krijgen in de klacht tegen het programma Undercover in Nederland van SBS6, dat het moskeegebouw in beeld bracht tijdens een uitzending over illegale huwelijken in een heel andere moskee.
http://www.leidschdagblad.nl/regionaal/ ... t_?lref=R1
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: 'Achter islamisering zit een plan'

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Mahalingam schreef: Ze beantwoorde vragen in een interview over veelwijverij en Moslims.
Nu weten we dat Mohammedanen een gruwelijke hekel hebben aan fotografen en zo. Ze willen nooit op de foto gezet worden door ongelovigen.
Dat dit zich ook uitstrekt tot hun gebouwen, is nieuw.
Islamitisch centrum Imam Malik uit Leiden kan weleens gelijk krijgen in de klacht tegen het programma Undercover in Nederland van SBS6, dat het moskeegebouw in beeld bracht tijdens een uitzending over illegale huwelijken in een heel andere moskee.
http://www.leidschdagblad.nl/regionaal/ ... t_?lref=R1
Belachelijke onzin. De moskee werd als achtergrond gebruikt in de reportage. Dat is inderdaad mogelijk suggestief. Nou en? Elke andere moskee was goed genoeg geweest. Sinds wanneer beschikken we in Nederland over een gedachtenpolitie of een politie-eenheid die optreedt tegen al te suggestieve suggesties? Massaal op de PVV stemmen voordat we allemaal gek worden. icon_silent.gif
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12549
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: 'Achter islamisering zit een plan'

Bericht door sjun »

Afbeelding

Ze had ook en andere achtergrond kunnen gebruiken om de staat van islam beter te karakteriseren.
:rolleyes:
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Gebruikersavatar
Schepsel
Berichten: 4929
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 6:43 pm
Locatie: 하늘

Re: 'Achter islamisering zit een plan'

Bericht door Schepsel »

Manon schreef:Ik vind het angstwekkend dat - bijna 15 jaar nadat we met deze site begonnen zijn - terwijl duizenden mensen de informatie hier al lang gelezen hebben, men nu ineens gaat ontdekken dat er toch precies wel ietsiepietsie mis kan zijn met die sharia wetgeving in landen die een democratie kennen en hun eigen rechtssysteem hebben opgebouwd met democratisch gekozen wetten.
Wat ik pijnlijk vind is de niet-erkende, maar veranderde retoriek. Eerst was het ''moslims en islam is een prachtige verrijking en winst voor de maatschappij :blah: '' en nu is het ''oh, het is heus niet zó erg!'' en ''echt niet elke moslim denkt die dingen'' en ''echt, het zal ons niet de kop kosten (letterlijk en financieel/figuurlijk)'' En dan durven mensen ook nog de stompzinnige arrogantie te hebben om te doen alsof het pas een bespreekbaar probleem wordt als zíj hun Goed Volk-mandaat hebben gegeven over het onderwerp.

Links-pauselijke uitspraak: De sharia heeft inderdaad trekjes die niet in de westerse maatschappij passen.

Nieuw feit aangenomen! Nu mag het gebruikt worden in discussies. Vóór dat moment moet je, als je dat probleem noemt, de Ghostbusters bellen om het spook van Hitler op afstand te houden.
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: 'Achter islamisering zit een plan'

Bericht door Hans v d Mortel sr »

sjun schreef:Afbeelding

Ze had ook en andere achtergrond kunnen gebruiken om de staat van islam beter te karakteriseren.
:rolleyes:
Prachtig! [icon_lol.gif] Een moskee is en blijft een moskee, hoe bouwvallig ook. Wat maakt de verpakking eigenlijk uit? Alles wat we normaliter in een moskee kunen aantreffen is leeghoofdig van waarde. Daar past de afbeelding van Sjun vanzelfsprekend het beste bij.

Maar nog wat? Wat is de eigenlijke waarde van een moskee door de ogen van Allah bezien? Hebben moslims daar weleens aan gedacht? Ik bedoel dat Allah al ziende blind is, geen gehoor heeft voor de node van zijn schreeuwende Allah akbar aanbidders die op de een of andere manier het spoor volledig bijster zijn geraakt in de woestijn. Zij kunnen zich een keer per jaar rehabilliteren door zeven rondjes te lopen om de kubus in Mekka in de hoopvolle verwachting doodgetrapt te worden door hun broeders die door Allah hiertoe zijn aangewezen.

Met de wil van Allah valt geenszins te spotten. Mohammedanen zijn er dol op en wachten af.

Daar is in het recente verleden verandering in opgetreden door de nadrukkelijke wil van godin Merkel om mohammedanen meer te betrekken als tegenpool van onze beschaving. Zij heeft hier in ieder geval mee bereikt dat moslims zijn gaan inzien dat gratis geld, geluk, veilig onderdak en in ruime mate niets doen de hele dag, een beter alternatief is dan wachten in de woestenij van de islam op de wil van Allah.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: 'Achter islamisering zit een plan'

Bericht door Mahalingam »

Dat stuk uit de Volkkrant waarover gezegd is:
Een giftig stuk tekst met ad hominem sneren waarin hij het feitelijke probleem - een bestaand parallel rechtssysteem waar vrouwen de helft waard zijn - uit de wind houdt, terwijl hij karaktermoord pleegt op diens critici.
Daar is een correctie op gekomen in de papieren krant ergens achteraf.

Afbeelding
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: 'Achter islamisering zit een plan'

Bericht door Ariel »

De academische vrijheid is de afgelopen dagen onder vuur genomen door journalisten en bekende en onbekende columnisten. Zelfs academici deden mee aan de aanval op de academische vrijheid, schrijft Afshin Ellian over de discussie rond wetenschapper Machteld Zee.
Ongelooflijk dat in Nederland zo veel passie bestaat voor de sharia

Afshin Ellian

In de voorbije week ben ik continu gebeld of ik me wilde uitlaten over het grote debat rond Machteld Zee. Dat heb ik niet gedaan.

Mensen die absoluut geen verstand hebben van de academische traditie en regels, schreven in kranten over de kwaliteit van een proefschrift. Niet gehinderd door kennis van feiten schreven ze ook nog onware feiten op. Zo begrepen deze lieden niet dat een leescommissie uit verschillende leden bestaat die bij meerderheid besluiten nemen.

De promotor mag geen lid zijn van de leescommissie. De beraadslaging van een leescommissie is geheim. Maar de verdediging van een proefschrift voor een oppositiecommissie, die weer andere bevoegdheden en taken heeft, is wel openbaar. Et cetera, et cetera.

Het boek is niet Machteld Zee’s proefschrift

Het Machteld Zee-debat ging over een boek getiteld Heilige identiteiten. Op weg naar een shariastaat? Dit boek werd opgevoerd als proefschrift van Machteld Zee. Maar in werkelijkheid promoveerde Zee op 1 december 2015 op het proefschrift Choosing Sharia? Multiculturalism, Islamic Fundamentalism and Sharia Councils in the United Kingdom. De handelseditie daarvan is uitgegeven door de uitgeverij Eleven International Publishing.

Waarschijnlijk is het Nederlandstalige boek, dat ik niet heb gezien, gedeeltelijk gebaseerd op haar eerdere bevindingen. Maar dat boek is niet haar proefschrift. Al die opiniemakers die haar, Paul Cliteur (de promotor), en ondergetekende aanvielen, hadden naar alle waarschijnlijkheid het proefschrift van Machteld Zee niet eens gelezen. Dat is pikant!

Zee onderzocht de werking van shariaraden in Groot-Brittannië

In haar proefschrift onderzoekt Machteld Zee onder meer de relatie tussen de multiculturele ideologie (dus niet de multiculturele samenleving) en het islamitische fundamentalisme. In dat licht analyseert zij de alternatieve rechtspraak, namelijk de shariaraden in Groot-Brittannië. Daarbij richt zij zich vooral op de fundamentele rechten van de mens, in dit geval de rechten van vrouwen. Nergens ben ik in de media een analyse tegengekomen van de inhoud van haar proefschrift. Overigens valt het de Nederlandse media nu pas op dat zij op dit thema is gepromoveerd. Terwijl ze met dat proefschrift destijds de voorpagina van The Independent haalde.

De Britse shariaraden waren erg boos op haar, maar ze hebben nooit haar observaties in twijfel getrokken. Nu zijn in Nederland vooral linkse mannen en vrouwen ontzettend boos op Machteld Zee. Ze hadden zich eerder bij de protesten van de shariaraden in Engeland kunnen aansluiten. Ik had nooit gedacht dat bij Nederlandse dagbladen en sommige websites (onder meer Joop.nl, de site van de progressieve VARA) zo veel passie voor de toepassing van de sharia zou bestaan. Er zijn drie landen waar de heersers de sharia volledig toepassen: Iran, Saoedi-Arabië en het kalifaat van de Islamitische Staat – als de critici van Machteld Zee daar op dezelfde wijze zouden hebben geleefd als zij hier doen, waren zij vermoord.

Ook de Universiteit Leiden werd onder vuur genomen

Er was ook nog iets anders aan de hand. Op sommige websites en in sommige kranten werd de Universiteit Leiden onder vuur genomen. Ons werd van alles en nog wat verweten: xenofobie, racisme, extreemrechts et cetera. Ook zouden we banden hebben met ‘een criminele organisatie’, namelijk de Edmund Burke stichting.

Voor de jongeren onder ons: de Burke stichting is ooit opgericht door een paar CDA’ers, zoals oud-premier Dries van Agt. De stichting liet een conservatief Europees geluid horen in een land waar talloze progressieve denktanks zijn. Dat werd als zorgwekkend fenomeen gezien. Ook ik heeft een misdaad gepleegd: ik heb een keer een lezing gegeven voor de Burke Stichting. Al mijn lezingen voor de Teldersstichting, de ChristenUnie en andere instanties tellen niet mee. Overigens heb ik geen idee of de Burke Stichting nog bestaat.

Want Leiden is (te) kritisch over de islam

Maar jullie in Leiden zijn toch kritisch over de islam? Wie is ‘jullie’? De hele universiteit Leiden? Aan de hele Universiteit Leiden heeft één man kritiek op de islam: ik. Machteld Zee schreef over de fundamentalistische islam, Paul Cliteur heeft vooral een mening over het islamisme, en Andreas Kinneging heb ik nooit kunnen betrappen op een mening over de islam.

Ja, ik beken onmiddellijk dat ik kritisch ben over de islam, de politieke islam, het jihadisme, het islamitische terrorisme. Kunnen al die mannen zoals Martijn de Koning niet één kritisch geluid tolereren? Mannen, jullie zijn boos, en ik begrijp dat volkomen: jullie zijn boos op Nederlanders die op de PVV stemmen. Dan moet u bij deze kiezers zijn, en niet bij mij.

Sharia is volgens Europees Hof in strijd met EHRM!

En wat de sharia betreft, moeten deze heren ook niet bij mij zijn, maar ze moeten hun pijlen richten op het Europese Hof voor de bescherming van de rechten van de mens (EHRM). Dat hof heeft in een uitspraak geconstateerd dat de sharia in strijd is met tolerantie, democratie en mensenrechten, en wie de sharia wil laten heersen, mag van dit mensenrechtenhof worden gehinderd.

In deze geest heeft Zee een onderzoek gedaan. Een universiteit en een promotor zijn slechts verantwoordelijk voor het proefschrift en niet voor alle andere daden of woorden van promovendus. Dat gezegd hebbende: ik ben ontzettend trots op Machteld Zee, want de derde druk van haar boek ligt al in de winkel.

Ook moeten we het verschil tussen Leiden en andere universiteiten niet uit het oog verliezen: Leiden streeft ernaar om een bolwerk van vrijheid (praesidium libertatis) te zijn. Daarom wordt de academische vrijheid van professor Maurits Berger (pro-sharia) en professor Afshin Ellian (tegen sharia) gerespecteerd. Hier kunnen andere universiteiten veel van leren!

Academische vrijheid staat in Leiden voorop

Onze rector magnificus prof. dr. Carel Stolker verdedigt de academische vrijheid met verve: ‘Sowieso is het in Nederland, politiek en maatschappelijk, al niet mogelijk meer om normaal met elkaar te praten. De universiteiten zijn de laatste plekken waar nog ordelijk wordt nagedacht. (…) We bieden alle ruimte voor debat. Niet voor niets is ons motto Praesidium Libertatis (Bolwerk van vrijheid). Als er iets aan de hand is, is het juist de rechtenfaculteit die er als de kippen bij is om een debat te organiseren.’

Hulde aan onze rector die spreekt in de geest van Rudolf Cleveringa (1894-1980).

Islam is meest beschermde religie op aarde

Ik blijf erbij dat de islam de meest beschermde religie en wereldbeschouwing op aarde is, want als ik kritisch over het christendom, het boeddhisme of het socialisme had geschreven, was er niks aan de hand geweest.

U kunt op mij karaktermoord plegen, de jihadisten mogen mij dood willen, de ayatollahs mogen mij executeren, maar ik wil wel worden herinnerd als een nederige maar gepassioneerde academicus die de islam op de operatietafel van de rede heeft gelegd. Dit is in de ogen van jihadisten een misdaad, ja, dat is de enige misdaad die ik pleeg: een apologie voor de rede inzake de islam. Het is kenmerkend voor de stand van zaken in de islamitische wereld – en dus de ultieme rechtvaardiging van mijn houding – dat kritiek tot een doodstraf leidt.

Onthoud dat: één kritisch geluid (een bedreigd geluid) over de islam binnen de hele academie van Nederland, uit mijn bescheiden mond, wordt door linkse media en academici als een zorgwekkend fenomeen gezien. Dat is op zichzelf beschouwd een zorgwekkend fenomeen.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Plaats reactie