Beweegt Nederland richting dictatuur

"Opinies" is een collectie van korte teksten (van 500 tot 750 woorden) waarin de auteur zijn opinie over courante islam-gelinkte gebeurtenissen uiteen zet. Indien je jouw opinie gepubliceerd wil zien kan je ze hier kwijt. Geef ons ook je naam en email adres. De tekst moet wel van jouw hand zijn.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24951
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Beweegt Nederland richting dictatuur

Bericht door King George »

Beweegt Nederland richting dictatuur?

Vrijheid burger steeds verder in het nauw

7 juli 2019 - Rutger van den Noort

Afbeelding
Titelfoto artikel Rutger van de Noort op OpinieZ.com “Beweegt Nederland richting dictatuur?”Titelfoto:“Tweede Kamer, Ingang Plein” by NiederlandeNet is licensed under CC BY-NC-SA 2.0


Ik loop al een tijdje rond met een knagend gevoel zonder dat ik er direct de vinger op kon leggen. Deze week wist ik er opeens woorden aan te geven. Zonder dat ik ooit in een totalitair land heb gewoond denk ik toch dat dit het is: ik voel me onderdrukt. Nu is het te makkelijk om mee te bewegen op de golven van mijn gevoel. Een rationeel en feitelijk perspectief mag daarom niet ontbreken.

Dictatuur

Meestal gaat het instellen van een dictatuur gepaard met bloedvergieten om de machtsovername te bewerkstelligen. Als die eenmaal een feit is, volgt een periode van onderdrukking van de bevolking, van onderwerping aan ‘de winnaars’, de hoogste macht. Die schrijft strenge leefregels voor aan de burgers en laat de vrijheid in het niets verdwijnen. Ook wordt verandering van de macht onmogelijk gemaakt, door een autoritaire rechtsvorm te installeren.

Nee, gelukkig is er vooralsnog geen fysieke of gewelddadige onderdrukking in Nederland, geen bloedvergieten. Op dat terrein gaat de vergelijking mank, maar bewegen we ons niet langzaamaan naar iets wat je als een dictatuur zou kunnen beschrijven? Misschien kun je ook een dictatuur bewerkstelligen zonder fysieke dreiging of geweld? Een subtiele onderwerping aan een vreemde macht zonder dat er bloed vloeit. Leven we in een autoritaire democratie?

Aan de zijlijn

Nederland is onderworpen aan de supranationale macht van de EU. Op kernzaken zoals grensbewaking, nationale veiligheid, handel, doet de mening van Nederland er niet toe. Globalisten betogen dan wel dat Nederland onderdeel is geworden van een groter geheel en daarbij zijn invloed kan aanwenden op het totale beleid. Maar deze week zagen we iets heel anders: Nederland staat gewoon aan de zijlijn van iedere onderhandeling. Frankrijk, Duitsland en in mindere mate Italië maken de dienst uit. En Rutte gaf het zelf toe: “Ik ben twee keer verrast tijdens de onderhandelingen“. Wij, Nederland, doen er niet toe.

Censuur

Iedere avond vertelt de staatsomroep wat belangrijke thema’s voor ons moeten zijn. Geen feiten over de toedracht of oorzaak van jihadistisch criminaliteit (bijvoorbeeld: wat stond er op de demper van Gokmans pistool?), wel apocalyptische teksten over klimaatverandering, politiek-correcte verhalen over diversiteit en de EU wordt steevast toegejuicht.

Tegelijkertijd probeert Bigtech (Twitter/Facebook/Youtube) ons denken te sturen door een bepaald type mening te censureren en een ander type door te laten. Waar je elkaar vroeger gewoon onvoorwaardelijk een bericht kon sturen, via de in de wet verankerde carrier PTT-Post, maakt nu de anonieme carrier zomaar naar eigen goeddunken bepaalde onwelgevallige brieven ‘zoek’.

Verschraling

Feitelijk gezien geselt Nederland zijn bevolking met een snoeihard verschralend belastingbeleid, in combinatie met een wildgroei van betuttelende regels. Waar een een-verdienend huishouden voorheen lekker op vakantie kon, ontbreken nu de financiën om weg te gaan en mocht dit gezin dan in hun eigen tuin een gezellige avond willen organiseren, dan lopen ze nog de kans op een boete voor illegale houtstook ook.

Monisme

Onder het mom van de democratische rechtsstaat lijkt alles netjes te verlopen, maar de checks and balances voor de gescheiden machten ontbreken totaal. Er is sprake van monisme: de regeringspartijen in het parlement en het kabinet zijn het per definitie met elkaar eens. Wat onafhankelijke instituten hadden moeten zijn – zoals het PBL, CPB, CBS en het WODC – blijken simpele verlengstukken van de politiek en zelfs de rechterlijke macht kent zijn politieke belang. We zien dit overduidelijk in het Wilders-proces.

En wat dacht u van de subjectieve ‘willekeur’ van de veroordelingen? Wel blokkeerfriezen pesten, maar als iemand met een mes Wilders iets wil aandoen, volgt vrijspraak.


Opiniez
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Plaats reactie