Ik eis herstelbetalingen.

"Opinies" is een collectie van korte teksten (van 500 tot 750 woorden) waarin de auteur zijn opinie over courante islam-gelinkte gebeurtenissen uiteen zet. Indien je jouw opinie gepubliceerd wil zien kan je ze hier kwijt. Geef ons ook je naam en email adres. De tekst moet wel van jouw hand zijn.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24951
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Ik eis herstelbetalingen.

Bericht door King George »

Ik eis herstelbetalingen

Geplaatst op 2 juli 2020 door E.J. Bron

Afbeelding

(Door: “bozeoudeman”)

Een stukje sociale geschiedenis voor deugwitjes van 16, 17 en misschien zelfs al 18 die achter BLM-leugens aanhobbelen, omdat zij denken alles te weten. Kijk hieronder en lees een stukje geschiedenis dat jullie dus dan niet op school hebben gehad over jullie eigen afkomst ‘witjes’. Vrijwel alle gewone mensen waren horigen of lijfeigenen.

Lijfeigenschap was de situatie dat iemands lichaam werd beschouwd als het eigendom van de feodale landsheer of heerser van een bepaald gebied. Het was een vorm van horigheid die erfelijk was en die de slavernij dicht benadert. Het kwam in de Middeleeuwen in Europa en dus ook in Nederland veelvuldig voor.

Het verschil met slavernij is voornamelijk dat lijfeigenen een gezin konden stichten, wat met slaven meestal niet het geval was, en dat men wellicht een stukje land mocht bebouwen om het gezin te voeden en dat men niet zonder het gezin kon worden verkocht. Ja je leest het goed; VERKOCHT zoals slaven dus!

Ook kloosters en abdijen beschikten over lijfeigenen, die in dienst van de monniken werkten. Over het algemeen werd men daar heel wat beter behandeld dan bij de adel en de heren. De abdijen verleenden ook sneller vrijheid aan hun onderhorigen.

In Nederland en België verdween tussen 1794 en 1798 het lijfeigenschap. In Nederland werd formeel de erfelijke horigheid afgeschaft in 1798. En daarna en ook eerder mochten de gelukkigen, die dan ‘vrije’ mensen waren, wonen in een soort plaggenhutten of in vochtige kelders in de steden waar zij, als ze geluk hadden, voor weinig loon lange dagen werkten. Uitkeringen als AOW en Bijstand zijn pas na de Tweede Wereldoorlog ontstaan.

De AOW is in 1956 geïntroduceerd door de minister van Sociale Zaken en Volksgezondheid Suurhoff. De AOW is de opvolger van de door Drees als minister van Sociale Zaken in 1947 ingevoerde Noodwet Ouderdomsvoorziening, die als tijdelijk bedoeld was.

De Algemene bijstandswet werd op 1 januari 1965 ingevoerd onder verantwoordelijkheid van de toenmalige minister Klompé.

In 1814, dus 16 jaar na de afschaffing van lijfeigenschap, ondertekende Nederland een internationaal verdrag voor stopzetting van de handel in slaven. In 1863 werd de slavernij officieel afgeschaft in de Nederlandse kolonie Suriname.

Ja, 16, 17 en 18 jarigen en wellicht ook jullie ouders, dit is jullie waarschijnlijk niet op school geleerd, en zeker de BLM-kindertjes die uit Ghana en Nigeria hierheen zijn getrokken om van de bijstand te genieten, weten hier niets van.

Pas na WO 2 kregen gewone mensen als arbeiders in Nederland het wat beter. Dus dit is echt iets anders dan het idee dat vooral veel zwarte mensen vanwege leugens van bepaalde types hebben dat AOW en bijstand altijd in Nederland hebben bestaan. Nee dus!

Eigenlijk, als ik er over nadenk en gezien wat die BLM-kleuters wensen, wil ook ik herstelbetalingen voor hetgeen mijn voorouders is aangedaan als horigen en lijfeigenen. Hallo Rutte, ik eis ook geld! Ik eis ook excuses van de adel en de overheid voor wat zij mijn voorouders hebben aangedaan, Tweede Kamerleden, ik eis gerechtigheid!

Door:
“bozeoudeman”
(voor www.ejbron.wordpress.com)
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Ik eis herstelbetalingen.

Bericht door mercator »

King George schreef: In Nederland en België verdween tussen 1794 en 1798 het lijfeigenschap.
België bestond toen nog niet. De feodaliteit werd wel afgeschaft maar er kwam iets anders voor in de plaats dat niet beter was. De Fransen wilden dat het individu alleen nog met een abstracte bureaucratie te maken kreeg, de "staat". En tot welke onderdrukking dit leidde weten we allemaal.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Mahalingam
Berichten: 52141
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Ik eis herstelbetalingen.

Bericht door Mahalingam »

Surimane heeft geen herstelbetalingen nodig want ze worden rijk:
Opnieuw grote olievondst bij Suriname, de vierde dit jaar

Ik ben ontzettend blij", zegt directeur Elias van Staatsolie, het Surinaamse staatsoliebedrijf. "Voor Suriname is dit fantastisch." Het is nog niet bekend hoeveel olie er in de vierde boorput zit.

De olie werd gevonden op bijna 4800 meter diepte in Blok 52, een gebied ten noorden van Paramaribo met een oppervlakte van ruim 4700 vierkante kilometer.

Eerder dit jaar werd door het Amerikaanse Apache Oil en het Franse Total olie gevonden in Blok 58, in de boorputten Maka Central-1 en Sapakara West-1. Die moeten op termijn dagelijks 150.000 vaten per dag produceren.
https://nos.nl/artikel/2360222-opnieuw- ... -jaar.html
En dan lees ik nu:
Tegenvaller Suriname: geen olie op zee gevonden

Voor de kust van Suriname claimen talloze offshorebedrijven grote hoeveelheden olie te kunnen vinden, maar de producent Tullow Oil meldt in de zijn wateren „slechts kleine olievondsten” te hebben aangetroffen.

De kust voor Suriname is een van de populairste zoekgebieden. Enkele successen zijn geclaimd door ervaren olie-exploitanten Total, Apache en Petronas.

Het exploratieschip Goliathberg Voltzberg North-1 van Tullow Oil begon eind januari ook te zoeken met boorschip Stena Forth.

Volgens een verklaring van de Brits-Ierse maatschappij bij de London Stock Exchange is daar met boringen de volledige diepte bereikt van 5060 meter en „een reservoir van goede kwaliteit aangetroffen.” Maar er waren „slechts kleine oil shows”, bevestigt het in een verklaring.
Put afgesloten

Het oliereservoir waar Tullow boorde, zal volgens de verklaring nu worden afgesloten en verlaten. Dat betekent geen definitief einde aan alle boringen.
https://www.telegraaf.nl/financieel/151 ... e-gevonden

Maar gelukkig komt er redding: Suriname gaat waterstof exporteren.

Deens bedrijf wil US$ 1.2 miljard investeren in powerplant


De regering heeft met de Hybrid Power System Group (HPSG) uit Denemarken een overeenkomst gesloten voor de bouw van een ‘hydrogen powerplant’. Er zal 100 megawatt aan energie worden geproduceerd voor Suriname, wordt er op een persconferentie meegedeeld. Met het water uit de Commewijnerivier zal er waterstof (hydrogen), industriële zuurstof en schoon water worden geproduceerd. De stroom die voor dit proces nodig is, zal komen van zonne-energie en windturbines. Maar volgens een persbericht van HPSG zelf, zal zij met het energie station 719 megawatt aan energie produceren. Er zal ook stroom naar Frans-Guyana worden geëxporteerd.
Spoiler! :
Het complex komt te staan op plantage Breedevoort te Commewijne en moet in 2023 'up and running' zijn. HPSG is de eerste die een ‘foreign direct investment’ doet in Suriname delen minister Armand Achaibersing van Financiën en Albert Ramdin van Buitenlandse Zaken, International Business en Internationale Samenwerking (Bibis) mee. De Denen gaan US$ 1.2 miljard investeren. Het project gaat Suriname niets kosten, ook de nodige grond is geen probleem: de initiatiefnemers van het project zijn eigenaar van plantage Breedevoort.

De laatste jaren wordt er ijverig gezocht naar nieuwe en schonere vormen van energie. Hydro-power (stroom opgewekt met water), zonne- en windenergie voeren de boventoon. Hoewel waterstof al veel langer wordt aangezien als “energie van de toekomst” is het nog steeds niet doorgebroken om 'fossil fuels' te kunnen vervangen. Waterstof is het enige element op aarde dat overal voorkomt. Een van zijn karakteristieken is dat hij energie kan opslaan. Hij dient ook als grondstof voor chemische producten, zoals ammoniak voor kunstmest en synthetische kerosine. Auto’s die op waterstof rijden zijn duurder in aanschaf. Ook tanken met waterstof is duurder. Hij wordt het best toegepast op grotere transportmiddelen (synthetische kerosine voor vliegtuigen).

Traditioneel wordt waterstof gewonnen uit kool, aardolie of aardgas. Maar bij die processen komt er carbon vrij die schadelijk is voor het milieu. Een manier om het carbonvrij te produceren is door een methode genaamd electrolyse. Hierbij wordt het water (element H2O) met stroomstoten behandeld. Hierdoor komt er pure waterstof (H), zuurstof (O2) en damp vrij. Dit is ook geen goedkoop proces omdat er enorm veel elektriciteit voor nodig is. HPSG gaat deze stroom opwekken met windturbines en zonne-energie.

Een andere factor die waterstof duur maakt, is de opslag en transport. Waterstof is licht en vereist veel ruimte voor de opslag. Compressen is duur en gevaarlijk. Ook in vloeibare vorm moet hij in combinatie met andere elementen worden opgeslagen wat de puurheid kan aantasten. Benny Falk van HPSG deelt mee dat het bedrijf de pure waterstof in gasvorm zal opslaan in 40 voet containers. Deze zullen onmiddellijk worden geplaatst op schepen voor export. Hiermee zal aanzienlijk in de kosten gesneden worden, stelt hij. Breedevoort ligt immers aan het water.
https://www.starnieuws.com/index.php/we ... item/63570
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52141
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Ik eis herstelbetalingen.

Bericht door Mahalingam »

Gaat Rwanda (van Huti's en de Tutsi's) herstelbetaling krijgen van de (ex-)koloniale grootmacht Frankrijk?
Macron asks Rwanda to forgive France over 1994 genocide role

French President Emmanuel Macron has asked Rwandans to forgive France for its role in the 1994 Rwandan genocide in which about 800,000 ethnic Tutsis and moderate Hutus died.

Speaking at the genocide memorial in Rwanda's capital Kigali, he said France had not heeded warnings of impending carnage and had for too long "valued silence over examination of the truth".

But France had not been an accomplice in the killings, Mr Macron added.

Rwanda's leader praised his speech.

President Paul Kagame said, "His words were something more valuable than an apology. They were the truth." He called it "an act of tremendous courage".

In March, a French expert commission found that France under the late President François Mitterrand had borne "heavy and overwhelming responsibility" for the genocide but had not been complicit. The report said France had been "blind" to genocide preparations.

"Only those who went through that night can perhaps forgive, and in doing so give the gift of forgiveness," Mr Macron said at the memorial, where more than 250,000 victims are buried.

"I hereby humbly and with respect stand by your side today, I come to recognise the extent of our responsibilities."

A Hutu elite ruled Rwanda when the genocide took place, in April-June 1994, but they were later ousted by the Tutsi-led Rwandan Patriotic Front (RPF) under Paul Kagame.
https://www.bbc.com/news/world-europe-57270099
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52141
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Ik eis herstelbetalingen.

Bericht door Mahalingam »

En ook Duitsland heeft een koloniale erfenis waarvoor excuses op zijn plaats zijn.
Namibië is Duitse koloniale massaslachting nog niet vergeten

Het wordt de vergeten genocide van de twintigste eeuw genoemd: de massaslachting van de Duitse koloniale troepen in hun voormalige kolonie Namibië tussen 1904 en 1908. Tienduizenden mensen werden vermoord, tachtig procent van de Herero- en Nama-minderheid werd verdreven of uitgeroeid.

De Duitse en Namibische regering onderhandelen nu over een schadevergoeding. Maar de nabestaanden van de slachtoffers, voelen zich buitengesloten en dreigen met wraak.

Herero-nabestaanden willen wraak


De nazaten van de Duitse kolonisten bezitten in Namibië nog steeds boerderijen met grond van tienduizenden hectaren groot. Terwijl de traditionele Herero-boeren met hun vee landloos wegkwijnen.

Het geduld van Sam Kambazembi, Herero-chief, is op: "Het zal ons niet eens een dag, of uren kosten om ons land terug te pakken. Die boerderijen zijn hier vlakbij. De boerderijen en het vee zijn hier. Ik zou bang zijn als ik een Duitse boer was hier."
https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/215665 ... t-vergeten

Er wordt dus gedreigd met het Zuid-Afrika scenario: alle blanke boeren weg/dood.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Maarten
Berichten: 975
Lid geworden op: di mar 21, 2017 3:00 pm
Locatie: Twente

Re: Ik eis herstelbetalingen.

Bericht door Maarten »

Ik eis herstelbetalingen van Frankrijk voor de franse bezetting op het eind van de 18de/begin 19de eeuw en excuses voor de dood van duizenden Nederlanders die verplicht dienst moesten nemen in het Franse leger en stierven in naam van Frankrijk...

Absurd? Natuurlijk.

geschiedenis is geschiedenis. Punt. geen mens die nu leeft heeft schuld aan feiten uit het verleden.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Ik eis herstelbetalingen.

Bericht door mercator »

Maarten schreef:
zo mei 30, 2021 11:01 am
Ik eis herstelbetalingen van Frankrijk voor de franse bezetting op het eind van de 18de/begin 19de eeuw en excuses voor de dood van duizenden Nederlanders die verplicht dienst moesten nemen in het Franse leger en stierven in naam van Frankrijk...
Ook niet vergeten: het bombardement op Antwerpen door de Nederlanders onder generaal Chassé in 1831 en de onrechtvaardige tol op de Schelde tot 1868.
De eerste zelfmoordterrorist was trouwens een Nederlander. Van Speyck( dan nog liever de lucht in) wordt tot vandaag geëerd met straatnamen en standbeelden. Weg ermee, aanstootgevend voor Belgen !
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Mahalingam
Berichten: 52141
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Ik eis herstelbetalingen.

Bericht door Mahalingam »

Hebben negers in Jamaica het veel slechter dan in hun 'thuisland' Afrika?
Als dat zo is dan kan dit komen omdat ze met 3 miljoen op een bergachtig eilandje leven.
Jamaica demands reparations from Britain’s Queen over UK role in slavery

The global call for reparations is growing louder by the day as news emerges that Jamaica's government is set to demand reparations from Queen Elizabeth and the British government, for Great Britain's role in the transatlantic slave trade.

A petition has been prepared and will be submitted in due course according to Olivia 'Babsy' Grange, Jamaica's Minister for Culture. The announcement comes not long after the UN Human Rights Chief Michelle Bachelet urged global action including reparations to "make amends" to people of African descent.

Over 3 million enslaved Africans were forcibly trafficked by the British empire to their colonies across the world, including Jamaica to work on plantations; while, being habitually brutalized and dehumanized.

Yet the British state has never apologized let alone taken steps to ensure reparatory justice. Meanwhile, when slavery ended, the UK government borrowed £20 million from the Treasury to compensate slave owners for the inconvenience of not having enslaved Africans to make them rich.
The loan was one of the largest in British history which was the equivalent to £17bn today and was at the time 40% of the Uk's national budget. Yet according to the Daily Express newspaper, based in the UK, 97% of their readers polled voted no to the question of whether Britain should pay reparations.

Jamaica is a small island nation with a population of just under 3 million that still has the British queen as its unelected head of state and while many people of African descent will welcome their latest demand for reparations others will feel that it will take a lot more than a petition to get the British state to finally accept responsibility for their historic crimes.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Maarten
Berichten: 975
Lid geworden op: di mar 21, 2017 3:00 pm
Locatie: Twente

Re: Ik eis herstelbetalingen.

Bericht door Maarten »

laat die zeikerdjes uit Jamaica teruggaan naar westAfrika...eens zien of de slavernij dat hen naar Jamaica bracht zo slecht was voor de sociale positie waar de nakomelingen der slaven anno 2021 zich bevinden. mij lijkt het dat het in Jamaica beter te vertoeven is dan Afrika...
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24951
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Ik eis herstelbetalingen.

Bericht door King George »

Ik heb het al eerder geopperd: Laten we inderdaad hun eisen op volledig herstel inwilligen. De vinger(s) hebben we al gegeven en het houdt niet op totdat ze de hele hand hebben. Volledig herstel houdt dus in dat wij hen terug naar Afrika helpen.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Mahalingam
Berichten: 52141
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Ik eis herstelbetalingen.

Bericht door Mahalingam »

Die roep om ons geld zal mogelijk over een paar jaar verstommen als uiteindelijk de olie export op gang komt. En natuurlijk de regering de winsten gebruikt om de bevolking blij te maken en niet alleen de eigen zakken te vullen zoals in veel olielanden het geval is.

Veel gang zit er niet in en in het buurland Guyana is de oliewinning wel op gang. Het verschil in welvaart tussen beide landen wordt dan ook steeds groter.
Gingen Surinamers vroeger voor een beter leven naar Nederland, nu gaan ze naar Guyana.
Miljarden uit olievondst voor kust Suriname, ’totale operatie gaat $9 miljard kosten’

Aan de Waterkant, in de verouderde hal van de Centrale Markt in Paramaribo, pal tegen de Surinamerivier met afmerende vissersboten, zuchten de inkopers. Ze schuifelen van kraam naar kraam. Er is beperkt aanbod van vis, kip en kousenband. „Vroeger was het hier hélemaal vol. Je kon er met je tassen niet eens goed door”, vertelt een inkoopster. „Nu is het...minder succesvol.”

De verzengende hitte van 35 graden in de Surinaamse hoofdstad samen met de hoge luchtvochtigheid en al het zweet zijn voor haar één last, maar de prijzen van alle inkopen voor haarzelf en haar familie trekken een diepe frons in haar voorhoofd. Ze loopt met een stapel bankbiljetten rond om de eenvoudige ingrediënten voor de Surinaamse Saotosoep te kopen. Suriname kent een enorme inflatie. „Twee jaar geleden kreeg je voor één Amerikaanse dollar zes Surinaamse dollars”, zegt ze. „Inmiddels is de koers een op véértig. Eten is voor veel mensen onbetaalbaar.”

Hoop
Maar zoals altijd, houden veel Surinamers hoop. Tweehonderd kilometer voor de kust heeft TotalEnergies met partner APA in geboorde putten in Blok 58 het equivalent van 700 miljoen vaten (159 liter) gevonden. Eind dit jaar moet er een ontwerp voor winning liggen, aldus ceo Patrick Pouyanne van het Franse bedrijf. De totale operatie gaat zo’n $9 miljard kosten, zegt directeur Annand Jagesar van Staatsolie.

Maar de financiële baten waar Surinamers naar snakken, zijn nog onzeker. Ze liggen relatief ver in de toekomst voor het land waar onlangs duizenden mensen de straat op gingen en er rellen en ongekende plunderingen uitbraken.

Pas in het vierde kwartaal van 2024 tekenen de exploitatiebedrijven de zogeheten final investment decision en kan het boren beginnen. De productie is nu opgeschoven naar 2028, aldus Staatsolie.
Spoiler! :
Maar Suriname heeft in winning van grondstoffen niet de allerbeste reputatie. Staatsolie wint weliswaar al 42 jaar gas en olie op land, zijn bauxietwinning voor aluminium - de Amerikaanse luchtvloot werd er in de Tweede Oorlog van gebouwd - is ter ziele. De installaties op het door leegstand en tropische hitte aangetaste complex, dertig kilometer ten zuiden van de hoofdstad, wordt afgebroken.

Grondstoffen
Ook de Surinaamse cocosindustrie kon niet tot wasdom komen, en van de kansrijke goudwinning in de binnenlanden huiveren veel Surinamers: veel illegale gewapende Brazilianen hebben die in handen gekregen. Er wordt in de binnenlanden met gif gewerkt, het leger en politie zouden te weinig optreden, inheemse bewoners kunnen hun vis vaak niet meer eten, zeggen stamgenoten.

De Staat, die bij het IMF aanklopte voor steun en in ruil daarvoor hard moet bezuinigen op het overheidsapparaat, profiteert bovendien veel te beperkt van de legale verkopen van de goudwinning uit de eigen bodem, is het gevoel. Suriname barst van het tropisch hardhout, maar de overheid heeft de kap en transport door de verhoging van de concessie- en exploratierechten te duur gemaakt, aldus producenten van de Algemene Surinaamse Hout Unie dit voorjaar.

Op zee voor Guyana, pal naast Blok 58, zijn meerdere oliebedrijven onder leiding van ExxonMobil er in opdracht van de overheid al wel in geslaagd olie te winnen en te verkopen. Eind 2019 begon het met de winning van 380.000 vaten per dag. Guyana claimt voor bijna $2 miljard aan inkomsten te hebben, die de regering in scholen, ziekenhuizen en wegen heeft beloofd te investeren.

Exodus
Rystad Energy denkt dat er in dit hele veld tot 2040 voor $157 miljard olie gewonnen kan worden. Suriname zou tot $26 miljard kunnen verdienen. Jagesar zegt dat de Surinaamse staat 60 tot 70% van de olieopbrengsten krijgt. De rest is voor de bedrijven. Aan de Surinamerivier is DP World uit Dubai begonnen met de bouw van een oliehaven. Langs dezelfde rivier klinken zorgen over de Surinaamse vriendjespolitiek. ’Mensen mogen mee-eten’, hoor je doorlopend.

De winning in Guyana leidde tot een kleine exodus van Surinamers met expertise in olie naar het buurland. „In Georgetown is geen vierkante meter grond meer te krijgen”, zegt een Surinaamse over de opgelopen prijzen in de hoofdstad vanwege die toestroom.
De vraag is hoeveel Surinamers gaan werken in de oliewinning. De Vereniging van Economisten in Suriname waarschuwde de regering Santokhi het volk breed te laten meeprofiteren van de opbrengsten, het verschil tussen arm en rijk loopt op.

Lassers
Jagesar van Staatsolie windt er op Apintie TV geen doekjes om. „Zo’n 5% van onze bevolking heeft hbo of universitair onderwijs. We moeten de goede diaspora vinden”, doelt hij op de goed opgeleide Surinamers in het buitenland. Er moet ook 57 kilometer pijpleiding worden aangelegd, waarvoor het land lassers wil opleiden. „In de Petroleumwet staat: als het werk op kwalitatief hetzelfde niveau gemaakt kan worden, dan moet dat in Suriname gebeuren”, zegt Jagesar. „Maar het is complexe industrie”, voegt hij toe. „Internationale partners moeten Surinamers leren hoe we dit ding moeten doen. In het begin zal het niet lukken, maar je gaat het leren.”
https://www.telegraaf.nl/financieel/963 ... ard-kosten
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Plaats reactie