Amerikaanse verkiezingen

"Opinies" is een collectie van korte teksten (van 500 tot 750 woorden) waarin de auteur zijn opinie over courante islam-gelinkte gebeurtenissen uiteen zet. Indien je jouw opinie gepubliceerd wil zien kan je ze hier kwijt. Geef ons ook je naam en email adres. De tekst moet wel van jouw hand zijn.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89866
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Amerikaanse MidTerms 2022

Bericht door Ariel »

sjun schreef:
za nov 12, 2022 3:58 am

Je stelt een vraag die hier niet beantwoord kan worden. Geen idee wie de door een ander onder de aandacht gebrachte kunstvorm fabriceerde. Ik vermoed dat het de gebruikte term blackpilled van een beklijvend plaatje voorzag.
Dank Sjun. Ik had het ook al aan mijn zoon gevraagd, maar die wist het niet. En inderdaad, de creator van deze oerlelijke creatie zal uit de hoek van blackpilled komen.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12627
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Amerikaanse MidTerms 2022

Bericht door sjun »

Blackpilled lijkt me de overtreffende trap van Redpilled. En om te weten wat dat is is het handig als je The Matrix gezien hebt of ff hier leest. :wink2:
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89866
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Amerikaanse MidTerms 2022

Bericht door Ariel »

sjun schreef:
za nov 12, 2022 12:44 pm
Blackpilled lijkt me de overtreffende trap van Redpilled. En om te weten wat dat is is het handig als je The Matrix gezien hebt of ff hier leest. :wink2:
Dank je. Ik had eigenlijk heel weinig of niets van redpilled en blackpilled gehoord of gelezen.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12627
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Amerikaanse MidTerms 2022

Bericht door sjun »

Ingraham: This was predictable
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24963
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Amerikaanse MidTerms 2022

Bericht door King George »

Ariel schreef:
wo nov 09, 2022 4:28 pm
King George schreef:
wo nov 09, 2022 3:45 pm

Het ziet er eigenlijk helemaal niet zo goed uit.
Ik had het ook graag anders gezien. Ik begrijp het niet. Zijn de Amerikanen Trump zat?
xplosive schreef:
wo nov 09, 2022 11:26 pm
 
In theorie kunnen de Democraten nog steeds een meerderheid in zowel het huis als de senaat krijgen. Er is wat dat betreft nog steeds geen definitieve uitslag.
 
Er wordt nu veelvuldig gespeculeerd dat Ron DeSantis de opvolger van Donald Trump zou kunnen worden.
 
Zie bijvoorbeeld : DeSantis' sweeping victory in Florida sets up a potential rivalry with Trump
 
Van Ron DeSantis gaan we horen. Hij kan zowel de voorverkiezingen voor de Republikeinse nominatie winnen als Joe Biden verslaan als hij genomimeerd wordt. En ik twijfel aan of Donald Trump dat wel kan gaan lukken. Dat lukte in 2020 niet. En zo succesvol waren de Trumpgezinde kandidaten in de staten helaas niet. Ron DeSantis is zelf ook een Trump-adept, maar ik denk dat zijn succes in Florida naar meer gaat smaken en dat hij een gooi gaat doen naar de nominatie.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24963
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Amerikaanse MidTerms 2022

Bericht door King George »

De Reps en de Dems staan nu 49-49 in de Senaat. Arizona gaat naar de Dems. In Nevada wordt nog geteld. De uitslagen van Nevada en van Georgia (waar een tweede ronde nodig is, omdat geen van de kandidaten in de eerste ronde een meerderheid haalde) gaan de samenstelling van de Senaat bepalen.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12627
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Amerikaanse MidTerms 2022

Bericht door sjun »

Jesse Watters: Arizona and Nevada don't want the 'system' to make sense


The SHOCKING Reason There's Still 620,000 Uncounted Ballots in Arizona


Het zal wel toeval geweest zijn dat het om precies dezelfde landstreek gaat als waar de stemfraude bewijzen van 2020 zijn weggemaakt.
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12627
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Amerikaanse MidTerms 2022

Bericht door sjun »

Alaska's voting system was rigged in Lisa Murkowski's favor: Kelly Tshibaka


Lauren Boebert Takes THE LEAD


This Can't Be Happening... HOW COULD YOU?!


Soortgelijk zicht op zaken wordt ons bij de NPO en haar commerciële collega's om een af andere reden maar niet geboden. Gelukkig beseffen steeds meer mensen dat bredere oriëntatie noodzakelijk is als je daadwerkelijk op de hoogte wilt blijven van wat er zoal in de wereld gebeurt.
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12627
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Amerikaanse MidTerms 2022

Bericht door sjun »

His Time Is UP.
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89866
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Amerikaanse MidTerms 2022

Bericht door Ariel »

De Democraten behouden hun krappe meerderheid in de Amerikaanse Senaat de komende twee jaar. De nek-aan-nekrace in de staat Nevada is gewonnen door de Democratische senator Catherine Cortez Masto .

De Dems kunnen door gaan met het afbreken van Amerika.

Het was weer een vreemde verkiezing. Kan het stemmen nou nooit eerlijk gaan in Amerika?

En wat is dit nou weer.

They found these ballots on highway 880 Santa Cruz Mountains
Afbeelding

Dozens of missing, completed ballots found along highway in Santa Clara County

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12627
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Amerikaanse MidTerms 2022

Bericht door sjun »

King George schreef:
za nov 12, 2022 2:30 pm
--knip--
Van Ron DeSantis gaan we horen. Hij kan zowel de voorverkiezingen voor de Republikeinse nominatie winnen als Joe Biden verslaan als hij genomimeerd wordt. En ik twijfel aan of Donald Trump dat wel kan gaan lukken. Dat lukte in 2020 niet. En zo succesvol waren de Trumpgezinde kandidaten in de staten helaas niet. Ron DeSantis is zelf ook een Trump-adept, maar ik denk dat zijn succes in Florida naar meer gaat smaken en dat hij een gooi gaat doen naar de nominatie.
Het valt te hopen dat DeSantis zich niet laat gebruiken door de Rhino's om Trump het leven te verzieken. Juist nu zou hij loyaal kunnen zijn zijn politieke winst verzilveren de nodige extra ervaring opdoen en Trump zijn opdracht kunnen laten afmaken om eens stevig het mes in de Deepstate gezet te krijgen en wereldvrede te bewerken.

Door de invloed van de Rhino's op de Republikeinse koers stevig terug te brengen kon er wel eens een bevrijdende beweging ontstaan die Gouverneurs en ambtenaren met dictatoriale neigingen geen enkele ruimte meer laat om die lusten te gaan botvieren op burgers. Maar als DeSantis voor eigen ego zou gaan raken de Republikeinen verdeeld en zit er uiteindelijk helemaal niks in het vat terwijl de Democrats door kunnen gaan met hun aanslagen op de vrijheid van meningsuiting en andere persoonlijke vrijheden. Dan zullen ook de belastingen zullen blijven stijgen, de koopkracht dalen en het land zal uiteindelijk meer en meer verdeeld raken.

Laten we hopen dat DeSantis alle egostrelende verleidingen weerstaat en zich als een degelijke en loyale toekomstig leider van de VS weet te gedragen zodat ook hij maximaal voorbereid is zodra hij zelf aan de beurt komt het presidentiële ambt te gaan vervullen.
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12627
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Amerikaanse MidTerms 2022

Bericht door sjun »

Een blik op de fraudegevoeligheid van het Amerikaanse kiessysteem ten gunste van de Democrats.

Host Of The View ADMITS To Committing Voter Fraud In Shocking Statement, Mail-In Voting Helps Dems
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12627
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Amerikaanse MidTerms 2022

Bericht door sjun »

Blake Masters GOES IN! ... And He's 100% Right.
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12627
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Amerikaanse MidTerms 2022

Bericht door sjun »

Mark Levin on midterm elections: What about the red wave?
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12627
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Amerikaanse MidTerms 2022

Bericht door sjun »

Zelf dacht alweer aan verkeuzingsfraude gezien wat er tot dusver weer in beeld kwam. Ik was daarin niet de enige:

Dr. Gina Prime Time On Stolen Elections


Ik ben benieuwd of er nu ook gewoon eens onderzoek naar deze praktijken gaat plaatsvinden of dat er weinig anders op zit dan opstand om recht gedaan te krijgen.

Meer volgt...

Edit: Kijk eens aan, YouTube begint al aan haar censuurronde. Dan gaat er meer loskomen voor wie het clipje wil zien is het uit voorzorg ook elders geparkeerd.
:rolleyes:
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12627
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Amerikaanse MidTerms 2022

Bericht door sjun »

Alvast wat meer:

Kari Lake LOSES, Katie Hobbs Declared Winner In Arizona Governor Race


Kijk als je het nieuws van Arizona gevolgd hebt dan weet je dat de wegloopster die geen debat aandurfde en die nauwelijks mensen op rally's verzamelde nooit legaal gewonnen kan hebben voor haar opponent die menigten in Arizona verzamelde. Ik ben zeer benieuwd wat hier uit gaat komen. Te verwachten valt juridisering van deze beslissing en daar zijn al bewijzen voor aan te voeren die ik hier nog hoop te delen.
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12627
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Amerikaanse MidTerms 2022

Bericht door sjun »

This cannot continue...
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12627
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Amerikaanse MidTerms 2022

Bericht door sjun »

JUST IN: DeSantis Responds To Trump's Insults Against Him, Tonight's Possible 2024 Announcement
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89866
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Amerikaanse MidTerms 2022

Bericht door Ariel »

Donald Trump is weer presidentskandidaat. De voormalig president kondigde zijn kandidatuur aan vanuit Mar-a-Lago, zijn resort in Florida. „Om Amerika weer groots en glorieus te maken, kondig ik vanavond mijn kandidatuur voor president van Amerika aan”, zei Trump voor een paar honderd juichende supporters.
De gewone Amerikaan zal centraal staan, zo zei Trump. „Dit wordt niet mijn campagne, dit wordt jullie campagne”, vertelde hij zijn juichende supporters, van wie een deel met rode Trump-petjes naar de balzaal van Mar-a-Lago waren gekomen.

Verder sprak Trump over de aanhoudende inflatie, die bij Amerikanen „voor grote pijn zorgt”. Hij voorspelde dat de benzineprijzen de komende tijd gaan stijgen, en gaf Biden daarvan de schuld. „We moeten nu bedelen om energie van andere landen.” Ook was hij kritisch op het immigratiebeleid van de Democraten. „Onze zuidelijke grens is weggevaagd”, zo zei hij over de grens met Mexico. „We zullen nog jaren de prijs betalen voor deze invasie.”
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12627
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Amerikaanse MidTerms 2022

Bericht door sjun »

He’s Baaack! - Trump Makes It Official - 2024
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12627
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Amerikaanse MidTerms 2022

Bericht door sjun »

Meanwhile in Arizona... lol

:rolleyes:
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89866
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Amerikaanse MidTerms 2022

Bericht door Ariel »

De Republikeinse Partij tikte woensdag (lokale tijd), iets meer dan een week na de tussentijdse verkiezingen, de 218 zetels aan in het Huis van Afgevaardigden. Daarmee hebben de Republikeinen een meerderheid behaald in het Huis.

Biden verklaarde dat hij ernaar uitkeek om samen te werken met de Republikeinen in het Huis om zo ‘resultaten te bereiken voor hardwerkende families’: ,,Het Amerikaanse volk wil dat we iets voor elkaar krijgen. Ik ben bereid met iedereen, Republikeinen of Democraten, samen te werken om dat voor hen te bewerkstelligen.”

Makkelijk zal dat samenwerken zeker niet worden. Uren nadat hun meerderheid vaststond werden in Republikeinse kring al meteen parlementaire onderzoeken aangekondigd naar het handelen van president Joe Biden en een aantal van zijn ministers. Daarop is veel kritiek vanuit het Republikeinse kamp.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52300
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Amerikaanse MidTerms 2022

Bericht door Mahalingam »

Nancy Pelosi verlaat Democraten als fractieleider

'Tijd voor een nieuwe generatie'

Nancy Pelosi vertrekt uit de Amerikaanse politiek. De 82-jarige fractieleider van de Democraten in het Huis van Afgevaardigden, laat weten dat het tijd is voor een nieuwe generatie om leiding te geven aan de partij.

"Ik ben dankbaar dat velen er klaar voor zijn, en hun schouders willen zetten onder deze geweldige verantwoordelijkheid", zei ze in een speech tot het Huis, meldt NOS. In januari stapte ze al op als voorzitter van het Huis van Afgevaardigden. De Democraten verloren de meerderheid bij de midterms. Republikeinen mogen daarom weer een voorzitter aandragen.

Pelosi blijft wel afgevaardigde voor haar kiesdistrict in de staat Californië.
https://www.nieuwnieuws.nl/5158277/nanc ... tieleider/

"...een nieuwe generatie..."
Om de 20 jaar heb je een nieuwe generatie. Dus nu komen de 60-jarigen aan de beurt.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12627
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Amerikaanse MidTerms 2022

Bericht door sjun »

AZ REFUSES To Certify Kari Lake Election Citing Maricopa Issues, Democrats VOW Lawsuit To FORCE Them

Afbeelding
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12627
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Amerikaanse MidTerms 2022

Bericht door sjun »

Arizona REFUSES To Certify Election For Katie Hobbs


It's finally catching up to them.

Afbeelding
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Plaats reactie