De toestand in Iran

Is het leven in een land van de islam echt het paradijs? Waarom zijn er geen rustige, stabiele islamitische landen op onze planeet?
King George

Re: De toestand in Iran

Berichtdoor King George » Wo Jan 15, 2020 4:07 pm

Bam! Fidan Ekiz pakt bij DWDD hypocriete Kaag aan die in Iran hoofddoek droeg: ‘Om de islamofascisten te behagen!’

Afbeelding
Foto: Fidan Ekiz bij DWDD. Bron: Screenshot BNNVARA.

Door Tim Engelbart 15 januari 2020

Wenkbrauwoptrekkend moment gisteren bij de NPO gisteren tijdens De wereld draait door. Werd dat, zomaar op primetime, ineens de radicale islam aangevallen? Werd daar zelfs een door links gelauwerde D66-minister op haar hypocrisie aangesproken? Krijgen de seculiere Iraanse studenten een steuntje in de rug? Ja, dat allemaal! Uiteraard is het Fidan Ekiz die de knuppel in het dieprode hoenderhok gooit.

We kennen de NPO natuurlijk allemaal als bolwerk van de PvdA/D66-achtigen. En we weten allemaal hoe zij denken: het grootste gevaar ter wereld heet Geert Wilders, gevolgd door Thierry Baudet. Daarna Donald Trump, op gepaste afstand Mark Rutte (want VVD, dus ook rechts, dus ook slecht) en pas daarna volgen wellicht moordlustige regimes die op de meest gruwelijke wijzen de vrijheid afslachten. Maar hen aanpakken is lastig, want veel van die regimes zijn islamitisch van aard en dus ben je al heel snel een racist als je die probeert aan te pakken – zelfs met handschoenen aan.

Gelukkig hebben we ook nog een paar NPO BN’ers die wél gewoon lak hebben aan die politieke correctheid die Hilversum al decennia in haar greep houdt. Eén van hen is Fidan Ekiz, en zij deed gisteren bij de opening van BNNVARA-rubriek De wereld draait door iets dappers. Ze viel niet alleen D66-kroonprinses Sigrid Kaag aan, maar nam ook openlijk stelling tegen wat zij noemde de “islamofascisten” die Iran in hun bloeddorstige greep hielden. Petje af, hoor.

En ja, de teksten kwamen inderdaad van de onvolprezen Erdal Balci. Maar Fidan Ekiz las ze dus voor bij de NPO. Respect!

DDS
Het morele gelijk ligt bij het volk

Respectabele fora de moeite van een bezoek meer dan waard:
Haarlems Vrije Mening Forum Uitingsvrij 3.2

Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam

Pilgrim

Berichtdoor Pilgrim » Do Jan 16, 2020 11:42 pm

Voormalig kroonprins verwacht komende maanden omwenteling in Iran: “Slechts een kwestie van tijd”

Geplaatst op 16 januari 2020

Afbeelding

“Er ontbreken nog slechts enkele weken of maanden tot het in Iran tot de definitieve instorting zal komen”, zei de in Amerika in ballingschap wonende ex-kroonprins van Iran, Reza Pahlavi. De huidige situatie zou een beetje lijken op “de laatste drie maanden van 1978, voor de revolutie.”

De in Amerikaanse ballingschap levende ex-kroonprins Reza Pahlavi verwacht dat het in Iran in de komende maanden tot een omwenteling zal komen. “Dat is slechts een kwestie van tijd”, zei de 59-jarige gisteren tijdens een persconferentie in Washington.

Er zouden alleen nog maar “enkele weken of maanden” ontbreken tot het in Iran tot de “definitieve instorting” zou komen, zei Reza Pahlavi. De huidige situatie zou een beetje zijn “zoals in de laatste drie maanden van 1978, voor de revolutie”.

Pahlavi raadt onderhandelingen met Iran af
De huidige “stemmingssituatie” in Iran zou dezelfde zijn als destijds. DE voormalige kroonprins appelleert aan de westelijke regeringen om niet te onderhandelen met de Iraanse leiding.

De nauw met de VS verbonden sjah was onder druk van protesten op 16 januari 1979 uit Iran gevlucht. Hij stierf een jaar later in ballingschap in Egypte. De voormalige kroonprins woont in een voorstad van Washington.

De huidige protesten in Iran waren opgevlamd, nadat de leiding van het land het “per ongeluk” neerhalen van een Oekraïens burgervliegtuig had toegegeven, waarbij begin januari alle 176 inzittenden om het leven kwamen.

De veiligheidstroepen traden volgens informatie van Amnesty International hard op tegen de protesten. In het hele land zouden vreedzame demonstranten gewond zijn geraakt door “illegale toepassing van geweld”, deelde de mensenrechtenorganisatie gisteren mee. De veiligheidstroepen zouden o.a. schrootgeweren, traangas en rubberen kogels hebben ingezet.

Bron: www.epochtimes.de

Vertaald uit het Duits door: E.J. Bron

https://ejbron.wordpress.com/2020/01/16 ... -van-tijd/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)

King George

Berichtdoor King George » Vr Jan 17, 2020 8:10 pm

Denk dat dat eerder wensdenken is. De mullahs, ayatollahs, Revolutionaire Garde hebben hun contrôle tot in alle uithoeken en beheersen de geldstromen. Een opstand onder de armen en de arbeiders zoals twee maanden geleden is voor hen veel verontrustender dan studentenprotesten. Studentenprotesten zwengelen niet zomaar top-down iets aan. Wat studenten nog wel eens vergeten is dat de luxe van niet te hoeven werken niet is weggelegd voor de armen en de arbeiders. Dat Iran in eigen voet heeft geschoten en een slechte beurt voor de PR heeft gemaakt klopt dan weer wel, maar de hoop die hier geüit wordt is m.i. te ijdel, teveel wensdenken.
Het morele gelijk ligt bij het volk

Respectabele fora de moeite van een bezoek meer dan waard:
Haarlems Vrije Mening Forum Uitingsvrij 3.2

Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam

Hans v d Mortel sr

Berichtdoor Hans v d Mortel sr » Vr Jan 17, 2020 11:41 pm

King George schreef:Een opstand onder de armen en de arbeiders zoals twee maanden geleden is voor hen veel verontrustender dan studentenprotesten.

Als ik mij herinner zijn het doorgaans studenten, de intellectuelen van goeden huize, die voor een ommekeer zorgden in de geschiedenis. Verhoudingsgewijs gesproken tenminste. Zelfs Mao was een intellectueel. Net zoals Marx. Pol Pot volgde weliswaar het Gymnasium en studeerde in Parijs, maar stak daar niks van op gelet op zijn slechte cijfers. Ook Robespierre gaf leiding aan massamoord.
Ik vermoed dat ik niet helemaal gelijk heb. De geschiedenis wordt doorgaans bepaald door één gek die het voor elkaar krijgt hele volksstammen achter zich te krijgen. Het intellectuele gehalte speelt hierbij geen rol. Wel het moment waarop de Tijdgeest toeslaat.

Het meest recente voorbeeld . . . het heeft te maken met klimaathysterie . . . is Pipi Treurkous Greta Thunberg, het geschifte mormel uit Zweden.

De mens is een dwaas die gecorrumpeerd wordt door het gebrek aan een vrije wil en meegesleurd wordt door de alles in zijn macht hebbende Tijdgeest.

Nog een voorbeeld? Mevrouw Mutti Angela Merkel, de angel in wat nog rest van onze beschaving.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben gelovig atheïst en verkondig uitsluitend eigen dogma's wegens gebrek aan de vrije wil.

Mahalingam

Berichtdoor Mahalingam » Za Jan 18, 2020 5:22 pm

Fidan Ekiz waagde het om publiekelijk het hoofddoekgedoen van Mevr. Al Qaq te bekritiseren.
"Ze viel niet alleen D66-kroonprinses Sigrid Kaag aan, maar nam ook openlijk stelling tegen wat zij noemde de “islamofascisten” die Iran in hun bloeddorstige greep hielden."

En nu is ze weg. Door de Lange Arm van Iran of door die van Mevr. Al Qaq (aka Sigrid Kaag)?
Ze wordt opgevolgd door een man die zuiverder in de leer is.
NPO zet homo-intolerante Ajouad op moslimtalkshow

De multiculturele NPO 2-talkshow De Nieuwe Maan krijgt een presentator die iets beter bij de doelgroep past. De islamkritische Fidan Ekiz wordt ingeruild voor de homo-intolerante moslim Ajouad El Miloudi. Dat heeft omroep NTR laten weten. El Miloudi heeft in het verleden niet alleen gezegd dat hij niet met de Gay Pride geassocieerd te willen worden (‘Ik wil niet dat mijn oude Marokkaanse slager me plotseling op tv ziet’), maar ook dat hij er niet blij mee zou zijn als zijn kind homo zou blijken te zijn.

Het is duidelijk dat de publieke omroep na de progressieve Fidan Ekiz kiest voor een aanzienlijk conservatievere presentator.
https://www.mediacourant.nl/2020/01/npo-zet-homo-intolerante-ajouad-op-moslimtalkshow/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.

Ariel

Berichtdoor Ariel » Zo Jan 19, 2020 12:23 pm

Gevluchte Iraniërs hopen op definitieve val regime Teheran

Twee generaties Iraanse vluchtelingen in Nederland met een bijna identiek verhaal. Keyvan Shahbazi (55) en Alireza Azami (27) hopen op de definitieve val van het theocratische regime in Teheran. ,,De mensen in Iran zijn niet bang meer. Ze geloven de praatjes over hervormingen niet langer.”

In 2015 kwam Alireza Azami (27) naar Nederland. Hij excuseert zich: ,,Ik zou willen dat mijn Nederlands beter was. Ik let er normaal gesproken erg op dat ik mij precies uitdruk.”

Alireza schrijft poëzie, hij studeerde in Iran Perzische literatuur, had er een winkel voor vrouwenkleding en was politiek actief. Op een nacht stonden vier mannen bij zijn bed. ,,Ik werd geblinddoekt, meegenomen naar een geheim adres en daar verhoord.”

Werd hij gemarteld? ,,Niet fysiek. Tegenwoordig oefenen ze vooral psychologische druk uit.”

Keyvan Shahbazi (55), publicist en als cultureel psycholoog verbonden aan de Politieacademie, werd begin jaren tachtig wél gefolterd. ,,Ik werd op mijn rug geslagen met een hoogspanningskabel, ze hingen me op met m’n armen achter m’n rug en dienden mij een keer elektrische schokken toe. En ze voerden schijnexecuties uit.”

Executies
Hoe gaat dat in z’n werk? ,,Ze halen je uit je cel, doen een kap over je hoofd en plaatsen je in een rij met andere gevangenen. Dan zeggen ze dat ze je gaan doodschieten en hoor je de trekker over gaan: als je geluk hebt zonder kogel. Ze nemen je kap af en dan zie je iemand naast je liggen, die minder geluk had. Dood. ’De volgende keer ben jij aan de beurt’, hoor je dan.”

De man die hem martelde is nu een van de machtigste en meest beruchte leiders van Iran: Ebrahim Raisi.

Raisi, die zitting had in een ’commissie des doods’ die duizenden tegenstanders van het regime liet executeren, heeft de ambitie om ayatollah Khamenei op te volgen. ,,Raisi was toen nog heel jong”, zegt Shahbazi. ,,Alle revolutionairen waren jong. Ik ben gearresteerd door een klasgenootje.”

Atheïst
Net als Alireza Azami vluchtte Keyvan Shahbazi uiteindelijk naar het Westen, via de bergen en Turkije. Wat hem aangrijpt in het verhaal van Alireza, zegt Shahbazi, is dat hun vluchtgeschiedenissen zo op elkaar lijken. ,,Hier zitten we, bijna veertig jaar later, Ali zou mijn zoon kunnen zijn, en er is niets veranderd.”

Alireza omschrijft zichzelf als een ’linkse atheïst’. ,,Maar als ik zie hoe in het Westen ’links’ het opneemt voor het Iraanse regime, noem mij dan maar rechts.”

Vergoelijken gruwelen Soleimani
Ook Shahbazi verbaast zich over westerse commentatoren, die de gruwelen van de Iraanse leiders vergoelijken. ,,De vermoorde generaal Soleimani werd als een soort nationale held neergezet terwijl hij op de EU-terreurlijst stond. Het bloed van vele duizenden mensen kleefde aan zijn handen. Onbegrijpelijk dat linkse intellectuelen de feiten zozeer geweld aandoen, alleen maar uit haat jegens Trump.”

Hoe kijken zij naar het huidige protest in Iran? Alireza: ,,Veel Iraniërs zijn niet meer bang. Vroeger geloofden ze nog dat het regime zou hervormen, maar die hoop is vervlogen.”

Shahbazi: ,,Alleen idiote westerse intellectuelen geloven nog in hervormingen. De Amerikaanse sancties en de uitschakeling van Soleimani geven de mensen hoop. Ze zien het regime verzwakken. Ook het neerschieten van het Oekraïense passagiersvliegtuig beschouwen zij als een teken dat de leiding de controle verliest. Ik zie overeenkomsten met de laatste dagen van de sjah.”

Revolutie
Shahbazi hoopt dat delen van politie en leger zich bij de demonstranten zullen aansluiten. ,,Net als tijdens de revolutie tegen de sjah.”

In zo’n scenario lijkt een bloedblad onvermijdelijk: de machtige Revolutionaire Garde zal zich niet zonder slag of stoot overgeven. Azami: ,,Beter tweeduizend doden in een revolutie, dan jaarlijks tweeduizend doden door het regime.”

Is een succesvolle revolte geen wensdenken? Eerdere opstanden werden met geweld neergeslagen. Azami: ,,De steun voor het regime is echt een stuk minder nu. Het verzet speelt zich bovendien niet alleen af in Teheran, maar ook in kleinere steden en dorpen.”

Shahbazi: ,,Altijd waren, volgens het regime, de VS en Israël de vijand, de grote en de kleine satan. Inmiddels roepen de demonstranten: onze vijand is hier, het is een leugen dat Amerika de vijand is. ”

Populariteit conservatieve islam
Dan moet Alireza naar z’n werk in een kledingzaak. ,,Ik was in Iran altijd heel actief met mijn eigen winkel en wilde in Nederland niet thuis zitten met een uitkering. Ik ben zo snel mogelijk aan de slag gegaan.”

Met verbazing kijkt hij naar de populariteit van de conservatieve islam onder moslims in het Westen. ,,In mijn land werpen vrouwen de hoofddoek af, hier kiezen ze er zelf voor. Onbegrijpelijk.”

Shahbazi verzucht: ,,Die ongelooflijk naïeve en simpele manier van denken over de orthodoxe islam in het Westen, ik vind het tenenkrommend.”
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

Ali Yas

Berichtdoor Ali Yas » Zo Jan 19, 2020 12:40 pm

Mahalingam schreef:
El Miloudi heeft in het verleden niet alleen gezegd dat hij niet met de Gay Pride geassocieerd te willen worden (‘Ik wil niet dat mijn oude Marokkaanse slager me plotseling op tv ziet’), maar ook dat hij er niet blij mee zou zijn als zijn kind homo zou blijken te zijn

Ik vraag me af hoeveel mensen wél met die exhibitionistische Gay Pride geassocieerd zouden willen worden. Ik in elk geval niet.

En het is ook maar de vraag of je wel blij moet zijn als je kind homo zou blijken. Want die afwijking heeft nogal wat nadelen. Zo is het bijvoorbeeld lastiger een (goede) partner te vinden (de meeste mensen zijn immers geen homo) en de kans op kleinkinderen is, laten we eerlijk zijn, ook niet zo heel groot.

Kortom, het kan best zijn dat er wat dingen mis zijn met El Miloudi, maar zijn afkeer van Gay Pride en zijn wens heteroseksuele kinderen te hebben getuigt juist van een gezonde moraal.
Truth sounds like hate to those who hate truth.

Ariel

Berichtdoor Ariel » Ma Mar 23, 2020 1:11 pm

Iran weigert coronahulp van ‘Amerikaanse charlatans’

Ayatollah Ali Khamenei reageert woedend op een Amerikaans aanbod voor hulp in de strijd tegen het coronavirus. Iran zit niet te wachten op bijstand van ‘charlatans en leugenaars’.

De Opperste Leider van Iran veegt op de nationale televisie de vloer aan met Amerikaanse hulp in de bestrijding van de pandemie. ,,Wat een merkwaardig aanbod’’, aldus Ali Khamenei. ,,Het ontbreekt jullie Amerikanen aan van alles in de strijd tegen het coronavirus. Bovendien worden jullie ervan beschuldigd dit virus te hebben aangemaakt. Ik weet niet of dit waar is maar als dit soort beschuldigingen de ronde doen kun je dan als verstandig man jullie Amerikanen vertrouwen en hulp aannemen? Jullie zouden ons medicijnen kunnen geven die het virus verspreiden of ervoor zorgen dat het nooit meer weggaat’’, aldus de Opperste Leider die in Iran over alle zaken het laatste woord heeft.

Onze vijand nummer een is Amerika. Het is de ergste vijand van Iran. Zijn leiders zijn terroris­ten, leugenaars en charlatans

,,Onze vijand nummer een is Amerika. Het is de ergste vijand van Iran. Zijn leiders zijn terroristen, leugenaars en charlatans’’, zei de Opperste Leider op de staatstelevisie. President Hassan Rouhani beschuldigt Washington ervan dat de Amerikaanse sancties de strijd tegen het coronavirus ernstig frustreren. Hij roept de Amerikaanse regering daarom op de sancties tegen Iran op te heffen.

Met Khamenei’s reactie is het Amerikaanse aanbod definitief van de baan, hoewel Iran alle hulp kan gebruiken. Het land wordt hard getroffen in de coronacrisis met bijna 1700 doden en meer dan 21.000 besmettingsgevallen. De grote politieke geschillen, vooral over het Iraanse kernprogramma, laten steun van de ‘Grote Satan’, zoals ook Khamenei de VS vaak noemt, niet toe.

Donald Trump verscheurde in 2018 het drie jaar eerder gesloten akkoord waarin Iran afzag van zijn kernwapenaspiraties in ruil voor opheffing van internationale sancties. Sindsdien wordt Iran weer getroffen door nieuwe zware Amerikaanse sancties die de economie en de bevolking hard treffen. De moordaanslag in Irak op generaal Qassem Soleimani, een persoonlijke vriend van Ali Khamenei, heeft de ruzie verdiept.
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

sjun

Berichtdoor sjun » Zo Mar 29, 2020 4:15 pm

Ik zou stevig nadenken of ik zulke verpolitiekte en dhimmitude nieuwsvoorziening nou wel zou willen blijven financieren en het daarmee in stand te houden. Sinds het AD in handen is van het linkse Belgische Mediahuis "De Persgroep" is het vooral een politiekcorrecte islamiseringbevorderende spreekbuis geworden die vergoelijkt wat moorddadige moellahs praktiseren, de rampzalig EU-beleid goedpraat en de nadelen ervan verdoezelt en die er vanwege sponsoring door George Soros een stevige anti Trump agenda op na houdt. Pas als de mensen hun abonnementen opzeggen verandert er misschien iets in die koers en anders gaat zo'n spreekbuis gewoon ter ziele omdat Jan Publiek hier niet langer voor wenst te gaan betalen.
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.

Terug naar “Leven in moslimlanden”