Verontwaardiging in Marokko over fatwa 9-jarige meisjes

Is het leven in een land van de islam echt het paradijs? Waarom zijn er geen rustige, stabiele islamitische landen op onze planeet?
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89722
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Verontwaardiging in Marokko over fatwa 9-jarige meisjes

Bericht door Ariel »

Verontwaardiging in Marokko over fatwa 9-jarige meisjes

Greta Riemersma
gepubliceerd op 09 september 2008 01:01, bijgewerkt op 9 september 2008 08:34

Rabat - In de moslimwereld is met verontwaardiging gereageerd op een fatwa waarin wordt beweerd dat 9-jarige meisjes mogen trouwen. De fatwa is afkomstig van Mohamed Ibn Abderrahmane Al-Maghraoui, een wahabitische mufti uit de Marokkaanse stad Marrakesh. Ter verklaring heeft hij gezegd dat ‘sommige meisjes van 9 het in bed beter doen dan vrouwen van 20 of ouder’.

In Marokko keren zelfs uiterst orthodoxe moslims zich tegen de fatwa, zoals de islamistische politicus Abdelbari Zemzmi. ‘Het is werkelijk dwaasheid’, zegt hij in de Marokkaanse krant Aujourd’hui Le Maroc. ‘Deze fatwa behoort tot een totaal absurd universum. Een meisje van 9 trouwen, is meer dan vroegtijdig. Het is een tragedie die elke familie zou moeten weigeren haar kind te laten ondergaan.’

De beroering is opmerkelijk, omdat Al-Maghraoui zich baseert op de handelswijze van profeet Mohammed. Deze trouwde met de zeer jonge Aïcha, op grond waarvan voormalig VVD-politica Ayaan Hirsi Ali zei dat de profeet, gemeten naar de huidige maatstaven, pervers is. Dat leidde tot grote commotie onder moslims in Nederland. Op het ogenblik wordt mufti Al-Maghraoui overal in Marokko voor pedofiel uitgemaakt.

Maar volgens commentator Driss Bennani van de Marokkaanse krant Le Soir heeft de fatwa minder te maken met de Koran dan met de psychiatrie. In veel reacties komt naar voren dat Aïcha als kind met profeet Mohammed trouwde met als doel dat zij hem nog lang zou overleven en zijn boodschap kon verspreiden. Bovendien wijst Zemzmi erop dat het tijdperk van de profeet totaal verschillend is van het huidige. ‘In onze dagen zou een dergelijk huwelijk een ware onrechtvaardigheid zijn ten opzichte van het meisje.’

De fatwa, het oordeel van een moslimgeleerde zoals een mufti, een uitlegger van de islamitische geschriften, is half augustus uitgesproken. Intussen zwelt de kritiek op Al-Maghraoui’s woorden in Marokko aan. De teneur van de reacties: walgelijk. Of zoals Zakaria Ait-Si, een vrome jonge Marokkaan, het formuleert: ‘Die man is ziek.’

Advocaat Morad Bakkouri heeft onlangs in Rabat aangifte gedaan tegen de mufti, omdat diens fatwa in strijd zou zijn met de Marokkaanse wet. Volgens de Moudawana, de familiewet, is de huwbare leeftijd 18 jaar. In de Marokkaanse krant Al Ittihad Al Ichtiraki zegt Bakkouri: ‘Wat deze man beweert, kan leiden tot verkrachtingen en misbruik van kinderen.’

Op de site van de Arabische nieuwszender Al Arabiya zijn afwijzende reacties op de fatwa binnengestroomd vanuit een groot deel van de moslimwereld, van Frankrijk tot Saoedi-Arabië en van Jemen tot Soedan.

BRON!!!!!!!!
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
SDX
Berichten: 1815
Lid geworden op: ma feb 04, 2008 3:37 am
Locatie: Thuis

Bericht door SDX »

Op de site van de Arabische nieuwszender Al Arabiya zijn afwijzende reacties op de fatwa binnengestroomd vanuit een groot deel van de moslimwereld, van Frankrijk tot Saoedi-Arabië en van Jemen tot Soedan.
Dus Frankrijk hoort ook al bij de 'moslimwereld'? :shock:
"Joew hef toe tôk toe mie wiz RIESPEK, aaj em moesliem en aaj em bedder den joew!" [Some average muslim]
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89722
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Marokko breidelt sjeik die kindhuwelijk aanprees
zaterdag 27 september 2008

(Novum/AP) - De Marokkaanse overheid heeft een religieuze leider die betoogde dat meisjes vanaf hun 9e huwbaar zijn de mond gesnoerd. Tientallen scholen en een website die werden gerund door de geestelijke, sjeik Mohammed Ben Abderahman al-Maghraopui, zullen worden gesloten.
De sjeik had op zijn website de fatwa (religieus edict) uitgevaardigd dat een man met een meisje van negen kan trouwen omdat de profeet Mohammed dat ook gedaan heeft. Maar volgens de Marokkaanse wet moet een vrouw minstens 18 zijn om te mogen trouwen. De Raad van Oulema's - de hoogste religieuze instantie - noemde al-Maghraoui een 'agitator'.
"Wat de profeet kan doen is niet weggelegd voor gewone moslims", zei advocaat Mourad El Bekkouri. Hij heeft justitie gevraagd al-Maghraoui te vervolgen voor het 'aanprijzen van pedofilie en verkrachting'.
http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Laats ... tid=205154
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Bericht door Mahalingam »

Hij heeft justitie gevraagd al-Maghraoui te vervolgen voor het 'aanprijzen van pedofilie en verkrachting'.
Dus Mohammed deed aan pedofilie en verkrachting maar dat is niet erg want hij mocht dat van Allah en wij mogen dat niet.
Weet iemand waar dat op is gebaseerd (welke Hadith, rechtsschool etc.?)
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89722
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Volgens mij staat er in de koran een vers waarin Mohammed toestemming kreeg om Aisha te trouwen.
Ik heb geen tijd op dit vers op te zoeken. Misschien later.
Ik weet wel dat Alllah in een droom Aisha liet zien, en vandaar wist Mohammed dat dit kind voor hem bestemd was.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Bericht door Manon »

ik weet niet of het in de koran of ahadith staat.

Maar het ging er effectief over dat Abu Bakr eerst niet wou dat Mo met zijn zesjarig dochtertje trouwde, onder het excuus dat ze bloedbroeders waren.

Maar Mo heeft daarop gerepliceerd dat ze enkel broeders in het geloof waren, dus kon hij wel met zijn dochtertje trouwen, en dat bovendien Allah hem een droom had gegeven waarin Aisha was verschenen in een mooi weet kleedje (of zoiets). Enfin, dàt was dan het teken dat hij met Aisha MOEST huwen want Allah had het zo gewild.

maar ik vind de specifieke verzen of ahadith dus evenmin. :?
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

Ter verklaring heeft hij gezegd dat ‘sommige meisjes van 9 het in bed beter doen dan vrouwen van 20 of ouder’.
De vrouw is er toch niet alleen voor sex?
Kennelijk wel?
Amorele atheistische nitwit
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Bericht door H.Numan »

Nee hoor. De vrouw is er om geploegd te worden, gelijk een akker. Zwaar werk hoor, ploegen. :cool:
Dus nee, vrouwen zijn er niet voor de sex alleen. Als ze de afwas niet kunnen doen heb je er verder weinig aan. :whip:
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Gebruikersavatar
Anneke
Berichten: 1174
Lid geworden op: vr jan 12, 2007 6:59 pm

Bericht door Anneke »

Ariel;

Sahih Bukhari, Volume 7, Book 62, Number 18:
Narrated 'Ursa:

The Prophet asked Abu Bakr for 'Aisha's hand in marriage. Abu Bakr said "But I am your brother." The Prophet said, "You are my brother in Allah's religion and His Book, but she (Aisha) is lawful for me to marry."
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Bericht door Mahalingam »

Koning MO-6 heeft ingegrepen. Op een manier die, naar onze maatstaven heel doortastend is; iets dat MO-6 zich als beweerde afstammeling van de enige echte MO kan veroorloven. Hadden wij maar zo iemand.
http://www.brisbanetimes.com.au/news/wo ... 67170.html
Morocco shuts schools advocating child marriage
Authorities in Morocco have shut down around 60 Koranic schools belonging to a Muslim theologian who argues that girls as young as nine can marry, officials said today.[...]
"The Internet site 'Maghrawi.net' is going to be closed, while the headquarters of the Mohamed Maghraoui association in Marrakesh and his 'Koranic Houses' have already been closed," a security official said.[...]
The High Council of Ulemas, which is presided over by Morocco's King Mohammed VI, labelled the sheikh an "agitator" and denounced his "utilisation of religion to legitimise the marriage of nine-year-old girls".
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Bericht door Mahalingam »

Wat zegt koning MO6 nu dat verschilt van wat Susanne Winters heeft beweerd:
http://www.pi-news.net/2008/01/muslime- ... ne-winter/
Muslime fordern Tod für Susanne Winter
Susanne Winters heeft een simpele en niet te weerleggen waarheid gesproken: naar huidige rechtsnormen was de profeet Mohammed , die een 6-jarige huwde en haar op 9-jarige leeftijd neukte, een pedofiel.
Een zoek op de PI-site naar Susanne Winter geeft het vervolg van deze geschiedenis (ze kreeg bewaking o.a.)
Hoe het met de aanklacht en rechtzaak tegen haar gaat, weet ik niet.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89722
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Verontwaardiging in Marokko over fatwa 9-jarige meisjes

Bericht door Ariel »

Nou, Susanne Winter heeft haar proces verloren. Zo zal het dus hoogst waarschijnlijk ook gaan met Geert Wilders.
Een dikke boete en een voorwaardelijke celstraf.
Straf voor politica na islamkritiek

Afbeelding

GRAZ - Een Oostenrijkse parlementariër is donderdag veroordeeld tot drie maanden voorwaardelijk voor negatieve uitlatingen over de islam. Op verkiezingscampagne noemde Susanne Winter de islamitische profeet Mohammed een kinderverkrachter.

Ook had de 51-jarige politica voorgesteld in het park van de stad Graz een dierenbordeel in te richten, om te voorkomen dat moslims zich nog langer aan jonge meisjes zouden vergrijpen.

Winter kreeg ook een boete van 24.000 euro opgelegd. De rechtbank verweet de politica opruiing en het kleineren van een religieuze leer.
http://www.telegraaf.nl/buitenland/3065 ... iek__.html" onclick="window.open(this.href);return false;
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Verontwaardiging in Marokko over fatwa 9-jarige meisjes

Bericht door Manon »

nu, dat dierenbordeel is er misschien een beetje over, maar als je niet meer mag zeggen dat Mo een kinderverkrachter was, wie is het dan wel? Dutroux nam ze alvast ouder dan tien!
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Re:

Bericht door Chaimae »

H.Numan schreef:Nee hoor. De vrouw is er om geploegd te worden, gelijk een akker. Zwaar werk hoor, ploegen. :cool:
Dus nee, vrouwen zijn er niet voor de sex alleen. Als ze de afwas niet kunnen doen heb je er verder weinig aan. :whip:
Licht voor de verandering een keer een tegenlicht op jouw eigen markante mening. Het zal je deugd doen.

De versregel die je aansnijdt, jullie vrouwen zijn (als) akkers voor jullie, komt dan tot jullie akkers zoals jullie wensen, sluit seksuele posities in. Deze vers openbaarde zich nadat moslims van Joden hoorden dat er een kind geboren zou zijn uit een vrouw, dat van achteren was benaderd. Vervolgens waren de Joden ter Medina in de waan van de veronderstelling dat een vrouw dat van achteren benaard werd een schele kind op aarde zal zetten. Hierop werd het vers geopenbaard om misverstanden de wereld uit te helpen.

Het (vers) betekent niet meer, dat je je vrouw moet benaderen in...” (Boechari, volume 6, boek 60, nummer 50)
Laatst gewijzigd door Chaimae op do jan 22, 2009 7:25 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Re: Verontwaardiging in Marokko over fatwa 9-jarige meisjes

Bericht door BFA »

nu, dat dierenbordeel is er misschien een beetje over
Toch genoeg Fatwas die het sodomiseren van dieren toestaan.
Volg je Rumi, mag het sodomiseren eveneens met kleine jongetjes. Niet door niets dat de traditie van dansende kleine jongetjes zo wijdverspreid is in de Islamterritoria.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Gebruikersavatar
Silly
Berichten: 2256
Lid geworden op: do jan 11, 2007 12:01 pm

Re: Verontwaardiging in Marokko over fatwa 9-jarige meisjes

Bericht door Silly »

Ik zou bijna gaan pleiten voor goedkeuring van pedofilie. Want als Mohammed en consorten het mogen, waarom anderen dan niet? Het is toch van de gekke dat religie alles goed kan praten!!???

En Chaimae, ik hoop dat het voor jou ook duidelijk is hoe inferieur vrouwen genoemd worden in dat stuk en in de hele koran..
And if you tolerate this, then your children will be next...
**{I WILL NEVER APOLOGIZE FOR BEING FREE!!}**
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Re: Verontwaardiging in Marokko over fatwa 9-jarige meisjes

Bericht door Chaimae »

Ook hier verzoek ik je vriendelijk wat voorbeelden te poneren, Silly. Ik weet me te menen dat ik straks, als moeder, drie keer meer waard ben dan mijn man. Verder ben ik me ook bewust van het feit dat, straks voor mijn kinderen (hopelijk dochters), het Paradijs niet onder de voeten van mijn man, maar onder mijn voeten ligt.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
Silly
Berichten: 2256
Lid geworden op: do jan 11, 2007 12:01 pm

Re: Verontwaardiging in Marokko over fatwa 9-jarige meisjes

Bericht door Silly »

Het spijt me maar ik kan me niet eens een half beeld vormen bij jouw woorden. Is dat de reden waarom onderdrukking van vrouwen door islam een feit is? Ik heb wat jij schetst niet terug kunnen vinden in de koran.

Mochten zulke dingen er wel in staan dan raad ik je aan een brief te adresseren aan de Taliban en ze dat eens goed te vertellen.
And if you tolerate this, then your children will be next...
**{I WILL NEVER APOLOGIZE FOR BEING FREE!!}**
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Re: Verontwaardiging in Marokko over fatwa 9-jarige meisjes

Bericht door Chaimae »

Je moet wel heel bekrompen zijn zeg, wil je de Taliban, notabene een politieke organisatie, als voorbeeld aanvoeren. De Taliban is de islam? De Koran, overleveringen en de soenah dat is islam. Of mag ik nou stellen dat het groepje christenen in Staphorst, dat dat het christendom is?
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
Silly
Berichten: 2256
Lid geworden op: do jan 11, 2007 12:01 pm

Re: Verontwaardiging in Marokko over fatwa 9-jarige meisjes

Bericht door Silly »

Oh meisje toch, dat was enkel een voorbeeld. Je mag om te beginnen de koran zelf goed gaan praten. Ik ben benieuwd welke bronnen je daarvoor aanhaalt.

Ik wist trouwens niet dat ze in Staphorst vrouwen stenigden en ophingen. En dat andersgelovigen daar uitgemaakt werden voor honden en varkens die vermoord moeten worden. Zo leer ik weer wat bij.
And if you tolerate this, then your children will be next...
**{I WILL NEVER APOLOGIZE FOR BEING FREE!!}**
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Verontwaardiging in Marokko over fatwa 9-jarige meisjes

Bericht door Mahalingam »

Chaimae schreef:Je moet wel heel bekrompen zijn zeg, wil je de Taliban, notabene een politieke organisatie, als voorbeeld aanvoeren. De Taliban is de islam? De Koran, overleveringen en de soenah dat is islam. Of mag ik nou stellen dat het groepje christenen in Staphorst, dat dat het christendom is?
De Taliban is geen recente beweging. Wel is die gegroeid uit de Deobandi sekte die van Pakistaans/Indiase afkomst is. Opgericht als anti-koloniale beweging die jihad tegen de Engelsen propageerde. De Taliban hebben deze strijdbare fakkel over genomen en doen hetzelfde: weg met de kolonialen, momenteel vooral in Afghanistan. Politiek en geloof lopen bij ze volledig door elkaar.
The northern Indian Deobandi school argues that the reason Islamic societies have fallen behind the West in all spheres of endeavor is because they have been seduced by the amoral and material accoutrements of Westernization, and have deviated from the original pristine teachings of the Prophet.
Een inleiding over Taliban is hier:
http://forum.stirpes.net/islamism/11151 ... ement.html
Een Google op "Taliban and Deobandi"geeft +28.000 treffers.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Re: Verontwaardiging in Marokko over fatwa 9-jarige meisjes

Bericht door H.Numan »

Chaimae schreef:Je moet wel heel bekrompen zijn zeg, wil je de Taliban, notabene een politieke organisatie, als voorbeeld aanvoeren. De Taliban is de islam? De Koran, overleveringen en de soenah dat is islam. Of mag ik nou stellen dat het groepje christenen in Staphorst, dat dat het christendom is?
Dat groepje Staphorst gristenen, waar we schamper over lachen, heeft buiten proportionele vertegenwoordiging in de regering. Ze kunnen doen en laten wat ze willen, op grond van hun rellgie. Mag ik je even in herinnering brengen dat de dodenherdenking verplaatst moest worden omdat het op een zondag viel?

Ongeveer zoals de Taliban dus. Dat zijn overigens mohammedanen, net zo als die Staphorsters christenen zijn. Misschien niet de fijnste mohammedanen/christenen, maar wie ben jij (of ik) om te bepalen wie officieel mohammedaan of gristen is? Als de Taliban zegt dat ze mohammedaan zijn, zijn ze dat. Wat zouden ze anders zijn? Boeddhisten? Vrijmetselaars?
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Verontwaardiging in Marokko over fatwa 9-jarige meisjes

Bericht door Manon »

http://www.hln.be/hln/nl/959/Bizar/arti ... lijk.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;

Gescheiden tienjarige maakt boek over horrorhuwelijk
De tienjarige Nojoud Ali heeft een boek geschreven over haar leven als kinderbruid in Jemen. Het boek is getiteld 'Me, Nojoud, 10, divorcee'. Het schoolmeisje, dat op haar acht jaar al getrouwd was, stelde vandaag in Parijs haar autobiografie over die uitzonderlijk zware kwelling voor. Dat meldt de krant Daily Mail.

Mishandeld
De minimumleeftijd om te trouwen is in Jemen vijftien jaar. Ouders mogen deze regel overtreden als zij vinden dat hun kind klaar is voor het huwelijk. Nojouds familie oordeelde klaarblijkelijk dat zij dat op haar acht jaar was en dwongen haar te trouwen met de 29-jarige Faez Ali Thameur. Tijdens haar huwelijk werd Nojoud regelmatig geslagen door haar echtgenoot.

Bedreigingen
Een Jemenitische rechtbank annuleerde het gearrangeerde huwelijk vorig jaar. Nojouds werkloze vader, Mohammad Ali Al-Ahdal, verklaarde toen aan de rechtbank dat hij wel verplicht was om zijn dochter uit te huwelijken. Hij was immers al verschillende malen bedreigd door Nojouds toekomstige echtgenoot en diens familie.

Jemen is één van de armste landen ter wereld. Jonge meisjes uithuwelijken is er een normale zaak. (adb)

02/02/09 17u39
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Plaats reactie