Pakistan Leven in chaos

Is het leven in een land van de islam echt het paradijs? Waarom zijn er geen rustige, stabiele islamitische landen op onze planeet?
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89718
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Pakistan Leven in chaos

Bericht door Ariel »

Het knalt, het bloedt en je ruimt het op

De ravage van de ene bom is nog niet opgeruimd of de taliban blazen weer een ander stukje van de Pakistaanse stad Lahore op. Erg? Nee hoor: ‘Als je tijd daar is, dan ga je.’

De oude mevrouw Azhar zit op haar bed, in kleermakerszit. De ogen dicht, ze wiegt zachtjes heen en weer. ‘Ssst’, fluistert haar dochter. ‘Ze bidt.’ Elke dag doet ze dat zo. Voor haar kinderen, voor haar kleinkinderen, voor eigenlijk iedereen. ‘She is a very sweet lady.’

Misschien, als ze tijd over heeft, bidt mevrouw ook wel voor haar land en voor haar stad. Een druppel, maar toch.

Als je de deur van nummer 34 uitstapt, sta je in een van de vele smalle straatjes van Allama Iqbal Town, een grote wijk in de oost-Pakistaanse miljoenenstad Lahore. Links, rechts, oversteken, en dan weer links, rechts en daar, pal naast de moskee, ligt de Moon Market. Hier bruist het van het leven, de hele dag door. Hier kopen vrouwen vlees en groente, bloem voor de chapati, stof voor hun kleren, snoep voor de kinderen. Hier roosteren mannen vlees op een kolenbarbecue, lange stalen pennen vol kip of lam, heerlijk gekruid, de kolen roodgloeiend dankzij een ventilator. Hier wordt soep gemaakt en curry en pakora.

Hier ontploften in de avond van 7 december vorig jaar twee bommen. De eerste voor een bankgebouw, de tweede dertig seconden later voor een politiepost. Vijftig doden, meer dan honderd gewonden, voornamelijk vrouwen en kinderen.

In de zomer van 2008 was het ook al raak op deze plek. In maart van dit jaar ook. Bij de laatste gelegenheid ontploften er nog eens vier andere bommen, allemaal langs dezelfde weg: 43 doden, meer dan honderd gewonden. En om het meest recente lijstje compleet te maken: 13 doden op 8 maart, 40 op 5 oktober vorig jaar, 23 op 27 mei, 8 op 30 maart en 6 op 3 maart. Allemaal in Lahore, bijna allemaal in Allama Iqbal Town.

‘Ze zijn gek’

Waarom precies daar? Dat weet niemand. Misschien vanwege de drukte, misschien om een voortdurend gevoel van onveiligheid te creëren, misschien is het puur toeval.

Over het ‘wie’ bestaan geen misverstanden: de taliban. Het kunnen de Pakistaanse taliban zijn, de Punjabi taliban, de Afghaanse taliban, of onbekende afsplitsingen van die groeperingen. In de straten, winkels en moskeeën van Allama Iqbal Town liggen de theorieën voor het oprapen: ‘Ze willen haat zaaien tegen de regering.’ ‘Ze willen het leger uitlokken.’ ‘Ze willen gewoon moorden, ze zijn gek.’ ‘Ze willen laten zien dat ze nog steeds bestaan.’

Maar wat was, dat was. Op de Moon Market en in de rest van de wijk is iedereen weer gewoon bezig met de dingen van de dag. De oude mevrouw Azhar zit op haar bed te bidden, haar dochter staat in de keuken voor het middageten, de jongens die geregeld bijspringen in het huishouden zijn zelf ook aan het werk. De bommen van de taliban zijn erg (de dochter vertelt nog steeds met schrik in haar ogen over het moment dat ze de klap hoorde), maar van voorbijgaande aard. Het knalt, het bloedt, je ruimt het op en gaat weer verder. ‘En als je tijd daar is, dan ga je’, zegt een marktkoopman.

Hoe vreemd het ook klinkt, de mensen in Allama Iqbal Town, in Lahore en ook in de rest van Pakistan hebben andere zorgen.

Op het betonnen binnenplaatsje van mevrouw Azhar staat een kleine, donkerblauwe generator. Om het uur moet er iemand naar buiten om het ding aan te zetten. Dat gaat ongeveer zo. Na het avondeten, in de zitkamer: de tv staat aan, het licht brandt en de plafondventilator zoemt, want het is hier ook in het voorjaar al ver boven de dertig graden. Plotseling is alles donker en stil. Dan klinkt een zucht en iemand sloft naar de generator. Die begint te pruttelen, en in de eetkamer floepen een lamp en de ventilator aan. De rest van het huis blijft stil en donker. Een uur later is er weer echte stroom. Een uur daarna wordt er weer gezucht. Zo gaat het de hele dag, al maanden lang. Eigenlijk al sinds 2008.

Geen geld

Pakistan kampt met een enorm stroomtekort. De modernisering van de elektriciteitscentrales houdt geen gelijke tred met de snelle groei van de bevolking. Het aanbod kan de vraag bij lange na niet aan. Daarbij komt ook nog eens dat de meeste centrales simpelweg geen geld hebben om de boel draaiende te houden.

‘Dit is op dit moment het grootste probleem van Pakistan’, zegt Khuram Iqbal van het Pakistan Institute for Peace Studies in de hoofdstad Islamabad. Hij heeft net een hele verhandeling gehouden over de taliban, militanten uit de stammengebieden in het westen van het land, Kashmir, aartsvijand India en de losgeslagen geheime dienst ISI, maar uiteindelijk vat hij Pakistans dringendste kwestie in twee woorden samen: energy crisis. ‘In sommige streken zitten mensen veertien uur per dag zonder stroom, in andere achttien! In de winter gaat het nog wel, maar de zomers zijn gewoon ondraaglijk.’

De beroemde Pakistaanse journalist Ahmed Rashid, een groot talibankenner, woont ook in Lahore. ‘Deze energiecrisis is desastreus. Mijn generator kost me duizend dollar per maand. Ik kan dat net betalen, maar ik ben een van de heel weinigen.’

Schoorstenen zonder rook

Hij vertelt over de kilometerslange Shekhupura Road, die de steden Lahore en Shekhupura met elkaar verbindt. Daar is inderdaad pas goed te zien welk effect de slepende crisis heeft. Waar nog niet zo lang geleden de industrie bloeide, staat nu fabriek na fabriek leeg. Tientallen, misschien wel honderden bedrijven hebben de deuren moeten sluiten, omdat er simpelweg geen stroom meer was. En niet genoeg geld om een eigen generator neer te zetten. Wat rest is een treurige parade van dichtgetimmerde ramen, schoorstenen zonder rook en roestende machines.

‘Aan de Shekhupura Road werkten duizenden en duizenden mensen’, zegt Rashid. ‘Wat doen ze nu? Ik weet het niet. Het stond daar vol met textielfabrieken. Textiel maakte ooit 66 procent uit van de Pakistaanse export. Nu is dat helemaal ingezakt. De kopers zijn uitgeweken naar Bangladesh en China. Daar is het niet alleen goedkoper, maar ook een heel stuk veiliger.’

Ook de landbouw krijgt grote klappen dit jaar. Punjab, de grootste provincie van Pakistan (met als hoofdstad Lahore), produceert normaal gesproken twee miljoen ton graan. Dat is doorgaans genoeg voor de bevolking. Nu, in het voorjaar, liggen de eindeloze velden er nog fris en groen bij. Dat is schijn, waarschuwen deskundigen. Er is namelijk veel te weinig regen gevallen, waardoor de verwachte productie op minder dan een half miljoen ton uitkomt.

‘Dat betekent dus dat de prijs van meel omhoog schiet’, zegt Ahmed Rashid. ‘En met een inflatie van twintig procent en miljoenen mensen die maar twee dollar per dag verdienen, wordt dat een ramp.’ Daarbij komt nog dat er een zeer winstgevende smokkel richting Afghanistan op gang is gekomen. In het buurland is al helemaal geen sprake van een oogst, waardoor Afghaanse handelaren bereid zijn flink wat geld op tafel te leggen voor Pakistaans graan. Daardoor is er dus minder beschikbaar voor de thuismarkt en stijgen de prijzen nóg sneller. ‘Ik vertel niet echt een optimistisch verhaal, hè’, zegt Rashid beteuterd.

Maar we zijn nog niet klaar. Meneer Irfan Khan uit Samanabad, een andere wijk in Lahore, gaat er eens goed voor zitten. Hij is een zachtaardige, bijna poëtisch sprekende man. Tenminste, als het over cultuur gaat of eten of de Pakistaanse zeden en gewoonten. Nu is de politiek het onderwerp, en plots slaat hij heel andere taal uit. ‘Wat wij nodig hebben is een dictator!’, roept hij. ‘Weg met de democratie.’

Geen oprechtheid

Meneer Khan moet niks hebben van de Pakistaanse politici in het algemeen en van president Asif Ali Zardari en premier Yusuf Raza Gilani in het bijzonder. Beiden zijn van de Pakistans People’s Party (PPP). Ze kwamen in 2008 aan de macht na een jarenlang militair bewind van Pervez Musharraf, en bloedige verkiezingen waarbij onder meer de bekende politica Benazir Bhutto om het leven kwam. Zardari is Bhutto’s weduwnaar. Dat is in feite ook de enige reden waarom hij president werd. Politiek gezien heeft hij een dubieuze reputatie. Hij draagt met name de geur van corruptie met zich mee.

‘Ik zie geen enkele oprechtheid in het kabinet’, zegt Khan. ‘Wat hebben die politici voor dit land gedaan? Kijk nou eens hoe we er aan toe zijn. Ze zitten er alleen maar om zichzelf zo veel mogelijk te verrijken.’

Die corruptie werkt door in alle geledingen van het overheidsapparaat. Het wemelt van de politieke en vriendschappelijke benoemingen. Connecties zijn belangrijker dan kwaliteit. De salarissen zijn laag. Politieagenten voelen zich niet te groot om je aan te houden als je niets gedaan hebt. En het is je geraden om de boete te betalen, anders moet je mee. ‘Daarom is er een dictator nodig. Er moet weer orde komen. Dit vernietigt Pakistan’, zegt meneer Khan.

Het mannetje

Maar ach, over het algemeen zijn de Pakistani’s best vrolijk. Op het kleine werkplaatsje van Ibrahim Shahzad wordt in elk geval flink gelachen. Ibrahim is monteur en leidt jonge jongens op in het vak. Twee van hen staan met de hand een Toyota-busje te schuren en zien spierwit van het stof. Ze doen iets verkeerd, maar weten niet wat. Hun collega’s gieren het uit. Twee anderen doen iets spannends met een lasapparaat en weer iemand haalt samen met Ibrahim een motor uit elkaar.

Ze zijn hier elke dag. Bom of geen bom, corruptie of geen corruptie. Ze maken lange dagen voor weinig geld en wonen vaak met meerdere jongens in heel kleine kamertjes. Maar toch zijn ze blij. Ze komen van het platteland, waar het allemaal nog veel minder is. Geen stroom, geen water, geen onderwijs, geen toekomst. Hier leren ze een vak en verdienen ze wat geld.

Anjum Hussein (18) lacht ook na het werk zijn tanden bloot. Hij zit bij de kapper en laat voor twintig roepies zijn baardje trimmen. De kapper is jonger dan hij en is in de weer met een scherp mes, terwijl hij tegelijkertijd tv kijkt. Binnen tien minuten is het gepiept, Anjum is weer helemaal het mannetje. Vanavond eet hij met vrienden op de Moon Market.

http://www.depers.nl/buitenland/467556/ ... chaos.html" onclick="window.open(this.href);return false;
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Pakistan Leven in chaos

Bericht door Mahalingam »

In beide Pakistans wil het niet zo goed vlotten in de relatie met godin Electra.
In BanglaDesh ging vorig jaar een deel van de oogst verloren omdat er net toen het nodig was geen electriciteit voor de waterpompen was.
Nu is Pakistan bezig de groene doelstellingen wat betreft CO2 uitstoot ruimschoots in te halen. Het weekend wordt nu 2 dagen lang rusten (ipv 1 dag), de ambtenaren (kantoren) krijgen nog maar 50% en winkels en markten gaan bij het vallen van de duisternis dicht. Er komt dus meer duisternis in Pakistan. Ook komt er minder lol: trouwfeesten gaan niet lang door in de avond: iedereen gewoon vroeg naar bed. Reclameborden mogen niet meer verlicht worden.
Oorzaken: geen planning van nieuwbouw, achterstallig onderhoud overal en brandstof tekort. Want ze krijgen de olie echt niet voor een vriendenprijsje van de Arabieren en op de pof kopen is er niet bij.
Ook hadden ze erg veel waterkracht maar die ligt een beetje lam als gevolg van watergebrek. Ze komen voortdurend 3688 MW te kort aan opwekkend vermogen. Ze hopen nu 1500 MW te beparen. Dan blijven dus 'rolling backouts' nodig zijn. Rampzalig voor de weinige industrie die er nog is.
De verdeling van de 19,505 MW capaciteit is:
* fossil fuel - 12,580 MW - 65% of total
* hydro - 6,463 MW - 33% of total
* nuclear - 462 MW - 2% of total

Maar men blijft optimistisch. De regering heeft een lange-termijn plan gemaakt dus alles wordt alleen maar beter.
http://news.bbc.co.uk/2/hi/south_asia/8637454.stm
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
yoka
Berichten: 105
Lid geworden op: vr jul 24, 2009 1:52 pm

Re: Pakistan Leven in chaos

Bericht door yoka »

http://www.abdulhadihairan.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Pakistan is the problem not Waziristan
May 8, 2010 Abdulhadi Hairan Comments (0)
Until last year I was living in Peshawar, capital of the now Khyber-Pakhtunkhwa and the then North West Frontier Province of Pakistan. At the time when Pakistani forces were ‘fighting’ against militants in the Waziristan and Bajaur tribal areas, I regularly saw a young Taliban asking people to donate money for jihad in a central and overcrowded mosque of the city every Friday prayers. And he was not requesting or begging. He ordered. ‘Jihad is not easy; it is the duty of every single muslim, man and woman, young and old, and it needs your contribution. We are under the occupation of kufar (non-believing forces) everywhere in the world. To end the occupation we are sacrificing our lives, you have to sacrifice your money. It is not a request, it is an order.’ This was part of his regular jihad speech. Everybody present in the mosque, among them were rich and poor, government and non-government people, had to give some money.

One day I visited Karachi, Pakistan’s metropolitan city on the shores of its sea. I was staying with a friend and he told me that the militants were very active in the area there. They were protected by police and political parties, he told me. He said the militants recruited young boys, took them to the tribal areas and trained them there and afterwards sent them to Afghanistan for fighting. ‘A boy my next door carried out a suicide attack on German forces in Kunduz, the northern Afghan province. The militants brought his clothes and gave his parents 200,000 Pakistani rupees. The money was handed over to the parents in a small meeting where many people including some elders and politicians were present,’ my friend informed me.

Therefore it was not a surprise for me when a recent Associated Press report said that Pakistani politicians promoted and sheltered militants in Pakistan’s biggest province, the Punjab. Pakistan — its political parties, army, intelligence, madrassas, government institutions, media, business community — the whole country has become a militant state. There are people who have been opposing the militancy, but they were oppressed by the state apparatus and are no longer able to affect the policies or the trends.

So it is not a Waziristan problem. The world needs to see the problem in the context of Pakistan. The United States is pretending that the government of Pakistan is now cooperating in its efforts against terrorism just because it arrested a top Taliban commander in Karachi, but that will not change anything as all the militant groups are still operating under the protection of some political party, some security agency, some rich businessman, or some former officials.

Fareed Zakaria has rightly described Pakistan as ‘Terrorism’s supermarket.’
Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Pakistan Leven in chaos

Bericht door Mahalingam »

Een bericht uit Oost-Pakistan (= Bangla Desh). Stakingen in de textiel industrie waar veel kinderarbeid verricht wordt. De politie staat erop in. De stok is een zgn. lathi waarmee botten gebroken kunnen worden.

Afbeelding

het resultaat is dit (niet voor gevoelige zielen):
http://www.geenstijl.nl/archives/images ... 5klein.jpg

http://www.google.com/hostednews/afp/ar ... cvgOvDJIwQ
Bangladesh garment protest spread to Dhaka streets
Garments accounted for nearly 80 percent of Bangladesh's 15.56 billion dollars of exports last year. The factories employ around 40 percent of the industrial workforce.
Retailers including French giant Carrefour and Levi Strauss wrote to the prime minister in January requesting across-the-board wage increases.
Current wages are "below the poverty line" and have "contributed to unrest" among workers, the letter said.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Socrates
Berichten: 725
Lid geworden op: di jan 30, 2007 2:14 am
Locatie: Earth

Re: Pakistan Leven in chaos

Bericht door Socrates »

Leven in een moslimland is het ergste wat er is (als ik mn vader mag geloven.) Liever gelijk een dodelijke injectie dan leven in een moslimland!

Ik heb Vaderzijdank nooit onder Islamitisch bewind geleefd, ik was in Afghanistan toen er een Kafir-regime aan de macht was en toen dat regime viel (met ''dank'' aan het vrije hypocriete westen) en de Islamisten de macht grepen, heeft mijn vader mij gelijk met het gezin uit dat land weggehaald! :razz:
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Re: Pakistan Leven in chaos

Bericht door Monique »

Socrates schreef:Leven in een moslimland is het ergste wat er is (als ik mn vader mag geloven.) Liever gelijk een dodelijke injectie dan leven in een moslimland!

Ik heb Vaderzijdank nooit onder Islamitisch bewind geleefd, ik was in Afghanistan toen er een Kafir-regime aan de macht was en toen dat regime viel (met ''dank'' aan het vrije hypocriete westen) en de Islamisten de macht grepen, heeft mijn vader mij gelijk met het gezin uit dat land weggehaald! :razz:
Daar zul je niet blij mee geweest zijn?
Je hebt zo'n afkeer van "het westen" dat ik niet begrijp dat je niet gewoon teruggaat naar afghanistan?
Wat doe je hier?
Amorele atheistische nitwit
Gebruikersavatar
Socrates
Berichten: 725
Lid geworden op: di jan 30, 2007 2:14 am
Locatie: Earth

Re: Pakistan Leven in chaos

Bericht door Socrates »

Monique schreef:
Socrates schreef:Leven in een moslimland is het ergste wat er is (als ik mn vader mag geloven.) Liever gelijk een dodelijke injectie dan leven in een moslimland!

Ik heb Vaderzijdank nooit onder Islamitisch bewind geleefd, ik was in Afghanistan toen er een Kafir-regime aan de macht was en toen dat regime viel (met ''dank'' aan het vrije hypocriete westen) en de Islamisten de macht grepen, heeft mijn vader mij gelijk met het gezin uit dat land weggehaald! :razz:
Daar zul je niet blij mee geweest zijn?
Je hebt zo'n afkeer van "het westen" dat ik niet begrijp dat je niet gewoon teruggaat naar afghanistan?
Wat doe je hier?
Ik heb niet voor gekozen om hier te zijn! Wat deed het westen voor mijn geboorte in Afghanistan? En wat doen ze er nu? :drool:
Bovendien ik ben Nederlandser en Westerser dan jij en ook meer mens om niet te vergeten. :rolleyes:
Gebruikersavatar
Scarlatti
Berichten: 5268
Lid geworden op: vr mei 09, 2008 10:12 pm

Re: Pakistan Leven in chaos

Bericht door Scarlatti »

Ik heb niet voor gekozen om hier te zijn! Wat deed het westen voor mijn geboorte in Afghanistan? En wat doen ze er nu? :drool:
Bovendien ik ben Nederlandser en Westerser dan jij en ook meer mens om niet te vergeten. :rolleyes:


en aaacchhhh niet gekozen om hier te zijn.... niet gekozen om geboren te worden... oooook zo'n dooddoener... dit soort txten worden meestal door zeeer ontevreden pubers gebruikt als ze hun zin eens niet krijgen....
Ken jij degene waarover jij denkt te kunnen zeggen dat jij Nederlandser en Westersers en meer mens zou zijn????
Of is dat een aanname van je... :sly:

je kunt wèl kiezen toch om naar je geliefde Afghanistan terug te keren of niet?? IK houd je niet tegen hoor! Integendeel, hoe meer er vertrekken voorgoed dan wel hè, hoe liever ik dat persoonlijk heb....

Wat mij ook opvalt is dat je kennelijk ' het Westen' t kwalijk neemt dat jij 'hier' bent, maar t was toch je vàder die jullie daar heeft weggehaald toen t islamitisch regime de kop begon op te steken.... dus àls je al iemand iets kwalijk wilt nemen dan moet je toch bij je vader zijn nietwaar?

Buiten dat, ben ik volledig de mening toegedaan dat 'het Westen' zich als de wiedeweerga moet terugtrekken uit die 'Oosterse, lees islamitische landen'.... scheelt enorm in het aantal doden, hòe je dit ook leest :sly:
Niemand van 'ons' daar nog heen en niemand van 'moslimse zijde' nog 'naar ons' toe
en graag degenen die al hier zijn, een kaartje mèt begeleiding 'enkele reis naar huis'
want Oost West, thuis Best nietwaar?! zijn we allemaal weer blij!
Islam=LEVENSBEDREIGEND

'LOQUENDI LIBERTATEM CUSTODIAMUS'
Laten wij waken over de vrijheid van het spreken... (Pim Fortuyn 1948-2002)
Gebruikersavatar
Socrates
Berichten: 725
Lid geworden op: di jan 30, 2007 2:14 am
Locatie: Earth

Re: Pakistan Leven in chaos

Bericht door Socrates »

Ken jij degene waarover jij denkt te kunnen zeggen dat jij Nederlandser en Westersers en meer mens zou zijn????
Wij hoeven elkaar hier niet te kennen! We vormen een oordeel op basis van uitspraken die hier worden gedaan. En op basis van die uitspraken kan ik zeggen dat ik NLer, Westerser en idd meer mens ben dan haar. :razz:
je kunt wèl kiezen toch om naar je geliefde Afghanistan terug te keren of niet?? IK houd je niet tegen hoor! Integendeel, hoe meer er vertrekken voorgoed dan wel hè, hoe liever ik dat persoonlijk heb....
Blablabla! Geen enkel land is geliefd bij mij! Ik ben niet eens in Afghanistan geboren (ook niet in NL) ik ben hier wel opgegroeid.
Maar waar geboren of waar opgegroeid of waar je ouders geboren zijn....dat doet er voor mij allemaal niet toe! Het is nonsence.
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Re: Pakistan Leven in chaos

Bericht door Monique »

Socrates schreef:Ik heb niet voor gekozen om hier te zijn! Wat deed het westen voor mijn geboorte in Afghanistan? En wat doen ze er nu? :drool:
Sinds wanneer is het zo dat, waar je geboren bent je daar ook blijft?
Je vindt zelf dat iedereen de vrijheid moet hebben om te kiezen waar ze willen wonen.
En jij zegt nu dat jij hier moet blijven omdat je er niet voor gekozen hebt om hier te zijn?
Dat is dan toch juist een heel goede reden om te vertrekken?
Je bent hier kennelijk tegen je zin heengebracht en je vindt het vreselijk hier.

dus..nogmaals: waarom blijf je hier?
Bovendien ik ben Nederlandser en Westerser dan jij en ook meer mens om niet te vergeten. :rolleyes:
Ik zal je er even aan herinneren dat dergelijke teksten bij mij geen enkel nut hebben: ik ben niet te beledigen noch te kwetsen. (ik ben nl geen moslim)
Jammer he? :crying:

Ik vraag me trouwens af wat "NederlandSER" inhoudt en ook "meer mens" kan ik me geen voorstelling van maken. [c045.gif]
Amorele atheistische nitwit
Gebruikersavatar
Eliabe
Berichten: 3961
Lid geworden op: di mei 12, 2009 8:11 pm

Re: Pakistan Leven in chaos

Bericht door Eliabe »

Socrates schreef:
Bovendien ik ben Nederlandser en Westerser dan jij en ook meer mens om niet te vergeten. :rolleyes:
Je lijk wel een moslim.
God schiep mens en dier, maar welke idioot bracht de islam hier?
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Pakistan Leven in chaos

Bericht door Pilgrim »

Socrates schreef:Leven in een moslimland is het ergste wat er is (als ik mn vader mag geloven.) Liever gelijk een dodelijke injectie dan leven in een moslimland!

Ik heb Vaderzijdank nooit onder Islamitisch bewind geleefd, ik was in Afghanistan toen er een Kafir-regime aan de macht was en toen dat regime viel (met ''dank'' aan het vrije hypocriete westen) en de Islamisten de macht grepen, heeft mijn vader mij gelijk met het gezin uit dat land weggehaald! :razz:
Maar waarom heeft je vader jullie naar een verfoeilijk kapitalitisch Westers land gebracht? Waarom niet naar een goed socialistisch land, zoals Cuba of de moordstaat Noord Korea? Daar is het toch veel fijner? Je vader was kennelijk in een beetje in de war. Je kunt dat goed maken door alsnog naar een socialistisch land te emigreren. Het zal er wel bevallen denk ik. :evil:
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Socrates
Berichten: 725
Lid geworden op: di jan 30, 2007 2:14 am
Locatie: Earth

Re: Pakistan Leven in chaos

Bericht door Socrates »

Oke! Ik pak na de WK finale mn koffers! :crying:

Maar alleen....wij mogen elkaar niet eens (?) ....dus waarom zou ik jullie uberhaupt een plezier doen?
Graag een petitie met handtekeningen van 51% van de bevolking! (Zelfs dan is het eigenlijk niet voldoende, aangezien mijn stem en die van mijn dierbaren zwaarder weegt dan de stemmen van PVV-imbecielen.)

Of jullie moeten mij met dwang eruit gooien al dan niet op democratische wijze.
Gebruikersavatar
Schepsel
Berichten: 4929
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 6:43 pm
Locatie: 하늘

Re: Pakistan Leven in chaos

Bericht door Schepsel »

Mahalingam schreef:Een bericht uit Oost-Pakistan (= Bangla Desh). Stakingen in de textiel industrie waar veel kinderarbeid verricht wordt. De politie staat erop in. De stok is een zgn. lathi waarmee botten gebroken kunnen worden.

Afbeelding

het resultaat is dit (niet voor gevoelige zielen):
http://www.geenstijl.nl/archives/images ... 5klein.jpg

http://www.google.com/hostednews/afp/ar ... cvgOvDJIwQ
Bangladesh garment protest spread to Dhaka streets
Garments accounted for nearly 80 percent of Bangladesh's 15.56 billion dollars of exports last year. The factories employ around 40 percent of the industrial workforce.
Retailers including French giant Carrefour and Levi Strauss wrote to the prime minister in January requesting across-the-board wage increases.
Current wages are "below the poverty line" and have "contributed to unrest" among workers, the letter said.
Walgelijk, hoe kán die agent dat kind slaan? Je zou toch verwachten dat iemand zich er niet toe kan brengen, tenzij hij zwaar geschift is? Zijn geweten zou hem tegen moeten houden. En misschien zelfs zijn eergevoel, wat is er zwakker en eerlozer dan een weerloos kind half het graf in slaan.
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.
Gebruikersavatar
Socrates
Berichten: 725
Lid geworden op: di jan 30, 2007 2:14 am
Locatie: Earth

Re: Pakistan Leven in chaos

Bericht door Socrates »

Walgelijk, hoe kán die agent dat kind slaan? Je zou toch verwachten dat iemand zich er niet toe kan brengen, tenzij hij zwaar geschift is? Zijn geweten zou hem tegen moeten houden. En misschien zelfs zijn eergevoel, wat is er zwakker en eerlozer dan een weerloos kind half het graf in slaan.
Goed zo schepsel, I like you! Je hebt het over; geweten, eergevoel en waardigheid. Ik kan je verzekeren dat die agent op alle punten beter scoort dan door de doorsnee lid hier. :D
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89718
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Pakistan Leven in chaos

Bericht door Ariel »

Socrates schreef:wij mogen elkaar niet eens (?) .
Hoezo "Wij mogen elkaar niet eens. Jij moet zeggen...."Ik mag jullie niet"
Je bent nu enorm zielig aan het doen. :evil: Doe normaal, Accepteer de Nederlandse bevolking, en niemand die tegen je zal zeggen dat je weg moet gaan.
Jij bent aan het stoken op dit forum, en de boel aan het opjutten Socrates, en dat vind ik niet leuk. :nono1:
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Pakistan Leven in chaos

Bericht door Dhana »

Schepsel schreef:
Walgelijk, hoe kán die agent dat kind slaan? Je zou toch verwachten dat iemand zich er niet toe kan brengen, tenzij hij zwaar geschift is? Zijn geweten zou hem tegen moeten houden. En misschien zelfs zijn eergevoel, wat is er zwakker en eerlozer dan een weerloos kind half het graf in slaan.
En dan nog wel met z'n tweeën waarvan er een zelf van goed gepanserd is!!!!


Dat heeft niets me de inheemse bevolking te maken. Als dat land niet door het westen gekoloniseerd was geweest, hadden het niet van die beesten geworden.

Zolang er mensen zijn die een man adoreren die persoonlijk jochies af heeft laten slachten die ook maar een schaamhaartje hadden is het niet verwonderlijk dat ze dit zonder enige gewetenswroeging kunnen doen.
Laatst gewijzigd door Dhana op za jul 03, 2010 6:39 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Re: Pakistan Leven in chaos

Bericht door Monique »

Socrates schreef:
Maar alleen....wij mogen elkaar niet eens (?) .
Waar baseer je dit op?
Een forum zijn slechts uitspraken....de beste vrienden zijn het niet altijd eens.
Wanneer een auto een lekke band heeft ,....is die hele auto dan wat jou betreft "lek"?

dus waarom zou ik jullie uberhaupt een plezier doen?
Je hoeft helemaal geen plezier te doen hoor.
Je doet slechts jezelf er een plezier mee en wij willen graag dat je gelukkig bent.

je hebt zo'n grote afkeer van Nederland "het westen" dat het mij pijn doet om jou zo te zien lijden. :crying:

Vandaar dat ik je adviseer om je geluk elders te zoeken want hier zul je het duidelijk niet vinden.

In feite zou ik je met geweld naar Cuba Moeten schoppen omdat ik je tegen jezelf in bescherming wil nemen.
(dit bedoelde je toch met in een ander topic?)
Amorele atheistische nitwit
Gebruikersavatar
Socrates
Berichten: 725
Lid geworden op: di jan 30, 2007 2:14 am
Locatie: Earth

Re: Pakistan Leven in chaos

Bericht door Socrates »

Ariel schreef:
Socrates schreef:wij mogen elkaar niet eens (?) .
Hoezo "Wij mogen elkaar niet eens. Jij moet zeggen...."Ik mag jullie niet"
Je bent nu enorm zielig aan het doen. :evil: Doe normaal, Accepteer de Nederlandse bevolking, en niemand die tegen je zal zeggen dat je weg moet gaan.
Jij bent aan het stoken op dit forum, en de boel aan het opjutten Socrates, en dat vind ik niet leuk. :nono1:
Ik mag jou (onvoorwaardelijk) Ariel! heartbeat: I swear. Maar het heeft geen zin als iedereen het met elkaar eens is, daarom is het ook jammer dat hier niet veel moslims komen posten. Ik probeer beetje de oppositie te spelen hier.

Hoezo de Nederlandse bevolking accepteren? Ik voel mezelf onderdeel van de Nederlandse samenleving/bevolking, ik voel me Nederlander, wens voor segregatie komt niet van mij. :rolleyes:

En ik heb ook vaak gezegd dat ik begrip heb voor jullie standpunten en dat Islam zich niet mag verspreiden als een virus over NL en Europa, maar aan de andere kant oordelen mensen als Pilgrim heel eenzijdig.
Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Pakistan Leven in chaos

Bericht door Mahalingam »

Hier een voorbeeld van hoe religie en politiek hand in hand gaan in de Islam.
Twee Maffia's van Allah liggen op botsingskoers.
Kan het nog gekker in het Grootste Religie Gekkenhuis ter Wereld?
Dhaka, Islamic leaders accused of blasphemy: protests and more than 100 arrests
Dhaka (AsiaNews) - More than a hundred activists of Jamaat-e-Islami (Jel) were arrested yesterday during demonstrations which took place across the country, following accusations of blasphemy directed at leaders of their party.

Jel is a fundamentalist Islamic opposition party that aims to conform "human activity" to the teachings of Allah revealed to Muhammad. Yet three of their leaders - Matiur Rahman Nizami (pictured), Ali Ahsan Mohammad Mojaheed and Nayebe Ameer Delwa Sayeed Hossain - have been accused of blasphemy and arrested on June 29.

The allegations date back to March 17 when at a public meeting Matiur Rahman Nizami compared his political sufferings to those the Prophet Muhammad. The Jel leader claims to be persecuted by the Awami league, the ruling party since 2009. The accusation of blasphemy against him came from Mohammed Syed Rezaul Haque Chandpur, Secretary General of the Bangladesh Tariqat Federation, which is part of the government alliance. Observers note that both sides are waving the banner of Islam, but their intentions seem to be more political than religious.

Matiur Rahman Nizami, together with the other two Jel exponents, have repeatedly refused to appear before the Dhaka metropolitan court and we were arrested. Mohammed Qamaruzzaman, deputy secretary general of the party, spoke of "conspiracy against Islam and Muslims:" This is a political game, a false case fabricated to remove Islam from the country. "

The three arrested leaders will remain in jail for 16 days to answer investigators questions .
http://www.asianews.it/news-en/Dhaka,-I ... 18819.html
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Pakistan Leven in chaos

Bericht door Mahalingam »

Met splising van 1947 zijn veel Mohammedanen vanuit India de Sindh in getrokken. Daar werden ze hartelijk verwelkomd voor hun geloofsbroeders (maar niet heus). Ze werden het slachtoffer van apartheid, geen integratie en geen inburgering. Zo'n beetje dus als de Palestijnen. Een heel grote groep leeft in Karachi en ze hebben hun eigen politieke partij.
Momenteel is er paniek in Karachi. Vuurgevechten zijn uitgebroken. Brandende auto's bussen en gebouwen. Hele wijken stellen zich te weer tegen plunderende en moordende bendes.
Tientallen doden bij geweld in Karachi
Na de moord maandag op een parlementslid in de Pakistaanse metropool Karachi is het tot een uitbarsting van geweld gekomen. Een zegsman van de politie in de stad van naar schatting zestien miljoen inwoners, zei dinsdag dat er zeker 34 mensen in de nacht van maandag op dinsdag door kogels het leven verloren.

Maandag schoten onbekende daders vanaf motorfietsen de politicus Raza Haider van de Muttahida Qaumi Movement (MQM, Verenigde Nationale Beweging) in Karachi dood. De moord leidde tot grote onrust in de vaker door politieke en etnische gewelddaden geplaagde stad. Onmiddellijk na de moord sloten markten en werd het opvallend stil op straat. In verscheidene wijken werden schoten gehoord.

De vooruitstrevende MQM is in 1984 opgericht en komt voort uit de groep die rond de onafhankelijkheid van India en Pakistan uit India uitweken naar Pakistan vooral naar de provincie Sindh. De basis van de MQM is deze zuidoostelijke provincie. De MQM werd in de jaren negentig vervolgd. De MQM neemt deel aan de provinciale regering van Sindh die wordt geleid door de Volkspartij (PPP).
Meer details zijn te lezen bij http://www.dawn.com/wps/wcm/connect/daw ... dstill-380
Panic & chaos bring traffic to a standstill in Karachi
All major markets and shopping centres started pulling down the shutters in panic as the news of the MPA’s killing spread like a wild fire across the city.
Similar was the situation in the inner areas of various localities where shopkeepers shut down their businesses and vendors disappeared amid fear and growing tension.
En wie zouden er achter de moord zitten? De Awami National Party. Die heeftd elaatste tijd heel veel energie gestoken in het demoniseren van Raza Haider. Met succes dus.
http://www.paktribune.com/news/index.shtml?230172
MQM blames ANP for MPA’s killing
The Muttahida Qaumi Movement on Monday alleged that its MPA, Syed Raza Haider, had been assassinated by ‘terrorists’ of the Awami National Party.
...Faisal Sabzwari, said that the ANP leader, Shahi Syed, had threatened the MQM in one of his press conferences.
Sabzwari said that now these threats were being implemented. He said that whenever action was taken against the land mafia, a conspiracy was hatched to destabilize the city.
Het drama van landloze vluchtelingen tegen genadeloze grootgrondbezitters.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Pakistan Leven in chaos

Bericht door Mahalingam »

Inmiddels is het officieele dodental naar 53 gestegen. Het is hit-and-run en geen pitched battle.
Een trein is beschoten, de machinist gewond en de locomotief beschadigd.
De beschuldigingen naar de ANP toe worden gebagatelliseerd. Nu kijkt men naar de Taliban als daders.
De meeste doden zouden Pashtu zijn van de ANP maar die partij zegt dat er maar 2 van hun aanhangers dood zijn.
http://www.bbc.co.uk/news/world-south-asia-10859706
Karachi death toll rises after Raza Haider killing
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Pakistan Leven in chaos

Bericht door Mahalingam »

De moordlust is nog niet voorbij. Het laatste nieuws is dat de teller van vermoorden staat op 76.
A hand-grenade attack inside a North Nazimabad mosque during prayers on Wednesday night left five people injured as the daylong violence which included arson attacks and incidents of firing claimed at least 22 more lives, raising the death toll to 76 in three days.
Allama Maulana Ghulam Ahmed Siyalwi, a religious scholar and senior member of Jamiat Ulema-i-Pakistan (JUP), was among the injured. He is the patron-in-chief of the seminary attached to the mosque.
The JUP leadership, meanwhile, ruled out any ethnic motive behind the attack, but said they suspected it to be a message to the party which had sought intervention of the army and the chief justice for stopping the Karachi bloodshed.
Earlier in the day, panic and fear ruled the city as armed men carried out attacks in different areas and killed 22 people.
Qasba Colony and neighbouring Orangi Town emerged as the worst-affected areas where gunmen roamed freely. Police force and Rangers were nowhere to challenge them. A spokesman for the Edhi Foundation said the charity’s ambulance shifted more than 50 injured to different hospitals. Half of them were women and children who were hit by bullets while they were in their homes.
http://www.dawn.com/wps/wcm/connect/daw ... achi-rs-05
PAKISTAN: "THE LAND OF THE PURE".
Dat is het nog niet maar er wordt hard aan gewerkt. Al meer dan 60 jaar.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Pakistan Leven in chaos

Bericht door Mahalingam »

Ik hoop niet dat de dochters waar onderstaand bericht over gaat, ook mee waren 'op vakantie' in Pakistan. Indien ja, dan zijn ze nu zonder bescherming en mogelijk al getrouwd.
Doodgeschoten om afwijzen neven
Een Brits koppel is vermoord omdat zij weigerden hun dochters met neven in het huwelijk te laten treden. Zij werden in Pakistan met kogels doorzeefd, meldt The Press Association vandaag.

Gul Wazir en zijn vrouw Niaz Begum waren naar hun geboortedorp Salehana, in het district Nowshera, gereisd om familieleden te bezoeken. Daar werd Wazir aangesproken door zijn broer, die vrouwen voor zijn twee zonen zocht. De man weigerde echter zijn twee dochters af te staan, onder meer omdat de neven als eens getrouwd waren geweest.

De zaak diende donderdag voor een lokaal tribunaal. Dat oordeelde dat het huwelijk niet door hoefde te gaan. Vrijdag werd het koppel alsnog door drie mannen afgeslacht tijdens het ontbijt.
http://www.spitsnieuws.nl/archives/buit ... _neve.html
Ook elders niets over de twee zusters, wel iets over de broers.
Son of couple shot dead in Pakistan received death threats on same day
THE heartbroken son of a Birmingham couple shot dead in a suspected ‘honour killing’ in Pakistan received threats on the same day they were murdered while he was in the UK, it has emerged.[...]
Another son, who did travel with them, was not hurt and had now returned to Birmingham.
http://www.birminghammail.net/news/birm ... -27031901/
Ja, iets over de dochters gevonden:
http://www.google.com/hostednews/ukpres ... z589Ca4-zg
But the daughters - who had stayed at home in Alum Rock, Birmingham - refused the proposals.[...]
Their son only escaped because he was upstairs taking a shower. Hearing the gunfire he rushed downstairs to find a bloodbath and his parents dead.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Pakistan Leven in chaos

Bericht door Mahalingam »

In Oost Pakistan (Bangla Desh) hebben ze voldoende gas en kolen in de bodem zitten. Maar het lukt niet om dat in voldoende mate naar de mensen te krijgen.
Ze hebben bijna geen olie, die zit een beetje noordelijk in Assam dat ze niet kunnen veroveren.
Vandaar dat ze veel aardgas gebruiken.
Nu met de ramadan zien we weer eens wat een armoede en ellende die maand de mensen brengt.
Bangladesh shuts gas filling stations for Ramadan
Energy-starved Bangladesh has shut natural gas filling stations in Dhaka for six hours a day to ensure enough household fuel for the Muslim holy month of Ramadan, officials said Thursday.

Bangladesh's gas supplies are massively overburdened -- with demand of 2,400 million cubic feet of per day but supply of 1,900 million cubic feet.
"We need to divert the gas to household supplies for cooking during Ramadan," said Saiful Hasan Chowdhury, Bangladesh's Power Development Board spokesman, adding that gas-guzzling fertiliser plants had also been closed.
The afternoon station closures is one of a host of energy-saving measures aimed at ensuring a sufficient supply of gas for Bangladeshis to prepare meals -- known as Iftar -- to break their traditional fast.
De kunstmest fabrieken dicht. dat heeft gevolgen voor de oogst.
De schaarste aan electriciteit heeft gevolgen voor de bevloeing van grote oppervlakten met electrische pompen. Ook dat remt de groei van gewassen.
En dan de impact op het dagelijks leven:
he fuel stations' closure has angered Dhaka's fleet of 50,000 auto-rickshaws, which run on compressed natural gas (CNG), and caused long tailbacks across the already-congested capital.
"Thousands of buses, auto-rickshaws and cars are desperately cramming into the city's 200 filling stations in the mornings -- the ban is causing massive congestion," the head of the CNG Pump Association, Zakir Hossain, told AFP.
The rickshaws, as well as the city's 7,000 buses and thousands more private cars and trucks, run on CNG, he said.

The closures have hit commercial drivers hard, eroding their profit margins even as the price of basic goods such as sugar and wheat spiral in the run-up to the Eid-al-Fitr festival, the holiday celebrating the end of Ramadan, in September.

"The closures have completely wiped out my profit," said auto-rickshaw driver Muhammad Sujon, 30, adding that he had raised his fares significantly but it was not helping.
Auto-rickshaws have very small gas tanks and Sojun said he would fill up three times on an average day -- which would take around 15 minutes each time.
"Now, I've got to wait three hours in a queue each time. If I'm waiting around for gas for nine hours a day, how can I ferry passengers and earn money?" he asked.

Just 40 percent of Bangladesh's 146 million people have electricity while peak-time shortfalls force some factories to halt production.
http://www.bangkokpost.com/news/asia/19 ... or-ramadan
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Plaats reactie