Nieuws uit Marokko

Is het leven in een land van de islam echt het paradijs? Waarom zijn er geen rustige, stabiele islamitische landen op onze planeet?
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17462
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Nieuws uit Marokko

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Pilgrim schreef:
Het zou “Allah´s wil” zijn, zou een van de islamitische slachters in de video zeggen, die volgens “MailOnline” zelfs aan vrienden van Louisa Vesterager-Jespersen zou zijn gestuurd.
Klopt helemaal. Net zoals de Koran klopt volgens ALLE moslims.

De Koran staat namelijk vol met de wil van Allah en daar wordt een niet-moslim bepaald niet vrolijk van. Een verstandig Europa zou ALLE moslims (moslims zijn trots op hun moslimzijn en respecteren de wil van Allah) Europa uit moeten kieperen.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24951
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Nieuws uit Marokko

Bericht door King George »

Moslim-slachtpartij op Noordse vrouwen: De Noorse regering wil niet dat de mensen kritisch staan tegenover islam of moslims

Posted op december 24, 2018 door Rommel in Artikelen // 15 Comments

Afbeelding
Erna Solberg, Louisa Vesterager Jespersen en Maren Ueland

De Noorse premier wil niet dat mensen de video verspreiden waarin de immigrantenvriendelijke Noordse vrouwen worden vermoord door moslims.
De Noorse globalitische premier Erna Solberg doet een beroep op het publiek om de video niet te downloaden of te verspreiden die laat zien hoe een aantal moslims Maren Ueland en Louisa Vesterager Jespersen vermoorden en onthoofden.


De jonge vrouwen die in ‘alle mensen zijn van gelijke waarde’ en ‘menslievendheid’ geloofden, werden op 17 december door moslims in het Marokkaanse Atlasgebergte vermoord.

Volgens Solberg willen degenen die de video verspreiden “alleen maar angst en bezorgdheid creëren”. Solberg, die onlangs de zelfmoordovereenkomst van het VN-migratiepact heeft ondertekend, voor een door de VN geleid migratiebeleid gericht op het vergroten en faciliteren van immigratie naar, onder meer, Noorwegen, wil niet dat de publieke opinie tegen immigratie verder groeit.

Het feit dat de video, ondanks de gruwelijke inhoud ervan, wordt verspreid om medemensen te waarschuwen voor het multiculturalisme waar de Noorse staat voor strijdt, lijkt de Noorse regering irrelevant.

Om haar te helpen heeft de staat vrijwillige meelopers voor het volksvijandige beleid van de overheid. Het Noorse Facebook-profiel Lysglimt plaatste op Facebook een uitgebreid commentaar over de dubbelmoord, die naar verluidt “massaal werd gerapporteerd door linkse activisten”. De monoloog-video, die alleen nog maar te zien is op YouTube – tot nu toe, werd verwijderd en Lysglimt verbannen van Facebook.

De “zelfmoordovereenkomst” van de VN bevat een onderdeel dat gericht is op het beperken van kritiek op globale migratie en vreemdelingenhaat. De massamedia zouden sancties moeten kunnen worden opgelegd krijgen als ze niet alleen maar positief berichten over immigratie. Steeds meer mensen maken zich ook zorgen over het feit dat het uiten van immigratie-kritische meningen, zoals Lysglimt die ventileert, strafbaar zal zijn.

Bron:

Erna Solberg: ”Sprid inte videon på morden”


Fenixx
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24951
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Nieuws uit Marokko

Bericht door King George »

Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24951
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Nieuws uit Marokko

Bericht door King George »

Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89715
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Nieuws uit Marokko

Bericht door Ariel »

Er is een derde onthoofd lichaam gevonden in Marokko.
The body of a decapitated woman found Friday near Ifrane

The decapitated body of a woman was found, Friday, in Oued Ifrane, a town located between Ifrane and Azrou, Arabic-language newspaper Alyaoum 24 reported, citing sources in the region.

The crime took place Thursday night, the same source added, stating that the victim is a twenty-year-old woman who worked in the region’s farms before getting divorced.

A medical source told Alyaoum 24 that the body of the woman has not been transferred to the town’s morgue yet.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89715
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Nieuws uit Marokko

Bericht door Ariel »

Zwitser opgepakt die mogelijk betrokken is bij moord op Scandinavische toeristen

Een Zwitser die mogelijk de naam Achmed draagt?
De politie in Marokko heeft zaterdag in Marrakesh een Zwitser opgepakt die mogelijk betrokken is bij de moord op twee Scandinavische toeristen, die in het Atlasgebergte in Marokko dood werden aangetroffen. Dat melden gerechtelijke bronnen zaterdag.
De Zwitser woont in Marokko, heeft ook de Spaanse nationaliteit en zou volgens de politie een “extremist” zijn. Hij zou de andere verdachten les hebben gegeven in nieuwe technologieën en hen hebben opgeleid bij schietoefeningen.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52146
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Nieuws uit Marokko

Bericht door Mahalingam »

Vandaag meer nieuws over de onthoofding.
Opnieuw vrouw onthoofd aangetroffen in Marokko

Er is opnieuw een onthoofde vrouw teruggevonden in Marokko. Volgens lokale media gaat het om een 24-jarige vrouw, maar er zijn nog maar erg weinig details bekend.

Het lichaam van de 24-jarige Marokkaanse vrouw, een gescheiden moeder met één dochter, werd gevonden op ongeveer zes meter van haar hoofd in de regio Ifrane in het Atlasgebergte. Wat er met haar gebeurd is, is nog een groot vraagteken. Haar lichaam werd naar het ziekenhuis gebracht voor een autopsie.

Twee weken geleden werd in Marokko nog twee Scandinavische vrouwen, 24 en 28 jaar oud, om het leven gebracht. Het is niet duidelijk of de feiten daar iets mee te maken hebben. In die zaak werden vijftien verdachten opgepakt op verdenking van betrokkenheid bij (terroristische) moord, onder hen ook een Zwitserse extremist.
http://www.standaard.be/cnt/dmf20181231_04072041
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89715
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Nieuws uit Marokko

Bericht door Ariel »

Marokkaanse christenen hopen op meer rechten door bezoek paus

Marokko ontvangt dit weekend paus Franciscus. Marokkaanse christenen grijpen de gelegenheid aan om als andersgelovigen meer rechten te krijgen. Via een openbare brief vragen ze de paus zich hiervoor in te zetten tijdens zijn bezoek.

"Als ik wil trouwen, moet ik een formulier tekenen waarop staat dat ik moslim ben. Mijn kinderen moet ik een Arabische naam geven en zij zullen op Marokkaanse openbare scholen islamitisch onderwijs krijgen. Maar we willen volgens onze tradities kunnen trouwen en de kinderen opvoeden", aldus Zouhair, voorzitter van een coördinatieverband van Marokkaanse christenen. Volgens hem zijn er enkele tienduizenden in Marokko. Het precieze aantal is niet bekend omdat Marokko er niet te koop mee wil lopen.

Vragen over de islam

Zouhair kwam op 10-jarige leeftijd in aanraking met het christendom toen zijn broer zich bekeerde. Zijn vader sloeg en verstootte zijn bekeerde zoon, maar Zouhairs moeder miste hem zo erg dat de familie hem later toch vergaf. De interesse van Zouhair was gewekt en hij stal zijn broers bijbel.

"Dit was het enige boek over het christendom dat ik had. Hoe meer ik me erin verdiepte, hoe meer vragen ik had over de islam. Bijvoorbeeld over hoe Mohammed zo gewelddadig kon zijn en met een 7-jarige kon trouwen. Mijn vader, imam van beroep, antwoordde dat hij dat kon doen omdat hij de profeet was. Dat was niet bevredigend genoeg voor mij."

Toen Zouhair op zijn 16e ging studeren, hielp zijn broer hem aan een kamer bij zijn christelijke vrienden. "We discussieerden elke dag over het geloof. We vierden Kerst met nog veertig andere mensen. Toen begreep ik dat wij niet de enige Marokkaanse christenen waren, maar dat er heel veel zijn. De groep voelde als een familie die samenkwam in hun geloof en gezamenlijk bad, mannen en vrouwen samen. Terwijl ik bij de islam het gevoel had dat we als een slaaf afzonderlijk tot god baden."

Op 19-jarige leeftijd bekeerde ook Zouhair zich. "Mijn moeder schaamde zich. Mijn vader had er nog meer moeite mee. Uiteindelijk hielden we een goede relatie, maar we konden niet meer over religie praten."

Voor altijd moslim

Ondanks het feit dat Marokko buitenlandse christenen de ruimte geeft om hun geloof te beoefenen in zo'n vijftien katholieke scholen en meer dan vijftig kerken, is de islam de staatsreligie en is het bijna onmogelijk om daar als Marokkaan aan te ontsnappen.

Kinderen zijn standaard moslim als hun vader dat is. Als je trouwt, teken je een document waarin je zegt moslim te zijn. Je mag zelf van geloof veranderen, maar op het bekeren van anderen staat drie jaar celstraf. Dat is geen loos dreigement: in 2010 zette Marokko minstens zeven buitenlandse christelijke families uit op basis van die wet. De politie pakte Marokkaanse christenen regelmatig op om ze te verhoren.

Uit angst beoefenen vele christenen hun geloof alleen thuis en niet in de kerk. "Kerken hier zijn voor buitenlanders. Er zijn alleen missen in het Engels, Frans of Spaans. Ik ben alleen te gast, ik mag niet meezingen", aldus Zouhair.

Cristóbal López Romero, aartsbisschop van Rabat, ontkent dit laatste. "Ze zijn welkom, maar ze zijn nooit naar me toegekomen. Bijna 12.000 Marokkanen genieten hier katholiek onderwijs, dat bewijst dat het wel degelijk kan."

Twee jaar geleden kwamen de eerste Marokkaanse christenen uit de schaduw. Via de media vroegen ze om meer rechten, net als nu. Die kregen ze niet, maar het leidde wel tot aandacht in Marokkaanse media. "Sindsdien gaat het beter", zegt Zouhair. "Marokkanen weten dat we bestaan en tolereren ons steeds meer. De politie arresteert ons bijna niet meer. Ik ben twee jaar geleden voor het laatst meegenomen voor ondervraging."

Over het algemeen tolereren moslims de christenen in Marokko, al geldt dit meer als de christenen buitenlands zijn. "Er is tolerantie, maar we willen meer. We moeten vrienden worden," zegt aartsbisschop Romero. "We willen samenwerken in het opvangen van migranten, de promotie van mensenrechten en in het onderwijs." Hij hoopt dat het bezoek van de paus daarbij kan helpen.

'Politieke show'

Paus Franciscus bezoekt vandaag en morgen Rabat en omgeving. Hij ontmoet koning Mohammed VI en houdt samen met hem een toespraak tot het volk. Ook gaat hij langs bij de imamschool en een organisatie die migranten helpt. Verder zal Franciscus een mis opdragen.

Buitenlandse christenen in Marokko zijn enthousiast. "Ook al ben ik niet zo diehard katholiek, ik ga wel", zegt een jonge Amerikaanse bezoeker van de Engelse zondagsmis in de Sint Franciscus-kerk in Rabat. "Want het is net als het ontmoeten van de koning."

De kerken hebben al 7000 toegangskaartjes voor de mis weggegeven. "Het is overweldigend. We zijn enorm verheugd", aldus pastoor Daniel Nourissat in Rabat.

Marokkaanse christenen zijn minder enthousiast. "We hebben de brief geschreven, dus wie weet", zegt Zouhair hoopvol. "Maar waarschijnlijk heeft de koning de paus alleen uitgenodigd voor een politieke show en verandert er voor ons weinig tot niets."
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52146
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Nieuws uit Marokko

Bericht door Mahalingam »

Alleged ringleader admits murders of Scandinavian hikers in Morocco
The alleged leader of a group of jihadists admitted killing one of two Scandinavian hikers in Morocco, and accused his co-defendant of killing the other.

The alleged leader of a jihadist cell accused of killing two Scandinavian hikers in Morocco admitted to the murders in court on Thursday, saying they were carried out in the name of the Isis group.

Danish student Louisa Vesterager Jespersen, 24, and 28-year-old Norwegian Maren Ueland had their throats slit while camping in an isolated area of the High Atlas mountains in December.

"I beheaded one of them… I regret it," former street vendor Abdessamad Ejjoud, 25, told the court, accusing co-defendant Younes Ouaziyad of killing the other hiker.

"We loved Isis and we prayed to God for it," he said, wearing a long white tunic.

Twenty-four defendants – facing charges including promoting terrorism, forming a terrorist cell and premeditated murder – appeared in the court in Sale, near Rabat, under heavy security.

Three main suspects, including Ejjoud, are accused of direct involvement in the killings.
https://www.thelocal.no/20190530/trial- ... in-morocco
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52146
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Nieuws uit Marokko

Bericht door Mahalingam »

Gratie voor groep Marokkaanse activisten van Hirak Rif
De Marokkaanse koning Mohammed VI heeft ter gelegenheid van het einde van de vastenmaand 755 gevangenen gratie verleend.
Onder hen zijn volgens Marokkaanse media 107 activisten van de beweging Hirak Rif, de massale protestbeweging die in oktober 2016 ontstond in het overwegend door Berbers bewoonde noordelijke Rifgebergte.

Marokko viert het Eid al-Fitr (het eind van het vasten of het Suikerfeest) woensdag.
De Hirak Rif ontstond spontaan na de dood van een visboer in de stad al-Hoceima die van agenten in beslag genomen handelswaar probeerde terug te krijgen. Wekelijks waren er massale protesten in de regio tegen de armoede en corruptie.

In juni 2017 sloeg de Marokkaanse regering de protesten neer en zette honderden activisten gevangen. Velen zijn om verschillende redenen tot lange celstraffen veroordeeld. De activist Mortda Iamrachan bijvoorbeeld kreeg eind 2017 vijf jaar cel wegens het verdedigen van terrorisme. Hij is woensdag een van de gevangenen die gratie hebben gekregen volgens zijn advocaat.
https://www.parool.nl/wereld/gratie-voo ... ~bbffe2f5/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Nieuws uit Marokko

Bericht door Pilgrim »

Marokkanen bij oneerlijkste mensen ter wereld volgens nieuwe ranking

Geplaatst op 27 juni 2019

Afbeelding

De Global Honesty Index waarin de eerlijkheid in de wereld wordt gemeten, werd vorige week vrijgegeven. Marokko staat erg laag in de lijst, op de 39e plaats van 40 landen.

Het onderzoek werd door onderzoekers aan de universiteiten van Zürich, Michigan en Utah in 355 steden in veertig landen uitgevoerd. Ruim 17.000 portefeuilles met of zonder geld en steeds drie kaarten met gegevens van de eigenaar, een inkooplijstje en sleutels werden gebruikt.

De portefeuilles werden bij balies van banken, hotels of zelfs politiekantoren achtergelaten. Opmerkelijk is dat hoe hoger het bedrag in de portefeuille, hoe meer kans dat de “vinder” het teruggaf. Reden daarvan is dat mensen gemakkelijker het gevoel hebben iets te stelen wanneer een gevonden voorwerp waarde heeft.

In totaal werden 40 procent portefeuilles zonder geld teruggegeven, tegen 51 procent voor portefeuilles met geld. Het sociaal experiment kostte 600.000 dollar. De Scandinavische landen en Zwitserland voeren de lijst aan terwijl Marokko, Peru, China en Kazachstan helemaal onderaan staan.

Bron: www.bladna.nl

https://ejbron.wordpress.com/2019/06/27 ... e-ranking/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Nieuws uit Marokko

Bericht door Pilgrim »

Marokko: 3200 mensen vervolgd voor overspel en homoseksualiteit

Geplaatst op 30 juni 2019

In Marokko werden vorig jaar 3048 mensen aangeklaagd en vervolgd voor overspel, 170 voor homoseksualiteit en 73 voor illegale abortus. Persagentschap EFE publiceert deze cijfers op basis van het “Jaarverslag van het strafrechtelijk beleid van de procureur-generaal”.

In Marokko worden zowel overspel als homoseksualiteit en abortus door de wet gestraft. Enkele uitzonderingen bestaan wel voor het plegen van een abortus.

Bij overspel kan de dader tot twee jaar gevangenisstraf worden veroordeeld als de bedrogen partner aangifte doet. Dient de bedrogen partner geen klacht in of trekt hij zijn klacht in, dat wordt de zaak gesloten. In het geval van homoseksualiteit kan een straf van zes maanden tot drie jaar cel worden uitgesproken.

Het rapport heeft ook aandacht voor kindhuwelijken en geeft aan dat 36% van de aanvragen in 2018 door de Marokkaanse justitie werden geweigerd.

Bron: www.bladna.nl

https://ejbron.wordpress.com/2019/06/30 ... sualiteit/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17462
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Nieuws uit Marokko

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Pilgrim schreef:
De Global Honesty Index waarin de eerlijkheid in de wereld wordt gemeten, werd vorige week vrijgegeven. Marokko staat erg laag in de lijst, op de 39e plaats van 40 landen.
Slechte onvolledige info waar ik niks mee kan. Waar is die lijst? Waarom is die niet vermeld? Beter dan maar niks plaatsen.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Nieuws uit Marokko

Bericht door Pilgrim »

Derde deel Marokkanen analfabeet en 70% gediplomeerden werkloos

Geplaatst op 11 juli 2019

De Hoge Planning Commissie stelt in het rapport over onderwijs, opleiding en wetenschappelijk onderzoek voor het jaar 2018 vast dat een derde van de Marokkaanse bevolking analfabeet is en 70% van de afgestudeerde universiteitsstudenten werkloos zijn. Het aantal analfabeten is betreurenswaardig. De bevolkingsgroep die het meeste lijdt aan analfabetisme zijn vrouwen in de plattelandsgebieden. Volgens het rapport is wel een daling opgemerkt van het analfabetisme bij jongeren van minder dan 25 jaar.

Het aantal schoolverlaters daarentegen kent een zorgbarende stijging in plattelandsgebieden. Dit zou voornamelijk komen door de moeilijke bereikbaarheid van de scholen. In 2017 waren er meer dan een miljoen schoolverlaters volgens het rapport.

Het rapport toont tevens aan dat twee derde deel van de gediplomeerde universiteitsstudenten geen job vindt in de sector waarvoor hij studeerde. Volgens de HCP is “de onderwijscrisis in Marokko een structureel en ethisch probleem dat de toekomst van het land en de toekomstige generaties bedreigd. Het probleem is dat jongeren niet voldoen aan de noden van de huidige en toekomstige eisen van de arbeidsmarkt.”

Bron: www.bladna.nl

https://ejbron.wordpress.com/2019/07/11 ... -werkloos/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17462
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Nieuws uit Marokko

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Pilgrim schreef:
De Hoge Planning Commissie stelt in het rapport over onderwijs, opleiding en wetenschappelijk onderzoek voor het jaar 2018 vast dat een derde van de Marokkaanse bevolking analfabeet is. Het aantal analfabeten is betreurenswaardig. De bevolkingsgroep die het meeste lijdt aan analfabetisme zijn vrouwen in de plattelandsgebieden.
Mooi! Dan zijn al die islamitische kopvodden waarmee onze hedendaagse cultuur wordt ondermijnd een fraaie afspiegeling van waar dat heidense fenomeen 'analfabetisme' zijn oorsprong vindt. In de Marokkaanse achterlijkheid die welig tiert in de buurt van waar het bereik van Allah het hoogst is: op het platteland en in de bergen.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12549
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Nieuws uit Marokko

Bericht door sjun »

Rekenen kunnen ze dan weer wèl als ze richting Europa komen... :thinking:
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Nieuws uit Marokko

Bericht door Pilgrim »

Drie Marokkanen krijgen doodstraf voor barbaarse moord op Scandinavische toeristes

KVDS/SVM | 18 juli 2019

Afbeelding
Facebook/DR Louisa Versterager Jespersen (24) en Maren Ueland (28).

Drie mannen zijn in Marokko ter dood veroordeeld voor de moord eind vorig jaar op twee Scandinavische toeristes in het Atlasgebergte. Dat melden Marokkaanse media.

De Noorse Maren Ueland (28) en haar Deense vriendin Louisa Jespersen (24) waren door de regio aan het trekken toen ze hun moordenaars tegen het lijf liepen. Ze hadden hun tentje opgezet in een afgelegen gebied op twee uur wandelen van het toeristische Imlil. Dat dorpje is het vertrekpunt voor wie de Toubkal wil beklimmen, met zijn 4.167 meter de hoogste berg van Noord-Afrika. Een van de twee studentes werd de keel over gesneden, de andere onthoofd. Een van de daders maakte beelden van de gruweldaad en verspreidde die op het internet.

Afbeelding
AFP VLNR: Rachid Afatti, Younes Ouziyad en Ejjoud Abdessamad.

De vier hoofdverdachten in de zaak -brein Abdessamad Ejjoud (25), Younes Ouziyad (27) en Rachid Afatti (33) en Abderrahmane Al Khayali (33) uit Marrakech- konden snel geïdentificeerd worden. Ze bleken enkele dagen voor de moorden twee video’s opgenomen te hebben waarin ze hun trouw betuigden aan terreurgroep Islamitische Staat (IS). Die eiste de aanslag echter nooit op.

“Monsters”
Het Openbaar Ministerie had de doodstraf “tegen deze bloeddorstige monsters” geëist, ofschoon het Noord-Afrikaanse land al sinds 1993 geen doodstraffen meer voltrekt. De drie eerste mannen kregen uiteindelijk ook de doodstraf, Al Khayali kreeg levenslang voor zijn aandeel in de moorden.

Het kwartet moet daarnaast een schadevergoeding van 2 miljoen dirham (190.000 euro) betalen aan de ouders van Ueland. De familie van Jesperson wilde ook graag de Marokkaanse staat veroordeeld zien voor haar morele verantwoordelijkheid. Die eis tot schadevergoeding van 10 miljoen dirham (930.000 euro) werd echter verworpen.

Afbeelding
AFP Een van de daders wordt naar zijn proces gebracht.

Naast de vier hoofdverdachten werden nog meerdere mannen in verdenking gesteld omdat ze gelinkt zijn aan de moorden of omdat ze tot een jihadistische cel behoren. Tegen 21 beklaagden zijn gevangenisstraffen geëist van tussen de 15 jaar en levenslang.

Afbeelding
EPA De verslagenheid in Marokko was groot.

https://www.hln.be/nieuws/buitenland/dr ... ~a5a8bcb1/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89715
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Nieuws uit Marokko

Bericht door Ariel »

In Marokko is een man opgepakt die Belgische vrijwilligsters van de Bouworde met de dood had bedreigd. De meisjes waren in short te zien in een reportage op de Marokkaanse televisie terwijl ze aan het werk waren, zij herstelden een straat. In een Facebookpost riep de man op om de meisjes te onthoofden wegens hun kledij.

Afbeelding

De vrijwilligers van Bouworde waren de voorbije dagen aan het werk in Adar, een dorpje in het zuiden van Marokko. Ze hielpen er bij het herstellen van straten. Een reportage over hun werk op de Marokkaanse televisie wekte de woede van een leraar van 26 in de regio Tanger, 800 kilometer verder in het noorden van het land. In een Facebookpost riep de man op om de meisjes te onthoofden, omdat ze in short aan het werk waren.
Bouworde laat geen vrijwilligers meer vertrekken naar Marokko na doodsbedreiging

Bouworde vzw laat voorlopig geen vrijwilligers meer vertrekken naar Marokko nadat een groep van hen er bedreigd werd met de dood. Dat staat te lezen op de website van de organisatie. “We volgen het advies van de Belgische ambassade en de FOD Buitenlandse Zaken”, klinkt het.

Een groep jongeren werd deze week met de dood bedreigd omdat ze in korte broek aan het werk was. Maandag werd een 26-jarige leerkracht opgepakt in Tanger die de tieners had bedreigd op sociale media. Volgens hem was de groep van twaalf jongens en meisjes, die in het dorp Adar vrijwilligerswerk doen, té frivool gekleed, wat volgens de man indruist tegen de religieuze regels van de islam.

De twintiger schreef op Facebook “dat hun hoofden afgehakt moeten worden”. Zijn tekst was een reactie op een Facebookpost van een politicus van de regerende conservatieve partij PJD, die bezwaar had gemaakt tegen de “strandkledij” van de jongeren.

De veiligheid van de groep jongeren die momenteel nog in Marokko verblijft, is gegarandeerd, zegt Bouworde. Het werkkamp in het zuiden van het land is inmiddels afgelopen, maar de vrijwilligers blijven nog enkele dagen in Marokko om er aan sightseeing en ontspanning te doen. Drie van de 37 vrijwilligers willen alsnog vervroegd naar huis komen.

De organisatie heeft door de commotie beslist om dit seizoen geen nieuwe groepen meer te laten vertrekken naar Marokko. Die beslissing werd genomen na overleg met de Belgische ambassade in Rabat en de FOD Buitenlandse Zaken. Ongeveer tachtig jonge vrijwilligers zien door het besluit hun reisplannen in het water vallen.

Al jaren actief in de regio
“Bouworde is in de regio van Taroudant al meer dan vijftien jaar actief”, zegt de woordvoerster in een reactie aan Belga. “In het dorpje Adar waar de jongeren de voorbije tien dagen vrijwilligerswerk hebben gedaan, is Bouworde al tien jaar actief. Vroeger hebben we er een school en een vrouwencentrum gebouwd. Dit keer waren de vrijwilligers aan de slag met het herstellen van de straten die weggespoeld waren door hevige regenval.”

Volgens Heylighen wordt het werk van de Vlaamse jongeren erg gewaardeerd door de lokale bevolking, en gebeuren de werken ook op vraag van de dorpsverantwoordelijken. “Zopas is een lokale tv-omroep opnames komen maken van hun werk. Die reportage was zeer positief over hun werk”, aldus de woordvoerster. Het verhaal is dan overgenomen door andere media en blijkbaar zijn de beelden bij die politicus en die leraar in het verkeerde keelgat geschoten.

Bouworde wijst erop dat de jongeren nooit echt gevaar hebben gelopen. “De man die de oproep lanceerde tot onthoofding, woonde 800 kilometer verderop. Onze vrijwilligers zijn er zich ook nooit bewust van geweest wat er gebeurd was. Het is pas nu dat de zaak in onze pers komt, dat ze ervan op de hoogte zijn geraakt”, besluit Heylighen.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17462
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Nieuws uit Marokko

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Ariel schreef:
De vrijwilligers van Bouworde waren de voorbije dagen aan het werk in Adar, een dorpje in het zuiden van Marokko. Ze hielpen er bij het herstellen van straten. Een reportage over hun werk op de Marokkaanse televisie wekte de woede van een leraar van 26 in de regio Tanger, 800 kilometer verder in het noorden van het land. In een Facebookpost riep de man op om de meisjes te onthoofden, omdat ze in short aan het werk waren.
Volgens mij is iedere geborene in Marokko automatisch een moslim. Marokko heeft een staatsgodsdienst: ISLAM.
Dat land is niet alleen islamitisch maar nog altijd fascistisch omdat het islamitisch is. Daarbij hoort vanzelfsprekend een flinke dosis corruptie en hypocrisie.

Hoe kan iemand leraar zijn in Marokko met zulke goede ideeën die de profeet in zijn graf doet stuiteren van genoegen?

Je gaat geen moslims helpen in een fascistisch moslimland met een smerige reputatie van sadistische onderdrukkingspolitiek. Hoe verzin je het in korte broek als vrouw? Je hoort je aan te passen! Dood maken gaat mij misschien iets te ver, alhoewel ik er niet om zal treuren. 40 zweepslagen met de karwats lijkt mij overigens afdoende.

De schijnheiligheid druipt er van alle kanten vanaf in Marokko en Nederland. Het is niet voor nies dat onze misdadige Marokkaanse jongeren regelmatig in Marokko zijn te vinden en in Nederland meer dan voldoende aan hun trekken komen waar het aankomt op crimineel gedrag. Het stikt daar van de mooie hoeren in Marokko. In een islamitisch land?
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89715
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Nieuws uit Marokko

Bericht door Ariel »

[icon_lol.gif]

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17462
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Nieuws uit Marokko

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Ik walg van Marokkaanse taxichauffeurs in Amsterdam.

Eersteklas schorum!

Uiteraard zijn er uitzonderingen. Maar wat koop ik ervoor? Hoe weet ik wie de uitzondering vormt? Moet ik dat soms vragen? Een 'goede' beleefde Marokkaanse taxichauffeur kan moslim zijn. En daar wil ik niets mee van doen te hebben. Mijn gevoel zal mij tot in mijn slaap achtervolgen: Ik heb mij laten rijden door een lid van de weerzinwekkende walgelijke parasiterende perverse achterlijke sadistische religie Islam.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89715
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Nieuws uit Marokko

Bericht door Ariel »

Marokko vernietigt het Holocaust monument

De Marokkaanse autoriteiten hebben het bij Marrakech inbouw zijnde Holocaust monument, waar wij eerder over schreven, vernietigd na klachten van activisten dat dit normalisering met de Staat Israel zou inhouden.

Het monument in de stad Ait Faska, niet ver van Marrakech, werd door de Duitse non-profit organisatie PixelHelper opgericht om de slachtoffers van de Holocaust en leden van de LGBT-gemeenschap te herdenken die tijdens de Tweede Wereldoorlog werden vervolgd en vermoord.

De publiciteit over de bouw van het monument in de Marokkaanse en buitenlandse media heeft kritiek opgewekt van activisten op die vonden dat dit normalisatie van de banden met de staat Israel zou zijn.

Naar aanleiding van deze kritiek hebben de Marokkaanse autoriteiten het monument met behulp van bulldozers gesloopt en zware schade aangericht aan plek.

Ondanks dat het werk aan het Holocaustmonument al een jaar gaande was, verdedigden de autoriteiten de sloop door te zeggen “dat de bouw van het monument niet was toegestaan.”

De Duitse organisatie PixelHelper veroordeelde de acties van de Marokkaanse overheid: “Als u bedenkt dat we hier 365 dagen met 10 werknemers hebben gewerkt, hebben we een schade van ongeveer € 100.000 geleden”, aldus de NGO.

PixelHelper roept ondertussen zijn volgers op om geld te doneren om het monument weer op te bouwen.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17462
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Nieuws uit Marokko

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Ariel schreef:
PixelHelper roept ondertussen zijn volgers op om geld te doneren om het monument weer op te bouwen.
PixieHelper moet hoog nodig snel naar de de dichtstbijzijnde hulppost buiten Marokko voor geestelijk zwak begaafde mafketels!

Het is toch haast niet te geloven wat voor achterlijke mensen er bestaan op deze door moslims verontreinigde aardbol.
PixieHelper doet er beter aan een stoelbom onder de zetel van Frau Merkel plaatsen. icon_thumbup.gif
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89715
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Nieuws uit Marokko

Bericht door Ariel »

Marokko weigert te praten over terugkeer asielzoekers

Marokko schoffeert Nederland door te weigeren over de terugkeer van uitgeprocedeerde Marokkaanse asielzoekers te praten. Staatssecretaris Broekers-Knol (Justitie) wil graag in gesprek met haar Marokkaanse collega, maar tot verbijstering van de Tweede Kamer is haar verzoek daartoe keihard door het Noord-Afrikaanse land afgewezen.

De VVD-bewindsvrouw deed deze ontboezeming donderdag in een debat met de Tweede Kamer over de Justitiebegroting.

Broekers-Knol wil het met de verantwoordelijke Marokkaanse minister hebben over terugkeer van uitgeprocedeerde asielzoekers uit dat land. Nederland beschouwt Marokko als een veilig land van herkomst en wil Marokkanen die hier asiel aanvragen daarom terugsturen. Maar elke medewerking daarvoor wordt door de autoriteiten aan de andere kant van de Middellandse Zee stelselmatig afgewezen. Broekers-Knol hoopte daarmee korte metten te kunnen maken, maar ook zij is de deur gewezen, moest de VVD-staatssecretaris donderdag aan de Tweede Kamer bekennen. „Ik krijg de minister niet te spreken.”

Parlementariërs konden hun oren niet geloven. „Ik luister met stijgende verbazing”, aldus GroenLinks-Kamerlid Van Ojik. Hij vroeg wat voor reden Marokko geeft voor de weigering, maar daar gaf Broekers-Knol geen antwoord op. „Mij is via diplomatieke kanalen te kennen gegeven dat het geen zin heeft, omdat ik daar niet binnenkom. „Pure minachting”, vindt SP-Kamerlid Van Dijk. „Dit is toch hét signaal dat Marokko dit probleem niet serieus neemt?”

De afgelopen vijf jaar gebeurde het meer dan 1000 keer dat Marokko een verzoek tot terugkeer niet of negatief heeft beantwoord, blijkt uit cijfers die de Dienst Terugkeer en Vertrek onlangs verstrekte aan De Telegraaf. Juist asielzoekers uit veilige landen zorgen voor veel overlast. Broekers-Knol wilde kort na haar aantreden in juni daarover in gesprek met Marokko. Haar stoere taal levert echter bar weinig op, blijkt nu.

Het past in het beeld dat verschillende Kamerleden van de staatssecretaris schetsen. Tot nu toe krijgt ze nog erg weinig voor elkaar om terugkeer vlot te trekken.

Op verzoek van VVD-Kamerlid Becker zoekt de staatssecretaris nu uit hoe terugkeer met grover geschut kan worden afgedwongen. De tactiek van ’de wortel en de stok’, zoals Becker dat noemt. Daarbij inventariseert Broekers-Knol ook of andere ministeries kunnen helpen, bijvoorbeeld door te korten op ontwikkelingshulp of door visa niet meer af te geven.

Haperende terugkeer is een groot probleem. De afgelopen vijf jaar lukte het in totaal 10.000 keer niet om ongewenste vreemdelingen terug te sturen naar het land van herkomst, omdat het herkomstland om uiteenlopende redenen weigerde of niet reageerde. Zomaar uitgeproceerde asielzoekers op het vliegtuig zetten wil Broekers-Knol niet. Coalitiepartij CDA is inmiddels voor zo’n aanpak. „Zo doen wij dat niet in Nederland”, reageerde Broekers-Knol.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17462
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Nieuws uit Marokko

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Ariel schreef:
Daarbij inventariseert Broekers-Knol ook of andere ministeries kunnen helpen, bijvoorbeeld door te korten op ontwikkelingshulp of door visa niet meer af te geven.
Daar gaan we weer. Inventariseren. Zo doen we dat in Nederland. Eventueel korten op ontwikkelingshulp. Voor Marokko? Korten? Hoezo korten?

STOPPEN. MET ELKE VORM VAN ONTWIKKELINGSHULP AAN MAROKKO!
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Plaats reactie