Stel je eens voor dat Mohammed is "gereincarneerd"

Is Mohammed het zegel der profeten? Of gewoon één der velen? Debatteer over zijn leven, visies, psychologie, sucessen en mislukkingen. Kun je hem met Jezus vergelijken?
Dutch
Berichten: 3285
Lid geworden op: ma jan 20, 2003 7:10 pm
Locatie: Darul Hourria

Bericht door Dutch »

In ieder geval is het gebruikelijk dat je na een incarnatie als man in je volgende leven als vrouw terugkomt. Dat is geen absoluut algemene wetmatigheid omdat daar ook wetmatige uitzonderingen op zijn. Toch interessant om te bedenken dat Mohammed in zijn volgende leven waarschijnlijk als vrouw terug zal zijn gekomen.
Ik hoop dat mohamed dan als VROUW IN EEN STRENG MOSLIMLAND is gereincarneerd...kan hij gelijk proeven van de eerlijke en gezellige status die een vrouw geniet in bvb. Afghanistan.
[/quote]
Teva Teff

Re: Reincarnatie.

Bericht door Teva Teff »

maturelife schreef:Beste TEVA
Jouw zekerheid dat er niet zoiets bestaat als re-incarnatie is dezelfde als iemand die blind is en zegt dat er geen kleuren bestaan. Het is in ieder geval duidelijk dat voor jou er niet zoiets bestaat als incarnatie of re-incarnatie. Als je daar niet in "gelooft", c.q als je daar eigenlijk niets over te vertellen hebt dan kun je ook niet bewijzen dat het niet bestaat.
Hoe zou een blinde moeten bewijzen dat er niet zoiets al kleuren bestaan? Binnen jouw ervaringen heb jij absoluut gelijk, binnen mijn ervaringen heb ik absoluut gelijk. We hebben dus gewoon niet dezelfde ervaringen. Wat betreft het bewijs dat reincarnatie wel bestaat zou ik zoveel kunnen aanvoeren dat je de eerste paar uur wel aan het lezen bent. Maar ik doe dat niet . Ten eerste omdat deze informatie al jaren in boekvorm bestaat en inmiddels ook op het internet, ten tweede omdat je niet de indruk wekt ooit serieus de moeite te hebben genomen om dat te onderzoeken. Ik heb het vermoeden, het is slechts een vermoeden, dat je er vooral op gericht bent om voor- argumenten voor je materiele overtuigingen te vinden. Ik zoek ook altijd naar argumenten die tegen mijn overtuigingen en ervaringen in zouden kunnen spreken.

Jij vindt met jouw vermogens wat binnen jouw vermogens ligt, ik vind met mijn vermogens wat binnen mijn vermogens ligt.
En daar gaan we weer.
Het toneelstukje van de zweverik. Opvoering nummer zoveel.
Jij bent de rijk met allerlei zintuigen bedeelde spirituele/religieuze slimmerik (de ziende) en ik ben de atheïstische dommerik met te weinig zintuigen (de blinde).
En ik moet de multizintuigelijke slimmerik dankbaar zijn dat hij met veel geduld en eigenlijk tegen beter weten in zijn meer-weten met mij wilt delen.
Moslims, christenen en ook dus ietsisten steeds komen deze mafkezen elke keer weer met dat uitgekauwde kuttoneelstukje over de de wijze ziende (dat zijn zij altijd zelf natuurlijk!) en de domme blinde (dat ben ik dus, dank je wel hoor!)
Weet je wat je kan doen met je kinderachtige toneelstukje?
Gewoon oprotten, je denkt toch niet dat ik trek heb om de mij toebedeelde rol te spelen in je achterlijk en daarbij nog volledig nagepapegaaide theaterstukje!


Ga maar eens argumentjes verzamelen om je domme aannametjes inzake reïncarnatie te kunnen onderbouwen.
maturelife
Berichten: 82
Lid geworden op: vr okt 26, 2007 7:38 pm
Locatie: Arnhem

Bericht door maturelife »

Goedemorgen "naar boven".

In mijn belevingswereld is een dialoog een tweegesprek waarin de deelnemers samen op zoek zijn. Het is geen oorlog, de deelnemers zijn geen tegenstanders maar medestanders in het zoeken naar waarheid.

In jouw geconditioneerdheid, je maakt de indruk 1 van de velen te zijn die leeft in de materialistische wereldbeschouwing van Kant (waarvan de meesten beweren dat de gedachten die ze hebben hun gedachten zijn) pas je de bekende truck toe om achterovergeleund te zeggen : kom maar op met je bewijzen.
Jammer dan, ik ben echt niet van plan om jou in je onderzoekluiheid tegemoet te komen met de enorme hoeveelheid aan materiaal die er inmiddels bestaat met betrekking tot zoiets als bijvoorbeeld reincarnatie.
Waarmee ik hier niet ga zeggen dat iedereen die niet op de hoogte is van de kennis die velen inmiddels opgedaan hebben en ervaringen die velen bijvoorbeeld op het gebied van reincarnatie hebben "ongelovigen" zijn.
Jouw wereldbeschouwing is er een waar ieder mens door heen moeten gaan. Eenieder in zijn of haar eigen tempo.

Blijft over, en die vraag stel ik hier dan ook aan jou: Hoe leg jij een blinde uit dat er kleuren bestaan en wat het verschil is tussen de verschillende kleuren, op een dusdanige wijze dat hij jouw ervaring van kleuren kan delen?
Bedenkt daarbij, en deze opmerking heeft een diepere betekenis die te maken heeft met wat ik aan het begin schreef: wat heeft een blinde aan kennis over kleuren?
Mens ken Uw zelf
naar boven
Berichten: 5046
Lid geworden op: do nov 16, 2006 10:14 pm
Contacteer:

Bericht door naar boven »

maturelife schreef:Goedemorgen "naar boven".
Goedemorgen,

De kans dat deze poster in de verleiding gebracht kan worden om in een discussietruc te trappen, die deze poster zojuist gesignaleerd heeft, is te verwaarlozen..

Overigens heb ik niets met vrachtwagens.
RTFM
Teva Teff

Bericht door Teva Teff »

naar boven schreef:
maturelife schreef:Goedemorgen "naar boven".
Goedemorgen,

De kans dat deze poster in de verleiding gebracht kan worden om in een discussietruc te trappen, die deze poster zojuist gesignaleerd heeft, is te verwaarlozen..

Overigens heb ik niets met vrachtwagens.
Kijk, dit vind ik nu een aardige reactie.
Humor en realiteit in een krachtige mix, met geen enkele overbodige letter in de boodschap en dan toch midden in de roos.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Ik geloof ook in reïncarnatie. Op een gegeven moment was het bij mij geen geloof meer maar een zeker weten.
Toen ik een kind van ongeveer 9 jaar was heb ik een soort van NDE ervaring gehad.
De tunnel, het licht, een gesprek , mooie kleuren, het gevoel van onbeschrijfelijke liefde.
Ook ik wilde niet meer terug, maar ik moest.
Na die tijd begreep ik ( als kind) dat reïncarnatie een feit is.
Voor Hindoes en Boeddhisten is reïncarnatie de gewoonste zaak van de wereld, maar voor mij was dat als kind iets bijzonders, want ik kom uit een zeer conservatief gezin. ( gereformeerde bond) en in het milieu waar ik in opgegroeid ben wordt de reïncarnatie gedachten als duivels beschouwd.
Ik had er thuis nog nooit over gehoord, en ik mocht er ook niet over praten.

Kijk…Ik begrijp dat het hele reïncarnatie gebeuren ongrijpbaar is, maar dat is het atheïsme ( het niet geloven in een “goddelijke”energie) eigenlijk ook.
Ook dat weet men niet zeker. Het feit dat er niets is na de dood.
Mensen die de reïncarnatie gedachten aanhangen zijn over het algemeen heel onschuldig.
Ze doen niemand pijn, ze doen geen bom gordel om, om andere mensen en hun zelf op te blazen.

Ik snap dus de afkeer die ik nu lees over het fenomeen reïncarnatie niet.
Een iedereen die niets van reïncarnatie af wil weten kan gerust zeggen, "daar geloof ik niet in", en verder gaan met zijn leven.
Het maakt mij niet uit wat jullie geloven. Het maakt trouwens helemaal niet uit of iemand nu wel of niet geloofd in reïncarnatie, of in een hiernamaals.
Als het wel bestaat, dan merken we het vanzelf wel na onze dood, en bestaat het niet, dan is er ook geen kind overboord, want dan is er gewoon niks.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Teva Teff

Bericht door Teva Teff »

Ariel schreef:Ik geloof ook in reïncarnatie. Op een gegeven moment was het bij mij geen geloof meer maar een zeker weten.
Toen ik een kind van ongeveer 9 jaar was heb ik een soort van NDE ervaring gehad.
De tunnel, het licht, een gesprek , mooie kleuren, het gevoel van onbeschrijfelijke liefde.
Ook ik wilde niet meer terug, maar ik moest.
Na die tijd begreep ik ( als kind) dat reïncarnatie een feit is.
Voor Hindoes en Boeddhisten is reïncarnatie de gewoonste zaak van de wereld, maar voor mij was dat als kind iets bijzonders, want ik kom uit een zeer conservatief gezin. ( gereformeerde bond) en in het milieu waar ik in opgegroeid ben wordt de reïncarnatie gedachten als duivels beschouwd.
Ik had er thuis nog nooit over gehoord, en ik mocht er ook niet over praten.

Kijk…Ik begrijp dat het hele reïncarnatie gebeuren ongrijpbaar is, maar dat is het atheïsme ( het niet geloven in een “goddelijke”energie) eigenlijk ook.
Ook dat weet men niet zeker. Het feit dat er niets is na de dood.
Mensen die de reïncarnatie gedachten aanhangen zijn over het algemeen heel onschuldig.
Ze doen niemand pijn, ze doen geen bom gordel om, om andere mensen en hun zelf op te blazen.

Ik snap dus de afkeer die ik nu lees over het fenomeen reïncarnatie niet.
Een iedereen die niets van reïncarnatie af wil weten kan gerust zeggen, "daar geloof ik niet in", en verder gaan met zijn leven.
Het maakt mij niet uit wat jullie geloven. Het maakt trouwens helemaal niet uit of iemand nu wel of niet geloofd in reïncarnatie, of in een hiernamaals.
Als het wel bestaat, dan merken we het vanzelf wel na onze dood, en bestaat het niet, dan is er ook geen kind overboord, want dan is er gewoon niks.
En welke kennis hebben de doden die in je brein huizen aan je doorgegeven?
En aan jouw anecdotische hallucinatie-ervaringen tijdens een lichamelijke crisissituatie heb je net zo weinig als aan mijn droomervaringen dat ik kan vliegen.
Laatst gewijzigd door Teva Teff op ma okt 29, 2007 1:04 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
maturelife
Berichten: 82
Lid geworden op: vr okt 26, 2007 7:38 pm
Locatie: Arnhem

Bericht door maturelife »

Bedankt voor jouw reactie Ariel.

Ik heb na een paar dagen inmiddels wel begrepen dat er wel wat moed voor nodig is om dit soort persoonlijke zaken hier te vermelden.
Mens ken Uw zelf
maturelife
Berichten: 82
Lid geworden op: vr okt 26, 2007 7:38 pm
Locatie: Arnhem

Bericht door maturelife »

Het is duidelijk dat jij met je droomervaringen niets kunt TEVA maar er is geen reden om dat vervolgens te projecteren op een ander mens. Waar is je gevoel TEVA, je passie, je mededogen, je liefde voor de medemens? Is het echt al zover weg? Blijft het alleen maar bij genadeloze kritiek????
Mens ken Uw zelf
maturelife
Berichten: 82
Lid geworden op: vr okt 26, 2007 7:38 pm
Locatie: Arnhem

Bericht door maturelife »

Een droomervaring treedt meestal op kort na het inslapen. Er zijn mensen die daarover vertellen dat die ervaring duidt op het loskomen van de geest uit het fysieke lichaam en omdat je dan nog een beetje bewustzijn hebt vertaal je dat als een soort van lichamelijk vliegen.Sommige mensen kunnen zich herinneren dat ze dan tien meter boven de grond vliegen. Normaal gesproken val, je na deze droomervaringen in een diepe slaap. Er is een heel erg indrukwekkend boekje geschreven over een heel uitgebreidde persoonlijke vliegervaring door een amerikaanse legerarts. Zijn naam is Ritchie.Dat is dus wat sommige mensen vertellen. Andere mensen vertellen dat het hallucinaties zijn.
Mens ken Uw zelf
Teva Teff

Bericht door Teva Teff »

maturelife schreef:Het is duidelijk dat jij met je droomervaringen niets kunt TEVA maar er is geen reden om dat vervolgens te projecteren op een ander mens. Waar is je gevoel TEVA, je passie, je mededogen, je liefde voor de medemens? Is het echt al zover weg? Blijft het alleen maar bij genadeloze kritiek????
Na het lezen van jouw posts van de afgelopen dagen heb ik het idee gekregen dat jij genadeloze kritiek verdient.
En dat is inclusief deze laatste reactie van je.
Dat is een geheel persoonlijke mening.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Teva Teff schreef: En welke kennis hebben de doden die in je brein huizen aan je doorgegeven?
En aan jouw anecdotische hallucinatie-ervaringen tijdens een lichamelijke crisissituatie heb je net zo weinig als aan mijn droomervaringen dat ik kan vliegen.

Geen dode maar levende Teva.
De dood bestaat namelijk niet. Lichamelijke dood bestaat, maar geestelijke dood niet.
Nu jok ik een beetje, want sommige mensen zijn hier op deze aarde al levende geestelijk dode.

Wat mij verteld is.. Tja.. sommige dingen die mij verteld zijn heb ik als kind onthouden, zoals bijvoorbeeld dat het mijn taak op deze aarde was om voor andere mensen te zorgen, dat ik niet bang voor de dood moest zijn, en andere dingen werden mij pas later duidelijk.

Gek, of beter leuk dat je het over vliegen hebt. Ook ik ( als kind) kon in mijn dromen vliegen. Ik vloog naar een boom achter ons huis, of ik zweefde over het dak. dat was zo,n heerlijk gevoel. Ik durfde niet ver van mijn huis.
Nu kan ik niet meer vliegen, en dat vind ik jammer. Ik zou dat gevoel graag nog een keer mee maken.
Toen mijn kinderen klein waren vroeg ik ze wel eens ( als ze uit bed kwamen) of ze lekker gevlogen hadden. Ik dacht namelijk dat het gewoon was dat elk kind in zijn slaap kon vliegen, maar mijn kinderen wisten niet waar ik het over had.
Jammer, ik had ze dat gevoel graag gegund.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

maturelife schreef:Bedankt voor jouw reactie Ariel.

Ik heb na een paar dagen inmiddels wel begrepen dat er wel wat moed voor nodig is om dit soort persoonlijke zaken hier te vermelden.
Ik heb me altijd over soort persoonlijke zaken maar stil gehouden maturelife, want ik heb al zoveel mensen scheef naar mij zien kijken.
Ik hield mijn hart dus vast toen jij er over begon.
Ik kan niet meer gekwetst worden, en ik hoop dat jij dat ook niet bent.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Navane
Berichten: 577
Lid geworden op: do nov 16, 2006 12:25 pm

Bericht door Navane »

maturelife schreef:Blijft over, en die vraag stel ik hier dan ook aan jou: Hoe leg jij een blinde uit dat er kleuren bestaan en wat het verschil is tussen de verschillende kleuren, op een dusdanige wijze dat hij jouw ervaring van kleuren kan delen?
Bedenkt daarbij, en deze opmerking heeft een diepere betekenis die te maken heeft met wat ik aan het begin schreef: wat heeft een blinde aan kennis over kleuren?
Blinden (indien vanaf geboorte) kennen geen kleuren.
Maar kleurenblinden zien wel grijstinten en kunnen met enige oefening deze relateren aan sommige kleuren.
Als wij onze cultuur niet verdedigen, wie gaat het dan wel doen?
Teva Teff

Bericht door Teva Teff »

Ariel schreef:
Teva Teff schreef: En welke kennis hebben de doden die in je brein huizen aan je doorgegeven?
En aan jouw anecdotische hallucinatie-ervaringen tijdens een lichamelijke crisissituatie heb je net zo weinig als aan mijn droomervaringen dat ik kan vliegen.

Geen dode maar levende Teva.
De dood bestaat namelijk niet. Lichamelijke dood bestaat, maar geestelijke dood niet.
Nu jok ik een beetje, want sommige mensen zijn hier op deze aarde al levende geestelijk dode.

Wat mij verteld is.. Tja.. sommige dingen die mij verteld zijn heb ik als kind onthouden, zoals bijvoorbeeld dat het mijn taak op deze aarde was om voor andere mensen te zorgen, dat ik niet bang voor de dood moest zijn, en andere dingen werden mij pas later duidelijk.

Gek, of beter leuk dat je het over vliegen hebt. Ook ik ( als kind) kon in mijn dromen vliegen. Ik vloog naar een boom achter ons huis, of ik zweefde over het dak. dat was zo,n heerlijk gevoel. Ik durfde niet ver van mijn huis.
Nu kan ik niet meer vliegen, en dat vind ik jammer. Ik zou dat gevoel graag nog een keer mee maken.
Toen mijn kinderen klein waren vroeg ik ze wel eens ( als ze uit bed kwamen) of ze lekker gevlogen hadden. Ik dacht namelijk dat het gewoon was dat elk kind in zijn slaap kon vliegen, maar mijn kinderen wisten niet waar ik het over had.
Jammer, ik had ze dat gevoel graag gegund.
Dan noem je je fantasiefiguurtjes toch de hiernamaalsen.

Overigens, er zijn 3 kleuterdromen die ik me nog kan herinneren, in 1 daarvan vlieg ik op mijn kleine groene fietsje langs de toren van de baksteenkerk uit 1950. Het is mijn 1 na oudste droom die ik mij herinner. Af en toe, 1 à 2 keer per jaar droom ik wel dat ik me los maak van de zwaartekracht, elke keer weer op een andere manier.
Ik vind mijn eigen dromen belangrijk, ik houd een dromendagboek bij.
Het zijn mijn eigen surrealistische avonturen, vaak heel spannend en verrassend, heel erg interessant en vaak ook heel mooi.
Maar iemand anders heeft er verder niets aan.
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Bericht door Mahalingam »

Voor Boeddhisten staat causaliteit centraal. Niet alleen in het stoffelijke vlak maar ook op het mentale (geestelijke) vlak. We hebben talrijke spreekwoorden:
Wie wind zaait zal storm oogsten.
Wie de bal kaatst kan hem terugverwachten.
Boontje komt om zijn loontje
enz.
De gevolgen van onze daden zijn osn eigendom. Met goede intentie dingen doen heeft positieve gevolgen en met slechte intentie zijn de gevolgen slecht voor de persoon die handelt.
Helaas is dat niet altijd waar als je de wereld bekijkt. De monotheïstische godsdiensten verplaatsen de 'afrekening' tot na de dood in een hiernamaals dat voor eeuwig de verblijfplaats is. Voor Boeddhisten zijn er vele plekken van verblijf na de dood en ze zijn allen tijdelijk. Daar ondervindt men de gevolgen van het handelen in deze wereld. Maar de afrekening na de dood is niet kompleet. Na enige tijd komt men in deze wereld terug alwaar de gevolgen van handelen in vorige levens ook weer tot expressie komen en men door handelen nieuwe gevolgen maakt, iets dat alleen kan in onze wereld, niet in de werelden na de dood. Dat maakt de menselijke situatie uniek.
Zonder reïncarnatie valt het hele verband tussen goede daden - goede gevolgen weg en daarmee de basis voor alle menselijke beschavingen.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Teva Teff schreef: Dan noem je je fantasiefiguurtjes toch de hiernamaalsen.

Overigens, er zijn 3 kleuterdromen die ik me nog kan herinneren, in 1 daarvan vlieg ik op mijn kleine groene fietsje langs de toren van de baksteenkerk uit 1950. Het is mijn 1 na oudste droom die ik mij herinner. Af en toe, 1 à 2 keer per jaar droom ik wel dat ik me los maak van de zwaartekracht, elke keer weer op een andere manier.
Ik vind mijn eigen dromen belangrijk, ik houd een dromendagboek bij.
Het zijn mijn eigen surrealistische avonturen, vaak heel spannend en verrassend, heel erg interessant en vaak ook heel mooi.
Maar iemand anders heeft er verder niets aan.
Natuurlijk noem ik mijn fantasiefiguurtjes ( het was er trouwens maar een ) het hiernamaals. Het is voor mij realiteit.
Ik weet ook niet of wat ik beleefd hebt een uitspruitsel van een zieke geest of fantasie was.
Ik weet wel dat de ervaring levensecht was. Ik kan hem niet ontkennen.
Een droom vergeet je na een poos, maar deze ervaring kan ik me nog steeds heel duidelijk voor de geest halen , en ook het gevoel dat ik toen had.
Het maakt me niet meer uit wat mijn ervaring geweest is. Ik zie het als een cadeautje.
Mijn angst voor de dood is weg. Ik was als kind heel bang voor de dood, dat kwam door de opvoeding die ik toen genoot., maar na deze ervaring was ik nooit meer bang. Dat is voor mij extra cadeau geweest.
Ik ben niet slechter door deze ervaring geworden, en ik heb ik mijn leven veel mensen mogen helpen, maar ik heb ook veel mensen laten vallen, dus ik weet niet of ik mijn taak op deze wereld goed verricht hebt.
Het maakt volgens mij ook niet uit. We doen wat we doen kunnen.
Voor mij bestaat de dood niet. Het leven is volgens mij oneindig .
Ik weet ook niet of ik daar blij om moet zijn, want eigenlijk weet ik niet of ik nog eens naar deze verdorven wereld terug wil.
Ik weet ook niet alles Teva, en misschien heb jij wel gelijk dat er niets meer na deze wereld is.
We zien het wel.

Leuk dat jij nog steeds dat vlieg gevoel hebt Teva. Ik ben jaloers op je.
Het moet een heerlijk gevoel zijn.
Ik vergeet mijn dromen en dat vind ik jammer.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Mahalingam schreef: Zonder reïncarnatie valt het hele verband tussen goede daden - goede gevolgen weg en daarmee de basis voor alle menselijke beschavingen.

Het leven zonder de reïncarnatie gedachten is ook heel oneerlijk.
Waarom leven wij hier in welvaart en heeft een kind in Afrika geen kans op een goed leven, en kent het alleen honger en ellende.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Dutch
Berichten: 3285
Lid geworden op: ma jan 20, 2003 7:10 pm
Locatie: Darul Hourria

Bericht door Dutch »

Zelf heb ik ziets van 'we zien wel als het zover is' en laat ik eenieder in zijn geloof TENZIJ dat geloof mij lastigvalt en/of gaat dirigeren ! Zoals de islam dus.

Ik had ooit een 'uittredingservaring', zomaar gewoon midden op de dag tijdens een busrit. Bizar, maar moet kunnen vind ik. Heb ook mijn overleden schoonvader ontmoet, maanden na diens dood. Weet nog altijd niet wat ik daarvan moet denken.
Enfin, ik hou het maar op 'er is zoveel wat we niet weten' terwijl ik toch zeker weet dat van hemel en hel geen biet klopt. Dat is rationeel beschouwbaar zie je.
maturelife
Berichten: 82
Lid geworden op: vr okt 26, 2007 7:38 pm
Locatie: Arnhem

Bericht door maturelife »

Beste TEVA.
Met je emotionele oprotverhaaltje laat je eigenlijk zien dat al die mensen die geestelijke ervaringen hebben en daar vanuit hun omgeving begrip en begeleiding voor wensen, al was het alleen maar om er over te praten, niet op jou hoeven te rekenen. Wat voor hun realiteit is is voor jou een hallucinatie, en voor die mensen sta jij buiten hun realiteit. Jouw wereldbeeld is op dat moment niet omvattend meer en op een later moment ook niet meer. Het feit dat je mij het een en ander toedicht geeft aan dat je toch ook even moet gaan nadenken, het schijnt aan je bewustzijn te ontgaan ontgaan dat ook jij altijd heel druk bezig bent om anderen te laten weten dat jij het uiteindelijk toch beter weet. Ik begrijp dat je je in dat kader behoorlijk op kunt winden.
Is dat materieel verklaarbaar of geestelijk?
Mens ken Uw zelf
Teva Teff

Bericht door Teva Teff »

maturelife schreef:Beste TEVA.
Met je emotionele oprotverhaaltje laat je eigenlijk zien dat al die mensen die geestelijke ervaringen hebben en daar vanuit hun omgeving begrip en begeleiding voor wensen, al was het alleen maar om er over te praten, niet op jou hoeven te rekenen. Wat voor hun realiteit is is voor jou een hallucinatie, en voor die mensen sta jij buiten hun realiteit. Jouw wereldbeeld is op dat moment niet omvattend meer en op een later moment ook niet meer. Het feit dat je mij het een en ander toedicht geeft aan dat je toch ook even moet gaan nadenken, het schijnt aan je bewustzijn te ontgaan ontgaan dat ook jij altijd heel druk bezig bent om anderen te laten weten dat jij het uiteindelijk toch beter weet. Ik begrijp dat je je in dat kader behoorlijk op kunt winden.
Is dat materieel verklaarbaar of geestelijk?
Schrijf eens een lullig metafoortje waarin jij zelf de domme blinde bent die geen kleurtjes kan zien en ik de slimme kleurenuitlegger.
Met andere woorden doe eens jezelf een handicap toedichten in plaats van een ander.
Als realist ben ik er niet van gediend door een mafkees van welke gezindte dan ook als een gehandicapte te worden neergezet.
Jouw praatjes van afgelopen dagen op dit forum maken absoluut geen indruk, je blijkt zelf bitter weinig empathie te hebben en een danig gestoorde waarneming van de realiteit.
Doe maar eens een keer dat waanwereldje waar je volgens eigen zeggen in rondreist maar eens met konkrete bewijzen onderbouwen.
Overigens lijk je zelf helemaal niet om begrip te vragen, het lijkt er meer op dat je op zoek bent naar respect als spirituele gids of zo iets.
En het lijkt er op dat elke keer als je maar iets van kritiek of ontbreken van erkenning bespeurt dat je die respect wilt afdwingen door dan automatisch de oorzaak van je onbegrepen zijn juist bij de ander te leggen.
Ga eens met jezelf aan de slag als blijkt dat je verhaaltjes er een keer niet als zoete relilariekoek inglijden, kan ook aan het verhaaltje liggen, toch?
maturelife
Berichten: 82
Lid geworden op: vr okt 26, 2007 7:38 pm
Locatie: Arnhem

Bericht door maturelife »

Teva,

Als antwoord op je projecties het volgende voorstel:
ik ben nu de blinde en jij gaat me nu kleuren en verschil in kleuren uitleggen? prima joh, ik ga er voor, laat maar eens zien wat je aan inhoudelijkheid te bieden hebt. al die vijandige schermutselingen er om heen die brengen je ook niet waar je wezen wilt.
Mens ken Uw zelf
Teva Teff

Bericht door Teva Teff »

maturelife schreef:Teva,

Als antwoord op je projecties het volgende voorstel:
ik ben nu de blinde en jij gaat me nu kleuren en verschil in kleuren uitleggen? prima joh, ik ga er voor, laat maar eens zien wat je aan inhoudelijkheid te bieden hebt. al die vijandige schermutselingen er om heen die brengen je ook niet waar je wezen wilt.
Ik doe niet aan lullige metaforen.
Het gebruik van metaforen laat alleen maar zien dat iemand zijn gemakkelijk te ondermijnen stelling niet met fatsoenlijke argumenten kan onderbouwen.
Overigens, ik weet niet of het al tot je doorgedrongen is, ik probeer helemaal niets inhoudelijks te brengen, ik laat alleen maar zien dat jij dat niet doet.
maturelife
Berichten: 82
Lid geworden op: vr okt 26, 2007 7:38 pm
Locatie: Arnhem

Bericht door maturelife »

en dat doe je op een weinig inhoudelijke manier......, ik begrijp je steeds beter TEVA.
Mens ken Uw zelf
maturelife
Berichten: 82
Lid geworden op: vr okt 26, 2007 7:38 pm
Locatie: Arnhem

Bericht door maturelife »

voor die mensen die kennis zouden willen nemen van een bijzondere en uitgebreid beschreven bijna dood ervaring heb ik de volgende website.

www.near-death.com/ritch.html

bijzonder omdat Ritchie zeven minuten "dood"was, en dus in die tijd --------1- een geestelijke ervaring had, 2 - uitgebreid hallucineerde vanwege 7 minuten lang zuurstofgebrek in zijn hoofd, 3 - gewoon gek was, of 4 - achteraf een van de grootste leugenaars zonder verantwoordelijkheids gevoel ----
Ik zou zo zeggen: voeg toe, kies maar uit, ieder naar zijn overtuiging, of moet ik zeggen aard.

Blijft ook nog de mogelijkheid open om gewoon niet te gaan kijken en lezen, maar dan heb je een bewijsstuk van mij gemist.
Een bewijs waarvoor? Dat er zaken zijn die de moeite waard zijn om over na te denken, zodat de rationele empirie zich kan uitbreiden tot in de geestelijke wereld.

Daar pleit ik voor op deze website, omdat dat niet alleen de Islam onderuit haalt maar ook alle andere machtsbolwerken die het menselijke Ik onderuit willen halen. Want voor je het weet staat er een volgende gegarandeerd nog slimmere figuur op die de mensen aan zijn wil weet te onderwerpen.
Mens ken Uw zelf
Plaats reactie