Stel je eens voor dat Mohammed is "gereincarneerd"

Is Mohammed het zegel der profeten? Of gewoon één der velen? Debatteer over zijn leven, visies, psychologie, sucessen en mislukkingen. Kun je hem met Jezus vergelijken?
maturelife
Berichten: 82
Lid geworden op: vr okt 26, 2007 7:38 pm
Locatie: Arnhem

Stel je eens voor dat Mohammed is "gereincarneerd"

Bericht door maturelife »

Stel je eens voor dat Mohammed vandaag aan de dag zou terugkeren en inmiddels leeft als een volwassen man in.....laten we eens aannemen Irak. Wat zou hij dan van de moslims om hem heen, en in de wereld kunnen verwachten? Ik stelde mij die vraag laatst eens spontaan, niet omdat ik daarmee iets nieuws over Mohammed te weten wilde komen, maar omdat ik met deze hypothetische vraag meer inzicht hoopte te krijgen over de toestand van de Islam vandaag aan de dag.
Stel je eens voor Mohammed leeft dus in Irak en zou zich daar , karakteristiek, precies zo gedragen als in ongeveer 600 nCr.
Hoe zouden de Moslims met hem omgaan?
Mens ken Uw zelf
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

Hij zou snel terug hun held worden.

Waarom is het nodig dat hij reincarneert? Zijn spook dat al 1400j over de wereld waard, doet het moorddadige werk nog evengoed als de toendertijd levende Mohammed.
maturelife
Berichten: 82
Lid geworden op: vr okt 26, 2007 7:38 pm
Locatie: Arnhem

Mohammed terug?

Bericht door maturelife »

Ik zal niet teveel uitweiden over het reincarnatie proces, maar wellicht is mijn vraag ook wel een verkeerde vraag. Ik dacht: de Moslimgemeenschap is in wezen al zover verdeeld dat het al een stuk moeilijker zou worden als hij nu bijvoorbeeld een shi-iet zou zijn.
Zou hij, bijvoorbeeld in Irak, niet het risico lopen om door een moslimgroepering vermoord te worden?
Mens ken Uw zelf
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Ik denk dat hij de gevangenis zal ingaan als hij vandaag aan de dag zou terugkeren, en zijn oude leven zou voortzetten.
Of hij zal het zelfde lot wachten als Hoessein.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

Ik zal niet teveel uitweiden over het reincarnatie proces,
Aangezien Mohammed altijd toegaf aan al zijn emoties, zo van weinig wilskracht blijk gaf, is het hoogstwaarschijnlijk dat voor hem geen reincarnatie, maar niet meer dan transmigratie weggelegd is. In een hond of varken, want zo laag als hij kunnen er niet veel zinken. De beste transmigratie is dan een van zijn meest gehate onreine dieren.
Gebruikersavatar
Thomas
Berichten: 3890
Lid geworden op: wo apr 12, 2006 3:53 pm
Locatie: De Sleutelstad

Re: Mohammed terug?

Bericht door Thomas »

maturelife schreef:Ik zal niet teveel uitweiden over het reincarnatie proces, maar wellicht is mijn vraag ook wel een verkeerde vraag. Ik dacht: de Moslimgemeenschap is in wezen al zover verdeeld dat het al een stuk moeilijker zou worden als hij nu bijvoorbeeld een shi-iet zou zijn.
Zou hij, bijvoorbeeld in Irak, niet het risico lopen om door een moslimgroepering vermoord te worden?
Waarom wil je niet teveel uitweiden over reincarnatie???
Is dat omdat je daar net zomin iets mee kan als met "geloven"?
Of is het simpel, dat je in reincarnatie moet geloven om het als de waarheid te zien?


Met vr.gr.

Thomas
Context???
Uitleg???
Ik lees wat er staat ...en er staat wat ik lees!!!!
stropke
Berichten: 3409
Lid geworden op: zo nov 06, 2005 12:25 am
Locatie: Limburg

Bericht door stropke »

Ariel schreef:Ik denk dat hij de gevangenis zal ingaan als hij vandaag aan de dag zou terugkeren, en zijn oude leven zou voortzetten.
Of hij zal het zelfde lot wachten als Hoessein.
Als ik hem zou tegenkomen, direc oppakken en naar het zothuis in Geel. :lol:
Mo is dood. Jezus is de Opgestane Heer, das het wezenlijk verschil !!
Wat heb je aan een dode profeet? Nopes !
Gebruikersavatar
Thomas
Berichten: 3890
Lid geworden op: wo apr 12, 2006 3:53 pm
Locatie: De Sleutelstad

Bericht door Thomas »

stropke schreef:
Ariel schreef:Ik denk dat hij de gevangenis zal ingaan als hij vandaag aan de dag zou terugkeren, en zijn oude leven zou voortzetten.
Of hij zal het zelfde lot wachten als Hoessein.
Als ik hem zou tegenkomen, direc oppakken en naar het zothuis in Geel. :lol:
Hij mag ook bij ons in Oegstgeest komen "wonen" in Psychiatrisch Centrum Rhijngeest.

Love to have him!!!! :mrgreen:
Context???
Uitleg???
Ik lees wat er staat ...en er staat wat ik lees!!!!
maturelife
Berichten: 82
Lid geworden op: vr okt 26, 2007 7:38 pm
Locatie: Arnhem

reincarnatie

Bericht door maturelife »

Ik kan niet teveel uitweiden over reincarnatie in verband met een wederkomst van Mohammed om de doodeenvoudige redenen dat als Mohammed zou reincarneren hij niet dezelfde persoon zou zij als hij in 620 was. Daarom vermelde ik al dat het niet zo'n goede vraag was. Maar ik vermeldde ook dat ik de vraag meer stelde om me af te vragen hoever de Islam inmiddels is gekomen. Over reincarnatie zelf zou ik een hele serie van bijdragen kunnen leveren. Net als over geloven, maar dat hebben de onbevangen lezers inmiddels denk ik wel begrepen.
Mens ken Uw zelf
Gebruikersavatar
Thomas
Berichten: 3890
Lid geworden op: wo apr 12, 2006 3:53 pm
Locatie: De Sleutelstad

Re: reincarnatie

Bericht door Thomas »

maturelife schreef:Ik kan niet teveel uitweiden over reincarnatie in verband met een wederkomst van Mohammed om de doodeenvoudige redenen dat als Mohammed zou reincarneren hij niet dezelfde persoon zou zij als hij in 620 was. Daarom vermelde ik al dat het niet zo'n goede vraag was. Maar ik vermeldde ook dat ik de vraag meer stelde om me af te vragen hoever de Islam inmiddels is gekomen. Over reincarnatie zelf zou ik een hele serie van bijdragen kunnen leveren. Net als over geloven, maar dat hebben de onbevangen lezers inmiddels denk ik wel begrepen.
Sorry dat je niet te veel kunt uitweiden maar probeer dan toch de volgende vraag maar te beantwoorden: WAAROM zou mohammed niet dezelfde persoon zijn als toen hij in de 7e eeuw "uitstapte"???
Context???
Uitleg???
Ik lees wat er staat ...en er staat wat ik lees!!!!
Teva Teff

Re: Stel je eens voor dat Mohammed is "gereincarneerd&q

Bericht door Teva Teff »

maturelife schreef:Stel je eens voor dat Mohammed vandaag aan de dag zou terugkeren en inmiddels leeft als een volwassen man in.....laten we eens aannemen Irak. Wat zou hij dan van de moslims om hem heen, en in de wereld kunnen verwachten? Ik stelde mij die vraag laatst eens spontaan, niet omdat ik daarmee iets nieuws over Mohammed te weten wilde komen, maar omdat ik met deze hypothetische vraag meer inzicht hoopte te krijgen over de toestand van de Islam vandaag aan de dag.
Stel je eens voor Mohammed leeft dus in Irak en zou zich daar , karakteristiek, precies zo gedragen als in ongeveer 600 nCr.
Hoe zouden de Moslims met hem omgaan?
Net zo min als mensen pre-incarneren, doen mensen ook niet re-incarneren.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Wat voor bewijs heb jij daarvoor Teva?
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Teva Teff

Bericht door Teva Teff »

Ariel schreef:Wat voor bewijs heb jij daarvoor Teva?
Degene die claimt, moet ook met de bewijzen op de proppen komen.
Miljarden mensen, geen enkel onomstotelijk bewezen gevalletje reïncarnatie.
Lijkt mij een duidelijke zaak.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Net zo min als mensen pre-incarneren, doen mensen ook niet re-incarneren.
Maar beste Teva. :evil:
Jij claimt net dat reïncarnatie niet bestaat.

Ik ben benieuwd.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52155
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Bericht door Mahalingam »

Teva, waar kom jij vandaan en waar ga jij naar toe? (=filosofische vraag)
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Teva Teff

Bericht door Teva Teff »

Ariel schreef:
Net zo min als mensen pre-incarneren, doen mensen ook niet re-incarneren.
Maar beste Teva. :evil:
Jij claimt net dat reïncarnatie niet bestaat.

Ik ben benieuwd.
Dat is geen claim, Ariel!
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Een Islamitisch reïncarnatie?

De leer van die wedergeboorte van de menselijke ziel naar de dood.. alleen dan niet in een andere lichamelijke bestaanswijze.

De leer van zielsverhuizing schijnt te zijn ontstaan in het Griekse orfisme en het pythagoreisme.

Reincarnatie is strijdig met de islamitische leer.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

En wat denkt Chaimae ?
Zonder even aan de Islam te denken?
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Dat is een mysterie: een geheim element in een godsdienst, die ofwel betrekking hebben op de riten en praktijken, of op de mythe.

Het rationalisme valt samen met mystiek. En daarom waardeer ik ook Spinoza's visie.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
maturelife
Berichten: 82
Lid geworden op: vr okt 26, 2007 7:38 pm
Locatie: Arnhem

Reincarnatie.

Bericht door maturelife »

Beste TEVA
Jouw zekerheid dat er niet zoiets bestaat als re-incarnatie is dezelfde als iemand die blind is en zegt dat er geen kleuren bestaan. Het is in ieder geval duidelijk dat voor jou er niet zoiets bestaat als incarnatie of re-incarnatie. Als je daar niet in "gelooft", c.q als je daar eigenlijk niets over te vertellen hebt dan kun je ook niet bewijzen dat het niet bestaat.
Hoe zou een blinde moeten bewijzen dat er niet zoiets al kleuren bestaan? Binnen jouw ervaringen heb jij absoluut gelijk, binnen mijn ervaringen heb ik absoluut gelijk. We hebben dus gewoon niet dezelfde ervaringen. Wat betreft het bewijs dat reincarnatie wel bestaat zou ik zoveel kunnen aanvoeren dat je de eerste paar uur wel aan het lezen bent. Maar ik doe dat niet . Ten eerste omdat deze informatie al jaren in boekvorm bestaat en inmiddels ook op het internet, ten tweede omdat je niet de indruk wekt ooit serieus de moeite te hebben genomen om dat te onderzoeken. Ik heb het vermoeden, het is slechts een vermoeden, dat je er vooral op gericht bent om voor- argumenten voor je materiele overtuigingen te vinden. Ik zoek ook altijd naar argumenten die tegen mijn overtuigingen en ervaringen in zouden kunnen spreken.

Jij vindt met jouw vermogens wat binnen jouw vermogens ligt, ik vind met mijn vermogens wat binnen mijn vermogens ligt.
Mens ken Uw zelf
maturelife
Berichten: 82
Lid geworden op: vr okt 26, 2007 7:38 pm
Locatie: Arnhem

reincarnatie.

Bericht door maturelife »

Mohammed kan niet als dezelfde persoonlijkheid reincarneren omdat de mens in het proces van dood en wedergeboorte onderworpen is aan wetmatigheid. Die wetmatigheid houdt in dat er na de dood een voortgaand proces van ontwikkeling is. De mens leert ook na de dood verder. Waar dat wat betreft de persoonlijkheid van Mohammed toe heeft geleid dat weet ik niet. In ieder geval is het gebruikelijk dat je na een incarnatie als man in je volgende leven als vrouw terugkomt. Dat is geen absoluut algemene wetmatigheid omdat daar ook wetmatige uitzonderingen op zijn. Toch interessant om te bedenken dat Mohammed in zijn volgende leven waarschijnlijk als vrouw terug zal zijn gekomen.
Mens ken Uw zelf
maturelife
Berichten: 82
Lid geworden op: vr okt 26, 2007 7:38 pm
Locatie: Arnhem

reincarnatie.

Bericht door maturelife »

En TEVA. Heb je voor mij een voorstel voor een manier om aan een blindgeborene uit te leggen wat kleuren zijn en de verschillen tussen de kleuren, op een zodanige wijze dat deze blindgeborene net zo'n begrip van kleuren zal hebben als jij. Als realist zou je met een goed voorstel kunnen komen, laat eens wat van je horen.....
Mens ken Uw zelf
Gebruikersavatar
Thomas
Berichten: 3890
Lid geworden op: wo apr 12, 2006 3:53 pm
Locatie: De Sleutelstad

Re: reincarnatie.

Bericht door Thomas »

maturelife schreef:Mohammed kan niet als dezelfde persoonlijkheid reincarneren omdat de mens in het proces van dood en wedergeboorte onderworpen is aan wetmatigheid. Die wetmatigheid houdt in dat er na de dood een voortgaand proces van ontwikkeling is. De mens leert ook na de dood verder. Waar dat wat betreft de persoonlijkheid van Mohammed toe heeft geleid dat weet ik niet. In ieder geval is het gebruikelijk dat je na een incarnatie als man in je volgende leven als vrouw terugkomt. Dat is geen absoluut algemene wetmatigheid omdat daar ook wetmatige uitzonderingen op zijn. Toch interessant om te bedenken dat Mohammed in zijn volgende leven waarschijnlijk als vrouw terug zal zijn gekomen.
Ik hoop als geit en dan eenzaam in de bergen samen met zijn herder....... :mrgreen:
Context???
Uitleg???
Ik lees wat er staat ...en er staat wat ik lees!!!!
maturelife
Berichten: 82
Lid geworden op: vr okt 26, 2007 7:38 pm
Locatie: Arnhem

Bericht door maturelife »

:wink:
Mens ken Uw zelf
naar boven
Berichten: 5046
Lid geworden op: do nov 16, 2006 10:14 pm
Contacteer:

Re: Reincarnatie.

Bericht door naar boven »

maturelife schreef:Beste TEVA
Jouw zekerheid dat er niet zoiets bestaat als re-incarnatie is dezelfde als iemand die blind is en zegt dat er geen kleuren bestaan. Het is in ieder geval duidelijk dat voor jou er niet zoiets bestaat als incarnatie of re-incarnatie. Als je daar niet in "gelooft", c.q als je daar eigenlijk niets over te vertellen hebt dan kun je ook niet bewijzen dat het niet bestaat.
De bewijslast verplaatsen is een bekende discussietruc.
Men "vergeet" de verantwoordelijkheid om de bewering te bewijzen.
Het is niet die van de tegenstander om het tegendeel te bewijzen.
Het wijst op de afwezigheid van argumenten.
RTFM
Plaats reactie