Wat is er Goed aan Mohammed?

Is Mohammed het zegel der profeten? Of gewoon één der velen? Debatteer over zijn leven, visies, psychologie, sucessen en mislukkingen. Kun je hem met Jezus vergelijken?
Gebruikersavatar
Ibn Kathir
Berichten: 240
Lid geworden op: za apr 09, 2011 6:14 pm

Re: Wat is er Goed aan Mohammed?

Bericht door Ibn Kathir »

Shaw's woorden zijn buiten context geplaatst : http://www.shawsociety.org/YouTube.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Ariel schreef:laten we even luisteren wat Churchill te zeggen had over islam
Churchil heeft geen Islam gestudeerd en hij zei dat tijdens zijn oorlog tegen Moslims. In tegenstelling tot Gandhi, Shaw , geleerden van Britannica etc.

Note : Sorry mensen, ik negeer niemand opzettelijk. Vergeef me als ik nog niet gereageerd heb op je bericht. Ik lees ze wel en ik zal erop ingaan als jullie geduldig blijven. Het is dat ik druk bezig ben met mijn studies.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89853
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Wat is er Goed aan Mohammed?

Bericht door Ariel »

Nou lieverd... Gandhi en Shaw hebben volgens mij ook geen Islam gestudeerd. Maar misschien heb jij een link voor me zodat ik met mijn eigen ogen kan lezen dat Gandhi en Shaw op zijn minst les van een imam gehad hebben?
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Wat is er Goed aan Mohammed?

Bericht door Pilgrim »

Shaw had het over de 'unfit' die volgens hem vergast moesten worden en daarin is hij heel duidelijk. Hij had het inderdaad niet over Joden, maar wat doet dat er toe? Hitler heeft later een eigen draai aan die 'unfit' gegeven door de Joden te vergassen.
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ozes
Berichten: 5833
Lid geworden op: za sep 17, 2011 4:05 pm

Re: Wat is er Goed aan Mohammed?

Bericht door Ozes »

En ook hier snapt Ibn niet wat nou het probleem met het vergassen van mensen is. En de bronnen blijven uit.
"There is no need to exaggerate the part played in the creation of Bolshevism and in the actual bringing about of the Russian Revolution, by these international and for the most part atheistical Jews, it is certainly a very great one; it probably outweighs all others.

~Winston Churchill.
Gebruikersavatar
Ibn Kathir
Berichten: 240
Lid geworden op: za apr 09, 2011 6:14 pm

Re: Wat is er Goed aan Mohammed?

Bericht door Ibn Kathir »

Ariel schreef:Nou lieverd... Gandhi en Shaw hebben volgens mij ook geen Islam gestudeerd. Maar misschien heb jij een link voor me zodat ik met mijn eigen ogen kan lezen dat Gandhi en Shaw op zijn minst les van een imam gehad hebben?
Gandhi sprak bijvoorbeeld over hoe hij de Seerah uitlas en er niet genoeg van kon krijgen. Ik heb het niet over lessen volgen bij een Imam.

Lees ook hier: http://www.cyberistan.org/islamic/quote2.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Wij hebben een gezegde in Afghanistan: Weinig kennis is gevaarlijk.
Note : Sorry mensen, ik negeer niemand opzettelijk. Vergeef me als ik nog niet gereageerd heb op je bericht. Ik lees ze wel en ik zal erop ingaan als jullie geduldig blijven. Het is dat ik druk bezig ben met mijn studies.
Gebruikersavatar
Ozes
Berichten: 5833
Lid geworden op: za sep 17, 2011 4:05 pm

Re: Wat is er Goed aan Mohammed?

Bericht door Ozes »

Wij hebben hier een gezegde: Als je een 9 jarige verkracht ben je een smerige pedofiel.
"There is no need to exaggerate the part played in the creation of Bolshevism and in the actual bringing about of the Russian Revolution, by these international and for the most part atheistical Jews, it is certainly a very great one; it probably outweighs all others.

~Winston Churchill.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89853
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Wat is er Goed aan Mohammed?

Bericht door Ariel »

Ibn Kathir schreef:
Wij hebben een gezegde in Afghanistan: Weinig kennis is gevaarlijk.
Dat is toevallig. :D In Engeland hebben ze ook zo'n soort gezegde. "A little learning is a dangerous thing" Die zin is een deel van een gedicht van de Engelse schrijver Alexander Pope.

A little learning is a dangerous thing;
Drink deep, or taste not the Pierian spring
.

Is het boek van Shaw nog ergens te koop? Ik zoek me een hoedje op internet, maar het enige wat ik tegenkom is zijn "beroemde" quote
Als enige religie de kans zou hebben om te heersen over Engeland, en zelfs Europa, binnen de volgende honderd jaar, dan is het de Islaam."

[bla, bla...]

Ik heb voorspellingen over de religie van Mohammad dat zij aanvaardbaar zal zijn voor het Europa van morgen, net zoals zij aanvaardbaar begint te zijn voor het Europa van vandaag."
Ik zou zijn boek wel eens willen lezen.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Wat is er Goed aan Mohammed?

Bericht door Dhana »

Ibn Kathir schreef:
Ariel schreef:Nou lieverd... Gandhi en Shaw hebben volgens mij ook geen Islam gestudeerd. Maar misschien heb jij een link voor me zodat ik met mijn eigen ogen kan lezen dat Gandhi en Shaw op zijn minst les van een imam gehad hebben?
Gandhi sprak bijvoorbeeld over hoe hij de Seerah uitlas en er niet genoeg van kon krijgen. Ik heb het niet over lessen volgen bij een Imam.

Lees ook hier: http://www.cyberistan.org/islamic/quote2.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Wij hebben een gezegde in Afghanistan: Weinig kennis is gevaarlijk.

Je kan inderdaad maar beter het gemiddelde niveau van de Taliban hebben dan dat je een opeiding zoals Ariel genoten hebt. Als ik stukken jonger en levensmoe zou zijn, zou ik er een reisje naar Afghanistan aan wagen.
Laatst gewijzigd door Dhana op wo nov 16, 2011 10:03 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Wat is er Goed aan Mohammed?

Bericht door Dhana »

Mij schiet ineens te binnen wat ik ooit in de proloog van een koran gelezen heb. De vertaler haalde daarbij uit naar alle andere gosdiensten en het enige wat hij over Jezus te mekkeren had dat doe ooit eens uit zijn slof geschoten was toen hij honger had eenfruitboom geen vrucht bleek te bevatten. De vertaler heeft het gepresteerd om daar 2 bladijden lang over door te zagen met als argument dat niet Jezus maar Mohammed het recht had als enige (laatste) profeet beschouwd te worden.

Als dat alles wat er aan min-puntje aan Jezus te vinden is, vraag ik met af hoe het mogelijk is dat moslims allemaak behept zijn met een Mohammedobsessie en hem allemaal adoreren als een afgod.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Re: Wat is er Goed aan Mohammed?

Bericht door Monique »

Ibn Kathir schreef:
Ariel schreef:moslim appeaser die ooit eens van een moslim gehoord heeft dat Mohammed een eerlijke en oprechte man was die het respect en trouw van anderen had gewonnen
Nee, dat was een citaat uit Encyclopedia Britannica. Geschreven door meer dan 4,000 westerse-geleerden , in meer dan 20 BOEKDELEN

Zij zijn eerlijk. Niet biased, zoals islamofoben die over Islam leugens verspreiden.
Dat is juist de pest; je weet niet of mensen die "goed" over islam zeggen en schrijven wel eerlijk zijn.
Schrijven en spreken ze namelijk slecht over islam dan gaat de kop eraf.

Met positieve meningen kunnen we dus helemaal niets.
Negatieve meningen zijn eerlijk; daar kunnen we wel vanuit gaan.
Niemand gaat namelijk voor de lol zijn kop op het hakblok leggen.
Amorele atheistische nitwit
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Wat is er Goed aan Mohammed?

Bericht door Dhana »

De vraag aan Ibn is nog altijd wat er is er goed aan Mohammed. Rookgordijnen optrekken is ook een bekende strategie van moslims op alle vragen die te dicht bij de verrotte kern van de islam komen.

Ibn is een ware moslim want hij heeft kennelijk besloten alleen met de man Ozes in discussie te gaan en de vrouwen te negeren en maakt een uitzondering voor Ariel omdat die de meest prominent aanwezige moderartor is.

Ozes, kun je misschien vragen of Ibn inhoudelijk op de vraag wil ingaan, zonder allerlei al lang dooie beroemdheden aan te dragen?
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Gebruikersavatar
Ozes
Berichten: 5833
Lid geworden op: za sep 17, 2011 4:05 pm

Re: Wat is er Goed aan Mohammed?

Bericht door Ozes »

Inderdaad, Ibn, laat eens zien waardoor je vind dat Mohammed een goede man is mbv echte bronnen. Je hebt een enorme hoeveelheid aan informatie over Muhammed's leven samengesteld door gewaarde Imams/islamitische geleerden in de vorm van hadith, laat eens zien waarom wij Mohammed ook in een positiever licht kunnen zien.

Ik vraag niet hoe een Moslim naar Mohammed kijkt die toevallig fan is van Shaw of Ghandi, maar hoe een Moslim naar Mohammed kijkt die de islamitische teksten bestudeert.
"There is no need to exaggerate the part played in the creation of Bolshevism and in the actual bringing about of the Russian Revolution, by these international and for the most part atheistical Jews, it is certainly a very great one; it probably outweighs all others.

~Winston Churchill.
Gebruikersavatar
KevinB
Berichten: 1426
Lid geworden op: vr okt 14, 2011 4:42 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Wat is er Goed aan Mohammed?

Bericht door KevinB »

In alles wat ik tot nu toe van islamitische teksten heb gezien en gelezen, heb ik nog maar zeer weinig gevonden aan Mohammed dat je naar enigszins redelijke maatstaven goed zou kunnen noemen.

Ik vermoed dat Ibn een rookgordijn spuwt omdat hij maar al te goed weet dat hij geen positieve zaken over Mohammed kan aandragen, of dat in ieder de weinige positieve zaken over hem de negatieve zaken ver overschaduwen.
Gebruikersavatar
Ozes
Berichten: 5833
Lid geworden op: za sep 17, 2011 4:05 pm

Re: Wat is er Goed aan Mohammed?

Bericht door Ozes »

Zou wel enigszins schokkend zijn als je de barbaarse daden van Mohammed kent, en er dan achterkomt dat er geen bevredigend antwoord is op deze simpele vraag. Vind ik hoor :smile:
"There is no need to exaggerate the part played in the creation of Bolshevism and in the actual bringing about of the Russian Revolution, by these international and for the most part atheistical Jews, it is certainly a very great one; it probably outweighs all others.

~Winston Churchill.
Gebruikersavatar
KevinB
Berichten: 1426
Lid geworden op: vr okt 14, 2011 4:42 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Wat is er Goed aan Mohammed?

Bericht door KevinB »

Ik heb het idee dat Ibn de juiste oogkleppen is opgezet, of ze zichzelf heeft aangemeten. Doen ze met paarden ook, zodat ze alleen zien wat ze moeten zien, of in dit geval willen zien.
Laatst gewijzigd door KevinB op wo nov 16, 2011 3:06 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89853
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Wat is er Goed aan Mohammed?

Bericht door Ariel »

Misschien moeten wij eens wat positieve dingen over Mohammed zeggen.

Ik kan voorlopig alleen even verzinnen dat hij van katten hield. Dat is positief.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Re: Wat is er Goed aan Mohammed?

Bericht door Monique »

Ariel schreef:Misschien moeten wij eens wat positieve dingen over Mohammed zeggen.

Ik kan voorlopig alleen even verzinnen dat hij van katten hield. Dat is positief.
Hij is doodgegaan..... dat is ook positief.
Amorele atheistische nitwit
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Wat is er Goed aan Mohammed?

Bericht door Dhana »

Ik heb als christen eigenlijk er wel zin om de bal eens terug kaatsten. En Ibn mij/ons vertellen wat Jezus zoal aan msidaden begaan heeft en dat in het licht van het Nieuwe Testament. We laten de Koran even buiten beschouwing.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Gebruikersavatar
gerard_m
Berichten: 400
Lid geworden op: wo jul 28, 2010 1:34 pm

Re: Wat is er Goed aan Mohammed?

Bericht door gerard_m »

Wij hebben een gezegde in Afghanistan: Weinig kennis is gevaarlijk.
Doof het gevaar dan, door met kennis te komen. Het enige wat je aan goeds weet te vertellen is "van horen zeggen". Dat overtuigt natuurlijk nooit.

Als je overtuigd bent van je profeet als beste mens ooit, kom je toch wel ietsje verder dan citaten van anderen? FEITEN dus: moslims hebben een ellelange verzameling hadiths verzameld, die moet boordevol staan van de geweldige voorbeelden. Je weet er niet één te noemen.
Three things cannot be long hidden: the sun, the moon, and the truth.
(Buddha)
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Wat is er Goed aan Mohammed?

Bericht door Dhana »

Dit draadje was al weer verschoven naar de derder pagina van de actieve onderwerpen. Zou Ibn het weer voor een jaar of zo voor gezien houden? Of zouden z'n plaatjes op zijn. Of is hij weer een volgende duizelingwekkende intelligente statiek aan het uitdokteren?
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Gebruikersavatar
Ozes
Berichten: 5833
Lid geworden op: za sep 17, 2011 4:05 pm

Re: Wat is er Goed aan Mohammed?

Bericht door Ozes »

Ik denk dat hij de gangen van de uni aan het schrobben is & zijn " Good Will Hunting" droom ten einde loopt. Ik heb zelden zwakkere argumenten van iemand vernomen die claimt een genie & Islam geleerde te zijn. Struikelen over algemeen bekende versjes in de koran & geen clue hebben over welke hadith ik het heb, dat is toch best sullig.
Afbeelding

Afbeelding
Dit zal nooit gebeuren Ibn.
"There is no need to exaggerate the part played in the creation of Bolshevism and in the actual bringing about of the Russian Revolution, by these international and for the most part atheistical Jews, it is certainly a very great one; it probably outweighs all others.

~Winston Churchill.
Plaats reactie