Info over Mohammed

Is Mohammed het zegel der profeten? Of gewoon één der velen? Debatteer over zijn leven, visies, psychologie, sucessen en mislukkingen. Kun je hem met Jezus vergelijken?
Plaats reactie
Marieke
Berichten: 442
Lid geworden op: zo mei 19, 2013 3:54 pm

Info over Mohammed

Bericht door Marieke »

Ik weet dat het echt ontzettend dom is, maar ik weet eigenlijk heel weinig van Mohammed af. Ja, behalve dan dat-ie karavanen beroofde en met een 6-jarig meisje trouwde, en toen ze 9 jaar was heeft hij haar toch misbruikt hé? Zo zat het geloof ik. En dat hij meerdere vrouwen had. Maar verder weet ik er niks over. Als je op Wikipedia zoekt, krijg je natuurlijk alleen neutrale informatie. Niet die kritiek die heel veel mensen op hem hebben. Mag ik van iemand a.u.b. een link waarop ik meer over hem te weten kan komen? Alvast bedankt!
Vrede verdwijnt, waar de islam verschijnt...
Gebruikersavatar
gerard_m
Berichten: 400
Lid geworden op: wo jul 28, 2010 1:34 pm

Re: Info over Mohammed

Bericht door gerard_m »

Op deze site staat veel informatie:

http://prophetofdoom.net/

(engelstalig en wel even zoeken soms, maar misschien heb je er wat aan).

De hadith verzamelingen van Bukhari of Muslim bevatten anekdotes en uitspraken over Mohammed


http://www.hadithcollection.com/sahihbukhari.html


Heel veel zijn nauwelijks te lezen maar er zitten ook hele aardige tussen.

Om er een paar van te geven:
Mohammed was redelijk overtuigd van zichzelf:

Sahih Bukhari Book 02. nr 14

Narated By Anas : The Prophet said "None of you will have faith till he loves me more than his father, his children and all mankind

Hij vind het heel belangrijk dat vrouwen beschikbaar waren voor seks:

Volume 4, Book 54, Number 460:
Narrated Abu Huraira:
Allah's Apostle said, "If a husband calls his wife to his bed (i.e. to have sexual relation) and she refuses and causes him to sleep in anger, the angels will curse her till morning."


Hij begrijpt goed waar seizoenen door ontstaan:

Narrated Abu Huraira:
Allah's Apostle said, "The (Hell) Fire complained to its Lord saying, 'O my Lord! My different parts eat up each other.' So, He allowed it to take two breaths, one in the winter and the other in summer, and this is the reason for the severe heat and the bitter cold you find (in weather)."


Hij geeft een verklaring voor koorts:
Volume 4, Book 54, Number 483:
Narrated Abu Jamra Ad-Dabi:
I used to sit with Ibn 'Abbas in Mecca. Once I had a fever and he said (to me), "Cool your fever with Zam-zam water, for Allah's Apostle said: 'It, (the Fever) is from the heat of the (Hell) Fire; so, cool it with water (or Zam-zam water)."

Nog een kleine uitsmijter over het lot van een groep Joden:
Volume 4, Book 54, Number 524:
Narrated Abu Huraira:
The Prophet said, "A group of Israelites were lost. Nobody knows what they did. But I do not see them except that they were cursed and changed into rats, for if you put the milk of a she-camel in front of a rat, it will not drink it, but if the milk of a sheep is put in front of it, it will drink it." I told this to Ka'b who asked me, "Did you hear it from the Prophet ?" I said, "Yes." Ka'b asked me the same question several times.; I said to Ka'b. "Do I read the Torah? (i.e. I tell you this from the Prophet.)"
Three things cannot be long hidden: the sun, the moon, and the truth.
(Buddha)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Info over Mohammed

Bericht door Pilgrim »

Hier kan je ook heel veel informatie vinden:

http://www.answering-islam.org/Dutch/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Marieke
Berichten: 442
Lid geworden op: zo mei 19, 2013 3:54 pm

Re: Info over Mohammed

Bericht door Marieke »

Misschien een rare opmerking, maar kon hij er eigenlijk wel iets aan doen dat-ie die gruweldingen deed??? Ik bedoel: hij had immers een ziekte!Dan is het natuurlijk nog heel erg, maar toch vraag ik me dit af.
Vrede verdwijnt, waar de islam verschijnt...
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Info over Mohammed

Bericht door Pilgrim »

Zijn 'ziekte' was in feite dat hij bezeten was en dat was zijn eigen schuld.
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
gerard_m
Berichten: 400
Lid geworden op: wo jul 28, 2010 1:34 pm

Re: Info over Mohammed

Bericht door gerard_m »

Ik denk ook dat hij bezeten was, maar lang niet iedere bezetene richt zoveel ellende aan. Hij leek daarnaast behoorlijk te profiteren van zijn status, had recht op onbeperkte aantallen vrouwen (in tegenstelling tot zijn volgelingen), oorlogsbuit en steeds meer macht en aanzien.
Three things cannot be long hidden: the sun, the moon, and the truth.
(Buddha)
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Re: Info over Mohammed

Bericht door Monique »

Een geïntresseerde schreef:Misschien een rare opmerking, maar kon hij er eigenlijk wel iets aan doen dat-ie die gruweldingen deed??? Ik bedoel: hij had immers een ziekte!Dan is het natuurlijk nog heel erg, maar toch vraag ik me dit af.
Wanneer mohammed zo gruwelijk was door een "ziekte" dan zegt dan natuurlijk heel veel over zijn slaafjes tegenwoordig.

Moslims zeggen dat mohammed de beste mens is. Dan zouden ze dus zeggen dat een gestoorde de beste mens zou zijn.
Dat kan toch niet?

Maar, dat moslims überhaubt achter een martelende sadistische massamoordenaar aanlopen zeg al genoeg over de geestesgesteldheid van moslims.

Vraag ik me wel af wat er eerst is: zijn mensen geschift voordat ze moslim worden.....of..... worden mensen geschift van islam?
Amorele atheistische nitwit
stropke
Berichten: 3409
Lid geworden op: zo nov 06, 2005 12:25 am
Locatie: Limburg

Re: Info over Mohammed

Bericht door stropke »

Vraag ik me wel af wat er eerst is: zijn mensen geschift voordat ze moslim worden.....of..... worden mensen geschift van islam?
Ik denk allebei: geschift door moslim te worden en dan zot worden van Islam zelf....maw: compleet doorgedraaid. :ohno:
Mo is dood. Jezus is de Opgestane Heer, das het wezenlijk verschil !!
Wat heb je aan een dode profeet? Nopes !
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Info over Mohammed

Bericht door Ali Yas »

Marieke schreef:Misschien een rare opmerking, maar kon hij er eigenlijk wel iets aan doen dat-ie die gruweldingen deed??? Ik bedoel: hij had immers een ziekte!Dan is het natuurlijk nog heel erg, maar toch vraag ik me dit af.
Best mogelijk dat Mohammed net zo historisch is als Odysseus, dus het is een beetje een academische vraag, maar één ding is zeker: zijn volgelingen vonden het geweldig en gingen zo door. En die konden er, moeten we aannemen, toch echt wél wat aan doen.
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Gebruikersavatar
Eliabe
Berichten: 3961
Lid geworden op: di mei 12, 2009 8:11 pm

Re: Info over Mohammed

Bericht door Eliabe »

Hoeveel doden zou mohammed op zijn geweten hebben? en hoeveel zouden het er zijn als we zijn ideologie doortrekken tot op vandaag?
God schiep mens en dier, maar welke idioot bracht de islam hier?
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Info over Mohammed

Bericht door Pilgrim »

300 tot 500 miljoen doden. :reaper:
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Plaats reactie