Mohammed had een persoonlijkheidsstoornis.

Is Mohammed het zegel der profeten? Of gewoon één der velen? Debatteer over zijn leven, visies, psychologie, sucessen en mislukkingen. Kun je hem met Jezus vergelijken?
Peter Louter
Berichten: 934
Lid geworden op: zo feb 26, 2006 2:21 pm

Mohammed had een persoonlijkheidsstoornis.

Bericht door Peter Louter »

Gisteren, het was een regenachtige dag, heb ik een interessant experiment gedaan.
De koran gelezen in zijn oorspronkelijke volgorde en voor 'allah' consequent 'mohammed' gelezen.
(nb. niet alles integraal gelezen, sommige stukken overgeslagen)

De conclusie ligt voor de hand.
Al in Mekka, leefde m. in een waan. Een sterk ontwikkeld narcisme en vermoedelijk libidineuze storing, maakte hem kwetsbaar.
De in Mekka ondergane krenking heeft een persoonlijkheidstoornis voortgebracht. Krenking is het ergste wat een narcist kan overkomen. Vanaf dan zien we de rancuneuze en onverzoenlijke m. ieder die zich niet aan hem onderwerpt een kopje kleiner maken.
Sinds zijn krenking ziet hij joden, ongelovigen en christenen waar ook ter wereld als zijn ultieme vijanden die nog slechts één keuze hebben: onderwerpen.

De koran op deze wijze gaan lezen schetst een allah die overeenkomt met de gestoorde persoonlijkheid van Mohammed. In feite is hij Allah, leg hem maar de woorden in de mond die Allah spreekt.
Als we met de islam te maken hebben, hebben we ook nog steeds te maken met die man met een persoonlijkheidsstoornis. De islam is
zijn modus vivendi.

Ik wil dat spoor nog wel wat verder volgen. Er zullen meerderen zijn geweest die de islam vanuit deze gezichtshoek hebben bekeken.
Wie kent boeken of heeft links?
Uit naam van de Verlichting: Red moslims van de orthodoxe islam!
"Religion is regarded by the common people as true, by the wise as false, and by the rulers as useful" - Seneca (5 BC - 65 AD)
Gebruikersavatar
Melissa
Berichten: 366
Lid geworden op: di jan 09, 2007 11:25 pm

Bericht door Melissa »

Zit zeker wat in. Ikzelf denk dat hij ook psychoses had of misschien epilepsie.
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

Ben daar al wat artikelen rond tegengekomen. Bestaat documentatie.
Links? Googlen, geeft dat niets?
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Gebruikersavatar
Melissa
Berichten: 366
Lid geworden op: di jan 09, 2007 11:25 pm

Bericht door Melissa »

BFA schreef:Ben daar al wat artikelen rond tegengekomen. Bestaat documentatie.
Links? Googlen, geeft dat niets?
Nou, ik had dat nog niet gedaan, dus doe ik het maar nu.

Eerst tik in Mohammed narcistisch in bij Google. Daar komen 708 resulten uit, maar ik kon er niet zomaar wat uit halen, probeer het zelf eens.

Op Mohammed psychose, kwamen resultaten uit van deze site, misschien als je de term in het engels of een andere taal doet, dan misschien komt er meer uit.

Bij Mohammed epilepsie, kwamen er 92.900 resultaten. Dat is dus een voltreffer. De eerste resultaten zijn duits, ben ik niet sterk in, maar ik kan toch nog vinden:
http://www.geocities.com/koraninfo/krankheit.htm
Die rätselhafte Krankheit des Propheten Mohammed identifiziert,
Theophanes, ein Mönch (752-817), schrieb in seiner Chronik, dass Mohammed unter Epilepsie litt. Von da an haben die meisten Historiker diese Meinung wiederholt
Dus, Mohammed heeft een geheimzinnige ziekte, maar dat zou later toch geen epilepsie zijn?

Dus, verder:
Gemäss einem Hadithen litt Mohammed unter einer lang-anhaltenden Krankheit, welche er durch Blutablassen behandelte. Er ging wie einer der von einem Hügel herunterkommt. Seine Hautfarbe war seltsam, nicht weiss, nicht zu gebräunt. Sie war ein wenig rosa. Seine Augenbrauen waren auffallend. Er schwitzte stark, besonders wenn er Offenbarungen empfing. Er hörte die Klänge von Glocken und Stimmen. Er hatte einen grossen Appetit, und litt unter Hunger. Trotz seiner sexuellen Beziehungen mit 10 jungen Frauen, blieb er fast steril. Nach dem 40. Lebensjahr hatte er nur ein Kind. Während seiner letzten Krankheit litt er unter intensiven Kopfschmerzen, Ohnmachtsanfällen, sowie Rückenschmerzen und Schmerzen der Innereien. Er starb mit 62 Jahren. Psychologisch war er als vertrauenswürdig bekannt, etwas zurückgezogen und vorsichtig. Anfänglich, mit etwa 40 war er deprimiert, zurückgezogen und zeigte eine Tendenz zum Selbstmord. Er sprach langsam. Am typischten waren seine grossen Hände, sich teigartig anfühlende Handflächen, grosse Füsse, eine lange fleischige Nase, gut entwickelte Ohren und eine eigenartige Stimme.

Diese Angaben weisen auf Acromegalie hin. Diese Hypothese erlaubt es beinahe alle Details zu erklären die man in den Hadithen findet.

Acromalegie wird von einem gutartigem Tumor der Hypophyse (Pituiary), was einen Anstieg der Wachstumshormons (Somatotropin) bewirkt, und normalerweise auch zu einem Mangel oder Anstieg von anderen Hormonen wie Gonadotropin führt.
Doordat ik al wat op deze site heb gelezen, kan ik het meeste nu wel thuisbrengen. Hij zag er dus opvallend uit, hij zweette sterk, zeker tijdens "openbaringen", was praktisch steriel, had wel honger naar sex. Hij had veel hoofdpijn, bewustloosheid, rugpijn en nog meer. Hij zou op zich stabiel zijn, maar rond zijn veertigste was hij depressief, teruggetrokken en neigde hij naar zelfmoord. Hij sprak langzaam, had opvallend grote handen, nog iets wat ik niet kan vertalen en goede oren en een eigenaardige stem. Dit zou op acromegalie wijzen.

http://www.erfelijkheid.nl/zena/acrom.php
Acromegalie ontstaat meestal tussen het 30e en 50e levensjaar, maar kan zich ook op iedere andere leeftijd voordoen. Wanneer acromegalie ontstaat voor het einde van de groei (tussen het 15e en 17e levensjaar) veroorzaakt het teveel aan groeihormoon reuzengroei.

De symptomen van de aandoening ontwikkelen zich doorgaans heel geleidelijk, waardoor het lange tijd kan duren voordat deze herkend wordt. Vermoeidheid en slaapstoornissen kunnen tot de eerste verschijnselen behoren. (Tja, misschien daardoor die waanideeën? Melissa. De handen en voeten worden groter, waardoor ringen, polshorloges en schoenen niet meer passen. Vaak veranderen de gelaatstrekken, vooral door vergroting van de onderkaak. Soms ontstaat overmatige transpiratie (vooral bij vrouwen) en wordt de huid vettig. Ongeveer één derde van de mensen met acromegalie krijgt suikerziekte. Soms is sprake van tintelingen of pijn in de handen.

Door de tumor wordt de hypofyse vergroot en kan hoofdpijn optreden. Ook kan het gezwel druk uit gaan oefenen op de oogzenuwen, die vlak langs de hypofyse lopen. Hierdoor kunnen problemen ontstaan met het gezichtsvermogen. In sommige gevallen worden door het ontstaan van de tumor andere functies van de hypofyse onderdrukt. Als gevolg hiervan kan sprake zijn van impotentie, onvruchtbaarheid, en onregelmatige menstruatie.

De andere resultaten, komen toch weer uit op epilepsie, dat Mohammed dat heeft. Dus............
Peter Louter
Berichten: 934
Lid geworden op: zo feb 26, 2006 2:21 pm

Bericht door Peter Louter »

Googlen, heeft niet veel opgeleverd. Wel kwam ik een oud bericht van Ketter tegen die het narcisme onderbouwt aan de hand van koranteksten.
Mohammed B. ben ik ook regelmatig als narcist beschreven tegengekomen.
Dat bracht me op het idee trouwens dat islam narcisme wel eens kon bevorderen, wellicht door identificatie, of mogelijk door de islam als instrument te gebruiken om de omgeving aan je voeten te krijgen.
Die Mohammed Chepih, lijkt me ook zo'n narcist.
Boeken, artikelen of link over dit onderwerp (het narcisme van de profeet), zijn nog steeds van harte welkom.
Uit naam van de Verlichting: Red moslims van de orthodoxe islam!
"Religion is regarded by the common people as true, by the wise as false, and by the rulers as useful" - Seneca (5 BC - 65 AD)
Peter Louter
Berichten: 934
Lid geworden op: zo feb 26, 2006 2:21 pm

Bericht door Peter Louter »

Melissa, dank (we waren bijna gelijk dus had ik je niet gezien)
Vond zelf nog deze omschrijving, waarin onze profeet goed past.

Afgelopen zondag werd ik in het Palazzo di Pietro geïnterviewd voor het programma Andere Tijden van de VPRO. Eén van de vragen die werd gesteld was waarom Pim Fortuyn zoveel aandacht nodig had en of dat niet de motor achter zijn optreden was? Nog opvallender was dat Fortuyn met zijn vreemde en vaak extravagante optreden (homofiele dandy met butler, hondjes en jaguar) juist vele 'normale Nederlanders' - "doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg" - wist in te palmen en voor zich wist te winnen. Mijn antwoord: "Wil iedereen niet eigenlijk stiekem een beetje bewonderd worden en veel aandacht krijgen? Is iedereen niet een beetje narcistisch? Fortuyn deed dingen waarvan vele mensen zouden willen dat ze het konden. Hij was en bleef zichzelf. Dat extravagante namen de mensen op de koop toe.".

Iemand die narcistisch gedrag vertoont, noemt men een narcist. Als iemands gedrag er te sterk door bepaald wordt en er problemen met de omgeving ontstaan, kan er sprake zijn van een overtrokken persoonlijkheidstructuur.

De narcist:

vindt zichzelf fantastisch en enorm belangrijk (hij overdrijft zijn prestaties en talenten,
verwacht dat men hem erkent als een superieur persoon zonder dat zijn prestaties hier aanleiding toe geven);
is gepreoccupeerd met fantasieën over onbeperkt succes, macht, brille, schoonheid, of de ideale liefde;
gelooft dat hij 'speciaal' en uniek is en dat hij slechts begrepen kan worden door andere speciale mensen, bij voorkeur met een hoge status, van wier kring hij eigenlijk ook deel zou moeten uitmaken;
eist excessieve bewondering;
meent over speciale voorrechten te beschikken (heeft bijv. de onredelijke verwachting dat hem een voorkeursbehandeling toekomt of dat men vanzelfsprekend rekening houdt met zijn verwachtingen);
gebruikt zijn medemens om zijn eigen doelen te bereiken;
heeft een tekort aan invoelend vermogen (hij wil de gevoelens en behoeften van anderen niet erkennen en het is hem niet goed mogelijk zich de behoeften van anderen voor te stellen);
is vaak jaloers op anderen of gelooft dat anderen jaloers zijn op hem;
heeft een hooghartige houding en gedraagt zich dienovereenkomstig.
We onderscheiden in het narcisme een ‘constructieve’ en een ‘reactieve’variant.
Constructief narcisme ontwikkelt zich als ouders hun kind voldoende liefde en steun geven. Opvoeders die opletten wanneer hun kind gefrustreerd raakt en indien nodig ingrijpen, helpen kinderen later betrekkelijk conflictvrij te functioneren. Ze ontwikkelen voldoende zelfvertrouwen en zelfrespect, kunnen veel aan, en zijn evenwichtig.

Reactief narcisme komt vooral voor bij ‘gewonde’ mensen, die te weinig of juist veel te veel aandacht hebben gehad of te willekeurig en inconsequent zijn behandeld om zich tot gezonde en evenwichtige volwassenen te kunnen ontwikkelen. Ze willen kwetsuren uit het verleden koste wat kost de baas worden. Ze neigen tot meedogenloosheid, grootheidswaan en exhibitionisme en ze proberen anderen in hun greep te krijgen. Ze hebben in hun latere leven meer dan een normale dosis aandacht nodig, zijn onzeker in relaties, lijden aan wantrouwen en achterdocht, het ontbreekt hen aan geneigdheid tot intimiteit en ze voelen zich dan ook vaak alleen. Ze zijn bovendien vatbaar voor woede-uitbarstingen. Ter bestrijding van al die negatieve eigenschappen creëren de reactieve narcisten een zelfbeeld dat hen buiten of boven de rest van de mensheid plaatst. Hun behoefte aan macht, prestige en uiterlijk vertoon voert hen vaak naar leidinggevende functies.

Constructieve narcisten zijn daarin buitengewoon succesvol, hun reactieve tegenspelers hebben de neiging hun eigen werkelijkheid te scheppen en weigeren iets anders te zien dan wat ze willen zien. Ongeremd gedrag, eigendunk, arrogantie, onvermogen om eigen ideeën te vergelijken met die van anderen – dat alles schaadt hun effectiviteit en verhindert een soepele aanpassing aan veranderingen.

Wie een moment in de samenleving rondkijkt, krijgt de indruk dat er wel 16,3 miljoen personen met een narcistische persoonlijkheid rondlopen in NL.

Mohammed was dus een reactieve narcist en dat lijkt me een aardig begin voor me speurtocht.
Uit naam van de Verlichting: Red moslims van de orthodoxe islam!
"Religion is regarded by the common people as true, by the wise as false, and by the rulers as useful" - Seneca (5 BC - 65 AD)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89880
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Peter Louter
Berichten: 934
Lid geworden op: zo feb 26, 2006 2:21 pm

Bericht door Peter Louter »

Ariel, dank.
Lijkt me (snel doorgebladerd) zeer bruikbaar voor mijn doel. Ga het morgen zorgvuldig lezen, maar zag nu al wat kenmerken genoemd die in reactief narcisme passen.
Uit naam van de Verlichting: Red moslims van de orthodoxe islam!
"Religion is regarded by the common people as true, by the wise as false, and by the rulers as useful" - Seneca (5 BC - 65 AD)
stropke
Berichten: 3409
Lid geworden op: zo nov 06, 2005 12:25 am
Locatie: Limburg

Bericht door stropke »

"Niet-vertelde verhalen over Mohammed".
Is te vinden op "Bronnencentrum" pag4.

Daar staat ook een hele toelichting over de ziekte van Moke.
Mo is dood. Jezus is de Opgestane Heer, das het wezenlijk verschil !!
Wat heb je aan een dode profeet? Nopes !
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89880
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Luie Stropke... :evil:
Te lui om ons een link te geven.

Bedoel je deze link?

http://www.dutch.faithfreedom.org/forum ... php?t=1591

Maar toch bedankt Stropke. :D
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Mohamed wou zelfmoord plegen.
Dat heb ik ergens gelezen.
Na zijn eerste openbaring, was hij zo bang.
Hij stond voor een berg, en wou zich van de berg laten vallen.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Polleke
Berichten: 3234
Lid geworden op: ma sep 04, 2006 3:07 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Polleke »

Artikel van Hans Somers. Komt volgende week op de portal. Dhr. SOmers is dol op voetnoten, dus daarom duurt het even....
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89880
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Dat is waar Chaimae

Dit gebeurde toen hij zijn eerste openbaring kreeg.
Mohammed dacht dat hij bezeten was, maar Chadidja heeft hem toen gerustgesteld.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89880
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Ik vond het echt grappig.

Ik heb er keihard om gelachen, natuurlijk niet in het bijzijn van mijn mama. :D
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
stropke
Berichten: 3409
Lid geworden op: zo nov 06, 2005 12:25 am
Locatie: Limburg

Bericht door stropke »

Ariel schreef:Luie Stropke... :evil:
Te lui om ons een link te geven.

Bedoel je deze link?

http://www.dutch.faithfreedom.org/forum ... php?t=1591

Maar toch bedankt Stropke. :D
8) Ben niet te lui, maar wist technisch niet hoe die link te leggen. Dus maar in gewoon vlaams neergeschreven. :lol: :lol:
Mo is dood. Jezus is de Opgestane Heer, das het wezenlijk verschil !!
Wat heb je aan een dode profeet? Nopes !
nina
Berichten: 1884
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 10:53 pm

Bericht door nina »

Hai Peter, volgens mij is dit Ali Sina's stokpaardje. Hij volgt dit spoor al sinds ik voor het eerst op zijn websites kwam. Ik vond hier een artikel van hem met de titel 'The Narcissist'. Het gaat over hoe Mohammed een narcistische persoonlijkheidsstoornis ontwikkelde omdat hij zich nooit heeft kunnen hechten. Zijn ouders gingen dood, hij werd uitbesteed aan een voedster, de grootvader die hem opnam ging dood, hij werd doorgeschoven naar zijn oom, die ook weer overleed etc. etc. Hij was uiteindelijk niet meer in staat om mensen te geven, en compenseerde dit door steeds meer zucht naar erkenning.

http://humanists.net/alisina/the_narcissist.htm

Volgens mij heeft Ali Sina er veel meer overgeschreven, maar dit vond ik. Interessant stukje, ik denk dat ik het ga vertalen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89880
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Hij heeft er ook een boek over geschreven, en die zal binnenkort uitkomen.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Peter Louter
Berichten: 934
Lid geworden op: zo feb 26, 2006 2:21 pm

Bericht door Peter Louter »

Dank allemaal.
Mijn belangstelling over dit onderwerp is door Ali Sina gewekt, die hem redelijk consequent een narcist noemt. Ik kon er echter nauwelijks onderbouwing bij vinden. Dank zij jullie hulp kom ik nu een stuk verder.

Als er weer eens een regenachtige zondag langskomt (zonder schaatsen!) doe dan de truuc. Lees de Koran in de oorspronkelijke volgorde en vul voor allah mohammed in. Er gaat een wereld voor je open.

Voor mij bestaat er geen twijfel meer. De islam is de projectie van de eigen persoonlijkheid van Mo in een religie.

Houd deze omschrijving van narcisme bij de hand:

De narcist:

vindt zichzelf fantastisch en enorm belangrijk (hij overdrijft zijn prestaties en talenten,
verwacht dat men hem erkent als een superieur persoon zonder dat zijn prestaties hier aanleiding toe geven);
is gepreoccupeerd met fantasieën over onbeperkt succes, macht, brille, schoonheid, of de ideale liefde;
gelooft dat hij 'speciaal' en uniek is en dat hij slechts begrepen kan worden door andere speciale mensen, bij voorkeur met een hoge status, van wier kring hij eigenlijk ook deel zou moeten uitmaken;
eist excessieve bewondering;
meent over speciale voorrechten te beschikken (heeft bijv. de onredelijke verwachting dat hem een voorkeursbehandeling toekomt of dat men vanzelfsprekend rekening houdt met zijn verwachtingen);
gebruikt zijn medemens om zijn eigen doelen te bereiken;
heeft een tekort aan invoelend vermogen (hij wil de gevoelens en behoeften van anderen niet erkennen en het is hem niet goed mogelijk zich de behoeften van anderen voor te stellen);
is vaak jaloers op anderen of gelooft dat anderen jaloers zijn op hem;
heeft een hooghartige houding en gedraagt zich dienovereenkomstig.
Uit naam van de Verlichting: Red moslims van de orthodoxe islam!
"Religion is regarded by the common people as true, by the wise as false, and by the rulers as useful" - Seneca (5 BC - 65 AD)
Jack
Berichten: 3
Lid geworden op: zo apr 29, 2007 2:14 pm

Bericht door Jack »

Wat dachten jullie van TLE ?

Leed Mohammed aan Temporal Lobe Epilepsy ?
Teva Teff

Bericht door Teva Teff »

Chaimae schreef:Mohamed wou zelfmoord plegen.
Dat heb ik ergens gelezen.
Na zijn eerste openbaring, was hij zo bang.
Hij stond voor een berg, en wou zich van de berg laten vallen.
Had hij het maar gedaan.
Gebruikersavatar
Thomas
Berichten: 3890
Lid geworden op: wo apr 12, 2006 3:53 pm
Locatie: De Sleutelstad

Bericht door Thomas »

Teva Teff schreef:
Chaimae schreef:Mohamed wou zelfmoord plegen.
Dat heb ik ergens gelezen.
Na zijn eerste openbaring, was hij zo bang.
Hij stond voor een berg, en wou zich van de berg laten vallen.
Had hij het maar gedaan.
Kan niet.
Als je voor een berg staat kun je hooguit je kop stoten door vooruit te lopen.

Hij zou OP de berg moeten staan.

Chaimae....je wilde toch journalist worden........
Gebruikersavatar
ChechenMaga
Berichten: 318
Lid geworden op: za apr 14, 2007 12:13 pm

Bericht door ChechenMaga »

Teva Teff schreef:
Chaimae schreef:Mohamed wou zelfmoord plegen.
Dat heb ik ergens gelezen.
Na zijn eerste openbaring, was hij zo bang.
Hij stond voor een berg, en wou zich van de berg laten vallen.
Had hij het maar gedaan.
Jammer, he? :D (voor sommigen)

Maar ja. Het was niet bedoeld voor hem om daar zelfmoord te plegen. :)
En zeg: "De Waarheid is gekomen en de valsheid is ten onder gegaan. Voorwaar, de valsheid gaat ten onder." (17:81)
Teva Teff

Bericht door Teva Teff »

ChechenMaga schreef:
Teva Teff schreef:
Chaimae schreef:Mohamed wou zelfmoord plegen.
Dat heb ik ergens gelezen.
Na zijn eerste openbaring, was hij zo bang.
Hij stond voor een berg, en wou zich van de berg laten vallen.
Had hij het maar gedaan.
Jammer, he? :D (voor sommigen)

Maar ja. Het was niet bedoeld voor hem om daar zelfmoord te plegen. :)
De geschiedenis zit vol met 'achteraf jammer'.
De rest is zoals van ik van je gewend zomaar gelul in de ruimte.
Doe ik maar niets mee verder.
Gebruikersavatar
ChechenMaga
Berichten: 318
Lid geworden op: za apr 14, 2007 12:13 pm

Bericht door ChechenMaga »

Teva Teff schreef:
ChechenMaga schreef:
Teva Teff schreef: Had hij het maar gedaan.
Jammer, he? :D (voor sommigen)

Maar ja. Het was niet bedoeld voor hem om daar zelfmoord te plegen. :)
De geschiedenis zit vol met 'achteraf jammer'.
De rest is zoals van ik van je gewend zomaar gelul in de ruimte.
Doe ik maar niets mee verder.
:D
Wie schrijft er als commentaar op elke post van een moslim "moslimleugen" e.d.
Geen normale reactie? Ooh.. jammer.
Ik kan ook altijd zeggen "Niet waar".
Toon aan wat "leugen" is etc. :)
En zeg: "De Waarheid is gekomen en de valsheid is ten onder gegaan. Voorwaar, de valsheid gaat ten onder." (17:81)
Plaats reactie