Huwelijk van Aisha.

Is Mohammed het zegel der profeten? Of gewoon één der velen? Debatteer over zijn leven, visies, psychologie, sucessen en mislukkingen. Kun je hem met Jezus vergelijken?
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Bericht door hans van de mortel »

Message schreef:Welk boek bedoel je nou met de Bijbel?
Het OT of het NT?
Message schreef:Welk boek bedoel je nou met de Bijbel?
Het OT of het NT?
Hoi ’Message’,

Fanatieke christenen (op de vingers van één hand te tellen. Nederland is het grootste atheïstenland ter wereld) hebben op 1 mei herdacht dat de persoon Jezus in zijn fysieke vorm naar de hemel is opgestegen. Gelukkig zijn er ook niet praktiserende moslims en andere heldere van geest personen die deze onzin niet accepteren en naar de perikelen die in het gekkenhuis thuishoren verwijzen.

De koran verwijst naar ALLE boeken van de bijbel. Dat maakt voor mij dat de koran het lachertje van Mohammed is. Hij had uitsluitend naar Het Verbondsboek van de joden moeten verwijzen, de eerste vijf boeken van de bijbel met Abraham en Mozes en niet naar ALLE boeken. O, o, o, wat een blunder! Hiermee maakt ook de islam dat zij samen met de rooms-katholieke kerk het lachertje in de religieuze klas zijn.De bijbel is het OT tezamen met het NT. Daar kan ik ook niks aan doen. Het NT slaat echter als een tang op een varken. Dat is zoiets als de norm achterf stellen. JA, DAT IS HET! Met het Nieuwe Testament heeft die vervloekte smerige rooms-katholieke kerk de norm achteraf gesteld. In feite heeft zij haar verderfelijke misselijkmakende godslasterende van demomen bezeten normen aan de mensheid met geweld opgedrongen. Geen grotere fascistische bende dan de kerk van Rome! Het OT en NT bij elkaar in één boek plaatsen is zoiets als Wilders en Cohen als synoniemen voor één kind van dezelfde ouders verklaren. Dat heeft de kerk van Rome op haar geweten. En de meute van christelijke idioten op de wereld die dat allemaal nog voor zoete lieve Gerritje koek aannneemt ook. Wat dat betreft zijn de meeste Amerikanen halve garen en idioten. Want daar viert die christelijke religie nog hoogtij dagen. Mea culpa - tenslotte was ik ook twaalf jaar lang een idioot in de macht van een religieuze christelijke organisatie.

Ik zal het je uitleggen. De eerste vijf boeken van de bijbel Genesis t/m Deuteronomium zijn eigenlijk de enige ’echte boeken van god’. Althans volgens de echte kenner, de goed onderlegde orthodoxe jood en Hans van de Mortel. Trouwens al die begrippen als Genesis en Exodus zijn liederlijke bedenkels uit de met religieus stront gevulde hoge sinterklaasmijter van al die walgelijke machthebbers uit het vaticaan in Rome. Die eerste vijf boeken van de bijbel heten in werkelijkheid ’Het verbondsboek’. Dat tuig van de rooms-katholieke kerk heeft de bijbel tot het lachertje van de goedgelovige mensheid gemaakt. En met wat vindingrijkheid heeft Mohammed hiervan handig gebruik weten te maken met al die onzin. Ik neem hem in die zin niks kwalijk. Hij staat bij mij onderin het rijtje van despotische machthebbers. Luther of calvijn waren niet minder erg dan hij.

Het probleem van Mohammed was dat hij lang zoveel kennis niet had van de al die bijbelse boeken als ik. Logisch. Ik beschik over een computer, over een digitale versie van de hele bijbel. Ik beschik over een perfecte vertaling van ’Het Verbondsboek’ dat behoorlijk afwijkt van Genesis t/m Deuteronomium in de standaardbijbel van de christenen. Daarbij komt ook nog eens dat ik twaalf jaren ervaring heb bij de Jehovah’s Getuigen. Ik weet dus als geen ander mens wat indoctrinatie van de geest en exegese van de bijbel inhoudt. Ik heb niet de intensie om mensen te bekeren (had ik eerder dus wel als Getuige) en ben ook niet op macht uit. Mohammed had die intensie wél om heidense arabieren te bekeren en over hen macht uit te oefenen, omdat al zijn kornuiten boeren pummels waren, heidense afgodendienaars, en Mohammed stinkend jaloers was op de joden die alles geordend en tot in de puntjes georganiseerd hadden in hun sociale levenspatroon. Van de uiterste hygiëne tot en met de verplichting om goed te zorgen voor wezen en weduwen. Verstandig en aangenaam van Mohammed dat hij al die dingen van de joden heeft overgenomen. Dus een beetje minder haat en kritiek op joden door allahtone islamaanhangers zou wel op zijn plaats zijn, gerechtvaardigd, reeëel en eerlijk zijn.

Ik ben nooit echt fanatiek in het geloof geweest. Het enige wat ik vol enthousiasme altijd heb gedaan is mensen de liefde voor god proberen bij te brengen en een sociaal aangenaam contact onderhouden. Maar Mohammed - ik ken hem niet persoonlijk - lijkt mij een positief fanatiek baasje in zijn tijd geweest. Zijn geloof in de god van de joden en christenen nam net zo’n agressieve vorm aan bij zijn prediking, als waarneembaar bij alle religies die de geschiedenis heeft voortgebracht.

Er is weinig bekend over de persoon Jezus Christus. Jezus heeft nooit wat opgeschreven. Het enige wat we weten is dat hij een orthodoxe vredlievende jood was die vanuit zijn intelligentie en verstand heel goed begreep dat de tijd nooit stilstaat en dat een mens met zijn tijd mee moet gaan. Hij probeerde het jodendom een nieuwe visie mee te geven en er een nieuwe dimensie aan te koppelen - zag zichzelf blijkbaar als door god uitverkoren en beleefde in zijn fantasie een natte droom over het bestijgen van de troon van Juda om als koning van de joden lekker met de macht mee te kunnen doen en de Romeinen het land uit te jagen.

Wat is er toch mis met de mens dat hij altijd in termen van macht moet denken? Maar de macht van Jezus was goed bedoeld. Nergens lezen we over vermeende agressieve inzichten om de Romeinen een kopje kleiner te maken. Ik zou Jezus destijds weinig kans hebben gegeven om in vreedzaam overleg met de Romeinen tot een accoord over het vertrek van de legers uit Palestina te komen. Tja . . . als laatste redmiddel had dan toch naar het zwaard gegrepen moeten worden. En Jezus droomde dat dit allemaal met de hulp van Jehoewá, zijn persoonlijke god zou gebeuren. Dan zou het een fluitje van een cent zijn geweest. Conclusie over Jezus: DROMEN ZIJN BEDROG. Hecht daar geen waarde aan.

Conclusie generaal: het geloof in de een of andere god, boeman, Almacht of grootse Schepper, behoort te allen tijde een privézaak te zijn. Wie dit niet begrijpt zal nooit eerlijk, vredig en liefdevol met zijn medemens om kunnen gaan.

Fijne dag en met zonnige groet,

Hans
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

Mohammed had er 9 in totaal, waarvan de meeste weduwe waren.
Met de slavinnen bij kwam Mohammed er aan een dertigtal.
Die hij alle in één nacht bereed. Weer een vb van hoe weinig respect Mohammed voor de vrouwen had. Maar ja, het is Islam. Plezier en Islam gaan niet samen. Zeker waar het de vrouw betreft.

30 vrouwen in één nacht betekend ook dat Mohammed een vroege vogel had. In het Westen mogen vroege vogels, die het plezier van de vrouw naast zich leggen, extra betalen.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Ruth
Berichten: 1232
Lid geworden op: vr apr 06, 2007 8:14 pm

Bericht door Ruth »

Message schreef:Welk boek bedoel je nou met de Bijbel?
Het OT of het NT?
zucht, moeilijk he.... Het oude en het nieuwe testament vormen samen de bijbel :?

Met deze vraag val je behoorlijk door de mand. Als je je een klein beetje had verdiept in het christendom had je het antwoord allang geweten.
Laat me raden, je hebt het e.e.a. van een islamitische site geplukt met het idee om het die ongelovigen eens moeilijk te maken maar je hebt geeneens de moeite genomen om je in de materie te verdiepen....
Als je denkt dat je te klein bent om invloed te hebben, dan heb je waarschijnlijk nog nooit de nacht doorgebracht met een mug op je kamer.

Wie vecht kan verliezen, wie niet vecht is al verloren.

EDL
Gebruikersavatar
SDX
Berichten: 1815
Lid geworden op: ma feb 04, 2008 3:37 am
Locatie: Thuis

Bericht door SDX »

Als een moslim zich zou willen verdiepen in het christendom, zou hij ook weten dat er miljoenen rooms-katholieke-christenen zijn, waarvoor de bijbel zelfs taboe was, een slecht boek (in mijn jeugd). Ik heb nooit in mn leven een bijbel gezien, laat staan gelezen en heb toch een christelijke achtergrond gehad. Ik kreeg godsdienstlessen en dat ging voornamelijk over het NT en vooral over Jezus. Dat heette toen catechismus.
"Joew hef toe tôk toe mie wiz RIESPEK, aaj em moesliem en aaj em bedder den joew!" [Some average muslim]
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Ik vermoed dat ik de bijbel wel twee keer uitgelezen heb. Vroeger als kind lazen we twee keer per dag verplicht een stuk uit de bijbel, en dan had je de zondagschool en de kerk nog.
Ik was als kind op de meisjes vereniging altijd het beste wat betreft bijbel kennis. :?
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
SDX
Berichten: 1815
Lid geworden op: ma feb 04, 2008 3:37 am
Locatie: Thuis

Bericht door SDX »

Ik vermoed dat ik de bijbel wel twee keer uitgelezen heb. Vroeger als kind lazen we twee keer per dag verplicht een stuk uit de bijbel, en dan had je de zondagschool en de kerk nog.
Klinkt niet leuk. :?
Mijn ouders hebben me nooit wat verplicht(qua religie).

Ik was als kind op de meisjes vereniging altijd het beste wat betreft bijbel kennis.
Ben trots op je :razz: Flinke meid.
"Joew hef toe tôk toe mie wiz RIESPEK, aaj em moesliem en aaj em bedder den joew!" [Some average muslim]
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

SDX schreef:
Ik was als kind op de meisjes vereniging altijd het beste wat betreft bijbel kennis.
Ben trots op je :razz: Flinke meid.
Hahahahahahahaha, Je bent ondeugend... :evil: Ik schaam me er nu voor, maar ik heb heel wat meisjes boeken als prijs binnen gehaald...
Dat was mooi meegenomen, want ik hou erg van lezen.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
SDX
Berichten: 1815
Lid geworden op: ma feb 04, 2008 3:37 am
Locatie: Thuis

Bericht door SDX »

Ariel schreef:
SDX schreef:
Ik was als kind op de meisjes vereniging altijd het beste wat betreft bijbel kennis.
Ben trots op je :razz: Flinke meid.
Hahahahahahahaha, Je bent ondeugend... :evil: Ik schaam me er nu voor, maar ik heb heel wat meisjes boeken als prijs binnen gehaald...
Dat was mooi meegenomen, want ik hou erg van lezen.
Klein beetje ondeugend misschien, maar bedoelde het goed, tenslotte heb jij meer kennis dan ik, ik hou ook van lezen, lees erg veel (nachtenlang), maar de bijbel...weet er niks van, paar dingen: Abraham, Mozes, Noah (bij ons Noë), en that's it, van Abraham meen ik me te herinneren dat hij een kind bij een slavin had, wat ik als kind al niet echt goed vond, Mozes had iets met 10 geboden ofzo en Noë was die met de ark wat ik (toen al) verschrikkelijke onzin vond, hoe kan een mens in hemelsnaam van álle dieren op aarde 2 stuks op 1 boot samenkrijgen, zonder dat de roofdieren de anderen zouden opvreten (om nog maar te zwijgen over álle insecten), je ziet dat ik al erg jong, erg kritisch was (in het 1ste of 2de leerjaar, ik was zo'n jaar of 6-7 toen.
"Joew hef toe tôk toe mie wiz RIESPEK, aaj em moesliem en aaj em bedder den joew!" [Some average muslim]
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Bericht door hans van de mortel »

Raar eigenlijk dat nog nooit één moslim een afkeurend geluid heeft laten horen over Mohammed. Al was hij met een foetus getrouwd, dan nog stemde de hele islamhorde van godsdienstwaanzinnigen hiermee in. Want gek dat zijn ze die mohammedaanse islamaanhangers. Knettergek en goed gestoord. Trouwen met een meisje van negen om daar gezellig mee te knikkeren in de woestijn? Met wat overgebleven en gemodellerde kamelenkeutels? Of kiezelstenen waarmee Mohammed destijds probeerde tussen zijn billen de boel weer op orde te brengen? Je moet je toch kapot schamen als moslim! Gelukkig bestaan ze niet bij ons in de wijde omtrek. Geestelijk gestoorde vreemde mensen. Het blijft doodeng!

Lang leve de religieuze achterlijkheid van islam in onze beschaving! Allah, allah, allah. Ze weten niet eens hoe die zelfbedachte arabische god uit die woestijnzandbak van Mohammed heet. Het was in ieder geval een soort maangod. Iets van dat kaliber. Dus in feite ongevaarlijk en om de zoveel tijd volslagen in duisternis gehuld.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Bericht door H.Numan »

Dat is normaal. Kijk naar de houding van gelovige christenen ten aanzien van de civiele status van Jezus en de bevruchting van Maria.

Maria was een meisje dat verloofd was. Ze werd tegen alle conventies, wetten, en bijbelse regels (!) in bevrucht door god zelve. Simpel gezegd: Jezus was de zoon van een gevallen vrouw. Want hoe noem je iemand waar de natuurlijke vader niet getrouwd is met zijn moeder? Dat is een bastaard.

God had natuurlijk ook een meisje kunnen uitkiezen dat niet verloofd was (beetje moeilijk, want op zeer jeudige leeftijd werden al huwelijks afspraken gemaakt) of dusdanig zijn kwakkie kunnen deponeren dat hijzelf (jesus = god) in ieder geval niet als bastaard geboren zou worden.

Maar waarom al die moeite? Zijn gelovigen bedekken het graag met de mantel der liefde. Aangezien god alwetende is, wist hij dit al van te voren. Voor hij met het scheppen van het heelal begon, wel te verstaan.

Ongeacht hoe men dit later probeerde goed te praten, dat zijn de naakte feiten. Maria had sex voor het huwelijk. Mogelijk tegen haar wil, maar de bijbel is redelijk openhartig over het feit dat ze geen enkel bezwaar had om door god bevrucht te worden. Niet dat ze veel keuze had, overigens. Dit is letterlijk een geval waarbij ze tussen de Duivel (de wetten en conventies) en Belzebub (god zelve) zat: wat ze ook deed, ze zat altijd fout. En goed fout ook.

De normale procedure, en een die zeker door haar verloofde toegepast zou worden was: rapporteren aan de ouderen van het dorp/stad, slepen naar de dorps/stadsrand. Stenen er tegen gooien, zand er over. Zou Jozef dat niet gedaan hebben, dan was de procedure vrijwel indentiek. Alleen zouden beiden gestenigt worden. De Torah is overduidelijk wat er gedaan moet worden.

Gaan we een stapje verder, dan zien we dat Jezus op 12/13 jarige leeftijd de geleerden in de tempel een lesje theologie geeft, en ze in feite de oren wast. Normaal gesproken zou zo'n knaap door een rabbi stevig onderhouden worden met een rietje.

Weer iets verder: Jezus wordt formeel aangeduidt als rabbi. Maar dat kan helemaal niet! Wat rabbis moeten getrouwd zijn. Ongetrouwde rabbis bestonden toen niet, en nu nog steeds niet.

In die dagen (nu minder, maar op zeker in orthodox Joodse kringen) was de vader (Jozef) VERPLICHT om er voor te zorgen dat z'n zoon een bruid vond. Het was een doodzonde voor een man van boven de 25 om ongetrouwd rond te lopen. Jezus, zo wordt vaak verontschuldigend beweert, was "oficieel" geen rabbi (waarom wordt hij dan zo aangesproken? Rabbi is een beschermde titel net als doctor) maar hij was leraar. Eh, dat is toch rabbi? Maakt geen donder uit. Volgens de normen van die dagen was hij een ongetrouwde flierefluiter, direct te vergelijken met een hedendaagse 28 jarige uitkeringstrekker die in een kraakpand woont. Uitschot van de samenleving.

Ik moet de christenen nog tegenkomen die daar wat over zeggen.

Kortom: voor goden gelden geen regels.
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Bericht door hans van de mortel »

H.Numan schreef:Dat is normaal. Kijk naar de houding van gelovige christenen ten aanzien van de civiele status van Jezus en de bevruchting van Maria.
Als ik in de zelfbedachte god van de bijbel zou geloven, kon ik nu twee dingen doen.

Ten eerste: zonder na te denken woedend worden en al of niet reageren op jouw bijdrage. Want in mijn ogen ben je anti-christelijk en je weet er helemaal niets van. je beledigt mij door iets wat ik hoog acht en aanbid van zijn voetstuk af te halen.

Ten tweede: je bijdrage nog eens goed nalezen en hier diep over na denken. Maar ook zou ik een joods centrum opbellen om wat meer aan de weet te komen over vroegere joodse gebruiken, én, hoe ZIJ over de zaak Jezus denken. En hoe zat het met Jehova? Wat valt daar over te vertellen door het joods centrum? In ieder geval, zou ik tijd moeten uittrekken om dingen te verifiëren. Een hoog beschaafd intelligent mens begrijpt in één keer dat de bijbel of de koran een boek is dat vol met verhaaltjes en misbruikte anecdotes en voorvallen staat. Zeker als we de reputatie bekijken van de Rooms-katholieke Kerk. Dat geeft een mens sowieso al een handvat om alles in de bijbel met argusogen te bekijken en te wantrouwen.

Leuk commentaar Hans van de Mortel. Maar kijk eens naar jezelf. Was jij niet twaalf jaar lid van zo’n achterlijke bijbelse organisatie? De organisatie van Jehovah’s Getuigen? En jij geloofde toch immers in al die onzin en leugens? Ja, dat deed ik. Maar was ik in die tijd geconfronteerd met dit forum en Numan, ik verzeker je dat het slechts een paar maanden zou duren en niet twaalf jaar. Ik weet dat het moeilijk is het ’goede’ waarin je rotsvast gelooft, niet meer te zien in het licht van de waarheid, maar als het leugenachtige, verdorvene. Het valt niet mee te concluderen dat je in de zeik bent genomen. De vraag rest dan nog alleen WAAROM?

Omdat ik een een goedgelovige lul-de-behanger was, een naïeve aardige goser die zich makkelijk laat overtuigen als het aan zijn gevoel van rechtvaardigheid appeleerde.

De wereld wil bedrogen worden. dat weet iedereen. Maar denk nou niet dat jij daar als jood, christen of als moslim toevallig niet bijhoort. Wij zijn allemaal onderhevig en overgeleverd aan list en bedrog van bovenaf. Door sluwe geraffineerde geestelijke en politieke leiders die macht willen uitoefenen over mensen en daarbij de leugen en verdraaiing van de werkelijkheid niet schuwen.

Wij weten nauwelijks iets van Jezus. Wie en hoe hij was. En al helemaal NIETS van god, noch van allah, het arabisch synoniem voor ’de god’. Maar ik hoop dat door jouw bijdrage een ieder die wat met het ’christendom’ heeft, de ogen worden geopend en begrijpt dat hij zelf verantwoordelijk is voor zijn gedachten en handelen. Hij die klakkeloos anderen napraat of normen en waarden zonder kritisch te zijn meent uit een oud boek te moeten overnemen - de tora, bijbel of koran - is als een Jehovah’s Getuige die bereid is dood te bloeden omdat het hem van ’hogerhand’ verboden is om een bloedtransfudie tot zich te nemen. En dan nog te bedenken dat dit verbod nergens vermeld staat in de bijbel! Geen zinnig weldenkend mens zal onder tropische omstandigheden het bloed in het vlees van een gedood dier laten zitten om dat vervolgens te nuttigen. Maar die levensgevaarlijke leiders van de Jehovah’s Getuigen hebben deze logica misbruikt om macht uit te oefenen op mensen om ze te dwingen GEEN bloedtransfusie te gebruiken. Omdat volgens hen god dat niet wil! RELIGIE GAAT ALTIJD GEPAARD MET VEEL ONZIN EN GEVAARLIJKE DOMINANTIE DOOR ÉÉN OF MEER LEIDERS.

Zoals het in de bijbel wordt beschreven is de zelfbedachte god van de christenen niet anders dan een gore vieze verkrachter, een miezerig achterbakseltje van een zelfbedachte uitgekookte ziekelijke oversekste god die zijn hand er niet voor omdraaide om overspel te plegen. Maria was verloofd met Jozef. Jozef had geen seks met haar. Dus . . . En dan te bedenken dat zeker een miljard mensen Maria beschouwen als de moeder aller moeders. O O O, wat is dat wijf toch maagdelijk, onschuldig, vroom en daardoor heilig verklaard. Door wie? Juist ja, door een organisatie die het mensonterend martelen niet schuwde, die een reputatie hoog heeft te houden van pedofilie, ontucht en het in stand houden van de meest smerige heidense rituelen die de wereld ooit gekend heeft. En daar hoort ook nog steeds het kannibalisme bij. Ja, ja, de 21ste eeuw? Maar niet voor religieuze armoedzaaiers die het jodendom, christendom en de islam aanhangen. Voor hen geldt nog steeds de oertijd. Met dien verstande dat verstandige joden en christenen zich ontwikkeld hebben tot intelligente, pragmatische, niet meer praktiserende godsdienstwaanzinnigen.

Zo’n uitspraak verwacht ik nu ook te horen van intelligente en wijze moslims:

IK BEN MOSLIM, MAAR NIET-PRAKTISEREND

Dat zijn de beste moslims met het verstand. Zoals die jonge moslim uit Afghanistan van 21 jaar die het jongste kamerlid is en in de SP-fractie zit. Hij kwam er openlijk voor uit. ”Ik ben moslim, maar niet praktiserend.” Dat wil zeggen dat hij in het goede gelooft zonder de geestelijke ballast van leugens, list en bedrog. Hij gaat ervan uit dat er een Almacht moet bestaan die mystiek is en voor ons niet te begrijpen. HET IS DAAROM BETER VOOR DE GEESTELIJK GEZONDE MENS GOD MET RUST TE LATEN! Ongelovige mensen doen dat al. Nu de gelovigen nog. En ik? Ik sluit niets uit! Mede omdat ik zoveel niet bevatten kan. Ik beschouw mezelf daarom als agnost. Ik ben toch niet beter dan Einstein?

Zolang moslims denken dat ze met z’n allen meer weten dan Einstein zal het altijd hommeles blijven met het grote getal van de achterlijkheid in de wereld.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
Scarlatti
Berichten: 5268
Lid geworden op: vr mei 09, 2008 10:12 pm

Bericht door Scarlatti »

en Hans? en ook Numan? wat weten jullie van dat 'new born Christians'?

is ook dat zoiets? ik hoorde er van via een Amerikaanse... die zegt over dit alles allang weet te hebben en vd grote moslimcomplottheorie allang af te weten.. en volgens die new born Christians 'zouden ze 'opgehaald' worden... ik geneer me haast het hier neer te zetten.. maar wil alles onderzoeken en jullie weten zoveel ms weten jullie hier ook meer over?
Islam=LEVENSBEDREIGEND

'LOQUENDI LIBERTATEM CUSTODIAMUS'
Laten wij waken over de vrijheid van het spreken... (Pim Fortuyn 1948-2002)
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Bericht door H.Numan »

Jazeker. Ik kan je verzekeren dat ook gristenen maar 1x geboren worden. Zelfs 1x een Rouvoet is meer dan genoeg voor den Here Godsch.

Deze fundy gristenen zijn de gristenlijke evenknie van Ali Blabla. Je geloof bjina niet hoe dom. Stel je Ali Blabla voor, maar dan zonder baard en met een stropdas. Geen koran maar een bijbel. Verder geen verschil. In niets.

Dezelfde intolerantie. Dezelfde stupiditeit. Dezelfde afkeer van wetenschap. Dezelfde hang naar dwang.

Net als Ali Blabla doen de meesten (in alt.atheism, waar ik ze leerde kennen) niets anders dan copy en pasten. Debatteren was er zelden of nooit bij, en nooit 'beter' dan Ali Blabla hier doet: "allah bestaat, want dat schrijft de koran. De koran bestaat, want dat is allah's woord."

En net als hier zijn er altijd een bende malloten (ik bezondigde me er ook aan, in het begin) die zo'n masochist de aandacht geven waarom hij smeekt. Want als je als fundie je snuitwerk vertoont in alt.atheism vraag je om moeilijkheden. Niet omdat je fundie bent. Verre van dat! Maar omdat je ofwel niet debatteert ofwel prosteliseert. En die zaken worden niet in dank afgenomen daar.

Dus fundies worden meestal binnen dagen aan stukken gereten. Ik denk dat ik het record verstigde toen ik de aanval opende op Jason Gastrich. :oops:
Binnen 24 uur nadat de goede "pastoor" zich toegang had verschaft had ik (puur toevallig) door dat hij hier kwam om te misisoneren. Doe even een google op "Jason Gastrich", dan vind je meer over hem. Gewoon een (fundy) oplichter die zich rijk probeert te prediken.

Wat zijn die wedergeboren fundies? Moeiljk. Er zitten nogal wat variaties tussen. Sommigen zijn ronduit zwaar geestelijk gestoord. de meesten staan rechts van Ali Blabla en Khomeini. Maar dan in het gristenlijk. Sommigen spelen met slangen (niet vaak genoeg helaas) , zoals ratelslangen, pofadders of cobra's. Want een ware gelovige deert geen vergift, zo staat in de babbel.

Dit soort lulhannesen, en er zijn er helaas bijzonder veel van in de USA, neemt de bijbel letterlijk. "What you read it what it says." Dromen over Argmageddon. Dat delen ze dus met Iran, want die kunnen er ook niet genoeg van krijgen. Wel, nog even wachten, Iranezen. De parkeerplaats is op de tekentafel, en wordt binnenkort bij u afgeleverd door de Israelische luchtmacht. :lol:
Veel erger is dat ze scholen dwingen om evenveel aandacht te schenken aan creationisme vs evolutieleer, en actief bibliotheken censureren.

Vergelijk het rustig met het mohammedanisme onderwijzen in het openbaar onderwijs en censureren van Nekschot. Ongeveer evenveel politieke druk om het correcte religeuze beeld te laten zien.

Ze zijn bijzonder geil op complot theorieen. 9/11 was een inside job. En alles is gods plan. De wereld zal zeer binnenkort vergaan, wanneer is nog niet exact zeker. Dat varieert per fundy groep. Noem een gebeurtenis, en ze wisten dat allang, meestal vanuit de bijbel.

Net zoals Ali Blabla vana alles ontdekt, vanuit de koran. Maar altijd achteraf. Hij ondekt zelf nooit wat. Dat doen anderen. Alexander Fleming ontdekte peniciline. Imam Blaatgraag ondekte dertig jaar later uit Soera 12.345 en Hadith 3.44 van elkaar af te trekken dat allah al 10.000 jaar geleden peniciline beschreef, dus is de koran correct.
Vervang de koran door de bijbel en allah door god, en je bent er.
Laatst gewijzigd door H.Numan op zo jul 13, 2008 1:54 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Gebruikersavatar
Scarlatti
Berichten: 5268
Lid geworden op: vr mei 09, 2008 10:12 pm

Bericht door Scarlatti »

Dank je Numan... dus niet in gaan verdiepen in de boeken Left Behind van Tim Lahaye en Jerry Renkins ? in t Nederlands kennelijk bekend als De Laatste Bazuin? ik kòn t me al moeilijk voorstellen maar ja.. je weeeet t niet... en jullie weten zo veel meer dan ik merk ik steeds en het is nogal overwelmend al die wetenschap, dus dan denk je misschien.. als ik me daaaarop zou richten dan..... ach ja.. ik ben nóg steeds een goedgelovige gek.. doe mijn best.. maar dank je wel voor je info..
Islam=LEVENSBEDREIGEND

'LOQUENDI LIBERTATEM CUSTODIAMUS'
Laten wij waken over de vrijheid van het spreken... (Pim Fortuyn 1948-2002)
Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Bericht door Mahalingam »

Er is een nieuw boek over Aïsha en de harem van Mohammed.
Tenminste dat zou er zijn want het is klaar.
Evenwel de uitgever is in zijn schulp gekropen.
http://online.wsj.com/article/SB121797979078815073.html
You Still Can't Write About Muhammad
Starting in 2002, Spokane, Wash., journalist Sherry Jones toiled weekends on a racy historical novel about Aisha, the young wife of the prophet Muhammad. Ms. Jones learned Arabic, studied scholarly works about Aisha's life, and came to admire her protagonist as a woman of courage. When Random House bought her novel last year in a $100,000, two-book deal, she was ecstatic. This past spring, she began plans for an eight-city book tour after the Aug. 12 publication date of "The Jewel of Medina" -- a tale of lust, love and intrigue in the prophet's harem.
De meeste lezers zullen na dit gelezen te hebben wel denken dat dit over de lange tenen rijdt van de beroeps-Mohammedanen. Dat kwam de uitgever ook te weten:
After consulting security experts and Islam scholars, Mr. Perry said the company decided "to postpone publication for the safety of the author, employees of Random House, booksellers and anyone else who would be involved in distribution and sale of the novel.":
Degene die de anti-actie op poten zette was niet een allahtoon maar iemand die daar dicht tegenaan hangt:
This time, the instigator of the trouble wasn't a radical Muslim cleric, but an American academic. In April, looking for endorsements, Random House sent galleys to writers and scholars, including Denise Spellberg, an associate professor of Islamic history at the University of Texas in Austin.[...]
"She thinks there is a very real possibility of major danger for the building and staff and widespread violence," Ms. Garrett wrote. "Denise says it is 'a declaration of war . . . explosive stuff . . . a national security issue.' Thinks it will be far more controversial than the satanic verses and the Danish cartoons. Does not know if the author and Ballantine folks are clueless or calculating, but thinks the book should be withdrawn ASAP."
Inmiddels heeft de auteur van het boek zijn rechten terug gekregen van de uitgever en is nu vrij om een andere weg te vinden voor publicatie.
Wie durft?
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Scarlatti
Berichten: 5268
Lid geworden op: vr mei 09, 2008 10:12 pm

Bericht door Scarlatti »

Tjonge tjonge!!

dit moet toch te stòppen zijn!?!! nooit van bullies gehoord? of Nanny's? volgens mij zou t al heeel anders komen te liggen als je die makkers als zodanig zou gaan behandelen!
net zolang als t aantal jaren dat ze leven in minuten op de trap voor straf of op een matje in hun geval dan.. geen probleem maar dat is dan ook de enige toezegging die we hen doen!

hun dreigementen hebben succes dus de ellendelingetjes gaan er mee door... is al zo oud als de weg naar Rome of moet ik alvast Mekka gaan zeggen? :razz:
Islam=LEVENSBEDREIGEND

'LOQUENDI LIBERTATEM CUSTODIAMUS'
Laten wij waken over de vrijheid van het spreken... (Pim Fortuyn 1948-2002)
Plaats reactie