Wie is Allaah?

Is de islamitische openbaring uniform? Wordt deze door alle gelovigen op dezelfde manier geïnterpreteerd? Hoe denken anderen zoals de Arabist HANS JANSEN over de islam?
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

Um_Sayffoellaah schreef: Voordat je gaat aanvallen, moet je weten dat het wordt iSLAM je zelf onderwerpen aan je heer betekend.

Mvg
Dat onderwerpen.
Is dat vrijwillig of opgelegd?

Wanneer dat vrijwillig is dan kan iemand NOOIT als moslim geboren worden natuurlijk.
Amorele atheistische nitwit
Um_Sayffoellaah
Berichten: 35
Lid geworden op: vr okt 05, 2007 6:29 pm

Bericht door Um_Sayffoellaah »

Monique schreef:
Um_Sayffoellaah schreef: Voordat je gaat aanvallen, moet je weten dat het wordt iSLAM je zelf onderwerpen aan je heer betekend.

Mvg
Dat onderwerpen.
Is dat vrijwillig of opgelegd?

Wanneer dat vrijwillig is dan kan iemand NOOIT als moslim geboren worden natuurlijk.
Elke kind wordt zeg maar met schoon geweten geboren met eenheid, dan beslissen de ouders welke geloof ze de kind mee geven.

Ieder kind wordt in ware godsdienst geboren, maar de ouders maken er een jood of christen of vuuraanbidder van.
(Boechari)



Heeft hier dus niets met vrijwillig of opgelegd te maken..

mvg
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

Um_Sayffoellaah schreef: Elke kind wordt zeg maar met schoon geweten geboren met eenheid, dan beslissen de ouders welke geloof ze de kind mee geven.

Ieder kind wordt in ware godsdienst geboren, maar de ouders maken er een jood of christen of vuuraanbidder van.
(Boechari)



Heeft hier dus niets met vrijwillig of opgelegd te maken..

mvg
Laat ik het dan anders vragen.
Is iemand moslim omdat deze dat wil...of.. omdat deze moet?
Amorele atheistische nitwit
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Um_Sayffoellaah schreef:Elke kind wordt zeg maar met schoon geweten geboren met eenheid, dan beslissen de ouders welke geloof ze de kind mee geven.

Ieder kind wordt in ware godsdienst geboren, maar de ouders maken er een jood of christen of vuuraanbidder van.
(Boechari)



Heeft hier dus niets met vrijwillig of opgelegd te maken..

mvg

Wat een inhalige religie.
Alles wordt gestolen. Nu ook al de ziel van pas geboren baby-tjes.
Kan jij je niet voorstellen wat een belediging dit is voor de verse niet molsim ouders Um_Sayffoellaah ?

Stel je voor dat wij zeggen dat alle kindjes als Jood worden geboren.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Um_Sayffoellaah
Berichten: 35
Lid geworden op: vr okt 05, 2007 6:29 pm

Bericht door Um_Sayffoellaah »

Monique schreef:
Um_Sayffoellaah schreef: Elke kind wordt zeg maar met schoon geweten geboren met eenheid, dan beslissen de ouders welke geloof ze de kind mee geven.

Ieder kind wordt in ware godsdienst geboren, maar de ouders maken er een jood of christen of vuuraanbidder van.
(Boechari)



Heeft hier dus niets met vrijwillig of opgelegd te maken..

mvg
Laat ik het dan anders vragen.
Is iemand moslim omdat deze dat wil...of.. omdat deze moet?
Als je het hebt over een volwassen, ieder ze eigen keus, heb je het over een baby/kind die wordt geboren met een geloof die eenheid bevat.
Um_Sayffoellaah
Berichten: 35
Lid geworden op: vr okt 05, 2007 6:29 pm

Bericht door Um_Sayffoellaah »

Ariel schreef:
Um_Sayffoellaah schreef:Elke kind wordt zeg maar met schoon geweten geboren met eenheid, dan beslissen de ouders welke geloof ze de kind mee geven.

Ieder kind wordt in ware godsdienst geboren, maar de ouders maken er een jood of christen of vuuraanbidder van.
(Boechari)



Heeft hier dus niets met vrijwillig of opgelegd te maken..

mvg

Wat een inhalige religie.
Alles wordt gestolen. Nu ook al de ziel van pas geboren baby-tjes.
Kan jij je niet voorstellen wat een belediging dit is voor de verse niet molsim ouders Um_Sayffoellaah ?

Stel je voor dat wij zeggen dat alle kindjes als Jood worden geboren.
Ik snap niet zo goed wat hieraan belediging is? ik neem aan dat elke persoon begrijp dat we niet van de maan komen en dat dus een schepper aan orde is.

maar het is de ouders die een kind leert waar die in moet geloven, zo zijn er mensen die ondekken dat God maar 1 is en de schepper van heelal, zo zijn er mensen die geloven in een koe enz enz..
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

Um_Sayffoellaah schreef: maar het is de ouders die een kind leert waar die in moet geloven,
Ik denk dat je bedoelt "sommige" ouders?
Amorele atheistische nitwit
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Um_Sayffoellaah schreef:
Ik snap niet zo goed wat hieraan belediging is? ik neem aan dat elke persoon begrijp dat we niet van de maan komen en dat dus een schepper aan orde is.

maar het is de ouders die een kind leert waar die in moet geloven, zo zijn er mensen die ondekken dat God maar 1 is en de schepper van heelal, zo zijn er mensen die geloven in een koe enz enz..
Beste Um_Sayffoellaah,
Dus ik begrijp nu dat jij het niet erg zal vinden als we vanaf nu een nieuwe regel maken, en zeggen dat alle pas geboren babies als Jood worden geboren?
Ook Moslim babies?
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Um_Sayffoellaah" zegt:
maar het is de ouders die een kind leert waar die in moet geloven,
Dus jij bent het met me eens dat jouw ouders door hun opvoeding , een moslim van jou gemaakt hebben, en dat als jij in een Christelijk gezin opgevoed was, jij nu Moslims zou gaan vertellen dat Jezus wel aan het kruis gestorven is?

Laten we nu even duidelijk zijn.
De opvoeding van een kind bepaald dus vaak de religie die een kind later aanhangt.

Akkoord Um_Sayffoellaah ?
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Um_Sayffoellaah
Berichten: 35
Lid geworden op: vr okt 05, 2007 6:29 pm

Bericht door Um_Sayffoellaah »

Ariel schreef:Um_Sayffoellaah" zegt:
maar het is de ouders die een kind leert waar die in moet geloven,
Dus jij bent het met me eens dat jouw ouders door hun opvoeding , een moslim van jou gemaakt hebben, en dat als jij in een Christelijk gezin opgevoed was, jij nu Moslims zou gaan vertellen dat Jezus wel aan het kruis gestorven is?

Laten we nu even duidelijk zijn.
De opvoeding van een kind bepaald dus vaak de religie die een kind later aanhangt.

Akkoord Um_Sayffoellaah ?
Mijn ouders hebben mij geen Islamitische opvoeding gegeven, daar ben ik zelf achter gekomen.

Er is een aanleg bij een mens, kijk maar eens naar vele mensen die eerst niet geloofde en ineens de waarheid hebben ondekt.

Bij een baby is gewoon eenheid een schoon geweten, het is aan de ouders hoe of wat, als een ouder geen geloof mee geeft zal het kind later zelf opzoek gaan.

mvg
Gebruikersavatar
Ketter
Berichten: 4218
Lid geworden op: do jun 22, 2006 9:06 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door Ketter »

Um_Sayffoellaah schreef:
Ariel schreef:Um_Sayffoellaah" zegt:
maar het is de ouders die een kind leert waar die in moet geloven,
Dus jij bent het met me eens dat jouw ouders door hun opvoeding , een moslim van jou gemaakt hebben, en dat als jij in een Christelijk gezin opgevoed was, jij nu Moslims zou gaan vertellen dat Jezus wel aan het kruis gestorven is?

Laten we nu even duidelijk zijn.
De opvoeding van een kind bepaald dus vaak de religie die een kind later aanhangt.

Akkoord Um_Sayffoellaah ?
Mijn ouders hebben mij geen Islamitische opvoeding gegeven, daar ben ik zelf achter gekomen.

Er is een aanleg bij een mens, kijk maar eens naar vele mensen die eerst niet geloofde en ineens de waarheid hebben ondekt.

Bij een baby is gewoon eenheid een schoon geweten, het is aan de ouders hoe of wat, als een ouder geen geloof mee geeft zal het kind later zelf opzoek gaan.

mvg
Absoluut niet allemaal.
Hoe introverter, hoe meer kans, dat wel.
Bovendien is jouw omgeving ook zeer bepalend. Mocht je in een Christelijke omgeving zijn opgegroeid, zul je naar het Christendom gaan kijken.
Overigens, de meeste mensen trekken zich heel terecht niets aan van de absurde en onrealistische stellingen die eigen zijn aan 'geloof'.
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
stropke
Berichten: 3409
Lid geworden op: zo nov 06, 2005 12:25 am
Locatie: Limburg

Bericht door stropke »

Um_Sayffoellaah schreef:
Monique schreef:
Um_Sayffoellaah schreef: Voordat je gaat aanvallen, moet je weten dat het wordt iSLAM je zelf onderwerpen aan je heer betekend.

Mvg
Dat onderwerpen.
Is dat vrijwillig of opgelegd?

Wanneer dat vrijwillig is dan kan iemand NOOIT als moslim geboren worden natuurlijk.
Elke kind wordt zeg maar met schoon geweten geboren met eenheid, dan beslissen de ouders welke geloof ze de kind mee geven.

Ieder kind wordt in ware godsdienst geboren, maar de ouders maken er een jood of christen of vuuraanbidder van.
(Boechari)



Heeft hier dus niets met vrijwillig of opgelegd te maken..

mvg
Ik gelukkig niet... :lol: :lol: :lol:
En ik weet zelf wel hoe, waar ik in geboren ben , da moet die boechari niet bepalen.
Dat maak ik zelf wel uit, zo !!!
Mo is dood. Jezus is de Opgestane Heer, das het wezenlijk verschil !!
Wat heb je aan een dode profeet? Nopes !
msabbar
Berichten: 2
Lid geworden op: za okt 10, 2009 11:02 pm

Re: Wie is Allaah?

Bericht door msabbar »

Ik lees van veel mensen die menen dat Allah een maangod is, helaas hebben zij geen kennis of weten heel weinig van de geschiedenis zeker het onstaan van de Islam en vanwaar het uit voorvloeit.

Abraham en zijn zoon Ismail moesten van Allah het Huis bouwen wat nu in Mekka ligt.
Het Godshuis moest precies op zonsopgang gebouwd worden.
Het nageslacht van Ismail (arabieren) aanbaden God de Enige, arabieren waren handelaren en trokken naar het buitenland om handel te drijven.
Arabieren kwamen in aanraking met beelden wat in andere landen werden aanbeden (afgoderij), de arabieren waren geintresserd in die beelden en namen het mee naar Mekka wat tot gevolg had, begonnen ze langzamerhand de beelden aan te bidden en het Godshuis werd ontheiligd, arabieren werden heidenen.
Profeet Mohamed werd door Allah gezonden als profeet en bracht de Islam en werd Godshuis gezuiverd van afgoderij.

Naam van God= Allah
God betekent in het arabisch Illah

God kan je zowel in meervoud als vrouwelijk schrijven bv. Goden - Godin.
Allah kan je niet in het meervoud schrijven en niet vrouwelijk.

De vroegere profeten riepen God aan altijd met de Naam Allah.

Allah heeft 99 schone namen bv. : De koning-De eerste- De Laatste- De Heilige- De Barmhartige- De levende- De Machtige- De Vergever- De Genadevolle- De eeuwiglevende etc.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Wie is Allaah?

Bericht door Ariel »

Hallo msabbar . Welkom op FFI.

Maar hoe kom jij aan deze kennis ? Wil je dat aan ons vertellen?

Vriendelijke groeten.
Ariel.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
SDX
Berichten: 1815
Lid geworden op: ma feb 04, 2008 3:37 am
Locatie: Thuis

Re: Wie is Allaah?

Bericht door SDX »

msabbar schreef:Ik lees van veel mensen die menen dat Allah een maangod is, helaas hebben zij geen kennis of weten heel weinig van de geschiedenis zeker het onstaan van de Islam en vanwaar het uit voorvloeit.

Abraham en zijn zoon Ismail moesten van Allah het Huis bouwen wat nu in Mekka ligt.
Het Godshuis moest precies op zonsopgang gebouwd worden.
Het nageslacht van Ismail (arabieren) aanbaden God de Enige, arabieren waren handelaren en trokken naar het buitenland om handel te drijven.
Arabieren kwamen in aanraking met beelden wat in andere landen werden aanbeden (afgoderij), de arabieren waren geintresserd in die beelden en namen het mee naar Mekka wat tot gevolg had, begonnen ze langzamerhand de beelden aan te bidden en het Godshuis werd ontheiligd, arabieren werden heidenen.
Profeet Mohamed werd door Allah gezonden als profeet en bracht de Islam en werd Godshuis gezuiverd van afgoderij.

Naam van God= Allah
God betekent in het arabisch Illah
De maangod werd Al-Ilah genoemd, d.w.z. "De God", en dat werd ingekort tot Allah in pre-islamitische tijden. De heidense Arabieren gebruikten zelfs Allah in de namen die ze aan hun kinderen gaven. Zo hadden zowel Mohammeds vader als zijn nonkel "Allah" als deel van hun namen. Het feit dat zulke namen gegeven werden door hun heidense ouders bewijst dat zelfs in Mohammeds tijd Allah de titel was voor de maangod. "Evenzo werd onder Mohammeds voogdijschap, de relatief anonieme Ilah: Al-Ilah, De God of Allah, het Opperste Wezen".

Waarom veronderstelde Mohammed dat de heidense Arabieren reeds wisten wie Allah was?" Mohammed werd grootgebracht in de religie van de maangod Allah. Maar hij ging een stap verder dan zijn heidense mede-Arabieren. Terwijl zij geloofden dat Allah, d.w.z. de maangod, de grootste van alle goden was en de oppergod in het pantheon van godheden, besloot Mohammed dat Allah niet louter de grootste god was, maar de énige god.

Mohammed wilde het dus op twee manieren stellen: tegen de heidenen zei hij dat hij nog steeds geloofde in de maangod Allah. Tegen Joden en Christenen zei hij dat Allah ook hún God was. Maar zowel Joden als Christenen wisten wel beter en daarom wijzen zij zijn god Allah af als een valse god.

De heidense Arabieren aanbaden de maangod Allah door verscheidene malen per dag in de richting van Mekka te bidden, door het maken van pelgrimstochten naar Mekka, te lopen rond de tempel - de Kaäba - van de maangod, het kussen van de zwarte steen, het offeren van een dier aan de maangod, stenen te werpen naar de duivel, een maand te vasten van wassende maan tot wassende maan, enz. De bewering van de moslims dat Allah de God van de Bijbel is en dat de Islam opstond uit de religie van de profeten en apostelen, wordt weerlegd door solide, overstelpende archeologische bewijzen. De Islam is niets meer dan een opleving van de oude maangodcultus. Het heeft zijn symbolen, riten, ceremonieën, en zelfs de naam van zijn god uit de oude heidense religie van de maangod. Als zodanig is de Islam pure afgoderij
God kan je zowel in meervoud als vrouwelijk schrijven bv. Goden - Godin.
Allah kan je niet in het meervoud schrijven en niet vrouwelijk.
Al-Kindi, een van de vroege christelijke apologeten tegen de Islam, wees erop dat de Islam en zijn god Allah niet uit de Bijbel stammen maar uit het heidendom van de Sabaeërs. Zij aanbaden niet de God van de Bijbel maar de maangod en zijn dochters al-Uzza, al-Lat en Manat. (Vrouwelijke goden zei je?)
De vroegere profeten riepen God aan altijd met de Naam Allah.
Vroegere profeten waren mensen die af en toe wel eens verkeerde paddo's aten.

Waarom zijn er geen hedendaagse profeten meer?
Omdat ze nu waarschijnlijk in een inrichting gestopt zouden worden en platgespoten om hun van hun 'wanen' te verlossen.
Allah heeft 99 schone namen bv. : De koning-De eerste- De Laatste- De Heilige- De Barmhartige- De levende- De Machtige- De Vergever- De Genadevolle- De eeuwiglevende etc.
De Verzonnene ... dat zijn allemaal geen namen, maar titels, wát is nu eigenlijk de échte naam van je allah/god? Hééft ie een naam, was de Moh vergeten te vragen aan de christenen hoe hij eigenlijk heette?
Aan de Joden kon hij het niet vragen, want zij spreken de naam van hun god niet uit!
"Joew hef toe tôk toe mie wiz RIESPEK, aaj em moesliem en aaj em bedder den joew!" [Some average muslim]
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Wie is Allaah?

Bericht door Dhana »

msabbar schreef:Ik lees van veel mensen die menen dat Allah een maangod is, helaas hebben zij geen kennis of weten heel weinig van de geschiedenis zeker het onstaan van de Islam en vanwaar het uit voorvloeit.

Abraham en zijn zoon Ismail moesten van Allah het Huis bouwen wat nu in Mekka ligt.
Het Godshuis moest precies op zonsopgang gebouwd worden.
Abraham is ten eerste helemaal nooit ook maar in de buurt van Mekka geweest. Dat is grondig onderzocht door wetenschappers. Bovendien was Abraham een nomade die met zijn stam in tenten leefde. Die had echt geen kaas gegeten van huizen bouwen. En wat voor huis dan ook bouwen tijdens zonsopgang is godsonmogelijk. Enig idee hoe lang het duurt om het kleinst mogelijk huisje te bouwen en hoe lang zonsopgang duurt?
Het nageslacht van Ismail (arabieren) aanbaden God de Enige, arabieren waren handelaren en trokken naar het buitenland om handel te drijven.
Arabieren kwamen in aanraking met beelden wat in andere landen werden aanbeden (afgoderij), de arabieren waren geintresserd in die beelden en namen het mee naar Mekka wat tot gevolg had, begonnen ze langzamerhand de beelden aan te bidden en het Godshuis werd ontheiligd, arabieren werden heidenen.
Geen idee wie deze geschiedkundige onzin in je geest verankerd heeft. De pre-islamische arabieren waren veelgodenaanbidders van oorsprong. En de kabbah in Mekka is gebouwd door een cultus die een maangod aanbaden.

Profeet Mohamed werd door Allah gezonden als profeet en bracht de Islam en werd Godshuis gezuiverd van afgoderij.
De God van Mohammed houdt er dan wel vreemde ideen op na als die zich drukker maakt om een of ander gebouw dan over mensen. Enig idee hoeveel wreedheden jouw profeet op zijn conto heeft staan? Een hoogbejaarde vrouw leven in stukken heeft laten scheuren door haar ledematen aan vier kamelen vast te binden en dat alleen maar omdat die het niet kon verkroppen dat een joodse stam door een vrouw geleid werd? En dat is nog maar het topje van de ijsberg aan verschrikkingen, martelingen en roof van geld, goederen en vrouwen. Wou jij mij wijsmaken dat God zich drukker maakt om een paar stenen dan wat zijn "boodschapper" met mensen uithaalt? En dat noem je dan zuivering?
Naam van God= Allah
God betekent in het arabisch Illah

God kan je zowel in meervoud als vrouwelijk schrijven bv. Goden - Godin.
Allah kan je niet in het meervoud schrijven en niet vrouwelijk.

De vroegere profeten riepen God aan altijd met de Naam Allah.
De profeten voor Mohammed waren allemaal Joods en Joden noemen de naam van God niet. Dus waar haal die onzin nou weer vandaan?
Allah heeft 99 schone namen bv. : De koning-De eerste- De Laatste- De Heilige- De Barmhartige- De levende- De Machtige- De Vergever- De Genadevolle- De eeuwiglevende etc.
De vergever en de barmhartige die zoveel van zijn "laatste boodschapper" hield dat die een leven vol van martelingen, moord, roof en verkrachtingen kon leiden en daarmee weg kon komen en wiens barmharigheid en vergevingsgezindheid alleen maar geldt voor diegene die de islam met al haar wreedheden en onderdrukking omhelst?

Ik zal je het voordeel van de twijfel geven, maar ik ben bang dat ik hier nooit antwoord op zal krijgen omdat je zoals zovele van je voorgangers al lang het hazenpad hebt gekozen.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re:

Bericht door Dhana »

Um_Sayffoellaah schreef:
Ariel schreef:Um_Sayffoellaah" zegt:
maar het is de ouders die een kind leert waar die in moet geloven,
Dus jij bent het met me eens dat jouw ouders door hun opvoeding , een moslim van jou gemaakt hebben, en dat als jij in een Christelijk gezin opgevoed was, jij nu Moslims zou gaan vertellen dat Jezus wel aan het kruis gestorven is?

Laten we nu even duidelijk zijn.
De opvoeding van een kind bepaald dus vaak de religie die een kind later aanhangt.

Akkoord Um_Sayffoellaah ?
Mijn ouders hebben mij geen Islamitische opvoeding gegeven, daar ben ik zelf achter gekomen.

Er is een aanleg bij een mens, kijk maar eens naar vele mensen die eerst niet geloofde en ineens de waarheid hebben ondekt.

Bij een baby is gewoon eenheid een schoon geweten, het is aan de ouders hoe of wat, als een ouder geen geloof mee geeft zal het kind later zelf opzoek gaan.

mvg

Ik denk niet dat baby's een innerlijke drang in zich hebben tot het uitdelen van zweepslagen, stenigen, zich in donkere gewaden hullen als ze van het vrouwelijk geslacht zijn en dat bij temperaturen tot boven de vijftig graden en meer van dat fraais onder het motto van een schoon geweten. Maar dat zal dan wel een ernstige storing zijn in mijn menselijke psyche die mij duur komt te staan in het hiernamaals.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re:

Bericht door Dhana »

Um_Sayffoellaah schreef:
BFA schreef:
Uit vrije wil.
De vrije wil houdt op na de onderwerping. Blijven enkel regels over. Willen of niet, andere keus dan volgen is er niet.

De keuzes die nooit mogen gemaakt worden, zijn diegenen die verdere keuzes elimiren.

Vrijwillig afstand doen van vrije wil wordt niet aanvaard.
Zeker wel vrije wil, kom maar eens een kijkje nemen in Marokko,Tunis,Turkije,Egeyte,Dubai,Qater,Yemen enz enz Wil je geloven goed wil je niet Who Cares, aangezien God ons niet nodig heeft.

Helaas worden veel uitspraken gedaan door mensen die totaal geen kennis hebben over Islam vandaar zoveel onwetendheid,

Mvg
Wel weer vreemd dan dat alle bijbels die in bagage van passagiers in het MO gevonden worden ingeleverd moeten worden ter vernietiging. Het bovendien in die landen verboden is om onderhoud te plegen aan de weinige kerken die daar nog te vinden zijn en zo kan ik nog wel even doorgaan. En laten we het dan maar niet eens hebben over Cairo waar christenen midden tussen de stinkend en rottend afval van de vuilnisbelten moeten leven. En waar in het kader van de `bestrijding van de varkensgriep` al die beesten afgemaakt zijn die als enige plek in heel egypte door die christenen gehouden werden. Louter en alleen om de christenen daar van een belangrijk onderdeel van hun voeding te beroven. Met als gevolg dat de lucht nog minder te harden is ook voor de vrome moslims die daar niet hoeven te wonen en er een gevaar aan het ontstaan is voor de bevolkingsgezondheid omdat er geen haramvarkens meer zijn die de organische stoffen opruimen.

Kijk hier maar eens naar.

http://www.youtube.com/watch?gl=GB&hl=e ... 6TNd3c0K8Q" onclick="window.open(this.href);return false;

Er zijn 3 delen en laat me nog eens weten hoe je aan de uitpraak komt aan de kreet `who cares` als het op religie aankomt in de door jou genoemde landen.



Je kan alles uit de kast trekken om aan te tonen wat voor zege de islam voor de mensheid is. Ik word er alleen maar kotsmisselijk van. Hoe meer gruwelijke ahadith ik lees over de meest door Allah geliefde profeet en de inhoud van de `perfecte` koran die meer perverse ideologie bevat dan ook maar een sprankje goddelijkheid hoe zwaarder mijn maag het te verduren krijgt. En leg mij dan eens uit waarom dat zou komen door een gebrek aan kennis en daardoor onwetendheid over de islam.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

God is god. Welke god?

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Alláh is god. Zo zijn er duizenden!

Woorden hebben een betekenis. Dat weet iedereen. God is god en blijft onveranderd god. Zijn tegenstrever is Satan. Ook al vinden wij dat de Arabische Satan een synoniem is voor Alláh. Maar Alláh betekent echt niet Satan. Nou ja, eigenlijk weer wel, maar vanuit het Arabisch vertaald is het toch echt wat anders. Wat ik er van weet is dat ‘al’ het lidwoord ‘de’ is, en ‘láh’ moet dan het Arabisch voor god zijn. En zo krijgen we dan de omgekeerd evenredige samengetrokken alliteratie bij het woord Alláh. Waarmee Alláh de betekenis heeft gekregen van de god. Geen naam, geen duidelijkheid, geen onderscheid met andere goden. Elke religie in de wereld heeft god of goden met een naam. Kortom, voor moslims bestaat alleen de waarheid van de onzin, zoals bij de historische roverhoofdman de terrorist. Zelfs aan de meest beruchte Arabische terrorist hangt een naamplaatje, Mohammed. Maar de knecht van deze analfabete pedofiel moet het, hoe wonderbaarlijk ook, zonder naam stellen.

Alláh kan van alles betekenen
In de vertaling van de koran heeft professor Kramer het Arabische woord Alláh onvertaald gelaten. Een ernstige tekortkoming, want de christenen in het Arabische taalgebied spreken ook van Alláh wanneer zij God bedoelen. Zij zeggen dan ook in het Arabisch ‘God de vader, God de zoon, en Alláh de Heilige Geest. Op de vraag hoe hun god heet, past maar één antwoord en één naam: Jehovah, ook wel uitgesproken als Jaweh. Verder, zo blijkt uit de koran, wordt met Alláh de God van aartsvader Abraham bedoeld, de enige Schepper van hemel en aarde. Toch kennen of willen moslims (met alle geweld) de naam van God niet weten!

Beter, best, best. 99 titels
Wijs je een moslim op deze tekortkoming van de koran, dan zal hij onmiddellijk met trotse stemverheffing reageren dat Alláh liefst 99 namen heeft. Lachwekkende onzin natuurlijk, zelfs al zouden het uitsluitend voornamen betreffen. Aangezien moslims nu niet bepaald de meest onderlegde personen zijn, heeft een discussie met hen hierover geen enkele zin. Zoals we weten bedoelen moslims met wat zij de namen van Alláh noemen, zijn vele hoedanigheden die desalniettemin beperkt zijn bevonden tot 99. Je zou dit ook de titels van de onbekende Arabische god kunnen noemen. Om er enkele te noemen (fantaseer er maar op los): de barmhartige, de vergevingsgezinde, de almachtige, de allesweter. Maar vanzelfsprekend ook de satan, de pleurislijer, de onberekenbare, de sadist, en zo voort.

Beeld voor een onbekende god. Alláh?
Dat christenen duizend maal intelligenter dan moslims zijn bewijst het nieuwe testament onder andere met Paulus die verhaalt over de slimme intelligente Grieken die zelfs een beeld voor een onbekende god hadden opgericht. In die zin waren de Grieken al voorspellers van de toekomst. Met dat standbeeld voor een onbekende god werd zeer waarschijnlijk al rekening gehouden met het lage IQ van de Arabieren, die de later in beeld gebrachte versie van een denkbeeldige heidense woestijn god van de Arabische woestijn terrorist en analfabeet Mohammed moest voorstellen.

Arabische wereldwijde onwetendheid
Omdat de Arabieren het idee van een monotheïstische god hadden geplagieerd van de joden, konden zij er ook geen naam aangeven. Hadden die analfabete sukkels kunnen lezen, dan hadden zij in de aanbevolen eerdere boeken van God kunnen lezen dat de naam van God als JHWH wordt verwoord en uitgesproken als Jehowah of Jaweh. Het was de joden echter verboden de naam van hun god uit te spreken. Dus? Hadden de Arabieren er ook nooit van gehoord. Daarom is lezen zo belangrijk. Al is het op zijn minst een poging om achter de waarheid te komen en niet nog altijd als voor achterlijk uitgemaakt te worden in de 21e eeuw.

Er bestaat geen achterlijke religie dan het onnadenkende broddelwerk van de historische analfabeet Mohammed onder goedkeurend oog van ALLE moslim dwazen.

De wereld staat in conflict met de Arabische achterlijkheid
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Wie is Allaah?

Bericht door Pilgrim »

'Allah' is net als de het woord 'God' een soortnaam. Je kan het in het meervoud zetten; dus goden. De eigennaam van de God van de Joden en de Christenen is Jaweh. Dat is dus net zoiets als Hans of Margriet. Moslims denken dat hun god dezelfde is als die van de Joden en de Christenen, maar dat is eigenlijk niet zo. De oorspronkelijke belangrijkste god van de Arabieren was Hubal (eigenlijk Baäl in de Bijbel), de maangod. Eigenlijk de god van de duisternis omdat je de maan doorgaans alleen 's nachts ziet. Mohammed verhief Hubal uit zijn maangodstatus en modelleerde hem naar de God van de Joden en de Christenen. Dat is het bedrog! Ogenschijnlijk is de god van de moslims dezelfde als Die van de Joden en de Christenen, maar in werkelijkheid is het nog steeds de maangod die gecamoufleerd is als de God van de Joden en de Christenen. De eigennaam van Allah is dus gewoon Hubal, maar de moslims weten dat niet en willen dat ook niet weten.
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Wie is Allaah?

Bericht door Ariel »

Pilgrim schreef:' De eigennaam van Allah is dus gewoon Hubal, maar de moslims weten dat niet en willen dat ook niet weten.
Amen voor je hele post.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52152
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Wie is Allaah?

Bericht door Mahalingam »

Ja, en toch zetten ze graag de halve maan van Hubal op hun moskee koepels.
Afbeelding

En dan is er nog de aanbidding van Allaat, Al-Uzza en Manaat. (zie Duivelsversen)
En Manaat (godin van het lot ) is dan de echtgenote van Hubal.
Afbeelding
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Alláh, de halve maan god

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Mahalingam schreef:Ja, en toch zetten ze graag de halve maan van Hubal op hun moskee koepels.
Afbeelding
Ja, die halve maan was ik in mijn drift vergeten. Inderdaad dom van die heidens gestoorde Arabieren. Je gaat toch niet dit symbool als getuige à charge voeren, in de overtuiging dat Arabieren de enige juiste echte ware allerlaatste religie beheersen met aan de leiding dezelfde god als die van de joden? Gevaarlijke groepering die moslims. Halve maan op het dak van de moskee en zwaard op de nationale vlag van het hol van de kameel.

Een zijsprongetje. Waarom staan er een twee verschillende symbolen op de christelijke kerken: haan en kruis?
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Mahalingam
Berichten: 52152
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Wie is Allaah?

Bericht door Mahalingam »

De haan herinnert ons ook aan de verloochening van Jezus door Petrus. Zoals Jezus voorspelde, zou Petrus ontkennen dat hij hem kende driemaal voordat de haan zou kraaien.
De haan wordt ook gezien als symbool voor Christus. De haan wekt de mensen met zijn kraaien en verkondigt het einde van de nacht en het begin van de dag. Op vergelijkbare symbolische wijze overwint Christus de zonde en de dood en wekt hij de mensen op richting het christelijk geloof en het eeuwige leven.

http://www.vrijzinnig.nl/denhaag/geschi ... nhaan.html
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12549
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Wie is Allaah?

Bericht door sjun »

In antwoord op de retorisch opgeworpen vraag uit de openingspost|

Who is Allah?

meer
Laatst gewijzigd door sjun op do jul 02, 2015 2:22 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Plaats reactie